Ο Αλέξης και η Τόνια στον «Πανάγιο Τάφο»

[ή μιλώντας στον ενικό σε χαρούμενο πρωθυπουργό-μηχανικό, εν μέσω κατανύξεως]

Από τη συλλογή της Library of Congress

Από τη συλλογή της Library of Congress

του Αναγνώστη Λασκαράτου
Η κα Μοροπούλου, είναι μια ατυχήσασα, πλην πολύφερνη κυρία, που έπεσε θύμα των παράπλευρων κουτσομπολιών του σκανδάλου Κοσκωτά, τρεις άρρενες πρωταγωνιστές του οποίου έχουν ήδη αναβαπτιστεί στην Κάναθο του ΣΥΡΙΖΑ.  Τώρα εργάζεται πυρετωδώς ως διάδοχος του κάλφα της Υψηλής Πύλης Τζελεπή Κομνηνού, που στα 1810 είχε αποκαταστήσει τις ζημιές της μεγάλης πυρκαγιάς που προκάλεσε ο Διάβολος (ή κατά τους καχύποπτους οι ανταγωνιστές Αρμένιοι) στο ναό κάποιου άδειου τάφου. Με την ιδιότητα αυτή ξενάγησε τον θαυμαστή του Φιντέλ στα ιερά της Αγίας Πόλης. Αρχικά μίλησε επιστημονικά, μετά όμως μίλησε ως «πιστή», με μία πίστη που συναγωνίζεται, από ότι αντιλαμβάνομαι, την άδολη πίστη του πρωθυπουργού και την αφιλοκερδή πίστη του πατριάρχη της Αγίας Σιών, του ενάρετου και θεοφιλή Θεόφιλου (εκ Γαργαλιάνων), ο οποίος (αν και γνώριζε και προειδοποιήθηκε) έχει προαγάγει σε επίσκοπο αρχιμανδρίτη, που είχε καταδικαστεί σε 7μηνη φυλάκιση («για ανήθικη συμπεριφορά μέσα σε σινεμά της Αθήνας»-«Πρώτο Θέμα», 22.1.’06, «γνωστό από τη γνωστή υπόθεση στο ΛΑΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΑΡΙΩΝΑ΄…»- «Ν.Άνθρωποι», εβδ. εφημερίδα Γρ. Μιχαλόπουλου-Μ.Σταυροφόρου του Αγίου Τάφου, 12-10-2001 και 9.12.2005). Είπε λοιπόν η κα Μοροπούλου: «Στις 26/10 μετακυλήσαμε την πλάκα του Παναγίου Τάφου……από κάτω βρήκαμε την κοίτη του βράχου που θεωρείται ότι τοποθετήθηκε το σώμα του Ιησού. ..Επιθυμούμε η τεκμηρίωση που θα ανακοινώσουμε να γίνει κτήμα όλου του κόσμου. Αυτό που μας συγκλονίζει όλους είναι ότι ο Τάφος του Ιησού (σ.Λ.: Απότομη μετάβαση από την επιστημονική αμφιβολία στη θρησκευτική βεβαιότητα) είναι ένας τάφος ζωντανός. Εκπέμπει το μήνυμα της Ανάστασης και της ελπίδας κι είναι εκείνο που μας επηρέασε και μπορέσαμε να δουλέψουμε» (η Σχολή Κοσκωτά ήταν του Κατηχητικού;). Δυστυχώς αυτές οι εκπομπές μηνυμάτων (ηλεκτρομαγνητικών;) του Τάφου, έχουν στους Αγιοταφίτες αντίθετα αποτελέσματα από ότι στην κα Μοροπούλου, όπως τις μεταξύ αρχιμανδριτών και μητροπολιτών ανταλλαγές φιλοφρονήσεων: «Μωρή πατσαβούρα τακουνού…δεν ντρέπεσαι που έδωσες τα κειμήλια του Τάφου στον…».  (βλ. Ο Φώτιος και η «τακουνού», Ελευθεροτυπία’, 3/4/2005).

Πολύ σωστά η κα Μοροπούλου χρησιμοποίησε αρχικά τη λέξη «θεωρείται», διότι η αυθεντικότητα του Τάφου, στηρίζεται μόνο στους ισχυρισμούς της Εκκλησίας, σύμφωνα με παραδόσεις που ανάγονται στον 4ο αιώνα, χωρίς βεβαιότητα. Οι πιο ορθολογιστές Προτεστάντες άλλωστε, έχουν επιλέξει, με ισχυρά επιχειρήματα που στηρίζονται αυστηρά στις ευαγγελικές προδιαγραφές (λάξευση σε βράχο, εκτός των τειχών κλπ) και δεν αντλούν κύρος από τις αρχαιολογικές επιδόσεις κάποιας αισχρής βασίλισσας, 300 χρόνια μετά τη Σταύρωση. Αυτοί παρουσιάζουν σε άλλο σημείο της πόλης τον λεγόμενο «Τάφο του Κήπου», ως τάφο του Χριστού, που κι αυτού όμως η αυθεντικότητά του είναι αμφίβολη. Ο συντηρητικός Ακαδημαϊκός και πρέσβης Άγγελος Βλάχος (βλ. παρακάτω) θα είχε κάποιες αντιρρήσεις, αν μπορούσε να μιλήσει, γιατί είχε βρει με ποιες μεθόδους έκανε η πρώην καπήλισσα αγία Ελένη, που μπροστά της «Αι Καπηλίδες» του Θεόπομπου ήταν αθώες παρθένες, τις έρευνές της: «Όποιος διαβάσει το χρονικό (απόκρυφο υποθέτω) της ανακαλύψεως του Τ. Σταυρού από την Αγία Ελένη, φρικιά από τα απάνθρωπα βασανιστήρια που μεταχειρίστηκε η αγία για να αναγκάσει τρεις Εβραίους να της αποκαλύψουν το μέρος. Τρεις μέρες τους βασάνιζε κάνοντας το χριστιανικό της καθήκον….τους θανάτωσε όταν της είπαν την αλήθεια αφού τους είχε σπάσει τα κόκκαλα και τους είχε παντοιοτρόπως τσουρουφλίσει…». Άλλωστε η ωμή πραγματικότητα του ναού της Αναστάσεως είναι τόσο απεχθής, που κανείς πιστός δεν θα ευχόταν να γίνεται ο χώρος του Τάφου θέατρο τέτοιων αθλιοτήτων μεταξύ «Χριστιανών». Η κατάσταση είναι υπεραρκετή για να προσγειώσει κάθε ρομαντική αγωνίστρια της ΕΦΕΕ, που ώριμη πια κυρία ζήλεψε τη δόξα της αρχαιολόγου του Μεγαλέξαντρου Λ. Σουλβατζή, γοητευμένη ενδεχομένως και από την ιερή φλόγα που κουβάλησαν εν είδει αεροσυνοδών, η Γεροβασίλη της Άρτας μαζί με τον Αμανατίδη της Καλαμαριάς, με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο (καίει καύσιμα όσο και ένα σκουτεράκι). Ο πανίερος  χώρος μοιράζεται (κατά τα μέρη του και κατά την ώρα) ιδιοκτησιακά, μεταξύ διαφόρων Εκκλησιών (Ελληνορθόδοξης, Αρμένικης, Ρωμαιοκαθολικής, Αιγυπτιακής, Αιθιοπικής και Συριακής), όπως προέκυψε από ιστορικές διεργασίες, κάτω από την αποφασιστική διαιτησία, στους συνεχείς (συχνά ακραίου μίσους και γραφικότητας) ενδοχριστιανικούς καυγάδες, της εκάστοτε αρμόδιας μουσουλμανικής πολιτικής ηγεσίας. Η Καθολική (και η θυγατρική της Ορθόδοξη) παράδοση θεωρεί ως εμπνεύστρια της ιδέας της ανέγερσης του ναού, τη μέγαιρα Ελένη, που τύλιξε στο καπηλειό του πατέρα της τον περαστικό αυτοκράτορα και γέννησε μαζί του τον συζυγοκτόνο και παιδοκτόνο Κωνσταντίνο, που η Εκκλησία τον ανακήρυξε Μέγα και Ισαπόστολο,  δυσφημώντας κατάφωρα τους Αγίους Αποστόλους.

Η Ελληνορθοδοξία μπορεί να σιγοβράζει ιστορικά και διαχρονικά από αντισημιτισμό, αλλά οφείλει σήμερα ευγνωμοσύνη στην κυβέρνηση του Ισραήλ, η οποία επιτρέπει παρά τις διαμαρτυρίες των Αράβων πιστών, το ανοσιούργημα να είναι πάντα ένας ξένος, ένας Έλληνας δηλαδή, ο πατριάρχης των Παλαιστινίων Ορθοδόξων, παρά τις δυναμικές αντιρρήσεις των συμπατριωτών του Χριστού, για τον πολύ προφανή λόγο, πως εύλογα δεν θέλει να δει το πατριαρχείο αυτό να ελέγχεται κάποια στιγμή από τη Χαμάς. Τα υπόλοιπα, περί δήθεν εκκλησιαστικής παραδόσεως, είναι βλάσφημα, αθεολόγητα και εκκλησιολογικά απαράδεκτα. Εννοώ τις δικαιολογίες που ψελλίζει η κρατική μας Εκκλησία και συνυπογράφει εν τοις πράγμασι και η (φιλοπαλαιστινιακή υποτίθεται, απλά όμως αντισημιτική)  Αριστερά μας, για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα και τα αντιευαγγελικά. Επικαλούνται λοιπόν τον Αχτιναμέ (638) του κατακτητή χαλίφη Ομάρ Χαττάμπ, με τον οποίο αναγνωρίστηκε η κυριαρχία του «πατριάρχη των  αυτοκρατορικών» του Άραβα Σωφρόνιου (καταγόμενου από την Δαμασκό), ένα διάταγμα που βεβαίως δεν αναφέρεται πουθενά σε Έλληνες, που άλλωστε δεν υπήρχαν εκεί, αν δεχθούμε δηλαδή πως ο Χαλίφης είναι αυτός που ορίζει τις εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες. Στην πράξη, μια χιλιετία αργότερα από την έκδοση του Αχτιναμέ, πονηροί τυχοδιώκτες Ρωμιοί καλόγεροι από τη Δημητσάνα, κατάφεραν με δολοπλοκίες να καταλάβουν την αδελφότητα του Τάφου και να κατσικωθούν από το 1534 στο σβέρκο των Ορθόδοξων Παλαιστινίων, έχοντας τη συμπαράσταση του Οθωμανού Σουλτάνου, με πρώτο Έλληνα πατριάρχη τον Γερμανό (βλ. Ο κ. Κουράκης (ΣΥΡΙΖΑ) οι Παλαιστίνιοι και η Εκκλησία), που μετά τον διαδέχθηκε, ως άλλον Φιντέλ, ο ανιψιός του Σωφρόνιος και μετά άλλοι δυο Δημητσανίτες, αφού αποκλείστηκαν πραξικοπηματικά, με σατανικό αμοραλισμό, οι Άραβες από τη διαδικασία της εκλογής. Τώρα για το τι κλίμα ηθικής ασφυξίας επικρατεί σε αυτό το Ρωμέικο ρατσιστικό και αποικιοκρατικό φέουδο (την Αριστερά και τους Έλληνες, ενοχλούσε πάντα μόνο ο ιμπεριαλισμός των άλλων), μπορούν να μιλήσουν τα γεγονότα της έκρηξης ιερών σκανδάλων του 2005, οπότε λύθηκαν πολλές γλώσσες και άνοιξαν πολλά επτασφράγιστα στόματα ακόμη και συντηρητικών ανθρώπων και δεξιών εφημερίδων και πιστών και «πιστών», ακόμη και επισκόπων, όπως του τ.Αρχιεπισκόπου Νικηφόρου της Κωνσταντίνης και γράφτηκαν αδιάψευστες ανταποκρίσεις στο διεθνή Τύπο [βλ. το «Σκότος και Έρεβος κάτω από το θαυματουργόν «Άγιον Φως»-(Α Κ Α Τ Α Λ Λ Η Λ Ο Ν)»], που περιλαμβάνουν μεταξύ πολλών ανατριχιαστικών, κατηγορίες για αγορά πληρωμένων δολοφόνων, για χάλκευση πορνοφωτογραφιών με Άραβες σε βάρος μητροπολίτη από άγιο αντίπαλό του (η υπόθεση δεν εκδικάστηκε ποτέ), για εξαγορά των δεσποτικών ψήφων, για περίεργες αγοραπωλησίες ιερής περιουσίας από νεαρό «λογιστή» (χωρίς οικονομικές σπουδές, η υπόθεσις εκκρεμεί στην αδέκαστον Δικαιοσύνην), για καμπαρετζούδες καλόγριες, για κουμπουροφόρο αρχιμανδρίτη (σήμερα διευθύνει αγαθοεργόν ίδρυμα της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών), για ευσεβή ναρκωέμπορο, για ευσεβή νεαρό, αρσενικό μοντέλο, που πλήρωνε προκλητικά χαμηλό ενοίκιο σε προνομιούχο ιερό διαμέρισμα, για ιερό λαθρεμπόριο χρυσού, για τις σκληρές συνθήκες διαβίωσης των στρατολογημένων φτωχών νεαρών δοκίμων της αδελφότητας, ακόμη και για δολοφονία καλόγριας από αρχιμανδρίτη. Το πατριαρχείο που εκτός από τους Τσιπροπαττακοπαπαδόπουλους, έχει ως Άρχοντες Οφφικιάλιους και τους Λαυρεντιάδη-Κυριακίδη (βλ. Η ΜΚΟ «Ρωμιοσύνη»), κρύβει πολλές αμαρτίες κάτω από τα χρυσά του άμφια. Αν όμως κάποιος θεωρήσει αυτά συγκυριακά φαινόμενα, μπορεί να ανατρέξει στα όσα σημεία και τέρατα ο δεξιός και λόγιος πρέσβης Άγγελος Βλάχος, καταμαρτυρεί σε αυτό το εμπορείο της απάτης της ιερής πυράς και του ατέλειωτου «τίμιου ξύλου», με μια γλώσσα που απηυδισμένη από όσα είδε και άκουσε, έσπασε τους κανόνες της διπλωματίας (βλ. «Ο πρέσβυς Άγγελος Βλάχος για το Άγιο Φως»).

Ευτυχώς η πίστη του συμπρωθυπουργεύοντος (με τον αρχιεπίσκοπο) Αλεξίου του Άρχοντος Οφφικιαλίου, Μεγάλου Μνημονιοσχίστη, Χοροδιδασκάλου των Αγορών και Φωτιστή της Ευρώπης είναι τόσο μεγάλη, που δεν πτοείται από  περιστατικά που λόγω απρόβλεπτων συμβάντων ξέφυγαν από την ιερή Ομερτά και η πίστις αύτη εκδηλώθηκε στην προσφώνησή του (με λεξιλόγιο καλόγριας, που στα χείλη ενός νέου «αριστερού» πολιτικού ακούγονται γελοία: «είναι ευλογία»!) προς τον ενάρετο πατριάρχη, που παρεμπιπτόντως είχε στρατολογηθεί και φύγει από την πολύτεκνη οικογένειά του 12χρονος, σε μια ηλικία δηλαδή περίπου κλασσική για τα περισσότερα μέλη της ιερόκρυφης αδελφότητας του Τάφου, η οποία αναζωογονείται με τις «θείες κλήσεις» (ήμαρτον!) που απευθύνονται σε ανήλικα αγοράκια: «Με ενδιαφέρει το έργο αναστήλωσης του Παναγίου Τάφου γιατί είμαι και μηχανικός. Είναι ευλογία που έγινε επί των ημερών σας αλλά κι εγώ είμαι πολύ χαρούμενος που συνδράμαμε όσο μπορούσαμε. Και πάρα πολύ χαρούμενος είμαι για το πολυτεχνείο και την ανάδειξή του ως ένα από τα κορυφαία επιστημονικά ιδρύματα με διάσταση διεθνή». Μάθαμε έτσι από τον μαθητή του κ.Μπαλτά, πως επιτέλους ήλθε η ώρα (έλεος!) να αποκτήσει το μέχρι τώρα («επαρχιακό», τοπικό;)  Πολυτεχνείο μας διεθνή διάσταση χάρις στις ιερές ανασκαφές της κας Μοροπούλου του ΕΜΠ στον χώρο που ατεκμηρίωτα παρουσιάζεται ως κενοτάφιο του Χριστού. Προσωπικά θα συνιστούσα η κυρία αυτή να είναι συγκρατημένη στις ανακοινώσεις της και να μην μπερδεύει την επιστήμη της με την «πίστη» της, γιατί το Πολυτεχνείο απλά κινδυνεύει να γίνει ρεζίλι, στη διεθνή επιστημονική κοινότητα, αν δεν συγκρατήσει τον αγνό δημόσιο θρησκευτικό της ενθουσιασμό και δεν περιοριστεί στα αναστηλωτικά της καθήκοντα. Αν αναδιφήσει στην «Αυγή» (19-6-2003), θα δει πως η οστεοθήκη με την επιγραφή «Ιάκωβος αδελφός του Ιησού», που με τυμπανοκρουσίες ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2002 πως εντοπίστηκε στο Ισραήλ, σκορπώντας ρίγη ιερής συγκίνησης στα στίφη που πάντα ονειρεύονται να θέσουν το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων για να στηρίξουν την ετοιμόρροπη πίστη τους, αποδείχτηκε επιστημονικά πως «έχει χαραχθεί πρόσφατα». Ο ίδιος ο καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του πατριαρχείου Γ.Αρβανιτάκης («Golgotha et le Sepulcre», Alexandrie-1923), είχε αμφισβητήσει την αξιοπιστία του κερδοφόρου Τάφου, τον οποίο το Ευαγγέλιο τον θέλει εκτός των τειχών της Ιερουσαλήμ, πράγμα όχι βέβαιο για τον Τάφο Μοροπούλου.

ΥΓ
Σαβουάρ βιβρ: Μια καθηγήτρια του ΕΜΠ μιλάει στον Έλληνα πρωθυπουργό (παλιό μαθητή της; Αν δεχθούμε πως ο εν λόγω πατούσε το πόδι του στη Σχολη του), που βρίσκεται σε επίσημη αποστολή και σε «ιερό» χώρο, στον ενικό (1:16 : «…στο εργαστήριο συντήρησης, που θα έρθεις να δεις..»). Ευτυχώς η Ελένη Χαλκούση έχει πεθάνει. Αυτά άλλωστε ενοχλούν μόνο τους αστούς, που εκλαμβάνουν αυτόν τον ενικό ως απόλυτη περιφρόνηση προς το ακροατήριο, το οποίο οφείλει να μάθει την οικειότητα που συνδέει τα δυο πρόσωπα και να ανεχτεί που αυτά συμπεριφέρονται σαν να μην υπάρχουν οι άλλοι,  γιατί οι γνήσιοι επαναστάτες, όπως ο Αλέξης και η Τόνια, δεν χρησιμοποιούν πληθυντικό. Ο Αλέξης μίλησε στον ενικό και στον Ομπάμα, αλλά αυτό δεν έγινε βεβαίως αντιληπτό στην αγγλική μετάφραση. Λεπτομέρειες θα πουν πολλοί, αλλά εκεί κρύβεται ο Διάβολος.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, Επάναστἀτες του Κώλου, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

14 Responses to Ο Αλέξης και η Τόνια στον «Πανάγιο Τάφο»

  1. Ο/Η του κώλου λέει:

    Άνοιξε ξανά για επισκευές ο γνωστός και στην τελευταία κυραΚατίνα Τάφος και έγινε μέγα θαύμα:

    Απίστευτη αποκάλυψη! Βρέθηκε ο τάφος του Ιησού από Έλληνες …
    http://www.youweekly.gr › Αρχική › ΠΑΡΑΞΕΝΑ
    29 Οκτ 2016 – Βρέθηκε ο τάφος του Ιησού από Έλληνες επιστήμονες – Δείτε το βίντεο! … Ιησού Χριστού. Χτισμένος στην Εκκλησία του Παναγίου Τάφου στην …
    Στο φως ο τάφος του Χριστού από Έλληνες επιστήμονες – Protothema.gr
    http://www.protothema.gr/stories/article/…/sto-fos-o-tafos-tou-hristou-apo-ellines-epistimon...
    29 Οκτ 2016 – Για πρώτη φορά εδώ και αιώνες, επιστήμονες ανάμεσά τους και Έλληνες αποκάλυψαν την επιφάνεια που παραδοσιακά θεωρείται ο τάφος του …
    Βρέθηκε ο πραγματικός Τάφος του Χριστού
    http://www.vimaorthodoxias.gr/nea/vrethike-o-pragmatikos-tafos-tou-christou/
    4 Δεκ 2016 – Τα ευρήματα θα χρειαστούν μήνες για να αναλυθούν, αλλά οι ερευνητές ελπίζουν να δημιουργήσουν μια εικονική ανακατασκευή για να την …
    Έλληνες επιστήμονες έφεραν στο φως τον τάφο του Χριστού [ΒΙΝΤΕΟ …
    tvxs.gr/…/ellines-epistimones-eferan-sto-fos-ton-tafo-toy-xristoy-binteo-kai-fotografie…
    29 Οκτ 2016 – Οι επιστήμονες που άνοιξαν τον τάφο του Χριστού είναι μάλιστα Έλληνες. …. Μεσσηνία: 35χρονη βρέθηκε νεκρή από όπλο μέσα στο… 22:51.
    ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ: Βρέθηκε η πλάκα επί της οποίας «ακούμπησαν» το …
    http://www.pentapostagma.gr/2016/10/ανακαλυψη-βρέθηκε-η-πλάκα-επί-της-οποί.html
    28 Οκτ 2016 – Οι εργάτες κλήθηκαν να εργαστούν στον Τάφο του Ιησού Χριστού φέτος, καθώς οι ειδικοί φοβούνται ότι ήταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης.
    Για πρώτη φορά μετά από αιώνες εκτίθεται ο τάφος του Χριστού! (φωτό …
    http://www.pentapostagma.gr/2016/10/για-πρώτη-φορά-μετά-από-αιώνες-εκτίθετ.html
    27 Οκτ 2016 – Για πρώτη φορά μετά από αιώνες εκτίθεται ο τάφος του Χριστού! …. Το σημείωμα αυτοκτονίας που βρέθηκε πάνω στον 38χρονο αυτόχειρα …
    ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ …
    Βίντεο για βρεθηκε ταφος χριστού▶ 8:55

    30 Οκτ 2016 – Μεταφορτώθηκε από mavridiskonstantinos
    ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ.
    Βρέθηκε η πλάκα πάνω στην οποία εναποτέθηκε το σώμα του Ιησού …
    http://www.rodiaki.gr/…/brethhke-h-plaka-panw-sthn-opoia-enapotethhke-to-swma-toy-ihs...
    28 Οκτ 2016 – Βρέθηκε η πλάκα πάνω στην οποία εναποτέθηκε το σώμα του Ιησού Χριστού – Η ΡΟΔΙΑΚΗ. … στις εργασίες αναστήλωσης του Ναού του Παναγίου Τάφου υποστηρίζει ότι ανακάλυψε την πλάκα πάνω στην οποία εναποτέθηκε το …
    Βρέθηκε μετά από 2000 χρόνια η τελευταία κατοικία του Ιησού Χριστού …
    http://www.pronews.gr/…/vrethike-meta-apo-2000-hronia-i-teleytaia-katoikia-toy-iisoy
    27 Οκτ 2016 – Σύμφωνα με την Αγία Γραφή, ο Ιησούς Χριστός βρέθηκε στον τάφο μετά τον θάνατο του κατά τη σταύρωση, περίπου το 33 μ.Χ. Μετά από τρεις …

    Σχετικά

    https://athens.indymedia.org/post/164377/
    Η ΠΑΣΚ και τα υποψήφια λαμόγια στο ΤΕΕ…

    από φτου! 01/12/2003 5:06 μμ.
    […..]

    και κάποια σχόλια εδώ
    http://makpress.blogspot.gr/2016/10/blog-post_405.html

    Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2016
    Στο φως η πλάκα ταφής του Ιησού Χριστού !
    [….]
    4 Comments
    makpress
    Login
    1

    Zeno_of_Citium • ένας μήνας πριν
    Τίποτε δεν βρήκε/ανακάλυψε δηλαδή. Απλώς, έβγαλε κάτι σοβάδες και ξαναφάνηκαν τα γνωστά.
    peet14 • ένας μήνας πριν
    H συζήτηση δεν αφορά τα ευρήματα ,αλλά το πρόσωπο πού τα βρήκε ……
    2
    Κοιτάξτε πως το σύστημα ανα…………………..[……}
    [….]

  2. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Συμβαίνουν στον Πανάγιο Τάφο

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αγία Ελένη-Λιάνα Σουλβατζή-Κατερίνα Περιστέρη-Τόνια Μοροπούλου

    https://roides.wordpress.com/2014/09/27/27sep14/
    Ο Αρχισταυρωτής Μεγαλέξανδρος, ίνδαλμα μητροπολιτών
    27/09/2014
    (Με την ευκαιρία της επικείμενης ανακάλυψης του τάφου του)

    Τώρα που ετοιμάζεται «να λάμψει το αρχαίον μεγαλείον», κατά πως έλεγε και η Μαντάμ Σουσού του Ψαθά, με την αποκάλυψη του τρίτου τάφου του Μεγαλέξαντρου (τον δεύτερο είχε ανακαλύψει η έγκριτη εθνικόφρων αρχαιολόγος κα Λιάνα Σουλβατζή, τον πρώτο ο αββάς Σισώης), είναι χρήσιμο να θυμηθούμε μερικά πράγματα. Περί του ότι ο τάφος ανήκει στο γιό της μαύρης χήρας Ολυμπιάδας δεν υπάρχει αμφιβολία, το επιβεβαιώνει και το οικογενειακό προσκύνημα του απόστρατου Μακεδονομάχου Αντώνη Σαμαρά. Είναι κρίμα που αν δεν είχε ξοδέψει ανεξέλεγκτα τόσα εκατομμύρια στα μυστικά κονδύλια (για το καλό της Μακεδονίας βεβαίως) ως υπουργός Εξωτερικών, τώρα θα δινόντουσαν για το καλό της ανασκαφής. Αλλά και ο διάδοχος του κ.Σαμαρά ο κ.Τσίπρας, αρχηγός του νεοφώτιστου κόμματος της Εκκλησίας που ακούει στο όνομα ΣΥΡΙΖΑ, συνάπτεται με το Στρατηλάτη. Σε ανύποπτο χρόνο είχε δώσει συνέντευξη (18.11.2011) στο ακροδεξιό μπλογκ Olympia και σε άλλα τέσσερα του ίδιου πάνω-κάτω φυράματος, στο κλίμα οικειότητας των τηλεοπτικών πρωϊνάδικων («Αλέξη» πες μας κλπ), στα πλαίσια των φιλικών συνεντεύξεων του ίδιου και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ με λαικοδεξιούς, ακροδεξιούς και φιλοχρυσαυγίτες δημοσιογράφους. Εκεί είχε πει πως δεν θα είχε αντίρρηση να στηθεί άγαλμα το Μεγαλέξαντρου στην Αθήνα. Είναι περίεργο ο πρόεδρος ενός κόμματος, που έχει για σημαία του την αντίθεσή του στον ιμπεριαλισμό (των άλλων), να λέει για έναν ιμπεριαλιστή και χασάπη μονάρχη: «Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν μια πολύ σημαντική προσωπικότητα στην εποχή του, ένας ηγέτης, ένας άνθρωπος με ιδιαίτερη στρατηγική ευφυΐα και ήταν και μαθητής του μεγάλου Αριστοτέλη πάνω απ’ όλα. Από εκεί και πέρα, νομίζω την κάθε ιστορική προσωπικότητα θα πρέπει να την κρίνουμε στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής του (sic) και όχι εκ των υστέρων» (!). Δηλαδή θέλει να μας πει ο ποιητής πως ένας μαθητής του Αριστοτέλη δικαιολογείται να σφάζει αθώους, ακόμη και φίλους του, ακόμη και τον ανιψιό του δασκάλου του, επειδή αυτή ήταν η εποχή του; Αυτά του είχε μάθει ο δάσκαλός του; Αναρωτιέμαι αν ο κ.Τσίπρας αναγνωρίζει το ίδιο ελαφρυντικό και στους σταυρωτές του Χριστού ή στους ανασκολοπιστές του Θανάση Διάκου. Τέλος να ρωτήσω μαζί με τον ποιητή: «O νεαρός Aλέξανδρος υπόταξε τις Iνδίες. Mοναχός του;». Ας διαβάσει λοιπόν ο συνομιλητής Αγιορειτών ‘φιλοσοφούντων ηγούμενων'(!) κ.Τσίπρας, εκτός από «Νίτσε και Ηράκλειτο» (sic) και λίγο Μπρεχτ.

    Ο κ. Μάθιου Νίμιτς, μεσολαβητής του γ.γ. του ΟΗΕ για το ζήτημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ, σε συνέντευξή του σε εφημερίδα των Σκοπίων, ανέφερε τα αυτονόητα: «Θα πω ότι προσωπικά δεν τρέφω ιδιαίτερη εκτίμηση για τον Μέγα Αλέξανδρο, …έσφαξε χιλιάδες ανθρώπους και κατέστρεψε πολλές πόλεις. Δεν διέδωσε τη Δημοκρατία και τις πολιτειακές αξίες. Για τον λόγο αυτό μου φαίνεται περίεργο που υπάρχει τέτοια αντιπαλότητα, σχετικά με το ποιος θα τον κληρονομήσει» (9.10.2007). Όμως ο Μεγαλέξανδρος δεν έχει μόνο ως θαυμαστή τον αρχηγό της (ριζοσπαστικά) αριστερής αξιωματικής αντιπολίτευσης. Μεταξύ των θαυμαστών του συγκαταλέγονται Ρωμιοί και Σλαβομακεδόνες μητροπολίτες, με κορυφαίο τον κ.Άνθιμο (σύνεδρο του συνεδρίου «Αριστερά και Εκκλησία»). Σε μια από τις πολλές εκδηλώσεις λατρείας του προς τον Μακεδόνα κατακτητή, είχε πει, σχολιάζοντας την έκδοση νομίσματος της ΠΓΔΜ με τον Μ. Αλέξανδρο: «Οι Έλληνες αισθάνονται πως κόπηκαν τα εθνικά τους φτερά» (20.1.2014). Ο ίδιος, σφοδρός πολέμιος της ομοφυλοφιλίας (των μη κληρικών), είχε εμφανιστεί (Mega, 6.12.’04-Γ.Πρετεντέρης) ως Ηρακλέας της αγνότητας της κλίνης του Μεγαλέξαντρου από το (κατά Χουντόδουλον) «κουσούρι» κι ας λένε οι ακαταμάχητες αρχαίες μαρτυρίες, διασταυρωμένες και με ονόματα, για τα γούστα του Στρατηλάτη, που έμοιαζαν και με τα γούστα πολλών ρασοφόρων. Ο Αλέξανδρος υπήρξε ακόμη κατεδαφιστής της ελληνικής Θήβας, μακελλάρης του ανδρικού πληθυσμού της Γάζας, όπου πέρασε έναν κρίκο στις φτέρνες, του διοικητή της, τον έδεσε πίσω από ένα άλογο και τον έσερνε στην πόλη μέχρι να ξεψυχήσει, φονιάς του φίλου και σωτήρα του Κλείτου, και Σταυρωτής (κατά τον στρατηγό του, τον μετέπειτα Πτολεμαίο Α΄) του ιστορικού Καλλισθένη του Ολυνθίου, αγαπημένου ανιψιού του δασκάλου του, του Αριστοτέλη, επειδή, όντας αξιοπρεπής, αρνήθηκε να προσκυνήσει την θεϊκή ύπαρξη του Μακεδόνα τυράννου, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για την Ορθοδοξία, που έχει αγιοποιήσει δεκάδες, κατά συρροήν διαστροφικούς δολοφόνους, αυτοκράτορες, βασιλιάδες και τσάρους. Υπάρχει όμως στον Αλέξανδρο ένα πολύ δαιμονικό στοιχείο, που θα έπρεπε να προκαλεί μεγάλη απέχθεια στον Άνθιμο, αν πράγματι ήταν Απόστολος του Χριστού και όχι ένας ακροδεξιός κρατικός υπάλληλος, που ανταλλάσσει αμοιβαία υποκριτικές και καιροσκοπικές φιλοφρονήσεις με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

    Ο Μακεδόνας επιδρομέας, δεν φτάνει που πούλησε 30.000 κατοίκους της Τύρου, που σώθηκαν από τη σφαγή, ως δούλους, σταύρωσε και 2000 νέους επιζήσαντες της πολιορκίας της, επειδή υπερασπίστηκαν γενναία την πόλη τους (Κούρτιος Ρούφος ‘Historiae Alexandri Magni’, 4.4.17), ενώ όπως αναφέρει ο Αρριανός, όταν πέθανε ο Ηφαιστίων, διέταξε να σταυρώσουν το Γλαυκία (το γιατρό του), επειδή τον θεώρησε υπεύθυνο για τον θάνατο του εραστή του. Γράφει ο Ρούφος: «Τότε η οργή του βασιλιά παρουσίασε ένα θλιβερό θέαμα στους νικητές, το θάνατο δυο χιλιάδων, τους οποίους η γενική φρενίτιδα τους κάρφωσε σε σταυρούς, κατά μήκος της απέραντης ακτής».
    ………………………………

    https://roides.wordpress.com/2014/09/27/27sep14/

  4. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    http://euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_AAD8A0C1CF584F758EC85CB77EDF6600

    Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Βενέδικτος απονέμει Χρυσά Παράσημα στους Γεώργιο Παπαδόπουλο, Πρωθυπουργό, Στυλιανό Παττακό, Αντιπρόεδρο Κυβέρνησης, Νικόλαο Μακαρέζο, Υπουργό Συντονισμού Κωνσταντίνο Βοβολίνη Υφυπουργό Προεδρίας Κυβερνήσεως

  5. Ο/Η Antifa2 λέει:


    http://www.cnn.gr/news/politiki/story/58207/n-paraskeyopoylos-to-politiko-systima-na-stirixei-stin-xrysi-aygi-an-ekdimokratistei

    Ν. Παρασκευόπουλος: Το πολιτικό σύστημα να στηρίξει την Χρυσή Αυγή αν εκδημοκρατιστεί
    11 Δεκεμβρίου 2016

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Άρχισε ο εκδημοκρατισμός της Χ.Α. μετά τις δηλώσεις Παρασκευόπουλου.


      12 Δεκεμβρίου 2016
      Εισβολή χρυσαυγιτών στην ΕΣΗΕΑ (ΦΩΤΟ)

      Περίπου 20 χρυσαυγίτες εισέβαλαν πριν λίγη ώρα στο κτίριο οπού στεγάζεται η ΕΣΗΕΑ

      Στο 3 όροφο της Ακαδημίας 20, γίνεται εκδήλωση με θέμα « Οι εθνικές μειονότητες στην Ελλάδα και οι συστάσεις των διεθνών οργανισμών»

      Οι χρυσαυγίτες αρχικά είχαν αποκλείσει την είσοδο του κτιρίου και φώναζαν συνθήματα .Αμέσως μετά περίπου 20 άτομα ανέβηκαν στο τρίτο όροφο όπου γινόταν η εκδήλωση.

      Όπως μας επιβεβαίωσε νωρίτερα εργαζόμενοι στην ΕΣΗΕΑ οι 20 χρυσαυγίτες κατέβηκαν ξανά στο ισόγειο και παραμένουν στην είσοδο του κτιρίου.

  6. Ο/Η Antifa2 λέει:

    https://www.efsyn.gr/arthro/oi-stohoi-tis-akrodexias-strofis-toy-ieronymoy

    Οι στόχοι της ακροδεξιάς στροφής του Ιερώνυμου
    03.11.2016, Δημήτρης Ψαρράς
    (…..)

    «Τα κόμματα της Αριστεράς με τη γνωστή φιλοσοφικοκοινωνική βιοκοσμοθεωρία του κομμουνιστικού κοσμοειδώλου, όπως γνώρισε τον χωρισμό αυτό ο καταρρεύσας υπαρκτός σοσιαλισμός στο ανατολικό μπλοκ που στην ουσία ήταν διωγμός της θρησκευτικής πίστεως, ελαύνονται από αποτυχημένα αθεϊστικά ιδεολογήματα και συναντώνται με τα υπόλοιπα κόμματα του νεοφιλελεύθερου χώρου κάτω από τις ντιρεκτίβες της Νέας Εποχής και της Νέας Τάξεως».

    Ο αρχιεπίσκοπος, δηλαδή, βάζει στο ίδιο «αντιεκκλησιαστικό» καζάνι κομμουνιστές και νεοφιλελεύθερους. Οσο κι αν μοιάζει λοιπόν παράδοξο, οι ακρότητες του κ. Ιερώνυμου στην προχτεσινή συνέντευξή του απευθύνονταν κυρίως στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και όχι τόσο στον πρωθυπουργό.

    Πού «παραστρατεί»

    Είναι γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο μόνο ζήτημα που φαίνεται να ακολουθεί ήπια αντιπολιτευτική γραμμή είναι ακριβώς το ζήτημα των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας.

    Ακόμα και για το υποτιθέμενο κεντρικό ζήτημα των ημερών, την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών, ο κ. Μητσοτάκης είχε πει σε καλοκαιρινή συνέντευξή του στον Νίκο Χατζηνικολάου ότι «δεν νομίζω ότι το μάθημα υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο, με τον τρόπο που διδάσκονται τα Θρησκευτικά. Θα ήθελα άλλου είδους Θρησκευτικά».

    Και σε συνάντησή του με τον κ. Τσίπρα στο Μαξίμου, με θέμα τη συνταγματική αναθεώρηση, ο κ. Μητσοτάκης δεν δίστασε να προτείνει μια προκλητική συμφωνία.

    Οταν ο πρωθυπουργός του επισήμανε ότι για τη Ν.Δ. είναι ταμπού το ζήτημα του χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας, εκείνος του αντέτεινε ότι ανάλογο ταμπού έχει η Αριστερά με τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Και ο κ. Μητσοτάκης πέταξε το γάντι:

    «Ψήφισε εσύ το άρθρο 16 [για τα ΑΕΙ] και θα ψηφίσω εγώ το άρθρο 3 [για την Εκκλησία]».

    Αυτά όλα τα γνωρίζει ο αρχιεπίσκοπος.

    Γνωρίζει επίσης ότι σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη σε αυτά τα ζητήματα είναι ο λέκτορας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Γιάννης Κτιστάκις, ένας από τους πιο γνωστούς υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με συμβολή στην αναγνώριση των δικαιωμάτων προσφύγων και μεταναστών, καθώς και στην αναθεώρηση του αναχρονιστικού δικαίου για την ιθαγένεια.

    Γνωρίζει επίσης ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι από εκείνους που υπερψήφισαν τη ρύθμιση για το «σύμφωνο συμβίωσης», ενώ είναι γνωστό ότι υπό την αρχηγία του η Ν.Δ. τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας τεμένους στον Βοτανικό. Μόνο η Χρυσή Αυγή τάχθηκε συνολικά εναντίον της ανέγερσης, ενώ οι Ανεξάρτητοι Ελληνες καταψήφισαν τη χωροθέτησή του στον Βοτανικό.

    Απέναντι σ’ αυτές τις θέσεις του κ. Μητσοτάκη, είναι σαφές ότι ο κ. Ιερώνυμος επιχειρεί να εκφράσει τις πιο συντηρητικές πτέρυγες της Ν.Δ. και τα ποικίλα μορφώματα της Ακροδεξιάς. Εδώ δεν πρόκειται για υπεράσπιση παλιών θέσεων της Εκκλησίας, αλλά για προκλητική υπαναχώρηση από θέσεις που είχε διατυπώσει ο ίδιος ο αρχιεπίσκοπος πριν από λίγους μήνες.

    Υπαναχώρηση

    Τώρα αποφάσισε να καταγγείλει ότι «όλα κατακρημνίζονται στο ζήτημα των σχέσεων», εννοώντας βέβαια το ζήτημα του συμφώνου συμβίωσης, καθώς και να αναθεωρήσει τη θετική άποψη που είχε καταθέσει για την ανέγερση τεμένους και ο Χριστόδουλος:

    «Ο μακαρίτης ο αρχιεπίσκοπος το είχε δεχτεί αυτό. Και εγώ όταν ήρθα είπα ναι, τώρα όμως δεν είναι καιρός για τέτοια πράγματα. Θα μπορούσε να αναβληθεί, έως ότου να ξεκαθαρίσει το θέμα των μουσουλμάνων».

    Η υπαναχώρηση του κ. Ιερώνυμου έφτασε μέχρι το σημείο να ξαναθέσει υπό συζήτηση τη λειτουργία των εκκλησιαστικών λυκείων, στην οποία είχε ο ίδιος συμφωνήσει.

    Βέβαια όλα αυτά μπορεί να τα λέει στην (αριστερή) νύφη για να τ’ ακούει η (δεξιά) πεθερά, αλλά η μόνιμη επωδός σε όλες τις αναλύσεις του κ. Ιερωνύμου είναι η εξασφάλιση της οικονομικής ευρωστίας της Εκκλησίας. Και σ’ αυτό το ζήτημα όλοι οι μητροπολίτες φαίνεται ότι τον ακολουθούν.

  7. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    O ηγούμενος Κλαύδιος, του περιβάλλοντος Γιοσάκη, από τα Κύθηρα, ηγουμενεύει στα Ιεροσόλυμα

    https://roides.wordpress.com/2011/12/28/28dec11b/

  8. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Yπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι Τάφοι

    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Garden_Tomb

    The Garden Tomb is a rock-cut tomb in Jerusalem which was unearthed in 1867 and has been considered by some Christians to be the site of the burial and resurrection of Jesus though the tomb has been dated by prominent Israeli archaeologist Gabriel Barkay to the 8th-7th centuries BC,[1] making it unlikely that it could actually be the tomb of Jesus. The Garden Tomb is adjacent to a rocky escarpment which since the mid-nineteenth century has been proposed by some scholars to be Golgotha. In contradistinction to this modern identification, the traditional site where the death and resurrection of Christ are believed to have occurred has been the Church of the Holy Sepulchre at least since the fourth century.

    Since 1894 the Garden Tomb and its surrounding gardens have been maintained as a place of Christian worship and reflection by a Christian non-denominational charitable trust based in the United Kingdom named The Garden Tomb (Jerusalem) Association.[2][3] As such, the Garden Tomb stands as a popular site of pilgrimage for many Christians, especially Evangelicals and other Protestants.[4][5]

    Δημοσιεύτηκε στις 11 Απρ 2012
    Archaeologists working in Jerusalem claim that a discovery they made inside a burial tomb, dating back to the time of Jesus Christ, could shed new light on the origins of Christianity.

    Biblical historian James Tabor, professor and chair of religious studies at the University of North Carolina in Charlotte, is working with the team, led by controversial filmmaker Simcha Jacobovici. Using a camera mounted on a robotic arm, the team found a 2,000-year-old engraving, which they claim depicts Jesus’ resurrection, on an ossuary — a limestone burial box that contains human bones — in a first-century tomb. «It’s almost like a moonscape feeling of something eerie, something kind of silent- a reverent feeling really,» Tabor said. «Because these people died 2,000 years ago and now we are investigating their last memories, how they bury their dead, what they left behind, so that was there and then the excitement of, ‘Well will there be something we’ll find or will we find just another Jewish tomb’?»

    But the team thinks they found something much more than that. Tabor believes the engraving found on the ossuary depicts the Biblical story of Jonah, who was swallowed by a whale in the Book of Jonah.

    For many Christians, the Old Testament story of Jonah and the whale has come to symbolize the resurrection of Jesus. If the engraving is of Jonah, as Tabor believes, he said it would be the earliest Christian symbol of resurrection ever found.

    However, many biblical scholars don’t see it that way at all.

    Mark Goodacre, an associate professor of religious studies at Duke University, who specializes in the New Testament, says there are other, far more likely, explanations as to what the engraving could be, such as a vase with handles.

    «When is a fish not a fish? When it has handles, matching handles,» he said. «It’s a vessel. It’s a vase. It’s a vase that looks like many of the ones that you’ll find in the early Roman period.»

    Yet Jacobovici and his colleagues believe that ancient Greek letters found on another ossuary a few feet away from the engraving also refer to resurrection.

    «Now whether they were saying he rose or we will rise, we can argue about it, but the finds themselves are hard archaeology that show, you know, new light, shed new light on the big bang of Christianity,» Jacobovici said.

    But again, religious scholars say it is more like a big bust.

    «He’s seeing things that simply aren’t there,» Goodacre said. «His head is so full of ‘DaVinci Code.'»

    Robert Cargill, an assistant professor of classics and religious studies at the University of Iowa, told «Nightline» that the original image of the engraving that Tabor sent him is «clearly displaying the handles» but that the handles do not appear in the image that was distributed to the press.

    «There are clearly handles on the top of the so-called ‘Jonah fish’ image, but Tabor and Jacobovici don’t include them in their museum replicas or the CGI image,» Cargill said. «No credible scholar except those that work with or for Simcha on this or some other project believe his conclusions… The evidence does not support their sensational claims. But that doesn’t stop them from wanting it to be true, so in their minds, it’s true.»

    Jacobovici has been criticized before when he made the claim five years ago that he had found Jesus’ family tomb, with ossuaries that contained the bones of Jesus’ mother Mary, Jesus himself, Mary Magdalene and perhaps — as told in «The DaVinci Code» — their love child.

    But Tabor, among others, do believe that Jacobovici did find something significant — that the two tombs, just 200 feet apart, are related somehow. Tabor has even collaborated on a new book called «The Jesus Discovery.»

    «We have one tomb that has the bones of Jesus and 200 feet away, people celebrating his resurrection,» Tabor said. «They’re able to put this together in a way that maybe people today haven’t considered.»

    However, as Goodacre points out, there is no evidence that either tomb has anything to do with Jesus. But what Jacobovici and his critics can agree on is that exploring the inside of tombs dating back to the first century is «really exciting.»

  9. Ο/Η Μητροπολίτης Δουνέικων λέει:

    Δωδεκάχρονος ο πατριάρχης Θεόφιλος των Ιεροσολύμων πήγε στο μοναστήρι, δωδεκάχρονοι μαντρώθηκαν και πολλοί άλλοι, γιατί;

  10. Ο/Η SF λέει:

    Εξαιρετική, από τις καλύτερες αναρτήσεις σας. Ευχαριστούμε.

  11. Ο/Η Bολταίρος λέει:

    http://www.geocities.ws/modernjopa/En-Greek-Introduction.htm

    Part one

    The Greek Orthodox Patriarchate
    …..
    The Ottomans conquered Palestine in AD 1516. From the political standpoint, Mamluk sovereignty was replaced with that of Turks. From the religious standpoint, Arab sovereignty was replaced with that of the Greeks. Following the Ottoman conquest of Constantinople, the Patriarch of Constantinople became the head of the Orthodox Millet in the Sultanate. The Ottomans used the millet system to rule non-Islamic peoples. They viewed the Patriarch of Constantinople as the representative of all the Orthodox subjects in the Sultanate. Thus, the Patriarchate of Constantinople, and through it, the Greek clergy controlled all the Orthodox Patriarchates that were under the jurisdiction of Istanbul. Therefore, the Jerusalem Patriarchate was hellenized[1] in the sixteenth century, and Greek Patriarchs replaced the Arabs in the St. James Jerusalem See. Germanos, one of the clergy of the Ecumenical Patriarchate of Constantinople, was enthroned as the Patriarch of Jerusalem to succeed the last Arab Patriarch Dorothaos, or Atallah. “It is, therefore, no coincidence that the successor to the Arab Patriarch of that time, Atallah, was a Greek, Germanos, from the Morea, who instituted the custom of nominating a Greek successor and not living in Jerusalem but in Constantinople as a member of the Ecumenical Patriarchate’s court”.[2]

    Arab ecclesiastical literature points out that: “the Greek Germanos gained a perfect command of Arabic and that among the many visitors who came to the city of Jerusalem, there was a young man from Morea, called Germanos, who had spent several years in Egypt and learned Arabic there. He gained a good command of Arabic to the point that he was not suspected of being of Greek origin. He mixed with the monks and proved his ability and skills. He was ordained by Patriarch Atallah as a deacon and continued to advance in the clerical hierarchy until he was enthroned as Patriarch in AD 1534 at the resignation of Patriarch Atallah.”[3] Germanos was nominated to his new post by the Patriarch of Constantinople Jeremiah I, who recommended him to the Ottoman rulers for the post of the Patriarch of Jerusalem.[4]

    The Orthodox Arabs call this era of the history of the Jerusalem Patriarchate the “Age of Usurpation.”[5] In other words, the Greeks usurped the patriarchal post from the Arabs. Qazaqya narrates the story of the arrival of the Greek clerics to Jerusalem and describes them as the “dignified guests.”[6] These guests included Ioakim and Germanos, the first was appointed Patriarch of Alexandria and the second was appointed Patriarch of Jerusalem.

    But what was the influence which Germanos left in the Jerusalem Church? “Germanos was the first Greek Patriarch, who with great resolve and shrewdness, devised the system and nature of the Jerusalem Church and turned it into a Greek entity, once and for all.”[7] As the new Patriarch, Germanos enforced practical steps in his bid to control the Patriarchate. “He reserved the high ecclesiastical posts to his Greek kinsmen and gave them the holy shrines, such as the churches, monasteries and property as a booty.”[8] Germanos founded a congregation of monks and empowered it to run the Jerusalem Church. It came to be known as the Brotherhood of the Holy Sepulcher. Germanos ruled the Jerusalem Patriarchate for 45 years (1534-1579) during which he enabled the Greeks in the Patriarchate to exclude the Arabs. “He restricted the rank of bishop to the Greeks, and every time an Arab bishop died, he appointed a Greek bishop in his place. In fact, the status of the Greek bishops of Jerusalem during the long reign of Patriarch Germanos and before his death, became codified and is still in force to date. In other words, no bishop could be ordained unless he was Greek.”[9] These facts are confirmed by other sources than Arab historians, “The Church of Jerusalem lost its natural independence and self-control. During a Patriarchate of forty five years, he filled all the Episcopal sees with his fellow Grecians.”[10]

    Arab and Greek writers offer contradicting information on the story of Germanos and the control of the Greek Brotherhood of the Holy Sepulcher of the Jerusalem Patriarchate. It is very difficult to gain access to the old documents at the library of the Orthodox Patriarchate in Jerusalem. There is no doubt that the two reports of Anton Bertram of 1921 and 1925 are closer to historical objectivity. Bertram was a British judge appointed by the British mandate authorities to investigate the difference, which erupted between Patriarch Damianos and the Synod[11] and the Arabs and Greeks. Bertram studied and revised several documents and met with several Arab and Greek figures. He explained the views of the two sides in an objective manner. He sometimes gives his own views. Therefore, we can depend on the views of Bertram to reach a result that is relatively objective on the issues that are raised by this study. Otherwise, our discussion would be held in a vicious circle. In his comments on the Germanos story, Bertram says the following: “There can be no question that, considered from this point of view, the Patriarchate of Germanos marks a turning-point in the history of the Church. Gregorios Palamas, who published a history of the Church of Jerusalem in the year 1862, speaks of him as commencing the glorious and up to to-day unbroken succession of Greek Patriarchs on the throne,”[12] Another writer believes that the Greeks came to Palestine “under the slogan of Orthodoxy.”[13] In other words, the Arabs accepted Germanos as their own Patriarch because he was Orthodox like them. As a result of the hellenization of the Patriarchate, many of the Orthodox converted to the Latin denomination, particularly in the nineteenth century. A conflict erupted between the Latins and the Greeks over the proprietorship of the Holy Places, while both parties were alien to the country. Had power remained in the hands of the locals, the Latins would not have dared to demand rights on the Holy Places[14]. It should be recalled that the Catholic Church represented by the Franciscan Fathers established permanent rights on the Holy Places since the fourteenth century during the rule of the Mamlukes, at the end of the Crusades.

    Greek historians call the Palestinian Arabs “Arabophones”[15],[16] according to the theory, which says that the Orthodox Palestinians are ethnic Greeks by origin and that over time; these ethnic Greeks lost their identity and became Arabs. Some Greek historians do not deny that the Patriarchs of Jerusalem before the Ottoman conquest were from these Arabophones. However, since these Arabophones are originally Greek, the succession of Greek Patriarchs to the Jerusalem See did not stop at all, even in the period when the Arabophones were exercising the patriarchal jurisdiction. Farid Kassab, a contemporary of the Arab-Greek conflict answers by assuming the authenticity of the Greek theory which says: “people can belong to an ethnic group by their own will and emotions more than by belonging to this group by virtue of blood.”[17] Bertram estimates that the Patriarchs of Palestine before the Ottoman conquest were Arabs, not Arabophones, including Patriarch Atallah (1505-1553), whom Greek sources call Dorotheos, or Atallah in Arabic, “there seems no reason to doubt that a Patriarch who at this period ordinarily bore an Arabic name was himself of local extraction.”[18]

    The successors of Germanos remain Greek until this very day. Germanos made arrangements for his successor to be a Greek. “As a result of one of these tours (in Orthodox countries) he brought back his nephew, Sofronios, to the monastery and ultimately nominated him as his successor. In 1579 Germanos after a laborious patriarchate, being an old man decided to retire and asked that his nephew should take his place.”[19] The Arabs believed that the enthronement of Sofronios as Patriarch was done through shrewdness, trickery, and deception[20]. The Arab-Greek conflict which dates back to the era of Germanos was not clear or tangible at the beginning and did not take the explosive form which it reached in the second half of the nineteenth century and the early twentieth century. “Another point to notice is the complete harmony between all elements in the Church. There is no indication that Germanos was considered as initiating a new Hellenic dynasty of Patriarchs. There would appear to have been no conscious distinction between a Patriarch who came from Greece and one, like Dorotheos, was of native origin.”[21] However, the Patriarchate was gradually hellenized and a difference could be detected between an Arab and Greek: “There can be no doubt, however, that during the last four centuries the Patriarchate, by a gradual and almost inevitable development, has become more Greek in character. It was during this period, moreover, that it assumed the form with which we are now familiar as a continuous and active institution. The Patriarchate, as we know it, may be said to date from the time of Germanos. From the first years of his patriarchate it became involved in a series of continuous struggles with the Latins which did not cease till after the Crimean war.”[22]

    Thus the Patriarchate was hellenized with the Brotherhood of the Holy Sepulcher from which Patriarchs and bishops who run the holy shrines were elected. The Brotherhood of the Holy Sepulcher, “is the most ancient and powerful institution of the Patriarchate, its president is the Patriarch himself, and its principal function is to act as the guardians of the sacred shrines.”[23] In the last four centuries, the Brotherhood of the Holy Sepulcher became more Greek. In fact, it became almost purely Greek, although some of its members were Arabs and some of them became Patriarchs, such as Sofronios (1771-1775) and Anthimos (1788 – 1808). Historians say that Germanos was not the founder of the Brotherhood but only reorganized it. The Brotherhood was only the old group of monks, which existed in the Holy Places ever since it was established and is called the monks of Spoudaei or the Zealots. Its main task was to supervise the Holy Places and to guide the pilgrims. The Spoudaei, according to Moschopoulos, are the founders or the origin of the Brotherhood of the Holy Sepulcher[24]. There may have been a relationship between the old group of monks and the Brotherhood, but it cannot be viewed as a constituent relationship.

    There is no doubt that Germanos was the real founder of the Brotherhood, which governs the Jerusalem patriarchal diocese today. According to Bliss, the Brotherhood “under the present rules dates back from the Patriarchate of Dositheos, which began in the year 1662[25].” The Brotherhood includes among its members bishops with the rank of metropolitan[26] bishops and archimandrites,[27] deacons and monks. The Patriarch is the head of the Brotherhood, and his Synod is formed from its members. Its central monastery is located next to the Patriarchate. The Central Monastery has other affiliated monasteries such as St. Savvas Monastery (Mar Saba Monastery), Mont Temptation Monastery (Qarantal Monastery), Monastery of St. George and John the Hozevites (Wadi Kelt Monastery), and the Cross Monastery (al-Musallabah). The Brotherhood owns 18 monasteries in Jerusalem inhabited by monks and the families of the Orthodox community. It also had 19 monasteries outside Palestine, in Istanbul, Athens and Crete, which have the status of agencies for the Patriarchate. Among the unique characteristics of the Brotherhood, which makes it different from the Western Catholic orders, is that the monks are paid a salary from the Patriarchate (from 12 to 75 pounds in 1925). They also hold Church jobs and own, lease or invest in real estate. They are not forced to live a collective life, some of them live with their families. All of the 120 members of the Brotherhood are from Greece, with the exception of one member from Bulgaria, who was admitted in 1925[28]
    ……

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s