Η επικίνδυνη αρχοντοχωριατιά των Τσίπρα-Μπαλτά

[Όταν η Τέχνη ασχημονεί και η πολιτική την επιβραβεύει]

arxoxoriatia25apr16

Του Αναγνώστη Λασκαράτου
Η επιλογή του κ.Μπαλτά στο πρόσωπο του Γιαν Φαμπρ πολεμήθηκε, για πολλούς και διαφόρους λόγους, κυρίως συντεχνιακούς (φυσιολογικό αυτό), από τον καλλιτεχνικό κόσμο που έβλεπε να παραμερίζεται σκανδαλωδώς από κάποιον που δήλωνε άγνοια των ελληνικών πραγμάτων και από την κοινή γνώμη και όπως ήταν λογικό κατέρρευσε. Πολύ συνοπτικά μιλώντας θα έλεγα πως ήταν μια ετερόφωτη επιλογή συμπλεγματικών νεόπλουτων επαρχιωτών, που ήθελαν να εντυπωσιάσουν χρησιμοποιώντας κάποιον τρανό ξένο, δείχνοντας έτσι πόσο ανώτεροι πνευματικά και τάχα κοσμοπολίτες ήταν και οι ίδιοι, αγνοώντας μέσα στην κουταμάρα τους, πως πρώτοι οι δικοί τους καλλιτέχνες θα τους εξέθεταν. Αυτό το γεγονός μπορεί κανείς να το δει από πολλές οπτικές και να καταλήξει σε χρήσιμα συμπεράσματα. Εμένα εδώ με ενδιαφέρουν δυο μόνο από αυτές. Η επικινδυνότητα του υπουργού Πολιτισμού και η σαδιστική πλευρά του εκλεκτού του. Για το πρώτο τίθενται πολλά ερωτήματα με κυριότερο τι επαφή έχει με την πραγματικότητα ένας υπουργός που, αν μη τι άλλο, δεν μπορεί να προβλέψει τις αυτονόητες αντιδράσεις που με μαθηματική βεβαιότητα αναμένονταν και την απολύτως προβλέψιμη κατάληξή τους. Ο κ.Μπαλτάς είναι προφανέστατα ακατάλληλος, όχι μόνο για υπουργός. Αυτό που κάνει τα πράγματα τραγικά είναι πως δεν έχει κανένα από τα ελαφρυντικά, ως προς την παιδεία κι την αντίληψη, που μπορεί να επικαλεστεί ο αδαής που τον διόρισε, ο οποίος συναγελάζεται επιδεικτικά με κάθε λογής τσαρλατάνο, που θα του συστήσει ο παρδαλός θίασος των συμβουλατόρων  του, νομίζοντας πως έτσι αντλεί κύρος και σοβαρότητα.

Από τα προκλητικά μειονεκτήματα της επιλογής Φαμπρ, νομίζω πως λιγότερο τονίστηκε η περιφρόνησή του και ο σαδισμός του για τα ζώα, η οποία αν συνδυασθεί με άλλες βακχικού τύπου  καλλιτεχνικές του ανησυχίες, μπορεί να μας οδηγήσει σε συμπεράσματα που μόνο ψυχαναλυτές θα μπορούσαν να θεμελιώσουν. Θα μείνω λοιπόν στο πρώτο, που άπτεται και του τεράστιου και μόνιμου ερωτήματος ποια είναι τα όρια η φύση και η αποστολή της Τέχνης, ενός ερωτήματος το οποίο δεν θα απαντηθεί εδώ, δεν χρειάζεται να γίνει αυτό, ο κ.Φαμπρ τα έχει αναντίρρητα παραβιάσει ως εκπρόσωπος ενός, μικρού ευτυχώς, παγκόσμιου σκουπιδοκινήματος «Τέχνης», το οποίο οι λογικοί άνθρωποι το αναγνώρισαν και τα πολέμησαν άμεσα.

Για το σκοτεινό κόσμο της επιλογής Μπαλτά μιλάει  το βίντεο που γυρίστηκε τον Οκτώβριο του 2012 στο δημαρχείο της Αμβέρσας, το οποίο δείχνει συνεργάτες του Φαμπρ να πετούν  γάτες στον αέρα, με προορισμό την προσγείωσή τους στα σκαλιά του δημαρχείου. Θέλω να είμαι ψύχραιμος. Οι γάτες δεν έπαθαν κάποια συμφορά. Έχουμε όμως δυο πολύ κακές παρενέργειες. Πρώτον σίγουρα ταλαιπωρήθηκαν άδικα, τραυματίστηκαν ψυχικά και χάθηκε η όποια εμπιστοσύνη  είχαν στο ανθρώπινο είδος. Είναι υπερβολή να προσθέσω πως αγρίεψαν και πως μπορεί αύριο να γρατζουνίσουν κάποιο παιδάκι που θα πάει να τις χαϊδέψει; Το κακό φέρνει κι άλλο κακό. Αυτά ασφαλώς θα τα βρουν ασήμαντα έως αστεία όσοι αναζητούν τις παρενέργειες πράξεων, μόνον όταν θίγονται οι ίδιοι ή οι δικοί τους άνθρωποι. Μικρή η ζημιά, θα πουν οι περισσότεροι. Οι λογικοί άνθρωποι όμως θα συμφωνήσουν πως δεν μπορεί η Τέχνη να νομιμοποιεί στις συνειδήσεις των ανθρώπων ούτε την πιο μικρή αγριότητα κι αυτό έκανε ο κ.Φαμπρ. Ευτυχώς στο Βέλγιο οι διαμαρτυρίες των πολιτών και των τοπικών αρχών ήταν τόσο έντονες, που το εγχείρημα του καλλιτέχνη έμεινε ημιτελές,  ο ίδιος αναγκάστηκε να καταφύγει στην αστυνομική προστασία και ούτε αυτός ούτε κάποιος άλλος αποπειράθηκε να το επαναλάβει.

Η περίπτωση του κ.Φαμπρ όμως δεν είναι τόσο απλή. Έχει χρησιμοποιήσει συχνά βαλσαμωμένα πτηνά. Γράφτηκε στην Ελλάδα, πως το 2010 εξέθεσε νεκρά γατιά και σκυλιά, βαλσαμωμένα, και κρεμασμένα από τσιγκέλια, αλλά δεν βρήκα αποδείξεις γι’αυτό, πιθανότατα είναι κατασκευασμένος απόηχος της κακής του φήμης. Το 2007 σε συνέντευξή του στην ‘Καθημερινή’ (Μαργαρίτα Πουρνάρα) είχε εγκωμιάσει έμμεσα πλην σαφέστατα την ηθική, πολιτισμική και πολιτική υστέρηση των βαλκανικών κοινωνιών και της Ελλάδας, ως συνόλων που βρίσκονται μακριά από τον ευρωπαϊκό νομικό πολιτισμό, χωρίς δυστυχώς να προκαλέσει αντιδράσεις, αφού καμία νεοελληνική συντεχνία δεν θιγόταν επαγγελματικά:  «Μου αρέσετε επειδή δεν είστε ακριβώς σύγχρονοι….Όπως στο Μαυροβούνιο ή στην Κροατία, νιώθει κανείς ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν έχουν εισβάλει οι Βρυξέλλες και οι νομοθεσίες τους σε όλα τα επίπεδα ζωής». Ο σαδισμός του για τις υπόλοιπες μορφές της ζωής έχει αγγίξει και τα έντομα: «Έχω μια μεγάλη συλλογή εντόμων. Έχω κάνει αποστολές στη Βολιβία, στη Σενεγάλη, με εντομολόγους. Τα έντομα φοβίζουν τους περισσότερους ανθρώπους γιατί δεν τα γνωρίζουν. Όταν είμαστε παιδάκια, τα πιάνουμε στα χέρια μας και όταν γινόμαστε πολιτισμένοι ενήλικοι, τα σιχαινόμαστε. Συμπυκνώνουν την πεμπτουσία της ζωής». Αντιπαρέρχομαι τις απλοϊκές επιδεικτικές φιλοσοφικές αναδιφήσεις  του καλλιτέχνη στα πλατωνικά και αριστοτελικά στοιχεία της φύσης, για να παραπέμψω σε μια ακόμη κακοήθεια που καλύφθηκε κάτω από τον προσχηματικό μανδύα της Τέχνης. Το 2002 είχε αναλάβει να διακοσμήσει την οροφή των καθρεφτών στο παλάτι των Βρυξελλών. Το έκανε χρησιμοποιώντας τα φτερά σκαραβαίων. Αυτό βέβαια δεν κακοχαρακτηρίζει μόνο τον ίδιο αλλά και την κοινωνία που όχι μόνο το ανέχτηκε αυτό αλλά και το υιοθέτησε τόσο κεντρικά. Ο δυτικός πολιτισμός έχει δεχτεί την επιρροή της περίφημης ρήσης του Οράτιου στο εμπνευσμένο γράμμα και παρακαταθήκη του («Ars Poetica») «Η Τέχνη της Ποίησης»: «Ut pictura poesis» («Ό,τι η Ζωγραφική και η ποίηση»). Δεν υποστηρίζω συντηρητικές θέσεις, η Τέχνη δικαιούται (ή και υποχρεούται) να είναι επαναστατική, ριζοσπαστική, αντικομφορμιστική, πρωτοπόρα, προκλητική, αυθάδης, πολέμια κάθε μορφής ατιμίας κάθε εξουσιαστικής απόπειρας, πρέπει να ξεπερνά την ομορφιά του κλασσικού και ταυτόχρονα να την υπηρετεί. Έχει όμως ένα ανυπέρβλητο όριο. Δεν τα βάζει με αδύναμους, δεν ασκεί βία σε ανήμπορους, υπερασπίζεται την αθωότητα, πολεμά την αδικία, σέβεται τη ζωή ακόμη και στις πιο ταπεινές της εκφάνσεις.  Μπορεί να μην είναι ακριβώς ζωγραφική όλα αυτά τα τεχνουργήματα του Φαμπρ, αλλά είναι ένα άθροισμα ομιλούντων εικόνων, η φωνή τους πρέπει να έχει τη λεπτότητα, την ευαισθησία και την ευγένεια της ποίησης, όμως η εξόντωση ζωών, έστω και κατώτερων μορφών και ο βασανισμός άλλων, ειδικά ζώων που συντροφεύουν τον άνθρωπο, δεν παραπέμπει στην ποίηση που είναι δημιουργία, αλλά στο θάνατο της Τέχνης και σε μια Τέχνη που αναδύει την απειλή του αμείλικτου, αδικαίωτου arxontoxoriatia25apr16bκαι βίαιου θανάτου των άλλων, για να ικανοποιηθούν η αρπακτικότητα, ο εγωισμός, το φοβερό κενό ή τα κάθε λογής νοσηρά αισθήματα κάποιων ανθρώπων.

Τα πράγματα γίνονται πολύ χειρότερα αν εντάξουμε αυτές τα αθλιότητες στο πολύ μικρό μεν αλλά αναδυόμενο «καλλιτεχνικό» κίνημα που επισημάναμε παραπάνω, με άτυπα επικεφαλής τον φοβερό Βρετανό Damien Hirst, που εξόντωσε 9,000 πεταλούδες για ένα δικό του έργο (1991 και 2012) και εκθέτει μακάβρια θεάματα με αγελάδες και αρνιά μέσα σε φορμόλη, και με ανεπίσημα μέλη καλλιτέχνες που στήνουν ανάλογες καταστάσεις, όπως ο Guillermo Vargas Jiménez (Habacuc), με τη γνωστή του έκθεση ενός αδυνατισμένου δεμένου σκύλου τον Αύγουστο του 2007 στη Μανάγκουα της Νικαράγουα (φωτ.2).

Η κοινωνία πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι τα εγκλήματα σε βάρος των ζώων δεν είναι τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από την έκφραση της σκοτεινής πλευράς του κόσμου των ανθρώπων, που δεν σταματάει εκεί (που κι αν σταματούσε δεν θα έπαυε να είναι φρικτή), αλλά απόλυτα φυσιολογικά γεννάει νέες βαρβαρότητες που επεκτείνονται σε νέα πεδία αναζήτησης θυμάτων. Τα λέω αυτά με αφορμή και την επίκαιρη πασχαλιάτικη μαζική σφαγή των αρνιών, που δεν είναι δείγμα πολιτισμού.  Ο καθένας που θέλει να δώσει κάποια προσοχή σε αυτό, μπορεί να αντιληφθεί πόσο πολύ απειλείται η επιρρεπής στο κακό ανθρωπότητα από την αυτοκαταστροφική κτηνωδία της σε βάρος των άλλων μορφών ζωής, που κι αυτές πονούν, πεινούν, αγαπούν, αισθάνονται και διεκδικούν με τον τρόπο τους μερίδιο δικαιωμάτων και ευτυχίας. Όταν ανάψει μια πυρκαγιά στο δάσος κανείς δεν ξέρει που θα σταματήσει. Ακόμη κάτι: Η Τέχνη πρέπει να είναι γονιμοποιός και ζωοποιός. Αν η Τέχνη ασχημονεί, αν το άλας μωρανθεί, με τι θα αλατισθεί, με τι θα νοστιμέψει ο κόσμος μας;

*
ΥΓ
Τι έχασε η Επίδαυρος

This entry was posted in τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, Διακρίσεις (κάθε είδους), Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Πολιτισμός-Τέχνες, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

23 απαντήσεις στο Η επικίνδυνη αρχοντοχωριατιά των Τσίπρα-Μπαλτά

  1. Ο/Η Tζένη Β. λέει:


    Ever-shameless Damien Hirst stands beside the 2006 piece “I Am Become Death, Shatterer of Worlds”, made from butterflies and household gloss on canvas. (AP Photo/Matt Dunham)




    And here’s what is surely the apotheosis of buggery! Jan Fabre’s densely scarab encrusted ceiling in the Salon des Glaces, Belgium – See more at: http://www.nh-design.co.uk/blog/page/42/#sthash.uu2Fqrht.dpuf

    Jan Fabre

  2. Ο/Η Επ-αναστάσιος λέει:

    Όταν ήμουν παιδί, νόμιζα ότι το έργο του θεάτρου σκιών «Ο Καραγκιόζης Πρωθυπουργός» ήταν απλά ένα διασκεδαστικό παραμύθι. Μεγαλώνοντας, διαπίστωσα ότι είναι διδακτικότατο και βγαλμένο μέσα από τη ζωή… Μετά τις τελευταίες εκλογές όμως, μου φάνηκε ότι το έργο αυτό ζωντάνεψε και το ζούμε όλοι ως κομπάρσοι μιας πικρής μαύρης κωμωδίας.

    Όσον δε αφορά το θέμα της κακομεταχείρισης των ζώων, αυτός είναι ένας ακόμα τομέας όπου η «πολιτισμένη» Ελλαδάρα έχει κατακτήσει πρωτιές και πρωτιές αρνητικής δημοσιότητας. Πέρα από τα περιστατικά κακοποίησης ζώων που βλέπουν το φως της δημοσιότητας συχνά – πυκνά, το αποκρουστικό χόμπι του «κυνηγιού», όπου νεόπλουτοι ημιάγριοι κομπλεξικοί ανεξέλεγκτα πυροβολούν και βασανίζουν ζώα για να διασκεδάσουν, είναι πολύ δημοφιλές «λαϊκό» σπορ στην Ελλαδάρα, όπου έχει ιδρυθεί μέχρι και «κόμμα» από αυτούς τους οπλοφόρους «λάτρεις της Φύσης»…

    Έχω γράψει για το παράνομο κυνήγι του απριλιάτικου τρυγονιού στη Ζάκυνθο, έναν τόπο όπου το φαινόμενο της εξόντωσης ζώων για διασκέδαση έχει από χρόνια πάρει πολύ μεγάλες διαστάσεις.

    Στο νησί του Σολωμού και του Κάλβου, το «νησί του πολιτισμού», χιλιάδες (κυριολεκτικά) καραμπινοφόροι πυροβολούν αυτή τη στιγμή τα τελευταία εναπομείναντα τρυγόνια για να διασκεδάσουν. Το φαινόμενο ευδοκιμεί για δεκαετίες με την πλήρη ανοχή όλων των κυβερνήσεων, που βλέπουν μπροστά τους μόνο ψήφους και πολιτικές σκοπιμότητες.

    Βέβαια, και η «πρώτη φορά Αριστερά» δεν θα μπορούσε να φερθεί διαφορετικά! Οι περισσότεροι αιρετοί της Ζακύνθου εκτελούν ζώα για διασκέδαση, βλέποντας τη δραστηριότητα αυτή ως ακόμα ένα σημείο επαφής με τους ψηφοφόρους, στους οποίους τάζουν ξεδιάντροπα ατιμωρησία για την καταστροφική και παράνομη δραστηριότητα που αποτελεί ύβρη για τον Ανθρώπινο Πολιτισμό.

  3. Ο/Η του κώλου λέει:

    Ευγένεια, Δημοκρατία, Νομιμότητα, Πολιτισμός

  4. Ο/Η laskaratos λέει:

    Καθηγητής της Φιλοσοφίας των Επιστημών στο Πολυτεχνείο και υπουργός Πολιτισμού της Αριστεράς:
    «..Θα προσέξατε ότι δεν καταργήσαμε την εγκύκλιο για το πώς θα απαλλάσσονται όσοι δεν επιθυμούν να παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών..».

    http://orthodoxia.info/news/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B7-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B9/

    Η διακοπή της μισθοδοσίας 10.000 ανθρώπων με μοναδικό επιχείρημα ότι είναι Ιερείς «δεν είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος ότι συνιστά αριστερή πολιτική» ξεκαθαρίζει σε συνέντευξη του ο υπουργός Παιδείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και βασικός συντάκτης του προεκλογικού του προγράμματος. Ο κ. Αριστείδης Μπαλτάς, άνοιξε τα χαρτιά του στο ORTHODOXIA.INFO δίνοντας το στίγμα των προθέσεων του κόμματος του έναντι της Εκκλησίας, σε μια εποχή όπου οι βολές εναντίον της, διαδέχονται η μια την άλλη.

    ………….
    «Η Αριστερά δεν έχει κρυφές ατζέντες ούτε στα θρησκευτικά ούτε σε άλλα θέματα» σημειώνει, «αδειάζοντας» εμμέσως πλην σαφώς τον μέχρι πρόσφατα συγκάτοικο του στο υπουργείο Παιδείας κ. Κουράκη για την συνάντηση του με την Ένωση Αθέων. Όσο για τις σχέσεις Οικουμενικού Πατριαρχείου με την Εκκλησία της Ελλάδος, ο κ. Μπαλτάς τονίζει πως «Τα θέματα έχουν διευθετηθεί με τρόπο οριστικό και σοφό». …………..

    – Άρα δεν θα καταργήσετε το Μάθημα των Θρησκευτικών.

    – Θα προσέξατε ότι δεν καταργήσαμε την εγκύκλιο για το πώς θα απαλλάσσονται όσοι δεν επιθυμούν να παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών. Αυτό είναι μια σαφέστατη απόδειξη των προθέσεών μας. Πριν τις εκλογές η Αριστερά είχε καταστήσει απολύτως σαφές ότι δεν θα αλλάξει τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος αλλά και ότι θα φροντίσει το μάθημα να ισορροπήσει μεταξύ της ανάγκης να διδάσκεται η ορθόδοξη θρησκεία και παράδοση αλλά και της ανάγκης τα παιδιά μας να μαθαίνουν τι πρεσβεύουν άλλες θρησκείες……….

  5. Ο/Η Suitonios λέει:

    Ο άνθρωπος που εξασφάλισε το πτυχίο (και την μη αναρτημένη διπλωματική) του Τσίπρα, όταν η ομάδα Μπανιά αποφάσισε να τον χρησιμοποιήσει για αρχηγό στην θέση του Αλαβάνου. Το παληκάρι είχε γραφτεί στη Ρουμανία, έκανε στον πρώτο χρόνο μεταγραφή και επί δέκα χρόνια κοπροσύλαγε δίχως να έχει περάσει ούτε μάθημα…Ας είναι καλά ο Φίλης του τον πρότεινε….

    • Ο/Η 10 χρόνια φοιτητής λέει:

      http://www.huffingtonpost.gr/2015/04/18/thanos-veremis-aionios-foititis-o-tsipras_n_7092010.html

      Θάνος Βερέμης: Αιώνιος φοιτητής ο Αλέξης Τσίπρας, έκανε δέκα χρόνια να πάρει το πτυχίο

      Δημοσιεύθηκε: 18/04/2015

      Για τον ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε πως υπάρχουν πολλά στελέχη τα οποία πρωτοστατούσαν σε καταλήψεις και αγώνες, έχοντας κλίση, όπως τόνισε, στην παραβατικότητα.

      «Πολλοί από αυτούς έδιναν άλλοθι σε ανάλογες περιπτώσεις παραβατών» είπε ενώ αναφερόμενος στον Αλέξη Τσίπρα, αν και τον χαρακτηρίζει εξυπνότατο, επεσήμανε πως «υπήρξε πρωταγωνιστής των καταλήψεων, όντας αιώνιος φοιτητής, αφού έκανε δέκα χρόνια για να πάρει το πτυχίο του. Μάλιστα σύμφωνα με καθηγητές του σπάνια εμφανίστηκε στις αίθουσες διδασκαλίας του Πολυτεχνείου».

      • Ο/Η Suitonios λέει:

        Το θέμα είναι όχι πόσα χρόνια έκανε να το πάρει, αλλά πως το πήρε. Να είναι καλά ο Μπαλτάς…..

  6. Ο/Η Aγελάδα κλαίει λέει:

    Tην πάνε για σφάξιμο

  7. Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη, όξω οι οχτροί των ζώων λέει:

    Ο άνθρωπος είναι το χειρότερο θηρίο
    Eλέφαντας που τον λύσανε ύστερα από 50 χρόνια αλυσσοδέσιμο, αναλύεται σε δάκρυα
    http://www.boredpanda.com/crying-elephant-rescue-50-years/

    Elephant Raju Cries After Being Rescued From 50 Years Of Suffering In Chains


    Δεν μπορούσε να κουνηθεί
    The elephant was so exhausted he could barely move.

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ

  8. Ο/Η Παλιός λέει:

    Kαλλιτέχνις εθελόντρια βασανίζεται σαν ζώο σε δοκιμή για καλλυντικά
    Artist Gets Tortured Like an Animal to Raise Awareness for Animal Cosmetics Testing

    Πειραματόζωα

    Xριστιανικό σφάξιμο γουρουνιού για τα Χριστούγεννα από Ελληνορθόδοξους

  9. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    ‘Έχω 5 χρόνια που ΔΕΝ τρώω κρέας!!
    Προφανώς και έχω αηδιάσει!!

  10. Αναφερόμενος στόν περιβόητο πλέον μεγάλον κακοτέχνη Damien Hirst, θά πάρω ως αφορμή τήν φράση του «I Am Become Death, Shatterer of Worlds». Από αυτήν τήν φράση ξεκινάει ο χαρακτήρας τών έργων του καί η αποκάλυψη τού ίδιου του, τού χαρακτήρα. Σέ ελεύθερη μετάφραση μας λέει, » Είμαι, ή έγινα, (μπορεί νά έγινε αργότερα στήν ενηλικίωσή του μετα απο΄κάποια άσχημη παιδικη ηλικια.) «Είμαι». λοιπόν, «ο Θάνατος, Καταστροφέας Κόσμων.» Προεκτείνοντας τήν καταστροφική του μανία, προχωράμε σέ περεταίρω μετάφραση καί ερμηνεύουμε τήν φραση αυτή, «Εμαι ο Θανατος, Καταστροφέας Τέχνης καί ζωής» Εάν αυτός ο κύριος ισχυρίζεται πως είναι ο θάνατος τόν πληροφορούμε πως ο φυσικός θάνατος δέν είναι καταστροφή. Είναι μιά φυσική διαδικασία που υφιστάμεθα όλοι, ζώα καί φυτά σέ αυτόν τόν κόσμο. Η ζωή δέν χάνεται, αλλά ανανεώνεται καί ανακυκλώνεται. Δέν τιμωρήσαμε ποτέ τήν φύση όταν πεθαίνει κάποιο αγαπητό μας πρόσωπο. Τιμωρούμε τόν αφύσικο θάνατο, αυτόν που προκαλείται από κάποιον που ονομάζουμε εγκληματία. Στήν περίπτωση τού Damien Hirst, τρομάζουμε διότι αυτός είναι ο προκαλών τόν αφύσικο θάνατο, αυτός είναι ο κοινός δολοφόνος, ο οποίος δολοφονεί ζώα, καταστρέφει τήν ζωή καί μας παρουσιάζει τά θύματα του μέ τόση υπερηφάνεια καί αλαζονεία ως έργα τέχνης τά οποία συντηρεί μέσα σέ γυάλινες θήκες μέ φορμόλη. Αυτά τα δημιουργήματα δέν έχουν καμία σχέση μέ τήν Τέχνη. Είναι δημιουργήματα ανθρώπου μέ διαταραγμένη προσωπικότητα, προϊόντα παράνοιας καί εγκληματικής μανίας. Τό ίδιο ισχύει καί γιά μερικούς άλλους μέ παρόμοιες δραστηριότητες, όπως η περιβόητη πλέον, τής παρέας του, Sarah Lukas, (Δείτε παρακάτω σύνδεσμο τά έργα τής οποίας χαρακτηρίζονται από τήν σαχλαμάρα καί τό καλαμπούρι τού χαβαλέ, μέ κάποιες σεξουαλικές αναφορές ). Ο παρ’ ολίγον «δικός μας» Jan Fabre, (δέν ξέρω άν τόγραψα σωστά τό όνομά του) καί κάτι άλλοι, ευτυχώς λίγοι ακόμη. Τά έργα αυτών τών ανθρώπων εκτός από αισθητική, τούς λείπει τό στοιχείο τού δέους, τής τραγικότητας, τής Ποίησης, καί τής μουσικής, Ενα έργο Τέχνης, πρέπει νά μάς συγκινεί, νά μας συναρπάζει μέ τήν τραγικότητα του εάν πραγματεύεται κάποιο τραγικό γεγονός ή νά μας χαροποιεί μέσω τών χρωμάτων του, τής ποίησης λόγου, καί τής μουσικής του. Πάνω απ’ όλα πρέπει νά μας μεταφέρει κάποιο μήνυμα. Η Τέχνη πρέπει νά ανατρέπει, πρέπει νά επαναστατεί, πρέπει νά αλλάζει τόν κόσμο πρός τό καλύτερο. Η Τέχνη δέν πρέπει ποτέ νά παραμένει στάσιμη. Είναι πάντα αεικίνητη. Στά έργα αυτών τών κυρίων καί κυριών βλέπω μιά στασιμότητα, ένα στοιχείο τρόμου καί φόβου, μπροστά στήν θέα ενός απεχθούς εγκλήματος. Εάν υπάρχει κάποιο μήνυμα που θέλουν νά εκφράσουν καί θέλουν νά μας αναγγείλουν θά μπορούσαν νά τό κάνουν μέ άλλα άψυχα υλικά, όχι μέ τήν δολοφονία νοημόνων όντων. Φοβάμαι πως ίσως κάποια ήμέρα στό μέλλον βρεθεί κάποιος ο οποίος νά δολοφονεί ανθρώπους, καί νά τους συντηρεί σέ γυάλες μέ φορμόλη. Αυτό τό «σκουπιδικίνημα» όπως τό αποκαλει ο κ. Λασκαράτος μέ τρομάζει. Μέ τρομάζει ακόμη περισσότερο η αξιολόγιση τών αξιολογούντων στά ΄διάφορα μουσεία καί κυρίως τής Tate Gallery, οί οποίοι αξιολόγισαν καί ανέδειξαν αυτούς τούς ανθρώπους ως μεγάλους δημιουργούς καλλιτέχνες καί οί οποιοι έχουν γίνει βαθύπλουτοι καί διάσημοι. Ελπίζω νά ξεσπάσει κάποιο αντικίνημα κάποιων καλλιτεχνών καί νά τούς παραμερίσει καί νά τούς στείλει στήν λήθη. Ηδη υπάρχει μεγάλη αντίδραση εναντίον τους. Φυσιογνωμικά όλοι αυτοί, εκφράζουν στά πρόσωπά τους, παρανοια, τρέλα, αλαζονεία καί θράσος. Οταν βλέπει κάποιος τό βίντεο μέ τόν Damien Hirst, είναι σάν νά βλέπει τόν Μουσολίνι, τόν Χίτλερ, τόν Τράμπ τής Αμερικής, σήμερα. Σημαίνει κάτι αυτό? Βεβαίως καί σημαίνει. Η αλαζονεία καί τό υπερφουσκωμένο ΕΓΩ, δέν έχουν υπάρξει ποτέ χαρακτηριστικό μεγάλων καί πολύ διάσημων δημιουργών, είτε ζωγράφων, είτε ποιητών λογοτεχνών καί μουσικών ροκ, καί ποπ μουσικής καί βέβαια κλασικής μουσικής. Λυπάμαι γι’ αυτό τό μαύρο κύμα που ξέσοασε στόν χώρο τής Τέχνης καί στήν κοινωνία.
    https://www.google.gr/search?q=sarah+lucas&biw=893&bih=430&tbm=isch&imgil=o6f9jpB9KnrlLM%253A%253BWGrSLkCJh8NMDM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.saatchigallery.com%25252Faipe%25252Fsarah_lucas.htm&source=iu&pf=m&fir=o6f9jpB9KnrlLM%253A%252CWGrSLkCJh8NMDM%252C_&usg=__DAo6wufLJvoz6ANStihQ271cJ8c%3D&dpr=1&ved=0ahUKEwij5LKlmKrMAhXI3iwKHfERCKAQyjcIjQE&ei=L0MeV-OQI8i9swHxo6CACg#imgrc=o6f9jpB9KnrlLM%3A

    http://www.kidsofdada.com/blogs/magazine/19753281-british-pavilion-who-is-sarah-lucas

    • Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη,΄art lover λέει:

      Σάρα Λούκας αυτή θα είναι η επόμενη επιλογή του Τσιπρομπαλτά

      Eίχα δει το 2000 μια installation της στην γκαλερί Tate Modern, του Λονδίνου
      Αηδία

      H ΠΑΡΑΚΜΗ της Σάρα Λούκας

      Sarah Lucas, Eating a banana (2014) via Osman Yerebakan


      Human Toilet Revisited

  11. Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη, ψιθυρίστρια λέει:

    Σας ομιλεί η Ντώιτσε Βέλλε
    Έλληνες αποκλεισμένοι της ενημέρωσης από την συριζοεσηεα
    Παραιτείται ο μεγαλοκαταθέτης εξωτερικού Τσακαλώ
    Τον μάρανε το όριο του αφορολόγητου (ελληνική πατέντα φοροκλοπής, τη θέλει ανέγγιχτη).

  12. Ο/Η ο Καμμένος παίζει λέει:

    Τους τρομάξαμε και θα σκάσουν από ζήλια

    http://www.kathimerini.gr/857835/gallery/epikairothta/ellada/ypovryxia-toy-polemikoy-naytikoy-sto-kastelorizo

    25.04.2016 : 17:30
    Υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού στο Καστελόριζο

    Φωτογραφίες από την επίσκεψη δύο υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού στο Καστελόριζο έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.

    Συγκεκριμένα, την Κυριακή 17 Απριλίου και την Παρασκευή 22 Απριλίου, τα υποβρύχια “Αμφιτρίτη” και “Τρίτων” κατέπλευσαν στο Καστελόριζο και αναδύθηκαν προκειμένου η παρουσία τους να γίνει αντιληπτή από τους κατοίκους.

    Τα δύο υποβρύχια τύπου 209/1200, ανήκουν σε όσα αναβαθμίστηκαν τα τελευταία χρόνια και ο κατάπλους τους στο Καστελόριζο συνιστά, παράλληλα, και ένα έμμεσο μήνυμα προς την Τουρκία και την κινητικότητά της των τελευταίων εβδομάδων.

  13. Ο/Η ΚΔ λέει:

    Στα καθ’ημάς ο Δημήτρης Γέρος, είχε προκαλέσει αντιδράσεις, τώρα ξεχάστηκαν, δεν υπάρχει αναφορά παρά μόνο εδώ

    http://blogs.sch.gr/infocentre/2008/08/19/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%B7%CF%83-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%83-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1/

    Είχε εντυπωσιάσει και προβληματίσει την κοινωνία της Αθήνας δημιουργώντας για ένα διάστημα και έργα με ζωντανές κότες μέσα σε πολυεστέρα.

  14. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Του έκοψαν τα πόδια του σκύλου; Προφανώς και είναι φανερά αδυνατισμένος!

  15. Marina Abramović a Bologna con Seven Easy Pieces

    Προτιμω την Marina Abramović

  16. Αντε τώρα νά κρατηθείς καί νά μήν γράψεις γι αυτό τό σούργελο. Μπορείς? Δέν μπορείς.
    Ασήμαντοι άνθρωποι χαμένοι μέσα στήν αφάνεια, στήν ασημαντότητα καί στήν αφραγγιά, γραπόνωνται από κάθε είδους ξετσιπωσιά, από έργα που θά συγκλονήσουν, θά ταράξουν, θά προκαλέσουν σάλο συζητήσεων, θετικών (απο κάποιους περίεργους) καί αρνητικών, κραυγαλέων αντιδράσεων, αποδοκιμασίες, ακόμη καί φτυσίματα. Αδεια δοχεία που κάνουν πολύ θόρυβο. Αυτό θέλουν, αυτό επιδειώκουν, Φασαρία γύρω από τό όναμά τους.Πρόκληση. Μέ μιάς γίνονται γνωστοί, διάσιμοι, πλούσιοι. Τό πορνώ καί τό στριπ τιζ σέ νέα έκδοση. Τό βαφτίζουν τέχνη. Αρπάζουν τήν τέχνη από τά μαλλιά καί τήν σούρνουν καί τήν εξευτελίζουν. Μιά γυμνή εμφάνηση, τσιτσίδι, θά προκαλέσει θά ερεθίσει τά αρσενικά, θά αηδιασει τά θηλυκα, αλλά αυτό είναι τό πνεύμα. Βάλε καί κάτι σάν γαρνιτουρα, κάνε καί κάτι έτσι καί αποέτσι καί έχεις μιά περφόρμανς.
    Αλλοι, σκοτώνουν καί βαανίζουν ζώα. Ο κύριος θάνατος καταστροφέας κόσμων διατηρεί τά πτώματά τους σέ γυάλες μέ φορμόλη. Ο κόσμος αναστατώνεται, αντιδρά αλλά η παρακμάζουσα κοινωνία τούς περιβάλει μέ φήμη τούς γεμίζει μέ χρήμα. Η εποχή τής Ρωμαϊκής αρένας, τό θέαμα γίνεται η τροφή τού ανήδεου λαού. Αναρωτήθηκε κανείς πόσα σκουπίδια «τέχνης» στεγάζονται στά μεγαλύτερα μουσεία σύγχρονης τέχνης? Αναρωτήθηκε κανείς άν όλα αυτά τά έκτροπα που ονομάστηκαν τέχνη έχουν αλλάξει τόν κόσμο? πρός τό καλύτερο, εννοώ. Η απάντηση άν δέν απατώμαι είναι Οχι. Ο Τσαρλς Σαάτσι επόύλησε όλη την συλλογή του μέ έργα τού Ντάμιεν Χίρστ. Προέβλεψε κάτι καί πρόλαβε νά τά ξεφορτωθεί πρίν είναι αργά? Θά ήθελα νά ξέρω.
    Η Τέχνη είναι λυτρωτική, συγκινησιακή, εκφράζει τό ανθρώπινο δράμα ή αναζητά αλήθειες.
    Σώστε τή Τέχνη από τούς τσαρλατάνους τούς κούφιους καί άδειους τενεκέδες που μάς έχουν κουφάνει μέ τόν θόρυβό τους μέ τήν αλαζωνεία τους τό θράσος τους. Υπερφουσκωμένα ΕΓΩ, έτοιμα νά ξεφουσκώσουν, νά σκάσουν.

  17. Ο/Η του μπαλτά λέει:

    http://www.protothema.gr/politics/article/629697/baltas-meno-me-tin-aporia-giati-me-edioxe-o-tsipras-/

    Μπαλτάς: Μένω με την απορία γιατί με έδιωξε ο Τσίπρας

    «Πάντως νομίζω πως δεν κατέστρεψα ούτε την παιδεία, ούτε τον πολιτισμό» – Ο πρώην υπουργός Πολιτισμού μιλά και για τον ρόλο του πρώην διευθυντή του γραφείου του, κ. Παναγιώτη Δούρου
    Όταν ρωτήθηκε για την παραίτηση του Παναγιώτη Δούρου, ο κ. Μπαλτάς τόνισε ότι o διευθυντής του γραφείου του δεν παραιτήθηκε. «Του ζήτησα να φύγει με τη φράση »δεν σου έχω πλέον εμπιστοσύνη». Είχαν προηγηθεί διάφορα περιστατικά κι είχαν συσσωρευτεί μέχρι σημείο κορεσμού. Φτάσαμε έτσι στο αποκορύφωμα, παρά το γεγονός ότι ίσως να έπρεπε να είχα δράσει νωρίτερα», είπε και συμπλήρωσε ότι «για λόγους προστασίας του ίδιου και επειδή δεν χρειάζεται να δημιουργείται η αίσθηση σκανδάλου, άφησα να εννοηθεί ότι πρόκειται για παραίτηση».

    http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=25743:baltas&catid=81:kivernisi&Itemid=198

    ΑΠΟΡΕΙ Ο ΜΠΑΛΤΑΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΞΑΠΕΣΤΕΙΛΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ

    ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΑΠΟΡΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΤΟΥ

  18. Ο/Η του Μηλιού λέει:

    @piconomidis 🔁Ο Μηλιος, νεος προεδρος του φεστιβαλ Αθηνων και Επιδαυρου.
    Ο Γιαννης Μηλιος!
    Ερχονται: Λαπαβιτσας-Λυρικη, Λεουτσακος-Μπαλετο, Βαλαβανη-ΣΕΓΑΣ

    • Ο/Η Red λέει:

      http://www.iskra.gr/%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85-%CE%B4/

      Σχολιάζοντας τη συγκρότηση του νέου διοικητικού συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών
      Από Ελένη Πορτάλιου – 30/11/20160

      Η τοποθέτηση του Γιάννη Μηλιού στη θέση του προέδρου του Φεστιβάλ Αθηνών έγινε αντικείμενο πολυάριθμων επικριτικών, πολιτικών και σκωπτικών, σχολίων. Δικαίως! Σε κάθε περίπτωση, στην εποχή της ανυπόληπτης μετα-δημοκρατίας ο καθένας έχει δικαίωμα στον αυτοεξευτελισμό του.

      Το σοβαρό όμως πρόβλημα που ανακύπτει παραδειγματικά είναι πολύ γενικότερο και αφορά ευθέως την ανυποληψία της δημόσιας πολιτικής και της εξουσίας. Το προσωπικό σε όλα τα διαφορετικά θεσμικά επίπεδα του κράτους συγκροτεί σήμερα μια περιφερόμενη «τάξη» αρμοδίων και αναρμοδίων που μετακινείται χωρίς καμία δέσμευση απέναντι στο πολιτικό και κοινωνικό σώμα από το οποίο προέρχεται, με το οποίο συνομιλούσε και εξακολουθεί ενδεχομένως να συνομιλεί. Οι σχέσεις της άτυπης, πλην ηθικά δεσμευτικής εκπροσώπησης – όπως άλλωστε και της τυπικής – έχουν καταρρεύσει. Οι προσωπικές στρατηγικές καταπατούν βάναυσα τους όποιους κοινούς αξιακούς κανόνες.

      Μια δεύτερη πλευρά της σημερινής πολιτικής συνθήκης εμφανίζεται, επίσης, και μέσα από τη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών. Αναλώσιμα πρόσωπα, που επιθυμούν προσωπική προβολή και απολαβές μικροεξουσίας, διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις αναπαραγωγής ενός καθεστώτος που έχει απολέσει κάθε έννοια κανόνων και σοβαρότητας. Τα πρόσωπα που απαρτίζουν τις διοικήσεις δημόσιων οργανισμών, συμβουλίων, επιτροπών, κ.λπ. δεν διαθέτουν συνήθως κανένα πιστοποιητικό σοβαρής σχέσης και ενασχόλησης με το αντικείμενο που θα υπηρετήσουν.

      Ενώ για τον τελευταίο εργαζόμενο και για την απλούστερη σύμβαση εργασίας, το ζητούμενο βιογραφικό σημείωμα είναι πολυσέλιδο, στα δημόσια αξιώματα η γνώση και η εμπειρία αποτελούν αχρείαστες ιδιότητες του διοριζόμενου. Πρόκειται για ένα πολιτικό, κομματικό αλισβερίσι που διαλύει μεταξύ άλλων τη λειτουργία οικονομικών, εκπαιδευτικών, πολιτισμικών και άλλων θεσμών, με μοναδικό κίνητρο τη διαπλοκή κοινωνικών παραγόντων και πολιτικής εξουσίας. Ο Γιάννης Μηλιός δεν είναι αρμόδιος για τη θέση που ανέλαβε και πιθανόν το ίδιο ισχύει και για άλλα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, με σίγουρη εξαίρεση τον κ. Κουρουπό.

      Το Φεστιβάλ Αθηνών διασώθηκε λίγους μήνες πριν ξεκινήσει χάρη στην προσπάθεια που κατέβαλε ο αρμόδιος, ουσιαστικά και τυπικά, καλλιτεχνικός διευθυντής του. Δεν διασώθηκε απλώς, είχε μεγάλη επιτυχία: πολύ καλές ή/και εξαιρετικές παραστάσεις, μαζική συμμετοχή κόσμου, μειωμένες τιμές εισιτηρίων χωρίς μείωση εσόδων λόγω μεγαλύτερης προσέλευσης, κ.λπ., κ.λπ. Ο κ. Θεοδωρόπουλος είχε πει σχετικά σε συνέντευξή του ότι η καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ δεν πρέπει ν’ αποτελεί ενός ανδρός αρχή. Συνεργάστηκε με συμβούλους σε διαφορετικούς τομείς, ξεκίνησε συνομιλία με τον καλλιτεχνικό κόσμο, έθεσε τέλος πάντων κανόνες αμοιβαιότητας και συνεργασίας.

      Όπως ο ίδιος δημοσιοποίησε μετά τη λήξη της περιόδου των παραστάσεων, η συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο ήταν αδύνατη. Πώς, όμως, θα μπορέσουν να επιλυθούν με δημοκρατικό θεσμικό τρόπο προβλήματα όπως αυτά που ταλανίζουν όχι μόνο το Φεστιβάλ Αθηνών αλλά όλους σχεδόν τους πολιτιστικούς θεσμούς; Με ποιες διαφανείς διαδικασίες, με ποια κριτήρια επιλογής προσώπων, με ποια αμεροληψία που αποτελεί θεμελιώδη αρχή της δημοκρατίας; Η συγκρότηση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών δεν πείθει κανένα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s