Λειτουργία Επενδύσεων Ιεράς Συνόδου: 10 (μόνον!) τα γνωστά τεμάχια της Αγίας Ελένης

 Α ν α τ ρ ι χ ι ά σ α μ ε ν ομαδικώς [άγια λείψανα της Ισαποστόλου λένε ότι έχουν οι Ρωμαιοκαθολικοί και στο 1) Παρίσι, και στα 2) Τρέβηρα της Γερμανίας και στη 4) Ρώμη και στη 5) Βενετία ]

ΚΛΙΚ στην εικόνα για να δείτε όλη τη γελοιογραφία στο ©pressproject.gr

Μη το μάθει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας!…

Διότι «τεμάχιο λειψάνου της Αγίας Ελένης και πιο συγκεκριμένα μέρος του 6) πέλματός της υπάρχει στη Ιερά Μονή Προυσού της Ευρυτανίας, ενώ άλλα τεμάχια βρίσκονται στη 7) Μονή Μεγίστης Λαύρας του Αγίου Όρους, στη 8) Μονή Υψηλού Λέσβου, στην 9) Μονή του Κύκκου στην Κύπρο καθώς και στον 10)Ιερό Ναό Αγίου Κωνσταντίνου στην Νέα Ιωνία.» ΟΛΕ!

***
Κατά τα άλλα:
Μεγάλη συζήτηση έγινε κατά τη διάρκεια της πρώτης Συνεδρίας της ΔΙΣ μηνός Φεβρουαρίου, για την έλευση του «σκηνώματος» της Αγίας Ελένης την άνοιξη από την Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Συνοδικοί Μητροπολίτες, σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr, εξέφραζαν απορίες και ενστάσεις για την άφιξη του ιερού σκηνώματος, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος φέρεται να εμφανίστηκε ενοχλημένος από την πρωτοβουλία να προσκληθούν στην τελετή υποδοχής του σκηνώματος βασιλείς και αρχηγοί κρατών χωρίς την τελική έγκριση της Ιεράς Συνόδου.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, μετά το πέρας της ΔΙΣ είχε συνάντηση στο γραφείο του με τον Επίσκοπο Φαναρίου κ. Αγαθάγγελο, όπου ζήτησε να ενημερωθεί για τις πρωτοβουλίες της ελεύσεως, καθώς και για τις εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι Συνοδικοί Μητροπολίτες εμφανίστηκαν προβληματισμένοι για πρόσφατο ταξίδι, καθώς και για τα όσα αναφέρονται στο (agiaeleni.gr) που έχει δημιουργηθεί ειδικά για το σκήνωμα που θα έλθει στην Αθήνα τον Μάιο, αλλά και για το αν πρόκειται για σκήνωμα τελικά.

Η Romfea.gr συνάντησε στο Συνοδικό Μέγαρο τον Επίσκοπο Φαναρίου, ο οποίος μας διευκρίνισε πως δεν τίθεται αμφιβολία περί αυτού, και ότι αυτά είναι τα μοναδικά ιερά λείψανα της Αγίας Ελένης, τα οποία έχουν υποστεί τη διαδικασία της κανονικής αναγνώρισης κατά το έτος 1929.

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο στη Romfea.gr και μετρήστε τα Ιερά Τεμάχια, είναι πολλά τα λεφτά Άρη!

 

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

8 Responses to Λειτουργία Επενδύσεων Ιεράς Συνόδου: 10 (μόνον!) τα γνωστά τεμάχια της Αγίας Ελένης

  1. Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη λέει:

  2. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Φεστιβάλ υποδοχής λειψάνων
    Έσκασαν μύτη άλλα τρία Σαββατιάτικα

    Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. Σάββατο, 13 Μαΐου 2017

    Το Μέτσοβο υποδέχτηκε την Κάρα του Νεομάρτυρος Νικολάου (ΦΩΤΟ)

    Γράφτηκε από τον/την Ι.Μ. Χαλκίδος. Σάββατο, 13 Μαΐου 2017

    Εσπερινός Αγίας Φωτεινής και η Κάρα του Οσίου Σεραφείμ στην Ι.Μ. Χαλκίδος

    Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. Σάββατο, 13 Μαΐου 2017

    Η Νέα Φιλαδέλφεια υποδέχθηκε το άφθαρτο χέρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής

    Κουρουμπλής

  3. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ενας σίγουρος τρόπος για να βεβαιωθούμε, ποια κόκκαλα ανήκουν πράγματι στην Αγία Ελένη και να λάβει τέλος αυτή η διαμάχη, είναι δώσουμε όλα τα κόκκαλα που φέρονται να της ανήκουν σε σκύλους. Οποιος σκύλος, επιχειρήσει να φάει από τα αυτά, και «μείνει στον τόπο» αμέσως, τότε χωρίς αμφιβολία αυτά ανήκουν στην ισαπόστολο!

  4. Ο/Η laskaratos λέει:


    «Την ώρα που ακούγεται το ‘Hang up’ της Μαντόννα στο θέατρο μπαίνουν οι Παπαροκάδες…. …». Το κοινό στο οποίο έχει μοιραστεί σακουλάκι με χαρτί υγείας, ρύζι, αναπτήρα κλπ συμμετέχει στην παράσταση αντιφωνώντας με τις λέξεις «μαλάκας, τσούλα,….ουουου», ανάλογα με τα λόγια των ηθοποιών. «…στο πιο cult έργο οι κοπέλες του χορού sexy…Η Θεοφανία μας καθηλώνει sexy και ναζιάρα. Στην εμφάνιση του πρωταγωνιστή….με καλσόν, γόβα και ζαρτιέρες εντοπίζουμε τα γέλια …. της Ορθούλας….. Διάλειμμα. Οι Παπαροκάδες αποχωρούν….». («Πρώτο Θέμα», ένθετο, για την πρεμιέρα «Rocky Horror Show” στο «Βικτόρια» -12. 2006).


    http://www.freemonks.gr/index.php?page=news_info&lang=1&id=66

    Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης απαντά μέσα από το Facebook για ένα δυσφημιστικό φωνομοντάζ που έκανε ο Σπ. Καρατζαφέρης και κυκλοφορεί στο Youtube
    Διάλογος με την κ. Νάσια Δεληγιάννη μέσα απ’ το facebook. (3/7/2009)

    Καλησπέρα σας πατέρα Νεκτάριε και σας ευχαριστώ για τις ευχές σας… Θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής:
    Υπάρχει μια συνομιλία σας με κάποιον Μητροπολίτη, που σας λέει ότι κυκλοφορείτε με ωραία παιδιά. Μάλιστα κάπου σε άλλο βιντεάκι χρησιμοποιείτε και μια ανήθικη λέξη..».π…ης»
    Δυστυχώς η εκκλησία μας, με έχει, όπως και πολλούς άλλους, απογοητεύσει οικτρά! Από που να κρατηθούμε δεν ξέρουμε πια!

    Αγαπητή μου κ. Νάσια Δεληγιάννη

    Κατάλαβα για ποιο βιντεάκι μου γράφετε. Είναι ένα κατασκευασμένο φωνομοντάζ που κάποιοι «φίλοι», για να με πλήξουν και συκοφαντήσουν το δημιούργησαν. Δυστυχώς έχουν πάρει και έχουν βάλει προτάσεις ή λέξεις μου που μιλώ για διάφορα θέματα και αυτοί με κατάλληλο φωνομοντάζ τοποθέτησαν όπου θέλησαν τις προτάσεις και τις λέξεις μου για να αποδώσουν τα νοήματα που αυτοί θέλησαν. Για παράδειγμα ενώ στο τηλέφωνο μου λένε ότι:

    «Σας είδαμε στην Αθήνα να περπατάτε με ένα ωραίο παιδί, ποιος ήταν αυτός ο νέος;»

    «Δεν κυκλοφορώ στην Αθήνα και ουδέποτε περπατώ, αν διέλθω μέσα από την Αθήνα θα είμαι με αυτοκίνητο και πάντοτε σύμφωνα με το τυπικό της Μονής μας με συνοδεύουν 2 μοναχοί».

    Ο δήθεν Μητροπολίτης Μάνης Παρθένιος (η Εκκλησία μας δεν έχει τέτοιο Μητροπολίτη) με ρωτά ξανά:
    «Όχι, ήταν ένα ωραίο παιδί».

    «Λέτε ψέμματα, τους απαντώ διότι σας επαναλαμβάνω δεν κυκλοφορώ με λαϊκούς. Σίγουρα ήταν οι μοναχοί μου οι οποίοι δεν είναι άσχημοι, αλλά είναι όμορφοι μοναχοί. Μην νομίσετε ότι στον Θεό αφιερώνονται όσοι είναι άσχημοι και δεν μπορούν να παντρευτούν;»

    Αυτός είναι ο τηλεφωνικός διάλογος για το συγκεκριμένο θέμα, τον οποίον υποκλέπτανε με μηχάνημα και μετά με φωνομοντάζ αφαίρεσαν όσες λέξεις ή προτάσεις μου για να δημιουργήσουν το δικό τους διάλογο, τον οποίο έφτιαξαν στα μέτρα τους με σκοπό να με πλήξουν ηθικά. Κάτι που τελικά δεν κατάφεραν.

    Κάποια άλλη στιγμή ο δήθεν Μητροπολίτης Παρθένιος μου ξανατηλεφωνά και μου λέει ότι η τηλεόραση αναφέρει, για τον Μητροπολίτη Πειραιώς ότι είναι π….ης. Τότε του απαντώ είναι ντροπή τους να λένε π….η, ένα Γέροντα Μητροπολίτη 82 ετών ο οποίος έχει προσφέρει πάρα πολλά στην Εκκλησία, σας επαναλαμβάνω είναι ντροπή τους να λένε ότι ο Μητροπολίτης Καλλίνικος είναι π…ης. Ντροπή τους!
    Αυτός είναι ο διάλογός μου.

    Αγαπητή μου Νάσια, αν υπήρχε παιδάκι μου κάτι για το πρόσωπό μου και ηθικά μεμπτό να είσαι βέβαιη ότι τόσο ο Μητροπολίτης μου, όσο και ο Αρχιεπίσκοπος αλλά και η Ιερά Σύνοδος θα με είχαν στείλει ξυρισμένο σπίτι μου.
    Οι δε δημοσιογράφοι από τηλεοράσεως και ραδιοφώνων θα με κατηγορούσαν καθημερινά καθ’ ότι είμαι δημόσιο πρόσωπο και αναγνωρίσιμο.
    Όλοι όμως γνωρίζουν ότι είναι φτιαγμένο φωνομοντάζ και δεν είναι αληθινό και ότι είναι μια στημένη συκοφαντία, δι’ αυτό και κανείς δεν δίνει σε αυτό το βιντεάκι που κυκλοφορεί στο Youtube σημασία.
    Αυτά κάνουν παιδάκι μου οι εχθροί της πίστεώς μας για να μειώσουν τους ανθρώπους που εργάζονται για τον λαό. Προσπαθούν να τους συκοφαντήσουν για να τους ρίξουν στα μάτια των ανθρώπων για να μην έχουν απήχηση τα λόγια τους στις καρδιές τους. Στην Εκκλησία είναι συνηθισμένες αυτές οι παγίδες, τέτοιες παγίδες έστησαν στον Άγιο Αθανάσιο αλλά και στον σύγχρονο Άγιο του αιώνα μας, τον Άγιο Νεκτάριο.
    Βεβαίως υπάρχουν περιπτώσεις που για όσα λέγονται δεν είναι συκοφαντίες αλλά είναι αληθινές ιστορίες. Θέλει μεγάλη προσοχή όμως, για να μην κατηγορηθούν αθώοι άνθρωποι. Πρόσεξε ότι στην δική μου περίπτωση δεν ακούγεται ούτε ολοκληρωμένο, ούτε τι με ρωτούν, ούτε το τι απαντώ. Αυτό γίνεται διότι κόβουν προτάσεις, λέξεις και φράσεις μου για να φτιάξουν ένα εντελώς διαφορετικό διάλογο από αυτόν που έκανα.
    Να γνωρίζεις ότι μέσα από την καρδιά μου προσευχήθηκα γι’ αυτούς και ζήτησα ο Θεός να τους ελεήσει και να τους συγχωρήσει. Διότι εμένα δεν μπόρεσαν να με βλάψουν διότι είναι ολοφάνερο το φωνομοντάζ, αλλά την ψυχή τους ήδη την έχουν βλάψει δι’ αυτό και ζητώ από τον Θεό να τους ελεήσει. Είμαι μέσα στο facebook για να βοηθώ ανθρώπινες ψυχές και να τους δείχνω τον δρόμο που οδηγεί στον Χριστό και στην σωτηρία. Όπου νομίσεις ότι θέλεις ή χρειάζεσαι την βοήθειά μου θα είμαι πάντοτε κοντά σου.
    ______________________________________________

    Η εικονογράφηση του κειμένου, δική μου:
    http://www.iospress.gr/ios2001/ios20010225a.htm

    ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗ

    Μια θαυματουργή Ντίσνεϊλαντ
    1. 2.

    Ολοι τον γνωρίζουν ως «μάνατζερ των παπαροκάδων». Τον αδικούν. Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του Νεκτάριου Μουλατσιώτη δεν σταματούν στη μουσική. Στα δυο μοναστήρια του, στο Τρίκορφο Δωρίδας, γίνονται «πράματα και θάματα». Και το πρώτο θαύμα είναι ότι έχει εγκαθιδρυθεί εκεί ένας επίγειος παράδεισος. Φορολογικός παράδεισος, εννοείται.

    Ενα απίθανο βιβλιαράκι μοιράζεται αυτή την εποχή έξω από τις εκκλησίες. Γραμμένο από «7 Ανώνυμους Ορθόδοξους Χριστιανούς» -οι οποίοι, απ’ ό,τι φαίνεται, έχουν βγει στο κλαρί- είναι ένα ακόμα δείγμα αντισημιτικής μπουρδολογίας και ανόητων συνωμοτικών θεωριών που υποτίθεται ότι αποκαλύπτει τα σχέδια κατά της Ορθοδοξίας και του Εθνους. Η έμφαση, φυσικά, δίνεται στην καταγγελία της «εβραιόδουλης» κυβέρνησης που καταργεί το θρήσκευμα από τις ταυτότητες, για να ανοίξει ο δρόμος σε χίλια δυο άλλα ανθελληνικά και σατανικά σχέδια. Η πλατφόρμα θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στις ανάλογες νεοναζιστικές που κυκλοφορούν στις γραμμές του χώρου των ευσεβών υπερπατριωτών, αν στις περισσότερες παραπομές της δεν υπήρχε το όνομα ενός δημοφιλούς κληρικού, ο οποίος αυτοχαρακτηρίζεται προοδευτικός. Πηγή πολλών τερατολογιών της καλοτυπωμένης αυτής μπροσούρας εμφανίζεται το έργο του Αρχιμανδρίτη Νεκτάριου Μουλατσιώτη.

    Παρακολουθώντας τα ΜΜΕ, νομίζαμε ότι ο κ. Μουλατσιώτης είναι ο μοντέρνος ηγούμενος ενός αντισυμβατικού μοναστηριού που έχει πάρει τη νεολαία με το μέρος του, απομακρύνοντάς την από τα λιβάνια και την οπισθοδρόμηση. Οτι υλοποιεί με μεγάλη επιτυχία την εκσυγχρονιστική στροφή του κ. Χριστόδουλου, όπως την αντιλαμβάνεται η λαϊκή βάση της εκκλησίας, έστω κι αν ορισμένες φορές με τους σουξεδιάρηδες «παπαροκάδες» του, και τα επικίνδυνα σπορ τους, υπερβαίνει τα όρια της επίσημης γραμμής.

    Θυμόμασταν ακόμη τον κ. Μουλατσιώτη στο πλάι του Ανδρέα Παπανδρέου και της Δήμητρας Λιάνη. Είναι δυνατόν οι απόψεις του ίδιου κληρικού να εμπλέκονται με τους «7 Ανώνυμους», που θεωρούν ακόμα και τον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ «άνθρωπο των Εβραίων», επειδή μιλούσε για το χωρισμό κράτους και εκκλησίας;

    Μια Αδελφότητα Ι.Χ.

    Σκεφτήκαμε ότι θα άξιζε τον κόπο να μάθουμε περισσότερα για τον επικεφαλής των «παπαροκάδων». Διαβάσαμε τα αγιογραφικά δημοσιεύματα του Τύπου για τις πάσης φύσεως επιδόσεις του. Οδηγηθήκαμε στην Ηλιούπολη, στο πατρικό του σπίτι, ένα φυλασσόμενο με ηλεκτρονικούς συναγερμούς τριώροφο κτίριο, στο ισόγειο του οποίου βρίσκεται και η έδρα της «Ιεραποστολικής Αδελφότητας Ο Αγιος Αυγουστίνος». Ολα τα έντυπα και ψηφιακά μέσα που διακινεί (σε αστρονομικές ποσότητες) εμφανίζουν την ίδια έδρα, το πατρικό του σπίτι. Την ίδια έδρα έχουν και οι δυο Μονές που ίδρυσε στη Φωκίδα – μία ανδρών και μια γυναικών. Μας υποδέχτηκε η μητέρα του. Σε ένα δωμάτιο, κάτι μεταξύ προσκυνηταρίου και αίθουσας συνεδριάσεων σωματείου, προμηθευτήκαμε ορισμένα από τα έντυπά του που έλειπαν από τη συλλογή μας. Η αγοραπωλησία βεβαίως έγινε χωρίς αποδείξεις. Μάθαμε ότι ο π. Νεκτάριος δεν ασχολείται πλέον με το κατηχητικό του έργο στην περιοχή της Ηλιούπολης, αλλά όταν έρχεται στην Αθήνα οπωσδήποτε θα συναντήσει τα «παιδιά», έστω τρώγοντας μια πίτσα μαζί τους.

    Το περασμένο Σάββατο φτάσαμε στη Ναύπακτο, το κοντινότερο αστικό κέντρο προς τις Μονές του π. Νεκτάριου. Οι μισοί απ’ όσους συναντήσαμε έσκαγαν στα γέλια με τη Μονή (που δεν είναι και τόσο Μονή) και τους «παπαροκάδες», αλλά οπωσδήποτε εύρισκαν οικονομικά συμφέρον για την περιοχή το φαινόμενο του «μοναστηριακού τουρισμού» που ανέπτυξε ο κ. Μουλατσιώτης. Αφού πέφτει το παραδάκι, έλεγαν, γιατί να το ψάχνουν το θέμα; Πούλμαν γεμάτα με πάσης φύσεως και προέλευσης προσκυνητές καταφθάνουν για να δουν από κοντά το μοναστήρι με το ηλεκτρονικό καμπαναριό, αντίγραφο δήθεν της Αγια-Σοφιάς, να ακούσουν τα πύρινα κηρύγματα του κ. Μουλατσιώτη, να δουν ίσως κάποιο θαύμα να συντελείται δίπλα τους.

    Ωστόσο, οι άλλοι μισοί Ναυπακτιώτες προθυμοποιήθηκαν να μας εξηγήσουν τις άλλες πλευρές του φαινομένου Μουλατσιώτη. Βασικό ερώτημα ήταν το γιατί δεν εγκαταστάθηκε σε μια παλιά, εγκαταλειμμένη πια, βυζαντινή Μονή (Βαρνάκοβας), αφού ήθελε να μονάσει, αλλά βάλθηκε να χτίσει εξαρχής ένα δικό του σύστημα «μοντέρνων» Μονών. Καλά τα εμβάσματα, πραγματικός πακτωλός χρημάτων, που έρχονται απ’ όλη την Ελλάδα και τους ομογενείς του εξωτερικού προς «αποπεράτωσιν των ιερών έργων», όμως γιατί να επενδύονται σε μια θρησκευτική Ντίσνεϊλαντ; Γιατί να ενισχύεται το συγχυτικό ιδεολογικό και πολιτικό μήνυμα και οι δημόσιες σχέσεις μιας παρέας μοναχών και όχι, π.χ., το συνολικό έργο της αξιοποίησης των αληθινών θρησκευτικών μνημείων;

    Το Τρίκορφο του παγόβουνου

    Την Κυριακή ξεκινήσαμε για το Τρίκορφο. Δεν ήταν δύσκολο να βρούμε τα μοναστήρια του κ. Μουλατσιώτη. Αμέτρητες ήταν οι ταμπέλες στο οδικό δίκτυο που προτρέπουν τον επισκέπτη να δει από κοντά πολλές ιερές καμπάνες, σήμαντρα και προσομοίωση κατακόμβης. Πολύ κοντά στο χωριό, σε μια εξαιρετική τοποθεσία, συναντήσαμε το τεράστιο πάρκινγκ της «Μονής των Αγίων Αυγουστίνου Ιππώνος και Σεραφείμ Σαρώφ». Αγιοι εξίσου παράξενοι με το όλο σκηνικό. Ο ένας κυρίως της δυτικής παράδοσης και ο άλλος της ρωσικής ορθοδοξίας. Η έκταση που καλύπτουν οι εγκαταστάσεις της Μονής, των κατασκηνώσεων και των αγροτοκτηνοτροφικών μονάδων, είναι πολύ μεγαλύτερη από τα 11 στρέμματα που αρχικά είχαν παραχωρηθεί στην «Αδελφότητα» του π. Νεκτάριου. Ξεπερνά πλέον τα 70. Το όλο έργο, πολυτελές χωρίς ιδιαίτερες αισθητικές απαιτήσεις, είναι εμφανώς προσανατολισμένο να εξυπηρετεί τουρίστες.

    Ξεχωρίζουν τα κτίρια με τα «κελιά» των μοναχών, όλα με υπέροχη θέα ως τον Κορινθιακό, που θυμίζουν ξενοδοχείο κάμποσων αστέρων. Ενας τσιμεντένιος σταυρός 16 μέτρων, μια οριοθετημένη διαδρομή με εποπτικό υλικό (ζωγραφιές και λεζάντες) για τα θαύματα της ζωής του Σεραφείμ Σαρώφ, ο «Γολγοθάς» με τον Εσταυρωμένο, το ανεκδιήγητο ηλεκτρονικό καμπαναριό στη βάση του οποίου υπάρχει χώρος «κέτερινγκ» και κατάστημα πώλησης προϊόντων (που φέρνει στο νου γκρικαρτάδικο), είναι οι προσπελάσιμες για το κοινό ζώνες. Σε περίοπτη θέση οι δεκάδες πολυτελείς εκδόσεις του κ. Μουλατσιώτη πλάι-πλάι με τη βίβλο του αντισημιτισμού, τα «Πρωτόκολλα των σοφών της Σιών».

    Οι επισκέπτες την ώρα της κυριακάτικης λειτουργίας δεν ξεπερνούσαν τους 100. Ολοι με τα Ι.Χ. τους. Λίγο μετά το κήρυγμα του π. Νεκταρίου και ενώ πια ετοιμαζόταν να προσφέρει θαυματουργούς σταυρούς σε δυο ξεχωριστούς καλεσμένους του, κατέφθασαν πέντε πούλμαν με υπαλλήλους της Εθνικής Τράπεζας. Ο χώρος πλημμύρισε ευσεβείς. Κάποιοι αντέγραφαν τις τοιχογραφημένες «ιερές ρήσεις». Ανάμεσα σ’ αυτές και τα σχολικά στιχάκια του είδους: «Σώπασε κυρά Δέσποινα και μην πολυδακρύζεις, γιατί πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θάναι», «Να πάρουμε την Πόλη και την Αγιά Σοφιά». Το μαγαζί είχε γεμίσει.

    Η αυλή των θαυμάτων

    Η οργάνωση ενός παρόμοιου χώρου δεν θα μπορούσε να τραβήξει το ενδιαφέρον των πιστών αν δεν συνοδευόταν από τα απαραίτητα «θαύματα». Εδώ ο π. Νεκτάριος είναι μαέστρος. Ολα γύρω του οφείλονται σε «θαύμα». «Ανοιξαν οι ουρανοί και φωτεινές δέσμες φωτός άρχισαν να περιλούζουν το Σταυρό», το 1993 στο μοναστήρι. Αυτό υποτίθεται ότι ήταν θεϊκό σημάδι. Τον Ιούλιο του 1993 επανελήφθη το «θαύμα». Αυτή τη φορά, μάλιστα, το φωτογράφισαν! Το 1994 η εικόνα του Αγίου Νικολάου «μίλησε» στον π. Νεκτάριο. Ο ίδιος Αγιος εμφανίστηκε και σε έναν άλλο φίλο της μονής και του υπέδειξε πού θα πρέπει να γίνει γεώτρηση. Ο π. Νεκτάριος αναφέρει πολλά περιστατικά ανθρώπων που θεραπεύτηκαν από λευχαιμία, από καρκίνο, από όγκο στον εγκέφαλο κ.ο.κ., χάρη στο αγίασμα ή τους σταυρούς που πουλάει η μονή. Ακόμα και η αεροφωτογράφηση της μονής έγινε δωρεάν χάρη σε «θαύμα». Ενα ελικόπτερο που πήγαινε να φωτογραφήσει γειτονικό ξενοδοχείο ακινητοποιήθηκε πάνω απ’ τη μονή και κινδύνεψε να τσακιστεί. Τότε είχε την έμπνευση ο φωτογράφος να απαθανατίσει τη μονή και, ω του θαύματος, αμέσως όλα τα συστήματα του ελικόπτερου λειτούργησαν κανονικά.

    Αλλά και η ζωή του π. Νεκταρίου είναι σημαδεμένη από θαύματα:

    1. Η μητέρα του ήθελε να κάνει έκτρωση, αλλά την τελευταία στιγμή μετάνιωσε.

    2. Ο ίδιος κινδύνεψε κατά τη γέννησή του αλλά επέζησε.

    3. Τριών χρόνων έπεσε από σκάλα και χτύπησε με το κεφάλι, αλλά τίποτα.

    4. Στα πέντε του προσβλήθηκε από πολιομυελίτιδα, αλλά θεραπεύτηκε εντελώς.

    5. Κατά τη θεμελίωση της μονής το 1991 χτυπήθηκε στο κεφάλι από το σκαπτικό μηχάνημα, αλλά δεν έπαθε τίποτα.

    Μήπως είναι υπερβολικά όλα αυτά τα θαύματα; «Οχι», απαντά ο π. Νεκτάριος, «γράφω για 19 θαύματα στο βιβλίο, αλλά δεν είναι τίποτα. Στην Τήνο γίνονται 19 θαύματα την ημέρα. Στον Αγιο Εφραίμ στη Νέα Μάκρη γίνονται 25-30 την ημέρα, έχει τρεις τόμους θαύματα. Ο Αγιος Ραφαήλ στη Μυτιλήνη έχει δέκα τόμους». Του θυμίζουμε ότι στο κήρυγμά του πριν λίγη ώρα κάλεσε τους πιστούς να αγοράσουν τον επίχρυσο ή ολόχρυσο σταυρό του Αγίου Σεραφείμ (αξίας 25.000 και 32.000 δρχ.), με το επιχείρημα ότι, αν και αντίγραφο, είναι «θαυματουργός». Είχε απαριθμήσει διάφορες περιπτώσεις κατοίκων του Τρίκορφου που σώθηκαν από τροχαία, χάρη στο «σταυρό-αντίγραφο». Είχε, μάλιστα, αποφανθεί ότι ο σταυρός αυτός «έχει απoκτήσει την ιδιότητα του Τίμιου Ξύλου»!

    «-Πάρτε κι εσείς μόνος σας αυτόν το σταυρό», μας απαντά. «Θα διαπιστώσετε ότι είναι θαυματουργός. Οταν τον βάλετε εσείς ή η μάνα σας πάνω στα αλεύρι, θα φουσκώσει χωρίς μαγιά. Κι εμείς το κάνουμε. Ετσι ζυμώνουμε. Αυτό αποτελεί θαύμα για την Εκκλησία».

    – Αν δεν πιστεύω, δεν θα φουσκώσει δηλαδή;

    «- Δεν το ξέρω. Φαντάζομαι ότι θα φουσκώσει, γιατί είναι η ιδιότητα του σταυρού και όχι η δικιά σου η πίστη. Οπως και ο αγιασμός. Ο αγιασμός είναι νεράκι το οποίο ευλογείς. Ε, λοιπόν, βάλε το νερό μέσα στο ψυγείο και θα δεις ότι κι αν μείνει 20 χρόνια δεν θα μυρίσει, δεν χαλάει δεν σκουληκιάζει. Είναι ένα θαύμα κι αυτό. Κάτι το οποίο ανθρωπίνως δεν εξηγείται».

    – Εσείς, όμως, προβλέπετε κιόλας το θαύμα. Λέτε, ‘φόρα το σταυρό και το ψωμί θα φουσκώσει’.

    » – Οχι δεν είπα αυτό. Είπα ότι το κάνουμε κι εμείς και ότι μας παίρνουνε τηλέφωνο και μας λένε ότι όσοι παίρνουν το σταυρό και τον ακουμπούν δίπλα στο αλεύρι, αυτό φουσκώνει. Δοκιμάστε το».

    Το υπέρτατο θαύμα αφορά τη χρηματοδότηση της μονής: «Πολλοί είναι αυτοί που ερωτούν για το πώς βρέθηκαν τόσα χρήματα και μέσα σ’ αυτό το μικρό χρονικό διάστημα», γράφει ο Νεκτάριος στο βιβλίο με το ιστορικό της μονής, και δίνει μόνος του την απάντηση: «αυτό αποτελεί όντως ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα των Αγίων».

    Μια αδελφότητα αλλά ποια αδελφότητα

    Εκεί που ο π. Νεκτάριος αρχίζει να τα μπερδεύει είναι όταν τον ρωτάμε για το ιδιοκτησιακό καθεστώς και τα οικονομικά της μονής.

    «Τα οικονομικά της μονής δεν τα διαχειριζόμαστε εμείς. Τα διαχειρίζεται η Αδελφότητα. Ολα τα κτίρια, τα πάντα ανήκουν στην Αδελφότητα».

    – Η οποία Αδελφότητα εσείς είσθε….

    «Οχι δεν είμαστε εμείς η Αδελφότητα. Είναι Διοικητικό Συμβούλιο που δεν απαρτίζεται από μας. Ουδεμία σχέση έχουμε με το Δ.Σ. Και ανά πάσα στιγμή το Δ.Σ. μπορεί να μας απομακρύνει από ‘δω.»

    – Μα η έδρα της αδελφότητας δεν είναι το σπίτι σας το πατρικό;

    «Οχι δεν είναι το σπίτι μου ….Ηλιούπολη είναι».

    – Ναι, αυτό λέω, στην Αισώπου, το πατρικό σας δεν είναι;

    «Ναι, δεν σημαίνει αυτό τίποτα όμως».

    Ζητάμε να μιλήσουμε με τα μέλη του ΔΣ, αλλά ο συνομιλητής μας κουμπώνεται: «Δεν νομίζω ότι θα μιλήσουν. Δεν δίνουν ποτέ συνεντεύξεις».

    – Εδώ δεν υπάρχει κανένας εκπρόσωπος της Αδελφότητας;

    «Οχι, όχι».

    – Δηλαδή πώς γίνεται ο έλεγχος απ’ αυτούς εδώ;

    «Τους παραδίδουμε αυτά τα οποία πρέπει να τους παραδώσουμε, όταν έχουμε κάποια χρήματα».

    – Πάντως απόδειξη δεν δίνετε σε όσους αγοράζουν τα αντικείμενα που πουλάτε.

    «Οχι, σε κανένα μοναστήρι δεν δίνουν αποδείξεις».

    – Ναι, αλλά τα άλλα μοναστήρια υφίστανται κάποιο έλεγχο και δεν έχουν παρόμοιους τζίρους.

    «Εμείς δεν μπορούμε να διαχειριστούμε τα οικονομικά μας διότι δεν είμαστε νομικά καλυμμένοι».

    Μ’ άλλα λόγια, εμπορικές δοσοληψίες ανυπολόγιστου ύψους παραμένουν στο σκοτάδι. Ενας επίγειος παράδεισος για την παραοικονομία και τη φοροδιαφυγή. Μετά από πολλές ερωτήσεις, ο π. Νεκτάριος αποκαλύπτει ότι έχει δημιουργηθεί και άλλη «μη κερδοσκοπική εταιρεία», με έδρα το Τρίκορφο και μέλη τον ίδιο και τους άλλους μοναχούς. Για τις ακριβείς, όμως, σχέσεις των δύο σωματείων δεν είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικός.

    Εξίσου μπερδεμένα είναι τα πράγματα με την ιερατική ιδιότητα του π. Νεκταρίου και τη νομική υπόσταση της μονής. Ολοι ασχολήθηκαν με το αν είναι ρασοφόρος ο τραγουδιστής του συγκροτήματος μοναχός Παντελεήμων, αλλά και ο ίδιος ο π. Νεκτάριος δεν αναφέρεται εδώ και δεκαπέντε χρόνια στα ετήσια Δίπτυχα (δηλαδή το Who ‘s Who της Εκκλησίας) με καμιά ιδιότητα. «Δεν είμαι έμμισθος, γι’ αυτό δεν με γράφουν», υποστηρίζει ο ίδιος. Η αλήθεια είναι ότι ο μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος, ο ίδιος που τον είχε χειροτονήσει, τον κήρυξε έκπτωτο από τη θέση του αρχιμανδρίτη τον Μάιο του 1985 για τα ακόλουθα παραπτώματα:

    «Επειδή παρά τας προφορικάς και γραπτάς ημών συστάσεις και εντολάς συνεχίζεις να παρενοχλής ομόρους Ιεράς Μητροπόλεις, διευθύνων σύλλογον εν Ηλιουπόλει Αθηνών, δημιουργούντα συνεχή προβλήματα εις την ενορίαν της Αγίας Μαύρας Ηλιουπόλεως.

    Επειδή, ως διεπιστώσαμεν, δεν εμφορείσαι υπό γνησίου Εκκλησιαστικού Πνεύματος, αλλά εργάζεσαι διά την προβολήν του εαυτού σου.

    Επειδή, ως κατ’ επανάληψιν προφορικώς σου υπέδειξα, προβαίνεις εις δημαγωγικάς ενεργείας και πράξεις και δημιουργείς έργον προσωπικόν και κατ’ εξακολούθησιν δεικνύεις ανυπακοήν».

    Ο π. Νεκτάριος έχει έτοιμη την απάντηση: «Μετά τον μητροπολίτη Πειραιώς πήγα στο μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος, όπου αυτομάτως αναγνωρίστηκα ξανά ως Αρχιμανδρίτης. Η αφαίρεση του οφφικίου ήταν άκυρη, επειδή είχε γίνει άνευ Επισκοπικού Δικαστηρίου». Είναι αλήθεια ότι στα χέρια του ο Νεκτάριος έχει πρόσφατο έγγραφο του μητροπολίτη Φωκίδος (6/11/2000), στο οποίο αναφέρεται ως «αρχιμανδρίτης, ηγούμενος της Ιεράς Μονής των Αγίων Αυγουστίνου και Σεραφείμ της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως». Ο Νεκτάριος, όμως, επιθυμεί η μονή του να αναγνωριστεί ως συνοδική. Αν ανήκει διοικητικά στην τοπική μητρόπολη, έχει το δικαίωμα ο εκάστοτε μητροπολίτης να αλλάξει ηγούμενο ή να εκδιώξει μοναχούς. Για το λόγο αυτό, ο Νεκτάριος αναδιπλώνεται και αυτοκαταργείται ως ηγούμενος, υποβιβάζοντας τη μονή και πάλι σε αδελφότητα.

    Ολα αυτά είναι κάπως περίεργα, αλλά ο Νεκτάριος επικαλείται ένα ισχυρό επιχείρημα. Αυτή ακριβώς την πορεία ακολούθησε και η αδελφότητα Χρυσοπηγή, του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου. Κάτι έχει διδαχθεί απ’ αυτά ο Νεκτάριος, εφόσον υπήρξε κι ο ίδιος για ένα διάστημα μέλος αυτής της αδελφότητας και τρόφιμος της μονής που διατηρεί η Χρυσοπηγή στο …Παγκράτι. Αυτή η θητεία του Νεκτάριου δίπλα στο σημερινό Αρχιεπίσκοπο και την τρόικα της «Χρυσοπηγής» εξηγεί και τη διστακτικότητα της Ιεραρχίας απέναντί του: ο π. Νεκτάριος γνωρίζει πολλά, από πρώτο χέρι…

    Τα σχέδια του π. Νεκταρίου δεν σταματούν εδώ. Προγραμματίζει τη δημιουργία ενός κέντρου αποτοξίνωσης για νέους. Ο προϋπολογισμός του έργου θα υπερβαίνει το 1 δις δρχ και θα ανεγερθεί σε περιοχή που ελπίζει ότι θα του παραχωρηθεί από ιδιώτες και δημοτικούς άρχοντες. Μεγαλόπνοο πρόγραμμα, για το οποίο θα ζητηθεί η συνδρομή της -κατά τα άλλα- «εβραιοκρατούμενης» και «αντίχριστης» Ευρωπαϊκής Ενωσης.

    Μια άλλη έμπνευση του πολυπράγμονα ιερωμένου ξένισε όσους τον άκουσαν να την εξαγγέλλει από τηλεοράσεως. Για να πλησιάσουμε, λέει, τους νέους, να ιδρύσουμε και πιτσαρίες της εκκλησίας. Η έκπληξή μας μετριάστηκε όταν διαπιστώσαμε ότι η οικογένεια Μουλατσιώτη είναι ιδιοκτήτρια της αλυσίδας εστιατορίων «Mr Pizza». Στην ομώνυμη ΕΠΕ μετέχει με 380 εταιρικά μερίδια ο κ. Ιωάννης Μουλατσιώτης και με 220 η κυρία Παναγιώτα Μουλατσιώτου. Πρόκειται για τον αδελφό και τη μητέρα του Νεκτάριου -κατά κόσμον Γεωργίου- Μουλατσιώτη. Ο κ. Ιωάννης Μουλατσιώτης συμμετέχει ενεργά στα της μονής. Εμφανίζεται ως ο μοναδικός «Μεγάλος Ευεργέτης και Κτήτωρ» της μονής, επειδή δίνει «έως και σήμερα μεγάλα χρηματικά ποσά για την ανοικοδόμησή της». Η δουλειά με τις πιτσαρίες δεν φαίνεται βέβαια και τόσο αποδοτική. Στον ισολογισμό της 5ης εταιρικής χρήσης που δημοσιεύτηκε το 1998 τα καθαρά κέρδη του Mr Pizza ΕΠΕ μόλις ξεπερνούσαν τα 9.5 εκατ.

    Λίγο δύσκολο να καλυφτούν τα έξοδα των εκατοντάδων εκατομμυρίων που δαπανώνται στη μονή. Μπορεί, βέβαια, να έγινε κι εδώ κάποιο θαύμα, λογιστικό αυτή τη φορά.
    (Ελευθεροτυπία, 25/2/2001)

    http://www.iospress.gr ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ

    http://www.iospress.gr/ios2001/ios20010225b.htm
    ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗ

    Μια θαυματουργή Ντίσνεϊλαντ
    1. 2.

    Το «πιστεύω» του π. Νεκταρίου

    Το «πιστεύω» του π. Νεκταρίου

    Ο Νεκτάριος Μουλατσιώτης δεν έχει ιδιαίτερο συγγραφικό έργο και δεν φαίνεται να ασχολείται με τα θεολογικά ζητήματα. Τα περισσότερα κείμενά του είναι απλές εσωεκκλησιαστικές πολεμικές ή εκλαϊκευτικές παραινέσεις προς τους πιστούς. Το σημαντικότερο έργο του είναι το «Πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας», το οποίο αυτοδιαφημίζεται ως best seller που κυκλοφόρησε σε 17 εκδόσεις και 200.000 αντίτυπα από το 1984 έως σήμερα. Αλλά κι αυτό είναι συλλογή άρθρων του ίδιου και άλλων ομοϊδεατών του και βασίζεται, όπως όλη η σχετική παραφιλολογία περί Αντίχριστου και «666», στα κείμενα της Αμερικάνας Mary Stewart Relfe (βλ. «Ιός», 9/7/2000). Αντίθετα με ό,τι θα περίμεναν όσοι γνωρίζουν μόνο την τηλεοπτική εικόνα του «μάνατζερ», ο π. Νεκτάριος εμφανίζεται μέσα στα κείμενά του ως ορθόδοξος φονταμενταλιστής και υπερσυντηρητικός εχθρός της τεχνολογίας.

    Πρώτο στοιχείο των απόψεών του είναι η επίθεση στον πολιτικό κόσμο: «Αληθεύει (κύριοι πολιτικοί) το γεγονός ότι είστε όλοι βραχυκυκλωμένοι στα δίχτυα του Σιωνισμού; Η έχει εφαρμογή η λαϊκή παροιμία ‘όλα τα γουρούνια την ίδια μούρη έχουν;'» Δεν διστάζει να επιτεθεί και στους ιεράρχες για να αποδείξει τη δική του ανωτερότητα: «Να υπογράψουν όλοι οι Αρχιερείς δήλωση που να δηλώνουν ότι δεν ανήκουν στη Μασονία, Ρόταρυ, Λάιονς» (σελ. 229). «Αλλά μήπως και μερικοί εκκλησιαστικοί άρχοντες δεν γίνονται όργανα του Αντιχρίστου;» (σελ. 109).

    Το κείμενο χαρακτηρίζεται από ακραίο αντισημιτισμό και υιοθέτηση όλων των γνωστών συνωμοτικών θεωριών: «Ο Χίτλερ ήταν Εβραίος», «ο Μωάμεθ ήταν Εβραίος», «το έθνος των Εβραίων έχει την κατάρα του Θεού». «Αφού δεν πέτυχε ο Χίτλερ αυτό που ήθελαν οι Εβραίοι, για να μπορούν να να κυβερνούν σε Ανατολή και Δύση, σκέφθηκαν και δημιούργησαν μια νέα αυτοκρατορία, την ΕΟΚ» (σελ. 225). Ο Αντίχριστος είναι η Ενωμένη Ευρώπη: «Διαδίδεται ότι από το κτίριο της ΕΟΚ ίσως κάνει την εμφάνισή του ο φέρων τον αριθμό 666. Θα είναι Εβραίος στην καταγωγή, θα ηγηθεί σαν πρόεδρος της ΕΟΚ και θα μεταπηδήσει στο Ισραήλ» (σελ. 318).

    Ορισμένες θέσεις του φαίνονται άμεσα επηρεασμένες από τις προσωπικές του σχέσεις. Για παράδειγμα, στην έκδοση του 1991 περιλαμβάνεται μια οξύτατη επίθεση στη Μαργαρίτα Παπανδρέου: «Την βαπτίζουμε όχι Μαργαρίτα, αλλά Τσουκνίδα, για να ανταποκρίνεται το όνομά της με την πραγματικότητα της καρδιάς της». Την ίδια περίοδο ανέπτυσσε ο Μουλατσιώτης σχέσεις με τη Δήμητρα Παπανδρέου. Το αποκαλύπτει κι η ίδια στο βιβλίο της: «Ομολογώ ότι πιστεύω στο ξεμάτιασμα (…) και απ’ αυτή την πίστη μου ξεκίνησε και η σχέση μου με τον πατέρα Νεκτάριο, έναν άξιο ιερωμένο, μαχητή της Ορθοδοξίας και καλό φίλο» («10 χρόνια και 54 μέρες», εκδ. Λιβάνη 1997).

    Φαίνεται ότι τα μάγια είναι ειδικότητα του π. Νεκταρίου. Εχει συντάξει ειδικό κατάλογο με 13 εντολές «Πώς λύνονται τα μάγια». Ειδικεύεται στα μάγια του γάμου και συστήνει στους πιστούς που παντρεύονται να μην έχουν εμπιστοσύνη ούτε στους γονείς τους: «Ενας ξένος ποτέ δεν κάνει μάγια, διότι δεν τον ενδιαφέρει αν είσαι ευτυχισμένος ή όχι. Πρέπει να προσέχουμε όλους τους γνωστούς μας και τους συγγενείς μας ακόμη και τους γονείς μας αν κατά βάθος δεν ήθελαν τον γάμο μας. Ολα τα ρούχα μας και ό,τι χρησιμοποιήθηκε κατά την ώρα του γάμου μας να έχει κλειδωθεί σ’ ένα δωμάτιο και το κλειδί να το έχουμε εμείς. Κανείς να μην πλησιάσει τα στέφανα και ο,τιδήποτε είχε σχέση με το μυστήριο. Σε κανέναν εμπιστοσύνη» («Γάμος και μαγεία»).

    Ο π. Νεκτάριος δεν είναι βέβαια δογματικός. Αν χρειαστεί, αναθεωρεί όλες του τις απόψεις. Μόλις πριν από πέντε χρόνια, στο βιβλιαράκι «Πώς λύνονται τα μάγια», είχε εντελώς διαφορετική άποψη για τη σύγχρονη μουσική από αυτή που γνωρίζουμε σήμερα από τον «μάνατζερ» των παπα-ροκάδων: «Με τη σύγχρονη μουσική (οι σατανιστές) έλκουν τους νέους οπαδούς στη θρησκεία του σατανά». Ενώ, αντίθετα, «εμείς οι χριστιανοί έχουμε σαν υμνωδία μας και μουσική μας την Βυζαντινή μουσική και ψαλμωδία» (σελ. 10). Βέβαια με τη βυζαντινή μουσική είναι λίγο δύσκολο να κερδίσεις πλατινένιο δίσκο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ

    Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη «Πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας;», (έκδοση Χριστιανικού Ιεραποστολικού Κέντρου, Τρίκορφο Φωκίδος, 2000). Το best seller του Μουλατσιώτη, με όλα τα κινδυνολογικά, αντισημιτικά και συνωμοσιολογικά σλόγκαν της εποχής.

    Αρχιμ. Αυγουστίνος, Αρχιμ. Νεκτάριος «Ιστορικό της Ιεράς Μονής και οι βίοι των Αγίων Αυγουστίνου Ιππώνος και Σεραφείμ του Σαρώφ» (Τρίκορφο Δωρίδος, 1999). Πολυτελής έκδοση για την προβολή της μονής στο Τρίκορφο, καθώς και της γυναικείας μονής που έχει ιδρύσει δίπλα ο Νεκτάριος. Περιλαμβάνονται εκτενείς περιγραφές θαυμάτων που συνέβησαν κατά την ανέγερση και λειτουργία των μονών.

    Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη «Εκκλησιαστικές, παρεκκλησιαστικές ή εξωεκκλησιαστικές οι Χριστιανικές Αδελφότητες;» (έκδ. Χριστιανικού Ιεραποστολικού Κέντρου Ηλιουπόλεως, Αθήνα 1988). Υποστήριξη των οργανώσεων αυτών που συγκροτούνται στο περιθώριο της επίσημης Εκκλησίας, γραμμένη την περίοδο που ο Νεκτάριος προωθούσε τη δική του αδελφότητα. Στα «επιχειρήματα» περιλαμβάνεται και αναδημοσίευση επιστολής από τον αλήστου μνήμης «Στόχο».

    Αρχιμ. Νεκταρίου Μουλατσιώτη «Ο διωγμός και οι διώκτες του μοναχισμού» (έκδ. Ιεράς Μονής Αγίων Αυγουστίνου και Σεραφείμ Σαρώφ, Τρίκορφο). Σειρά κειμένων, στα οποία υποστηρίζεται η άποψη ότι ο μοναχισμός βρίσκεται υπό διωγμό. Στα τελευταία κεφάλαια παρουσιάζεται ως κύριο πρόβλημα το ζήτημα της οικονομικής ανεξαρτησίας των μονών από τις μητροπόλεις.

    ΔΕΙΤΕ

    Παπαδίστικη κομπανία του Ομηρου Ευστρατιάδη (1983). Κωμωδία β΄ διαλογής, γυρισμένη την εποχή που ο εκσυγχρονισμός της εκκλησίας δεν εύρισκε ιδιαίτερη απήχηση στο κοινωνικό σώμα.

    Ο παπα Σούζας (1982). Αλλη μια παρεξηγημένη ταινία της ίδιας εποχής, που κατέληξε στα δικαστήρια.
    (Ελευθεροτυπία, 25/2/2001)

  5. Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

    Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το λεγόμενο «τίμιο» ξύλο, ώστε να αγόμαστε στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για … «τίμιο» δάσος! και βέβαια, η λύση είναι απλή: εξέταση όλων αυτών τών ξύλων· έτσι θα αποκαλυφθεί η απάτη αφού θα πρέπει να είναι, το πολύ, από δύο διαφορετικά δένδρα (έχω τη βεβαιότητα ότι αν τυχόν γινόταν τέτοιου είδους εξέταση, θα προέκυπτε προέλευση όλων σχεδόν τών δένδρων). Το ίδιο και με αυτά τα κόκκαλα: σήμερα η επιστήμη μπορεί να αποφανθεί εάν προέρχονται από το ίδιο ον.
    Αλήθεια, γιατί οι αυτοαποκαλούμενοι αριστεροί ουδέποτε έχουν προκαλέσει τους θρήσκους ζητώντας τη διενέργεια αυτών τών εξετάσεων;

    Ανέκαθεν οι τσαρλατάνοι θησαύριζαν εκμεταλλευόμενοι τους αφελείς (μη γράψω κάνενα χειρότερο χαρακτηρισμό). Και ως εδώ καλά: «η βλακεία πληρώνεται»· το θέμα είναι ότι με την εκκλησία (αυτή την εκκλησία που, δυστυχώς, είναι και κράτος) επιβαρυνόμαστε και όλοι εμείς οι φορολογούμενοι.

  6. Ο/Η Aυλωνίτου και Γιακουμάτος λέει:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s