[βιβλίο-ανάγνωση] Πλαστογραφίες για την αύξηση γοήτρου των χριστιανών απέναντι σε Ιουδαίους και ειδωλολάτρες

[Karlheinz Deschner, Η εγκληματική ιστορία του χριστιανισμού – Τόμος: Αρχαία Χριστιανική Εκκλησία, εκδόσεις Κάκτος]

deschner10

Λεπτομέρεια από τη σκηνή βασανισμού Αγίων Σαβίνου και Κυπριανού, περί 1100μ.Χ -τοιχογραφία Αβαείου Saint-Savin-sur-Gartempe

Διαβάστε επίσης:

Απόσπασμα (σ.σ.213-218)
Συχνά οι χριστιανοί διευκόλυναν τον πόλεμο τους με τους Ιουδαίους με πλαστογραφίες, αφού αποδυνάμωναν τις κατηγορίες των άλλων με λογοτεχνική απάτη, για να κάνουν τη δική τους πίστη να λάμπει φωτεινότερη, κυρίως για να δείξουν σαφέστερα ότι ο Ιησούς είναι ο Μεσσίας των προφητών και γιος Παρθένου.

Αυτό συνέβη αρχικά με πολυάριθμες παρεμβολές, όπου τα ιουδαϊκά ψευδεπίγραφα βόλεψαν ιδιαίτερα τους χριστιανούς. Επενέβησαν στους Σιβυλλικούς Χρησμούς, το Δ’ βιβλίο του Έσδρα, την πιο διαδεδομένη αποκάλυψη της αρχαιότητας, το Μαρτύριο του Ησαΐα, τον ελληνικό Βαρούχ, τις Αποκαλύψεις του Αβραάμ, του Ηλία, του Σοφονία, τα Παραλειπόμενα του Ιερεμία, τους Βίους προφητών, τις Διαθήκες του Αδάμ, του Αβραάμ, του Ισαάκ, του Εζεκία, του Σολομώντα, των Δώδεκα Πατριαρχών κ.ο.κ. Οι χριστιανοί πλαστογράφησαν ρήσεις προφητών, με τη βοήθεια των οποίων προσπαθούσαν έως και το Μεσαίωνα να προσηλυτίσουν Ιουδαίους. Αλλά πλαστογραφούσαν και ολόκληρα κείμενα με τα ονόματα προσώπων της Παλαιάς Διαθήκης, παραδείγματος χάρη την Ανάληψη του Ησαΐα, την Αποκάλυψη του Ζαχαρία, διάφορες Αποκαλύψεις του Δανιήλ, την Αποκάλυψη του Έσδρα, το Ε’ και ζ’ βιβλίο του Έσδρα, πλαστογραφίες στις οποίες δεν μιλάει συνεχώς σε πρώτο πρόσωπο μόνο ο Έσδρας αλλά και ο Θεός, ο Κύριος, πλαστογραφίες από τις οποίες ακόμη και το σημείο Ε’ Έσδρας 2,42-48 συμπεριελήφθη ατόφιο στην επίσημη ρωμαιοκαθολική Λειτουργία.

Οι χριστιανοί πλαστογραφούσαν συχνά, για να ενισχύσουν με ντοκουμέντα την παρθενογένεση την οποία αμφισβητούσαν οι Ιουδαίοι και οι «αιρετικοί» Ιουδαιοχριστιανοί (οι οποίοι φυσικά ανέφεραν ως φυσικό πατέρα του Ιησού τον Ιωσήφ), π.χ. με τους χριστιανικούς Σιβυλλικούς Χρησμούς, με το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου ή την εποχή του αυτοκράτορα Ιουστινιανού με το κείμενο «Οι ιεροσύνη του Χριστού», έναν ιουδαιοχριστιανικό διάλογο. Εδώ αναφέρεται ότι ο Ιησούς εμφανίζεται ενώπιον του Συμβουλίου αντί κάποιου Ιουδαίου ιερέα που πέθανε. Έτσι παίρνουν ακριβείς πληροφορίες για το πρόσωπο της μητέρας του και τις καταγράφουν στον κώδικα του ναού. Οι χριστιανοί πλαστογράφησαν έργα Ιουδαίων κοσμικών συγγραφέων, όπως αυτά του Φίλωνα και του Ιώσηπου. Συχνά, παρενέβησαν χριστιανοί διαφορετικών αιώνων στα ίδια κείμενα. Η έρευνα των τελευταίων δεκαετιών ωστόσο δεν παραμέλησε τυχαία τη διαφώτιση αυτού ακριβώς του τομέα, και έτσι απουσιάζει γενικά κάποια ιστορία της αντίστοιχης «παρεμβατικής λογοτεχνίας».

Τον 3 ο και 4 ο αιώνα πλαστογραφήθηκε και μια ολόκληρη αλληλογραφία ανάμεσα στον Απόστολο Παύλο και το στωικό Σενέκα (4 π.Χ.- 65 μ.Χ.)

Γραμμένο σε ανατριχιαστικά Λατινικά, αυτό ειδικά το κατασκεύασμα ήταν μάλλον ένα διαφημιστικό κείμενο με σκοπό να συστήσουν την ανάγνωση των επιστολών του Παύλου στους μορφωμένους Ρωμαίους οι οποίοι τις περιφρονούσαν λόγω του ύφους τους. Η απίστευτα πρωτόγονη αλληλογραφία, οχτώ επιστολές του «Σενέκα» και έξι του «Παύλου» (τις οποίες αποκάλεσε πλαστογραφία με μεγάλη έμφαση πρώτος από όλους τους λογίους ο Έρασμος του Ρότερνταμ) είχε σκοπό να παγιώσει το γόητρο του Παύλου. Διότι πολλές από τις σκέψεις του ταυτίζονταν τόσο με τη φιλοσοφία των στωικών της εποχής των αυτοκρατόρων, ώστε ο Τερτυλλιανός είπε: «Seneca saepe noster (ο Σενέκας συχνά δικός μας)». Έτσι το πλαστογράφημα αντιστρέφει τη σχέση εξάρτησης, αφού ο Σενέκας εξυμνεί τον Απόστολο(«Ζήτω σου, φίλτατε Παύλο μου…») ως φερέφωνο του ουρανού, ως «άντρα, από κάθε άποψη θεοφίλητο»· του πιστοποιεί μάλιστα ότι «το Άγιο Πνεύμα κατοικεί εντός σου», ενώ ο Παύλος μόνο κάπου-κάπου και πολύ αφ’ υψηλού παροτρύνει το φιλόσοφο να συνεχίσει την επιδίωξη των στόχων του. Τα πλαστογραφημένα αυτά κείμενα, όπως πιστοποιεί ο Άγιος Ιερώνυμος, ο ίδιος μεγάλος πλαστογράφος ενώπιον του Κυρίου, «a plurimis leguntur (διαβάζονται από πάρα πολλούς)». Και όχι μόνο τα θεωρούσε ο ίδιος γνήσια (και ύστερα από αυτόν και ο Αυγουστίνος), αλλά ο Ιερώνυμος συγκατάλεγε και το Σενέκα προφανώς λόγω αυτής της απάτης στους χριστιανούς αγίους. Ο εκκλησιαστικός Διδάσκαλος γράφει δηλαδή: «Ο Λεύκιος Ανναίος Σενέκας από την Κόρδοβα… διήγαγε πολύ εγκρατή βίο. Δεν θα τον συμπεριλάμβανα στον κατάλογο των αγίων, εάν δεν μου έδιναν την αφορμή εκείνες οι επιστολές οι οποίες διαβάζονται από πάρα πολλούς, (οι επιστολές) του Παύλου προς το Σενέκα και αντίστοιχα του Σενέκα προς τον Παύλο».

Η πλαστογραφημένη αλληλογραφία η οποία σώζεται σε ασυνήθιστη πληθώρα χειρογράφων, συνέχισε να υπάρχει κατά το Μεσαίωνα και επηρέασε τον Πέτρο Κλουνυανό, τον Πέτρο Αβελάρδο, ακόμη και τον Πετράρχη.

Πολλές φορές οι χριστιανοί δεν επινοούσαν μόνο επιστολές και αλληλογραφίες, αλλά και ολόκληρες δημόσιες αντιπαραθέσεις, π.χ. τον αποκαλούμενο Θρησκευτικό Διάλογο στην αυλή των Σασσανιδών.

Ο συγγραφέας παρουσιάζει το φιλόδοξο έργο του ως είδος πρωτοκόλλου μίας αντιπαράθεσης για το Χριστό και το χριστιανισμό που διοργανώθηκε στην Περσία και που κατέγραψε ως αυτόπτης μάρτυρας. Με φόντο το λαμπρό παλάτι και την αίγλη της δύναμης των Σασσανιδών και με την τιμητική προεδρία ενός Σασσανίδη, οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας επιδεικνύουν τα όπλα τους — τα οποία είναι φυσικά πάντα νικηφόρα— εναντίον των Ελλήνων, των χριστιανών «αιρετικών», των Περσών μάγων και των Ιουδαίων. Κάπου-κάπου δέχονται επίθεση και οι Σαμαρείτες, οι βουδιστές και το Ρωμαϊκό Κράτος· πιο ήπια, σχεδόν φιλελεύθερα, αντιμετωπίζονται οι Έλληνες, ούτως ειπείν οι πρωτοπόροι του χριστιανισμού, και πιο φαρμακερά οι Ιουδαίοι.

Ο πλαστογράφος είναι «ορθόδοξος». Κηρύττει την πλήρη θεία και ανθρώπινη υπόσταση του Ιησού, τη δόξα της Μαρίας, τη θριαμβευτική νίκη των χριστιανών επισκόπων πάνω στους Πέρσες μάγους με πλήθος θαυμάτων, με τη θεραπεία λεπρών, την ανάσταση νεκρών, με ένα γεράκι από πηλό το οποίο ζωντανεύει. Ποιος απορεί πλέον για τους ιστορικούς αναχρονισμούς, τις επινοημένες πηγές, τις δημόσιες εμφανίσεις του Πέρση βασιλέα Αρρινάτου, για τον οποίο μάταια αναζητούσε στοιχεία ο Βολλανδιστής G. Henschen τον 17ο αιώνα, ενός μυθικού βασιλιά (ο οποίος φιγουράρει και αλλού) υπό την επίβλεψη του οποίου γίνεται ο θρησκευτικός διάλογος, ο οποίος επικυρώνει τα χριστιανικά θαύματα και πιστοποιεί τη συμμετοχή στις διαπραγματεύσεις επίσημα, με δίπλωμα. Πολύ έξυπνα δεν πλαστογράφησαν τα πάντα, αλλά διασκόρπισαν στο κείμενο και ιστορικά στοιχεία. Ο ίδιος όμως ο συντάκτης παραμένει ανώνυμος. Σιωπά για τον εαυτό του, όπως και για την εποχή του —και καταλήστεψε ασύστολα τα άγνωστα στους περισσότερους κείμενα του Φίλιππου του Σιδίτη, είτε από τον 5ο ακόμη αιώνα είτε από τον 6ο.

Ολόκληρος χείμαρρος πλαστογραφιών έγινε σχετικά με τους αρχαίους διωγμούς των χριστιανών: όσο λιγότεροι πραγματικοί μάρτυρες, τόσο περισσότερες πλαστογραφημένες Πράξεις Μαρτύρων

*

Διαβάστε τη συνέχεια Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017:
Οι περισσότερες Πράξεις μαρτύρων είναι πλαστογραφημένες, θεωρούνται όμως στο σύνολό τους ως ιστορικά ντοκουμέντα πλήρους αξίας.

Advertisements
This entry was posted in βιβλία/ανάγνωση. Bookmark the permalink.

2 Responses to [βιβλίο-ανάγνωση] Πλαστογραφίες για την αύξηση γοήτρου των χριστιανών απέναντι σε Ιουδαίους και ειδωλολάτρες

  1. Ο/Η Αntifa2 λέει:

    Οι καλοί Χριστιανοί

    http://www.efsyn.gr/arthro/ekdilosi-diamartyrias-gia-ti-nea-manolada-sto-peristeri

    Εκδήλωση διαμαρτυρίας για τη «νέα Μανωλάδα» στο Περιστέρι

    Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στον ρατσισμό και τους τραμπουκισμούς εναντίον ξένων εργαζομένων εταιρείας στο Περιστερί διοργανώνσει η ΚΕΕΡΦΑ, μαζί με την Πακιστανική Κοινότητα Ελλάδος και την Ένωση Μεταναστών Εργατών. Όπως έχουν καταγγείλει οι εργαζόμενοι, αντί να πληρωθουν τα δεδουλευμένα τους, δέχθηκαν ρατσιστική μεταχείριση από τον εργοδότη τους.

    Με την εκδήλωση ζητούν την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και των ενσήμων των εργατών.

    Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιείται αύριο Τρίτη, 10 Ιανουαρίου, στις 7 μ.μ. έξω από το εργοστάσιο της AGROMART, Παπαρηγοπούλου 6Ε και Αγίας Παρασκευής, με τη στήριξη του Συντονισμού ενάντια στα Μνημόνια.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΚΕΕΡΦΑ, αντιπροσωπεία εργατών της AGROMART επισκέφθηκαν τα γραφεία της και έκαναν την καταγγελία για ρατσιστική εργοδοτική μεταχείριση σε βάρος τους.

    Ειδικότερα, σε τέσσερις που εργάτες είχαν δουλέψει για ένα ολόκληρο 20ωρο στις 23 Δεκέμβρη 8 μ.μ. – 24 Δεκέμβρη 6 μ.μ., το αφεντικό ζήτησε να έρθουν κανονικά την ίδια μέρα στις 10 μ.μ. το βράδυ!

    Όταν οι εργάτες πήγαν σπίτι, αλλά δεν μπόρεσαν να σηκωθούν για να γυρίσουν πίσω το ίδιο βράδυ, την επομένη στη δουλειά, ημέρα Χριστουγέννων, το αφεντικό τούς έδιωξε και αρνήθηκε να τους πληρώσει.

    Όπως καταγγέλλουν, χρωστάνε δύο μηνιάτικα στους δύο εργάτες οι οποίοι δούλευαν 14-16 ώρες, ενώ σε άλλους δύο χρωστάνε δέκα μέρες και σε ένα άλλον τρεις βδομάδες.

    Η εταιρεία φτιάχνει σαλάτες για μαγαζιά πίτσας και σουβλατζίδικα και σουπερμάρκετ.

  2. Ο/Η Mίμης ο σιδεράς λέει:

    https://www.lds.org/ensign/1987/10/recent-events-involving-church-history-and-forged-documents?lang=eng

    Recent Events Involving Church History and Forged Documents
    Dallin H. Oaks
    By Elder Dallin H. Oaks

    From a talk given at Brigham Young University, 6 August 1987.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s