Δύο εκλεγμένοι υπουργοί «Παιδείας» γονατιστοί με φόβο μπρος σε έναν αρχιεπίσκοπο

[Ο αρχιεπίσκοπος εξαπέλυσε πρωτοφανή επίθεση (το επιτρέπει η πολιτική Τσίπρα) προς όσους επιχειρούν να προασπίσουν το συνταγματικό δικαίωμα στην ανεξιθρησκία]

ieronimos29sep15

  1. Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας (my ass) Σία Αναγνωστοπούλου, λίγες ημέρες πριν δήλωσε ότι θα καταργηθεί άμεσα η υποχρέωση του γονέα να δηλώνει (ψευδώς πολλές φορές) ότι το παιδί του δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος, προκειμένου να παίρνει απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών.
  2. Ο αρχιεπίσκοπος ενοχλημένος από τις σχετικές δηλώσεις της κ. Αναγνωστοπούλου, τόνισε πως «δεν είναι του Υπουργείου αλλά κάποιας κυρίας που έχει ορισμένες ιδέες στο μυαλό της»…
  3. Η εκλεγμένη από το λαό κυρία υπουργός δέχεται αδιαμαρτύρητα τον περιφρονητικό χαρακτηρισμό του αρχιεπισκόπου «κάποια κυρία» και «την κάνει αβαβά», δηλαδή προσκυνά τον εκκλησιαστικό Μεγαλειότατο, «τα μαζεύει» και με περισσή δουλοπρέπεια προδίδει τις, «εάν δεν σας αρέσουν έχω κι άλλες», απόψεις της, και ότι δεν υπάρχει πρόθεση για αλλαγή στο θέμα διαδικασίας απαλλαγής για τα θρησκευτικά στα σχολεία. «Δεν έκανα καμία επίσημη δήλωση, απάντησα απλώς σε έναν ακροατή ραδιοφωνικής εκπομπής και οι δηλώσεις μου παραποιήθηκαν μπλα-μπλα»
  4. Ο… αριστερός υπουργός «Παιδείας» Νίκος Φίλης, αντί να αδειάσει δημοσίως τις δηλώσεις του αρχιεπισκόπου, ζήτησε με την ουρά στα σκέλια συνάντηση (θα γίνει μάλλον σήμερα) με τον αρχιεπίσκοπο προκειμένου να τον… καθησυχάσει.

Ποιος έδωσε το δικαίωμα στον Αρχιεπίσκοπο να μιλάει υποτιμητικά για μια υπουργό και να τη χαρακτηρίζει ως «κάποια κυρία που έχει ορισμένες ιδέες που της ήρθαν στο μυαλό»; Και αναφερόμενος στο ίδιο πρόσωπο να προσθέτει πως «πρέπει να σοβαρευτούμε και να μην ακούμε τις ανοησίες τού ενός και του άλλου»… Η απάντηση, έχει ονοματεπώνυμο: Αλέξης Τσίπρας. Η πολιτική που ακολούθησε προεκλογικά και μετεκλογικά σε σχέση με την ιεραρχία, όχι απλά ακύρωσε τις πάγιες θέσεις του κόμματός του για διαχωρισμό Εκκλησίας-κράτους, αλλά αυτόματα έστειλε το μήνυμα στον Ιερώνυμο και γενικά κάθε ιεράρχη να συμπεριφέρεται όπως πάντα. Διεκδικώντας μερίδιο εξουσίας, ακόμα και για θέματα που δεν τον αφορούν και δεν προβλέπονται από το Σύνταγμα, το οποίο ο ίδιος επικαλείται.[Γιάννης Παντελάκης]

***

«Θεοκρατία ή κράτος δικαίου; Τολμήστε το!»

Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, με αφορμή την αντίδραση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στο θέμα των Θρησκευτικών, υπογραμμίζει πως είναι ευκαιρία και ανάγκη να ανοίξει ο δημόσιος διάλογος ώστε να θεσπιστούν τα αυτονόητα.

Υπενθυμίζεται πως ο Αρχιεπίσκοπος εξαπέλυσε πρωτοφανή επίθεση προς όσους επιχειρούν να προασπίσουν το συνταγματικό δικαίωμα στην ανεξιθρησκία, καθώς επιχείρησε να αναγάγει τη δήλωση της Σίας Αναγνωστοπούλου για απλοποίηση της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών σε… απειλή κατά των Ελλήνων.

Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, υπογραμμίζει:

Πρώτον, όσον αφορά την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, όπως αυτό διδάσκεται σήμερα: σύμφωνα με το Σύνταγμα (άρθρο 13) και την ΕΣΔΑ (άρθρο 2 του 1ου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου), εναπόκειται στους γονείς να προσδιορίζουν τη θρησκευτική εκπαίδευση του τέκνου τους με βάση τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις, χωρίς να χρειάζεται –έστω και εμμέσως– να τις δηλώνουν. Τούτο έχει ιδιαίτερη σημασία, καθ’ ό μέτρο κανείς δεν μπορεί να υποχρεωθεί να δηλώσει τις πεποιθήσεις του, αν δεν το επιθυμεί (ΣτΕ Ολ 2283/2001).

Δεύτερον, όσον αφορά το ίδιο το μάθημα των θρησκευτικών: η θρησκειολογική προσέγγιση είναι πιο σύμφωνη προς το Σύνταγμα σε σχέση με την ομολογιακή, δηλαδή την εκλαΐκευση των δογμάτων και των πρακτικών της ελληνορθόδοξης πίστης. Και τούτο, ενόψει του άρθρου 16 παρ. 2 του Συντάγματος που κατοχυρώνει την ανάπτυξη της «θρησκευτικής» και όχι της «ελληνορθόδοξης» συνείδησης και του άρθρου 13 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει την θρησκευτική ελευθερία. 

Λυπούμαστε για το γεγονός ότι ο Αρχιεπίσκοπος, με κρίσιμο ρόλο στη συζήτηση αυτή, τον οποίο αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε, φέρεται να υιοθετεί τις εισηγήσεις των πλέον συντηρητικών κύκλων. Σύμφωνα με τις θέσεις αυτές, το πανηγυρικό προοίμιο του Συντάγματος επικρατεί και κατισχύει και αυτού ακόμη του ιδίου του κειμένου του καταστατικού χάρτη της χώρας που ξεκάθαρα κατοχυρώνει στο πρόσωπο του καθενός τη θρησκευτική ελευθερία.

Τέλος, τα ανωτέρω ζητήματα εντάσσονται ασφαλώς στον ευρύτερο κύκλο των σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας που ταλανίζει τα δημόσια πράγματα επί μακρόν και σχετίζεται με τη θρησκευτική ελευθερία και την εκκοσμίκευση της ελληνικής πολιτείας, η οποία εκκρεμεί. Ευκαιρία και ανάγκη να ανοίξει ο δημόσιος διάλογος ώστε να θεσπιστούν τα αυτονόητα. Δηλαδή «διακριτοί ρόλοι» για την Πολιτεία και την Εκκλησία, χωρίς αμοιβαίες παρεμβάσεις.

***

Ελλάδα, 2015!

This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, φασισμός, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

18 απαντήσεις στο Δύο εκλεγμένοι υπουργοί «Παιδείας» γονατιστοί με φόβο μπρος σε έναν αρχιεπίσκοπο

  1. Ο/Η Χρυσόστομος λέει:

    Είναι προφανές ότι υπάρχει γερό αλισβερίσι (μεγάλη συναλλαγή) μεταξύ Τσίπρα και Αρχιεπισκόπου. Όπως συμβαίνει άλλωστε εδώ και 1800 χρόνια.

    • Ο/Η Επ-αναστάσιος λέει:

      Πέσ’ τα Χρυσόστομε!!!!

      Οι αηδιαστικές γονυκλισίες της «Αριστεράς» και τα γλοιώδη χειροφιλήματα κ.λπ. δουλοπρέπειες «αριστερών αγωνιστών» μπροστά στο αισχρότατο ιερατείο είναι άλλο ένα ελληνορθόδοξο παράδοξο – που, παρόλο που το υποψιαζόμαστε ότι θα συμβεί, η ναυτία που προκαλεί παραμένει ισχυρότατη…

      Γειά σου, Ελληνορθόδοξη Αριστερά του Μεσαιωνικού Προσανατολισμού! Πού πήγε ο χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας; Ποια «μαρμάγκα» τον έφαγε;

  2. Ο/Η IK λέει:

    Αυτά τα γελοία γεγονότα οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στο σφικταγγάλιασμα Εκκλησίας και Πολιτείας και έτσι φτάνουμε στο κατάντημα, η Πίστη που διδάσκει η Εκκλησία να στηρίζεται στους Νόμους της Πολιτείας!!!
    Και ας λέει άλλα η Εκκλησία του Χριστού και όχι του Χριστόδουλου, του Ιερώνυμου και άλλων «αγίων».
    Λοιπόν, η Εκκλησία του Χριστού αναθέτει τη διδασκαλία των θείων Γραφών στον επιχώριο Επίσκοπο.
    Έτσι, πολλοί Κανόνες της Εκκλησίας, όπως Αποστολικοί, Δ΄ και Πενθέκτης Οικουμενικών, Αντιόχειας και Λαοδίκειας αναθέτουν την θρησκευτική εκπαίδευση, ως εξής:
    1/ Ο οικείος Επίσκοπος έχει την ευθύνη της διδασκαλίας
    2/ Η διδασκαλία γίνεται ΜΟΝΟ από κληρικό, από το βαθμό του αναγνώστη και πάνω
    3/ Απαγορεύεται η διδασκαλία από λαϊκό
    4/ Απαγορεύεται η διδασκαλία από γυναίκα
    Έτσι, η Εκκλησία δεν αναγνωρίζει την ιδιότητα του θεολόγου, παρά μόνο την ιδιότητα του κληρικού και δεν επιτρέπει τη διδασκαλία των θρησκευτικών από γυναίκα.
    Αυτά λέει η Εκκλησία δια των Κανόνων της, είτε μας αρέσουν, είτε όχι.
    Και κάτι ακόμη: Η Εκκλησία δια των Οικουμενικών Συνόδων θέτει τους Κανόνες της πάνω από τους Νόμους της Πολιτείας.
    Τώρα, το πως η διοικούσα Εκκλησία θέλει να στηρίζεται στο Σύνταγμα και τους Νόμους της Πολιτείας, μόνο σε κατάντημά της μπορεί να οφείλεται.

    ΙΚ

    • Ο/Η Χρυσόστομος λέει:

      Αυτά είναι ψιλά γράμματα για την Εκκλησία και φυσικά για το ποίμνιό της. Αποφασίζει και ενεργεί σύμφωνα με τα κύματα της κάθε εποχής. Κατά το δοκούν θυμάται και τις συνοδικές αποφάσεις.

  3. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Ἡ Ἑλληνικὴ Ἀριστερὰ εἶναι λαϊκὴ βυζαντινὴ καὶ ὄχι πραγματικῶς ἑλληνική.

    Τὸ ἄρθρο 3 τοῦ Συντάγματος εἶναι μία γελοιότητα. Ἂν ἀποσχισθεῖ ἡ Ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, ἢ οἱ ἄλλοι Πατριάρχες ἀποκηρύξουν τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, ἡ Ἑλληνικὴ Πολιτεία τί θὰ κάνει;

    Ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἁρμοδιότηταν στὰ κατηχητικά της, ὄχι στὴν παιδεία.

    Δὲν ὑπάρχει θέμα διαλόγου, ὅπως δὲν ὐπῆρχε μὲ τὶς ταυτότητες καὶ τὸν πολιτικὸ γάμο. Τὸ ἑλληνικὸ κράτος δὲν ἔχει δουλειὰ νὰ ἀναγνωρίζῃ χρυσόβουλα καὶ φιρμάνια, ὁπότε ἂς πᾶνε σὲ ὅποια εὐρωπαϊκὰ δικαστήρια θέλουν. Νὰ γίνῃ ἔρευνα κατὰ πόσον οἱ παπάδες δηλώνουν ὅλα τὰ εἰσοδήματά τους κτλ.

  4. Ο/Η Διεθνιστής λέει:

    Ποιες κοινωνικές δυνάμεις (ομάδες, τάξεις) θέλουν και μπορούν να πραγματοποιήσουν αυτόν τον εκσυγχρονισμό;

  5. Ο/Η atheofobos λέει:

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ!
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2015/09/blog-post_29.html

  6. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αρχιεπίσκοπος Τσίπρα, Κυριακίδη, Λαυρεντιάδη και Βουλιαγμένης

    http://www.dealnews.gr/oikonomia/item/14183#.VgqTPBGhfmI
    «Σφαγή» στην εκκλησία και στην Εκυο με θεατή ΤΟΝ Ιερώνυμο

    28. 03. 2011

    «Σφαγή» στην εκκλησία και στην Εκυο με θεατή ΤΟΝ Ιερώνυμο

    Kι αυτοί έχουν στο νου τους την… άγια περιουσία

    H Αρχιεπισκοπή της Ελλάδος δεν βοηθά με την τεράστια περιουσία που διαθέτει τη χώρα. Ταυτόχρονα όμως αρνείται πως δεν είναι ικανή να διαχειριστεί σωστά το «χρυσάφι» της. Γιατί κύριοι δεν δημιουργείται μια παραγωγική μονάδα; Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος λέει ότι οι Έλληνες μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση χωρίς πανικό και με ψυχραιμία, ζητώντας «να αφήσουμε το εγώ και να δούμε το εμείς». Έχει απόλυτο δίκιο.
    ………………………………………
    Φαίνεται πως πολλά μέλη της Ιεραρχίας θυμήθηκαν την υπόθεση των «οικοπέδων της Βουλιαγμένης» και ήταν μια καλή αφορμή για να ξαναβγούν τα μαχαίρια. Ο διευθυντής της ΕΚΥΟ και καλός συνεργάτης του κ. Θεόκλητου βρίσκεται στη δίνη του κυκλώνα από την αρχή της θητείας του λόγω της αγοραπωλησίας ενός οικοπέδου στην περιοχή Λιμανάκι Μαλτσινιώτη. Η υπόθεση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε Βατοπέδι Νο 2 – και αυτή τη φορά στον χώρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

    Το 2008 η Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών πούλησε ένα οικόπεδο 4 στρεμμάτων στην περιοχή Λιμανάκι Μαλτσινιώτη, στη Βουλιαγμένη, σε ιδιώτη αντί περίπου 14 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς να πραγματοποιηθεί δημόσιος διαγωνισμός όπως απαιτείται. Ο ιδιώτης ήταν ένας απλός οδοκαθαριστής του Δήμου Βουλιαγμένης και η αγοραπωλησία έγινε στα γραφεία της ΕΚΥΟ.

    Ο διευθυντής της Υπηρεσίας Αντ. Ζαμπέλης υποστήριξε ότι δεν ακολούθησαν τη διαδικασία του διαγωνισμού αλλά της συμβιβαστικής εκποίησης, καθώς ο ιδιώτης αγοραστής είχε καταπατήσει την έκταση και κρίθηκε ότι συνέφερε η πώληση αντί για συνέχιση της δικαστικής μάχης για την αποβολή του. Συνηθίζεται να καταφεύγουν σε αυτή τη λύση ώστε να αποφεύγονται μακροχρόνιοι διαγωνισμοί και δικαστικοί αγώνες.

    Όμως αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι υπήρχε δικαστική απόφαση για οριστική έξωση του ιδιώτη, άρα δεν χρειαζόταν να επισπεύσουν τις διαδικασίες. Όμως δεν είναι αυτό που παρακίνησε τα εκκλησιαστικά στελέχη να διερευνήσουν την υπόθεση. Αυτό που κίνησε την περιέργεια των μελών της Ιεραρχίας αλλά και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου είναι ότι ο υπάλληλος του δήμου αγόρασε μια έκταση 4 στρεμμάτων και έπειτα από μισή ώρα τη μεταπώλησε σε τρεις εταιρείες offshore εταιρείες που έχουν έδρα την Κύπρο.

    Μέσα σε 30 λεπτά όχι μόνο κατάφερε να τη «σπρώξει» σε άλλο ιδιοκτήτη, αλλά και να την πουλήσει στην τιμή των 16 εκατομμυρίων ευρώ κερδίζοντας τουλάχιστον 2 εκατομμύρια ευρώ. Ο νέος ιδιοκτήτης του οικοπέδου, ο οποίος έχει στο όνομά του της offshore εταιρείες, είναι γνωστός εφοπλιστής που τον περασμένο χειμώνα βρέθηκε στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ για οφειλές στο Δημόσιο. Στην ιστορία αναμείχθηκε και ο εισαγγελέας, ο οποίος άσκησε ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου.

    Όμως, πριν γίνει αυτό ο κ. Ζαμπέλης δέχτηκε στο γραφείο του μια ευχαριστήρια επιστολή από τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Η επιστολή μεταξύ άλλων έγραφε ότι σωστά έπραξε, ενώ έδιναν συγχαρητήρια στον Αντ. Ζαμπέλη για τον άψογο χειρισμό της υπόθεσης.

  7. Ο/Η laskaratos λέει:

    H Eλλάδα έκανε διάβημα;

    https://secure.avaaz.org/el/stop_saudi_beheadings_loc/?buUAHab&v=65618
    Σταματήστε τον αποκεφαλισμό και τη σταύρωση

    Υπογραψε το ψηφισμα

    Προς τον πρόεδρο Ομπάμα, τον πρωθυπουργό Κάμερον, την καγκελάριο Μέρκελ, τους υπεύθυνους του ΟΗΕ και όλους τους ηγέτες του κόσμου:

    Η Σαουδική Αραβία ετοιμάζεται να αποκεφαλίσει τον 21χρονο Αλί Μοχάμεντ αλ Νιμρ και να εκθέσει το πτώμα του δημόσια. Ειδικοί για τα ανθρώπινα δικαιώματα ισχυρίζονται ότι η μαρτυρία του εκμαιεύτηκε με βασανιστήρια, ότι ήταν ακόμη ανήλικος όταν συνελήφθη κι ότι η εκτέλεσή του είναι παράνομη. Σας καλούμε να ζητήσετε από τη Σαουδική Αραβία να σταματήσει την εκτέλεση και, στη συνέχεια, να θέσετε υπό αμφισβήτηση τη θέση της χώρας ως επικεφαλής του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η επίβλεψη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων βρίσκεται στα χέρια χωρών με καθαρό ιστορικό.

    821.900 υπογραφές. Ας φτάσουμε τις 1.000.000

    Η Σαουδική Αραβία ετοιμάζεται να αποκεφαλίσει ένα παιδί 21 ετών και, στη συνέχεια, να το σταυρώσει εκθέτοντας δημόσια το πτώμα του. Η ίδια χώρα επιλέχθηκε πρόσφατα επικεφαλής του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Θα μπορούσε να ήταν αστείο, αν δεν ήταν τόσο σοβαρό!

    Όταν ήταν 17 χρόνων, ο Αλί Μοχάμεντ αλ Νιμρ συνελήφθη για συμμετοχή σε διαδηλώσεις ενάντια στην κυβέρνηση και, στη συνέχεια, καταδικάστηκε σε βασανιστήρια. Όμως, η περίπτωσή του δεν αποτελεί εξαίρεση. Η Σαουδική Αραβία έχει εκτελέσει φέτος πάνω από 100 πολίτες, δηλαδή εκτελεί έναν κάθε δύο ημέρες!

    Η Γαλλία έχει ήδη ζητήσει από τους Σαουδάραβες να σταματήσουν αυτήν την εκτέλεση, αλλά οι ΗΠΑ, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν επίσης πολύ θερμές σχέσεις με το καθεστώς. Αν διοχετεύσουμε την οργή μας στους αρχηγούς αυτών των κρατών, εκείνοι μπορούν, με τη σειρά τους, να πείσουν τους Σαουδάραβες συμμάχους τους. Η εκτέλεση μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή. Υπόγραψε τώρα για να τον σώσουμε και να σταματήσουμε τον εξευτελισμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

  8. Ο/Η Αλιέξιιιιιιιιιι λέει:

    http://samizdatproject2.blogspot.gr/2015/09/blog-post_29.html
    Νικολάι Μπερντιάγιεφ Περι φανατισμού, ορθοδοξίας και αλήθειας

    […………………….]

    Ο φανατικός της ορθοδοξίας μπορεί να είναι ένας ακραίος οπαδός της αρχής του αυταρχισμού. Ο ίδιος όμως πάντα αδιόρατα ταυτίζει το αρχή με τον εαυτό του και σε κανένα διαφωνούντα με αυτόν δεν υποτάσσεται. Η ροπή προς το εξουσία στην εποχή μας έχει αυτόν ακριβώς το χαρακτήρα. Η αυταρχικά διακείμενη νεολαία δεν αναγνωρίζει καμία αρχή υπεράνω αυτής, θεωρεί πως είναι ο φορέας κάθε αρχής. Η νεολαία που θεωρεί πως είναι η έκφραση της ακραίας ορθοδοξίας, η οποία δεν αγαπάει την ελευθερία και η οποία διώκει τις αιρέσεις, θεωρεί πως είναι ο φορέας της Ορθοδοξίας. Αυτό είναι ένα παράδειγμα για το πώς η ιδέα του αυταρχισμού έχει χαρακτήρα αντινομίας και είναι σαθρή. Ο αυταρχισμός πρακτικά ποτέ δεν ενοχλεί τους φανατικούς οπαδούς του, ενοχλεί τους άλλους, τους αντιπάλους του και ασκεί βία επί αυτών. Ουσιαστικά κανείς ποτέ δεν υποτάχθηκε σε κάποια αρχή, αν θεωρούσε πως δεν συμφωνεί με τη δική του αντίληψη περί αλήθειας. Η ομολογία οποιασδήποτε ακραίας ορθοδοξίας, οποιουδήποτε ολοκληρωτικού συστήματος σηματοδοτεί πάντα την επιθυμία να ανήκει κανείς στον κύκλο των εκλεκτών φορέων της αληθινής διδασκαλίας. Αυτό κολακεύει την υπερηφάνεια και την αυτοεκτίμηση των ανθρώπων. Σε σύγκριση με αυτό η αγάπη για την ελευθερία σηματοδοτεί τη σεμνότητα.

    Είναι κοινός τόπος και θεωρείται τιμή να θεωρεί κανείς τον εαυτό του ως τον μοναδικό γνωρίζοντα τι είναι η πραγματική Ορθοδοξία ή ο πραγματικός μαρξισμός – λενινισμός (είναι η ίδια ακριβώς ψυχολογία). Ο Ροβεσπιέρος ανιδιοτελώς αγαπούσε τη ρεπουμπλικανική αρετή, ήταν ο πιο ενάρετος άνθρωπος στην επαναστατημένη Γαλλία και μάλιστα ο μοναδικός ενάρετος. Είχε ταυτίσει τον εαυτό του με την ρεπουμπλικανική αρετή, με την ιδέα της επανάστασης. Ήταν ο ολοκληρωμένος τύπος του εγωκεντρικού. Αυτή όμως η τρέλα με την αρετή, αυτή η ταύτιση με αυτή ήταν το πιο αρνητικό σημείο του. Ο αμαρτωλός Δαντών ήταν χίλιες φορές καλύτερος και πιο ανθρώπινος.

    • Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

      Ὁ Δαντὼν μὲ τὰ οἰκονομικὰ σκάνδαλα ἀνθρώπινος; Οἱ διεφθαρμένοι πολιτικοί, οἱ φιλοχρήματοι καὶ ἀντικοινωνικοὶ χρηματιστές, ἀνθρώπινοι; Οἱ ὑπηρέτες τοῦ σημερινοῦ ἀργυριοκεντρικοῦ συστήματος ἀνθρώπινοι;
      Καὶ εἶναι κακὸς ὁ Ῥοβεσπιέρος, τοῦ ὁποίου ἡ ἐρυθρᾶ τρομοκρατία ἦταν ἤπια καὶ ἀναγκαία στὸ μικρότατο χρονικὸ διάστημα στὸ ὀποῖο κυριάρχησε σὲ σύγκρισιν μὲ τὴν προηγούμενη μαύρη μεσαιωνικὴ καὶ τὴν ἑπόμενη λευκή;
      Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν ἔχει ἠθικὸ σύστημα, τὰ πάντα εἶναι θέλησις τοῦ Γιαχβέχ. Ὁ Ῥοβεσπιέρος εἶχε.
      Φανατικός, ὅποιος ἔχει νὰ ἀντιμετωπίσει φανατικοὺς χωρὶς κώδικες;
      Ἡ ἀρετὴ δὲν κόβει χέρια, γιατί πιστεύει ὅτι ὁ καθένας μὲ αὐτὴν μπορεῖ μετὰ ἀπὸ ἀγῶνα νὰ ἐπιβληθεῖ τοῦ ἑαυτοῦ του καὶ νὰ μὴν ξανακλέψει. Οἱ δῆθεν φιλεύσπλαχνοι κόβουν χέρια γιὰ νὰ μὴν χαθοῦν ψυχές.

  9. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    Petros Tatsopoulos

    ·

    .
    Ως αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός Ο-Θεός-Να-Το-Κάνει ευρωπαϊκού κοσμικού κράτους, βγαίνεις και δηλώνεις το αυτονόητο: ότι θα φροντίσεις να απαλλάσσεται εφεξής ένας μαθητής από τα Θρησκευτικά ΧΩΡΙΣ να δηλώνει τα θρησκευτικά του φρονήματα. Καπάκι βγαίνει ο αρχιεπίσκοπος και δηλώνει το δικό του αυτονόητο: ότι λες ανοησίες που δεν συνάδουν με το Σύνταγμα της χώρας. Καπάκι στο καπάκι, ξαναβγαίνεις εσύ και κάνεις γαργάρα την πρώτη σου δήλωση. Συμπέρασμα; Δεν είσαι αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός ευρωπαϊκού κοσμικού κράτους. Είσαι αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας ενός φοβισμένου ψηφοθηρικού κοπαδιού. Ράους, ράους… Πίσω στη στάνη σου.

  10. Ο/Η Χώρα ασυστόλων και πεσμένων κώλων λέει:

  11. Ο/Η του κώλου λέει:

    Από το συριζέικο left.gr

    Δυνατότητα συνεργασίας και συναντίληψης διαπιστώθηκε στη συνάντηση Ν. Φίλη με τον αρχιεπίσκοπο

    Για συναντίληψη στο θέμα των Θρησκευτικών έκανε λόγο ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξουν μονομερείς ενέργειες, ενώ αναφερόμενος στις σχέσεις Εκκλησίας – Πολιτείας, μετά τη συνάντησή του με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο σχολίασε ότι είναι διακριτοί οι ρόλοι.

    Η συνάντηση επικεντρώθηκε στη δυνατότητα συνεργασίας και συναντίληψης στο πλαίσιο διακριτών ρόλων και προς την κατεύθυνση συναινετικής επίλυσης όποιων ζητημάτων ανακύπτουν μεταξύ Εκκλησίας – Πολιτείας.

    «Κλειδί» σε αυτό αποτελεί η προσωπική επικοινωνία του Αρχιεπισκόπου με τον υπουργό Παιδείας και η συνέχιση λειτουργίας της Επιτροπής Σχέσεων Εκκλησίας – Πολιτείας, η οποία έχει συσταθεί από την εποχή κατά την οποία υπουργός Παιδείας ήταν η ‘Αννα Διαμαντοπούλου.

    Σε ό,τι αφορά το ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών, που ανέκυψε μετά τις δηλώσεις της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστοπούλου, ο Μακαριώτατος είπε ότι διοικεί την Εκκλησία με το Ευαγγέλιο, το Σύνταγμα και τον καταστατικό χάρτη της Εκκλησίας που ψήφισε η Βουλή και αποτελεί νόμο του κράτους, τον 590/1977. Ο ίδιος ο καταστατικός χάρτης επιτάσσει συνεργασία για τη χριστιανική διαπαιδαγώγηση της νεότητας Εκκλησίας και κράτους.

    Ενδιαφέρονται και οι δύο, προσέθεσε, να προαχθεί ο άνθρωπος και εκεί συναντώνται.

    Ο κ. Φίλης, από τη μεριά του, χαρακτήρισε ειλικρινή και γόνιμη τη συνάντηση του με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τα ζητήματα που αφορούν την Εκκλησία και τη σχέση της με την Πολιτεία.

    Σε αυτό το πλαίσιο, σημείωσε πως οι ρόλοι είναι διακριτοί και τόνισε ότι «θέλουμε να υπάρξει συνεργασία, όχι ευκαιριακή αλλά μόνιμη, εφ’ όλων των ζητημάτων».

    Αναφερόμενος στο θέμα των Θρησκευτικών, ο κ. Φίλης επισήμανε ότι υπάρχει συναντίληψη και δεν πρόκειται να υπάρξουν μονομερείς ενέργειες.

    «Πιστεύουμε ότι η αναμόρφωση της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, που έχει τεθεί και από εκπαιδευτικούς και από τα αρμόδια όργανα της χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής, μπορεί να επιτευχθεί» σημείωσε.

    Συμπέρανε πως «οφείλουμε να δώσουμε έμφαση και να δούμε τι σημαίνει η διδασκαλία των Θρησκευτικών στη σημερινή πραγματικότητα, με σεβασμό στην ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης του καθενός».

    Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους διακριτούς ρόλους Εκκλησίας -Πολιτείας, τους οποίους, όπως είπε, σεβόμαστε και στο πλαίσιο αυτών επιδιώκουμε τη συνεργασία προς όφελος όλου του ελληνικού λαού.

    Τέλος, όσον αφορά τον ρόλο της Εκκλησίας, τόνισε ότι είναι ηθικός και αγαθός και διαβεβαίωσε πως θα «έχουμε συνεργασία προς όφελος του ελληνικού λαού».

  12. Ο/Η palios λέει:

    Δος του θάρρος του χωριάτη

    http://www.kathimerini.gr/843371/article/epikairothta/ellada/voles-ierwnymoy-kata-sias-anagnwstopoyloy

    Βολές Iερώνυμου κατά Σίας Αναγνωστοπούλου

    ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

    Επικριτικός κατά της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστοπούλου, μετά και τις δηλώσεις της στην «Κ» (φύλλο περασμένης Κυριακής) για την ανάγκη αλλαγής των σχολικών βιβλίων Ιστορίας εμφανίστηκε ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. «Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας είναι μία καταξιωμένη επιστήμονας με μεγάλες σπουδές. Δε σημαίνει βέβαια, ότι όποιος έχει κάνει σπουδές μπορεί να λύσει και τα προβλήματα. Όταν οι συνεργάτες του Καποδίστρια του ζήτησαν να τους πει τι υπουργεία και τι Γραμματείες θα δημιουργηθούν για την Παιδεία και την Εκκλησία εκείνος τους απάντησε: Είστε ανόητοι. Είναι ποτέ δυνατόν να χωριστεί η Παιδεία από την Θρησκεία; Είναι δύο χώροι που έχουν την ίδια πηγή φωτός» ανέφερε ο κ. Ιερώνυμος σε ειδική εορταστική εκδήλωση στο Ναύπλιο.

    «Μπορεί να έχουμε εκπαιδευτικούς, μεγάλους επιστήμονες, που έχουν στέρηση πνευματικότητας και δε μπορούν να βοηθήσουν ούτε τον εαυτό τους, ούτε το περιβάλλον. Η αν. υπουργός, λοιπόν, είπε ότι πρέπει να ξαναγράψουμε την ιστορία, διότι δεν είναι αληθινή. Πρέπει να βρούμε δύο πλευρές της ιστορίας, την ιστορικότητα και την εθνότητα. Όταν ο Κολοκοτρώνης και όλοι αυτοί οι ήρωες έλεγαν “αγωνίζομαι και πεθαίνω για του Χριστού την πίστη την Αγία και της πατρίδος την ελευθερία» αυτό ήταν ιστορικότητα ή εθνότητα;” ήταν ορισμένες αποστροφές της ομιλίας του κ. Ιερώνυμου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s