Οι σκοτεινές ρίζες του αντιδυτικισμού στη χώρα μας

[Όλη αυτή η παρωδία που επενδύεται θρησκευτικά και εθνικά εναντίον της Δύσης, αποτελεί μέρος μιας γελοίας φαρσοκωμωδίας που συντηρείται με επαρχιακό κομπλεξισμό]

anti-dysi28.4

Ας απαντήσουν οι… θιγόμενοι ιεράρχες για τον καταδικαστικό ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία εναντίον της εθνικής παλιγγενεσίας, εναντίον της απελευθέρωσης της χώρας – και για το πώς κατέχει την τεράστια περιουσία της (βάσει ποιου δικαίου και ποιων συμβολαίων)!

Οι ανατριχιαστικές αντιδράσεις μισαλλοδοξίας ορισμένων ορθόδοξων ιεραρχών φέρνουν στο φως για ακόμα μία φορά τον αβυσσαλέο σκοταδισμό του εγχώριου εκκλησιαστικού κατεστημένου, το οποίο κρατά ανοιχτούς (ανύπαρκτους) λογαριασμούς με τον καθολικισμό από την εποχή της Συνόδου της Φεράρας – Φλωρεντίας (1438-1439), της οποίας το αποτέλεσμα ήταν να ψηφιστεί η Ένωση των δύο Εκκλησιών, αλλά εξαιτίας των αντιδράσεων στην Κωνσταντινούπολη να μη γίνει πράξη ποτέ…

Εν συντομία θυμίζουμε ότι οι Βυζαντινοί αναχώρησαν από τη Φλωρεντία στις 19 Οκτωβρίου του 1439 και φτάνοντας στην Κωνσταντινούπολη την 1η Φεβρουαρίου του 1440 ο κλήρος και ο (σοφός) λαός τούς αποδοκίμασαν έντονα. Θα ακολουθήσει εμφύλιος διχασμός, οι πάντες θα χωριστούν σε «ενωτικούς» και «ανθενωτικούς» (αν αυτό σας θυμίζει πρόσφατες καταστάσεις…) και ο αδερφός του αυτοκράτορα, αρνούμενος την Ένωση, θα κάνει με τη βοήθεια των Τούρκων πραξικόπημα για να πάρει την εξουσία στα χέρια του. Η Ένωση επισημοποιήθηκε, τελικά, λίγους μήνες πριν από την Άλωση (όταν πλέον ήταν πολύ αργά) από τον τελευταίο αυτοκράτορα Κωνσταντίνο ΙΑ’ Παλαιολόγο, ο οποίος εκ του λόγου αυτού και δεν είχε ορίσει Πατριάρχη.

Ας θυμίσουμε λοιπόν μερικές ιστορικές αλήθειες από τις οποίες τεκμαίρεται ότι η Εκκλησία ενήργησε για λογαριασμό δικό της και καταφανώς ενάντια στα συμφέρονται του ελληνισμού.

Αμέσως μετά την Άλωση, ο ίδιος ο Μωάμεθ διόρισε τον υπό αυτοκρατορική δυσμένεια (του μαρμαρωμένου βασιλιά για την ακρίβεια, του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου) ανθενωτικό Πατριάρχη. Επέλεξε, λοιπόν, ως νέο Οικουμενικό Πατριάρχη τον ηγέτη των ανθενωτικών μοναχό Γεννάδιο (τον γνωστό κατά κόσμον Γεώργιο Σχολάριο), τον οποίο και εγκαθίδρυσε πολιτικά με τις δέουσες τιμές, όπως ακριβώς έκαναν οι Βυζαντινοί βασιλείς σε ανάλογες περιπτώσεις. Όλα αυτά γίνονται από τον άνθρωπο που κατέλυσε τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία (για να καταλαβαινόμαστε!)… Στη συνέχεια, το 1480 στην Κωνσταντινούπολη, συγκεκριμένα στον ναό της Παμμακαρίστου, θα κηρυχθεί η σύνοδος της Φλωρεντίας αντικανονική και οι ενωτικές αποφάσεις άκυρες. Το Πατριαρχείο θα προτιμήσει την οθωμανική κυριαρχία διατηρώντας τις εξουσίες του, τα προνόμιά του και την ηγεμονική του αρχή επί των υπόδουλων χριστιανών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Αυτή είναι η μαύρη αλήθεια…

Επίσης τη Σύνοδο της Φλωρεντίας είχαν αποδοκιμάσει (πριν από την Άλωση) και τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων, καθώς και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας (μετά την Άλωση) το 1484.

Στη Φλωρεντία, το δίχως άλλο, χάθηκε μια τεράστιας σημασίας πολιτική δυνατότητα σωτηρίας του ελληνισμού, ώστε να μην πέσει η Ανατολική Αυτοκρατορία στα χέρια των Οθωμανών, πράγμα που θα επιτυγχάνετο μέσα από την Ένωση των Εκκλησιών και τη συνεπακόλουθη βοήθεια των δυτικών στη διάσωση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Εδώ να σημειώσουμε κάτι που δεν είναι γνωστό ευρέως, γιατί δεν τροφοδοτεί τον σκοταδιστικό αντιδυτικισμό που εξακολουθεί να είναι δημοφιλής στη χώρα μας. Η Σύνοδος της Φλωρεντίας υπήρξε το ευτυχές εφαλτήριο της πνευματικής μας λύτρωσης, η εθνική διέξοδος, το φιλικό και φιλόξενο καταφύγιο των ελληνικών γραμμάτων, του ελληνικού πολιτισμού και η δυνατότητα συνέχισης της εθνικής μας υπόστασης, της πνευματικής κυριαρχίας του έκπτωτου ελληνισμού, η πεμπτουσία της επιβίωσής μας. Στη Φλωρεντία όπου κατέφυγαν οι Έλληνες λόγιοι, ήρθαν σε επαφή με τους δυτικούς λόγιους και μέσα από συμβατούς πολιτισμούς συμμετείχαν στη δημιουργία του κινήματος της Αναγέννησης.

Κανένας αντικειμενικός μελετητής δεν αμφισβητεί την ουσιαστική συμβολή των Ελλήνων στη διάδοση των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων στον δυτικό κόσμο. Είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση ότι οι σημαντικότατοι Έλληνες λόγιοι δίδαξαν φιλολογία και φιλοσοφία και έγιναν ιδρυτές – έμμεσα ή άμεσα – διαφόρων σχολών και ακαδημιών. Από τους μαθητές τους προήλθαν συγγραφείς εμπνευσμένοι από τις διδαχές, τις αξίες και τα ιδεώδη της ελληνικής αρχαιότητας. Οι μαθητές των Ελλήνων λογίων είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν τους πρώτους ελληνιστές φιλολόγους, οι οποίοι θα καταπιαστούν να μεταλαμπαδεύσουν σε ολόκληρη τη Δύση τα αρχαία κείμενα. Ανυπολόγιστης αξίας υπήρξε και η συμβολή των Ελλήνων λόγιων της διασποράς στη περισυλλογή χειρογράφων, στη σωστή τους αντιγραφή αλλά και στην έκδοση αρχαίων και βυζαντινών κειμένων. Κοντολογίς, οι Έλληνες της εποχής της Αναγέννησης έπαιξαν σημαντικό και ουσιώδη ρόλο στα τεκταινόμενα μέσω της βαθύτατης γνώσης της αρχαίας ελληνικής και λατινικής γλώσσας.

Η μεγάλη τους εξοικείωση με τα κείμενα των αρχαίων, Βυζαντινών και Λατίνων, συγγραφέων τούς συνέδεε άμεσα με τη μεγάλη παράδοση της φιλολογίας όπως αυτή καλλιεργήθηκε και αναπτύχθηκε ήδη από τους αλεξανδρινούς χρόνους για να συνεχιστεί μέσω της Κωνσταντινούπολης. Έτσι, η αδιαμφισβήτητη επάρκειά τους, οι τεράστιες γνώσεις τους και η μεγάλη τους θέληση είναι οι βασικοί παράγοντες που διαμόρφωσαν τη φιλολογία ως επιστήμη με την έννοια που της αποδίδουμε σήμερα.

Είναι χαρακτηριστική η μεταμέλεια των κατοίκων της Κωνσταντινούπολης (μετά την Άλωση της Πόλης και την πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας…), οι οποίοι δικαιολόγησαν τις τύψεις τους πότε με το «Ήτανε θέλημα Θεού, η Πόλη…» και πότε με το «Σώπαινε, Κυρά Δέσποινα, και μη πολυδακρύζεις…». Με δυο λόγια, τις τεράστιες ευθύνες τους τις έριξαν στο βολικό… «θέλημα θεού» κι όχι στην εγκληματική τους στάση, την ανοησία και τη μισαλλοδοξία τους.

Είναι αδιανόητο να αναλογίζεται κανείς ότι τον λαϊκισμό και τον παραληρηματικό σκοταδισμό των μακρινών Κωνσταντινουπολιτών που, παρά τις σοφές συμβουλές του Παλαιολόγου, αρνήθηκαν τη βοήθεια της Δύσης τον συνεχίζουν σήμερα εν έτει 2016 κάποιοι απίθανοι φοιτητές της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης και κάποιοι αμετανόητοι ρασοφόροι. Πρόκειται για ένα άσβεστο μίσος, το οποίο σχετίζεται αποκλειστικά με τα συμφέροντα και τη νομή της εξουσίας, όπως γίνεται φανερό – και ουδόλως με τη χριστιανική πίστη. Οι εκπρόσωποι της ελλαδικής Εκκλησίας διαμαρτύρονται στους αιώνες γιατί με την Ένωση θα έχαναν τα πρωτεία, την ηγεμονία, τη δύναμη και τον πλούτο. Είναι αυτοί που προτίμησαν να παραδώσουν την Πόλη στους Τούρκους παρά να δεχτούν τη βοήθεια της Δύσης και του Πάπα…

Όλη αυτή η παρωδία που επενδύεται θρησκευτικά και εθνικά εναντίον της Δύσης, αποτελεί μέρος μιας γελοίας φαρσοκωμωδίας που συντηρείται με επαρχιακό κομπλεξισμό και ταπεινή κακότητα και διαιωνίζει μια βαρετή και θλιβερή συνέχεια ιστορικών λαθών σε βάρος του ελληνισμού.

Αντί ορισμένοι αμετανόητοι να σιωπήσουν αποδεχόμενοι τον σκοτεινό ρόλο της Εκκλησίας κατά το παρελθόν, η οποία, εκμεταλλευομένη άγρια την αγνή λαϊκή πίστη, ταύτισε τα στενά συντεχνιακά της συμφέροντα με αυτά του ελληνισμού (προτάσσοντας την εσαεί υποδούλωσή του στην Οθωμανική Αυτοκρατορία), κραυγάζουν ανοήτως και ασεβώς εναντίον του Πάπα, ενός Πάπα, μάλιστα, παγκοσμίως δημοφιλούς, τολμηρού μεταρρυθμιστή, που αλλάζει προς το βέλτιστο τη σκοτεινή επίσης πλευρά της Δυτικής Εκκλησίας.

Ας απαντήσουν οι… θιγόμενοι ιεράρχες για τον καταδικαστικό ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία εναντίον της εθνικής παλιγγενεσίας, εναντίον της απελευθέρωσης της χώρας – και για το πώς κατέχει την τεράστια περιουσία της (βάσει ποιου δικαίου και ποιων συμβολαίων)! Οι ευτελείς δηλώσεις των φαρμακερών δεσποτάδων αποτελούν ακόμα ένα πλήγμα εναντίον του ευρωπαϊκού προσώπου της χώρας, εναντίον του δυτικού πολιτισμού και της ανεξιθρησκείας. Ντροπιάζουν για μία ακόμα φορά τον πολιτισμό του τόπου μας.

*

©Ξενοφών Α.  Μπρουντζάκης / Το Ποντίκι 

This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

12 απαντήσεις στο Οι σκοτεινές ρίζες του αντιδυτικισμού στη χώρα μας

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Οι εξ αριστερών υπηρέτες του τυφλού, επικίνδυνου και άδικου αντιδυτικισμού, που είχε καταντήσει να στηρίζει (χωρίς μια συγνώμη μέχρι σήμερα) τον εγκληματικό σερβικό εθνικισμό, σε άτυπη συμμαχία ακόμη και με Χρυσαυγίτες:

    Ο Λαφαζάνης της Σρεμπρένιτσα ζητάει συμμαχία από το προσωποπαγές κόμμα της πρώην συντρόφισσάς του, της φυσικής και πολιτικής κόρης του Νίκου Κωνσταντόπουλου
    (πλούσιο φωτογραφικό υλικό εδώ:)
    http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=3091

    με φτηνιάρικη, ολότελα ανιστόρητη ορολογία, που χαϊδεύει τα αυτιά της ελληνικής ακροδεξιάς:

    Για σύγχρονη γερμανική μπότα και μνημονιακή κατοχή μιλάει ο κόλακας του αυταρχικού ρωσικού καπιταλισμού

    αντιστοιχώντας την προσβλητικά (ακόμη και για τους νεκρούς μας) και ανιστόρητα με την μη κατονομαζόμενη με το όνομά της Ναζιστική Κατοχή.

    «Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο ΕΑΜ, να φτιάξουμε ένα μεγάλο μέτωπο αποτελούμενο από αντιμνημονιακές δυνάμεις, για να απαλλάξουμε τη χώρα από τη μνημονιακή κατοχή και τη γερμανική μπότα. Δεν θα αφορά το σοσιαλισμό, το σύγχρονο ΕΑΜ το χρειάζεται ο τόπος για να επιβιώσει να ξεφύγουμε από τη λιτότητα, τη φορολεηλασία, τα ακραία μνημόνια αλλά και το προσφυγικό».

    Η κα Κωνσταντοπούλου πάλι, διεκδικεί στην ιδρυτική διακήρυξη του προσωπικού της κόμματος αποζημιώσεις ακόμη και από το 1ο παγκόσμιο πόλεμο. Δεν κοστίζει τίποτα και μοιράζει κούφιες ελπίδες.

    «Για την διεκδίκηση των οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα από τον 1ο και τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο, με κάθε πρόσφορο μέσο. Για την δικαίωση των θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας στη χώρα μας, με την εκτέλεση της αμετάκλητης δικαστικής απόφασης για το Δίστομο».

  2. Ο/Η Antifa2 λέει:

    Ελληνική Ορθοδοξία

  3. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: «Τον Πάπα να Καταράσθε διότι αυτος είναι η αιτία του κακού».

    Άγιος Μάρκος Ευγενικος: “Φεύγετε τους παπικούς ως φεύγει τις από όφεως» Κρειττότερον βασιλεύσαι εν μέση Πόλει φακιόλιον Τούρκων παρά καλύπτρα λατινικήν»!

    Πατριάρχης Γεννάδιος προς τους Κωνσταντινουπολίτες: «Άθλιοι Ρωμαίοι, εις τι επλανήθητε και απεμακρύνατε εκ τής ελπίδος τού Θεού και ηλπίσατε εις την δύναμιν των Φράγκων και συν τη Πόλει εν ή μέλλει φθαρήναι, εχάσατε και την ευσέβειάν σας. Ίλεός μοι, Κύριε, μαρτύρομαι ενώπιόν σου, ότι αθώος ειμί τού τοιούτου πταίσματος. Γινώσκετε άθλιοι πολίται τί ποιείτε; Και συν τω αιχμαλωτισμώ, ος μέλλει γενέσθαι εις υμάς, εχάσατε και το πατροπαράδοτον και ομολογήσατε την ασέβειαν· ουαί υμίν εν τω κρίνεσθαι».

    Γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης: “ο νέος Πάπας ή είναι ο ίδιος ο Αντίχριστος ή θα είναι ο Ψευδοπροφήτης ο οποίος θα συνεχίσει με τον Αντίχριστο…»

  4. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=795458

    Καρακούσης Αντώνης

    Ο προβλέψιμος κ. Τσίπρας

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/04/2016 09:17

    Τον Δεκέμβριο του 2014 ο κ. Τσίπρας – εν αναμονή πρωθυπουργός τότε – δεν άκουγε κανέναν. Όσες προειδοποιήσεις κι αν εδέχθη απο εγχώριους και διεθνείς παράγοντες και προσωπικότητες δεν μετέβαλε στάση.

    Πίστευε βαθειά τότε και διεκήρυττε μετά πάθους ότι η Ευρώπη και τα επίσημα όργανα της θα δεχθούν την επιλογή του στην οικονομική πολιτική, θα συμφωνήσουν στην εφαρμογή του περιβόητου προγράμματος της Θεσσαλονίκης και ακόμη ήταν σίγουρος ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα προσφέρει τη χρηματοδότηση που θα ζητούσε επειδή κατά την εκτίμησή του δεν μπορούσε δήθεν να θέσει σε κίνδυνο την ενότητα της ευρωζώνης.

    Όταν μάλιστα κάποιος από τους συνομιλητές του τολμούσε να πει ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφασίζει βάσει συγκεκριμένων αρχών και κανόνων, σχεδόν τον επιτιμούσε. Πολύ περισσότερο έδειχνε ενόχληση όταν ορισμένοι τον προειδοποιούσαν ότι η ECB μόλις διαπιστώσει ότι η κυβέρνηση και κατ´ επέκταση η χώρα κινείται εκτός προγράμματος θα σφίξει τη χρηματοδότηση, θα περιορίσει τη ρευστότητα και θα οδηγήσει την οικονομία σε πιστωτική ασφυξία.

    Ο κ. Τσίπρας αγνόησε τότε εκείνες τις προειδοποιήσεις. Επέλεξε τον κ. Βαρουφάκη και υιοθέτησε τακτική πολιτικής διαπραγμάτευσης η οποία ως γνωστόν οδήγησε σε αδιέξοδα. Χρειάστηκε να φθάσει η Ελλάδα ένα βήμα πριν την έξοδο από την ευρωζώνη για να πεισθεί ο κ ΤσΙπρας.

    Αλλά και μετά, όταν διαπίστωσε ότι δεν έχει επιλογή, προτίμησε να οργανώσει μια κρίση πολιτική προκειμένου να δικαιολογήσει τη στροφή που έπρεπε να κάνει. Ετσι επινόησε το δημοψήφισμα και ακολούθως, υπό το βάρος απρόβλεπτων γεγονότων – καθώς άλλα υπολόγιζε κι αλλα ήλθαν- οδηγήθηκε στις κάλπες τον περσινό Σεπτέμβριο.

    Πολλοί και τότε τον προειδοποιούσαν να συγκροτήσει μια κυβέρνηση πιο φιλική προς την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας ώστε ευχερέστερα να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις που πήγαζαν από τη συμφωνία που εκείνος φαρδιά πλατιά υπέγραψε.

    Προτίμησε τους ΑΝΕΛ για να φθάσει έπειτα από εφτά μήνες σε ανάλογο αδιέξοδο με το περσινό. Και τώρα αναζητεί δρόμο διαφυγής. Δεν μπορεί να σηκώσει το κόστος που ανέλαβε, ακούει τη βουή της κοινωνίας που πλέον δεν νοιάζεται τι θα κάνει αλλά αγωνιά για το «πότε θα φύγουν αυτοί» και ετοιμάζεται για τα μόνα κόλπα που ξέρει.

    Μια κρίση πολιτική προετοιμάζει, όπως πολλοί προέβλεπαν, προκειμένου να διαφύγει της ευθύνης. Πόρτα εξόδου αναζητεί ο κ. Τσίπρας, το μαγαζάκι που έστησε με τον Παππά θέλει να προστατέψει και τίποτε άλλο. Για τη χώρα ούτε νοιάστηκε ποτέ, ούτε τώρα νοιάζεται. Είναι εντελώς προβλέψιμος πια ο κ.Τσίπρας.

    Σχόλια αναγνωστών (111)

  5. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Ἡ εὐκαιρία ἦταν ὁ Γεώργιος Γεμιστὸς Πλήθων καὶ οἱ Νόμοι του. Ἐθνικὸς στρατός, γῆ σ’ὄσους τὴν καλλιεργοῦν, Ἑλληνικὴ Πολυθεϊστικὴ Θρησκεία.

  6. Ο/Η Θεόδωρος λέει:

    O Συγχωρεμενος τα έλεγε από παλιά .Χύμα και τσουβαλάτα….

  7. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://roides.wordpress.com/2015/07/05/5july15b/

    Πόλη 1453, Αθήνα 1944, Ελλάδα 2015

    05/07/2015

    [Το ίδιο αυτοκαταστροφικό ΟΧΙ στη Δύση]

    ………………

    Η διχαστική γραμμή που χάραξε ο κ.Τσίπρας διαπερνά οριζόντια όλα τα κόμματα. Δεν είναι μόνο η ταξική τοποθέτηση που διαιρεί, γιατί σχηματικά πράγματι η μεγαλοαστική τάξη είναι γενικά με το ‘ναι’ και η νεολαία με τα ετερόκλητα αδύνατα οικονομικά στρώματα, γενικά με το ‘όχι’. Υπάρχει όμως και μία άλλη διαστρωμάτωση των δυο στρατοπέδων. Οι καλλιεργημένοι άνθρωποι, οι κοινωνικά ευαίσθητοι, οι οραματιστές ενός ουμανιστικού μέλλοντος, αυτοί που ενδιαφέρονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι πραγματιστές, υποστηρίζουν το ΝΑΙ. Αυτούς πρέπει να ακούσουν οι πολλοί και όχι τους κάθε λογής δημαγωγούς που άλλοι για να σώσουν το τομάρι τους, άλλου για να κερδοσκοπήσουν και άλλοι για να αλωνίζουν ως εξουσιαστές σε μια τριτοκοσμική χώρα χωρίς κανόνες, ουρλιάζουν αγανακτισμένοι μαζί με το Νικολόπουλο, την Κωνσταντοπούλου και το Μιχαλολιάκο υπέρ του ΟΧΙ. Μόνο μέσα στην ευρωπαϊκή οικογένεια η Ελλάδα μπορεί να αγωνιστεί για ένα καλύτερο μέλλον της, σε μια δικαιότερη Ευρώπη.

    από απαντητικό σχόλιό μου:

    Άλλη η συμπεριφορά της τότε πρωτόγονης Δύσης το 1204 και άλλο η συμπεριφορά του ουμανιστή και εξαιρετικά καλλιεργημένου πάπα Νικόλαου Ε΄ στα 1453!


    O oυμανιστής πάπας Νικόλαος ο Ε΄.

    Ο ουμανισμός, ύποπτος μέχρι τότε για την δυτική Εκκλησία, έγινε στα χέρια του Νικόλαου εργαλείο προόδου της Ρώμης
    Συγκέντρωσε γύρω του Έλληνες λόγιους
    Διέσωσε 9.000 τόμους ελληνικών βιβλίων από την πτώση της Κωνσταντινούπολης
    Πολυμαθέστατος, ότι δεν ήξερε ήταν έξω από την ανθρώπινη γνώση.
    Απηύθυνε εκκλήσεις στους ηγέτες της Δύσης να βοηθήσουν την Κωνσταντινούπολη
    Ναυλόχησε όσο πιό γρήγορα μπορούσε και με δικά του έξοδα ακόμη και έστειλε 10 παπικά πλοία να βοηθήσουν την πολιορκημένη Πόλη, αλλά έφτασαν αργά.
    Η πτώση της Πόλης ήταν ένας δεύτερος θάνατος για τον Όμηρο και τον Πλάτωνα έγραψε ο καρδινάλιος Σίλβιο Αινείας Πικολίμινι, στενός φίλος του Νικόλαου και μετέπειτα πάπας Πίος ο 2ος.

  8. Ο/Η Nikolaow λέει:

    Ας πούμε ότι οι ορθόδοξες εκκλησίες είχαν αποδεχτεί την ένωση Φερράρας – Φλωρεντίας και πάλι αργά ή γρήγορα η Πόλη θα έπεφτε στους Τούρκους αλλά αυτό δεν θα άφηνε αδιάφορη την Δύση, αν δεν διοργάνωνε νέες σταυροφορίες οπωσδήποτε θα πίεζε τους οθωμανούς για τα μέλη της καθολικής εκκλησίας. Όπως για παράδειγμα η γαλλική προστασία που απολάμβαναν οι καθολικοί των Κυκλάδων.
    Πιθανόν η λειτουργική ζωή στην Ανατολή να είχε πλήρως εκλατινισθεί, όπως συνέβη με τις πολυάριθμες βυζαντινές εκκλησίες και μοναστήρια στην Κάτω Ιταλία. Κάτι ανάλογο μάλλον συνέβη στη Σύρο στα τέλη του 16ου αιώνα όταν ο λατίνος επίσκοπος Andrea Carga επέβαλλε με το «έτσι θέλω» το λατινικό τυπικό στις εκκλησίες του νησιού που ακολουθούσαν κατά πλειοψηφία το ορθόδοξο τυπικό.
    Η βυζαντινή παράδοση θα αποτελούσε σήμερα κομμάτι της χριστιανικής αρχαιολογίας και πιθανότατα σήμερα ο γεωγραφικός χώρος στον οποίο ζούμε να είχε έναν καθόλα δυτικό τρόπο ζωής και σκέψης αντί για το χάλι που μας τυρρανάει.
    Εκεί βασίζονται διάφοροι ορθόδοξοι που καμαρώνουν οτι ο τούρκος προστάτεψε την ακεραιότητα της πίστης. Μήπως όμως το τίμημα είναι λίγο βαρύ? Ειδικά για όσους η θρησκεία δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον?

  9. Ο/Η Frixos λέει:

    Αγαπητοι κυριοι Ροϊδη και Λασκαρατε,
    ο αντιδυτικισμος δεν ξεκιναει απο τη Φεραρα, εχει πολυ μακρια ιστορια και χανεται στο βαθος των αιωνων.
    Λογω της εγγυτητας της με την Ανατολη, η περιοχη αυτη, που βρισκομαστε εμεις, παντα επικονιαζότανε, μεσω των ιδεαλιστικων ρευματων που επνεαν απο εκει, οπως ο Περσικος ζωροαστρισμος κ.ο.κ.
    Ο μανιχαϊσμος ειναι επισης ανατολικο (Περσικος) φρουτο.
    Αν εξαιρέσει κανεις τους Ιωνες φυσικους, τον Δημοκριτο, τον Επικουρο και καποιους αλλους, που αντιπρωπευουν την ορθολογικη – υλιστικη αντιληψη, συνολος ο αρχαιος ελληνικος κοσμος των εθνικων θρησκειων αποτελει μια ιδεαλιστικη πανδαισια.
    Αλλωστε και ο Πλατωνισμος, που αποτελει το φιλοσοφικο main strem της κλασικης ελληνικης αρχαιοτητας, αποτελει -στην ουσια- την αντακλαση αυτων των ιδεολογικων επιροων.
    Η φιλοσοφια του Επικουρου πολεμιεται λυσσαλεα απο ολα αυτα τα ρευματα, μεχρι την εξαφανιση της.
    Δεν ειναι καθολου τυχαιο που ο Ιλλυριος (Αλβανος) αυτοκρατορας (επονομαζομενος και Μεγας) Κωνσταντινος αποφασιζει να μετακομισει μαζι με την εξουσια του στο Ανατολικο οριο της Ρωμαϊκης επικρατειας.

    Η Ρωμαικη αυτοκρατορια περιλαμβανει δυο εντελως διαφορετικους μεταξυ τους κοσμους: Τον δυτικο και τον ανατολικο.
    Η Ρωμη ειναι ο κοσμος της γνωσης, του δικαιικου πολιτισμου, των δημοσιων εργων.
    Η Ανατολη ειναι αυτη που περιγραψαμε.
    Ο Κωνσταντινος (που οπως ειπαμε ειναι Ιλλυριος, δηλ. απο την Ανατολη), μετακομισε ανατολικα το κεντρο διοικησης και επεβαλε -σαν επισημη θρησκεια- το χριστιανισμο, που αποτελει αποτελει προϊον της μεγαλυτερης κλοπης πνευματικων δικαιωματων (της Ιουδαϊκης παλαιας διαθηκης απο τους χριστιανους) σε ολοκληρη την ανθρωπινη ιστορια.
    Και ο Νεοπλατωνισμος ηταν αυτος που ανελαβε να λειάνει τις τραχειές γωνιες του πνευματικα εξεστου -για τα Ρωμαϊκα δεδομενα- ιουδαϊσμου για να μπορεσει να επιβληθει απο την εξουσια στην πολιτισμενη δυση.

    Δεν ειναι επισης τυχαιο οτι σε ολοκληρη την λεγομενη Βυζαντινη περιοδο δεν υπαρχει ουτε ενας επικουρειος στοχαστης αλλα το μονο που ευδοκιμει ειναι η ιδεαλιστικη σκεψη.

    Το σχισμα των εκκλησιων το 1054 φυσικα και δεν οφειλεται στο … Φιλιοκβε, και γενικως απο που εκπορευεται το αγιο πνευμα, απλα αυτοι οι δυο διαφορετικοι κοσμοι χωρισαν τα τσανακια τους.
    Η σταση των ανατολικων χριστιανων (ορθοδοξων) στην αλλωση της Κωνσταστινουπολης, οπως σωστα τα αναφερατε, πιστοποιει τον στειρο και χολερικό αντιδυτικησμο τους.

    Ο ορθος λογος (που αργοτερα εξελιχθηκε σε επιστημονικη σκεψη), τον οποιο κόμισε ο διαφωτισμος στη δυση, δεν ευδοκιμησε στα άγονα χωραφια της ανατολης.
    Οπως θα ελεγε και ο Νιτσε σημερα, αυτος ο κοσμος (ο δικος μας) εξακολουθει και υπαρχει μονο και μονο για να αντιθέτει ενα στειρο «οχι» σε οποδηποτε δυτικο προταγμα, και αυτό το «οχι» ειναι η δημιουργικη του πραξη.

  10. Ο/Η chretienorthodox λέει:

    Κυριοι Ροΐδη και Λασκαρατε,

    Παρακαλω πολυ να μου επιτρεψετε μόνο δυο σχολια στο θεμα.
    1. Στη 2η παραγραφο γραφετε:
    «… ο αδερφός του αυτοκράτορα, αρνούμενος την Ένωση, θα κάνει με τη βοήθεια των Τούρκων πραξικόπημα για να πάρει την εξουσία στα χέρια του.».
    Απαντηση: ο αδελφος του Αυτοκρατορα Ιωαννη Η’, Δημητριος, ηταν ο Διαδοχος, σαν μεγαλυτερος του αλλου αδελφου Κων/νου. Ομως επειδη ηταν πραγματι Ορθοδοξος, το φιλοδυτικο και φιλοπαπικο αρχοντολοϊ της Πολης δεν τον ηθελε, και αναγκαστηκε να φυγη. Νομιζω πηγε στη Βουλγαρια που βρισκοτανε υπο τουρκικη εξουσια. Στη συνεχεια οταν πεθανε ο Αυτοκρατορας, το αρχοντολοϊ εκανε Αυτοκρατορα το μικροτερο αδελφο του Κων/νο, που δεχτηκε προθυμα τη προδοσια της Ορθοδοξιας.
    2. Γενικα στο κειμμενο κατηγορατε τους Ορθοδοξους για εθνικη προδοσια επειδη αρνηθηκαν να προδοσουν τη Πιστη του Χριστου την αγια. Πρεπει να γνωριζετε κυριοι οτι οι Ορθοδοξοι δεν οφειλουν να προδιδουν τη Πιστη τους για χαρη του εθνικου συμφεροντος ή για οποιοδηποτε αλλο συμφερον. Η Πιστη στον αληθινο Θεο υπερεχει του εθνικου συμφεροντος, οπως ο Θεος υπερεχει του Εθνους.

    Με εκτιμηση και φιλία
    Γεωργιος Θεοδοσιου

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αγπητέ κε Θεοδοσίου,
      η δεύτερη παράγραφός σας παραπέμπει στην Αντιγόνη του Σοφοκλή:
      «…κι ούτε πιστεύω ότι οι διαταγές ενός θνητού να είναι πιο πάνω από τους άγραφους και αλάθευτους αιώνιους νόμους του ουρανού…».
      Μόνο που ο ποιητής εννοεί εδώ πανανθρώπινους νόμους και όχι τοπικά δόγματα.
      Να είστε καλά!

      • Ο/Η chretienorthodox λέει:

        Κυριε Λασκαρατε,

        Παρακαλω πολυ δεχτειτε τις ευχαριστιες μου για τη μεγαλη τιμη που μου κανατε να απαντησετε στο μηνυμα μου.
        Στη 2η παραγραφο εννοω τον αιωνιο Νομο του Θεου που εχει διατυπωθει απο τον Μονογενη Υιο Του, και τον ερμηνευει διαχρονικα το Πνευμα της Αληθειας, που εκπορευεται απο τον Θεο Πατερα, και αποστελλεται απο τον Μονογενη Υιο Του, και Κυριο ημων Ιησου Χριστο, στους ανθρωπους που φοβουνται τον Θεο.
        Ευχαριστω για τις ευχες σας και αντευχομαι σε σας και τον ομοφρονα σας κ. Ροΐδη.

        Με εκτιμηση και φιλία
        Γεωργιος Θεοδοσιου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s