Το τζαμί, οι ακροδεξιοί και ο Αρχιεπίσκοπος

figistinegipto[…ξένος ἤμην, καί οὐ συνηγάγετέ με…]

Από τη μια η Ελλάδα που επαίρεται – και δικαίως – για την αλληλεγγύη της απέναντι στους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Από την άλλη μια άλλη Ελλάδα του μίσους που αναδεικνύει με κάθε τρόπο το σκοτεινό πρόσωπο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Η κατάληψη στο Βοτανικό των ακροδεξιών, δήθεν ελληναράδων, για να μη γίνει το τζαμί, που τόσα χρόνια έχει υποσχεθεί η πολιτεία στους χιλιάδες μουσουλμάνους που ζουν νόμιμα πλέον στην πατρίδα μας, αλλά και των χιλιάδων προσφύγων που έχουν εγκλωβιστεί, αποδεικνύει δυστυχώς πόσο βαθιά ριζωμένος είναι σε ένα τμήμα της κοινωνίας ο ρατσισμός και ο ακραίος εθνικισμός.

Μπορεί να έχουμε πληρώσει ακριβά στο παρελθόν τα ακραία εθνικιστικά παραληρήματα, αλλά η κρίση έφερε ξανά στην επιφάνεια τις χειρότερες εκδοχές τους.Ο ακραίος λαϊκισμός, η ξενοφοβία βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να ανθίσουν και πάλι.Οι χρυσαυγίτες και οι ακροδεξιές ομάδες που βρίσκονταν στο περιθώριο, βγήκαν όχι απλώς στον αφρό αλλά έγιναν αποδεκτές από ένα καθόλου ασήμαντο τμήμα της κοινωνίας.

Έτσι και τώρα στο Βοτανικό με πρόσχημα τους άστεγους προσπαθούν για μια φορά ακόμα να σαμποτάρουν τη δημιουργία ενός χώρου λατρείας, για τους μουσουλμάνους.Με την επίσημη πολιτεία να περιορίζεται σε δηλώσεις καταγγελίας και να αρνείται να εφαρμόσει το νόμο, αφήνοντας μερικές δεκάδες φανατικούς να μπλοκάρουν μια πολιτική απόφαση με την οποία συμφωνεί η μεγάλη πλειοψηφία της Βουλής.

Το χειρότερο ίσως από όλα είναι ότι αυτές οι ακροδεξιές και ξενοφοβικές φωνές βρήκαν υποστήριξη από τον Αρχιεπίσκοπο.Υιοθετώντας τις πιο ακραίες φωνές ιεραρχών ο κ.Ιερώνυμος εμφανίστηκε όχι μόνο αντίθετος στο τζαμί,παρά τις προηγούμενες αποφάσεις της ιεραρχίας, αλλά έφτασε να μιλά για ανθελληνισμό και αποχριστιανισμό!Από κήρυκας της αγάπης και της αλληλεγγύης μετατράπηκε σε κήρυκα της ξενοφοβίας.

Για τον αρχιεπίσκοπο οι έλληνες που υποφέρουν είναι πρώτης κατηγορίας πολίτες και οι πρόσφυγες δεύτερης που δεν χρήζουν τη βοήθεια της εκκλησίας, αφού τους περιθάλπουν ξένα κέντρα που θέλουν να αλλοιώσουν την εθνική και θρησκευτική μας συνείδηση…

Είναι πραγματικά κρίμα για τη ίδια την εκκλησία, ο προκαθήμενος της να υποστηρίζει απόψεις που εκπροσωπούνται από ακροδεξιές και ρατσιστικές ομάδες. Ο θρησκευτικός φανατισμός και η ξενοφοβία δεν υπήρξαν ποτέ καλοί σύμβουλοι.Και η περιθωριοποίηση όσων διαφέρουν,είτε σε θέματα πίστης, είτε σε οποιοδήποτε άλλο θέμα,δεν οδηγεί πουθενά παρά μόνο στην ενδυνάμωση των κάθε λογής φανατικών.Ας αντιληφθούν όλοι ότι αρκετά προβλήματα έχουμε ως χώρα και ως κοινωνία ας μην προσθέσουμε ένα ακόμα…

© ΤΟ ΒΗΜΑ

Ευχαριστούμε τον σχολιαστή «Ιερέας Χ»  για την επισήμανση του άρθρου

This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

18 απαντήσεις στο Το τζαμί, οι ακροδεξιοί και ο Αρχιεπίσκοπος

  1. Ο/Η Θύμιος Τουλουμοτύρης λέει:

    Μα δίπλα – κολλητά που λέμε – στον εθνικιστικό ρατσισμό ( ο «περιούσιος» λαός ντε !, όπου οι ελληναράδες, ΑΑΑΑΑΝ ήταν γνήσιοι απόγονοι κάποιου αρχαίου, θα ήταν απόγονοι του Εφιάλτη, του Πήλιου Γούση, των πραγματικών γερμανοτσολιάδων της Κατοχής κ.λπ. ) υπάρχει και ο θρησκευτικός ρατσισμός ( μην ξεχνάμε όποιος ΔΕΝ είναι ΟΡΘΟδοξος, είναι κατ ανάγκην ΛΑΘΟδοξος !. Αυτό να το πιστεύεις ΙΔΙΩΤΙΚΑ όσο θελεις, ΟΧΙ όμως έξω από την εκκλησία/τζαμί και το σπίτι σου ). Να γιατί η επίσημη εκκλησία της ¨αγάπης», πουλάει πιά μίσος . Εϊμαι υπερήφανος σαν έλληνας ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ( των πανανθρώπινων ελευθεριών και γενικών κοινωνικών ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ , έτσι όπως τις καταλαβαίνουμε εδώ ) , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ντρέπομαι γιά τα αίσχη που έγιναν και γίνονται γιά ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ και ΠΡΟΝΟΜΙΑ που γίνονται στο όνομά της .

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    Για τον αρχιεπίσκοπο Λαυρεντιάδη, Κυριακίδη, «Ελεύθερης Ώρας», Βοιωτοπεδίου, Βουλιαγμένης και Σιβιτανιδείου, Ιερώνυμο Β΄:

    «…πορεύεσθε  ἀπʹ  ἐμοῦ  οἱ  κατηραμένοι  εἰς  τὸ  πῦρ  τὸ  αἰώνιον  τὸ 
    ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ· ἐπείνασα γὰρ καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι 
    φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με,  ξένος ἤμην καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνὸς καὶ οὐ 
    περιεβάλετέ με, ἀσθενὴς καὶ ἐν φυλακῇ καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με.  τότε ἀποκριθήσονται 
    αὐτῷ καὶ αὐτοὶ λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα ἢ διψῶντα ἢ ξένον ἢ γυμνὸν ἢ 
    ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ καὶ οὐ διηκονήσαμέν σοι;  τότε ἀποκριθήσεται αὐτοῖς λέγων· ἀμὴν 
    λέγω ὑμῖν, ἐφʹ ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ ἐποιήσατε.  καὶ 
    ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον, οἱ δὲ δίκαιοι εἰς ζωὴν αἰώνιον.

    http://www.megatv.com/megagegonota/article.asp?catid=27369&subid=2&pubid=11509752
    ΕΛΛΑΔΑ

    Σκάνδαλο στη Σιβιτανίδειο

    Φέσι πάνω από 2,5 εκατομμύρια ευρώ έβαλε στα ταμεία των Δημοσίου η διοίκηση της Σιβιτανίδειου Σχολής, στην οποία -βάσει νομοθεσίας- πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος και μέλη ανώτατα στελέχη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
    Σύμφωνα με πόρισμα-φωτιά της έρευνας που διενήργησαν οι οικονομικοί επιθεωρητές στη δημόσια σχολή τεχνών και επαγγελμάτων, που εδρεύει στην Καλλιθέα, την περιοδο 2005 – 2007 και Μαρτίου – Οκτωβρίου του 2009, παρακρατήθηκαν οι ασφαλιστικές τους εισφορές, ύψους 2.589.000 ευρώ, από τους μισθούς των 255 μόνιμων εκπαιδευτικών που διδάσκουν εκεί.
    Ωστόσο, οι εισφορές αυτές ουδέποτε αποδοθηκαν από τη διοίκηση της σχολής στα ταμεία του Δημοσίου και συγκεκριμένα στο επικουρικό, το μετοχικό και το ταμείο Πρόνοιας.

    http://www.topontiki.gr/article/8840/ekklisiastika-glentia-me-ta-oikopeda-tis-voyliagmenis

    2.8.2010
    Εκκλησιαστικά γλέντια με τα οικόπεδα της Βουλιαγμένης

    Θα το πούμε καθαρά από την αρχή: Αυτή η ιστορία με την άσκηση διώξεων (in rem προς το παρόν) για κακουργηματικές πράξεις στην υπόθεση της πώλησης τεσσάρων στρεμμάτων – εκκλησιαστικών φιλέτων στη θέση «Λιμανάκι Μαλτσινιώτη» Βουλιαγμένης απειλεί να τινάξει στον αέρα την ηρεμία στην Εκκλησία και να εμπλέξει το ίδιο το κέντρο της εκκλησιαστικής διοίκησης σε μια υπόθεση που μπορεί να εξελιχθεί σε Βατοπέδι νούμερο δύο, αυτή τη φορά στον χώρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

    Θυμίζουμε εν συντομία την ιστορία, για όσους έλειπαν ή δεν τη θυμούνται.

    Στις 15 Ιουνίου του 2009 η Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών πούλησε τα 4 στρέμματα σε ιδιώτη έναντι 14 εκατ. ευρώ χωρίς δημόσιο διαγωνισμό. Η αγοραπωλησία έγινε στα γραφεία της Υπηρεσίας. Οι υπεύθυνοι της ΕΚΥΟ υποστήριξαν ότι δεν ακολούθησαν τη διαδικασία του διαγωνισμού, αλλά της «συμβιβαστικής εκποίησης», επειδή ο ιδιώτης αγοραστής είχε καταπατήσει την έκταση και κρίθηκε ότι συνέφερε η πώληση αντί για συνέχιση της δικαστικής μάχης για την αποβολή του.

    Μέχρις εδώ μπορεί να πει κανείς ότι επρόκειτο για έναν χειρισμό που συνηθίζεται, για να αποφεύγονται μακρόχρονοι δικαστικοί αγώνες και ταλαιπωρίες.

    Τα περίεργα αρχίζουν από εδώ και πέρα. Μέσα σε πέντε λεπτά από την αγορά, ο ιδιώτης, ένας απλός οδοκαθαριστής του δήμου, και η μητέρα του μεταπωλούν την έκταση σε τρεις οff shore εταιρίες με έδρα την Κύπρο έναντι περίπου 16 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, ο ιδιώτης καταπατητής όχι μόνο πήρε την έκταση, αλλά μεταπωλώντας την έβγαλε μέσα σε λίγα λεπτά 2.186.000 ευρώ.

    Και να ήταν μόνο αυτό; Όπως απεδείχθη εκ των υστέρων, υπήρχε οριστική και αμετάκλητη δικαστική απόφαση για έξωσή του και δεν υπήρχε κανένας λόγος να σπεύσουν οι διαχειριζόμενοι την περιουσία της Εκκλησίας στν λύση της «συμβιβαστικής εκποίησης.

    Αρχίζει ο θόρυβος, βγαίνουν τα πρώτα δημοσιεύματα στο «Παρόν», και τον περασμένο Αύγουστο καλεί η Ιερά Σύνοδος τον Αντώνη Ζαμπέλη, διευθυντή της ΕΚΥΟ και κυριότερο συνεργάτη του Ιερώνυμου, για εξηγήσεις. Ακούνε οι συνοδικοί τον Ζαμπέλη και μετά εκδίδεται επίσημη ανακοίνωση με ευχαριστίες της Συνόδου για τον επιτυχή και επ’ ωφελεία της Εκκλησίας χειρισμό της υπόθεσης τόσο στον πρόεδρο της επιτροπής των Οικονομικών μητροπολίτη Ιωαννίνων Θεόκλητο όσο και στον Ζαμπέλη.

    Κάποιοι στο αρχιεπισκοπικό περιβάλλον νόμιζαν ότι θα κλείσει εκεί η ιστορία. Όμως υπολόγιζαν χωρίς τον εισαγγελέα και την έρευνα που έγινε, με αποτέλεσμα να καταλήξουμε στην άσκηση διώξεων για κακουργήματα και με τον κυριότερο λαϊκό συνεργάτη του αρχιεπισκόπου, τον Ζαμπέλη, στη δίνη του κυκλώνα……….

    http://www.antinews.gr/action.read/%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE/%CE%9A%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%BF-%CE%92%CE%BF%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BF%CF%85/2.32328

    05/10/2008 20:46 18 ΣΧΟΛΙΑ
    Και σκάνδαλο ….Βοιωτοπεδίου

    Αναγνώστης μου επισημαίνει ότι μήνες τώρα μας έχουνε ζαλίσει με τον Εφραίμ, αλλά για τις τεράστιες εκτάσεις που διεκδικεί η εκκλησία ανά την Επικράτεια, κουβέντα.

    Όπως και για τις σχετικές δραστηριότητες του μακαριωτάτου αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στην Βοιωτία και το Σκάνδαλο …Βοιωτοπεδίου.

    http://archive.is/ZHIQk

    Σκάνδαλο …Βοιωτοπεδίου

    Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ Φωτ.:ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

    Ιερός επενδυτής και ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος! Ως μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας, όχι μόνο θεώρησε δεδομένη την ιδιοκτησία της Εκκλησίας σε εκτάσεις τουλάχιστον 80.000 στρεμμάτων στον Παρνασσό και άλλα βοιωτικά βουνά και κάμπους, αλλά παραχώρησε κάποιες για εκμετάλλευση σε επιχείρηση της οικογένειάς του.

    «Δεν φταίω που το μοναστήρι έχει ιδιοκτησία… Πρέπει να είστε ευγνώμονες, γιατί έχετε τα χωράφια του μοναστηριού και ζείτε»
    Πρόκειται για επιχείρηση στην οποία συμμετέχουν ο αδελφός του Αλέξανδρος Λιάπης, ο ανιψιός του Αναστάσιος μαζί με τη σύζυγό του και οι σύζυγοι άλλων δύο ανιψιών του. Ο Ιερώνυμος πάσχισε επί χρόνια να κατοχυρώσει εκτάσεις που θεωρεί μοναστηριακές σε ολόκληρη την ανατολική πλευρά του Παρνασσού έως την Αράχοβα, στο όρος των Μουσών Ελικώνα και άλλες περιοχές προς τη Δαύλεια, τη Χαιρώνεια, τη Λιβαδειά και το Δίστομο έως τη θάλασσα στην Αντίκυρα.

    Μία από τις πιο ενδεικτικές κινήσεις είναι, ίσως, η ανακοίνωση που εξέδωσε στις 14 Μαΐου 2007 μέσω του «Κέντρου Οικολογικών-Βιολογικών Καλλιεργειών» της Ιεράς Μητρόπολης Θηβών & Λεβαδείας. Σημειωτέον ότι το κέντρο αυτό ιδρύθηκε από τον Ιερώνυμο το 2001 με στόχο «την εμπέδωσιν των βιολογικών και οικολογικών καλλιεργειών για το γενικότερον όφελος». Ομως ο μετέπειτα αρχιεπίσκοπος προχώρησε τον Δεκέμβριο του 2005 σε τροποποίηση του καταστατικού του κέντρου θέτοντας πρώτο σκοπό την «καταγραφή και κατοχύρωση της ιδιοκτησίας και οριθέτηση της μοναστηριακής περιουσίας». Λέει, λοιπόν, στην ανακοίνωση εκείνη:«Τα κτήματα που διεκδικούνται προς το παρόν είναι:

    1) Ακρινό Νερό

    2) Νεοχώρι-Καμάρα

    3) Λούγαρη-Διχάλα

    4) Ποιμνιοστάσιο Παρορίου

    5) Βόσκημα Ελικώνος

    6) Βόσκημα Λυκούρεσι

    7) Τσέρεσι

    8) Ζαλτσα

    9) Σκροπονέρια»

    Η ανακοίνωση παραθέτει τις εκτάσεις που «προς το παρόν» διεκδικούνται χωρίς αναφορά στην έκτασή τους, εκτός από το Νεοχώρι-Καμάρα. Χρειάστηκε μακρά έρευνα αρχείου και συζήτηση με τον πρόεδρο της «Εταιρείας Μελέτης Δημοτικών Προβλημάτων Δαύλειας» Γιάννη Πραγιάννη για να αντιληφθούμε έως ένα βαθμό την έκταση της διεκδίκησης.

    Νεοχώρι-Καμάρα

    Γιατί λοιπόν αναφέρει ότι η συγκεκριμένη έκταση είναι 5.000 στρέμματα; Ισως διότι αναγγέλει αμέσως μετά τη συνεργασία στην αξιοποίηση της έκτασης με την Αδαμαντία Ματθαίου, σύζυγο του ανιψιού Αναστάσιου Λιάπη. Παρακάτω όμως, δηλώνει ότι δεν θέλει να απομακρύνει κανέναν «εκ των επιθυμούντων να βόσκουν εντός τα αιγοπρόβατά των». Καλεί μάλιστα άλλον ενδιαφερόμενο κτηνοτρόφο σε συνεργασία «με τον όρο ασφαλώς ότι θα δεχθεί την κυριότητα της μονής επί του αγροκτήματος»…

    «Πρόκειται για τον κτηνοτρόφο Ζαχαρία Καρούζο», μας λέει ο κ. Πραγιάννης, μέλος οικογένειας που εδώ και χρόνια βόσκει τα πρόβατα στη συγκεκριμένη περιοχή. Ο συγκεκριμένος κτηνοτρόφος ποτέ δεν αναγνώρισε την κυριότητα της μονής και είχε το θάρρος να κινηθεί δικαστικά εναντίον της οικογένειας Λιάπη σε αγωγή που εκδικάστηκε την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2008.

    Ζητούμε να γνωρίσουμε τον κ. Καρούζο και ξεκινούμε μαζί με τον κ. Πραγιάννη από τη Δαύλεια. Τον συναντούμε μαζί με τα γίδια του στο δρόμο για Παρόρι. Μας δείχνει ψηλά πίσω από το βουνό για να καταλάβουμε πού είναι η Καμάρα, «εκεί που έβοσκα τα ζωντανά από τότε που γεννήθηκα». «Από το 2005 ταλαιπωρούμαι, αλλά δεν το βάζω κάτω. Τα κρατώ εδώ, κουβαλώ νερό με το βυτίο για να τα ποτίζω. Ο Λιάπης ήθελε να περιφράξει ακόμη και την ποτίστρα που είχε φτιάξει η κοινότητα. Ηρθε, είπε ότι θα με διώξει, θα με λιώσει. Μαλώσαμε. Ηρθε μετά ο δεσπότης, είπε ότι θα τα κανονίσουμε. Επειτα από 10 μέρες, ήρθαν και με τρέχανε στον εισαγγελέα»… Τον ρωτούμε αν είναι ο μόνος κτηνοτρόφος που θίγεται.

    «Υπάρχουν και άλλοι. Αλλά δεν μιλάνε. Περιμένουν από τον δεσπότη να τους διορίσει τα παιδιά. Φοβούνται». Εκείνος δεν φοβάται; Μισό χαμόγελο. «Φοβάμαι μόνο που έχουν πλακώσει λύκοι και μου έφαγαν μόνο φέτος 70 ζωντανά». Μας μιλά για τα δύο παιδιά του, μαθητές. Μάλλον δεν πρέπει να ελπίζουν σε διορισμό…

    «Εγώ ήξερα ότι η Εκκλησία είναι κοντά στους φτωχούς ανθρώπους», μας λέει η Μαργαρίτα Αργυράκου-Miernik, αντιπρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Βοιωτίας, η οποία κατάγεται από την Πολωνία αλλά ζει εδώ και χρόνια στην περιοχή: «Εδώ όμως κοιτάζει να μας στερήσει ακόμη και τα βασικά και ο δήμος δεν κάνει τίποτε γι’ αυτό».

    Στον δρόμο για την Καμάρα όπου έχει το ποιμνιοστάσιο η οικογένεια Λιάπη, ο κ. Πραγιάννης μάς δείχνει χοντρούς ξύλινους πασσάλους και σίδερα: «Εδώ η οικογένεια επιχείρησε να περιφράξει δημόσια δασική έκταση. Θέλουν σιγά σιγά να βάλουν πόδι σε όλο τον Παρνασσό».

    «Εδώ και χρόνια οι υπεύθυνοι της Εκκλησίας ζητούσαν από τους βοσκούς να υπογράφουν χαρτιά ότι πλήρωναν για να βάζουν τα ζώα τους ακόμη και αν δεν έδιναν δραχμή», συμπληρώνει ο πρώην δημοτικός σύμβουλος Δαύλειας Θανάσης Μπαϊρακτάρης.

    Δημόσιες-δασικές

    Πάντως, η έκταση «Νεοχώρι-Καμάρα» περιγράφεται ως «δημόσια» και «δασική» σε έγγραφα του Δασαρχείου Λιβαδειάς με χρονολογίες 22/6/1987, 22/8/1996, 12/9/2001, 6/11/2003, 10/4/2006 και 7/12/2007. Στα ίδια έγγραφα, ο δημόσιος χαρακτήρας αποδίδεται και στις εκτάσεις Λαπαθιάς, Ανω Τσέρεσι, Ακρινό Νερό, Λούγαρη που διεκδικεί η μητρόπολη. *

    Ιερώνυμος: Ζείτε από τα χωράφια μας…

    «Αν έχει το μοναστήρι ιδιοκτησία τόσο, δεν φταίμε εμείς. Το βρήκαμε. Το έχουμε. Τουναντίον πρέπει να είστε ευγνώμονες γιατί όλοι έχετε τα χωράφια του μοναστηριού και ζείτε»…

    Μπορεί σήμερα ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος να εμφανίζεται σκεπτικός και να προτρέπει τον ηγούμενο Εφραίμ σε επίδειξη σύνεσης, λίγα χρόνια πριν όμως, ως μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας είχε ήδη εκδώσει μόνος του δικαστικές αποφάσεις, θεωρούσε εκκλησιαστικά δεκάδες χιλιάδες στρέμματα στον Παρνασσό και ζητούσε λαλίστατος συνεργασία με τοπικούς φορείς.

    Η μονή Ιερουσαλήμ, μέσω της οποίας διεκδικούνται δεκάδες χιλιάδες στρέμματα στον Παρνασσό. Ο Ιερώνυμος ήθελε να μετατρέψει το προαύλιό της σε προπονητικό κέντρο
    «Εμείς δεν έχουμε ανάγκη από κτήματα, να τα κάνουμε τι τα κτήματα ως Εκκλησία; Τα κτήματα παίρνουν αξία όταν μεταμορφώνονται στα χέρια των ανθρώπων. Οχι ποιος θα μαζέψει από 20 ρίζες ελιές να κάνει 5 κιλά λάδι. Αυτό είναι αστείο. Αλλά πώς μπορούμε να το κάνουμε μια μονάδα, η οποία θα έχει ενδιαφέρον (…). Ξέρετε τι μαγεία είναι αυτό, να μπορεί να έρθει ο εκδρομέας να δει το μοναστήρι, να πάει κάπου να φάει, να πιει τον καφέ του…».

    Τα παραπάνω λόγια του Ιερώνυμου μαζί με άλλα ακόμη περιλαμβάνονται στα επίσημα πρακτικά συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου της Δαύλειας στις 13 Οκτωβρίου 2003. Χωρίς την περίσκεψη που τον χαρακτηρίζει σήμερα, ο νυν αρχιεπίσκοπος αρνείται κάθε συζήτηση για το αν είναι δημόσια τα κτήματα σε τεράστιες εκτάσεις του ανατολικού Παρνασσού αλλά και έως τη Χαιρώνεια, το Δίστομο και τη Λιβαδειά: «Να μην το κουβεντιάσουμε». «Δεν φταίω εγώ που είναι δικά μας». «Οι αιώνες το λένε». Με αυτές τις φράσεις αντικρούει κάθε αμφισβήτηση αλλά και τα έγγραφα του Δασαρχείου που χαρακτήριζαν τις εκτάσεις δημόσιες. Ο Ιερώνυμος μιλά σε «μια ιστορική βραδιά», όπως λέει, με αμεσότητα για τα σχέδια αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας, άλλοτε αυστηρά και άλλοτε «παιδευτικά»: «Εγώ, αν δεν κουβεντιάσουμε, μόνος μου δεν κάνω τίποτα. Εγώ βλέπω ότι αυτό το πράγμα είναι ένας ωραίος χώρος που πάει χαμένος» (σ.σ. μιλά για κατασκηνώσεις της Εκκλησίας στον Παρνασσό δίπλα στη Μονή Ιερουσαλήμ με αυθαίρετα -κατά την Πολεοδομία- κτίσματα).

    Αμέσως μετά όμως: «Εάν το δημοτικό συμβούλιο μου πει άστε μας ήσυχους, εγώ έχω τα σχέδιά μου. Ηδη έβαλα θέρμανση στο πάρκο, θα τον θερμάνω όλο τον χώρο και θα έρθω σε επαφή με τις ομάδες της επαρχίας μας. Ελάτε εδώ πέρα, έχει διανυκτέρευση, έχει εστιατόριο. Και ποια οργανωμένη ομάδα δεν θα θέλει τα παιδιά της να τα γυμνάσει εκεί πέρα;».

    Επίδειξη δύναμης

    Ο Ιερώνυμος αποδεικνύεται εξαιρετικά πολιτικός και ευέλικτος. Αλλοτε μιλά για τα αγαθά της συνεργασίας ανάμεσα στους τοπικούς παράγοντες: «Στην Ιστορία, είτε επίσκοποι είμαστε είτε δήμαρχοι είμαστε, είτε καλόγεροι στα μοναστήρια, όταν ο σκοπός που βάζουμε δεν έχει όραμα το γενικό συμφέρον αλλά έχει προσωπικές επιδιώξεις, πάντοτε αυτό θα αποτύχει, θα βυθιστεί και αντί να βοηθήσει αυτούς που εργάζονται θα γίνει μπούμερανγκ».

    Αλλοτε όμως κάνει ξεκάθαρα επίδειξη δύναμης: «Μπορώ αυτά τα χρήματα να πω στον κύριο Χριστοδουλάκη (τότε «τσάρο» της Οικονομίας), θα τα κόψεις από την περιφέρεια και θα μου τα δώσεις εμένα κατευθείαν. Το καταφέρνω»!!! (Η επιτυχία αφορά 20 εκατ.δραχμές για κατασκευή δεξαμενών.)

    Αμέσως παρακάτω, ο νυν αρχιεπίσκοπος πέφτει κάπως ιεραρχικά αν και τα ποσά ανεβαίνουν: «Είμαστε στη Λαμία, βλέπω τον κύριο περιφερειάρχη και του λέω «σας παρακαλώ πολύ θέλω να μου δώσετε 30 εκατομμύρια (δραχμές) για να φτιάξω τα γήπεδα της κατασκηνώσεως». Και μου λέει «ευχαρίστως τα έχετε» (…). Ξαναπάω στον περιφερειάρχη και του λέω, «σας παρακαλώ πολύ εκεί που θα βάλετε εμένα 30 εκατ. θα βάλετε -και είπε ναι- και 70 εκατ. για το γήπεδο της Δαύλειας»».

    «Αποσυνάγωγος», ο κτηνοτρόφος Ζ. Καρούζος κινήθηκε δικαστικά κατά των συγγενών του αρχιεπισκόπου. «Οι άλλοι δεν μιλούν, περιμένουν διορισμούς για τα παιδιά τους», μας λέει
    Για να επανέλθει δριμύτερος μόλις τον ρωτούν γιατί δεν έφτασαν τα χρήματα στην πόλη: «Γράφω στον περιφερειάρχη και του λέω «σας ευχαριστώ πολύ για τον κόπο που κάνατε (!), τα λεφτά δεν τα χρειάζομαι, κρατήστε τα και δώστε τα στη Λαμία»».

    Ο τότε μητροπολίτης παίζει και σε άλλα σημεία δεξιοτεχνικά με τους τοπικούς ανταγωνισμούς. Λέει και λέει για τις προόδους που έχει πετύχει η Αράχοβα σε αντίθεση με τη Δαύλεια, παρά το γεγονός ότι κάποτε ήταν και τα δύο μικρά χωριά σε δύο διαφορετικά σημεία του Παρνασσού: «Η Αράχοβα μπροστά στη Δαύλεια δεν ήταν τίποτε. Η Δαύλεια ήταν ένα κόσμημα (…). Σήμερα δείχνει μια λεηλατημένη πόλη».

    Εμπορική περισυλλογή

    Την ευελιξία του δείχνει ο νυν αρχιεπίσκοπος και δίνοντας ορισμούς για το τι είναι ένα μοναστήρι: «Είναι μια οικονομική μονάδα. Οπως λέμε σήμερα η «Πεσινέ» ή η «Λάρκο», για την εποχή εκείνη (σ.σ. Τουρκοκρατία και περασμένος αιώνας) ήταν το αντίστοιχο γιατί είχε εκτάσεις πολλές, πολλούς εργάτες, μοναχούς, υπηρέτες (…) ήταν μια βιομηχανική μονάδα (…) ένα εμπορικό κέντρο». Τα λέει όλα αυτά καταλήγοντας ότι σήμερα είναι «ο τουρισμός που μπορεί να δώσει μια ελπίδα γι’ αυτόν τον τόπο». Οταν όμως παρακάτω ο τότε δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Πραγιάννης αναφέρεται ειδικά στις περιφράξεις με τις οποίες έχει κλείσει παρανόμως δημόσιος δασικός χώρος γύρω από τη Μονή Ιερουσαλήμ, ο Ιερώνυμος αλλάζει ρότα: «Το μοναστήρι είναι τόπος αυτοσυγκεντρώσεως, τόπος προσευχής, τόπος περισυλλογής και έτσι πρέπει να το βλέπουμε»…

    «Να είστε ευγνώμονες»

    Ο τότε μητροπολίτης δεν σπεύδει απλώς να θεωρήσει δεδομένη την ιδιοκτησία της Εκκλησίας στα αμφισβητούμενα κτήματα. Μιλά απαξιωτικά για την κυβέρνηση: «Εμένα δεν με ενδιαφέρει αν η κυβέρνηση είναι πράσινη ή μπλε ή κόκκινη, κοιτάω να κάνω τη δουλειά μου». Επιτίθεται σε όσους σχολιάζουν τις παράνομες περιφράξεις στο δάσος: «Εσείς τα σπίτια σας τα φράζετε (…). Γιατί δεν το απελευθερώνετε και εσείς να μπορούμε να κάνουμε κάτι εκεί πέρα να περπατάμε; (…). Μας ρώτησες εμάς πώς έφτιαξες τη μάντρα σου; Αν έχει το μοναστήρι ιδιοκτησία τόσο, δεν φταίμε εμείς. Το βρήκαμε. Το έχουμε. Τουναντίον πρέπει να είστε ευγνώμονες γιατί όλοι έχετε τα χωράφια του μοναστηριού και ζείτε»…

    Επαναστατικό δίκαιο

    Με αφορμή όσους αμφισβητούν την ιδιοκτησία της Εκκλησίας στα κτήματα, ο Ιερώνυμος δεν χάνει την ευκαιρία να «καρφώσει» τον τότε αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο για τη διαμάχη που είχε ξεσπάσει με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Υπενθυμίζεται ότι κεντρικό σημείο τριβής ήταν η εκλογή μητροπολιτών στις Νέες Χώρες (Θεσσαλονίκη κ.λπ.).

    Και ο νυν αρχιεπίσκοπος λέει ότι η Μονή Ιερουσαλήμ (μέσω της οποίας διεκδικούνται εκτάσεις) επιθυμεί κάποια συνεννόηση, «αλλά όμως όχι επαναστατικό δίκαιο όπως κάνουμε εμείς τώρα στο Πατριαρχείο (…). Γιατί είναι δικό του και αφού είναι δικό του πώς θα σ’ το δώσει;».

    Εκταση, τρεις ώρες περπάτημα!

    Τις διεκδικήσεις της Εκκλησίας σε όλα τα σημεία του ορίζοντα μας δείχνουν η Μ. Αργυράκου – Miernik, ο Γ. Πραγιάννης και ο Θ. Μπαϊρακτάρης
    Αν και ο Ιερώνυμος δεν… πέτυχε όσα ο ηγούμενος Εφραίμ στο Βατοπέδιο, εκμεταλλεύθηκε ωστόσο στο έπακρο ένα κράτος που λειτουργεί με συνθήκες 19ου αιώνα και δεν έχει καταφέρει να οργανώσει σύγχρονο κτηματολόγιο. Πώς αλλιώς δηλαδή να ερμηνεύσει κανείς το γεγονός ότι το 2002, το τοπικό Υποθηκοφυλακείο παρέχει επίσημο έγγραφο και περιγράφει το μεν «βόσκημα Ακρινό Νερό» ως «έκτασης 3 ωρών περιφερειακώς», το δε «βόσκημα Διχάλια-Λούγαρη έκτασης 4 ωρών περιφερειακώς»; Ισως ότι θα πληρώσει φόρο 20 λεπτών και τριάντα δευτερολέπτων… Το άλλο δεδομένο είναι ότι ο νυν αρχιεπίσκοπος εμφανίστηκε και με περιβολή επενδυτή στην τοπική κοινωνία: Στο δημοτικό συμβούλιο Δαύλειας στις 3/12/2003, η τότε δήμαρχος Κατερίνα Παπαβασιλείου θα πει μεταξύ άλλων: «Η πρότασή μας είναι να γίνει αυτή η συνεργασία (σχετικά σε διπλανό άρθρο) και επιτέλους να ξεκινήσουμε σε μια σωστή βάση με έναν επενδυτή, γιατί, αν προσέξατε, τον αναφέρω και ως επενδυτή τον μητροπολίτη εδώ, γιατί είναι από τους μοναδικούς επενδυτές που έχουμε στον δήμο»… Στις τότε εμφανίσεις του ο νυν αρχιεπίσκοπος θεωρούσε δεδομένο ότι η έκταση «Ακρινό Νερό», δηλαδή όλος ο ανατολικός Παρνασσός έως τη Δαύλεια όπως εξηγεί ο Γ. Πραγιάννης, είναι μοναστηριακή. Επικαλούνταν μάλιστα δικαστική απόφαση του 1992 που όμως «τον δικαίωνε μόνο για 1 στρέμμα και 250 τ.μ. από τα 38.000 στρέμματα που θεωρεί ότι είναι». Η δίκη του ’92 έγινε για εκκρεμότητα που υπήρχε από το 1952, αλλά ακόμη και γι’ αυτό το 1,25 στρ. δίπλα στη Μονή Ιερουσαλήμ, υπάρχει σε εκκρεμότητα δίκη σε δεύτερο βαθμό προσδιορισμένη για τις 3/5/2010.

    Λυκούρεση

    Μια άλλη δίκη είναι προγραμματισμένη για τον ερχόμενο Νοέμβριο και αφορά 17.000 στρέμματα (ίσως εγείρει διεκδικήσεις και για 14.000 ακόμη) γύρω από τη Μονή Λυκούρεση. Η συγκεκριμένη μονή είναι ανάμεσα σε εκείνες που είχαν υπογράψει με βάση τον νόμο Τρίτση (παραχώρηση εκτάσεων μονών) του 1987, αλλά τώρα ζητεί πίσω εκτάσεις που σε ένα βαθμό έχουν παραχωρηθεί ήδη από προηγούμενες δεκαετίες σε ακτήμονες με τίτλους. Στη Μονή Λυκούρεση, όπου και η κατοικία του εκάστοτε μητροπολίτη, ολοκληρώνουμε την επίσκεψη στην περιοχή. Πίσω από ψηλούς τοίχους η μονή, περικυκλωμένη από λοφάκια με χαμηλά δέντρα, γεννήματα αναδάσωσης ύστερα από πυρκαγιά. Περικυκλωμένη και από γίδια που βόσκουν ανενόχλητα χωρίς να νοιάζονται για δικαστική δικαίωση…

    arihadj@enet.gr

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 04/10/2008

    http://thespiaka.blogspot.gr/2008/09/blog-post_3403.html

  3. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    Οι προστάτες των ρατσιστών βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

    http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/44341266871-44341266871

    Ο ΣΥΡΙΖΑ, o Νικολόπουλος και η ομοφοβία

    Η πλειονότητα των κυβερνητικών βουλευτών έσπευσαν να παρέχουν άσυλο στον Νίκο Νικολόπουλο ώστε να συνεχίσει να εκφράζει τις «χριστιανικές» απόψεις του κατά των ομοφυλοφίλων. Την τιμή του ΣΥΡΙΖΑ διέσωσαν εννέα (μόλις) βουλευτές

    Πάνος Παπαδόπουλος

    Κώστας Μπάρκας, Γρηγόρης Στογιαννίδης, Κώστας Δουζίνας, Στάθης Γιαννακίδης, Χρήστος Καραγιαννίδης, Γιώργος Πάλλης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Αννέτα Καββαδία και Κατερίνα Ιγγλέζη: εννέα (9) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που ψήφισαν υπέρ της άρσης ασυλίας του Νίκου Νικολόπουλου ώστε να δικαστεί για τα ομοφοβικά και μισαλλόδοξα ξεσπάσματά του με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο. Εννέα. Από τους 144. So much για την Αριστερά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

    Δεν θα σταθώ στον βολικό για την κυβέρνηση ρόλο που ενδέχεται να διαδραμάτισε ο συγκεκριμένος ανεξάρτητος βουλευτής όταν έπρεπε να ασκηθούν πιέσεις προς το ΣτΕ για τον «νόμο Παππά». Ούτε στο ότι ο συγκεκριμένος, με τη μη άρση της ασυλίας του που αποφάσισε την Τετάρτη η Βουλή, απόλαυσε την προνομιακή προστασία αυτού του κυβερνητικού μπλοκ· αυτό έσπευσε καθώς φαίνεται να του προσφέρει γενναιόδωρα άσυλο σε αυτήν την κραυγαλέα νομική υπόθεση που αφορά τα ομοφοβικά τηλεοπτικά σχόλιά του, τα οποία σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση εμπίπτουν στις διατάξεις του Νόμου 927/1979 «περί κολασμού πράξεων ή ενεργειών αποσκοπουσών εις φυλετικάς διακρίσεις».

    Θα σταθώ στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Τους υπόλοιπους, πλην αυτών των εννέα. Στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ –και κάθε έναν από αυτούς ξεχωριστά– που έσπευσαν να παρέχουν προστασία στον κ. Νικολόπουλο από τη Δικαιοσύνη, κάτι που κανένας άλλος έλληνας πολίτης δεν απολαμβάνει και δεν πρέπει να απολαμβάνει.

    Θα σταθώ σε αυτούς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που ο ίδιος ο κ. Νικολόπουλος χαιρέτισε στην πανηγυρική δήλωσή του ως «μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων βουλευτών».

    Αυτή η πλειοψηφία των συναδέλφων του κ. Νικολόπουλου, η πλειοψηφία των Συριζαίων δηλαδή, «με τη σημερινή της απόφαση, προστάτευσε το δικαίωμα των χριστιανών να εκφράζουν άποψη και τελικά, να ομολογούν την πίστη τους» όπως ανέφερε ο ανεξάρτητος βουλευτής της Αχαΐας.

    Είναι εντάξει με αυτό οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ; Διότι είναι οι ίδιοι που ψήφιζαν το Σύμφωνο Συμβίωσης σε μια ομολογουμένως κορυφαία κοινοβουλευτική στιγμή της πρώτης φοράς Αριστερά. Το ίδιο Σύμφωνο που ο συγκεκριμένος συνάδελφός τους εξίσωνε με την κτηνοβασία και την παιδοφιλία. Είναι ο ίδιος συνάδελφος που μιλούσε «για την Ευρώπη των “πουσταριών”» θεωρώντας ότι έτσι «χτυπά» τον πρωθυπουργό του Λουξεμβούργου και όχι τον θεσμό του έλληνα βουλευτή.

  4. Ο/Η Kάποιος λέει:

    Για τον Ιερώνυμο τον I

    http://www.efsyn.gr/arthro/o-gklixmpoyrgk-kai-i-ekklisia

    Ο Γκλίξμπουργκ και η Εκκλησία


    Ο Ιερώνυμος (δεξιά) με τον Χρυσόστομο, τον οποίο διαδέχτηκε αντικανονικά, χάρη στη συνεργασία χούντας και Ανακτόρων
    18.01.2016,

    Συντάκτης: Δημήτρης Ψαρράς

    Δεν έχουν τέλος τα ψέματα του Γκλίξμπουργκ, όπως αποδεικνύεται από τη μαρτυρία της Ελένης Καπνιά-Αραποστάθη που δημοσιεύουμε, για όσα λέει το περιβόητο πόνημά του για το πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου Β΄.

    Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα, σχεδόν μισό αιώνα μετά το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου, ο τέως εξακολουθεί να στάζει δηλητήριο εναντίον του κανονικού Αρχιεπισκόπου, τον οποίον «έπαυσε» η δικτατορία με συνοπτικές διαδικασίες, μόνο και μόνο για να τοποθετήσει στη θέση του τον δικό τους εκλεκτό, τον τότε πρωθιερέα των Ανακτόρων αρχιμανδρίτη Ιερώνυμο Κοτσώνη.

    Ούτε λέξη δεν λέει ο τέως για το εκκλησιαστικό πραξικόπημα που συνόδευσε το στρατιωτικό, με τις δικές του ευλογίες. Για να υπάρξει μια σύγκριση, ακόμα και ο αρχιπραξικοπηματίας Στυλιανός Παττακός, στις αναμνήσεις του, αναγνωρίζει ότι «ο Χρυσόστομος αντικατεστάθη παρ’ ημών ευθύς από των πρώτων εβδομάδων, κατά λίαν άκομψον τρόπον, ως διεπίστωσα βραδύτερον».

    Ο τέως, μάλιστα, αποσιωπά το γεγονός ότι η ορκωμοσία της χουντικής κυβέρνησης έγινε σε δύο δόσεις. Το απόγευμα της 21ης Απριλίου ορκίστηκαν στα Ανάκτορα ως πρωθυπουργός ο εκλεκτός της Αυλής Κωνσταντίνος Κόλλιας και ως μέλη οι Σπαντιδάκης, Παπαδόπουλος, Παττακός και Μακαρέζος. Ακολούθησε την επομένη η ορκωμοσία των υπολοίπων, με τη συμμετοχή του Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου.

    Αλλά στην πρώτη ορκωμοσία παρέστη ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας ο Ιερώνυμος, κάτι που δεν θέλει να θυμάται ο τέως. Και μάλιστα την εντολή στον Ιερώνυμο την έδωσε ο ίδιος ο τέως, όπως αποκαλύπτεται στο βιβλίο των Γ. Πρίντζιπα και Γ. Καραγιάννη «Εκκλησία και ελληνισμός», το οποίο έχει επικυρώσει το 2005 με τον πρόλογό του ο τότε Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος!

    Για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκε η αλλαγή Αρχιεπισκόπου διαφωτιστική είναι η εισήγηση του μητροπολίτη Κορινθίας Παντελεήμονος προς την Εκτακτη Πολυμελή Σύνοδο που συνήλθε στις 5.3.1974: «Εκ των μέχρι τούδε λεχθέντων συνάγεται ότι η άνοδος του Ιερωνύμου εις τον αρχιεπισκοπικόν θρόνον υπήρξε πάντη ανώμαλος και άκρως αντικανονική, επί πλέον πάσχουσα και εκ της χρησιμοποιήσεως δι’ αυτήν κοσμικών αρχόντων.

    Τούτο αποδεικνύεται αρκούντως από τα δύο συνυποβαλλόμενα ώδε φωτοστατικά αντίγραφα των εφημερίδων “Ελεύθερος Κόσμος” και “Βήμα”, όπου αναγράφεται σαφώς και μωρώς η προσέλευσις την 9ην πρωινήν ώραν εις την Ι. Σύνοδον των δικτατόρων Γ. Παπαδοπούλου και Σ. Παττακού, αναμεινάντων τα αποτελέσματα της ακολουθησάσης δήθεν εκλογής του Ιερωνύμου».

    Οπως αναφέρει η διατριβή του Ηλία Ζιάγκου για τον Αρχιεπίσκοπο, «ηθικά και πολιτικά στην αντικατάσταση του Χρυσοστόμου συνέπραξαν και διάφορα θρησκευτικά σωματεία, κυρίως η αδελφότητα θεολόγων Η Ζωή, αλλά και η ανοικτή εμπλοκή του καθηγητή του Κανονικού Δικαίου στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πρωθιερέα των Ανακτόρων, αρχιμανδρίτη Ιερώνυμου Κοτσώνη και του καθηγητή της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αλεξάνδρου Τσιριντάνη, με την αυξημένη επιρροή τους στα Ανάκτορα και μέσω αυτών στις τότε κυβερνήσεις».

    Εκείνο που δεν παύει να μας εντυπωσιάζει είναι η παντελής αμάθεια του τέως (αλλά και του επιμελητή των γραφομένων του) για τα εκκλησιαστικά ζητήματα της Ορθοδοξίας. Περηφανεύεται, λ.χ., ο Κωνσταντίνος ότι σε προγενέστερη φάση κατάφερε να κάμψει τις αντιρρήσεις του Χρυσόστομου για τη βασιλική επίσκεψη στο Βατικανό, αποσπώντας με δολιότητα τη συγκατάθεσή του να επισκεφτεί τον «Δεσπότη της Ρώμης» (βλ. στις διπλανές στήλες το σχετικό παράθεμα).

    Αλλά βέβαια «Δεσπότης της Ρώμης» δεν είναι ο Πάπας, όπως αφελώς ισχυρίζεται ο Κωνσταντίνος, εφόσον «Δεσπότης» ονομάζεται μόνο επίσκοπος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Δεν «υπέκλεψε», λοιπόν, τη συγκατάθεση του Αρχιεπισκόπου, μ’ αυτό το λεκτικό τέχνασμα, όπως ισχυρίζεται, αλλά τον παραπλάνησε ανοιχτά, εφόσον Δεσπότης στην Ιταλία ήταν ο ελληνορθόδοξος Αρχιεπίσκοπος!

    Η υπόθεση έχει μεγαλύτερο βάθος και δεν αφορά μόνο τις διαφωνίες στο εσωτερικό της εκκλησιαστικής ιεραρχίας σχετικά με την Ενωση των Εκκλησιών. Οπως αποκαλύπτει στη μελέτη του «Από τον Εμφύλιο στη Χούντα» ο Σπύρος Λιναρδάτος, «ο Κοτσώνης αλλά και η ίδια η Φρειδερίκη θα κατηγορηθούν ότι επηρεάζονται από το Βατικανό και ότι επιζητούν μια δραστικότερη επέμβαση της Εκκλησίας στον “αγώνα κατά του κομμουνισμού”, κατά το πρότυπο των καθολικών».

    Το χειρότερο για τον τέως είναι ότι ο Ιερώνυμος δεν τον ακολούθησε στο αντιπραξικόπημα-φιάσκο που αποπειράθηκε στις 13.12.1967. Και μάλιστα ο μέχρι τότε εκλεκτός της Φρειδερίκης δεν δυσκολεύτηκε να ορκίσει στη θέση του Κωνσταντίνου ως «αντιβασιλέα» τον χουντικό αντιστράτηγο Γεώργιο Ζωιτάκη, κάτι που, σύμφωνα με το εξαιρετικά διαφωτιστικό Ημερολόγιο του τότε Αυλάρχη Λεωνίδα Παπάγου, «ήταν μεγάλο κτύπημα» για τον Κωνσταντίνο.

    Οπως, όμως, προκύπτει από το ίδιο Ημερολόγιο, σε όλη τη διάρκεια της δικτατορίας ο Ιερώνυμος υπήρξε ένας από τους πολλούς μεσολαβητές μεταξύ του τέως και της ηγεσίας της χούντας και μάλιστα ήταν εκείνος που διαβίβαζε τα προσωπικά μηνύματα του Παπαδόπουλου και δεχόταν τις απαντήσεις του Κωνσταντίνου.

  5. Ο/Η Η Κάσυ Διάρη στο τζαμί λέει:

    http://www.paraskhnio.gr/%CE%BA%CE%BA%CE%B5-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%87%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%84/

    ΚΚΕ : «Με την ανοχή της κυβέρνησης η κατάληψη στο Βοτανικό»
    03/11/2016

    Επίθεση κατά της κυβέρνησης, αλλά και του Δήμου Αθηναίων εξαπέλυσε το ΚΚΕ, με αφορμή την κατάληψη του χώρου που προορίζεται για την κατασκευή τεμένους στο Βοτανικό.

    Όπως αναφέρει ο Περισσός στην ανακοίνωση που εξέδωσε «η κατάληψη του χώρου που προορίζεται για την κατασκευή τεμένους στο Βοτανικό από ακροδεξιά, φασιστικά στοιχεία και τη ναζιστική εγκληματική Χρυσή Αυγή, συνεχίζεται εδώ και τέσσερις μήνες με την ανοχή της κυβέρνησης και του δήμου της Αθήνας, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις των δημοτικών συμβούλων του ΚΚΕ στο δημοτικό συμβούλιο».

    «Η ταμπέλα της δήθεν αλληλεγγύης σε άστεγους Έλληνες και ο ψευτοπατριωτισμός που πουλάνε τα φασιστοειδή, γνωστά τσιράκια του συστήματος, δεν μπορεί να κρύψει ότι εξυπηρετούν επικίνδυνες και άθλιες μεθοδεύσεις σε βάρος του λαού ο οποίος μπορεί να τους απομονώσει διεκδικώντας μέτρα ανακούφισης των αστέγων και συνολικά της λαϊκής οικογένειας», προσθέτει η ανακοίνωση του Κομμουνιστικού Κόμματος.

  6. Ο/Η Gay priest λέει:

    http://www.lifo.gr/articles/mikropragmata/120052
    Στην Κύπρο πήρε θέση η Επίτροπος Διοικήσεως: Οι δηλώσεις του Αρχιεπίσκοπου είναι ποινικά ελεγκτέες Ενώ στην Ελλάδα δεν αίρεται καν η ασυλία του Νικολόπουλου 3.11.2016 | 23:12 Πηγή: http://www.lifo.gr

  7. Ο/Η crass λέει:

    Δεν μπορώ να πω ότι μου είναι συμπαθής καμία θρησκεία καθώς είμαι άθεος αλλά ως Έλληνας πολίτης αναγνωρίζω το δικαίωμα των μουσουλμάνων να έχουν τους ναούς τους στη χώρα μας και οφείλω να το υπερασπιστώ.
    Αυτό που δεν μου είναι ξεκάθαρο – και θα ήθελα οι υποστηρικτές του τζαμιού στο Βοτανικό να μου εξηγήσουν – είναι ποιας μουσουλμανικής σέκτας θα είναι τσιφλίκι το τζαμί; Ποιος επικεφαλής θα τρέχει το μαγαζί; Πως ακριβώς φανταζόμαστε ότι όλοι οι μουσουλμάνοι είναι ένα πράγμα και θα είναι ικανοποιημένοι από την ύπαρξη του; Αφού οι ίδιες οι σέκτες σκοτώνονται μεταξύ τους. Θα συνυπάρχουν εκεί μέσα ή τελικά πριμοδοτούμε ένα δόγμα και αποκλείουμε τα άλλα;
    Δηλαδή, λύνουμε το πρόβλημα ή κοροϊδευόμαστε;

  8. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    http://www.huffingtonpost.gr/silas-serafim/-not_b_12785556.html?utm_hp_ref=politiki

    Σίλας Σεραφείμ

    Υποσημειώσεις: Θεός φυλάξοι #not

    (….)
    Ο προκαθήμενος ήταν σαφής. Ο συγκυβερνήτης του είπε «αν δεν συμφωνείτε Μακαριότατε, ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί» και τον παρακάλεσε, λέει -σχεδόν με δάκρυα- να μη φύγουν από τη συνάντηση στο Μαξίμου, αν δεν βρισκόταν λύση. Εκτός κι αν λέει ψέματα ο Aρχιεπίσκοπος, πράγμα που δεν το πιστεύω. Σε κάθε περίπτωση, ας τοποθετηθεί ο Πάνος Καμμένος, να ξέρουμε αν εξαρτώμεθα από τη βούληση του λαού, -ο οποίος ψήφισε να τον κυβερνά η επιλογή του- ή ο ηλικιωμένος κύριος με τα ράσα και τις άνωθεν εντολές κάποιας φανταστικής ύπαρξης όπως κακοβούλως ισχυρίζονται οι άθεοι.

    (….)
    Θα ξεβολευτούμε λίγο, αλλά μερικοί νόμοι θα πρέπει να αλλάξουν, όπως για παράδειγμα η ομοφυλοφιλία, που σ’ ένα κοσμικό κράτος μπορεί να μην αποτελεί πρόβλημα, στο χριστιανικό μας κράτος σύμφωνα (και) με τον Αμβρόσιο, είναι θανάσιμο αμάρτημα και θα πρέπει ν’ απαγορευτεί. Κι επειδή όπως είπε κι ο Αρχιεπίσκοπος, «O Μητροπολίτης Αιγιαλείας Αμβρόσιος, δεν κάνει λάθος, το πρόβλημα είναι ο τρόπος που τα λέει», η διατύπωση στον νόμο, θα πρέπει να γίνει με κομψό και ευγενικό τρόπο.

    Ο προκαθήμενος ήταν σαφής. Ο συγκυβερνήτης του είπε «αν δεν συμφωνείτε Μακαριότατε, ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί» και τον παρακάλεσε, λέει -σχεδόν με δάκρυα- να μη φύγουν από τη συνάντηση στο Μαξίμου, αν δεν βρισκόταν λύση.
    Επίσης, εκτός από τα σχολεία και τα δικαστήρια να μπουν εικονίτσες και σταυροί και σε άλλα δημόσια κτήρια όπως στις εφορίες, στις πολεοδομίες, στα ΚΕΠ. Η χριστιανική εφορία πλέον, θα έχει άλλα μέτρα και σταθμά για τους ορθόδοξους κι άλλα για τους ετερόδοξους. Λογικό. Με τους καθολικούς και τους προτεστάντες, θα δούμε τι θα κάνουμε γιατί είναι και η συνθήκη Schengen στη μέση.

    Να διορθώσουμε λίγο και το Σύνταγμα, να κάνουμε κι επισήμως θεοκρατία το πολίτευμα να μη μπερδεύεται ο κόσμος και τα άλλα κράτη, στις διεθνείς μας σχέσεις, γιατί όπως σωστά είπε ο προκαθήμενος «υπάρχει σύγχυση ρόλων και αρμοδιοτήτων».

    Όσο για τα κόμματα, νομίζω ότι είναι πλήρως εναρμονισμένα και συμβιβασμένα με την ιδέα. Μετά τη συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου, δεν κουνήθηκε φύλλο. Μόνο ο Φίλης. Προσοχή μόνο, μην τυχόν κι έρθει η Αριστερά στα πράγματα και προχωρήσει στον διαχωρισμό Κράτους κι Εκκλησίας. Θεός φυλάξοι δηλαδή.

    *Συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στην εκπομπή «Ιστορίες» του Σκάι την 1-11-16

  9. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    ΣΥΡΙΖΑ-Χ.Α.-ΑΝΕΛ
    «Όχι» στην άρση ασυλίας του Νίκου Νικολόπουλου

  10. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ο εθνικισμός ανάμεσα στ’ άλλα, βρίσκεται σε μια φαντασιακή κατάσταση, στην οποία ο εθνικιστής ζει μια φανταστική πολιορκία από φανταστικούς εχθρούς. Αναπόφευκτα έχει δύο επιλογές. Η της ακραίας εσωστρέφειας, όπου κατασπαράσσει τις σάρκες του .η μια «ηρωική» έξοδο εναντίον των φανταστικών εχθρών. Οσες φορές επιχειρήθηκε η δεύτερη επιλογή, είχαμε εθνικές συμφορές.
    Αυτήν την κατάσταση, την εκμεταλλεύεται ο Ιερώνυμος και το ιερατείο. Εξ ου και οι άριστες σχέσεις τους με την ΧΑ και άλλους παρόμοιους (Πολύδωρας, Ψωμιάδης κα.).
    Υπάρχει όμως και μια άλλη μερίδα πολιτών, οι οποίοι διαχωρίζουν την θέση τους από τους ακροδεξιούς, όπως και την Ορθοδοξία, την οποία μάλιστα θεωρούν εχθρό του ελληνισμού. Παραδόξως; όμως, αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι τους μετανάστες και πρόσφυγες, το Τζαμί, την ισλαμοφοβία με τον ίδιο τρόπο, που κάνουν οι ρασοφόροι. Επικαλούνται τον κίνδυνο να αλλοιωθούν οι Ελληνες (που τους βλέπουν;). Δηλαδή, μοιράζονται τον ίδιο φοβικό τρόπο αντίληψης και ερμηνείας με την Ορθοδοξία και ουσιαστικά συντρέχουν τα συμφέροντα των ρασοφόρων, τα οποία είναι εκ των πραγμάτων αντίθετα με αυτά της χώρας μας. Αφού μοιράζονται τις ίδιες αντιλήψεις, ζούνε και τις ίδιες φανταστικές καταστάσεις. Πως δήθεν, οι «άλλοι» δεν κάνουν τίποτε άλλο, από το να θέλουν να μας αλλοιώσουν την εθνική συνείδηση, γιατί μόνον εμείς προοριζόμαστε να σώσουμε τους λαούς. Αντί για την θεωρία της ανυπέρβλητης Ορθοδοξίας, έχουν αυτή του μοναδικού ελληνικού DNA, στο οποίο υποτίθεται υποκλίνεται ο πλανήτης, ο οποίος βέβαια τις ελάχιστες φορές που ασχολείται μαζί μας, είναι για να αποφασίσει αν θα μας συνδράμει οικονομικά ή όχι. Και άλλες τέτοιες παρόμοιες θεωρίες.
    Με την υπόθεση τζαμί, πρέπει να τελειώνουμε. Όπως έχουν οι Χριστιανοί εκκλησίες έτσι μπορούν και οι Μουσουλμάνοι να έχουν τζαμί. Ούτε αφορά τον Ιερώνυμο, ούτε είναι δική του δουλειά. Αν θέλει ας τους βοηθήσει και αν δεν θέλει, ας μη τους βοηθήσει. Η δικαιοδοσία του αφορά το ποίμνιο του και κανένα άλλον.

  11. Ο/Η laskaratos λέει:

    Τελικά ο Αρχιεπίσκοπος απέλυσε τον υπουργό του.
    Ο Φίλης κράτησε αξιοπρεπή στάση, αρνούμενος να πάρει άλλο υπουργείο.
    Μπράβο του, έσωσε την αξιοπρέπειά του και παρέδωσε μάθημα πολιτικής Ηθικής
    .
    Ποτέ δεν φανταζόμουν πως άνθρωποι όπως ο καθηγητής Γαβρόγλου της Ιστορίας των Επιστημών, ο συγγραφέας του παρελθόντος ‘των Επιστημών ως Ιστορίας’ και της ‘κρίσης στη Φυσική και η Δημοκρατία της Βαϊμάρης, η πολιτισμική ιστορία της Κβαντικής θεωρίας’, θα καταδεχόντουσαν να γίνουν υφυπουργοί στο Υπουργείο του Αρχιεπισκόπου της ‘Ελεύθερης Ώρας’, δίπλα μάλιστα στον Ζουράρι του Ψεκασμένου αυλικού του Λιάπη. Οι φιλοδοξίες εξευτελίζουν τους ανθρώπους και ο τιποτένιος παρά τω Αρχιεπισκόπω πρωθυπουργός, είναι η Κίρκη που γουρουνοποιεί τους ανθρώπους της Αριστεράς.

  12. Γιατί δέν πρέπει νά επιτραπεί η ανέργεση ισλαμικού τεμένους.

    Δυό λόγια πάνω σ’ αυτό τό θέμα. Αν μιά Χώρα έχει αποφασίσει νά ταχθεί στό πλευρό τού λογικού τής επιστήμης, τών Τεχνών που αποτελούν πυλώνες τού πολιτισμού, τής έρευνας τής αμφισβήτησης, τής αναζήτησης τής γνώσης, τών αξιών τής ηθικής καί τού σεβασμού τών όλων όντων, τού Δέν γνωρίζω, άρα σκέπτομαι, άρα υπάρχω καί ζώ μέσα σέ ένα σύμπαν που αν δέν τό αντιμετωπίσω με τήν λογική θά αυτοσυνθλιβώ καί θα αυτοκαταστραφώ δηλαδή θά αυτοκτονήσω εις τό όνομα ΄τού παράλογου τής δυσειδαιμονίας καί τής τυφλής πίστης σέ ανύπαρκτα καί θλιβερά όντα τής φαντασιοκτόνας θρησκείας. Σημ. Η φαντασία είναι πηγή δημιουργιάς. Η θρησκεία τήν σκοτώνει. Δηλαδή, μιά τέτοια πολιτεία πολιτισμού έχει υποχρέωση να σεβαστεί καί νά εφαρμόσει όλες αυτές τίς αξίες τού πολιτισμού καί νά απαρνηθεί τήν κάθε θρησκεία. Η θρησκεία σαν παράλογο, παρανοηκό καί παραίσθηση τρέφει επικίνδυνα συναισθήματα, τόν φόβο καί ο φόβος γεννάει μίσος, φανατισμό καί επιθετικότητα.
    Αν, λοιπόν, η Ελληνική Πολιτεία ήταν καί ήθελε νά θεωρειται πολιτισμένη μέ τήν σωστή έννοια, καί ήθελε νά χαράξει μιά φωτογόνα πορεία πρός έναν πολιτισμένο κόσμο, θά έπρεπε νά αρνηθεί καθε εστία θρησκευτικού παραλληρήματος καί σκοταδιστικής κατάστασης καί να μήν επιτρέψει τήν ανέργεση τού ισλαμικού θρησκευτικού σκοταδιδτικού τεμένους. Τό ίδιο πρεπει νά πράξει καί όσον αφορά τήν επικρατούσα χριστιανική θρησκεία καί όχι μόνο νά τήν καταργήσει, αλλά καί νά κατεδαφίσει όλα τά χριστιανικά τεμένη ( ναούς ) τά οποία είναι εστίες σκοταδισμού, τυφλωτικής υποδούλωσης σέ έναν φανταστικόν αφέντη τύρρανο αποκαλούμενο θεό. Ενα ισλαμικό τέμενος θα προσφέρει στήν θρησκευτική φανατική καί πνευματική τύφλωση τών όποιων μουσουλμάνων καλη ώρα όπως τών εδώ χριστιανών τών παραδόξως αποκαλούμενων «Ελληνες» Αν η Ελληνική Πολιτεία είναι κάποιου υφηλού επιπέδου,( αμφιβάλω) θά πρέπει νά αναλάβει να καθοδηγησει τόν εγχώριο χριστιανό λαο καί τών ευρισκομένων εδώ μουσουλμάνων. καί να τούς υποδείξει καί νά τυς καθοδηγήσει στόν δρόμο τού λογικού καί τής θρησκευτικής απεξάρτησης.
    Παρατήρηση. Βρίσκω πως η αποκαλούμενη ¨ ψευδώς, «προοδευτική» κοινωνία κατέχεται απο υπερσυναισθηματικό σύνδρομο καί αντιμετωπίζει τό θέμα τής ανέγερσης ισλαμικού τεμένους με μαλθακή υπεραιευσθησία. Επιτρέψατε μου νά θεωρήσω τήν παραπάνω εικόνα τής ¨Φυγής στήν Αίγυπτο» ολίγον ανιαρή καί ανόητη. Η περίπτωση τής φυγής τού μωρού Ιησού καί τών γονέων του είναι ένα παραμύθι που δέν ανταποκρίνεται σέ πραγματικά ιστορικά γεγονότα. Καί, ουδεμίαν σχέση έχει με΄το σημερινό τεράστειο πρόβλημα τού λαθρομεταναστευτικού ογκόλιθου. Ας μήν γινόμαστε μαλθακοι καί καταφεύγουμε σέ παραμύθια τού τύπου ο καλός θεόύλης προστάτευσε τό καλό του τό παιδάκι καί έστειλε τόν άγγελο νά τους οδηγήσει στήν Αίγυπτο, αφήνωντας τά υπόλοιπα νήπια νά σφαγιατούν Συνέλθετε……απεξαρτηθήτε καί απελευθερωθείτε απο κάθε θρησκεια.

    • ΥΓ
      Σάν συμπέρασμα, λοιπόν, αν έγινα κατανοητός, βάσει αυτών τών παραπάνω επιχειρημάτων, δηλαδή τής κατάργησης τών θρησκειών, καί τού οικουμενικού διαφωτισμού τών λαών, ΔΕΝ πρέπει να ανεγερθεί Ισλαμικό τέμενος. Ως εστία πνευματικής μόλυνσης πρέπει νά απαγορευθεί η ανέγερσή του καί νά κατεδαφιστούν καί όλες οι υπάρχουσες χριστιανικές εστίες πνευματικής μόλυνσης,οι ναοί τού σκότους, καί νά παραμείνουν κάποιοι αρχαίοι χριστιανικοί ναοί ως μουσειακά κτίρια. Αρκετά, πιά, μέ τήν πνευματική μόλυνση τών απανταχού θρησκειών

  13. Ο/Η Ιερέας Χ λέει:

    Την ευχήν μου φιλόξενοι και λίαν αγαπητοί οικοδεσπόται!

  14. Ο/Η Αntifa2 λέει:

    https://jailgoldendawn.com/2016/11/05/%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BE%CE%AC%CE%BD%CE%B8%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%B6/

    Γελοιοποιήθηκε ο Λαγός στην Ξάνθη – Μαζική η αντιφασιστική πορεία

    Αποκλεισμένος σε ένα μικροσκοπικό γραφείο, ο Λαγός αναγκάστηκε να δει από το μπαλκόνι των γραφείων της Χρυσής Αυγής εκατοντάδες διαδηλωτές να ελέγχουν τους δρόμους της πόλης και να φωνάζουν αντιφασιστικά συνθήματα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s