Ο Λούκος δεν είναι δικό μας παιδί

[«Ας είναι. Ας μείνει στηνΟπερα της Λυών  […]θα προκηρυχθεί εσωτερικός διαγκωνισμός, ανάμεσα στους στενότερα προσκείμενους στο κυβερνητικό κόμμα υποψηφίους. Θα τοποθετηθεί όποιος έχει την πιο ισχυρή κομματική στήριξη. Αυτό αρκεί»]

Loukos19.12.15

Της Μαρίας Κατσουνάκη στη Καθημερινή
Ο Γιώργος Λούκος δεν είναι ούτε ο μόνος ούτε ο πρώτος. Ανήκει σε μια ολοένα και ευρύτερη κατηγορία προικισμένων ανθρώπων, αποδεδειγμένα ικανών και αποτελεσματικών, που απομακρύνονται από τη θέση τους με ή χωρίς αιτιολογία. Ούτως ή άλλως, «οι λόγοι», διεκπεραιωτικοί ή ισχνοί, το μόνο που ενισχύουν είναι η βεβαιότητα ότι αποκαθηλώνονται για να τοποθετηθούν στη θέση τους «δικά μας παιδιά». Συνέβη με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ., διοικητές νοσοκομείων· προς την έξοδο οδηγείται και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ. Διόλου εμμέσως και κομψά, από το ΥΠΠΟ, του υπαγορεύουν την παραίτησή του.

Ο υπουργός, λέγεται, δέχεται αλλεπάλληλες πιέσεις να τον απομακρύνει. Εντός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στο στενό περιβάλλον του πρωθυπουργού, ινστρούκτορες καλλιτέχνες εκφράζουν ηχηρή αντιπάθεια. Θα έχουν τους λόγους τους. Οπως προφανώς τους λόγους του έχει και το πιο ενεργό και δυναμικό κομμάτι του καλλιτεχνικού κόσμου που δηλώνει ανυπερθέτως την υποστήριξή του στον Γιώργο Λούκο, ξένοι δημιουργοί και οι –χιλιάδες– σταθεροί θεατές του Φεστιβάλ εδώ και μία δεκαετία. Δεν έχει σημασία που πήρε έναν θεσμό άμορφο και σχεδόν από τα αζήτητα, του έδωσε σχήμα, υπόσταση και διεθνή πολιτιστική ταυτότητα. Σημασία έχει ότι δεν διαθέτει, ως Ελλην εκ του εξωτερικού ορμώμενος, τα κατάλληλα «κονέ». Εκτός ελληνικής πραγματικότητας καθώς ήταν, δεν ήξερε τι σημαίνει να σου τηλεφωνούν υψηλά ιστάμενοι για να εμφανιστεί ο/η δείνα στο Ηρώδειο, επικαλούμενοι απίθανα επιχειρήματα (επί Ν.Δ. αυτό). Εμενε εμβρόντητος, έλεγε «όχι», συνέχιζε, ώσπου προσέκρουσε σε ισχυρούς μηχανισμούς προπαγάνδας, σοβιετικού τύπου «εκκαθαρίσεις», κουράστηκε και ο ίδιος.

Ας είναι. Ας μείνει στην Οπερα της Λυών, όπου, ούτως ή άλλως, έχει τη θέση του επί δεκαετίες. Εδώ, επειδή οι διεθνείς διαγωνισμοί είναι χρονοβόροι και δεν τους έχουμε και ανάγκη γιατί ο τόπος έχει δική του αξιολογική κλίμακα, θα προκηρυχθεί εσωτερικός διαγκωνισμός, ανάμεσα στους στενότερα προσκείμενους στο κυβερνητικό κόμμα υποψηφίους. Θα τοποθετηθεί όποιος έχει την πιο ισχυρή κομματική στήριξη. Αυτό αρκεί.

©Καθημερινή

Advertisements
This entry was posted in Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

2 απαντήσεις στο Ο Λούκος δεν είναι δικό μας παιδί

  1. Ο/Η Τα ίδια Παντελάκη μου λέει:

    Eίχαν ξανασυμβεί

    http://www.protagon.gr/epikairotita/ellada/anamoni-gia-ton-giwrgo-louko-18123000000

    Αναμονή για τον Γιώργο Λούκο

    Εξακολουθεί μέχρι σήμερα να μην έχει δοθεί λύση στο ζήτημα της παραμονής ή μη του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών κ. Γιώργου Λούκου…

    Αχιλλέας Πατσούκας
    13 Σεπτεμβριου 2012

    Εξακολουθεί μέχρι σήμερα να μην έχει δοθεί λύση στο ζήτημα της παραμονής ή μη του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών κ. Γιώργου Λούκου. Να υποθέσω πως ο κ. Αντώνης Σαμαράς και ο αρμόδιος αναπληρωτής Πολιτισμού κ. Κώστας Τζαβάρας πως θα αναμένουν την περίοδο της ψήφισης των νέων μέτρων προκειμένου να πράξουν το θεάρεστο έργο τους έτσι ώστε να έχουν τις λιγότερες αντιδράσεις. Θα μου πείτε εδώ δεν τους ενδιαφέρει το πετσόκομα των συντάξεων των «γιαγιούλων» που έλεγε προεκλογικά ο κ. πρωθυπουργός και θα τους νοιάξει η μοίρα του πολιτισμού της χώρας; Υψηλά γράμματα. Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται πως για μια ακόμα φορά η χώρα μας, όπως έχει πράξει ιστορικά άπειρες φορές με πλήθος προσωπικοτήτων από τον χώρο του πολιτισμού των επιστημών κα, που επιχείρησαν να μας ξεστραβώσουν θα συνεχίσει την παράδοση της και θα δείξει και στον κ. Γιώργο Λούκο την πόρτα της εξόδου προκειμένου να μην συνεχίσει να χαλάει την πιάτσα σε κάποιους ελληναράδες του ελληνικού πολιτισμού.

    Θα αναρωτιέστε πως είναι δυνατόν ο κ. Σαμαράς που έχει γεννηθεί σε μια τέτοια οικογένεια να μην είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται το έργο και στην εμφανή ποιοτική διαφορά που γνώρισε το Ελληνικό Φεστιβάλ επί των ημερών του κ. Γιώργου Λούκου. Φυσικά και την αντιλαμβάνεται. Απλούστατα στην ζυγαριά των κινήσεων και των σκέψεων του, φαίνεται πως υπερισχύει ο Έλληνας πολιτικός από τον πολίτη Αντώνη Σαμαρά. Ο πολιτικός λοιπόν Σαμαράς γνωρίζει πως ούτε ο Κέβιν Σπέισι Λευτέρης Βογιατζής, ούτε ο Μιχαήλ Μαρμαρινος θα του φέρουν ψήφους, πόσο μάλλον να λάβουν θέση προεκλογικά υπέρ του. Αντίθετα τα ασήμαντα καλλιτεχνικά ζόμπι της χώρας μας, με τις άριστες ωστόσο δημόσιες σχέσεις σε κόμματα, κανάλια και περιοδικά life style, παρουσίες σε εκπομπές με κλαπτσίμπανα της κρατικής τηλεόρασης, ο διεθνούς φήμης Έλληνας τενόρος, διεθνούς φήμης όχι για την ωραία του φωνής, αλλά για το γεγονός πως τραγουδάει με μικρόφωνο, οι ταβερνιάρηδες του Λιγουριού που δεν τους άρεσε η ποιότητα του Φεστιβάλ Επιδαύρου, ο “εθνικός μας μεταφραστής” που πριν από την έλευση του κ. Γιωργου Λούκου στο Ελληνικό Φεστιβάλ είχε κατ’ αποκλειστικότητα τις περισσότερες παραγωγές τις Επιδαύρου, ο αριστερός συνθέτης που επίσης δεν υπήρχε πρόγραμμα του Φεστιβάλ χωρίς τουλάχιστον τέσσερεις παραστάσεις του, ανάμεσα σε αυτές και τα γενέθλια του, είναι γνωστό πως διαθέτουν έρεισμα στο πόπολο, επομένως και ψήφους για τον κ. Σαμαρά.

    Από δημοσιογραφικό ενδιαφέρον είχα παραστεί στην προεκλογική ομιλία του κ Αντώνη Σαμαρά στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Χατζάκης, Αντώνης Ρέμος, Μιχάλης Χατζηγιάννης. Ο πρώτος από ότι διαβάζω με συνοπτικές διαδικασίες πηγαίνει προς το Εθνικό Θέατρο. Για τους άλλους δυο να στοιχηματίσω πως του χρόνου θα τους δούμε στο Ηρώδειο το οποίο θα ξαναγίνει σκυλάδικο. Για να μην “αδικούμε” μόνο τον κ. Πρωθυπουργό μέχρι στιγμής ούτε τα άλλα δυο κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση έχουν λάβει σαφή θέση. Προφανώς ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ θα τους έχει υποσχεθεί πως όλο και κάπου θα βολέψει και τους δικούς τους καλλιτέχνες. Με ενδιαφέρον επίσης θα ήθελα να μάθω και την τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα. Αν και κακώς έχουμε μάθει να κατατάσσουμε τον πολιτισμό στα “μικρά θέματα” θα ήθελα να ακούσω την τοποθέτηση του, καθώς από τα λεγόμενα μικρά ζητήματα μπορούμε να οσμιστούμε την αντίληψη που έχει ένας πολιτικός για τον γενικότερο τρόπο διακυβέρνησης. Ελπίζω μόνο να μην ακούσω από τον Αλέξη Τσίπρα πως επειδή ο Γ. Λούκος διορίστηκε επί των ημερών του πρώην πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, πως για τον λόγο αυτό δεν έχει θέσει στο Φεστιβάλ.

    Διάβασα με μεγάλη προσοχή στην Καθημερινή της περασμένης Κυριακής και στην συνέντευξη που παραχώρησε ο Γιώργος Λούκος στην Μαρία Κατσουνάκη. Σε αυτή μας αποκάλυψε πως ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμός κ. Κώστας Τζαβάρας του είπε πως ο “κύκλος σας ολοκληρώθηκε”. Με τον κύκλο των ανόητων και μικρόψυχων σε αυτή τη χώρα να έχει μεγαλύτερο κύκλο ζωής ακόμα και από εκείνον του διαστήματος, δυστυχώς κάποιοι αδυνατούν να αντιληφθούν πως ο μοναδικός που δεν θα βγει ζημιωμένος από αυτή την ιστορία είναι ο κ. Γιώργος Λούκος ο οποίος έχει τα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης στην τσέπη του. Ελπίζω μόνο πως η μικρότητα τους εκτός από τον κ. Γ Λούκο δεν θα συμπαρασύρει και τους εξαιρετικούς υπαλλήλους του Ελληνικού Φεστιβάλ για τους οποίους η εύρεση εργασίας τη συγκεκριμένη μάλιστα περίοδο είναι εξαιρετικά επώδυνη. Σαν να ήταν εχθές θυμάμαι την συγκινητική ευχητήρια επιστολή που έστελνε προσωπικά προς τον κ. Αντώνη Σαμαρά, ο Οδυσσέας Ελύτης, όταν ο νυν πρωθυπουργός ίδρυε την Πολιτική Άνοιξη. Επειδή αδυνατώ να πιστέψω πως ο Οδυσσέας Ελύτης έκανε τόσο λάθος εκτίμηση και πως ο Αντώνης Σαμαράς έπαθε ολική μετάλλαξη ζητώ από τον κ. Πρωθυπουργό να ξαναδεί το θέμα της παραμονής του κ. Γ. Λούκου, του οποίου η παραμονή στο Φεστιβάλ μόνο καλό θα κάνει και στον ίδιο.

  2. Ο/Η Le théâtre de Voltaire λέει:

    http://www.athinorama.gr/theatre/article/giorgos_loukos_apofasisa_na_min_plironomai_apo_to_festibal_athinon_-2507629.html

    Γιώργος Λούκος: «Αποφάσισα να μην πληρώνομαι από το Φεστιβάλ Αθηνών»

    Από Ιλειάνα Δημάδη Ιλειάνα Δημάδη – 19/06/2015

    Αντί να παραμείνει στην Κένια και να φροντίζει λιονταράκια σε ένα ορφανοτροφείο άγριων ζώων, βρέθηκε να διευθύνει ένα άλλο… άγριο ζώο, το Ελληνικό Φεστιβάλ. Στη δεκαετή θητεία του έγιναν πολλά θαύματα – τα σφάλματα δεν έλειψαν. Ο Γιώργος Λούκος κάνει, όμως, μια δημόσια δήλωση καίρια έως και αποστομωτική, σηματοδοτώντας μια σπάνια ηθική στάση απέναντι στη δυσπραγία της χώρας και την αξία του πολιτισμού: εδώ και πέντε χρόνια εργάζεται αμισθί.

    http://www.iefimerida.gr/news/147378/%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC#ixzz3uq8cf6mH

    ΑΠΟ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ ΩΣ 16 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

    Πώς ο υπουργός Πολιτισμού έστησε το μεγαλύτερο κοινό της πόλης: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου – Από Ροσελίνι μέχρι Μαίρη Λίντα [εικόνες]

    Κατερίνα I. Ανέστη

    17|03|2014 13:01

    Τουλάχιστον 45 λεπτά πριν από την συνέντευξη Τύπου για την ανακοίνωση του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνάν και Επιδαύρου, που αρχίζει την πρώτη μέρα του καλοκαιριού, καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι κατακλύζουν το Μουσείο Μπενάκη -η πρώτη φορά που δεν φτάνουν καθυστερημένοι. Είναι η συνάντηση της χρονιάς, που βεβαιώνει πως οι άνθρωποι του πολιτισμού δεν είναι απλώς ζωντανοί, αλλά ικανοί για το μεγαλύτερο χειροκρότημα.

    Ο υπουργός δεν ήρθε τελικά -όπως από βήματος διαπίστωσε και ο Γιώργος Λούκος. Εχασε ένα μοναδικό παράθυρο με θέα στους κορυφαίους, καθιερωμένους και νέους Ελληνες δημιουργούς. Αλλά και την ευκαιρία να απαντήσει: γιατί (…)

    _ — —- — — —- – —– —-
    Ενόχλησαν οι ξένες παραστάσεις!!!

    Κακίες:
    http://www.thegreekcloud.com/blogs/blog.php?pg=3&uid=26&id=645

    Ο «εστέτ» κύριος Λούκος και οι «μπούρδες» περί Επιδαύρου

    Ιάσων Τριανταφυλλίδης | 27.06.2014

    Καταρχήν, εγώ αυτό που είχα πει και στο οποίο επιμένω είναι, πως όταν έχεις στα χέρια σου ένα θέατρο σαν αυτό της Αρχαίας Επιδαύρου, για πολλούς το ωραιότερο θέατρο του κόσμου και το οποίο εδώ και εξήντα ακριβώς χρόνια κλείνουν φέτος από τον «Ιππόλυτο» του ´54, φιλοξενεί Φεστιβάλ αρχαίου δράματος, είναι πολύ μεγάλο λάθος στρατηγικής να του καταστρέφεις την ταυτότητα επειδή θες να φαίνεσαι πιο «μοντερνοφανής» από άλλους
    (….)

    http://www.tovima.gr/vimagazino/interviews/article/?aid=607519
    Γιώργος Λούκος: Σίγουρα είμαι εστέτ

    Είστε εστέτ; «Εστέτ είμαι σίγουρα. Με εντυπωσιάζει πολύ το τι βλέπω. Σήμερα το πρωί βρέθηκα στου Ψυρρή, πολύ συμπαθητική γειτονιά, με καφενεία και ταβέρνες, είχαν βγάλει έξω τις καρέκλες και τις έπλεναν· μου άρεσε».

    Αντιδράσεις είχατε; «Οταν ανέβασε η Κιτσοπούλου τον «Αθανάσιο Διάκο», είπαν ότι δεν σεβόμαστε την Ιστορία. Στη Γαλλία, όπου υπάρχουν φανατικές καθολικές ομάδες, το έργο του Γκαρσία «Golgota Picnic» και του Καστελούτσι το «Περί της έννοιας του προσώπου του Υιού του Θεού», που ανέβηκαν κι εδώ, είχαν αντιδράσεις. Και, βέβαια, δεν ήταν έργα αντιχριστιανικά».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s