Ο αντιφεμινισμός στην ομιλία μας

[Η κυριαρχία του αρσενικού γένους στο λόγο μας]

Στον μεταβυζαντινό ναό της αγίας Παρασκευής (18ου αι.) στην Καλομοίρα Τρικάλων, η πόρνη τιμωρείται όρθια και γυμνή, κρεμασμένη από τα μαλλιά της. Τα χέρια της είναι δεμένα πισθάγκωνα και τα πόδια της ανοιχτά δεμένα στο έδαφος. Μια φωτιά, που κρατά ένας μικρός διάβολος, κατακαίει τα γεννητικά όργανα της αμαρτωλής (Οι εικόνες είναι επιλογή του μπλογκ).

του σχολιαστή μας Επαμεινώνδα Παπαγιάννη
Το 1987, έμαθα την εξής σπαζοκεφαλιά (mindgame): Father and son in the same car; they had a traffic accident. As for the father, nothing serious (just some scratches); but, his son had to be transported to a hospital in order to be operated. Well, everything was ready for the operation and as the doctor came, and as the doctor saw the injured boy, the doctor said: «Oh, he is my son!». Ποια είναι η μοναδική λογική σχέση;

Έχω τη βεβαιότητα ότι εσείς θα έχετε βρει την απάντηση· εάν τυχόν δεν την έχετε βρει, σάς παρακαλώ να κάνετε ένα διάλειμμα και μόνον όταν απογοητευθείτε ότι δεν τη βρίσκετε να συνεχίσετε την ανάγνωση.

Έκτοτε, συνηθίζω να θέτω αυτό το ερώτημα, στα αγγλικά (ο νοών νοείτω), και δράττομαι τής ευκαιρίας και να πειράζω φίλες και γνωστές με ατάκες τού τύπου «και συ Βρούτα» ή «σκότωσε το φαλλοκράτη που κρύβεται μέσα σου»! Εννοείται ότι εσείς, φυσικά, θα έχετε βρει τη μοναδική λογική απάντηση: The doctor was his mother. Οπωσδήποτε γνωρίζουμε ότι αφενός υπάρχουν και γυναίκες ιατροί (και χειρουργοί) και αφετέρου έχουμε δύο (βιολογικούς) γονείς και εφόσον ήταν αδύνατο να είναι ο πατέρας του (ok μη μού πείτε ότι ήταν δυνατό να είναι σε εφημερία και ταυτόχρονα να οδηγούσε έξω) θα ήταν η μητέρα του.

«υ πόρνησες γινέκες». Τοιχογραφία του 1779 στην εκκλησία Αγία Παρασκευή της Καλομοίρας Τρικάλων

Αυτή τη σπαζοκεφαλιά την παρέθεσα, ενδεικτικά, για να καταδείξω πώς υπάρχουν κάποιες συνήθειες στην ομιλία μας (πηγάζουσες, φυσικά, από τη σκέψη μας). Ακόμη και γυναίκες, μεταξύ τους, λένε «ο άλλος», «ποιος θα το βρει πρώτος», κλπ.

Θα επιθυμούσα να επισημάνω ότι πολλά επίθετα και μετοχές έχουν και δεύτερη σημασία (υποτιμητική) όταν αναφέρονται σε γυναίκα. Πχ πέρπερος σημαίνει: αλαζών· περπέρα, όμως, εκτός από το θηλ. τού περπέρου σημαίνει και φλύαρη· ομοίως, καταλαλών σημαίνει: συκοφαντών· καταλαλούσα, όμως, εκτός από το θηλ. τού καταλαλούντος σημαίνει και γλωσσού – και εδώ παρατηρούμε ότι, ενώ για την πολυλογού, το αντίστοιχο για τον άνδρα είναι πολυλογάς, για τη γλωσσού δεν υπάρχει αντίστοιχο για τον άνδρα.

Βέβαια, δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση η πάντα αντιφεμινιστική εκκλησία. Έτσι, παρατηρούμε ότι υπάρχουν και «αμαρτίες» μόνο για γυναίκες! Ενδεικτικά, αναφέρω ότι εκτός αφενός από την πόρνη (όπου το αντίστοιχο για τον άνδρα είναι πόρνος) υπάρχει και η παπαδιά η πορνεύουσα και αφετέρου εκτός από τη μάγισσα και τη μάντισσα (όπου τα αντίστοιχα για τον άνδρα είναι μάγος και μάντης) υπάρχει και η κρηθαρίστρα (αυτή που ειδικεύεται στην κριθομαντεία)! Επίσης, υπάρχει πληθώρα άλλων (μόνο) γυναικών «αμαρτωλών»· όπως η σουρεύτρα (κουτσομπόλα), η μη προσφέρουσα πρόσφορα στην εκκλησία, η ανυφαντού, η μη βυζαίνουσα τα νήπια, η μη θηλάζουσα ξένο βρέφος, η αποστρέφουσα τα νήπια, κλπ. Τέλος, είναι αξιοσημείωτο ότι το κρυφακούειν όχι μόνον αποτελεί «αμαρτία» μόνον για τη γυναίκα, αλλά αυτές οι «αμαρτωλές» (που κρυφακούουν) διαιρούνται σε τρία είδη: η παραυκρατέα, η παρακαθήστρα και η παραξαφουγκάστρα!

ΥΓ
Δυο ακόμη άρθρα του Επ. Παπαγιάννη στο μπλογκ μας:

Advertisements
This entry was posted in Logos. Bookmark the permalink.

6 Responses to Ο αντιφεμινισμός στην ομιλία μας

  1. Ο/Η Eλεωνόρα Μπαρμπαρόσσα, ανδρολόγος λέει:

    Χαίρομαι που υπάρχουν πραγματικοί άντρες που λένε την αλήθεια

    • Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

      Aν και κάθε γενίκευση είναι ρατσιστική και μόνο ρατσιστική, καλό είναι όσοι άνθρωποι έτυχε να γεννηθούμε άνδρες να ζητήσουμε κάποια συγγνώμη από όσους ανθρώπους έτυχε να γεννηθείτε γυναίκες.

  2. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.protagon.gr/epikairotita/44341511669-44341511669

    Στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο Τσιάρτας μετά τις δηλώσεις του για την ταυτότητα φύλου

    Δεκτός στην Αρχιεπισκοπή έγινε ο βετεράνος ποδοσφαιριστής που τελευταία έχει πυκνώσει τις παρεμβάσεις του, με ομοφοβικά σχόλια, με κατάρες για βουλευτές που ψήφισαν την ταυτότητα φύλου και με συνθήματα για τους σημαιοφόρους

    Protagon Team 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017, 14:33

    Αφού καταράστηκε τους βουλευτές που ψήφισαν τη νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου. Αφού ενέπλεξε ανεύθυνα σε μια συζήτηση περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους… παιδόφιλους. Αφού ζήτησε σημαία μόνο για τους Ελληνες στις σχολικές παρελάσεις -λίγο αφότου κάποιοι είχαν σπάσει το σπίτι του Αφγανού Αμίρ. Και αφού οι θέσεις του υιοθετήθηκαν από τη Χρυσή Αυγή, ο Βασίλης Τσιάρτας έγινε επισήμως δεκτός το μεσημέρι της Πέμπτης από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο…
    Ο βετεράνος ποδοσφαιριστής πήγε στις 12 το μεσημέρι στην Αρχιεπισκοπή για να πάρει όπως είπε την ευχή του προκαθήμενου της Ελλαδικής Εκκλησίας, σεβόμενος όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, τις προσπάθειές του για… «μη αλλοίωση της πατρίδας».
    (….)

  3. Ο/Η Όφη Σόφη λέει:

    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=125215

    Γεωργίου, Χρ.

    Οι διακρίσεις σε βάρος των γυναικών, σχολιάζει ο Χρ. Γεωργίου, έχουν τις ρίζες τους στην ίδια την Αγία Γραφή ενώ ακόμη και σήμερα η Εκκλησία δεν αναγνωρίζει σ» αυτές την απαιτούμενη ηθική υπόσταση να ιερουργούν ούτε να εισέρχονται στο Ιερό του ναού ή στο Αγιον Ορος

    Ο μισογυνισμός της Ορθοδοξίας
    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/08/2000 00:00

    Με αφορμή τις έντονες αντιδράσεις της Ιεραρχίας για την κατάργηση της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες από την κυβέρνηση, πολλά γράφτηκαν και ειπώθηκαν για τη σχέση της Εκκλησίας με το Κράτος, αλλά ελάχιστα για τη σχέση της με τους πολίτες. Νομιμοποιείται ηθικά η Εκκλησία να παρουσιάζεται ως υπέρμαχος του δικαιώματος της ελευθερίας επιλογής των πολιτών, της προστασίας της ιδιωτικής ζωής τους και εν γένει της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων; Από τη γέννησή μας κατηχούμεθα να πιστεύουμε ότι η Ορθοδοξία είναι υπέρμαχος της ισότητας των ανθρώπων ανεξαρτήτως φύλου, κοινωνικής θέσης, εθνότητας, θρησκευτικών πεποιθήσεων κτλ. Είναι έτσι τα πράγματα; Τα ερωτήματα αυτά τίθενται λόγω της γενικότερης στάσης της Εκκλησίας σε μια σειρά ζητημάτων, όπως στην αμφισβήτηση του δικαιώματος της ανεξιθρησκίας και της ελευθεροτυπίας για θρησκευτικά θέματα (π.χ., βιβλίο Μ. Ανδρουλάκη Μν) κ.ά., αλλά διότι σχετίζεται και με ένα επιμελώς αποσιωπούμενο κεφαλαιώδες ζήτημα, που αφορά το ήμισυ των συμπολιτών μας: τις θρησκευτικές διακρίσεις εναντίον της γυναίκας.

    Οι μισογυνικές αντιλήψεις της Ορθοδοξίας έχουν τις ρίζες τους στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη και διατηρούνται ακόμη και σήμερα. Πώς θα ένιωθαν, αλήθεια, οι Ελληνίδες αν συνειδητοποιούσαν ότι η θρησκεία τους τους προσφέρει έναν Θεό που τις προόρισε να υποτάσσονται στους άνδρες;

    Ο Απόστολος Παύλος

    Οχι ευχάριστα, αν έτσι έχουν τα πράγματα! Στην Αγία Γραφή βρίσκουμε την πρώτη διάκριση του Θεού εναντίον της γυναίκας, όταν δημιούργησε πρώτον τον άνδρα. Τη γυναίκα τη δημιούργησε ως βοηθό του άνδρα μόνο όταν διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε κάποιο κατάλληλο ζώο γι’ αυτή τη δουλειά ανάμεσα στα «θηρία του αγρού και όλα τα πτηνά του ουρανού». Διάκριση έκανε, επίσης, ως προς τον τρόπο δημιουργίας της και την προέλευση του ονόματός της. Τον άνδρα τον έφτιαξε εκ του μηδενός ενώ τη γυναίκα από τη μία πλευρά του. Την ονόμασε δε «γυνή (ανδρίς), διότι έγινεν από τον άνδρα αυτής». Ακόμη και για το προπατορικό αμάρτημα την τιμώρησε, εκτός άλλων, με πλήρη υποταγή στον Αδάμ: «… θα εξαρτάσαι δε πάντοτε από τον άνδρα σου και αυτός θα είναι ο κύριός σου».

    Στις Προς Εφεσίους και Κορινθίους Επιστολές ο Απόστολος Παύλος είναι αποκαλυπτικός για τις μισογυνικές αντιλήψεις του: «… να υποτάσσεσθε εις τους ιδίους σας άνδρας, σαν να κάνετε την υποταγήν σας αυτήν προς τον Κύριον, ο οποίος παραγγέλλει και ζητεί να υποτάσσονται αι γυναίκες εις τους άνδρας των» και σε άλλο εδάφιο «… ο μεν άνδρας… επλάσθη εξ αρχής ως ο κύριος εκπρόσωπος της κυριαρχίας του Θεού επί της Γης και είναι διά τούτο περισσότερον από την γυναίκα εικών και δόξα του Θεού. Η γυναίκα δε ως το εξαιρετικότερον από τα άλλα κτίσματα, που έχει υπό την εξουσίαν ο άνδρας, είναι δόξα του ανδρός. Πράγματι δε ο άνδρας είναι υπεροχότερος από την γυναίκα, διότι δεν έγινε ο άνδρας από την γυναίκα, αλλ’ η γυναίκα έγινεν από τον άνδρα. Και επί πλέον δεν εκτίσθη ο άνδρας διά να βοηθή την γυναίκα, αλλ’ η γυναίκα επλάσθη προς χάριν και βοήθειαν του ανδρός».

    Ακόμη και σήμερα η Εκκλησία εφαρμόζει διακρίσεις εναντίον των γυναικών. Δεν τους αναγνωρίζει την απαιτούμενη ηθική υπόσταση να ιερουργούν, ούτε να εισέρχονται στο Ιερό του ναού ή στο Αγιον Ορος. Δεν επιτρέπει στους αρχιερείς να παντρεύονται, για να μην σκανδαλίζονται από… γυναικείες επιρροές. Στον ναό, τους άνδρες τους τοποθετεί στα δεξιά και τις γυναίκες στα αριστερά (δηλαδή οι… κακοί εξ ευωνύμων;). Ακόμη και το κοριτσάκι-βρέφος το θεωρεί δυνητικά ανήθικο εκ γενετής, μια που ο παπάς το ευλογεί έξω από το Ιερό όταν σαραντίζει, ενώ το αγοράκι μέσα. Εγκλωβισμένες οι γυναίκες σε ένα θρησκευτικό δόγμα ανδροκρατικού δεσποτισμού, ελεγχόμενο από αντιδημοκρατικά εκλεγόμενους Ιεράρχες, υποτάσσονται στην Εκκλησία διότι, παρ’ ότι αμφισβητεί κατάφωρα την ισοτιμία τους προς τον άνδρα, τις δελεάζει να προσμένουν μια θέση στον Παράδεισο, πάντα, όμως, υπό την απειλή ότι η απόφαση του Θεού θα είναι αμετάκλητη αν καταλήξουν στην Κόλαση. Μήπως, εν τέλει, είναι πιο δίκαιοι και πιο επιεικείς οι ανθρώπινοι νόμοι;

    Η θρησκευτική ελευθερία

    Οι δογματικές διακρίσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν περιορίζονται μόνο στις γυναίκες όπως δείχνουν μερικά ενδεικτικά παραδείγματα: Στην ουσία έχει καταργήσει το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής θρησκεύματος με την επιβολή του νηπιοβαπτισμού και της υποχρεωτικής κατήχησης ανήλικων (π.χ. διδασκαλία θρησκευτικών στα σχολεία), παρ’ ότι ο Χριστός δεχόταν την βάπτιση και την κατήχηση μόνο ενηλίκων. Σημειωτέον, ο νηπιοβαπτισμός επιβλήθηκε από την Εκκλησία μετά το 300 μ.Χ., επί αυτοκράτορος Ιουστινιανού. Η σύνδεση της Εκκλησίας με κρατικές υπηρεσίες για την παρακολούθηση άλλων θρησκειών και η εν γένει διείσδυσή της σε κάθε πολιτικό, κοινωνικό και κρατικό θεσμό, με αποκορύφωμα την εμμονή της να αναγράφεται το θρήσκευμα στις ταυτότητες, έχει καταστήσει την Ελλάδα θρησκευτικό κράτος και την Εκκλησία «Εκκλησία ταυτοτήτων, Εκκλησία δηλώσεων». Πολλοί μη ορθόδοξοι έλληνες πολίτες αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα διακρίσεων λόγω της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες, παρ’ ότι η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης ρητώς προστατεύεται από το Σύνταγμα. Με βάση νόμους του Μεταξά «περίπου 2.000 μη ορθόδοξοι έλληνες πολίτες συνελήφθησαν… και υπήρξαν 400 καταδίκες» για «αντιορθόδοξες» θρησκευτικές δραστηριότητες κατά την οκταετία 1984-92. Αλλόθρησκες μειονότητες δεν μπορούν να κτίσουν δικούς τους ναούς χωρίς την έγκρισή της. Οι πρακτικές διακρίσεων των αυτοχριζόμενων εκπρόσωπων του Χριστού βρίσκονται σε πλήρη διάσταση με τα λόγια του: «Δεν υπάρχουν πλέον διαφοραί εθνικότητος και κοινωνικής τάξεως και φύλου. Δεν υπάρχει πλέον διαφορά Ιουδαίου και Ελληνος, … δεν υπάρχει άρσεν και θήλυ».

    Η Εκκλησία αναγορεύεται ως ψυχή του Ελληνισμού για να διασφαλίσει την ιδεολογική επιβίωσή της (ίδρυση εκκλησιαστικού πανεπιστημίου) και την πολιτική επιρροή της (κατά κανόνα αντιδραστική, όπως αποδεικνύει η ταύτισή της με τον δικτάτορα Μεταξά, τη χούντα κτλ. Ταυτίζεται με τον Ελληνισμό ενώ ακόμη και την εξέγερση του 1821 την πολέμησε και κατασυκοφάντησε τους αγωνιστές της. Είναι τουλάχιστον αστείο να βλέπει κανείς τη… φιλειρηνική Εκκλησία να… ευλογεί τα στρατιωτικά όπλα.

    Οι εγκόσμιες εξουσίες

    Να ορκίζει κυβερνήσεις και εν γένει να διαπλέκεται με κοσμικούς θεσμούς και εξουσίες, κατ’ αντίθεση με τον Χριστό που δεν τις αναγνώριζε. Η διαπλοκή της, βέβαια, με το κράτος της προσφέρει τεράστια οικονομικά οφέλη (π.χ. μισθοί κληρικών από χρήματα ορθόδοξων αλλά και αλλόθρησκων φορολογούμενων, διεκδίκηση 126 δισ. ­ και 60 δισ. για το Αγιον Ορος ­ από το Γ’ Πλαίσιο Στήριξης), που μεγεθύνουν την ήδη αμύθητη περιουσία της, την οποία, από… αγνά χριστιανικά κίνητρα, δεν λέει με τίποτε να αποχωριστεί.

    Πολύ λίγα φαίνεται ότι άλλαξαν στην Εκκλησία από τότε που αφορίστηκαν ο Γληνός και ο Λασκαράτος και καταδιώχθηκε αγρίως ο Καζαντζάκης. Ανέκαθεν οι χριστιανικές θρησκείες αντιμετώπιζαν με εχθρότητα κάθε απελευθερωτική πνευματική ανέλιξη του ανθρώπου, όταν μάλιστα μπορούσε να δημιουργήσει ρήγματα στον ανορθολογισμό και στην κοινωνική υποταγή.

    Οι αρχιερείς τους δημιούργησαν έναν χριστιανισμό στα μέτρα του… Αποστόλου Παύλου («οι δούλοι να υπακούετε εις τους κατά σάρκαν κυρίους με φόβον και τρόμον… σαν να υπακούετε εις τον Χριστόν», διότι ο Χριστός τούς παραήταν επαναστάτης («Μη νομίσητε ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την Γην, ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην, αλλά μάχαιραν». Οι σημερινοί «αντιπρόσωποι του Χριστού» μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι και να ονειρεύονται εγκόσμιες εξουσίες. Αν ζούσαν στην εποχή του Χριστού, σίγουρα θα έβλεπαν εφιάλτες… ώσπου να σταυρωθεί!

    Ο κ. Χρήστος Γεωργίου είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.

    Σχόλια αναγνωστών (21)

    • Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

      Οι «ανώτεροι» κληρικοί (χριστιανοί ορθόδοξοι) πρέπει να είναι μόνον άνδρες και δεν επιτρέπεται να δημιουργήσουν οικογένεια, όχι μόνο για να μη «σκανδαλίζονται» αλλά και, για να είναι απερίσπαστοι από τα εγκόσμια· δηλ. ένας χήρος με παιδί δεν μπορεί να «χειροτονηθεί» ούτε αρχιμανδρίτης!

      Όσον αφορά τις επιστολές Παύλου, να μη ξεχνάμε και τη γνωστή «επιταγή»: «ἡ δέ γυνή ἵνα φοβῆται τόν ἄνδρα» («πρὸς Ἐφεσίους», κεφάλαιο ε΄, στίχος 33)· η παράνοια έγκειται και στο γεγονός ότι υπάρχουν και γυναίκες που θέλουν να τελέσουν θρησκευτικό γάμο!

      Τα θρησκευτικά βιβλία απευθύνονται μόνο στους άνδρες (συμβαίνει σ’ όλες σχεδόν τις θρησκείες). Είναι ασύλληπτο και το πόσο επιμένουν οι «γραφές» να συμβουλεύουν τους άνδρες ότι οι γυναίκες αφενός τούς «δίδονται» και αφετέρου πρέπει να τούς υποταχθούν! Και ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω, με ποια λογική, όλοι αυτοί θεωρούν το γυναικείο σώμα πιο βρώμικο¹.

      ¹ ο θεός τους φέρεται να δημιούργησε τον Αδάμ από πηλό και την Εύα από ένα πλευρό του (οπότε και συνάγεται, εμμέσως πλην σαφώς, ότι η λάσπη είναι πιο καθαρή από το ανδρικό σώμα) – σύμφωνα με την ίδια θρησκεία (μυθολογία για την ακρίβεια), η Εύα ήταν πλήρης και όχι ο Αδάμ που τού … έλειπε ένα πλευρό! (απορία στο δημοτικό: μήπως η Εύα μετρούσε και ξαναμετρούσε τα πλευρά τού Αδάμ για να βεβαιωθεί ότι δεν υπήρχε άλλη;)

  4. Ο/Η Frixos λέει:

    Οχι, δεν ειναι ο νεοςΠοινικος Κωδικας που ετοιμαζεται να φερει στη Βουλη ο Κοντονης, αλλα η Αγια Γραφη σε μεταφραση Νεοφυτου Βαμβα. Απολαυστε τη.

    1 Αύται δε είναι αι κρίσεις, τας οποίας θέλεις εκθέσει έμπροσθεν αυτών.

    2 Εάν αγοράσης δούλον Εβραίον, εξ έτη θέλει δουλεύσει• εν δε τω εβδόμω θέλει εξέλθει ελεύθερος, δωρεάν. Δτ 15:12, Ιερ 34:14

    3 Εάν εισήλθε μόνος, μόνος θέλει εξέλθει• εάν είχε γυναίκα, τότε η γυνή αυτού θέλει εξέλθει μετ’ αυτού.

    4 Εάν ο κύριος αυτού έδωκεν εις αυτόν γυναίκα, και εγέννησεν εις αυτόν υιούς η θυγατέρας, η γυνή και τα τέκνα αυτής θέλουσιν είσθαι του κυρίου αυτής, αυτός δε θέλει εξέλθει μόνος.

    5 Αλλ’ εάν ο δούλος είπη φανερά, Αγαπώ τον κύριόν μου, την γυναίκα μου και τα τέκνα μου, δεν θέλω εξέλθει ελεύθερος• Δτ 15:16

    6 τότε ο κύριος αυτού θέλει φέρει αυτόν προς τους κριτάς• και θέλει φέρει αυτόν εις την θύραν ή εις τον παραστάτην της θύρας, και ο κύριος αυτού θέλει τρυπήσει το ωτίον αυτού με τρυπητήριον• και θέλει δουλεύει αυτόν διαπαντός.

    7 Και εάν τις πωλήση την θυγατέρα αυτού διά δούλην, δεν θέλει εξέλθει καθώς εξέρχονται οι δούλοι.

    8 Εάν δεν αρέση εις τον κύριον αυτής, όστις ηρραβωνίσθη αυτήν εις εαυτόν, τότε θέλει απολυτρώσει αυτήν• εις ξένον έθνος δεν θέλει έχει εξουσίαν να πωλήση αυτήν, επειδή εφέρθη προς αυτήν απίστως.

    9 Αν όμως ηρραβώνισεν αυτήν με τον υιόν αυτού, θέλει κάμει προς αυτήν κατά το δικαίωμα των θυγατέρων.

    10 Εάν λάβη εις εαυτόν άλλην, δεν θέλει στερήσει την τροφήν αυτής, τα ενδύματα αυτής, και το προς αυτήν χρέος του γάμου.

    11 Εάν όμως δεν κάμνη εις αυτήν τα τρία ταύτα, τότε θέλει εξέλθει δωρεάν άνευ αργυρίου.

    12 Όστις πατάξη άνθρωπον, και αποθάνη, θέλει εξάπαντος θανατωθή• Λευ 24:17

    13 εάν όμως δεν παρεμόνευσεν, αλλ’ ο Θεός παρέδωκεν αυτόν εις την χείρα αυτού, τότε εγώ θέλω σοι διορίσει τόπον, όπου θέλει καταφύγει•

    14 εάν δε τις εγερθή κατά του πλησίον αυτού διά να δολοφονήση αυτόν, από του θυσιαστηρίου μου θέλεις αποσπάσει αυτόν διά να θανατωθή.

    15 Και όστις πατάξη τον πατέρα αυτού ή την μητέρα αυτού, θέλει εξάπαντος θανατωθή. Μτ 15:4

    16 Και όστις κλέψη άνθρωπον και πωλήση αυτόν, ή εάν ευρεθή εις τας χείρας αυτού, θέλει εξάπαντος θανατωθή.

    17 Και όστις κακολογή τον πατέρα αυτού ή την μητέρα αυτού, θέλει εξάπαντος θανατωθή. Λευ 20:9, Πρμ 20:20, Μτ 15:4, Μκ 7:10

    18 Και εάν άνθρωποι λογομαχώσι μετ’ αλλήλων και ο εις πατάξη τον άλλον με λίθον ή με γρόνθον, και δεν αποθάνη αλλά γείνη κλινήρης,

    19 εάν σηκωθή και περιπατήση έξω με την βακτηρίαν αυτού, τότε θέλει είσθαι ελεύθερος ο πατάξας• μόνον θέλει αποζημιώσει αυτόν διά την αργίαν αυτού και θέλει επιμεληθή την τελείαν θεραπείαν αυτού.

    20 Και εάν τις πατάξη τον δούλον αυτού ή την δούλην αυτού με ράβδον, και αποθάνη υπό τας χείρας αυτού, θέλει εξάπαντος τιμωρηθή.

    21 Αν όμως ζήση μίαν ημέραν ή δύο, δεν θέλει τιμωρηθή• διότι είναι αργύριον αυτού.

    22 Εάν μάχωνται άνδρες και πατάξωσι γυναίκα έγκυον και εξέλθη το παιδίον αυτής, δεν συμβή όμως συμφορά• θέλει εξάπαντος κάμει αποζημίωσιν ο πατάξας, οποίαν ο ανήρ της γυναικός επιβάλη εις αυτόν• και θέλει πληρώσει κατά την απόφασιν των κριτών.

    23 Αν όμως συμβή συμφορά, τότε θέλεις δώσει ζωήν αντί ζωής,

    24 οφθαλμόν αντί οφθαλμού, οδόντα αντί οδόντος, χείρα αντί χειρός, πόδα αντί ποδός, Λευ 24:20, Δτ 19:21, Μτ 5:38

    25 καύσιμον αντί καυσίματος, πληγήν αντί πληγής, κτύπημα αντί κτυπήματος.

    26 Εάν τις πατάξη τον οφθαλμόν του δούλου αυτού ή τον οφθαλμόν της δούλης αυτού και τυφλώση αυτόν, θέλει αφήσει αυτόν ελεύθερον εξ αιτίας του οφθαλμού αυτού.

    27 Και εάν εκβάλη τον οδόντα του δούλον αυτού ή τον οδόντα της δούλης αυτού, θέλει αφήσει αυτόν ελεύθερον εξ αιτίας του οδόντος αυτού.

    28 Εάν βους κερατίση άνδρα ή γυναίκα, και αποθάνη, τότε ο βους θέλει λιθοβοληθή με λίθους και δεν θέλει τρώγεσθαι το κρέας αυτού• ο κύριος δε του βοός θέλει είσθαι αθώος. Γεν 9:5

    29 Εάν όμως ο βους ήτο κερατιστής από πρότερον, και έγεινε διαμαρτυρία εις τον κύριον αυτού και δεν εφύλαξεν αυτόν, εάν θανατώση άνδρα ή γυναίκα, ο βους θέλει λιθοβοληθή και ακόμη ο κύριος αυτού θέλει θανατωθή.

    30 Εάν επιβληθή εις αυτόν τιμή εξαγοράσεως, θέλει δώσει διά την εξαγόρασιν της ζωής αυτού όσα ήθελον επιβληθή εις αυτόν.

    31 Είτε υιόν κερατίση, είτε θυγατέρα κερατίση, κατά την κρίσιν ταύτην θέλει γείνει εις αυτόν.

    32 Εάν ο βους κερατίση δούλον ή δούλην, θέλει δώσει εις τον κύριον αυτών τριάκοντα σίκλους αργυρίου• ο δε βους θέλει λιθοβοληθή.

    33 Και εάν τις ανοίξη λάκκον ή εάν τις σκάψη λάκκον και δεν σκεπάση αυτόν, και πέση εις αυτόν βους ή όνος,

    34 ο κύριος του λάκκου θέλει κάμει αποζημίωσιν, αργύριον θέλει αποδώσει εις τον κύριον αυτών• το δε θανατωθέν θέλει είσθαι αυτού.

    35 Και εάν ο βους τινός κερατίση τον βουν του πλησίον αυτού και θανατωθή, τότε θέλουσι πωλήσει τον ζώντα βουν, και θέλουσι μοιρασθή το αργύριον αυτού και τον θανατωθέντα ομοίως θέλουσι μοιρασθή.

    36 Εάν όμως ήναι γνωστόν ότι ο βους ήτο κερατιστής από πρότερον, και ο κύριος αυτού δεν εφύλαξεν αυτόν, θέλει εξάπαντος πληρώσει βουν αντί βοός• ο δε θανατωθείς θέλει είσθαι αυτού.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s