Ο μύθος της μαντίλας

[Η ειρωνεία είναι ότι ο χριστιανισμός όντως προτρέπει τις «ευσεβείς» χριστιανές να καλύπτουν την κεφαλή τους!]

mantilas28sep16

Ο καλός μας αναγνώστης και φίλος Επαμεινώνδας Παπαγιάννης, μας έστειλε το παρακάτω άρθρο το οποίο δημοσιεύουμε. Έχουμε την ευχαρίστηση να είναι το δεύτερο δικό του κείμενο που φιλοξενούμε. Το πρώτο ήταν: «Ο Μύθος των φιλελλήνων Ρώσων» (19/12/2014).

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΤΗΛΑΣ

Επειδή η κάλυψη με μαντήλα τών κεφαλών τών «ευσεβών» γυναικών τείνει να ταυτισθεί με το μουσουλμανισμό, ας ερευνήσουμε τι πράγματι «προστάζει» αυτή η θρησκεία. Στο κοράνι, απαντά μόνο μία αναφορά για την εμφάνιση τών γυναικών, και συγκεκριμένα στη σούρα 4 «Νισά», εδάφιο 34. Σύμφωνα με τη μεταφράστρια Ελένη Μιλίλη (εκδόσεις «Κάκτος», Αθήνα 1980): «Οἱ καλές γυναῖκες εἶναι ὑπάκουες. Κρύβουν τά ἀπόκρυφα μέρη τους ἐπειδή ὁ Ἀλλάχ τά ἔχει κρύψει. …». Σύμφωνα με το υπουργείο ισλαμικών υποθέσεων, βακουφίων και ιερού κηρύγματος Σαουδικής Αραβίας (Μεδίνα Μουνάββαρα 1998): «Γι’ αυτό οι ενάρετες γυναίκες πρέπει να είναι με ευσέβεια πειθαρχικές, κι όταν ο άνδρας τους απουσιάζει πρέπει να προστατεύουν ό,τι τους ανέθεσε ο ΑΛΛΑΧ να φυλάγουν. …». Σε κάθε περίπτωση, πουθενά δεν υπάρχει σαφής προτροπή στις «ευσεβείς» μουσουλμάνες να καλύπτουν την κεφαλή τους. Καταλήγουμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για ένα ακόμη έθιμο που επικράτησε και έχει πια εκληφθεί και ως δήθεν θρησκευτική επιταγή.

Η ειρωνεία είναι ότι ο χριστιανισμός όντως προτρέπει τις «ευσεβείς» χριστιανές να καλύπτουν την κεφαλή τους! Συγκεκριμένα, στην επιστολή Παύλου «πρὸς Κορινθίους α΄», κεφάλαιο ια΄, στίχος 5 απαντά η εξής αναφορά: «πᾶσα δὲ γυνὴ προσευχομένη ἢ προφητεύουσα ἀκατακαλύπτῳ τῇ κεφαλῇ καταισχύνει τὴν κεφαλὴν ἑαυτῆς· ἓν γάρ ἐστι καὶ τὸ αὐτὸ τῇ ἐξυρημένῃ.».

Για την πληρότητα τού θέματος, πολλές γυναίκες συνήθιζαν, ιδίως κατά το παρελθόν, να φορούν μαντήλι (όχι για λόγους θρησκευτικούς ή εθιμικούς) μόνο και μόνο για να αποφύγουν ανεπιθύμητο ανακάτεμα τών μαλλιών τους από τον αέρα. Για τού λόγου το αληθές, παρατίθενται retro αυθεντικές (χωρίς montage) φωτογραφίες Ευρωπαίων φυσιολατρισσών τού μεσοπολέμου.

Advertisements
This entry was posted in σκέψεις, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

29 απαντήσεις στο Ο μύθος της μαντίλας

  1. Ο/Η eklag λέει:

    -Τι κάνεις Γιάννη;
    -Κουκιά σπέρνω αναλογίες θερίζω.

  2. Ο/Η Εωσφόρος λέει:

    Γενικά το παπαδαριό μισεί τις γυναίκες, τις υποτιμάει γιατί όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια κι από κει βγαίνει το κουκούλωμα του κεφαλιού, η προγαμιαία παρθενία, η απαγόρευση να μπει η γυναίκα στο ιερό και στην ιεροσύνη κ.ά πολλά

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ο Παύλος ζητά από τις γυναίκες να καλύπτουν το κεφάλι τους και από τους άνδρες να μην έχουν μακριά μαλλιά. Οι ορθόδοξοι ρασοφόροι, έχουν γράψει (και) αυτήν την εντολή στις σόλες τους.
    Μάλιστα πλαστογραφούν τη σαφή εντολή του Παύλου, λέγοντας πως με το ρήμα «κομά» ο Απόστολος απλά εννοεί να μην τα περιποιούνται οι άνδρες τα μαλλιά τους. Όμως από το πλήρες κείμενο προκύπτει πως αν δεχθούμε αυτήν την, τραβηγμένη-κυριολεκτικά-από τα μαλλιά, ερμηνεία, απαιτεί ο ίδιος από τις γυναίκες να τα καλλωπίζουν, πράγμα αδιανόητο για τον αυστηρό Παύλο.

    Α’ προς Κορινθίους, στο 11ο κεφάλαιο:

    «η ουδε αυτή η φύσις διδάσκει υμάς ότι ανήρ μεν εάν κομά ατιμία αυτώ εστίν»
    «γυνή δε εάν κομά δόξα αυτή εστιν»

    Εάν έχει λοιπόν μακριά μαλλιά ο άνδρας, η φύση μας διδάσκει ότι είναι πράγμα άτιμο

    Ανήρ μεν γαρ ουκ οφείλει κατακαλύπτεσθαι την κεφαλήν εικών και δόξα θεού υπάρχων. η γυνή δε δόξα ανδρός εστιν. ου γαρ εστιν ανήρ εκ γυναικός αλλά γυνή εξ ανδρός. και γαρ ουκ εκτίσθη ανήρ δια την γυναίκα αλλά γυνή δια τον άνδρα. δια τούτο οφείλει η γυνή εξουσίαν έχειν επί της κεφαλής δια τους αγγέλους. πλην ούτε γυνή χωρίς ανδρός ούτε ανήρ χωρίς γυναικός εν κυρίω. ώσπερ γαρ η γυνή εκ του ανδρός, ούτως και ο ανήρ δια της γυναικός. τα δε πάντα εκ του θεού. Εν υμίν αυτοίς κρίνατε. Πρέπον εστίν γυναίκα ακατάλυπτον τω θεώ προσεύχεσθαι; ουδέ η φύσις αυτή διδάσκει υμάς ότι ανήρ μεν εάν κομά ατιμία αυτώ εστιν, γυνή δε εάν κομά δόξα αυτή εστιν; ότι η κόμη αντί περιβολαίου δέδοται αυτή.

    • Ο/Η Θεολόγος λέει:

      δεῖ οὖν τὸν ἐπίσκοπον ἀνεπίληπτον εἶναι, μιᾶς γυναικὸς ἄνδρα, νηφάλιον, σώφρονα, κόσμιον, φιλόξενον, διδακτικόν,

      http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2016/05/blog-post_29.html

      Κυριακή, 29 Μαΐου 2016
      Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΓΝΩΜΗ» ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜ. ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ «ΚΟΥΣΟΥΡΙ» ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

      Η στήλη Το Σήμαντρο της πατρινής εφημερίδας Η ΓΝΩΜΗ, στο φύλλο της 20ής Μαϊου 2016 (παραθέτουμε το σχετικό δημοσίευμα), επαναφέρει το θέμα που πρώτη η Ιδιωτική Οδός έθεσε, με αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας Ο ΚΟΣΜΟΣ της Πάτρας, σύμφωνα με το οποίο ο Αρχιμανδρίτης Κύριλλος Κωστόπουλος φέρεται να είπε ότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ήταν ομοφυλόφιλος (είχε το “κουσούρι” γράφει κατά λέξη το δημοσίευμα) και “προτιμούσε να χειροτονεί ιερείς που είχαν το κουσούρι”.
      Για το θέμα απευθύνθηκα στην Ιερά Σύνοδο, η οποία παρέπεμψε το θέμα στον Μητροπολίτη Πατρών Χρυσόστομο, δια τα κατ’ αυτόν, αλλά τίποτα δεν έγινε. Δείτε σχετικά εδώ.

      (….)

    • Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη λέει:

      Του πάνε πολύ τα μαλιά του ασπρομάλη παπά στο αναλόγιο τον δείχνουν σεβάσμιο

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Τόσο σεβάσμιος, όσο και ο Χριστόδουλος.
        Είναι ο άγιος Νικόλαος Soreich, ορθόδοξος επίσκοπος της Αλάσκας που διώχτηκε επειδή ανάμεσα στις πολλές κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν, χειροτόνησε άνδρα φυλακισμένο παλιότερα για παιδεραστία, ως ιερέα

        http://www.smh.com.au/national/controversial-serbian-bishops-woes-follow-him-from-us-20080917-4ip5.html
        ………………………………….
        Bishop Nikolai Soraich was removed as bishop of Alaska by the Orthodox Church in America this year after two investigations upheld a litany of complaints, including that he appointed to the clergy in Alaska a man jailed for sexual abuse of minors.

  4. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Από το άρθρο σας προκύπτει, ότι ο Χριστιανισμός πρωτοτύπησε άλλη μια φορά. Στο θέμα της μαντήλας. Οι μουσουλμάνοι εμπνεύστηκαν από τον «απόστολο των εθνών», τον Παύλο (Σαούλ το πραγματικό του όνομα) και επινόησαν την μαντίλα και την μπούρκα. Αληθινός απόστολος των εθνών, λοιπόν!
    Θέλω σχολιάσω και για τον κ. Γεώργιο Μεταλληνό, στον οποίο αναφέρεστε στο επόμενο άρθρο σας, με τίτλο: Πόσα κεφάλια είχε ο Ιωάννης Χρυσόστομος. Ο οποίος ισχυρίζεται, ότι η Ευρώπη μετά το σχίσμα έπεσε σε πνευματική παρακμή, επειδή δεν είχε Αγίους με άφθαρτα μέλη (όπως είχε η Ορθοδοξία). Ο παπά Μεταλληνός , είναι ιερέας και καθηγητής θεολογίας. Πριν απ’ όλα, είναι ένας παρακμιακός άνθρωπος, που μονοπωλεί την πνευματικότητα. Όχι μόνο δεν τον ενοχλεί η πνευματική του ένδεια, αλλά αποτελεί τον τελικό σκοπό του. Με την τακτική του να αλλοιώνει την αλήθεια, τα ιστορικά γεγονότα, πολιτιστικές αξίες που ιστορικά απετέλεσαν αφετηρία μεγάλων χρονικών περιόδων κλέους, για τον ευρωπαικό χώρο σε επίπεδο πολιτισμού, φιλοσοφίας, τεχνών, επιστήμης, προσπάθειας για ψηλάφηση του θείου. Τι μας δείχνει αυτό; Ότι είναι αφενός μεν λάτρης της πνευματικής παρακμής, αφετέρου έχει αποφασίσει μια και καλή, να αρρωσταίνει ότι είναι υγειές και ισχυρό από μόνο του. Και ο καλύτερος τρόπος, είναι είτε να το οικειοποιείται είτε να το διαστρεβλώνει, σίγουρος για το κύρος που του προσφέρουν, η ιδιότητα του σαν ιερέας και η ιδιότητα του ως καθηγητής θεολογίας. Σε κάποια ομιλία του, ισχυρίστηκε ότι ο Πλάτων αν συναντούσε τον Ιησού, θα τον προσκυνούσε λέγοντας: «Είσαι ο Κύριος μου και ο Θεός μου»! (Το έχω αυτό το βίντεο αποθηκευμένο, αλλά δυστυχώς δεν γνωρίζω πως να σας το αναρτήσω). Ως ιερέας, δεν έχει την παραμικρή ιδέα περί θείου. Προσωπικά, δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι γράφει τον Θεό, στα παλαιότερα των υποδημάτων του. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι, η εξασφάλιση της χωρίς τέλους επιβουλής της ιερατικής εξουσίας. Δηλαδή, την εσαεί κυριαρχία και παρουσία της παρακμής και της αθεράπευτα πνευματικής φτώχιας, που σε φυσική προσωποποίηση την βρίσκουμε στο πρόσωπο του ιερέα. Στο ερώτημα: Αν θα συνεχίσουμε έτσι, ίσως ο άνθρωπος αποκτηνωθεί πλήρως, ίσως μιά μέρα φθάσει στο σημείο το ανθρώπινο είδος να αντιληφθεί ότι εξεμέτρησε τον βίον του, η απάντηση είναι: Στο διάβολο το ανθρώπινο είδος, χωρίς την παρουσία μας.
    Σωστά έχει ειπωθεί για τους ιερείς: «μη κρίνεις λένε αυτοί, αλλά στέλνουν στη κόλαση ότι στέκει στον δρόμο τους. Αφήνοντας τον Θεό να κρίνει, κρίνουν αυτοί, δοξάζοντας τον Θεό, δοξάζουν τους εαυτούς τους.»

    • Ο/Η του κώλου λέει:

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        Ακριβώς αυτό! Ευχαριστώ! Κάθε φορά που το βλέπω, γελάω..

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αγαπητέ Γιάννη,
      επιτρέψτε μου να υποστηρίξω τις τόσο εύστοχες παρατηρήσεις, πάνω στην περίπτωση του κυρ Γιώργη, με εντελώς ενδεικτική επιλογή αποσπασμάτων από δυο δημοσιεύσεις του μπλογκ μας:

      https://roides.wordpress.com/2011/12/14/14dec11/

      Οι πονηριές του κ. +Γιώργου Μεταλληνού+
      14/12/2011
      … απέναντι στον Βασίλη Ραφαηλίδη και αλλού
      ……………..

      2. την προσπάθειά του να αποδείξει, τάχα και με την προσωπική του μαρτυρία πως δήθεν ο Κίσινγκερ έκανε την περιβόητη (χαλκευμένη από ελληνορθόδοξους ακροδεξιούς και αντισημίτες) δήλωση: (βλ.Ν.Σαραντάκου «Η περιβόητη δήλωση Κίσινγκερ…»): «προσκαλεσμένος σε τηλεοπτική εκπομπή το 2003, δήλωσε ότι όχι μόνο υπάρχει η δήλωση Κίσινγκερ, αλλά και την άκουσε ο ίδιος με τ’ αυτιά του (αυτήκοος, που λέμε). Τον Σεπτέμβριο του 1974, διηγείται, άκουσε τον Παύλο Μπακογιάννη στην ελληνική του εκπομπή από το Μόναχο (όχι τη Ντόιτσε Βέλλε)
      http://www.sarantakos.com/language/kissinger.html
      να αναφέρει ότι ο Κίσινγκερ την προηγούμενη μέρα είχε πει αυτά κι αυτά στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Νέας Υόρκης».

      …………………….

      https://roides.wordpress.com/2016/01/14/14jan16/

      Για τον παπα-Ρωμανίδη, «προφήτη της Ρωμιοσύνης»
      14/01/2016
      [Aπό τις περιπέτειες του κ.Γιώργου Μεταλληνού]


      ……………..

      Ο πρωτοπρεσβύτερος και επίσης καθηγητής κρατικής Θεολογικής Σχολής Γιώργος Μεταλληνός, για να καλύψει τον Ρωμανίδη, δεν διστάζει να κάνει το μαύρο άσπρο, να αλλάξει ημερομηνίες και να πει παραμύθια, στο σχετικό βιβλίο του: «Με την πτώση των συνταγματαρχών, η Ελλάδα απέκτησε μια προσωρινή κυβέρνηση. Ήταν όμως περίοδος αντιποίνων (sic). Κηρύχθηκαν εκλογές. Αντιχουντικοί βασιλικοί πλησίασαν το π. Ρωμανίδη ζητώντας του να γίνει υποψήφιος του κόμματός τους (Εθνική Παράταξη). Μη όντας βασιλικός ο π. Ρωμανίδης, αλλά δημοκράτης, αρνήθηκε. … Παρ’ όλα αυτά ο π. Ρωμανίδης είδε το όνομά του να συγκαταλέγεται μεταξύ των υποψηφίων του παραπάνω κόμματος στις εφημερίδες. Έστειλε τότε τηλεγράφημα στον αρχηγό του κόμματος, ζητώντας να διαγραφεί το όνομά του. Τότε μέλη του κόμματος προσπάθησαν να τον συγκινήσουν, λέγοντας ότι το κόμμα θα πληγωνόταν, αν επέμενε στην απάλειψη του ονόματός του. Το αποτέλεσμα ήταν να κατέλθει ως υποψήφιος, αφού ο αρχηγός του κόμματος τον διαβεβαίωσε ότι παραμένει σοσιαλιστής (sic) και δεν είχε ποτέ μεταβάλει την πολιτική ιδεολογία του, από την εποχή που αυτός ήταν συνάδελφος (sic, ορολογία ενός καθηγητή!) του Γ. Παπανδρέου και μέλος της κυβερνήσεώς του». Βέβαια στη βιασύνη του να κουκουλώσει τις πομπές του φίλου του, τον οποίο παρουσιάζει περίπου ως έναν ηλίθιο που θεωρούσε «σοσιαλιστή» έναν διάσημο, υπόλογο για εκ δεξιών πολιτική προδοσία του Κέντρου, ενεργούμενο του παλατιού, τον βουτυρομπεμπέ γιό της κυρα Φανής, παλαιοκομματικό μεγαλοαστό, που βρέθηκε στα 1977 αρχηγός-βιτρίνα του χουντικού κόμματος, ο πανεπιστημιακός (!) κ.Μεταλληνός (που παρουσιάζει την ημιτελή «κάθαρση» των εγκλημάτων της Χούντας ως «αντίποινα»! ), «ξεχνάει» πως αυτά δεν συνέβησαν το 1974, όπως τα έζησε, τα «ξέχασε» και τα περιγράφει ο ερευνητής το 2003 με δραματικό τόνο, αλλά το 1977. Ο κ.Μεταλληνός που λέει αυτές τις επιεικώς ανακρίβειες (δεν είναι η πρώτη φορά που λέει, ας τα πούμε, ψεματάκια, μερικοί θα τα έλεγαν ψεματάρες), με προχειρότητα η οποία δεν τιμάει την καθηγητική του ιδιότητα, ξέρει πολύ καλά πως ο Ρωμανίδης είχε επισύρει την οργή του φοιτητικού κόσμου με αφορμή το πανεπιστημιακό άσυλο (κινδυνολογούσε πως θα γίνονται ατιμώρητα βιασμοί στα Πανεπιστήμια), πως είχαν γίνει επεισόδια εναντίον του και εναντίον μιας βοηθού του και πως ο ίδιος γνώριζε πολύ καλά και το ότι ήταν υποψήφιος και που ήταν υποψήφιος, πως το όργανο της Χούντας, ο «Ελεύθερος Κόσμος» του Σάββα Κωνσταντόπουλου πρόβαλε προκλητικά με φωτογραφίες κλπ την υποψηφιότητά του (νομίζω μάλιστα με περιβολή λαϊκού-φωτ), πως ούτε ανήλικος ήταν ούτε είχε το ακαταλόγιστο, απλά οι αγιογράφοι του metallinos2_14jan16κάνουν αυτό που κάνουν συστηματικά οι ορθόδοξες αγιογραφίες, που παρουσιάζουν κακούργους βυζαντινούς αυτοκράτορες ως αγίους, αποσιωπούν και πλαστογραφούν……………………
      Χείλη ιερέως ου ψεύδονται; Έχω την υποψία πως ψεύδονται και παραψεύδονται (για ‘ιερό’ σκοπό, που αγιάζει τα μέσα).

      • Ο/Η שטויות שמיות λέει:

        http://ethnomedenismos.blogspot.gr/2009/03/blog-post.html

        Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2009
        Πατήρ Γεώργιος Μεταλληνός:Η Νέα Τάξη θέλει να καταργήσει τα Χριστούγεννα

        στον Θεόδωρο ΧΑΤΖΗΓΩΓΟ.
        Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2007
        (….)
        ΠΕΡΙ ΡΩΜΙΩΝ ΚΑΙ ΕΒΡΑΙΩΝ

        Ερώτηση : Μια προβοκατόρικη ερώτηση, πατέρα Γεώργιε: Ένας Αφρικανός μετανάστης που έρχεται στην Ελλάδα και βαφτίζεται Ορθόδοξος, αποκτά αυτομάτως και τον τίτλο του Ρωμιού;
        π. Μεταλληνός: Όχι, διότι το όνομα «Ρωμιός» έχει άμεση σχέση με την Εθναρχία, δηλαδή την Κωνσταντινούπολη.

        Ερώτηση : Συγγνώμη, εσείς, δεν λέτε διαρκώς ότι Ρωμιός είναι ο Ορθόδοξος κάτοικος των εδαφών της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας;
        π. Μεταλληνός: Σύμφωνοι, έμμεσα μπορεί να αποκληθεί «Ρωμιός» ο βαπτισμένος Αφρικανός. Όμως δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιούμε αυτά τα ονόματα.
        Επαναλαμβάνω ότι το όνομα «Ρωμιός» δεν είναι εθνικό όνομα, δεν δείχνει την φυλετική καταγωγή.

        Ερώτηση : Με την άδεια σας, θα σας πάω σε κάτι που συνέβη κατά την πρόσφατη Δίκη Εβραίων – «Ελεύθερου Κόσμου» – Κώστα Πλεύρη: Οι κύριοι Εβραίοι της Ελλάδος ορκίζοντο σε ένα βιβλίο γραμμένο στα Εβραϊκά και συγχρόνως δήλωσαν στο Δικαστήριο πως δεν γνωρίζουν Εβραϊκά.
        Άρα, λοιπόν, σε τι ορκιζόντουσαν;
        π. Μεταλληνός: Όπως φαίνεται, για τους Εβραίους της Ελλάδος Ανώτατη Πνευματική Αρχή είναι το Ισραήλ και ο Εβραϊσμός.
        Απ’ αυτό που μου είπατε, φαίνεται ότι το Ισραήλ είναι και η Ανώτατη Πολιτική τους Αρχή.

        (….)

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        Ευχαριστούμε για τις επιπλέον πληροφορίες, κάποιες εκ των οποίων, αγνοούσα.

  5. Ο/Η Eωσφόρος λέει:

  6. Ο/Η Eωσφόρος λέει:

    http://www.pare-dose.net/4132

    Περί ισλαμικής και…χριστιανικής μαντίλας

    Πέμπτη, 10 Μάρτιος, 2011 | 2.096 εμφανίσεις | 12 σχόλια

    Καθώς, πολλές είναι οι φωνές ενάντια στην ισλαμική μαντίλα (κάθε μορφής) -και δικαίως-, καλό θα ήταν να θυμίσουμε στους διάφορους χριστιανοταλιμπάν, που επικαλούνται την προσβλητική, για την γυναίκα, αυτή παράδοση (ή όπως αλλιώς θέλετε πέστε την), για να τονίσουν την αντίθεση ανάμεσα στον σκοταδιστικό Ισλαμισμό και τον «φιλελεύθερο» Χριστιανισμό, πως η μαντίλα δεν είναι αποκλειστικό γνώρισμα των μουσουλμάνων γυναικών, αλλά και τών χριστιανών και δη τών Ελληνίδων.

    Μήπως μπορεί να φανταστεί κάποιος, την γραφική -με την καλή έννοια- Ελληνίδα γιαγιά τής επαρχίας, χωρίς την μαντίλα της;

    Μόνο κάποιος που δεν έχει βγει καθόλου από την Αθήνα, δεν θα έχει δει, ακόμη και σήμερα, αρκετές γυναίκες στα χωριά να φορούν μαντίλες (κι όχι μόνο στο χωράφι για να προστατευθούν από τον ήλιο). Προσωπικά, ακόμη θυμάμαι τις γυναίκες -και ιδίως τις γιαγιάδες- στο χωριό όπου μεγάλωσα, όχι μόνο να φορούν μαντίλα (αυστηρώς μαύρη αν ήταν χήρες), αλλά και να τις δένουν γύρω από το πρόσωπό τους, σχεδόν όπως και οι μουσουλμάνες, αφήνοντας ακάλυπτα μόνο τα μάτια, την μύτη. Και δεν μιλάμε για κάποιο μακρινό παρελθόν, αλλά για κάμποσα χρόνια πριν. Βεβαίως, στις μέρες μας, όλο και πιο λίγες γυναίκες βάζουν την μαντίλα στο κεφάλι τους κι αυτές συνήθως είναι οι γριές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μέχρι τώρα, δεν υποχρέωναν τον εαυτό τους να φέρει αυτό το κάλυμμα, όχι τόσο για θρησκευτικούς λόγους, όσο για κοινωνικούς (προφανώς για λόγους σεμνότητας).

    Δεν χρειάζεται όμως να έχει κάποιος πλούσια φαντασία, για να κατανοήσει πως και σ’ αυτήν την περίπτωση πρόκειται για ένα θρησκευτικό κατάλοιπο (δεν χρειάζεται να υπενθυμίσουμε την θέση τού Χριστιανισμού για την γυναίκα και τις μισογυνικές απόψεις τών «πατέρων»).

    Αλλά ας μην πάμε μακριά…

    Θα μπορούσε κάποιος ευσεβής χριστιανός να μάς πει, σε τι διαφέρει -τουλάχιστον οπτικά- μια μουσουλμάνα με μαντίλα από μια καλόγρια;

    Διαβάστε περισσότερα: Περί ισλαμικής και…χριστιανικής μαντίλας | Πάρε-Δώσε http://www.pare-dose.net/4132#ixzz4LYx9HqKZ

  7. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Ο κ. Χρήστος Γεωργίου είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.

    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=125215

    Γεωργίου, Χρ.

    Οι διακρίσεις σε βάρος των γυναικών, σχολιάζει ο Χρ. Γεωργίου, έχουν τις ρίζες τους στην ίδια την Αγία Γραφή ενώ ακόμη και σήμερα η Εκκλησία δεν αναγνωρίζει σ» αυτές την απαιτούμενη ηθική υπόσταση να ιερουργούν ούτε να εισέρχονται στο Ιερό του ναού ή στο Αγιον Ορος

    Ο μισογυνισμός της Ορθοδοξίας

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/08/2000 00:00

    Με αφορμή τις έντονες αντιδράσεις της Ιεραρχίας για την κατάργηση της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες από την κυβέρνηση, πολλά γράφτηκαν και ειπώθηκαν για τη σχέση της Εκκλησίας με το Κράτος, αλλά ελάχιστα για τη σχέση της με τους πολίτες. Νομιμοποιείται ηθικά η Εκκλησία να παρουσιάζεται ως υπέρμαχος του δικαιώματος της ελευθερίας επιλογής των πολιτών, της προστασίας της ιδιωτικής ζωής τους και εν γένει της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων; Από τη γέννησή μας κατηχούμεθα να πιστεύουμε ότι η Ορθοδοξία είναι υπέρμαχος της ισότητας των ανθρώπων ανεξαρτήτως φύλου, κοινωνικής θέσης, εθνότητας, θρησκευτικών πεποιθήσεων κτλ. Είναι έτσι τα πράγματα; Τα ερωτήματα αυτά τίθενται λόγω της γενικότερης στάσης της Εκκλησίας σε μια σειρά ζητημάτων, όπως στην αμφισβήτηση του δικαιώματος της ανεξιθρησκίας και της ελευθεροτυπίας για θρησκευτικά θέματα (π.χ., βιβλίο Μ. Ανδρουλάκη Μν) κ.ά., αλλά διότι σχετίζεται και με ένα επιμελώς αποσιωπούμενο κεφαλαιώδες ζήτημα, που αφορά το ήμισυ των συμπολιτών μας: τις θρησκευτικές διακρίσεις εναντίον της γυναίκας.

    Οι μισογυνικές αντιλήψεις της Ορθοδοξίας έχουν τις ρίζες τους στην Παλαιά και στην Καινή Διαθήκη και διατηρούνται ακόμη και σήμερα. Πώς θα ένιωθαν, αλήθεια, οι Ελληνίδες αν συνειδητοποιούσαν ότι η θρησκεία τους τους προσφέρει έναν Θεό που τις προόρισε να υποτάσσονται στους άνδρες;

    Ο Απόστολος Παύλος

    Οχι ευχάριστα, αν έτσι έχουν τα πράγματα! Στην Αγία Γραφή βρίσκουμε την πρώτη διάκριση του Θεού εναντίον της γυναίκας, όταν δημιούργησε πρώτον τον άνδρα. Τη γυναίκα τη δημιούργησε ως βοηθό του άνδρα μόνο όταν διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε κάποιο κατάλληλο ζώο γι’ αυτή τη δουλειά ανάμεσα στα «θηρία του αγρού και όλα τα πτηνά του ουρανού». Διάκριση έκανε, επίσης, ως προς τον τρόπο δημιουργίας της και την προέλευση του ονόματός της. Τον άνδρα τον έφτιαξε εκ του μηδενός ενώ τη γυναίκα από τη μία πλευρά του. Την ονόμασε δε «γυνή (ανδρίς), διότι έγινεν από τον άνδρα αυτής». Ακόμη και για το προπατορικό αμάρτημα την τιμώρησε, εκτός άλλων, με πλήρη υποταγή στον Αδάμ: «… θα εξαρτάσαι δε πάντοτε από τον άνδρα σου και αυτός θα είναι ο κύριός σου».

    Στις Προς Εφεσίους και Κορινθίους Επιστολές ο Απόστολος Παύλος είναι αποκαλυπτικός για τις μισογυνικές αντιλήψεις του: «… να υποτάσσεσθε εις τους ιδίους σας άνδρας, σαν να κάνετε την υποταγήν σας αυτήν προς τον Κύριον, ο οποίος παραγγέλλει και ζητεί να υποτάσσονται αι γυναίκες εις τους άνδρας των» και σε άλλο εδάφιο «… ο μεν άνδρας… επλάσθη εξ αρχής ως ο κύριος εκπρόσωπος της κυριαρχίας του Θεού επί της Γης και είναι διά τούτο περισσότερον από την γυναίκα εικών και δόξα του Θεού. Η γυναίκα δε ως το εξαιρετικότερον από τα άλλα κτίσματα, που έχει υπό την εξουσίαν ο άνδρας, είναι δόξα του ανδρός. Πράγματι δε ο άνδρας είναι υπεροχότερος από την γυναίκα, διότι δεν έγινε ο άνδρας από την γυναίκα, αλλ’ η γυναίκα έγινεν από τον άνδρα. Και επί πλέον δεν εκτίσθη ο άνδρας διά να βοηθή την γυναίκα, αλλ’ η γυναίκα επλάσθη προς χάριν και βοήθειαν του ανδρός».

    Ακόμη και σήμερα η Εκκλησία εφαρμόζει διακρίσεις εναντίον των γυναικών. Δεν τους αναγνωρίζει την απαιτούμενη ηθική υπόσταση να ιερουργούν, ούτε να εισέρχονται στο Ιερό του ναού ή στο Αγιον Ορος. Δεν επιτρέπει στους αρχιερείς να παντρεύονται, για να μην σκανδαλίζονται από… γυναικείες επιρροές. Στον ναό, τους άνδρες τους τοποθετεί στα δεξιά και τις γυναίκες στα αριστερά (δηλαδή οι… κακοί εξ ευωνύμων;). Ακόμη και το κοριτσάκι-βρέφος το θεωρεί δυνητικά ανήθικο εκ γενετής, μια που ο παπάς το ευλογεί έξω από το Ιερό όταν σαραντίζει, ενώ το αγοράκι μέσα. Εγκλωβισμένες οι γυναίκες σε ένα θρησκευτικό δόγμα ανδροκρατικού δεσποτισμού, ελεγχόμενο από αντιδημοκρατικά εκλεγόμενους Ιεράρχες, υποτάσσονται στην Εκκλησία διότι, παρ’ ότι αμφισβητεί κατάφωρα την ισοτιμία τους προς τον άνδρα, τις δελεάζει να προσμένουν μια θέση στον Παράδεισο, πάντα, όμως, υπό την απειλή ότι η απόφαση του Θεού θα είναι αμετάκλητη αν καταλήξουν στην Κόλαση. Μήπως, εν τέλει, είναι πιο δίκαιοι και πιο επιεικείς οι ανθρώπινοι νόμοι;

    Η θρησκευτική ελευθερία

    Οι δογματικές διακρίσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν περιορίζονται μόνο στις γυναίκες όπως δείχνουν μερικά ενδεικτικά παραδείγματα: Στην ουσία έχει καταργήσει το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής θρησκεύματος με την επιβολή του νηπιοβαπτισμού και της υποχρεωτικής κατήχησης ανήλικων (π.χ. διδασκαλία θρησκευτικών στα σχολεία), παρ’ ότι ο Χριστός δεχόταν την βάπτιση και την κατήχηση μόνο ενηλίκων. Σημειωτέον, ο νηπιοβαπτισμός επιβλήθηκε από την Εκκλησία μετά το 300 μ.Χ., επί αυτοκράτορος Ιουστινιανού. Η σύνδεση της Εκκλησίας με κρατικές υπηρεσίες για την παρακολούθηση άλλων θρησκειών και η εν γένει διείσδυσή της σε κάθε πολιτικό, κοινωνικό και κρατικό θεσμό, με αποκορύφωμα την εμμονή της να αναγράφεται το θρήσκευμα στις ταυτότητες, έχει καταστήσει την Ελλάδα θρησκευτικό κράτος και την Εκκλησία «Εκκλησία ταυτοτήτων, Εκκλησία δηλώσεων». Πολλοί μη ορθόδοξοι έλληνες πολίτες αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα διακρίσεων λόγω της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες, παρ’ ότι η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης ρητώς προστατεύεται από το Σύνταγμα. Με βάση νόμους του Μεταξά «περίπου 2.000 μη ορθόδοξοι έλληνες πολίτες συνελήφθησαν… και υπήρξαν 400 καταδίκες» για «αντιορθόδοξες» θρησκευτικές δραστηριότητες κατά την οκταετία 1984-92. Αλλόθρησκες μειονότητες δεν μπορούν να κτίσουν δικούς τους ναούς χωρίς την έγκρισή της. Οι πρακτικές διακρίσεων των αυτοχριζόμενων εκπρόσωπων του Χριστού βρίσκονται σε πλήρη διάσταση με τα λόγια του: «Δεν υπάρχουν πλέον διαφοραί εθνικότητος και κοινωνικής τάξεως και φύλου. Δεν υπάρχει πλέον διαφορά Ιουδαίου και Ελληνος, … δεν υπάρχει άρσεν και θήλυ».

    Η Εκκλησία αναγορεύεται ως ψυχή του Ελληνισμού για να διασφαλίσει την ιδεολογική επιβίωσή της (ίδρυση εκκλησιαστικού πανεπιστημίου) και την πολιτική επιρροή της (κατά κανόνα αντιδραστική, όπως αποδεικνύει η ταύτισή της με τον δικτάτορα Μεταξά, τη χούντα κτλ. Ταυτίζεται με τον Ελληνισμό ενώ ακόμη και την εξέγερση του 1821 την πολέμησε και κατασυκοφάντησε τους αγωνιστές της. Είναι τουλάχιστον αστείο να βλέπει κανείς τη… φιλειρηνική Εκκλησία να… ευλογεί τα στρατιωτικά όπλα.

    Οι εγκόσμιες εξουσίες

    Να ορκίζει κυβερνήσεις και εν γένει να διαπλέκεται με κοσμικούς θεσμούς και εξουσίες, κατ’ αντίθεση με τον Χριστό που δεν τις αναγνώριζε. Η διαπλοκή της, βέβαια, με το κράτος της προσφέρει τεράστια οικονομικά οφέλη (π.χ. μισθοί κληρικών από χρήματα ορθόδοξων αλλά και αλλόθρησκων φορολογούμενων, διεκδίκηση 126 δισ. ­ και 60 δισ. για το Αγιον Ορος ­ από το Γ’ Πλαίσιο Στήριξης), που μεγεθύνουν την ήδη αμύθητη περιουσία της, την οποία, από… αγνά χριστιανικά κίνητρα, δεν λέει με τίποτε να αποχωριστεί.

    Πολύ λίγα φαίνεται ότι άλλαξαν στην Εκκλησία από τότε που αφορίστηκαν ο Γληνός και ο Λασκαράτος και καταδιώχθηκε αγρίως ο Καζαντζάκης. Ανέκαθεν οι χριστιανικές θρησκείες αντιμετώπιζαν με εχθρότητα κάθε απελευθερωτική πνευματική ανέλιξη του ανθρώπου, όταν μάλιστα μπορούσε να δημιουργήσει ρήγματα στον ανορθολογισμό και στην κοινωνική υποταγή.

    Οι αρχιερείς τους δημιούργησαν έναν χριστιανισμό στα μέτρα του… Αποστόλου Παύλου («οι δούλοι να υπακούετε εις τους κατά σάρκαν κυρίους με φόβον και τρόμον… σαν να υπακούετε εις τον Χριστόν», διότι ο Χριστός τούς παραήταν επαναστάτης («Μη νομίσητε ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την Γην, ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην, αλλά μάχαιραν». Οι σημερινοί «αντιπρόσωποι του Χριστού» μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι και να ονειρεύονται εγκόσμιες εξουσίες. Αν ζούσαν στην εποχή του Χριστού, σίγουρα θα έβλεπαν εφιάλτες… ώσπου να σταυρωθεί!

  8. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://roides.wordpress.com/2008/03/12/misso120308/

    «Η Μέρα της Γυναίκας» και Ο μισογυνισμός της Ορθόδοξης Εκκλησίας
    12/03/2008

    https://roides.wordpress.com/2009/03/09/9mar09/
    O μισογυνισμός της Ορθοδοξίας (2)- «Παρθενοσυλλέκτες» και «Ιεροί Τράγοι» (Μέρος Β)

    09/03/2009

    https://roides.wordpress.com/2009/03/10/10mar09b/

    O μισογυνισμός της Ορθοδοξίας (2)- «Παρθενοσυλλέκτες» και «Ιεροί Τράγοι» (Μέρος Γ)
    10/03/2009
    (Η γελοιοποίηση των υποκριτών)

    ……………..


    Ιδιαίτερη θέση στο Πάνθεον των τελευταίων διεκδικούν ο καταδικασμένος για μαστρωπία μεταναστριών ιερέας της Μυτιλήνης πατέρας Κωνσταντίνος Πνακάς και ο Ομολογητής επίσκοπος των Παλαιοημερολογιτών Βρεσθένης Ματθαίος, ο Μυροβλήτης, κτήτωρ της Ιεράς Μονής Πευκοβουνογιατρίσσης Κερατέας, γνωστής από την υπόθεση της καταδίκης της οσίας ηγουμένης Μαριάμ (τ.κορδελλιάστριας), βασανίστριας ανηλίκων που εκοιμήθη εν Κυρίω στη φυλακή. Στη δίκη της κατατέθηκε πως ο όσιος Ματθαίος, ως ιερέας του Οικ.Πατριαρχείου, ήταν ιδιοκτήτης πορνείου

    ………………….

    https://roides.wordpress.com/2009/03/11/11mar09b/
    O μισογυνισμός της Ορθοδοξίας (2)- «Παρθενοσυλλέκτες» και «Ιεροί Τράγοι» (Μέρος Δ)
    11/03/2009

  9. Ο/Η meshuggah λέει:

    Σούρα 33, εδάφιο 59 «O Prophet, tell your wives and your daughters and the women of the believers to bring down over themselves [part] of their outer garments. That is more suitable that they will be known and not be abused. And ever is Allah Forgiving and Merciful.».
    Ταυτόχρονα, υπάρχουν πολλές αναφορές για το πώς πρέπει να ντύνονται οι γυναίκες σε διάφορες χαντίθ (Bukhari 1:148, Bukhari 6:282, Abu Dawud, Narrated Umm Salamah, Ummul Mu’minin και Abu Dawud, Narrated Dihyah ibn Khalifah al-Kalbi). Μόνο μια αμελητέα μειοψηφία των αποκαλούμενων Quranists δεν αποδέχεται την εγκυρότητα των χαντίθ.
    Κατανοώ βέβαια ότι δεν μπορεί να αναλυθεί εκτενώς το θέμα στα συγκεκριμένα πλαίσια, αλλά μου φαίνεται λίγο τσαπατσούλικο το συμπέρασμα της πρώτης παραγράφου, ειδικά όταν ούτε οι ισλαμιστές λόγοι δεν συναινούν μεταξύ τους.

    • Ο/Η Psycho λέει:

      «Να φέρουν τα κάτω πάνω τμήμα από τα ρούχα τους», σημαίνει να φορούν φερετζέ;
      Αστεία πράγματα.
      Τα θρησκευτικά κείμενα ερμηνεύονται κατά το δοκούν ανάλογα με τον τόπο, τον χρόνο, τον πολιτισμό, και τα συμφέροντα του ερμηνευτή.
      Αρκετό κακό έχουν κάνει τα ιερατεία, ειδικά στις ισλαμικές χώρες και στις καθυστερημένες χριστιανικές χώρες των Βαλκανίων ακόμα και σήμερα.
      Φτάνει πια με τους Ψεκασμένους πολιτικούς που εκμεταλλεύονται το χάλι του λαουτζίκου και τους Τσιπροφίληδες, που πάνε με ένα βήμα μπρος και εκατό πίσω και παρουσιάζουν τη δειλία την ανικανότητα και τον πολιτικαντισμό τους σαν αναγκαιότητα.
      Χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους, ΤΩΡΑ.

    • Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

      Κυρία ή κύριε meshuggah,
      Αδυνατώ να κατανοήσω εάν υπάρχει διαφωνία· και εάν ναι, σε τι συνίσταται.
      Νομίζω ότι ήμουν σαφής. Έγραψα: “πουθενά δεν υπάρχει σαφής προτροπή στις «ευσεβείς» μουσουλμάνες να καλύπτουν την κεφαλή”· σε αντίθεση με τις «ευσεβείς» χριστιανές, όπου υπάρχει ρητή εντολή (άλλο αν δεν τηρείται από τη συντριπτική πλειονότητα).

      • Ο/Η meshuggah λέει:

        Η διαφωνία μου έγκειται στο εξής σημείο: αν στο κοράνι δεν υπάρχει σαφής εντολή (κάτι το οποίο ελέγχεται καθώς οι μεταφράσεις ποικίλλουν λόγω της συχνής αμφισημίας πολλών λέξεων) υπάρχει στις χαντίθ, κυριότερο κομμάτι της ισλαμικής πίστης μετά το κοράνι. Γι’ αυτό θεώρησα ελλιπές το επιχειρήμα.
        Για τις χριστιανικές προτροπές με βρίσκετε σύμφωνο.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        meshuggah,
        τα χαντίθ είναι το αντίστοιχο της Ιερής Παράδοσης της Ορθοδοξία, που έχει αλλάξει τα φώτα στα Ευαγγέλια..
        Έθιμα που νομιμοποιήθηκαν μέσα στο χρόνο.
        Τρέχα γύρευε δηλαδή.
        Ο Προφήτης μίλησε με το Κοράνι, πάει και τελείωσε.

      • Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

        Κυρία ή κύριε meshuggah,
        Αν και διατείνεσθε ότι τα χαντίθ αποτελούν θρησκευτική «πηγή», δεν αναφέρατε καμμία (έστω μία) σαφή προτροπή στις «ευσεβείς» μουσουλμάνες να καλύπτουν την κεφαλή τους.
        ps υποθέτω ότι γνωρίζετε τι σημαίνει «Yeshu Meshugga» (ο νοών νοείτω)

      • Ο/Η meshuggah λέει:

        laskaratos,
        Δεν νομίζω ότι μπορούμε τόσο εύκολα να υποβαθμίσουμε τη σημασία των χαντίθ στη μουσουλμανική πίστη. Η συντριπτική πλειοψηφία των παρακλαδιών του Ισλάμ αναφέρεται στις χαντίθ (διαφορετικά παρακλάδια σε διαφορετικές χαντίθ βέβαια) και η ισλαμική νομολογία βασίζεται σε αυτές. Και στο κάτω-κάτω στην αντίστοιχη περίπτωση που βρίσκαμε αναφορές για το πώς πρέπει να ντύνονται οι γυναίκες στην Ιερά Παράδοση, δεν θα ήταν άξιες κριτικής;

        Epaminondas Papayannis,
        Σημείωσα μερικές στο αρχικό μου σχόλιο. Αν δεν είναι εύκολο να τις βρείτε σας επισυνάπτω τον παρακάτω σύνδεσμο όπου γίνεται αναφορά σε μερικές: http://www.ahlus-sunna.com/index.php?option=com_content&view=article&id=81&Itemid=146

      • Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

        Κυρία ή κύριε meshuggah,
        Σε κανένα σχόλιο σας (συμπεριλαμβανομένου τού αρχικού) δεν υπάρχει κάτι σαφές.

  10. Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

    Κατ’ αρχάς, ευχαριστώ όσες και όσους έγραψαν το σχόλιο τους.
    Θα επιθυμούσα να παρατηρήσω ότι όλες αυτές οι φωτογραφίες με τις μανδηλοφορούσες «ευσεβείς» χριστιανές που παρέθεσαν αρκετοί σχολιαστές είναι προφανές ότι αφορούν ορθόδοξες, και όχι καθολικές ούτε διαμαρτυρόμενες. Παρατηρούμε, λοιπόν, ότι οι θρησκόληπτες χριστιανές ορθόδοξες τηρούν ακόμη ό,τι προστάζουν οι «γραφές», σε αντίθεση με τις καθολικές και τις διαμαρτυρόμενες· ο λογός είναι απλός: οι Ανατολικοευρωπαίοι (τών Ελλήνων συμπεριλαμβανομένων) δεν είχαν διαφωτισμό. Βέβαια, η κατάσταση είναι χειρότερη με τις «ευσεβείς» μουσουλμάνες που, ούτε αυτοί είχαν διαφωτισμό, και τηρούν (και, μάλιστα, αυστηρώς) ένα πανάρχαιο έθιμο που έχει εκληφθεί ως δήθεν θρησκευτική επιταγή.
    Για να είμαστε δίκαιοι, και στη Νεοελληνική παράνοια υπάρχουν κάποια έθιμα που ακολουθούνται ως δήθεν θρησκευτικά. Ενδεικτικά θα επιθυμούσα να αναφέρω: ενώ πουθενά στις «γραφές» τής χριστιανικής θρησκείας δεν αναφέρεται ότι η γυναίκα πρέπει να αποκλείεται από τα «μυστήρια» κατά την έμμηνη ρύση («γυναικεία πάθη»), δεν είναι λίγοι οι «ευσεβείς» που θεωρούν τις εμμηνορροούσες «ακάθαρτες»· ενώ το «κάψιμο τού Ιούδα» απαγορεύεται, ως ειδωλολατρικό, από την χριστιανική ορθόδοξη εκκλησία τής Ελλάδος, δεν είναι λίγοι οι «ευσεβείς» που επιδίδονται σ’ αυτό το έθιμο· ενώ η χριστιανική ορθόδοξη εκκλησία, αν και πιστεύει στα θαύματα, ποτέ δεν ισχυρίσθηκε ότι η αφή τού λεγομένου αγίου φωτός (το οποίο, ως γνωστόν, προέρχεται από την «ακοίμητη κανδήλα») είναι προϊόν θαύματος, δεν είναι λίγοι οι «ευσεβείς» που θέλουν να πιστεύουν ότι συντελείται θαύμα!

  11. Ο/Η Ιερές παιδεραστίες λέει:

    http://www.penna.gr/people/4147-dfsd

    Ιστορίες κακοποίησης ανηλίκων από… ιερείς
    Οκτώβριος 15, 2015

    http://www.penna.gr/media/k2/items/cache/a8c5f873636bfa50a3430fb69e587265_L.jpg?t=1444919120

    H υπόθεση με το βιασμό ενός επτάχρονου παιδιού στο Παπάφειο Ίδρυμα, στο οποίο διευθυντής είναι ο Μητροπολίτης Άνθιμος, έχει προκαλέσει ρωγμές στα θεμέλια της εκκλησίας αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας. Τα τελευταία ιδιαίτερα χρόνια τα περιστατικά εμπλοκής ιερωμένων σε υποθέσεις παιδοφιλίας που βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι πολλά. Το Penna ανέτρεξε στο παρελθόν και εντόπισε αντίστοιχα συμβάντα που καταγράφηκαν, ενώ με το πέρασμα του χρόνου χάθηκαν στις μνήμες μας.

    Το σκάνδαλο των βιασμών παιδιών από καθολικούς ιερωμένους άρχισε να εμφανίζεται το 2002 στις ΗΠΑ, και σε άλλες χώρες αργότερα, ζημιώνοντας ηθικά και οικονομικά την Καθολική Εκκλησία παγκόσμια. Σύμφωνα με ασφαλιστές, που παρουσίασαν τα στοιχεία σε συνέδριο στο Βατικανό το 2012, υπολογίζεται ότι 100.000 παιδιά στις ΗΠΑ έπεσαν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης από καθολικούς παπάδες.

    Η Φιλαδέλφεια ήταν μια από τις πόλεις με τις περισσότερες περιπτώσεις (6.400 παπάδες με εμπεριστατωμένες περιπτώσεις κακοποίησης από το 1950 έως το 2013). Δώδεκα έδρες επισκόπων στη χώρα έχουν κηρύξει πτώχευση έπειτα από τεράστιες αποζημιώσεις που πλήρωσαν σε θύματα, οι οποίες συνολικά στις ΗΠΑ ανέρχονται στα 3 εκατομμύρια δολάρια.

    Τον Ιανουάριο του 2000 έρχεται στο φως η υπόθεση του Πέτρου Πετρουλάκη καθηλώνοντας την κοινή γνώμη. Ο ιερέας κατηγορήθηκε πως βίαζε ανήλικα κορίτσια τα οποία βρήκαν στέγη στο ίδρυμα για τα άπορα παιδιά, που διηύθυνε ο υπερήλικας στην Αγία Παρασκευή. Το 1995 ένα από τα κορίτσια αποκάλυψε το τραγικό συμβάν σε μια παιδαγωγό. Πέντε ακόμα κορίτσια ομολόγησαν το ίδιο πράγμα. Το ζήτημα έφτασε στη Δικαιοσύνη ενώ ο κληρικός δέχτηκε κατηγορίες για βιασμό και απόπειρα βιασμού εις βάρος των έξι κοριτσιών.

    Ατάραχος εκείνος κατά τη διάρκεια της πρώτης δίκης, άκουσε τις καταθέσεις των έξι κοριτσιών. Ισχυρίστηκε πως «όλα τα έχουν φανταστεί, με πληρώνουν με αυτό το φρικτό νόμισμα για όσα καλά έχω κάνει για αυτά τα παιδιά». Οι δικαστές καταδίκασαν τον ιερέα σε κάθειρξη 30 ετών, η οποία τελικά έγινε 20. Οδηγήθηκε στη φυλακή ενώ λίγο καιρό αργότερα αφέθηκε ελεύθερος για λόγους υγείας. Για το γεγονός είχε ασκήσει και έφεση. Η δίκη στον δεύτερο βαθμό, δύο χρόνια αργότερα, δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Επικαλέστηκε βλάβη της υγείας του που συντελέστηκε το διάστημα της κράτησής του, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί ποτέ η διαδικασία της δίκης.

    Το 2006 ένας Αρχιμανδρίτης που εκδιδόταν στο διαδίκτυο κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις στο Φανάρι. Πλέον υπηρετεί σε εκκλησία του εξωτερικού. Σάλος προκλήθηκε στο πανελλήνιο και το 2007 με την υπόθεση του Σωτήρη Παπαδόπουλου. Η Ειρήνη Τσοπανοπούλου, μαζί με τον σύντροφό της Σπύρο Σουχλέρη, 42 ετών, εξέδιδαν επ΄ αμοιβή τα τρία παιδιά της πρώτης, καθώς και δύο ακόμη ανηλίκους. Ανάμεσα σε εκείνους που κατηγορούνται ότι ασελγούσαν στα παιδιά είναι και ο 65χρονος ιερέας. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι τον «παγίδευσαν» καθώς είχε σταματήσει την βοήθεια προς την οικογένεια. Οι καταθέσεις των θυμάτων όμως τον διέψευσαν.

    Το 2008 για το βιασμό δύο αγοριών κατηγορήθηκε ο Ανδρέας Παπαϊωάννου. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 ο ιερέας βρέθηκε σε εκδρομή στο Κάιρο και την Ιερουσαλήμ, στην οποία επίσης είχαν συμμετάσχει και τα δύο άτυχα παιδιά. Τα αδέρφια ήταν ηλικίας τότε 11 και 10 ετών. Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, ο άνδρας τα είχε βιάσει κατά τη διάρκεια της εκδρομής. Ο Παπαϊωάννου αρνήθηκε τις κατηγορίες, αλλά δεν έπεισε τους δικαστές.

    To ίδιο έτος στο Αγρίνιο δύο ξαδέρφες ομολόγησαν πως ο ιερέας του χωριού στη διάρκεια της εξομολόγησης τις άρπαξε από το στήθος ασελγώντας εις βάρος τους. Οι κοπέλες κατήγγειλαν το συμβάν, ενώ ο ιερέας καταδικάστηκε σε τρία χρόνια φυλάκιση με αναστολή δηλώνοντας πως είναι αθώος. «Τις άγγιξα στον ώμο από πατρικό ενδιαφέρον» υποστήριξε στη διάρκεια της απολογίας του. Το 2009 από την άλλη ο Αρχιμανδρίτης Σπάρτης Φώτιος Μακρυστάθης ενεπλάκη σε κύκλωμα διακίνησης υλικού παιδικής πορνογραφίας, μάλιστα, σ’ ένα από τα σκληρότερα κυκλώματα διακίνησης υλικού παιδικής πορνογραφίας στο Διαδίκτυο.

    Το 2012 ένας παπάς ο οποίος «λειτουργούσε» στον Ιερό Ναό Κωνσταντίνου και Ελένης στο Μενίδι ασελγούσε σε νεαρά αγόρια με νοητική υστέρηση. Το τραγικό συμβάν γινόταν συστηματικά σε βάρος δυο ανήλικων αγοριών αλλά και ενός ενήλικα ο οποίος, όμως, αντιμετωπίζει σοβαρά διανοητικά προβλήματα. Σοκ στο πανελλήνιο προκάλεσε και η υπόθεση ενός ιερέα από την Κύπρο, ο οποίος καταδικάστηκε σε 18 μήνες και αφέθηκε ελεύθερος. Τον «ιερέα» κατήγγειλε μία κοπέλα, η οποία ισχυρίστηκε ότι την βίασε όταν ήταν ανήλικη. Η κοπέλα για χρόνια δεν είχε αποκαλύψει τίποτα, ως την στιγμή που επισκέφθηκε ψυχολόγο λόγω σοβαρών προβλημάτων που αντιμετώπιζε λόγω του βιασμού.

  12. Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

    Επειδή ο σχολιασμός έχει, ως συνήθως ξεφύγει, και έχει επεκταθεί, μεταξύ τών άλλων, και στον αντιφεμινισμό, παραθέτω και λίγους στίχους από τις επιστολές Παύλου:
    «πρὸς Ρωμαίους», κεφάλαιο ζ΄, στίχος 2: «ἡ γὰρ ὕπανδρος γυνὴ τῷ ζῶντι ἀνδρὶ δέδεται Νόμῳ· ἐὰν δὲ ἀποθάνῃ ὁ ἀνήρ, κατήργηται ἀπὸ τοῦ νόμου τοῦ ἀνδρός.»,
    «πρὸς Κορινθίους α΄», κεφάλαιο ζ΄, στίχος 39: «Γυνὴ δέδεται Νόμῳ ἐφ᾿ ὅσον χρόνον ζῇ ὁ ἀνὴρ αὐτῆς· ἐὰν δὲ κοιμηθῇ ὁ ἀνὴρ αὐτῆς, ἐλευθέρα ἐστὶν ᾧ θέλει γαμηθῆναι, μόνον ἐν κυρίῳ.»,
    «πρὸς Ἐφεσίους», κεφάλαιο ε΄, στίχοι 22-24: «Αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ὑποτάσσεσθε ὡς τῷ κυρίῳ, ὅτι ὁ ἀνήρ ἐστι κεφαλὴ τῆς γυναικός, ὡς καὶ ὁ Χριστὸς κεφαλὴ τῆς ἐκκλησίας, καὶ αὐτός ἐστι σωτὴρ τοῦ σώματος. ἀλλ’ ὥσπερ ἡ ἐκκλησία ὑποτάσσεται τῷ Χριστῷ, οὕτω καί αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ἐν παντί.»,
    «πρὸς Κολoσσαεῖς», κεφάλαιο γ΄, στίχος 18: «Αἱ γυναῖκες ὑποτάσσεσθε τοῖς ἀνδράσιν, ὡς ἀνῆκεν ἐν κυρίῳ.», κ.λπ..
    Για να μην παρεξηγηθώ ότι μεροληπτώ αποσιωπώντας τα τού μουσουλμανισμού, παραθέτω και λίγα εδάφια από το κοράνι [σύμφωνα με τη μετάφραση τού υπουργείου ισλαμικών υποθέσεων, βακουφίων και ιερού κηρύγματος Σαουδικής Αραβίας (Μεδίνα Μουνάββαρα 1998)]:
    σούρα 2 «Μπάκαρα», εδάφιο 223: «Οι γυναίκες σας είναι για σας, όπως η καλλιεργήσιμη γη. Καλλιεργείτε την όποτε κι όπως θέλετε.»,
    σούρα 4 «Νισά», εδάφιο 11: «Γι’ αυτό οι ενάρετες γυναίκες πρέπει να είναι με ευσέβεια πειθαρχικές, κι όταν ο άνδρας τους απουσιάζει πρέπει να προστατεύουν ό,τι τους ανέθεσε ο ΑΛΛΑΧ να φυλάγουν. Όσο για τις γυναίκες εκείνες, που φοβάστε για την παρακοή τους συμβουλέψτε τες πρώτα, έπειτα αρνηθείτε να μοιραστείτε μαζί τους το κρεβάτι τους και τέλος να τις δείρετε ελαφριά*.»,
    σούρα 33 «Εχζάμπ», εδάφιο 51: «Μπορείς να αναβάλεις (αρνούμενος την επαφή) μ’ οποιανδήποτε απ’ αυτές, που θα το ήθελες (να χωρίσεις) ή μπορείς να δεχθείς οποιανδήποτε θέλεις. …»,
    σούρα 40 «Νέμπε’ε», εδάφια: 31-33: «Για τους ευσεβείς – βέβαια – θα υπάρξει ένας θρίαμβος, κήποι (περιορισμένοι), και αμπέλια, και μικρές παρθένες συντρόφισσες της Ίδιας Ηλικίας, …»,
    σούρα 55 «Ραχμάν», εδάφια 56-58: «Μέσα εκεί (και στους δύο) θα υπάρχουν (παρθένες κόρες) αγνές με συγκρατημένα τα βλέμματα τους, τις οποίες ούτε άνθρωπος ούτε δαίμονας δεν τις έχει πριν αγγίξει. Τότε, ποια από τις ευεργεσίες του Κυρίου σας, θ’ αρνηθείτε (και οι δύο); Σαν να είναι ρουμπίνια και κοράλλι.», εδάφιο 70: «Στον (καθένα) τους θα υπάρχουν καθαρές καλές και όμορφες (συντρόφισσες),», εδάφιο 74: «τις οποίες ούτε άνθρωπος ούτε δαίμονες (Τζινν) δεν τις έχει – πριν απ’ αυτούς – προσβάλλει (αγγίζει)»,
    σούρα 56 «Βάκι’α», εδάφια 35-38: «Εμείς τις πλάσαμε σε καινούργια δημιουργία. Και τις κάναμε αγνές παρθένες, Αξιαγάπητες (στο ήθος και το χαρακτήρα) και στην ίδια ηλικία, για τους Συντρόφους του Δεξιού Χεριού.», κ.λπ..
    * στη μετάφραση τής Ελένη Μιλίλη (εκδόσεις «Κάκτος», Αθήνα 1980) δεν υπάρχει το επίρρημα «ελαφριά»· αγόμαστε, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι η μετάφραση τού υπουργείου ισλαμικών υποθέσεων, βακουφίων και ιερού κηρύγματος Σαουδικής Αραβίας (Μεδίνα Μουνάββαρα 1998) συνιστά ήπια διασκευή!

  13. Ο/Η Ορθόδοξες μαντίλες λέει:

    Ρουμανία, μικρά κοριτσάκια και γυναίκες στην εκκλησία με ματίλες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s