Θετικό: Ανοίγει ο δρόμος για αποτέφρωση νεκρών με απόφαση Σκουρλέτη

[Με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος Πάνου Σκουρλέτη ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο. Προβλέπονται προβλήματα εφαρμογής από Δήμους λόγω αντιδράσεων των εκκλησιαστικών αρχών…]

newpost.gr

newpost.gr

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, από πέρυσι, με σχετική τροποποίηση τα αποτεφρωτήρια είχαν αποδεσμευτεί χωρικά από τα νεκροταφεία και το μόνο εμπόδιο που έμενε ήταν ότι δικαίωμα ίδρυσης αποτεφρωτηρίου νεκρών είχαν μόνο οι δήμοι, οι οποίοι έως σήμερα υπέκυπταν στις αντιδράσεις της Εκκλησίας και ακραίων θρησκευτικών κύκλων.

Η απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Περιβάλλοντος Πάνος Σκουρλέτης, αφορά στη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης των Κέντρων Αποτέφρωσης Νεκρών (ή οστών), ολοκληρώνοντας το θεσμικό πλαίσιο. Οι μονάδες αυτές υπόκεινται στη διαδικασία των «πρότυπων περιβαλλοντικών δεσμεύσεων».

Η αποτέφρωση επετράπη στη χώρα μας το 2006, περίπου… έναν αιώνα αργότερα από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (ενδεικτικά Βρετανία 1884, Γαλλία 1887, Γερμανία 1934, Ισπανία 1945). Ωστόσο, δεν μπορούσε να εφαρμοστεί όσο η πολιτεία δεν εξειδίκευε τους όρους ίδρυσης ενός αποτεφρωτηρίου. Αυτό συνέβη το 2010 με μια απόφαση που ρύθμισε τεχνικού χαρακτήρα ζητήματα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, όμως, ετέθη ως όρος η γειτνίασή τους με νεκροταφείο, κάτι που υπονόμευσε εκ νέου την υπόθεση.

Περαιτέρω, η αλλαγή της νομοθεσίας περί περιβαλλοντικής αδειοδότησης το 2011 έκανε εκ νέου απαραίτητη την εξειδίκευση των περιβαλλοντικών περιορισμών. Το 2014, ένας νόμος (Ν. 4277) ήρε τον περιορισμό περί νεκροταφείων, ορίζοντας ότι τα αποτεφρωτήρια μπορούν να χωροθετηθούν σχεδόν παντού, εκτός από περιοχές κατοικίας. Παρέμεινε, όμως, ένας άλλος περιορισμός: η ίδρυση και λειτουργία των αποτεφρωτηρίων επιτρέπεται μόνο από τους δήμους (ή τα νομικά τους πρόσωπα). Στο πρόσφατο παρελθόν, αρκετοί δήμοι, όπως οι Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Μαρκόπουλου και άλλοι, έχουν προσπαθήσει να ιδρύσουν αποτεφρωτήριο, αλλά οι προσπάθειές τους δεν έχουν ευοδωθεί λόγω της έντονης αντίδρασης της Εκκλησίας.

Μέχρι σήμερα μοναδική λύση για όποιον επιθυμεί να αποτεφρωθεί μετά θάνατον είναι η αποστολή της σορού στο εξωτερικό. Ο πλησιέστερος διαθέσιμος χώρος βρίσκεται στη Σόφια της Βουλγαρίας και είναι ιδιωτικός. «Αν η πολιτεία είχε επιτρέψει να ιδρύσουν ιδιώτες αποτεφρωτήρια, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη, το θέμα θα είχε λυθεί εδώ και μία δεκαετία», λέει ο κ. Νίκος Κυριακίδης, ιδιοκτήτης γραφείου τελετών. «Οι αποστολές σορών στη Βουλγαρία δεν έχουν μειωθεί λόγω κρίσης – αντίθετα, έχουν μειωθεί τα αιτήματα για τέλεση εξόδιου ακολουθίας από ιερέα πριν από την αποστολή της σορού». Το κόστος μιας αποτέφρωσης στη Βουλγαρία ξεκινάει από 1.900 ευρώ. (δικές μου οι υπογραμμίσεις)

***

Άποψή μας: Όπως εμείς το αντιλαμβανόμαστε, ο κύριος λόγος της μη· έως τώρα εφαρμογής του νόμου, δεν είναι ακριβώς ότι δεν μπορούσε να εφαρμοστεί «όσο η πολιτεία δεν εξειδίκευε τους όρους ίδρυσης ενός αποτεφρωτηρίου«, αλλά λόγο του ότι πάμπολλοι δήμοι, άρα στη πλειονότητά τους οι δημοτικοί «άρχοντες» για λόγους ψηφοθηρίας, δεν επιθυμούν/σαν να συγκρουστούν με την επίσημες εκκλησιαστικές αρχές. Βλέπουμε ότι ακόμα και σε αυτό το θέμα, κατά κύριο λόγο η -λόγω κερδοσκοπίας- Εκκλησία και κατά δεύτερο η –διεφθαρμένη στην πλειοψηφίας της, έως το μεδούλι-Τοπική Αυτοδιοίκηση, για άλλη μια φορά, θέτουν εμπόδια στη πρόοδο της κοινωνίας και του κράτους δικαίου. Ας μη το ξεχνάμε! Ο κλήρος πλέον αναπόφευκτα πέφτει στην κυβέρνηση να εφαρμόσει επιτέλους τις δικές της αποφάσεις και Νόμους. Για να δούμε…

Advertisements
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, φασισμός, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

16 Responses to Θετικό: Ανοίγει ο δρόμος για αποτέφρωση νεκρών με απόφαση Σκουρλέτη

  1. Ο/Η Psycho λέει:

    Ιδιώτες, όχι οι δήμοι και έξω δια ροπάλου η Εκκλησία.
    Αμάν πιά!

    • Ο/Η Po λέει:

      Οι ιδιώτες είναι αναγκαιότητα, άλλωστε τα γραφεία κηδειών τι είναι.
      Εάν ανατεθούν στους δήμους (με τη σημερινή συμπεριφορά που έχουν) σα να εννοείται «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει…» κλπ.

  2. Ο/Η eklag λέει:

    Το να περιμένει κανείς την κυβέρνηση ισοδυναμεί με το να περιμένει τη Δευτέρα Παρουσία στην οποία μάλλον βασίζεται και ο π.χ. Μπουτάρης ο προοδευτικός.
    Πόσο συνάλλαγμα πρέπει να φύγει ακόμη για την Βουλγαρία και τα Βλακοσκόπια από την Βλακοελλάδα;

  3. Ο/Η atheofobos λέει:

    Αυτό που γράφεις ως :»Άποψη μας» είναι και η πραγματικότητα, όπως γράφω στο ποστ μου: Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ε.Σ.Χ.Ο.Σ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ για το πως ανατράπηκε η ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση του Δήμου Μαρκόπουλου.
    http://www.atheofobos2.blogspot.gr/2012/03/blog-post.html

  4. Ο/Η laskaratos λέει:

    Noμίζω πως η κυβέρνηση αναζητώντας απεγνωσμένα έστω ένα νομοσχέδιο προοδευτικής επίφασης μέσα στην 8μηνη κυβερνητική της απραξία και μη θέλοντας να κακοκαρδίσει τη ρασοφόρα Μαφία με την οποία έχει κοινά συμφέροντα, δηλονότι την αποβλάκωση και το φανατισμό των πιο καθυστερημένων στρωμάτων κατά της Δύσης, ως εγγύηση εναλλακτικής επιλογής στήριξής της αν συμβεί το gr-exit, απλά πέταξε το μπαλάκι στους κατά μεγάλο ποσοστό διεφθαρμένους Δημάρχους με την περίπου βεβαιότητα πως κανείς δεν θα τολμήσει να κάνει αυτό που έχει κάνει προ πολλού η γειτονική Βουλγαρία.
    Προσωπικά νομίζω πως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο ανορθολογικός και πελατειακός βρυκόλακας της λαϊκής Δεξιάς, του πατριωτικού ΠΑΣΟΚ και της λούμπεν Αριστεράς της μεταπολίτευσης, ότι πιο αντιδραστικό υπάρχει μετά τη Χ.Α. και τους συμμάχους του τους ΑΝΕΞΕΛ. Τουλάχιστον το εναπομείναν ΝΔΣΟΚ έχοντας ταυτίσει την τύχη του με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, είναι αναγκαστικό πιο πραγματιστικό.

  5. Ο/Η Χαμένο συνάλλαγμα και ταλαιπωρία λέει:

    Αποτέφρωση Νεκρού 1.900 € – Γραφεία Τελετών Κυριακίδης‎

    Διαφ.www.grafeia-teleton-kyriakidis.gr/‎

    21 0922 7900
    Από το 1972 με σεβασμό & συνέπεια.

    Αποτελέσματα αναζήτησης

    Στην Ελλάδα του 2014 η καύση των νεκρών παραμένει ταμπού

    http://www.newsbeast.gr/…/stin-ellada-tou-2014-i-kausi-ton-nekron-paramenei...

    Η μεταφορά της σωρού, η αποτέφρωση και η επιστροφή της τεφροδόχου κοστίζει σε σύνολο 1.900 ευρώ, αλλά σε άλλες περιπτώσεις ανέρχεται έως και τις 12.000 …

    ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ – NewsIt.gr

    http://www.newsit.gr/tags/ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ

    Πριμ 350 ευρώ για… αποτέφρωση! – Κόσμος. Τα νεκροταφεία γέμισαν και πλέον το κόστος είναι μεγάλο. Έτσι αποφάσισαν να δίνουν πριμ 350 ευρώ σε όποιον …

    Καύση νεκρών στη Θεσσαλονίκη | Ελλάδα | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

    http://www.kathimerini.gr/434960/article/…/kaysh-nekrwn-sth-8essalonikh

    19 Αυγ 2011 – Υπολογίζεται ότι η δημιουργία αποτεφρωτηρίων στην Ελλάδα θα ρίξει το κόστος για τους οικείους του νεκρού κάτω από τα 2.000 ευρώ, ενώ …

    Αποτέφρωση, εκταφή | ΘΕΜΑ | Έντυπη Έκδοση | LiFO

    http://www.lifo.gr/mag/features/3788

    18 Απρ 2014 – Πόσο μακριά είμαστε από τη νομοθέτηση της αποτέφρωσης νεκρών στην … 2004 στη Βουλγαρία το αποτεφρωτήριο έπαιρνε περί τα 1.300 ευρώ.

  6. Ο/Η Παλιός λέει:

    Είπα ξείπα, λέω και θα ξελέω

  7. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Για να δούμε αν θα πετύχει κάτι ο Σκουρλέτης!!

  8. Ο/Η sic transit gloria mundi λέει:

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=28349
    Έντυπη Έκδοση
    Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

    Περασμένα ιερατικά μεγαλεία

    Πριν από ένα χρόνο ήταν παντοδύναμοι. Είχαν στα χέρια τους σημαντικές εξουσίες στον κόσμο της Εκκλησίας. Οι περισσότεροι πίστευαν ότι θα είχαν τη δύναμη σε βάθος χρόνου. Αλλες, όμως, ήταν οι βουλές του Υψίστου…

    * Οι στενοί συνεργάτες του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου είδαν τα όνειρά τους να πεθαίνουν δύο φορές: την πρώτη τα ξημερώματα της 28ης Ιανουαρίου του 2007, όταν εξέπνευσε ο αρχιεπίσκοπος και τη δεύτερη, το μεσημέρι της 7ης Φεβρουαρίου, όταν εξελέγη ο Ιερώνυμος αρχιεπίσκοπος Αθηνών.

    * Ο μόνος από τους συνεργάτες του Χριστόδουλου που είχε γνωρίσει ήδη τη γεύση της αποτυχίας και είχε πληρώσει βαρύ τίμημα για τη σχέση του με τον Χριστόδουλο ήταν ο Βρεσθένης Θεόκλητος, που το 2005 επέλεξε να παραιτηθεί από τη μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος, μετά την αποκάλυψη των εκκλησιαστικών σκανδάλων.

    Μάταια περίμενε ο Θεόκλητος να υλοποιηθούν οι υποσχέσεις που έπαιρνε από διάφορους ιεράρχες ότι θα βρουν τρόπο να τον «αποκαταστήσουν» σε κάποια περιφερειακή μητρόπολη. Είδε και απόειδε και λίγο αργότερα αποφάσισε να «αυτοεξορισθεί» στην Αμερική.

    * Ο έτερος συνεργάτης του αρχιεπισκόπου και παντοδύναμος διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών της Εκκλησίας Κ. Πυλαρινός περιορίσθηκε στην τιμητική θέση που κατείχε, αυτήν του προέδρου των τέως βουλευτών και ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.

    **Ο αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Οικονόμου επέστρεψε στο Βόλο και είναι σήμερα ιεροκήρυκας στο ναό του Αγίου Νικολάου.

    **Ο πρώην γραμματέας του Χριστόδουλου, τότε αρχιμανδρίτης Νικόλαος Κουλουσούσας, λίγο μετά την αποκάλυψη των σκανδάλων πέταξε τα ράσα, άλλαξε το επίθετό του και έφυγε στο εξωτερικό για ένα μικρό χρονικό διάστημα.

    Πριν από λίγους μήνες επέστρεψε και εργάζεται ως υπάλληλος σε μεγάλη αλυσίδα τροφίμων.

    **Ο πανίσχυρος πρωτοσύγκελος του Χριστόδουλου, πατέρας Θωμάς Συνοδινός, παραμένει μεν στη «δύναμη» της αρχιεπισκοπής, αλλά χωρίς τις υπερεξουσίες που είχε. Τώρα είναι ένας από τους εφημέριους του μητροπολιτικού ναού Αθηνών.

    **Ο επίσης παντοδύναμος και στενός συνεργάτης του Χριστόδουλου, Δημ. Φουρλεμάδης, διευθυντής της ΜΚΟ «Αλληλεγγύη», παραιτήθηκε και αναμένει την έκδοση του πορίσματος για τα πεπραγμένα του στο τιμόνι της οργάνωσης.

    **Ο επικοινωνιολόγος Σωτ. Τζούμας έχει αποσυρθεί τελείως και έχει διακόψει κάθε σχέση με εκκλησιαστικούς παράγοντες.

    **Οι διάκονοι του Χριστόδουλου Ιωαννίκιος και Επιφάνιος παρέμειναν στη θέση τους, υπηρετώντας τώρα τον Ιερώνυμο, ενώ ο Ανθιμος, χειροτονήθηκε ιερέας και τοποθετήθηκε σε μια ενορία της Αλεξανδρούπολης.

    **Ο αρχιμανδρίτης Βαρνάβας παραμένει στο ιδιαίτερο γραφείο της αρχιεπισκοπής, όπως επικεφαλής του γραφείου τύπου διατηρήθηκε ο δημοσιογράφος Χ. Κονιδάρης.

    **Πολλοί από τους μητροπολίτες που προώθησε ο Χριστόδουλος και αποτελούσαν το σκληρό πυρήνα του περιβάλλοντός του, πέρασαν στην άλλη όχθη αμέσως μετά το θάνατό του και ψήφισαν τον Ιερώνυμο για αρχιεπίσκοπο. Σήμερα οι περισσότεροι απ’ αυτούς παραμένουν στο πλευρό του, αλλά με κριτική διάθεση.

    ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ

  9. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Για τους ανοικτομυαλους υπαρχουν και αλλες λυσεις οταν αποθανουν …

    Can my body generate power after I die?
    by Maria Trimarchi

    Green for Eternity
    If you spend a lifetime trying to make the world a greener place, why culminate your existence with toxic embalming fluids, a nonbiodegradable casket and final rest under a chemically treated cemetery lawn?
    There are eco-friendly burial alternatives, already popular with Europeans and beginning to capture American interest.

    [….]

    Green burials don’t use formaldehyde in the embalming process, the caskets aren’t made of metal or rare wood, and they don’t use concrete burial vaults. The aim is to reduce the carbon footprint of your afterlife by reducing toxins, waste and carbon emissions in the interment process.
    [….]
    http://science.howstuffworks.com/environmental/green-science/body-generate-power1.htm

  10. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Προβληματισμοι για την αποτεφρωση στο εγκριτο newscientist.

    How many people are cremated each year and how much energy is consumed in the process? Will these numbers increase on current projections? And are there no better and environmentally friendly methods of disposal?

    https://www.newscientist.com/blog/lastword/2009/07/up-in-smoke.html

    ΥΓ Τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία σε παγκόσμιο επίπεδο για την καύση των νεκρών είναι από το 2006 και ανεβάζουν τον αριθμό στα 7.838.353. Όπως με τα περισσότερα συνολικά στατιστικά στοιχεία, οι μεγάλοι είναι η Κίνα, η οποία αποτεφρωνει περισσότερα από 4 εκατομμύρια ανθρώπους ετησίως. Σε χώρους με λίγη ελεύθερη γη, όπως η Ιαπωνία, σχεδόν ο καθένας έχει αποτεφρωθεί, ενώ στις ΗΠΑ είναι μόνο 33 τοις εκατό των ανθρώπων. Τα ποσοστα αυτά είναι πιθανόν να αυξηθεί, καθώς οι καθολικοι γίνονται όλο και πιο άνετοι με αποτέφρωση.

    ΥΓ2 Στους καθ’ ημας ορθοδοξους θα προτεινα την διαθεση οργανων και στην συνεχεια την χρηση του πτωματος μας στους φοιτητες ιατρικης….

  11. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Νὰ δοῦμε ἐὰν ὁ Σκουρλέτης εἶναι ἄνδρας ἢ νήπιο!

    1700 χρόνια τὸ 5%, κάθεται στὸν σβέρκο τῶν ὑπολοίπων. Ἀρκετὰ μὲ τοὺς παραβολάνους!

  12. Ο/Η του κώλου λέει:

  13. Ο/Η laskaratos λέει:

    Είναι η δεύτερη φορά που ασχολούμαστε με το πρόβλημα:

    https://roides.wordpress.com/2014/06/26/26june14/

    Οκτώ χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για δημιουργία χώρων καύσης νεκρών, η χώρα δεν διαθέτει ακόμα αποτεφρωτήριο…

    Posted on 26/06/2014 by Po

    και ένα σχόλιό μου κάτω από το ποστ
    laskaratos λέει:

    26/06/2014 στο 4:29 μμ (Διόρθωση)

    Κύριε Ροϊδη,
    μεταφέρω εδώ παλιό σχετικό άρθρο μου που είχε δημοσιευθεί πριν δυο χρόνια στο Hot Doc (τ.5 Ιούνιος B΄2012, σελ/56-57), με την υπογραφή «του Ροϊδη εμμονές».

    «Ελληνική Δημοκρατία ή Ιράν των Αγιατολάχ»

    Απομονώνω δυο μόνο περιστατικά, υπάρχουν πάρα πολλά ακόμη, που δείχνουν ότι η χώρα μας δεν μπορεί να ξεφύγει από το παλιό γνωστό αντιδημοκρατικό τετράπλευρο του πολιτικάντη, του παπά, του δικαστή και του χωροφύλακα. Kαι τα δυο περιστατικά, που σχολιάζω παρακάτω με χρονολογική σειρά, σχετίζονται με έλλειμμα σεβασμού στη διαφορετικότητα του συνάνθρωπου, θρησκευτική ή σεξουαλική και στο δικαίωμά έκφρασής της και θα προσπαθήσω να αποδείξω πως δεν πηγάζουν από κάποια ανησυχία για τη σωτηρία ψυχών ή την προστασία αδύναμων συνανθρώπων μας, απλά έχουν ως κίνητρο προσωπικές μωροφιλοδοξίες και εξουσιαστικά δικαιώματα.
    Το πρώτο περιστατικό έχει να κάνει με το γεγονός ότι Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει η μόνη ευρωπαϊκή χώρα όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα καύσης των νεκρών, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο δικαιωμάτων, ταλαιπωριών, επιβάρυνσης της δημόσιας υγείας από τον κορεσμό των νεκροταφείων. Ο μητροπολίτης Μεσογαίας κ.Ν.Χατζηνικολάου με εγκύκλιό του (8.12.2011) στράφηκε κατά της ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. του Δήμου Μαρκόπουλου να εγκαταστήσει αποτεφρωτήριο νεκρών: «…… ζητούμε από το Δημοτικό Συμβούλιο να επανεξετάσουν το όλο θέμα με μεγαλύτερη προσοχή και σύνεση, διότι η ευθύνη θα επιβαρύνει αποκλειστικά τους ίδιους. Πιστεύουμε ότι η απόφαση ήταν μάλλον βιαστική, με κίνητρο την ενδεχόμενη επίλυση οικονομικών προβλημάτων του Δήμου. Με κανέναν τρόπο δεν μπορούμε να φαντασθούμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είχε διάθεση αντιπαράθεσης με την Εκκλησία η πρόκλησης του αισθητηρίου του πιστού λαού, μέσα στον οποίο αισθανόμαστε πως και οι ίδιοι ανήκουν. …….Εμείς θεωρούμε ότι, τουλάχιστον για τις δύσκολες μέρες που περνούμε, αυτό που με ευαισθησία και σοβαρότητα προέχει να αντιμετωπίσουμε ως οξύτερο πρόβλημα δεν είναι βέβαια η καύση των νεκρών στα Μεσόγεια, όσο η καθολική κινητοποίησή μας για την ανάσταση των πνευματικά νεκρών αφ’ ενός και τη συντήρηση των φτωχών, των πεινασμένων, …”.
    Ακολούθησε η εμπεριστατωμένη, χωρίς τις συνηθισμένες υπεκφυγές και τα χιλιοειπωμένα μισόλογα, απάντηση του δημάρχου Σωτήρη Μεθενίτη (15.12.2011): «μόνο σε καθυστερημένες, θεοκρατικού τύπου κοινωνίες της Ασίας οι Αγιατολάχ ή οι μουλάδες έχουν αποφασιστικό και καθοριστικό λόγο επί των δικαιωμάτων των πολιτών». Ο Δήμαρχος λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο. Αρχές Μάρτη του 2012 η πρώην ομόφωνη απόφαση καταψηφίστηκε από δεκαεννέα δημοτικούς συμβούλους, που έτσι ακύρωσαν την εκτέλεση του έργου. Η κατάμεστη αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, όπως έγραψε «ΤΟ ΒΗΜΑ» θύμιζε λαϊκό δικαστήριο, με τη μέση ηλικία του κοινού να είναι 65-70 ετών. Ο 84χρονος επικεφαλής της αντιτιθέμενης στο έργο «Κίνησης πολιτών» κ.Ν.Βλάχος κατέθεσε κείμενο ακύρωσης με 2.500 υπογραφές. Αναρωτιέται κανείς με ποιο δικαίωμα η Εκκλησία και τα φερέφωνά της στερούν το δικαίωμα από άθεους, αλλόδοξους, αλλόθρησκους, αγνωστικιστές, άθρησκους αλλά και ορθόδοξους να επιλέξουν την ταφή που θέλουν, γιατί βέβαια η Εκκλησία δεν δικαιούται να ελέγχει ούτε καν τη βούληση των πιστών της, των οποίων δεν είναι ούτε κηδεμόνας ούτε εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος. Η αναφορά του μητροπολίτη στους «πεινασμένους», οι οποίοι δεν βλέπω μέσω ποιών τεθλασμένων διαδρομών σχετίζονται με τα αποτεφρωτήριο, προκαλεί τη λογική μας γιατί ξέρουμε πως είναι Αρχιερέας μια Εκκλησίας ζάπλουτης, σχεδόν αφορολόγητης, με καλοζωϊσμένους σατράπες-δεσποτάδες, ταμπουρωμένους σε μεγαλοπρεπή μέγαρα και οχυρωμένους πίσω από αραχνιασμένους Ιερούς Κανόνες, που πρώτοι τους παραβιάζουν στο σκέλος που ζητά από αυτούς ασκητική ζωή. Μια Εκκλησία που εκτελεί το όποιο «φιλανθρωπικό» της έργο με κρατικές χορηγίες, μισθοδοσίες, ευρωπαϊκά κονδύλια, βουτηγμένη σε ανεξιχνίαστα οικονομικά σκάνδαλα όπως αυτά των ιερών οικοπέδων της Βουλιαγμένης ή της «Αλληλεγγύης» των σάπιων κοτόπουλων, τα οποία η Δικαιοσύνη δεν προκάνει να ξεκαθαρίσει. Μια Εκκλησία της οποίας και μόνο η τελετουργική ενδυμασία των Αρχιερέων της αποτελεί βλασφημία για το Χριστό και τους ρακένδυτους αδελφούς του που ψάχνουν σήμερα τροφή στα σκουπίδια.
    Ο δήμαρχος Μαρκόπουλου όμως δεν φαίνεται να είναι κάποιο τυχαίο ανθρωπάκι. Το ερώτημά του προς τον μητροπολίτη περιμένει μια απάντηση. Ένα ερώτημα που αναδεικνύει μια ιερή υποκρισία, η οποία θορυβεί μόνο και μόνο για να επιβεβαιώσει την εξουσιαστική της ισχύ, χωρίς να υπάρχει κάποιος δογματικός λόγος ή οποιοδήποτε πρόβλημα. Ένα ερώτημα που το έβαλε ως εκλεγμένος εκπρόσωπος όχι μόνον αυτών που δεν έχουν σχέση με την κρατική Εκκλησία αλλά και ως εκλεγμένος αντιπρόσωπος και μερίδας των πιστών της: «Θα θέλαμε όμως ειλικρινά, να μας απαντήσει σε μια απλή ερώτηση: Πόσο δίκαιο, σωστό και τελικά χριστιανικό, είναι η Εκκλησία μας να ψάλλει (και καλά κάνει, σύμφωνα με την ταπεινή μας γνώμη) την Εξόδιο Ακολουθία, σε δολοφόνους, εμπόρους ναρκωτικών, βιαστές μικρών παιδιών ή και βασανιστές της Χούντας και να την αρνηθεί στο Μέλλον, σε χριστιανούς, που έζησαν ηθικά και έντιμα όλη τους τη ζωή, απλώς και μόνο, γιατί θα επιλέξουν την αποτέφρωση αντί της ταφής; Κι’ αυτό, όταν η ίδια η Εκκλησία μας, έχει κρίνει, ότι το θέμα αυτό, δεν είναι δογματικό, αλλά απηχεί μια μακραίωνη, ηθική και θρησκευτική παράδοση;».
    Το δεύτερο περιστατικό έχει να κάνει με την ελευθερία της Τέχνης και με το δικαίωμα της απρόσκοπτης έκφρασης γνώμης και ιδεών. …..

  14. Ο/Η ανώνυμος (in provocative mood) λέει:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s