The Athens Review of Books (69ο τεύχος)

ARB_69-coverWeb

κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση

[Περιεχόμενα 69ου τεύχους, Ιανουάριος 2016]

Χ. Λ. Καράογλου, Μια έκδοση «μοναδική»
Κώστας Κωστής, O Εθνικός Διχασμός
Μαρία Δ. Ευθυμίου, Η Ιστορία του Θωμά Γόρδωνος
Άρης Μπερλής, «Είμαστε όλοι ομοφυλόφιλοι»
Αντώνης Εφραιμίδης, Περί σεξουαλικής συνείδησης και ασυνειδησίας των ομοφοβικών
ARB, Ράιφ Μπαντάουι: χίλιες βουρδουλιές επειδή λέει αυτά που σκέφτεται
Ράιφ Μπαντάουι (Raif Badawi), Το θράσος των μουσουλμάνων στη Νέα Υόρκη
Γιάννης Δημητρακάκης, Ο Σταύρος Ζουμπουλάκης ως αναγνώστης της λογοτεχνίας
Σβετλάνα Αλεξίεβιτς (Svetlana Alexievich), Για την ιστορία μιας ουτοπίας
Η ομιλία κατά την απονομή του Βραβείου Νόμπελ
Δημήτρης Δημηρούλης, Ο καβαφικός Αμερικανός
Μικρή επίσκεψη στα δοκίμια του Δανιήλ Μέντελσον
Ντάνιελ Μέντελσον (Daniel Mendelsohn), Το μανιφέστο ενός κριτικού
Νταϊάνα Χάας, Ο Μέντελσον και η ανάγνωση του Καβάφη
Πέτρος Μαρτινίδης, Προφητεύοντας το Μπατακλάν — Επώδυνες κληρονομιές
Ανώνυμος, Το μυστήριο του Ισλαμικού Κράτους
Χ.Λ. Μένκεν (H. L. Mencken), Γιατί δεν είμαι βιβλιοσυλλέκτης
Μιχαήλ Ζουμπουλάκης, Φιλελεύθερος λόγος, αλλά ξύλινος
Μανώλης Βασιλάκης, Νόμος περί Τύπου: απαισία του η μνήμη…
Αλέξανδρος Κεσίσογλου, Ένας Γερμανός Μουσταφά

Σχέδιο εξωφύλλου: Ο Ντάνιελ Μέντελσον από τον Κωνσταντίνο Παπαμιχαλόπουλο

Advertisements
This entry was posted in βιβλία/ανάγνωση. Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο The Athens Review of Books (69ο τεύχος)

  1. Ο/Η Lawyer λέει:

    Ο Τυποκτόνος Νόμος που χρησιμοποίησαν και υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ

    http://www.esiea.gr/na-katargithei-amesa-o-typoktonos-nomo/

    Να καταργηθεί άμεσα ο τυποκτόνος νόμος

    Άρθρα 05.02.2015

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ, με αφορμή την αγωγή της κας Γιάννας Αγγελοπούλου εις βάρος συναδέλφων του περιοδικού «UNFOLLOW», από τους οποίους αξιώνεται το ποσό των 800.000 ευρώ, ζητεί για άλλη μια φορά την κατάργηση του τυποκτόνου νόμου 1178/81. Ο συγκεκριμένος νόμος παραμένει σε ισχύ από όλες τις τόσο διαφορετικές σε σύνθεση εξουσίες που κυβέρνησαν τη χώρα. Η κατάργησή του είναι επιτακτική ανάγκη και ο μόνος τρόπος να παύσει επιτέλους η βιομηχανία αγωγών που μοναδικό σκοπό έχουν να πλήξουν την ελευθεροτυπία και να φιμώσουν τους δημοσιογράφους. Διακηρύσσουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι κανένας τυποκτόνος νόμος δεν θα τρομάξει τους συναδέλφους ούτε θα τους αποτρέψει από την εκπλήρωση του καθήκοντός τους που είναι η ενημέρωση των πολιτών. Η ΕΣΗΕΑ, όπως πράττει σε κάθε ανάλογη περίπτωση, θα παράσχει νομική συνδρομή στους συναδέλφους του περιοδικού και τονίζουμε ότι θα πρέπει επιτέλους να κατανοήσουν όλοι ότι η έκθεση στη δημόσια σφαίρα φέρνει μαζί της και την κριτική για τις πράξεις, τις παραλείψεις και τη στάση τους.

    ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

    http://www.kalamatajournal.gr/kalamata/telos-ston-typoktono-nomo-meso-tou-symfonou-symviosis

    EΠΙΤΕΛΟΥΣ
    Ένα φοβερό εμπόδιο, που δεν άφηνε τους δημοσιογράφους να επιτελέσουν τον κριτικό τους ρόλο, έγινε παρελθόν με την ψήφιση, χθες, του σχεδίου νόμου για το σύμφωνο συμβίωσης. Με το άρθρο 37 του νομοσχεδίου αλλάζει ο αποκαλούμενος «τυποκτόνος νόμος Βενιζέλου», με τον οποίο είχε στηθεί βιομηχανία αγωγών κατά δημοσιογράφων με απαίτηση τεράστιων ποσών ως αποζημίωση και με σκοπό τη φίμωσή τους…

    Με την τροποποίηση του νόμου Βενιζέλου, εκείνος που θεωρεί ότι αδικήθηκε από τα γραφόμενα σε ένα ρεπορτάζ δεν μπορεί να ασκήσει αγωγή κατά του Μέσου Ενημέρωσης ή του δημοσιογράφου αν προηγουμένως δεν ζητήσει με εξώδικη πρόσκληση την έγγραφη αποκατάστασή του στο ίδιο μέσο ενημέρωσης όπου παρουσιάστηκε το ρεπορτάζ. Αν ο «αδικηθείς» δεν ακολουθήσει τη διαδικασία αυτή τότε η αγωγή του απορρίπτεται από το δικαστήριο.
    Γράφει η τροποποίηση που ψηφίστηκε στη Βουλή: «Ο αδικηθείς, πριν ασκήσει αγωγή για την προσβολή που υπέστη, υποχρεούται να καλέσει µε έγγραφη, εξώδικη πρόσκλησή του τον ιδιοκτήτη του εντύπου, ή όταν αυτός είναι άγνωστος τον εκδότη ή το διευθυντή σύνταξής του, να αποκαταστήσει την προσβολή µε την καταχώριση σε αυτό κειµένου που του υποδεικνύει. Στο κείµενο αυτό προσδιορίζονται και οι λέξεις ή φράσεις που θεωρήθηκαν προσβλητικές και πρέπει να ανακληθούν και οι λόγοι για τους οποίους η συγκεκριµένη αναφορά υπήρξε προσβλητική. Η αποκατάσταση θεωρείται ότι επήλθε αν ο ιδιοκτήτης του εντύπου, άλλως ο εκδότης ή ο διευθυντής σύνταξης αυτού, εντός διαστήµατος δέκα (10) ηµερών ή, σε κάθε περίπτωση, στο αµέσως επόµενο τεύχος: α) ανακαλέσει ρητά την προσβολή µε την παραπάνω δηµοσίευση, που γίνεται στην ίδια ή, αν δεν υπάρχει αυτή, σε ανάλογη θέση και φύλλο της αντίστοιχης ηµέρας κυκλοφορίας της εφηµερίδας, που είχε καταχωριστεί η αρχή του επιλήψιµου δηµοσιεύµατος, και σε έκταση και µέγεθος ανάλογο µε το τελευταίο, και β) κοινοποιήσει στον αδικηθέντα το ως άνω δηµοσίευµα αποκατάστασης. Η παρέλευση άπρακτου διαστήµατος δέκα (10) ηµερών ή η µη δηµοσίευση στο αµέσως επόµενο τεύχος θεωρείται άρνηση εκ µέρους του ιδιοκτήτη ή εκδότη του εντύπου. Η παράλειψη της παραπάνω διαδικασίας έχει ως συνέπεια την απόρριψη της αγωγής ως απαράδεκτης».
    Στ.Μ.

  2. «Είμαστε όλοι ομοφυλόφιλοι». Η δήλωση αυτή μου θυμίζει τήν΄γνωστή δήλωση, τού Βρετανού Ποιητή Shelley, «Είμαστε όλοι Ελληνες», τήν οποία πιθανόν νά ανεφώνησε σέ μιά στιγμή έκστασης συνειδητοποιώντας τήν κοινή ρίζα τών ανθρώπων, ή τουλάχιστον τής λευκής φυλής ανα τόν πλανήτη. Οπως καί νά έχει τό πραγμα καί οί δύο αυτές δηλώσεις έχουν έναν ενωτικό χαρακτήρα. Δηλαδή, είμαστε όλι τό ίδιο είτε στήν σεξουαλικότηα μας είτε στίς κοινές μας ρίζες καί ως εκ τούτου είμαστε μία φυλή. Επίσης, χαρακτηριστικό είναι πως γκρεμίζουν καί οί δύο τήν έννοια τής διαφορετικότητας στήν σεξουαλική μας σύνθεση καί στόν φυλετικό μας διαχωρισμό.
    Αυτό που μένει τώρα νά ακούσουμε είναι κάτι πιό γενικότερο καί ενωτικότερο, «Είμαστε όλοι άνθρωποι». κι ακόμη, «Είμαστε όλοι άθεοι». Σκοτώστε τόν τύραννο θεό που εσείς οί ίδιοι εδημιούργήστε καί απελευθερωθείτε από τά δεσμά τής θρησκείας που τόσα κακά έχει προκαλέσει στήν ανθρωπότητα. Η ανθρωπότητα ‘εχει ανάγκη από απελευθέρωση περισσότερο από ελευθερία. Ο διαφωτισμός τής ομοιότητας είναι αυτός που θά βοηθήσει τήν ανθρωπότητα νά ξεπεράσει τόν φόβο τού διαφορετικού καί τού άγνωστου περίεργου. Ο διαφωτισμός όχι μόνο μεταξύ ανθρώπων, αλλά καί η συνειδητοποιήση τών κοινών μας χαρακτηριστικών. καί τής ομοιότητας μεταξύ ανθρώπων καί ζώων είμαι βέβαιος πως θά γεννήσει μιά νέα ηθική, μιά νέα θέαση τού κόσμου. Οσο κι αν φαίνεται αστείο, διότι έτσι έχει «εκπαιδευτεί» ο άνθρωπος, αυτό που κάνει ο άνθρωπος στά ζώα είναι τό πιό απεχθές έγκλημα. Τά σφαγεία ζώων είναι τά νέα Αουσβιτς καί οί χώροι όπου ο άγριος καί φασίστας άνθρωπος εκδηλώνει μετα νόμου τόν πιό αγριο καί βάρβαρο φασισμό του. Μιά δήλωση, «Είμαστε όλοι νοήμονα έμβια όντα» θά έβαζε ένα τέλος στήν αποτρόπαια αυτή σφαγή καί βρώση τών αδελφών μας νοήμονων έμβιων όντων. Μιά τέτοια αλλάγή στήν συμπεριφορά τού ανθρώπου καί μια αποδοχή τής ομοιότητας μας μέ όλον τόν έμβιο κόσμο θά έβαζε ένα τέλος ή τουλάχιστον θά έλλάτωνε τούς αιματηρούς πολέμους. Επιμένω πως η σφαγή καί βρώση άλλων νοήμονων όντων είναι πηγή ολέθριων κακών. Ο άνθρωπος έχει εθιστεί στό αίμα Ο πλανήτης όλος, πνίγεται στό αίμα. Τό αίμα ρέει σέ χείμαρρους σέ όλον τόν αιματοβαμμένο πλανήτη Γη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s