Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επικύρωσε την απαγόρευση του νικάμπ στο Βέλγιο

[Απάντηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στους επαγγελματίες αντιρατσιστές]

liberal.gr

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επικύρωσε τη δημόσια απαγόρευση του νικάμπ (της μαντίλας που αφήνει σε κοινή θέα μόνο τα μάτια) την οποία θεσμοθέτησε το Βέλγιο το 2011.

Συγκεκριμένα, το Δικαστήριο έκρινε ότι η απαγόρευση εγγυάται την κοινωνική συνοχή, την «προστασία των δικαιωμάτων και των ελευθεριών», χαρακτηρίζοντάς την «απαραίτητη σε μια δημοκρατική κοινωνία», όπως μετέδωσε το france24.

Σημειώνεται ότι το Βέλγιο απαγόρευσε το νικάμπ με νόμο του Ιουνίου του 2011, σύμφωνα με τον οποίο απαγορεύονται δημόσιες εμφανίσεις «με το πρόσωπο σε μάσκα ή κρυμμένο, εξ ολοκλήρου ή κατά ένα μέρος, με τρόπο που καθιστάται μη αναγνωρίσιμο». Οι ποινές για την παράβαση είναι έως και επτά μέρες φυλάκιση.

Η πρώτη χώρα που είχε απαγορεύσει τη χρήση νικάμπ ήταν η Γαλλία, λίγους μήνες πριν το Βέλγιο, τον Απρίλιο του 2011.

Οι δικαστές αποφάνθηκαν για το Βέλγιο εξετάζοντας την επιχειρηματολογία της απόφασης που ελήφθη το 2014 σε δικαστική απόφαση που έγινε νομολογία επικυρώνοντας την ίδια απαγόρευση που θεσπίστηκε στη Γαλλία.

Ειδικότερα, το Δικαστήριο εξέτασε δύο προσφυγές για διακρίσεις και παραβίαση της ιδιωτικής ζωής, τη Βελγίδα Samia Belcacemi και τη Μαροκινή Yamina Oussar, μουσουλμάνες το θρήσκευμα, εναντίον του νόμου που υιοθέτησε το Βέλγιο στις 11 Ιουνίου 2011.

Οι δύο γυναίκες υποστήριξαν ότι επιλέγουν ελεύθερα να φορούν νικάμπ και ως εκ τούτου παραβιάζονται τα δικαιώματά τους, με το νόμο να προκαλεί διακρίσεις.

Ωστόσο, οι δικαστές έκριναν πως στις δύο περιπτώσεις ο σχετικός περιορισμός «αποσκοπεί να διασφαλίσει τις προϋποθέσεις της κοινωνικής συμβίωσης ως στοιχείου προστασίας των δικαιωμάτων και των ελευθεριών του άλλου» και πως «μπορεί να θεωρηθεί απαραίτητος σε μια δημοκρατική κοινωνία».

Επικύρωσαν επίσης τις κυρώσεις που προβλέπονται για τους παραβάτες. Η βελγική νομοθεσία προβλέπει ποινική κύρωση που μπορεί να φθάσει έως τη φυλάκιση σε περίπτωση υποτροπής. Το Δικαστήριο υπενθύμισε πως η εφαρμογή αυτών των κυρώσεων δεν είναι αυτόματη.

Οι δικαστές υπογράμμισαν, εξάλλου, πως η απόκρυψη του προσώπου στον δημόσιο χώρο είναι μια «μικτή» παράβαση της βελγικής νομοθεσίας, δηλαδή υπόκειται στην ποινική διαδικασία και στη διοικητική δράση, επιτρέποντας στο βελγικό κράτος ένα περιθώριο εκτίμησης στην εφαρμογή των προβλεπόμενων κυρώσεων.

πηγή

Advertisements
This entry was posted in Ασμοδαίος, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, Επάναστἀτες του Κώλου, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

5 Responses to Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επικύρωσε την απαγόρευση του νικάμπ στο Βέλγιο

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Άτακτη κυβερνητική υποχώρηση.
    Θα εντοπιστεί ο ένοχος της απαράδεκτης αίτησης;

    http://www.topontiki.gr/article/229494/yp-dikaiosynis-anakalese-tin-aitisi-epanexetasis-tis-katadikis-tis-elladas-gia-ti

    11.7.2017 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB
    Το υπ. Δικαιοσύνης ανακάλεσε την αίτηση επανεξέτασης της καταδίκης της Ελλάδας για τη Μανωλάδα

    Με εντολή του υπουργού Δικαιοσύνης Σταύρου Κοντονή ανακλήθηκε η αίτηση για επανεξέταση της καταδίκης της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για την υπόθεση της Μανωλάδας.

    Ειδικότερα, ο κ. Κοντονής ο οποίος πραγματοποιεί επίσκεψη στη Βιέννη, μετά από πρόσκληση του Αντικαγκελαρίου και υπουργού Δικαιοσύνης της Αυστρίας, Βόλφγκανγκ Μπράντστετερ, ανακοίνωσε ότι ανακλήθηκε η αίτηση της ελληνικής κυβέρνησης για επανεξέταση της καταδικαστικής για την χώρα μας απόφασης ως προς την υπόθεση της Μανωλάδας.

    Όπως είναι γνωστό τον Απρίλιο 2013 οι εργάτες σε καλλιέργειες φράουλας στη Μανωλάδα διεκδίκησαν τα δεδουλευμένα πολλών μηνών, αλλά το αίτημά τους αντιμετωπίστηκε με σκάγια από τα όπλα τριών επιστατών με αποτέλεσμα να τραυματιστούν αλλοδαποί εργάτες.

    Στην συνέχεια τον περασμένο Μάρτιο από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου μετά από προσφυγή 42 μεταναστών εργατών της Μανωλάδας η Ελλάδα καταδικάστηκε και επιδικάστηκε αποζημίωση άνω των 500.000 ευρώ.
    Το Δικαστήριο έκρινε ότι οι συγκεκριμένοι εργάτες γης από το Μπανγκλαντές υπήρξαν θύματα καταναγκαστικής εργασίας.

    Ακόμη έκρινε ότι το Ελληνικό κράτος απέτυχε να τους προστατεύσει και δεν ερεύνησε σε βάθος την υπόθεση ούτε τιμώρησε τους υπαίτιους.

    Την 30η Ιουνίου 2017 η κυβέρνηση ζήτησε την επανεξέταση της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που δικαίωνε την προσφυγή 42 μεταναστών εργατών γης.

    Η γενική γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης Μαρία Γιαννακάκη υποστήριξε ότι το αίτημα για επανεξέταση έγινε «χωρίς καμία έγκριση και ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Δικαιοσύνης».

    Κατόπιν αυτών, ο κ. Κοντονής δήλωσε σήμερα ότι ανακαλείται το αίτημα της Ελλάδος για επανεξέταση της εν λόγω υπόθεσης.

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://www.thepressproject.gr/article/85788/Neo-oxeto-eksapeluse-o-Ambrosios

    Νέο οχετό εξαπέλυσε ο Αμβρόσιος

    Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος, συνεχίζει να προκαλεί. Μετά το πρώτο ξέσπασμα μίσους κατά των ομοφυλόφιλων, επανήλθε χαρακτηρίζοντας τους αποβράσματα της κοινωνίας

    12 Δεκεμβρίου 2015

    «Χαίρομαι γιατί έγινε μεγάλος ντόρος, όχι για το όνομά μου -ας με βρίζουν δεν με νοιάζει. Ο κόσμος άκουσε ότι υπάρχει και ένας ιεράρχης ο οποίος μιλάει κατά της ομοφυλοφιλίας. Αυτό ερεθίζει τα πνεύματα γιατί ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του. Εάν ο άνθρωπος ζει κατ’ ιδίαν το πάθος αυτό, δεν το ξέρω και δεν ασχολούμαι. Εάν έρθει να μου εξομολογηθεί ότι έχω αυτό το πάθος θα τον συμβουλεύσω να το νικήσει και να διορθώσει τη ζωή του. Εάν το πράξει τον αγκαλιάζω και τον τιμώ. Εάν μένει στην αμαρτία του και την υπερσπίζεται του λέω «κάνεις λάθος, πήγαινε κάπου αλλού»», δήλωσε ο Αμβρόσιος σε τηλεοπτική εκπομπή του Alpha.

    Παράλληλα, κατέκρινε τη στάση πολιτικού που στην κηδεία του Μηνά Χατζησάββα είπε στον σύντροφο του πως θα αγωνιστεί για να ψηφιστεί ο νόμος περί συμβιώσεως ομοφυλοφίλων. «Πάει στην κηδεία του ηθοποιού η πολιτικός κ. Άννα, δεν λέω το επώνυμό της, και λέει «σου ορκίζομαι θα αγωνιστώ για να ψηφιστεί ο νόμος περί συμβιώσεως ομοφυλοφίλων». Αυτή την πράξη καταδικάζω. Αυτό το πρόσωπο καταδικάζω. Ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι απορριπτέοι, είναι από όλη την κοινωνία, αλλά τον πολιτικό ο οποίος φέρεται έτσι φτύστε τον. Αυτά είναι κρίσεις και χαρακτηρισμοί για τους ομοφυλόφιλους, αυτοί που κάνουν την πράξη αυτή είναι αποβράσματα της κοινωνίας, δεν είναι φυσιολογικοί άνθρωποι».

    http://www.kalami.net/2005/ellada/ekkl_ellad_skandala.html

    Mε αφορμή τα σκάνδαλα στην Εκκλησία της Ελλάδος
    Μερικά ερωτήματα που δεν έχουν πάρει απάντηση

    Γράφει ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Βασίλης Α. Λαμπρόπουλος
    ………
    Όσο για τα λεγόμενα ροζ σκάνδαλα από τις εκκλησιαστικές σχολές τα παιδιά «εκπαιδεύονται» στην αρσενοκοιτία! Πηγαίνετε σε μία εκκλησιαστική σχολή και δείτε μαζεμένα τα παιδιά. Είναι εύκολο να διαπιστώσετε πόσα απ΄ αυτά είναι κουνιστοί. Τα παιδιά αυτά οδηγούνται στην ιεροσύνη και στις κρεβατοκάμαρες υψηλόβαθμων στελεχών της Εκκλησίας, είτε για παθητική είτε για ενεργητική ομοφυλοφιλία.
    Ως παλαιός, και επί 28 χρόνια, εκκλησιαστικός συντάκτης, που παρακολουθεί και τα τωρινά τεκταινόμενα έχουμε να πούμε ότι:
    • Τίποτε απ΄ αυτά δεν ήταν άγνωστα στο εσωτερικό της Εκκλησίας. Όλα είναι γνωστά και τα συζητούσανε μεταξύ τους οι μητροπολίτες. Όλοι ξέρανε για την Μπέμπα Μπλάνς, την Κάλας, τη Σούλα, τη Λέλα, τη Ρίτα, το Χωροφύλακα κ.λπ.
    ………………

  3. Ο/Η Gay Greek mouslims λέει:

    http://avmag.gr/77937/o-1os-gay-mousoulmanikos-gamos-tis-megalis-vretanias/

    Ο 1ος gay μουσουλμανικός γάμος της Μεγάλης Βρετανίας
    Από newsroom – 11/07/201752 0

    Ο 1ος gay μουσουλμανικός γάμος της Μεγάλης Βρετανίας έγινε στο Walsall με τις επίσημες παραδοσιακές φορεσιές.

    Παρόλο που αποτελεί ακόμη πολιτιστικό ταμπού για πολλούς ανθρώπους της ισλαμικής πίστης, ο Jahed Choudhury κι ο Sean Rogan φόρεσαν τις παραδοσιακές μουσουλμανικές στολές τους και τέλεσαν τον πρώτο gay μουσουλμανικό γάμο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    Οι δυο τους γνωρίστηκαν τυχαία, όταν ο Jahed έκλαιγε σ’ ένα παγκάκι στο Darlaston κι ο Sean περνώντας τον είδε και σταμάτησε να τον ρωτήσει αν είναι εντάξει.

    Ο Jahed βίωνε συνεχή εκφοβισμό σ’ όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ το τζαμί που πήγαινε μικρός του απαγόρευσε την είσοδο και τη συμμετοχή και δέχτηκε ακόμη και σωματική επίθεση από άλλα μέλη της θρησκευτικής κοινότητας.

    «Οι άνθρωποι με έφτυναν, άδειαζαν απάνω μου κάδους απορριμμάτων, με αποκαλούσαν γουρούνι κι οι μουσουλμάνοι μου φώναζαν» harum «- το οποίο είναι μια πολύ άσχημη προσβολή στη γλώσσα μου» , δήλωσε ο Jahed στο Express & Star.

    Μεγαλώνοντας με τους γονείς του Μπαγκλαντές σ’ ένα παραδοσιακά μουσουλμανικό σπίτι, ο Jahed αισθάνθηκε παγιδευμένος.

    Η οικογένειά του δεν ήρθε στον γάμο και του αποκάλυψαν, ότι πιστεύουν έχει είναι μια ασθένεια και μπορεί να θεραπευτεί.

    Το ζευγάρι αρραβωνιάστηκε τον περασμένο Ιούνιο, ελπίζοντας να δείξει στους ανθρώπους ότι δεν τους νοιάζει τι πιστεύουν οι άλλοι.

    «Θέλω να πω σ’ όλους τους ανθρώπους που περνούν το ίδιο πράγμα ότι είναι εντάξει – θέλουμε να δείξουμε σ’ ολόκληρο τον κόσμο ότι μπορείτε να είστε gay και μουσουλμάνοι» , δήλωσε ο Jahed.

  4. Ο/Η Left and Liberal λέει:


    http://www.iefimerida.gr/news/349782/nikos-dimoy-sto-iefimerida-karamanlis-kai-tsipras-ekanan-tin-ellada-anekdoto
    Νίκος Δήμου στο iefimerida: «Καραμανλής και Τσίπρας έκαναν την Ελλάδα ανέκδοτο…»

    11|07|2017
    ΜΥΡΤΩ ΛΟΒΕΡΔΟΥ
    Διαφημιστής, δημοσιολόγος, αρθρογράφος, συγγραφέας, ποιητής είναι ορισμένες από τις ιδιότητες θα μπορούσαν να προστεθούν δίπλα στο όνομά του. O Nίκος Δήμου είναι όμως, πάνω από όλα, ένας άνθρωπος που δεν χαρίζεται σε κανέναν -ούτε στον εαυτό του.
    «Ηταν τραγική η τετραετία του Κώστα Καραμανλή με τον Προκόπη Παυλόπουλο», λέει. «Δεν περίμενα τέτοιο «καπέλωμα» της Εκκλησίας στην κυβέρνηση. Ευχαριστώ τον Θεό που με έκανε να ζήσω πολλά χρόνια για να απολαύσω αυτόν τον θίασο, του οποίου δεν έχει υπάρξει άλλο δείγμα στην Ιστορία. Οσο για την Κεντροαριστερά, είναι μια χαμένη υπόθεση».
    – Κύριε Δήμου, πιστεύετε ότι ο δεξιός χώρος, αν επιστρέψει στην εξουσία, θα ξανακάνει τα ίδια λάθη ή έχει αποκτήσει συναίσθηση των ευθυνών του;
    «Το θέμα πάει πολύ βαθύτερα. Είμαστε μια εντελώς ανώριμη κοινωνία. Δεν έχουμε αποκτήσει τρόπο να σκεφτόμαστε σωστά. Οι ρίζες βρίσκονται στην ιστορία μας, στα τετρακόσια χρόνια της τουρκοκρατίας και στη διάθεση των Βαυαρών να μας κάνουν Ευρωπαίους. Θέλαμε να έχουμε και την περικεφαλαία του Περικλή και το ημίψηλο του Ευρωπαίου. Από αυτό το σοκ η Ελλάδα δεν απέκτησε ποτέ αστική τάξη. Κι αυτό είχε πολλές επιπτώσεις».
    – Η Νέα Δημοκρατία μπορεί να αλλάξει το τοπίο;
    «Οσο θαυματοποιός κι αν είναι λοιπόν ο Μητσοτάκης, ο Μακρόν της Ελλάδας -και μακάρι να υπάρξει ποτέ ένας Μακρόν-, δεν μπορεί να αλλάξει την ταυτότητα μέσα σε λίγα χρόνια. Είναι θέμα παιδείας. Η παιδεία είναι φαύλος κύκλος. Γιατί τη μεταφέρουν οι καθηγητές και τους καθηγητές ποιος τους εκπαιδεύει; Μια μελέτη που είχαν κάνει πρόσφατα οι καθηγήτριες Φραγκιουδάκη και Δραγώνα, σε δείγμα 2.000, κατέληγε στο συμπέρασμα ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι η πιο συντηρητική και άμουση τάξη. Πρέπει λοιπόν για να αλλάξεις τη νοοτροπία των μαθητών να αλλάξεις τη νοοτροπία των δασκάλων. Αλλά αυτούς ποιος θα τους εκπαιδεύσει;».
    – Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι αλλαγές στην Παιδεία που επιχειρεί να κάνει σήμερα η κυβέρνηση;
    «Αυτό που εγώ βλέπω είναι ότι δεν θέλουν να φτιάξουν τίποτα. Θέλουν να βολέψουν καταστάσεις, να ευκολύνουν τα πράγματα, να μαζέψουν ψήφους. Ολη η κατάσταση σήμερα στην Ελλάδα για μένα είναι ανέκδοτο. Ευχαριστώ τον Θεό που με έκανε να ζήσω πολλά χρόνια για να απολαύσω αυτόν τον θίασο, του οποίου δεν έχει υπάρξει άλλο δείγμα στην ιστορία. Ολο το περιβάλλον γύρω από αυτή την κυβέρνηση. Είναι ακριβώς ό,τι δεν χρειαζόμαστε».
    – Και τι χρειαζόμασταν;
    «Μετά την τραγική διακυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή του Β’, χρειαζόμασταν μια κυβέρνηση εκσυγχρονιστική, που θα μπορούσε να προσπαθήσει να αλλάξει τα πράγματα, ώστε να βελτιωθούν σε βάθος χρόνου. Αντ’ αυτού, πήγαμε σε έναν θίασο ποικιλιών, ο οποίος χρησιμοποιεί είτε νεκρά ιδεολογήματα είτε αυτοσχεδιασμούς».
    – Θεωρείτε τον Κώστα Καραμανλή μοιραίο πρόσωπο στην πορεία της χώρας; Περισσότερο από τον Γιώργο Παπανδρέου;
    «Κατά κάποιον τρόπο ναι. Υπήρξε στην πρόσφατη ελληνική ιστορία μια εξαιρετική τετραετία, η πρώτη της διακυβέρνησης Σημίτη. Δυστυχώς υπήρξε μια τραγική επόμενη, όπου ξύπνησε το βαθύ ΠΑΣΟΚ και έκανε πίσω. Ακολούθησε μια χειρότερη με τον Κώστα Καραμανλή και τον τωρινό πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, κατά την οποία πολλαπλασιάστηκε κατά εκατοντάδες χιλιάδες το κόστος του κράτους. Μετά ήρθε ο συμπαθέστατος αλλά αφελής Γιώργος Παπανδρέου στον οποίο προσπάθησαν να εξηγήσουν τα πράγματα…».
    – Και τώρα ποια είναι η κατεύθυνση;
    «Εγώ θα ήθελα τον Κώστα τον Μπακογιάννη αρχηγό της Νέας Δημοκρατίας στη θέση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αλλά δυστυχώς δεν θα γίνει ποτέ λόγω συγγένειας. Είναι ένας άνθρωπος που έχει κάνει πάρα πολλά πράγματα και η δυνατότητά του να ξεχωρίζει το σημαντικό από το ασήμαντο είναι εξαιρετική.
    Πιστεύω ότι και ο Μητσοτάκης είναι ένας σκεπτόμενος πολιτικός. Εχει όμως ένα τεράστιο βάρος με το κόμμα που κουβαλάει. Αναρωτιέμαι πώς θα αντιδράσουν εκείνοι που θα κινδυνεύσουν να μην είναι υποψήφιοι, όπως επίσης αναρωτιέμαι αν τελικά θα τους ψηφίσει ο ελληνικός λαός. Ενας Αμερικανός παραγωγός, όταν τον ρωτούσαν πώς κάνει πάντα επιτυχίες με τις ταινίες του, έλεγε ότι «πρέπει να αρέσουν σε ένα δωδεκάχρονο παιδί». Ετσι είναι και ο λαός μας σε σχέση με το κόμμα που ψηφίζει».

    – Θα μπορέσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης να ανανεώσει τη Νέα Δημοκρατία;
    «Έχει την πρόθεση, έχει τις γνώσεις, έχει και την πολύ σωστή κρίση. Τα πράγματα που ακούω να λέει μου φαίνονται πολύ σωστά. Από εκεί και πέρα, αν θα μπορέσει να ανανεώσει το κόμμα, αν θα μπορέσει να δημιουργήσει ένα επιτελείο νέων ανθρώπων, δεν μπορώ να το ξέρω. Οι δυνάμεις της αντίδρασης και της συντήρησης στην Ελλάδα είναι πανίσχυρες. Εδώ, βλέπετε, η Εκκλησία, ένας από τους λόγους που είμαστε στα χάλια που είμαστε, ίσως όχι ο μόνος, αλλά σαφώς ο χειρότερος, καπέλωσε και τον ΣΥΡΙΖΑ και του υπαγόρευσε το μάθημα των Θρησκευτικών…».
    – Υπάρχει κόμμα που μπορεί να αντιτεθεί στην Εκκλησία;
    «Οχι, δεν περίμενα θαύματα, δηλαδή χωρισμό κράτους – Εκκλησίας, που είχε εξαγγελθεί άλλωστε. Δεν περίμενα μεγάλες μεταρρυθμίσεις και εντυπωσιακές αλλαγές. Αλλά δεν περίμενα να γίνει και το αντίθετο. Δεν είναι ότι δεν κατάφερε ο ΣΥΡΙΖΑ να επιβάλει την κοσμική του άποψη στην Εκκλησία, αλλά ότι την κατήργησε και ακολούθησε την Εκκλησία».
    – Για λόγους ψηφοθηρίας;
    «Ναι. Στη συζήτηση του Μητσοτάκη με τον Ράμφο, στο τέλος ο Ράμφος του είπε ότι επιτέλους κάποιος πρέπει να χωρίσει το κράτος από την Εκκλησία και ο Μητσοτάκης είπε ότι δεν είναι το βασικό τους θέμα… Πρέπει να βρεθεί ένας άνθρωπος που να έχει το κουράγιο που είχε ο Ελευθέριος Βενιζέλος να πηγαίνει κόντρα στον λαό. Δεν τον βλέπω να υπάρχει, εκτός αν εξελιχθεί ο Μητσοτάκης σε κάτι τέτοιο».
    – Πώς βλέπετε την ιστορία της Κεντροαριστεράς;
    «Κατ’ αρχάς πιστεύω ότι η Ελλάδα είναι σε μεγάλο βαθμό κεντρώα, αλλά μετά τη μεταπολίτευση ο χώρος του Κέντρου έπεσε σε λάθος χέρια. Κατ’ εμέ, ο φυσικός αρχηγός της κεντρώας παράταξης θα έπρεπε να είναι η Άννα Διαμαντοπούλου, γιατί είναι ευφυής, με σωστές απόψεις και μια διοικητική πείρα ευρωπαϊκού επιπέδου. Τη Φώφη Γεννηματά ούτε τη συζητάω. Ο Σταύρος Θεοδωράκης έχει να αντιμετωπίσει τα δικά του προβλήματα.
    Ποιο είναι λοιπόν το πρόβλημα; Οτι έχεις μια ικανή γυναίκα, φιλόδοξη, αλλά χωρίς λαϊκό έρεισμα. Μια άλλη γυναίκα, ανίκανη, αλλά με λαϊκό έρεισμα. Κι έχεις τον καλύτερο όλων, κατά τη γνώμη μου, τον Βαγγέλη Βενιζέλο, ο οποίος όμως είναι αντιπαθής ακόμα και στον εαυτό του. Δεν έχει αρχηγό αυτό το μαγαζί και στην Ελλάδα κόμμα χωρίς αρχηγό δεν κάνει τίποτα. Αυτό φοβάμαι και λυπάμαι γιατί αυτός είναι και ο δικός μου χώρος. Νομίζω ότι είναι μια χαμένη υπόθεση».
    – Σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ που βασίζεται στον Αλέξη Τσίπρα…
    «Αν αυτή τη στιγμή έφευγε από τη μέση ο Αλέξης Τσίπρας, το κόμμα θα διαλυόταν σε δεκάδες συνιστώσες. Νομίζω ότι και μετά από μια ήττα, ο ίδιος έχει δυνατότητες επιβίωσης, είναι ικανός, είναι ρωμέικο πλάσμα και επικοινωνεί με τον Ρωμιό. Πιστεύω ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα κάνει βουτιά με το κεφάλι βέβαια, αλλά έχει και τσαγανό και «χαρισματικότητα» για να μπορέσει να συντηρηθεί. Η έλλειψη παιδείας παίζει ρόλο στη χώρα μας. Αν ο Ελληνας κληθεί να επιλέξει μεταξύ του διανοούμενου και του μάγκα, ποιον θα προτιμήσει; Τον μάγκα».
    – Πώς σας φάνηκε το Μνημείο της ΕΡΤ;
    «Είναι γελοίο όχι απλώς το μνημείο, αλλά και η ιδέα του να βάλεις 23 ανθρώπους, που πέθαναν από διάφορες αιτίες, ότι είναι πεσόντες της ΕΡΤ… Μπορεί να μην είμαστε Πολυτεχνείο όπου μπήκε το τανκς, όπως είπε ο κ. Τσακνής, αλλά μπήκε το τανκς της ανεργίας… Εν τω μεταξύ, όλοι αυτοί που ήταν μέσα στην ΕΡΤ αποζημιώθηκαν παχυλά!».
    – «Η δυστυχία τού να είσαι Έλληνας» αποδείχθηκε διαχρονικός τίτλος…
    «Ομολογώ ότι όλη αυτή η κρίση μού έδωσε μια θετική εξέλιξη: Το βιβλίο μου αυτό, «Η δυστυχία τού να είσαι Έλληνας», που κυκλοφορεί από το 1975, σε διαρκείς επαναληπτικές εκδόσεις, αποτελεί ρεκόρ πωλήσεων. Πουλάει κάθε χρόνο πέντε με έξι χιλιάδες αντίτυπα, έχει μεταφραστεί σε όλες γλώσσες και παγκοσμίως έχει πουλήσει πάνω από εκατό χιλιάδες, ενώ έχει εισπράξει διθυραμβικές κριτικές… «Δυστυχώς φορτώθηκες τη ‘Δυστυχία’ για την αιωνιότητα», μου είχε πει ο μακαρίτης Γιώργος Σαββίδης.
    Αλλά στην Ελλάδα μού έκανε ζημιά αυτό το βιβλίο. Διότι πριν κυκλοφορήσει ήταν διθυραμβικά αυτά που γράφτηκαν για μένα και μετά, λόγω της εντυπωσιακής επιτυχίας του, δεν γράφτηκε σχεδόν τίποτα, ούτε για τα υπόλοιπα βιβλία μου. Ακόμα και τη διεθνή επιτυχία της «Δυστυχίας» δεν την έχει αναφέρει πουθενά ο ελληνικός Τύπος».

    – Πώς διαχειρίζεστε αυτή τη διαρκή σύγκρουση και απόρριψη;
    «Ο Έλληνας παραμένει ενοχλημένος από το γεγονός ότι κάποιος πετυχαίνει. Εμένα δεν με συμπαθούν οι υπόλοιποι συγγραφείς, με θεωρούν αποδιοπομπαίο τράγο και περιθωριακό πλάσμα γιατί κάποτε ως επιχειρηματίας κέρδισα χρήματα. Η φίλη μου η Κική Δημουλά μου λέει ότι αν δεν σε δουν να ζητιανεύεις στη Σταδίου, κανείς δεν θα παραδεχθεί ότι είσαι πνευματικός άνθρωπος».
    – Σας κοστίζει, υποθέτω…
    «Ναι, με έχει πικράνει. Γράφω πάνω από εξήντα χρόνια. Κάθε χρόνο το υπουργείο Πολιτισμού βγάζει μια λίστα με όλα τα βιβλία που κυκλοφόρησαν μέσα στη χρονιά, από την οποία προκύπτει μια μικρότερη ώστε να επιλεγούν τα κρατικά βραβεία. Δικό μου βιβλίο μου δεν έχει μπει ποτέ ούτε στη μεγάλη ούτε στη μικρή. Δεν υπάρχω. Όπως δεν υπάρχω σε καμία ελληνική ανθολογία».
    – Γιατί;
    «Οταν έφυγα από το «Βήμα», για τα επόμενα δύο χρόνια δεν χτύπησε ούτε μια φορά το τηλέφωνο για δουλειά -κι ας ήμουν ο πιο επιτυχημένος του αρθρογράφος. Ενα βράδυ, θυμάμαι, συνάντησα τον Τεγόπουλο: «Ξέρεις γιατί δεν είσαι στην ‘Ελευθεροτυπία’;», μου είπε. «Γιατί γράφεις ό,τι θες. Κι όμως έχεις είκοσι χιλιάδες αναγνώστες, που σε ακολουθούν μετά τα Επίκαιρα» -απ’ όπου είχα φύγει παλαιότερα. Και του απάντησα: «Μήπως έχω τόσους αναγνώστες γιατί γράφω ό,τι θέλω και αυτό το ξέρουν οι αναγνώστες;».
    Πρόσφατα, μια Γαλλίδα δημοσιογράφος που γνώρισα με αφορμή μια έρευνα που έκανε στην Ελλάδα, μίλησε με πολλούς και μου είπε: «Σας αποκλείουν γιατί τους πέφτετε πολύς»».

  5. Ο/Η κωστας απο καρπενισι λέει:

    Η Ευρώπη δέχεται ισλαμική εισβολή και κατοχή όπως περί από χρόνια προστατέψτε τις γυναίκες και τα παιδιά σας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s