5 εκκλησιαστικές προκλήσεις που θα έπρεπε να εξοργίζουν τον κόσμο εν μέσω Μεγάλης Εβδομάδας

[Δεν προκαλούν οι Άθεοι που θα φάνε κρέας τη Μεγάλη Παρασκευή, αλλά η Εκκλησία]

xristianiki_agapi

φωτο © Lifo.gr

Από τον Άρη Δημοκίδη στη Lifo

Σε πάρτι κρεατοφαγίας αλλά και χορτοφαγίας υπό τον τίτλο «Φανερό Δείπνο», καλεί η Ένωση Αθέων τη Μεγάλη Παρασκευή, σημειώνοντας ότι «απέχουμε μόνο από το πένθος και τη νηστεία και όχι από τη λογική, και ειδικά όχι με βάση εντολές εκπροσώπων υποτιθέμενων υπερφυσικών όντων».

Λένε:

Η Ένωση Αθέων σας προσκαλεί στον «Φανερό Δείπνο», την Παρασκευή 29-04-2016 (γνωστή και με το ψευδώνυμο «Μεγάλη»). Στην Αθήνα στο ψητοπωλείο «Η Γυριστρούλα», Πλατεία Αγίων Ασωμάτων 9 & Ανδριανού γωνία και στην Θεσσαλονίκη στο «Ελιά Λεμόνι», Μάρκου Μπότσαρη 19Α. (Αν ενδιαφέρεστε να οργανώσετε και στη δική σας πόλη, επικοινωνήστε μαζί μας!)

Πολλοί άθεοι χλεύασαν ήδη την ιδέα του «Φανερού Δείπνου». Άλλοι, επίσης άθεοι, δεν καταλαβαίνουν τη χρησιμότητα μιας Ένωσης Αθέων.

Ήταν όμως οι πιστοί που ξεσάλωσαν έξαλλοι στηλιτεύοντας την «φριχτή αυτή πρόκληση».

Να δεχτώ ότι είναι υπερβολή το πάρτι κρεατοφαγίας Μεγάλη Παρασκευή, ή αντίδραση για την αντίδραση. (Προσωπικά δε θα συμμετείχα, αν και δεν το βρίσκω κακή ιδέα.)

Όμως «Φριχτή πρόκληση» το ότι θα μαζευτούν μερικά άτομα να φάνε σε μια ψησταριά;

Θέλετε να σας πω εγώ μερικές φριχτές προκλήσεις τώρα που έχουμε Μεγάλη Εβδομάδα;

1. Τα ρατσιστικά και μισανθρωπικά κηρύγματα μίσους πολλών μητροπολιτών.   Κάποτε γινόταν ντόρος με τις δηλώσεις του Πειραιώς ή του Αμβρόσιου ή του Άνθιμου. Τώρα πια δεν είναι οι εξαιρέσεις που θα προκαλέσουν εντύπωση, αλλά ο κανόνας που συνηθίστηκε και δεν γίνεται καν είδηση. Συνεχίζουν όμως να επηρεάζουν δυστυχώς τους πιστούς τους, δυσκολεύοντας τη ζωή πολλών συνανθρώπων τους. Πρόκληση είναι και το ότι ο Αρχιεπίσκοπος δεν κάνει ΤΙΠΟΤΑ γι’ αυτό και θέλοντας και μη τους στηρίζει.

Το μίσος που βγάζουν ή/και ανέχονται πολλοί εκπρόσωποι της Εκκλησίας είναι πολύ πιο αντιχριστιανικό από μερικές παρέες που θα φάνε στο ψητοπωλείο «Η Γυριστρούλα» την Παρασκευή!

2. Η στάση της Εκκλησίας στην κρίση   Με ελάχιστες εξαιρέσεις, η Εκκλησία συνεχίζει να είναι απούσα παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα εδώ και 6 χρόνια.

Αντί να δώσει χτες ό,τι έχει και δεν έχει -όχι μόνο λεφτά αλλά και εκτάσεις που συχνά τα είχε αποκτήσει με υποτιθέμενα «χρυσόβουλα»- κλαίγεται ότι δεν έχει βρακί να βάλει. Φυλάει δε την περιουσία της «για μια ώρα ανάγκης», χωρίς να συνειδητοποιεί ότι η ώρα ήρθε εδώ και χρόνια και «βοηθάει» μοιράζοντας γεύματα με προϊόντα που εμείς οι ίδιοι έχουμε πληρώσει και προσφέρει στα σούπερ μάρκετ!

3. Η ψεύτικη (;) υπόσχεση του Ιερώνυμου στον Τσίπρα

Θυμάται κανείς αυτό από πέρσι τέτοια εποχή;

Στις 12 Απριλίου του 2015 ο μεγαλόψυχος και ανοιχτοχέρης Αρχιεπίσκοπος μας προσέφερε την εκκλησιαστική περιουσία για να αποπληρωθεί το χρέος της χώρας! Ο Τσίπρας χαρούμενος το δέχτηκε, αποφάσισαν να συσταθεί κοινή επιτροπή για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, ίσως να συστάθηκε κιόλας, και μετά…

Μετά τίποτα. Πέρασε ένας χρόνος και 14 ημέρες από τότε και Αρχιεπίσκοπος και Πρωθυπουργός κάνουν την πάπια, καθώς τα μέτρα που φέρνει η κυβέρνηση είναι όλο και σκληρότερα.    Και κανείς δεν λέει τίποτα. Κανείς δε ζητά το λόγο, κανείς δεν ψάχνει τι απέγιναν οι υποσχέσεις. Και αυτό είναι, νομίζω, πιο προκλητικό απ’ αυτούς που θα φάνε μπιφτέκι τη Μεγάλη Παρασκευή.

4. Η κοροϊδία με το Άγιο Φως. Παρότι δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι το Άγιο Φως εμφανίζεται με τρόπο μαγικό (αυτοί δε που το διαχειρίζονται αρνούνται να δώσουν καν την ευκαιρία για να υπάρξει κάποια απόδειξη), συνεχίζουμε να το πληρώνουμε, ακόμα και με Αριστερή Κυβέρνηση, για να μας έρθει με τιμές αρχηγού κράτους με ειδικά ναυλωμένο αεροπλάνο.

Η παγανιστική υποδοχή του είναι δικαίωμα κάθε πιστού, όχι όμως όταν εν μέσω κρίσης γίνεται με τα λεφτά όλων των φορολογουμένων. 

5. Οι μισθοί των παπάδων – δημοσίων υπαλλήλων. Παρά τα έσοδα της εκκλησίας και παρά την τεράστια περιουσία της, από το 1952 μέχρι σήμερα (και πιθανότατα για πάντα) το ελληνικό κράτος πληρώνει τους μισθούς των ιερέων. Ως ανταπόδοση λέει επειδή η εκκλησιαστική περιουσία έχει απαλλοτριωθεί μερικές φορές υπέρ του κράτους. Ναι, όμως άλλες τόσες έχει ξανα-αυγατίσει!

Από τη στιγμή που οι μισθοί των Ιερέων καλύπτονται απ’ τους φορολογούμενους πολίτες, τεράστιο ποσοστό των κερδών της παραμένει στην ίδια. Στην Θεσσαλονίκη (και είμαι σίγουρος και αλλού) ανήκουν στην εκκλησία αμέτρητα οικόπεδα «φιλέτα», καταστήματα, πολυκατοικίες, ακόμα και μεγάλα εμπορικά κέντρα απ’ τα οποία παίρνει νοίκια.

Και να έδινε όλη την περιουσία της σήμερα η Εκκλησία, σε ένα χρόνο θα είχε πάλι συσσωρεύσει υπερκέρδη!

Το ότι το 1844 ή τη δεκαετία 1922-32 έδωσε κάποια πράγματα -ψίχουλα σε σχέση με όσα είχε!- δεν μπορεί να σταθεί ως δικαιολογία του στυλ «Έδωσε τότε την εκκλησιαστική περιουσία, άρα δεν έχει τίποτα άλλο να δώσει».

Φυσικά και έχει, και αν είχε την ευθιξία ή αν νοιαζόταν για τη χώρα και τους ανθρώπους, θα ξεκινούσε με το να πληρώνει η ίδια τους εργαζομένους της.

Αντιθέτως μας ζητάει τα ρέστα επ’ άπειρο επειδή πριν 100 χρόνια έδωσε κάποια οικόπεδα!

Αυτός που έχει δύο χιτώνες δίνει τον έναν, είπε ο Χριστός. Η εκκλησία έχει πολλούς αλλά δεν δίνει σχεδόν κανέναν. Και αυτό, σε αντίθεση με τον Φανερό Δείπνο, είναι πραγματικά «φριχτή πρόκληση».

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

8 Responses to 5 εκκλησιαστικές προκλήσεις που θα έπρεπε να εξοργίζουν τον κόσμο εν μέσω Μεγάλης Εβδομάδας

  1. Ο/Η eklag λέει:

    Ο Ιησούς ουδεμία έχει σχέση με τις διδαχές των Εβραίων.
    Εκδίωξε εξάλλου από τον Ναό το παπαδαριό που τις ακολουθεί.
    +Ευλόγησον+

  2. Ο/Η του κώλου λέει:

    Τον αυτοδιορισμό του ως πρεσβευτή του Βυζαντίου στην Κύπρο, με έδρα την Ευρύχου, κοινοποίησε ο Αρχιμανδρίτης Παγκράτιος Μερακλής, με χειρόγραφη επιστολή που απέστειλε στις 20 Μαϊου στον πρεσβευτή της Ρωσσίας στην Λευκωσία, Μπόρις Ζένκοφ. Η Επιστολή αυτή, γράφει επι λέξει ο Αρχιμανδρίτης Παγκράτιος, είναι διά σάς και τον κύριο Υπουργόν Εξωτερικών της Χώρας. Σας γνωστοποιούμεν ότι, το Β.Α.Κ.Χ.Ο. έχει τώρα πρεσβεία του την Ευρύχου, με πρέσβη εμένα. Είχαμε παρει εντολή απο την Κωνσταντινούπολη να σας στείλουμε αυτή την ενημέρωση. Και υπογράφει. Με σεβασμό ο πρέσβης, Αρχιμανδριτης Παγκρατιος Μερακλής. Σημειωνεται ότι της επιστολης αυτης προηγήθηκε άλλη, με αποστολέα το αυτοαποκαλουμενο Βυζαντινόν Στρατιωτικόν Επιτελείον Κωνσταντινοπόλεως. Με αυτήν ζητειτο απο τον κυριο Ζενκωφ να διευθετήσει συνάντηση με τον Αρχηγό του Β.Α.Κ.Χ.Ο. στην Κυπρο. Επισημαίνετο μάλιστα, ότι στην συνάντηση ο Αρχηγος του Β.Α.Κ.Χ.Ο., θα επέδιδε στον κυριο Ζενκωφ επιστολή, για τον πρόεδρο της Ρωσσικής Δημοκρατίας. Οι επιστολές αυτές προκάλεσαν σωρεία ερωτηματικών στον κύριο Ζένκωφ, ο οποίος ζήτησε ενημερωση απο τις εκκλησιατικές αρχές του τόπου. Παρόμοια πληροφόρηση ζήτησε και απο τις πολιτικές αρχές. Κληθείς σημερα να σχολιάσει το θέμα, ο υπουργός Εξωτερικων εξέφρασε πλήρη άγνοια. Ερωτηθείς για το θέμα ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος δήλωσε ότι πληροφορηθηκε για την υπάρξη των επιστολών απο τον Ρωσσο πρεσβη. Ο Μακαριώτατος ανέφερε ότι σε συνάντηση που είχε με τον Παγκράτιο, ο Αρχιμανδρίτης παραδέχθηκε ότι η επιστολή είναι δική του.
    NEA apo KYPRO (Logos) 96-07-09.
    Logos (ELOT 928) Directory – Previous Article – Next Article
    From: Giorgos Zacharia
    http://www.hri.org/news/cyprus/logosg/1996/96-07-09.logosg.html

  3. Ο/Η Πειραχτήρι λέει:

    Ο συγγραφέας του άρθρου κάνει ένα λάθος στην παράγραφο 5. Η ανάληψη της μισθοδοσίας των κληρικών από το Δημόσιο δεν έγινε το 1952, αλλά το 1945, επί αντιβασιλείας του αρχιεπισκόπου Δαμασκηνού, με τον Α.Ν.536/5-9-1945 (ΦΕΚ 226/45).
    Την εκκλησία την συμφέρει να θεωρείται ως έτος έναρξης της μισθοδοσίας από το Δημόσιο το 1952, διότι το έτος αυτό ψηφίστηκαν οι Νόμοι για την απαλλοτρίωση και την εξαγορά μέρους της εκκλησιαστικής περιουσίας προς αποκατάσταση ακτημόνων (με ικανοποιητικότατο τίμημα φυσικά), συντηρώντας έτσι τον μύθο ότι η μισθοδοσία των παπάδων γίνεται έναντι «δήμευσης» της εκκλησιαστικής περιουσίας.

  4. Αυτή η συγκέντρωση μερικών, διότι γιά κάποια μειοψηφία πρόκειται, κάποιων άθεων,(έτσι λένε), τό βράδυ τής Μεγάλης (κατα τό χριστιανικό έθιμο) Παρασκευής καί τό ρίχνουν στήν κρεατοφαγία, πίνοντας καί καταβροχθίζοντας σάρκες ζώων επιδεικτικά τήν ώρα κυρίως που περνάει από εκεί κοντά η λιτανία τού επιταφίου είναι όχι μόνο μιά επιπόλαιη καί ανόητη πράξη, αντίδραση, αλλά είναι μιά κατάφορη ύβρις σέ ένα μοναδικό καί διατηρούμενο ιερό καί τό μόνο ανθρωπολογικό σωζόμενο δρώμενο, τού θανάτου καί τής ανάστασης. Η εκκλησία είναι διεφθαρμένη, ανήθικη κακή πέρα γιά πέρα. Τά δέ μέλη της, όλο τό μίζερο ιερατείο είναι απαταιώνες καί κακόβουλοι. Η δέ χριστιανική θρησκεία είναι πλέον απεδεδειγμένα σκοταδοφόρος καί εγκληματική. Αυτά είναι γνωστά καί επιθυμούμε, ορθολογιστές ανα τόν κόσμο τήν κατάργησή της. Δέν μπορεις όμως νά χλευάσεις καί νά αντιδράσεις σάν κάποιο ανώριμο παιδάκι καί νά προσβάλεις αυτό τό ιερό δρώμενο τού επιταφίου, τού θανάτου τού ανθρώπου, ένα δρώμενο που μας έρχεται από πολύ μακρυά, από τά βάθη τού χρόνου καί φθάνει ως τίς μέρες μας τελούμενο κουτσά, στραβά όπως θέλεις πές το, έστω καί μέ λίγο χριστιανικόεβραίκό ένδυμα, ‘οπως τό όνομα τού νεκρού θεού, Χριστός, που αντικατέτησε τόν Αδωνη. Κατα τά άλλα, όλως περιέργως η τέλεση αυτού τού μυστηρίου τελείται ακριβώς όπως ετελείτο στήν αρχαία Ελλάδα. π.χ. στολισμός τού επιταφίου μέ άνθη τής Ανοιξης, από νεαρές γυναίκες κατα τήνδιάρκεια τής νύκτας προς Παρασκευή, καί τό βράδυ, η περιφορά,΄τού επιταφίου, η κηδεία τού νεκρού θεού, που συμβολίζει τόν άνθρωπο. Οί επικήδειοι ύμνοι κατα τήν περιφορά τού επιταφίου αποτελούν μοναδικά έργα ποιήσης καί μουσικής που κι αυτά πηγάζουν από τά βάθη τού χρόνου. Λίγος σεβασμός στήν ουσία τού πράγματος, λίγος σεβασμός σέ ένα ιερό τελετουργικό, σέ ένα Εργο Ιερής Τέχνης που εκφράζει ένα μεγάλο ανθρωπολογικό φαινόμενο, που μας φθάνει απο τά βάθη τού χρόνου. Σκεφτήτε μόνο αυτήν τήν φράση από τό επικήδειο μοιρολόϊ, «Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατον μου τέκνον, που έδυ σου το κάλλος; » Δέν μπορείς νά χλευάσεις καί νά προσβάλεις έτσι μέ επιπόλαιες καί παιδαριώδεις αντιδράσεις αυτά τά ιερά κειμήλεια, τά ιερά δρώμενα τού θανάτου καί τής ανάστασης, τής ελπίδας, τής αναγέννησης τής φύσης καί τού ανθρώπου. Εγώ, ο πέρα, γιά πέρα άθεος, τίς μέρες αυτές, καί τίς μυρωμένες νύκτες τού Απρίλη κατα τήν διάρκεια τέλεσης τών μυστηρίων αυτών, παραμένω κλεισμένος στό σπίτι μου καί άν κατα τύχη ακούσω κάποιους ψαλμούς τού επιταφίου νάρχονται κατα μεριά μου μες τήν νύκτα συγκινούμαι καί απλά στοχάζομαι καί συλογιέμαι τό δράμα τού ανθρώπου καί αποδέχομαι τόν θάνατο διότι έτσι είναι, αναπόφευκτος, αλλά νάτη η ελπίδα, η ανάσταση που έρχεται.

    • Ο/Η skolymoss λέει:

      Από το ότι μια δεισιδαιμονία δεν είναι αποκλειστικά xριστιανική και έχει αρχαιοελληνική ή άλλη, ακόμα παλαιότερη, προέλευση, δεν καθίσταται εξ αυτού λιγότερο δεισιδαιμονία και άξια σεβασμού. Εξάλλου, θα ήθελα, ειλικρινά, να μου εξηγήσετε τον επιθετικό προσδιορισμό «ιερός-ή-ό». Πώς χαρακτηρίζονται ένα πράγμα ή μια κατάσταση ιερά και άλλα όχι; Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά; Δηλώνετε άθεος, αλλά φοβάμαι ότι κουβαλάτε όλη την σκευή των θρήσκων (ιερός, μυστήρια, τελετές, δρώμενα). Κάπου πρέπει να ξεκαθαρίσετε μέσα σας όρισμένα πράγματα.
      Υπάρχει, επίσης, η πρόκληση (“πρόκληση”), η ύβρις («ύβρις»). Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η Ένωση Αθέων προσπάθησε να ταράξει τον συνεχιζόμενο παραλογισμό, με κάτι που θα προκαλούσε ντόρο. Το αν αυτή η μέθοδος ήταν η καλύτερη, είναι ένα θέμα. Προσωπικώς διαφωνώ με αυτήν, όμως όχι για τους λόγους που εσείς επικαλείστε, αλλά διότι ο συγκεκριμένος τρόπος, αντί να προκαλεί αναστοχασμό, ΑΦΥΠΝΙΣΗ της λογικής και επανκτίμηση μιας κατάστασης, οδηγεί σε ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΠΕΡΙΧΑΡΑΚΩΣΗ και στην ουσία σε φαντατισμό, πείσμα και εμμονή στα ίδια άλογα τελετές, μυστήρια, δρώμενα κλπ.. Αλλά ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ η Ένωση έχει δίκιο.
      Με την ευκαιρία αυτή, βεβαίως, είναι πολύ ενδιαφέρον να διερευνηθεί το κατά πόσον μπορούμε να έχουμε αίσθηση του «μυστηρίου» και της «μαγείας» χωρίς να θυσιάζουμε ή να αναστέλουμε την λογική μας ιδιότητα, πιστεύοντας ή συμμετέχοντας από μιμητισμό ή από συνήθεια και μόνο σε πράγματα που δεν στέκουν, αν τα καλοεξετάσει κάποιος.

  5. Ο/Η Nikolaow λέει:

    Η Εκκλησία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια λέσχη με τους δικούς της κανόνες. Και για αυτό το λόγο θα πρέπει να συντηρείται από τα δικά της έσοδα που δεν είναι και λίγα, καθώς και από τα μέλη της. Το ότι χρηματοδοτείται αναγκαστικά μέσω της φορολογίας από θρησκευτικά αδιάφορους, άθεους, καθολικούς, προτεστάντες, μουσουλμάνους, εβραίους κλπ την καθιστά αναξιόπιστη. Αλλά μάλλον δεν την απασχολεί καθόλου.

  6. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Αθανάσιος Λενής, ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΑΣ!!

  7. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    -Το σύμφωνο συμβίωσης είναι εκτροπή από τη ζωή (Ιωάννης Λιάπης) και οι γνωστοί αφέντες Λιάπηδες!!
    -Φτύστε τους! Είναι ξεφτιλισμένοι! Είναι εκτρώματα της Φύσεως! Αθανάσιος Λενής, Χωροφύλακας.
    -Ούτε τα ζώα δεν έχουν τέτοιες διαθέσεις! (Διονύσιος Ρούσσος)
    -Πιόνια του Διεθνούς Σιωνισμού. Κατασκευάζεται ο Αρρενοθήλυς! (Ο γνωστός Σεραφίνο, Χρήστος Μεντζελόπουλος)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s