Γιορτή Ιεραρχών: H γελοιότητα του Υπουργείου Θρησκεύματος

[Η «δημιουργική ασάφεια» του πατριαρχικού Υπουργού]

Οι Δύο Ιεράρχες

Οι Δύο Ιεράρχες

Άρθρο του μπλογκ Ρ. και Λ. Εμμονές
Η ανακοίνωση του Υπ.Παιδείας σχετικά με τη γιορτή των Ιεραρχών, μοιάζει με τους χρησμούς της Πυθίας. Ο Υπουργός δεν τολμάει να τα βάλει με αυτόν που απέλυσε τον προκάτοχό του, τον Αρχιεπίσκοπο Λιάπη, που πρόσφατα έβριζε και κινδυνολογούσε, εκμεταλλευόμενος την πρωθυπουργική δειλία, άγνοια, κουτοπονηριά και ανικανότητα: «Ιερώνυμος: Νυχτωμένοι όσοι δεν βλέπουν ότι πάμε σε αφελληνισμό και  αποχριστιανισμό…Για τον Νίκο Φίλη: «Είναι προβληματικός άνθρωπος….το μουσουλμανικό στοιχείο δεν αφομοιώνεται μάλλον εμείς θα πάμε προς τα εκεί».

Ο Γαβρόγλου εμφανίζεται ανίκανος να μοιρασει δυο γαϊδάρων άχυρα: «Αλαλούμ με απόφαση του υπoυργείου Παιδείας για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών». Σύμφωνα με το υπηρεσιακό έγγραφο του υπουργείου Παιδείας «τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017, ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών, στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύνανται να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες που σχετίζονται με τη συμβολή των Τριών Ιεραρχών στα Γράμματα, με ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων». Ωστόσο, η απόφαση αυτή έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με το Προεδρικό Διάταγμα 104/79 (Άρθρο 2, Παρ. 3), που ορίζει πως η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι αργία, όπως και με το άρθρο 1 παρ.11(α) του Ν. 1157/1981 και με την υπουργική απόφαση 80033/Γ2 της 12/12/2006- άρθρο 2 παρ.3(β)]. Αυτό σημαίνει πως η ημέρα θα κυλήσει χωρίς εκκλησιασμό, πανηγύρια και ομιλίες, όμως  το Υπουργείο δεν τολμάει να το πει, αφήνοντας τους εκπαιδευτικούς να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά. Η γνωστή απάτη της δημιουργικής ασάφειας του ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία ο Βαρουφάκης και ο Αλέξης θα ξεγελούσαν τους Κουτόφραγκους, σε όλο της το μεγαλείο.

Ασφαλώς η 30 Γενάρη πρέπει να γίνει εργάσιμη ημέρα μαθημάτων και να απαγορευθεί κάθε πανηγύρι για τους Ιεράρχες, για τον απλό λόγο πως τα σχολεία δεν είναι ιεροδιδασκαλεία της Βυζαντινής Εκκλησίας. Προς το παρόν, ας τηρείται τουλάχιστον ο ισχύων Νόμος (Π.Δ.) που θεσπίστηκε επί κυβερνήσεως ΝΔ (1979). Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΕΛ μοιάζει να βρίσκεται δεξιότερα και από τη ΝΔ του παλιού Κ. Καραμανλή, αλλά ας κατανοήσει επιτέλους πως εδώ δεν είναι Ιράν και πως δεν μπορεί να πατάει σε δυο βάρκες.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

12 απαντήσεις στο Γιορτή Ιεραρχών: H γελοιότητα του Υπουργείου Θρησκεύματος

  1. Ο/Η Dr Mesmer λέει:

    http://www.enikos.gr/society/431601,Alaloym-me-apofash-toy-ypoyrgeioy-Paideias-gia-th-giorth-twn-Triwn-Ierarxwn.html

    Αλαλούμ με απόφαση του υπoυργείου Παιδείας για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών
    Πρώτη καταχώρηση: 25/01/2017 – 22:51
    ΠΗΓΗ: Real.gr

  2. Ο/Η Αδ.Κοραής λέει:

    Ιεράρχες διάκονοι της χούντας [Β έκδοση] [Βασδέκης 1981]



  3. Ο/Η Αδ.Κοραής λέει:

    http://www.kathimerini.gr/141163/article/epikairothta/ellada/ta-roz-skandala-ths-ierarxias

    H Kαθημερινή

    26.01.2003

    Τα «ροζ σκάνδαλα» της Ιεραρχίας…

    Του Γρηγόρη Καλοκαιρινού

    Σε δεινή θέση έναντι της ελληνικής κοινωνίας έχει περιέλθει τον τελευταίο καιρό η διοικούσα Εκκλησία, μετά και τις πρόσφατες καταγγελίες, που ήδη διερευνά η Δικαιοσύνη, περί κυκλωμάτων τα οποία δρούσαν και στον εκκλησιαστικό χώρο και μάλιστα -όπως διαδίδεται- ορισμένα εξ αυτών προσπαθούσαν να εμφανιστούν και σαν «ασπίδα προστασίας» των θυμάτων τους από την αόρατη μέχρι πρότινος «17 Νοέμβρη». Ουσιαστικά, το συγκεκριμένο αυτό αλλά άκρως σοβαρό και «ευρέος φάσματος» γεγονός, ήλθε να προστεθεί σε ένα μακρύ κατάλογο καταγγελιών, δημοσιευμάτων και πάσης φύσεως εκπομπών τηλεοράσεως και ραδιοφώνου που, ασχέτως αν αποδείχθηκαν αληθή ή όχι, απησχόλησαν την κοινή γνώμη τις τελευταίες δεκαετίες και είχαν «ροζ απόχρωση».

    Λησμονημένα γεγονότα

    Με λησμονημένα ίσως πιο παλαιά γεγονότα, όπως, για παράδειγμα, του πρώην Δράμας Φιλίππου, του πρώην Αθηνών Ιακώβου, του πρώην Πρεβέζης Στυλιανού, του πρώην Ηλείας Αθανασίου, του πρώην Κυθήρων Ιακώβου και με περισσότερο κοντινό, χρονικά, το μπαράζ των καταγγελιών του πρώην Μητροπολίτη Αττικής Νικοδήμου εις βάρος του νυν Αττικής κ. Παντελεήμονος για ομοφυλοφιλικές σχέσεις, ήρθε να προστεθεί και μία σειρά «διαδόσεων» τις οποίες εξετάζουν οι ανακριτικές αρχές για εκβιασμούς ιεραρχών με «σκανδαλώδη ζωή» από οργανωμένους εκβιαστές.

    Βεβαίως, η υπόθεση του Μητροπολίτου Αττικής δεν εντάσσεται στην κατηγορία των εκβιασμών, όμως αυτό δεν έχει καμία σημασία, αφού κοινός παρονομαστής όλων αυτών των περιστατικών -παλαιών και νέων- είναι το «απολεσθέν» ήθος ή όχι ορισμένων Αρχιερέων και φυσικά η αναζήτηση της αλήθειας, όσο δύσκολη και αν είναι μια τέτοια προσπάθεια.

    Και είναι δύσκολη, για δύο λόγους:

    Πρώτον, γιατί είναι πρακτικώς σχεδόν αδύνατο να υπάρξουν «άμεσες» μαρτυρίες, δηλαδή να συλληφθούν κληρικοί τη στιγμή της «συνομιλίας» τους με ανεψιούς ή ανιψιές. Γι’ αυτό και όλες οι μέχρι τώρα καταγγελίες, παλαιές και νέες, στηρίζονται σε καταθέσεις τρίτων ή κασέτες των οποίων η αξιοπιστία μπορεί κάλλιστα να αμφισβητηθεί. Να θυμηθούμε ότι ο Ιάκωβος Βαβανάτσος παρητήθη του θρόνου των Αθηνών, αλλά τα δικαστήρια τον δικαίωσαν έπειτα από χρόνια, όπως και τον Πρεβέζης Στυλιανό Κορνάρο. Το πρώτο τον «καθήρεσαν» ουσιαστικά οι παρεκκλησιαστικές οργανώσεις με εντολή του τότε πρωθυπουργού K. Καραμανλή, γιατί, ως νέος Αρχιεπίσκοπος, σκόπευε να ιδρύσει Τράπεζα της Εκκλησίας δημιουργώντας έτσι πρόβλημα οικονομικό στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, στην οποία ήσαν μέχρι τότε (1963) κατατεθειμένα όλα τα εκκλησιαστικά χρήματα.

    Τον Πρεβέζης τον «έφαγε» ο οικονομικός εκβιασμός ενός «δικού» του παπά σε συνεργασία με την παπαδιά του. Επομένως, οι όποιες κατηγορίες κατά κληρικών σπάνια αποδεικνύονται και λάμπει η αλήθεια. Γι’ αυτό και ο λεγόμενος «σκανδαλισμός» είναι ουσιαστικά ένα πολύ ευαίσθητο στοιχείο, που εύκολα γίνεται αντικείμενο εκμεταλλεύσεως.

  4. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Μια Εκκλησία ξεχειλισμένη από σκάνδαλα και από μαύρο χρήμα κοροϊδεύει τον Υπουργό του άχρηστου πρωθυπουργού και δεν τρέχει τίποτα

  5. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Όταν θέλεις να τους ικανοποιήσεις όλους δεν ικανοποιείς καέναν.
    Αυτός ο κουτοπόνηρος και δειλός άνθρωπος είναι αριστερός καθηγητής του Πολυτεχνείου;
    Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μάθει να τσαλαβουτάει στο περίπου, στο άραξε δικέ μου και στο δεν τρέχει τίποτα

    http://www.vimaorthodoxias.gr/eipan/tris-ierarches-apories-tou-iske-gia-ti-stasi-tou-ip-pedias/

    Τρεις Ιεράρχες: Απορίες του ΙΣΚΕ για τη στάση του Υπ.Παιδείας

    Με λιτή πλην σαφή ανακοίνωση το ΔΣ του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος (ΙΣΚΕ) σχολιάζει τις κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών και παράλληλα θέτει προβληματισμούς για τις ενέργειες αυτές.

    Η ανακοίνωση αναφέρει:

    Προβληματισμοί και απορίες….

    Σχετικά με τον εορτασμό της χαρακτηρισμένης ως θρησκευτικής από το ΠΔ του 1979 εορτής των Τριών Ιεραρχών, ποια διάταξη οφείλουν να εφαρμόσουν οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί; Την τελευταία ΥΑ του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου, την εγκύκλιο της Γενικής Δ/νσης Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας για τον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου του σχολικού έτους 2016-2017 (99350/Δ2/16-6-2016) σύμφωνα με την οποία ισχύουν όσα ορίζονται από το ΠΔ 104/79 (ΦΕΚ 23 Α) (1) ή τον νόμο 1157/1981 (2);

    Ακόμα ποιοι έθεσαν το ερώτημα, που αναφέρεται στην τελευταία ΥΑ; Αν όχι οι εκπαιδευτικοί που είναι ενημερωμένοι για τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία των σχολείων τους, τότε ποιοι; Και πόσο σαφής είναι η απάντηση του Υπουργείου «δύνανται να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες που σχετίζονται με τη συμβολή των Τριών Ιεραρχών στα Γράμματα, με ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων.» Τι δραστηριότητες, ποια συμβολή;

    Πρώτιστη δραστηριότητα εορτασμού θρησκευτικής εορτής είναι η συμμετοχή στη λατρευτική πράξη, αυτό που κοινά ονομάζεται εκκλησιασμός!!! Γιατί μας τρομάζουν οι λέξεις και γιατί δεν τις χρησιμοποιούμε; Πόσο έντιμο και δέον είναι να μη λέμε τα πράγματα με το όνομα τους οι επιστήμονες και οι πνευματικοί ηγέτες; (επιστήμη, η των ονομάτων επίσκεψις…)

    http://www.vimaorthodoxias.gr/nea/trion-ierarchon-ine-i-den-ine-argia/

    Τριών Ιεραρχών: Είναι ή δεν είναι αργία;

    «Είναι ή δεν είναι είναι επίσημη αργία η γιορτή των Τριών Ιεραρχών για τους εκπαιδευτικούς;»

    Απάντηση στο συγκεκριμένο αυτό ερώτημα καλούνται να δώσουν έως τη Δευτέρα υπουργείο Παιδείας, ΟΛΜΕ και εκπαιδευτικοί που επικαλούνται Προεδρικά Διατάγματα και αλλεπάλληλες εγκυκλίους.

    Την ίδια ώρα σύγχυση έχει προκληθεί σε γονείς και μαθητές για το το πώς ακριβώς θα εορτασθεί η γιορτή των Τριών Ιεραρχών την ερχόμενη Δευτέρα. Υπουργείο, ΟΛΜΕ και Σύλλογοι Διδασκόντων εκδίδουν ανακοινώσεις για το αν η ημέρα είναι αργία ή αν πρέπει να παρευρεθούν οι καθηγητές σε εορταστικές εκδηλώσεις.

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Επειδή άλλοι από τους πιστούς έλεγαν ότι ο Μ. Βασίλειος είναι ο καλλίτερος και ονομάζονταν Βασιλείται, άλλοι έλεγαν ο Ιωάννης Χρυσόστομος είναι ο καλλίτερος και ονομάζονταν Ιωαννίται και άλλοι θεωρούσαν τον Γρηγόριο και ονομάζονταν Γρηγορίται, ο Αλέξιος ο Κομνηνός το 1100 μ.Χ. προκειμένου να σταματήσουν οι διαμάχες και οι φιλονικίες μεταξύ τους, καθιέρωσε τον κοινό εορτασμό τους κάθε 30 Ιανουαρίου.
      Λοιπόν προτείνω, επειδή και τώρα υπάρχει διαμάχη, αν θα είναι αργία ή θα γίνουν διάφορες εκδηλώσεις για τους ιεράρχες, εξ αιτίας του φοβισμένου κ. Γαβρόγλου που θέλει να είναι και με το ιερατείο αλλά και να παριστάνει τον καινοτόμο, από του χρόνου να εφαρμοστεί η ίδια τακτική του Κομνηνού, από την ανάποδη. Δηλαδή,όχι μόνο να μην είναι αργία, αλλά και να μην γίνεται καμία εκδήλωση και αναφορά στους τρεις ιεράρχες, στα σχολεία και πανεπιστήμια. Είναι πρόδηλο ότι απέτυχαν σαν προστάτες της ελληνικής παιδείας, αφού επί μονίμου βάσεως αξιολογείται πολύ χαμηλού επιπέδου. Αλλωστε η προσφορά αυτών των τριών, ήταν μεν σημαντική στον Χριστιανισμό, αλλά απολύτως ανύπαρκτη σ’ ότι αφορά την παιδεία, την γνώση, την επιστήμη, τις τέχνες.
      Βέβαια, το ιερατείο στην προσπάθεια του να εξωραίσει την κατάσταση, προβάλλει διάφορους ισχυρισμούς, όπως ότι ο Γρηγόριος ήταν πολύ καλός ποιητής και έγραψε ηθικά(!) ποιήματα..
      Σ’ ότι αφορά τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, λένε πώς από το στόμα του έρεε μέλι.. Ας δούμε:» Οι Ελληνες είναι βρωμεροί και πανάθλιοι, μιαροί και παμμίαροι» (Εις τον μακάριον Βαβύλαν, λόγος β’, παρ. α.).
      Από την έκδοση «Ελληνες Πατέρες της εκκλησίας», εκδ. οίκου «Γρηγόριος Παλαμάς», όπου χαρακτηρίζει οναμαστικά τους Ελληνες: Μωρούς, ασοφότερους από τα ζώα, χοίροι που πασαλείφονται με περιττώματα, κυνικά καθάρματα, αναίσχυντους και πολλά άλλα. Τον δε δάσκαλο του, φιλόσοφο Λιβάνιο για να τον.. τιμήσει τον αποκαλεί «άθλιε και ταλαίπωρε Λιβάνιε», (Εις τον μακαριον Βαβύλα). Η Αρχιεπισκοπή Αθηνών έγραψε: «Μπροστά στον Ιωάννη Χρυσόστομο οι Ελληνες της εποχής του φαίνονται βάρβαροι κακοτέχναι» Περιοδικό «τόλμη» τ. 70 σ. 38. Τι ροή μελιού!..
      Δεν χρειάζεται προστάτες, η ελληνική παιδεία. Αρκετά προβλήματα έχει. Οι καλλίτεροι προστάτες, είμαστε εμείς οι ίδιοι, η κοινωνία, οι δάσκαλοι, οι καθηγητές, οι μαθητές-μαθήτριες και ο κοινός προβληματισμός μας, πώς θα αναβαθμίσουμε την σχεδόν ανύπαρκτη παιδεία μας.
      Ας ρίξουμε τους τρείς ιεράρχες, στης λησμονιάς το πηγάδι.

  6. Ο/Η laskaratos λέει:

    Σε όλα τους επικίνδυνοι παλιάνθρωποι και απατεώνες:

    http://www.topontiki.gr/article/178152/erntogan-o-tsipras-moy-eipe-oti-mesa-se-15-meres-tha-ekdothoyn-oi-8-stratiotikoi

    18.7.2016 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB

    Ερντογάν: Ο Τσίπρας μου είπε ότι μέσα σε 15 μέρες θα εκδοθούν οι 8 στρατιωτικοί
    ……………………………

    • Ο/Η Aκραίος Κεντρώος λέει:

      http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/44341334834-44341334834

      Το εξωφρενικό σχόλιο του Μαξίμου για τη Δικαιοσύνη

      Παραβιάζοντας το δημοκρατικό εθιμικό που θέλει να μην σχολιάζονται οι δικαστικές αποφάσεις το γραφείο του Πρωθυπουργού έσπευσε να κατευνάσει τον Ερντογάν, βγάζοντας στη φόρα τον Αρειο Πάγο και τους οκτώ τούρκους αξιωματικούς ως πραξικοπηματίες

  7. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2554905/sigchisi-me-tin-argia-ton-trion-ierarchon-ke-ta-scholia

    Σύγχυση με την αργία των Τριών Ιεραρχών και τα σχολεία
    Δύο ανακοινώσεις από το υπουργείο Παιδείας και μία από τους εκπαιδευτικούς
    27/01/2017

    Ενώ τα σχολεία έχουν κλείσει για τριήμερο, βγήκε εγκύκλιος
    http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/epeigoysa-egkyklios-gia-toys-treis-ierarhes-se-gymnasia-kai-lykeia-ekdiloseis#ixzz4WzYYxByB
    Επείγουσα εγκύκλιος για τους Τρεις Ιεράρχες σε Γυμνάσια και Λύκεια. Εκδηλώσεις χωρίς απουσίες στους μαθητές
    Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 27 Ιανουάριος, 2017 – 18:1

    Η σημερινή εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας ορίζει πως στα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια όπου οι σύλλογοι Διδασκόντων έχουν αποφασίσει να διοργανωθεί εκδήλωση σχετικά με την εορτή των Τριών Ιεραρχών, η παρουσία των μαθητών κρίνεται προαιρετική και χωρίς απουσίες.

    Διαβάστε παρακάτω το μήνυμα του Κώστα Γαβρόγλου που στάλθηκε στα σχολεία με τη σημείωση να διαβαστεί τη Δευτέρα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς

    ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

    Τιμούμε σήμερα στην εκπαίδευση τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών και στο πρόσωπό τους τιμούμε την παιδεία. Πάνω στην εορτή αυτή αξίζει να αναστοχαστούμε, έτσι ώστε να μην χαθεί το νόημά της στη συνήθεια της ετήσιας επανάληψης.

    Ο εορτασμός των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε από το ελληνικό κράτος και επομένως από τη στιγμή που δημιουργήθηκε το κράτος, η παιδεία βρέθηκε στο κέντρο της πολιτικής. Από πολύ νωρίς φρόντισε για την καλλιέργειά της, τόσο στο εσωτερικό όσο και στις ελληνικές κοινότητες που βρίσκονταν ακόμη στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και τη διασπορά. Άνοιξαν σχολεία σε όλη τη χώρα και το Πανεπιστήμιο προσέλκυε φοιτητές όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από τις κοινότητες του εξωτερικού. Οι Δάσκαλοι του Γένους κατείχαν περίοπτη θέση στη γενεαλογία του Έθνους. Η Παιδεία έγινε ένας θεσμός ιερός – ιερότητα την οποία συμβολίζει ο σημερινός εορτασμός της στο πρόσωπο των αγίων-προστατών της.

    Τι σημαίνει όμως «ιερότητα της Παιδείας»; Αναγνωρίζοντας την ιερότητα της Παιδείας, αναγνωρίζουμε εμφατικά ότι η Παιδεία βρίσκεται στο κέντρο της ανθρώπινης ύπαρξης. Αναγνωρίζουμε δηλαδή ότι η Παιδεία, πολύ περισσότερο από φορέα γνώσεων, αποτελεί απαραίτητο στοιχείο της διαμόρφωσης της ανθρώπινης υπόστασης, της ανθρώπινης προσωπικότητας, ότι είναι αυτή που βοηθά τον άνθρωπο να αποσαφηνίσει τις ηθικές τους αξίες, που τον καθιστά κοινωνική και πολιτική οντότητα, που αποτελεί τον οδηγό του στις δύσκολες αποφάσεις και τα διλήμματα της ζωής. Γι’ αυτό και η επιλογή των Τριών Ιεραρχών ως προστατών της δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για προσωπικότητες που έζησαν σε μια μεταιχμιακή εποχή, με βαθιά γνώση της ελληνικής παιδείας, δασκάλους που πίστευαν στην μεταμορφωτική της δύναμη και που έβαζαν τις ιδέες της σε πράξη στον καθημερινό τους βίο. Πρόκειται για διανοούμενους που με αφετηρία τη χριστιανική και την ελληνική παιδεία επιδίωξαν τη βελτίωση της ζωής του Ανθρώπου.

    Με αυτήν την έννοια, το μήνυμα της σημερινής μέρας παραμένει επίκαιρο. Με τον ίδιο τρόπο που σύμπαντα που στην εποχή τους φαίνονταν ετερόκλητα βρήκαν τρόπο, παρά και μέσα από τις συγκρούσεις, να υπερβούν τις διαφορές τους και να συγκεραστούν με γνώμονα τον ανθρωπισμό, έτσι και σήμερα, το αγαθό της Παιδείας και οι πανανθρώπινες αξίες της θα πρέπει να συνεχίσουν να μας εμπνέουν και να μας καθοδηγούν προς τη συλλογική πρόοδο, πέρα και πάνω από διαφορές χρώματος, γλώσσας, θρησκείας ή εθνικότητας.

    Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
    ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

    4 Comments

    Γλουπ!!! • 3 ώρες πριν
    Μπορεί να βρέξει, αλλά μπορεί και όχι!!

    koykos monos • 2 ώρες πριν
    Ξεφτίλα και προχειρότητα σε όλο τους το μεγαλείο!
    Ο γερο-Τσεπέτο το έκανε πάλι το θαύμα του και κατάφερε να γελάει μαζί μας ο ντουνιάς…

    DIOGENIS koykos monos • μία ώρα πριν
    Άλλα έλεγες άλλα έκανες
    αλλά `πες κι άλλα κάνεις
    Άλλα λογιάζεις κι άλλα λες
    κι άλλα στο νου σου βάνεις

    CGS • 5 λεπτά πριν
    Πρέπει να αποστέλλονται όλα τα επείγοντα ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΑ. Μόνο έτσι θα γίνεται το σωστό, δηλαδή αυτό που οι νόμοι αναφέρουν.
    ….. και του χρόνου…..

  8. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/mnimeio-syghysis-asafeias-kai-koytoponirias-i-egkyklios-gia-toys-treis-ierarhes#ixzz4Wzbjg2sm

    Μνημείο σύγχυσης, ασάφειας και “κουτοπονηριάς” η εγκύκλιος για τους Τρεις Ιεράρχες
    Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 27 Ιανουάριος, 2017

    Κυριολεκτικά άνευ λόγου και αιτίας ο Υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου δημιούργησε αναστάτωση και σύγχυση στους εκπαιδευτικούς Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας με μια σιβυλλικού χαρακτήρα απόφασή του για ένα ανύπαρκτο ή, καλύτερα, λυμένο προ πολλών δεκαετιών ζήτημα, αυτό της αργίας για τους εκπαιδευτικούς στις 30 Ιανουαρίου, ημέρα εορτής των Τριών Ιεραρχών

    Γράφει και στέλνει στα σχολεία προχθές την εξής απόφαση:

    «Κατόπιν ερωτημάτων, σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017, ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών, στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύνανται να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες που σχετίζονται με τη συμβολή των Τριών Ιεραρχών στα Γράμματα, με ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων.»

    Υποκρίνεται(;) ή πράγματι δεν ξέρει(;) πως η ημέρα των Τριών Ιεραρχών είναι αργία για την Β/θμια Εκπ/ση καθορισμένη απ’το εξής θεσμικό πλαίσιο: Α΄) Ν.1157/1981 άρθρο 1 παρ. 11 α Β΄) ΠΔ 104/1979. Στο Άρθρο 2, παρ.3(β). Γ΄)Υπουργική Απόφαση 80033/Γ2 12/12/2006 Άρθρο 2 παρ.3(β). Αλλά και το ίδιο το υπουργείο του σε εγκύκλιο της Γενικής Δ/νσης Σπουδών για τον προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου του σχολικού έτους 2016-2017 (99350/Δ2/16-6-2016) επισημαίνει: «Αναφορικά με τις διακοπές και τις αργίες των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 2 του Π.Δ. 104/79 (ΦΕΚ 23Α)», «Ημέραι αργίας των Γυμνασίων και Λυκείων ορίζονται :

    α) ‘Απασαι αι Κυριακαί, β) αι θρησκευτικαί εορταί των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος, γ) αι εθνικαί επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου, δ) η Καθαρά Δευτέρα, ε) η 1η Μαΐου και στ) η κατά τας κειμένας διατάξεις ημέρα αργίας διά την έδραν εκάστου σχολείου λόγω τοπικής θρησκευτικής ή εθνικής εορτής.

    Όλα αυτά ο κ. Γαβρόγλου φαίνεται πως τα γράφει στα παλιά του τα παπούτσια και για να φανεί «καλός και αρεστός» (σε ποιόν άραγε;) βγάζει μια εγκύκλιο μνημείο ασάφειας ή, καλύτερα, κουτοπονηριάς που δημιουργεί, πέρα από την σύγχυση και το «μπάχαλο» στα σχολεία, πάμπολλα άλλα, μικρά και μεγάλα προβλήματα όπως π.χ. :

    1. Αν κληθούν οι μαθητές στα σχολεία και κάποιοι απουσιάσουν, θα μπουν απουσίες σε μέρα αργίας; Κι αν διαμαρτυρηθούν γονείς τι θα απαντήσουν οι Διευθυντές και ο Σύλλογος; Αν, πάλι, δε μπουν απουσίες (γιατί είναι απ’ το νόμο μέρα αργίας), όσοι και όσες μαθητές και μαθήτριες προσέλθουν, επειδή δεν ειπώθηκε ως προαιρετική η προσέλευση, δεν θα θεωρήσουν εαυτούς εξαπατημένους απ’ το σχολείο;

    2. Αν κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν προσέλθουν ερμηνεύοντας τα της εγκύκλιου ως προαιρετικά (πολύ περισσότερο μετά και την σχετική απόφαση της ΟΛΜΕ), θα τους γίνει περικοπή μισθού ως αδικαιολογήτως απόντες απ’ την Διεύθυνση του σχολείου;

    3. Αν όσες και όσοι εκπαιδευτικοί προσέλθουν και πραγματοποιήσουν εκδηλώσεις, κατά την εγκύκλιο, και ακολούθως ζητήσουν, σύμφωνα με το νόμο, την προσαύξηση για δεδουλευμένη αργία (75% επί του ημερομισθίου), ποιος θα πληρώσει τα χιλιάδες ευρώ; Ο κ. Γαβρόγλου, οι Διευθυντές της Β/θμιας Εκπ/σης, οι Περιφερειάρχες, οι Διευθυντές των σχολείων; Ποιος; Να σημειώσουμε εδώ πως η ΟΛΜΕ, αν τιμάει τον χαρακτήρα της και την αποστολή της, οφείλει να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση και να συντονίσει-βοηθήσει σχετικές προσφυγές συναδέλφων!

    Αλλά ας δούμε λίγο πιο προσεκτικά και την ίδια την εγκύκλιο, που χαρακτηρίσαμε μνημείο ασάφειας και «κουτοπονηριάς». Πρώτη απορία είναι για το ποιοι υποβάλανε ερώτημα για τις 30 Γενάρη: Διευθυντές σχολείων, Διευθυντές Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, Περιφερειάρχες, άλλα στελέχη της εκπαίδευσης; Ποιοι; Δεν ξέρανε όλες και όλοι αυτοί, κοτζάμ στελέχη, ότι υπάρχει, απ’ το 1979 και εντεύθεν, το απολύτως ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο που ορίζει την ημέρα ως αργία, όπως και άλλες κλαδικές αργίες (στρατός, ναυτικό κ.τ.λπ); Και το υπουργείο, «αριστερής κυβέρνησης», παρακαλώ, γιατί δεν απάντησε με μια σειρά «Κοιτάξτε το σχετικό νομικό πλαίσιο» και να τελειώνει με το ερώτημα, παρά έβγαλε την σιβυλλική εγκύκλιο; Μήπως δεν ρώτησε κανείς, αλλά το ίδιο το Υπουργείο «ρώτησε τον εαυτό του», μόνο και μόνο για να έχει μια δικαιολογία, ένα άλλοθι, έκδοσης της εγκυκλίου; Παλαιοκομματικές τεχνικές και κολπάκια της Δεξιάς, που τάχουμε χορτάσει!

    Δεύτερη απορία: Τι σημαίνει το «δύνανται να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις…»; Το ίδιο το ρήμα έχει δυνητικό χαρακτήρα, ενώ η επιλογή παθητικής σύνταξης δημιουργεί ασάφεια ως προς το ενεργούν πρόσωπο. Από ποιους-ποιες θα πραγματοποιηθούν και γιατί δύνανται; Γιατί άλλο η «ευθύνη πραγματοποίησης», κι άλλο ποιος θα πραγματοποιήσει. Είναι σοβαρή εγκύκλιος αυτή από ένα σοβαρό και τόσο κρίσιμο υπουργείο; Είναι σωστό δείγμα διοίκησης από έναν πανεπιστημιακό υπουργό, «αριστερής κυβέρνησης», επαναλαμβάνουμε, αυτό; Συνάδει με την σοβαρότητα, τις καθαρές κουβέντες, την ηθική της αριστεράς, αυτή η διατύπωση; Γιατί δεν λέει, καθαρά και ξάστερα, ως έχει το νομικό δικαίωμα, «Γι΄ αυτούς και για κείνους τους λόγους θα λειτουργήσουν τα σχολεία στις 30 Ιανουαρίου και οι εκπαιδευτικοί θα αποζημιωθούν για δεδουλευμένη αργία»; Θα απαντήσει κανείς; Ασχετοσχετικό:

    ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ!!!

    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

  9. Ο/Η Aδαμάντιος Κοραής λέει:

    https://www.esos.gr/arthra/48611/olme-i-giorti-ton-trion-ierarhon-einai-argia-gia-toys-ekpaideytikoys-leitoyrgoys

    ΟΛΜΕ: Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι αργία για τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς
    “Το υπουργείο Παιδείας να μην δημιουργεί εντυπώσεις δημοσιεύοντας αποφάσεις που προκαλούν σύγχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα”.
    (…..)
    Σχόλια (9)

    (….)

    Γιάννης Πλατάρος 26 Ιαν 2017 16:25

    Άλλο ένα θέμα που μας εκθέτει ως κλάδο και μας διασύρει στην κοινωνία με δυσμενείς έμπρακτες επιπτώσεις στην ηθική του έργου μας στην αξιοπιστία μας στις απαιτήσεις του Λειτουργήματός μας και εν τέλει στην αξίωση να αμείβονται οι εκπαιδευτικοί για το έργο που επιτελούν με την αποδοχή αν όχι την παραδοχή της Κοινωνίας.
    Ας προσέξουν οι αναγνώστες ένα και μοναδικό σημείο:
    Ενώ το Προεδρικό Διάταγμα είναι παμπάλαιο, από το έτος 1979, κοντά 40 χρόνια μετά ΣΥΖΗΤΑΜΕ.
    Συζητάμε τι;
    Συζητάμε γιατί;
    Για όσους δεν το έχουν αντιληφθεί ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ!!!
    Αν είναι αργία.
    Αν δεν είναι αργία.
    Πώς ενώ είναι αργία κάνουμε εκδηλώσεις.
    Μπορούμε να κάτσουμε σπίτι μας εφ΄ όσον είναι αργία;
    Εκκλησία πάμε;
    Δεν πάμε εκκλησία;
    Οι μαθητές πάνε εκκλησία;
    Μένουν έξω οι μη ορθόδοξοι; Κι αν κάνει κρύο; Κι αν βρέχει; Έρχονται οι μη πιστοί; Πώς διαπιστώνεται αν ένας είναι ορθόδοξος αφού ούτε η ταυτότητα το γράφει; Επαφιέμεθα μόνο στην δήλωση των μαθητών; Ποιό Σχολείο τυπώνει προσκλήσεις; Γίνεται λόγος μέσα στην εκκλησία ή μόνο στο Σχολείο; Πάμε μόνο εκκλησιασμό ή και Σχολείο;
    Αν είναι Κυριακή ή Σάββατο; Με τα Εσπερινά Σχολεία τί γίνεται; Από πού αγοράζουμε τους άρτους; Ποίος κόβει τους άρτους; Σε ποίον δίνει ο ιερεύς τον άρτο; Οι αλλόδοξοι παρακολουθούν την εορτή στο Σχολείο ή όχι;
    Είναι λογικό και δίκαιο να μην γίνεται ΤΙΠΟΤΑ την ημέρα ΕΟΡΤΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ;
    Οι Τελωνιακοί υπάλληλοι λ.χ., εορτάζουν την Κυριακή «του Τελώνου και του Φαρισαίου» όπου ο Χριστός βρήκε μέσα σε όλο τον πληθυσμό των διεφθαρμένων τελώνων, ΕΝΑΝ ΚΑΛΟ, που μετανόησε και τον αντιπαραθέτει με τον υποκριτή Φαρισαίο! Αυτοί λοιπόν εορτάζουν τον έναν καλό που ανιχνεύθηκε στον κλάδο τους πριν από 2.015 χρόνια. Εμείς ως εκπαιδευτικοί δεν έχουμε να εορτάσουμε τίποτα για την επικρατόν θρήσκευμα για την επικρατούσα Ορθοδοξία;
    Οι συζητήσεις είναι περί όνου σκιάς; Είμαστε πράγματι Αβδηρήτες και μείς; Πόσο πρέπει να γελάνε οι γονείς και να μας ειρωνεύονται όταν ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ;
    Πού το πάει το Υπουργείο με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους ενός απλού Προεδρικού Διατάγματος όταν έχει την Νομοθετική πρωτοβουλία να εκδώσει νέο;
    Και το πράγμα μπορεί να γίνει ακόμα πιο σοβαρό:
    Ποιός κοροϊδεύει ποιον, ποιος λέει αλήθειες, που το πάμε όλοι μας…
    Έχουμε και διατρέφουμε μύχιους ευσεβείς πόθους; Θέλουμε να κάνουμε κάτι αλλά φοβόμαστε; Επιφυλασσόμαστε για κάποια ρήξη και ανατροπή ; Σταθμίζουμε δυνάμεις και αντιδράσεις; Ομφαλοσκοπούμε διαρκώς; Κουράζουμε τον κόσμο;
    Είναι δυνατόν να περιμένει κάποιος κάτι θετικό από τον χώρο της Εκπαίδευσης όταν βλέπει αυτό το χάλι το μετα-γελοίον χάλι που έχει υπερβεί κάθε σύμμετρη ποσότητα εκμετρήσεως της γελοιότητας και έχει αναχθεί στο ασύμμετρον της μεταγελοιότητας;
    Τι θα γίνει επί τέλους με αυτή την κακομοιρίστικη φιλολογία; Τι θα γίνει με τους νέους Πτωχοπρόδρομους της μιζέριας και της υποβάθμισης των αξιών;
    Και δεν σταματάει εδώ το θέμα φυσικά, αφού όλα συνιστούν επιφαινόμενα της αποκρυπτόμενης ουσίας:
    1. Θέλουμε να διαχωρίσουμε Εκκλησία από την Εκπαίδευση.
    2. Πώς θα γίνει αυτό με δεσπόζουζα εορτή της Εκπαίδευσης των Τριών Ιεραρχών που είναι και ειδική αργία για την Εκπαίδευση; (Έλα ντε!)
    3. Να πάνε όλοι εκκλησιασμό μετ΄αρτοκλασίας και ομιλίας από ειδικό δια τον πανηγυρικόν ομιλητή; Οι ετερόδοξοι , αλλόδοξοι, άθεοι τι θα κάνουν; Δεν θα έλθουν ; Οι καθηγητές που είναι ετερόδοξοι και άθεοι έρχονται ; Θα προσέχει κάποιος τους μαθητές ή δεν χρειάζεται; Αν ο κ. Διευθυντής είναι άθεος έρχεται εκκλησία ή όχι; Με την 25η που είναι κι αυτή αργία τι γίνεται; Αφού είναι αργία, γιατί να συνοδεύουμε στις παρελάσεις τους μαθητές μας; Γιατί δεν καταργούνται οι παρελάσεις; Οι άθεοι μπαίνουν στην εκκλησία για την δοξολογία; Στον Αγιασμό της έναρξης παριστάμεθα όλοι και οι άθεοι; Άμα είμαι άθεος, μπορεί να μου επιβάλλει ο σύλλογος να συνοδεύσω τους μαθητές στην εκκλησία; Αν ένα Σχολείο έχει πλειονότητα ετερόδοξους τι κάνουμε;
    Ο κατάλογος της γελοιοποίησης του κλάδου δεν έχει σταματημό κι ούτε ανάσχεση.
    Η Κυβέρνηση, εφ΄όσον ΄χει την λαϊκή εντολή να υλοποιήσει το πρόγραμμά της πρέπει να το κάνει. Να διαχωρίσει την Εκπαίδευση από το Κράτος. Με έναν νόμο και ένα άρθρο να πει: «Καταργούνται : α) Ο Αγιασμός επί τη ενάρξει του Νέου Σχολικού έτους. β) Η αργία των Τριών Ιεραρχών. γ) Η συμμετοχή των Σχολείων στην δοξολογία της 25ης Μαρτίου. δ) Ο προαιρετικός εκκλησιασμός ε) Οι εικόνες στις αίθουσες διδασκαλίας στ) Οι κάθε είδους επισκέψεις ιερωμένων στα Σχολεία για οιονδήποτε λόγο. ζ) Οι διακοπές Χριστουγέννων ονομάζονται «χειμέριες διακοπές» Οι διακοπές Πάσχα ονομάζονται «εαρινές διακοπές» η) Απαγορεύεται ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός των Σχολείων» θ) Η Αργία του Αγίου Πνεύματος θεωρείται πλέον ως εργάσιμη» ι) Το Θρησκευτικά μετονομάζονται σε Θρησκειολογία ια) Απαγορεύεται η συμμετοχή των Σχολείων σε τοπικές λιτανείες.»
    Αυτά πρέπει να είναι όλα όσα θα έπρεπε να κάνει η Κυβέρνηση συνεπείς ούσα με τα διακηρυχθέντα της . Αν δεν μπορεί να τα κάνει, ας μην βάζει συμμέτοχο τον κλάδο των εκπαιδευτικών σε μεθόδους σαλαμοποίησης και πριονίσματος των δεσμών γύρω-γύρω και απ΄όξω-απ όξω. Ο κλάδος να καταλάβει, ότι όταν ΣΥΡΕΤΑΙ ΕΚΩΝ ΑΚΩΝ, ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΗΞΕΙΣ -ΑΦΗΞΕΙΣ ΛΟΓΙΚΕΣ, ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΔΥΣΦΗΜΙΖΕΤΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΣΥΜΜΑΧΟ ΜΕ ΚΑΘΕ ΘΥΣΙΑ!.
    Μπορεί ο κλάδος να μην συμμετέχει στα πολιτικά παιγνίδια, μπορεί να μην συμμετέχει στις πολιτικές σκοπιμότητες, μπορεί να μην αυτοδυσφημίζεται, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ , να μπορεί να βλέπει, τα παιχνίδια που παίζονται στην πλάτη του, διότι όταν στο μέλλον κινδυνεύσει την ίδια του την ύπαρξη, θα ζητήσει την συμπαράσταση της Κοινωνίας και δεν θα την έχει. Επομένως:
    α) Καμία διαμάχη ή ψευτοδιαμάχη με το «δια ταύτα» της σκόπιμα πυροδοτούμενης τα τελευταία χρόνια «διαμάχης» για αργίες, παρελάσεις , χαρακτήρα εορτών.
    β) Καμία αντίθεση με την Κοινωνία. ΚΑΜΙΑ!
    Η εκάστοτε Κυβέρνηση, αν θέλει να υλοποιήσει την πολιτική της, μπορεί να το κάνει, αφού έχει την νομοθετική πρωτοβουλία. Αν θέλει να έχει πολιτική ερμαφρόδιτη του τύπου και έτσι και γιουβέτσι και κοκορέτσι και στουπέτσι, ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

  10. Ο/Η Tζεπέτο Γαβρόγλου λέει:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s