Σχολεία 23%, Εκκλησία 0%

[ας πάψουμε επιτέλους να συντηρούμε τους μύθους της κοστοβόρας «παραπαιδείας» και της δωρεάν παροχής «θρησκευτικών» υπηρεσιών της Εκκλησίας]

zero-FPA28.10.15

Ξένη δημοσίευση 1η Σεπτεμβρίου, 2015 – από τον Αντώνη Ζαμπούκα στο protagon.gr
Η κυβέρνηση εμμένει στην επιβολή του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αντίθετα, κανείς ως τώρα, δεν έχει τολμήσει να ασχοληθεί με τη φορολόγηση της Εκκλησίας. Γιατί κάνω τη σύγκριση; Όχι γιατί έχω κάτι εναντίον της αλλά κυρίως, γιατί η αντιπαράθεση των δύο θεσμών αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση υποκρισίας της πολιτικής εξουσίας.

Ας βάλουμε πρώτα κάποια πράγματα στη θέση τους. Είναι πλέον φανερό ότι η Κομισιόν δεν ζήτησε ποτέ από την ελληνική κυβέρνηση να επιβαρύνει την ιδιωτική εκπαίδευση με ΦΠΑ. Αντίθετα, μολονότι δεν αντίκειται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, η πρακτική του ΦΠΑ στην εκπαίδευση δεν είναι συνηθισμένη σε καμία χώρα της Ε.Ε. Άρα, λοιπόν, καταλήγουμε στο ότι η «πρώτη φορά αριστερά» άδραξε την ευκαιρία να δώσει ένα καλό μάθημα σε όλους αυτούς τους «εκμεταλλευτές» που είχαν το «θράσος» να πουλήσουν υπηρεσίες με αμοιβή, στους συμπολίτες τους.

Από την άλλη, όμως, οι ίδιοι άνθρωποι που εμφορούνται από τις «αρχές» και τις «αξίες» της ιδεολογίας τους, ξέχασαν να τις εφαρμόσουν στην περίπτωση της Εκκλησίας. Ποιος δεν θυμάται τις γενναίες προεκλογικές δηλώσεις Κουράκη για την απαλλαγή του κράτους από τη μισθοδοσία των κληρικών και την ανταποδοτική επιβάρυνση του κάθε πολίτη για τις θρησκευτικές του ανάγκες; Πέρασαν, όμως, επτά μήνες διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ αλλά κανείς δεν έθεσε θέμα. Ούτε πριν αλλά ούτε και στο τρίτο μνημόνιο. Ένα λεπτό: ή είσαι αριστερός ή δεν είσαι. Δεν μπορεί να «συμπονείς» τον πολίτη για τα φροντιστήρια -φορτώνοντάς του, μάλιστα, τον ΦΠΑ- αλλά να «ξεχνάς» διακριτικά ότι ένας άλλος θεσμός τον επιβαρύνει πολλαπλάσια, μολονότι δεν εξυπηρετεί τις άμεσες ανάγκες του.

Και τέλος πάντων, ας πάψουμε επιτέλους να συντηρούμε τους μύθους της κοστοβόρας «παραπαιδείας» και της δωρεάν παροχής «θρησκευτικών» υπηρεσιών της Εκκλησίας. Τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά Σχολεία ανθούν επειδή οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί θεσμοί δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τον πυρήνα της κοινωνικής ανάγκης για την οποία δημιουργήθηκαν. Όχι, δεν έπρεπε να υπάρχουν φροντιστήρια γιατί δεν παρέχουν παιδεία αλλά μόνο εξυπηρέτηση τεχνικών αναγκών. Όπως άλλωστε δεν υπάρχουν στο εξωτερικό. Προσοχή όμως, εκεί δεν υπάρχουν και επιδοτούμενες Εκκλησίες από τα κρατικά ταμεία! Φταίνε όμως οι φροντιστές που ικανοποιούν «πάγιες» και «επαναλαμβανόμενες» ανάγκες ενός αντιπαραγωγικού συστήματος κρατικών εξετάσεων; Η μήπως φταίνε οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων που απορροφούν τη ζήτηση που προκαλεί η αποστροφή προς το ανοργάνωτο δημόσιο σχολείο; Από πού κι ως πού έχει το δικαίωμα η πολιτεία να στερήσει το δικαίωμα από την ελληνική οικογένεια να καλύψει τις ανάγκες που η ίδια της δημιουργεί;

Ο άλλος, εν τω μεταξύ, «πνευματικός» θεσμός αιωρείται πάντα από κεκτημένη ισχύ, τείνοντας να γίνει αναχρονιστικός στο πλαίσιο λειτουργίας του. Αναμφίβολα, είναι αναγκαίος για πολλούς ανθρώπους αλλά γιατί όμως θα πρέπει να επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο; Γιατί άραγε είναι «αμαρτωλά» τα μαύρα χρήματα της παραπαιδείας και «ιερά» τα τυχερά κεράσματα στους παπάδες από τους πιστούς; Δεν θα ήταν πιο έντιμο για όλους, όταν μάλιστα η χώρα βρίσκεται σε τέτοια κατάσταση, να αναζητηθούν ισοδύναμα μέτρα για την εκπαίδευση ή για το ΦΠΑ των αγροτών στην Εκκλησία;

Οι εργαζόμενοι στην ιδιωτική εκπαίδευση όπως και όλοι οι άλλοι της ελεύθερης αγοράς είναι Έλληνες πολίτες. Δεν είναι εξωγήινοι που πρέπει να εξαφανιστούν σε κάποιο υπερπέραν. Δραστηριοποιούνται σε ένα κράτος που δαιμονοποιεί, αφορίζει και αγιοποιεί όποιον βολεύει την πολιτική εξουσία.

Είναι πια γνωστό σε όλους το κόλπο του θύτη και του θύματος που χρησιμοποιούν όλες οι κυβερνήσεις, εδώ και δεκαετίες. Αν θέλουν πραγματικά να υπερασπιστούν την ελληνική οικογένεια, να φτιάξουν ένα δυναμικό και ανθρώπινο σχολείο, να την απαλλάξουν από τις φαντασιώσεις των αστικών επαγγελμάτων, να καταργήσουν τις Πανελλήνιες και να δημιουργήσουν, με το περιουσιολόγιο, ένα δίκαιο σύστημα φορολόγησης όλων των Ελλήνων. Φυσικών και νομικών προσώπων. Χωρίς καμία εξαίρεση όμως. Απολύτως καμία, ούτε για την ιδιωτική εκπαίδευση ούτε και για την Εκκλησία.

Kαι όπως κάποιοι θα επέμεναν ότι δεν πρέπει να υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια, θα υπήρχαν και κάποιοι άλλοι που θα διαδήλωναν να μην υπάρχουν κρατικοδίαιτες εκκλησίες. Ελεύθερη κοινωνία είμαστε, ας δοκιμάσουμε κάποτε τις πεποιθήσεις μας.

©Αντώνης Ζαμπούκας

 

This entry was posted in «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

12 απαντήσεις στο Σχολεία 23%, Εκκλησία 0%

  1. Ο/Η Εxcommunicated λέει:

    Μέχρι το 1945 οι ιερείς αμείβονταν από τη λεγόμενη εισφορά των ενοριτών. Τότε εκδόθηκε ο Α.Ν. 536/1945 «Περί ρυθμίσεως των αποδοχών του Ορθοδόξου Εφημεριακού Κλήρου της Ελλάδος, του τρόπου πληρωμής αυτών και περί καλύψεως της σχετικής δαπάνης» και από την 1.10.1945 άρχισε όχι μόνον η μισθοδοσία αλλά και η «εισφορά 25% επί των ακαθαρίστων εισπράξεων των ενοριακών και συναδελφικών, ως και των υπό ειδικών νόμων διεπομένων Ναών» (άρθρο 2, § 2Α). Η εισφορά 25% αυξήθηκε σε 35% με διάταξη του Α.Ν. 469/1968 της Χούντας, επειδή έτσι κι αλλιώς οι ναοί και οι Μητροπόλεις έκρυβαν τα πραγματικά εισοδήματα των παγκαριών στα οποία δεν υπήρχε ταμειακή μηχανή και ήταν κοινό μυστικό πως οι ναοί κρατούσαν διπλά βιβλία. Η ριζοσπαστική αυτή χουντική διάταξη των Ελληνοχριστιανών, καταργήθηκε από τον «κεντροαριστερό ευρωπαϊστή» Σημίτη προεκλογικά από 1.1.2004 (άρθρο 15 του Νόμου 3220/2004). Σημειώνεται ότι επί 60 χρόνια η εισφορά 25% και 35% καταβαλλόταν από τους Ναούς στα Δημόσια Ταμεία «ανά τρίμηνον».
    Η «αριστερή» κυβέρνηση Τσίπρα διατηρεί την προκλητική φοροκλοπή που η κατάργησή της θα ήταν το δικαιότερο και αποδοτικότερο ισοδύναμο.
    ΓΙΑΤΙ;
    ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ, ΞΕΧΑΣΕΣ;
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=2819

    ΕΘΝΟΣ
    «E» 29/3/2005

    Με εντολή μητροπολιτών διπλά βιβλία σε εκκλησίες
    [29.3.2005] Mε διπλά βιβλία λειτουργούσαν πολλές εκκλησίες, οι οποίες -κατ’ εντολή μητροπολιτών- εξακολουθούν και σήμερα να κρύβουν το 90% των εσόδων από τα παγκάρια, ενώ δεν δίνουν τίποτα από το δίσκο στο Tαμείο κληρικών. Tη συστηματική εισφοροδιαφυγή, που γίνεται σε ναούς με την καθοδήγηση μητροπολιτών, αποκάλυψε, χθες, στη Bουλή ο βουλευτής του ΣYN, Γ. Δραγασάκης. Kατέθεσε, μάλιστα, στα πρακτικά της Bουλής απόφαση του μητροπολίτη Kαλαβρύτων Aμβρόσιου -που έχει δημοσιευθεί και στο ΦEK στις 20/4/2004- που δίνει οδηγίες στους κληρικούς για το πώς θα αποφεύγεται η πλήρης καταβολή των εισφορών. Aποτέλεσμα της παραπάνω πρακτικής είναι να μην αποδίδεται ολόκληρη η εισφορά υπέρ του Tαμείου Aσφάλισης Kληρικών (TAKE). Σύμφωνα με την απόφαση, από τις εισπράξεις του παγκαριού μόνο το 10% θεωρείται ως τακτικό έσοδο και επ’ αυτού υπολογίζεται η εισφορά υπέρ του TAKE, ενώ το υπόλοιπο 90% θεωρείται ως δωρεά υπέρ του ναού, όπως και το σύνολο των εσόδων «εκ της περιαγωγής δίσκου υπέρ του ναού και εκ της τελέσεως ιεροπραξιών». Aκόμη, εντύπωση προκαλεί η εντολή-οδηγία του κ. Aμβρόσιου για «οριστική και αμετάκλητη κατάργηση των πάσης φύσεως ανεπισήμων δεύτερων και μυστικών λογιστικών βιβλίων». Kατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης, ο κ. Δραγασάκης ζήτησε την επαναφορά σε ισχύ της εισφοράς 25% επί των ακαθάριστων εσόδων της Eκκλησίας προς το κράτος, ενώ κατήγγειλε πως όσο ήταν σε ισχύ λόγω της εκτεταμένης φοροδιαφυγής οι εισφορές κάλυπταν μόλις το 5 έως 8% της μισθοδοσίας των κληρικών. H κυβέρνηση -όπως είπε ο υφυπουργός Oικονομικών, Aδ. Pεγκούζας- δεν προτίθεται προς το παρόν να αντιδράσει, καθώς δεν θέλει να εμφανιστεί ότι νομοθετεί υπό το βάρος των αποκαλύψεων, τόνισε, όμως, προς έκπληξη όλων, πως αντιμετωπίζει τους πάντες φορολογικά ισότιμα! Λ. Γαλανός, Γ. Πίκουλας

  2. Ο/Η tsipras + xrisi avgi-2sxolia λέει:

  3. Ο/Η Ζήτω οι παρελάσεις του ΣΥΡΙΖΑ λέει:


    και πολλά ακόμη:

    http://www.ierakatixisis.com/

  4. Ο/Η Red λέει:

    Φίλης: Εύπορος ο Τσίπρας, γι’ αυτό πάνε σε ιδιωτικό τα παιδιά του

  5. Ο/Η Mητροπολίτης Ζωζώ ο Γ΄ λέει:

  6. Ο/Η ανώνυμος λέει:
  7. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Τί ἐννοεῖ ὁ ποιητὴς μὲ τὶς «φαντασιώσεις τῶν ἀστικῶν ἐπαγγελμάτων»;
    Ἡ γερμανικὴ οἰκονομία στηρίζεται στὶς μικρὲς καὶ μεσαῖες ἐπιχειρήσεις.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mittelstand
    Ἡ Ὁλλανδία εἶναι τρίτη στὸν κόσμο σὲ ἐξαγωγὲς ἀγροτικῶν προϊόντων, παρ’ὄλο ποὺ μόνον τὸ 4% τοῦ ἀνθρώπινου δυναμικοῦ ἀπασχολεῖται στὸν τομέα αὐτόν καὶ αὐτὸ γιατί εἶναι μηχανοποιημένη. Ἀντὶ νὰ ἀπασχολοῦν λαθρομετανάστες (ναὶ γιὰ τὰ ἀσφαλιστικὰ καὶ συνταξιοδοτικὰ ταμεῖα εἶναι ἀόρατοι), προσπαθοῦν νὰ μαζεύουν καρποὺς μὲ μηχανές.
    Πρωτοπόροι στὴν καινοτομία εἶναι πολλὲς φορές οἱ μικρὲς ἐπιχειρήσεις. Ἑξαγοράζονται πολλὲς φορὲς ἀπὸ πολυεθνικές, ἀλλὰ πάντα μένει ὁ χῶρος ἀνοικτὸς γιὰ τοὺς ἑπόμενους.
    Οἱ φοιτητὲς ὅμως πρέπει νὰ ἀποκτοῦν ἐμπειρία κατὰ τὴν διάρκεια τῶν σπουδῶν τους, καὶ ὄχι νὰ δημιουργεῖται ἡ ἐντύπωσις ὅτι στὸ πανεπιστήμιο ἀποκτῶνται μόνον … γραμματικὲς γνώσεις.
    Τὰ ἰδιωτικὰ ἦταν ὑποχρεωμένα νὰ διδάξουν τὰ σχολικὰ βιβλία καὶ εἶχαν ἐσωτερικὰ φροντιστήρια. Δὲν ξέρω ἐὰν ἄλλαξε, ἀλλὰ ἡ μόνη διαφορὰ ἦταν τὸ ἐπίπεδο, ἡ θέλησις γιὰ μάθησιν, ἀλλὰ ὁ ἰσοπεδωτικὸς μῦθος τῆς παπαγαλίας καὶ τῶν ὑποτίθεται πρωτοποριακῶν εὐρωπαϊκῶν συστημάτων, ὅπου ὁ καθένας φαντασιωνόταν ὅτι μὲ τὴν ἐφαρμογή τους θὰ γίνει Ἄϊνστάϊν χωρὶς κόπο, ἀκύρωνε τὴν ὅποιαν θέλησιν.

    ————————

    Διώκεται ἡ Φιλανθρωπία ἐκτὸς Ἐκκλησίας, γιὰ νὰ λένε τὰ δουλικά της, ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἀπαραίτητος γιὰ τὸ φιλανθρωπικό της ἔργο.

    43.000€ ΕΝΦΙΑ γιὰ τὸ «Χαμόγελο τοῦ Παιδιοῦ», 0 € γιὰ τὴν Ἐκκλησία, ἐπειδὴ λένε κάνει φιλανθρωπικὸ ἔργο.
    http://www.antenna.gr/news/Society/article/426359/enfia-e282ac43000-kaleitai-na-plirosei-to-xamogelo-toy-paidioy-

  8. Ο/Η Nomorecoal λέει:

    «Φαντασιώσεις των αστικών επαγγελμάτων». Μια από τις μεγαλύτερες πληγές στην Ελλάδα είναι ότι «σεβαστά» θεωρούνται μόνο τα μη-χειρωνακτικά επαγγέλματα, και πως όλα τα παιδιά πρέπει να σπουδάσουν. Δεν ξέρω αλλά υποθέτω πως το… απόφθεγμα «η δουλειά δεν είναι ντροπή» είναι καθαρά Νεοελληνικό, και για να υπάρχει σημαίνει πως είμαστε η κατ’εξοχήν χώρα όπου αρκετά επαγγέλματα (συνήθως με λερωμένες φόρμες) θεωρούνται «ντροπή» και «μπας κλας».

    Γι αυτό και οι στρατιές πτυχιούχων ανέργων (οι μισοί από τους οποίους σπούδασαν κάτι χωρίς αληθινά να το «έχουν», απλά ήθελαν να αποκτήσουν πτυχίο για μελλοντικό διορισμό στο δημόσιο από τον θείο), γι αυτό και ο σνομπισμός απέναντι σε αρκετά επαγγέλματα. Η ίδια νοοτροπία αναπαράγεται και σε Made in Greece μυθοπλασίες (ταινίες και TV – πόσες φορές έχω ακούσει ατάκες του τύπου «ε όχι η κόρη μου με το νταλικιέρη/μκπογιατζή/γκαραζιέρη»), οι οποίες, όσο κακοσκηνοθετημένες και τριτοκοσμικές κι αν είναι, αντανακλούν και διαμορφώνουν μια κουλτούρα. Και, επιτέλους, ΔΕΝ είμαστε ο βιοπορισμός μας.

    Η νοοτροπία αυτή είναι ένας ακόμα λόγος που αυτό που συμβαίνει μας χρειαζόταν. Εξακολουθούμε όμως να μην έχουμε βάλει μυαλό. Σε καμία άλλη χώρα δεν θα δεις κάποιον να βρίζει χριστοπαναγίες, και μέσα σε ένα λεπτό να γίνει κάτι και ν’ αρχίσει να σταυροκοπιέται.

    Σε ότι αφορά την Εκκλησία…. αυτό που έχω να πω σαν πιστός Ορθόδοξος Χριστιανός είναι: Χωρίστε την από το κράτος ή κλείστε την.

  9. Ο/Η Μητροπολίτης Σοδόμων και Γομόρρας λέει:

    Αν ανατρέξει κανείς στην περίφημη σύμβαση του 1952 με την οποία η πολιτεία αναλαμβάνει τη μισθοδοσία του κλήρου σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση περιουσίας από την Εκκλησία, θα διαπιστώσει από την περιγραφή αυτής της περιουσίας (αγροτεμάχια, λιβάδια, θαμνότοποι!) ότι σε καμία περίπτωση δεν θα εξασφαλίζονταν από την πώληση ή ενοικίασή της τα εκατομμύρια ευρώ που χρειάζονται κάθε χρόνο για τη μισθοδοσία των παπάδων. Οπότε η Εκκλησία μόνο ωφελημένη βγήκε διαχρονικά από τις παραχωρήσεις περιουσίας που γύρευε πώς απέκτησε την κυριότητά της. Αν όλες οι εκτάσεις που ανήκαν στην Εκκλησία προεπαναστατικά έμεναν σε αυτή δύσκολα θα δημιουργούνταν κανονικό κράτος εκτός κι αν στο πλαίσιό του λειτουργούσε ένα άλλο κράτος εν κράτει, αλλά αυτό ούτως ή άλλως επιτεύχθηκε και το διαπιστώνουμε και σήμερα ακόμη. Τέλος, πρέπει κάποια στιγμή να μάθουμε λεπτομέρειες γι’ αυτό το περίφημο κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, δηλαδή, ποιά είναι η δομή του, πόσοι επωφελούνται και κυρίως τι βάζει η Εκκλησία από την τσέπη της γιατί μάλλον επ΄αυτού βρίσκει τέλεια εφαρμογή το «μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα».

  10. Ο/Η eklag λέει:

    Στο 3:37,
    Για φαντάσου…ένας λογικός άνθρωπος…ασύλληπτο!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s