Η Αριστερά, σε ποιο ιστορικό και πολιτικό θερμοκήπιο κατάφερε να δράσει απερίσπαστη…

[…από τις οχλήσεις της πραγματικότητας; Οι γνησιομετρητές δεν μας το λένε. Ειδικά δε όσοι ανήκουν σε σέχτες σαν των Καθαρών του χριστιανισμού (που πρέσβευαν πως η σωτηρία μόνο με την απομάκρυνση από τον υλικό κόσμο επέρχεται) ]

aristera1.2.16

 

Παραθέτω το τελευταίο ήμισυ του άρθρου του Παντελή Μπουκάλα στην «Κ«:

[…]

Σε ποια εξωιστορικά, εξωκοινωνικά και εξωπολιτικά εδάφη κυκλοφορεί όμως αυτή η «γνήσια» Αριστερά, εκτός από την κλειστή περιοχή των ωραιοποιήσεων και των εξιδανικεύσεων, σε ποιο ιστορικό και πολιτικό θερμοκήπιο κατάφερε να δράσει απερίσπαστη από τις οχλήσεις της πραγματικότητας; Οι γνησιομετρητές δεν μας το λένε. Ειδικά δε όσοι ανήκουν σε σέχτες σαν των Καθαρών του χριστιανισμού (που πρέσβευαν πως η σωτηρία μόνο με την απομάκρυνση από τον υλικό κόσμο επέρχεται), δείχνει να πιστεύουν πως η Αριστερά, αν θέλει να παραμείνει με τον ιδεώδη χαρακτήρα της άθικτο, οφείλει να αυτοαποκλειστεί από τα εγκόσμια. Περίπου σαν το ΚΚΕ, που πολιτεύεται, χτίζοντας έναν δικό του μικρόκοσμο, παράλληλο προς τον υπόλοιπο. Διακηρύσσοντας δε ότι τίποτε δεν είναι δυνατόν να γίνει με τις υπάρχουσες συνθήκες, επιχειρεί να αναστείλει την Ιστορία. Ωσπου να ανατραπεί μαγικά ο συσχετισμός δυνάμεων και το -περίπου- 7% του ΚΚΕ να γίνει 70%. Αν και ούτε κι αυτό θα (τους) φαίνεται τότε ικανό ν’ αλλάξει τα πράγματα.

Γιατί όμως θα ενδιέφερε τον κόσμο μια πολιτική δύναμη αγοραφοβική, με ιδεολογικοποιημένο τον σνομπισμό της, που θα νοιαζόταν να μη λερωθεί παρά να δοκιμάσει να στρίψει μία βίδα έστω ή δύο από τις χιλιάδες που ρυθμίζουν τη λειτουργία μιας κοινωνίας; Η Αριστερά, στη μορφή του ΣΥΡΙΖΑ, προκρίθηκε δύο φορές, Γενάρη και Σεπτέμβρη, από μεγάλο τμήμα του λαού να δοκιμάσει στην πράξη τα τραγούδια που λένε διεθνώς οι αριστεροί «έξω απ’ το χορό»: κοινωνική δικαιοσύνη, προστασία των ασθενεστέρων, ισονομία, διαφάνεια, αξιοκρατία, λογοδοσία στο κοινωνικό σύνολο και όχι στα κλαμπ των ισχυρών. Ολα αυτά, ωστόσο, έπειτα από έναν χρόνο πανταχόθεν εμποδισμένης πράξης, και διάψευσης, ηχούν σαν κομμάτια κι αποσπάσματα από ένα αφήγημα που η συγγραφή του δεν επιτεύχθηκε. Ούτε καν το «παράλληλο πρόγραμμα», στο οποίο περιορίστηκε μετά το τρίτο μνημόνιο η επαγγελία για έναν όχι και τόσο εφικτό τελικά «άλλο κόσμο», δεν μπορεί να περπατήσει, όσο η δημοκρατία μας τελεί υπό περιορισμό.

«Τον κολυμπητή μην τον τηράς στα έμπα, αλλά στα έβγα» ορίζει μια δίκαιη μωραΐτικη παροιμία, συναγμένη από τον Π. Παπαζαφειρόπουλο στην «Περισυναγωγή γλωσσικής ύλης και εθίμων του ελληνικού λαού, ιδία δε της Πελοποννήσου» (1887). Μέχρι πότε θα κρατήσει το κυβερνητικό κολύμπι του ΣΥΡΙΖΑ, άγνωστο. Να πετύχει ως Αριστερά μοιάζει αδύνατο. Πέρα, λοιπόν, από τα λιγοστά αριστερά που κατάφερε να πράξει, ας επιχειρήσει να αποτύχει ως Αριστερά. Δηλαδή: Ας νομοθετήσει την απλή αναλογική τώρα, σε εκλογικά ουδέτερο χρόνο, όχι λίγο πριν από την κάλπη. Ας αποφύγει, έστω εφεξής, τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Οι υπουργοί του να λογοδοτούν οπωσδήποτε στη Βουλή. Ας θεσμοθετήσει τον χωρισμό Εκκλησίας – πολιτείας. Ας καλέσει τα κόμματα, πλην Χ.Α., να προτείνουν αυτά τα μέλη του ΕΣΡ, χωρίς κανέναν Συριζαίο. Ας αφήσει την ΕΡΤ στην ησυχία της και το ΣΔΟΕ στη δουλειά του με τις λίστες. Ας συνταξιοδοτήσει όσα στελέχη του προκάλεσαν ήδη το δημόσιο αίσθημα. Ας αποσύρει πάραυτα όσους κομματικούς στελέχωσαν το Δημόσιο. Ας καλύψει διαφανώς και αξιοκρατικά τα κενά σε νοσοκομεία και σχολεία. Ας υποστυλώσει το κράτος πρόνοιας. Και, για να δείξει καθαρότατα στους Ευρωπαίους πώς πρέπει να εννοείται η αλληλεγγύη στους πρόσφυγες, ας ανοίξει τον φράχτη στον Εβρο. Εστω συμβολικά. Για μια βδομάδα. Ας προσπαθήσει για όλα αυτά και για άλλα ταπεινά, πολεμώντας τους ωμούς Σόιμπλε που θα επιμένουν στο τροπάριο της «εφαρμογής» των εκβιαστικά συμφωνηθέντων. Κι ας πέσει. (υπογραμμίσεις δικές μου)

 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο >>>

 

This entry was posted in θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

11 απαντήσεις στο Η Αριστερά, σε ποιο ιστορικό και πολιτικό θερμοκήπιο κατάφερε να δράσει απερίσπαστη…

  1. Ο/Η eklag λέει:

    Ας πραγματοποιήσει δηλαδή όσα δεν πραγματοποίησε τόσους αιώνες η Δεξιά
    και ούτε για άλλους τόσους πρόκειται να πραγματοποιήσει.
    Ευοί!

  2. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Aς αφήσει το ΣΔΟΕ να κάνει τη δουλειά του με τους μητροπολίτες και τα σόγια τους
    Aπό to 2012

    http://www.lifo.gr/now/society/20259
    Τα «ιερά» ακίνητα της οικογένειας του Μητροπολίτη Νίκαιας Το Έθνος συνεχίζει το ρεπορτάζ με φωτογραφίες και αποκαλύψεις 9.12.2012 | 14:45
    ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΔΟΥΜΑΝΗΣ

    Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο ανιψιός του μητροπολίτη καταγγέλθηκε από ιερείς ότι ορίστηκε ως ελεγκτής των λογιστικών βιβλίων στους 40 ενοριακούς ναούς (περιοχή Νίκαιας, Κορυδαλλού, Αιγάλεω, Χαΐδαρίου, Αγίας Βαρβάρας, Κερατσινίου και Περάματος), απ’ όπου συνολικά κατακρατεί περί τις 4.000 ευρώ, χωρίς αποδείξεις, για έξοδα ελέγχων κάθε μήνα! «Στις καταγγελίες που εξετάζει το ΣΔΟΕ περιγράφεται μια ζοφερή κατάσταση με τους ιερείς να δεινοπαθούν λόγω των «υπερβολικών και παράλογων οικονομικών απαιτήσεων του Αλέξιου», γράφει στο ρεπορτάζ του το Έθνος.

    http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/163808
    Τα Χρυσά Ράσα! 10 Μητροπολίτες ελέγχονται από το ΣΔΟΕ – Έχουν λογαριασμούς πάνω από 1 εκατ. ευρώ!

    http://www.iefimerida.gr/news/78420/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-35-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%AC%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B5%CF%82#ixzz3yv5N8c00

    Πηγή: Ποιός είναι ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος που έχει εκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες
    ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΙΜΗΤΗ
    Ποιός είναι ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος που έχει εκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες

    Στα 80 του τον έπιασαν με εκατομμύρια ευρώ αδήλωτα στην τράπεζα και δεν μπήκε στον κόπο ούτε να κάνει διάψευση. Κι αυτό γιατί πιστεύει ότι κανείς δεν πρόκειται να ερευνήσει τα εισοδήματά του και κανείς δεν πρόκειται να του επιβάλλει κάποια τιμωρία. Είναι η δεύτερη φορά που ο Μητροπολίτης Περιστερίου Χρυσόστομος (κατά κόσμον Γεράσιμος Ζαφείρης) ελέγχεται για λογαριασμούς εκατομμυρίων και μέτρα δεν έχουν ληφθεί εναντίον του.

    Δις εξαμαρτείν

    Η πρώτη φορά ήταν την άνοιξη του 2005 όταν στην Ελλάδα έγινε η ίδια συζήτηση για τον Περιστερίου Χρυσόστομο. Μάλιστα συνεκλήθη η Ιερά Σύνοδος και ο μακαριστός Χριστόδουλος έκανε δήθεν «συστάσεις» στον Μητροπολίτη. Από τότε καμία έρευνα του ΣΔΟΕ δεν έχει διαπιστωθεί και καμία ποινή ή πρόστιμο δεν του έχουν επιβληθεί.

  3. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    http://www.topontiki.gr/article/157998/apo-ton-kamy-sto-xiro-o-thaymastos-geloios-kosmos#.Vq800XsSv3Z.facebook
    ΞΕΝΟΦΩΝ Α. ΜΠΡΟΥΝΤΖAΚΗΣ

    Από τον Καμύ στο Ξηρό – Ο θαυμαστός γελοίος κόσμος…

    Κάθε μέρα έρχεται κι ένα επεισόδιο του δημόσιου βίου να επιβεβαιώσει μελαγχολικά την βαθύτατη παρακμή την οποία βιώνουμε σαν ατομική και εθνική παρωδία. Ζώντας σε πλήρη σύγχυση μέσα σ’ έναν αλλόκοτο ιδεολογικό πολιτικό χάρτη αδυνατούμε να σκεφτούμε απλά, λογικά – σαν κανονικοί άνθρωποι. Μ’ αυτήν τη μεταπολιτευτική παραληρηματική έκθεση σε λογιών λογιών αναφομοίωτα δικαιώματα και διεκδικήσεις με έναν τρόπο τραμπούκικο, μεσαιωνικό, ανεδαφικό και πέρα για πέρα αντιδημοκρατικό, φτάσαμε στο σημείο να εμβολιάζεται ο κάθε ηλίθιος με δωρεάν και επιδοτούμενη ευφυΐα, η κομματική τυφλότητα και ο μεσαιωνισμός να εκλαμβάνεται ως υψηλή πολιτική σκέψη, η κάθε κολοσσιαία ανοησία να τυγχάνει λαϊκής αναγνωρίσεως γιατί υπάρχει η εδραιωμένη πεποίθηση πως αφού όλοι έχουν ίσα δικαιώματα άρα μπορούν να έχουν και ίδια βαρύνουσα γνώμη για το θέατρο, την λογοτεχνία, τα ερευνητικά προγράμματα του διαστήματος…

    Αυτός ο λαϊκισμός του συρμού που μεταβολίζει το απύθμενο θράσος σε δωρεάν τεκμηριωμένη άποψη επί παντός του επιστητού, κατέστησε την αμετροέπεια, εθνική συνείδηση. Όλοι σ’ αυτόν τον τόπο κρύβουν μέσα τους ένα παραγνωρισμένο ταλέντο, μια σπάνια κλίση, μια μοναδική έφεση… Έτσι, η κοινωνία μένει έκθετη στην κάθε ανοησία, δίχως στοιχειώδη κρίση που φέρνει στο φως την εκκωφαντική έλλειψη κοινωνικών δομών, αστικής συγκρότησης και πανεπιστημιακής επάρκειας και θωράκισης. Κανείς δεν μπορεί να αντιταχθεί στο κάθε τσόφλι που παριστάνει τον καμπόσο σε διάφορους στίβους – για παράδειγμα, της τέχνης. Η παντελής έλλειψη εθνικής κριτικής κουλτούρας και η δυνατότητα στους πάντες να αμφισβητήσουν δωρεάν τους πάντες, δηλαδή η απουσία κοινά παραδεκτών αρχών (διότι αυτό υπαγορεύουν «τα αναφαίρετα δικαιώματα» της ιδιότυπης εκδοχής της ελληνικής δημοκρατίας) μας οδηγεί στην γελοιότητα που ζούμε τα τελευταία τριάντα χρόνια, όπου τα λογοτεχνικά βραβεία για παράδειγμα δίδονται με επετηρίδα από τις ευγενείς παρέες και ο τραγέλαφος με το ρουσφέτι, τη σταθερή αξιακή μας συνείδηση, επεκτείνεται και καθορίζει την κάθε λογής δραστηριότητά μας.

    Δεν ενοχλεί τόσο ο ανόητος και αμετροεπής θεατρικός «διάλογος» του Καμύ με τον Ξηρό. Είναι εγνωσμένη παγκοσμίως η πνευματικότητα του δεύτερου κι έτσι ορθώς υποστηρίζουν ότι αν δεν δεις την παράσταση δεν έχεις δικαίωμα λόγου (όπως: αν δεν βάλεις το χέρι σου στη φωτιά δεν μπορείς να υποθέτεις εκ των προτέρων ότι θα καείς…)! Βέβαια, εκείνοι που είδαν την παράσταση και βρήκαν γουστόζικο, θεμιτό και σοβαρό αυτό το θεατρικό – λογοτεχνικό συνταίριασμα Καμύ – Ξηρού είναι υπεράνω κριτικής. Γιατί δεν λένε ευθέως ότι είναι οπαδοί της τρομοκρατίας την οποία θεωρούν ως ένα εκ των ενδεδειγμένων μέσων πολιτικής-ταξικής πάλης; Αυτό θα ήταν μια απάντηση κατανοητή μέσα στα πλαίσια του ορθολογισμού, όσο κι αν διαφωνεί κανείς ριζικά μαζί της. Η προσπάθεια όμως να ανασυρθούν πολιτικά επιχειρήματα και στερεότυπα του τύπου «υπερασπιζόμαστε την ελευθερία της έκφρασης» είναι ενοχλητικά υποκριτική. Ας ξεκινήσουν από τα βασικά: να υποστηρίξουμε το πολύτιμο της ανθρώπινης ζωής ως υπέρτατη αξία και μετά συζητάμε τα περί διαγραμμάτου…

    Το άριστο μέτρο, όμως, και την πνευματικότητα αυτού του τόπου που τόσο ταλαιπωρείται από την άπονη και βάρβαρη Ευρώπη των βελανιδοφάγων τοκογλύφων, μας το χαρίζουν αφειδώς ο Λαζόπουλος και ο Ζουγανέλης. Με αυτή την κυρίαρχη πνευματική παρακαταθήκη, ο ελληνισμός καλπάζει ενάντια στην κρίση των αξιών!

    Το τελευταίο δε και ιδιαιτέρα επώδυνο πλήγμα ήρθε από τις απείρου κάλλους ανακοινώσεις – τοποθετήσεις συντελεστών της παράστασης, του Εθνικού Θεάτρου αλλά και διαφόρων υπερασπιστών της «ελευθερίας της έκφρασης» που επιχειρηματολογούν υπέρ του συγγραφέα Ξηρού επιστρατεύοντας ως «συνηγόρους» του τους παρομοίου βεληνεκούς συναδέλφους του, Σαίξπηρ, Ντοστογιέφκι, Καμύ, τους αρχαίους τραγικούς …και πάει λέγοντας το γαϊτανάκι από στόμα σε στόμα κι από κομματική ανακοίνωση σε κυβερνητική δήλωση.

    Φαίνεται ότι η πνευματική σήψη είναι ολοκληρωτική κι εκεί οφείλει να στραφεί το ενδιαφέρον της βαθύτατα παρακμιακής μας κοινωνίας και της ανεπαρκούς πολιτείας.

    Υ.Γ. Όσο και να φωνασκούν περί του αντιθέτου, ο σκοπός της παράστασης φαίνεται ότι ήταν η πρόκληση – και το καλλιτεχνικό ζητούμενο, προσχηματικό. Αυτό είναι μια εκτίμηση που δεν διεκδικεί το αλάθητο. Ωστόσο, η κριτική είναι κι αυτή ένα δικαίωμα το οποίο ασκείται, και την έντασή της δεν μπορείς να την ελέγξεις (πόσο μάλλον αν την επιδιώκεις)… Το έργο δεν το κατέβασαν οι αντιδράσεις του κόσμου αλλά η αμετροέπεια των συντελεστών του, η ίδια η αδυναμία της παράστασης να υπερασπιστεί το καλλιτεχνικό της αποτέλεσμα και η διεύθυνση του Εθνικού.

    Την ένταση των αντιδράσεων όφειλαν να την προϋπολογίσουν και οι συντελεστές και το Εθνικό. Αν δεν είχαν κότσια να την κρατήσουν ζωντανή, είναι δικό τους πρόβλημα και όχι των αντιδράσεων. Όταν προκαλείς και μάλιστα συνειδητά, δεν φταίνε οι …αντιδράσεις!

  4. Ο/Η του κώλου λέει:

    • Ο/Η Po λέει:

      Α – ρ – ι – σ – τ – ο – ύ -ρ – γ – η – μ – α -!
      κ. Του Κώλου.
      Σας συγχαίρω

      • Ο/Η του κώλου λέει:

        κύριε Ροϊδη όπως γνωρίζετε ήδη μέσω κοινών φίλων, εκτιμώ το μπλογκ σας ιδιαίτερα και χαίρομαι να εμπλουτίζω τις συγγραφές σας με οτιδήποτε θα μπορούσε να είναι λόγια του λιμένος (Βόλου), του μώλου, ή του θόλου (των ναών) και ιδιαιτέρου ρόλου και σημασίας.
        Τα σέβη μου.

      • Ο/Η Po λέει:

        Κυριε Του κώλου, σας μερσώ ιδιαιτέρως δια τα λόγια του λιμένος του Βώλου, του μώλου και του θώλου…

      • Κύριοι επιτρέψτε μου παρακαλώ

        http://www.protagon.gr/scripta/blogs/h-agia-oikogeneia-zouganeli-2-44341041886
        H «αγία» οικογένεια Ζουγανέλη

        Η φαμίλια Ζουγανέλη μοιάζει να έχει υιοθετήσει τον Πρωθυπουργό. Και τον έχει κάνει κάτι σε Zouganeli’s sweetheart. Πριν από λίγες εβδομάδες η Ελεονώρα διατυμπάνισε τον λόγο για τον οποίο εμπιστεύεται τον Αλέξη Τσίπρα με μεστά και πλήρη πολιτικής εμβάθυνσης επιχειρήματα: Της αρέσει το βλέμμα του, λέει…

        Αν δεν το έβλεπα σε ένα σκληροπυρηνικό συριζαϊκό σάιτ, θα νόμιζα ότι επρόκειτο περί τρολιάς. Στην επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα το Σάββατο στο Πέραμα ηλικιωμένες κυρίες (αυτές είναι ίδιες σε όλα τα κόμματα, θα πρόκειται μάλλον για ειδικό ανθρωπότυπο) τον αγκάλιαζαν, τον φιλούσαν και του τραγουδούσαν Ζουγανέλη. Οχι Γιάννη («Ασε πια τον μακρυμάλλη για χατίρι φαλακρού»). Ελεονώρα («Να ήξερες τι δύναμη μας δίνει η δύναμή σου» συγκεκριμένα, παραφράζοντας ελαφρώς το πρωτότυπο). Η «πρώτη φορά» δεν άλλαξε μόνο τα φώτα της κανονικής Αριστεράς. Της άλλαξε και τον ήχο.

        Πριν από λίγες μέρες ο χαρούμενος μπαμπάς χτύπησε με ένα κείμενο στο οποίο δύσκολα διακρίνεις την ποσόστωση γελοίου και θλιβερού. Μια ανοιχτή επιστολή στον Μανώλη Γλέζο όπου τον καλεί να δεί τον Τσίπρα σαν εγγόνι του που έχει ανάγκη από στοργή και αγάπη

  5. Ο/Η laskaratos λέει:

    O Nίκος Παππάς είναι, στην καλύτερη περίπτωση, ένας αντιπαθέστατος άνθρωπος και πάρα πολύ κακός πολιτικός. Αυτό όμως δεν μας κάνει να ανεχόμαστε τον Άδωνι να τον αποκαλεί χουντικό κλπ.
    Ξέρουμε πολύ καλά ποιος υπήρξε ο κ.Γεωργιάδης, του το θυμίζει και «το κουτί της Πανδώρας»:
    http://www.koutipandoras.gr/article/161256/otan-o-adonis-exymnoyse-tin-hoynta-videos

  6. Ο/Η Liberal λέει:

    Λουστείτε τα, ότι σπείρατε συριζαίοι

    Οι αγρότες του μπλόκου του κόμβου Αντιγόνου Φλώρινας ματαίωσαν προγραμματισμένη εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s