Γ’ Λυκείου: υποχρεωτικά τα Θρησκευτικά, και όχι Μαθηματικά-Ιστορία (προσεχές νομοσχέδιο)

[Οι βαρύγδουπες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας για «κατάργηση των Πανελλαδικών» κατέληξαν στη μετονομασία τους σε «απολυτήριες» και κάποιες αλλαγές με πιο αξιοσημείωτη τα υποχρεωτικά μέχρι τέλους Θρησκευτικά]

Τα Θρησκευτικά πιο σημαντικά από τα Μαθηματικά και την Ιστορία…

της ©Μάρνυς Παπαματθαίου στο protagon

Yπάρχει αλήθεια κανένα σύστημα στον ανεπτυγμένο κόσμο που να δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον να μπει σε υψηλού επιπέδου πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις;

Υπάρχει κάπου οργανωμένο το «σχολείο της χαράς» όπου όλα τα παιδάκια είναι ευτυχισμένα, δεν δίνουν και πολλά τεστ, σίγουρα δεν πιέζονται, μπαίνουν εύκολα σε άριστα πανεπιστήμια και βγαίνουν σε ένα κόσμο με απεριόριστη προσφορά εργασίας, εθελοντισμού και αλληλεγγύης;

Θέλω να προσπεράσω το ανέξοδο σύνθημα «ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ» (που φυσικά δεν είναι ελεύθερη, αφού ξέραμε από την αρχή ότι οι «πανελλαδικές» εξετάσεις απλά μετονομάζονται σε «απολυτήριες» και θα γίνονται μέσα στα σχολεία) και να σταθώ σε κάτι πιο σημαντικό: Στο νέο Λύκειο που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή και νομοθετείται σύντομα, τα Θρησκευτικά παραμένουν υποχρεωτικό κοινό μάθημα στην Γ’ τάξη του Λυκείου, ενώ τα Μαθηματικά ή η Ιστορία όχι.

Στην ουσία, αν το κατάλαβα καλά, το εξεταστικό σύστημα που επεξεργάζεται ο υπουργός Παιδείας με την βοήθεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και θα ισχύσει το έτος 2019, θα είναι το εξής: Επτά μαθήματα στην Γ’ Λυκείου για όλους τους μαθητές, τα οποία θα διδάσκονται περισσότερες ώρες.

Τα τέσσερα από αυτά θα είναι κοινά υποχρεωτικά για όλους (Γλώσσα, Θρησκευτικά, Γυμναστική και το νέο μάθημα των «Δημιουργικών δραστηριοτήτων» που θα έχει ως στόχο να βάλει το εθελοντισμό στην καθημερινότητα των σχολείων).

Ναι, τα Θρησκευτικά θα είναι κοινά και υποχρεωτικά, αλλά όχι πανελλαδικά εξεταζόμενα.

Από τα τέσσερα κοινά υποχρεωτικά μαθήματα, μόνο το ένα θα εξετάζεται πανελλαδικά για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ: η Γλώσσα. Ο κάθε υποψήφιος θα εξετάζεται ακόμη σε τρία μαθήματα πανελλαδικά για την ανώτατη εκπαίδευση, που θα είναι όμως μαθήματα επιλογής από ένα γενικό «μπουκέτο», ανάλογα με τη επιστημονική του κατεύθυνση.

Συμπερασματικά: Τέσσερα μαθήματα κοινά υποχρεωτικά για όλους, το ένα εξ αυτών θα εξετάζεται πανελλαδικά στις εξετάσεις (Γλώσσα) και επιλογή από τους υποψήφιους τριών ακόμη μαθημάτων για την εισαγωγή τους στο επιστημονικό πεδίο που τους ενδιαφέρει.

Υπο μια έννοια επιστροφή στις «Δέσμες» του παρελθόντος (πολύ επιτυχημένο σύστημα των πρώτων κυβερνήσεων Παπανδρέου αλήθεια, όλοι επιστρέφουν σ αυτό!)

Εξηγώ και αναρωτιέμαι: Γιατί είναι πιο σημαντικό το μάθημα των «Δημιουργικών Δραστηριοτήτων» από την Ιστορία ή τα Μαθηματικά;

Θα μπορούσε να απαντήσει κάποιος από εκείνους που σχεδιάζουν το νέο σύστημα: «Μα θα έχουν ολοκληρώσει ως την Β’ Λυκείου όλα όσα βασικά είχαν να μάθουν ως κοινή ύλη και στην Γ’ Λυκείου θα επιλέξουν απλά τι θέλουν να σπουδάσουν».

Δηλαδή, ενώ επί χρόνια ακούμε και διαβάζουμε ότι οι μαθητές δεν προλαβαίνουν να αφομοιώσουν τη διδακτέα τους ύλη, ξαφνικά δεν πειράζει να εξαφανιστεί από την κοινή διδασκαλία μαθημάτων μια ολόκληρη τάξη;

Επιπλέον αφού οι δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα είναι προπαρασκευαστικές για την ανώτατη εκπαίδευση, ακόμη περισσότερο θα «δεθεί» το Λύκειο με το εξεταστικό σύστημα αντί να απελευθερωθεί.

Εκπαιδευτικοί με τους οποίους μιλώ αυτές τις ημέρες, μέλη επιστημονικών ενώσεων, καθηγητές, πανεπιστημιακοί, νοιώθουν ανησυχία για ένα «θολό» τοπίο στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, για το οποίο μάλιστα, δεν ζήτησε κανείς τη γνώμη τους.

Να μαρτυρήσω εδώ ότι το σύστημα που σχεδιάζεται τώρα αποτελεί τελικά μια αντιγραφή του εξεταστικού συστήματος που ψηφίστηκε το 2013 επί ηγεσίας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου. Μια διαστρεβλωμένη εκδοχή του βέβαια, καθώς σε εκείνο τουλάχιστον η Ιστορία ήταν κοινό μάθημα για όλους σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Πρόκειται για το σύστημα που εισήγαγε και τη «Τράπεζα θεμάτων».

Το σύστημα αυτό εφαρμόστηκε μια χρονιά και μετά το κατάργησε το δίδυμο Μπαλτά-Κουράκη στην Παιδεία. Ετσι με 2-3 ακόμη αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, φτάσαμε στο σήμερα.

Να σημειώσω εδώ, ότι διαστρεβλωμένη φτάνει τώρα στη νομοθετικη μορφή της και η πρόταση του εθνικού διαλόγου υπό τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο που μίλησε για «τετραθέσιο γυμνάσιο» και δυο έτη ενός ισχυρού Λυκείου που θα οδηγούν στην ανώτατη εκπαίδευση.

Είναι προφανές λοιπόν τώρα ότι δεν καταργούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά απλώς μετονομάζονται και τίποτα τελικά δεν αλλάζει…

Να συμπληρώσω εδώ, ότι έμπειρος εκπαιδευτικός και μέλος εκπαιδευτικών επιτροπών στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό μου είπε πρόσφατα:

«Και το περίφημο γαλλικό Μπακαλορεά που θέλουμε όλοι να αντιγράψουμε, έχει κανονικά εξετάσεις. Και ξέρετε ποια είναι τα μόνα δυο κοινά μαθήματα που διδάσκονται οι μαθητές και παίζουν ρόλο για την κρίση τους πριν την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση; Γλώσσες και αθλητικές δραστηριότητες».

Νους υγιής εν σώματι υγιεί τελικά! Στην Γαλλία όμως απαγορεύεται κάθε θρησκευτική διδασκαλία μέσα στο πρόγραμμα του δημοσίου σχολείου.

Και τελικά αναρωτιέμαι: ένα υποβαθμισμένο «εύκολο» δημόσιο σχολείο αποτελεί τελικά μια πολιτική υπέρ των κοινωνικά αδύναμων; Γιατί όσοι μπορούν να πληρώσουν, απλώς θα πηγαίνουν στα… καλά ιδιωτικά σχολεία.

Επιστροφή των πανεπιστημίων στο προ τριακονταετίας παρελθόν τους [1]
Επιστροφή των πανεπιστημίων στο προ τριακονταετίας παρελθόν τους [2]
Επιστροφή των πανεπιστημίων στο προ τριακονταετίας παρελθόν τους [3]

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, Για την Αριστερά, Επάναστἀτες του Κώλου, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

9 Responses to Γ’ Λυκείου: υποχρεωτικά τα Θρησκευτικά, και όχι Μαθηματικά-Ιστορία (προσεχές νομοσχέδιο)

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Τα τεράστια οφέλη από τη διδασκαλία των Θρησκευτικών

    https://roides.wordpress.com/2015/03/30/30mar15/
    Δεσποτάδες
    Posted on 30/03/2015 by Po

    Οι δεσποτάδες, κ. Τσίπρα, αντί να χρυσώνουν εκβιαστές, να πληρώνουν φόρους, οι κυβερνήσεις να μην υποθάλπουν τις ανομίες τους και η Δικαιοσύνη να ξεκαθαρίζει τις ύποπτες εκκρεμείς υποθέσεις τους.
    …………………………………………..

    Kαταφεύγω σε τοπικό δημοσιογραφικό ρεπορτάζ για την πρωτοφανή δίκη με μυνητή έναν εκβιαζόμενο άγιο, που δεν πήρε τη δημοσιότητα που της αντιστοιχούσε, πιθανόν λογω της εγνωσμένης ευσέβειας εκδοτών και καναλαρχών. «Ποιος και γιατί εκβίαζε τον Μητροπολίτη; – Ροζ ιστορίες με καταθέσεις χιλιάδων ευρώ!» (31.5.2013, lamiareport.gr).
    «Ακολασίες στις δεσποτικές αυλές»; …πάνω από 400 χιλιάδες ευρώ σε λογαριασμό του εκβιαστή ! Πληθώρα από ερωτηματικά παραμένουν αναπάντητα παρά την καταδίκη του κατηγορουμένου για τα ιλιγγιώδη ποσά που πέταξαν από το Καρπενήσι για χάρη του Δεσπότη. Διαβάστε τις λεπτομέρειες που πραγματικά συγκλονίζουν …..Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων αθώωσε τον κατηγορούμενο για την απάτη και τον θεώρησε ένοχο για την εκβίαση, επιβάλλοντας 8 χρόνια φυλάκιση και δίνοντας αναστολή στην έφεση. Έτσι παρά το σκληρό κατηγορητήριο ουσιαστικά ο κατηγορούμενος έπεσε στα μαλακά. …η υπεράσπιση του ζητούσε επίμονα να παρουσιαστεί για να καταθέσει ο Μητροπολίτης, ο οποίος επίσης ήταν απών, γιατί όπως δήλωσε η υπεράσπιση ‘μόνο δύο άνθρωποι μπορούν να μας πουν τι ακριβώς έχει γίνει… ο κατηγορούμενος που …επικαλείται ερωτική και σαρκική σχέση με τον Δεσπότη και ο Μητροπολίτης
    ………………….

    Με αφορμή επίσης την πρόσφατη υπόθεση υπαλλήλου της Αρχιεπισκοπής που κατελήφθη να έχει 3,5 εκατ. ευρώ εξ… ουρανού, εντελώς ενδεικτικά, για να φανεί το μέγεθος των απαγορευμένων θησαυρών που διακινεί το ιερό τέρας Λεβιάθαν, επιλέγω συμβολικά 33 δημοσιεύματα, που έμειναν κατά κανόνα αιωρούμενα, ακόμη και όταν οι υποθέσεις τους τελεσιδίκησαν, αφήνοντας όμως κάποια αναπάντητα ερωτήματα:

    1) «ΜΕ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΑΝΩ ΤΟΥ 1 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ.

    …………………………….

    33) Tελειώνω με μια ξεχασμένη υπόθεση, που ξέσπασε στα πλαίσια του πολέμου μεταξύ Χουντόδουλου-Ιερώνυμου, στο κλίμα της αρχιεπισκοπικής εκλογής του 1998: «Ο κατηγορούμενος που έγινε προκαθήμενος» (Ν. Παπαχρηστου-‘Καθημερινή’, 10.2.2008). «Η υπόθεση που επέδρασε καταλυτικά στην εκλογή….Στο επίκεντρο βρέθηκαν ο Θηβών Ιερώνυμος, οι Κερνίτσης Λεόντιος και Διαυλείας Δαμασκηνός, τρεις κληρικοί και ένας λαϊκός. Ολοι μέλη μιας επιτροπής που συνεστήθη το 1995 με πρωτοβουλία του μακαριστού Σεραφείμ για την επισκευή και αναστήλωση παλαιών μονών και εκκλησιών. Με την παρέμβαση του αρχιεπισκόπου το υπουργείο Οικονομικών ενέκρινε και εκταμίευσε κονδύλι ύψους 4 δισ. δραχμών. Χρήματα που προορίζονταν για τις μελέτες και τις επισκευαστικές εργασίες στα μνημεία………………..
    ………………………………..

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    Από τις αθλιότητες του ευσεβή αριστεροακροδεξιού θιάσου της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ

    https://racistcrimeswatch.wordpress.com/2017/07/09/1-345/

    ΑΝΕΛοποιημένη κυβέρνηση Κοντονή – Γιαννακάκη προσφεύγει σε ΕΔΔΑ κατά καταδίκης για δουλεία στη Νέα Μανωλάδα

    09/07/2017greekhelsinki
    Στις 30 Μαρτίου 2017, στην υπόθεση Chowdury και λοιποί κατά Ελλάδας, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καταδικάζει την Ελλάδα για παραβίαση του άρθρου 4 § 2 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για την διαδικαστική υποχρέωση του Κράτους να εξασφαλίζει μία πραγματική έρευνα και δικαστική διαδικασία για την κατάσταση της εμπορίας ανθρώπων και της αναγκαστικής εργασίας που καταγγέλθηκε από τους 42 προσφεύγοντες, θύματα δουλείας στα φραουλοχώραφα της Νέας Μανωλάδας.

    Την ίδια ημέρα ο ΣΥΡΙΖΑ κατακεραυνώνει την κυβερνηση της εποχής των γεγονότων της Νέας Μανωλάδας:

    ………………………
    Το ίδιο κάνει και ο Υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής που προσθέτει μάλιστα πως για αυτή την απόφαση όνειδος θα αναζητήσει ευθύνες για τις ενέργειες των δικαστικών λειτουργών υπέυθυνων για τις αποφάσεις που οδήγησαν στην καταδίκη της χώρας:
    ………………………..

    Είμαστε τότε ίσως οι μόνοι παράφωνοι που επισημαίναμε πως συνευθύνη έχει και η σημερινή κυβέρνηση η οποία είχε αμφισβητήσει την ύπαρξη παραβάσεων της ΕΣΔΑ αλλά δεν απέφυγε την καταδίκη της:

    «Δεν έχουν τσίπα στην κυβέρνηση: η καταδίκη της Ελλάδας από το ΕΔΔΑ έγινε παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης (του κ. Κοντονή) να πείσει το ΕΔΔΑ ότι όλα είχαν γίνει σωστά και δεν υπήρχε παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Αντί λοιπόν να μέμφεται (μόνο) την προηγούμενη κυβέρνηση και τις δικαστικές ενώσεις θα πρέπει να εξηγήσει γιατί η δική του κυβέρνηση με δική του ευθύνη υποστήριξε πως όλα είχαν γίνει σωστά και έτσι οδηγήθηκε η Ελλάδα σε καταδίκη (ενώ μπορούσε όπως σε δεκάδες άλλες υποθέσεις εδώ και δύο χρόνια να κάνει φιλικό διακανονισμό που θα κόστιζε στη χώρα πολύ λιγότερο και σε χρήματα και σε κύρος). Η δίκη στο ΕΔΔΑ άρχισε στις 9 Σεπτεμβρίου 2015 και οι απόψεις της Ελλάδας υποβλήθηκαν το 2016».

    Πριν λίγες ημέρες, ήρθε η επιβεβαίωση της επιμονής της κυβέρνησης να μη δέχεται την ευθύνη της Ελλάδας με τη δημοσιοποίηση από το ΕΔΔΑ της απόφασης της κυβέρνησης να κάνει, σχεδόν την τελευταία ημέρα της τρίμηνης προθεσμίας (30 Ιουνίου 2017), αίτηση επανεξέτασης της προσφυγής από την Ευρεία Σύνθεση του ΕΔΔΑ.
    ……………………….
    _____________________

    Η κακιά Ευρώπη που μας μισεί:

    http://www.reporter.gr/Apopseis/Anemodeikths/325654-%C2%ABTzoyfia%C2%BB-h-episkepsh-Kontonh-Giannakakh-sto-Strasboyrgo
    08 Ιουν 2017

    «Τζούφια» η επίσκεψη Κοντονή-Γιαννακάκη στο Στρασβούργο

    Νίκος Ρούσσης-Στρασβούργο

    Μετά τα απανωτά «χαστούκια» που έφαγε η Ελλάδα, από τους θεσμικούς εκπροσώπους του Συμβουλίου της Ευρώπης, για το ότι η χώρα είναι μέσα στις 7 που αδιαφορούν για την εκτέλεση τελεσίδικων αποφάσεων του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και για την υπέρμετρη βία των αστυνομικών αρχών, εναντίον πολιτών και κρατουμένων, θα έλεγε κανείς πως ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής, ήλθε ανεπισήμως στο Στρασβούργο, στα τέλη Μαίου, για να ανατρέψει αυτό το αρνητικό κλίμα για τη χώρα.
    ……………….

    Φαίνεται, όμως, ότι «διέφυγε» των συντακτών της ανακοίνωσης αλλά και του ιδίου του ΓΓ του Συμβουλίου της Ευρώπης ότι, τα τελευταία δύο χρόνια, η Ελλάδα έχει κριθεί υπόλογη από την Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO), για το γεγονός ότι δεν έχει πράξει τίποτα το ουσιώδες για την πάταξη της διαφθοράς στις τάξεις των πολιτικών, βουλευτών, δικαστών και εισαγγελέων.
    Όπως τους «διέφυγε» επίσης, να αναφερθούν στις συχνές παρεμβάσεις του Επιτρόπου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Συμβουλίου της Ευρώπης Νίλς Μουϊζνιεκς, ότι αν ήθελε η ελληνική κυβέρνηση ΜΠΟΡΟΥΣΕ να θέσει εκτός νόμου το ναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής.
    Η απάντηση, για το πόσο άριστα διαχειρίζεται η ελληνική κυβέρνηση τις προσφυγικές ροές, ήλθε μόλις χθες από τον Επίτροπο Μουϊζνιεκς που, όπως μετέδωσε πρώτος ο Reporter.gr, κατηγόρησε την Ελλάδα για τις εν κρυπτώ ομαδικές απελάσεις τούρκων αιτούντων άσυλο, στη χώρα του Ερντογάν.
    …………………………………

  3. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    ΗΠΑ: Δυο ενορίες αποσχίζονται από την Ορθόδοξη Εκκλησία

    https://www.pokrov.org/two-parishes-oca-eastern-pa-abandon-orthodox-church/
    Two parishes of OCA-Eastern PA abandon Orthodox Church

    07/06/2017
    In recent months, two parishes of the Eastern PA Diocese of the Orthodox Church in America have independently abandoned the Orthodox Church, uniting themselves to unrecognized, schismatic bodies. The site of the Diocese of Philadelphia and Eastern PA has published two letters of Abp. Mark (Maymon) in which he addresses the canonical status of St. Nicholas Independent Congregation in Philadelphia, PA, and Holy Resurrection Church in Alden Station, PA, noting that faithful Orthodox Christians may no longer worship or participate in any Sacraments in these former parishes.

  4. Ο/Η Luther λέει:

    http://www.sporeas.gr/%CF%84%CE%B1-%CF%81%CE%BF%CE%B6-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B7-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1/

    ΤΑ ΡΟΖ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΙΕΡΕΙΣ ΤΟΥ, ΜΕ ΜΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ… «BIG BROTHER».

    Νοέμβριος 8, 2012

    τού Γιώργου Οικονομίδη.

    Έγραψα παλαιότερα γιά τόν εν λόγω κίναιδο Μητροπολίτη, και επανέρχομαι λόγω μιάς πρόσφατης ανάρτησης ενός δημοσιογράφου στό YouTube.com όπου καί έγινε η απαρχή τών αποκαλύψεων γιά τόν δαιμόνιο ρασοφόρο από έναν εξίσου δαιμόνιο δημοσιογράφο.

    Σέ τηλεοπτική του εκπομπή (ολόκληρη στό τέλος τού άρθρου), ο έγκριτος δημοσιογράφος Σπύρος Καρατζαφέρης, αποκαλύπτει τόν βίο καί τήν πολιτεία τού Ρασοφόρου, απ’ όπου καί σταχυολογώ τά στοιχεία ώς περίληψη τού τί πρόκειται νά παρακολουθήσετε στό βίντεο πού ακολουθεί.

    Πρό ετών βέβαια ή εκπομπή (Νοέμβριος τού 2007), όμως τό θέμα είναι πάντα επίκαιρο ώς διαχρονικό δεδομένου ότι τά ιερατικά ρόζ σκάνδαλα εξακολουθούν νά υφίστανται στούς ιερατικούς κύκλους, μέ κάποιους ρασοφόρους ώς πρωταγωνιστές… ή «πρωταγωνίστριες» άν προτιμάτε, νά προκαλούν μέ τήν ανήθικη καί ανέντιμη ζωή τους, προσβάλλοντας έτσι τό σύνολο τών ρασοφόρων, πού ευτυχώς κάποιοι κρατούν ακόμα τήν ηθική τους, άσχετα πού είναι ξένοι καί παρείσακτοι ώς πρός τό Βιβλικό Πολίτευμα. Είναι αυτοί λοιπόν οι κάποιοι ανώμαλοι καί ανήθικοι ρασοφόροι πού αξιώνουν πώς είναι «διάδοχοι» τών Αποστόλων (φευ της βλασφημίας) καί διεκδικούν τήν «αγιότητα» πού -κατά φαντασίαν τους- ο Θεός τούς χορηγεί.

    Μέσα στό ιερό τήν Εκκλησίας λοιπόν, τού εν λόγω ρασοφόρου, «ξεκατινιάζονταν» ο Αρχιμανδρίτης μέ τόν Διάκο του φωνασκούντες μαινόμενοι και αποκαλώντας ό ένας στόν άλλον (ή «η μιά στήν άλλη) ώς «Κατίνα»… «μωρή τρελή»… «μωρή παλαβή» κ.λ.π. και ο Μητροπολίτης παρών, αντί νά τούς (ή «»νά τις») καθησυχάσει, γέλαγε μέ τά καμώματά τους δείχνοντας νά απολάμβανε τό θέατρο τού παραλόγου.

    Μιλάμε γιά μιά μητρόπολη οικονομικά ανθηρή. Μέχρι καί 1 εκατομμύριο δραχμές τόν μήνα είχε έσοδα τό παγκάρι τότε, από τούς αφελείς πιστούς.

    Οικονομικές ατασθαλίες απεδείχθησαν όπου και καταγγέλθηκαν δημόσια στήν παρούσα εκπομπή. Ακούγονται γιά ποσά έως καί 200 εκατομμύρια τήν εποχή εκείνη, και ο νούς τού ανθρώπου δέν μπορεί νά τό χωρέσει από τήν στιγμή πού ο πιστός στερεί τό γάλα τών παιδιών του γιά νά συμβάλει οικονομικά στήν Εκκλησία, και τό κάνει είτε από αγαθή συνείδηση είτε για «δωροδοκία» κάποιου «αγίου» γιά νά ικανοποιήσει τά αιτήματά του… τά οποία ποτέ δέν ικανοποιούνται. Είναι λυπηρό!

    Ο τσαχπίνης Μητροπολίτης δωροδοκούσε κάποιους ή κάποιον μηνιαίως, μέ αποστολή σεβαστού ποσού χρημάτων μέσα σέ βαλιτσάκι γιά να εξαγοράζει τήν σιωπή του. Ο φόβος του ήταν μήπως και δεί τήν φωτογραφία του (πώς καί μέ ποιά περιβολή άραγε;) δημοσιευμένη. Αυτό φωτογραφίζει εμμέσως πλήν σαφώς κάποιο Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, έτσι γιά νά γνωρίζουμε καί τά τής δημοσιογραφικής αλητείας.

    Ιερείς τού Ναού, μέσα αλλά και έξω από τόν Ναό, συνέχιζαν νά αυτοαποκαλούνται ώς «τρελή» «μωρή» «κανέλα» «Λουκία» «Ντίνα» Ζαχάρω» καί άλλα κοσμητικά (ανώμαλα) ονόματα καθώς καί αναφορά σέ «ζελέ» (πού γλιστρά διότι λιπαίνει) καί οι πιστοί άκουγαν καί έβλεπαν.

    Οι διαμαρτυρίες στά έκτροπα αυτά γινόντουσαν από άλλους ιερείς πού, ώς καθώς πρέπει, κρατούσαν τήν εντιμότητα τους και τήν αγάπη τους σ’ αυτό πού υπηρετούσαν, άσχετα, καί πάλι λέω, μέ τήν διαφωνία μας στό ιερατείο ώς αντιβιβλικό καί παρείσακτο.

    Ο Μητροπολίτης εκείνος ήταν Πρωτοσύγκελος στήν Μητρόπολη και αργότερα έγινε Μητροπολίτης.

    Έως και η ΚΥΠ (Κρατική Υπηρεσία Πληροφοριών) έστελνε επανειλημμένα προειδοποιήσεις στήν Ιερά Σύνοδο γιά νά μή κάνουν Μητροπολίτη τόν εν λόγω ιεράρχη, διότι από παρακολουθήσεις πού τού έκαναν βρήκαν στοιχεία αναξιότητας του έχοντας καί βεβαρυμμένο φάκελο, εξ’ ου και τά παραπάνω πού έγραψα.

    Προσέξτε κάτι επίσης σοβαρό. Στήν Μητρόπολη, στά γραφεία της, καί στήν Εκκλησία ακόμη, τοποθετήθηκαν -σύμφωνα μέ τήν εκπομπή- κρυφές κάμερες παντού γιά νά καταγράφουν τά πάντα πρός εκβιασμό τών συμβαλλομένων μάλλον στόν μετέπειτα καιρό. Κάτι εντελώς παράλογο, ανεπίτρεπτο καί εξίσου ανήθικο από Δεσπότες τής συμφοράς.

    Ο εν λόγω Δεσπότης βρέθηκε καί ώς μάρτυρα υπεράσπισης σέ δικαστήριο υπέρ κάποιου νεαρού γιά νά χωρίσει… τήν γυναίκα του. Ο νεαρός αυτός, πολύ κοντινός τού μητροπολίτη, σέ βαθμό νά προκαλούνται καί… σχόλια γιά τήν σχέση τους.

    Κάποτε στην επαρχία (οδεύοντας πρός τήν Καβάλα) ώς οδηγός τού μητροπολιτικού αυτοκινήτου έπεσε -και αυτός- θύμα τροχαίου ατυχήματος που προκάλεσε ο Μητροπολίτης κατά πάσαν πιθανότητα, διότι ο Μητροπολίτης τάϊζε πάστα Καριόκα στό στόμα τόν νεαρό, με αποτέλεσμα νά χάσει τόν έλεγχο τού αυτοκινήτου και νά γίνει σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Στό ατύχημα ο Μητροπολίτης έσπασε τήν λεκάνη του ενώ διέδιδε ότι έπεσε τό ασανσέρ (ανελκυστήρας) τής πολυκατοικίας του καί έπαθε αυτό τό ατύχημα. Σημειωτέον ότι, τό αυτοκινητιστικό ατύχημα ΔΕΝ ΔΗΛΩΘΗΚΕ ΠΟΤΕ από τήν τροχαία, άν καί βρέθηκε στόν τόπο εκείνο, καί κουκουλώθηκε. Τά μεγάλα μέσα βλέπετε πάντα επικρατούν.

    Για την σοβαρότητα της κατάστασης περί «κουνιστών» παπαδεσποτάδων, ακούγεται στό βίντεο η τραγική αλήθεια, ότι, εξ’ αιτίας τής δημοσιοποίησης τού ρόζ σκανδάλου τού εν λόγω Μητροπολίτη, άλλοι όμοιοί του Μητροπολίτες και όχι μόνο, σπεύδουν νά βρούν καλούς δικηγόρους πρός υπεράσπιση τους όταν και εάν θά έρθει η… σειρά τους! Εκεί κατάντησε η Κρατική Ορθόδοξη Εκκλησία μέ τούς μισθωτούς από τό κράτος κηφήνες ιεράρχες, είς βάρος τού Έλληνα φορολογουμένου.

    Δείτε όλη τήν εκπομπή τού Σπύρου Καρατζαφέρη.

  5. Ο/Η laskaratos λέει:

    O tempora o mores!
    O βασιλιάς είναι γυμνός και το καυχιέται

    http://www.nooz.gr/image.ashx?fid=791029&v=0&q=80&w=300&h=225

    Η κυβερνώσα Αριστερά χωρίς φύλλο συκής
    Η Πρόεδρος του Αρείου Πάγου στο υπαλληλικό προσωπικό του πρωθυπουργού
    (Διάκριση των εξουσιών)
    http://www.lifo.gr/articles/titivismata_blogs/152149

    MINIMALISM IS FOR PUSSIES
    Mαγκιά όταν είσαι εξουσία είναι να μην τηρείς ούτε τα προσχήματα
    Eπίσης: Επιτέλους, ο Καπιταλισμός είναι νεκρός

    10.7.2017 | 23:52

    Aπό τον aNameToCome

    ΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄

    Το πρόβλημα είναι ότι αντίθετα με τον κομμουνισμό που έπεσε από μόνος του σε εβδομήντα χρόνια, ο γαμημένος ο καπιταλισμός αντέχει αιώνες παρόλες τις διαδηλώσεις. Ποιο είναι το μυστικό του; Εκτός του ότι παράγει ελκυστικά προϊόντα, και του ότι έχει αντιληφθεί το ποταπό της υπάρξεως μας, έχει επίσης ενσωματώσει τον πόλεμο εναντίον του και τον διαχειρίζεται σαν ένα ακόμα προϊόν του. Και όπως φαίνεται, πουλάει σαν ζεστό ψωμί.


    Σιγά μην κάτσω σπίτι να καρικώνω κάλτσες, η πατρίς με χρειάζεται

    Από παρόμοιο επαναστατικό οίστρο φαίνεται ότι διακατέχεται και η τέως πρόεδρος του Αρείου Πάγου η οποία αφού δεν κατόρθωσε να ξεχειλώσει το Σύνταγμα και να παραμείνει στο αξίωμα της μετά το χιλιοστό έτος της ηλικίας της, διορίστηκε νέα Προϊσταμένη στο Νομικό Γραφείο της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού διότι η μαγκιά όταν είσαι εξουσία είναι να μην τηρείς ούτε τα προσχήματα. Και αν δικαιώνονται όσοι έλεγαν για τις σκανδαλώδεις συναλλαγές των δύο πυλώνων της Δημοκρατίας και τις μεθοδεύσεις οι οποίες έβαζαν σε κίνδυνο το πολίτευμα, χεστήκαμε κανονικά. Με το που πέρασαν λοιπόν δέκα μέρες από τη συνταξιοδότηση της, η κ. Θάνου αναλαμβάνει την νευραλγική αυτή θέση αμισθί για να προσφέρει με τις τεράστιες νομικές της γνώσεις τις υπηρεσίες της στον Πρωθυπουργό που όπως φαίνεται και από τις αποκαλύψεις για την περίοδο Βαρουφάκη με τα παράλληλα νομίσματα και τις τέμνουσες παπαριές, μάλλον θα τις χρειαστεί άμεσα.

  6. Ο/Η Όφη Σόφη λέει:

    Τα Θρησκευτικά σου λείπανε Τσίπρα

    http://newpost.gr/ellada/617437/athlies-synthhkes-diabiwshs-sthn-amygdaleza-apopeires-aytoktonias-anhlikwn-prosfygwn-me-sampoyan

    Άθλιες συνθήκες διαβίωσης στην Αμυγδαλέζα – Απόπειρες αυτοκτονίας ανήλικων προσφύγων με… σαμπουάν!

    Απόπειρες αυτοκτονίας ανηλίκων με την κατάποση σαμπουάν, ύπνος στο πάτωμα πάνω σε σεντόνια χωρίς στρώματα και συλλήψεις ατόμων με σκοπό την απέλασή τους από την χώρα παρατύπως, είναι μερικά μόνο από τα όσα συμβαίνουν στο κέντρο φύλαξης ανηλίκων προσφύγων, σύμφωνα με κείμενο που κοινοποίησε στους υπουργός Προστασίας του Πολίτη και Μεταναστευτικής πολιτικής, η ηγεσία της ΠΟΑΣΥ.

    Οι αστυνομικοί σύμφωνα με τα όσα καταγγέλονται απο την ομάδα υποστήριξης ανηλίκων ΑΡΣΙΣ στους χώρους της Αμυγδαλέζας, κάνουν λόγο για «εξευτελιστικές και απάνθρωπες συνθήκες παραμονής ανηλίκων στο κέντρο φιλοξενίας». Σύμφωνα με την ίδια οργάνωση, «δεν έχει οριστεί επίτροπος ούτε παρέχεται καμία ψυχοκοινωνική στήριξη και διερμηνεία από το κράτος, ενώ πλημμελείς είναι οι παρεχόμενες ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες».

    Γίνεται δε λόγος, για απόπειρα αυτοκτονίας ενός ανηλίκου με κατάποση σαμπουάν, ενώ τρεις ανήλικοι παραμένουν για διάστημα πέραν του ενός μήνα, «με αποτέλεσμα 6 ανήλικοι να κοιμούνται σε στρώματα στο πάτωμα, χωρίς σεντόνια, μόνο με κουβέρτες οι οποίες είναι άγνωστο εάν και κατά πόσο συχνά πλένονται. Επιπλέον, υπάρχουν μόνο 3 κλιματιστικά που λειτουργούν στα δύο από τα τέσσερα κοντέινερ. Σημειωτέον δε πως το Σαββατοκύριακο που προηγήθηκε, υπήρχε καύσωνας και η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 40 βαθμούς.

    Οι συνθήκες υγιεινής είναι απαράδεκτες, καθώς εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα δεν υπάρχει συνεργείο καθαρισμού, με αποτέλεσμα να μην καθαρίζονται τα κοντέινερ ούτε οι τουαλέτες. Επιπλέον λειτουργικές είναι μόλις 2 τουαλέτες και 3 ντους, που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του συνόλου των ανηλίκων. Στους ανηλίκους δεν παρέχεται καμία αθλητική ή άλλου τύπου ψυχαγωγική δραστηριότητα».

    Όπως επισημαίνει η ΠΟΑΣΥ, » όλα αυτά συνιστούν κατάφορη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πέραν του ότι εκθέτουν όσους συνέβαλαν με τις αποφάσεις τους στον εγκλεισμό των ανηλίκων στο συγκεκριμένο ακατάλληλο χώρο, εκθέτουν την Ελληνική Αστυνομία, η οποία γίνεται στόχος κακόβουλων επιθέσεων και άδικης κριτικής». Οι συνδικαλιστές αστυνομικοί ζητούν απο τον αρμόδιο υπουργό και την φυσική ηγεσία »
    καθώς και κάθε άλλο αρμόδιο της κυβέρνησης και των διεθνών οργανισμών μετανάστευσης και προσφύγων, να ασχοληθείτε σοβαρά με το προαναφερθέν ζήτημα».

    Καταλήγοντας τονίζουν πως, » Η αδιαφορία του κράτους και η συνέχιση τέτοιων απάνθρωπων συνθηκών κράτησης συνιστούν ρατσιστική συμπεριφορά εναντίον των αλλοδαπών και αυτή εμείς δεν την ανεχόμαστε. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί περαιτέρω αδιαφορία και αναλγησία από την πλευρά των αρμοδίων παραγόντων, η Ομοσπονδία μας θα αναλάβει δράσεις και πρωτοβουλίες σε όλους τους χώρους φύλαξης και κράτησης μεταναστών, προκειμένου να εξευρεθούν λύσεις για όλους τους εμπλεκόμενους και να αναδειχθούν δημοσίως τα προβλήματα αυτά ούτως ώστε να εκλείψουν δια παντός».

  7. Ο/Η Άθεος λέει:

    http://info-war.gr/i-enosi-atheon-katangelli-to-fakeloma-thriskeftikon-pepithiseon/

    Η Ένωση Αθέων προχώρησε σε καταγγελίες στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη για σωρεία παραβάσεων του νόμου 2472/1997 (περί προστασίας του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα).
    Συγκεκριμένα:
    – Αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
    – Καταγραφή του θρησκεύματος στο πληροφοριακό σύστημα mySchool, που αποτελεί το βασικό γραμματειακό σύστημα των σχολικών μονάδων.
    – Καταγραφή του θρησκεύματος στα μητρώα φοιτητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
    – Απαίτηση δήλωσης του θρησκεύματος και τεκμηρίωσης της δήλωσης προκειμένου να χορηγηθεί απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
    Σύμφωνα με τον νόμο 2472/1997 οι θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις αποτελούν ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο και σαν τέτοιο δεν θα έπρεπε να τυχαίνει καταγραφής και επεξεργασίας.
    Ήδη από το 2002 η ΑΠΔΠΧ με την Απόφαση 77Α απηύθυνε σύσταση και προειδοποίηση προς τον υπεύθυνο επεξεργασίας του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ να μην αναγράφεται το θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους της α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης και να μην ζητείται από τους γονείς να αποκαλύψουν τις πεποιθήσεις τους.
    Βρισκόμαστε στο 2017 και ακόμη και η πιο πρόσφατη Υπουργική απόφαση που καθορίζει τον τύπο των τίτλων του Γενικού Λυκείου (που εκδόθηκε το 2016!) περιλαμβάνει ακόμα το θρήσκευμα στα υποδείγματα που την συνοδεύουν.
    Παράλληλα, το θρήσκευμα υπάρχει ακόμη σαν πεδίο στο πληροφοριακό σύστημα mySchool, που αποτελεί το βασικό γραμματειακό σύστημα των σχολικών μονάδων. Το συγκεκριμένο πεδίο δεν είναι αδρανοποιημένο αλλά εάν κατά λάθος πλοηγηθεί κάποιος σε αυτό δεν υπάρχει η δυνατότητα αγνόησής του.
    Αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν μαθητές των οποίων οι θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις ή η έλλειψή τους προσδιορίζονται και καταγράφονται (τις περισσότερες φορές χωρίς καν να ερωτηθεί ο/η μαθητής/τρια και με κατάχρηση της ένδειξης χ.ο. σαν να ήταν δεδομένη και για ευκολία).
    Όπως είναι φανερό από τα παραπάνω, στην παιδεία ακολουθούνται ακόμη παράνομες πρακτικές καταγραφής του θρησκεύματος που εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για ακόμη μια παράνομη πράξη: τον έλεγχο του θρησκεύματος των μαθητών σύμφωνα με την “κατά παραγγελία” εγκύκλιο 12773/Δ2/23-01-2015 του Υπουργείου Παιδείας.
    Την εγκύκλιο που αγνοεί επιδεικτικά την κείμενη Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και τις σχετικές αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ όπως και τις γνωμοδοτήσεις του ΣτΠ, καθόλου όμως δεν αγνοεί, αφού αναπαράγει σχεδόν στο σύνολό τους, τα αποσπάσματα από το ΜΗ επιστημονικό προσχέδιο που ομάδα θεολόγων έστειλε στο υπουργείο λίγους μήνες πριν από την έκδοση της εγκυκλίου.
    Την εγκύκλιο που παραβιάζει την θρησκευτική ελευθερία ακόμη και των μαθητών και γονέων εκείνων οι οποίοι ενδεχομένως να μην θεωρούν πια επαρκώς “ορθόδοξο” το μάθημα των θρησκευτικών έτσι όπως διαμορφώθηκε τελευταία με τα νέα προγράμματα σπουδών.
    Επιπλέον, όλοι οι πολίτες δικαιούνται απαλλαγή από ένα ομολογιακό μάθημα, ακόμη κι αν “φαινομενικά” ανήκουν στην εν λόγω ομολογία. Όσο για τα «φαινόμενα κατάχρησης» αρκεί να επισημάνουμε πως όταν ένας μαθητής συνειδητά επιλέγει την απαλλαγή από ένα ομολογιακό μάθημα με οποιοδήποτε σκοπό, είτε την εξασφάλιση περισσότερου χρόνου μελέτης για άλλα μαθήματα, είτε την ανάπαυση, είτε ακόμη και την ψυχαγωγία, ο μαθητής προφανώς και απέχει συνειδησιακά από την εν λόγω ομολογία. Επομένως σε κάθε περίπτωση αιτήματος απαλλαγής συντρέχουν αυτονόητα λόγοι συνείδησης και δεν είναι στην αρμοδιότητα των διευθυντών σχολικών μονάδων ή άλλων κρατικών φορέων να χαρακτηρίσουν οποιοδήποτε τέτοιο αίτημα «καταχρηστικό».
    Η προάσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας καταφανώς έρχεται σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τα συντεχνιακά συμφέροντα και την ιδεολογία των συντακτών του προσχεδίου που έγινε εγκύκλιος του υπουργείου!
    Ελπίζουμε στην αποτελεσματική παρέμβαση των δύο ανεξάρτητων αρχών (κυρίως της ΑΠΔΠΧ στο πλαίσο της εξουσίας παρέμβασης που της δίνεται από το Άρθρο 28, παρ. 3 της Οδηγίας 95/46/ΕΚ) ώστε να πάψουν επιτέλους οι παραπάνω παραβάσεις και αναχρονισμοί.
    Ακολουθεί το κείμενο των επιστολών προς τις δύο ανεξάρτητες αρχές με κοινοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας και τα ΜΜΕ:
    Από: Ένωση Αθέων
    Προς:
    Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
    Συνήγορος του Πολίτη
    Κοινοποίηση:
    Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
    MME

    Αθήνα, 25-07-2017
    Θέμα: Καταγραφή του θρησκεύματος στην παιδεία και απαλλαγές από τα θρησκευτικά.
    Σχετικά έγγραφα:
    Υπόθεσης Α:
    1. Προεδρικό Διάταγμα 201/98 (ΦΕΚ 161 Α’ 13-07-1998).
    2. Υπουργική Απόφαση 233.1/6/Γ2/2058 – (ΦΕΚ 317 Β´ 09-05-1986).
    3. Υπουργική Απόφαση 105228/Δ2/2016 – (ΦΕΚ 2086 Β´ 07-07-2016).
    4. Συμμετοχή της Ένωσης Αθέων στην διαβούλευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα προσωπικά δεδομένα.
    Υπόθεσης Β:
    5. Η 139/ 20114 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
    6. Online οδηγός χρήσης του πληροφοριακού συστήματος mySchool.
    Υπόθεσης Γ:
    7. Η 009/2017/ΕΞ επιστολή μας προς ΑΠΘ και ΑΠΔΠΧ.
    8. Η υπ᾽αριθμό πρωτοκόλλου 1317 απάντηση του τμήματος Χημείας του ΑΠΘ.
    9. Η 013/2017/ΕΞ επιστολή μας προς ΑΠΘ και ΑΠΔΠΧ.
    10. Η Γ/ΕΞ/1375-1/24-05-2017 ερώτηση της ΑΠΔΠΧ προς το ΑΠΘ αλλά και το ΥΠΕΘ.
    Υπόθεσης Δ:
    11. Η 77Α/ 2002 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
    12. Η 94/ 2015 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
    13. Το υπ᾽αριθμό πρωτοκόλλου 204864/48482/2015 έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη.

    Υπόθεση Α: Αναγραφή θρησκεύματος στα απολυτήρια Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων
    Επιθυμούμε να θέσουμε υπ’ όψη σας τα παρακάτω:
    – ΠΔ 201/98 (ΦΕΚ 161 Α’ 13-07-1998)
    – ΥΑ 233.1/6/Γ2/2058 – (ΦΕΚ 317 Β´ 09-05-1986)
    – ΥΑ 105228/Δ2/2016 – (ΦΕΚ 2086 Β´ 07-07-2016)
    που καθορίζουν τον τύπο των τίτλων σπουδών, απολυτηρίων κ.λπ. στα Δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια αντίστοιχα. Όλες οι αποφάσεις και τα διατάγματα περιλαμβάνουν πεδίο με το θρήσκευμα στα υποδείγματα που τα συνοδεύουν, ακόμα και για το βιβλίο Μητρώου Νηπίων!
    Όμως ήδη από
    το 2002 η ΑΠΔΠΧ με την Απόφαση 77Α απηύθυνε σύσταση και προειδοποίηση στον υπεύθυνο επεξεργασίας του Υπουργείου Παιδείας ΔΒΜΘ να φροντίσει
    α) να μην αναγράφεται το θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους της α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης και
    β) να μην ζητείται από τους γονείς που επιθυμούν τα παιδιά τους να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών να αποκαλύψουν τις πεποιθήσεις τους, αλλά να ασκούν το δικαίωμά τους αυτό κατ’ επίκληση των πεποιθήσεών τους και χωρίς να προβαίνουν σε καμία περαιτέρω διευκρίνιση.
    Αντί το υπουργείο να συμμορφωθεί, έκτοτε:
    α) αναφορικά με το πεδίο θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους σπουδών
    – κυκλοφόρησε την Εγκύκλιο Γ2/131757/22-11-2004 που ανάμεσα στα άλλα ανέφερε: «…2. Σε ότι αφορά την αναγραφή του θρησκεύματος στη σύνταξη του τίτλου απόλυσης, σας πληροφορούμε ότι, σύμφωνα με την Γ2/61723/13-6-2002, ο χαρακτηρισμός Χ.Ο. αναγράφεται, εκτός αν έχει κατατεθεί υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86, στην οποία αναφέρεται το αντίθετο.»
    – διόρθωσε παράλειψη αναγραφής θρησκεύματος με την Εγκύκλιο 73735/Γ2/23-6-2010 όπου ανέφερε «…σχετικά µε τους απολυτήριους τίτλους Γυµνασίου, σας υπενθυµίζουµε ότι ο τύπος των εν λόγω απολυτηρίων καθορίζεται από την υπ’ αριθµ. 233.1/6/Γ2/2058/1986 (ΦΕΚ317, Β’) Υ.Α. και περιλαµβάνει αναγραφή του θρησκεύµατος του µαθητή….»
    – σε σχετικό ερώτημα στις 22/12/2010 μας εστάλη η απάντηση με αρ. πρωτ. Φ.7/730/162311/Γ1 «….Αν επιθυμούν (σ.σ οι γονείς) να μην αναγράφεται το θρήσκευμα στο απολυτήριο ή στους τίτλους σπουδών, αυτό θα ζητηθεί με υπεύθυνη δήλωσή τους, που θα κατατεθεί στο σχολείο.»
    Τα παραπάνω είχαμε αναφέρει και σε επιστολή μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 15-1-2010, στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τα προσωπικά δεδομένα, την οποία επισυνάπτουμε (σχετικό έγγραφο 4).
    Βρισκόμαστε στο 2017 και ακόμη και η πιο πρόσφατη σχετική Υπουργική απόφαση (που εκδόθηκε το 2016!) συνεχίζει να συμπεριλαμβάνει το θρήσκευμα! Η παράβαση αυτή καθιστά ευάλωτους σε διακρίσεις, για παράδειγμα στην αγορά εργασίας, τους μαθητές που έχουν απολυτήριο με πεδίο θρήσκευμα κενό τη στιγμή που άλλοι συμμαθητές τους έχουν απολυτήριο όπου αναγράφεται Χ.Ο.
    Εκτός των παραπάνω έχει αξιοποιηθεί και αξιοποιείται σε πολυάριθμες περιπτώσεις παρανόμων αρνήσεων χορήγησης απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών από ζηλωτές διευθυντές σχολικών μονάδων, καθώς και από την ίδια την “κατά παραγγελία” εγκύκλιο 12773/Δ2/23-01-2015 του Υπουργείου Παιδείας (Υπόθεση Δ).
    Με την παρούσα ζητούμε την παρέμβαση της αρχής σας για να σταματήσει άμεσα κάθε παράνομη καταγραφή του θρησκεύματος στην παιδεία.

    Υπόθεση Β: Καταγραφή θρησκεύματος στο μηχανογραφικό σύστημα mySchool.
    Σύμφωνα με την απάντηση του ΥΠΑΙΘ που συμπεριλαμβάνεται στο ιστορικό που συνοδεύει την υπ’ αριθμό 139/ 2014 απόφαση της ΑΠΔΠΧ (σχετικό έγγραφο 5):
    [… Τα παρακάτω πεδία υφίστανται στη σχεδίαση του συστήματος ως υπάρχουσες από προγενέστερα συστήματα οντότητες και δεν έχουν πληθυσμωθεί, ούτε εμφανίζονται στις καρτέλες της εφαρμογής:
    – Θρήσκευμα και εθνικότητα, …]
    Όμως στον online οδηγό χρήσης (σχετικό έγγραφο 6) αναφέρονται:
    στην σελίδα 38:
    [… 7.1.1.1.2 Προσωπικά Στοιχεία
    Σε αυτή τη σελίδα μπορείτε να εισάγετε και να επεξεργαστείτε τα Προσωπικά Στοιχεία του Μαθητή όπως:
    Θρήσκευμα …]
    και στην σελίδα 51:
    [… Ενημέρωση Στοιχείων Μαθητή
    Για την ορθή λειτουργία του ΠΣ myschool είναι σημαντικό να διατηρείτε ενημερωμένη την καρτέλα του Μαθητή στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Κάποια στοιχεία είναι προαπαιτούμενα για τους Ελέγχους Επίδοσης, Απολυτήρια και λοιπές Αναφορές. Τα στοιχεία αυτά είναι:
    Προσωπικά Στοιχεία: Θρήσκευμα, Δημοτολόγιο, Μητρώο Αρρένων. …]
    Επίσης όπως επιβεβαιώνει μέλος μας (τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεσή μας) που είναι εκπαιδευτικός και χειρίζεται το mySchool:
    “Στο σύστημα my-school υπάρχει ένα πεδίο που γράφει «ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ». Αν αυτός που καταγράφει τα στοιχεία δεν πατήσει επάνω στο πεδίο, τότε στο τελικό έγγραφο θα υπάρχει η ένδειξη ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ και από κάτω τίποτα. Αν όμως πατήσει και ανοίξει το μενού επιλογών, τότε αν δεν θέλει ο μαθητής θρήσκευμα αναγκαστικά θα αναγραφεί ΧΘ (χωρίς θρήσκευμα). Το «αναγκαστικά» σημαίνει ότι άπαξ και πατήσει ο χειριστής του my-school αυτήν την επιλογή δεν μπορεί να αντιστρέψει τη διαδικασία: δεν μπορεί να κάνει κάτι για να ξαναμείνει κενό το πεδίο! Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι το ΧΘ είναι ένας προσδιορισμός. Κάποιος μπορεί να μην θέλει να δηλώσει τίποτα, συμπεριλαμβανομένου και του ΧΘ, αλλά τεχνικά αναγκάζεται.”
    Σαν αποτέλεσμα υπάρχουν μαθητές των οποίων οι θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις ή η έλλειψή τους προσδιορίζονται και καταγράφονται (τις περισσότερες φορές χωρίς καν να ερωτηθεί ο/η μαθητής/τρια αλλά με κατάχρηση της ένδειξης χ.ο. σαν να ήταν δεδομένη και για ευκολία).
    Όπως είναι φανερό από τις Υποθέσεις Α και Β, στην παιδεία ακολουθούνται ακόμη παράνομες πρακτικές καταγραφής του θρησκεύματος που εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για ακόμη μια παράνομη πράξη: τον έλεγχο του θρησκεύματος των μαθητών σύμφωνα με την “κατά παραγγελία” εγκύκλιο 12773/Δ2/23-01-2015 του Υπουργείου Παιδείας (Υπόθεση Δ).
    Με την παρούσα ζητούμε την παρέμβαση της αρχής σας για να σταματήσει άμεσα κάθε παράνομη καταγραφή του θρησκεύματος στην παιδεία.

    Υπόθεση Γ: Καταγραφή θρησκεύματος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    Μετά από μαρτυρίες φοιτητών διαπιστώσαμε, με έκπληξή μας, ότι κατά την εγγραφή σε ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα ζητείται από τους φοιτητές να δηλώσουν μεταξύ άλλων και το θρήσκευμά τους, χωρίς να ενημερώνονται για τον σκοπό της συλλογής αυτού του δεδομένου ούτε για τον τρόπο επεξεργασίας του.
    Σε επικοινωνία μας με το πανεπιστήμιο (σχετικό έγγραφο 7), η πρακτική αυτή αιτιολογήθηκε για την επιλογή θρησκευτικού ή πολιτικού όρκου κατά την τελετή αποφοίτησης (σχετικό έγγραφο 8). Όπως όμως επισημάναμε (σχετικό έγγραφο 9), αφ’ ενός το θρήσκευμα μπορεί να μεταβληθεί στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την εγγραφή έως το πτυχίο, αφ’ ετέρου για την επιλογή του όρκου αρκεί μια δήλωση του φοιτητή μετά την ολοκλήρωση των σπουδών και προ της τελετής. Η δήλωση αυτή είναι εξάλλου απαραίτητη, καθώς ακόμη κι ένας χριστιανός ορθόδοξος φοιτητής μπορεί να προτιμά πολιτικό όρκο. Ως εκ τούτου η τήρηση αρχείου με το θρήσκευμα των φοιτητών είναι όχι μόνο παράνομη αλλά και απολύτως άχρηστη.
    Η ΑΠΔΠΧ στην συνέχεια (σχετικό έγγραφο 10) υπέβαλλε τις παρακάτω ερωτήσεις τόσο στο ΑΠΘ για όσο αφορά την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων όπως είναι το θρήσκευμα, όσο και στο Υ.Π.Ε.Θ. για να εκθέσει τις απόψεις του.
    1. Βάσει ποιών διατάξεων νόμου γίνεται η συγκεκριμένη επεξεργασία (συλλογή και καταχώρηση στο μηχανογραφικό σύστημα).
    2. Τον ακριβή σκοπό της επεξεργασίας, τεκμηριώνοντας τη νομιμότητά του με βάση τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 5 και 7 του ν. 2472/1997, δεδομένου ότι το θρήσκευμα αποτελεί ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο
    3. Ποιός είναι ο υπεύθυνος επεξεργασίας του συγκεκριμένου μηχανογραφικού συστήματος, ποια προσωπικά δεδομένα περιλαμβάνονται σε αυτό και
    4. Τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφαλείας που έχουν ληφθεί για την διασφάλιση του απορρήτου της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων που λαμβάνει χώρα μέσω της εν λόγω εφαρμογής (βλ. και άρθρο 10 ν. 2472/1997).
    Επίσης παρακαλείται το Υπουργείο Παιδείας, στο οποίο κοινοποιείται η παρούσα, όπως μας εκθέσει τις απόψεις του για τα ανωτέρω αναφερόμενα (1-4) ζητήματα.
    Σε αναμονή των απαντήσεων και στην περίπτωση που ακολουθούνται παρόμοιες πρακτικές και σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, υποβάλλουμε την παρούσα αναφορά για την διενέργεια σχετικής έρευνας σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την παρέμβαση της αρχής σας για να σταματήσει άμεσα κάθε παράνομη καταγραφή του θρησκεύματος σε αυτήν.

    Υπόθεση Δ: Συμπληρωματική αναφορά – καταγγελία για την υπ’ αριθμό 12773/Δ2/23-01-2015 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών.
    Επιθυμούμε να θέσουμε και πάλι υπ’ όψη σας την υπ’ αριθμό 12773/Δ2/23-01-2015 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, με την οποία ρυθμίζεται το ζήτημα της απαλλαγής μαθητών από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των θρησκευτικών. Με την εγκύκλιο αυτή, δυστυχώς, η Πολιτεία συνεχίζει να παραβιάζει το δικαίωμα των πολιτών για προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και την θρησκευτική τους ελευθερία. Συγκεκριμένα, με την εγκύκλιο ζητείται υπεύθυνη δήλωση είτε του μαθητή (εάν είναι ενήλικος) ή των γονέων του (εάν ο μαθητής είναι ανήλικος) ότι δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος. Επίσης, ζητείται από τους διευθυντές των σχολείων να ελέγχουν την τεκμηρίωση των προβαλλομένων λόγων απαλλαγής, να ελέγχουν δηλαδή το θρήσκευμα των μαθητών, στους οποίους αφορά το αίτημα απαλλαγής.
    Από την απλή ανάγνωση της εγκυκλίου θα αντιληφθείτε αμέσως ότι αυτή έρχεται σε αντίθεση με την υπ’ αριθμό 77Α/ 2002 απόφαση της ΑΠΔΠΧ (σχετικό έγγραφο 11). Η απόφαση αυτή είχε εκδοθεί επί μιας παλαιότερης εγκυκλίου που ρύθμιζε την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών (υπ’ αριθμόν Γ2/ 8904/ 29-11-1995 του Υπουργείου Παιδείας). Με την υπ’ αριθμό 77Α/ 2002 απόφαση επισημαίνονται οι βασικές νομικές πλημμέλειες της παραπάνω εγκυκλίου και, ιδίως, η αντίθεσή της προς την αρνητική θρησκευτική ελευθερία και το δικαίωμα των γονέων να διασφαλίζουν μόρφωση των τέκνων τους σύμφωνα με τις δικές τους φιλοσοφικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις (άρθρο 2 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ). Επισημαίνεται επίσης, εμμέσως, ότι το ζήτημα της απαλλαγής για ανηλίκους μαθητές είναι ζήτημα ασκήσεως γονικής μέριμνας και, συνεπώς, ότι οι φιλοσοφικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις των γονέων είναι κρίσιμες για τη χορήγηση ή μη της απαλλαγής, καθώς ρητώς αναφέρεται ότι: «… ∆εν είναι συνεπώς απαραίτητο [ενν. οι γονείς] να είναι άθεοι, ετερόδοξοι ή ετερόθρησκοι, για να ζητήσουν την απαλλαγή των παιδιών τους από το µάθηµα των θρησκευτικών …».
    Δυστυχώς οι πλημμέλειες αυτές εμπεριέχονται και σε αυτήν την τελευταία εγκύκλιο η οποία αγνοεί επιδεικτικά την κείμενη Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και τις σχετικές αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ όπως και τις γνωμοδοτήσεις του ΣτΠ, καθόλου όμως δεν αγνοεί, αφού αναπαράγει σχεδόν στο σύνολό τους, τα αποσπάσματα από το ΜΗ επιστημονικό προσχέδιο που ομάδα θεολόγων έστειλε στο υπουργείο λίγους μήνες πριν από την έκδοση της εγκυκλίου.
    Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως η εν λόγω εγκύκλιος παραβιάζει την θρησκευτική ελευθερία ακόμη και των μαθητών και γονέων εκείνων οι οποίοι ενδεχομένως να μην θεωρούν πια επαρκώς “ορθόδοξο” το μάθημα των θρησκευτικών έτσι όπως διαμορφώθηκε τελευταία με τα νέα προγράμματα σπουδών.
    Επιπλέον, όλοι οι πολίτες δικαιούνται απαλλαγή από ένα ομολογιακό μάθημα, ακόμη κι αν “φαινομενικά” ανήκουν στην εν λόγω ομολογία. Όσο για τα «φαινόμενα κατάχρησης» αρκεί να επισημάνουμε πως όταν ένας μαθητής συνειδητά επιλέγει την απαλλαγή από ένα ομολογιακό μάθημα, είτε με σκοπό την εξασφάλιση περισσότερου χρόνου μελέτης για άλλα μαθήματα, είτε την ανάπαυση, είτε ακόμη και την ψυχαγωγία, ο μαθητής προφανώς και απέχει συνειδησιακά από την εν λόγω ομολογία. Επομένως σε κάθε περίπτωση αιτήματος απαλλαγής συντρέχουν αυτονόητα λόγοι συνείδησης και δεν είναι στην αρμοδιότητα των διευθυντών σχολικών μονάδων ή άλλων κρατικών φορέων να χαρακτηρίσουν οποιοδήποτε τέτοιο αίτημα «καταχρηστικό».
    Η προάσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας καταφανώς έρχεται σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τα συντεχνιακά συμφέροντα και την ιδεολογία των συντακτών του προσχεδίου που έγινε εγκύκλιος του υπουργείου!
    Για το λόγο αυτό και ζητήσαμε την επέμβαση των δύο ανεξάρτητων αρχών με την καταγγελία μας με αριθμό 06524200810415 της 26-02-2015 προς την ΑΠΔΠΧ, και αναφορά με αριθμό 201503187186 της 18-03-2015 προς τον ΣτΠ.
    Μετά από αυτές και σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 94/ 2015 απόφαση της ΑΠΔΠΧ (σχετικό έγγραφο 12):
    [… η δήλωση ότι ο μαθητής (αν είναι ενήλικος) ή οι γονείς του (αν είναι ανήλικος) επιθυμούν την απαλλαγή του μαθητή από το μάθημα των θρησκευτικών για λόγους θρησκευτικής συνείδησης, υπό την ουσιαστική έννοια του όρου, δεν αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 1 στοιχ. α’ και β’ του ν. 2472/1997. …]
    Σύμφωνα επίσης με το υπ᾽αριθμό πρωτοκόλλου 204864/48482/2015 έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη προς τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (σχετικό έγγραφο 13):
    [… Ως προς το ζήτημα της θρησκευτικής ελευθερίας, ο Συνήγορος του Πολίτη έχει ήδη επισημάνει με παλαιότερες επιστολές προς το Υπουργείο σας (Βλ. ενδεικτικά, 193600/53584/2014) ότι η θρησκευτική ελευθερία επιβάλλει να μην συνοδεύεται η απαλλαγή από οιαδήποτε έμμεση κύρωση ή επαχθή προϋπόθεση, ως επαχθής δε προϋπόθεση θα μπορούσε να εκληφθεί η απαίτηση αποκάλυψης των θρησκευτικών πεποιθήσεων του μαθητή.Ανταποκρινόμενο εν μέρει στις παρατηρήσεις αυτές, το Υπουργείο Παιδείας είχε εκδώσει την προηγούμενη εγκύκλιο 133099/Γ2/19-09-2013.
    Κατά την άποψη που υποστηρίζει ο Συνήγορος του Πολίτη, σε κάθε περίπτωση, για τη διασφάλιση της άσκησης και προστασίας των δικαιωμάτων και το σεβασμό της ελευθερίας των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους καθώς και για εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών για λόγους συνείδησης έχουν οι μαθητές, εφόσον αυτοί οι ίδιοι ή οι γονείς τους, ανάλογα με την περίπτωση, επικαλούνται εν προκειμένω λόγους συνείδησης. Η εγκυρότητα της δήλωσης αυτής δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής – θετική ή αρνητική – δήλωση θρησκεύματος.…]
    Τέλος σύμφωνα με το υπ᾽αριθμό πρωτοκόλλου 199584/4528/2016 έγγραφο του ΣτΠ με το οποίο μας κοινοποιήθηκε το παραπάνω επισημαίνεται πως η εγκύκλιος 12773/Δ2/23-1-2015 “δυστυχώς μέχρι σήμερα εξακολουθεί να είναι σε ισχύ”.
    Για τον λόγο αυτό και εν᾽όψει της νέας σχολικής χρονιάς 2017-18, ζητούμε εκ νέου την παρέμβαση της αρχής σας με την παρούσα συμπληρωματική αναφορά.

    http://union.atheia.gr/?p=5607

    http://union.atheia.gr/δελτίο-τύπου-καταγραφή-του-θρησκεύμα/


    Ένωση Αθέων
    http://www.atheia.gr
    contact@atheia.gr
    Τ.Θ.67609 Πεύκη 15103
    τηλ. 211 800 3666
    κιν. 698 078 9422

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s