Μπορούν οι ιεράρχες, ως δημόσιοι υπάλληλοι, να λένε ό,τι θέλουν;

[Το σύμφωνο συμβίωσης και η ελευθερία έκφρασης των ταγών της Ορθοδοξίας]

Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, 2015 -από τα Ενθέματα της Αυγής

του Δημήτρη Χριστόπουλου

Τo σύμφωνο συμβίωσης είναι, από τις 24 Δεκεμβρίου, νόμος του κράτους, και πολύς κόσμος, πολύ πέραν της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, πρέπει, νομίζω, να είμαστε χαρούμενοι: Οι φιλελεύθεροι που πιστεύουν στα ατομικά δικαιώματα, οι αριστεροί που πιστεύουν στην ισότητα, οι καλοί χριστιανοί, άνθρωποι που αγαπάνε τον πλησίον τους, ακόμα και συντηρητικοί εχέφρονες, καθόσον η σχετική διάταξη δεν έχει κάτι το ριζοσπαστικό σε σχέση με αντίστοιχες νομοθετικές προβλέψεις των περισσοτέρων ευρωπαϊκών κρατών που συνομολογούν δικαίωμα γάμου μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών, ακόμα και τεκνοθεσίας από αυτούς. Μέρες που ’ναι, το σύμφωνο συμβίωσης λοιπόν είναι μια πραγματική ευχή. Την ευχή αυτή αρνούνται (εκτός της Χρυσής Αυγής, όπως είναι απολύτως αναμενόμενο), το ΚΚΕ που υπόσχεται πως «με τη διαμόρφωση της σοσιαλιστικής-κομμουνιστικής κοινωνίας, οπωσδήποτε θα διαμορφωθεί νέος τύπος συμβίωσης, ως σχετικά σταθερής ετεροφυλικής σχέσης και αναπαραγωγής», η μη δημοκρατική Δεξιά –οι Αν.Ελ. (με λίγες εξαιρέσεις) και τμήμα της ΝΔ– και, δυστυχώς, η Εκκλησία της Ελλάδας. Ο προκαθήμενός της δήλωσε, κάπως ενοχικά (αφού πρώτα είχε χαρακτηρίσει την ομοφυλοφιλία «εκτροπή») πως «Όλα είναι παιδιά του Θεού, αλλά ό,τι κάνουν δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό» ενώ, απολαμβάνοντας την καθιερωμένη επίσημη εκκλησιαστική ανοχή στη μισαλλοδοξία τους, οι «συνήθεις ύποπτοι» Καλαβρύτων, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης άνοιξαν τον στόμα τους και τι δεν είπαν…

Θα αναρωτηθεί, ωστόσο, κανείς: Γιατί να μη λένε ό,τι θέλουν; Σε ελεύθερη χώρα ζούμε, και ο καθείς –πολλώ δε μάλλον ο ιερωμένος που ζει διακονώντας μια ηθική θέση– έχει δικαίωμα, ακόμα και καθήκον, να τη βροντοφωνάζει. Θα συμφωνήσω, με δύο όμως όρους. Ο πρώτος έχει δεόντως αναδειχθεί. Η πολιτεία αυτή έχει μια νομοθεσία εναντίον του μίσους που τιμωρεί όποιον «με πρόθεση, δημόσια […] υποκινεί, προκαλεί, διεγείρει ή προτρέπει σε πράξεις ή ενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν διακρίσεις μίσος ή βία κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων, που προσδιορίζονται με βάση […] το σεξουαλικό προσανατολισμό». Αν ζούσαμε δηλαδή σε μια ευνομούμενη χώρα, θα υπήρχε εισαγγελέας που θα ασκούσε ποινική δίωξη στον Αμβρόσιο όταν εκείνος κραυγάζει «Φτύστε τους!» (τους ομοφυλόφιλους). Ζούμε όμως σε μια χώρα που ο εισαγγελέας δραστηριοποιήθηκε για να ασκήσει ποινική δίωξη για τη Μάχη της Κρήτης του Χ. Ρίχτερ. Αυτό δεν είναι τυχαίο ή γραφικό: η κραυγαλέα μεροληψία της δικαιοσύνης υπέρ των μισαλλόδοξων ιεραρχών συνιστά αντανάκλαση συγκεκριμένων ιδεολογικοπολιτικών συσχετισμών ισχύος εντός της κοινωνίας, καθώς και προνομιούχες σχέσεις βαθέων μηχανισμών της δικαιοσύνης με την Εκκλησία, ειδικότερα. Δεν πάνε, άλλωστε, ούτε δέκα χρόνια από τις αποκαλύψεις σχετικά με το παραδικαστικό κύκλωμα και τα μπες-βγες συγκεκριμένων ιεραρχών στα δικαστικά μέγαρα.

Προχωρώντας, πέραν αυτού όμως, ας υποθέσουμε, προς στιγμήν, ότι η χώρα μας δεν είχε τέτοια νομοθεσία. Θα έπρεπε οι ιεράρχες τούτοι, όπως και κάθε δημόσιο πρόσωπο με ισχύ και επιρροή, να λένε ό,τι θέλουν; Μπορεί, λ.χ. ο πρόεδρος του Ολυμπιακού να λέει «κάψτε τους βάζελους» και είναι το ίδιο με το να το λέει κάποιος χούλιγκαν; Ίδιο όταν ένας τηλεαστέρας στην εκπομπή του προτρέπει σε βία εναντίον μουσουλμάνων, χριστιανών ή εβραίων σε σχέση με έναν τυχόντα ρατσιστή σε μια πλατεία; Ασφαλώς και όχι. Τα πρόσωπα που ασκούν δημόσια επιρροή έχουν ευθύνη των λόγων τους, ανάλογη της επιρροής τους. Γενικά λοιπόν, η θέση ισχύος σε μια κοινωνία σημαίνει ευθύνη.

Τα πράγματα γίνονται ακόμη αυστηρότερα, και νομικά επιλήψιμα πλέον, εφόσον τα δημόσια πρόσωπα είναι και δημόσιοι λειτουργοί. Μπορεί ο διευθυντής ενός σχολείου να λέει στους μαθητές του «φτύστε τους»; Μπορεί ο τμηματάρχης ενός υπουργείου να μιλάει όπως θέλει; Εν ολίγοις, μπορεί ο δημόσιος λειτουργός να λέει ό,τι του έρχεται; Η απάντηση είναι αρνητική. Οι δημόσιοι λειτουργοί δεν διαθέτουν, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους, την ελευθερία του λόγου που διαθέτουν οι ιδιώτες. Και τούτο, διότι νέμονται δημόσια εξουσία. Για τον λόγο αυτό μάλιστα, η ως άνω νομοθεσία (άρθρο 1 του Ν. 4285/2014, «Για την καταπολέμηση ορισμένων μορφών και εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας») προβλέπει ενισχυμένες ποινές «αν η πράξη τελέστηκε από δημόσιο λειτουργό ή υπάλληλο, κατά την άσκηση των ανατεθειμένων σε αυτόν καθηκόντων».

Γιατί λοιπόν αμφισβητούμε το δικαίωμα της εκκλησιαστικών μας ταγών να εκφράζονται επί παντός επιστητού; Μα ακριβώς γι’ αυτό. Κατά τα λοιπά, δεν είναι δυνατό να προσδοκά κανείς από ένα θεσμό με τόσο οξυμένη αίσθηση της κατηχητικής της αποστολής, όπως η (κάθε) Εκκλησία, να φιμώνεται όταν πιστεύει πως ένα ζήτημα εμπίπτει στο πεδίο των αρμοδιοτήτων της. Μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι η Εκκλησία της Ελλάδας κακώς νομίζει ότι μπορεί να εκφέρει τις θέσεις της για το Μακεδονικό, το πολυτονικό, το δημογραφικό, το μεταναστευτικό και άλλα. Η Εκκλησία όμως θα αντιτάξει ότι αυτά τα θέματα την αφορούν άμεσα, διότι το ποίμνιό της ενδιαφέρεται γι’ αυτά, διότι η ίδια εκφράζει τον λαό, το έθνος κλπ. Ένας τέτοιος διάλογος με την Εκκλησία θα είναι, όμως, διάλογος κουφών. Διότι η ίδια φρονεί και κηρύσσει ότι η δική της νομιμοποίηση, να μιλά στο όνομα του λαού (και του έθνους), είναι ισχυρότερη από τη δημοκρατική νομιμοποίηση των αντιπροσώπων του λαού. Εξάλλου, το έχει ξανακάνει, κατεξοχήν, με την υπόθεση των ταυτοτήτων. Ένας τέτοιος διάλογος θα είναι λοιπόν ατελέσφορος διότι τα μέρη, από θέσης δεν μπορούν να συμφωνήσουν.

Επομένως, το κρίσιμο θέμα δεν αφορά μόνο το ύφος ή περιεχόμενο των δηλώσεων των ιεραρχών μας. Αφορά τη δημόσια εξουσία που εξ αντικειμένου ασκεί ένας δημόσιος λειτουργός-ιεράρχης, ανεξάρτητά του εάν παρεκτρέπεται ή όχι. Όποιοι αποδοκιμάζουν τους ομοφοβικούς ιεράρχες μας και τους ανακαλούν στην τάξη πρέπει να σκεφτούν ότι το πρόβλημα, στον πυρήνα του, είναι αυτή ακριβώς η «τάξη» που θέλει μια Εκκλησία υπό την πατερναλιστική εποπτεία ενός κράτους, το οποίο, σε αντάλλαγμα, της έχει εκχωρήσει μείζον τμήμα των δικών του αρμοδιοτήτων. Το πρόβλημα είναι ακριβώς το ότι η Εκκλησία στην Ελλάδα είναι κράτος.

Η λύση λοιπόν δεν είναι –παρότι θα ήταν σημαντικό– να μάθουν οι ιεράρχες να μιλούν καλύτερα, να πάψουν να εχθρεύονται την ομοφυλοφιλία ή  να μη μιλούν για όσα εμείς πιστεύουμε ότι δεν τους πέφτει λόγος. Αν η Εκκλησία της Ελλάδος θέλει να μιλάει για όλους και για όλα, όπως αυτή επιθυμεί, μέσα στο πλαίσιο της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας της έκφρασης και των περιορισμών της, τότε απλώς πρέπει να πάψει να είναι κράτος, αναλαμβάνοντας τον διακριτό ρόλο που της αρμόζει σε ένα πολίτευμα που στηρίζεται στη διάκριση των εξουσιών. Αυτό είναι το επίδικο.

Η Εκκλησία της Ελλάδος οφείλει λοιπόν να αντιμετωπίσει το δίλημμα: θα λέει ό,τι θέλει ως ιδιώτης ή θα μάθει να συμπεριφέρεται ως κράτος. Το αυτό δίλημμα οφείλει να αντιμετωπίσει και η κυβέρνηση, διότι, ως φαίνεται, η Εκκλησία μας, τα θέλει και τα δύο: και να μιλάει ως ιδιώτης και να νέμεται δημόσια εξουσία με τα λεφτά μας.

Ας είναι αυτό μια ευχή για το 2016.

*

Ο Δημήτρης Χριστόπουλος διδάσκει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και είναι αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (FIDH).

©Ενθέματα Αυγής 

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερή» Εξουσία, σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Διακρίσεις (κάθε είδους), Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

22 απαντήσεις στο Μπορούν οι ιεράρχες, ως δημόσιοι υπάλληλοι, να λένε ό,τι θέλουν;

  1. Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη λέει:

    Πολύ ωραίο το συνολάκι του, ασσορτί με τη μωβ κουρτίνα.
    Που ντύνεται ο άγιος;

    Τον γουστάρω πολύ ως άντρα, είμαι βιτσιόζα εξ ανέκαθεν, αλλά κολλάω στα κουλά του

    https://roides.wordpress.com/2008/11/15/15nov08/
    Ανατρέχω σε μια αποκαλυπτική συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» της 21/4/2006:

    «-Ως φοιτητής δεν είχατε σχέσεις με γυναίκες;
    -Εννοείς σαρκική επικοινωνία;
    -Ναι.
    -Ποτέ. Ασφαλώς σαν ένας φυσιολογικός άνθρωπος μου άρεσε το άλλο φύλο. Όμως ποτέ δεν προχώρησα σε μια τέτοια επικοινωνία
    -Πόσο εύκολο όμως είναι σε έναν φυσιολογικό άντρα να αρνηθεί την επαφή του με μια γυναίκα;
    -H σχέση με τη γυναίκα στον άνθρωπο ο οποίος προσπαθεί να αφιερωθεί στον Θεό δημιουργεί πνευματική σύγχυση. Εγώ, για να ξεπεράσω την επιθυμία της νεανικότητάς μου, έκανα «ψυχολογικό διαλογισμό», δηλαδή σκεφτόμουν τη ματαιότητα των πραγμάτων, σκεφτόμουν το ανθρώπινο σώμα χωρίς την επιδερμίδα. Θυμάστε τους πίνακες που είχαμε στο σχολείο με τους μυς χωρίς το δέρμα;
    -Λίγο αποτρόπαιο ακούγεται……..».
    http://cheruvim.wordpress.com/

  2. Ο/Η Who knows? λέει:

    Παρακολουθείστε και τον διάλογο στα σχόλια, έχει πολύ πλάκα.
    Πάντως ο Σεβ. δεν απάντησε στο ερώτημα του γνωστού Θεολόγου της Πάτρας

    http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2011/05/blog-post_2340.html
    Τετάρτη, 11 Μαΐου 2011

    ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΦΗΜΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

    Έχει κατακλυστεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της Ιδιωτικής Οδού, τις τελευταίες μέρες αγαπητοί συνοδίτες, από μηνύματα που θίγουν ένα απίθανο θέμα. Οι ανωνυμογράφοι, ως επί το πλείστον, μου θέτουν το ερώτημα αν γνωρίζω ότι ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ κατά τους χρόνους της νεότητός του ήταν φιλικά προσκείμενος προς τους Ουνίτες της Αθήνας. Κάποιοι αναφέρονται και στο ενδεχόμενο της εις διάκονον χειροτονίας του εκεί και άλλα παρόμοια παράδοξα.

    Η δική μου έρευνα δεν έχει αποδεικτικά στοιχεία για κάτι τέτοιο. Αν όμως θα ήθελε ο Μητροπολίτης Πειραιώς, με την παρρησία που τον διακρίνει, να διαλύσει την αχλύ γύρω απ’ αυτή την έντονη φημολογία, είναι δικό του ζήτημα.

    Πάντως κάποιος αναγνώστης της Ιδιωτικής Οδού με παρέπεμψε σε ένα ιστότοπο παλαιοημερολογιτών, όπου ανώνυμος σχολιαστής λέει ότι ο Πειραιώς Σεραφείμ ανήκε [;;;] στο παλαιό ημερολόγιο, όπου και χειροτονήθηκε διάκονος με το όνομα Μελχισεδέκ.

    Νομίζω πως και αυτή η φήμη είναι ανυπόστατη. Μια διευκρίνιση εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

    http://unfollow.cre8.gr/articles/ann/seraph2/

    Απάντηση του UNFOLLOW στον Μητροπολίτη Σεραφείμ
    UNFOLLOW

    Στη χθεσινή επιστολή του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, που έλαβε τo UNFOLLOW, όπου εκφράζονται διαφωνίες για την προσωπογραφία του Μητροπολίτη με τίτλο «Ο “ενσκήψας τραγικός τσαρλατάνος”» -δημοσίευμα του UNFOLLOW 29 (Μάιος 2014) που κυκλοφορεί στα περίπτερα-, απαντά μετά από προσεκτική ανάγνωση ο συντάκτης της προσωπογραφίας Διονύσιος Καλιντέρης. Η απάντηση του συντάκτη μας:

    Σεβασμιότατε εὐλογεῖτε!

    Χαίρω ποὺ ἐπιμένετε στὸ ἐπίθετο «παθητικο-επιθετική (τακτική)», ἀναγνωρίζοντας τὸ κεντρικὸ σημεῖο ὅσων ὑποστήριξα στὸ ἄρθρο μου «Ὁ «ἐνσκήψας τραγικὸς τσαρλατάνος” (Unfollow τ. 29) — καὶ τῶν ὁποίων ἡ ἀπαντητική Σας ἐπιστολή ἀποτελεῖ μᾶλλον τὴν ἐπιβεβαίωση παρὰ τὴν ἀνασκευή.

    Εἰς ὅ,τι ἀφορὰ τὴν ἐκλογή Σας ὡς βοηθοῦ ἐπισκόπου καὶ τὴν μετ΄ οὖ πολὺ ἀναχώρησή Σας ἐκ τῆς Πέμπτης Ἠπείρου, μηδεμία διάψευση διακρίνω τῶν ὅσων κατέγραψα, εἰ μή τὴν προσθήκη «συμφραζομένων» ἐπιβαρυντικῶν γιὰ τὸν ἅγιον Αὐστραλίας (πρὸς τὸν ὁποῖον, παρὰ ταῦτα, δηλώνετε μέχρι τῆς σήμερον ὅτι «αἰσθάνεσθε εὐγνωμοσύνη»), οἷον ἀνοχὴ πρὸς τοὺς ὑπευθύνους «πλημμελοῦς καὶ ἐσωστρεφοῦς διαχειρίσεως τῶν Ἱδρυμάτων τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπής Αὐστραλίας», ἀδράνεια «ἐπὶ διαδοθέντος στὴν Ὁμογένεια ἠθικού σκανδάλου» συνεπισκόπου Σας κ.ο.κ. Δὲν εἶμαι σὲ θέση νὰ γνωρίζω ἐὰν ἡ Ἁγία καὶ Ἱερὰ Σύνοδος τοῦ Οικουμενικοῦ Πατριαρχείου παρέβλεψε τόσο τὶς δικές Σας καταγγελίες εἰς βάρος τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ Σας προϊσταμένου ὅσο καὶ τὴν πρόταση τοῦ κ. Στυλιανοῦ νὰ Σᾶς ἐπιβληθεῖ ποινὴ ἀργίας, κινουμένη ἀπὸ τὸ διαβόητον «φιλάδελφον» ἤ κατ΄ οἰκονομίαν, διὰ τῆς χορηγήσεως κανονικοῦ ἀπολυτηρίου.

    Ἄλλως τε, ὡς ἐγκρατὴς στὰ νομοκανονικά, γνωρίζετε ὅτι καίτοι «ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ ἡ διὰ τῶν μυστηρίων μεταδιδομένη ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας» δὲν ἀποτελεῖ «προσωπικὴ περιουσία» τοῦ χειροτονοῦντος, ὡστόσο ἡ εἴσοδος στὸν τρῖτον βαθμὸν τῆς ἱερωσύνης, ἔστω καὶ ὑπὸ τὸν ψιλὸν τίτλον τῆς Χριστιανουπόλεως, συνιστᾶ πράξιν «γάμου». Χρειάσθηκε, μᾶς ὑπενθυμίζετε, τὸ «τσουνάμι» τοῦ 2005 (τὸ ὁποῖο, τρόπον τινά, συμπαρέσυρε τὸν ἐν Πειραιεῖ σεβασμιότατον προκάτοχόν Σας), ὥστε νὰ ἀναλάβετε ἐκ νέου ὑπεύθυνα καθήκοντα στὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος, τῆς ὁποίας ἡ Ἱεραρχία πρότερον Σᾶς εἶχε ἀρνηθεῖ ἔως καὶ τὴν ταπεινὴ ἕδρα των Κυθήρων.

    […………..]

    Περὶ δε τῶν «κηρυγμάτων μίσους» περιορίζομαι νὰ παραπέμψω στὴν ἔκκλησιν τῆς κ. Θεοδώρας Μπακογιάννη (2010) πρὸς «τὴν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νὰ ἐπιληφθεῖ ἀμέσως τοῦ θέματος, διότι μὲ τὶς δηλώσεις του ὁ Μητροπολίτης Σεραφείμ, ὅχι μόνο θέτει ἑαυτόν ἐκτὸς τῆς κοινωνίας τῆς ἀγάπης ποὺ εἶναι τὸ βασικὸ γνώρισμα τῶν Χριστιανῶν, ἰδίως τῶν Ὀρθοδόξων, ἀλλὰ καὶ ἀμαυρώνει τὴ μακρὰ καὶ ἔνδοξη ἱστορία ἀνοχῆς τῆς διαφορετικότητας καὶ προστασίας ὅλων, τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας (…). Μὲ τὶς δηλώσεις του ὅμως ὁ Πειραιῶς Σεραφείμ, ἀγνοώντας ἐπὶ πλέον καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος συνδέεται ἄμεσα μὲ τὸ κράτος, παρέβη καὶ τὸν ποινικὸ νόμο τῆς Ἑλλάδας, ὁ ὁποῖος ἀπαγορεύει καὶ τιμωρεῖ αὐστηρά, ὅσους ὑποκινοῦν φυλετικὰ μίση καὶ πάθη. Ἀλλὰ ἐπ΄αὐτού ἀρμόδια νὰ ἀποφανθεῖ εἶναι ἡ ἑλληνικὴ Δικαιοσύνη»…

    Υἰικῶς,

    Διονύσιος Καλιντέρης

    ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
    UNFOLLOW

    .

  3. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    http://www.kalami.net/2005/ellada/ekkl_ellad_skandala.html

    Mε αφορμή τα σκάνδαλα στην Εκκλησία της Ελλάδος
    Μερικά ερωτήματα που δεν έχουν πάρει απάντηση

    Γράφει ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Βασίλης Α. Λαμπρόπουλος

    Συγκλονίζεται καθημερινά η κοινή γνώμη με αποκαλύψεις για ιεράρχες, δικαστικούς και άλλους παράγοντες της δημόσιας ζωής. Φυσικά τα σκάνδαλα στην Εκκλησία, ηθικής τάξεως και οικονομικά, ενοχλούν το λαό και τους πιστούς. Σκέφτονται πάρα πολύ τώρα οι εκκλησιαζόμενοι να αφήνουν χρήματα στα κουτιά των ναών. Γιατί διαπίστωσαν ότι τα χρήματα του λαού γίνονται βίλες, επενδύσεις στην Καραϊβική και σε τραπεζικά ομόλογα. Όσο για τα λεγόμενα ροζ σκάνδαλα από τις εκκλησιαστικές σχολές τα παιδιά «εκπαιδεύονται» στην αρσενοκοιτία! Πηγαίνετε σε μία εκκλησιαστική σχολή και δείτε μαζεμένα τα παιδιά. Είναι εύκολο να διαπιστώσετε πόσα απ΄ αυτά είναι κουνιστοί. Τα παιδιά αυτά οδηγούνται στην ιεροσύνη και στις κρεβατοκάμαρες υψηλόβαθμων στελεχών της Εκκλησίας, είτε για παθητική είτε για ενεργητική ομοφυλοφιλία.
    Ως παλαιός, και επί 28 χρόνια, εκκλησιαστικός συντάκτης, που παρακολουθεί και τα τωρινά τεκταινόμενα έχουμε να πούμε ότι:
    • Τίποτε απ΄ αυτά δεν ήταν άγνωστα στο εσωτερικό της Εκκλησίας. Όλα είναι γνωστά και τα συζητούσανε μεταξύ τους οι μητροπολίτες. Όλοι ξέρανε για την Μπέμπα Μπλάνς, την Κάλας, τη Σούλα, τη Λέλα, τη Ρίτα, το Χωροφύλακα κ.λπ.
    (…)

    Ειπώθηκε σε μία τηλεοπτική εκπομπή ότι μας έκανε το 1982 μήνυση για δημοσιεύματα και ένα βιβλίο με τίτλο «Αρσενοκοίτης;», πράγμα που δεν έκανε αργότερα στον κ. Τούμπα. Ουδέν αναληθέστερον. Ο κ. Καλλίνικος μας έκανε μήνυση όταν πρώτοι εμείς του κάναμε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση. Εκείνος και η τρόικα δεν θέλανε να γίνει δικαστήριο, που κόστισε, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, την εκλογή του στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, όπως ήταν το σχέδιο της Χρυσοπηγής. Η απόφαση του δικαστηρίου δεν αφορούσε το περιεχόμενο του βιβλίου –όπου ένας νεαρός κατήγγειλε στη Σύνοδο ότι τον χάιδευε στη διάρκεια της εξομολογήσεως, αλλά για το εξώφυλλο του βιβλίου, που είχε τη φωτογραφία του. Η σύνθεση του δικαστηρίου ήταν στημένη με ανθρώπους των εκκλησιαστικών οργανώσεων και πιέσεις από την Ασφάλεια, για αποδυνάμωση των μαρτύρων. Ένας δικαστικός λ.χ. είναι ψάλτης στη μητρόπολη Αθηνών, από τότε κιόλας! Όσο για την καταγγελία στη ΔΙΣ μπήκε μέσα σε μία ώρα στο αρχείο, όπου ήρθε και η απάντηση του Καλλίνικου από τον Πειραιά, μεριμνεί του αρχιγραμματέα της ΔΙΣ επισκόπου Ταλαντίου Αμβροσίου, σημερινού Αιγιαλείας!
    • Η σύνδεση των ανθρώπων της Τρόικας και της Χρυσοπηγής γενικά με ύποπτα πρόσωπα με ακραίες ιδεολογικές αντιλήψεις, είναι γνωστή σ΄ όσους τους γνωρίζουν. Ακόμη και σήμερα στο στενό περιβάλλον του ο κ. Χριστόδουλος έχει σύμβουλο ένα «φιλόσοφο», ο οποίος μάλλον τον ωθεί στις εθνικές από άμβωνας εξάρσεις. Το πρόσωπο αυτό πριν 10-12 χρόνια εξέδιδε ένα φιλοσοφικό περιοδικό ακραίων αντιλήψεων, που προωθούσε το μάρκετινγκ του κ Χριστόδουλου. Ξαφνικά –το 1993;- εξαφανίστηκε μαζί με τη γυναίκα του στις ΗΠΑ, παίρνοντας μαζί του και το ταμείο πολλών εκατομμυρίων δρχ. Επέστρεψε αμέσως μετά την εκλογή του κ. Χριστόδουλου στον αρχιεπισκοπικό θρόνο και κατέλαβε υψηλόμισθη θέση. Στο περιοδικό κορυφαίος συνεργάτης του πολιτευτής, γόνος μεγάλης οικογένειας, βουλευτής σήμερα της Β΄ Αθηνών.
    • Οι τρεις τους ήρθανε από τα Τρίκαλα στη διάρκεια της στρατιωτικής χούντας και πήρανε καλές θέσεις που μπορούσανε να συγκεντρώσουν χρήματα και να παρακολουθούν από μέσα στις εκκλησιαστικές εξελίξεις. Ο ένας ιεροκήρυκας στον Προφήτη Ηλία Παγκρατίου όπου έστησε την Χρυσοπηγή στην οδό Στέντορος 4, ο άλλος ταγματάρχης στη χωροφυλακή και ο τρίτος γραμματέας στη ΔΙΣ. Το πολιτικό περιβάλλον τους βοηθούσε να προωθούν τα σχέδιά τους, για τη συγκέντρωση πλούτου, δυνάμωμα της Χρυσοπηγής, αλίευση νέων και προώθησή τους σε θέσεις κλειδιά της Εκκλησίας, γεγονός που συνεχίζεται και σήμερα.
    • ʼλλος επίδοξος σωτήρας, αγνώστου προελεύσεως, ήρθε –κληθείς από τον αρχιεπίσκοπο- από τη Ρουμανία και τοποθετήθηκε διευθυντής του Διορθοδόξου Κέντρου Πέντελης με μεγάλες αποδοχές. Κι αυτός εκτόπισε το επίσκοπο-ηγούμενο Ιωάννη της Πεντέλης, που ήταν διευθυντής του Κέντρου. Το άτομο αυτό προωθεί τις σχέσεις του κ. Χριστόδουλου με τους Βλάχους των Βαλκανίων και, υποτίθεται, ότι τους πείθει να κάνουν επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις. Πού, άραγε; Οι κινήσεις του είναι ανεξέλεγκτες δεν υπόκειται σε κανένα έλεγχο.
    • Ποιόν έγγαμο κληρικό, που τον βάλανε να κάνει θεολογικές σπουδές, ετοιμάζουν να χειροτονήσουν επίσκοπο και η γυναίκα του έχει «αποσυρθεί» σε γυναικείο μοναστήρι;.
    • Και, τέλος, πού πήγε το αρχείο του Σεραφείμ; Ο ίδιος μας είχε πει ότι το προσωπικό του αρχείο (Ζέρβα κ.λπ.) το είχε δώσει στον ανεψιό του, αλλά υπήρχανε κι άλλα αρχεία στην αρχιεπισκοπή στο σπίτι του και στη Σύνοδο. Πού είναι όλ΄ αυτά; Ποιος τα εξαφάνισε;
    • Είναι καιρός να μπει το ΣΔΟΕ και ορκωτοί λογιστές στην Χρυσοπηγή, όχι ελεγκτές του δημοσίου, γιατί αυτοί προέρχονται, σε μεγάλη μερίδα, από τις χριστιανικές οργανώσεις.
    Αυτά προς το παρόν γιατί ο υπόνομος της Χρυσοπηγής και των άλλων ιεραρχών έχει πάρα πολλά.

  4. Ο/Η Who knows? λέει:

    Ένα παζλ που δένει εύκολα.
    Όταν ο Καλλίνικος του Πειραιά αναγκάστηκε να παραιτηθεί κάτω από το βάρος σκανδάλων η Χρυσοπηγή μεθόδευσε Σεραφείμ

    Ο ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

    Εκθέτοντας πάντως και δημοσιοποιώντας αδιάψευστα πειστήρια (από το επίσημο Υπηρεσιακό Αρχείο της Ι. Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας) περί του τρόπου με τον οποίο μας επαγίδευσε εις το να μας υποκλέψει το ιερώτατο Επισκοπικό αξίωμα ο εκ της Εκκλησίας της Ελλάδος ενσκήψας τραγικός τσαρλατάνος Αρχιμ. Σεραφείμ Μεντζελόπουλος, δεν είχαμε την αξίωση, μήτε ασφαλώς την αφέλεια να πιστεύσουμε, ότι θα εματαιώναμε την ως ‘άριστα’ ενορχηστρωμένη από τους πρωτεργάτες της «Χρυσοπηγής» εκλογή του, εις την Μητρόπολη Πειραιώς.

    Θα μπορούσαμε βέβαια και άλλα βαρυσήμαντα τεκμήρια να παρουσιάσουμε, τα οποία χαρακτηρίζουν εις το διηνεκές το γενικό ήθος και την ψυχοπαθολογική κατάσταση του νέου Μητροπoλίτη Πειραιώς Σεραφείμ Μεντζελοπούλου. Δεν το πράττομε όμως, διότι με όσα ήδη κατηγγείλαμε εδώ, εδόθη επαρκής απάντηση εις τους εν Ελλάδι ‘διαπορούντας’ πώς έγινε εν Αυστραλία Επίσκοπος Χριστιανουπόλεως ο περιπετειώδης Αρχιμανδρίτης.

    Ο Σεραφείμ για τον υβριστή του αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας:

    Ἔχω τὴν μεγαλειώδη τιμὴ νὰ ἕλκω τὴν ἀρχιερωσύνη μου …ἀπὸ τὸν Παναγιώτατο Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο… τῇ προτάσει τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Αὐστραλίας κ. Στυλιανοῦ —εἰλικρινῶς τὸ λέω αὐτὸ μὲ συγκίνηση βαθειά— Πατρός μου καὶ εὐεργέτου μου, διϊστορικῶς καὶ διαχρονικῶς, ἄσχετα ἂν βρίσκομαι ὑπὸ τὸ ὁμοφώριό του ἢ ὄχι, ὁ Αὐστραλίας Στυλιανὸς θὰ εἶναι γιὰ μένα ὁ Πατέρας μου καὶ ὁ εὐεργέτης μου…

    Όλα αυτά από εδώ

    http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2011/05/blog-post.html
    Κυριακή, 1 Μαΐου 2011
    Ο ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

    και κάτι από το ΒΗΜΑ
    http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=144182
    (….)
    Με επιστολή του ο κ. Στυλιανός ζητεί την επιβολή ετήσιας αργίας στον βοηθό Επίσκοπο Χριστιανουπόλεως κ. Σεραφείμ επειδή έφυγε από την Αδελαΐδα.

  5. Ο/Η laskaratos λέει:

    Aσφαλώς και μπορούν όταν η χώρα διοικείται από πολιτικούς της εμβέλειας των προηγούμενων, που έφεραν τη χώρα μπροστά στο γκρεμό ή των τραγικών τωρινών, των Νίκου Παππά και του Αλέξη Τσίπρα, που την έφεραν να κρέμεται στο χείλος του.

    Ο Άγιος Κορίνθου, διάδοχος του διαβόητου μητροπολίτη της κας Λούλας Παντελεήμονα, καταδικασμένου από τη Δικαιοσύνη για οικονομικά σκάνδαλα, στέλνει ιερείς του να ευλογήσουν τα γραφεία της προδοτικής χιτλερικής εγκληματικής οργάνωσης, της οποίας ο φυρερίσκος δηλώνει πως είναι σπορά των ηττημένων του 1945
    Στη Νεμέα

    στην ίδια την Κόρινθο, την έδρα του

    Σε μια κανονική χώρα με αίσθημα ντροπής, ο κ.Παππάς δεν θα τολμούσε να επισκεφθεί αυτή τη Μητρόπολη.
    Όμως εδώ παρακολουθεί το δαχτυλάκι του δεσπότη της Κορίνθου

    κι εδώ προσπαθεί να του αποσπάσει, ματαίως, ένα χαμόγελο

    Ο μητροπολίτης όμως της κρατικής Εκκλησίας που είναι διαβόητη για κάθε λογής σκάνδαλα ομοφυλοφιλίας, ακόμη και για κακουργήματα παιδεραστίας, που συστηματικά κουκουλώνονται, δεν χαμπαριάζει και κάνει τη γνωστή εμπαθή επίθεση μέσω των ευχών του να παντρευτούν τα παιδιά του πρωθυπουργού κλπ….
    Όσο αναλαμβάνει να του απαντήσει ο πατήρ Παππάς, ή άλλοι σαν κι αυτόν, είναι βέβαιο πως τα τρομαγμένα μισόλογά τους, δεν θα πτοήσουν ούτε τον Κορινθίας, ούτε τους πολύ σκληρότερους από αυτόν, που προκαλούν επειδή η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόζει τον αντιρατσιστικό νόμο κατά σοβαρών Γερμανών ιστορικών και προστατεύει προκλητικά ρατσιστές μητροπολίτες, φιλικούς προς τον πρωθυπουργό, που προτρέπουν ακόμη και σε πράξεις βίας («φτύστε τους» κλπ).
    Δείτε το βίντεο από το 1:05

  6. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Μὲ δεδομένο τὸ παρακάτω ἄρθρο, εἶναι δυνατὸν τὸ Σύνταγμα νὰ ὁρίζῃ πῶς ἕνας τομεὺς τοῦ Δημοσίου, πρέπει νὰ ἀκολουθῇ κάποιον ἄλλον, ἄλλης χώρας μὴ μέλος τῆς ΕΕ;
    Τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως θέλει νὰ γίνῃ μία Σύνοδος. Αἱ σύνοδοι διαμόρφωσαν τὸ ὀρθόδοξον χριστιανικὸν δόγμα. Ἀκούγεται ὅτι ὑπάρχουν ἀντιδράσεις μεταξὺ ἄλλων καὶ ἀπὸ τὴν Ἑλλαδικὴν Ἐκκλησίαν. Κάποιες Ἐκκλησίες λένε ὅτι ὅσες δὲν παραστοῦν πρέπει νὰ διαλυθοῦν. Μὲ τὸ παρακάτω ἄρθρο τὸ Ἑλλαδικὸ Κράτος θὰ βρεθεῖ μπροστὰ σὲ μία γελοῖα κατάστασιν. Ἕνα ζήτημα τοῦ 31,2% πρέπει νὰ ἀπασχολήσῃ ἕναν λαὸ καὶ ἕνα κράτος, ἐν ᾧ δὲν τοὺς ἀφορᾷ.

    http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-3/

    «’Αρθρο 3: (Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας)

    1. Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού. H Oρθόδοξη Eκκλησία της Eλλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Kύριο ημών Iησού Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Eκκλησία του Xριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Eίναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Tόμου της κθ΄ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
    2. Tο εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Kράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
    3. Tο κείμενο της Aγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Aυτοκέφαλης Eκκλησίας της Eλλάδας και της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας στην Kωνσταντινούπολη.
    »

  7. Ο/Η ataktos λέει:

    Το θρυλικό «Διαβολογιόφυρο» της Δίβρης και οι καλικατζάροι ή κατσιμπουχέροι την «Πρωτάγιαση», παραμονή των Θεοφανείων…

    http://sotirissotiropoulos.blogspot.gr/2015/01/blog-post.html?spref=fb

  8. Ο/Η Aλεξοκωλιές λέει:

  9. Ο/Η chretienorthodox λέει:

    Κυριε Ροίδη,

    Παρακαλω πολυ δεχθειτε μαζι με τις ευχες μου για αισιο και ευτυχες νεο ετος, και μια προσωπικη ερωτηση. Μηπως αληθευεει αυτο που γραφετε στη home page πανω δεξια οτι ζειτε στο Μοντεβίδεο; Εχω παει στη πρωτευουσα της Ουρουγουαης οταν ημουνα ναυτικος. Δυστυχως δεν βγηκα απο το καραβι γιατι ειχαμε αγκυροβολησει λιγες ωρες για να παρουμε πετρελαιο. Ειδα τη πολη απο το καραβι. Πολυ ωραια.
    Τις ευχες μου στο κ. Λασκαρατο. Οπωσδηποτε τα ονοματα σας ειναι ψευδωνυμα γιατι ειναι πολυ απιθανο να γνωριζονται δυο ανθρωποι με τα επωνυμα των δυο μεγαλυτερων νεοελληνων σατυρικων πεζογραφων. Επισης στη madame Sapountzaki (προφερεται Σαμπουντζακή) ευχομαι καλη ψυχη.

    Με εκτιμηση και φιλία οπως παντα
    Γεωργιος Θεοδοσιου

    Υ.Γ. Περιτο να ασχοληθω με το θεμα της αναρτησης εφοσον χαρακτηριζει ταγους της ορθοδοξιας καποιους αντιχριστους. Γ.Θ.

    • Ο/Η Ζωζώ Χ. Σαπουνάκη λέει:

      Mes chers amis, μοσιού Τεοντοσιού ε μοσιού Καπάς, σας ευχαριστώ δια τωρινάς και παλαιοτέρας ευφήμους μνείας του ονόματός μου. Εστέ βέβαιοι ότι σας αγαπώ.
      Μια ατυχήσασα χαρτοπαικτικώς προσφάτως.

  10. Ο/Η Κάπας Σ. λέει:

    Ο μητροπολίτης Πατρών τα έχει βάλει με τον κομμουνιστή δήμαρχο Πελετίδη,γιατί ξεκίνησε τη διαδικασία κατασκευής του αποτεφρωτηρίου!Μία πόλη σαν την Πάτρα το χρειάζεται ΑΜΕΣΑ,γιατί ΔΕΝ έχει χώρο πια να θάψει τους νεκρούς της κι αναγκάζεται να τους πετάει μισολειωμένους-κυρίως αυτούς,που δεν έχουν κανέναν να τους φροντίσει!Πέραν τούτου μια ιστορία,που έχει ξεκινήσει από το 2008 με νόμους,Π.Δ.,εγκυκλίους κ.λπ. ΔΕΝ μπορεί να ολοκληρωθεί,γιατί οι πολιτικάντηδες ΟΛΩΝ των αποχρώσεων,που μας κυβερνούν υπολογίζουν το πολιτικό κόστος!Έτσι νομοθετούν,διατάζουν,αλλά όλα είναι γράμμα κενόν!Και τούτο,γιατί το κάθε ΓΙΔΟΞΟΥΡΙ,μητροπολίτης ή ό,τι άλλο-κι οι περισσότεροι είναι τέτοιοι-εμποδίζει την ελευθερία μου να ΚΑΩ,γιατί ΟΛΟΙ τους θα ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ μια ζωή στην κόλαση,αποό την οποία θέλουν να μας αποτρέψουν!!
    Υ.Γ. Διάβασα ότι σκληροπυρηνικοί της μητρόπολης Πατρών(εφ.Κόσμος)παροτρύνουν το δεσπότη να ΑΦΟΡΙΣΕΙ τον Πελετίδη,που με βάση την ιδεολογία του είναι ΑΘΕΟΣ!!Τέτοια μυαλά κυκλοφορούν στην Πάτρα!!!!

  11. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αγαπητέ κε Θεοδοσίου καλή χρονιά. Όντως ο τίτλος του κ.Ροϊδου ελέγχεται ως ανακριβής διότι μιλάμε για ταγούς του Αντίχριστου.
    Ο κ.Ρο από όσο γνωρίζω είναι όντως και ιεροψάλτης (παράφωνος) εις Μοντεβιδέο και πρόεδρος του εκεί σωματείου αλιέων.

    Αγαπητέ κε Κάπα, νόμιζα πως ο Πατρών ήταν απασχολημένος με τις ανακρίσεις κατά αρχιμανδρίτη που ομολόγησε πως ο Χουντόδουλος είχε «κουσούρι».
    http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2015/12/blog-post_15.html
    Όσο για τον κ.Πελετίδη, φαίνεται να είναι ένας γενναίος άνθρωπος που δεν διστάζει να συγκρουσθεί με τη Χ.Α. και τους φίλους της του ΣΥΡΙΖΑ (Βούτσης κλπ).
    http://www.902.gr/eidisi/politiki/69419/apantisi-toy-dimarhoy-patreon-kosta-peletidi-stin-epistoli-toy-ypoyrgoy

  12. Ο/Η laskaratos λέει:

    Όσο ο Μεντζελόπουλος φλέρταρε με τη Χρυσή Αυγή, όσο έβριζε Καθολικούς, Ομοφυλόφιλους, Εβραίους, ο Τσίπρας δεν είχε πρόβλημα, τώρα που τα έβαλε με τον ίδιο, τώρα θύμωσε. Αυτή είναι συμπεριφορά πλύστρας και όχι πρωθυπουργού

    http://tvxs.gr/news/ellada/den-paei-ston-peiraia-o-tsipras-kobei-sxeseis-me-ton-serafeim
    Δεν πάει στον Πειραιά ο Τσίπρας – «Κόβει σχέσεις» με τον Σεραφείμ

    Θεοφάνεια
    ………………….
    ____________
    Την ίδια ακριβώς συμπεριφορά είχαμε επισημάνει πως είχε και ο υπουργός του, ο προστάτης των φοροκλεφτών Δρίτσας, δηλωμένος εχθρός των εφοριακών, που τολμούν να κάνουν όπως ο Νόμος ορίζει τη δουλειά τους

    https://roides.wordpress.com/2014/05/27/27mai14/
    ………………..
    Ο κ.Δρίτσας προσποιείται εδώ και δυο χρόνια πως είναι κουφός και δεν ασκεί το ελεγκτικό του καθήκον. Παριστάνει πως δεν έχει ακούσει απολύτως τίποτα για το δημόσιο υπάλληλο της εκλογικής του περιφέρειας Χρήστο Μεντζελόπουλο, ούτε όταν συνεργάζεται με το χιτλερικό θαυμαστή του παιδεραστή Στράιχερ Χ.Παππά για τη φίμωση καλλιτεχνών, ούτε όταν συζητά με το Φύρερ: «Η συνάντηση των δύο ανδρών, που κινήθηκε σε πολύ καλό κλίμα, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της …Μητροπόλεως στο Πειραιά. Κατά την διάρκεια της κουβέντας, υπήρξε και ταύτιση απόψεων, σε μια σειρά από ζητήματα που αφορούν τα εθνικά θέματα, αλλά και τα ζητήματα της εσωτερικής ασφάλειας. Ο Σεραφείμ, που μένει στην Κυψέλη, βιώνει καθημερινά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κέντρο της Αθήνας, κυρίως από την λαθρομετανάστευση. Ο Μητροπολίτης, δώρισε μια εικόνα την Παναγίας στον Νίκο Μιχαλολιάκο, ο οποίος έφυγε με τις καλύτερες εντυπώσεις από το γραφείου του ιεράρχη Πειραιώς».

    Η ιερή ομερτά του κ.Δρίτσα δεν διαταράχτηκε ούτε με τα ρατσιστικά και υβριστικότατα ομοφοβικά κηρύγματα του μητροπολίτη, ούτε όταν ο μητροπολίτης προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις στο εξωτερικό με το χυδαίο αντισημιτισμό του. Ο αντιφασιστικός χαρακτήρας του ΣΥΡΙΖΑ και οι ευαισθησίες του για τα ανθρώπινα δικαιώματα πήγαν περίπατο.

    Ο κ.Δρίτσας δεν είχε ούτε το στοιχειώδες ήθος να υπερασπιστεί τις αριστερές συναδέλφισσές του της ίδιας περιφέρειας κα Ρεπούση και της Β.Πειραιά κα Γιαννακάκη όταν δέχτηκαν τις αναιδείς επιθέσεις του καλόγερου, επειδή δεν κλείνουν το στόμα τους σαν το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια σιωπή κράτησε όταν «Ο Πειραιώς Σεραφείμ σταμάτησε το ‘Χριστός Ανέστη» για να ακουστεί ο Εθνικός Ύμνος! (‘Αγιορείτικο Βήμα’, 11.5.2013), πράγμα που (πολύ σωστά) κατήγγειλε, αλλά μόνο για την Αθήνα, ως υπεύθυνος Στρατιωτικών του κόμματός του: «Αυτά που έγιναν προχθές στον Άγιο Διονύσιο δεν είναι παρά μια κακόγουστη επίδειξη πατριωτισμού, που κινείται στα όρια της ασέβειας» (8.5.2013).

    Ο κ.Δρίτσας είναι μια κλασσική περίπτωση πονηρού πολιτευτή που τα κάνει πλακάκια με τη χειρότερη εκδοχή του κλήρου, κλείνει αυτιά και μάτια και τα ανοίγει μόνο όταν το τοπικό ιερό παρακράτος τον προδίδει και θίγει τα συμφέροντά του, φτάνοντας να καταγγέλλεται ο ιερέας του Αγίου Ελευθερίου στα Καμίνια πως μοιράζει σε πεινασμένους μαζί με τρόφιμα και ψηφοδέλτια του Μαρινάκη. Όμως και τότε o κ.Δρίτσας μιλάει με την αφόρητη δουλοπρέπεια του πολιτικάντη που δεν θέλει να χτυπήσει κατακέφαλα την αγία διαπλοκή: «….Σημειώνουμε επίσης ότι έχουμε καταγγελίες πολιτών σύμφωνα με τις οποίες σε ιερό ναό της πόλης ο ιερέας , μετά το τέλος της λειτουργίας,απευθυνόμενος στους εκκλησιαζόμενους έπλεξε το εγκώμιο του κ. Ευάγγελου Μαρινάκη. Καλώ, με όλο το σεβασμό, για δεύτερη φορά το Μητροπολίτη Πειραιά να δώσει καθαρή απάντηση κατά πόσον είναι δική του βούληση η παρέμβαση της Πειραϊκής Εκκλησίας στις Δημοτικές εκλογές για το Δήμο Πειραιά, υπέρ του συγκεκριμένου συνδυασμού. Τέλος πριν από λίγη ώρα άρχισαν να περιπολούν στην πόλη μηχανοκίνητες ομάδες μαυροντυμένων, χωρίς διακριτικά πολιτικής ταυτότητας και να τρομοκρατούν τους πολίτες (‘Αυγή’, 18.5).
    ……………………

  13. Ο/Η Θεολογος λέει:

    Ο Γιοσάκης, που δεν τολμούν να τον ακουμπήσουν γιατί τους κρατάει όλους τους αρχιεπισκόπους-μεγαλοδεσποτάδες γερά μέσα από το ΒΗΜΑ ρίχνει προειδοποιητικές βολές κατά του πρώην δεσπότη του Πειραιά Καλλίνικου. Αυτά δεν τα ξέρει ο ομοφυλοφιλοφάγος Σεραφείμ;

    http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=165218

    Λαμπρόπουλος Βασίλης Γ.

    * Ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Γιοσάκης λύνει τη σιωπή του μέσα από τις φυλακές Κορυδαλλού

    » Με χτυπά η «Χρυσοπηγή» γιατί δεν είμαι δικός της »

    Οι γνωριμίες του με ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς και η σχέση του με τον τέως μητροπολίτη Θεόκλητο και τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/04/2005 00:00

    (……..)

    Τι συνέβη με την υποψηφιότητά σας για τη θέση του γραμματέα της Επιτροπής Νομοκανονικών της Εκκλησίας της Ελλάδος;

    «Αντέδρασε, όπως πληροφορήθηκα, ο Μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος και ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Ασφαλώς εγώ δεν ήμουν «δικός τους», δεν ήμουν μέλος της «Χρυσοπηγής». Προσωπικά ποτέ δεν είχα την οποιαδήποτε επαφή μαζί τους. Εχουν μάθει όμως να κατακρίνουν, να μέμφονται και να κριτικάρουν τους πάντες εκτός από τον εαυτό τους. Για τους δύο ανωτέρω οι οιεσδήποτε εις βάρος τους επικρίσεις ή συκοφαντίες, όπως αυτές που είδαν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα (περιπτώσεις Τούμπα, Κωστογλάκη, Διαθήκη Μερτικοπούλου κτλ.), είναι «βέλη του πονηρού», είναι «χαλκεία» (και εύχομαι ολόψυχα να είναι), ενώ για τους υπόλοιπους οτιδήποτε αρνητικό ειπωθεί καθίσταται αυτομάτως γεγονός, αληθές και πραγματικό. Είναι αυτό που λέει ο λαός μας: «Τα δικά τους είναι σύκα και δεν ακούγονται, ενώ των άλλων είναι καρύδια και κάνουν θόρυβο»».
    (….)

  14. Ο/Η Επ-αναστάσιος λέει:

    Μα να κατηγορεί το αισχρότατο παπαδαριό για …παρά φύση βίο;;

    Μα να κατηγορεί το αισχρότατο παπαδαριό για …ανωμαλίες;;

    Μα να κατηγορεί το αισχρότατο παπαδαριό για …αισχρότητες;;

    …Τις θέλει τελικά ο κώλος του ρωμιού τις γκλίτσες των «πνευματικών» του τσομπαναραίων!

  15. Ο/Η ΚΔ λέει:

    http://grpost.blogspot.it/2016/01/blog-post_6.html#more

    Ασφαλώς ο Μεσαίωνας υπήρχε και τότε, ο αρθρογράφος ομορφαίνει παραπλανητικά τη δική του αγαπημένη εποχή, η κυβερνητική διαφθορά έτρεχε στους δρόμους, ο Καλλίνικος ήταν επίσης εκεί, εκεί και ο Μαντούβαλος, εκεί και δήμαρχοι που μετά κατηγορήθηκαν για κάποιες ατασθαλίες, απλά τώρα το απόστημα έσπασε και κανείς δεν ενδιαφέρεται να θεραπεύσει τα αποστήματα που σπάνε το ένα μετά το άλλο στη χώρα, σε όλους τους χώρους της. Η Αριστερά αποδείχθηκε όπως έδειχνε. Τραγική σαν πρωταγωνίστρια ελληνικής τραγωδίας. Η ώρα της κάθαρσης πλησιάζει και θα γεμίσει ο τόπος από ερείπια που δεν θα μπορούν να κρυφτούν.

    http://grpost.blogspot.it/2016/01/blog-post_6.html#more
    Τετάρτη, 6 Ιανουαρίου 2016

    Ο Μεσαίωνας του Πειραιά κι η χαμένη λάμψη της πόλης

    Γράφει

    ο Κωνσταντίνος Αιλιανός

    Σκέφτομαι ότι δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ο Πειραιάς ήταν επίκεντρο της πολιτικής, κοινωνικής ακόμη και θρησκευτικής ζωής του τόπου.

    Μια πόλη –αντίφαση, στην οποία συνυπήρχαν αγαστά η οικονομική ελίτ του τόπου με τη φτωχολογιά.

    Κορυφαίες πολιτικές προσωπικότητες κοσμούσαν τα ψηφοδέλτια των κομμάτων.

    Προσωπικότητες όπως ο
    Σημίτης, ο Ανδριανόπουλος, ο Ανδρουλάκης, οι οποίοι ήταν πρωτοπόροι τόσο στην έκφραση των ιδεών, όσο και στην έκφραση πολιτικών.

    Σαν σήμερα δε, γιορτή των Θεοφανίων, η πόλη γινόταν επίκεντρο του πανελλαδικού εορτασμού, με την παραδοσιακή κάθοδο του εκάστοτε προέδρου της Δημοκρατίας, του πρωθυπουργού, του υπουργικού συμβουλίου και λοιπών αρχών του τόπου.

    Κι ύστερα, ακολουθούσε η καθιερωμένη ουζοποσία στα γραφικά στέκια της πόλης, υπό την αιγίδα του δημάρχου.

    Εφέτος, ο Πειραιάς θα γιορτάσει μόνο με Λεβέντη!

    Κατάντια;

    Σαφώς!

    Ο πολιτικός ευτελισμός που συντελείται τα τελευταία χρόνια στον Πειραιά, η έλλειψη λάμψης κι η κατιούσα πορεία της πόλης αποτυπώνεται πλήρως σήμερα.

    Ουδείς θα τιμήσει την πόλη και την παράδοση.

    Ούτε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, ούτε ο πρωθυπουργός, ούτε ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

    Ούτε καν ο αρχιεπίσκοπος, που προτιμά αντί στον Πειραιά να παραστεί στην τελετή του… Φλοίσβου!

    Αιτία, ένας και μόνο άνθρωπος.

    Ο ομοφοβικός κι ακραίων θέσεων μητροπολίτης Πειραιά.

    Άνθρωπος που νομίζει ότι ζει στην εποχή του αυτοκράτορα Θεοδόσιου κι επιδίδεται σε συνεχείς σκοταδιστικές παρεμβάσεις.

    Μέχρι και κήρυγμα για τις … καταστροφικές συνέπειες του πεοθηλασμού στην υγεία έχει κάνει.

    Έχει καλέσει και σε μονομαχία αγιασμού τον αρχιεπίσκοπο των καθολικών.

    Ισχυρίζεται ότι για τα κακά του τόπου φταίει ο επάρατος σιωνισμός,

    Και μ’ όσα κατά καιρούς λέει έχει προκαλέσει ακόμη και τη μήνη των άλλων συναδέλφων του, όπως εκείνων της Αμερικής αλλά κι Ελλαδιτών, που ζήτησαν και την παραίτησή του.

    Πριν λίγες ημέρες, σε άλλη μια επίδειξη λόγων αγάπης, χαρακτήρισε ως άτομα με «ψυχοπαθολογικές εκτροπές» τους ομοφυλόφιλους που επιδίδονται σε πράξεις εκτός της φυσικής «νομιμότητας».

    Ποτέ όμως δεν εξέφρασε γνώμη, για το αν θεωρεί ψυχοπαθολογική εκτροπή την αγαμία στην οποία –θεωρητικά- επιδίδεται ο ίδιος κι οι συνάδελφοί του.

    Απείλησε, μάλιστα με αφορισμό όσους βουλευτές ψηφίσουν το περιβόητο σύμφωνο συμβίωσης.

    Κάτι στο οποίο φυσικά δεν προχώρησε.

    Κάνει παρέα με εύπορους Πειραιώτες, κάνει μπίζνες, λένε ότι πολέμησε κι έναν δήμαρχο μέχρι εσχάτων.

    Αυτός, λοιπόν, ο άνθρωπος του θεού, που εκτός άλλων θεωρεί πόρνο όποιον συμβιώνει με άλλο άνθρωπο εκτός γάμου, είναι η αιτία της σημερινής φτώχιας του Πειραιά στην τελετή αγιασμού των υδάτων.

    Κι όταν έχει χαρακτηρίσει πόρνο τον πρωθυπουργό (δηλώσεις του στο Mega) επειδή είναι δεσμευμένος με τη σύντροφό του με σύμφωνο συμβίωσης κι έχουν παιδιά εκτός γάμου, ασφαλώς δεν μπορούσε κάποιος να περιμένει ότι η πόλη θα τιμηθεί και θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η παράδοσή της.

    Αυτός ο άνθρωπος λοιπόν, σκορπίζει καθημερινά στον Σαρωνικό τη λάμψη της πόλης.

    Ασκεί πολιτική, παρεμβαίνει επί παντός επιστητού, απειλεί με αφορισμό όποιον δεν του κάνει τα κέφια, απομονώνει την πόλη, την επιστρέφει στο Μεσαίωνα.

    Κι οι Πειραιώτες σταυροκοπιούνται.

    Με απορία…

  16. Ο/Η Μοναχή Ανθιμώ Σεραφειμίδου της Kωλοπετεινίτσας λέει:

    • Ο/Η Θεολόγος λέει:

      http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2015/12/blog-post_15.html

      Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2015

      Ο …ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩΝ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

      Ο κληρικός της Μητροπόλεως Πατρών Κύριλλος Κωστόπουλος δημοσίευσε πρόσφατα άρθρο του για την ομοφυλοφιλία, εξηγώντας, μάλιστα, γιατί παίρνει θέση:

      ‘Ἐν ὄψει τῆς συζητήσεως καὶ ψηφίσεως στὴν Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων τοῦ νομοσχεδίου περὶ τοῦ συμφώνου συμβιώσεως, συμπεριλαμβανομένων καὶ τῶν ὁμοφύλων «ζευγαριῶν» ὡς νομίμων, θεωρῶ ἀπαραίτητο ὡς Ὀρθόδοξος κληρικὸς καὶ θεολόγος νὰ παραθέσω τὴν ἀπὸ πάσης πλευρᾶς ἀλήθεια γιὰ τὸ ἀμφισβητούμενο ἀπὸ πολλούς, ἐπιστήμονες καὶ μή, θέμα τῆς ὁμοφυλοφιλίας.»

      Φυσικά ο κληρικός Κύριλλος Κωστόπουλος ασχολείται από χρόνια με την ομοφυλοφιλία και δη στους κόλπους της Εκκλησίας. Το 2007 είχε αποκαλέσει τον παραιτηθέντα Πάπα Βενέδικτο ΙΣΤ’ «ομοφυλόφιλο» – σύμφωνα με τον πατρινό τύπο και όχι μόνο – και το 2010 άφησε σοβαρές αιχμές για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, πάλι σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα.

      Τότε απέστειλα προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος την ακόλουθη επιστολή:

      Προς τον Πρόεδρον και τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος

      Μακαριώτατε,

      Σεβασμιώτατοι,

      Στις 15 Οκτωβρίου τρέχοντος έτους [2010] η εβδομαδιαία εφημερίδα της Πάτρας Κόσμος της ενημέρωσης, κυκλοφόρησε με ένα πολύ τολμηρό κύριο θέμα στην πρώτη σελίδα.

      Ο αρχιμανδρίτης και ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως Πατρών Κύριλλος Κωστόπουλος φέρεται να είπε σε ιδιωτική συζήτηση στην γυναικεία Μονή Αγίου Νικολάου Μπάλα, όπου είναι γέροντας, ότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ήταν ομοφυλόφιλος (είχε το “κουσούρι” γράφει κατά λέξη το δημοσίευμα) και “προτιμούσε να χειροτονεί ιερείς που είχαν το κουσούρι” (επισυνάπτω το σχετικό δημοσίευμα).

      Η είδηση αναμεταδόθηκε από πλείστα όσα Μέσα Γενικής Ενημέρωσης και ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος δήλωσε πως θα εξετάσει σε βάθος την υπόθεση. Ακούστηκε ότι διενεργεί ανακρίσεις αλλά…

      Έκτοτε δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση για το θέμα. Ο αρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος δεν διέψευσε το γραφέν, η Μητρόπολις Πατρών δεν προέβη σε καμία επίσημη ανακοίνωση και διερωτάται ο κάθε σκεπτόμενος πιστός αν είναι αυτό επίπεδο εκκλησιαστικής ζωής.

      Αν ένας κληρικός λέει τέτοια πράγματα, τότε ο απλός πιστός τι θα πρέπει να κάνει; Ποιον να ακούσει και ποιον να εμπιστευθεί;

      Ο εν λόγω κληρικός είχε απασχολήσει και πάλι την κοινή γνώμη της Πάτρας (το 2007) – και όχι μόνο – με ανάλογη αναφορά του στον Πάπα Βενέδικτο.

      Με την ελπίδα πως θα επιληφθείτε του θέματος και θα ενεργήσετε τα δέοντα,

      Μετά βαθυτάτου σεβασμού

      Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος

  17. Παράθεμα: «Όσο πιο σκληρός εμφανίζεται κάποιος κατά των ομοφυλόφιλων τόσο περισσότερες αμφιβολίες τρέφει για τον ανδρισμό του» | Ροΐδη και Λασκαράτ

  18. Ο/Η Κάπας Σ. λέει:

    Αν και παρήλθον ημέρες τόσο από το σχόλιό μου όσο κι από την απάντησή σας κ.Λασκαράτε,θα ανταπαντήσω στο σχόλιο,που με αφορά!1.Δεν με ενδιαφέρει,αν ο μητροπολίτης Πατρών ασχολήθηκε με τον π.Κύριλλο ή με ανακρίσεις κ.λπ.Ο Χριστόδουλος είναι πια μακαρίτης εδώ κι 8 χρόνια,άρα δε χρειάζεται να ασχολούμαστε.Εκείνο,που σημείωσα είναι ότι η μητρόπολη τα έβαλε με το δήμαρχο,γιατί ξεκίνησε το αποτεφρωτήριο,που είναι αναγκαίο!2.Όσο για τον Πελετίδη ούτε τον»πάω»ούτε τον ψήφισα όυτε δέχομαι ότι είναι αγωνιστής!Απλά κάνει τη λυσσαλέα αντιπολίτευση του κόμματος του!3.!Όσο για την ιδεολογία και ιδεοληψία του ΚΚΕ για πολλά θέματα είναι ΘΟΛΗ!Προσπάθησα να ακούσω την κ.Παπαρήγα,που δε λέει ΝΑ ΞΕΚΟΥΜΠΙΣΤΕΙ,όταν μιλούσε για το σύμφωνο συμβίωσης και ΔΕΝ κατάλαβα ΤΙΠΟΤΑ!!Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε!Άλλωστε η ΚΝΕ δεν έχει-ούτε δέχεται κατά διάνοιαν-ομοφυλόφιλους στους κόλπους της!!Τώρα κάνει αντιπολίτευση στο ΣΥΡΙΖΑ,όπως και ΣΕΙΣ άλλωστε,για να ΑΡΠΑΞΕΙ κανένα κοθώνι από τους δυσαρεστημένους,που δε θέλουν τους άλλους!!Αυτά προς το παρόν!!

  19. Παράθεμα: Μπορούν οι ιεράρχες, ως δημόσιοι υπάλληλοι, να λένε ό,τι θέλουν; | Ασμοδαιος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s