Μετά τα «εγκαίνια», οι εθνικές ξανακλείνουν για να ολοκληρωθούν

Τέτοιος ευτελισμός δεν έχει ξανασυμβεί [Προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη στις εταιρείες επειδή δεν πρόλαβαν να τελειώσουν τα έργα και αναγκαστικά κάποια τμήματα δρόμων θα ξανακλείσουν μετά την Πρωτομαγιά για να ολοκληρωθούν οι εργασίες.]

τελετή μάγων που διώχνουν τα κακά πνεύματα από τις σήραγγες

από το Liberal.gr

Η κυβέρνηση υποχρέωσε τους εργολάβους να παραδώσουν όπως-όπως σήραγγες και κεντρικούς οδικούς άξονες για να κόψει κορδέλες και να «πουλήσει» ανάπτυξη, αλλά μετά το φιάσκο του ιστορικού μποτιλιαρίσματος την Δευτέρα του Πάσχα οι δρόμοι ξανακλείνουν για να ολοκληρωθούν τα ημιτελή έργα.

Τέτοιος ευτελισμός δεν έχει ξανασυμβεί. Όλο το προηγούμενο διάστημα ο Πρωθυπουργός, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και κουστωδία παρατρεχάμενων μεταξύ των οποίων και μεγαλοκατασκευαστές που μεταφέρονταν με αυτοκίνητα υπουργών (σ.σ. θα μας πουν άραγε ποιος εργολάβος κατέβηκε από το αυτοκίνητο του κ. Φλαμπουράρη στα εγκαίνια της Ολυμπίας Οδού;) έκαναν σόου ανά την Ελλάδα βαφτίζοντας σήραγγες και κόβοντας κορδέλες με ένα ψαλίδι στο χέρι.

Σήμερα προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη στις εταιρείες επειδή δεν πρόλαβαν να τελειώσουν τα έργα και αναγκαστικά κάποια τμήματα δρόμων θα ξανακλείσουν μετά την Πρωτομαγιά για να ολοκληρωθούν οι εργασίες.

Το θέμα είναι πρωτίστως πολιτικό και δευτερευόντως τεχνικό. Είναι κοινό μυστικό ότι η κυβέρνηση πίεζε εδώ και μήνες τους εργολάβους να παραδώσουν νωρίτερα τους δρόμους ώστε να προσθέσει όσες περισσότερες φιέστες μπορεί στο επικοινωνιακό της χαρτοφυλάκιο.  Αντί να περιμένουν μερικές εβδομάδες μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στο 100% και οι δρόμοι να είναι πράγματι αξιόπιστοι, λειτουργικοί και ακίνδυνοι, προτίμησαν να στήσουν επικοινωνιακά παιχνίδια στην άσφαλτο.

Το στραπάτσο της Δευτέρας όπου εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα εγκλωβίστηκαν στα «στενά» της Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό και στην Κορίνθου – Πατρών (Ολυμπία Οδός), μετέτρεψε σε φιάσκο την ιστορία επιτυχίας που λίγες ημέρες πριν παρουσίαζαν τα στελέχη της κυβέρνησης.

Η Ιόνια Οδός δεν έχει παραδοθεί ακόμη –θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Μάιο και θα την εγκαινιάσει ο Αλέξης Τσίπρας- αλλά μόλις την Μεγάλη Τετάρτη ο Χρήστος Σπίρτζης παρέδιδε στη κυκλοφορία επιπλέον 37 χιλιόμετρα του έργου (σύνολο 96 χιλιομέτρων) μαζί με τις σήραγγες της Παλιοβούνας (Κλόκοβα) και της Καλυδώνας. Το έργο είναι ολοκληρωμένο στο μεγαλύτερο ποσοστό του καθώς υπολείπονται 10 χιλιόμετρα, αυτά που ουσιαστικά συνδέουν τη σήραγγα της Κλόκοβας με τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και «ευθύνονται» εν πολλοίς για το μεγάλο μποτιλιάρισμα.

Αντίστοιχα στην Ολυμπία Οδό μένει να γίνει η τελική ασφαλτόστρωση σε τμήματα κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου από το ύψος του Ξυλοκάστρου έως το Ρίο.

Τόσο στην Ολυμπία όσο και στην Ιόνια Οδό η πρόοδος των εργασιών φθάνει το 95%. Η κυβέρνηση θα μπορούσε να περιμένει την ολοκλήρωση και του εναπομείναντος 5% πριν αρχίσει να κόβει κορδέλες.

Η Ολυμπία Οδός

Και κάπως έτσι ήρθε το φιάσκο. Ο αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή Κορίνθου-Πατρών που εγκαινιάστηκε πανηγυρικά, θα ξανακλείσει προσεχώς αφού εκκρεμεί ακόμη η ολοκλήρωση ενός μεγάλου κομματιού, και συγκεκριμένα η απόσταση από το Ξυλόκαστρο μέχρι το Ρίο. Αυτές οι εργασίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί με βάση το χρονοδιάγραμμα της κοινοπραξίας έως τα τέλη Ιουνίου. Το κλείσιμο του δρόμου θα γίνεται κατά τις βραδινές ώρες, ανά λωρίδα, και όπου χρειάζεται η κυκλοφορία θα εκτρέπεται σε παράδρομους. Κι όμως στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού είχε ξεκαθαριστεί από την αρχή ότι δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί εννέα κρίσιμα χιλιόμετρα σε τέσσερα σημεία. Το Δερβένι, τις Καμάρες, τα Αραχωβίτικα και τον ανισόπεδο κόμβο Ρίου. Οι εργασίες σε αυτό το κομμάτι έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν ως τα τέλη Αυγούστου. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στον κόμβο του Ρίου έχουν δοθεί στην κυκλοφορία μόνο δύο από τα συνολικά οκτώ ρεύματα. Στον ίδιο αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει σύνδεση του κόμβου της Λυκοποριάς  με το τοπικό δίκτυο, που σημαίνει ότι οι οδηγοί πρέπει να διανύσουν μεγάλη διαδρομή, προκειμένου να φτάσουν στην συγκεκριμένη περιοχή.

Ιόνια Οδός

Τα μεγάλα προβλήματα παρουσιάστηκαν στην Ιόνια Οδό. Εκεί κατά την επιστροφή των εκδρομέων την περασμένη Δευτέρα η ουρά ξεπέρασε τα οκτώ χιλιόμετρα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη νέα σήραγγα της Κλόκοβας, όπου λίγο πριν μπουν μέσα τα αυτοκίνητα, οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση γίνονται ξαφνικά μία. Το αποτέλεσμα ήταν πολλοί οδηγοί να χρειάζονται δύο ώρες για να κάνουν μια διαδρομή 35 χιλιομέτρων από το Μεσολόγγι στο Αντίρριο. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε πως η Ιόνιο Οδός θα συναντά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας (συν ΛΕΑ). Αλλά ακόμη να παραδοθεί στην κυκλοφορία αυτό το τμήμα των πρώτων 10 χιλιομέτρων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να διανύουν την απόσταση μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού! Ταυτόχρονα, στον γυρισμό για την Αθήνα, οι λωρίδες ανά κατεύθυνση γίνονται μία, καθώς ο σχεδιασμός πέφτει πάνω στον παλαιό δρόμο. Τώρα το σχέδιο προβλέπει ότι μέχρι το τέλος Μαίου θα δοθούν τα 10 χλμ από το Αντίρριο έως την είσοδο της Κλόκοβας, και έως το τέλος Ιουνίου, τα 27 χλμ από την Αμφιλοχία έως το Κομπότι όπως και άλλα 14 χλμ από την Πέρδικα (Ιωάννινα) έως την Εγνατία.

Ένα μόνο έργο από τα τρία ήταν έτοιμο για παράδοση, δηλαδή η σήραγγα των Τεμπών, και το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου που εγκαινιάστηκε στις 6 Απριλίου. Δεν είναι τυχαίο ότι εκεί δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα.

Η άρον- άρον παράδοση των οδικών αξόνων εξέθεσε την κυβέρνηση που προτίμησε για άλλη μια φορά το φαίνεσθαι παρά την ουσία, σαν άλλος Μαυρογιαλούρος.

 

Advertisements
This entry was posted in τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Για την Αριστερά, Επάναστἀτες του Κώλου, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

8 Responses to Μετά τα «εγκαίνια», οι εθνικές ξανακλείνουν για να ολοκληρωθούν

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Πράγματι, όταν διάβασα το άρθρο, μου ήρθε στο νου η χούντα με τον Παττακό να πραγματοποιεί εγκαίνια και μετά να εγκαταλείπει τα έργα. Θυμάμαι τον Παττακό να κάνει εγκαίνια σε ένα πνευματικό κέντρο το 1970, και μετά το έργο εγκαταλείφθηκε πλήρως. Αποπερατώθηκε μετά το ’80! ΄
      Θέλω να σταθώ, σε κάτι άλλο. Όλα αυτά τα έργα, με τις εθνικές οδούς και όχι μόνο, χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από την ΕΕ. Για παράδειγμα, η Ολυμπία οδός, κοστίζει περίπου 1.5 δισ. ευρώ. Από αυτά η ΕΕ συμβάλει με το καθόλου ευκαταφρόνητο 33%, σχεδόν 500 εκ. ευρώ και το Ελληνικό δημόσιο με 6%. Πέραν των γελοιοτήτων, να δείξουν ότι τα έργα είναι έτοιμα, ενώ δεν είναι, «κάνουν μνημόσυνα με ξένα κόλλυβα», καθ’ όσον τα δάνεια από τις τράπεζες, θα κληθούν να τα πληρώσουν οι φορολογούμενοι και η προσφορά της κυβέρνησης είναι ούτως ή άλλως, σχεδόν άνευ περιεχομένου.
      Κάτι ακόμα. Πολλοί νεοέλληνες υβρίζουν την ΕΕ, αλλά θα χρησιμοποιήσουν αυτές τις οδούς, προς μεγάλη διευκόλυνση τους. Δείχνουμε μεγάλο σεβασμό, (το θέλει η παράδοση..) στους ρασοφόρους που προβαίνουν σε «τελετές μαύρης μαγείας για να διώξουν τα κακά πνεύματα», όπως εύστοχα μας λέει η ανάρτηση και οι οποίοι δεν προσφέρουν τίποτα για την πραγματοποίηση έργων στην χώρα, αλλά εστιάζουμε στην αρνητική πλευρά της Ευρώπης, ξεχνώντας ότι πολλά από τα οποία είμαστε υπερήφανοι, τα χρωστάμε εν πολλοίς σ’ αυτήν. Πρόκειται για εθελοτυφλία και αγνωμοσύνη. Επειδή εθελοτυφλούμε, θα εξακολουθούμε να έχουμε κυβερνήσεις -σαν τον ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ- που μας αξίζουν.

  1. Ο/Η penem λέει:

    Εγώ το μόνο που επιθυμώ είναι να ξαναδώ εγκαίνια όταν επαναλειτουργήσουν…

  2. Ο/Η Frixos λέει:

    Προκλητικος Σπιρτζης: «Σας ενοχλησε που δωσαμε στις σηραγγες τα ονοματα του Ανδρεα Παπανδρεου και του Τεμπονερα, αν την ειχαμε ονομασει «Κωστας Σημιτης» θα ηταν ολα καλα»
    Η αθλιοτητα σε ολο της το μεγαλειο.

  3. Ο/Η Παλιός λέει:

    Τι είχες Γιάννη τι ‘χα πάντα.

  4. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/deltio-typou-dakrya-spirtzi-kai-kordeles-44341395749

    Δελτίο Τύπου, δάκρυα (Σπίρτζη) και κορδέλες

    Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επιτίθεται σε όσους τον κατηγορούν για εσπευσμένα εγκαίνια της Ιονίας Οδού με μια από τις κωμικότερες ανακοινώσεις των τελευταίων μηνών

    Νίκος Ζαχαριάδης

    20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017,

    Πρόκειται για ένα ασυνήθιστο δελτίο Τύπου. Ανάμεσα σε κομματική ανακοίνωση και non-paper του Μεγάρου Μαξίμου. Μόνο που δεν προέρχεται ούτε από το γραφείο του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δακρύων Χρήστου Σπίρτζη, ούτε από τα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στην Κουμουνδούρου. Το δελτίο Τύπου, επάνω αριστερά γράφει υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Και διανεμήθηκε από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων στις 9.43 το πρωί της Πέμπτης.

    Το δελτίο Τύπου είναι 11 σελίδες αγνής, αδαμάντινης κλαψούρας. Που συνοψίζεται σε ένα διαρκές «ο διαπλεκόμενος Τύπος και η αντιπολίτευση μας κατηγορεί ότι ολοκληρώσαμε ένα έργο όπως η Ιονία Οδός (…), οι αντιδράσεις για το μποτιλιάρισμα είναι υπερβολικές γιατί αυτά γίνονται παντού (…) και, γενικά, μας ζηλεύουν όλοι γιατί εμείς είμαστε μάγκες και καραμπουζουκλήδες».

    Η τεχνική του συμπεριλαμβάνει όλες τις παρωχημένες τεχνικές μετατόπισης θέματος, γνωστές και ως «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε». Γνωστός για τους κροκοδείλιους τραγωδιακούς ολολυγμούς του, ο Χρήστος Σπίρτζης κινείται από το «ναι, κατηγορήστε με κιόλας επειδή προσπάθησα να βάλω αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια…» (σελ. 7, σειρά 12) μέχρι το «σε λίγο θα με κατηγορήσετε και για τα μποτιλιαρίσματα στην Αττική Οδό…» (σελ. 7, σειρά 45) και με λίγο από «τόλμησα να δώσω το όνομα αντάρτη στη σήραγγα και γι’ αυτό με πολεμάει η συντήρηση…». Πραγματικό ρεσιτάλ εκούσιας αυτοθυματοποίησης. Μόνο το δάκρυ του Χρήστου Σπίρτζη λείπει.

    Η ουσία όμως βρίσκεται στη φράση «Καταγγέλλουμε λοιπόν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, τον Πρωθυπουργό και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών (…) γιατί ολοκληρώθηκαν τα έργα και, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα παραδόθηκαν τα έτοιμα κομμάτια τους» (σελ. 7, σειρά 4). Μια φράση που το δεύτερο μέρος της (σ.σ.: «το παραδόθηκαν τα έτοιμα κομμάτια της») αναιρεί την πρώτη (σ.σ.: «ολοκληρώθηκαν τα έργα»). Πρώτον, γιατί τα έργα δεν ολοκληρώνονται όταν έχουν απλώς έτοιμα κομμάτια αλλά όταν είναι όλα έτοιμα. Και, δεύτερον, γιατί ακριβώς γι’ αυτό κατηγορούν τον «παν-κλαψουρότατο» Χρήστο Σπίρτζη. Και μόνο γι’ αυτό. Που είναι αλήθεια.

    Με άλλα λόγια, ο Χρήστος Σπίρτζης, με ύφος αδικημένης παρθένας, καταγγέλλει τους άλλους επειδή τον κατηγορούν ότι χωρίς να είναι πλήρως έτοιμο το έργο της Ιονίας Οδού, (σ.σ.: αφού ήταν έτοιμα μόνο μερικά κομμάτια του) το παρέλαβε και το εγκαινίασε συμπεριλαμβάνοντάς το στην προ-πασχαλινή ομοβροντία της κορδέλας. Και μετά το Πάσχα η Ιονία Οδός ξανάκλεισε, σύμφωνα με ανακοίνωση της κοινοπραξίας (σ.σ.: εδώ) προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες. Τόσο απλό. Για αυτό τον «κατηγορούν». Και τον κατηγορούν σε εισαγωγικά, γιατί στην πραγματικότητα δεν μπορείς να κατηγορήσεις κάποιον για «εγκαινιακή κορδελοφιλία». Απλώς να επισημάνεις την κακομοιριά του.

    Για όλα τα άλλα, κανείς δεν κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών. Μόνος του κατηγόρησε τον εαυτό του στο δελτίο Τύπου του υπουργείου του. Γιατί έτσι τον βόλευε.

  5. Ο/Η Liberal λέει:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s