Ελλείψει υπουργικού θώκου, αίφνης θυμήθηκε χωρισμό Εκκλησίας-Κράτους

Μετανοείτε [Νίκος Φίλης: ‘Ο χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους έχει ωριμάσει’]

Το Σύνταγμα κατοχυρώνει την ελευθερία της συνείδησης. Συνεπώς κατοχυρώνει το δικαίωμα κάθε πολίτη να πιστεύει σε όποιον Θεό θέλει ή και να μην πιστεύει. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με άλλες συνταγματικές διακηρύξεις, η πραγματικότητα συχνά είναι διαφορετική, σε συνθήκες μάλιστα καθεστώτος «θρησκευόμενου Κράτους και πολιτευόμενης Εκκλησίας».

Η επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση είναι αναγκαίο να προσδιορίσει τα βήματα μιας καθυστερούμενης εδώ και δεκαετίες αλλαγής στις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας. Το άρθρο 3 του Συντάγματος παράγει συγχύσεις, παρότι η αναφορά στην «επικρατούσα θρησκεία» ερμηνεύεται ως διαπιστωτική και όχι κανονιστική διάταξη.

Χρειάζεται πολιτική βούληση για να ρυθμιστούν εκκρεμότητες που συνιστούν αναχρονισμούς και συντελούν στη γενικότερη κρίση αξιών. Από την κρίση στην οποία έχουμε πέσει δεν θα βγούμε μόνο με οικονομικά προτάγματα.

Αλλωστε θεσμοί όπως η Εκκλησία, με τον τρόπο τους, συνετέλεσαν στη σημερινή κρίση. Να θυμηθούμε το σκάνδαλο του Βατοπεδίου που αποκαλύφθηκε λίγο πριν και επισήμως ξεσπάσει η οικονομική κρίση.

Ουδείς αναμάρτητος! Οπως η πολιτική εξουσία επιβάλλεται να προχωρήσει σε αυτοκριτική και ανατροπές, με πρώτο βήμα την κατάρρευση του δικομματισμού, έτσι και οι άλλες εξουσίες πρέπει να αντιληφθούν την ανάγκη της αυτοκριτικής. Αλλωστε ο Χριστός δεν είναι που μίλησε για μετάνοια;

Στα επίκαιρα ζητήματα τώρα. Η διδασκαλία των Θρησκευτικών, η καύση των νεκρών, η κατάργηση της βλασφημίας ως ποινικού αδικήματος, ο θρησκευτικός όρκος του ανωτάτου άρχοντα είναι επιβιώσεις αναχρονιστικές.[…]

Διαβάστε ολόκληρο το ιερόν κείμενο του ευσεβούς επαναστάτη over h e r e.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Για την Αριστερά, Επάναστἀτες του Κώλου, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

3 Responses to Ελλείψει υπουργικού θώκου, αίφνης θυμήθηκε χωρισμό Εκκλησίας-Κράτους

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ο πολιτικός γελωτοποιός Φίλης, που βρισκόταν από το 2014 όταν ο πολιτικός απατεώνας Τσίπρας, έκανε εμμέσως πλην σαφέστατα ξεκάθαρο, πως ο χωρισμός είναι υπόθεση που αφορά τους φιλελεύθερους αστούς και όχι την ευσεβή επαναστατική Αριστερά;
    Τότε όμως θέλαμε Υπουργείο και δεν μιλούσε κανείς.
    Άρθρο του 2014, από τον εγκυρότατο Γ. Καραγιάννη, συγγραφέα βιβλίων σχετικών με το θέμα:

    http://www.imerodromos.gr/syriza-ekklisia-kratos/

    Ο «χωρισμός» έγινε… «εξορθολογισμός»

    Μια σημαντική δήλωση του Αλ. Τσίπρα για τις σχέσεις Εκκλησίας- Κράτους

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

    19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014

    Η είδηση είτε θάφτηκε είτε πέρασε στα «ψιλά» των περισσότερων Μέσων Ενημέρωσης . Ακόμη και στο διαδίκτυο πολύ λίγοι ασχολήθηκαν .Μόνο κάποιες εκκλησιαστικές ιστοσελίδες το σημείωσαν. Κι όμως το θέμα ήτανε σοβαρό. Ο Αλέξης Τσίπρας με αφορμή το ταξίδι του Άγιον Όρος αναφέρθηκε και στις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας. Κι εκεί (όπως γίνεται και σε πολλά άλλα κεντρικά ζητήματα) αποκάλυψε ότι για τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ δεν υπάρχει πλέον η βασική αξιακή θέση της Αριστεράς από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα για πλήρη και ουσιαστικό χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας .

    Τι ακριβώς είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: «Εγώ δεν βρέθηκα στο Άγιον Όρος για να κοροιδέψω, ούτε για να παραπλανήσω κανένα. Μίλησα ειλικρινά, δεν προσποιήθηκα. Αναγνώρισα τη μεγάλη θεσμική και πολιτισμική αξία του ‘Ορους. Αναγνώρισα τη μεγάλη θεσμική και πολιτισμική αξία ενός πυλώνα της Ορθοδοξίας που είναι το Όρος σε αυτό που σημαίνει Ελλάδα και Ελληνισμός. Και αυτή η αναγνώριση ήταν ειλικρινής. Δεν προσποιήθηκα , δεν έταξα, δεν αξιοποίησα, όπως άλλοι αξιοποιούν για επικοινωνιακούς λόγους τα βαθύτερα προσωπικά τους πιστεύω. Δεν είμαι τέτοιου είδους πολιτικός. Ως εκ τούτου, πρέπει να σας πω ότι η σχέση μας με την Εκκλησία είναι μια σχέση ειλικρινής πράγμα το οποίο μπορεί να μας οδηγήσει σε ουσιαστικά αποτελέσματα. Για τον αναγκαίο εξορθολογισμό των σχέσεων κράτους-Εκκλησίας που θα είναι ευνοϊκός και για το κράτος προκειμένου να είναι ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος αλλά και για την ίδια την Εκκλησία ώστε να επιτελέσει με καλύτερους όρους τον σημαντικότατο κοινωνικό ρόλο που έχει».

    Παρατήρηση πρώτη: Το αίτημα για χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας δεν ήταν μόνο θέση του σοσιαλιστικού και κομμουνιστικού κινήματος αλλά μια θέση που εξέφραζε και τις δυνάμεις του αστικού εκσυγχρονισμού. Μια θέση που επιτέλους θα έλυνε μια εκκρεμότητα δεκαετιών και θα σηματοδοτούσε ένα σύγχρονο , όχι σοσιαλιστικό αλλά αστικό κράτος. Μην ξεχνάμε πως στη Γαλλία το ζήτημα αυτό έχει λυθεί ήδη από την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα. Στην Ελλάδα , για να μιλήσουμε μόνο για τα τελευταία 40 χρόνια υπονομεύθηκε από τις πρώτες κιόλας μέρες της μεταπολίτευσης όταν αποτελούσε θέση όλων (ακριβώς όλων) των κομμάτων , ακόμη και της καραμανλικής Νέας Δημοκρατίας) . Και στη συνέχεια βέβαια ξεχάστηκε και από το ΠΑΣΟΚ. Τώρα το ξεχνάει και ο ΣΥΡΙΖΑ στο κατώφλι της κυβερνητικής εξουσίας.

    Παρατήρηση δεύτερη: όταν αντικαθιστάς τη θέση αρχής για τον χωρισμό με το γενικόλογο «εξορθολογισμό» σε τι διαφέρεις από τους δικολαβισμούς του Ευάγγελου Βενιζέλου που μιλούσε για «διακριτούς ρόλους» όταν επιχειρηματολογούσε γιατί δεν είναι αναγκαία η συνταγματική κατοχύρωση του χωρισμού;

    Δικαιολογημένα λοιπόν μετά από όλα τα παραπάνω ,έσπευσαν οι κύκλοι της Ιεράς Συνόδου που αποφεύγουν σαν το διάβολο το λιβάνι οποιαδήποτε κουβέντα για χωρισμό , να εκφράσουν την ικανοποίησή τους για την τοποθέτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.

    Ηθικόν δίδαγμα (που μας έλεγαν οι παπάδες σε μας τους παληότερους που περάσαμε –υποχρεωτικά εκείνη την εποχή του ’60- από τα Κατηχητικά Σχολεία): Ο σκοπός ( τα ψηφαλάκια που λένε και στα τηλεοπτικά παράθυρα ) δεν δικαιολογεί πάντα τα μέσα!

    Υ.Γ. Από τις στήλες του Ημεροδρόμου έχει σχολιασθεί όπως πρέπει η συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον πάπα Φραγκίσκο. Μόνο μια παρατήρηση για τους επιτελείς του ΣΥΡΙΖΑ που όπου σταθούν κι όπου βρεθούν μιλάνε για τον «πάπα των φτωχών» , τον «πάπα της Ειρήνης» και δεν συμμαζεύεται. Μερικές φορές μοιάζουν σαν να είναι έτοιμοι να τον εντάξουν και στη «συμμαχία του νότου». Κάποιος πρέπει να τους θυμίσει την Ιστορία και το ρόλο του Βατικανού , εκατονταετίες τώρα, ακόμη και πρόσφατα στο διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και τους ποταμούς αίματος που χύθηκαν εκεί. Από την ιστορία θα μάθουν πως ο ίδιος ο πάπας είναι και τραπεζίτης . Θα μάθουν πως από το 1942 το Βατικανό έχει και τη δική του Τράπεζα. Μια Τράπεζα χωμένη στου κόσμου τις βρωμοδουλειές. Μια από αυτές είναι και αυτή του ξεπλύματος χρήματος, όπως έδειξαν και τα σκάνδαλα που ξέσπασαν στη δεκαετία του ’90. Τη συνεργασία των κληρικών τραπεζιτών με τους τζογαδόρους της εποχής μέσω της αμαρτωλής τράπεζας Banco Amrosiano. Kαι τόσα άλλα για το «άγιο χρήμα» που θα χρειαζόμασταν σελίδες επί σελίδων για να τα περιγράψουμε. Προς το παρόν θα τους συνιστούσαμε να βρουν τα τεύχη της εποχής (και κυρίως του 1999) του γνωστού περιοδικο Fortune Όσο για τα πεπραγμένα του πάπα καλό είναι να μάθουν και τι έκανε αυτός ως αρχιεπίσκοπος στην Αργεντινή όταν στη χώρα του υπήρχε στυγνή στρατιωτική δικτατορία. Απλώς εσιώπησε παρά τις εκκλήσεις των συγγενών των διωκομένων, ακόμη κι όταν ήταν χαμηλόβαθμοι κληρικοί. Ή τι κάνουν τώρα οι υπαγόμενοι σ’ αυτόν κληρικοί στην Ουκρανία. Συνεργάζονται με τους φασίστες και κυνηγούν τους πατριώτες τους εκεί στα ανατολικά της χώρας επειδή απλά και μόνο είναι ρωσόφωνοι και πολλοί απ’ αυτούς «αιρετικοί» ορθόδοξοι. Κατά τα άλλα εύκολο είναι να κάνεις γενικόλογες διακηρύξεις περί Ειρήνης, Τραπεζών κ.λπ.

  2. Ο/Η Salonikios λέει:

    http://www.lifo.gr/articles/mikropragmata/134991

    O Γιώργος Μαυρίδης αποφάσισε, τελικά, να μιλήσει όπως πρέπει

    Με την μοναδική τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε εδώ κι ένα χρόνο, ο tattoo artist και παρουσιαστής απαντά στις φήμες και μιλά για τη ζωή και τη δουλειά του 18.3.2017

    Από τον ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ

    Ήταν σαν παιχνίδι που είχε τις ρίζες του στο Δημοτικό. Αποφασίσαμε να κάνουμε μια βιντεο-συνέντευξη για πλάκα, αλλά τελικά κατέληξε να είναι η μόνη ‘τηλεοπτική’ του συνέντευξη εδώ και πάρα πολύ καιρό. (Κάμερα: Πασχάλης Τερζής) Δεν χώρεσαν όλα στο 20λεπτο που τη συμμαζέψαμε, εννοείται ότι είπαμε πολλά περισσότερα.

    Για την Εκκλησία που κανονικά θα έπρεπε να προωθεί την Αγάπη και να βοηθά περισσότερο σε περίοδο κρίσης, (….)

  3. Ο/Η του κώλου λέει:

    Η Ιερά Μητρόπολις Μεσσηνίας για την αποφυγή ψευτομοναχού
    Δημοσιεύτηκε στις 17 Μαρτίου 2017 από K. T.

    Η Ιερά Μητρόπολις Μεσσηνίας, ενημερώνει τους ευσεβείς Χριστιανούς της Καλαμάτας καί γενικώς της Μεσσηνίας, ότι μέσα στα όρια της Ιεράς Μητροπόλεως, περιέρχεται κάποιος πρώην μοναχός της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Πρεβέζης, ονόματι Μωυσής, ο οποίος αυτοεπικαλούμενος ως υποστηρικτής, υπέρμαχος και τιμητής της Ορθοδοξίας, κατηγορεί τον Επίσκοπο και τους Κληρικούς, τάχα για αίρεση.
    Με αυτό τόν τρόπο, επιδιώκει να δημιουργεί οπαδούς και να κερδίζει χρήματα και υλικά αγαθά. Επισημαίνουμε προς όλους ότι, ο συγκεκριμένος που εμφανίζεται ως μοναχός, δεν φέρει πλέον την ιδιότητα του μοναχού, δεν ανήκει στην αδελφότητα της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Πρεβέζης, ούτε στην Εκκλησία, αφού αυτοαποσχηματίσθηκε, αλλά είναι απατεώνας, θεομπαίχτης και αγύρτης.
    Υποδεικνύουμε λοιπόν στο πλήρωμα της τοπικής μας Εκκλησίας, να τον αποφεύγουν, να μην συναναστρέφονται και να μήν συνομιλούν μαζί του.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s