Στη Δημοκρατία, η λογοκρισία είναι απαράδεκτη

[μετά τις πρωτοφανείς εξελίξεις στο χώρο της Δικαιοσύνης, πλήττεται για πολλοστή φορά και η ελευθερία της έκφρασης και η αντίθετη άποψη]

Της ©Αλίκης Χατζή στο liberal

εντολή Μαξίμου προχθές απαγορεύθηκε στους δημοσιογράφους των ΣΚΑΪ και ΑΝΤ1 να καλύψουν την επίσκεψη του πρωθυπουργού στα καμένα εδάφη της Αττικής και τη συνομιλία του με πυροσβέστες.

Από την πρώτη κιόλας μέρα που ανέλαβε τη διακυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε φανερό σε όσους δεν είχαν καταληφθεί από τον οίστρο της… επανάστασης (μέσα από την οποία αναδείχθηκε ένας Τόσκας, ένας Κοντονής, ένας Σκουρλέτης και μία Δούρου για παράδειγμα), ότι η νέα ριζοσπαστική κυβέρνηση δεν ανεχόταν το διάλογο, τη διαφορετική άποψη, την άσκηση της αντιπολίτευσης. Αυτή η στάση δεν ήταν ένα από τα πολλά γραφικά βίτσια της νεοπαγούς κυβέρνησης αλλά απέρρεε αποκλειστικά και μόνο από την εμπεδωμένη αντιδημοκρατική – ολοκληρωτική ιδεολογία των στελεχών της.

Όλοι θυμόμαστε τον πρωτοφανή διαγωνισμό – παρωδία με την αίσθηση εγκλεισμού των επιχειρηματιών σε εξευτελιστικές συνθήκες, με τα στρατιωτικά ράντζα, τις αστυνομικές κλούβες που θύμιζαν στρατόπεδο και παρέπεμπαν ευθέως σε μπολσεβίκικα Γκούλαγκ, μέσω του οποίου ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να κερδίσει ένα δικό του κανάλι και ταυτόχρονα να ξεφορτωθεί τους ενοχλητικούς… «που δεν προβάλλουν με ίσους όρους όλες τις απόψεις» (Νίκος Παππάς).

Κανείς ωστόσο δεν αντιδρά όπως αρμόζει σε μια κανονική χώρα, με κανονικούς πολίτες, με κανονική δημοκρατία όπου το πιο αυτονόητο όλων των πραγμάτων θα ήταν δημοσιογράφοι και πολιτικοί πρωτίστως να προστατεύουν ως κόρην οφθαλμού την ελευθερία της έκφρασης, του Τύπου, τη δυνατότητα της ατομικής γνώμης. Θα μου πείτε… σε μια κανονική χώρα όλα αυτά… Όχι σε μια χώρα, όπως η Ελλάδα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όπου η πρωτοφανής απόφαση του κυρίου Τσίπρα να απαγορεύσει σε δημοσιογράφους να καλύψουν τη δραστηριότητά του, επειδή ενημέρωναν τον κόσμο για τις πυρκαγιές το τριήμερο που ο ίδιος ήταν εξαφανισμένος, δεν αποτελεί ένα νέο που συγκλονίζει συθέμελα την κοινή γνώμη! Όλους τους ορκισμένους υπερήφανους δημοκράτες αυτού του τόπου! Βέβαια, σ’ αυτή τη χώρα η αξιοπρέπεια δοκιμάζεται άγρια από ένα πενηντάρικο που αποδεικνύεται πολυτιμότερο κι από την ίδια τη δημοκρατία και την ελευθερία…

Η αλήθεια όμως είναι ότι γίνεται πλέον μια συνειδητή ιδεολογική επίθεση από πλευράς της κυβέρνησης εναντίον βασικών θεσμών, η οποία θέτει σε αμφισβήτηση το δημοκρατικό μας πολίτευμα: Συγκεκριμένα, μετά τις πρωτοφανείς εξελίξεις στο χώρο της Δικαιοσύνης, πλήττεται για πολλοστή φορά και η ελευθερία της έκφρασης και η αντίθετη άποψη.

Λοιπόν! Στις δημοκρατίες, το δικαίωμα του λόγου και το δικαίωμα στην ενημέρωση το έχουν όλοι. Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις. Όλοι δικαιούνται να εκφράσουν τη γνώμη τους, με δυο λόγια να ομιλούν. Δεν χρειάζεται επιχειρηματολογία περί του αντιθέτου. Βέβαια, έχουν υπάρξει καθεστώτα, όπως η σημερινή δικτατορία του Maduro, όπου η ελεύθερη και απρόσκοπτη χρήση του λόγου συνιστά κολάσιμη πράξη, ποινικό και πολιτικό αδίκημα. Το ίδιο, επίσης, συνέβαινε και στις σοσιαλιστικές κοινωνίες. Όποιος εξέφραζε διαφορετική άποψη από αυτή του κόμματος, φυλακιζόταν, εξοριζόταν στα φιλόξενα θέρετρα της Σιβηρίας και ενίοτε εξαερωνόταν. Το ίδιο υπέστησαν κατά κόρον και οι Έλληνες αριστεροί πολίτες οι οποίοι διώχθηκαν για τον πολιτικό τους λόγο… τακτική που επαναλήφθηκε φρικωδώς και στη διάρκεια της δικτατορίας, όταν Έλληνες πολίτες φυλακίζονταν, βασανίζονταν, διώκονταν, εκτοπίζονταν – για τα λόγια τους.

Πράγμα που δεν συμβαίνει στις κοινοβουλευτικές δημοκρατίες, τουλάχιστον χονδροειδώς, για να μην μπούμε σε ανούσιες συζητήσεις. Στη δημοκρατία η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ, σε όποια μορφή και με όποια συνοδευτική επιχειρηματολογία, είναι απαράδεκτη. Η άποψη ότι κάποιοι δεν πρέπει να μιλούν και να ενημερώνουν, είναι επικίνδυνη για τη δημοκρατία και δίνει επιχειρήματα στους εχθρούς της.

Στη χώρα μας σήμερα – και ελπίζουμε και για πολύ ακόμα – θα υπερασπιζόμαστε την προβληματική μας Δημοκρατία, η οποία ωστόσο μας χαρίζει το δικαίωμα να ασκούμε κριτική και να ομιλούμε, διάολε!

Advertisements
This entry was posted in σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, φασισμός, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

11 Responses to Στη Δημοκρατία, η λογοκρισία είναι απαράδεκτη

  1. Ο/Η του Τσίπρα λέει:

  2. Ο/Η του κώλου λέει:

    https://omadaalithias.gr/politiki/otan-tsipras-aygi-kai-zahariadis-ekanan-antipoliteysi-me-tis-pyrkagies

    Όταν Τσίπρας, Αυγή και Ζαχαριάδης έκαναν αντιπολίτευση με τις πυρκαγιές

    2012

    2017

  3. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Αυτό δικαίωμα μας -και επιτρέψετε μου να επιμείνω, να το αποκαλώ και ύψιστο καθήκον- να μπορούμε να εκφράζουμε την άποψη μας ελεύθερα ακόμα και όταν αυτή στρέφεται εναντίον του «κατεστημένου, είναι, κατά τον Καστοριάδη αλλά και άλλων διανοητών, όχι προιόν του καπιταλισμού, αλλά αποτέλεσμα μακρόχρονων συγκρούσεων και αγώνων των δυνάμεων του πολιτισμού, της δημοκρατίας, του πολιτικού πολιτισμού και όλων των φωτισμένων ανθρώπων επί της γης, ενάντια στον σκοταδισμό και στην «θέληση του Κυρίου», είτε αυτός βρίσκεται στο υπερπέραν είτε εδώ στην γη, με την μορφή του εξουσιαστή. Εχει την απαρχή του στην αρχαία Ελλάδα και μετά από μία φοβερή ήττα που υπέστη στον μεσαίωνα, στην Αναγέννηση και τον διαφωτισμό.
    Αν εκλείψει, τότε πέραν πάσης αμφιβολίας θα επιστρέψουμε σε έναν νέο μεσαίωνα, με ότι σημαίνει αυτό.
    Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι υπάρχουν δυνάμεις σ’ όλον τον πλανήτη, αλλά και στην χώρα μας, που έχουν σκοτεινές επιθυμίες και θέλουν να μας οδηγήσουν σε νέες τυραννίες.
    Αυτό το δικαίωμα και καθήκον μας, δεν το χρωστάμε ούτε στον Τραμπ, ούτε στον Πούτιν, ούτε στην Χρυσή Αυγή, ούτε στον ΣΥΡΙΖΑ, ούτε σε κανέναν άλλο.
    Είναι υπερτοπικό, διαχρονικό και υπερεθνικό. Οφείλουμε να το υπερασπιστούμε με θάρρος και αφοβιά. Μάλιστα, οφείλουμε να το ενδυναμώσουμε, να το διευρύνουμε, διότι μία παθητική άμυνα δεν αρκεί.
    «Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία», μας λέει ο Α. Κάλβος..

    ΥΓ
    Η δημοσιογράφος, σ’ ένα σημείο γράφει:
    «Δεν χρειάζεται επιχειρηματολογία περί του αντιθέτου»
    Αντιλαμβάνομαι βέβαια τι θέλει να πει, αλλά εκτιμώ πως χρειάζεται, δυστυχώς. Ας δούμε την περίπτωση του ARB, το απροκάλυπτο μίσος πολλών ιερέων εναντίον της βουλής (βόθρος) και των προσωπικών επιλογών του ατόμου, τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς των σχολιαστών που είναι οπαδοί της Ορθοδοξίας ή κομμάτων όπως: αν δεν σου αρέσει η Ορθοδοξία να πας να ζήσεις αλλού, προδότες της χώρας, τσιράκια το Μαξίμου ή της αντιπολίτευσης κλπ. Μετά από χίλια χρόνια Βυζάντιο και τετρακόσια Οθωμανισμό, σ’ αυτή την χώρα πολλά πράγμα είναι που δεν θεωρούνται αυτονόητα..

    • Ο/Η Ακοσμος Αιτωλος λέει:

      Ολα ορθα αλλα Γιαννη νομιζω δεν το ειπε ο Καλβος αλλα ο Κοραης.Οσο δε το επικαιρο δυστηχημα των πυρκαιων,και το συνεχες δυστυχημα της ανυπαρξιας ασθενοφορων για τις αναγκες του ΕΣΥ,σκεφτηκε κανενας απο τους σοφους που κοπτονται οτι τους απασχολουν τα προβληματα Ποσα ασθενοφορα και ποσα εναερια και επιγεια μεσα πυροσβεσης ηταν δυνατο να αγοραστουν με τους φορους που χαρισανε στο αθω, και ενω ηταν ολοι αντιθετοι με τις ΤΗΛΕΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ φωναξαν ενα μεγαλο ΝΑΙ, εκτος του ρεμματος.Ο μεγαλος Βαρναλης ειχε πει το σαραντα σβερκοι βοδινοι με λιγδομενες μπουκλες, σε αυτο ταιριαζει να προστεθει το και τρακοσιοι κοιλατοι παχουλοι στα τεσσερα πεσμενοι.Τελος πριν απο καποιους αιωνες θα ταιριαζε και το ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ αλλα επειδη ξεχασαμε και τα ελληνικα σημερα φωναζουμε ΝΤΡΟΠΗ ΑΧΡΕΙΟΙ……

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        Αγαπητέ Ακοσμος Αιτωλος,
        Σας ευχαριστώ για το σχόλιο σας. Οι στίχοι είναι από το έργο του Α. Κάλβου: Ωδή Τετάρτη – εις Σάμον. Μπορείτε να το ψάξετε, στο google.

  4. Ο/Η Psycho λέει:

    http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/tou-anikanou-i-koutra-katevazei-anwmalies-44341461849

    Του ανίκανου η κούτρα κατεβάζει ανωμαλίες…

    Οποιοι δεν μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους ή να παραδεχτούν την αλήθεια ανακαλύπτουν παντού «εμπρηστές» και «σχέδια ανωμαλίας». Ετσι προσπαθούν να καλύψουν την δική τους ανικανότητα. Εχουμε παραδείγματα πολλά…

    Γιώργος Καρελιάς

    19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017

    Η συνωμοσιολογία είναι το εθνικό μας σπορ. Και, ειδικά στο θέμα των πυρκαγιών, είναι διαχρονική, αν και τα τελευταία χρόνια πήγαινε να τεθεί σε σωστές βάσεις.

    Δεν είναι όλες οι πυρκαγιές ύποπτες, βρε αδερφέ! Το αντίθετο, οι περισσότερες οφείλονται σε συνήθη ανθρώπινη δραστηριότητα. Και για τις μεγάλες καταστροφές δεν φταίνε κάποιοι σκοτεινοί πράκτορες και συνωμότες, φταίνε η ανικανότητα, η έλλειψη σωστού σχεδιασμού και κατάλληλων μέσων.

  5. Ο/Η Τα 'χες και στο σπίτι σου; λέει:

    http://newpost.gr/parapolitika/623886/kainoyrgia-epipla-sto-ypoyrgeio-ergasias-aksias-50-000-eyrw

    Καινούργια έπιπλα στο υπουργείο Εργασίας, αξίας 50.000 ευρώ

    Στην προκήρυξη διαγωνισμού προμήθειας επίπλων για τις ανάγκες της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου Εργασίας προχώρησε η Έφη Αχτσιόγλου. Το κόστος μάλιστα δεν είναι και τόσο χαμηλό, καθώς διατέθηκαν 50.000 ευρώ, σύμφωνα με την «Ελευθερία του Τύπου».

  6. Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη λέει:

    http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/poious-kommounistes-ekproswpei-o-kontonis-44341462135

    Ποιους κομμουνιστές εκπροσωπεί ο Κοντονής;

    Με αφορμή την διαμαρτυρία στην Εσθονία είναι καιρός για μία μεγάλη συζήτηση περί Κομμουνισμού και Αριστεράς. Είμαστε η μοναδική χώρα της Δύσης που δεν θέλει να συνειδητοποιήσει τον ολοκληρωτισμό των κομμουνιστικών καθεστώτων. Όχι μόνο εξαιτίας της αριστερής προπαγάνδας αλλά και της δεξιάς ανοχής!

    • Ο/Η ΚΟΜΜΟΥ*ΟΠΑ*Ο με Ν λέει:

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Σας ευχαριστώ αρχικά για την ευγενική σας ανταπόκριση στο προαιρετικό παλιό αίτημά μου σχετικά με το ψευδώνυμό σας.
        Ως προς την ουσία τώρα, είχα μεγάλη εκτίμηση στη συγκεκριμένη κυρία.
        Εξακολουθώ να έχω, με την πικρή όμως υποσημείωση ότι η Κίρκη της εξουσίας, μπορεί και διαβρώνει ακόμη και συνειδήσεις μεγάλου εκτοπίσματος.
        Δεν ξέρω όλες τις παραμέτρους, το πως και το γιατί, τα ελαφρυντικά κλπ δεν θα κάνω τον Εισαγγελέα, αλλά σίγουρα είναι λυπηρό.

      • Ο/Η ΚΟΜΜΟΥ*ΟΠΑ*Ο με Ν λέει:

        Απλώς κατάλαβα πως δεν πολυκατέχεις τα Ελληνικά
        και είπα να σου κάνω το χατίρι.

        ξεσκονό-πανο
        σιδερό-πανο
        πιατό-πανο
        κομμουνό-πανο
        και πάει λέγοντας.

        Είναι θέμα διαχωρισμού δηλαδή.
        Των εννοιών.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s