Παναγία Τήνου: Ράβδοι χρυσού τα -«εσύ να περπατάς στα τέσσερα»- Τάματα

[«Ιερές μπίζνες Τήνου Α.Ε.»: Ράβδοι χρυσού με τα τάματα στην Παναγία]

Tinou7oct15

Στη Χάρη της Θεοτόκου, ειδικά κάθε Δεκαπενταύγουστο, χιλιάδες πιστοί, που συρρέουν από κάθε γωνιά της χώρας στην Τήνο, αφήνουν ακόμα και τις βέρες τους, τους βαφτιστικούς σταυρούς τους, πολύτιμα κοσμήματα και οικογενειακά κειμήλια, με μεγάλη συναισθηματική αξία. Ο ανθρώπινος πόνος ξεδιπλώνεται στα σκαλιά της εκκλησίας της Μεγαλόχαρης, όπου ο κόσμος γονατίζει και αφήνει στην εικόνα της Παναγίας ό,τι πολυτιμότερο έχει, προσδοκώντας την ευλογία Της, για να γιατρευτεί και να προστατευτεί από σοβαρά προβλήματα υγείας.

Του Γιώργου Λεβέντη – εφημερίδα ©ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τα τάματα, όμως, δεν μένουν στον ναό, όπως πιστεύουν αυτοί που τα αφήνουν εκεί, αλλά όταν κλείνουν οι πόρτες ξεκινάει ένας άριστα οργανωμένος μαραθώνιος για να λιώσουν και να μετατραπούν σε πλάκες χρυσού.

Τα «Π» φέρνουν σήμερα στο φως της δημοσιότητας τα ντοκουμέντα της «χρυσής» μπίζνας με τα μυθικής αξίας αναθήματα της Τήνου, η οποία αποκαλύφθηκε λόγω μιας ύποπτης βαλίτσας που βρέθηκε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Συγκεκριμένα, πριν από λίγες ημέρες, στις 8 του μηνός, οι τελωνειακοί υπάλληλοι του αεροδρομίου μπλόκαραν αποσκευή μέσα στην οποία κρύβονταν επτά πλάκες χρυσού. Ο επιβάτης, με τα αρχικά Κ.Μ., ταξίδευε από την Τουρκία και δήλωσε στους έκπληκτους υπαλλήλους ότι ο χρυσός προερχόταν από λιωμένα τάματα στη Μεγαλόχαρη. Η πολύτιμη αποσκευή κρατήθηκε από τους τελωνειακούς, καθώς έλειπαν ορισμένα παραστατικά που ο ελεγχόμενος διαβεβαίωσε ότι θα προσκόμιζε.

Στην «απόδειξη παραλαβής αποσκευών επιβάτου» που αποκαλύπτουν τα «Π» αναφέρονται τα πλήρη στοιχεία του εμπόρου πολύτιμων μετάλλων από την Κρήτη, καθώς και ότι κρατήθηκε στο αεροδρόμιο «βαλίτσα περιέχουσα επτά πλάκες χρυσού, βάρους 7 κιλών και 82 γραμμαρίων».

Πριν από τον 15Αύγουστο
Το συμφωνητικό μεταξύ του Πανελλήνιου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου και του εμπόρου που υπογράφηκε δύο ημέρες πριν από τον Δεκαπενταύγουστο και την κοσμοσυρροή στην Τήνο, στις 13/8/2015, περιγράφει λεπτομερώς τους όρους του «χρυσού» deal.

«Η ως ανωτέρω ορισθείσα ποσότητα είκοσι ενός (21) κιλών καθαρού χρυσού θα παραδοθεί από τον δεύτερο συμβαλλόμενο σε είκοσι ένα (21) ράβδους, βάρους ενός (1) κιλού εκάστη, κάθε μία από τις οποίες θα φέρει σφραγισμένη κατά τη χύτευση την αρίθμηση και την πιστοποίηση του διεθνώς αναγνωρισμένου χυτηρίου NADIR, μέλους του London Bullion Market, και θα συνοδεύεται απαραίτητα από πιστοποιητικά έγγραφα που θα βεβαιώνουν τη γνησιότητά της».

Για την ανταλλαγή του χρυσού στήνεται μια ολόκληρη επιχείρηση, με αυστηρά χρονοδιαγράμματα. «Η παράδοση των ράβδων κράματος και η παραλαβή των ράβδων καθαρού χρυσού θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του ΠΙΙΕΤ τμηματικά σε τρεις φάσεις, κατά το χρονικό διάστημα από την υπογραφή της παρούσας σύμβασης έως 25 Αυγούστου, σε ημέρες και ώρες που θα καθορισθούν για λόγους ασφαλείας μεταξύ των δύο συμβαλλομένων, ως εξής: Α) Ο δεύτερος συμβαλλόμενος θα παραλαμβάνει μία (κατά σειρά) ράβδο κράματος κάθε φορά, έχοντας υποχρέωση εντός 72 ωρών να επιστρέφει παραδίδοντας επτά (7) ράβδους καθαρού χρυσού του ενός (1) κιλού εκάστη, πιστοποιημένες σύμφωνα με το άρθρο 1 του παρόντος, οπότε και θα παραλαμβάνει την επόμενη κατά σειρά ράβδο κράματος».

Μάλιστα, για την ανταλλαγή ο έμπορος καλείται να καταβάλει ως εγγύηση ποσό 200.000 ευρώ, που φυλάσσεται σε χρηματοκιβώτιο για την περίπτωση που κάτι πάει στραβά. «Η ως άνω διαδικασία θα πραγματοποιηθεί υπό τους ίδιους ακριβώς όρους και για τις τρεις ράβδους κράματος, μέχρι δηλαδή ο πρώτος συμβαλλόμενος να παραδώσει και τις τρεις ράβδους κράματος στον δεύτερο συμβαλλόμενο, ο δε τελευταίος να έχει παραδώσει στον πρώτο συμβαλλόμενο τη συνολική ποσότητα των (21) κιλών καθαρού και ως άνω πιστοποιημένου χρυσού. Β) Ο δεύτερος συμβαλλόμενος, προσερχόμενος για την παραλαβή της πρώτης κατά σειρά ράβδου, θα καταθέσει στο ΠΙΙΕΤ ως εγγύηση για την καλή εκτέλεση της παρούσας σύμβασης το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ σε μετρητά, το οποίο με ευθύνη του ΠΙΙΕΤ θα φυλαχθεί σε χρηματοκιβώτιο και θα παραδοθεί στον δεύτερο συμβαλλόμενο μετά την ομαλή ολοκλήρωση και των τριών σταδίων της διαδικασίας, με βάση την οποία πρέπει να έχει παραδώσει στο ΠΙΙΕΤ τη συνολική ποσότητα των (21) κιλών καθαρού και πιστοποιημένου χρυσού. Η ως άνω εγγύηση των διακοσίων (200.000) ευρώ, σε περίπτωση παράβασης των όρων εκτέλεσης της παρούσας σύμβασης που αφορούν στη διαδικασία, στις προϋποθέσεις και στους όρους παράδοσης των ράβδων κράματος και παραλαβής των ράβδων καθαρού χρυσού, θα εκπέσει εξολοκλήρου υπέρ του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου, η δε εκτέλεση της σύμβασης θα διακοπεί αυτοδίκαια».

Ο χρυσός αγοράζεται τελικά από την Τράπεζα της Ελλάδος και το Ιδρυμα της Τήνου παίρνει μετρητά. Ωστόσο, μέχρι να γίνει αυτό, η γνησιότητα των ράβδων μπορεί να αμφισβητηθεί. «Η παραλαβή των ράβδων από τον πρώτο συμβαλλόμενο δεν συνεπάγεται την οριστική αποδοχή της γνησιότητας των ράβδων και την αποδοχή της συμφωνηθείσας περιεκτικότητάς τους σε καθαρό χρυσό, καθώς δικαιούται να αξιώσει κάθε ανάλογη αποζημίωση από τον δεύτερο συμβαλλόμενο, σε περίπτωση που σε μεταγενέστερο χρόνο, μέχρι και την αγορά των ράβδων από την Τράπεζα της Ελλάδος, διαπιστωθεί διαφοροποίηση από αυτά που συμφωνήθηκαν και πιστοποιήθηκαν όσον αφορά το βάρος των είκοσι ενός (21) κιλών καθαρού χρυσού που πρέπει να περιέχουν οι ράβδοι που θα παραδοθούν από τον δεύτερο συμβαλλόμενο«.

Τι αναφέρει το συμφωνητικό που έχουν υπογράψει

Τα τάματα στην Παναγία, όπως φαίνεται, λιώνουν και γίνονται αρχικά ράβδοι κράματος, οι οποίες στη συνέχεια παραδίδονται στους εμπόρους, που τις μεταφέρουν σε χυτήρια του εξωτερικού, εν προκειμένω στην Τουρκία, ώστε να μετατραπούν σε καθαρό χρυσό και να επιστρέψουν στην Τήνο.

Τα «Π» αποκαλύπτουν και το συμφωνητικό που έχει συνάψει με συγκεκριμένο έμπορο πολύτιμων μετάλλων ο νόμιμος εκπρόσωπος του Πανελληνίου Ιδρύματος Ευαγγελίστριας Τήνου για την επεξεργασία «ράβδων κράματος χρυσού, οι οποίες προέρχονται από τήξη δωρηθέντων τιμαλφών ακατάλληλων για ιερή χρήση». Για την ακρίβεια, αντικείμενο της συμφωνίας είναι η «ανταλλαγή ράβδων κράματος χρυσού από τηχθέντα τιμαλφή με ράβδους καθαρού χρυσού διεθνώς αναγνωρίσιμης πιστοποίησης».

Ο έμπορος, δηλαδή, παραλαμβάνει τις ράβδους κράματος και παραδίδει χρυσό υψηλής ποιότητας. «Ο δεύτερος συμβαλλόμενος θα παραδώσει καθαρό χρυσό διεθνώς αναγνωρίσιμης πιστοποίησης, αποδεκτής μορφής, για αγορά από την Τράπεζα της Ελλάδος, συνολικού βάρους είκοσι ενός (21) κιλών, και θα παραλάβει τις κατά τα ανωτέρω τρεις (3) ράβδους κράματος χρυσού που κατέχει ο πρώτος συμβαλλόμενος και για τις οποίες έχει πραγματοποιήσει ανάλυση περιεκτικότητας σε καθαρό χρυσό από δείγματα που έλαβε, με βάση τα οποία και υπέβαλε την προσφορά του. Σύμφωνα με την ανωτέρω ανάλυση που πραγματοποίησε ο δεύτερος συμβαλλόμενος, οι τρεις ράβδοι κράματος έχουν μέση περιεκτικότητα σε καθαρό χρυσό 510/1.000, περιεκτικότητα αποδεκτή και από τον πρώτο συμβαλλόμενο με βάση δύο προγενέστερες αναλύσεις που έχει στη διάθεσή του«.

Στη συμφωνία προβλέπεται και μερίδιο για τον έμπορο: «Το συνολικό βάρος των δειγμάτων από τις τρεις ράβδους που παρέλαβε ο δεύτερος συμβαλλόμενος και ανέρχεται σε είκοσι (20) γραμμάρια δεν θα επιστραφεί, αφού αποτελεί μέρος του συνολικού βάρους των τριών ράβδων κράματος που δικαιούται να παραλάβει, μόλις παραδώσει τον ως άνω συμφωνηθέντα καθαρό χρυσό«.

Και έκδοση παραστατικών

Στο συμφωνητικό μεταξύ του εμπόρου και του ΠΙΙΕΤ αναφέρεται ότι ο πρώτος είναι υποχρεωμένος να τηρήσει το γράμμα του νόμου σε επίπεδο παραστατικών: «Ο δεύτερος συμβαλλόμενος, τόσο για τη μεταφορά και την παράδοση των ράβδων καθαρού χρυσού όσο και για την παραλαβή και τη μεταφορά των ράβδων κράματος χρυσού, οφείλει να εκδώσει τα κατά περίπτωση νόμιμα παραστατικά. Το ΠΙΙΕΤ είναι νόμιμος κάτοχος των, κατά τα ανωτέρω, ράβδων κράματος χρυσού, οι οποίες προέρχονται από τήξη δωρηθέντων τιμαλφών ακατάλληλων για ιερή χρήση, για τα οποία έχουν εκδοθεί τα απαραίτητα γραμμάτια παραλαβής και λογιστικής χρέωσής τους στα επίσημα βιβλία του Λογιστηρίου«.

Για τον εντοπισμό της βαλίτσας με τις επτά πλάκες χρυσού στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ενημερώθηκαν όλες οι αρμόδιες Αρχές, καθώς ο έμπορος δεν είχε μαζί του όλα τα απαραίτητα παραστατικά, ενώ ερωτήματα προκαλεί και το γεγονός ότι το πολύτιμο φορτίο έφτασε στην Ελλάδα κρυμμένο σε βαλίτσα.

This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

21 απαντήσεις στο Παναγία Τήνου: Ράβδοι χρυσού τα -«εσύ να περπατάς στα τέσσερα»- Τάματα

  1. Ο/Η IK λέει:

    Πόσοι αλήθεια από αυτούς που πάνε με τα τέσσερα να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας γνωρίζουν, ότι δεν προσκυνούν μια Ορθόδοξη εικόνα, αλλά μια ΡΚαθολική!

    Αν βγάλει κανείς όλο αυτό το φορτίο των ταμάτων από την εικόνα θα δει, ότι ο άγγελος που δίνει το χαρμόσυνο άγγελμα στην Παναγία, της δίνει επίσης και ένα κρίνο, για να τον μυρίσει και έτσι να τεκνοποιήσει, κάτι βέβαια που φαίνεται να είναι αμάρτυρο στις Γραφές.

    ΙΚ

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ο Γιάννης Λιάπης του Βοιωτοπεδίου, ανασύρει πάλι την παλιά ακροδεξιά θεωρία του εσωτερικού εχθρού, ταυτίζοντας την πατρίδα με την Εκκλησία. Γιατί να μην το κάνει όταν έχει απέναντί του δειλούς, άχρηστους και μακιαβελικούς κυβερνώντες;

    http://www.gazzetta.gr/plus/article/812424/ieronymos-oi-ehthroi-tis-patridas-einai-pleon-entos-ton-teihon

    Ιερώνυμος: Οι εχθροί της πατρίδας είναι πλέον «εντός των τειχών»

    Βαριά υπονοούμενα για επίθεση σε βάρος της Εκκλησίας κάνοντας λόγο για «εχθρούς εντός των τειχών» άφησε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατά την εναρκτήρια ομιλία του στην Ετήσια Τακτική Σύνοδο της Ιεραρχίας.

    Το σχόλιο του κ. Ιερώνυμου έγινε, όπως είπε, με αφορμή το πρόσφατο επεισόδιο με το μάθημα των θρησκευτικών, το οποίο χαρακτήρισε «αιχμή του δόρατος».

    «Φαίνεται ότι οι φίλοι μας οι εδώ και οι Ευρωπαίοι, εκμεταλλευόμενοι την δεινή μας οικονομική κατάσταση, στα πλαίσια της ρυθμίσεως των οικονομικών μας σχέσεων, δεν θα παραλείψουν αλλά αντιθέτως θα επιδιώξουν με κάθε τρόπο την αλλοίωση της ελληνικής κοινωνίας μας αρχίζοντας από την σχολική μας εκπαίδευση. Το τραγικό είναι ότι οι εχθροί μας δεν είναι πλέον πέρα και μακρυά, είναι εντός των τειχών μας. Το βλέπουμε, το οσφραινόμαστε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ιερώνυμος απευθυνόμενος στους άλλους Ιεράρχες.

    Προειδοποίησε, ωστόσο, ότι αν στα προαπαιτούμενα «υπάρχουν δεσμεύσεις και σχεδιασμοί που αποσκοπούν, όπως ψιθυρίζεται ζωηρά, στην αλλοίωση της μορφής της κοινωνίας μας και μάλιστα στην υποτίμηση της ιστορίας και των παραδόσεών μας, το ξεθεμελίωμα του θεσμού της οικογένειας και την επιβολή της διαστροφής, την περαιτέρω υποβάθμιση της γλώσσας μας και την περιφρόνησή του από αιώνες πολιτισμού μας, της πατρίδος μας, των οσίων και των ιερών μας», η Ιεραρχία, ο κλήρος και ο λαός «θα γίνουμε ανάχωμα, τείχη οχυρά».

    Θέλοντας, μάλιστα, να κάνει ακόμα πιο ισχυρό το στίγμα του υπενθύμισε τη φράση του Μακρυγιάννη «η Φραγκιά δεν μας θέλει με τέτοιο ντύμα Ορθόδοξον».

    Αναφερόμενος στις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας ζήτησε από την κυβέρνηση και τα κόμματα να υπάρξει συνεργασίας «με ειλικρίνεια και συνέπεια» και απηύθυνε έκκληση «να ξεφύγουμε τις αγκυλώσεις και τις ιδεοληψίες και να τα αντιμετωπίσουμε (σ.σ. τα προβλήματα των ανθρώπων) με σταθερότητα, ψυχραιμία και επιμονή».

    «Η Εκκλησία μας δεν παγιδεύθηκε ποτέ, και δεν θα παγιδευθεί σε μονομερείς χωρισμούς μεταξύ του αγιαστικού και του φιλανθρωπικού της (με την γενικώτερη έννοια) έργου» συμπλήρωσε με νόημα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

    • Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

      Ὁ Ἀγιατολλὰχ Γιανί-αλ-Λιαπί-αλ-Βατοπεδί κύρυξε Τζιχὰντ ἐναντίον τῆς Δύσεως; Θὰ ρίχνει ἄγρια βλέμματα στὸν οὐρανὸ καὶ θὰ πέφτουν τὰ Stealth κάτω μόνα τους.

      Κατὰ τἄλλα:
      Ἡ Ὀρθοδοξία νὰ μὴν ὁμιλεῖ γιὰ πατρίδα, γιατί τὴν θεωρεῖ ψεύτικην καὶ ἀληθινὴν πατρίδα μόνον τὴν βασιλείαν τοῦ θεοῦ Γιαχβέ.
      Ἡ Ὀρθοδοξία νὰ μὴν ὁμιλεῖ γιὰ οἰκογένεια, ὅταν πρέπει νὰ ἀγαπᾷς μόνον τὸν Χριστὸν καὶ τοὺς ἐν Χριστῷ καὶ τοὺς ἄλλους πρέπει νὰ τοὺς κατασφάξεις ἐμπρός του Χριστοῦ.
      Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν εἶναι θρησκεία, ἀλλὰ καταπιεστικὸς βυζαντινὸς μηχανισμός ἐξουσίας, ὁ ὁποῖος δημιουργήθηκε μέσα ἀπὸ συνεχεῖς παρεμβάσεις τῶν αὐτοκρατόρων.

  3. Ο/Η Σαλταδόρος λέει:
    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Είναι πολύ άδικο Σαλταδόρε,
      1. Να θεωρείς την Ε.Ε. ένοχη για τα κονδύλια που ρουφάει η Εκκλησία Α.Ε.
      Αυτά σχεδιάζονται από τις ελληνικές κυβερνήσεις, μπορείς μόνο να κατηγορήσεις την Ε.Ε. που δεν προβάλει βέτο, αλλά νομίζω πως θα ζητούσες από αυτήν κάτι που ΚΑΝΕΝΑ ελληνικό κόμμα δεν ζητάει.
      Η Ε.Ε. έχει θέσει το ζήτημα του αφορολόγητου της Εκκλησίας και των μισθών των ιερέων της, αλλά προσκρούει στις θεοκρατικές αντιλήψεις των ελληνικών κομμάτων.

      2. Η τοποθέτηση των Ιερώνυμου- Άνθιμου υπέρ του ΝΑΙ για καθαρά οικονομικούς λόγους δεν αναιρεί το δεδομένο αντιδυτικισμό της Εκκλησιίας ΑΕ όπως και τη στράτευση υπέρ του ΟΧΙ, της συντριπτικής πλειοψηφίας των καλόγερων και των παπάδων.

      3. Η Χ.Α. διώκεται χάρις στις ενέργειες των ΗΠΑ-Ε.Ε.-Ισραήλ, όποιος δεν το βλέπει, κοροϊδεύει τον εαυτό του. Ούτε η ΝΔ ούτε πολύ περισσότερο ο ΣΥΡΙΖΑ ενδιαφέρθηκαν ποτέ να εξωθήσουν τα πράγματα προς τα εκεί, παρακολουθούσαν απαθώς την απάθεια της Δικαιοσύνης και τη συνεργασία μεγάλου μέρους της Αστυνομίας.
      Η ιδέα της ενωμένης Ευρώπης, δεν έχει την παραμικρή σχέση με τη Χ.Α.

      http://mignatiou.com/2013/07/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85-nils-muiznieks-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83/

      Επιστολή του Επιτρόπου Nils Muiznieks για τη “Χρυσή Αυγή”

      July 05, 2013

      Στην στήλη, όπου δημοσιεύονται οι επιστολές των αναγνωστών, το περιοδικό ECONOMIST φιλοξενεί επιστολή του Επιτρόπου για τα ανθρώπινα δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης Nils Muiznieks, σχετικά με την ‘Χρυσή Αυγή’ («The Far-Right in Greece»).

      Ο Muiznieks, σχολιάζει παλαιότερο δημοσίευμα του περιοδικού, υποστηρίζοντας ότι συμφωνεί με την άποψη ότι η Ελλάδα χρειάζεται έναν ισχυρότερο αντι-ρατσιστικό νόμο, αλλά διαφωνεί με την άποψη ότι η απαγόρευση του κόμματος της ‘Χρυσής Αυγής’ είναι ‘αντιπαραγωγική’ και ότι βρίσκεται σε αντίθεση με τη δικαίωμα της ελευθερίας της συνεύρεσης.

      Αναφέρει ότι επισκέφθηκε επίσημα την Ελλάδα και γνωρίζει ότι ο ηγέτης του κόμματος σχετίζεται ιστορικά με την στρατιωτική χούντα του 1970 και προσβάλει ανοιχτά τη δημοκρατία. Εκτιμά ότι η δημοκρατία στην Ελλάδα απειλείται σοβαρά και αναφέρει ότι έχει προτρέψει τις ελληνικές αρχές να διώξουν δικαστικά μέλη του κόμματος, ενώ σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία η Ελλάδα έχει τη δικαιοδοσία να απαγορεύσει τη λειτουργία της ‘Χρυσής Αυγής’.

      Το τέταρτο άρθρο της Διεθνούς Σύμβασης για την Απάλειψη κάθε μορφής Ρατσιστικής Διάκρισης δεσμεύει την Ελλάδα να προβεί σε απαγόρευση ρατσιστικών οργανώσεων, ενώ υπάρχει νομικό προηγούμενο από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σύμφωνα με το οποίο τα κράτη μπορούν να επιβάλλουν περιορισμούς στα πολιτικά κόμματα, στα μέλη τους και τους οπαδούς τους, όταν αποδεδειγμένα χρησιμοποιούν βία για την επίτευξη των σκοπών τους και αρνούνται βασικά δικαιώματα και ελευθερίες, όπως η αρχή της μη-διάκρισης.

      http://www.economist.com/news/letters/21580437-iran-greece-germany-majoritarianism

      • Ο/Η Σαλταδόρος λέει:

        α) Η Χρυσή Αβγή είναι ολοφάνερα «ευρωπαϊστική», αφού έτσι αυτοπροσδιορίζεται (όσο κι αν ενοχλούνται οι εδώ «ευρωπαϊστές», που δεν σέβονται τον αυτοπροσδιορισμό της γιατί τους χαλάει την «ευρωπαϊκή» τους «καθαρότητα»). Καλώς ή κακώς οι «ευρωπαίοι» της Ελλαδίτσας -και οι τεχνοκράτες της Ο.Ν.Ε.- είναι πιο κοντά στον νεοφιλελευθερισμό / φασισμό, παρά στον Διαφωτισμό, την Αναγέννηση και τις αρχαιοελληνικές ρίζες της γνήσιας Ευρώπης.

        β) Η Εκκλησία Α.Ε. είναι φυσικά φιλοευρωπαϊκή για οικονομικούς λόγους, όπως άλλωστε και όλοι οι ελληνόφωνοι «ευρωπαϊστές» (http://hypnovatis.blogspot.de/2015/10/blog-post.html).

        γ) Οι πολιτικοί διαχειριστές της Ευρωζώνης (και όχι η Ευρώπη, ή η Ευρωπαϊκή Ένωση γενικώς κι αορίστως) μπορούν ανετότατα να επιβάλλουν στις ελληνικές κυβερνήσεις φορολόγηση της Εκκλησίας Α.Ε., όπως έχουν ήδη κάνει π.χ. ως προς την εκβαρβάρωση των εργασιακών σχέσεων. Αν το θελήσουν, καμμία ελληνική κυβέρνηση δεν θα μπορέσει να αντισταθεί στον εκβιασμό διακοπής της δανειακής αιμοδότησης. Ο λόγος που δεν το θέλουν είναι ότι η Εκκλησία Α.Ε. είναι το ίδιο μεσαιωνική με αυτούς τους «ευρωπαίους» κάπηλους της Ευρώπης (π.χ. τους Ντάισελμπλουμ και Σία). Άλλωστε οι νεοφασίστες νεοφιλελέδες τεχνοκρατίσκοι της Ο.Ν.Ε. δεν θα μπορούσαν να επιβάλλουν τίποτα στην Ελλάδα, αν δεν είχαν τη στήριξη της εγχώριας κρατικοδίαιτης (και ευρωδίαιτης) τριτοκοσμικής ελίτ (στην οποία, φυσικά, εξέχουσα θέση κατέχει η Εκκλησία Α.Ε.).

    • Ο/Η Po λέει:

      Σαλταδόρε, έχεις καθόλου συναίσθηση του παραλόγου σε αυτά που παραθέτεις;

      • Ο/Η Σαλταδόρος λέει:

        Ναι, αν είναι παράλογο το ότι οι ναζί και οι θεοκράτες χαλάνε την άσπιλη πρόσοψη των εγχωρίων «ευρωπαϊστών».

  4. Ο/Η eklag λέει:

    Η γνωστή άγνωστη θεολόγος ξανακτυπά:
    «Ωραία τους τα ‘χωσε ο Ιερώνυμος.Μην τον βλέπεις έτσι!».
    Περιττόν να επισημάνουμε ότι η φανατική Χριστοδουλίτσα-if you know what I mean-και οι φίλες της όταν πρόκειται για τάματα αφιερώνουν με στραβά ματάκια και στον Διάβολο ένα κερί!

  5. Ο/Η Θέκλα Φακλάνα, σεκσολόγος λέει:

    Καλή πραμάτεια ο Θεός και τελειωμό δεν έχει.
    Κ.Βάρναλης

  6. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    http://www.ierakatixisis.com/2015/10/blog-post.html

    Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2015

    Ο «κολλητός» του Ιερωνύμου ξανά στο σκαμνί.

  7. Ο/Η Λειψανοεπενδύσεις λέει:

    Τέσσερις τελικά οι Ρουμάνοι ιερείς ανάμεσα στους συλληφθέντες για την κλοπή του Ιερού Λειψάνου του Αγ. Χαράλαμπου


    Τον …Θεό τους δεν είχαν τελικά τέσσερις Ρουμάνοι παπάδες, που έφτασαν στο σημείο να βεβηλώσουν, να παραβιάσουν με …νυχοκόπτη την προθήκη που φυλασσόταν το Ιερό Λείψανο του Αγίου Χαράλαμπου στο Μέγα Σπήλαιο, να το κλέψουν και να το πετάξουν σε χαράδρα!

    Η κλοπή που έγινε χθες το μεσημέρι στα Καλάβρυτα και εντός της Ιεράς Μονής του Μεγάλου Σπηλαίου, όπου την είχε επισκεφθεί γκρουπ Ρουμάνων προσκυνητών, εξιχνιάστηκε άμεσα, μετά από μεθοδική έρευνα των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών και του Αστυνομικού Τμήματος Καλαβρύτων.

  8. Παράθεμα: Παναγία Τήνου: Ράβδοι χρυσού τα -«εσύ να περπατάς στα τέσσερα»- Τάματα | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | crockorozistas

  9. Ο/Η Λαθρεμπόριο χρυσού λέει:

    http://www.koutipandoras.gr/article/155198/sto-hot-doc-poy-kykloforei-lathremporio-hrysoy-kai-ekviasmoi-i-emploki-ekklisias-kai
    11 Νοεμβρίου 2015
    Στο HOT DOC που κυκλοφορεί: Λαθρεμπόριο χρυσού και εκβιασμοί – Η εμπλοκή Εκκλησίας και ΣΔΟΕ

  10. Παράθεμα: «Ιερές μπίζνες Τήνου Α.Ε.»: Ράβδοι χρυσού με τα τάματα στην Παναγία κι εσύ να περπατάς στα τέσσερα…  « Κάδος Ανατύπωσης

  11. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2015/08/photos_929.html

    Σάββατο, 15 Αυγούστου 2015

    Η Χρυσή Αυγή παρούσα στους εορτασμούς της Παναγίας στην Τήνο [photos]

    Κλιμάκιο βουλευτών της Χρυσής Αυγής από τον βουλευτή Β΄ Αθηνών, Ηλία Παναγιώταρο και τον βουλευτή Αττικής Ηλία Κασιδιάρη βρέθηκε…
    σήμερα στο νησί της Τήνου για να τιμήσει την Παναγία.

    Οι Συναγωνιστές παρευρέθησαν από το πρωί στους εορτασμούς, την έπαρση σημαίας στην πλατεία Παντανάσσης, την αρχιερατική λειτουργία και την λιτάνευση της Αγίας εικόνας της Μεγαλόχαρης.

    Οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής έτυχαν θερμότατης υποδοχής από το χριστεπώνυμο πλήθος, καθώς όλοι τους ζήτησαν να συνεχίσουν απροσκύνητοι τον Αγώνα για τα δίκαια του Ελληνισμού.

  12. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.avgi.gr/article/10842/7360668/megale-proselese-piston-sten-teno-gia-ton-eortasmo-tes-koimeseos-tes-theotokou

    Φυλλάδα Αυγή

    Μεγάλη προσέλευση πιστών στην Τήνο για τον εορτασμό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου

    Δημοσίευση: 15 Αυγούστου 2016 14:27
    Οι άρρηκτοι δεσμοί μεταξύ Ελληνισμού και Ορθοδοξίας δεν θα διαρραγούν ποτέ, δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος, ο οποίος εκπροσώπησε την κυβέρνηση στους εορτασμούς στην Τήνο

    Μεγάλος ήταν φέτος ο αριθμός των πιστών από όλη την Ελλάδα, αλλά και από το εξωτερικό, οι οποίοι προσήλθαν στο νησί της Τήνου για να προσκυνήσουν τη Μεγαλόχαρη με την ευκαιρία του εορτασμού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

    Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος ο οποίος συνοδευόταν από τον αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Γεώργιο Γιακουμάκη, ενώ παρέστησαν ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης και εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης και των τοπικών Αρχών, καθώς και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Σταμάτιος Ράπτης.

    Το πρωί τελέσθηκε τρισαρχιερατικό συλλείτουργο, προεξάρχοντος του μητροπολίτη Φθιώτιδας κ. Νικολάου και τη συμμετοχή των μητροπολιτών Ιερισσού κ. Θεόκλητου και Σύρου, Τήνου, Μυκόνου κ. Δωρόθεου Β΄. Ακολούθησε η λιτάνευση της ιερής εικόνας στη λεωφόρο Ευαγγελιστρίας όπου οι πιστοί είχαν κατακλύσει για να πάρουν δύναμη από τη Χάρη της.

    Τιμές απέδωσαν αγήματα της σχολής μονίμων υπαξιωματικών Ναυτικού και τις εκδηλώσεις συνόδευσε η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικου.

    Οι άρρηκτοι δεσμοί μεταξύ Ελληνισμού και Ορθοδοξίας, που επιβεβαιώθηκαν σήμερα, δεν θα διαρραγούν ποτέ διότι οι Έλληνες πιστεύουν στην Υπερμάχο Στρατηγό που σφραγίζει την προστασία του ελληνικού Έθνους, κατέστησε σαφές ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος.

    Παράλληλα με αφορμή τη μη τέλεση της Θείας Λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα, ο κ. Καμμένος σχολίασε ότι όσοι απαγορεύουν με τη βία ή με δικαιολογίες το προσκύνημα των πιστών, το μόνο που καταφέρνουν είναι να ενδυναμώνουν περισσότερο το θρησκευτικό συναίσθημά τους.

    Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ευχήθηκε καλή λευτεριά στην Κύπρο, να ξαναλειτουργήσει η εκκλησία του Αποστόλου Ανδρέα. Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι έτοιμες να προασπίσουν την πατρίδα και την πίστη γιατί αγωνίζονται υπέρ πίστεως και πατρίδας, διαβεβαίωσε.

    Ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης επισήμανε την ανάγκη συνεχούς ενότητας, παρατηρώντας ότι οι αγώνες των Ελλήνων τότε απαιτούσαν θυσίες τώρα απαιτείται σχέδιο και μεταρρυθμίσεις και προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί ή Ένωση Κεντρώων.

    Για τον εορτασμό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Τήνο κατέπλευσαν στο νησί η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ» η πυραυλάκατος «ΜΠΛΕΣΣΑΣ» και το αρματαγωγό «ΧΙΟΣ» ενώ πάνω από τον χώρο της εκδήλωσης πέταξε τριάδα μαχητικών αεροσκαφών Mirage-2000.

    Το πρωί, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος συνοδευόμενος από τον αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Γεώργιο Γιακουμάκη επιβιβάσθηκαν στην πυραυλάκατο «ΜΠΛΕΣΣΑΣ» και μετέβησαν στον χώρο όπου βυθίσθηκε το εύδρομο «ΈΛΛΗ» όπου έριξε στεφάνι, με αφορμή τη συμπλήρωση 76 ετών από τον τορπιλισμό του που προκάλεσε τον θάνατο 9 στελεχών του και τον τραυματισμό 24. Ο κ. Καμμένος δώρισε στον κυβερνήτη του σκάφους μία εικόνα του Αγίου Νικολάου.

  13. Ο/Η του Ιερού καταστήματος λέει:

    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2013/08/1.html

    Το «Ιερόν κατάστημα»: Η μεγαλόχαρη της Τήνου και η κατασκευή της Λατρείας (Μέρος 1ο)
    Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Πέμπτη, 15 Αυγούστου 2013 | 6:55 μ.μ.

    Του Αυγουστίνου Ζενάκου – «Unfollow»

    Eνα απόγευμα πριν από λίγες εβδομάδες, καθώς ψιλοκουβεντιάζαμε με μια παρέα σ’ ένα καφενείο στη Χώρα της Τήνου, ένας περαστικός κοντοστάθηκε και μας ρώτησε τι ώρες είναι ανοιχτή η Μεγαλόχαρη.
    «Ώρες καταστημάτων φυσικά» αποκρίθηκε ένας από την παρέα. Γελάσαμε βεβαίως, διότι είχαμε δει το εμπορικό πανηγύρι που κυριαρχεί στο ναό της Ευαγγελιστρίας. Περιστοιχίζεται από δεκάδες καταστήματα λατρευτικών αντικειμένων -από τις πλέον κακότεχνες εικόνες «σε προσφορά» μέχρι μπουκαλάκια για το άγιασμα- με κορυφαίο ίσως αντικείμενο τις λαμπάδες, που διαθέτουν έναν συγκλονιστικό όσο και χαρακτηριστικό κύκλο ζωής: Λαμπάδα μπορεί να αγοράσει κανείς ολόγυρα στο ναό, κυριολεκτικά παντού, σε κάθε μέγεθος ή «μπόι», κοστολογούνται δε ανάλογα με το ύψος.
    Αφού την αγοράσει, προσέρχεται στο χώρο στο πλάι του ναού, όπου την εναποθέτει αναμμένη σε μια επιμήκη κατασκευή την οποία επιβλέπει ένας υπάλληλος. Όσο οι λαμπάδες ανάβουν από τη μία -καθώς άνθρωποι που έρχονται από μακριά εύχονται για αρρώστους και αγάπημένους- σβήνουν από την άλλη, κι αυτό ασταμάτητα, το πλήθος δεν σταματάει, και πετιούνται με θόρυβο σε μια μεταλλική τρύπα στον τοίχο, μ’ ένα θόρυβο σχεδόν εργοστασιακό, κλανγκ κλανγκ, για να πάνε, υποθέτω, για λιώσιμο.

    Δεν ξέρω αν κάποιος θίχτηκε από μέσα του που γελάσαμε με τις «ώρες καταστημάτων». Το να αναφέρεται πάντως κανείς στη διάσημη εκκλησία του νησιού ως «κατάστημα» μόνο σύγχρονο δεν είναι και κάθε άλλο παρά ανήκει στον φίλο μας που το ξεστόμισε εκείνη τη στιγμή. Απεναντίας, ο ναός της Ευαγγελιστρίας ονομάζεται «κατάστημα» ή «ιερόν κατάστημα» τοπικά ήδη από τα μέσα του 19ου αιώνα, προκαλώντας την κριτική ή και τι χλεύη λογίων και λαογράφων που αισθάνονται ότι κάτι τέτοιο προσβάλλει τη θρησκεία, όπως λόγου χάρη ο Γεώργιος Μαζαράκης, που καταγγέλλει τη «θρησκοκέρδεια» κι επιτίθεται σε όσους αγοράζουν «ανόητα και ακάθαρτα πράγματα» στο όνομα της Ευαγγελιστρίας, «μάλλον δ’ ειπείν το «Καταστήματος», όπως εν Τήνω καλείται ο Ναός αυτής».
    Η ονομασία αποτυπώνεται στο Διάταγμα του 1851, με το οποίο ο ναός ορίζεται ως «δημόσιο κατάστημα», κι εγκαταλείπεται μόνο με τη νομοθετική ρύθμιση του 1929 όταν εισάγεται η έννοια του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου.

    Η λατρεία της Ευαγγελιστρίας στην Τήνο είναι περίπλοκο φαινόμενο. Εξετάζοντας το, μπορούμε να αντιληφθούμε τη σχέση της θρησκείας με το εμπόριο, καθώς «καθαγιάζονται» τα υλικά μέσω της ιερότητας τους, την επίδραση της Εκκλησίας στην τοπική οικονομία και την εμπλοκή της με την κρατική πολιτική, αλλά και ένα πολύ σημαντικό μέρος της κατασκευή της ελληνικής εθνικής ταυτότητας.

    ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ 01 ΕΠΙΤΡΟΠΟΙ

    Το Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου (ΠΠΕΤ) συστάθηκε τον Ιανουάριο του 1825 με τη δημοσίευση της Διαθήκης των Κτητόρων κι Ιδρυτών του Προσκυνήματος. Οι Κτήτορες ήταν οι Σταματέλος Καγκαδή Γεώργιος Περίδης, Αντώνιος Καλλέργης και Χατζηγεώργιος Σιώτος, οι οποίοι με πρόεδρο τον μητροπολίτη Γαβριήλ διατέλεσαν πρώτοι Επίτροποι του ναού, καθότι επί των ημερών τους βρέθηκε η περίφημη -θαυματουργή σύμφωνα με την Εκκλησία- εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, γύρω από την οποία έχει οργανωθεί η λατρεία στην Τήνο. Αυτοί συνέστησαν τη διαθήκη του Ιδρύματος της Ευαγγελιστρίας, ενώ η ελληνική πολιτεία ήδη από το 1835 χαρακτήρισε με πράξη της το ίδρυμα ως «προσκύνημα των απανταχού Ορθοδόξων» και το διέκρινε από άλλους ναούς.
    Με το Βασιλικό Διάταγμα του 1851 που αναφέραμε πιο πάνω επιβεβαιώθηκε η αυτοτέλεια και το αυτοδιοίκητο του «ιερού καταστήματος», ενώ σήμερα το ίδρυμα έχει τη μορφή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου.

    Το ίδρυμα διοικείται από δεκαμελή διοικούσα επιτροπή, η οποία προκύπτει από ένα είδος «εκλογών»: τους δέκα επιτρόπους επιλέγει τριανταπενταμελές εκλεκτορικό σώμα, που αποτελείται από τον δήμαρχο Τήνου και το δημοτικό συμβούλιο, τους πρόεδρους των τοπικών κοινοτήτων, καθώς και το επταμελές διοικητικό συμβούλιο της Αδελφότητας Τηνίων εν Αθήναις.
    Η περιουσία του Ιδρύματος της Ευαγγελιστρίας προέρχεται από τα αφιερώματα των πιστών που συρρέουν για να προσκυνήσουν την εικόνα στο ναό της Παναγίας της Τήνου.

    Η ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ 0Ι ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΕ! ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

    Σήμερα δεν είναι εφικτό να δει κανείς την εικόνα της Ευαγγελιστρίας, σκεπασμένη καθώς είναι από τάματα, προσφορές κι αφιερώματα. Μπορεί μόνο να τη λατρέψει, δίχως να τη βλέπει. Και η διοίκηση του ναού μάλλον δεν πολυστενοχωριέται γι’ αυτό. Ισως, αν μπορούσαν πιο πολλοί κοσμικοί μελετητές να εξετάσουν την περίφημη εικόνα, να απειλούνταν το αφήγημα στο οποίο στηρίζεται η αντίληψη της ιερότητας της.

    Το αφήγημα αυτό, όπως το υποστηρίζει και το διαδίδει η Εκκλησία, είναι το εξής: Γεννημένη το 1752 στο χωριό Κάμπο της Τήνου, η Πελαγία μπήκε στο Μοναστήρι Κεχροβουνίου σε ηλικία 15 ετών. Την Κυριακή 9 Ιουλίου 1822, όταν η Πελαγία ήταν πλέον 73, είδε στον ύπνο της μα γυναίκα με φωτοστέφανο, η οποία της είπε ότι υπέφερε θαμμένη τόσα χρόνια κάτω από το χώμα και της ζήτησε όταν ξημερώσει να επισκεφθεί τον επίτροπο εσωτερικών υποθέσεων της Μονής και να του μεταφέρει την επιθυμία της να αποκαλυφθεί το μέγαρο της, που ήταν θαμμένο στον αγρό του Αντώνη Δωξαρά. Όταν ξύπνησε η Πελαγία, ωστόσο, είχε αμφιβολίες και δεν είπε τίποτε σε κανέναν.

    Την επόμενη Κυριακή, 16 Ιουλίου 1822, η γυναίκα εμφανίστηκε και πάλι στον ύπνο της Πελαγίας και της είπε τα ίδια, αλλά η Πελαγία πάλι είχε αμφιβολίες και πάλι δεν είπε τίποτε το πρωί. Η Πελαγία αποφάσισε να δράσει όταν για τρίτη Κυριακή στη σειρά, στις 23 Ιουλίου 1822, εμφανίστηκε πάλι στον ύπνο της η γυναίκα, για την οποία είχε πλέον πειστεί ότι ήταν η Παναγία. Πήγε λοιπόν στην Ηγουμένη της, η οποία επισκέφθηκε τον επίτροπο, κι αυτός με τη σειρά του τον μητροπολίτη της Τήνου Γαβριήλ.

    Ο Αντώνης Δωξαράς, στον οποίο ανήκε ο επίμαχος αγρός, έλειπε στην Κωνσταντινούπολη και η γυναίκα του αρνήθηκε να δώσει άδεια να γίνουν ανασκαφές. Εκείνη τη νύχτα, λέει το εκκλησιαστικό αφήγημα, είδε στον ύπνο της έναν άγριο φουστανελοφόρο, ο οποίος την επέπληξε. Το πρωί, έδωσε την άδεια της. Οι ανασκαφές ξεκίνησαν στις αρχές Σεπτεμβρίου 1822 αλλά δεν έφερναν αποτέλεσμα. Τελικά, η Πελαγία ζήτησε την εκ νέου βοήθεια της Παναγίας, η οποία της αποκάλυψε το ακριβές σημείο, όπου στις 30 Ιανουαρίου 1823, ο εργάτης Δημήτρης Βλάσσης χτύπησε την εικόνα της Ευαγγελιστρίας με την αξίνα του. Η Πελαγία ανακηρύχτηκε αγία το 1970 και η μνήμη της τιμάται στις 23 Ιουλίου, την ήμερα του οράματος της.

    Όπως συμβαίνει συνήθως, διάφορες ενοχλητικές λεπτομέρειες έχουν απαλειφθεί από το εκκλησιαστικό αφήγημα. Κατά την Εκκλησία, λόγου χάρη, σημαντικό ρόλο στο αφήγημα της εύρεσης παίζει η «πανώλη», η οποία πλήττει το νησί.
    Η επιδημία ερμηνεύεται ως θεία τιμωρία για την καθυστέρηση να βρεθεί η εικόνα και σταματά με την εύρεση της, γεγονός που συμπίπτει πράγματι με μια ύφεση της επιδημίας τον Ιανουάριο του 1823, τα ιστορικά στοιχεία δείχνουν όμως ότι η επιδημία χολέρας επανέκαμψε και διήρκεσε ως τον Ιούλιο του 1823, ένα χρόνο αργότερα.
    Ή, πάλι, ενώ η εφημερίδα Τήνος αναγγέλλει, στις 31 Δεκεμβρίου του 1877, το θάνατο του Δημητρίου Βλάσση, «όστις εργάτης ων, την 30ή Ιανουαρίου 1823 ανεύρε την ενταύθα θαυματουργόν εικόνα της Ευαγγελιστρίας», υπάρχουν εκκλησιαστικά φυλλάδια που υποστηρίζουν ότι την εικόνα βρήκε ένας άλλος εργάτης, ο Εμμανουήλ Μάτσας ή Σπανός, κι άλλες πηγές προτείνουν έναν τρίτο, ονόματι Περλάκια. Ή, ακόμη, σημαντικές αμφιβολίες έχουν διατυπωθεί για το κατά πόσο η περίφημη εικόνα αντιπροσωπεύει όντως το ορθόδοξο δόγμα, καθότι από το αντίγραφο χαρακτικό της μοιάζει δυτικότροπη και όχι βυζαντινή. Και, τέλος, το αντίγραφο αυτό δεν συμφωνεί με την άλλη απεικόνιση της ιερής εικόνας, που κάνει την εμφάνιση της στην αναπαράσταση της Αγίας Πελαγίας, η οποία την κρατά στο χέρι, αν και μοιάζει κι αυτό δυτικότροπο και όχι βυζαντινό. (Πρόσβαση, σε κάθε περίπτωση, στην εικόνα, ώστε να μελετηθεί, δεν υπάρχει.)

    Η ΤΗΝΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ

    Η σχέση της εύρεσης της εικόνας με την Επανάσταση του 1821 είναι φανερή. Ανακαλύπτεται έναν περίπου χρόνο μετά την κήρυξη της επανάστασης, γεγονός που η Εκκλησία τονίζει υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «καλό οιωνό».
    Η εμφάνιση μάλιστα του άγριου φουστανελοφόρου στον ύπνο της γυναίκας του Δωξαρά λειτουργεί συνδέοντας την ιερότητα της θρησκείας με τις τύχες του υπό αφύπνιση Έθνους. Αργότερα, ο Θεόδωρος Κολωκοτρώνης θα επικυρώσει εμβληματικά τη σχέση αυτή προσκυνώντας την εικόνα και προσφέροντας το δαχτυλίδι του. Οι συμβολισμοί ενισχύονται από τα κειμήλια που φυλάσσει το Ίδρυμα της Ευαγγελιστρίας, όπως η χάρτα του Ρήγα και η εικόνα από τη ναυαρχίδα του Κωνσταντίνου Κανάρη.

    Πολύ περισσότερο όμως από την προσπάθεια των επαναστατημένων με τη στενή έννοια, η αναγόρευση της Τήνου σε «ιερό τόπο» έρχεται να υποστηρίξει έναν νέο εθνικισμό, την κατασκευή μιας νέας εθνικής ταυτότητας, ικανής να διεκδικήσει ένα νέο εθνικό κράτος: Οι ‘Ελληνες, σύμφωνα με αυτό τον εθνικισμό, είναι ο λαός που επί χιλιάδες χρόνια ενδημεί σε αυτήν τη γη, απευθείας απόγονος των αρχαίων Ελλήνων, γεγονός που τεκμαίρεται αν εξετάσει κανείς τις θρησκευτικές πρακτικές τους και τους τόπους τους.

    Τώρα, από πού προκύπτει ότι αν εξετάσει κανείς τη χριστιανική λατρεία των Ελλήνων -και δη των Τηνίων- του 19ου αιώνα, θα ανακαλύψει την αδιάκοπη συνέχεια ενός «έθνους» από την εποχή του Ομήρου, αποτελεί ένα εύλογο ερώτημα. Κι όμως, αυτό ακριβώς επιχειρείται: Η Ορθόδοξη Εκκλησία χρίζεται, σε σχέση αλληλοεξάρτησης με την πολιτική εξουσία, τόσο την προεπαναστατική σε τοπικό επίπεδο όσο και το μετεπαναστατικό κράτος, ενός είδους «σκέπη» για το ιστορικό Έθνος των Ελλήνων. Η παραδοξότητα του να εμφανίζεται η Ορθόδοξη Εκκλησία ως θεματοφύλακας της συνέχειας ενός ελληνικού εθνικού πολιτισμού -ό,τι κι αν σημαίνει αυτό- από την αρχαιότητα και ένθεν, υιοθετείται ως αυταπόδεικτο γεγονός και συνιστά τον ιδεολογικό θεμέλιο λίθο της νεότερης Ελλάδας.

    Η Τήνος -και η θαυματουργή εικόνα της- πρωτοστατεί σε αυτήν τη διαδικασία: «Η Τήνος αντικατέστησε την Δήλον…» γράφει ο Αγγελος Τανάγρας. «Απέθαναν οι παλαιοί θεοί! Κάτω από τον ουρανόν της παλαιάς λατρείας, βωμοί εκρημνίσθησαν και βωμοί ανηγέρθησαν, ναοί ηρειπώθησαν και ναοί ανεκτίσθησαν, η πίστις όμως έμεινεν η ιδία…».

    Ο άγγλος περιηγητής Τζέιμς Θίοντορ Μπεντ επισημαίνει: «Όσοι υποστήριζαν τη σλαβική καταγωγή των νεότερων Ελλήνων, καλό θα ήταν να περάσουν την εορταστική εβδομάδα στην Τήνο, όπου θα πείθονταν πέρα από κάθε αμφιβολία ότι ο Έλληνας που πηγαίνει σήμερα στην Τήνο είναι απευθείας απόγονος του ‘Ελληνα που πήγαινε στη γειτονική Δήλο για να λατρέψει τους θεούς του πριν από δυο χιλιάδες χρόνια…»

    Ο τήνιος ακαδημαϊκός Μάρκος Σιώτος θεωρεί ότι η Τήνος «εχαρακτηρίζετο ανέκαθεν ως νήσος ιερά» και ότι η ιερότητα αυτή «είχεν ανέκαθεν τον διττόν αυτής χαρακτήρα, ήτοι τον εθνικόν άμα και τον θρησκευτικόν».
    Ο Ιωάννης Κονδυλάκης ονομάζει την Τήνο «συνεντευκτήριον των από πάσης γης Ελλήνων». Και σε φυλλάδιο του ίδιου του Ιδρύματος της Ευαγγελιστρίας απαντάται ο απίθανος συνδυασμός να περιγράφεται η Τήνος ως «νέα Ιερουσαλήμ του εκλεκτού λαού του Κυρίου» και ταυτόχρονα «νήσος ιερά, ως πάλαι ποτέ η γείτων αυτής Δήλος».

    ΛΑΪΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΙΕΡΑΡΧΙΑ

    Πασίγνωστη είναι, τουλάχιστον από τη διδακτική ύλη των ελληνικών σχολείων, η βύθιση της Έλλης, του ελληνικού καταδρομικού, ή «ευδρόμου» κατά την ορολογία της εποχής, από τους Ιταλούς στο λιμάνι της Τήνου τον Δεκαπενταύγουστο του 1940.

    Αυτό που ίσως είναι λιγότερο γνωστό είναι πως η παρουσία της Έλλης στο λιμάνι της Τήνου δεν ήταν ασυνήθιστη ούτε αποτελούσε μέρος στρατιωτικών επιχειρήσεων. Η Έλλη δεν εκτελούσε πλέον χρέη καταδρομικού αλλά ναρκοθετικού πλοίου, βρισκόταν ωστόσο στην Τήνο για να αποδώσει τιμές στην ιερή εικόνα. Από το τέλος του 19ου αιώνα, κάθε χρόνο ένα πολεμικό πλοίο στέλνεται να αποδώσει τιμές στην Παναγία της Τήνου, γεγονός που εμβληματοποιεί τις άρρηκτες σχέσεις θρησκείας και πολιτικής.

    «Κάθε χρόνον» γράφει η εφημερίδα Εστία μία μέρα μετά τη βύθιση της ‘Ελλης «[το ελληνικό κράτος] στέλλει ένα πολεμικόν πλοίον, του οποίου τα τηλεβόλα, εξαγνιζόμενα διά τον φονικόν των προορισμόν, θα χαιρετήσουν την εικόνα της Θεομήτορος με τας τιμητικάς των βολάς».
    Η βύθιση της’Ελλης αποτελεί συμβολική στιγμή για την έναρξη, μετά από λίγο, του αγώνα των Ελλήνων στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και το εθνικοθρησκευτικό ιδεολόγημα σπεύδει για άλλη μια φορά να επικυρώσει τον ρόλο της ορθοδοξίας ως σκέπης του ‘Εθνους: σε πολλές πηγές γίνεται λόγος για «ανάσταση» της Έλλης και «ασέβεια» των Ιταλών που «ύβρισαν» την Παναγία, ενώ γίνεται φυσικά και επίκληση στη συνέχεια του Έθνους με τον παραλληλισμό της Θεοτόκου με τη θεά Αθηνά και της Τήνου με τη Δήλο.

    Στις τρέχουσες συζητήσεις περί διαχωρισμού Κράτους και Εκκλησίας, συχνά δεν λαμβάνεται υπόψη επαρκώς το βάθος της εμπλοκής του ενός και του άλλου στο πλαίσιο της νεοελληνικής ιδεολογίας. Όχι μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία κατέστη θεματοφύλακας του «ελληνισμού», αλλά από πολύ νωρίς έγινε επίκληση σε πολιτικές εξουσίες να εγγυηθούν και να διαφυλάξουν την ορθοδοξία. Οι δύο αυτοί παράγοντες αλληλοεξαρτώνται – η δε Τήνος αποτελεί για τη νεότερη Ελλάδα το σύμβολο αυτής της αλληλοεξάρτησης.

    Ένας λόγος είναι ότι η Τήνος έχει εξ αρχής ισχυρή πολιτική αποστολή: όπως υπονοεί ο Κονδυλάκης με το «συνεντευκτήριον των από πάσης γης Ελλήνων», αποτελεί τόπο συνάντησης των Ελλήνων του νεοσύστατου κράτους με όσους ζουν ακόμη εκτός επικράτειας – το δε κοινό που μοιράζονται δεν είναι φυσικά το κράτος αλλά η πίστη. Ακόμη περισσότερο, όμως, είναι τέτοιος ο σχεδιασμός -ακόμη και ο συμβολισμός- από την αρχή: ας μην ξεχνάμε ότι η Παναγία έδωσε εντολή στην Πελαγία να αναφέρει την επιθυμία της σε έναν λαϊκό, όχι σε έναν ιερέα.

    Πρώτος αποδέκτης του θείου μηνύματος είναι ο Σταματέλος Καγκάδης, επίτροπος του Μοναστηριού του Κεχροβουνίου και μετά Κτήτορας κι επίτροπος του Ιδρύματος της Ευαγγελιστρίας. Ο μητροπολίτης Γαβριήλ είναι ο αμέσως επόμενος. Κοντά λοιπόν στη διοικητική αυτοτέλεια που φαίνεται να διεκδικεί εξαρχής το Ίδρυμα της Ευαγγελιστρίας, μοιάζει να υπάρχει και η πρόθεση αλληλοστήριξης μεταξύ λαϊκών αρχών και θρησκευτικής ιεραρχίας. Τη σύμπραξη «λαού» και Εκκλησίας την έχει άλλωστε επιλέξει η ίδια η Θεοτόκος.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΏ
    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2013/09/blog-post_980.html

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s