Ατυχήματα υπέρ πατρίδος, αλλά και υπέρ πίστεως;

Τυχοδιωκτικός πατριωτισμός [Τσίπρας και Καμμένος σε συναγωνισμό γελοιότητας]

Πατριωτισμός: Πασχαλινές διακοπές της οικογένειας Τσίπρα στην Τήλο (στα δήθεν «ανατολικότερα σύνορα της Ε.Ε.», δηλαδή «πατριωτικές» διακοπές), δημοσία δαπάνη, με σκάφος του λιμενικού

του Αναγνώστη Λασκαράτου
«Ένας Έλληνας πιλότος στο πάνθεον των Ηρώων. Έπεσε υπέρ πίστεως και Πατρίδος μαχόμενος για την προάσπιση της Εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής μας ακεραιότητας. Η Πατρίδα θρηνούσα υποκλίνεται. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του και σε όλα τα στελέχη της ΠΑ». Υπέρ πίστεως και πατρίδος έπεσε κατά τον φαφλατά πατριδολόγο και θρησκοκάπηλο Καμμένο ο άτυχος Έλληνας πιλότος. Όμως ο μπαρμπα Φώτης Φανούρης διαβεβαίωσε και λέει την αλήθεια, πως ο θάνατος του άτυχου Σμηναγού  δεν είχε σχέση με την αναχαίτιση των δύο τουρκικών αεροσκαφών («Κατηγορηματικά, ο θάνατος του πιλότου μας…δεν έχει σχέση με αναχαίτιση…επέστρεφαν από μια αναχαίτιση δυο τουρκικών αεροσκαφών, η οποία αναχαίτιση δεν έγινε, διότι είχαν ήδη φύγει τα τουρκικά αεροσκάφη»). «Έμπειροι στρατιωτικοί διατυπώνουν την εκτίμηση ότι πιθανώς ο πιλότος έπαθε…απώλεια προσανατολισμού και απώλεια αίσθησης του ορίζοντα (πού είναι ο ουρανός και πού η θάλασσα), κάτι που είναι σύνηθες στους πιλότους μαχητικών, ιδίως όταν υφίστανται πιέσεις…κατά την διάρκεια επίπονων εναέριων ελιγμών. Άλλοι υποστηρίζουν ότι ο Μιράζ παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα, κάτι που εξηγεί γιατί ο αδικοχαμένος πιλότος δεν πρόλαβε ούτε να ειδοποιήσει τον άλλο πιλότο ούτε να κάνει χρήση του εκτοξευόμενου καθίσματος» (iefimerida.gr, 12|04|2018 20:44, UPD 12|04|2018 23:52). Ασφαλώς ο πιλότος έπεσε εν ώρα καθήκοντος, από ατύχημα όμως. Θρηνούμε την απώλεια ενός νέου ανθρώπου, η Πολιτεία πρέπει να αποδώσει τις δέουσες τιμές σε αυτόν και σύνταξη στην οικογένειά του, αλλά δικαιούμαστε κι εμείς να έχουμε άλλη αντίληψη περί του τι ακριβώς είναι μάχη και τι ηρωισμός. Καλό είναι να μην χάνουμε το μέτρο. Εμείς τιμούμε εξ ίσου και τον οικοδόμο που πέφτει από το γιαπί και σκοτώνεται, στη μάχη του για το ψωμί των παιδιών του και δεν νομίζουμε πως υστερεί σε πατριωτισμό συγκρινόμενος με τον Αρχηγό του Στρατού ή με τον πρωθυπουργό και τον αρχηγό των ΑΝΕΛ. Κάθε άλλο.

Πατριωτισμός: Στην πρωθυπουργική Πατριδογνωσία Σύμη, Καστελόριζο, Ρόδος και Κύπρος ανήκουν στην Τουρκία;

Αν η παραπάνω θέση μας μπορεί να αμφισβητηθεί από πατριώτες, ενδεχομένως  πιο ενθουσιώδεις (ή πιο πολυλογάδες ίσως) από εμάς, εκεί που δεν χωράει δεύτερη γνώμη είναι εκείνο το κωμικό «υπέρ πίστεως» του παλαιονεοημερολογίτη υπουργού. Δεν είμαστε όλοι οι Έλληνες Ορθόδοξοι, δεν βρισκόμαστε σε θρησκευτικό πόλεμο με κανέναν, ο πιλότος δεν εκτελούσε εκκλησιαστική Ιεραποστολή, και νομίζω πως η χριστιανική πίστη δεν εκδηλώνεται μέσω πτήσεων καμιάς πολεμικής αεροπορίας.

Καλό θα ήταν να θυμόμαστε πως ύψιστο πατριωτικό καθήκον είναι η καλλιέργεια καλών σχέσεων με την Τουρκία, χωρίς βεβαίως να γίνονται ηθικές εκπτώσεις όπως η παράδοση στον Ερντογάν των 8 Τούρκων πιλότων, μια ατιμία στην οποία ο Τσίπρας ήταν έτοιμος να προχωρήσει αλλά δεν τα κατάφερε. Καλό είναι επίσης να γνωρίζουμε πως ο Τσοχατζόπουλος δεν ήταν πατριώτης, ίσως ούτε και ο εντιμότατος Παπαντωνίου. Καλό είναι επίσης να ξέρουμε πως «η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα του ΝΑΤΟ με τις υψηλότερες στρατιωτικές δαπάνες επί του ΑΕΠ μετά τις ΗΠΑ»… «Συγκεκριμένα το 2016 η Ελλάδα με την καταρρακωμένη Εθνική Οικονομία δαπάνησε το 2,4% του ΑΕΠ της, ποσοστό που μεταφράζεται σε περίπου ποσόν 4,5 δισεκ δολαρίων…Αυτό παρά το γεγονός πως η δέσμευση των χωρών του ΝΑΤΟ προβλέπει αμυντικές δαπάνες που δεν χρειάζεται να ξεπερνούν του 2% του ΑΕΠ» (Κατερίνα Πρίφτη, huffingtonpost-5/03/2017). Η χώρα χρειάζεται περισσότερα και καλύτερα σχολεία και Νοσοκομεία, περισσότερο Πολιτισμό, λιγότερα Μιράζ και τους πιλότους της ζωντανούς, σε ένα κλίμα ειρηνικότερο για το οποίο οφείλει η κυβέρνηση να αγωνιστεί και να μην εκτρέπονται Υπουργοί της σε φτηνιάρικες καπηλείες και σε άσφαιρες λεκτικές επιθέσεις προς τη σύμμαχο γειτονική μας χώρα του ΝΑΤΟ.

 

 

Advertisements
This entry was posted in τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

19 Responses to Ατυχήματα υπέρ πατρίδος, αλλά και υπέρ πίστεως;

  1. Ο/Η του κυρ Φώτη λέει:

    http://www.in.gr/2018/04/12/politics/diplomatia/kouvelis-ptosi-tou-miraz-den-sxetizetai-anaxaitisi/

    Κουβέλης: Η πτώση του Μιράζ δεν σχετίζεται με αναχαίτιση
    Ανήκει στο Πάνθεον των Ηρώων, δήλωσε για τον αδικοχαμένο πιλότο ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας

    in.gr
    12 Απριλίου 2018, 21:11

    Συγκεκριμένα ο κ. Κουβέλης δήλωσε: «Θρηνούμε την απώλεια του γενναίου και εκλεκτού τέκνου της χώρας μας. Του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου. Ανήκει στο Πάνθεον των Ηρώων.

    (….)

    «Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε από τις στρατιωτικές αρχές, επέστρεφαν από μια αναχαίτιση δυο τουρκικών αεροσκαφών, η οποία αναχαίτιση δεν έγινε, διότι είχαν ήδη φύγει τα τουρκικά αεροσκάφη προς την Τουρκία. Έτσι επέστρεφαν στη βάση τους στη Σκύρο και 9 μίλια πριν πλησιάσουν στο νησί, ο δεύτερος πιλότος, γιατί ο αείμνηστος Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν ο αρχηγός της αποστολής, έχασε ξαφνικά το πρώτο αεροσκάφος, το οποίο έπεσε στη θάλασσα. Έτσι λοιπόν χάθηκε ο γενναίος αυτός άνθρωπος. Συνεχίζονται οι έρευνες στο συγκεκριμένο σημείο. Κατηγορηματικά, ο θάνατος του πιλότου μας του Γιώργου Μπαλταδώρου δεν έχει σχέση με αναχαίτιση. Εννέα μίλια πριν φθάσει στη Σκύρο χάθηκε το αεροσκάφος μαζί με τον Γιώργο Μπαλταδώρο».

  2. Ο/Η Psycho λέει:

    http://www.athensvoice.gr/politics/433704_limeniko-kathreftis-toy-syriza

    11.04.2018 | 13:33
    Το Λιμενικό καθρέφτης του Σύριζα
    Η ιστορία ενός μικρού κόμματος που ανέβηκε και διατηρήθηκε στην εξουσία εργαλειοποιώντας τους πάντες
    Λίνα Παπαδάκη

    Και τις Άγιες μέρες του Πάσχα, όταν το φως της Άνοιξης είναι πιο έντονο και αναδεικνύει την πραγματική όψη των πραγμάτων, οι λιμενικοί έγιναν Uber. Ο Αλέξης Τσίπρας, η Περιστέρα, ο Ερνέστος, ο μικρότερος και οι λοιποί εκδρομείς κάλεσαν το ταξί, δηλαδή το σκάφος του Λιμενικού, να τους πετάξει από τη Ρόδο στην Τήλο. Ο απλός αριστερός είχε γίνει πια ένας αλαζών κυβερνήτης που δεν τηρεί ούτε τα προσχήματα.

    http://www.athensvoice.gr/politics/433649_peirazei-poy-o-tsipras-einai-ageografitos

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ…ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ
    11.04.2018
    Πειράζει που ο Τσίπρας είναι αγεωγράφητος;
    Το μόνο που ζητάω είναι να μάθει τα πολύ βασικά…

    Υπό αυτή την έννοια, δεν εκπλήσσει το ότι ο πρωθυπουργός δεν γνωρίζει πως η Τήλος απέχει πολύ από το να είναι «τα ανατολικότερα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (όπως έγραψε στον λογαριασμό του στο τουίτερ σε μια κωμικοτραγική απόπειρα να παραστήσει ότι οι οικογενειακές διακοπές του ήταν κάποιο μήνυμα στους καυγατζήδες Τούρκους). Στην πραγματικότητα μάλιστα είναι απολύτως αναμενόμενο. Όπως αναμενόμενο είναι το ότι μάλλον δεν γνωρίζει πως η Κύπρος είναι κι αυτή μέλος της Ευρωπαϊκής της Ένωσης και το ότι δεν έχει ιδέα πού (ή τι) είναι το Καστελόριζο.

    Από την άλλη, θα περίμενα να έχει ακουστά το νησί με το όνομα Ρόδος. Αν το είχε, μπορεί να καταλάβαινε πως αν ένα τόσο μεγάλο νησί είναι ανατολικότερα της Τήλου, η φράση «ανατολικότερα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» δεν είναι κάτι που θα μπορούσε να περιγράψει το νησί που πέρασε τις διακοπές του.

    Βέβαια, τώρα που το σκέφτομαι, ένας άνθρωπος με την ευφυΐα και την καλλιέργεια του Αλέκση μπορεί να μην γνωρίζει ούτε πού είναι το «ανατολικά» ούτε πού είναι το «δυτικά». Οπότε το πρόβλημα δεν είναι η αναγνώριση των νησιών πάνω στον χάρτη, αλλά το πώς τον κρατάμε τον χάρτη.

    Δεν αρνούμαι ότι η αμορφωσιά του Αλέκση και των συνεργατών του έχει κάτι το χαριτωμένο. Όμως, δυστυχώς, ο άνθρωπος αυτός, παρότι εντελώς ανεύθυνος, είναι ο βασικός υπεύθυνος για το μέλλον μιας χώρας η οποία έχει την ατυχία να έχει κακούς γείτονες στα ανατολικά… Αλέκση, αυτό που μοιάζει με μπότα είναι η Ιταλία και είναι δυτικά… Στο δεξί χεράκι είπαμε…… Κάποιος θα έλεγε ότι καλό είναι ο Έλληνας πρωθυπουργός να έχει κάποιες στοιχειώδεις γεωγραφικές γνώσεις, έτσι ώστε να μπορεί να καταλάβει ποια νησιά είναι ελληνικά, πού είναι αυτά τα νησιά και ποια διεκδικούν οι Τούρκοι. Δεν ζητάω να μάθει τις ιστορικές ρίζες της ελληνοτουρκικής διαμάχης, ούτε να καταλάβει τη γεωστρατηγική σημασία της περιοχής. Δεν ζητάω θαύματα. Το μόνο που ζητάω είναι να μάθει τα πολύ βασικά, έτσι ώστε όταν έχουμε κάποιο επεισόδιο (όπως το χθεσινό στη Ρω) να ξέρει τουλάχιστον που έγινε.

    Από την άλλη, μπορεί να μη χρειάζεται να μάθει τίποτα. Έτσι κι αλλιώς, με αυτήν του την αμορφωσιά επελέγη για πρωθυπουργός και θα ήταν ασέβεια στο εκλογικό σώμα να αγνοήσει την εντολή τους. Οι Έλληνες απαίτησαν αμόρφωτο και όχι ιδιαίτερα ευφυή ηγέτη και θα ήταν εντελώς άδικο να πάρουν κάτι λιγότερο από αυτό. Και μπράβο του

  3. Ο/Η του κώλου λέει:

  4. Ο/Η doulosofos λέει:

    Στη γραμμή Ακριβοπούλου και ο Λασκαράτος. Συμπτώσεις…

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Επειδή δεν έχω ιδέα τι έγραψε η κυρία αυτή μήπως μπορείτε να μου στείλετε κάποια παραπομπή για να δω σε τι συμφωνώ και να χαρώ κι εγώ που συμφωνούν και άλλοι μαζί μου ή έστω εγώ με άλλους.

  5. Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

    Κύριε Λασκαράτε,

    Έχετε δίκιο. Δυστυχώς, η υπερβολή και η εθνοκαπηλεία αποτελούν ίδιον πολλών.

    Αυτές τις ημέρες, η ένταση στη Συρία «μονοπωλεί» το ενδιαφέρον όλων τών διεθνών κέντρων λήψεως αποφάσεων. Εάν η Τουρκία θέλει να προκαλέσει «θερμό» επεισόδιο, τώρα έχει την ευκαιρία που η διεθνής κοινότης είναι απασχολημένη με ένα σαφώς πιο κρίσιμο ζήτημα. Γι’ αυτό και απαιτείται, ειδικά τώρα πολύ περισσότερο, αυτοσυγκράτηση κάποιων αμετροεπών που τυχαίνει να έχουν κυβερνητικές θέσεις.

    Το θέμα είναι: θα θελήσει η Τουρκία να προκαλέσει «θερμό» επεισόδιο;
    Δεν πιθανολογώ ότι, προς το παρόν (τουλάχιστον), η Τουρκία θέλει να προκαλέσει «θερμό» επεισόδιο· αρκεί να ανοίξει τη «στρόφιγγα» τής μεταναστευτικής ροής και το πλήγμα για τον τουρισμό στο ανατολικό Αιγαίο (και, κατ’ επέκταση, για την ελληνική οικονομία) θα είναι «ηχηρό»!

  6. Ο/Η kpap01 λέει:

    Εχετε δίκιο κ. αρθρογράφε. Δυστυχώς οι πολιτικοί μας αγνοούν τίς έννοιες καί ο λόγος τους δέν έχει μέτρο. Δέν είναι οι πρώτη φορά, ούτε οι μόνοι πού τό διαπράτουν.
    Ας σεβασθούμε τό νεκρό στρατιώτη καί τούς οικείους του. Νά τά πούμε όλα μετά τήν ταφή του.

  7. Ο/Η Παλιός λέει:

    https://tsak-giorgis.blogspot.gr/2018/04/blog-post_35.html

    Ο θάνατος του πιλότου πρώτο θέμα. Οι εργοδοτικές δολοφονίες μονόστηλο.
    Από giorgis , Πέμπτη, 12 Απριλίου 2018 | 8:28 μ.μ.

    Του Γ. Γ.

    Δεν θα μπούμε στην διαδικασία να σχολιάσουμε το απαράδεκτο ατόπημα του υπουργού Π. Καμμένου ο οποίος πριν να προηγηθεί καμιά επίσημη κυβερνητική ανακοίνωση έσπευσε να γνωστοποιήσει το θάνατο του πιλότου της πολεμικής αεροπορίας Γ. Μπαλταδώρου με τουϊτάρισμα του.

    (…)

    Επίσης δεν έχουμε καμιά δυνατότητα να κάνουμε προσέγγιση των συνθηκών του δυστυχήματος. Δεν είναι άλλωστε και το βασικό, αν έγινε μετά από αναχαίτιση Τουρκικών αεροσκαφών, ή από συμμετοχή σε Νατοϊκή άσκηση, όπως αναφέρει άλλη δημοσιογραφική πηγή.
    Ούτε γνωρίζουμε κατά πόσο ήταν «καταπονημένος» από τις συνθήκες εργασίας του, ο άτυχος πιλότος, όπως ακούσαμε να μας λέει στρατιωτικός αναλυτής.

    Μια παρατήρηση μόνο. Επί της ουσίας είχαμε ένα θανατηφόρο εργατικό ατύχημα. Ενα απ’ αυτά που συμβαίνουν καθημερινά. Με μια διαφορά όμως. Ότι αυτό δεσπόζει στην επικαιρότητα με πηχυαίους τίτλους. Ότι εδώ όλα τα πολιτικά κόμματα συναγωνίστηκαν με ανακοινώσεις τους, ποιο συμμετέχει περισσότερο στην θλίψη της οικογένειας του νεκρού πιλότου.

    Την «μεγάλη του οδύνη» εκφράζει ο Τσίπρας για τον θάνατο του πιλότου, προσθέτοντας ότι «εκφράζω τη βαθιά μου ευγνωμοσύνη και τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια».
    «Του οφείλουμε ευγνωμοσύνη, και τον τιμούμε ως ήρωα…. Έδωσε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος, για την προάσπιση της εθνικής μας κυριαρχίας.», δηλώνει ο Κ. Μητσοτάκης,
    «Οι Έλληνες πιλότοι ρισκάρουν τη ζωή τους για να αντιμετωπίσουν την τουρκική επιθετικότητα στο Αιγαίο, η οποία κλιμακώνεται στο πλαίσιο της γενικότερης όξυνσης στην περιοχή, και με την ανοχή του ΝΑΤΟ», συμπληρώνει το ΚΚΕ.

    Θα ανοίγαμε μεγάλη συζήτηση αν μιλούσαμε για τον ρόλο των ενόπλων δυνάμεων σαν δομή του αστικού κράτους. Οπότε αυτό το προσπερνάμε. Δεν στεκόμαστε επίσης στο αν μπορεί να μιλάμε για εθνική κυριαρχία, βρισκόμενοι μέσα στον δολοφονικό συνασπισμό του ΝΑΤΟ και με κυβερνήσεις που εφαρμόζουν ταξικές μνημονικές πολιτικές.

    Επικεντρωνόμαστε κάπου αλλού. Ο πιλότος που έχασε την ζωή του προσπάθησε να σταδιοδρομήσει και να λύσει το βιοποριστικό του πρόβλημα εργαζόμενος στην πολεμική αεροπορία.
    Οι συνθήκες τα έφεραν έτσι και πάνω στην εργασία του βρήκε τον θάνατο.
    Τι διαφορά έχει από έναν εργάτη που πέφτει νεκρός σε ένα «εργατικό ατύχημα», απ’ αυτά που συμβαίνουν καθημερινά;
    Γιατί αυτός είναι «ήρωας» και ο θάνατος του προκάλεσε «θρήνο σε όλη την Ελλάδα», όπως δήλωσε στέλεχος της Ν.Δ;

    Η απάντηση είναι απλή: Ο θάνατος του πιλότου προσφέρεται για «ενέσεις», εθνικιστικής προπαγάνδας. Η εργοδοτική δολοφονία ενός εργάτη δεν έχει αυτές τις δυνατότητες οπότε περνάει απαρατήρητη.

    Ενα περασμένο κείμενο μας νομίζω ότι είναι η πιο αρμόζουσα κατακλείδα της ανάρτησή μας:

    Και ήταν μόνο 25 χρονών …

    Δεν ήταν «αναγνωρίσιμος». Πέρα από τους φίλους, το εργασιακό του περιβάλλον και την οικογένεια του, οι πάντες αγνοούσαν την ύπαρξη του.
    Δεν είχε εμπλακεί ποτέ σε πόλεμο ανάμεσα σε μαφιόζικες συμμορίες. Δεν είχε επιλέξει να διαθέσει τις «υπηρεσίες» του, στους εγκληματίες του «λευκού κολάρου».
    Πάλευε καθημερινά για το μεροκάματο του τρόμου, πιθανότατα ανασφάλιστος και για 3-3,5 ευρώ την ώρα. Ηταν ντελιβεράς.

    Οι εφημερίδες θεωρούν πλεονασμό να αναφέρουν το όνομα του. Αρκούνται σε ένα μονόστηλο: «Υπέκυψε ο 25χρονος υπάλληλος ντελίβερι που τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο, το απόγευμα της Παρασκευής, στο Στόμιο Ιεράπετρας.
    Η μηχανή, η οποία οδηγούσε ο νεαρός συγκρούστηκε με διερχόμενο ΙΧ, με αποτέλεσμα ο 25χρονος να πέσει στο οδόστρωμα και να υποστεί σοβαρότατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
    Ο νεαρός που βρισκόταν εν ώρα εργασίας όταν συνέβη το δυστύχημα έδωσε μάχη για να κρατηθεί στη ζωή αλλά υπέκυψε αργά το βράδυ της Παρασκευής».

    Κανένας πολιτικάντης δεν δήλωσε «συγκλονισμένος» για τον θάνατο του.

    Περιττή πολυτέλεια για τους τηλεπαρουσιαστές των δελτίων ειδήσεων η παραμικρή αναφορά σ’ αυτό το γεγονός. Αλλωστε ένας απλός νεαρός εργάτης ήταν. Και γι’ αυτούς οι εργάτες είναι «ομιλούντα εργαλεία» και συνεπώς αναλώσιμοι.

    Και ήταν μόνο 25 χρονών …
    https://tsak-giorgis.blogspot.gr/2018/04/blog-post_35.html

  8. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Δὲν μποροῦμε νὰ παραβλέπουμε τί ἔχουμε δίπλα μας, ἕνα θεοκρατικὸ ναζιστικὸ κράτος τρισχειρότερο ἀπὸ τὸ δικό μας. Ὅπως φούσκωναν τὰ ῥωμαίϊκα μυαλὰ μὲ ἰσχυρὲς Ἑλλάδες τῶν χρηματιστηρίων, Ὀλυμπιάδες, ποδόσφαιρο καὶ διαγωνισμοὺς τραγουδιῶν, αὐτῶν τὰ μυαλὰ φουσκώνουν μὲ ἀνασυστάσεις ὀθωμανικῶν αὐτοκρατοριῶν. Ἐκεῖ ἀκόμη καὶ οἱ «ἄσπροι» Τοῦρκοι ἀναμεταδίδουν τὴν κρατικὴ προπαγάνδα, περὶ Κούρδων τρομοκρατῶν καὶ παγκοσμίων ἀντιτουρκικῶν συνωμοσιῶν. Ἴσως γιὰ νὰ μὴν βρεθοῦν σὲ κάποιο μπουντροῦμι.
    Τὸ ὅτι τὸ ἐπώνυμο τοῦ ὑπουργοῦ Ἀμύνης τὸν περιγράφει κιόλας δὲν σημαίνει ὅτι ὁ κὺρ Φώτης μιλᾷ λογικά. Γιατί ἀπογειώθηκαν τὰ ἀεροπλάνα; Δὲν εἶναι τὸ ἴδιο μία προγραμματισμένη ἄσκησι καὶ οἱ ἐναέριες βόλτες τῶν Τούρκων· τὶς δεύτερες τὶς προγραμματίζουν αὐτοί. Τί ἐλιγμοὺς ἔπρεπε νὰ κάνῃ ἀφ’οὗ οἰ Τοῦρκοι εἶχαν ἤδη φύγει κατὰ τὸν Κουβέλη; Ἴσως πρέπει νὰ βροῦν ἕνα καλύτερο σύστημα ἐπιλογῆς τὸ ποῖοι θὰ ἀπογειώνονται, νὰ τοὺς ῥωτοῦν πῶς αἰσθάνονται, γιατί ἄνθρωποι εἶναι καὶ ὄχι μηχανές· πρέπει νὰ ἀποδίδουν στὸ μέγιστο καὶ μπορεῖ μία συγκεκριμένη ἡμέρα νὰ τύχῃ νὰ ἔχουν κάποιες δυσκολίες. Στὸ στρατὸ ἄκουγα κάτι σαχλαμάρες, ὄτι οἱ Ἰσραηλινοὶ νίκησαν τὸν πόλεμο τῶν 6 ἡμερῶν, ἐπειδὴ δὲν κοιμήθηκαν καθόλου.
    Οἱ ντελιβεράδες παρακαλῶ πολὺ νὰ βάζουν τοὐλάχιστον κράνος. Γιὰ τοὺς οἰκοδόμους, ἐὰν δὲν γίνεται νὰ στήνουν σκαλωσιά, ἂς δοῦν τί φοροῦν οἱ ὑαλοκαθαριστὲς στὴν Εὐρώπη.

  9. Ο/Η George Theodosiou λέει:

    Κυριε Λασκαρατε,

    Παρακαλω πολυ να μου επιτρεψετε να σας πω οτι δεν εχετε δικιο που επικρινετε τον κ. Υπουργο Αμυνας γιατι εγραψε οτι ο ατυχος πιλοτος επεσε υπερ πιστεως. Ισως ο κ. Υπουργος να γνωριζε τη πιστη του υφισταμενου του αξιωματικου.

    Με εκτιμηση και φιλία
    Γεωργιος Θεοδοσιου

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Εκτελεί και χρέη εξομολόγου ο κ. Πάνος και έχει εξουσιοδοτηθεί να κοινοποιεί την πίστη των υφισταμένων του;

  10. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.kathimerini.gr/958656/gallery/epikairothta/ellada/o-akhryxtos-polemos-sto-aigaio-125-nekroi-se-81-peristatika-apo-to-1990

    Ο ακήρυχτος πόλεμος στο Αιγαίο: 125 νεκροί σε 81 περιστατικά από το 1990

    Την περίοδο 1990 – 2018 η Πολεμική Αεροπορία έχει θρηνήσει τον χαμό 125 στρατιωτικών της εν ώρα καθήκοντος και έχουν πέσει 81 αεροσκάφη για διάφορους λόγους.

    Συγκεκριμένα έχουν πέσει δεκατέσσερα F – 4, δεκατρία Mirage 2000, όπως αυτό που χάθηκε σήμερα, δεκατρία 13 A-7 Corsair, δώδεκα F – 16 διαφόρων κατηγοριών, έξι F – 1 και δύο C 130.

    Σημειώνεται ότι οι μισοί από τους 125 νεκρούς έχασαν τη ζωή τους από την πτώση του C 130 στο όρος Οθρυς.

    Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο ότι μόλις δυο αεροσκάφη έχουν πέσει κατά τη διάρκεια εικονικών αερομαχιών με τουρκικά. Το 1992 ο υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς, χάνει τη ζωή του στην περιοχή του Άη Στράτη όταν το παλαιό Μirage F-1 που χειριζόταν δεν άντεξε κατά την αναμέτρηση με τουρκικά F-16 και καρφώθηκε στη θάλασσα. Το 2006 ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης χάνει τη ζωή του στην περιοχή της Καρπάθου όταν τούρκικο F-16 καρφώνεται στην καλύπτρα του αεροσκάφους του σκοτώνοντας τον ακαριαία.
    ____________

    2006: O αείμνηστος Πρόεδρος Κωστής Στεφανόπουλος κάνει μια έντιμη και λογική πρόταση και η εθνομπολσεβίκικη φυλλάδα Ριζοσπάστης την απαξιώνει:

    https://www.rizospastis.gr/story.do?id=3395237

    30 Μάη 2006
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

    Κ. ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
    Στο Διεθνές Δικαστήριο «όλες οι διαφορές» στο Αιγαίο

    Την παραπομπή στο δικαστήριο της Χάγης «όλων των διαφορών» στο Αιγαίο προτείνει ο Κ. Στεφανόπουλος, μπαίνοντας μπροστά σε μια «λύση» που έχει δρομολογηθεί εδώ και χρόνια και ουσιαστικά οδηγεί στη νομιμοποίηση της ντε φάκτο διχοτόμησης του Αιγαίου.

    Στην πραγματικότητα ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε τη θέση ισχυρών κύκλων της πλουτοκρατίας, που, με την υποστήριξη κυρίως της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ, επιδιώκει ένα «συμβιβασμό» στο Αιγαίο, ώστε να μπορεί απερίσπαστα να προχωρήσει τις «μπίζνες» στη γειτονική χώρα και να εδραιώσει τη θέση της στα Βαλκάνια.

    Επικαλούμενος τα αδιέξοδα μιας πολιτικής την οποία όμως ο ίδιος στήριξε όλα τα χρόνια από το ύπατο πολιτειακό αξίωμα, ο Κ. Στεφανόπουλος διαπιστώνει (σε άρθρο στην «Καθημερινή» της Κυριακής) ότι μπροστά σε αυτή την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί «προβάλλει μία μόνο διέξοδος, η προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης».

    Στο ερώτημα που ο ίδιος θέτει «ποιες διαφορές θα υποβληθούν στο Δικαστήριο», απαντά: «Ολες: Τα χωρικά ύδατα και η έκτασή τους, η υφαλοκρηπίδα των νήσων και ο καθορισμός της μεταξύ των δύο χωρών και η αποστρατιωτικοποίηση των νήσων». Αποκλείει όμως την παραπομπή των «γκρίζων ζωνών» γιατί αυτές «ανήκουν στη φαντασία της Τουρκίας μόνον».

    Επιχειρώντας να στηρίξει την πρότασή του υποστηρίζει πως …«δεν είναι σοβαρή»(!) η θέση που είχε εδώ και τριάντα χρόνια η επίσημη εξωτερική πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ότι δηλαδή υπάρχει μία διαφορά στις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών στο Αιγαίο, αυτή που αφορά στον καθορισμό των ορίων της υφαλοκρηπίδας. «Οι διαφορές δημιουργούνται, όταν ένα κράτος διατυπώνει αξιώσεις, δίκαιες ή άδικες, κατά του άλλου», σημειώνει, προσθέτοντας: «Ο καθορισμός, άλλωστε, της υφαλοκρηπίδος συνδέεται απολύτως με τον προσδιορισμόν των χωρικών υδάτων και συνεπώς περιλαμβάνει και το αντικείμενο αυτό».

    Ακόμα υποστηρίζει ότι «δεν έχομε πολλά να φοβηθούμε από την προσφυγή στο Δικαστήριο» γιατί «ο εναέριος χώρος θα ρυθμισθεί σύμφωνα με τα χωρικά ύδατα κάθε χώρας», «τα νησιά έχουν υφαλοκρηπίδα και η έκταση των χωρικών υδάτων είναι γνωστή, σύμφωνα με το δίκαιο της θαλάσσης», στο οποίο, όπως λέει, «οφείλει να προσχωρήσει η Τουρκία εντασσομένη στην Ευρώπη, όπως οφείλει να αποδεχθεί και την αρμοδιότητα του Διεθνούς Δικαστηρίου».

    Δεν αποδέχεται την καθ’ όλα βάσιμη διαπίστωση ότι το δικαστήριο της Χάγης είναι στην πραγματικότητα «πολιτικό σώμα και όχι όργανο δικαίου», ισχυριζόμενος ότι «η μέχρι τώρα λειτουργία του δεν δικαιολογεί αυτήν την άποψη».

    Στην ένσταση που διατυπώνεται ότι δεν πρέπει να τεθούν κυριαρχικά δικαιώματα στην κρίση του δικαστηρίου της Χάγης απαντά: «Τα πάσης φύσεως δικαιώματα κρίνονται ανέκαθεν από τα δικαστήρια, διεθνή ή επιχώρια, η δε Ελλάς ως φιλειρηνικό κράτος προτιμά να υπερασπιστεί τα δικαιώματά της όχι με τη βία, αλλά με δικαστικά μέτρα».

    Δε διστάζει στο τέλος να καταφύγει στην κινδυνολογία υποστηρίζοντας ότι αν δεν αναζητηθεί «λύση» μέσω του δικαστηρίου της Χάγης υπάρχει ο κίνδυνος «θερμού επεισοδίου». Και το άρθρο καταλήγει: «Πρέπει, λοιπόν, να κινηθούμε, προς τη μόνη κατεύθυνση, που υποδεικνύουν οι περιστάσεις και η λογική»…

    • Ο/Η Κόλουρος κώνος; λέει:

      http://www.protagon.gr/epikairotita/politiki/to-aigaio-me-orous-ethnikos-enaerios-xwros-2945000000

      Το Αιγαίο με όρους: Εθνικός Εναέριος Χώρος

      Είναι γεγονός ότι η διαφορά μεταξύ του Εθνικού Εναέριου Χώρου και των χωρικών υδάτων της Ελλάδας αποτελεί παγκόσμια παραδοξότητα και καμία χώρα (με εξαίρεση την Κύπρο) δεν αναγνωρίζει το δικαίωμα αυτό στη χώρα μας.

      Αλέκος Λασκαράτος
      27 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010

      Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο (άρθρα 1 και 2 της Σύμβασης του Σικάγου του 1944 για την Πολιτική Αεροπορία), ο εθνικός εναέριος χώρος (ΕΕΧ) ενός κράτους είναι ο εναέριος χώρος που εκτείνεται πάνω από το χερσαίο έδαφος του και τα χωρικά του ύδατα (αιγιαλίτιδα ζώνη).Η Ελλάδα από το 1931 (με το Π.Δ. της 6/18 Σεπτεμβρίου 1931) έχει καθορίσει αιγιαλίτιδα ζώνη εύρους 10 ν.μ. Το σχετικό Π.Δ. εξακολουθεί να ισχύει μέχρι σήμερα με ρητή πρόβλεψη του άρθρου 191 παρ.2 του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου [Ν. 1815/1988 (ΦΕΚ Α΄ 250)].

      Μέχρι το 1975 και για 44 συνεχή έτη, η Τουρκία αναγνώριζε και σεβόταν τη ρύθμιση αυτή των 10 ν.μ. Από το 1975 μέχρι σήμερα, όμως, αμφισβητεί τον πέρα από τα 6 μίλια εναέριο χώρο της Ελλάδος, δηλαδή θεωρεί ότι τα 4 μίλια από τα 6 ως τα 10 είναι διεθνής εναέριος χώρος.

      Για να στηρίξει τους ισχυρισμούς της η Τουρκία στέλνει τακτικά μαχητικά αεοροσκάφη στη μεταξύ 6 και 10 ν.μ. περιοχή του ΕΕΧ. Έχουμε τότε αυτό που ονομάζουμε παραβίαση του εθνικού εναέριου χώρου. Οπως είναι φανερό η Ελλάδα δεν έχει άλλη λύση από το να απαντήσει σε κάθε τέτοια παραβίαση του ΕΕΧ με αναχαίτηση των τουρκικών αεροσκαφών από δικά μας. Οποιαδήποτε άλλη ενέργεια θα σήμαινε και αποδοχή των τουρκικών διεκδικήσεων. Πέρα από το τεράστιο κόστος οι αναχαιτήσεις αυτές είναι και επικίνδυνες. Στις 23 Μαίου του 2006 κατά τη διάρκεια αναχαίτησης νότια της Καρπάθου έγινε σύγκρουση στον αέρα ελληνικού F-16 με τουρκικό με αποτέλεσμα ο έλληνας πιλότος να χάσει τη ζωή του.

      Είναι γεγονός ότι η διαφορά μεταξύ του Εθνικού Εναέριου Χώρου και των χωρικών υδάτων της Ελλάδας αποτελεί παγκόσμια παραδοξότητα και καμία χώρα (με εξαίρεση την Κύπρο) δεν αναγνωρίζει το δικαίωμα αυτό στη χώρα μας. Άλλωστε, με την αποδοχή του νατοϊκού κανονισμού MC 66/1 το 1962, η Ελλάδα έχει αποδεχθεί ότι ο εθνικός εναέριος χώρος για νατοϊκές λειτουργίες δεν είναι τα 10 ναυτικά μίλια, αλλά μόνον τα 6. Για το λόγο αυτό, οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ δεν αναγνωρίζουν ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στο χώρο μεταξύ 6 και 10 μιλίων κατά τη διάρκεια νατοϊκών ασκήσεων.

      • Ο/Η Αντεστραμμένος λέει:

        http://www.iefimerida.gr/news/44319/t%CE%B9-%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%B2%CF%8E%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%AF%CE%B1

        Tι ακριβώς μας χωρίζει με την Τουρκία;
        FIR Αθηνών, αποστρατικοποίηση, γκρίζες ζώνες, Δίκαιο της θάλασσας, Δωδεκάνησα, 03|04|2012

        ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΚΚΟΛΗΣ

        (….)

        Μόνος τρόπος κατά τον οποίο τα κράτη υποχρεούνται να εφαρμόσουν το διεθνές δίκαιο είναι αν το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης εκδόσει μια σχετική απόφαση. Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει τα διάδικα κράτη να δώσουν τα ίδια στο δικαστήριο τέτοια αρμοδιότητα, δηλαδή να προσφύγουν οικειοθελώς σε αυτό.

        Επειδή όμως το Διεθνές Δικαστήριο στην προσπάθειά του να φανεί ουδέτερο πολιτικά δεν παίρνει ποτέ το μέρος της μιας μόνο πλευράς, τόσο η Ελλάδα αλλά και η Τουρκία δεν επιθυμούν προσφυγή στη Χάγη προκειμένου να λύσουν τις διαφορές τους, καθώς γνωρίζουν ότι ενδεχόμενη ετυμηγορία του θα έχει δυσβάσταχτο πολιτικό κόστος για τις ηγεσίες. Έτσι και οι δύο πλευρές επιμένουν στον διμερή διάλογο που όμως αποδεικνύεται άκαρπος, καθώς εδώ και δεκαετίες τα ζητήματα παραμένουν άλυτα, δηλητηριάζοντας τις σχέσεις των δύο χωρών.

        Υφαλοκρηπίδα

        (….)

        Χωρικά ύδατα

        Με βάση τη Συνθήκης της Λωζάννης (1923) το εύρος των χωρικών υδάτων ορίστηκε στα τρία (3) ναυτικά μίλια. Με την αναθεώρηση της Συνθήκης στο Μοντρέ (1936), η Ελλάδα επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα στα έξι (6) μίλια για να ακολουθήσει η Τουρκία τρεις δεκαετίες αργότερα (1964).

        Η Σύμβαση για το ∆ίκαιο της Θάλασσας (Μοντέγκο Μπέι, 1982) – η οποία αποτελεί κωδικοποίηση του ∆ιεθνούς ∆ικαίου – δίνει τη δυνατότητα επέκτασης στα δώδεκα (12) ναυτικά μίλια. Η χώρα μας επικύρωσε τη Συνθήκη αυτή το 1995, ενώ η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος. Ωστόσο με ψήφισμά της η Τουρκική Εθνοσυνέλευση απειλεί ανοιχτά την Ελλάδα με πόλεμο (casus belli) σε περίπτωση που η χώρα μας ασκήσει το δικαίωμά της.

        Αν η χώρα µας επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 µίλια, τότε η κυριαρχία της θα φτάσει στο 64%, της Τουρκίας στο 10%, ενώ τα διεθνή ύδατα περιορίζονται στο 26%…Aποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου

        Εναέριος χώρος

        Σύµφωνα µε τη Συνθήκη της Λωζάνης ο εναέριος χώρος ορίστηκε στα τρία (3) ναυτικά µίλια. Όμως η Ελλάδα το 1931 διεύρυνε τον εναέριο χώρο της στα δέκα (10) ναυτικά µίλια, προτού ακόµη επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 6 µίλια.

        Η επέκταση αυτή δεν αµφισβητήθηκε από την Τουρκία µέχρι τα µέσα της δεκαετίας του ’70, οπότε και άρχισαν οι υπερπτήσεις και οι παραβιάσεις από τα τουρκικά µαχητικά στα επιπλέον 4 µίλια. Η τουρκική πλευρά υποστηρίζει πως η Ελλάδα παραβιάζει το ∆ιεθνές ∆ίκαιο, αφού το εύρος του εναερίου χώρου (10 µίλια) δεν αντιστοιχεί στο εύρος των χωρικών της υδάτων (6 µίλια). Η ελληνική πλευρά αντιτείνει πως η πράξη της αυτή έγινε αποδεκτή από την Τουρκία επί µισό αιώνα, δηµιουργώντας ένα είδος «τοπικού εθίµου» στην περιοχή.

        Αποστρατικοποίηση των νησιών

        (……)

        Γκρίζες ζώνες

        (….)

        Κέντρα εναέριας κυκλοφορίας (FIR)

        (…..)

  11. Ο/Η Ντένης ο τρομερός λέει:

    https://www.anoixtoparathyro.gr/%CF%85%CF%80%CE%AD%CF%81-%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%89%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B2%CF%89%CE%BC%CE%BF%CE%AF-%CF%84%CE%B1/

    Υπέρ πίστεως και πατρίδος: Οι βωμοί, τα ιερά, το τουίτερ
    TOPICS:ΚαμμένοςΠιλότος

    13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018

    Του Νίκου Λακόπουλου

    Ξαφνικά, τη στιγμή που δεν έπρεπε, συνέβη αυτό που όλοι όμως περίμεναν. Γυρίζοντας από μια συνήθη αναμέτρηση με τουρκικά αεροσκάφη- που μόλις είχαν αποχωρήσει ένα ελληνικό πολεμικό αεροπλάνο έπεσε. Από τον ουρανό βρέθηκε στη θάλασσα -το Αιγαίο- που το κατάπιε.

    «Ένας Έλληνας πιλότος στο πάνθεον των Ηρώων. Έπεσε υπέρ πίστεως και Πατρίδος μαχόμενος για την προάσπιση της Εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής μας ακεραιότητας. Η Πατρίδα θρηνούσα υποκλίνεται. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του και σε όλα τα στελέχη της ΠΑ» έσπευσε να τουιτάρει ο υπουργός Άμυνας πριν ενημερώσει ακόμα την οικογένεια του νεκρού πιλότου.

    Ποιος ήταν; Ένα βίντεο που τον έδειχνε να μιλά βρέθηκε γρήγορα κι ο ανώνυμος στο τουίτ του υπουργού- ο «ένας πιλότος»- απέχτησε όνομα, μορφή, πρόσωπο- μαζί με την αόριστη εικονική οντότητα του ανώνυμου ήρωα- που έπεσε τόσο τετριμμένα «υπέρ βωμών και εστιών», «κατά την άσκηση του καθήκοντος» και τα λοιπά και τα λοιπά- όσα λέγονται σ΄αυτές τις περιπτώσεις. Γιατί στο πρόσφατο παρόν είναι ο έβδομος από πολύ περισσότερες περιπτώσεις αεροπλάνων πολεμικών που βρέθηκαν από το ουρανό -που πετούσαν σαν αϊτοί -άλλο έτοιμο κλισέ- στον αέρα, αλλά τους κατάπιε η θάλασσα. Η θάλασσα ειρήνης και τα λοιπά και τα λοιπά. Κανένας δεν θυμάται τους άλλους.

    Αυτή είναι η μοίρα των ηρώων. Ανώνυμοι είναι πιο αβλαβείς, δεν θέτουν ερωτήματα, δεν γίνονται ενοχλητικοί- όπως τώρα η χήρα, τα ορφανά, το ερώτημα πόσο είναι η σύνταξη χηρείας, πόσα παίρνουν οι πιλότοι κι αν δικαιούνται οι νεκροί ήρωες κάποια έξτρα αμοιβή- που θα αναλύσει ο Αυτιάς ή ο Παπαδάκης στις εκπομπή τους, με μόνιμο θέμα τις συντάξεις -πάντα κοντά στον πολίτη. Το πρόβλημα αρχίζει όταν, εκτός από πιλότους, πρέπει να βάλουμε στο πλάνο κι άλλους ήρωες νεκρούς που μπορεί νάναι πιο γήινοι ή πεζοί όπως π.χ. οι πυροσβέστες. Μάλλον δεν χωράνε στο πλάνο και πώς θα τους εικονογραφήσεις;

    Μακρυά πολύ τίθεται το ερώτημα αν όλοι οι ήρωες πρέπει νάναι νεκροί ή αν υπάρχουν κι άλλοι ήρωες -ζωντανοί- δίπλα μας που δεν θα τύχουν της προσοχής μας με όλα τα ενοχλητικά ερωτήματα που θέτουν συνήθως οι ήρωες. «Η Πατρίδα ευγνωμονούσα υποκλίνεται» τουίταρε ο υπουργός προφανώς εκπροσωπώντας ο ίδιος αυτή την αόριστη Πατρίδα που όσο πιο αόριστη, γενική, σαν διαταγή, άμορφη και ψυχρή σαν το άγαλμα που μάλλον θα φτιάξουν -αν δεν θα τόχουνε ξεχάσει- στον νεκρό ήρωα, μπορεί να εκπροσωπείται πιο εύκολα. Γιατί πάντα το πρόβλημα με την πατρίδα είναι ποιος την εκπροσωπεί -κι ένα προκειμένω μέσω τουίτερ ο Πάνος Καμμένος μπορεί να την εκ-προσωπεί -εύκολα και γρήγορα- χωρίς να φαίνεται το πρόσωπό του. Χωρίς να χρειάζεται να πει πρόσωπο με πρόσωπο στη χήρα και τα παιδιά του πιλότου -ακόμα κι αυτά τα νεφελώδη περί βωμών και εστιών.

    Ένα άγημα, πυροβολισμοί, στεφάνια, γρήγορα θα τελειώσουν όλα. Ήταν ένα ακόμα σύνηθες επεισόδιο, ένα ατύχημα, δυστύχημα, γίνονται έρευνες, θα δούμε. Προφανώς όσοι έχουν έτοιμα τα κλισέ για βωμούς- πίστη- πατρίδα θάχουν φροντίσει και θα ξέρουν τι θα φορέσουν και τι πρέπει να πουν σε μια κηδεία. Η Νίκη, η Δόξα, η Πατρίδα -λέξεις κλειδιά για έναν καλό επικήδειο, παλαμάκια- πάμε στην επόμενη κηδεία.

  12. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.antinews.gr/action.read/ellada/ta-panta-einai-epikoinonia-/4.122570


    13/04/2018

    Τα πάντα είναι επικοινωνία…

    Ένα παλικάρι 34 ετών, ήρωας πλέον για την Ελλάδα, πέφτει με το αεροσκάφος και αναζητείται. Είναι πιθανότατα νεκρός αλλά πώς να πεις στη μάνα του ότι δεν θα ψάξεις, δεν θα εξαντλήσεις και την τελευταία ελπίδα; Ψάχνεις κι ελπίζεις.

    Κι όμως, υπάρχουν κάποιοι που σκυλεύουν στα ζεστά ακόμη πτώματα. Κάποιοι σαν τον Καμμένο που ανακοινώνει το θάνατο «ενός πιλότου» χωρίς να αναφέρει το όνομά του. Κυρίως χωρίς να έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση, μέσω τουtwitterο άνθρωπος που ανέβαζε στοfacebookτις γνωστές γραβάτες με τα πέη.

    Γιατί τα πάντα είναι επικοινωνία. Χωρίς να σκέφτονται τις ανθρώπινες ζωές, τα συναισθήματα, την ηθική, τις αξίες, τον σεβασμό στις βασικές αρχές.

    Δεν έχουμε πρόβλημα με τον Καμμένο. Ο καθένας έχει την ιστορία του και θα κριθεί γι’ αυτήν. Πρόβλημα έχουμε με τους πολλούς, μικρούς Καμμένους που υπάρχουν παντού στην κοινωνία μας. Όλους αυτούς που δεν ορρωδούν προ ουδενός αρκεί να πετύχουν τον στόχο τους. Ανήκουν σε όλες τις παρατάξεις, δεν υπάρχουν χρώματα και λάβαρα. Μπορούν να το κάνουν γιατί είναι αμετροεπείς. Μπορεί για να κερδίσουν αναγνωρισιμότητα, άλλοι για να κερδίσουν ψηφαλάκια, όπως καλή ώρα ο υπουργός Άμυνας.

    Είναι αυτός ο άκρατος λαϊκισμός που σπρώχνει τον Καμμένο στο να «προλάβει» τον αναγγελτήριο θανάτου, πριν ακόμη κι από τη Μονάδα του άτυχου πιλότου, πριν από το ΓΕΕΘΑ ή ακόμη και το υπουργείο Άμυνας. Γιατί έπρεπε να βγει ο Καμμένος και να ανακοινώσει ότι ήταν νεκρός ο πιλότος; Τι θα κέρδιζε; Συμπάθεια; Θα έλεγαν πόσο συμπονετικός είναι αλλά και πόσο πατριώτης; Ντροπή, μόνο αυτή η λέξη, αλλά και οργή για όλους τους μικρούς Καμμένους που μας καταδυναστεύουν. Ειδικά αυτή η κυβέρνηση υπάρχει γιατί απλά έχει επενδύσει στον λαϊκισμό, το ψέμα, τον εντυπωσιασμό, την επικοινωνιακή διαχείριση.

    Ειδικά στον κ. Καμμένο που έχτισε καριέρες με τα Ίμια, με τις πατριωτικές του κορώνες και τις θεωρίες συνωμοσίας του.

    Σε μια σοβαρή χώρα ο υπουργός θα είχε εκπαραθυρωθεί. Στην Ελλάδα είναι μάγκας. Αυτή είναι η διαφορά που κάνει την πατρίδα μας μικρή.
    _________________________

    Μια δική μου προειδοποίηση από το 2008: «Η επίλυση αυτών των ζητημάτων θα αποτελέσει την άκρη του μίτου για κάποιο φως στο τούνελ του Κραχ που έρχεται….».

    https://roides.wordpress.com/2008/11/22/22nov08/

    Υπερεξοπλισμοί, περιμένοντας επίθεση από την Ανδρομέδα
    22/11/2008

    Η Ελλάδα 4η σε εξοπλισμούς– 83η σε δαπάνες για Παιδεία

    Tην Παρασκευή 15/11 συζητήθηκε στη Βουλή επερώτηση του κ. Αλαβάνου στην ώρα του πρωθυπουργού με αίτημα την ουσιαστική μείωση των στρατιωτικών δαπανών στο μισό. Αντιγράφω από την «Αυγή»:
    http://www.avgi.gr/NavigateActiongo.action?articleID=417983

    «…..όπως αποκάλυψε ο Αλέκος Αλαβάνος, σύμφωνα με το έγκυρο σουηδικό Ινστιτούτο SIPRI σε απόλυτα μεγέθη η Ελλάδα είναι η 4η χώρα στην αγορά όπλων στον κόσμο, κατέχοντας το 6% της αγοράς όπλων παγκοσμίως. Μπροστά από την Ελλάδα είναι μόνο οι χώρες των δισεκατομμυρίων κατοίκων Κίνα (12%) και Ινδία (8%) και τα Αραβικά Εμιράτα (7%) των δισεκατομμυρίων δολαρίων! Ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε ότι ενώ είμαστε τέταρτοι στις εξοπλιστικές δαπάνες, η Ελλάδα είναι 83η στον κόσμο σε δημόσιες δαπάνες για την Παιδεία και 56η σε δαπάνες για την υγεία….η αγορά ενός F16 κοστίζει 45 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή αντιστοιχεί στην καταβολή μηνιαίου επιδόματος σε 100.000 ανέργους και ΕΚΑΣ σε 200.000 συνταξιούχους.».

    Από τη συζήτηση προέκυψε πως ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε να μειώσει 15% τις πολεμικές exoplδαπάνες.

    Το θέμα είναι τεράστιο και αποκτά μεγαλύτερη σπουδαιότητα λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Τα κανάλια και οι εφημερίδες το έθαψαν. Δεν αξιώθηκε ούτε ένα τηλεπαράθυρο ή κάποια δευτερόλεπτα ρεπορτάζ. Η σύγκριση με τον τηλεοπτικό χρόνο της περιπέτειας ενός «καλλιτεχνικού» ζεύγους με την Τροχαία, δίνει ένα κλάσμα της τάξης του 1/500.

    Η Ελλάδα του 2008 θυμίζει την Αλβανία του Εμβέρ Χότζα, που ταμπουρώθηκε αναίτια στα τσιμεντένια πολυβολεία της για να αποκρούσει την επικείμενη επίθεση από το Υπερπέραν. Εχθροί περιτριγυρίζουν και απειλούν τη χώρα της Siemens των κουμπάρων, του Ζαχόπουλου, των Ζωνιανών και του Εφραίμ. Αλβανοί, Γυφτοσκοπιανοί, Βούλγαροι, Τούρκοι βυσσοδομούν και βέβαια στο σκοτάδι καραδοκούν κατά περίπτωση οι Αμερικανοί και οι Εβραίοι. Δεν πιστεύω πως οι στρατιωτικές δαπάνες θα μειωθούν στην έκταση που ανακοινώθηκε. Αντίστοιχες ανεκπλήρωτες εξαγγελίες έχει ξανακάνει, όπως και ο κ.Σημίτης ο οποίος όμως χειροτέρεψε την κατάσταση, αφού όπως κατήγγειλε ο πρωθυπουργός κρατούσε «διπλά βιβλία και κρυφά συρτάρια».

    Οι υπέρογκες εξοπλιστικές δαπάνες εκτός που καταβαραθρώνουν την οικονομία για να δικαιολογηθούν στην κοινή γνώμη και για να μην προκαλέσουν αντιδράσεις, απαιτούν ένα κλίμα εχθρικής περικύκλωσης, και την αναγωγή τους σε θέμα ταμπού. Συνάπτονται λοιπόν αμφίδρομα με τη διαιώνιση των προβλημάτων με τους γείτονες, πραγματικών ή φαντασιακών, όπως το όνομα της σλαβικής Μακεδονίας. Είναι ιεροποιημένες και απαραβίαστες και ας υπάρχουν βάσιμες υποψίες πως γεμίζουν τις τσέπες κάποιων επιτήδειων ενώ ελέγχεται και η σκοπιμότητα της αγοράς του α ή β τύπου ενός όπλου. Νομίζω πως μαζί με την φορολογική ασυδοσία και το ανεξέλεγκτο των οικονομικών της Εκκλησίας, αποτελούν δυο τεράστια σκάνδαλα και αναζητούν το τολμηρό κόμμα που θα τα φέρει με συστηματική και συνεχή προσπάθεια στο κέντρο της επικαιρότητας σπάζοντας την ομερτά των ΜΜΕ και την αδιαφορία του κόσμου. Η επίλυση αυτών των ζητημάτων θα αποτελέσει την άκρη του μίτου για κάποιο φως στο τούνελ του Κραχ που έρχεται.
    ……………………………………………….

  13. Ο/Η laskaratos λέει:

    ΤΑ ΝΕΑ:

    http://www.tanea.gr/news/greece/article/4343006/?iid=2

    Aναστάτωση στην κυβέρνηση από τις αναφορές Σπηλιωτόπουλου στο ενδεχόμενο μείωσης του εναέριου χώρου
    ΕΙΡΗΝΗ Δ. ΚΑΡΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/06/2004 |

    Φωτιές άναψε η συνέντευξη του υπουργού Άμυνας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου στη δημοσιογράφο της «Χουριέτ» Νουρ Μπατούρ, όπου κάνει λόγο για ενδεχόμενο μείωσης του εναέριου χώρου της Ελλάδας από δέκα σε έξι ή εννέα μίλια καθώς και για «λύση-πακέτο» στα ελληνοτουρκικά, είτε διμερώς είτε μέσω προσφυγής στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.

    Σπ. Σπηλιωτόπουλος. H συνέντευξη του υπουργού Άμυνας για το ενδεχόμενο μείωσης του εναέριου χώρου της Ελλάδας άναψε φωτιές στην κυβέρνηση
    Οι απόψεις αυτές, που έρχονται σε αντίθεση με τις πάγιες και δημόσια διακηρυγμένες θέσεις όλων των ελληνικών κυβερνήσεων αλλά και του πλαισίου μέσα στο οποίο φαίνεται να κινείται όσον αφορά τα ελληνοτουρκικά και η σημερινή κυβέρνηση, προκάλεσαν – σύμφωνα με πληροφορίες – τη δυσφορία του κ. Καραμανλή και του υπουργού Εξωτερικών κ. Μολυβιάτη. Ιδιαίτερα μάλιστα διότι συνέπεσαν με την επίσκεψη Καραμανλή στην Κωνσταντινούπολη για τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ και τη συνάντησή του με τον Τούρκο ομόλογό του κ. Ερντογάν.

    Πάντως το υπουργείο Άμυνας αντέδρασε από την πρώτη στιγμή και διά κύκλων του – αρχικά – υποστήριξε ότι η δημοσιογράφος διαστρέβλωσε σημεία των απαντήσεων Σπηλιωτόπουλου. Στη συνέχεια, μετά και την ενόχληση Καραμανλή, το υπουργείο εξέδωσε δύο απανωτές ανακοινώσεις. Στην πρώτη μιλάει για «προϊόν γόνιμης φαντασίας της συντάκτριας του κειμένου», ενώ στη δεύτερη προσθέτει και τον χαρακτηρισμό «χονδροειδής αλλοίωση». Οι ανακοινώσεις ωστόσο εστιάζουν κυρίως στο επίμαχο ζήτημα της μείωσης του εναέριου χώρου και όχι σε άλλα εξίσου επιλήψιμα – όπως λένε διπλωματικής πηγές – σημεία της συνέντευξης του κ. Σπηλιωτόπουλου.

    Πακέτο Αιγαίου

    Παραδείγματος χάριν, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, στη συνέντευξη ο κ. Σπηλιωτόπουλος αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο να λυθούν τα θέματα του Αιγαίου σε ένα ενιαίο πακέτο – πράγμα που καμία ελληνική κυβέρνηση έως σήμερα δεν έχει δημοσίως δεχθεί να γίνει. Λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος: «H λύση-πακέτο μπορεί να επιτευχθεί με την επίλυση των προβλημάτων σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. Εάν έχουμε διαφορές απόψεων και σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, τότε μπορούμε να επιλύσουμε τα προβλήματα ή με διμερείς συνομιλίες ή στη Χάγη».
    ……………..

    Σύμφωνα με πληροφορίες, στις οποίες κατ’ επανάληψη έχουν αναφερθεί «TA NEA», η νέα στρατηγική του υπουργείου Εξωτερικών – που λαμβάνει χώρα μετά την αλλαγή κυβέρνησης – είναι ότι δεν απαιτείται οριστική επίλυση των διαφορών και των διεκδικήσεων της Τουρκίας, καθώς μια παραπομπή στο Δικαστήριο της Χάγης ενέχει και τον κίνδυνο απωλειών για την ελληνική πλευρά.
    ………………….

    Άναψε φωτιές και για το Βόρειο Αιγαίο
    Ένα ακόμη στοιχείο που θίγει ο κ. Σπηλιωτόπουλος στη συνέντευξή του και το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής εκ μέρους διπλωματικών πηγών ήταν η αναφορά του στην οριοθέτηση των συνόρων στο Βόρειο Αιγαίο – η οποία δεν έχει γίνει έως σήμερα. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος παραπέμπει για την επίλυση στη Συνθήκη της Λωζάννης, η οποία προνοεί για την Τουρκία χωρικά ύδατα τριών μιλίων. «Δεν υπάρχει κάποια συμφωνία μεταξύ μας για τον Βορρά, πάνω από τα Δωδεκάνησα. Όμως, στη Λωζάννη γίνεται λόγος για τρία μίλια. Αυτό είναι ένα ασφαλές σημείο ξεκινήματος. Μπορούμε να δούμε όλες τις Διεθνείς Συμφωνίες», λέει χαρακτηριστικά στη συνέντευξή του ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

    Διπλωματικές πηγές έλεγαν χτες ότι είναι τουλάχιστον ατυχής η διατύπωση του υπουργού Άμυνας που θεωρεί ως αφετηρία τα τρία μίλια για τα χωρικά ύδατα της Τουρκίας, αφήνοντας έτσι ανοιχτό προς διαπραγμάτευση την επέκταση των χωρικών υδάτων σε περισσότερα των τριών μιλίων. Άλλο στοιχείο της συνέντευξης που αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής από πλευράς διπλωματικών πηγών ήταν η αναφορά του κ. Σπηλιωτόπουλου στο ζήτημα του εύρους του ελληνικού εναέριου χώρου. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος λέει ότι η ελληνική πλευρά επέλεξε το 1931 να οριοθετήσει τον εναέριο χώρο στα 10 μίλια για τεχνικούς λόγους. Και προσθέτει: «Μπορούμε να επιστρέψουμε στα εννέα, στα έξι μίλια. Μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Στην περίπτωση που συνεχίσουμε τις σχέσεις μας προς αυτή την κατεύθυνση, πιστεύω ότι μπορούμε να επιλύσουμε όλα τα θέματα με ειρηνικό τρόπο».

    Διπλωματικές πηγές τόνιζαν χτες ότι η Ελλάδα έχει δικαίωμα, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα μέχρι 12 μίλια ή να ευθυγραμμίσει τον εναέριο χώρο της με τα χωρικά της ύδατα στα 10 μίλια, π.χ. Ο περιορισμός του εναέριου χώρου στα 6 ή 9 μίλια θα αποτελούσε μονομερή εκχώρηση κυριαρχικού δικαιώματος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.