Κι αν δοθεί άσυλο στους Τούρκους στρατιωτικούς;

[Η Τουρκία δεν εγγυάται την απονομή Δικαιοσύνης]

asylo18.7.16

Αίας και Κασσάνδρα, Λούβρο

του Αναγνώστη Λασκαράτου
Από την αρχή οφείλω να πω πως ο κ.Ροΐδης μου διατύπωσε τις εύλογες επιφυλάξεις του (είναι πραξικοπηματίες κατά εκλεγμένης κυβέρνησης, η μη έκδοσή τους είναι απειλή για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις κλπ), τις οποίες αντιλαμβάνομαι, αλλά διατηρώ την τελική γνώμη μου, που έχει πάρει όλες αυτές τις ενστάσεις υπ’όψιν της, πριν καταλήξει.

Από την αρχαιότητα στον τόπο αυτό ήταν σεβαστή και αποδεκτή ως ιερή, η έννοια του ασύλου, όσο κι αν παραβιαζόταν συχνά, αφού τα ανθρώπινα πάθη είναι ισχυρότερα από τις δημόσιες αρετές. Η άδικη καταδίκη του μετριοπαθή Θηραμένη, που σύρθηκε με τη βία από το βωμό όπου είχε ζητήσει άσυλο, υπενθυμίζει πως τυραννία είναι εκείνη η εξουσία που ξέρει να φέρεται ανίερα. Για όσους δεν αντιλαμβάνονται την ιερότητα της υποχρέωσης παροχής ασύλου στους πεσμένους ανθρώπους, να θυμίσω την περίπτωση του Ανατολικογερμανού αντικαθεστωτικού πάστορα Uwe Holmer, που αρχές του  1990 παραχώρησε για δυο μήνες άσυλο στο πρεσβυτέριό του στον κυνηγημένο κομμουνιστή δικτάτορα Έριχ Χόνεκερ και στη γυναίκα του Μαργκότ. Αυτή είναι η χριστιανική αντίληψη για το θέμα και η Ελλάδα του κ.Τσίπρα, που καπηλεύεται με τόσο αγοραίο τρόπο (ιερά κόκκαλα και άγιες φωτιές ως «αρχηγοί Κρατών» κλπ) τον τίτλο της κρατικά χριστιανικής χώρας, ας τον τιμήσει έστω για μια φορά, με το όποιο τίμημα αυτός συνεπάγεται. Η Ελλάδα έχει την υποχρέωση να δείξει σήμερα ότι σέβεται διαχρονικές και πανανθρώπινες αξίες, που πρωτοδιατυπώθηκαν, με την υψηλή ποιότητα του τραγικού ποιητικού λόγου, στα εδάφη της. Είναι απολύτως βέβαιο ότι οι σκεπτόμενοι Τούρκοι πολίτες και η συντριπτική πλειοψηφία των Τούρκων αξιωματικών θα εκτιμήσουν μια σθεναρά ηθική στάση της ελληνικής κυβέρνησης και της ελληνικής Δικαιοσύνης και αυτό θα εγγραφεί στη συλλογική μνήμη των γειτόνων ως υποθήκη φιλίας μεταξύ των δυο λαών. Εξυπακούεται πως θα ενοχληθεί το αμαρτωλό και αυταρχικό ισλαμικό καθεστώς, καθώς και ο όχλος που το ακολουθεί, ο ίδιος όχλος που όταν και αν κληθεί θα πέσει με μίσος κατά των περιουσιών και των ζωών της ελληνικής μειονότητας.

Η Ελλάδα οφείλει να εφαρμόζει μια σταθερή και συνεπή πολιτική σεβασμού του διεθνούς Δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μόνον έτσι θα κατακτήσει την αυτοεκτίμηση και το σεβασμό της διεθνούς κοινής γνώμης. Το καθεστώς Ερντογάν, αν και εκλεγμένο από μια λαϊκή πλειοψηφία (δεν είναι όμως ο λαός κολυμπήθρα του Σιλωάμ),  δεν παρέχει εγγυήσεις δίκαιης δίκης. Οι μαζικές κατά χιλιάδες χωρίς δίκη απολύσεις δικαστών και αξιωματικών το αποδεικνύουν. Tα λιντσαρίσματα και ο αποκεφαλισμός στη γέφυρα του Βόσπορου δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αυταπάτης. Η απειλή της θανατικής ποινής που κόντρα στο ευρωπαϊκό δίκαιο δηλώνεται ότι θα νομοθετηθεί και μάλιστα για να εφαρμοστεί αναδρομικά, έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τον νομικό ευρωπαϊκό πολιτισμό. Η έκθεσή των στρατιωτικών σε βασανιστήρια και εξευτελισμούς στα κελιά του ‘Express του μεσονυχτίου’, είναι παραπάνω από βέβαιη. Το καθεστώς Τσίπρα-Παππά, όσο κι αν ερωτοτροπεί με τη δικαστική διαφθορά, με την ακροδεξιά, με τον θρησκευτικό Μεσαίωνα και με αυταρχικές συμπεριφορές, οφείλει να σεβαστεί το ευρωπαϊκό δίκαιο. Υπενθυμίζω ότι το 1976, με κυβέρνηση ΝΔ, τρεις Εφέτες, μεταξύ τους και ο μετέπειτα Πρόεδρος της Δημοκρατίας Χ.Σαρτζετάκης αρνήθηκαν την έκδοση του φερόμενου ως τρομοκράτη Ρολφ Πόλε στη Δ.Γερμανία. Οι παλιότεροι θα θυμούνται και το άγος της αυτοκτονίας το 1975 από απελπισία στις φυλακές Κορυδαλλού του 24χρονου Βούλγαρου οικονομολόγου αντικαθεστωτικού Ντότσιο Τάγκοφ, κρατούμενου για αεροπειρατεία (28/6), όταν η κυβέρνηση Καραμανλή και η αδέκαστη Δικαιοσύνη αποφάσισαν να τον εκδώσουν-χάριν της καλής γειτονίας-στο καθεστώς Ζίβκοφ.

Η απονομή Δικαιοσύνης είναι πάνω από οποιαδήποτε εφήμερη μικροπολιτική σκοπιμότητα και από όποιο φαντασιακό εθνικό συμφέρον, το οποίο βεβαίως δεν θα χτιστεί πάνω στο αίμα αθώων, που θέλησαν να ανατρέψουν μια «λόγω μεν δημοκρατία, έργω δε υπό του πρώτου ανδρός αρχή» και μάλιστα ενός ανδρός που θέλει να στείλει την ευρωπαϊκή κεμαλική Τουρκία στον ασιατικό ισλαμικό Μεσαίωνα. Οι 8 Τούρκοι στρατιωτικοί είναι νέοι άνθρωποι, πιθανότατα ιδεαλιστές που θέλουν την πατρίδα τους ευρωπαϊκό κοσμικό Κράτος, έχουν παιδιά, μανάδες και γυναίκες, θα είναι πράξη ανίερη και άνανδρη να παραδοθούν από την χώρα μας στην οποία προσέπεσαν ικέτες, σε ένα αυταρχικό και διεφθαρμένο θεοκρατικό εξουσιαστικό σύστημα, που χρησιμοποιεί τον όχλο κατά των αντιπάλων του. Οι ΗΠΑ δεν εκδίδουν τον Ιμάμη Γκιουλέν, η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να ζητήσει τη στήριξή τους μαζί με τη στήριξη της Ε.Ε. σε ένα πρόβλημα το οποίο δεν είναι μόνο ελληνοτουρκικό, αφορά στις αξίες των δυτικών Δημοκρατιών. Ο κ. Τσίπρας ας κάνει όσες λιγότερες ατιμίες μπορεί, γιατί η σημερινή του εξουσία είναι πρόσκαιρη και σύντομα θα ειπωθεί και γι’αυτήν πως «άνεμος πνεύσας αθρόον τα μεν φύλλα κατέβαλε, γυμνὸν δε ημίν το δένδρον έδειξε».

This entry was posted in σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, φασισμός, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

58 Responses to Κι αν δοθεί άσυλο στους Τούρκους στρατιωτικούς;

  1. Ο/Η Κουμπάρος του Καραμανλή λέει:

    18 Ιουλίου 2016
    Τι προβλέπει το Διεθνές Δίκαιο για την έκδοση των πραξικοπηματιών που ζήτησαν άσυλο στην Ελλάδα

    Το απόγευμα, η «Σαμπάχ» μετέδωσε ότι η Ελλάδα θα επιστρέψει τους πραξικοπηματίες που ζήτησαν πολιτικό άσυλο, κάτι που επιβεβαίωσε με tweet και ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου. Ο Τούρκος ΥΠΕΞ ανέφερε ότι είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Έλληνα ομόλογό του, Νίκο Κοτζιά, ο οποίος επέστρεψε εσπευσμένα από τη Μογγολία και, όπως είπε, τον διαβεβαίωσε ότι οι οκτώ πραξικοπηματίες θα εκδοθούν στην Τουρκία.

    Σύμφωνα λοιπόν με την συνθήκη της Γενεύης, αίτηση για άσυλο μπορεί να υποβάλλει κάποιος ο οποίος έχει φύγει από τη χώρα του και δεν μπορεί να γυρίσει, επειδή φοβάται βάσιμα ότι θα υποστεί δίωξη για λόγους:

    φυλής
    θρησκείας
    εθνικότητας
    συμμετοχής σε ιδιαίτερη κοινωνική ομάδα
    πολιτικών πεποιθήσεων

    Προκειμένου να χορηγηθεί άσυλο σε έναν αιτούντα, θα πρέπει να πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις και τουλάχιστον έναν λόγο δίωξης. Στην περίπτωση των οκτώ τούρκων αξιωματικών, είναι σαφές οτι συντρέχει τουλάχιστον ο τελευταίος λόγος.

    Μάλιστα ειδικά για αυτούς τους αξιωματικούς, συντρέχουν και οι λόγοι χορήγησης ασύλου “επικουρικής προστασίας”, το οποίο χορηγείται σε πρόσωπα που κινδυνεύουν να υποστούν σοβαρή βλάβη στη χώρα καταγωγής τους.

    Η σοβαρή βλάβη, σύμφωνα με το νόμο, συνίσταται σε:

    1. Θανατική ποινή ή εκτέλεση, ή

    2. Βασανιστήρια ή απάνθρωπη ή εξευτελιστική μεταχείριση ή τιμωρία

    3. Σοβαρή προσωπική απειλή κατά της ζωής ή της σωματικής ακεραιότητας αμάχου λόγω βίας ασκούμενης αδιακρίτως σε καταστάσεις διεθνούς ή εσωτερικής ένοπλης σύρραξης.

    Όπως έχει επανειλημμένα δηλώσει το υπουργείο Εξωτερικών, αλλά και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, η Ελληνική νομοθεσία υιοθετεί τη Σύμβαση της Γενεύης, όπως κάνουν και οι συναφείς Κανονισμοί και οι Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επίσης αποτελούν νόμο για την Ελλάδα. “Η χορήγηση ασύλου δεν αποτελεί πράξη φιλανθρωπίας αλλά υποχρέωση της χώρας με βάση τις διεθνείς συνθήκες και την ελληνική νομοθεσία” αναφέρεται χαρακτηριστικά στα φυλλάδια που χορηγούνται εδώ και μήνες στους πρόσφυγες που καταφθάνουν στην Ελλάδα.
    Εφόσον μάλιστα κάποιο πρόσωπο κριθεί οτι χρήζει να ενταχθεί στο καθεστώς επικουρικής προστασίας (διάταξη που ενεργοποιείται μετά την εξαγγελία επαναφοράς της θανατικής ποινής) τότε μπορεί να υποβάλλει αίτηση για να του χορηγηθούν ταξιδιωτικά έγγραφα. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας χορήγησης ταξιδιωτικών εγγράφων μπορεί να διαρκέσει 1-2 μήνες, αλλά με τα ταξιδιωτικά έγγραφα που θα του δοθούν έχει το δικαίωμα να ταξιδέψει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά όχι να εγκατασταθεί σε αυτές.

  2. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Τέλος Γενάρη του 1990 o Έριχ Χόνεκερ και η Margot ξαφνικά έμειναν άστεγοι. Αναζήτησαν και βρήκαν βοήθεια στην Εκκλησία. Αλλά μόνο ο Pastor Uwe Holmer τους χορήγησε άσυλο. Αυτή είναι η ιστορία του

    http://www.faz.net/aktuell/politik/portraets-personalien/obdach-fuer-ehemaliges-staatsoberhaupt-honecker-ante-portas-12039536.html

    Honecker ante portas

    Ende Januar 1990 waren Erich und Margot Honecker plötzlich obdachlos. Sie suchten und fanden Hilfe – bei der Kirche. Doch nur der Lobetaler Pastor Uwe Holmer gewährte ihnen Asyl. Das ist seine Geschichte.
    27.01.2013, von Stefan Locke

    Margot Honecker, Uwe Holmer und Erich Honecker bei einem Spaziergang um das Pfarrhaus in Lobetal.
    http://www.faz.net/aktuell/politik/portraets-personalien/obdach-fuer-ehemaliges-staatsoberhaupt-honecker-ante-portas-12039536/margot-honecker-uwe-holmer-12039826.html
    Margot Χόνεκερ, Uwe Holmer και Erich Χόνεκερ σε μια βόλτα γύρω από το πρεσβυτέριο στο Lobetal.

    • Ο/Η Ένας λέει:

      http://www.protagon.gr/epikairotita/44341129865-44341129865

      Η φωτογραφία της Μαργκότ Χόνεκερ όπως δημοσιεύτηκε στη νεκρολογία της στην Die Zeit

      Μαργκότ Χόνεκερ, η αμετανόητη χήρα

      Εζησε και πέθανε με τις σκέψεις της. Η χήρα του Εριχ Χόνεκερ συνέχιζε μέχρι το τέλος να θεωρεί την Στάζι «νόμιμη», τον Γκορμπατσόφ «αντεπαναστάτη» και όσους σκοτώθηκαν στο Τείχος του Βερολίνου ανθρώπους που «πλήρωσαν την ανοησία τους». Είχε βέβαια να πει και μια κουβέντα για τον ΣΥΡΙΖΑ…

      Protagon Team
      8 Μαϊου 2016, 11:14 Επισήμως ήταν η φράου Χόνεκερ, η σεβάσμια υπουργός Παιδείας, η γυναίκα του ηγέτη της χώρας. Ο κόσμος την αποκαλούσε «φαιά μάγισσα».

      Μέχρι την Παρασκευή η Μαργκότ Χόνεκερ ήταν ένα από τα τελευταία απομεινάρια ενός από τα πιο σκοτεινά καθεστώτα του 20ου αιώνα, ζούσε ειρηνικά μόνη με τις σκέψεις της, στη μακρινή Χιλή με μια σύνταξη 1.500 ευρώ. Αμετανόητη μέχρι τέλους, η χήρα του Εριχ Χόνεκερ, επί χρόνια ηγέτη της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 89 ετών.

      Ως τον θάνατό της η Μαργκότ Χόνεκερ δεν ήταν απλά μια ζώσα ανάμνηση της μαύρης εποχής του Ψυχρού Πολέμου και των περιορισμών των ελευθεριών στο λεγόμενο ανατολικό μπλοκ – ήταν μια ηχηρή σταλινική φωνή από το παρελθόν: στην Ανατολικη Γερμανία δεν υπήρχαν άστεγοι και άνεργοι, υπήρχαν σχολεία για όλους, οι νέοι που πυροβολήθηκαν προσπαθώντας να σκαρφαλώσουν στο Τείχος του Βερολίνου «έκαναν μια ανοησία και την πλήρωσαν», ο Γκορμπατσόφ ήταν φυσικά ένας «αντεπαναστάτης» που προκάλεσε την κατάρρευση του σοσιαλισμού το 1989. Η Μαργκότ Χόνεκερ τα δήλωνε αυτά δημοσίως μέχρι και πέρυσι.

      Το 2012 η Μαργκότ Χόνεκερ δέχτηκε να συμμετάσχει σε ένα ντοκιμαντέρ της γερμανικής τηλεόρασης με τίτλο «Η ανατροπή – Το τέλος του Χόνεκερ». Περισσότεροι από τέσσερα εκατ. Γερμανοί στήθηκαν στις τηλεοράσεις τους για να την ακούσουν να μιλάει, για πρώτη φορά από τον θάνατο του Εριχ Χόνεκερ, το 1994.

      Το 2015, σε άλλη της συνέντευξη, αυτή τη φορά στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, η Μαργκότ Χόνεκερ χαρακτήριζε τη διαβόητη Στάζι «νόμιμη υπηρεσία», η οποία «υπάρχει σε όλες τις χώρες του κόσμου»

      «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να ζητήσω συγγνώμη, άλλοι πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη. Το άδικο σε αυτόν τον κόσμο τώρα είναι μεγαλύτερο», είπε και βρήκε κάποια ευήκοα ώτα. Αλλά εκεί που σόκαρε ήταν όταν μίλησε για τους 136 ανθρώπους που σκοτώθηκαν, σκαρφαλώνοντας στο Τείχος του Βερολίνου στην προσπάθειά τους να περάσουν στη Δυτική Γερμανία: «Δεν μένει κανείς ατάραχος όταν ένας νέος άνθρωπος πεθαίνει κατ` αυτόν τον τρόπο. Δεν έπρεπε να γίνει. Δεν έπρεπε να σκαρφαλώσουν στο τείχος. Είναι πικρό να πληρώνει κανείς με τη ζωή του μια ανοησία. Κυρίως είναι πικρό για τις μητέρες αυτών των ανθρώπων»…

      Ο Εριχ Χόνεκερ, ως υπεύθυνος Ασφαλείας του Κόμματος είχε εκπονήσει και επιβλέψει την ανέγερση του Τείχους του Βερολίνου το 1961. Αργότερα ανέλαβε την ηγεσία της χώρας. Καταπίεση βασικών πολιτικών ελευθεριών, αναγκαστικές υιοθεσίες παιδιών που είχαν αρπαγεί από αντιφρονούντες, βάρβαρο ντόπινγκ αθλητών στο πλαίσιο προπαγάνδας, αυτά δεν υπήρξαν ποτέ σύμφωνα με τη Μαργκότ Χόνεκερ. «Αυτοί που εμφανίζονται ως πολιτικοί κρατούμενοι ήταν απλά εγκληματίες» είχε πει σε εκείνο το ντοκιμαντέρ.

      Honecker-Berlin-Umzug-040787
      Μαργκότ και Ερικ Χόνεκερ την εποχή της παντοδυναμίας τους στην Ανατολική Γερμανία

      Το 2015, σε άλλη της συνέντευξη, αυτή τη φορά στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, η Μαργκότ Χόνεκερ χαρακτήριζε τη διαβόητη Στάζι «νόμιμη υπηρεσία», η οποία «υπάρχει σε όλες τις χώρες του κόσμου» και «στο βαθμό που η Λαοκρατική Γερμανία έπρεπε να αποκρούσει τις επιθέσεις εχθρικών δυνάμεων, ήταν μια αναγκαιότητα». Κατά τη γνώμη της μάλιστα, η εικόνα της Στάζι δαιμονοποιήθηκε σκοπίμως μεταγενέστερα από τη Δύση: «Γράφτηκαν βιβλία και γυρίστηκαν ταινίες για να διαδώσουν τον φόβο και τον τρόμο τον οποίο υποτίθεται πως προκαλούσε».

      Η ίδια υποστήριζε ότι στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας, οι πρώην ναζί ενσωματώθηκαν απολύτως στο σύστημα. «Η ΟΔΓ κατάφερε να χειραγωγήσει τους δυσαρεστημένους» για να επιτύχει την επί σαράντα χρόνια επιδιωχθείσα εξαφάνιση της ΛΔΓ. «Το φυτίλι ήταν η αυξανόμενη φυγή πολιτών της», η οποία «τροφοδοτήθηκε από τη Δύση» έλεγε η Μαργκότ Χόνεκερ, προσθέτοντας αυτοκριτικά: «Δεν τα καταφέραμε να θέσουμε εγκαίρως σε ισχύ τις σχεδιαζόμενες διευκολύνσεις ταξιδιών».

      Η Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας των Χόνεκερ ήταν μια χώρα που το καθεστώς αποφάσιζε αν και πότε θα ταξιδέψεις. Η ίδια η σημερινή καγκελάριος της Γερμανιας, η Ανγκελα Μέρκελ, έχει διηγηθεί πως όσο ήταν νέα ήξερε ότι στη Δύση θα ταξίδευε όταν θα έκλεινε τα 60 της χρόνια, ήταν η ηλικία που το καθεστώς «εμπιστευόταν» πια τους πολίτες να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Τελικά ήρθε η ανατροπή των Χόνεκερ.

      Για αυτό το κομβικό σημείο η Μαργκότ Χόνεκερ δεν έπαψε να θεωρεί υπεύθυνο τον τελευταίο ηγέτη της ΕΣΣΔ Μιχαήλ Γκορμπατσόφ. Και υπενθύμιζε το περιστατικό με την περίφημη τελετή για τα 40χρονα της Ανατολικής Γερμανίας, όταν ο εμπνευστής της Περστρόικα έγινε τότε δεκτός με ζωηρές επευφημίες από τους νέους που είχαν συγκεντρωθεί. Ο σύζυγός της παρακολουθούσε ανέκφραστος τις εκτός προγράμματος εκδηλώσεις του πλήθους. «Επιστρέψαμε στο σπίτι σιωπηλοί. Δεν ένιωσα την ανάγκη να πω πώς αισθάνθηκα. Δεν ήθελα να τον επιβαρύνω. Και εκείνος ήθελε ηρεμία. Και τότε έγινε αυτό που έπρεπε να γίνει».

      «Παρακολούθησα την εξέλιξη του ΣΥΡΙΖΑ με συμπάθεια, όπως παρακολουθώ κάθε εξέγερση κατά της δικτατορίας των μονοπωλίων»

      «Ο Εριχ δεν είχε πλέον καμία ψευδαίσθηση». Σύμφωνα με τη Μαργκότ Χόνεκερ, για τον ισχυρό άνδρα της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας αυτό που συνέβη το 1989 ήταν μια «αντεπανάσταση». «Υπεύθυνος για αυτό το «σενάριο» ήταν ο Γκορμπατσόφ. Ο άνθρωπος αυτός έλεγε τόσα ψέματα. Ενιωθα αποστροφή για αυτόν. Δεν μου άρεσε αυτή του η φλυαρία και το ότι έλεγε τα πράγματα μια έτσι και μια αλλιώς»…

      Για τα γεγονότα του φθινοπώρου του 1989 η Μαργκότ Χόνεκερ σημείωνε: «Δεν ήταν εξέγερση. Εγιναν διαδηλώσεις, οι εργαζόμενοι όμως συνέχισαν να πηγαίνουν στις δουλειές τους, τα παιδιά στο σχολείο, η κοινωνική ζωή συνέχισε να λειτουργεί κανονικά. Οι περισσότεροι άνθρωποι οι οποίοι βγήκαν στους δρόμους το φθινόπωρο του 1989 εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους, ήθελαν αλλαγές και βελτιώσεις, ήθελαν μια καλύτερη Λαοκρατική Γερμανία, δεν διαδήλωναν για την κατάργησής της. Το γεγονός ότι μεταξύ των αντιπολιτευομένων, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν κυρίως κάτω από τη σκέπη της εκκλησίας, υπήρχαν και εχθρικά διακείμενες δυνάμεις, δεν μπορεί να το αρνηθεί κανείς».

      former-east-german-first-lady-margot-honecker-dies-in-chile-136405870340103901-160507003004
      Με τον Εριχ Χόνεκερ στη Μόσχα το 1991 όπου είχαν καταφύγει μετά την κατάρρευση της ΛΓΔ

      Η ίδια σχολίασε ότι και μετά την επανένωση της Γερμανίας περί τα τρία εκατ. Γερμανών μετακόμισαν από τις ανατολικές περιοχές στις δυτικές. Και για τη σημερινή Γερμανία είχε πει «με ανησυχία βλέπω, ότι η δικτατορία των μονοπωλίων αυξάνεται και ο γερμανικός ιμπεριαλισμός αναβαθμίζεται σε ηγεμόνα της ηπείρου. Δυό φορές προσπάθησε να επιτύχει αυτό το στόχο με τα όπλα και απέτυχε το 1918 και το 1945. Ποτέ δεν παραιτήθηκε όμως από τις προσπάθειες παγκόσμιας κυριαρχίας και πάντα ήταν και είναι έτοιμος να μπει και σε πολεμικές περιπέτειες».

      Ναι, είχε και απόψη για τα τρέχοντα, όχι μόνο για το παρελθόν, η Μαργκότ Χόνεκερ. Σε εκείνη τη συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στον Αντώνη Πολυχρονάκη, τον περασμένο Νοέμβριο, είχε ερωτηθεί και για τον ΣΥΡΙΖΑ.

      «Παρακολούθησα την εξέλιξη του ΣΥΡΙΖΑ με συμπάθεια, όπως παρακολουθώ κάθε εξέγερση κατά της δικτατορίας των μονοπωλίων, κάθε κίνημα το οποίο προσπαθεί με τους κανόνες του δημοκρατικού παιχνιδιού να σταματήσει αυτόν τον καπιταλισμό, τον παρακολουθώ με συμπάθεια. Αλλά πρέπει αν είμαστε ρεαλιστές. Απέναντι στην διεθνή των ισχυρών δεν υπάρχει ακόμα καμιά ισχυρή δύναμη των καταληστευμένων και των καταπιεσμένων. Ακόμα λείπει στην Ευρώπη, παρά τις όποιες προσπάθειες αριστερών ενεργειών για μια συνεπή αντιμονοπωλιακή αριστερά στις χώρες της Ευρώπης, ακόμα λείπουν η διακρατική αλληλεγγύη και τα κοινά μέτωπα. Στην Ελλάδα η αυτοκρατορία χτύπησε με σκληρότητα και κατέστρεψε την ψευδαίσθηση, ότι αυτή η Ευρώπη είναι μεταρρυθμίσιμη. Με αυτόν τον τρόπο δεν μπορεί να υπάρξει μια άλλη Ευρώπη» είχε πει.

  3. Ο/Η ataktos λέει:

    Τυχόν έκδοση των 8 στρατιωτικών στην Τουρκία αποτελεί παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου

    http://oikonikipragmatikotita.blogspot.gr/2016/07/8.html#more

  4. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Οκτώ Τούρκοι αξιωματικοί, μετά την συμμετοχή τους στο αποτυχημένο πραξικόπημα, στην προσπάθεια τους να ανατρέψουν την πορεία της χώρας τους, προς την ακόμη περισσότερο ακραία ισλαμοποίηση της, ζήτησαν από την Ελλάδα να τους προσφέρει άσυλο. Τι τους περιμένει αν εκδοθούνε στην Τουρκία, περιγράφεται από το άρθρο του blog. Η Τουρκία θέλει να γίνει μέλος της ΕΕ. Το συμφέρον της χώρας μας, αλλά και όλης της Ευρώπης, είναι μια Τουρκία ευρωπαική. Μόνον κάποιος άσχετος ή ανόητος, θα ισχυριστεί το αντίθετο. Οτι δηλαδή η Τουρκία ανήκει στην Ασία. Μόνον ένας ανόητος, θα ισχυριστεί, ότι η Τουρκία θα εξισλαμίσει την Ευρώπη! Να θυμίσω μόνον, πως παρά τα τετρακόσια-και βάλε-χρόνια σκλαβιάς, στην Οθωμανική αυτοκρατορία και παρ’ ότι η τυραννία της χριστιανικής ηγεσίας απέναντι στους χριστιανούς, ήταν χειρότερη από αυτήν, της Οθωμανικής, ο ελληνικός χώρος, αλλά και γενικότερα τα βαλκάνια, δεν εξισλαμίστηκαν. Η Ελλάδα έχει τους διεθνείς κανονισμούς, με το μέρος της. Οφείλει, να μετατρέψει τάχιστα αυτό το πρόβλημα, από καθαρά εσωτερικό, σε ευρωπαικό. Να δοθεί δηλαδή, στον Ερντογάν, μία συλλογική απάντηση, που θα του κάνει σαφές, ότι δεν υπάρχει πιθανότητα, να ικανοποιηθεί το αίτημα του, επειδή η δικαιοσύνη στην χώρα του, δεν συνάδει μέχρι τώρα, με το ευρωπαικό δίκαιο και δεν εγγυάται, για πολιτισμένη και δίκαιη αντιμετώπιση τους. Οχι μόνον αυτό , αλλά η ΕΕ πρέπει να ζητήσει, να παρευρεθεί σε όλες της δίκες που θα ακολουθήσουν στην Τουρκία, με αφορμή, το πραξικόπημα. Και φυσικά, να απαιτήσει, από τον ..Σουλτάνο, να ξεχάσει κάθε σκέψη, για επαναφορά, της θανατικής ποινής. Αν η ΕΕ παραμείνει θεατής, θα ενισχύσει την αλαζονεία του Ερτογάν, μ’ ότι σημαίνει αυτό. Η Ελλάδα ταυτόχρονα, μπορεί να διαβεβαιώσει την Τουρκία, ότι μεν δεν θα της παραδόσει τους οκτώ, αλλά θα ταχθεί με το πλευρό της, όταν αυτή θα ζητήσει, ένταξη στη ΕΕ. Ετσι κι αλλιώς, το μόνο που ζητήσαμε, από την Τουρκία για να συμφωνήσουμε, στην ένταξη της, ήταν η..επαναλειτουργία της σχολής Χάλκης! Δηλαδή, μεγαλύτερη παραγωγή, ιερέων.. Αυτή η εν μέρει-το τονίζω εν μέρει- ιδεαλιστική αντιμετώπιση του θέματος, χαρακτηρίζει, τον ελληνικό τρόπο σκέψης. Όταν ο Λεωνίδας, μαζί με τους 300 και Δημόφιλος μαζί με τους 700 Θεσπιείς , παρέμειναν για να αντιμετωπίσουν τους Πέρσες, δεν το έκαναν γιατί πίστευαν πως θα νικήσουν. Δεν ήταν ηλίθιοι. Το έκαναν, καθαρά για ιδεαλιστικούς λόγους. Δυστυχώς όμως, από το μέχρι τώρα ιστορικό παρελθόν των πολιτικών της μεταπολίτευσης, δεν προκύπτει τέτοια αισιοδοξία.

  5. Ο/Η Sabah Gazete λέει:

    Toύρκος στρατιώτης γλυτώνει το λιντσάρισμα με την επέμβαση της Αστυνομίας

  6. Ο/Η Liberal λέει:

    Oι φασουλήδες του μαθητικού 15μελούς που κυβερνάνε βιαστήκανε να τα δώσουν όλα στον Σουλτάνο.
    Η υπόθεση πρέπει να τραβήξει σε βάθος χρόνου και να εμπλακεί σ’αυτήν και όλη η Δύση.

    http://www.antinews.gr/action.read/politiki/tha-upokupsei-stis-entoles-tou-soultanou-i-ellada-/2.108898

    Θα υποκύψει στις εντολές του «Σουλτάνου» η Ελλάδα;

    Επιτέλους, το ελληνικό κράτος λειτουργεί. Δουλεύει και τις Κυριακές και δεν είναι επειδή έχει… εκπτώσεις στα καταστήματα. Με ταχύτατες διαδικασίες οι 8 Τούρκοι που αυτομόλησαν από τον τουρκικό στρατό που έκανε το πραξικόπημα, πήγαν στον εισαγγελέα κι ετοιμάζεται η διαδικασία εξέτασης του αιτήματός τους για άσυλο. Ξαφνικά η Ελλάδα βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα σε μια α λα… Οτσαλάν περίπτωση, τηρουμένων πάντα των αναλογιών.
    …..

    Η Γεροβασίλη προανήγγειλε την έκδοση των πραξικοπηματιών που να πούμε ότι δεν είναι τίποτε υψηλόβαθμοι. Κάτι λοχαγοί και αρχιλοχίες είναι που έπαιρναν εντολές και πιθανότατα να πίστευαν ότι είναι άσκηση. Το ακόμη πιο εξωφρενικό είναι ότι υπήρξε επικοινωνία Τσαβούσογλου με Κοτζιά κι ενώ ο δεύτερος δεν έβγαλε μιλιά ο Τούρκος είπε ξεκάθαρα ότι οι 8 στρατιώτες θα εκδοθούν. Και ήταν απόλυτος σ’ αυτό, προφανώς γιατί η περήφανη εξωτερική πολιτική περιορίστηκε σε… τεμενάδες που προφανώς έκανε ο Κοτζιάς στον ομόλογό του.

    Λες και όλη αυτή η επικίνδυνη για την Ελλάδα υπόθεση δεν μπορεί να εξεταστεί με ψυχραιμία και νηφαλιότητα και να ληφθούν αποφάσεις σε βάθος χρόνου κι όχι εν θερμώ. Είναι άλλωστε σίγουρο ότι οι πραξικοπηματίες της συμφοράς, εφόσον εκδοθούν, θα έχουν άσχημο τέλος. Ακόμη και αν δεν ήταν για να εκτελεστούν τώρα θα το πάθουν καθώς το καθεστώς Ερντογάν δεν θα τους συγχωρήσει ότι έκλεψαν ένα ελικόπτερο κι έφυγαν για την Ελλάδα.
    ……

    Η Ελλάδα είναι μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας, είναι μια χώρα που κατά βάση σέβεται τα δικαιώματα των πολιτών είτε είναι ξένοι είτε Έλληνες. Προστατεύει αυτούς από απολυταρχικά καθεστώτα, ειδικά αν έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο εκτιμώντας ότι κινδυνεύει η ζωή τους.

    Ποιος πιστεύει ότι αν σταλούν πίσω θα έχουν δίκαιη δίκη; Όταν ο Ερντογάν προχωρά σε μαζικές εκκαθαρίσεις κι έχει αλλάξει τη μισή δικαιοσύνη, ποιος πιστεύει ότι δεν θα οδηγηθούν με ταχύτατες διαδικασίες στην κρεμάλα;

    Όπως λένε νομικοί, η έκδοση απαγορεύεται αν πρόκειται για έγκλημα που κατά τους ελληνικούς νόμους χαρακτηρίζεται πολιτικό ή στρατιωτικό ή όταν από τις περιστάσεις προκύπτει ότι η έκδοση ζητείται για λόγους πολιτικούς, γεγονός που θα κριθεί και με τη διατύπωση της κατηγορίας που τελικώς αποδοθεί από τις τουρκικές αρχές. Υπάρχει βεβαίως και η Συνθήκη της Γενεύης του 1951 και η Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του 1948.

    Τι θα κάνει λοιπόν η ελληνική δικαιοσύνη και κατ’ επέκταση η ελληνική κυβέρνηση; Θα υποκύψει στον πρώτο… δικτάτορα που γεννήθηκε από ένα αποτυχημένο πραξικόπημα; Ή θα τηρήσει τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και της ελληνικής νομοθεσίας και δεν θα τους εκδώσει βάζοντας σε κίνδυνο τις σχέσεις της με την Τουρκία; Ποιες σχέσεις δηλαδή, το προσφυγικό είναι το μείζον.

    Πρόκειται για μια δύσκολη εξίσωση που δεν λύνεται κατ’ αρχάς με την σπουδή που επιδεικνύουν κάποιοι, ούτε με τις υποσχέσεις που φέρεται να έδωσε ο Κοτζιάς στον Τσαβούσογλου.

    Έχει άραγε σκεφτεί η ελληνική κυβέρνηση να «εξάγει» το πρόβλημα; Να εμπλέξει δηλαδή την Ευρώπη ως μέλος της ή το Συμβούλιο Ασφαλείας; Έχει σκεφτεί ακόμη και να μεταφέρει τους Τούρκους σε ουδέτερο έδαφος, στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για να έχουν δίκαιη δίκη; Και το κυριότερο, έχει σκεφτεί να λειτουργήσει με νηφαλιότητα και χωρίς ταχύτητα επειδή πιέζει ο Σουλτάνος;

    Είναι αυτό που λένε «μπλέξαμε άσχημα» και δυστυχώς έχουμε στην κυβέρνηση ανίκανους ακόμη και να δέσουν τα κορδόνια τους.

  7. Ο/Η Αριστείδης Καρατζόγλου λέει:

    κ.Λασκαράτε, παρακαλώ πείτε δυο λόγια, αν θυμάστε, για τον Βούλγαρο Ντότσιο Τάγκοφ, το γκουγκλ τον αγνοεί και του αξίζει τουλάχιστον μια αναφορά στο διαδίκτυο.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Πράγματι τον αγνοεί και είναι ντροπή.
      Τον αγνοεί γιατί ήταν αντίθετος με το κομμουνιστικό καθεστώς Ζίβκοφ, δεν προσφερόταν για αριστερή πολιτική εκμετάλλευση και οι δεξιές εφημερίδες «ενδιαφέρθηκαν» μόνο μετά την αυτοκτονία του, οι υπόλοιπες έκαναν το κορόιδο.
      Την υπενθύμιση της υπόθεσης οφείλω σε εκλεκτό φίλο, ο οποίος μου υπέδειξε και κάποια πηγή.
      Θα χαρώ πολύ αν κάποιος ερευνήσει το ζήτημα περισσότερο, αξίζει να μάθουμε περισσότερα για τον άτυχο αυτό νέο, που δεν ευτύχησε να αποσπάσει τον οίκτο ή το ενδιαφέρον κανενός στην Ελλάδα.

      http://efimeris.nlg.gr/ns/main.html
      Εφημερίδα Μακεδονία, σελίδα 1 και σελίδα 20, ημερομ. 29/6/1975 έως 29/6/1975
      (το γράφουμε ακριβώς έτσι)
      πατάμε έναρξη αναζήτησης.
      Να σημειωθεί πως ο Βούλγαρος στιγματίζεται ως «ψυχοπαθής», πως ο Καραμανλής και ο Αρχιεπίσκοπος ετοίμαζαν τότε ταξίδια στη Βουλγαρία και πως η πρώτη σελίδα δίνει ελαφρώς παραλλαγμένο όνομα, όμως εμείς καταλήξαμε στο Τάγκοφ ή Ταγκώφ της τελευταίας σελίδας (ανακοίνωση υπ.Εξ.)
      Τα υπόλοιπα ανήκουν σε όποιον θελήσει να ερευνήσει το θέμα, σε συνδυασμό με την υποκρισία των επιλεκτικών αντιδράσεων του σοφού (και προδομένου) ελληνικού λαού και της πολιτικής-πνευματικής κλπ ηγεσίας του.

    • Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

      Είναι τραγικό: Δυστυχώς, όσο και αν προσπάθησα στο διαδίκτυο, καμμία μηχανή αναζητήσεως δεν βγάζει (με κανένα τρόπο) αποτέλεσμα! Ευτυχώς, μπορείτε να διαβάσετε τις εφημερίδες (πάλι μέσω διαδικτύου) και να ενημερωθείτε.
      Λοιπόν:
      Το Σάββατο 28 Ιουνίου 1975 (βλ. εφημερίδες της 29.6.1975), έλαβε χώρα η αεροπειρατεία.
      Τη Δευτέρα 4 Αυγούστου 1975 (βλ. εφημερίδες της 5.4.1975), το Συμβούλιο Εφετών Θεσσαλονίκης απέρριψε την Αίτηση για πολιτικό άσυλο. Ο ίδιος φέρεται (σύμφωνα με τον πληρεξούσιο του Δικηγόρο Πασχαλίδη) να είπε: «Δεν έκανα αεροπειρατεία για περιπέτεια. Αν υπήρχε άλλος τρόπος να έλθω στην Ελλάδα, θα τον προτιμούσα». Ασκήθηκε Έφεση ενώπιον του Αρείου Πάγου (γι’ αυτό και μετήχθη στις φυλάκες Κορυδαλλού).
      Το Σάββατο 23 Αυγούστου 1975 (βλ. εφημερίδες της 24.8.1975), έχων τη βεβαιότητα ότι θα απορριφθεί η Έφεση (η οποία είχε προσδιορίσθεί να συζητηθεί τη Δευτέρα 25 Αυγούστου 1975), αυτοκτόνησε πέφτοντας στο κενό από το β΄ όροφο.
      Όλο αυτό το χρονικό διάστημα, δεν θυμάμαι να έγινε καμμία πορεία συμπαραστάσεως.
      Όλες οι εφημερίδες εκείνων των ημερών κάλυψαν αυτά τα γεγονότα· ο «Ριζοσπάστης» έγραψε μόνο μετά θάνατον: «Αυτοκτόνησε ο ψυχοπαθής Βούλγαρος αεροπειρατής» (φύλλο 279/24.8.1975, σελ. 12).

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Κύριε Papayannis,
        σας ευχαριστούμε για την πολύτιμη συνεισφορά σας.
        Οφείλω να σημειώσω την ικανότητα του Ριζοσπάστη να εκδίδει ψυχιατρικά πιστοποιητικά, ένα ταλέντο που θα το ζήλευε ακόμη και η Πράβντα, την χρυσή εποχή της ακμής των σοβιετικών Ψυχιατρείων.
        Αν ο αεροπειρατής ήταν όντως όντως ψυχοπαθής, αυτό θα ήταν άλλη μια αιτία να μην τον εκδώσει ένα σοβαρό δικαστήριο μιας σοβαρής χώρας στη χώρα στην οποία ασθένησε.
        Αυτά όμως συμβαίνουν στην Ελλάδα όπου ο κ.Τσίπρας, η κα Γεροβασίλη και ο κ.Κοτζιάς, ανακοινώνουν τις μελλοντικές αποφάσεις των δικαστηρίων (Το είπε ο Ερντογάν και κανείς τους δεν διέψευσε αυτήν την βαριά προσβολή).

  8. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αγαπητοί φίλοι και σχολιαστές σας ευχαριστούμε πάντα για τα πολύτιμα σχόλιά σας που συμπληρώνουν ή και διορθώνουν την φτώχια του κειμένου.

    Γιάννη,
    εξαιρετική η ανάλυσή σου.

    Liberal,
    αν η χώρα διέθετε ισχυρούς θεσμούς (π.χ. ανεξάρτητη Δικαιοσύνη) και σοβαρό πρωθυπουργό με γνωστικό και ηθικό εκτόπισμα και με πολιτικό κύρος, θα ήταν αδιανόητο στην κυρα Όλγα και στον κυρ Νίκο, να προδικάζουν τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, την πολιτική βούληση της κυβέρνησης και τις επιθυμίες των δυτικών συμμάχων μας, σίγουρα δε θα υπήρχε και στο κούφιο υπουργικό κεφαλάκι τους και η ιδέα πως υπάρχουν και οι έννοιες του ανθρωπισμού και της νομιμότητας.
    Η μόνη απάντηση θα ήταν «Θα μιλήσει η ελληνική Δικαιοσύνη με βάση το διεθνές Δίκαιο».

    Η κυράτσα και ο συνομιλητής του Ντούγκιν, που βιάστηκαν να προσκυνήσουν τον Ομέρ Βρυώνη, δεν έχουν ιδέα πόσο πολύπλοκο πρόβλημα τους έτυχε και πόσο θα γευτούν την υποκριτική κατακραυγή που υπέστη ο Πάγκαλος από τους ίδιους με την υπόθεση Οτσαλάν.
    Λέω υποκριτική, γιατί ελάχιστοι άνθρωποι από τον λεγόμενο «λαό» μας, δίνουν μισή δεκάρα για ηθικές αρχές και για δικαιώματα ή για τον πόνο των συνανθρώπων μας, ειδικά αν είναι Τούρκοι. Όμως όταν θέλουν να εκδικηθούν για τον ΕΝΦΙΑ του Σεπτεμβρίου, τότε θα φορέσουν την τήβεννο του ηθικολόγου και θα σε πουν Άλεξ, Σημίτη και ότι άλλο θέλεις, γιατί είναι ίδιοι και χειρότεροι με σένα.
    Αλέξις, η κουτοπονηριά σου, η άγνοιά σου, ο ευδαιμονισμός σου και η φυσική σου δειλία, σε στέλνουν εσένα και τα τσιράκια σου, από το ένα πρόβλημα στο άλλο και από την πρώτη αυταπάτη στην έσχατη πλάνη.

    Στο μεταξύ η παλιά τέχνη της συνωμοσιολογίας, των βεβαιοτήτων, της μοιρολατρικής αντίληψης της Ιστορίας, έπιασε δουλειά:

    https://goo.gl/VF108y

    Υπάρχει κισμέτ στα πραξικοπήματα;

    του Άκη Γαβριηλίδη
    ………………….
    Αν το διατυπώσουμε έτσι, όμως, αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό που έχουμε μπροστά μας δεν είναι παρά ένας συλλογισμός –επιπέδου νηπιαγωγείου- που συνίσταται απλώς στο να ρωτάμε «ποιος ωφελείται» από μια εξέλιξη. Αφού τον βρούμε, απλώς συνάγουμε ότι, αφού αυτός ωφελείται, αυτός είναι και ο δράστης.

    Η καταγωγή αυτής της λογικής, στην οποία έχουν κατά καιρούς διαπρέψει πολλοί σχολιαστές με πρώτο τον Γιώργο Δελαστίκ, είναι επίσης εμφανής: είναι τα αστυνομικά μυθιστορήματα.

    Δεν χρειάζεται όμως να προστρέξουμε στον Ρανσιέρ για να θυμηθούμε ότι η πολιτική, και η ιστορία, είναι το αντίθετο της αστυνομίας.

    Πρώτα απ’ όλα διότι σε αυτές, όπως είπαμε, δεν υπάρχει τέλος. Δεν υπάρχει κάποιο χρονόμετρο και κάποιος διαιτητής που να σφυρίζει τη λήξη. Και επιπλέον διότι, ακριβώς γι’ αυτό, το ερώτημα «ποιος κέρδισε» είναι αείποτε ανοικτό: δεν επιδέχεται μία μονοσήμαντη και τελειωτική απάντηση.
    ……………………

    Μία επίδοξη ανάλυση των εξελίξεων η οποία δηλώνει από τον τίτλο της, και από την πρώτη της παράγραφο, ότι η απόπειρα πραξικοπήματος ήταν προορισμένη να αποτύχει, είναι προφανές ότι εγγράφεται απολύτως σε αυτό το θεολογικό-μοιρολατρικό μοντέλο σκέψης, και ότι παραιτείται εκ προοιμίου από τη λογική του αστάθμητου υλισμού.
    ……………….
    Διότι όταν απλώς αναπαράγουμε, με επιστημονικοφανή ορολογία, τη γνωστή κουβέντα καφενείου «έλα μωρέ, όλα μιλημένα ήταν απ’ την αρχή», όταν εμφανίζουμε μία τόσο απρόβλεπτη εξέλιξη ως προορισμένη προς την έκβασή της, τότε όλους αυτούς που βγήκαν στο δρόμο και συνέβαλαν σε αυτή την έκβαση διακινδυνεύοντας και χάνοντας τη ζωή τους τους εμφανίζουμε ως απλώς μαλάκες που παρασύρθηκαν σε ένα προσυνεννοημένο θέατρο σκιών, ως μαριονέτες κάποιου καραγκιοζοπαίκτη που κινεί τα νήματα πίσω από το σεντόνι. Αφού λοιπόν τα πάντα είναι γραμμένα, σε τυχόν ανάλογη εξέλιξη στο μέλλον δεν αξίζει τον κόπο να βγει κανείς στο δρόμο να αγωνιστεί.

  9. Ο/Η Μίμης ο σιδεράς λέει:

    Αριστερός θαυμασμός στον Σουλεϊμάν τον μικροπρεπή

    http://leftg700.blogspot.gr/2016/07/blog-post_75.html

    Σάββατο, 16 Ιουλίου 2016

    Λοιπόν, συντρόφισσες και σύντροφοι, τι λέτε; Εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι δεν έχουμε ανάγκη από ηγέτες;

    Τι κι αν πιάστηκε στο μεσημεριανό του ύπνο! Τι κι αν βρέθηκε με τα σώβρακα και το φανελάκι όταν οι άλλοι είχαν ήδη φορέσει τη στολή εκστρατείας! Τι κι αν η τύχη του και μαζί η τύχη τού καθεστώτος του κρεμόταν στον αέρα, μεταφορικά και κυριολεκτικά! Ο Ταγίπ Ερντογάν απέδειξε για μία ακόμα φορά, την πιο κρίσιμη φορά, ότι είναι Ηγέτης!

    Πρώτα φρόντισε να επιβιώσει (ναι, αυτό είναι το πρώτο καθήκον ενός Ηγέτη, κι ας μην είναι και τόσο πολύ ενταγμένο στην έννοια του συλλογικού!). Να επιβιώσει, όμως, όχι για να κρυφτεί ή να ζητήσει άσυλο έξω από τη χώρα του, όπως ακούστηκε χθες. Αλλά για να εκπληρώσει και τα υπόλοιπα καθήκοντα του Ηγέτη: να επικοινωνήσει (από τα πάνω!) με το λαό, να τον καλέσει σε αγώνα και να τεθεί επί κεφαλής του την κατάλληλη στιγμή, ευρισκόμενος όμως ανάμεσά του, αναλαμβάνοντας και το αντίστοιχο ρίσκο (λελογισμένο ρίσκο: ο Ηγέτης που το αναλαμβάνει απροϋπόθετα είναι τροφή για τα κανόνια!).

    Αχ και να ’χε και το δικό μας έθνος τών εργαζομένων έναν Ερντογάν!…

    http://leftg700.blogspot.gr/2016/07/blog-post_75.html

    • Ο/Η Αριστείδης Καρατζόγλου λέει:

      Aηδία!

      • Ο/Η Αριστερές κάμπιες ο Λέφτης λέει:

        Ο λέφτης σας αποκαλεί αντικομμουνιστές ε δ ώ

      • Ο/Η Po λέει:

        φίλε «Αριστερές κάμπιες ο Λέφτης»…

        1ον: δεν μας αρέσουν οι καταδότες, και

        2ον: πιστεύουμε στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, ο συγκεκριμένος έχει τις απόψεις του, κι εμείς τις δικές μας. Ε, και;
        Δεν μισούμε κανέναν.
        Όλοι παιδιά της ίδιας κοινωνίας είμαστε.
        Τελεία.

        (μην ξανάρθεις να καρφώσεις κάποιον, θα σε κόψω!)

  10. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Ποιά χώρα θὰ ὀρθώσει ἀνάστημα; Τὸ ῥωμαίϊκο κρατίδιο μὲ τὸ ὄνομα Ἑλλάς; Αὐτὴ ποὺ δὲν τολμᾷ νὰ ἀσκήσῃ τὰ δικαιώματά της, ὅπως στὴν περίπτωσιν τῶν 12 μιλίων; Αὐτὴ ποὺ ἔχασε τὰ Ἴμια; Αὐτὴν ποὺ εἶναι μακρυὰ ἀπὸ τὴν Κύπρον;
    Οἱ πανέξυπνοι, ξερόλες μαρξιστούληδες καὶ ἀναρχικούληδες θὰ πιάσουν τὰ ὅπλα; Ἢ εἶναι πολὺ στρατοερωτικόν; Δὲν ἐξετάζω σὲ τί κατάστασιν εἶναι ἡ Τουρκία, ἡ θεωρία τους εἶναι ὅτι γίνεται ἐπιθετικὴ ὅταν ἔχει προβλήματα. Ἢ θὰ καταγγέλουν ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς γράφοντες κείμενα κενοῦ περιεχομένου;
    Ἡ Τουρκία εἶναι ἕνα ἀποτυχημένο πείραμα. Ἀπέτυχε νὰ ἀποῤῥοφήσῃ τοὺς Κούρδους, ἀλλὰ οἱ Δυτικοὶ δὲν τὴν ἀφήνουν νὰ ἐγκαταλείψῃ τὴν προσπάθεια, ἔχουν μαρξιστικὴ σημαία οἱ Κούρδοι, καὶ μία μεγάλη Τουρκία εἶναι ἀντίβαρο στὴν Ῥωσσία. Ὁ Κεμαλισμὸς ἀπέτυχε, δοκιμάζει μὲ τὸν Γκιουλέν, μᾶς βγῆκε Ἐρντογάν, ποὺ φαίνεται νὰ συνδυάζῃ τὰ χείριστα σημεία τῶν δύο κοσμοθεωριῶν.

    Γιὰ τὶς Θερμοπύλες καὶ τὸν Λεωνίδα ἐδῶ:
    http://www.rassias.gr/SPARTA24.html

    Γράφουν κάποιοι ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ ὡς σημείωσιν σὲ κάποιο ἄρθρο τῆς Καθημερινῆς καὶ εἶναι μᾶλλον ἐνδεικτικὸς ὁ τρόπος σκέψεώς τους γιὰ ὅλους τοὺς ἐκκλησιαζόμενους χριστιανοὺς στὴν Δύσιν, ἰδίως στὶς ΗΠΑ.
    http://www.oodegr.co/oode/islam/gioulen1.htm
    «Μπορεί να πρόκειται για Ισλαμική προσπάθεια, αλλά εμείς οι Χριστιανοί δεν μπορούμε παρά να συγχαρούμε τον άνθρωπο αυτό για το πλούσιο και πολυσχιδές κοινωνικό έργο του, «ζηλεύοντας» τα επιτεύγματά του! Πρόκειται για έναν Ισλαμιστή, διαφορετικό απ’ αυτούς που γνωρίζουμε και κριτικάρουμε. Μπορεί να λέγονται πολλά εναντίον του, (άλλωστε για ποιον δεν λέγονται;), αλλά το γεγονός είναι ότι το κίνημα αυτό μορφώνει ανθρώπους, και τους οδηγεί στην πίστη στον Θεό, χωρίς βία, εκθέτοντας τους δήθεν «προοδευτικούς» του Κεμαλισμού, και χωρίς τις συνήθεις καταπιεστικές μεθόδους στις οποίες μας έχει συνηθίσει ο σύγχρονος Ισλαμισμός. Θεωρούμε την κίνηση αυτή ως το απαραίτητο βήμα του Ισλαμικού κόσμου, για δημοκρατικά και ελεύθερα σύγχρονα κράτη, μακριά από την αθεϊστική υστερία των Δυτικών «διαφωτιστών».»

    Φυσικὰ τὸ τοπίο εἶναι θολὸ καὶ στὴν Τουρκία, ἀλλὰ καὶ στὶς προθέσεις τῆς Δύσεως (καὶ τῶν ἄλλων φυσικά).

  11. Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

    Δεν μπορούσε να υπάρξει μεγαλύτερη ηλιθιότης, γι’ αυτούς τους Τούρκους καραβανάδες, απ’ αυτή που έκαναν. Ήρθαν στην Ελλάδα· και, μάλιστα, με αυτόν τον τρόπο (δεν μπορούσαν να «φουντάρουν» το ελικόπτερο στη θάλασσα και να μπουν, ως «λαθρομετανάστες», σ’ αυτό το ανοργάνωτο κράτος που λέγεται Ελλάς;)!
    Πέρα από συναισθηματισμούς, ας σκεφθούμε ρεαλιστικά και Νομικά:
    Δεν υπάρχει δυνατότης να αρνηθούμε την έκδοση τους (βγάλτε το απ’ το μυαλό σας). Η Τουρκία μπορεί να μας δημιουργήσει τα μύρια όσα προβλήματα (όχι ότι ο οιηματίας Ερντογάν θα «εκτιμήσει» την έκδοση τους) ούτε έχουμε την «πολυτέλεια», όπως οι ΗΠΑ, να πούμε ότι οι αποχρώσες ενδείξεις εμπλοκής τους στο πραξικόπημα εκτιμούνται ανεπαρκείς. Άλλωστε, η Ελλάς γέμει Τούρκων πρακτόρων: είναι βέβαιο ότι θα «τους κάνουν πακέτο»!
    Να το δούμε και Νομικά: κατηγορούνται ότι δήθεν συμμετείχαν σ’ ένα οπερεττικό πραξικόπημα (ο νοών νοείτω). Όταν η Τουρκία έχει κυρώσει την ΕΣΔΑ και, κατά το χρόνο εκδικάσεως τής Αιτήσεως για χορήγηση πολιτικού ασύλου, ουδεμία καταδίκη (κατά τής Τουρκίας) υπάρχει, ούτε έγκληση (ούτε καν αιτίαση), σε κανένα από τα fora όπου ομού συμμετέχουμε, με ποια αιτιολογία δικαιούμαστε a priori να αμφισβητήσουμε ότι θα τύχουν δικαίας Δίκης;
    Επαναλαμβάνω: η απόρριψη τής Αιτήσεως τους πολιτικού ασύλου είναι, δυστυχώς, μονόδρομος (και ρεαλιστικά και Νομικά).
    Τί κάνουμε, λοιπόν;
    Τους συμβουλεύουμε ότι, παράλληλα, δικαιούνται να ζητήσουν και να αφεθούν ελεύθεροι (ως την εκδίκαση τής Αιτήσεως για παροχή πολιτικού ασύλου) διότι δεν είναι επικίνδυνοι για τη δημόσια τάξη ή εθνική ασφάλεια ούτε για μετάδοση λοιμωδών ασθενειών. Στο μεταξύ συνεννοούμαστε (με άκρα μυστικότητα) με τα απειροελάχιστα υπαρκτά κράτη που έχουν αφενός κάποιο plan b, c (ή ακόμη και z) να δημιουργήσουν κάποιο «έρεισμα» με Τούρκους καραβανάδες κατά τού Ερντογάν και αφετέρου κρατικό μηχανισμό (συμπεριλαμβανομένων τών μυστικών υπηρεσιών) πιο αποτελεσματικό (για να ακριβολογώ: αποτελεσματικό – ο δικός μας είναι επιεικώς αναποτελεσματικός). Στη συνέχεια, γίνεται δεκτή η Αίτηση τους να αφεθούν προσωρινά ελεύθεροι και επίσημα μεν εξαφανίζονται ανεπίσημα δε τους παίρνει αυτό το κράτος (που δέχθηκε) και τους κρύβει. Κανείς δεν μπορεί να μας κατηγορήσει· αφού, στατιστικά (ομιλούμε πάντα για Ελλάδα), η συντριπτική πλειονότης όσων έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο είναι εξαφανισμένοι την ημέρα εκδόσεως τής απορριπτικής Αποφάσεως! Βέβαια, αυτά απαιτούν οργανώμενο κράτος και προϋποθέτουν την ύπαρξη εύστροφων κυβερνώντων (το πρόβλημα είναι διαχρονικό). Οπότε δικαιούμαι να πιθανολογήσω την απαισιοδοξία μου για την τύχη τους.
    Κάθε νοήμων άνθρωπος μπορεί να αντιληφθεί το πιο ενδεδειγμένο κράτος (απ’ τα απειροελάχιστα υπαρκτά)· δεν το κατονομάζω για να μην «κάψω» αυτή τη μεθόδευση (αν και νομίζω ότι ήδη έχω γράψει πολλά – είμαι αυθόρμητος και αφελής, και δεν τηρώ τους συνωμοτικούς κανόνες).

  12. Ο/Η Red λέει:

    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2016/07/blog-post_55.html
    …………….
    Στηριγμένος πάνω σ΄ έναν ισλαμο-φασιστικό όχλο ο οποίος επικαλούνταν τη θανατική ποινή και την σαρία, που λιντσάρει τους στρατεύσιμους όπως το IS [Ισλαμικό Κράτος] και επιτίθεται στις γειτονιές των Αλεβιτών-Κούρδων, ο Ερντογάν μπορεί τώρα να αρχίσει με την τακτοποίηση των εναπομεινάντων αντιπάλων του.
    ………………….
    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2016/07/blog-post_450.html
    ………………
    Αναφερόμαστε στην πολιτική τους άποψη που τάσσετε υπέρ της έκδοσης στο Τουρκικό καθεστώς των οχτώ αξιωματικών που κατηγορούνται σαν επίδοξοι πραξικοπηματίες και οι οποίοι κατέφυγαν στην χώρα μας ζητώντας πολιτικό άσυλο.
    (Η τύχη του αιτήματος τους θα κριθεί δικαστικά την ερχόμενη Πέμπτη, αν και ο Ερντογάν σε ομιλία του ισχυρίστηκε ότι ο Τσίπρας που υποσχέθηκε ότι θα τους εκδώσει στην Τουρκία σε 10-15 μέρες. Λέτε να φτάσαμε στο σημείο που ο Ελληνας πρωθυπουργός να εκδίδει και δικαστικές αποφάσεις; Όχι φυσικά ότι η πολιτική εξουσία ανέκαθεν δεν παρέβαινε στην δικαστική λειτουργία, αλλά είναι εντελώς άκομψο να το κάνει τόσο προκλητικά. Φυσικά αυτό προϋποθέτει να αληθεύουν τα λεγόμενα Ερντογάν).
    …………

    Δεν μπορούμε να καταλάβουμε το σκεπτικό με το οποίο το ΣΕΚ βγάζει ανακοίνωση ζητώντας να ΜΗΝ δοθεί από την ελληνική κυβέρνηση πολιτικό άσυλο στους φερόμενους Τούρκους πραξικοπηματίες.
    Και εντάξει. Η τροτσκιστική οργάνωση του Πέτρου Κωνσταντίνου (συνιστώσα της ΑΝΤΡΑΡΣΥΑ για να μην ξεχνιόμαστε) ποτέ δεν φημιζόταν για την πολιτική της αντίληψη.
    Να υπάρχουν όμως και δικηγόροι ταγμένοι εδώ και χρόνια στον αντικαπιταλιστικό χώρο που να ασπάζονται τέτοιες προτάσεις, με το πρωτοφανές ανιστόρητο επιχείρημα ότι «πάντα η αριστερά ζητούσε την έκδοση των εγκληματιών πολέμου» φέρνοντας σαν παράδειγμα τους εγκληματίες ναζί αξιωματικούς που βρήκαν σε άλλες χώρες καταφύγιο μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, ειδικά δεν το περιμέναμε.
    ……………..

  13. Ο/Η Lawyer λέει:

    18.07.2016
    Κραυγές Ερντογάν για επαναφορά της θανατικής ποινής, σφοδρή αντίδραση από την Ευρ. Ένωση

    H φράση του Ερντογάν, απευθυνόμενος σε υποστηρικτές του, πως «δεν θα αγνοήσουμε το αίτημα» [για επαναφορά της θανατικής ποινής] προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από ευρωπαίους αξιωματούχους που προειδοποιούν τον τούρκο πρόεδρο πως μια τέτοια απόφαση θα έθετε υπό σοβαρότατη αμφισβήτηση την ενταξιακή πορεία της χώρας του στην ΕΕ.

    Μέρκελ σε Ερντογάν: Τέλος κάθε προοπτικής ένταξης στην Ε.Ε η επαναφορά της θανατικής ποινής
    Το βράδυ της Δευτέρας επίσης έγινε γνωστό πως, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της καγκελαρίου, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνδιάλεξης η Άγγελα Μέρκελ υπογράμμισε με «μεγάλη σαφήνεια» στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ότι η Γερμανία, όπως και η Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της, αντιτίθεται στη θανατική ποινή.

  14. Ο/Η λέει:

    http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B7-%CE%AD%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BF%CF%87%CF%84%CF%8E-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BA%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD

    18/07/2016

    Για τη (μη) έκδοση των οχτώ Τούρκων στρατιωτικών

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ

    Αν οι οχτώ Τούρκοι στρατιωτικοί που ζήτησαν πολιτικό άσυλο στην Ελλάδα μετά το πραξικόπημα–οπερέτα εκδοθούν στην Τουρκία, οι πιθανότητές τους να έχουν καλή μεταχείριση και δίκαιη δίκη είναι τόσες, όσες των κατηγορουμένων στις δίκες της Μόσχας επί Στάλιν ή στις δίκες του περιοδεύοντος «Λαϊκού Δικαστηρίου» επί Χίτλερ.

    Οι «οχτώ» θα σταλούν σε μια χώρα όπου:
    •Το πραξικόπημα κατέρρευσε προτού καλά καλά αρχίσει, δείχνοντας ότι η κυβέρνηση το άφησε να εκδηλωθεί για να συντρίψει στη συνέχεια κάθε διαφορετικότητα

    •Ο πρόεδρος k. Ερντογάν απειλεί τους πάντες και τα πάντα

    •Αιχμάλωτοι λιντσαρίστηκαν, κινδύνεψαν με λιντσάρισμα, μαστιγώνονται δημόσια, κρατούνται ξεγυμνωμένοι και ποιος ξέρει τι άλλο

    •6.500 άνθρωποι (κυρίως δικαστικοί και στρατιωτικοί) έχουν μέχρι τώρα απολυθεί και/ή συλληφθεί, με βάση καταλόγους που ολοφάνερα προϋπήρχαν

    •Τους οχτώ τούς θεωρούν κιόλας ένοχους και συμμέτοχους στο πραξικόπημα – οπερέτα, ενώ οι ίδιοι λένε ότι απλά μετέφεραν τραυματίες, το ελικόπτερό τους δεν ήταν οπλισμένο, φοβήθηκαν να μη καταρριφθούν κι αυτοί όπως τα σκάφη δυο συναδέλφων τους κλπ

    •Θα τους χρεώσουν, επιπρόσθετα, το ότι διέφυγαν στη μισητή Ελλάδα

    •Προεξοφλείται ήδη η έκδοσή τους.

    Καταλαβαίνω ότι δεν είμαστε ΗΠΑ, που απέρριψαν αγέρωχα και άφοβα τις κατηγορίες Ερντογάν για ανάμιξή τους στο πραξικόπημα–οπερέτα, τον κάλεσαν σε αυτοσυγκράτηση και δεν ικανοποίησαν (τουλάχιστον μέχρι τώρα) την απαίτησή του για έκδοση του κ. Φετουλάχ Γκιουλέν (ζει στην Πενσιλβάνια), στον οποίο ο Τούρκος πρόεδρος χρεώνει βολικότατα ό,τι έγινε την Παρασκευή. Είμαστε μια μικρή χώρα. Υπάρχουν όμως στην ελληνική, ευρωπαϊκή και διεθνή έννομη τάξη διαδικασίες για την προστασία ανθρώπων που κινδυνεύει η τιμή, η σωματική ακεραιότητα ή και η ζωή τους ακόμα. Μετέχουμε σε διεθνείς οργανισμούς, δεν είμαστε μόνοι μας.

    Θα συνιστούσα λοιπόν στους κυβερνώντες να μη βιάζονται να βγάλουν συμπεράσματα για το βαθμό ανάμιξης των «8» στα γεγονότα, να μη θεωρούν σώνει και καλά ότι οι «8» είναι αντιδημοκρατικά στοιχεία, να μην καλλιεργούν κλίμα άμεσης παράδοσής τους στον κ. Ερντογάν (η Τουρκία λέει ότι σε 15 μέρες θα έχουν εκδοθεί) και –ιδίως– να μη θεωρούν ότι η τουρκική κυβέρνηση, και μάλιστα τώρα που κατέστειλε το πραξικόπημα–οπερέτα, περνιέται σαν το απαύγασμα της δημοκρατίας.

    Σε πρώτη φάση, ας αφεθεί το αρμόδιο δικαστήριο να κρίνει ανεπηρέαστα το αίτημα του πολιτικού ασύλου.

    Πολύ φοβάμαι ότι στις λίγες επόμενες βδομάδες θα τρίβουμε τα μάτια μας από την ένταση της αυταρχικότητας που θα δείξει ο κ. Ερντογάν, σουλτάνος και Κεμάλ και Κιμ Γονγκ Ουν μαζί (εμφανίζεται πάγια με το γαμπρό και το γιο του). Ο πρωθυπουργός του (και αχυράνθρωπός του) ήδη μιλάει για την «ποινή που ταιριάζει» σ΄ όσους αναμίχτηκαν στο πραξικόπημα–οπερέτα. Και αμφιβάλλει κανείς ότι η μπάλα θα πάρει και δημοκράτες, κοσμικούς, Κούρδους, αριστερούς, ευρωπαϊστές και άλλους, έστω κι αν είχαν καταδικάσει το πραξικόπημα;

    Μου φαίνεται πολύ άχαρο και ανήθικο να στείλουμε οχτώ ανθρώπους στην «ποινή που τους ταιριάζει», δηλαδή στον προαποφασισμένο ηθικό και ίσως βιολογικό τους θάνατο, ποινή που λένε ότι θα επαναφέρουν.

  15. Ο/Η Αλκ Zet λέει:

    Σχετικά με το Βούλγαρο:

    Κύριε Λασκαράτο, με απογοητεύσατε. Είναι δυνατόν, εσείς (ορθολογιστής ων), να αμφισβητείτε την ευθυκρισία τους; Τι δεν καταλαβαίνετε; Μόνο και μόνο από το γεγονός ότι ήθελε να φύγει από τη Βουλγαρία τεκμαίρεται ότι ήταν ψυχοπαθής!

    Σοβαρά τώρα: Διαβάζοντας τις εφημερίδες της εποχής, διαπιστώνω ότι ο άνθρωπος (χωρίς υπερβολή, σχεδόν κάθε εφημερίδα τον έγραφε με ελαφρώς διαφοροποιημένο επώνυμο) προσπάθησε, με κάθε τρόπο, να εξηγήσει ότι εάν δεν είσαι υψηλόβαθμο μέλος του κόμματος, είναι αδύνατο να ταξιδέψεις σε χώρα εκτός του λεγόμενου «ανατολικού μπλοκ». Εκπλήσσομαι με αυτή την απορριπτική Απόφαση. Και βέβαια τώρα, το δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση θεωρείται αυτονόητο. Τότε όμως, ήταν ακόμη νωπές οι μνήμες της χούντας (κατά σύμπτωση, τις ίδιες μέρες αφενός γίνοταν η Δίκη των πρωταίτιων πραξικοπηματιών στην Αθήνα και αφετέρου γίνονταν Δίκες βασανιστών και στην Αθήνα και σε ολόκληρη την Ελλάδα). Δεν γνωρίζω εάν οι συγκεκριμένοι Δικαστές ζουν ακόμη· εάν ζουν θα τους παρακαλούσα να πουν αν όλα αυτά τα (σχεδόν 41) χρόνια μπορούν να κοιμούνται με τις τύψεις που τους βαρύνουν.
    Επίσης, ο Δικηγόρος του επικαλέστηκε και το πραγματικό γεγονός ότι η (ζητούσα την έκδοση του) Βουλγαρία είχε ήδη δώσει πολιτικό άσυλο σε Τούρκο αεροπειρατή (δεν ξέρω αν αυτό το γεγονός μπορεί να αποτελέσει επιχείρημα).
    Τέλος, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, επιθυμούσε να εγκατασταθεί μόνιμα στην Αυστραλία.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Οι δικαστές ήταν Εφέτες.
      Αν ζει κάποιος θα πρέπει να είναι 90άρης.
      Θα τον έχει συγχωρήσει ο «πνευματικός» του ο όσιος Εφραίμ ή ο ιερός Αμβρόσιος της Αιγιαλείας, που νομίζω πως χαίρουν της εκτιμήσεως πολλών ενάρετων δικαστικών λειτουργών.
      Δεν υπάρχει θέμα τύψεων, άλλωστε ο άνθρωπος εκτελούσε εντολές.
      Μόνο που ο γερο-Καραμανλής δεν είχε την προστυχιά του Τσίπρα να ανακοινώνει ο ίδιος τις δικαστικές αποφάσεις, 15 ημέρες πριν βγουν.
      Η Δεξιά δεν είχε ποτέ την φαντασία και την τόλμη της Αριστεράς!

      • Ο/Η Αλκ Zet λέει:

        Σχετικά με το Βούλγαρο «ψυχοπαθή»:
        Βλέπω ότι, για πολλοστή φορά στο blog σας (και όχι μόνο), η συζήτηση έχει ξεφύγει από το θέμα. Σ’ αυτό έχω συμβάλει και με το προχθεσινό σχόλιο μου (φταίω κι εγώ).
        Ίσως, μελλοντικά θα έπρεπε να κάνετε αφιέρωμα γι’ αυτόν τον άνθρωπο· το χρωστάμε: αφενός στη μνήμη του (αν και δεν υπάρχει ματαθάνατον ζωή ούτε καν ψυχή) και αφετέρου στον ιστορικό του μέλλοντος.
        ps για όσες και όσους τυχόν το αγνοούν, για έρευνα σε εφημερίδες και περιοδικά, εκτός από την Εθνική Βιβλιοθήκη, υπάρχει και η Βιβλιοθήκη της Βουλής.

      • Ο/Η Βελερεφόντης Δεκαβάλας, οινοχόος. λέει:

        Αν υπήρχαν καλοί δημοσιογράφοι, ανεξάρτητοι, τίμιοι, ικανοί, ένας θα είχε πάει από τότε να βρει στη Βουλγαρία, γονείς, φίλους, γείτονες, συναδέλφους κλπ για να μάθουμε γι’αυτόν που δολοφόνησε το πολιτικοδικαστικό σύστημα της Ελλάδας και η αδιαφορία των πολιτών της, που πιστεύουν πως τους χρωστάει όλος ο κόσμος.

    • Ο/Η Αριστείδης Καρατζόγλου λέει:

      Το κλίμα προσέγγισης μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας που καλλιεργείτο εκείνο το διάστημα προφανώς βάρυνε υπέρ της απορριπτικής απόφασης χορήγησης ασύλου. Όπως διάβασα στο ίδιο φύλλο της «Μακεδονίας» που ανακοίνωσε την αεροπειρατεία, ο Καραμανλής βρισκόταν την ημέρα εκείνη στη Σόφια και τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ήταν προγραμματισμένη επίσημη επίσκεψη του Σεραφείμ στην Εκκλησία της γείτονος.

      • Ο/Η Αλκ Zet λέει:

        Έχετε δίκιο. Μάλλον «βάρυνε» κι αυτή η προσέγγιση· αν και τότε (στην «αφελή» νεότητά μου) νόμιζα ότι η Δικαστικη λειτουργία είναι ανεξάρτητη σκοπιμοτήτων! Βέβαια, δεν πρέπει να παραβλέπουμε και την παροιμιώδη αδιαφορία των Ελλήνων Δικαστών (και όχι μόνο).

  16. Ο/Η Φιλόλογος λέει:

    EpXr4


    Το άσυλο σε άλλες εποχές

    Προστέθηκε από 24grammata

    Αρχαία χρόνια

    Το πολιτικό Άσυλο είναι ένας πανάρχαιος θεσμός. Μπορούμε να πούμε , ότι υπάρχει από την εποχή των αρχαίων ιερών και κατόπιν των αρχαίων σχολών. Όχι, λοιπόν, με την έννοια των νόμων για τους πρόσφυγες, όπως αυτοί που διαθέτουμε σήμερα λόγω παγκοσμιοποίησης και μαζικής μετανάστευσης. Σε αυτά τα μέρη κατέφευγαν, ως ικέτες θα λέγαμε, αρκετοί άνθρωποι, οι οποίοι διώκονταν από διαφόρους, ακόμη και κακοποιοί, δολοφόνοι και διάφοροι άλλοι. Το να εισέλθει κάποιoς στο Aσυλο και να τους συλλάβει ή κακοποιήσει θεωρείτο μία κακή εξαιρετικά και ιερόσυλη πράξη. Από μία τέτοια ιστορική περίπτωση προέκυψε η έκφραση “Κυλώνειο(ν) άγος” . Όταν κάποιοι σκότωσαν μέσα και πλάι στην Ακρόπολη, σε ένα ιερό, της προστάτιδας των Αθηνών Πολιάδος Αθηνάς υποστηρικτές ενός “ευγενή”(όπως λέγονταν τότε) Αθηναίου, του Κύλωνα, που ήθελε να πάρει την εξουσία με επανάσταση. Τους εξαπάτησαν με το να υποσχεθούν αναίμακτη παράδοση. Το περιστατικό αναφέρει ο ίδιος ο Θουκυδίδης στις “Ιστορίες”, ενώ συνέβη είτε το 636 είτε το 632 π.Χ.. ΄Η όλη ιστορία τότε προκάλεσε φρίκη στους γενικά ευσεβείς Αθηναίους και έδιωξαν τον ολιγαρχικό κυβερνήτη της Μεγακλή. Ο λοιμός που συνέβη κατόπιν του γεγονότος θεωρήθηκε “θεία Δίκη”, ας πούμε “Νέμεση” ή (“Τίσις”), για το γεγονός.

    Άνεμος πνεύσας αθρόον τα μεν φύλλα κατέβαλε, γυμνὸν δε ημίν το δένδρον έδειξε
    Φύσηξε ο άνεμος και σκόρπισε τα φύλλα και μας παρουσίασε γυμνό το δένδρο …

    Ο ευνούχος Ευτρόπιος υπήρξε Ύπατος (πρωθυπουργός) του αυτοκράτορα Αρκαδίου σύγχρονος του Ιωάννη Χρυσόστομου. Ήταν μισητός στο λαό λόγω της σκληρότητας και της αρπακτικότητάς του. Διώχτηκε από την αυτοκράτειρα Ευδοξία. Ο λόγος του πατριάρχη Ιωάννη προς τον Ευτρόπιο γράφτηκε το 399 μετά την εκτέλεσή του, η οποία έγινε παρά τις προσπάθειες του Ιωάννη για να γλυτώσει την εκτέλεση.

    ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ ΕΥΤΡΟΠΙΟΝ ΕΥΝΟΥΧΟΝ ΠΑΤΡΙΚΙΟΝ ΚΑΙ ΥΠΑΤΟΝ.
    Μετάφραση: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, © 2006. Επιτρέπεται η ελεύθερη χρήση του υλικού με αναφορά στην πηγή προέλευσής του
    Πάντοτε μέν, ἰδιαιτέρως ὅμως τώρα εἶναι κατάλληλος ὁ καιρὸς νὰ ποῦμε:
    Ματαιότητα ματαιοτήτων, καὶ ὅλα εἶναι ματαιότητα.
    Ποῦ εἶναι τώρα ἡ ἐντυπωσιακὴ πρωθυπουργικὴ στολή;
    Ποῦ εἶναι οἱ πανηγυρικοὶ φωτισμοί, τὰ χειροκροτήματα, οἱ χοροί, τὰ συμπόσια καὶ τὰ πανηγύρια;
    Ποῦ εἶναι τὰ στεφάνια καὶ οἱ πολύτιμες χλαμύδες καὶ ὁ θόρυβος τῆς πόλεως καὶ οἱ ζητωκραυγὲς τοῦ ἱπποδρόμου καὶ οἱ κολακεῖες τῶν θεατῶν;
    Ὅλα ἐκεῖνα χάθηκαν.
    Φύσηξε ὁ ἄνεμος καὶ σκόρπισε τὰ φύλλα καὶ μᾶς παρουσίασε γυμνὸ τὸ δένδρο νὰ σείεται μέχρι τὶς ρίζες του…

    Νύχτα ἦσαν ὅλα ἐκεῖνα καὶ ὄνειρο, καὶ μὲ τὸ ποὺ ἦρθε ἡ ἡμέρα ἐξαφανίστηκαν. Ἄνθη ἀνοιξιάτικα ἦσαν καὶ περνῶντας ἡ ἄνοιξι μαράθηκαν ἐντελῶς. Σκιὰ ἦσαν, καὶ πέρασε. Καπνός, καὶ διαλύθηκε. Σαπουνόφουσκες ἦσαν, καὶ ἔσπασαν. Ἀράχνη, καὶ διαλύθηκε…

    Δὲν σοῦ ἔλεγα συνέχεια ὅτι ὁ πλοῦτος εἶναι δραπέτης;
    Ἐσὺ ὅμως δὲν μὲ ἀνεχόσουν.
    Δὲν σοῦ ἔλεγα τότε ποὺ συνεχῶς μὲ μάλωνες ἐπειδὴ σοῦ ἔλεγα τὴν ἀλήθεια, ὅτι ἐγὼ σὲ ἀγαπῶ περισσότερο ἀπὸ ἐκείνους ποὺ σὲ κολακεύουν;
    Ἐγὼ ποὺ σὲ ἐλέγχω, σὲ φροντίζω περισσότερο ἀπὸ ἐκείνους ποὺ παραβλέπουν τὰ λάθη σου;
    Δὲν πρόσθετα στὰ λόγια αὐτὰ ὅτι εἶναι περισσότερο ἄξια ἐμπιστοσύνης τὰ τραύματα ποὺ σοῦ προξενοῦν οἱ φίλοι παρὰ τὰ πρόθυμα φιλήματα τῶν ἐχθρῶν;
    Ἂν ἀνεχόσουν τὰ δικά μου τραύματα, δὲν θὰ σοῦ προξενοῦσαν τὰ φιλήματα τῶν ἐχθρῶν αὐτὸν ἐδῶ τὸν θάνατο.
    Διότι τὰ δικά μου τραύματα προξενοῦν ὑγεία, ἐνῶ τὰ φιλήματα τῶν ἐχθρῶν δημιούργησαν ἀθεράπευτη ἀσθένεια.

  17. Ο/Η Κάπας Σ. λέει:

    1.Από τα σχόλια κανείς καταλαβαίνει,γιατί πέτυχε το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου!
    2.Υπάρχει ένα ερώτημα,που διατυπώνουν ΌΛΟΙ όσοι έχουν τον κοινό νου:Γιατί κατέφυγαν σε μας,που μας θεωρούν εν δυνάμει εχθρούς τους κι όχι δίπλα και δη στο μαλακό μουσουλμανικό υπογάστριο της γείτονος»φίλης» Βουλγαρίας!Τώρα μ’αυτούς είμαστε και στην ίδια ένωση!!
    3.Δεν ξέρω τι θα γίνει τελικά ούτε εισηγούμαι,όπως κάνουν έτεροι τινές,ΤΙΠΟΤΑ!!Εκείνο που με εν-
    διαφέρει είναι να έχω το κεφάλι μου ήσυχο κι ας πούνε-οι εκ του ασφαλούς «δημοκράτες»σαν εκείνους τους αναρχοάπλυτους,που καταλαμβάνουν κτίρια,θύουν και απολύουν κατά το δοκούν-, ό,τι στο διάολο θέλουν!!
    4.Ο Ερντογάν, δυστυχώς,ως μη χριστιανός ΔΕΝ ξέρει το περίφημο ρητό:»Λάκκον ώρυξεν και ανέσκαψεν αυτόν και ΕΜΠΕΣΕΙΤΑΙ εις βόθρον,ον ειργάσατο»!Από τούδε και εφεξής θα τον κυνηγάει το αίμα,που χύθηκε,αλλά κι αυτό,που ετοιμάζεται να χύσει!!Φαίνεται ότι ΔΕΝ ξέρει καθό-
    λου ιστορία!!
    5.Ένα σύνθημα των κουκουέδων,αν δεν απατώμαι:»Το αίμα κυλάει,ΕΚΔΊΚΗΣΗ,ζητάει»!!Λοιπόν ΠΟΤΈ δε θα είναι ήσυχος ο ύπνος του!!
    6.Τέλος,αν είδατε τα ακροδεξιά ιστολόγια,ΑΝΟΙΞΕ η όρεξή τους για πραξικόπημα κι εδώ!!Και οι Έλληνες στρατιωτικοί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΛΙΘΙΟΙ!!!
    Αυτά προς το παρόν!!

  18. Ο/Η του κώλου λέει:


    Εφημερίδα των Συντακτών, 18/7
    Πέτρος Ζερβός

  19. Ο/Η του Κουρή λέει:

  20. Ο/Η Πάνος Ψεκασμένος λέει:

    Ο υπαρχηγός του Στρατού.
    Το καθεστώς Ερντογάν ξεφτιλίζει το στρατό του.

    • Ο/Η Θεολόγος λέει:

      Θα αγιάσει ο Τούρκος στρατηγός

      http://koukfamily.blogspot.gr/2015/12/blog-post_470.html

      Ο Όσιος Βαρσανούφιος της Όπτινα & ο Τούρκος στρατηγός που έγινε μάρτυρας …


      Όσιος Στάρετς Βαρσανούφιος της Όπτινα Ρωσίας (+1913)
      Διοικητής του Τουρκικού στρατού κατά τον Ρωσοτουρκικό πόλεμο (1853 – 1856)

      Ο Γιουσούφ Ογλού ήταν κάποτε πασάς, στρατηγός και διοικητής των Τουρκικών Δυνάμεων. Οι Τούρκοι, μόλις έμαθαν ότι πρόδωσε το Ισλάμ, τον συνέλαβαν ζωντανό και με αιχμηρά αντικείμενα – λεπίδες και ξυραφάκια – χάραξαν σταυρούς σε όλο το μήκος της πλάτης και του στήθους του. Ο στάρετς Βαρσανούφιος ήταν ένας από τους μεγαλύτερους αγίους γέροντες που έζησαν στην Όπτινα. Ένας άθεος αξιωματικός του τσαρικού στρατού, όχι απλά μεταστράφηκε, αλλά έγινε ιερομόναχος και Άγιος της Εκκλησίας και έβαλε στον δρόμο του Θεού ένα διοικητή των Τουρκικών Δυνάμεων!

  21. Ο/Η του Βίτσα λέει:

    Βίτσας: Πολύ ισχυρό το επιχείρημα της Τουρκίας για έκδοση των 8 στρατιωτικών

    Πρώτη καταχώρηση: 18/07/2016 – 11:37

    Συνεχίζει τη «σκούπα» ο Ερντογάν: Απέλυσε 15.200 άτομα και διέταξε 1.577 πρυτάνεις και κοσμήτορες να παραιτηθούν
    Huffington Post Greece‎ – Πριν από 23 ώρες

    Σε μια εκκαθάριση μαμούθ προχώρησε σήμερα στο υπουργείο Παιδείας ο Ερντογάν …

    [Tribune]: «Καθαρίζει» και την Παιδεία ο Ερντογάν – Απέλυσε 15.200 υπαλλήλους
    multi-news.gr‎ – Πριν από 22 ώρες
    Περισσότερες ειδήσεις για ερντογαν απέλυσε

    Ο Ερντογάν απέλυσε 21.000 εκπαιδευτικούς | http://www.athensvoice.gr

    http://www.athensvoice.gr/article/ειδήσεις/ο-ερντογάν-απέλυσε-21000-εκπαιδευτικούς

    Πριν από 21 ώρες – Το υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας ανακάλεσε τις άδειες 21.000 εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ιδιωτικά ιδρύματα, δήλωσε την Τρίτη …

  22. Ο/Η Κάπας Σ. λέει:

    Ο Alkzet φαίνεται ότι δε ζούσε την 21η Απριλίου του 1967. Βρισκόμουν τότε με την τρίτη λυκείου εκδρομή στη Χαλκίδα.Όχι μόνο μας έπιασαν στον ύπνο,αλλά φύγαμε μετά από μύρια βάσανα και διαδικσίες,με παραπεμπτικό της στρατιωτικής αρχής και με τη ΔΙΑΤΑΓΉ,να μην περάσουμε από Αθήνα!Να μή σταματήσουμε ΠΟΥΘΕΝΑ παρά μόνο σε αδήριτη ανάγκη,υποστήκαμε ελέγχους σε καίρια σημεία κι όταν φτάσαμε στην Πάτρα διατάχτηκε ο οδηγός να μας διανείμει στα σπίτια μας!!
    Έτσι έζησα την 1η ημέρα εκείνου του πραξικοπήματος!!Απο κει να ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ πώς έγινε και επικράτησε για 7 χρόνια το πραξικόπημα!!

    • Ο/Η Αλκ Zet λέει:

      Βίωσα (λόγω ηλικίας) την αποτελεσματικότητα αμφοτέρων των πραξικοπημάτων (21.4.1967 & 25.11.1973), καθώς και το οπερεττικό αντικίνημα των αντιχουντικών καραβανάδων του πολεμικού ναυτικού (το 1973). Βιώσαμε (εξ αποστάσεως) και την αποτελεσματικότητα του πραξικοπήματος του καραβανά Εβρέν (το 1980). Αυτά λοιπόν που γράφετε είναι άσχετα. Να πιθανολογήσω, κι εγώ με τη σειρά μου, ότι δεν έχετε κάνει (κανονική) θητεία; Ανέκαθεν οι Έλληνες καραβανάδες ήταν πιο ηλίθιοι (gau*) από τους Τούρκους καραβανάδες. Τι δεν καταλαβαίνετε;
      Από που συνάγετε ότι είμαι άνδρας;
      * gau: η σύντμηση του gao – biu (greek army officers – best in universe)!

  23. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ενώ στη Βουλή γελοιοποιείται ο φίλος του καθεστώτος Ερντογάν (και των μητροπολιτών του ΣΔΟΕ) Βίτσας:

    [Ο κ. Βίτσας υποστήριξε, ότι παραφράστηκαν οι δηλώσεις του σχετικά με τους οκτώ Τούρκους στρατιωτικούς και τόνισε ότι ο χαρακτηρισμός του, περί ισχυρού τουρκικού επιχειρήματος, σε ότι αφορά την έκδοσή τους, συνδέεται με την παραβίαση της συνταγματικής νομιμότητας.
    Από την πλευρά του, ο κ. Δένδιας κάλεσε τον κ. Βίτσα να ξεκαθαρίσει τι ακριβώς εννοούσε, σημειώνοντας ότι αν χαρακτήρισε ισχυρό το τουρκικό επιχείρημα για την έκδοσή τους, τότε έχει διενεργήσει ατόπημα],
    έχουμε και αθλιότητες βουλευτίνας του ΣΥΡΙΖΑ που ζητά να παραδοθούν ικέτες Τούρκοι αξιωματικοί στο δήμιο και στα βασανιστήρια ενός παρανοϊκού τύραννου:

    Υπέρ της παράδοσης των Τούρκων αξιωματικών η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ελένη Αυλωνίτου

    Ιούλ 21, 2016

  24. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    ΔΙΕΘΝΗ
    Το αύριο, μια μαύρη χώρα: δάκρυα, φόβος και βαλίτσες στην Πόλη

    Η Κωνσταντινούπολη ζει το τέλος μιας εποχής, καθώς οι ξένοι αποχωρούν ομαδικά και πολλοί νεαροί Τούρκοι ετοιμάζουν βαλίτσες. Κάθε μέρα που περνά μετά το πραξικόπημα-φιάσκο, οι φόβοι για την επερχόμενη ενίσχυση της απολυταρχίας του Έρντογαν γίνονται πιο αληθινοί.
    […]
    Μπααντέ, δημόσιος υπάλληλος, Βαν
    Νιώθω ότι πνίγομαι στην καθημερινότητά μου. Από τη μια ο πόλεμος που μαίνεται στην Ανατολή, από την άλλη ο πολιτικός κατήφορος, έχω χάσει κάθε πίστη στην Τουρκία και έχω σχεδιάσει την αποχώρησή μου. Όταν βρήκα αυτή τη δουλειά εδώ στο Βαν, πριν επτά χρόνια, ήμουν πολύ χαρούμενη. Έχω μεγαλώσει στην Άγκυρα, σε περιβάλλον εντελώς κοσμικό, πολύ προστατευμένη. Το 2009 στις κουρδικές επαρχίες βασίλευε η ειρήνη και εγώ, που είμαι αριστερή, άθεη και αντεθνικίστρια, ήθελα πολύ να συμβάλω σε όλο αυτό.

    Πέρασα εδώ όμορφα χρόνια. Παρότι προέρχομαι από μεγαλοαστικό περιβάλλον, δεν είχα καμία δυσκολία προσαρμογής στο Βαν. Έκανα πολλούς φίλους και αγαπούσα πολύ τη δουλειά μου, ένιωθα ότι προσφέρω στους πλέον κατατρεγμένους, που είναι ακριβώς οι Κούρδοι. Περιέργως, εδώ στο Βαν αισθανόμουν πολύ πιο ελεύθερη. Η κουρδική κοινωνία δεν διέπεται από αυτό το μείγμα δολοφονικού εθνικισμού και θρησκοληψίας που συναντάς τόσο συχνά στην κεντρική Ανατολία. Είμαι μια γυναίκα που στα σαράντα τόσα μου είμαι ανύπαντρη, ντύνομαι κάπως σαν χίπισσα, βγαίνω έξω μόνη το βράδυ και είμαι άθεη. Και όμως, ποτέ δεν με αντιμετώπισαν δίχως σεβασμό ή χωρίς εγκαρδιότητα.

    Για μένα τα πράγματα άλλαξαν ριζικά με την κατάρρευση της ειρηνευτικής διαδικασίας. Πέρσι, όταν από το διαμέρισμά μου στο Βαν άκουσα τους πρώτους πυροβολισμούς από τα περίχωρα, έκανα αίτηση να επιστρέψω στην παλιά μου υπηρεσία στην Άγκυρα. Δεν φοβάμαι για την ασφάλειά μου. Δεν αντέχω την οργή και την θλίψη που μου προκαλούν οι πυροβολισμοί. Αναρωτιέμαι αν ο στρατός μας την στιγμή εκείνη σκοτώνει αμάχους, παιδιά. Τώρα μετά το πραξικόπημα όλοι αναρωτιούνται αν θα μας ξημερώσει εμφύλιος πόλεμος μεταξύ Τούρκων. Ξεχνούν όμως πως στο τουρκικό Κουρδιστάν ο πόλεμος μαίνεται και τα μέσα ενημέρωσης αποφεύγουν να τον παρουσιάσουν ως έχει. Οι εικόνες από την παλιά πόλη του Ντιγιάρμπακιρ θυμίζουν πια το Χαλέπι…

    Εκτός από τον πόλεμο, άλλαξαν και τα πράγματα στην υπηρεσία μου. Όταν μας είχαν προσλάβει, είχε μόλις αρχίσει η ειρηνευτική διαδικασία και το κράτος αναζητούσε καταρτισμένα στελέχη για την ανάπτυξη της περιοχής. Δεν μας προσέλαβαν με πολιτικά κριτήρια. Νομίζω πως σταδιακά το υπουργείο στην Άγκυρα θορυβήθηκε καθώς οι πέντε-έξι νέοι που διοριστήκαμε εδώ, όλοι Τούρκοι από τη δυτική Τουρκία, ταυτιστήκαμε απολύτως με τα αιτήματα του κουρδικού αγώνα για πολιτιστική χειραφέτηση. Δεν μπορούσαν νομικά να μας μεταθέσουν, αλλά από κάποιο σημείο κι έπειτα κάθε πρόσληψη άρχισε να γίνεται με πολιτικά κριτήρια. Άρχισαν να κάνουν πολύ συχνά “έρευνες” για τις ιδέες και τις συνήθειές μας, κι ο καθένας μας απέκτησε μακρότατο φάκελο. Ένας από τους πρώην συναδέλφους μου μεταπήδησε στην ΜΙΤ και γνωρίζω πως ένας άλλος του αναφέρει ό,τι γίνεται εδώ μέσα με κάθε λεπτομέρεια.

    Αστυνομικοί διαλύουν συγκέντρωση στην Κωνσταντινούπολη που οργανώθηκε από την LGBT κοινότητα, 19 Ιουνίου 2016. [OZAN KOSE / AFP]
    Καθώς είμαι εδώ σε απόσπαση έχω δικαίωμα επιστροφής στα κεντρικά του υπουργείου στην Άγκυρα, και σε τρία χρόνια, έπειτα από 20χρονη υπηρεσία, δικαίωμα να ζητήσω σύνταξη και να αποχωρήσω. Αυτό ακριβώς θα κάνω. Για τρία χρόνια θα παραμείνω εκεί, και μετά θα φύγω. Έχω αρχίσει να ψάχνω δουλειά σε ΜΚΟ του εξωτερικού. Όσο παραμείνω στην Άγκυρα, θα κρατήσω πολύ χαμηλό προφίλ. Δεν πρόκειται να είμαι ανοιχτή στους συναδέλφους μου όπως ήμουν εδώ, δεν πρόκειται να τους πω πως είμαι άθεη, αριστερή και ακούω ροκ! Ακόμη περισσότερο δεν θα πω πως, αν και καταδικάζω το ΡΚΚ, θεωρώ την κρατική τρομοκρατία ακόμα χειρότερη!

    Μέχρι πέρσι το καλοκαίρι διατηρούσα κάποια αισιοδοξία. Τον Ιούνιο το ΑΚΡ έχασε την αυτοδυναμία και όλως τυχαίως ξεκίνησε ένα κύμα τρομοκρατικών επιθέσεων σε όλη την χώρα. Ο φόβος του κόσμου τους έκανε να προτιμήσουν την ασφάλεια που υποσχόταν το ΑΚΡ, και κοίτα που φθάσαμε. Δεν ξέρω τι να πρωτοπιστέψω για το πραξικόπημα, αλλά τα πράγματα δεν είναι πάντοτε όπως φαίνονται, αυτό με έχει μάθει η ιστορία της Τουρκίας. Οι σκηνές με τα λιντσαρίσματα που επαναλαμβάνονται καθημερινά με κάνουν να πιστεύω πως δεν έχω καμία σχέση με αυτούς τους ανθρώπους.

    Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που δεν έχω παιδιά και είμαι απολύτως ελεύθερη στις επιλογές μου. Φαντάζεσαι πώς είναι να πρέπει να μεγαλώσεις ένα παιδί σ’ αυτό το χάος; Όταν μεγάλωνα στην Άγκυρα δεν είχα σκεφτεί ποτέ να ζήσω εκτός Τουρκίας. Όχι, δεν ήμουν εθνικίστρια, απλώς αισθανόμουν πάντα πολύ πιο άνετη στην γλώσσα μου. Κοιτώντας πίσω, συνειδητοποιώ πως είχα μεγαλώσει σε μία φούσκα, χωρίς να έχω καμία επαφή με το θρήσκο και συντηρητικό κομμάτι του πληθυσμού που δυστυχώς πλειοψηφεί. Η τοποθέτησή μου στις κουρδικές περιοχές με προσγείωσε, οι εξελίξεις τα τελευταία χρόνια με απογοήτευσαν. Σήμερα, δεν βλέπω την ώρα να φύγω.

    Οζάν, επενδυτής και επιχειρηματίας, Κωνσταντινούπολη
    Δεν θα μάθουμε ποτέ ποιοι υποκίνησαν τους στασιαστές της Παρασκευής. Ό,τι κι αν λέγεται δεν είναι παρά προϊόν εικασιών. Πραγματικά δεν μπορώ να κατανοήσω τι στο καλό περίμεναν όσοι συμμετείχαν. Σχεδόν κανείς δεν προτιμά το πραξικόπημα από τη στρεβλή δημοκρατία του Έρντογαν. Αν αυτό πετύχαινε, τι θα επεδίωκαν; Θα έπρεπε να γνωρίζουν πως δεν θα είχαν την στήριξη της κοινής γνώμης. Πώς θα παρέμεναν στην εξουσία; Ήταν κακός υπολογισμός ή ηλιθιότητα;

    Το μόνο σίγουρο είναι πως η πολιτική και κοινωνική ένταση θα αυξηθεί επικίνδυνα. Το κράτος δικαίου είναι σημαντικότατη έννοια, δεν νοείται δημοκρατικό πολίτευμα χωρίς αυτό. Κι όμως, φαίνεται πως θα το ξεκάνουν τελείως. Από πότε αρκεί μια απλή καταγγελία για την απόδοση κατηγοριών; Ο χαφιεδισμός είναι στην ημερήσια διάταξη, όπως και ο διωγμός με κριτήρια ιδεολογικά.

    Πολλοί φίλοι μου συζητούν να φύγουν, ακριβώς γιατί δεν αντέχουν την ένταση και γιατί θεωρούν πως ο τρόπος ζωής τους τελεί υπό διωγμό. Τους καταλαβαίνω απολύτως. Η Τουρκία δεν είναι εύκολο μέρος να ζήσεις. Ίσως όταν είσαι ξένος είναι πολύ ευκολότερο, σου αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια ανοχής. Είναι μια σκληρή κοινωνία. Δυστυχώς, ο Τούρκος στον δρόμο δεν σέβεται παρά την ισχύ –ή τουλάχιστον την παράσταση της ισχύος. Η ευγένεια, ο πασιφισμός, η διαλλακτικότητα γίνονται αντιληπτά ως αδυναμία. Αυτό δυστυχώς χειροτερεύει τα τελευταία χρόνια, καθώς ο Έρντογαν και το κόμμα έχουν θεοποιήσει την έννοια του λαϊκού, απλού ανθρώπου, που είναι ένα συνώνυμο, δυστυχώς, για τον αλήτη και τον νταή. Ο ίδιος ο Έρντογαν μιλά και συμπεριφέρεται σαν νταής και δυστυχώς αυτό επαυξάνει πολύ την δημοτικότητά του σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Είχαμε τα τελευταία χρόνια μιαν εξύψωση του λούμπεν και μία πραγματική καταβαράθρωση του “μορφωμένου”, του “ελιτιστή”, του “κουλτουριάρη”, που παρουσιάζεται ως αντεθνικός, κίβδηλος, δυτικόπληκτος, θηλυπρεπής και άθεος. Βαδίζουμε έτσι σε μια ακόμη πιο βίαιη κοινωνία.

    Παράλληλα έχουμε και την αύξηση όλης αυτής της θεατρινίστικης θρησκευτικότητας, που αφορά μονάχα στο τυπικό της λατρείας και δεν συνοδεύεται από ουσία. Τουναντίον, συμβαδίζει με μια υποκρισία πρωτοφανή –αναρίθμητα ήταν τα σεξουαλικά και άλλα σκάνδαλα μορφών που εμφανίζονται ως υπέρμαχοι ενός πιο ισλαμικού τρόπου ζωής. Στο παρόν όμως κλίμα της βίας και των λιντσαρισμάτων, πολλά μέλη της εκκοσμικευμένης μειοψηφίας αισθάνονται πως δεν μπορούν να τα βάλουν με την επιθετικότητα της πλειοψηφίας. Είναι τόσο πολλοί εκείνοι που θέλουν να φύγουν, αλλά ας μη γελιόμαστε –πρέπει να έχεις χρήματα, κάποιαν επαγγελματική κατάρτιση και να γνωρίζεις μια ξένη γλώσσα για να φύγεις. Ιδίως σήμερα που η Ευρώπη βρίσκεται σε κρίση.

    Διαφωνώ με όσους πιστεύουν πως βάση της κοινωνικής μετάλλαξης και των συγκρούσεων είναι το ισλάμ. Το ισλάμ –και δη το πολιτικό ισλάμ– είναι το όχημα δια του οποίου οι κατώτερες τάξεις, σε μια κοινωνία τόσο διαστρωματωμένη, εκφράζουν τα πολιτικά τους αιτήματα. Η βία και τα λιντσαρίσματα έχουν τον ίδιο λόγο –την οργή που προκαλεί ο κοινωνικός αποκλεισμός. Νομίζω πως αν γεφυρωνόταν κάπως το κοινωνικό χάσμα –σε οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο– το πολιτικό ισλάμ θα αργοπέθαινε. Όσο οι δύο Τουρκίες δεν βρίσκουν έναν τρόπο πολιτισμένης επικοινωνίας και συμβίωσης, η βία θα αποτελεί σταθερά εδώ.

    Έζησα 16 χρόνια στην Βρετανία. Επέστρεψα γιατί μου είχε λείψει το μέρος, η οικογένειά μου. Προς το παρόν δεν σκέφτομαι σοβαρά να φύγω, αλλά ταυτόχρονα δεν είμαι και αιχμάλωτος εδώ. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως τα πράγματα θα χειροτερέψουν πολιτικά και κοινωνικά, αλλά και οικονομικά. Νομίζω πως θα προσπαθήσω να κρατηθώ όσο μπορώ, αλλά έχω ήδη έτοιμο το plan B μου. Ουαί κι αλίμονο σε αυτούς που δεν έχουν την πολυτέλεια της επιλογής.

    Αλέξανδρος Μασσαβέτας
    Σπούδασε νομικά σε Αθήνα και Cambridge. Έζησε νομαδικά με βάση του την Πόλη (2003-2015). Εκεί έγραψε δύο βιβλία για την Κωνσταντινούπολη και ένα για την Μικρά Ασία, ενώ συνεργάσθηκε με ελληνικά και ξένα έντυπα. Σήμερα συνεχίζει την νομαδική του ύπαρξη, με βάση την Αθήνα.

    https://insidestory.gr/article/ayrio-mia-mayri-hora-dakrya-fovos-kai-valitses-stin-poli?token=VZW2Z9WRZS

  25. Ο/Η laskaratos λέει:

    Το καθεστώς Παππά-Τσίπρα θα τολμήσει να εκδώσει ανθρώπους που ζητούν άσυλο στους φίλους του στην Τουρκία;

    http://www.kathimerini.gr/878709/article/epikairothta/ellada/den-do8hke-asylo-stoys-e3i-apo-toys-oktw-toyrkoys-stratiwtikoys

    Δεν δόθηκε άσυλο στους έξι από τους οκτώ Τούρκους στρατιωτικούς

    Απορρίφθηκαν την Τρίτη σε πρώτο βαθμό τα αιτήματα ασύλου τεσσάρων εκ των οκτώ Τούρκων στρατιωτικών που είχαν φτάσει στην Αλεξανδρούπολη την επομένη του αποτυχημένου πραξικοπήματος στην πατρίδα τους, ενώ η Υπηρεσία Ασύλου δεν έκανε δεκτές τις αιτήσεις για συνέχιση της εξέτασης των υποθέσεων άλλων δύο στρατιωτικών για τις οποίες είχε εκδοθεί πράξη διακοπής.

    Επειτα από αυτή την εξέλιξη, μαζί και με την απορριπτική απόφαση που είχε βγει για έναν ακόμη στρατιωτικό στα τέλη Σεπτεμβρίου, συνολικά δεν έχει δοθεί άσυλο σε επτά από τους οκτώ Τούρκους και εκκρεμεί η απόφαση για έναν στρατιωτικό.

    Η δικηγόρος τους, Σταυρούλα Τομαρά, ανέφερε ότι θα ακολουθηθεί ό,τι προβλέπεται από τη νομοθεσία για εξέταση των υποθέσεών τους σε δεύτερο βαθμό.

    «Ήρθαμε στην Ελλάδα για να γλιτώσουμε τις ζωές μας και δεν επιθυμούμε να γίνουμε εργαλεία εξωτερικής πολιτικής και διμερών συμφωνιών», αναφέρουν σε δήλωσή τους οι 8 Τούρκοι στρατιωτικοί. Προσθέτουν ότι «δεν υπάρχει αίτημα έκδοσής μας στην Ελλάδα από τις 26 Αυγούστου 2016» και ότι «δεν έχουμε κατονομαστεί ως «τρομοκράτες» ούτε καν στη χώρα μας, εν τούτοις θεωρούμαστε «τρομοκράτες» από μία ελληνική κρατική υπηρεσία, που μας αποκλείει από τη διεθνή προστασία». Ακόμη, στη δήλωσή τους αναφέρουν: «δεχτήκαμε πιέσεις από υπαλλήλους της Υπηρεσίας Ασύλου να απολύσουμε τη δικηγόρο μας».

    Σχετικά με τις παραπάνω καταγγελίες η διευθύντρια της Υπηρεσίας Ασύλου Μαρία Σταυροπούλου, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Εφόσον οι αιτούντες έχουν στοιχεία για όσα επικαλούνται εναντίον της Υπηρεσίας, τους παρακαλούμε να τα καταθέσουν. Όσο για το περιεχόμενο της απόφασης, έχουν δικαίωμα να ασκήσουν προσφυγή».

  26. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ένα εξαιρετικό άρθρο που απαντά στο ερώτημα «Πού είναι οι διανοούμενοι;».
    Θα το ακούσει η πανάθλια κυβέρνηση, θα βρεθούν ΔΙΚΑΣΤΕΣ στην Αθήνα;

    http://www.kathimerini.gr/889295/opinion/epikairothta/politikh/oktw-yyxes-afhmenes-se-ellhnikes-syneidhseis

    ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ
    Οκτώ ψυχές αφημένες σε ελληνικές συνειδήσεις

    Τ​​ο απόβραδο της 15ης Ιουλίου, ο λοχαγός Σουλεϊμάν Εκγιανακτζί, πιλότος ελικοπτέρων διάσωσης, ένας γλυκομίλητος, καλλιεργημένος νέος άνθρωπος, βρισκόταν στο σπίτι του διαβάζοντας την «Ουτοπία» του Τόμας Μουρ. Τον διέκοψε ένα τηλεφώνημα που τον κάλεσε στη βάση του, όπου έλαβε τη διαταγή να πάει αμέσως να παραλάβει τραυματίες από το κέντρο της Κωνσταντινούπολης, όπου υπήρχε έκτακτη ανάγκη. Ομως το ελικόπτερό του, καθώς και άλλα δύο που συμμετείχαν στην αποστολή, δέχθηκε πυρά προσπαθώντας να προσεγγίσει τον προορισμό του. Λίγες ώρες αργότερα, ο Εκγιανακτζί και άλλοι επτά, τα πληρώματα των τριών ελικοπτέρων, ευρισκόμενοι υπό διωγμό, προσγειώθηκαν στην Αλεξανδρούπολη. Τους αναφέρουμε τώρα ως «οι οκτώ Τούρκοι αξιωματικοί». Αρχικώς όμως ήταν εννιά: ο ένατος προτίμησε να μείνει στην Τουρκία, βέβαιος ότι δεν θα αντιμετώπιζε πρόβλημα. Δυστυχώς δεν λογάριασε σωστά. Εκτοτε αγνοείται η τύχη του.

    Το βιβλίο που διάβαζε ο νεαρός λοχαγός το βράδυ του πραξικοπήματος είναι αυτό το οποίο εισάγει τη λέξη «ουτοπία», που δεν υπάρχει στην αρχαία γραμματεία. Γραμμένο το 1516, περιγράφει μια ιδανική κοινωνία, μια άλλη εκδοχή της πλατωνικής «Πολιτείας». Ο συγγραφέας του, ο Τόμας Μουρ, γνωστότερος στο ευρύ κοινό από τη βιογραφική ταινία «Ενας άνθρωπος για όλες τις εποχές», ήταν νομομαθής, φιλόσοφος και στο τέλος της ζωής του ανώτατος αξιωματούχος της Αγγλίας ως «Lord Chancellor», δηλαδή επικεφαλής του βασιλικού συμβουλίου το οποίο είχε τον τελευταίο λόγο στις νομικές υποθέσεις που έφταναν στην ανώτατη κρίση. Με σημερινή αντιστοιχία, ήταν ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου.

    Ο Τόμας Μουρ ανέλαβε το αξίωμα στα χρόνια του Ερρίκου του Η΄ και το άσκησε έως ότου ο βασιλιάς βαρέθηκε τη γυναίκα του και ορέχτηκε τη νεαρή Αν Μπολέιν. Καθώς στην Καθολική Εκκλησία δεν υπήρχε διαζύγιο, ο Ερρίκος έκανε αίτηση στον Πάπα να ακυρώσει τον γάμο του. Τα μέλη της αριστοκρατίας και οι επίσκοποι, φοβούμενοι τη βασιλική οργή, προσυπέγραψαν την αίτηση. Ο Μουρ όμως αρνήθηκε, θεωρώντας τους προβαλλόμενους λόγους ανεπαρκείς. Ο Πάπας απέρριψε την αίτηση, και ο Ερρίκος αντέδρασε με την απόσχιση της Εκκλησίας της Αγγλίας από την Αγία Εδρα. Ο Μουρ παραιτήθηκε από τη θέση του. Εξαλλος, ο Ερρίκος τον κλήτευσε στο ανώτατο δικαστήριο, στο οποίο μέχρι πρότινος εκείνος προήδρευε, όπου του ζητήθηκε να αναγνωρίσει τον βασιλιά ως ανώτατο αρχηγό της Εκκλησίας.

    Ο Μουρ, πιστός στη διάκριση της θείας και της ανθρώπινης εξουσίας, αρνήθηκε. Δικάστηκε για εσχάτη προδοσία, καταδικάστηκε και επιμένοντας ώς το τέλος στην πεποίθησή του, αποκεφαλίστηκε. Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄, ένας άνθρωπος που πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του πολεμώντας αυταρχικές εξουσίες, αναγόρευσε τον Μουρ σε προστάτη-άγιο των κρατικών λειτουργών, λέγοντας ότι «με τη στάση του ανέδειξε με μοναδικό τρόπο την αξία της ηθικής συνείδησης».

    Τι ειρωνεία, σκέφτομαι! Ο Σουλεϊμάν Εκγιανακτζί, πριν κληθεί σε μια αποστολή διάσωσης, όπως τη νόμιζε, διάβαζε την «Ουτοπία» του Μουρ, του προέδρου του αγγλικού Αρείου Πάγου, και σήμερα βρίσκεται σε ένα κρατητήριο, μαζί με τους συναδέλφους του, περιμένοντας τη διάσωσή του από τον ελληνικό Αρειο Πάγο. Βλέπετε, παρά κάποιες γενναίες αποφάσεις, το Εφετείο μας δεν στάθηκε αρκετό να προστατεύσει τους οκτώ Τούρκους αξιωματικούς, οι οποίοι πρέπει να δώσουν σε λίγες ημέρες στο ανώτατο δικαστήριο την τελική μάχη για τη ζωή τους. Γιατί, μη γελιόμαστε: αν παραδώσουμε τους οκτώ σε ένα καθεστώς που τους τελευταίους μήνες έχει εξαφανίσει εκατοντάδες ανθρώπους χωρίς καμία αιτιολογία, ενώ για δεκάδες δηλώνει κυνικά ότι «βρέθηκαν νεκροί στα κελιά τους», είναι σαν να τους στέλνουμε στον δήμιο.

    Υπάρχει όμως μία μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην κατάσταση του Τόμας Μουρ και του Σουλεϊμάν Εκγιανακτζί. Η Αγγλία του Ερρίκου ήταν τυραννία, όπως και η σημερινή Τουρκία. Αντίθετα η Ελλάδα, μπορεί βέβαια να μην είναι ουτοπία, αλλά είναι δημοκρατία. Δεν ξέρω αν το πιστεύουμε αυτό όλοι οι Ελληνες, αλλά σίγουρα το πίστεψαν οι οκτώ Τούρκοι αξιωματικοί που ήρθαν, σαν αρχαίοι ικέτες, στην πατρίδα μας. Πίστεψαν ότι στη χώρα μας το δίκιο δεν το αποφασίζουν αυταρχικοί αφέντες, ή ενεργούμενά τους, αλλά ελεύθεροι δικαστές, που έχουν για άρχοντα τη συνείδησή τους και τον νόμο.

    Το ρολόι που μετράει την ώρα που θα κριθεί η μοίρα των οκτώ αξιωματικών γυρίζει γοργά, αγχωτικά, ενώ οι Ελληνες γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα. Οι οκτώ αξιωματικοί δεν είναι Ελληνες, μα αυτό δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι Ελληνες θα αποφασίσουν τη μοίρα τους. Οι οκτώ αξιωματικοί δεν είναι χριστιανοί, μα ούτε αυτό έχει σημασία. Χριστιανή δεν ήταν ούτε η Αντιγόνη, η κόρη του Οιδίποδα, μα οι Ελληνες την τιμούμε ως ύψιστο σύμβολο ηθικού μεγαλείου, γιατί υπάκουσε τη γλυκιά, θεϊκή φωνή της ανθρωπιάς, και όχι την άγρια προσταγή ενός τυράννου.

    Οκτώ Τούρκοι αξιωματικοί, οκτώ ανθρώπινες ψυχές, έχουν αποθέσει τη μοίρα τους στις συνειδήσεις των αρεοπαγιτών μας. Είμαι σίγουρος ότι αυτές τις ημέρες οι οκτώ προσεύχονται στον θεό τους, όπως προσεύχομαι κι εγώ στον δικό μου, ότι οι Ελληνες δικαστές θα τιμήσουν με την κρίση τους τη χώρα όπου γεννήθηκε η Δημοκρατία, η πολιτική φανέρωση της ανθρωπιάς. Και ότι θα δείξουν πως ο θεός που το απολυτίκιο των Χριστουγέννων αποκαλεί «Ηλιο της Δικαιοσύνης» είναι ακόμη αυτός ο ίδιος του οποίου τη γέννηση γιορτάζουμε, αυτός που όπου υπάρχουν γενναίες συνειδήσεις φέρνει στη Γη ειρήνη και στους ανθρώπους ευδοκία.

    • Ο/Η Po λέει:

      Εξαιρετικό, πράγματι.

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Πράγματι είναι εξαιρετικό άρθρο
      Πέραν του ανθρωπισμού, της αλληλεγγύης και του ιδεαλισμού, υπάρχει ένα άλλο κατά την γνώμη μου πολύ σοβαρό ζήτημα. Αυτό της υπερηφάνειας ενός λαού. Του Ελληνικού λαού.
      Αν δεν δώσουμε άσυλο σ’ αυτούς τους οκτώ ανθρώπους, που ενδεχομένως να μην είχαν καμιά σχέση με τα γεγονότα στις 15 Ιουλίου (όχι πως έχει σημασία) και τους στείλουμε στα νύχια του τυραννικού καθεστώτος, στην ουσία θα παραδεχθούμε ότι ένας τόπος με δέκα εκατομμύρια πολίτες δεν είναι σε θέση να υπερασπιστεί οκτώ ανθρώπους που ήρθαν στην χώρα μας, ως ικέτες. Ότι συρόμαστε πίσω από την βούληση του Σουλτάνου (Ερτνογάν), προκειμένου, να «έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας.» Αυτό όμως, είναι φαναριώτικη πολιτική, που μας κράτησε αιώνες σκλάβους στους Οθωμανούς.. Ο ισχυρισμός, πως αν δεν τους εκδώσουμε στην Τουρκία, θα σημαίνει πόλεμο μαζί της, είναι τουλάχιστον αφελής. Ο Θουκυδίδης το είπε καθαρά: Ή ελεύθεροι θα είστε ή ήσυχοι.

  27. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αν παραδοθούν οι Τούρκοι αξιωματικοί στο Εξπρές του μεσονυχτίου, αυτή θα είναι η αισχρότερη από τις αθλιότητες που έχει διαπράξει το καθεστώς Παππά-Τσίπρα-Καραμανλή

    http://www.protagon.gr/epikairotita/o-kontonis-kata-tis-prwtovoulias-pou-antitithetai-stin-ekdosi-twn-oktw-tourkwn-stratiwtikwn-44341315930

    Κοντονής κατά «Πρωτοβουλίας» του «όχι» στην έκδοση των οκτώ τούρκων στρατιωτικών
    Για «παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης» κατηγόρησε την «Πρωτοβουλία» κατά της έκδοσης των οκτώ τούρκων στρατιωτικών ο υπουργός Δικαιοσύνης

    Protagon Team

    3 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017

    Η «Πρωτοβουλία» πολιτών –διανοούμενων, πολιτικών, νομικών και επιστημόνων- που έχει συγκροτηθεί για να εναντιωθεί στην έκδοση των οκτώ τούρκων στρατιωτικών που έφτασαν στην Ελλάδα τον Ιούλιο και ζητούν άσυλο στη χώρας μας προκάλεσε την αντίδραση της κυβέρνησης. Ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής μάλιστα τους κατηγόρησε για «παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης».

    Αφορμή στάθηκε η πρόσφατη ανακοίνωση της «Πρωτοβουλίας» στο Facebook, όπου τα μέλη της ομάδας επισημαίνουν ότι «μέχρι τώρα η ελληνική Δικαιοσύνη αντιμετώπισε το θέμα των οκτώ με υψηλό φρόνημα, με εισαγγελικές εισηγήσεις και αποφάσεις του Εφετείου κατά της έκδοσης» αλλά ότι δυστυχώς «υπήρξαν παρεμβάσεις, που εκφράστηκαν και με δημόσιες δηλώσεις πολιτικών, που δεν έχουν κανένα λόγο στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης». Και συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι «είναι γνωστές οι προσπάθειες της κυβέρνησης να παρέμβει στο έργο της Δικαιοσύνης», προσθέτοντας ότι «είναι γνωστό το υψηλό φρόνημα των ελλήνων δικαστών, όπως φάνηκε στην απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, όπου οι κυβερνητικές παρεμβάσεις δε λειτούργησαν».
    ……………………….
    http://www.protagon.gr/epikairotita/o-kontonis-kata-tis-prwtovoulias-pou-antitithetai-stin-ekdosi-twn-oktw-tourkwn-stratiwtikwn-44341315930

    • Ο/Η Πρεζόνι λέει:

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        Εφόσον ο Σουλτάνος μας έστειλε νέα στοιχεία, που αποδεικνύουν την ενοχή των οκτώ Τούρκων στρατιωτικών, τότε όλοι προσοχή! «Απέναντι μας έχουμε την Τουρκία! Μην το ξεχνάμε αυτό.» Απέναντι μας έχουμε, το χειρότερο είδος δημοσιογραφίας, ας μην το ξεχνάμε αυτό. Είναι μία καυτή πατάτα για τους πολίτες, πιο καυτή από της Τουρκίας, διότι με το θέμα του ασύλου κάποια στιγμή θα τελειώσουμε, με το είδος της μηδαμινής δημοσιογραφίας, αυτού του τόπου να δούμε πότε θα τελειώσουμε.

  28. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.athensvoice.gr/politiki/ston-areio-pago-o-stayros-theodorakis-gia-tis

    https://twitter.com/St_Theodorakis/status/872810815623180288?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fwww.athensvoice.gr%2Fpolitiki%2Fston-areio-pago-o-stayros-theodorakis-gia-tis

    Αξίζει να σημειώσουμε πως νωρίτερα οι καταγγελίες της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου σχετικά με επαναπροωθήσεις τούρκων πολιτών στην πατρίδα τους -χωρίς να εξεταστούν τα αιτήματά τους για διεθνή προστασία- είχαν προκαλέσει την αντίδραση του επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Νιλς Μουίζνιεκς.

  29. Ο/Η laskaratos λέει:



    Πλατεία Τιεν Αν Μεν, 5 Ιουνίου του 1989

    http://www.lifo.gr/now/politics/149204
    Reuters: Η Ελλάδα μπλόκαρε καταδικαστική δήλωση της ΕΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κίνα

    «Ήταν τουλάχιστον ανέντιμο» σχολιάζουν οι διπλωμάτες

    18.6.2017

    • Ο/Η Liberal λέει:

      http://www.athensvoice.gr/politiki/oti-anevainei-ashima-kai-hydaia-peftei-ashima-kai

      Ό,τι ανεβαίνει άσχημα και χυδαία, πέφτει άσχημα και χυδαία

      ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

      Σχεδόν συστηματικά επί διακυβέρνησης ΠΦΑ σουτάρουμε παράνομα, τούρκους πολιτικούς πρόσφυγες στην αγκαλιά του Ερντογκάν. Πρέπει να το διαβάσατε στην athensvoice για τον Murat Çapan και σε μερικά ακόμα μμε, το ανέβασε και το Ποτάμι στην βουλή και στον εισαγγελέα, το έκανε ερώτηση και η ευρωομάδα των Φιλελευθέρων και ο Guy Verhofstad στην ΕΕ, αλλά εμείς μέχρι εκεί. Συνεχίζουμε με survivor, και Πολάκη και Φορτσάκη, και τις γραβάτες του Καμμένου. Τρώμε τον χυλό της ενημέρωσης που μας βολεύει. Ο σύριζα που στην αντιπολίτευση στηλίτευε δικαίως την απέλαση του τούρκου πολιτικού πρόσφυγα Μπουλούτ Γιαϊλά ως κυβέρνηση κάνει σωρηδόν απελάσεις. Τότε έλεγαν «Είναι πλέον βέβαιο ότι η κυβέρνηση έχει υποκύψει στα πιο αντιδημοκρατικά αιτήματα του Ερντογάν και του σκληρού πυρήνα του τουρκικού κράτους, με άγνωστα ανταλλάγματα». Και κανένας αγωνισταράς δεν ξεβολεύεται από την καρέκλα του. Θα μείνουν κολλημένοι μαζί της μέχρι την πτώση.

      Εκεί στην αρχή της κρίσης η κινηματική προοδευτική αριστερά (αν υπήρξε ποτέ τέτοια) είχε την ευκαιρία της και την πέταξε στον χυλό. Σε έναν κόσμο που όλα κατέρρεαν είχε τον χρόνο και την απόσταση να φτιάξει την δική της πρόταση. Να πει αλήθειες να βάλει πλάτη να πάει απέναντι σε όλα όσα θεωρητικά κατηγορούσε τόσα χρόνια και να ανοίξει την πόρτα της εξουσίας με πρόταση και σχέδιο. Στον παραλογισμό των Ζαππείων και στην βίαιη κατάρρευση των επιλογών ΓΑΠ από το βαθύ Πασόκ, επέλεξε να πάει από τον εύκολο δρόμο, με την τραχύτητα του ιδεολογικού κατήφορου. Ο Αλέξης πουλάει, ε ας λαϊκίσουμε λίγο δεν πειράζει, ε ας μοιράζουμε ψόφους δεν πειράζει, ε ας πάρουμε ψεκασμένους δεν πειράζει.

      Την περασμένη εβδομάδα η Ραχήλ, ο Γιάνης, η Ζωή, ο Λαφαζάν έφαγαν σβουρηχτές σφαλιάρες αγνόησης. Οι αναρτήσεις μίσους για αντιπάλους στο χειρουργείο και οι κατηγορίες για προδότες για πρώην συντρόφους πάνε αδιάβαστες. Ξεκατινιάζονται για θόρυβο στα social media αλλά τα share σκοράρουν μόνο οικογενειακά. Χωρίς τον Τσίπρα – χωρίς την εξουσία, έχουν σβήσει. Αυτό το ξέρει και ο Τσίπρας, για τον ίδιο, χωρίς την εξουσία θα σβήσει. Δεν υπάρχεις χωρίς Timeline. Νέα αποστολή, οι γραφικοί έξω στα σκυλιά, η νέα σελίδα γράφεται, σύμπραξη με το Πασόκ, θα βοηθήσουν και τα παλαιά τζάκια, πνίξτε ό,τι νέο. Ο Λεβέντης την πέφτει στον Τσίπρα, το ΚΚΕ την πέφτει στον Τσίπρα, οι Λαέ την πέφτουν στον Τσίπρα, η Φώφη την πέφτει στον Τσίπρα, οι diem 25 την πέφτουν στον Τσίπρα, αλλά από το ΣΥΡΙΖΑ τρώνε γείωση. Αδιαφορούν για τους ξεδοντιασμένους. Δεν ασχολούνται γιατί αυτό θα τους θρέψει. Όπως τράφηκαν και αυτοί. Ο Τσίπρας δεν τους φοβάται. Χαϊδεύει την λαϊκή δεξιά και καραμανλικούς να μαγκώσουν τον εγκλωβισμένο Κυριάκο που μετράει ψηφαλάκια. Χτυπάει πάνω και κάτω από το τραπέζι Ποτάμι και μενουμευρώπηδες και μεταρρυθμιστές. Ξέρει να μετράει, να ζυγίζει και ξεχωρίζει ποιοι αξίζουν να φοβάται.

  30. Ο/Η Αριστείδης Καρατζόγλου λέει:

    http://www.kathimerini.gr/941405/article/epikairothta/politikh/aithsh-akyrwshs-kata-ths-apofashs-paroxhs-asyloy-ypovlh8hke-apo-thn-kyvernhsh
    Τίποτα καλύτερο δεν περιμέναμε από την κυβέρνηση των θρασύδειλων υποκριτών. Καλοπροαίρετα, δεν πιστεύω ότι αποτελεί μια απεγνωσμένη προσπάθεια της κυβέρνησης να ανακαλύψει τρόπο νομότυπης έκδοσης των οκτώ στην Τουρκία. Πιστεύω ότι απλά επιδιώκει να ξανακρυφτεί από τον Ερντογάν πίσω από την νέα δικαστική απόφαση που θα ακολουθήσει την αίτηση ακύρωσης. Ακόμα και έτσι, εξαιρετικά ταπεινωτικό για την χώρα και τους θεσμούς. Θα έλεγα μη χειρότερα αλλά με αυτούς ποτέ δεν ξέρεις…

    • Ο/Η Left and Liberal λέει:

      http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/44341541553-44341541553

      Oταν οι κότες του Μαξίμου κάνουν τα λιοντάρια

      Μια απλή λεκτική απειλή από την Τουρκία άρκεσε για να πιάσει το πρωθυπουργικό μας επιτελείο σύγκρυο. Και έβγαλαν δελτίο Τύπου, εγκαταλείποντας τα αγαπημένα τους «non paper». Δεν τήρησαν ούτε τα προσχήματα, να αφήσουν τον Σκουρλέτη να κάνει εκείνος την αίτηση της ακύρωσης

      Απόστολος Δοξιάδης

      Μόλις πριν λίγες ώρες έγραφα σε αυτή τη στήλη, σχολιάζοντας τη λαμπρή απόφαση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Ασύλου να χορηγήσει το καθεστώς του πολιτικού πρόσφυγα στον πρώτο από τους οκτώ τούρκους αξιωματικούς που το αιτήθηκαν. Και έλεγα, αφελώς, ότι δεν μπορώ να πιστέψω ότι ο μόνος που έχει το δικαίωμα βάσει του νόμου να ζητήσει να ακυρωθεί η απόφαση, δηλαδή ο υπουργός Εσωτερικών, θα το πράξει. Προς Θεού, δεν είναι ότι λογάριασα τον Πάνο Σκουρλέτη για ηθικό ήρωα. Απλώς, είχα συμβουλευθεί κορυφαίους νομικούς και ήξερα ότι οι 58 σελίδες του σκεπτικού της απόφασης της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής είναι άρτια τεκμηριωμένες. Και κατά συνέπεια το συμπέρασμα της απόφασης, ότι α) δεν υπάρχει καμία απολύτως ένδειξη ότι ο προσφεύγων τούρκος αξιωματικός συμμετείχε καθ᾽ οιονδήποτε τρόπο στο πραξικόπημα, και ακόμη λιγότερο σε εγκληματικές ενέργειες, και β) είναι απολύτως βέβαιο ότι ό άνθρωπος διώκεται στην Τουρκία για πολιτικούς λόγους, καταρρίπτει συντριπτικά τα όσα αντίθετα έχουν κατά καιρούς υποστηρίξει ο έλληνας πρωθυπουργός και οι υπουργοί του, παπαγαλίζοντας τους σχετικούς τραμπουκισμούς του Ερντογάν.

      Αλλά σιγά μην κάτσει ο Πρωθυπουργός μας και οι υπουργοί του να διαβάσουν 58 πυκνογραμμένες σελίδες και να μελετήσουν στοιχεία και επιχειρήματα! Και σιγά μην αφιερώσουν χρόνο να μελετήσουν το έργο μιας Επιτροπής σοβαρών ανθρώπων που έκανε με μεγάλη επιμέλεια και υψηλή αίσθηση καθήκοντος τη δουλειά της! Μια απλή λεκτική απειλή από την Τουρκία άρκεσε για να πιάσει το πρωθυπουργικό μας επιτελείο σύγκρυο. Αναρωτιέμαι, μάλιστα, έτσι από καθαρή κουτσομπολίστικη περιέργεια, πώς ακριβώς άρχισε ο πανικός τους; Να τηλεφώνησε ο ίδιος ο τούρκος δικτάτορας στον Τσίπρα και να του έμπηξε τις φωνές; Μπα, απίθανο να θεώρησε πως αξίζει να σπαταλήσει το πολύτιμο σάλιο του.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Άρθρο στην Wall Street Journal

      Απόστολος Δοξιάδης: Γιατί η Ελλάδα δεν πρέπει να παραδώσει τους οκτώ Τούρκους στον Ερντογάν

      Για τους οκτώ Τούρκους αξιωματικούς που ήρθαν στην Ελλάδα, όπως και για εκατοντάδες άλλους Τούρκους πολίτες που ζήτησαν άσυλο σε χώρες της ΕΕ από τον Ιούλιο και μετά, η έννοια «ευρωπαϊκό» αντιπροσωπεύει κυρίως ένα σύνολο αξιών. Οι Τούρκοι αξιωματικοί είχαν την ελπίδα ότι στην Ελλάδα, δηλαδή σε μια ευρωπαϊκή χώρα, θα μπορούσαν να βρουν κάποια ασφάλεια.

      Αργότερα, τον Σεπτέμβριο, ο κ. Τσίπρας δήλωσε χαμογελαστός, παρουσία του κ. Ερντογάν, ότι «οι πραξικοπηματίες δεν είναι ευπρόσδεκτοι στην Ελλάδα». Σε μια σωστά λειτουργούσα δημοκρατία, η ενδοτικότητα του κ. Τσίπρα στον κ. Ερντογάν θα ήταν απλώς απεχθής, μια απροκάλυπτη προσπάθεια να κερδίσει προσωπική εύνοια, εις βάρος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αλλά στη σημερινή Ελλάδα τέτοιες συμπεριφορές προκαλούν έντονη ανησυχία. Η κυβέρνηση συνασπισμού του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ, που υποτίθεται ότι ανήκει στη ριζοσπαστική αριστερά, και του υπερεθνικιστικού, δεξιού ΑΝΕΛ, τον τελευταίο καιρό φλερτάρει επικίνδυνα με αυταρχικές συμπεριφορές.

  31. Ο/Η laskaratos λέει:


    Δ. Καμμένος σε Κατσίκη: Ζήτα συγγνώμη από τις οικογένειες των δύο στρατιωτικών (;;;)
    Ποιος θα εξηγήσει σε αυτούς τους δυο ανελλήνιστους ότι για τους Έλληνες το άσυλο ήταν ιερό;

  32. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://www.athensvoice.gr/world/595962_kryfo-shedio-ton-toyrkon-gia-na-paroyn-toys-8-stratiotikoys

    13.11.2019 | 12:44

    Το κρυφό σχέδιο των Τούρκων για να πάρουν τους 8 στρατιωτικούς

    Η αποκάλυψη και τα έγγραφα – ντοκουμέντα

    Αποκάλυψη: Έτσι είχαν εξαναγκάσει τον Τσίπρα οι Τούρκοι να πει «ναι» στην έκδοση των 8 «πραξικοπηματιών».

    Έγγραφα-ντοκουμέντα με τα οποία αποκαλύπτεται πως οι Τούρκοι είχαν καταφέρει να πείσουν την κυβέρνηση Τσίπρα να πει το «ναι» στην έκδοση των 8 Τούρκων στρατιωτικών που είχαν ζητήσει άσυλο στην Ελλάδα, ενώ ο Ερντογάν τους κατηγορεί ως πραξικοπηματίες, έβγαλε στη δημοσιότητα το Nordic Monitor.

    Σημειώνεται ότι το Nordic Monitor εδρεύει στη Στοκχόλμη, και καλύπτει θρησκευτικά, ιδεολογικά και εθνοτικά κινήματα και ριζοσπαστικές ομάδες, με ιδιαίτερη έμφαση στην Τουρκία.

    Σύμφωνα λοιπόν, με τα έγγραφα που εξασφάλισε o Abdullah Bozkurt για λογαριασμό του Nordic Monitor και τα οποία χαρακτηρίζονται εμπιστευτικά έγγραφα του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, το Γενικό Επιτελείο της Τουρκίας διαβίβασε εντολές στις Διοικήσεις των Χερσαίων Δυνάμεων και στις αεροπορικές μονάδες στις 16 Ιουλίου 2016 στις 16:15, λέγοντάς τους να εκτελέσουν ένα σχέδιο για να φέρουν το ελικόπτερο και τους οκτώ Τούρκους αξιωματικούς πίσω, από Ελλάδα. Ο στρατιωτικός ακόλουθος στην πρεσβεία στην Αθήνα ενημερώθηκε επίσης για τη διαταγή.

    Μάλιστα, μία ώρα αργότερα, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσοβλου έγραψε στο Twitter ότι μίλησε με τον τότε έλληνα ομόλογό του Νίκο Κοτζιά και ισχυρίστηκε πως στη μεταξύ τους επικοινωνία ο κ. Κοτζιάς τον διαβεβαίωσε πως η Ελλάδα θα επιστρέψει στην Τουρκία τους 8 στρατιωτικούς το συντομότερο δυνατό.

    ……………………………………….

  33. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Έφυγαν από την Ελλάδα οι 8 Τούρκοι στρατιωτικοί που κατηγορήθηκαν ως πραξικοπηματίες – Πού βρίσκονται

    https://newsbase.gr/efygan-apo-tin-ellada-oi-8-toirkoi-stratiotikoi-poy-katigorithikan-os-praxikopimaties-poi-vriskontai-1565516.html

Αφήστε απάντηση στον/στην Sabah Gazete Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.