Υπαρξιακές, ερωτικές κι οικονομικές ανησυχίες; «Πήγα σε μάγισσες, σε χαρτορίχτρες»

[«…ερευνητής-μελλοντολόγος, όπως αυτοαποκαλείται, μετέβη μέχρι τη Ναύπακτο, προκειμένου να ξορκίσει σπίτι το οποίο κρύβει μεν χρυσές λίρες αλλά ταυτόχρονα φέρει και μια προαιώνια κατάρα…»]

(σφόδρα τροποποιημένη φωτογραφία από) ©Καθημερινή

(δραστικά τροποποιημένη φωτογραφία από) ©Καθημερινή 19.10.16

Ανθεί η βιομηχανία της μαντείας

Από την ©Ιωάννα Φωτιάδη στην «Καθημερινή»

«Πήγα σε μάγισσες, σε χαρτορίχτρες», λέει με νόημα το δημοφιλές τραγούδι. Και πράγματι λίγοι είναι οι ενήλικοι που με το χέρι στην καρδιά θα αρνούνταν ότι έχουν περάσει, έστω και μία φορά, «για την εμπειρία», το κατώφλι κάποιου «χαρισματικού» μέντιουμ, μελλοντολόγου, αστρολόγου, καφετζούς, χαρτορίχτρας, χειρομάντισσας ή άλλων νεόφερτων ειδικοτήτων, όπως εκείνων που διαβάζουν την αύρα μας.

Με τις υπαρξιακές μας αναζητήσεις, τις ερωτικές μας προσδοκίες, τις οικονομικές μας ανησυχίες και προ πάντων τον φόβο του θανάτου καταπιάνονται οι εν λόγω επαγγελματίες, ων ουκ έστιν σαφής αριθμός. Μια γρήγορη αναζήτηση στον «χρυσό οδηγό» φέρνει στην επιφάνεια δεκάδες σελίδες με ονόματα και διευθύνσεις επαγγελματιών σε όλη τη χώρα. Ωστόσο, οι «αδήλωτοι» εκτιμώνται σε πολλαπλάσιους, συνολικά αγγίζουν τα 50.000 άτομα. Οσο η οικονομική ύφεση βαθαίνει, τόσο η ζήτηση για πάσης φύσεως υπερφυσική συμβουλευτική αυξάνεται και μαζί με αυτή και οι τιμές των ειδικών. «Χωρίς σύσταση δεν σε δέχονται», αναφέρει τακτική πελάτισσα. Οι θαμώνες επισκέπτονται άπαξ μηνιαίως τον προσωπικό τους συμβουλάτορα και η «ταρίφα» ξεκινάει από τα 40 ευρώ. «Ανεβαίνει πολύ, αν διαπιστώσει ότι σου έχουν κάνει μάγια».

Πριν από λίγες ημέρες άλλη μία σύλληψη έφερε το θέμα εκ νέου στην επικαιρότητα. Μια γυναίκα στα Τρίκαλα κατήγγειλε δύο γυναίκες, που υπόσχονταν ότι με βότανα και ευχές μπορούσαν να βοηθήσουν σε θεραπεία ασθενούς. Για την πρώτη «τελετή» ζήτησαν 1.500 ευρώ, αλλά εν συνεχεία απαίτησαν 5.000 ευρώ, εξοργίζοντας την άλλη πλευρά, που απευθύνθηκε στην αστυνομία. Η δικογραφία, που θα σχηματιστεί εις βάρος τους, όμως, ωχριά μπροστά σε υπόθεση ομάδας μέντιουμ της πρωτεύουσας, που κατηγορούνται μεταξύ άλλων για σύσταση συμμορίας, απάτη κατ’ εξακολούθηση και παραβάσεις του νόμου για όπλα. Οι πρωτεργάτες του εν λόγω γραφείου είχαν κατορθώσει να συνωστίζονται οι πελάτες έξω από τα παραρτήματά τους σε Πειραιά και Αθήνα, ενώ σχεδίαζαν να επεκτείνουν το καλοκαίρι τη δραστηριότητά τους και στη Μύκονο. Δεν πρόλαβαν, καθώς προηγουμένως μια εξαπατημένη πελάτισσα οδήγησε τις διωκτικές αρχές στις περιβόητες μάντισσες, που φέρονταν να έχουν λάβει το χρίσμα από την… Πόλη. Οι αποκαλύψεις που ακολούθησαν ήταν εντυπωσιακές, αφού οι αμοιβές τους ήταν εξωπραγματικές. Συγκεκριμένα, πελάτισσα πλήρωσε 52.000 ευρώ σε τρεις μήνες. Βέβαια, οι υπηρεσίες που προσέφεραν έμοιαζαν εξίσου πολύτιμες: προέβλεπαν και απέτρεπαν προδιαγεγραμμένους θανάτους, ενώ διέκριναν από το σπέρμα την πίστη και τη γονιμότητα κάθε άνδρα.

Το παραπάνω συμβάν ήρθε λίγο μετά τη σύλληψη γνωστού αστρολόγου στην Κύπρο, που είχε «ταράξει» τα νερά. Ο ίδιος υποσχέθηκε σε γυναίκα αστυνομικό, που συστήθηκε ως πελάτισσα, ότι μπορεί να τη βοηθήσει να διώξει την ερωμένη του συζύγου της με βότανα αξίας 2.000 ευρώ. Μόνον που η αστυνομικός ήταν ανύπαντρη και τον οδήγησε στον ανακριτή. Ο κατηγορούμενος, που αγνοούσε το ισχύον στη μεγαλόνησο αγγλικό δίκαιο, το οποίο απαγορεύει το «φλιτζάνι και το χαρτί», καταγγέλλει ότι τον «κάρφωσε» ανταγωνιστής του.

Σε νέες κατευθύνσεις διοχετεύει το ταλέντο του λαοφιλής εδώ και 30χρόνια αστρολόγος που στο ενεργητικό του έχει μεταξύ άλλων την απελευθέρωση γνωστής λαϊκής αοιδού από μάγια αλλά και μια υποψηφιότητα με πολιτικό κόμμα για θέση περιφερειακού συμβούλου. Ο ερευνητής-μελλοντολόγος, όπως αυτοαποκαλείται, μετέβη μέχρι τη Ναύπακτο, προκειμένου να ξορκίσει σπίτι το οποίο κρύβει μεν χρυσές λίρες αλλά ταυτόχρονα φέρει και μια προαιώνια κατάρα. Αυτό ήταν ίσως μια παρένθεση στην καριέρα του, αφού τα τελευταία χρόνια έχει κάνει στροφή στα προγνωστικά ποδοσφαιρικών αγώνων. Και όχι μόνον, αφού οι υποστηρικτές του υπενθυμίζουν με έμφαση ότι ήταν ο μοναδικός που έπεσε τόσο κοντά στην πρόβλεψη των εκλογικών αποτελεσμάτων τον Ιανουάριο του 2015, ρίχνοντας τη «σκόνη» του στους δημοσκόπους…

***

Σημ: Μη χάσετε το απογευματινό μας ανάγνωσμα «Γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν σε παράξενα πράγματα»

This entry was posted in conspiracy theories, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

4 απαντήσεις στο Υπαρξιακές, ερωτικές κι οικονομικές ανησυχίες; «Πήγα σε μάγισσες, σε χαρτορίχτρες»

  1. Ο/Η eklag λέει:

    Χαρτορίχτρες και πράσινα άλογα.
    Σαν τη Φανουρόπιτα δεν έχει.
    Βοήθειά μας!

    • Επιτρέψατέ μου, Dear Lady, να παρέμβω καί να σας υπενθυμήσω, παρ ‘ολον που δέν είμαι καί κάποιος Scholar, πως η φράση δέν είναι «Πράσινα άλογα» αλλά ειναι η αρχαία Ελληνικη έκφραση «Πράσσειν άλογα» που προέρχεται από τό ενεργητικό απαρέμφατο τού ρήματος «πράττω» ή καί «πράσσω». Τό δε άλογο είναι στήν ουσία ουσιαστικό «λόγος» = λογική αλλά με τό στερητικό «α» γίνεται παράλογο, δηλαδή ανοησίες. Ετσι, λοιπόν, δέν υπάρχουν πράσινα άλογα, αλλά παράλογες πράξεις ή καί μπούρδες.
      Με εκτίμηση καί πολλά φιλιά,
      Κώστας

  2. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Το θέμα που θίγει το σημερινό άρθρο, είναι πολύ σοβαρό. Αν κάποιος το δει αποσπασματικά, μεμονωμένα, προκαλεί διάθεση ευθυμίας. Αν όμως, το εξετάσει σαν διαχρονικό στοιχείο, μαζί με άλλα, την βαθιά πίστη των Ελλήνων σε προφητείες, θαύματα, λειψανολατρείες, αναμονή βοήθειας από την Παναγία, αγίους, ξανθό γένος κ.α. τότε εύκολα αντιλαμβάνεται την μεγάλη πνευματική μας ένδεια.
    Μας είναι γνωστό ότι ο Πλαστήρας χάραζε την πολιτική του με βάση τις συμβουλές της προσωπικής του καφετζούς, την οποία απ΄ όσο ξέρω την είχε τοποθετήσει δίπλα του, ο Αμερικανός πρέσβης Πιουριφόυ.
    Είμαστε ανατολίτες. Ουδεμία σχέση έχουμε με τον ελληνικό πολιτισμό, τους Ελληνες στοχαστές, φιλοσόφους. Οι περισσότεροι έχουμε ακουστά μόνο τα ονόματα τους. Σαν ανατολίτες, έχουμε άκρατη πίστη. Όλα είναι προαποφασισμένα. Και αυτού του είδους η πίστη καλλιεργεί την αυτοκαταστροφή και καταργεί τον ρόλο του ατόμου, τις ευθύνες του απέναντι στο ίδιο και στην κοινωνία. Επειδή πιστεύουμε απόλυτα στο πεπρωμένο, δεν είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε τις αιτίες που παράγουν τα ανάλογα αποτελέσματα (εν προκειμένω τα δεινά σε ιδιωτικό, προσωπικό και συλλογικό επίπεδο), ούτε υποψιαζόμαστε τον αποφασιστικό ρόλο μας στην χάραξη της μοίρας μας και του μέλλοντος.
    Αυτό έχει τα εξής -κατά την γνώμη μου- αποτελέσματα.
    1ον Βρισκόμαστε σε μία συνεχή αναμονή των «βαρβάρων». Αυτοί δηλαδή, που θα ‘ρθουν για να μας απαλλάξουν από τα προσωπικά και όχι μόνο, βάσανα και δεινά. Αυτοί οι «βάρβαροι» μπορεί να είναι: Ο Θεός, η Παναγία, το ξανθό γένος, οι προφήτες, οι ξένες δυνάμεις, η καφετζού, η χαρτορίχτρα και άλλοι πολλοί, πάντως όχι εμείς οι ίδιοι.
    2ον Επειδή όλα είναι προδιαγεγραμμένα και η βοήθεια θα έρθει από αλλού, μαθαίνουμε να γλείφουμε και να παρακαλάμε, ώστε να έχουμε τα καλλίτερα δυνατόν αποτελέσματα, προς όφελος μας. Ετσι έχουμε γίνει ειδήμονες στο ρουσφέτι, στην δουλοφροσύνη, στην απαξία και στην άρνηση για συμμετοχή στην διαμόρφωση της ζωής μας. Ακόμα και στα πιο απλά πράγματα, κάποιος άλλος θα τα κάνει. Κάποιος άλλος, θα μαζέψει τα σκουπίδια που ρίχνω στον δρόμο, κάποιος άλλος θα λύσει το πρόβλημα των προβληματικών δρόμων, την απουσία σηματοδοτών για τα αυτοκίνητα, για την έλλειψη διαβάσεων για τους πεζούς.
    3ον Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα, να μας βολεύει να είμαστε μέσα στην μάζα. Να γινόμαστε μάζα, αρνούμενοι την μοναδικότητα μας. Μέσα στην μάζα, κρύβεις ευκολότερα τα την άρνηση σου να αναλάβεις τα καθήκοντα σου και τις ευθύνες σου απέναντι στον εαυτό σου και στους άλλους. Φυσικά, η διαχείριση της μάζας είναι εύκολη υπόθεση για την εξουσία.
    Ο πρώτος διδάξας, σ’ αυτόν τον πρωταθλητισμό δεισιδαιμονίας και υπερφυσικού, είναι η εκκλησία, που «πατάει» πάνω τον φόβο που έχει ο άνθρωπος για το άγνωστο και τον θάνατο. Με τις προφητείες, την κοκαλολατρεία , την τίμια ζώνη της Παναγίας κλπ. Αν η Πολιτεία, θέλει να πολεμήσει τις καφετζούδες και τους μελλοντολόγους απατεώνες, πρέπει να πολεμήσει και τους απατεώνες ιερείς με τα λείψανα και τις εξομολογήσεις και όχι να τους συντρέχει. Η ύπαρξη αυστηρών νόμων είναι χρήσιμη, όμως ο ρόλος της παιδείας, των δασκάλων και των καθηγητών, είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες, να εξαλειφθεί ο σκοταδισμός και η πνευματική αυτοκτονία.

  3. Ο/Η eklag λέει:

    Αγαπητέ Ποιητή,
    ουδείς αγνοεί το πράσσειν-άλογα των κάπως μεταγενέστερων πράσινων αλόγων.
    Ουδείς εξάλλου αμφισβητεί σοβαρά την εγκυρότητα τόσο της Φανουρόπιτας όσο και των δημοσκοπήσεων.

    Καλλιτεχνικοί Ασπασμοί των Αγγέλων προς τ’ Άστρα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s