[βιβλίο-ανάγνωση] Πλαστογραφίες για τη θεμελίωση της ιστορικότητας του Ιησού

[Karlheinz Deschner, Η εγκληματική ιστορία του χριστιανισμού – Τόμος: Αρχαία Χριστιανική Εκκλησία, εκδόσεις Κάκτος]

deschner9

Διαβάστε επίσης:

Απόσπασμα (σ.σ. 210-213)
Οι χριστιανοί πλαστογράφησαν σειρά κειμένων, για να αποκτήσουν καλύτερες μαρτυρίες για την ιστορικότητα του Ιησού —η οποία παραμένει έως σήμερα αναπόδεικτη, αλλά ούτε έχει αντικρουστεί — , για τη ζωή και για την ανάσταση του. Διότι στη χαρακτηριζόμενη κοσμική λογοτεχνία δεν υπήρχε τίποτα σχετικό.

Έτσι δημιούργησαν μη γνήσια ντοκουμέντα μη χριστιανών συγγραφέων με θέμα τη ζωή του Ιησού, παρεμβάλλοντας π.χ. όχι μόνο στην Ιουδαϊκή αρχαιολογία του Ιουδαίου Ιώσηπου το επονομαζόμενο Testimonium Flavianum (Φλαβιανή μαρτυρία), αλλά μεταβάλλοντας και τον ίδιο τον Ιώσηπο σε συγγραφέα ολόκληρων χριστιανικών βιβλίων. Ανάλογους στόχους επεδίωκαν οι χριστιανικές επιστολές του Πιλάτου· στο μεταξύ, οι ειδωλολατρικές Πράξεις Πιλάτου, προς αντίκρουση των οποίων οι χριστιανοί δημιούργησαν μια αντίστοιχη πλαστογραφία, τον πρώιμο 4ο αιώνα μεταβλήθηκαν σε προπαγανδιστικό όργανο των ειδωλολατρών εναντίον των χριστιανών το οποίο εισήχθη και στα σχολεία.

Κατασκευάστηκε μια πλαστογραφημένη επιστολή του Πιλάτου προς τον αυτοκράτορα Τιβέριο, μια πλαστογραφία την οποία θα επικαλεστούν ως ιστορική πηγή ύστερα με τη σειρά τους άλλες πλαστογραφίες, με σαφώς απολογητική πρόθεση. Κατάφεραν κυρίως να μεταβάλουν τον Πιλάτο σε επώνυμο ειδωλολάτρη ομολογητή τής, όπως λέει και ο Ευσέβιος, «θαυμαστής ανάστασης και ανάληψης του Σωτήρος μας». Δεν παρέλειψαν να αναφέρουν και την άσπιλο σύλληψη. Μετά από μια καλοπροαίρετη επεξεργασία των Ρωμαίων, δεν έλειπαν και οι αντιιουδάίκές επιθέσεις. «Έτσι, ο σωτήριος Λόγος, όμοιος με ακτίνα ηλίου, με την ουράνια δύναμη και συνεργία φώτισε διαμιάς την οικουμένη». (Ευσέβιος).

Υπάρχει ολόκληρη σειρά και άλλων «Επιστολών Πιλάτου», οι οποίες γράφονται στο πέρασμα πολλών αιώνων. Παρουσιάζουν όλο και περισσότερο «μυθικά» χαρακτηριστικά, συνοδευόμενα από μια τάση που τις περισσότερες φορές είναι φιλική προς τη Ρώμη και εχθρική προς τους Ιουδαίους. Μία φορά λέει ο Νικόδημος ευθέως για τον Πιλάτο: «Αυτός είναι ο εκπρόσωπος του Ιησού», και ο τοποτηρητής το επιβεβαιώνει. Πλαστογράφησαν μια αλληλογραφία ανάμεσα σε κάποιο Θεόδωρο και τον Πιλάτο, μια «Επιστολή του Πιλάτου προς τον Κλαύδιο», όπου ο Πιλάτος μιλάει σχετικά με την παρθενογένεση, απαριθμεί τα πολλά θαύματα του Ιησού, κατηγορεί τους αρχιερείς: «Και συσσωρεύοντας το ένα ψέμα πάνω στο άλλο, δήλωσαν ότι είναι μάγος και ενεργεί ενάντια στο νόμο τους». Ο Πιλάτος αναφέρει ακόμη το θάνατο και την ανάσταση του Ιησού και τελειώνει: «Αυτά τα μετέφερα στη Μεγαλειότητα Σου, ώστε να μην πει ψέματα κάποιος άλλος και εσύ νομίσεις ότι πρέπει να πιστέψεις τους απατηλούς λόγους των Ιουδαίων». Όταν λέει κάποιος ψέματα, κατηγορεί, όπως συμβαίνει τόσο συχνά, τους άλλους ότι ψεύδονται. Πλαστογράφησαν μια αλληλογραφία του Πιλάτου με τον Ηρώδη, ακόμη και με τον Αύγουστο ο οποίος κατά τη σταύρωση του Ιησού ήταν από δύο δεκαετίες νεκρός. Πλαστογράφησαν και ένα Ευαγγέλιο του Γαμαλιήλ, όπου ο Πιλάτος ομολογεί την ανάσταση του Ιησού. Και οι χριστιανοί της εποχής εκείνης (ανάμεσα τους κάποιος Γρηγόριος της Τουρ) θεωρούσαν «γενικά τέτοιου είδους… κείμενα ιστορικές πηγές» (Speyer). Η «Παράδοσις» του Πιλάτου μεταβάλει τον τοποτηρητή και σε χριστιανό μάρτυρα. Η Κοπτική, η Αιθιοπική Εκκλησία τον λατρεύουν ως άγιο. Αντιθέτως στην «Cura sanitatis Tiberii (Θεραπεία υγείας Τιβέριου)» στην οποία ο Τιβέριος παρουσιάζεται ως πιστός χριστιανός, στο «Mors Pilati (Θάνατος Πιλάτου)», ο Πιλάτος πληρώνει στο τέλος με τη ζωή του για τη σταύρωση του Ιησού.

Μια πλαστή αλληλογραφία του 6ου αιώνα ανάμεσα στον (τρεις φορές καθαιρεμένο και εξορισμένο) επίσκοπο Κύριλλο των Ιεροσολύμων (348-386) και τον πάπα Ιούλιο της Ρώμης, είχε σκοπό να καθορίσει την εποχή της γέννησης και της βάπτισης του Ιησού. Με αυτή όμως δεν ήθελαν να κάνουν αποδεκτή την ιστορικότητα του Ιησού, αλλά τη νέα δυτική ημερομηνία της γέννησης του στην Ανατολή, ιδιαίτερα στην Παλαιστίνη. Όμοια κατασκεύασαν ορθόδοξοι χριστιανοί πλαστογραφήματα κατά την έριδα για τον υπολογισμό της ημερομηνίας της εορτής του Πάσχα.

*

Διαβάστε τη συνέχεια Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017:
Πλαστογραφίες για την αύξηση του γοήτρου των χριστιανών απέναντι στους Ιουδαίους και τους ειδωλολάτρες.  

Advertisements
This entry was posted in βιβλία/ανάγνωση. Bookmark the permalink.

2 Responses to [βιβλίο-ανάγνωση] Πλαστογραφίες για τη θεμελίωση της ιστορικότητας του Ιησού

  1. Ο/Η Jonh Iwannou λέει:

    Εαν καποιος μελετησει σημαντικους αμερικανους biblic scholars, οπως ο Bart Ehrman (ο οποίος ειναι μη-πιστος), θα διαπιστωσει οτι κανενας τους δεν ειναι υπερ της μη-ιστορικότητας του Ιησού.
    Το οτι ο Ιησους δεν αναφερεται σε κειμενα του 1ου αιώνα μ.Χ., οφειλεται στο οτι δεν ηταν καποιο σημαντικό προσωπο στην αυτοκρατορία κατα τον 1ο αι.
    Η πρωτη (αποδεδειγμενα) ιστορική μαρτυρια για τον Ιησου και τους Χριστιανους ειναι η επιστολη του Πλίνιου του νεωτερου προς τον Αυτοκρατορα Τραϊανό το 112μ.Χ..
    Σιγουρα η «επιστολή του Πιλατου» κλπ δεν εχουν ιστορικά ερεισματα.
    Προσφατα διαβασα καποια βιβλια του Erhman (ειναι βεβαια στο αγγλικά) και ειδα αρκετες διαλεξεις του στο youtube, και πραγματικά εντυπωσιάστηκα, από την επιστημονική «δουλειά» που κανουν οι βιβλικοι επιστημονες (κυρίως) στην Αμερική.
    καλη χρονιά σε όλους
    αγαπητέ Ροΐδη «ερρωσο» και συνεχισε το εργο που επιτελεις….

  2. Ο/Η chretienorthodox λέει:

    Κυριε Ροΐδη,
    Παρακαλω πολυ να μου επιτρεψετε να σας πω οτι για τις λαθροχειριες των Χριστιανων διυλιζετε το κουνουπι, ενω για τις λαθροχειριες των ιουδαιων καταπινετε τη γκαμηλα.
    Χαιρετισμους στο φιλο σας κ. Λασκαρατο, και τη λυκοφιλη κ. «Σαπουνακη».
    Με εκτιμηση και (γνησια) φιλία
    Γεωργιος Θεοδοσιου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s