Γιατί ο κ.Κοτζιάς δεν κάνει μήνυση στον παλαιό σταλινικό εαυτό του;

[Ο κ. Κοτζιάς, αντί να κολακευτεί γι’ αυτήν τη δημοσιότητα από ένα τόσο σοβαρό έντυπο, έκανε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση…]

Υπουργός εναντίον εαυτού του ‒ με έξοδα άλλων

Του ©ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΟΡΟΒΕΣΗ
O κλασικός θεωρητικός του πολέμου, Καρλ φον Κλάουζεβιτς, είχε αναλύσει τον πόλεμο ως πολιτική με άλλα μέσα. Νεότεροι στοχαστές συνέχισαν τη σκέψη του εξελίσσοντάς την. Αν και κανείς μέχρι σήμερα δεν μπόρεσε να ανατρέψει τη θεωρία του, εντούτοις η ερμηνεία της, στο πεδίο της μάχης, εξαρτάται από την ιδιοφυΐα του εκάστοτε στρατηγού.

Και, πράγματι, δεν υπάρχει θεωρία, όσο σωστή κι αν είναι, που να μπορεί να εφαρμοστεί αυτούσια στην πραγματικότητα. Στις περιπτώσεις που υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι για διάφορους λόγους έχουν κατασκευάσει κάποια θεωρία και προσπαθούν να την εφαρμόσουν στην πραγματικότητα, τότε ξεκόβονται από αυτήν και ζουν στον κόσμο τους και μέσα στη σέχτα τους, θρησκευτική ή πολιτική. Ως γνωστόν, ανήκουμε στη Δύση, δηλαδή στη γερμανική Ε.Ε.

Αυτό σημαίνει πως η χώρα μας οικειοθελώς υπέγραψε μια σειρά από συμφωνίες που τη μετέτρεψαν σε αποικία μέσω του χρέους. Η υποταγή μας δεν έγινε ύστερα από έναν πόλεμο και μια κατοχή, αλλά ύστερα από επιλογή των κυβερνήσεων που πίστευαν πως αν μπούμε στην Ευρώπη, αυτομάτως θα γίνουμε Ευρώπη με όλα τα καλά της (επίπεδο ζωής, υποδομές, Υγεία, Παιδεία, Πολιτισμός).

Στο εξαίρετο βιβλίο του «Η αποτυχία του ελληνικού πολιτικού συστήματος» (εκδόσεις Εξάρχεια) ο Γιώργος Ν. Οικονόμου αναλύει διεξοδικά πως η κακοδαιμονία μας δεν οφείλεται στον ξένο παράγοντα, αλλά είναι έργο της δικής μας πολιτικής. Και εδώ ο Οικονόμου είναι αμείλικτος. Εξετάζει μία μία τις κυβερνήσεις της Μεταπολίτευσης και αναλύει το έργο τους.

Με μικρές παραλλαγές, οι εναλλασσόμενες κυβερνήσεις σε γενικές γραμμές είχαν την ίδια πολιτική την οποία ολοκλήρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. Με άλλα λόγια, χωρίς να υποτιμά κανείς τον ξένο παράγοντα, που στο κάτω κάτω της γραφής τη δουλειά του έκανε, οι ευθύνες ανήκουν στο πολιτικό μας σύστημα και ο ξένος παράγοντας χρησιμοποιείται ως άλλοθι. Εντούτοις, και εδώ ισχύει η ιδιοφυΐα του στρατηγού, στην περίπτωσή μας του τοποτηρητή που θα πρέπει να βρει μια πολιτική που δεν εμπίπτει στα μνημόνια. Π.χ. χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας, Παιδεία, Υγεία, Πολιτισμός.

Αν και τα μνημόνια επηρεάζουν όλες τις κοινωνικές δραστηριότητες, πάντα υπάρχουν κάποια περιθώρια για μιαν άλλη πολιτική σε κάποιους τομείς, π.χ. στο βιβλίο. Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου έκλεισε. Η ενιαία τιμή βιβλίου, αίτημα και του προεκλογικού ΣΥΡΙΖΑ, δεν επανήλθε. Με καλή πρόθεση έψαξα να βρω ποια είναι η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για το βιβλίο.

Οι «Αναγνώσεις», το κυριακάτικο ένθετο της «Αυγής» για το βιβλίο, τοποθετούσε αντικειμενικά τον ΣΥΡΙΖΑ σε μια προνομιακή θέση για να χαράξει μια υποδειγματική πολιτική για το βιβλίο. Δεν βρήκα απολύτως τίποτα, εκτός των απόψεων του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά, που ομολογουμένως δεν είχα κανένα σημάδι πως ήταν βιβλιόφιλος.

Και εδώ ας πούμε μια ιστορία: Ενας σταλινικός γραφειοκράτης, στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, υποστηρίζει με φανατισμό τον σοβιετικό ολοκληρωτισμό με ό,τι αυτό συνεπάγεται (στρατόπεδα εξόντωσης, φυλακίσεις, εκτελέσεις κ.λπ.), εκδίδει βιβλία και γράφει άρθρα που υμνούν τον δικτατορικό ολοκληρωτισμό με ειδίκευση στην Ανατολική Γερμανία.

Ξέρουμε όλοι πως αυτού του είδους τα δημοσιεύματα, δηλαδή η προπαγάνδα για ένα κόμμα ή μια κυβέρνηση, ποτέ δεν είναι αθώα και πάντα οι «μαχητές» κάτι επιδιώκουν. Χρήματα ή καριέρα. Καμιά φορά και τα δύο. Παράδειγμα, ο Ουίλιαμ Λόρενς. Επιστημονικός συντάκτης στην εφημερίδα «New York Times» διαβεβαίωνε στις 12/11/1945 πως δεν υπήρχε ραδιενέργεια στις ισοπεδωμένες πόλεις Χιροσίμα και Ναγκασάκι. Και γι’ αυτήν την αποκάλυψη κέρδισε το Βραβείο Πούλιτζερ.

Αργότερα μαθεύτηκε πως ήταν έμμισθος του Πενταγώνου. Αυτά τα φαινόμενα δεν είναι και τόσο σπάνια στον δημοσιογραφικό κλάδο. Δεν έχουμε στοιχεία πως ο εν λόγω γραφειοκράτης ήταν έμμισθος. Αλλά ξέρουμε πως έκανε καριέρα. Είναι ο σημερινός υπουργός Εξωτερικών Ν. Κοτζιάς. Φυσικά ο καθένας έχει δικαίωμα να προβληματίζεται και να αλλάζει απόψεις, φτάνει να μπορεί να τις αιτιολογεί.

Συχνά οπορτουνισμός και προβληματισμός έχουν δυσδιάκριτα όρια. Το λογοτεχνικό περιοδικό «Athens Review of Books», που αναζητά τη θέση του στα αντίστοιχα διεθνή έντυπα, έγραψε το βιογραφικό του υπουργού. Ο κ. Κοτζιάς, αντί να κολακευτεί γι’ αυτήν τη δημοσιότητα από ένα τόσο σοβαρό έντυπο, έκανε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση και το περιοδικό καταδικάστηκε σε βαριά πρόστιμα και δεσμεύτηκαν οι λογαριασμοί του με αποτέλεσμα να απειλείται άμεσα με λουκέτο.

Ευλόγως κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί: Αν η πρότερη ζωή του κ. υπουργού είναι συκοφαντική δυσφήμηση του σημερινού νεοφιλελεύθερου εαυτού του, γιατί δεν κάνει μήνυση στον παλαιό σταλινικό εαυτό του; Ή, πιο απλά, αυτοκριτική;

Μέχρι τώρα η κυβέρνηση δεν έχει διαχωρίσει τη θέση της από τον υπουργό διώκτη της ελεύθερης έκφρασης. Γιατί περί αυτού πρόκειται. Να είναι άραγε ο κ. υπουργός εκφραστής της πολιτικής της κυβέρνησης για το βιβλίο; Εύχομαι ολόψυχα να διαψευστώ. Αλλά έχουμε δει τόσα και τόσα. Και έτσι έχουμε χάσει τη χαρά της έκπληξης. Να περιμένουμε ακόμα μια καταδίκη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο; (δικές μου οι υπογραμμίσεις)

*

©Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 19-20 Αυγούστου 2017, σελ. 10

 

Advertisements
This entry was posted in τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, φασισμός, Ασμοδαίος, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

13 Responses to Γιατί ο κ.Κοτζιάς δεν κάνει μήνυση στον παλαιό σταλινικό εαυτό του;

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Mε αυτό του το δημοσίευμα ο Περικλής Κοροβέσης εκπροσώπησε την έντιμη μικρή μερίδα των σημερινών ανθρώπων της Αριστεράς και τους πολλούς παλιότερους που αγωνίστηκαν, συχνά με ηρωισμό και αυταπάρνηση, για μια πραγματική Δημοκρατία και που αν ζούσαν, θα ντρεπόντουσαν για το αίσχος που λέγεται Τσίπρας και ΣΥΡΙΖΑ γιατί δεν έδωσαν τη ζωή τους και την ελευθερία τους για να γίνουν υπουργοί οι Καμμένος (Στρατού!) και Κοτζιάς (Εξωτερικών!).
    Κυριολεκτικά ο Περικλής Κοροβέσης και μερικοί ακόμη δημοσιογράφοι, έχουν σώσει την τιμή της Αριστεράς.
    Aυτοί που σιωπούν, θα κριθούν αμείλικτα από τους τίμιους ανθρώπους και από τη συνείδησή τους.


    Από τη θεατρική παράσταση «ΑΝΘΡΩΠΟΦΥΛΑΚΕΣ» (2015), με βάση το ομώνυμο βιβλίο του Περικλή Κοροβέση

    Με την ευκαιρία

    Αγράμματος νεαρός, τότε 35 χρονών, με αγωνιστικές και επαγγελματικές περγαμηνές καταλήψεων δημόσιων σχολείων, κατά παλιού ηρωικού αριστερού αντιστασιακού και συγγραφέα.
    Προσέξτε, ο νεαρός που σήμερα προστατεύει τους μιζαδόρους της Siemens (η δίκη των κάθε λογής Τσουκάτων καθυστερεί προκλητικά, υποθέτω μέχρι παραγραφής) δεν διαψεύδει όσα αποκάλυψε ένα διαμάντι αγωνιστικότητας και εντιμότητας, του κάνει μάθημα πως «πριν μιλήσει κανείς πρέπει πρώτα να σκέπτεται».
    Απόκοντα και ο μπαρμπα-Φώτης Φανούρης, σήμερα εν αναμονή υπουργός του τιποτένιου νεανία.
    Ευτυχώς ο Κοροβέσης ανήκει σε αυτούς που δεν αυτολογοκρίθηκαν ποτέ και το πλήρωσαν αυτό με βαρύτατο τίμημα

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=74418

    Ηλεκτρονική Έκδοση enet.gr, 13:42 Τετάρτη 19 Αυγούστου 2009

    Σε τεντώμενο σχοινί και πάλι οι σχέσεις εντός της Αριστεράς, σχέδιο επίθεσης καταγγέλλει ο Φώτης Κουβέλης
    «Να σκέφτεται πριν μιλήσει» καλεί τον Περ. Κοροβέση ο Αλέξης Τσίπρας
    Υποχρέωσή μας να μιλήσουμε και για «τα του οίκου μας», απαντά ο βουλευτής
    Την έντονη αποδοκιμασία του στις δηλώσεις του Περικλή Κοροβέση εξέφρασε ο Αλέξης Τσίπρας, στο περιθώριο της συνάντησής του με το προεδρείο της ΟΤΟΕ. Ο πρόεδρος του ΣΥΝ δήλωσε πως «πριν μιλήσει κανείς πρέπει πρώτα να σκέπτεται», απαντώντας στα όσα είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ για το χρηματισμό και της Αριστεράς από τη Siemens, το 1990. Έντονα καταδίκασε τις δηλώσεις του βουλευτή και ο Φώτης Κουβέλης. «Μέσα στα καθήκοντά μου είναι να μιλήσουμε και για τα του οίκου μας», απάντησε ο Περικλής Κοροβέσης.

    Ο Αλέξης Τσίπρας επανέλαβε ότι οι μίζες της Siemens είναι αυστηρά διακομματική υπόθεση,, επισημαίνοντας ότι η αριστερά βρισκόταν και βρίσκεται απέναντι στο πολιτικό σύστημα της διαφθοράς και της μιζέριας. Επίσης μίλησε για εκφυλιστικά φαινόμενα, απέναντι στα οποία ο καθένας πρέπει να αναλαμβάνει τις ευθύνες του και άφησε να εννοηθεί ότι το θέμα Κοροβέση δεν θεωρείται λήξαν αφού συζητήθηκε κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΝ, ενώ αναμένεται να απασχολήσει και τη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, την επόμενη εβδομάδα.

    Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αμέσως μετά τη συνεδρίασή της, η Π.Γ. του Συνασπισμού χαρακτήρισε απαράδεκτη και ακατανόητη τη δήλωση Κοροβέση, κάνοντας λόγο για «ανυπόστατες κατηγορίες και ανακριβείς αναφορές». Ο ΣΥΝ κάλεσε το βουλευτή «να ανακαλέσει, ειδάλλως είναι εκτεθειμένος στον κόσμο της Αριστεράς και πρέπει να αναλάβει τις πολιτικές του ευθύνες απέναντι στα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ».

    Απαντώντας, ο Περικλής Κοροβέσης σημείωσε ότι ως μέλος ενός πολιτικού οργανισμού που έχει δώσει μάχες για τη διαφάνεια, θεωρεί καθήκον του να μιλήσει και για «τα του οίκου» του. «Θεωρώντας ότι το ‘ηθικό κεφάλαιο’ είναι για την Αριστερά το πιο πολύτιμο κεφάλαιό της, εξέφρασα δημόσια την απορία γιατί δεν το υπερασπίζεται από τέτοιους δημόσιους υπαινιγμούς», πρόσθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι η παρέμβασή του ισοδυναμούσε με έκκληση προς την Αριστερά να διαψεύσει δημόσια και κατηγορηματικά τα ερωτήματα που έχουν προκύψει -και δημοσιευτεί στον Τύπο- για το ρόλο του ΣΥΝ στην οικουμενική κυβέρνηση.

    Ο Περ. Κοροβέσης ξεκαθάρισε ότι δεν προτίθεται να παραιτηθεί από το βουλευτικό αξίωμα, δηλώνοντας: «Για ό,τι δε με αφορά, διευκρινίζω , ότι μέσα από τη μακρά μου πορεία , παραμένω καταρχήν πολίτης , με πλήρη δικαιώματα , μεταξύ των οποίων, τον Σεπτέμβριο του 2007, προέκυψε και η βουλευτική μου ιδιότητα».

    Επίθεση στο ΣΥΝ από το ΣΥΡΙΖΑ «βλέπει» ο Φωτ. Κουβέλης

    Απόλυτη ταύτιση με τη δήλωση του Λεωνίδα Κύρκου και την ανακοίνωση του ΚΚΕ, σχετικά με τη φερόμενη εμπλοκή του τότε ενιαίου Συνασπισμού της Αριστεράς στο σκάνδαλο της Siemens, εμφανίστηκε ο Φώτης Κουβέλης, μιλώντας στη ΝΕΤ 105,8. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ αποτίμησε την παρέμβαση Κοροβέση, ως επιλογή επίθεσης κατά του ΣΥΝ και του Αλέξη Τσίπρα.

    «Τα προβλήματα είναι πολιτικά, οι προσωπικές διελκυστίνδες δεν πρέπει να μας αφορούν», πρόσθεσε ο κ. Κουβέλης, σημειώνοντας ότι εάν τα προβλήματα στις σχέσεις ΣΥΝ και ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιμετωπιστούν γρήγορα, το κόμμα το περιμένει και δεύτερη ξέρα, μετά τις ευρωεκλογές, αυτή των εθνικών εκλογών.

    Πάντως, ο κ. Κουβέλης τάχθηκε κατά του ενδεχόμενου διαγραφής του Περ. Κοροβέση από την Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, κυρίως λόγω της προσωπικής του πολιτικής θέσης, διευκρινίζοντας, ταυτόχρονα, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι κόμμα, δεν έχει καταστατικό, αλλά αποτελεί πλαίσιο πολιτικών συμφωνιών που υπέγραψαν οι περισσότερες από τις 11 συνιστώσες που συμμετέχουν και εξ’ αυτών δεν προβλέπονται διοικητικές ποινές, δηλαδή διαγραφές. «Η αποδοκιμασία και η απομάκρυνση του κόσμου είναι η καλύτερη ποινή», κατέληξε ο κ. Κουβέλης.

    «Αντεπίθεση» με προτάσεις για τη διαφάνεια

    Με ανακοίνωσή της, η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ επανέφερε στη δημοσιότητα τις προτάσεις της για τη διαφάνεια και το πολιτικό χρήμα. πρόκειται για τη δέσμη προτάσεων που είχε δημοσιοποιηθεί για πρώτη φορά, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στις 10 Ιουλίου.

    Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο
    43 σχόλια

    • Ο/Η Μimi metallurgico λέει:

      https://www.politeianet.gr/books/9789609797207-korobesis-periklis-oi-ekdoseis-ton-sunadelfon-anthropofulakes-228100

      ΑΝΘΡΩΠΟΦΥΛΑΚΕΣ (ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ)

      ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ

      .
      Παρουσίαση

      Εδώ και πάρα πολύ καιρό, το ενδιαφέρον μας για την Ελλάδα ήταν πολύ μικρό. Μέχρι που ο Αρτούρο Ούι κατέλαβε την εξουσία στην Αθήνα, την 21η Απριλίου 1967, και τα πράγματα άλλαξαν. Η παρισινή ιντελιγκέντσια είχε ξεχάσει αυτή τη χώρα, εντούτοις καυτό σημείο του κόσμου, και έστρεφε το ενδιαφέρον της σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Για την Ελλάδα είμαστε κακώς πληροφορημένοι. Ιδού λοιπόν κάποια έργα που θα μας επιτρέψουν να καταλάβουμε καλύτερα τη μοίρα αυτής της μικρής χώρας:

      Κατ’ αρχάς είναι οι Ανθρωποφύλακες του Περικλή Κοροβέση, μια μαρτυρία για τα βασανιστήρια που υπέστη. Ένας νέος άνθρωπος κρατείται στη Γενική Ασφάλεια Αθηνών, στην οδό Μπουμπουλίνας, απέναντι από το Αρχαιολογικό Μουσείο.
      Από την εποχή του βιβλίου του Αλέγκ «Η Ανάκριση» και την «Ομολογία» του Λόντον ποτέ δεν έτυχε να διαβάσουμε κάτι τόσο συγκλονιστικό όσο οι Ανθρωποφύλακες. Αλλά πρέπει να το παραλληλίσουμε περισσότερο με την «Ανάκριση», γιατί και στις δύο περιπτώσεις οι άνθρωποι είναι οι ίδιοι.

      Παρεμπιπτόντως, μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για τη δολοφονία του Λαμπράκη, που έγινε παγκοσμίως γνωστή από το φιλμ Ζ. Ένας αστυνομικός λέει στον Κοροβέση, όταν αυτός ξαναβρίσκει τις αισθήσεις του: «Δεν θυμάσαι ότι σε πάτησε ένα αυτοκίνητο». Οι «Ανθρωποφύλακες» είναι κάτι περισσότερο και καλύτερο από τις σαδιστικές μεθόδους. Μαρτυρούν έναν θρίαμβο που κατήγαγε ένας άνθρωπος απέναντι στα κτήνη και κατόρθωσε να ανασυγκροτήσει την προσωπικότητά του.

      Αλλά υπάρχουν κι άλλες συγκλονιστικές στιγμές, λεπτομέρειες για την ιεραρχία των βασανιστών που καταγράφηκαν ζωντανά από τον Κοροβέση.
      «Εγώ είμαι ένα τίποτα», εξομολογείται ένας βασανιστής. «Δεν είμαι παρά ένας φτωχός υπάλληλος, που έχει γυναίκα και παιδιά. Και τι μισθό παίρνω απ’ αυτή τη δύσκολη δουλειά; Έναν μισθό της πείνας. Δουλεύω είκοσι χρόνια και δεν έχω πουκάμισο ν’ αλλάξω. Είμαι κι εγώ ένας προλετάριος που τον εκμεταλλεύονται. Κάνω εγώ όλη τη σκληρή δουλειά. Και ποιος παίρνει τις προαγωγές; Ο Καραπαναγιώτης».

      Ο συγγραφέας των Ανθρωποφυλάκων απελευθερώθηκε -ο ολοκληρωτισμός έχει κι αυτός τα ατυχήματά του-, έγραψε αυτή την κατάθεση και ας δεχτεί τις ευχαριστίες μας.

      (Από την εισαγωγή της έκδοσης)


      Δημοσιεύτηκε στις 11 Νοε 2013
      Οι Ανθρωποφύλακες, το ιστορικό βιβλίο του Περικλή Κοροβέση, επανακυκλοφορεί!
      Μια συγκλονιστική μαρτυρία, ενός ανθρώπου που υπέφερε από τα βασανιστήρια της χούντας — μια αδυσώπητη καταγγελία ενάντια στην καταπίεση, τον φασισμό, τη βία της εξουσίας.
      Ένα ντοκουμέντο επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε.

  2. Ο/Η doulosofos λέει:

    Όταν αποδεχθούμε την Αλήθεια, ότι κάθε ολοκληρωτικό σύστημα είναι αλλεργικό γενικά με την ελευθερία και ειδικά με την ελευθερία του Τύπου, τότε θα σταματήσουμε να απορούμε με τα κουσούρια του κ. Κοτζιά.
    Ο κ. Κοτζιάς είναι κομμουνιστής όπως και η υπόλοιπη παρέα που ασκεί σήμερα χρέη κυβέρνησης.
    Αυτά που εμείς βλέπουμε ως ατομικά ελαττώματα, απλά είναι μέθοδοι που αποσκοπούν στον ολοκληρωτικό έλεγχο της χώρας.
    Και ας το χωνέψει ο κ. Κοροβέσης και οι λοιποί αριστερούληδες, ότι με το να «αυταπατώνται» υποστηρίζοντας ότι ο Σταλινισμός ήταν παρεκτροπή του καλού κομμουνισμού, απλά αναδεικνύουν την «τύφλα» τους.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Νομίζω πως αδικείτε χωρίς να το θέλετε, τον Περικλή Κοροβέση, έναν από τους ελάχιστους δημόσιους άνδρες που διαθέτει η χώρα μας οι οποίοι έχουν περγαμηνές γενναιότητας, εντιμότητας και παρρησίας, αρετές που έχουν πληρώσει όχι μόνο με τα βασανιστήρια των ολοκληρωτικών εχθρών τους και εχθρών μας αλλά και με την περιθωριοποίηση που τους επέβαλαν οι φίλοι τους.
      Είναι ολότελα σπάνιο στη χώρα μας και απαιτεί πολύ υψηλό επίπεδο θάρρους και προσωπικής Ηθικής, το να ασκείς σκληρή και δίκαιη κριτική στον δικό σου πολιτικό χώρο και ο Κοροβέσης το έχει κάνει, φαντάζομαι και με βαρύ προσωπικό κόστος στο επίπεδο των φίλων που σου κόβουν και την Καλημέρα.
      Αν θέλουμε να ασκήσουμε κριτική σε δημόσια πρόσωπα, υπάρχουν εκατοντάδες που προηγούνται.
      Στο μυαλό του Περικλή Κοροβέση δεν υπάρχει κανένα εξουσιαστικό σύστημα.
      Είναι Ουτοπιστής;
      Προφανέστατα, αλλά έχει κάθε δικαίωμα να διεκδικεί τον ρεαλισμό της Ουτοπίας, γιατί είναι και το μόνο πολιτικό σχήμα που έχει μέλλον.
      Πιθανολογώ πως αν η ανθρωπότητα δεν αυτοκαταστραφεί και αν η Ιστορία εξελιχθεί στοιχειωδώς ευθύγραμμα, όλα τα άλλα ή θα εξελιχθούν προς τα εκεί ή θα εξαφανιστούν.

      Αν θέλουμε να μιλήσουμε για ολοκληρωτισμό, κάθε πολιτικό σύστημα εξουσίας τον εμπεριέχει εγγενώς.
      Υπάρχουν τόνοι ολοκληρωτισμού ακόμη και στη φιλελεύθερη αστική Δημοκρατία.
      Για να μην αναφερθώ στα εγκλήματα της Γαλλικής Επανάστασης, σας παραπέμπω στο βιβλίο ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΩΝ
      του Howard Zinn

      Διαβάζεται ευκολότερα στην έκδοσή του σε κόμικ

    • Ο/Η Γιαννης λέει:

      Κάτι που μ’ εχει κουράσει ιδίαιτερα με την Αριστερά, είναι ότι οι οπαδοί της σχεδόν κάθε φορά που μιλάνε γι’ αυτήν, αναφέρονται για τα βασανιστήρια που υπέστησαν από το καθεστώς της Ρωμιοσύνης. Σα να η διένεξη τους με τον πολιτικό τους αντίπαλο και η ήττα τους, τους καθαγιάζει, τους κάνει χρήσιμους προς την πορεία αυτής της εθελοτυφλούσας χώρας. Μα γιατί, ασχολούνται τόσο με το παρελθόν τους; Επειδή, αν σταματήσουν θα ξεχαστούν σαν Αριστερά, εφόσον δεν έχουν ούτε πνευματικό ούτε πολιτικό λόγο. Εννοώ, σε επίπεδο μαζικής πολιτικής οντότητας.
      Οποιος θέλει να αποκτήσει λόγο που ερμηνεύει την σημερινή τραγική μας κατάσταση, οφείλει κατά την γνώμη μου, να βγεί έξω από τα όρια της «Δεξιάς», «Αριστεράς», των κομμάτων και των ιδεολογιών τους, έξω από θρησκευτικές φόρμες και δόγματα, και άλλα «πνευματικά» ή «επιστημονικά» ιδεολογήματα, που μας υπόσχονται λαγούς με πετραχήλια.
      Οσον αφορά τον Κοτζιά, πράγματι η υιοθέτηση από μέρος των ολοκληρητικών ιδεολογιών έχει βαρύνουσα σημασία για τον τρόπο σκέψης του και των πρακτικών του.
      Παρ’ όλα αυτά, έχει ευθύνες αυτός ό ίδιος σαν συγκεκριμένη προσωπικότητα, σαν άτομο.
      Είναι υπουργός της κυβέρνησης και όχι ιδιώτης. Θα μπορούσε να δείξει- έστω και αν δεν το πιστεύει- μία αυτοσυγκράτηση και να ελέγξει την επιθετικότητα του απέναντι στο περιοδικό. Πολλώ δε μάλλον που είναι ένα αξιόλογο πολιτιστικό περιοδικό.. Δεν το έκανε, και αυτό μας λεέι πολλά νομίζω για τον χαρακτήρα του.
      Δεν νομίζω, ότι όλοι οι κομμουνιστές ή Αριστεροι, διαθέτουν την εμπάθεια του.
      ΥΓ
      Αν οι τίμιοι στην Αριστερά είναι λίγοι, τότε η Αριστερά δεν είναι τίμια(εννοιείται πολιτικά). Συνεπώς, αυτοί οι τίμιοι δεν μπορούν να σώσουν αυτό που δεν υπάρχει, εκτός από την προσωπική τους τιμιότητα.
      Το ουσιώδες είναι πως πολιτική δεν είναι μόνο τιμιότητα, ήθος κλπ, πράγματα ασφαλέστατα απαραίτητα. Κυρίως είναι η ικανότητα και η θέληση με εργαλείο την λογική, την φυσική αλήθεια, την φυσική ελευθερία, δικαιοσύνη και ισονομία, να ερμηνεύεις τις αιτίες που δημιουργούν τις καταστάσεις και τα προβλήματα και να υιοθετείς τις λύσες σ’ αυτά, την ανάληψη της ευθύνης σου για τους νόμους που έθεσες και πάντα έτοιμος να τροποποιήσεις, ότι αποδεικνύεται λανθασμένη επιλογή.

    • Ο/Η ΚΟΜΜΟΥ*ΟΠΑ*Ο με Ν λέει:

      Σωστό σας βρίσκω κ. Δουλόσοφε.
      Κομμούνια και μπέσα είναι λέξεις ασυμβίβαστες.

      http://archive.is/yb1Fl

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Αν δεχθούμε πως αυτοί που τσουβαλιάζετε με τον κακόηχο όρο «κομμούνια» είναι ίδιοι, τότε και όλοι οι «φιλεύθεροι» είναι ίδιοι.
        Νομίζω πως εδώ έχουμε ρατσισμό.
        Ο Κοροβέσης είναι καταφανώς μια ιδιαίτερη περίπτωση και το έχει αποδείξει αυτό πολλές φορές. Θα μπορούσε άνετα σήμερα που εκλέχτηκε όλη η τσοκαρία της αριστεροακροδεξιάς να είναι το λιγότερο βουλευτής. Βγήκε από τον ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε δυο χρόνια (2007-2009).
        Από που προκύπτει η ελάχιστη κλίση του προς τον ολοκληρωτισμό;
        Αν κατακρίνουμε τόσο εύκολα με τόση εθελοτυφλία και δυσαναλογικότητα, ίσως και εμπάθεια, καλούς ανθρώπους, απλά εμποδίζουμε το καλό να εξαπλωθεί και να αναπαραχθεί.

      • Ο/Η ΚΟΜΜΟΥ*ΟΠΑ*Ο με Ν λέει:

        «αλλού τα τσουβαλιάσματα κι αλλού γεννούν οι κότες»
        Σταλινικό ρητό της δεν-είναι-αυτή-η-αριστερά (την τύφλα της μέσα).
        Γιατί βαριέμαι να απαντώ σε αριστεροδέξιες παρλαπίπες
        και επειδή (και σύμφωνα ΚΑΙ με τις δικές σου αντιλήψεις)
        δικαίωμά μου να είμαι ΑΝΤΙκομμουνιστής.

      • Ο/Η ΚΟΜΜΟΥ*ΟΠΑ*Ο με Ν λέει:

        «Ο Κοροβέσης είναι καταφανώς μια ιδιαίτερη περίπτωση…»

        Tα δυό σου χέρια πήρανε,
        Βεργούλες και …
        http://archive.is/9zX5g

        Βέβαια με διαφορά στήθους κερδίζει η Τζούλια

  3. Ο/Η Παλιός λέει:

    To τίμημα της παρησσίας και της αλήθειας.
    Ο Κοροβέσης δεν είναι βουλευτής.
    Στη θέση του εκλέχτηκαν ι αστέρες των ΑΝΕΛ και του πατριωτικού ΠΑΣΟΚ με τον ΣΥΡΙΖΑ

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=74074
    Ηλεκτρονική Έκδοση enet.gr, 19:48 Τρίτη 18 Αυγούστου 2009

    «Βδελυρό παραμύθι» χαρακτήρισε τις δηλώσεις Κοροβέση, ο Λεωνίδας Κύρκος

    Φωτιές και στον ΣΥΡΙΖΑ ανάβουν οι μίζες της Siemens

    Περ. Κοροβέσης: «Επί κυβέρνησης Τζαννετάκη πήρε χρήματα και η αριστερά»

    Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσαν στα κόμματα της Αριστεράς οι δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Περικλή Κοροβέση. Σε συνέντευξή του στο Κανάλι 1 του Πειραιά, υποστήριξε ότι «επί της κυβέρνησης Τζαννετάκη πήρε χρήματα και η αριστερά και δεν αντέδρασε». Για «βδελυρό παραμύθι» έκανε λόγο ο Λεωνίδας Κύρκος, ενώ αποστάσεις κράτησε ο ΣΥΡΙΖΑ. «Αναμασάει συκοφαντίες» τόνισε ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ.

    Στη συνέντευξή του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφερόμενος στην υπόθεση Siemens τόνισε πως το σκάνδαλο της δεν είναι δικομματικό και υποστήριξε ότι κατά την περίοδο της κυβέρνησης Τζαννετάκη, «επρόκειτο να προκηρυχτεί ένας διαγωνισμός διεθνής για τα τηλέφωνα κι όλα τα κόμματα που μετείχαν στην Οικουμενική Κυβέρνηση, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ο ενιαίος Συνασπισμός, η ΕΑΡ (Ελληνική Αριστερά) δηλαδή του Λεωνίδα Κύρκου, πήρανε χρήματα και δεν αντιδράσανε».

    «Ούτε ο Κύρκος αντέδρασε, ούτε οι επίγονοι του Φλωράκη. το μέγα σκάνδαλο είναι ότι έχουν πάρει χρήματα», πρόσθεσε ο Περικλής Κοροβέσης. Από την πλευρά του, ο Λεωνίδας Κύρκος, με ανακοίνωσή του, απάντησε: «Άργησε πολύ να κατασκευάσει αυτό το βδελυρό παραμύθι».

    Αποστάσεις κρατά ο ΣΥΡΙΖΑ

    Σε ανακοίνωσή του, ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε προσωπικές τις δηλώσεις του Περικλή Κοροβέση, σημειώνοντας οι απόψεις του για φημολογούμενη εμπλοκή του ενιαίου Συνασπισμού το 1989 σε υπόθεση της Siemens, είναι προσωπικές, που δεν συμμερίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

    ΚΚΕ: Φάρσα χρήσιμη στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ

    «Αλλοπρόσαλλες» χαρακτήρισε τις δηλώσεις του Περικλή Κοροβέση ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Παναγιώτης Μεντρέκας, τονίζοντας: «οδηγούμενος από τις εσωκομματικές έριδες και αντιπαραθέσεις στον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και από τη γνωστή εμπάθειά του για το ΚΚΕ, αναμασάει συκοφαντίες για τις οποίες έχουμε δώσει εδώ και καιρό και με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ξεκάθαρες απαντήσεις. Μάλλον πρόκειται περί φάρσας, χρήσιμης όμως στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και σε όσους θέλουν να θολώσουν τα νερά στην υπόθεση ΖΗΜΕΝΣ».

    Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο
    43 σχόλια

    http://www.kathimerini.gr/866927/article/epikairothta/ellada/xamenes-sth-metafrash-h-dikaiosynh-kai-h-ypo8esh-ths-siemens
    10.07.2016
    Χαμένες στη μετάφραση η Δικαιοσύνη και η υπόθεση της Siemens
    TΑΣΟΣ ΤΕΛΛΟΓΛΟΥ

    http://www.newsit.gr/politikh/mylos-gia-tin-ypothesi-siemens-kotzias-to-ypeks-esteile-tin-metafrasi-toy-voyleymatos-stis-13-maioy/1262119/

    «Μύλος» για την υπόθεση Siemens! Κοτζιάς: Το ΥΠΕΞ έστειλε την μετάφραση του βουλεύματος στις 13 Μαΐου

  4. Ο/Η Lawyer λέει:

    http://www.parapolitiki.com/2017/06/aixmes-kotzia-kotzia-epanaproothiseis-tourkon.html
    Αιχμές Κοτζιά κατά του Συνηγόρου του Πολίτη για την έρευνα για τις επαναπροωθήσεις Τούρκων
    11.6.17

    Σε μια ιδιαίτερα αινιγματική και συνάμα προβληματική δήλωση για το θέμα των επαναπροωθήσεων Τούρκων πολιτών από την Ελλάδα στην Τουρκία προχώρησε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, μιλώντας σε τοπικά ΜΜΕ στην Κοζάνη.

    Συγκεκριμένα, απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου Παναγιώτη Πλιάτσιου από την ιστοσελίδα Kozani Media, ο κ. Κοτζιάς δήλωσε (σωστά) ότι είναι αναρμόδιος για το θέμα αλλά παράλληλα άφησε μια πολύ συγκεκριμένη αιχμή για την πρωτοβουλία του Συνηγόρου του Πολίτη να διερευνήσει το θέμα, τονίζοντας ότι «θα δούμε» αν οι πράξεις του είναι νόμιμες.

    Θυμίζω ότι ο Συνήγορος του Πολίτη έλαβε την απόφαση να διερευνήσει αυτεπάγγελτα τις καταγγελίες για πιθανές επαναπροωθήσεις Τούρκων πολιτών στα σύνορα του Έβρου, μετά και τις σημαντικές διεθνείς αντιδράσεις που καταγράφηκαν.

    Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Συνήγορος του Πολίτη αποτελεί ανεξάρτητη αρχή, η οποία προφανώς δεν υπόκειται σε έλεγχο νομιμότητας από τον…υπουργό Εξωτερικών. Η ξεκάθαρη ενόχληση του κ. Κοτζιά για την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος καταγράφεται και αξιολογείται…

    http://www.newsit.gr/politikh/keraynoi-erntogan-o-tsipras-moy-eixe-yposxethei-oti-tha-toys-paredide-se-15-20-meres/1083873/

    «Κεραυνοί» Ερντογάν: «Ο Τσίπρας μου είχε υποσχεθεί ότι θα τους παρέδιδε σε 15 – 20 μέρες!

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 27.01.2017

    http://www.kathimerini.gr/914645/article/epikairothta/politikh/veto-ths-a8hnas-se-koinh-dhlwsh-ths-ee-gia-thn-kina

    20.06.2017
    Βέτο της Αθήνας σε κοινή δήλωση της Ε.Ε. για την Κίνα

    H Ελλάδα μπλόκαρε την Κυριακή την κοινή δήλωση της Ε.Ε. στα Ηνωμένα Εθνη που ήταν κριτική απέναντι στις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κίνα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κοινή θέση της Ενωσης στο Συμβούλιο των Ηνωμένων Εθνών για τα ανθρώπινα δικαιώματα

    http://www.protothema.gr/politics/article/450091/strofi-180-moiron-apo-kotzia-paradehetai-tin-prosklisi-ston-roso-fasista-dougin/

    Συνέντευξη στο Spiegel
    «Στροφή 180 μοιρών» από Κοτζιά: Παραδέχεται την πρόσκληση στον Ρώσο εθνικιστή Ντούγκιν
    09/02/2015

    http://www.parapolitiki.com/2011/04/athens-review-of-books.html
    4.4.11

    Νίκος Κοτζιάς εναντίον Athens Review of Books με δικηγόρο τον Φαήλο Κρανιδιώτη!

  5. Ο/Η Lawyer λέει:

    http://www.protagon.gr/epikairotita/44341463344-44341463344

    Ποτάμι για Κοτζιά: Απτόητος παρότι τον καταγγέλλουν ιστορικά στελέχη της Αριστεράς

    Με μία σκληρή ανακοίνωση, το κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη κατηγορεί τον υπουργό ως υπεύθυνο για τον διεθνή διασυρμό της χώρας από το κλείσιμο της Αthens Review of Books και τον καλεί «αν έχει προβλήματα με το σταλινικό παρελθόν του», να τα «λύσει με τον εαυτό του αντί να επιχειρεί να βάλει λουκέτο σε αυτούς που του τα θυμίζουν»

    Protagon Team

    22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017

    http://www.iefimerida.gr/news/357358/periklis-korovesis-o-kotzias-itan-enas-stalinikos-grafeiokratis-poy-propagandize-ta

    ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΣΥΝ
    Περικλής Κοροβέσης: Ο Κοτζιάς ήταν ένας σταλινικός γραφειοκράτης που προπαγάνδιζε τα εγκλήματα του Χόνεκερ

    22|08|2017

    Ενας αξιόλογος διανοούμενος, αντιστασιακός, ο οποίος βασανίστηκε βάρβαρα επί χούντας, ο Περικλής Κοροβέσης, περιγράφει σε άρθρο του στην Εφημερίδα των Συντακτών τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά ως προπαγανδιστή του δικτατορικού ολοκληρωτισμού της ανατολικής Γερμανίας και διερωτάται αν υπήρξε έμμισθος.

    Αφορμή για το άρθρο του Περικλή Κοροβέση έδωσε το «στραγγάλισμα» του περιοδικού Athens Book Review από τον Νίκο Κοτζιά. Το περιοδικό δημοσίευσε επιστολή αναγνώστη το 2010 με χαρακτηρισμούς κατά του τότε συμβούλου του πρωθυπουργού Γεωργίου Παπαναδρέου και νυν υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά. Το 2010 ο Νίκος Κοτζιάς κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης ύψους 250.000 ευρώ, ποσό που θα σήμαινε το τέλος της έκδοσης. Την αγωγή του Νίκου Κοτζιά κατά του περιοδικού επικύρωσαν οι δικαστές του Αρείου Πάγου, παίρνοντας σκυτάλη από τους δικαστές του Εφετείου Αθηνών. Εφέτες και Αρεοπαγίτες συμφώνησαν ότι ο χαρακτηρισμός του Νίκου Κοτζιά ως «γκαουλάιτερ του σταλινισμού» ήταν συκοφαντική δυσφήμηση.

  6. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.parapolitiki.com/2015/01/otan-o-sevastakis-paromoiaze-stin-aygi-ti-ritoriki-kotzia-me-ayti-tou-tragka-kai-o-kotzias-ton-evrize.html

    Όταν ο Σεβαστάκης παρομοίαζε στην Αυγή τη ρητορική Κοτζιά με αυτή του Τράγκα (και ο Κοτζιάς τον έβριζε)
    29.1.15

    Η ψυχοσύνθεση και το ήθος του νέου υπουργού Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκου Κοτζιά έχουν ήδη αρχίσει να διαφαίνονται από το παραλήρημα του στο Twitter αλλά νομίζω ότι αξίζει κανείς να σημειώσει ότι δεν είναι η πρώτη φορά που αντιδρά με αυτόν τον τρόπο στην κριτική.

    Όπως ο μέσος αντιμνημονιακός κήρυκας που νιώθει πάνω-κάτω σαν Μεσσίας, έτσι και ο κ. Κοτζιάς φρόντιζε πάντα να έχει μόνο προσωπικούς χαρακτηρισμούς γι’ αυτούς που διαφωνούσαν με τις θέσεις του. Υπό αυτό το πρίσμα θα πρέπει να δει κανείς και το παραπάνω tweet του της 14ης Απριλίου του 2013.

    Τι είχε συμβεί τότε; Ο Νικόλας Σεβαστάκης είχε δημοσιεύσει την ίδια μέρα ένα εξαιρετικό άρθρο στην Αυγή με το οποίο αποδομούσε τη ρητορική Κοτζιά περί «αποικίας χρέους» και προφητικά εξηγούσε ότι αυτή μπορεί να φέρει την Αριστερά στην ίδια πλευρά με περίεργα ακροατήρια.

    Ο «ανόητος» και «αμόρφωτος» Σεβαστάκης έγραφε τότε:

    Στη δεκαετία του ’60 πολλοί αριστεροί στις δυτικές χώρες θεώρησαν ότι το κέντρο της αντίστασης βρίσκεται στην περιφέρεια του ανεπτυγμένου κόσμου, στις νέες χώρες της Αφρικής, της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής. Σε αυτή την ανακάλυψη συναντήθηκαν η απογοήτευση από τον ανατολικοευρωπαϊκό «σοσιαλισμό» και η μελαγχολία για την ενσωμάτωση των δυτικών εργατικών τάξεων στη μαζική δημοκρατία της κατανάλωσης.

    Σήμερα η μεγάλη κρίση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, μοιάζει να αναθερμαίνει μια συγγενή πεποίθηση: μιας και όπως λέγεται κατά κόρον, η κρίση μετατρέπει και εμάς σε αλύτρωτη περιφέρεια ή σε «αποικία χρέους», η λύση δεν μπορεί να είναι παρά η… αποτίναξη της ευρωπαϊκής (γερμανικής) αποικιοκρατίας. Με άλλα λόγια διαμορφώνεται ένας απολυτρωτικός τριτοκοσμισμός δίχως τρίτο κόσμο, ένας αμυντικός οικονομικός πατριωτισμός ο οποίος επενδύει στην εξέγερση του οφειλέτη έναντι του πιστωτή. Η διάχυτη παράφραση αυτής της άποψης είναι η κήρυξη πολέμου στους διεθνείς τοκογλύφους ή στη γερμανική μπότα.

    Πιστεύω ότι αυτό το σχήμα, με διάφορες παραλλαγές, αρχίζει και γεννοβολά σε ευρύτερα ακροατήρια και χώρους. Και εμφανίζεται μάλιστα ως ένας σκληρόπετσος ρεαλισμός, ως μια ψυχρή και δίχως συναισθηματισμούς ανάλυση των δεδομένων που δεν υπακούει πια σε μεταφυσικές προσδοκίες και ιδεαλιστικές αυταπάτες.

    Η ανομολόγητη σκέψη πίσω από το παραπάνω σχήμα είναι η εξής: εφόσον η παρούσα ευρωπαϊκή ηγεσία είναι κυνική, οφείλουν και οι αντίπαλοί της να αποτινάξουν τις ηθικές ή πολιτιστικές τους αγκυλώσεις με την Ευρώπη και να δουν τα πράγματα υπό το γυμνό πρίσμα των συμφερόντων. Είτε εθνικών είτε ταξικών και λαϊκών, πράγμα που για πολλές αναλύσεις είναι ένα και το αυτό.

    Υπάρχουν φυσικά αντίλογοι στην πορεία προς αυτή την αντι-αποικιοκρατική αφήγηση. Αλλά η έλξη που ασκεί η ιδέα της πάλης με την ξενοκρατία και τον «δωσιλογισμό» είναι μεγάλη. Φαίνεται να αγγίζει κάποια βαθύτερη φλέβα.

    Και λοιπόν; Πού είναι το πρόβλημα αν μια τέτοια εγερτήρια έκκληση έχει την ικανότητα να συσπειρώνει ευρύτερες δυνάμεις;

    Απαντώ επανερχόμενος σε μια σκέψη που την έχω εκθέσει και άλλες φορές σε αυτήν τη στήλη: νομίζω ότι οι πιθανότητες για μια αριστερή «ιδιοποίηση» του αναδυόμενου ευρωσκεπτικισμού είναι ελάχιστες. Ο παταγώδης αντιμερκελισμός και τα αναθέματα στους δαίμονες της Νέας Τάξης μου φαίνονται πολύ πιο κοντά στο εδώδιμο πνεύμα ενός Γιώργου Τράγκα παρά στις αξίες μιας κριτικής Αριστεράς.

    Πέρα όμως από αυτές τις προβληματικές συνάφειες, μια άλλη διάσταση με κάνει να αντιδρώ ηθικά και πολιτικά στις κουβέντες περί αποικιοκρατούμενων και αποικιοκρατών: το γεγονός ότι σε αυτή τη ρητορική οι δραματικές και τραγικές πλευρές αυτού που ζούμε εδώ και τρία χρόνια εξισώνεται με πραγματικό πόλεμο. Κάποιοι φαντάζονται ότι η τραυματική εμπειρία της κρίσης έχει φτιάξει μια εμπόλεμη κοινωνία με τα αντίστοιχα ήθη. Η μεταφορά του πολέμου έχει δώσει έτσι τη θέση της στην κυριολεξία σα να εξαφανίστηκαν από προσώπου γης οι δεκαετίες που μεταμόρφωσαν την ελληνική ζωή σε μια στρεβλή ειρήνη, αλλά πάντως σε ειρήνη. Και σα να μην καταλαβαίνουν, οι ίδιοι θεωρητικοί στρατηγοί του πολέμου, ότι οι άνθρωποι, ακόμα και στις πιο οργισμένες και απεγνωσμένες τους στιγμές, θέλουν από την Αριστερά μια καλύτερη ποιότητα ειρήνης -δικαιοσύνης- και όχι ένα Κούγκι.

    Εκτός και αν ρίχνεται στο τραπέζι η παλιά προτροπή που λέει ότι αν θέλεις ειρήνη να είσαι προετοιμασμένος για τον πόλεμο. Δεν είμαι όμως σίγουρος ότι η αναβίωση του πολέμου μητρόπολης – περιφέρειας είναι η ευφυέστερη πολιτική μετάφραση της παραπάνω προτροπής.

    2 Comments

    iconology2009 • 3 χρόνια πριν
    Και μόνο ότι ο Κοτζιάς βρήκε τον πιο ένθερμο υποστηρικτή του στον Κρανιδιώτη ήδη από την εντελώς πρώτη μέρα της εγκατάστασης του στο ΥΠΕΞ, αυτό δεν λέει απλά πολλά. Αυτό τα λέει όλα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s