Γιατί είναι «χυδαία» και «προσβλητική» η πρόταση του οίκου μόδας «Γκούτσι»;

[Κάποιοι θέλουν να χαλάσουν χρήματα ενοικιάζοντας για μερικές ώρες την Ακρόπολη (έστω μέρες, με το στήσιμο και το ξεστήσιμο), εσάς σε τι θα σας χάλαγε να τα πάρετε;]

του αγαπημένου Γιάννη Κουνέλλη (1936 – 16.02.2017) που μας άφησε χτες...

του αγαπημένου Γιάννη Κουνέλλη (1936 – 16.02.2017) που μας άφησε χτες...

Δε με νοιάζουν τα «Γκούτσι», με νοιάζει η οικονομική κρίση

Άποψη του φίλου ©Δημήτρη Φύσσα στην Athens Voice

Γιατί είναι «χυδαία» και «προσβλητική» η πρόταση;
Οι αρμόδιοι απορρίψανε την πρόταση του οίκου μόδας «Γκούτσι» να παρουσιάσει τα νέα του μοντέλα στην Ακρόπολη, με άμεσο αντάλλαγμα 2 εκατομμύρια ευρώ για το Δημόσιο και μακροπρόθεσμα πολλά εκατομμύρια ευρώ για τον τουρισμό λόγω παρουσίας εκδοτών – δημοσιογράφων μόδας και σταρ του Χόλιγουντ, προβολής αργότερα του σχετικού φιλμ κ.λπ.

Η αιτιολόγηση:

Α. «Ο ιδιαίτερος πολιτιστικός χαρακτήρας των μνημείων της Ακρόπολης δεν συνάδει με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς πρόκειται για μοναδικά μνημεία και σύμβολα παγκόσμιας κληρονομιάς, μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco». (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο – ΚΑΣ)

Β. «Η Ακρόπολη είναι όχι απλώς ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά ένα σύμβολο για όλη την ανθρωπότητα, που δεν μπορεί να μπαίνει σε εμπορικές συναλλαγές. Ο Παρθενώνας είναι το logo της Unesco, επίσης γνωρίζετε όλοι την προσπάθεια και τον αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα…» (κ. Μαρία Ανδρεαδάκη – Βλαζάκη, Γενική Γραμματέας του ΥΠΠΟΑ)

Β. Αν δοθεί τώρα, «τελικά αυτό το υπέρτατο μνημείο θα καταντήσει ένα σκηνικό, κάτι που δεν θα ήθελε κανείς να δει έτσι». (κ. Ελένη Μπάνου, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών – ΕΦΑ)

Γ. Το 1928 η Nelly δεν πλήρωσε για τη φωτογράφισή της… Αν το ΚΑΣ έπρεπε να παραχωρήσει την Ακρόπολη σε έναν ενδιαφερόμενο, ποιος θα ήταν αυτός; «Ποιος θα ήθελε να ισχυριστεί ότι είναι ο πρώτος φορέας πολιτισμού ή επιστήμης στον κόσμο;» (κ. Μανόλης Κορρές, καθηγητής πανεπιστημίου)

Δ. Η πρόταση είναι «χυδαία», «εκτός λογικής και προσβλητική», που δεν θα έπρεπε καν να συζητηθεί…. (κ. Ευγενία Γατοπούλου, γενική διευθύντρια Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων του ΥΠΠΟΑ)

Ε. Αντιπροτάθηκαν: είτε ο προαύλιος χώρος του Ηρωδείου, είτε το άνδηρο Πικιώνη στου Φιλοπάππου, είτε το Ολυμπιείο.

Παρόλο που οι επιδείξεις μόδας/κολεξιόν κ.λπ. μου φαίνονται γελοιότητες, όπως και η ίδια η μόδα και τα ακριβά ρούχα, έχω την ταπεινή γνώμη ότι οι αρμόδιοι απάντησαν λάθος, με τον ίδιο τρόπο που καμιά εικοσαριά χρόνια πριν είχανε απορρίψει ανάλογη πρόταση του οίκου «Κάλβιν Κλάιν» για το Ηρώδειο.

Η αιτιολόγηση της δικής μου γνώμης (θετικά και «εξ αντιθέτου»):

Α. Κάποιοι θέλουν να χαλάσουν χρήματα ενοικιάζοντας για μερικές ώρες την Ακρόπολη (έστω μέρες, με το στήσιμο και το ξεστήσιμο), εσάς σε τι θα σας χάλαγε να τα πάρετε;

Β. Η χώρα βρίσκεται σε κρίση, σας κακοπέφτουν 2 εκ. τώρα και αρκετά σε βάθος χρόνου;

Γ. Δε σκεφτόσαστε ότι τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να σημαίνουν ανάλογα λιγότερους φόρους, που τώρα θα πληρωθούν από τους φορολογούμενους;

Δ. Όλοι οι αρμόδιοι είσαστε δημόσιοι υπάλληλοι και/ή πολιτικά στελέχη με σίγουρο μισθό από τα χρήματα των φορολογούμενων, δεν έχετε ιδέα πώς βγαίνει το ψωμί στον ιδιωτικό τομέα και γι’ αυτό απορρίπτετε τόσο πολλά χρήματα.

Ε. Στην Ακρόπολη το ΚΚΕ, οι Αγανακτισμένοι ή όποιος άλλος θέλει, κρεμάει πανό όποτε θέλει, δίχως άδεια και δίχως να δίνει μία. Αυτό ταιριάζει με το χαρακτήρα του μνημείου;

ΣΤ. Την Ακρόπολη την κλείνουν όποτε θέλουν και για όσο θέλουν οι συνδικαλιστές αρχαιοφύλακες (απεργίες, στάσεις εργασίας, περιορισμένα ωράρια), αφαιρώντας έσοδα από το Δημόσιο. Αυτό ταιριάζει με το χαρακτήρα του μνημείου;

Ζ. Ισχυρίστηκε μήπως η «Γκούτσι» ότι αυτή και μόνο αυτή είναι ο πρώτος φορέας πολιτισμού ή επιστήμης στον κόσμο, ώστε να της παραχωρηθεί η Ακρόπολη και να μην ξαναδοθεί ποτέ σε κανένα;

Η. Και τι έγινε αν η Ακρόπολη δίνεται πού και πού για εκδηλώσεις ή γυρίσματα; Κακό θα ήτανε να φέρνει ταχτικά χρήματα στο Δημόσιο;

Θ. Δηλαδή πριν κηρυχτεί η Ακρόπολη μνημείο της Ουνέσκο θα μπορούσε να νοικιάζεται;

Ι. Δηλαδή αν η «Γκούτσι» δεν πρόσφερε οικονομικό αντάλλαγμα θα τη δίνατε, όπως είχε δοθεί στη Nelly’s to 1928; Δε θα λέγατε «πώς τολμάει η “Γκούτσι” να ζητάει τζάμπα ένα τέτοιο μνημείο;»

ΙΑ. Γιατί είναι «χυδαία» και «προσβλητική» η πρόταση; Μήπως έχετε αναπτύξει, μέσα στη σκέψη σας, ένα κέλυφος «ιερότητας» γύρω από την Ακρόπολη;

ΙΒ. Γιατί τάχα η τόση «ιερότητα» με την οποία βλέπετε την Ακρόπολη δεν καλύπτει τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους που προτείνετε;

ΙΓ. Μήπως τους προτείνατε τους άλλους χώρους επειδή ξέρατε εξαρχής ότι η «Γκούτσι» ήθελε Ακρόπολη και μόνο;

ΙΔ. Δε βλέπω να προβάλατε το μόνο σοβαρό αντεπιχείρημα που θα μπορούσατε να είχατε προβάλει: την ασφάλεια του μνημείου.

ΙΕ. Αν η Ακρόπολη «δεν μπορεί να μπαίνει σε εμπορικές συναλλαγές», γιατί έχει εισιτήριο;

ΙΣΤ. Αναφέρεστε στα γλυπτά που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Η κολεξιόν του «Γκούτσι» θα λειτουργούσε κατά ή μήπως υπέρ της επιστροφής τους; Αν πάλι είναι άσχετη με την επιστροφή, γιατί την αναφέρετε;

ΙΖ. Υποθέτω ότι μετά από την απόρριψη αυτής της πρότασης δε θα ξαναδείτε ούτε στην τηλεόραση κολεξιόν «Γκούτσι», ούτε θα ξαναφορέσετε ρούχο της.

Advertisements
This entry was posted in σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Διακρίσεις (κάθε είδους), Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

19 Responses to Γιατί είναι «χυδαία» και «προσβλητική» η πρόταση του οίκου μόδας «Γκούτσι»;

  1. Ο/Η λέει:

    Πολύ καλό άρθρο, κοινή λογική δηλαδή και εδώ άλλο ένα του ίδιου

    http://www.athensvoice.gr/politiki/ti-mas-emathe-o-kilaidonis-me-thanato-toy

    Τι μας έμαθε ο Κηλαηδόνης με το θάνατό του
    Συγκινημένος ακόμα, ούτε μπορώ ούτε θέλω να γράψω ευρύτερο κείμενο για το τι σήμαινε για μας το έργο του
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ
    14.02.2017

    Ακόμα συγκινημένος από το θάνατο του Λουκιανού Κηλαηδόνη, όψιμου προσωπικού φίλου μου εδώ και τρία χρόνια, ούτε μπορώ ούτε θέλω να γράψω ευρύτερο κείμενο για το τι σήμαινε για μας το έργο του.

    Περιορίζομαι να πω μονάχα τι μας έμαθε με το θάνατό του:

    Με την ήρεμη αντιμετώπιση του επερχόμενου τέλους μάς δίδαξε στωικότητα
    Με την εντολή για αστική τελετή αποχαιρετισμού –και μάλιστα οίκοι– μας έμαθε ότι ο υλισμός και η εναντίωση σε παπάδες / θρησκείες έχουνε νόημα μόνο αν επεκτείνονται και στη μεταθανάτια φροντίδα
    Με την εντολή για αποτέφρωση, απόκρουσε στην πράξη την προγονολατρία / ταφολαγνεία / μαρμαρολαγνεία/ οστεολατρία.
    Πότε το γελοίο ελληνικό κράτος (την τελευταία διετία, των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ) θα μας κάνει τη χάρη να δημιουργηθούν κι εδώ αποτεφρωτήρια νεκρών, ώστε, όσοι θέλουμε να τελειώσουμε σαν το Λουκιανό, να μην υποχρεώνουμε τους δικούς μας να τρέχουνε στη Βουλγαρία;

    Όταν καταλαγιάσει ο σάλαγος από το θάνατο του Μεγάλου Ασεβούς Κυψελιώτη και βάλω σε τάξη το μυαλό μου, ελπίζω πως θα επανέλθω.

    d.fyssas@gmail.com

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αυτοί που καλοπερνάνε με κρατικό χρήμα και πουλώντας αφορολόγητα, θεό, θαύματα, ελπίδες και φόβους προκαλούν εκ του ασφαλούς:

    http://www.athensvoice.gr/ellada/ieronymos-gia-gucci-stin-akropoli-den-poylioyntai-ta

    Ιερώνυμος για Gucci στην Ακρόπολη: «Δεν πουλιούνται τα πάντα»
    Μιλώντας σε μαθητές έκανε λόγο για ευτελισμό

    Κατά την επίσκεψή του στα εκπαιδευτήρια «Ελληνογερμανική Αγωγή», ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος εξέφρασε την αντίθεσή του στην παραχώρηση του Παρθενώνα για επίδειξη μόδας, τονίζοντας πως «δεν πουλιούνται τα πάντα».

    Συγκεκριμένα, ο αρχιεπίσκοπος ύστερα από σχετική ερώτηση μαθήτριας, επεσήμανε χαρακτηριστικά πως «όταν κάτι αποϊεροποιείται, τότε ευτελίζεται και κάτι που ευτελίζεται γίνεται εμπόρευμα φτηνό».

    Ο ίδιος, αναφερόμενος στην εποχή μας, υπογράμμισε μεταξύ άλλων πως πρόκειται για μία «εποχή κρίσης. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μια πνευματική κρίση που γίνεται οικονομική και μας οδηγεί σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις. Το πρόβλημα όμως είναι η παρακμή, η αλλοίωση των ανθρώπων, η υποτίμηση των αξιών που κάνουν τον άνθρωπο μονομερή, μονόπλευρο, μοναχικό και στη συνέχεια προβληματικό».

    Και συνέχισε προσθέτοντας: «Χρειάζεται να βρούμε πρότυπα, για να έχουμε μια καλύτερη κοινωνία».

    Ο κ. Ιερώνυμος παρότρυνε τους μαθητές να διαβάζουν και να αποκτούν εμπειρίες, γνώσεις και σοφία, αλλά να αποκτήσουν και την άνωθεν σοφία, του Θεού, ώστε να γίνουν χαρισματικοί άνθρωποι.

  3. Ο/Η Eco λέει:

    https://sxoliasths.wordpress.com/2017/02/16/sxoliasths-2017-athensvoice-01-2/#more-3421
    Νίκος Πορτοκάλογλου: Tι κρατάω από το παρελθόν και τι πετάω

    Ανήκω στην πρώτη γενιά της μεταπολίτευσης. Προσπάθησα μέσα από τα τραγούδια μου να διηγηθώ την ιστορία της γενιάς μου, όπως κάνει κάθε τραγουδοποιός σε κάθε χώρα και εποχή.
    Και η γενιά μου ήταν η πρώτη που ανακάλυψε τη μαγική συνταγή για να έχεις και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Να καταναλώνεις σαν καπιταλιστής και να μιλάς σαν μαρξιστής. Να ζεις πλουσιοπάροχα με δανεικά καταγγέλλοντας το δανειστή σου. Και τώρα τελευταία, να έχεις τα ευρώ σου στην Ευρώπη και να διαφημίζεις τη δραχμή. Πιστεύω πως εκεί, στη διγλωσσία και τον κυνισμό της δεκαετίας του ’80, βρίσκονται οι ρίζες του δηλητηριώδους φυτού που άνθισε στις μέρες μας. Ήταν η νοοτροπία αυτής της γενιάς που εξελίχθηκε σε εθνική ιδεολογία. Προσπάθησα να την περιγράψω με ένα στίχο: αντάρτες της πορδής με τα λεφτά του μπαμπά.

    • Ο/Η Po λέει:

      «αντάρτες της πορδής με τα λεφτά του μπαμπά»….
      Οι σημερινοί κυβερνώντες
      και οι Αντι-Χατζηαβάτες που καίνε τρόλεϊ και περιουσίες.

  4. Ο/Η Πανδίων λέει:

    Δηλαδή όποιον τον νοιάζει η οικονομική κρίση μπορεί να εκπορνεύεται ή να εκπορνεύει για να την ξεπεράσει δίχως δεύτερη σκέψη….
    Είναι και αυτό μια άποψη…

    • Ο/Η Po λέει:

      Πανδίων, δεν το πολυγνωρίζετε το θέμα…
      Έκαναν δεκτή στην Ακρόπολη, την «πλένω-πιάτα-στο-Αστόρια» Νία Βαρντάλος για το «Γάμος α λα Ελληνικά»
      στη Δήλο φωτογραφήθηκε γυμνή για το… ΚΛΙΚ η Λάσκαρη(!).

      … και τους πείραξε ο Γκούτσι που θα μας έσκαγε και €2εκατ.!
      ψάξτε το θέμα.

      • Ο/Η Πανδίων λέει:

        Η Βάρνταλος είχε γυρίσει σκηνές για την ταινία της του 2009 «my life in ruins», που έκάνε πως ξεναγεί ένα γκρουπ τουριστών (δηλαδή μια καθημερινή εικόνα στην Ακρόπολη), ενώ οι περισσότερες λήψεις δεν ήταν κάν πάνω στην Ακρόπολη αλλά φόντο της Ακρόπολης από διάφορα σημεία (https://www.youtube.com/watch?v=AkRMBRxC_Gk) . Φαντάζομαι θα είχαν επίσης καλύψει τα απαραίτητα βάσει νόμων «αντίτιμα», δεν βλέπω τι σχέση έχει με το στήσιμο πασαρέλας μεταξύ Ερεχθείου και Παρθενώνα και το κλείσιμο ουσιαστικά του χώρου για μέρες. Η Λάσκαρη φωτογραφήθηκε χωρίς άδεια από κανέναν. Τα παραπάνω επίσης σωστά-λάθος δεν πρέπει να διαφοροποιούν καθόλου το ναι η όχι για αυτή την περίπτωση, αλλιώς αν πάρει κάποτε μια λάθος απόφαση το ΚΑΣ ή ο υπουργός (Λιάπης πχ) με αυτή την λογική απαγορεύεις στους επόμενους να πάρουν την σωστή λόγω προηγούμενου.
        Μια χαρά τα ξέρω 🙂 Για τα 2εκ (και εδώ είναι η ξεφτίλα καθώς 50 έχουν να σκάσουν για διαφημιστικό χρόνο ενώ για το απαραίτητο background 2εκ που είναι ελάχιστα περισσότερα από τα «τέλη» βάσει νόμων για χρήση αρχαιολογικών χώρων και βιντεοσκόπηση τέτοιου μεγέθους), έγραψα και στο κείμενο μου. Σε πιο μικρή δηλαδή κρίση θα λέγαμε ναι απο 5εκ κ πάνω ενώ σε πιο μεγάλη ναι και σε 10χιλ? Δεν είναι λογική αυτή κατά την γνώμη μου. Η Ακρόπολη φαντάζομαι κόβει μόνη της από εισιτήρια πάνω από 15-20εκ τον χρόνο.

      • Ο/Η Po λέει:

        Κοιτάξτε, χαίρομαι που έχετε βάσιμα επιχειρήματα, είναι σημαντικό και το σέβομαι.
        Το θέμα μας, ίσως, είναι άλλο: Ο ρόλος της πολιτισμικής κληρονομιάς.
        Ο χώρος γύρω από τον Παρθενώνα, δηλ. η Ακρόπολη, δεν ήταν ξέρετε χώρος απαγορευμένος στην αρχαιότητα, ήταν χώρος που πηγαινο-ερχόταν κόσμος, πουλούσε και διαλαλούσε εμπορεύματα, υπήρξε στέκι συζητήσεων. Χώρος ζωντανός κι ελεύθερος για ελεύθερους (όσοι ήταν τότε οι) πολίτες.
        Άποψή μου: Τα μνημεία μας, πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά. Ζωντανά.
        Αυτό αφορά όλα τα μνημεία κι η άποψη αυτή δεν χωρά, και δεν είναι καθόλου χυδαία. Τους χώρους εμείς οι άνθρωποι τους δίνουμε αξία ή, στην απαξία. Εμείς.

        ΥΓ:
        (Ο ΚΑΣ είπε ΟΧΙ στην παραχώρηση του Ηρωδείου το 1998 στον σχεδιαστή μόδας Κάλβιν Κλάιν, αλλά είπε ΝΑΙ στη φωτογράφιση της Τζένιφερ Λόπεζ στον Παρθενώνα το 2008.)

      • Ο/Η Πανδίων λέει:

        🙂 Για Τζεϊλο είπε ναι η υπουργάρα ο Λιάπης (γι’ αυτό τον ανέφερα πριν) χωρίς να περάσει καν απο το ΚΑΣ η πρόταση. Αυτός ο χώρος που περιγράφεις ήταν η Αγορά όχι η Ακρόπολη.
        Συμφωνώ βέβαια στην ουσία της αναφοράς σου. Ένα μνημείο όταν δεν χρησιμοποιείται απαξιώνεται και χάνεται στον χρόνο. Το θέμα μου είναι η χρήση. Και όπως φαντάζεσαι στην συγκεκριμένη περίπτωση προσωπικά δέχομαι μόνο μια χρήση. Ορθά επίσης λές πως την αξία την δίνουμε εμείς, αλλά ποιοι «εμείς».

      • Ο/Η Po λέει:

        Δεν περιγράφω την αγορά, περιγράφω, έστω και λίγο άγαρμπα, αυτό που θέλω να πω: Αυτά τα αρχαία κάποτε ήταν, για τους τότε κατοίκους, η καθημερινότητα.
        Κι οι διαφορετικές αυτές μας οι απόψεις απόψεις, όχι μόνο η δική σας και η δική μου, μιλώ γενικώς για το όλο ζήτημα που τόσο πολύ συζητήθηκε και συζητιέται, δεν αντικαθρεπτίζουν παρά μόνο
        τις αντιφάσεις της νεωτερικής μας εξέλιξης ως κοινωνία. Εδώ σταματώ και ανεβάζω (σε λίγο) μία ακόμη άποψη, με την οποία εν πολλοίς συμφωνώ.

        Ελπίζω να τη διαβάσετε με προσοχή.

  5. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ζούμε βλέποντας και κρίνοντας εν γένει την ζωή μας, μέσα από τους χριστιανικούς φακούς, που μας φόρεσαν βίαια, πριν από αιώνες. Τους έχουμε συνηθίσει τόσο πολύ ώστε είναι κάτι που δεν αντιλαμβανόμαστε πια. Κάτι για το οποίο είμαστε ανυποψίαστοι. Ετσι αντιμετωπίζουμε έννοιες και ζητήματα που αφορούν αξίες και ιδανικά τα οποία αποτελούν την αντινομία της μεταφυσικής, με χριστιανικό βλέμμα. Η Ιερότητα της Ακροπόλεως δεν έχει καμία σχέση με την μεταφυσική ιερότητα του Χριστιανισμού κατά τον οποίο, ταυτίζεται με μία υπερκόσμια οντότητα και συνεπώς δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.
    Κατά την γνώμη μου, η ιερότητα της Ακροπόλεως και κάθε διαχρονικό επίτευγμα των Ελλήνων και γενικότερα των ανθρώπων συνίσταται σ’ ένα απολύτως γήινο πεδίο. Ο Παρθενώνας, εκτός από την εξαίρετη αισθητική του, προσφέρει ένα ακόμα μήνυμα. Σε βγάζει έξω από το σκοτεινό σπήλαιο σου με τις σκιές του που σου προκαλούν φοβίες, τρόμο, βαρβαρότητα, σε τοποθετεί κάτω από τον υπέροχο ήλιο της Μεσογείου και σου λέει: μην σ’ απασχολεί τι υπήρξε πριν από όλα και τι θα συμβεί όταν δεν θα υπάρχεις πια. Φρόντισε να ζήσεις την ζωή, κατανικώντας τις φοβίες σου, αντιμετώπισε την βαρβαρότητα σου, που είναι αποτέλεσμα της άγνοιας και του φόβου και ζήσε σ’ αρμονία και κάλος με την φύση και τον εαυτό σου, ώστε να δώσεις ένα νόημα στην ζωή σου που να την κάνει άξια να την ζεις. Τα πάντα συντελούνται εδώ, κάτω από το φώς του ήλιου.
    Αυτή η ιερότητα, που δεν έχει μια στατική υπόσταση, αλλά εμπεριέχεται μέσα στο: «Τα πάντα ρεί», δεν κινδυνεύει από τέτοιες εκδηλώσεις. Μάλιστα, η επίδειξη μόδας, αν αφαιρέσεις τον υπερβολικό χαρακτήρα που της προσδίδουν, είναι μία ευχάριστα αισθητική διαδικασία.
    Δεν είναι μόνο τα χρήματα που θα μπορούσαμε να κερδίσουμε. Το κυριότερο είναι ότι συνεχίζουμε να σκεπτόμαστε χριστιανικά ακόμα και εμείς που τον απορρίπτουμε ολοκληρωτικά, χωρίς να το συνειδητοποιούμε. Και αυτό είναι ένα πρόβλημα, που οφείλει να λύσει ο καθένας, για τον εαυτό του.
    ΙΩΝΙΚΟΝ
    Γιατί τα σπάσαμε τ’ αγάλματα των,
    γιατί τους διώξαμε απ’ τους ναούς των,
    διόλου δεν πέθαναν γι’ αυτό οι θεοί.
    Ο γη της Ιωνίας, σένα αγαπούν ακόμη,
    σένα οι ψυχές των ενθυμούνται ακόμη.
    Σαν ξημερώνει επάνω σου πρωί αυγουστιάτικο
    την ατμόσφαιρα σου περνά σφρίγος απ’ την ζωή των,
    και κάποτ’ αιθέρια εφηβική μορφή,
    αόριστη, με διάβα γρήγορο,
    επάνω από τους λόφους σου περνά.
    Κ. Καβάφης
    ΥΓ
    Η υποκριτική τοποθέτηση του Ιερώνυμου, δεν αξίζει ιδιαίτερου σχολιασμού. Δεν θέλω όμως, να είμαι άδικος μαζί του. Χρειαζόμαστε ιδανικά που εμπνέουν, είπε. Θα συμφωνήσω, μόνο που αυτά βρίσκονται απολύτως έξω από το θρησκευτικό του πεδίο.

    • Ο/Η Πανδίων λέει:

      Ωραίες σκέψεις, αλλά πως η «μη χριστιανικής επιρροής αντίληψη της ιερότητας» του χώρου θα επέτρεπε την αλλαγή της χρήσης του, δηλαδή από Ιερό Χώρο σε πασαρέλα δεν το καταλαβαίνω…Η «ιερότητα» θρησκευτικών κέντρων δεν είναι μια άπιαστη φιλοσοφική ή αισθητική έννοια την οποία αναλύουν και ερμηνεύουν οι μη θρησκευτές, αλλά έμπρακτη εκδήλωση των θρησκευόμενων. Αν ο χώρος της Ακρόπολης δηλαδή ήταν στην διαχείριση θρησκευτών της Παλλάδος κτλ και αυτοί έλεγαν ναι για μια τέτοια εκδήλωση το συζητάγαμε. Αφού όχι…τι να λέμε.

  6. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Η Ακρόπολη δεν ανήκει σε καμία θρησκεία, δεν είναι ιδιωτικός χώρος κανενός. Είναι υπερτοπικός και διαχρονικός χώρος, όπως άλλοι, σ’ άλλα σημεία του πλανήτη. Εξήγησα τι είναι για μένα η ιερότητα του. Την αντιλαμβάνομαι σαν μία αντίληψη, που εμπλουτίζει τον άνθρωπο και την ιστορική του πορεία, στο πλαίσιο της διαχρονικότητας. Δεν τον ταυτίζω με καμία θρησκεία, με κανέναν Θεό ή θεούς.
    Φράσεις, σαν την: «Εκάς οι βέβηλοι», δεν με εντυπωσιάζουν. Στοχεύουν, στην δημιουργία ενός μεταφυσικού φόβου, μιας ζωηρής αίσθησης που θα μείνει στην μνήμη και πίσω απ’ αυτήν υπάρχει η πρόθεση να παραχθεί ένα αίσθημα φόβου για μία ιερότητα και μυστήριο που στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Ακριβώς, αυτήν την απουσία προσπαθεί να κρύψει, αυτός ο υπερβολικός σεβασμός. Οι μύστες-δηλαδή οι οργανωμένοι οπαδοί- από την μία μεριά και άλλοι που διαφωνούν ή αδιαφορούν και που εδώ ονομάζονται βέβηλοι.
    Είμαι ανθρωποκεντρικός. Ούτε θεοκρατικός, ούτε κάτι άλλο. Ο ιερός χώρος της φιλοσοφίας, της τέχνης, της επιστήμης, για μένα είναι εργαλεία και ανταποκρίνονται στον ρόλο τους, μόνο αν τα βλέπω σαν μεγέθη που εμπλουτίζουν την ζωή και τις αξίες της, που μας βγάζουν έξω από την βαρβαρότητα και την κτηνωδία. Όλα βρίσκονται υπό το βλέμμα μιας συνεχούς κριτικής και ενός επαναπροσδιορισμού. Ακόμα και την αξία της ζωής, οφείλουμε να την επαναπροσδιορίζουμε από καιρού εις καιρό.
    Κάθε άλλη αντίληψη της έννοιας «ιερός-ιερότητα», έχει μεταφυσική καταγωγή και στοχεύει στο να καταστήσει μία γνώμη, ιδέα, κατάσταση, απαγορευτική στην κριτική και στην εξασφάλιση της κυριαρχίας της, εσαεί.
    Πρακτικά: Ο χώρος μπορούσε να δοθεί και δεν έχω καμία αμφιβολία, πως δεν θα έχανε καθόλου από την λάμψει του το μνημείο. Ο δε ισχυρισμός, ότι θα μπορεί ο καθένας να τον ζητάει κάθε μέρα, είναι υπερβολικός. Δεν ασχολούνται όλοι με την Ακρόπολη, ούτε μπορεί ο καθένας να δίνει κάποια εκατομμύρια, τόσο εύκολα.

    • Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

      Ἡ Ἀκρόπολις δὲν ἀνήκει σ’αὐτοὺς ποὺ ἔκτισαν ἕναν ἄλλο ναὸ μέσα στὸν Παρθενῶνα γιὰ προσηλυτιστικοὺς λόγους, οὕτως σὲ ὅσους βολεύτηκαν μὲ τὸ τερατούργημα. Οὔτε φυσικὰ σ’αὐτοὺς ποὺ τὸν κρατοῦν ἐρείπιο καὶ ἐνδιαφέρονται μόνον γιὰ τὴν χρηματικὴ ἀξιοποίησιν του. Βεβαίως εἶναι κατακτητές. Δὲν θὰ δώσουν τὸ σύμβολο τῆς νίκης τους, ὅσο παραμένουν νικητές.

  7. Ο/Η laskaratos λέει:

    Προσωπικά θεωρώ πως πίσω από «ιεροποιήσεις» χώρων, κρύβεται σχεδόν πάντα υποκρισία. Ένας οικογενειάρχης όταν έχει χρεοκοπήσει θα κάνει ότι μπορεί για να ταΐσει τα παιδιά του. Ιερό χρέος έχει η κυβέρνηση να θρέψει και να ανακουφίσει κάθε άνθρωπο που υποφέρει άδικα μέσα στη χώρα. Τα λεφτά λοιπόν που χάθηκαν από την υπόθεση αυτή είναι ιερά, αν πήγαιναν για ιερό σκοπό. Τώρα ένας εμπορευματοποιημένος χώρος με εισιτήριο, βαφτίζεται ιερός από τους γνωστούς ανθρώπους που η υποκρισία τους έχει γίνει δεύτερη φύση.
    Μέχρι και ο Λιάπης αρχιεπίσκοπος που εμπορεύεται τη «Θεία Χάρη», ο αρχιεπίσκοπος της Εκκλησίας αυτών που κατέστρεφαν την Ακρόπολη βγήκε και μίλησε κατά της εκδήλωσης του οίκου μόδας.

    • Ο/Η Po λέει:

      Συνάδελφε Αναγνώστα, είδατε ποτέ να γίνεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα €κατομμύρια αυθαίρετα, ή για τη διαφθορά, όπως έκαναν οι Ρουμάνοι στη χώρα τους;
      Μάλλον δεν θα ζήσουμε να το δούμε…

  8. Ο/Η Θάνος Ξένος λέει:

    Εάν ζητούσαν να εγκρίνει την ΚΑΘΕ χρήση του χώρου μία επιτροπή (δημιουργημένη ειδικά για αυτό τον σκοπό) θα είχε εγκριθεί παμψηφεί …

  9. Ο/Η laskaratos λέει:

    Περί ιερότητος:

    Δυο νεαροί Ρώσοι τουρίστες κάνουν ζημιές στην Ακρόπολη. Αν και κλήθηκαν να σταματήσουν, συνέχισαν τα ακροβατικά τους και έριξαν κάτω πολλούς δομικούς πρόσθετους μεσαιωνικούς λίθους:

    http://en.protothema.gr/two-russian-tourists-damage-acropolis-while-combining-sightseeing-with-parkour/

    Two Russian tourists damage Acropolis while combining sightseeing with parkour
    Oct, 06 2014

    Two Russian tourists, both aged 23, damaged a wall at the Acropolis while doing acrobatics and other parkour maneuvers. A guard noticed the young men scaling a wall. They were warned to stop but ignored the guards. As a result, several stones fell off the section they were climbing that was a medieval addition to the ancient structure. The two young men were arrested for damaging the archaeological site and will appear before an examining magistrate.

    Εδώ ο χώρος γεμάτος από αξιοσέβαστα πρόσωπα που τον τιμούν με την παρουσία τους.

    Και εδώ η αλητοαριστερά της δραχμής

    http://www.iefimerida.gr/news/215042/oi-neolaioi-toy-syriza-prospathisan-na-valoyn-ohi-stin-akropoli-eikones

    Οι νεολαίοι του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησαν να βάλουν το «Οχι» στην Ακρόπολη [εικόνες]

    02|07|2015

    Ντου στην Ακρόπολη έκαναν νωρίτερα ομάδα της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ και μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, με σκοπό να αναρτήσουν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης πανό υπέρ του «Οχι».

    Οι νεολαίοι του ΣΥΡΙΖΑ ανέβηκαν στον ιερό βράχο της Ακρόπολης κρατώντας το πανό που είχαν μαζί τους διπλωμένο. Οταν έφθασαν επάνω προσπάθησαν να το ανοίξουν για να το κρεμάσουν, ωστόσο, εκείνη τη στιγμή παρενέβη η αστυνομία εμποδίζοντάς τους και αναγκάζοντάς τους να… εγκαταλείψουν την προσπάθεια και να αποχωρήσουν.

    Απτόητοι, συνέχισαν τη μίνι διαδήλωσή τους υπέρ του «όχι«» στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αεροπαγίτου συνθήματα υπέρ του «Όχι» στο δημοψήφισμα και πετώντας φέιγ βολάν.

    Οι τουρίστες κοιτούσαν απορημένοι…
    ____________

    και εδώ οι συνήγοροι των σφαγέων των παιδιών της Σρεμπρένιτσα και φίλοι της ισλαμοφασιστικής Χαμάς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s