Κυβέρνηση: Εξοπλισμοί, Εκκλησία, προστασία υψηλών συντάξεων, άμισθη εργασία

[Πρώτη φορά Αριστερά]

Τσάρλς Μπουκόφσκι: «Το στυλ είναι η απάντηση σε όλα»

Τσάρλς Μπουκόφσκι: «Το στυλ είναι η απάντηση σε όλα»

Του Αναγνώστη Λασκαράτου
Μεταφέρω εδώ τέσσερις ειδήσεις, οι δυο είναι χτεσινές, οι δυο λίγο παλιότερες αλλά διαχρονικής ισχύος, χωρίς κανένα δικό μου σχόλιο:

«ΤΡΟΪΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Θέλουν να κόψουν τη μισθοδοσία των Κληρικών (13.7.2013). Τους μισθούς των περίπου 9.500 κληρικών της Ελλάδας έχει βάλει «στο μάτι» η τρόϊκα που φαίνεται αποφασισμένη να ανοίξει για τα καλά το κεφάλαιο των σχέσεων Εκκλησίας – Κράτους…».

(17.4.2015). «Τόμσεν: Δεν θέσαμε ζήτημα οριζόντιων περικοπών
–«Παράθυρο» για μειώσεις σε υψηλές συντάξεις».

(23.06.2015). «Τι πρότεινε η κυβέρνηση για τις αμυντικές δαπάνες στους δανειστές
– Τι περικοπές προβλέπονται Η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης προς τους “θεσμούς” για την συμφωνία, προβλέπει μηδενικές περικοπές στην Εθνική Άμυνα για το 2015 και 200 εκατομμύρια μειώσεις το 2016. Από την άλλη πλευρά οι δανειστές ,λένε οι πληροφορίες επιμένουν για περικοπές που φθάνουν τα 400 με 450 εκατομμύρια ευρώ. Είναι βέβαιο ότι αυτά τα χρηματα δεν μπορούν να βρεθούν πουθενά για να κοπούν! Η ελληνική πρόταση είναι μια “ευχάριστη έκπληξη” μέσα σ΄ όσα αρνητικά ακούγονται και γράφονται τις τελευταίες ημέρες. Είναι η πρώτη φορά που σε πρόταση προς τους δανειστές υπάρχει ο αριθμός μηδέν στα κονδύλια για την Άμυνα. …».

(23.6.2015). «Συνέντευξη του ΥΕΘΑ Π.Καμμένου στο onalert.gr: …. τσαμπουκάς στους δασκάλους!
Απειλές στους δασκάλους γιατί υπερασπίζονται τα εργατικά δικαιώματα: ‘Υπάρχουν ταμπού, θα τα σπάσουμε’. Ένα διαφορετικό πολιτικό προφίλ προέβαλε ο λαϊκιστής ηγέτης των ΑΝΕΛ και υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος, εμμένοντας όμως στις πολεμοκάπηλες και αντεργατικές επιλογές του. Πράος και απολογητικός απέναντι στο δημοσιογράφο Πάρη Καρβουνόπουλο …..Στην συνέντευξη του κυριαρχούσε και πάλι η προβολή των Ενόπλων Δυνάμεων ως προτύπου και σωτήρα της κοινωνίας!……

ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΤΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ………
Εξαγριώθηκαν οι δάσκαλοι λέει με την ιδέα την οποία είχαμε, εάν υπάρχουν στρατιώτες που υπηρετούν τη θητεία τους και έχουν τελειώσει δάσκαλοι ή καθηγητές, ένας χημικός για παράδειγμα ο οποίος υπηρετεί στον Αη Στράτη και υπάρχει έλλειψη χημικού στον Αη Στράτη, να μην μπορεί να κάνει δύο (2) ώρες από τη θητεία του στο σχολείο του Αη Στράτη και παράλληλα τι θα του δώσουμε, θα του δώσουμε μόρια, τα οποία θα τα κάνει με τη θητεία του παράλληλα με την επαγγελματική του ζωή. Υπάρχουν ταμπού, θα τα σπάσουμε». Από τα παραπάνω αποκαλύπτεται ότι οι αντεργατικές ρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν δια στόματος Πάνου Καμμένου δεν αποτελούν λαϊκίστικη ρητορεία του ιδιόμορφου εθνικιστικού κυβερνητικού συγκατοίκου, λόγια του αέρα και υπερβολές του προέδρου των ΑΝΕΛ. Αλλά επιβεβαιώνει την πολιτική μας εκτίμηση ότι συνολικά η πολιτική ηγεσία των Καμμένου-Ήσυχου-Τόσκα πατά στο θεσμό της υποχρεωτικής στράτευσης, εκμεταλλεύεται με βίαιο τρόπο εργασιακά-οικονομικά τους φαντάρους ….».

Advertisements
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), ανορθολογισμός. Bookmark the permalink.

28 απαντήσεις στο Κυβέρνηση: Εξοπλισμοί, Εκκλησία, προστασία υψηλών συντάξεων, άμισθη εργασία

  1. Ο/Η του κώλου λέει:

    Go back κυρία Μέρκελ και του κώλου τα 9μερά
    Τι έλεγε ο Αλιέξης προεκλογικά στο tweeter;
    Καμία σχέση………..

    http://luben.tv/blogosphere/politics/58771
    11 προεκλογικά tweets του Αλέξη Τσίπρα για να την λέτε εύκολα πλέον στον Συριζαίο φίλο σας
    Ηδη βαράνε το νταούλι και οι αγορές χορεύουν!

    Δεν πρόκειται να κάνουμε ούτε βήμα πίσω από την άμεση έναρξη υλοποίησης του προγράμματος της Θεσσαλονίκης. #syriza #ekloges2015
    ……………

    a.tsipras Επαληθευμένος λογαριασμός
    ‏@atsipras Εμείς το λέμε ξεκάθαρα: όλα όσα έχουν υπογράψει και δρομολογήσει όλα αυτά τα χρόνια δε μας δεσμεύουν.
    Μόνη μας δέσμευση η εντολή του λαού
    ………………….

    a.tsiprasΕπαληθευμένος λογαριασμός
    ‏@atsipras Προς βαρώνους διαπλοκής:Ας έχουν γνώση οι φύλακες. Τίποτα και κανείς δεν θα ξεχαστεί. Ιδίως όσοι πάρουν μερός σ αυτή την άθλια συναλλαγή.
    ……………….

  2. Ο/Η Κλαζομενεύς λέει:

    Μένουμε Ευρώπη! Όλοι το λένε…ο Κων/νος Μητσοτάκης, η Όλγα Τρέμη, ο Λεώ Μπόμπολας, ο Μπάμπης Παπαδημητρίου, ο Άρης Πορτοσάλτε και πολλές άλλες εκλεκτές προσωπικότητες. Μην ακούτε παραμύθια: Ευρώπη πάσει θυσία (των άλλων)…

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Άκουσε αγαπητέ,
      όλοι αυτοί που αναφέρεις θέλουν παραμονή στην Ευρώπη για άλλους λόγους από εμάς και το ξέρεις πολύ καλά. Το βρίσκεις έντιμο να μας τσουβαλιάζεις;
      Αν ναι, να τσουβαλιάσω κι εγώ το ΣΥΡΙΖΑ με τη Χ.Α. που είναι «αντιμνημονιακή» και κατά της Ε.Ε. για τους δικούς της λόγους.
      Με υπεραπλουστεύσεις όμως δεν γίνεται πολιτική.

      • Ο/Η Πειραχτήρι λέει:

        «Αν ναι, να τσουβαλιάσω κι εγώ το ΣΥΡΙΖΑ με τη Χ.Α. που είναι «αντιμνημονιακή» και κατά της Ε.Ε. για τους δικούς της λόγους»
        Ε… δεν θα ‘ναι και η πρώτη σου φορά που θα τους τσουβαλιάσεις, κυρ-Λασκαράτε μου. Να σου θυμίσω τα post σου για την Ζ. Κωνσταντοπούλου και τον Μ. Γλέζο;

  3. Ο/Η Σαλταδορος λέει:

    Αυτό πού “διαπραγματευόμαστε στην Ευρώπη” είναι η σωτηρία τής συμμορίας.
    http://memepusher.org/?p=5594

    «ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ» ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΥΛΛΑ ΣΥΚΗΣ ΤΗΣ «ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ»
    http://hypnovatis.blogspot.gr/2015/05/blog-post_13.html

  4. Ο/Η Left and liberal λέει:

    http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/532/%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AC

    Διπολική Αριστερά

    ΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

    Η διπολικότητα είναι μία εξαιρετικά επικίνδυνη ασθένεια η οποία στις σοβαρές εκδοχές της τιθασεύεται με την παροχή λιθίου στους ασθενείς. Η διπολικότητα στην πολιτική είναι μία εξαιρετικά σοβαρή ασθένεια για τη δημοκρατία η οποία δυστυχώς δεν ξεπερνιέται παρά μόνο με τη λήθη. Ο άνθρωπος είναι επιρρεπής στην κατευναστική επενέργεια της λήθης. Τον απαλλάσσει από τον πόνο. Το λίθιο, επίσης.

    Την ημέρα που ο κ. Λαφαζάνης υπέγραφε ένα «memorandum of understanding» με τον Ρώσο ομόλογό του για την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου που θα είναι επέκταση του Turkish Stream στη Βόρειο Ελλάδα (αγωγός που δεν θα κατασκευαστεί ποτέ αλλά που αποτελεί μείζον φαντασιωσικό-επικοινωνιακό προϊόν του κυβερνητικού μηχανισμού), ο Νίκος Κοτζιάς, υπουργός Εξωτερικών, συναινούσε διά της υπογραφής του στην ανανέωση των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία από την ΕΕ. Διγλωσσία; Αμφισημία; Κοροϊδία; Όχι. Απλά άλλη μία ένδειξη της υφέρπουσας ασθένειας. Διπολικότητα. Ο Νίκος Κοτζιάς ασκεί την πολιτική που ικανοποιεί τη Δύση και τους Αμερικανούς. Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης ασκεί πολιτική με τις φαντασιώσεις που ικανοποιούν τα σταλινικά ανακλαστικά μιας μερίδας της Αριστεράς. Η Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να είναι υπερήφανη. Τετραγωνίζει τον κύκλο. Στο μυαλό της, βέβαια.

    Την ημέρα που ο Αλέξης Τσίπρας συναινούσε στη διατύπωση των μέτρων που απαιτούνται για την εφαρμογή του 3ου Μνημονίου, η Πρόεδρος της Βουλής επέδιδε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το πόρισμα της προσωπικής της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για το δημόσιο χρέος το οποίο χαρακτηρίζεται ως απαράδεκτο, επονείδιστο και παράνομο. Διγλωσσία; Αμφισημία; Κοροϊδία; Όχι. Απλώς διπολικότητα.

    Την ημέρα που ο Νίκος Φίλης πάσχιζε να εξηγήσει στα τηλεοπτικά κανάλια όπου κατοικοεδρεύει πως η κυβέρνηση διαπραγματεύεται μία έντιμη συμφωνία (έχοντας κατά νου τις 47 σελίδες και την επερχόμενη συμπληρωματική πρόταση της Αθήνας προς τους δανειστές η οποία συνιστά οκταπλασιασμό του κοινωνικού κόστους από εκείνο που προϋπέθετε το περίφημο και κατά πολλούς πλέον, ανώδυνο, mail Χαρδούβελη), ο κ. Λαπαβίτσας ανακοίνωνε τηλεοπτικώς πάντα την πεποίθησή του για επιβολή δελτίου τροφίμων στους πολίτες και μηχανισμό ελέγχου κεφαλαίων στις τράπεζες, ενώ ο σύντροφός του κ. Πετράκης υποσχόταν για το μέλλον… τα καλύτερα. Διγλωσσία; Αμφισημία; Κοροϊδία; Όχι απλώς διπολικότητα.

    Την ημέρα που ο αγαπητός κ. Μηλιός ζητούσε μέσω ανάρτησης στο διαδίκτυο την επιβολή του ελέγχου στη διακίνηση κεφαλαίων και ορίου αναλήψεων από τις τράπεζες, ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωνε πως ο αριστερός αυτός ψάλτης της Κουμουνδούρου θα αναλάμβανε καθήκοντα ευρωβουλευτή στη θέση του Μανώλη Γλέζου. Εξαγορά; Διγλωσσία; Αμφισημία; Κοροϊδία; Όχι. Απλώς παραπολιτική της διπολικότητας.

    Την ημέρα της απόλυτης κρίσης με τις τράπεζες που δεν διέθεταν την απαραίτητη ρευστότητα για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των καταθετών τους και ενώ η Κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα συνεδρίαζε εκτάκτως διά τηλεδιασκέψεως, η Πρόεδρος της Βουλής κλήτευε τον κεντρικό τραπεζίτη κ. Στουρνάρα υπαινισσόμενη ακόμη και τη βίαια προσαγωγή του στη Βουλή. Η συνοδοιπόρος της, βουλευτής Ραχήλ Μακρή χαρακτήριζε την επιχειρηματολογία του κεντρικού τραπεζίτη για την αναβολή της κλήτευσής του, μέρες που είναι, ως απολύτως… προσχηματική. Πρόκειται για κοροϊδία; Ασυνεννοησία; Άγνοια; Όχι. Πρόκειται για μεθοδευμένη έξαρση της διπολικότητας. Διότι αν αυτή η ασθένεια στον άνθρωπο αφορά την προσωπική ψυχική του δομή, στην πολιτική εκφράζεται ως μεθοδευμένη, αρθρωμένη και επικοινωνιακά επεξεργασμένη τακτική.

    Υπήρξαν μεγάλοι δάσκαλοι της διπολικής έκφρασης της ασκούμενης πολιτικής. Δύο είναι οι γνωστότεροι. Ο ένας αυτοκτόνησε. Ο άλλος, ο Μπέρια, απεβίωσε, λένε, στο… κρεβάτι του. Ιστορικά υπάρχει και ένας τρίτος εκφραστής αυτής της μεθοδολογίας. Ο Αλκιβιάδης. Ως γνωστόν δολοφονήθηκε κάπου στη Μικρά Ασία. Κοινό χαρακτηριστικό των τριών αυτών προσωπικοτήτων; Η συνειδητή λατρεία της πρωτογενούς ανηθικότητας.

    Διπολικότητα και λήθη

    Ο Αλέξης Τσίπρας θα επιστρέψει την Παρασκευή για να καταθέσει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο, σε ένα άρθρο, το οποίο θα ψηφιστεί από το Σώμα έως τη Δευτέρα το μεσημέρι, ώστε το ίδιο βράδυ να συνεδριάσει το γερμανικό κοινοβούλιο για να επισημοποιήσει τη συμφωνία Αθήνας – δανειστών. Ο Αλέξης Τσίπρας θα έχει απώλειες. Τόσο ως προς τη δική του κοινοβουλευτική ομάδα όσο και από την πλευρά του υπερδεξιού συνεταίρου του, της ομάδας Καμμένου. Τελικά η νέα συμφωνία θα υπερψηφιστεί από τους πιστούς στην εξουσία οπαδούς του πρωθυπουργού, το Ποτάμι, την ομάδα της Φώφης Γεννηματά και μία μερίδα της Νέας Δημοκρατίας. Υπ’ αυτές τις συνθήκες η ελίτ εξουσίας της Κουμουνδούρου δεν θα μακροημερεύσει. Η κοινωνία εισέρχεται από τη Δευτέρα σε μία περίοδο οικονομικής και πολιτικής ταλαιπωρίας με κόστος λόγω ύφεσης που θα αγγίξει το 10% του σημερινού ΑΕΠ, όπως εύστοχα επισήμανε ο Νίκος Χριστοδουλάκης, πρώην υπουργός Οικονομικών. Από το Καστελόριζο έως σήμερα η μέση πολιτική επιβίωση εκλεγμένων πρωθυπουργών που υπέγραψαν μνημόνια δεν ξεπερνά τη διετία. Όμως λόγω του εκθετικά αυξανόμενου κοινωνικού κόστους των μνημονίων, ο χρόνος αυτός μειώνεται. Λόγω του πολιτικού διπολισμού και της ενισχυόμενης πολιτικής δυσλεξίας, ο Αλέξης Τσίπρας θα αντιμετωπίσει πολύ σύντομα τη δική του πολιτική μοίρα. Είναι πολλοί εκείνοι που προετοιμάζουν τον επόμενο «αριστερό Παπαδήμο» ή το μεταβατικό «Στουρνάρα», οι οποίοι κατά τα σενάρια θα διαδεχθούν την «Πρώτη Φορά Αριστερά». Και για τον μεν «αριστερό Παπαδήμο» οι παροικούντες τα μεσόγεια της οδού Βαλαωρίτου εκτιμούν πως ο ρόλος ανήκει σε πρώην συνεργάτη του Γιώργου Παπανδρέου με εκτόπισμα και φλύαρη ακαδημαϊκή προσφορά. Για το δε μεταβατικό «Στουρνάρα» πολλοί θεωρούν πως ενδεχομένως το σενάριο να είναι πολύ φιλόδοξο αλλά υπό τις παρούσες συνθήκες όλα φαντάζουν πιθανά.

    Υπήρχαν ανέκαθεν τρεις εκδοχές αριστερού λόγου. Εκείνος της… Ορθοδοξίας, εκείνος της Κεντροαριστεράς και εκείνος του βιωματικού λαϊκισμού. Μετά την ανατροπή του 1989 κυριάρχησαν οι δύο τελευταίες. Η Κεντροαριστερά έδειξε αδύναμη να διαχειριστεί με αξιοπιστία την παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα. Η λαϊκιστική Αριστερά διεκδίκησε μερίδιο από τη συλλογική φαντασίωση που ορθοπόδησε ως θολό αντίβαρο στην παγκοσμιοποίηση και τα αδιέξοδά της. Η Κεντροαριστερά για πάνω από 15 χρόνια υποχώρησε αφήνοντας ευρύ πεδίο δράσης στον αδηφάγο χρηματοπιστωτικό νεοφιλελευθερισμό. Η λαϊκιστική Αριστερά διεκδίκησε και, μέχρι στιγμής, κατάφερε μόνο στην Ελλάδα να αποκτήσει πρόσβαση στην εξουσία. Αν η Κεντροαριστερά επιβιώνει το οφείλει στη μακρόχρονη θητεία της σε κυβερνητικά έδρανα. Η λαϊκιστική Αριστερά ωστόσο από την πρώτη στιγμή αντιμετωπίζει την αυτόνοση διπολικότητά της. Το αδιέξοδό της είναι εμφανές. Ή θα παραδοθεί και θα εξελιχθεί σε Κεντροαριστερά ή θα καταλήξει και πάλι σε ισχνή μειοψηφία. Για να επιβιώσει ως Κεντροαριστερά θα χρειαστεί τον απαιτούμενο χρόνο ώστε να επενεργήσει η λήθη. Με λίγα λόγια χρειάζεται μία μεταβατική περίοδο ώστε να αναδιοργανώσει το λεφούσι της. Ο Αλέξης Τσίπρας από το βράδυ της Δευτέρας που μας πέρασε ανιχνεύει το μονοπάτι της δικής του σοσιαλδημοκρατίας. Θα διαλέξει προφανώς τη λήθη ώστε να επιτύχει, αν τα καταφέρει, πράγμα δύσκολο, τη νεκρανάσταση της ελληνικής Κεντροαριστεράς. Άρα χρειάζεται μεταβατικούς και αριστερούς «Παπαδήμους». Τι πιο εύκολο σε μία χώρα με 11 εκατομμύρια φιλόδοξους, πολλούς μωροφιλόδοξους και μερικούς λίγους, ευτυχώς, ποιητές.

  5. Ο/Η WS λέει:

    Το λινκ της πρώτης είδησης σχετικά με την μισθοδοσία των κληρικών οδηγεί στην δεύτερη είδηση σχετικά με τις περικοπές.

  6. Η διαφθορά κοστίζει στήν Ελλάδα περίπου 8-10% τού ΑΕΠ τόν χρόνο. Τό 2014 μελέτη τής Κομισιόν τήν χαρακτήριζε τήν πιό διεφθαρμένη Χώρα τής ΕΕ.

    http://antikleidi.com/2015/06/25/12-entyposiaka-stoiheia-gia-tin-elliniki-oikonomia/#more-90288

  7. Ο/Η laskaratos λέει:

    Πειραχτήρι,
    δεν έχω τσουβαλιάσει ποτέ και πουθενά τους Γλέζο-Κωνσταντοπούλου με τη ΧΑ.
    Σε παρακαλώ να μου υποδείξεις που το έκανα.
    Θεωρώ τους δυο αυτούς πολιτικούς πολύ κακούς, τους έχω επικρίνει για πολύ συγκεκριμένες κινήσεις υποστήριξης που έχουν προσφέρει στη Χ.Α. όπως έχω υποχρέωση, αλλά δεν τους έχω τσουβαλιάσει. Ούτε ο Γλέζος ούτε η Κωνσταντοπούλου είναι ναζιστές. Λαϊκιστές, δημαγωγοί, μακιαβελικοί, που παίζουν στο «πατριωτικό» πεδίο, ναι.

    WS,
    έχεις δίκιο, τα λινκ έχουν μπερδευτεί. Το κάθε ένα από αυτά οδηγεί στην επόμενη παράγραφο, αλλά για κάθε ισχυρισμό μου υπάρχει λινκ. Το λινκ για τη μισθοδοσία του κλήρου υπάρχει στην προηγούμενη παράγραφο.

    Με την ευκαιρία μια είδηση για τους ΑΝΕΛ:

    http://booksjournal.gr/slideshow/item/1187-%CE%B7-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%AE%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82
    Γράφτηκε από την Άννα-Μαρία Δρουμπούκη
    Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2015
    Η θεσμική βεβήλωση του Ολοκαυτώματος

    Την αγανάκτηση του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου (ΚΙΣ) προκάλεσε η ανάρτηση στο Facebook από τον βουλευτή των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Δημήτρη Καμμένο επικριτικής φωτογραφίας κατά των διαδηλώσεων «Μένουμε Ευρώπη». Ο ακροδεξιός βουλευτής του κυβερνητικού εταίρου του ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε μια φωτογραφία από την είσοδο του Άουσβιτς στην οποία η επιγραφή με τίτλο «Arbeit Macht Frei» έχει αντικατασταθεί από το σύνθημα «Μένουμε Ευρώπη» όσων διαδηλώνουν υπέρ της παραμονής της χώρας στο ευρώ και την ΕΕ. Γιατί το ΚΙΣ έχει δίκιο, γιατί ο βουλευτής που στηρίζει την κυβερνητική πλειοψηφία διέπραξε ακραία βεβήλωση.

    Ο ευτελισμός της πύλης του στρατοπέδου συγκέντρωσης Άουσβιτς μέσα απ’ την ανάρτηση βουλευτού των ΑΝΕΛ (διαστρέβλωση της πύλης του Άουσβιτς με τη στρεβλή αναγραφή «Μένουμε Ευρώπη») αποτελεί χαρακτηριστική δημαγωγική εξομοίωση και εντάσσεται σε αυτό που οι ιστορικοί ονομάζουν «μπαναλοποίηση του Ολοκαυτώματος», εννοώντας τη χρήση ανιστόρητων ιστορικών αναλογιών με σκοπό τη σαρωτική σύγκριση ανόμοιων πραγμάτων (trivialization στα αγγλικά).

    Το «εξομοιωτικό κύμα» στον δημόσιο λόγο είναι σαρωτικό και εκδηλώνεται με γλωσσικά ολισθήματα και ευτελείς στρογγυλοποιήσεις σε όλη την Ευρώπη. Για παράδειγμα, ο δήμαρχος του Λονδίνου Κεν Λίβινγκστον το 2006 τέθηκε σε διαθεσιμότητα για τέσσερις βδομάδες, επειδή συνέκρινε μια Εβραία δημοσιογράφο με φρουρό στρατοπέδου, ενώ ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν έχει γίνει κατάχρηση της γνωστής φράσης στην πύλη του Άουσβιτς «Arbeit macht frei» (Η εργασία απελευθερώνει), με ενδεικτικότερο παράδειγμα αυτό της παρουσιάστριας στο κουίζ σόου Night Loft της γερμανικής τηλεόρασης Pro-Sieben, η οποία απολύθηκε επειδή παρότρυνε μια καλεσμένη να εργαστεί, τονίζοντάς της πως «η εργασία απελευθερώνει».[1] Ειδικά το τελευταίο παράδειγμα φανερώνει την αμηχανία και την ευαισθησία που προκαλεί στην ευρωπαϊκή κοινή γνώμη η περίοδος του ναζισμού και η χρήση ιστορικών αναλογιών.

    Πρόσφατο επίσης είναι το παράδειγμα χρήσης της εμβληματικής εικόνας της πύλης του Άουσβιτς σε δύο πολύκροτες διαφημίσεις. Η πρώτη, εσθονικής προέλευσης, είχε σλόγκαν «Η εργασία σε απελευθερώνει. Φωταέριο για θέρμανση, εύχρηστο, πρόχειρο και αποτελεσματικό». Η δεύτερη ευαγγελιζόταν την άμεση απώλεια κιλών σε γυμναστήριο στο Ντουμπάι, με τη φράση «Αποχαιρέτησε / κάψε τα κιλά σου».[2] Το γυμναστήριο μετά από πολλές διαμαρτυρίες απέσυρε τη διαφήμιση και αναγκάστηκαν οι υπεύθυνοι να ζητήσουν δημοσίως συγνώμη για το θλιβερό ολίσθημα. Τελευταία περίπτωση είναι ένα παζλ που απεικονίζει τους φούρνους στο Νταχάου, το οποίο πωλούνταν στο Amazon έναντι 24,99 δολαρίων, αλλά απαγορεύτηκε.[3]

    Η υποβάθμιση της γενοκτονίας των Εβραίων αποτελεί κοινό τόπο στη σύγχρονη ρητορική, και πολλοί έχουν αναφερθεί σε μια ιδιότυπη «κλοπή του Ολοκαυτώματος» (stealing the Holocaust). Αναμφίβολα, αυτός ο ισοπεδωτικός καταιγισμός κακόγουστων πολιτισμικών αναπαραστάσεων της γενοκτονίας στη δημόσια σφαίρα υποδαυλίζει τη βαρύτητά της, την κανονικοποιεί, μετατρέποντάς την σε κάτι κοινότοπο. Η μετατροπή της σε αναλώσιμο προϊόν καθημερινής βοράς στα κοινωνικά δίκτυα τη μετασχηματίζει σε γεγονός ανακτημένο και οικειοποιημένο. Έτσι, το Ολοκαύτωμα ουσιοποιείται και καταλήγει να αποτελεί ένα αποθετήριο βαρετών και επαναλαμβανόμενων διδαγμάτων για το παρελθόν, μια αόριστη μεταφορά για τη θυματοποίηση, μια ρητορική που, μέσα από κινηματογραφικές και τηλεοπτικές αναπαραστάσεις, γίνεται μελόδραμα ευρείας κατανάλωσης.

    Τα παραπάνω παραδείγματα είναι ενδεικτικά του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζονται ποινικά ανάλογες εξομοιώσεις του Ολοκαυτώματος στις ευνομούμενες ευρωπαϊκές κοινωνίες, κάτι που δυστυχώς δεν συμβαίνει στην Ελλάδα, όπου παρατηρούμε συνεχώς στον δημόσιο λόγο καταχρήσεις του περιεχομένου και των συμβολισμών του Ολοκαυτώματος μέσα από σκίτσα, δημόσιες τοποθετήσεις βουλευτών και πρωτοσέλιδα σε εφημερίδες.

  8. Ο/Η Liberal λέει:

    http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7/%CF%84%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%C2%AB%CE%B9%CF%83%CE%BF%CE%B4%CF%8D%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%B1%C2%BB-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CF%8C%CE%B9%CE%BA%CE%B1
    ΝΙΚΟΣ ΚΤΙΣΤΑΚΗΣ
    Τι πραγματικά σημαίνει «ισοδύναμα» και γιατί ευθύνεται η τρόικα

    Διαβάζω στο λεξικό το λήμμα «ισοδύναμα». Η ετυμολογία: ίσος + δύναμη. Και η σημασία: η σύγκριση πραγμάτων (στα Μαθηματικά, ποσών) με την ίδια αξία.

    Όμως, στα χρόνια της κρίσης πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια αυτής της λέξης, ακόμη και να της προσδώσουμε και ένα ενδιαφέρον οικονομικής ορολογίας. Δείτε έναν ορισμό που θα έβαζε σε σκέψεις τους λεξικογράφους, αλλά ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό που μας συμβαίνει τα τελευταία έξι χρόνια: «Ισοδύναμα είναι μέτρα λιτότητας και υπερφορολόγησης του ιδιωτικού τομέα, προκειμένου οι κυβερνήσεις να αποφύγουν να λάβουν αντίστοιχα εναντίον του Δημοσίου».

    Και αυτή είναι η μεγάλη ευθύνη που πρέπει να καταλογιστεί στους πιστωτές μας και την τρόικα. Κάθε φορά που έπρεπε να λάβουν ένα μέτρο μείωσης των εξόδων του κράτους, οι ελληνικές κυβερνήσεις προτιμούσαν να προτείνουν «ισοδύναμα» εναντίον του ιδιωτικού τομέα και αυτό γίνονταν αποδεκτό. Ας πούμε οι τεχνοκράτες της τρόικας πρότειναν να μειωθεί η ηλικία των συνταξιοδοτούμενων και να σταματήσει το αίσχος των πενηντάρηδων συνταξιούχων. «Καλά», είπαν οι δικοί μας – και αντί γι’ αυτό αύξησαν την εισφορά του ΟΑΑΕ.

    Ζητούσε το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεις και αυτοί αύξησαν τη φορολογία των επιχειρήσεων και την προκαταβολή φόρου. Ήταν υποχρέωση της χώρα μας, σύμφωνα με όσα είχε υπογράψει στο μνημόνιο, να απελευθερώσει τα επαγγέλματα, να καταργήσει άχρηστους οργανισμούς, να απολύσει υπεράριθμους δημοσίους υπαλλήλους και να ιδιωτικοποιήσει τις ΔΕΚΟ. Αντ’ αυτών οι κυβερνήσεις ανακάλυψαν τα «ισοδύναμα»: αύξηση των φόρων στα καύσιμα, οριζόντιες περικοπές στις συντάξεις, μείωση μισθών στον ιδιωτικό τομέα, φορολογία από το πρώτο ευρώ, ΕΝΦΙΑ, έκτακτη εισφορά (που έγινε μόνιμη), φόρος αλληλεγγύης κ.ά.

    Τα αποτελέσματα τα γνωρίζουμε όλοι μας και τα βιώνουμε καθημερινά, καθώς το Δημόσιο επηρεάστηκε ελάχιστα (αν και είναι η αιτία της κακοδαιμονίας μας) ενώ ο ιδιωτικός τομέας καταβαθρώθηκε από την καταιγίδα των φόρων. Οι ευθύνες της τρόικας και των εταίρων μας συνίσταται στην αποδοχή από μέρους τους της παρελκυστικής πολιτικής των κυβερνήσεων από το 2009 και στη συμφωνία τους για «ισοδύναμα» μέτρα. Όταν υπάρχουν άχρηστοι οργανισμοί με υψηλόβαθμους και υπεράριθμους υπαλλήλους, ζημιογόνες ΔΕΚΟ και προστατευόμενα επαγγέλματα, δεν δέχεσαι ισοδύναμα που πλήττουν αυτούς που δεν φταίνε για το πρόβλημα, αλλά είναι και αυτοί που χρόνια υπομένουν και χρηματοδοτούν το άρρωστο Δημόσιο.

    Στην αρχή της κρίσης, η τρόικα έπρεπε να χειριστεί την ελληνική περίπτωση ως εξής: «Το πρόβλημα της οικονομίας σας είναι το υπέρογκο Δημόσιο, οι μεγάλες δαπάνες για μισθούς, οι ζημιογόνες κρατικές επιχειρήσεις, οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, η έλλειψη ιδιωτικοποιήσεων και η μη απελευθέρωση επαγγελμάτων. Δεν είναι δυνατόν να έχετε κηπουρούς σε κτίρια χωρίς κήπους, συνοδούς ασανσέρ, γεροντοκόρες κόρες δημοσίων υπαλλήλων που παίρνουν σύνταξη από τα 18 τους, φόρους υπέρ τρίτων. Όχι, δεν δεχόμαστε κανένα ισοδύναμο, για να έχετε προστατευόμενο είδος τους ταξιτζήδες, τους συμβολαιογράφους και τους φαρμακοποιούς. Δεν δεχόμαστε να αυξήσετε τους φόρους στις επιχειρήσεις για να μπορεί ο ΟΣΕ να αναλώνει από το ταμείο σας δύο δισ. ετησίως και η ΛΑΡΚΟ να βγαίνει ζημιογόνα. Εάν δεν προχωρήσετε σε μεταρρυθμίσεις δεν θα λάβετε φράγκο – και να πτωχεύσετε. Ο ιδιωτικός τομέας δεν φταίει για να μας παρουσιάζετε ισοδύναμα εναντίον του, ώστε να μην πειραχτεί το αληθινό πρόβλημά σας, που είναι το κράτος και οι στρεβλώσεις που επιφέρει στην αγορά».

    Εάν υπήρχε από την αρχή σταθερή άρνηση των εταίρων για χρηματοδότηση και κούρεμα του χρέους μας, βάζοντας ως όρο απαράβατο τις μεταρρυθμίσεις και μη δεχόμενοι τα ισοδύναμα μέτρα, δεν θα είχαμε εισέλθει ποτέ στο συγκεριμένο σπιράλ της κρίσης και της λιτότητας.

    Είναι αλήθεια πως οι ελληνικές κυβερνήσεις σε πολλά σημεία ξεγέλασαν και κορόιδεψαν τους εταίρους, υπογράφοντας για ενέργειες που ποτέ δεν πραγματοποίησαν. Να θυμηθούμε τη μνημονιακή υποχρέωση απόλυσης 15.000 υπαλλήλων (ενώ έτρεμε το φυλλοκάρδι τους μην τυχόν πειραχτούν έστω οι επίορκοι) ή τη σχεδόν μηδενική ιδιωτικοποίηση ζημιογόνων κρατικών επιχειρήσεων.
    Αυτό όμως δεν μειώνει τις ευθύνες της τρόικας που όφειλε (και έτσι δήλωνε) να είναι υποψιασμένη για τις ελληνικές πρακτικές προστασίας του κρατισμού και του πελατειακού κράτους. Μέχρι που τώρα, να, ήρθε η ώρα, «ισοδύναμα» στα «ισοδύναμα», να μην έχει μείνει πλέον κανένα απόθεμα αίματος στον ξενιστή ιδιωτικό τομέα για να τραφεί το παράσιτο του Δημοσίου.

    • Ο/Η Σαλταδόρος λέει:

      Συγγνώμη, αλλά το να τα (ξανα)φορτώνουμε στους κακούς ξένους είναι χαρακτηριστικό των καραγκιόζηδων κλαψομούνηδων (β)ρωμιών. Δεν είναι δουλειά του δανειστή να σου υποδείξει πού θα βρεις λεφτά να τον εξοφλήσεις. Ούτε και τον πολυενδιαφέρει. Αν εσύ του πας τα λεφτά του, τότε ok. Αντίθετα είναι δουλειά των (β)ρωμιών να κάνουν ένα εσωτερικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών (κοινωνικός πόλεμος) στη χώρα τους (πέσ’ το «εμφύλιο» ή όποια άλλη λέξη σού κάνει από το λεξιλόγιο της πατριωτικής σεμνοτυφίας).
      Εκτός από τον «εμφύλιο», η μόνη άλλη λύση είναι να γίνει η Ελλάδα το 17ο κρατίδιο της Γερμανίας.
      Τα άλλα (π.χ. το να υπάρξει μια «υγιής» κυβέρνηση που θα συγκρουστεί με τη διαφθορά, το πελατειακό κράτος κλπ.) εκτός από ουτοπικά, τα βρίσκω κλασικές νεοελληνικές κουτοπονηριές.

      1) «Πολυνόμος είναι το δίκιο του ΙΟΒΕ»
      http://tvxs.gr/news/ellada/%C2%ABpolynomos-einai-dikio-toy-iobe%C2%BB

      2) Ξεμπροστιάζονται δημόσια ΠΑΣΟΚ – ΣΕΒ για το ποιος ζήτησε τις μειώσεις μισθών!
      http://aienaristeyein.com/2012/05/25/%CE%BE%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%83%CE%BF%CE%BA-%CF%83%CE%B5%CE%B2/

      3) ΚΑΚΙΑ ΤΡΟΪΚΑ, ΚΑΚΙΑ ΜΕΡΚΕΛ (Πώς η εγχώρια κυρίαρχη ελίτ παρουσιάζει ως «απαιτήσεις» της τρόικας τις δικές της επιθυμίες και μεθοδεύσεις)
      http://hypnovatis.blogspot.gr/2014/05/blog-post.html

  9. Ο/Η του Τσίπρα το νταούλι λέει:

    ΟΜΙΛΙΑ Α ΤΣΙΠΡΑ ΝΤΑΟΥΛΙ ΚΑΙ ΑΓΟΡΕΣ

  10. Ο/Η Red λέει:

    Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2015

    Κυβέρνηση «πρώτη φορά αριστερά»: Μόνο απατεώνες ή κάτι χειρότερο;

    Πηγή: Ριζοσπάστης.

    Στο προπαγανδιστικό «non paper» που διένειμε πριν από τρεις μέρες η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, για να υπερασπιστεί τις προτάσεις της στους δανειστές, αναφέρεται επί λέξει: «Δεν αποδέχτηκε (η κυβέρνηση) να μην ανακληθούν οι νομικές παρεμβάσεις της προηγούμενης περιόδου στα Εργασιακά». Συμπληρώνοντας: «Αυτό σημαίνει ότι είναι έτοιμη να νομοθετήσει για την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την αύξηση του κατώτατου μισθού». Επίσης, στο εν λόγω κείμενο, σημειωνόταν πω»ς η κυβέρνηση «δεν αποδέχτηκε τη διατήρηση του ισχύοντος πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων μέχρι το τέλος του 2015 και θα επαναφέρει το προηγούμενο πλαίσιο», καθώς επίσης και ότι «Δεν αποδέχτηκε τις μαζικές απολύσεις και το συνδικαλιστικό νόμο, σύμφωνα με τις «καλές πρακτικές» των χωρών της ΕΕ». Δεν πέρασαν, όμως, ούτε μερικές μέρες και η «Αυγή» δημοσίευσε το κείμενο των «προτάσεων της ελληνικής κυβέρνησης» προς τους δανειστές και έτσι η κυβερνητική απάτη κράτησε πολύ λίγο.

    Διαβάζουμε, λοιπόν, από τη χτεσινή «Αυγή» τις προτάσεις της κυβέρνησης για την «Αγορά Εργασίας»:

    http://revol-now.blogspot.se/2015/06/blog-post_25.html

  11. Ο/Η mike_lauri80 λέει:

    Μπορείτε σας παρακαλώ να μου εκθέσετε την προσωπική σας άποψη για κληρικούς και Ε.Δ.;;; Θεωρώ ότι ενδεχομένως να είστε υπέρ του δέοντος εχθρικός απέναντι τους…

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Mην ανησυχείτε.
      Είμαστε άνθρωποι του μέτρου.

    • Ο/Η Po λέει:

      Οι προσωπικές μας απόψεις γράφονται εδώ από το 2005.
      Δείτε τα αρχεία μας.

    • Ο/Η Αρχιεπίσκοπος Μπανανίας και Δυτικής Ευρασίας λέει:

      Υπέρ του δέοντος, του Κυρίου δεηθώμεν.

      Το πρόβλημα συνίσταται στο ότι στην καθ’ ημάς Μπανανία η Εκκλησία λειτουργεί ως κράτος εν κράτει με το κράτος να τής έχει φανεί υπέρ το δέον γενναιόδωρο. Η Εκκλησία επικαλείται κάποια σύμβαση της δεκαετίας του ’50 ανάμεσα στο κράτος και σε αυτή σύμφωνα με την οποία το πρώτο αναλαμβάνει επ’ αόριστον τη δαπάνη της μισθοδοσίας του κλήρου κι αυτό ως αντάλλαγμα για την εκτεταμένη απαλλοτρίωση της περιουσίας που Κύριος οίδε πώς η Εκκλησία την απέκτησε. Έτσι, λοιπόν, αρκεί κάποιος να γνωστοποιήσει την κλίση του για το συγκεκριμένο λειτούργημα για να βρεθεί ακόμη και στην οικονομικά αφαιμαγμένη Ελλάδα του 2015 δημόσιος υπάλληλος, χωρίς απαραίτητα να διαθέτει τίτλους σπουδών και χωρίς να υποβληθεί σε ανταγωνιστική διαδικασία επιλογής μέσω κάποιου διαγωνισμού, όπως ισχύει για τους άλλους τομείς του δημοσίου. Παλιότερα, μάλιστα, οι κληρικοί εξαιρούνταν και της στρατιωτικής θητείας – καταστρατήγηση της ισοπολιτείας – με τη γελοία αιτιολόγηση ότι θα αποκτούσαν κώλυμα ιεροσύνης αν αφαιρούσαν, έστω κατά λάθος, ζωή στη διάρκειά της – με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε να τους απαγορεύεται η οδήγηση που στατιστικά πιο εύκολα συνδέεται με την πρόκληση θανάτου απ’ ό,τι η στρατιωτική θητεία; – αν και στο πλαίσιο της εθνικοθρησκευτικής τους δράσης καλούνταν να αρθρώσουν λόγο εθνικιστικό, ποτέ πατριωτικό, και μιλιταριστικό. Και σήμερα ακόμη που συνεχίζουν να απολαμβάνουν την προνομιακή τους μεταχείριση από το θρησκόληπτο κράτος, δεν δέχονται αγόγγυστα τον περιορισμό των προσλήψεών τους ελέῳ μνημονίου χάριν του γενικού συμφέροντος αλλά τον εντάσσουν σε μια υποτιθέμενη αντιεκκλησιαστική εκστρατεία, έναν «διωγμό» που υφίσταται μόνο στα μυαλά τους και ζητούν να εξαιρεθούν και από αυτό το μέτρο δείχνοντας πόσο πολύ συμπονούν τα εκατομμύρια των ανέργων που δεν έχουν καμία τύχη στην Ελλάδα της Αριστεράς που παλεύει για να ευημερεί το τέρας του δημοσίου. Τολμώ να πω ότι κατά βάθος η Εκκλησία χαίρεται με την καταστροφή που συντελείται αφ’ ενός γιατί η ανασφάλεια και η δυστυχία στρέφουν το βλέμμα μερίδας του κόσμου στα ουράνια, αφ’ ετέρου γιατί τής δίνεται η ευκαιρία κάνοντας μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα να εξαγοράσει τις συνειδήσεις των εξαθλιωμένων κι έτσι με τη βοήθεια και της αριστερής διαφήμισης επιβάλλεται ως φορέας της φιλανθρωπίας και της πλούσιας κοινωνικής δράσης, ενώ δεν είναι άμοιρη ευθυνών για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα.

  12. Ο/Η Left and liberal λέει:

    «STYLING THΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΣΤΑΚΟΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑΣ»

    «Καθημερινή» για Φλαμπουράρη: Εχει την εικόνα του ανθρώπου που κοιμάται στον καναπέ με τηλεόραση ανοιχτή (στον Λιακόπουλο…)

    Αγουροξυπνημένος παππούλης και με χανγκόβερ, γράφει -μεταξύ άλλων- ο «Φαληρεύς» στην «Καθημερινή» για τον Αλέκο Φλαμπουράρη και την επιρροή του στον πρωθυπουργό.

    Το άρθρο του Στέφανου Κασιμάτη εκκινεί από το γεγονός ότι χθες εστάλη λάθος κείμενο από την Αθήνα στους εταίρους, συνδέοντας το γεγονός με τη συμμετοχή του Αλέκου Φλαμπουράρη στη διαμόρφωση της ελληνικής γραμμής στις διαπραγματεύσεις.

    Ακολουθεί απόσπασμα του άρθρου:
    «Eίναι ένα άψογο παράδειγμα αυτού που λέμε σχήμα λιτότητος! «Δεν είναι τόσο δραματικά τα πράγματα, αλλά έστειλαν λάθος κείμενο», δήλωσε ανώνυμος αξιωματούχος των Βρυξελλών προς τους Financial Times, όταν διαπιστώθηκε, χθες το πρωί, ότι η Ελλάδα είχε στείλει… το λάθος κείμενο στους εταίρους. Κανείς μας δεν ξαφνιάζεται, είμαι βέβαιος, από την κολοσσιαία επιπολαιότητα ― διότι ποιος ξεχνά ότι στη διαμόρφωση της ελληνικής γραμμής στις διαπραγματεύσεις μετέχει ο παππούς Αλέκος Φλαμπουράρης; Επόμενο ήταν, λοιπόν, να συνέβαινε κάποτε και αυτό. Ιδού που συνέβη.

    Οι άνθρωποι που μας κυβερνούν, είτε προέρχονται από τη ριζοσπαστική Αριστερά είτε από την καμένη Δεξιά, έχουν ζήσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους σε μια τεχνητή πραγματικότητα, αποκομμένη από τις ανάγκες της ζωής. Είναι πολύ φυσικό, λοιπόν, τώρα με την εξουσία πια στα χέρια τους, η διακυβέρνηση της χώρας να γίνεται σε ένα ύφος «ο χαβαλές στην εξουσία». (Η πρόθεση, φαντάζομαι, ήταν να κάνουν πράξη το σύνθημα «η φαντασία στην εξουσία», από τον περίφημο Μάη του ’68. Αλλά το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται πάντα από τα υλικά που έχεις στη διάθεσή σου…)

    Μέσα στο πνεύμα του κυβερνητικού χαβαλέ, λοιπόν, φαντάζομαι πολύ εύκολα πώς συνέβη τέτοια επιπολαιότητα. Φαντασθείτε και εσείς ένα remake της κινηματογραφικής ταινίας «Μόνος στο σπίτι», με την ουσιώδη διαφορά ότι στον ρόλο του αντιπαθητικού, υπερόπτη και κακομαθημένου πιτσιρικά έχουμε τον συμπαθέστατο παππού Αλέκο. Η όψη του παππού διευκολύνει τη φαντασία μου να ξεδιπλωθεί.

    Οταν τον βλέπεις, σου δίνει την εντύπωση αγουροξυπνημένου παππούλη. Ανοίγει το στόμα του και η πρώτη σου εντύπωση εμπλουτίζεται: και αγουροξυπνημένος παππούλης και με χανγκόβερ! Οσο για αυτό που το έλεγαν styling την εποχή της αστακομακαρονάδας, ο παππούς Αλέκος έχει την εικόνα του ανθρώπου που κοιμάται στον καναπέ με τηλεόραση ανοιχτή (στον Λιακόπουλο…) και το πρωί σηκώνεται όπως έπεσε και αρχίζει τη μέρα του με τα ίδια ρούχα. (Μου προξενεί εντύπωση πώς συμβαίνει και είναι πάντα ξυρισμένος. Μα δεν βαριέται το ξύρισμα;)

    Με όλα αυτά, θέλω να πω ότι οι έννοιες «πρόγραμμα» και «παππούς Αλέκος» είναι ασύμβατες. Ισως, φοβάμαι, να μην έχει καν αντίληψη του χρόνου στην καθημερινότητά του: τρώει όποτε πεινάσει, κοιμάται όποτε νυστάξει, ζει απλά όπως τα αθωότερα πλάσματα του Θεού. Πάω στοίχημα ότι δεν φοράει καν ρολόι. Επομένως, με όσα απίθανα συμβαίνουν με αυτούς, γιατί να μη συνέβη και τούτο: ξέχασαν το Σαββατοκύριακο στο Μαξίμου, κλειδωμένον μέσα, τον παππού! Κάποια στιγμή που κουράστηκε, ξεγλίστρησε αθόρυβα, βρήκε έναν καναπέ και έγειρε. Παρά τα φαινόμενα, δεν ροχαλίζει· κοιμάται σαν πουλάκι ― πού να τον ακούσουν;

    Ξύπνησε λοιπόν κάποια ώρα ο παππούς και τι να έκανε; Να έπαιρνε τηλέφωνο, για να τον βγάλουν; Ντρεπόταν να το κάνει. Κλειδιά του ωραίου οικήματος δεν είχε. (Τόσο τρελοί ώστε να του έχουν δώσει δεν είναι!..) Οπότε είπε να κάνει καμιά δουλειά -θέλει να νιώθει χρήσιμος, βλέπετε- και έστειλε άλλ’ αντ’ άλλων στις Βρυξέλλες. Τα φαντάστηκα αυτά ― το είπα εξαρχής. Με πιάνει ένα ρίγος, ωστόσο, όταν μου περνά η σκέψη ότι, με αυτούς στα πράγματα, τα πιο απίθανα μπορεί είναι πιθανά, ακόμη και αυτό που γράφω παραπάνω…».

    Πηγή: «Καθημερινή» για Φλαμπουράρη: Εχει την εικόνα του ανθρώπου που κοιμάται στον καναπέ με τηλεόραση ανοιχτή (στον Λιακόπουλο…) | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/213296/kathimerini-gia-flampoyrari-ehei-tin-eikona-toy-anthropoy-poy-koimatai-ston-kanape-me#ixzz3e8riBW89

  13. Ο/Η giorgos λέει:

    «… Δέν ύπάρχει λοιπόν θέση στήν Εύρώπη . Είτε θέλοντας είτε μή , ή Ελλάδα μεταπροστατευτικώς θά περάση στόν λεγόμενο (( τρίτο κόσμο )) . Τρίτος κόσμος , σημαίνει μόνιμο ίστορικό μπουσούλιμα καί άπροσμέτρητη πολιτιστική ύστέρηση τού λαού σχετικά μέ τήν ηγεσία . Διαφορές στούς σημερινούς λαούς τού ((τρίτου κόσμου)) , δύσκολα θά βρή κανείς όσο κι’ άν ψάξη . Ολοι τους έχουν έναν κοινό παρανομαστή : τήν ύπανάπτυξη , ώς μόνιμη ίστορική κατηγορία . Εκεί ύπαγόμαστε κι’ έμείς . Οί ((εθνικοφροσύνες )) καί τά ((μιάσματα)) θά ύπάρξουν άπαραίτητα στό μέλλον , περισσότερο απ’ ό,τι στό παρελθόν . Αν αύτά τά έπινόησε ή προστασία , έπειδή έτσι ύπαγόρευαν τά συμφέροντά της , τώρα θά μείνουν σάν μοναδική έπιβιωτική δυνατότης , γιά τήν αύτοσυντήρηση τής ντόπιας όλιγαρχίας , στό καθεστώς τού ((τρίτου κόσμου )) , ή καί τού πέμπτου ! Γιατί κι’ έδώ , ίσως , ίδιότυποι θά βρεθούμε .
    Μία μόνο περίπτωση ύπάρχει γιά νά δεχθή ή Εύρώπη τήν ((ένωση)) : Νά μάς χρησιμοποιήση διαμετακομιστικό σταθμό γιά τίς άγορές τής Ανατολής καί νά παραμείνη ή Ελλάδα στό Δυτικό κόσμο . Τίποτε άλλο . »
    Γεράσιμος Κακλαμάνης 1975

    • Ο/Η Ρόζα Λούξεμπουργκ λέει:

      http://atheofobos2.blogspot.gr/2013/10/0.html

      ΟΛΟΙ 0Ι ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΕΘΑΝΕΙ.. (Ραφαηλίδης)

      Το άρθρο αυτό είναι του αξέχαστου Βασίλη Ραφαηλίδη και δημοσιεύτηκε στο ΕΘΝΟΣ της 12-4-1987. Είναι το 9 κεφάλαιο του βιβλίου «Ελληνες και Νεοέλληνες» στο οποίο ο Ραφαηλίδης συγκέντρωσε τα κείμενα που είχε γράψει έχοντας σαν ερέθισμα γι΄αυτά το βιβλίο του Γερά­σιμου Κακλαμάνη «Επί της δομής του νεοελληνικού κράτους», (έκδοση του συγγραφέα, Αθήνα, 1986).

      ………..

      Αλλά, από το 1844 και μετά, κάθε ελπίδα εκλείπει: Η Ορθοδοξία εισβάλλει για τα καλά στο Κράτος και το Κράτος αρπάζεται από την Ορθοδοξία για να δημιουρ­γήσει τεχνητά «εθνική συνοχή και εθνική υπερηφά­νεια».

      Τούτο το σφιχταγκάλιασμα Κράτους και Ορθοδοξίας συνεχίζεται: Το Κράτος είναι η Εκκλησία και η Εκκλη­σία είναι παρακράτος. Τα πρόσφατα γεγονότα επιβε­βαιώνουν του λόγου το αληθές με τον πιο πανηγυρικό τρόπο: Μόλις το Κράτος έκανε πως αυτονομείται από την Εκκλησία, η τελευταία φρίαξε από οργή. Δε θα ήμασταν υπερβολικοί, αν λέγαμε πως ο προσεχής ελλη­νικός εμφύλιος πόλεμος θα αρχίσει στο προαύλιο κά­ποιας εκκλησίας και θα έχει ως ανομολόγητο αίτημα, απο τη μεριά μεν των «κρατικοφρόνων» τον περιορι­σμό των «κληρικοφρόνων» στα του οίκου τους, από τη μεριά δε των «κληρικοφρόνων» τη συνέχιση του ελέγχου του Κράτους από την Εκκλησία εκ του αφανούς και στο όνομα, πάντα, της «εθνικής ομοψυχίας», που οι παπάδες θα ήταν αδύνατο να καταλάβουν πως δεν είναι συνώνυμο της «θρησκευτικής ομοψυχίας».

      Και με το δίκιο τους. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός πως η Ορθοδοξία, πάνω από έναν αιώνα τώρα, υποκα­θιστά σε τούτο τον έρμο τόπο την ελλείπουσα εθνική συνείδηση, που αντικαταστάθηκε με τη θρησκευτική συνείδηση.

      Κανείς δε θα μπορούσε να κατηγορήσει τους παπάδες για τούτη τη σύγχυση. Δεν είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν Ιστορία και Φιλοσοφία της Ιστορίας, πολύ περισσότερο όταν δε γνωρίζουν καν γράμματα, πέραν των αναγκαίων για την ανάγνωση της Αγίας Γραφής.

      Που, πάλι καλά που δε μας την πρότειναν ως συγ­γραφή αμιγώς ελληνική, προορισμένη να σώσει απο­κλειστικά τους ‘Ελληνες. ‘Ολα θα μπορούσε να τα πε­ριμένει κανείς από ανθρώπους, που ακόμα δεν το πή­ραν απόφαση πως ο Θεός του χριστιανισμού δεν είναι παρά ο Γιαχβέ του ιουδαϊσμού ελαφρώς παραλλαγμέ­νος και πως ο Χριστός ήταν ένας Εβραίος, που απηύ­θυνε τη διδασκαλία του καταρχήν στους Εβραίους. (Ο δημιουργός του χριστιανισμού, νοούμενου ως υπερε­θνική θρησκεία, είναι ο Απόστολος Παύλος, όχι ο Χρι­στός, που δεν είχε καμιά απολύτως πρόθεση να γίνει ιδρυτής θρησκείας).

      Ολόκληρη η ευθύνη για το λανθανόντως θεοκρατικό Κράτος που μας φορολογεί, ωστόσο, πολύ κοσμικά πέ­φτει στο ελληνικό κράτος, που στάθηκε ανίκανο να παρακάμψει το εμπόδιο της πολυεθνικότητας, χρίον­τας τους πάντες «ακραιφνώς» Έλληνες μυστηριωδώς πως και κάνοντας σχεδόν τους πάντες να μεταλαμβά­νουν της ελληνικότητας ομού μετά των Αχράντων Μυ­στηρίων -πράγμα που αποτελεί καθαυτό ένα μεγάλο μυστήριο, που, ωστόσο, δεν είναι δύσκολο να ερμηνευ­θεί με όρους της Φιλοσοφίας της Ιστορίας, της επιστή­μης που ως καθοδηγούσα μεθοδολογική αρχή, λείπει από τους περισσότερους, πολύ άξιους, κατά τα άλλα, ‘Ελληνες ιστορικούς. (Σημειώνουμε πως τον Κακλαμά­νη δε θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε ιστορι­κό, αλλά φιλόσοφο της Ιστορίας. Καιρός είναι να μά­θουμε κι εδώ πως υπάρχει μια τέτοια αυτόνομη και αυ­τάρκης επιστήμη, που δεν πρέπει να συγχέεται με την επιστήμη της Ιστορίας).

      Μ’ αυτά και μ’ άλλα πολλά, η πνευματική ενότητα του ελληνισμού, λέει ο Κακλαμάνης, μεταμορφώθηκε σε ιστορική ενότητα, πράγμα που ουδέποτε για την Ελ­λάδα υπήρξε. Και πώς να «υπάρξει», προσθέτουμε εμείς, όταν η πνευματικότητα συγχέεται σταθερά με τη θρησκευτικότητα και ο παπάς λέγεται και «πνευματι­κός»;

      Πόθεν πνευματικός ο παπάς; Επειδή έχει μια χαλα­ρή, στις περισσότερες περιπτώσεις, σχέση με το Άγιο Πνεύμα; Άλλωστε, το πνεύμα δεν είναι μόνο άγιο, εί­ναι και ανθρώπινο. Και τα ανθρώπινα πρέπει να τα αν­τιμετωπίζουμε με ανθρώπινο πνεύμα. Όπως στη Φυ­σική και τη Χημεία, έτσι και στην Ιστορία και τη Φιλο­σοφία της Ιστορίας, το ‘Αγιο Πνεύμα πολύ μικρό ρόλο παίζει. Παρά ταύτα, εδώ στην ημιθεοκρατική χώρα μας, ακόμα και ένα εργαστήριο Φυσικής θα το εγκαινιά­σει δι’ αγιασμού ο παπάς. Και δεν καταλάβαμε προς το παρόν πώς τόσα χρόνια τώρα, που οι παπάδες εγκαινιά­ζουν δι’ αγιασμού τη νέα σχολική περίοδο δεν τα κατά­φεραν να κάνουν τα σχολεία μας ικανά να παράγουν, εκτός από τούβλα και κούτσουρα, που, βέβαια, είναι μια πρόοδος, αφού πρόκειται για μετάθεση από την ανόργανη στην οργανική ύλη.

      ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ συνεχίζουμε να μαθαίνουμε κολλυ­βογράμματα, όπως έλεγαν τα γράμματα που μάθαιναν στό κρυφό σχολειό, όπου ο μαθητής, διδασκόμενος εν­τός της εκκλησίας, είχε την ευκαιρία να φάει και καμιά χούφτα κόλλυβα, γεγονός που ασφαλώς έπαιξε το ρόλο του στο να θέλει να είναι καλός μαθητής.

      Προτείνουμε, λοιπόν, κατ’ αναλογίαν, να επανεισαχθεί στα σχολεία τούτη η ελληνική και ιστορικά δοκι­μασμένη μέθοδος: Αν στο ισόγειο κάθε σχολείου υπάρ­χει ένα καλό εστιατόριο, όπου οι Ελληνόπαιδες, η «ελ­πίδα του έθνους», θα τρώνε τζάμπα, «υπάρχει κάποια ελπίδα η Ελλάδα να αποκτήσει και Παιδεία, εκτός, από υπουργό Παιδείας. Που αν δεν ήταν μαζί και Θρη­σκευμάτων θα ξυνόταν ολημερίς από αμηχανία».

      Ούτως εχόντων των εκπαιδευτικοθρησκευτικών μας πραγμάτων, όπου τα Θρησκευτικά συνεχίζουν να είναι υποχρεωτικό μάθημα, προφανώς για να μη γίνουν οι Ελληνόπαιδες καλύτεροι’ Ελληνες απ’ ό,τι χριστιανοί, καλό είναι να πηγαίνει κανείς στην Εσπερία, προκειμέ­νου να μάθει γράμματα. Το καλό παράδειγμα το έδωσε έγκαιρα ο Κοραής. Αλλά εδώ, στη χώρα των νεοβαρβάρων, συνεχίζουμε να ειρωνευόμαστε τους σπουδαγμέ­νους στο εξωτερικό και να τους αποκαλούμε «εκτελω­νισμένους» και «εισαγόμενους».

      Βλέπεις, συνηθίσαμε στα κολλυβογράμματα και καθέ­νας που κατάφερε να μάθει γράμματα μας φαίνεται εξαρχής ύποπτος εσχάτης προδοσίας

      ……….

      19 σχόλια:

  14. Ο/Η Διεθνιστής λέει:

    Είναι και αυτό ένα δείγμα γραφής της αστικής παρακμής, ο τρόπος που γράφει ένας ακροδεξιός, σεξιστής (http://www.lifo.gr/now/media/61632), σαν τον Κασιμάτη, όχι απλά αρθρογράφος, αλλά στέλεχος της «ναυαρχίδας» του «σοβαρού» αστικού (εφοπλιστικού) τύπου.

  15. Ο/Η ανώνυμος λέει:

    http://www.iefimerida.gr/news/213912/protofanis-epithesi-kai-apeiles-ston-arka-gia-skitso-sholio-gia-tin-kyvernisi-ton
    Πρωτοφανής επίθεση και απειλές στον Αρκά για σκίτσο-σχόλιο για την κυβέρνηση -Τον κατηγορούν πως χρηματίζεται!

    ——-
    https://el-gr.facebook.com/permalink.php?story_fbid=680150835454415&id=352589524877216
    ARKAS -The Original Page
    13 ώρες · Τροποποιήθηκε ·

    Με εντολή του Αρκα η σελίδα αναστέλλει τις αναρτήσεις μεχρι νεοτέρας.
    Ο Διαχειριστής

    ——-
    https://el-gr.facebook.com/permalink.php?story_fbid=680158088787023&id=352589524877216
    ARKAS -The Original Page
    13 ώρες · Τροποποιήθηκε ·

    Στο κλίμα τής πολιτικής βαρβαρότητας κάποιοι παρεξήγησαν κάποιες αναρτήσεις και έκαναν κακοήθη σχόλια. Έφτασαν σε σημείο να υπαινιχθούν ότι ο Αρκάς χρηματίζεται από συγκεκριμένα κέντρα για τα σκίτσα που αναρτήσαμε. Δεν συμφωνούμε με την απόφαση του Αρκά, αλλά καταλαβαίνουμε απολυτά έναν άνθρωπο που σε όλη του τη ζωή απέφυγε τη δημοσιότητα, να διασύρεται από ανεγκέφαλους επειδή, χωρίς κανένα κέρδος, έδωσε την άδεια να δημοσιεύονται σκίτσα του στο FB

    • Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

      Αὐτὸς εἶναι ὁ ῥωμέικος πολιτικὸς λόγος. Ἡ ὑστερία. Μόνο ἔτσι μπορεῖ κάποιος νὰ ὑπερασπισθῇ τὴν πίστιν του. Ἀπὸ τοὺς παπάδες, στοὺς δασκαλίσκους καὶ χωροφύλακες, ἀπὸ ἐκεῖ στοὺς ἐργατοπατέρες καὶ στὰ τηλεπαράθυρα. Μὲ ἐπιχειρήματα ὑποστηρίζουμε μόνον τὶς ἀπόψεις μας, οἱ ὁποῖες προσαρμόζονται στὴν πραγματικότητα.
      Οἱ συγκεκριμένοι κατήγοροι τί προνόμια ἀπολαμβάνουν; Θέσεις στὸ δημόσιο, μήπως;

  16. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.newsit.gr/ellada/Limeniko-Diapseydei-oti-oi-Toyrkoi-empodisan-tin-THeia-Leitoyrgia-sto-nisaki-Panagia/604991

    Λιμενικό: Διαψεύδει ότι οι Τούρκοι εμπόδισαν την Θεία Λειτουργία στο νησάκι Παναγιά
    Τελευταία ενημέρωση: 01.05.2016 | 09:38

    Πρώτη δημοσίευση: 01.05.2016 | 09:38

    Διαψεύδει το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής δημοσιεύματα ενημερωτικών ιστοσελίδων, σύμφωνα με τα οποία σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής προσπάθησε να εμποδίσει την τέλεση της Θείας Λειτουργίας στη νήσο Παναγιά Οινουσσών, με απειλές από μεγάφωνα και προσεγγίζοντας το νησάκι.

    Δημοσιεύματα στο διαδίκτυο ανέφεραν πως σκάφη της τουρκικής ακτοφυλακής πλησίασαν το νησάκι Παναγιά, στις Οινούσσες και χρησιμοποιώντας απειλές από τα μεγάφωνα, προσπάθησε να εμποδίσει την τέλση της Θείας Λειτουργίας.

    Όπως ανακοίνωσε το Αρχηγείο του Λιμενικού, «ουδεμία σχέση έχουν τα δημοσιεύματα αυτά με την πραγματικότητα».
    _______________________

    Αυτά λέει το επίσημο ελληνικό κράτος.
    Ο κρατικός υπάλληλος όμως μητροπολίτης Καλαμαριάς λέει τα αντίθετα και δεν έχασε την ευκαιρία να σκορπίσει μίσος για τη γειτονική σύμμαχο χώρα στην αναστάσιμη «γιορτή της Αγάπης» παρουσία του υφυπουργού Εξωτερικών και αεροσυνοδού του αγίου Φωτός Αμανατίδη, που εκλέγεται με ψήφους της Εκκλησίας (φαίνεται δεύτερος από αριστερά στην φωτογραφία, η ευσεβής και πάντα ανορθόγραφη romfea δεν τον αναγνώρισε και δεν αναφέρει την παρουσία του) που δεν τον διέκοψε όπως όφειλε για να τον διαψεύσει, χάριν τουλάχιστον του Θεού της Αλήθειας («Εγώ ειμί η Αλήθεια..», Γνώσεσθε την Αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμά ςκλπ). Κι όμως ο κ.Αμανατίδης που παριστάνει τον ευσεβή, ούτε την ιδιότητά του ως καθ’ ύλην αρμόδιου υφυπουργού Εξωτερικών, ούτε την ιδιότητα του βουλευτή, ούτε την ιδιότητα του Αριστερού, ούτε την ιδιότητα του πιστού σεβάστηκε, ούτε την Ειρήνη και την Αλήθεια υπερασπίστηκε και μάλιστα μέσα στο υποτιθέμενο ναό του Θεού της Ειρήνης, της Αγάπης και της Αλήθειας.

    Όσ για τον δεσπότη-δημόσιο υπάλληλο:
    «Χείλη Αρχιερέως ου ψεύδονται» ή κάνω λάθος;
    Ερεύνησε την αλήθεια της πληροφορίας του;
    Πως τόλμησε να πει τέτοιο ψέμα που φέρνει τόσο μίσος την ώρα της Ανάστασης;

    http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/8052-kalamarias-o-xiou-den-upekupse-stis-tourkikes-prokliseis-foto
    Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. Κυριακή, 01 Μάιος 2016
    …………………

    ………………
    Κατά τη διάρκεια της τελετής της Αναστάσεως ανεγνώσθη από τον ίδιο τον Σεβασμιώτατο η ποιμαντορική εγκύκλιος για το Άγιο Πάσχα.

    Ο Σεβασμιώτατος διέκοψε κάποια στιγμή την ανάγνωση και εκτός κειμένου έστειλε αναστάσιμο αδελφικό χαιρετισμό στον Μητροπολίτη Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκο, ο οποίος σθεναρά δεν υπέκυψε στις Τουρκικές προκλήσεις για αποχώρηση από τις Οινούσσες αλλά παρέμεινε στο νησί αναγκάζοντας τελικά, όπως τόνισε ο Σεβασμιώτατος, τους Τούρκους σε αποχώρηση.
    ……………………….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s