Συρακούσες: Οι σοφοί και ο τύραννος

[Ο ευτελισμός της νεοελληνικής αριστερής διανόησης]

Sebastiano Ricci Ο Ιέρων καλεί τον Αρχιμήδη να υπερασπιστεί την πόλη (1720-1730). Δουβλίνο-Εθνική Πινακοθήκη της Ιρλανδίας.

Sebastiano Ricci Ο Ιέρων καλεί τον Αρχιμήδη να υπερασπιστεί την πόλη (1720-1730). Δουβλίνο-Εθνική Πινακοθήκη της Ιρλανδίας.

του Αναγνώστη Λασκαράτου
Γράφω το παρόν από την εξής αφορμή. Τη σιωπή των αριστερών διανοούμενων για την πρωτοφανή μετά τη μεταπολίτευση, με τόσο αστεία δικαιολογία,  λογοκρισία που άσκησαν τα όργανα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό συνέβη ύστερα από απαίτηση ιερέα ο οποίος «ενοχλήθηκε» από μια αθώα καλλιτεχνική δημιουργία απλών γυμνών, χωρίς γενετήσιες ή θρησκευτικές ή άλλες προσβολές. Με την ίδια λογική πρέπει να καλυφθούν άμεσα σχεδόν όλα τα ελληνικά αγάλματα. Η σιωπή αυτή των διανοούμενων, δεν αφορά το συγκεκριμένο μόνο γεγονός, αφορά μια σειρά γεγονότων που δείχνουν πως η υποκρισία και ο ανορθολογισμός διεκδικούν αριστερή ηθική και πολιτική νομιμοποίηση. Είναι θλιβερή η επανάληψη του φαινομένου της Σοβιετίας, όταν η αριστερή διανόηση προσκύνησε και υπηρέτησε την τυραννία, στο όνομα μιας στρατιωτικού τύπου «κοινωνικής Δικαιοσύνης», που μετέφερε τον άξονα της αδικίας από τον ανεξέλεγκτο κληρονομικό και άδικο πλούτο στην κομματική εξουσία. Οι διανοούμενοι σήμερα δεν εξαγοράζονται με φόβο, εξαγοράζονται με προσδοκία ή και με άμεση απόκτηση ωφελημάτων (ο κ.Τσακνής να προσέξει, θα ξεκολλήσει το δεξί χέρι του κ.Ιερώνυμου), επαφιέμενοι στα  πρωτοφανώς αμβλυμμένα ανακλαστικά της κοινωνίας που αποχαυνώνεται από τον εθνολαϊκισμό της αριστεροακροδεξιάς, που παρουσιάζει το επικείμενο δελτίο τροφίμων και καυσίμων ως εθνική αξιοπρέπεια (μέχρι να εφαρμοστεί για να δούμε πόσα απίδια κλπ).

Λέγεται πως ένας καθηγητής είπε στον Χάιντεγκερ όταν αυτός επανέκαμψε στα διδακτικά του καθήκοντα μετά αμια διάλεξη υποστήριξης του ναζιστικού καθεστώτος: «Επέστρεψες από τις Συρακούσες;».

Ο υπαινιγμός αφορούσε το άτυχο πείραμα του Πλάτωνα να εφαρμόσει με τα τρία περιπετειώδη ταξίδια του τη θεωρία του βασιλιά φιλόσοφου στις Συρακούσες, αρχικά στο πλευρό του Διονύσιου του Α΄, και μετά στου γιού του. Ούτε όμως με τον Διονύσιο το νεότερο τα πήγε καλύτερα, γιατί ο καχύποπτος πατέρας του τον είχε κρατήσει για να τον εξουδετερώσει πιο αμαθή και από αριστεροοακροδεξιό πρωθυπουργό της χερσονήσου του Αίμου. O πρώτος Διονύσιος ήταν σαφώς καλύτερος από το γιό του, αφού είχε σπάνιες εκλάμψεις ηθικού μεγαλείου φερόμενος πως χάρισε τη ζωή στους δυο πυθαγόρειους φίλους τον Φιντία και τον Δάμωνα, εκτιμώντας τη γενναιότητά τους και την αγνή φιλία τους. Ο Πλάτωνας διακινδύνευσε σε κάποια από αυτές του τις προσπάθειες ακόμη και να βρεθεί στην ανάγκη να δοκιμάσει στο πετσί του τις θεωρίες του για τους δούλους, αλλά τελικά στάθηκε τυχερός, γιατί εξαγοράστηκε και απελευθερώθηκε.  Δεν πήγε όμως εντελώς στράφι η προσπάθειά του αφού ο Κορίνθιος στρατηγός Τιμολέων κατέλυσε αργότερα την τυραννίδα  του Διονύσιου, ο οποίος μεταφέρθηκε στην Κόρινθο όπου έζησε σαν ιδιώτης ασκώντας βιοποριστικά από τότε το επάγγελμα του δάσκαλου. Στερνή μου γνώση…

Μια παρόμοια περίπτωση, σαφώς με πολύ πιο ασήμαντους πρωταγωνιστές είχε προηγηθεί, αλλά δεν παύει να έχει τη δική της εμβληματική αξία. Ο  γλύπτης Περίλαος ήταν ο καλλιτέχνης των Συρακουσών που βοηθάει τον τύραννο. Ο φοβερός Φάλαρις του ανέθεσε να κατασκευάσει τον περιβόητο όσο και τρομακτικό χάλκινο, κούφιο ταύρο, μέσα στον οποίο ρίχνονταν τα θύματα του τύραννου. Στη συνέχεια άναβαν μια φωτιά κάτω από την κοιλιά του αγάλματος, με αποτέλεσμα ο ταύρος να ψήνει τον άνθρωπο. Ο ‘φιλότιμος’ Περίλαος, προχώρησε πέρα από τις απαιτήσεις του αφεντικού του φτιάχνοντας σωλήνες που κατέληγαν στα ρουθούνια του ταύρο. Από εκεί κάθε φορά που ο μελλοθάνατος κραύγαζε  ο ταύρος έβγαζε μια μελωδία. Ο Φάλαρις πρωτοδοκίμασε τον ταύρο πετώντας μέσα και τελειώνοντας έτσι τον άθλιο κατασκευαστή του. Η σκληρότητα της σικανικής ηγεσίας φάνηκε και αργότερα όταν ο Ερμοκράτης πέταξε τους Αθηναίους εισβολείς αιχμαλώτους στα φοβερά μεταλλεία της μετά την ήττα στον ποταμό Ασσίναρο.

Φανταστική απεικόνιση του Διονύσιου Ι, από το εικονογραφημένο βιβλίο «Promptuarium iconum insigniorum a seculo hominum», του Guillaume Rouillé –Λυών, 1553

Φανταστική απεικόνιση του Διονύσιου Ι, από το εικονογραφημένο βιβλίο «Promptuarium iconum insigniorum a seculo hominum», του Guillaume Rouillé –Λυών, 1553

Η ιστορία αυτή όμως δεν σταμάτησε σε αυτό το εμβληματικό νησί των σοφών και των τυράννων με τον Πλάτωνα. Έχουμε και ένα δεύτερο περιστατικό μετά από χρόνια που σχεδόν κανείς δεν το είδε έτσι, παρ’ ότι κραυγάζει σαν μια παρεμφερής υπόθεση όπου η επιστήμη πλέον, καλείται να συνεργαστεί με την τυραννίδα και καταφάσκει. Ο Αρχιμήδης, ένας μεγάλος και πολυμαθέστατος εφευρέτης είναι ο πρωταγωνιστής μας και ο τύραννος Ιέρωνας o Β΄  ο ηγεμόνας του, ένας όχι κακός για τύραννος, που υμνήθηκε από το Θεόκριτο και προβλήθηκε ως πρότυπο ηγετικών προσόντων από το Μακιαβέλι.

O Aρχιμήδης ανήκε στο περιβάλλον του τύραννου. Φέρεται και ως πιθανός συγγενής του και τότε που τέθηκε το πρόβλημα της καθαρότητας σε χρυσάφι του «στέμματος», το 265-χρονιάς κατάληψης του θρόνου από τον Ιέρωνα μετά από μια στρατιωτική νίκη-ήταν μόλις 22 ετών και κατά πως λέγεται φίλος του γιού του Γέλωνα. Αυτά είναι τα ελαφρυντικά του. Τότε θέλησε ο βασιλιάς να αφιερώσει στο ναό χρυσό στεφάνι, ως ευγνωμοσύνη στους θεούς.

Ήταν σωστό ο Αρχιμήδης να συνεργαστεί; Μπορούσε να κάνει και αλλιώς; Μπορούσε να καλύψει τον κλέφτη, να δηλώσει αδυναμία απάντησης ή να το σκάσει. Τίποτα από τα τρία δεν ήταν εύκολο, σχετική ιστορική εμπειρία αντίστασης  δεν υπήρχε πλούσια και γνωστή, γι’αυτό και κανείς δεν χρέωσε τον Αρχιμήδη με τη ρετσινιά του φιλοτύραννου διανοούμενου.Tι έπαθε ο χρυσοχόος; Αν δεν πρόλαβε να φύγει νύχτα, ούτε ψύλλος στον κόρφο του. Δεν νομίζω πως υπάρχουν μαρτυρίες για την τύχη του, oύτε καν για το όνομά του.

Ως προς την άμυνα της πόλης εκεί θα μπορούσαμε να δούμε το θέμα πατριωτικά, αν δεχθούμε πως ο Αρχιμήδης υπηρέτησε την πόλη και όχι τον ηγεμόνα της, που άλλωστε δεν υπήρχε πια, ο έφηβος Ιερώνυμος, εγγονός του Ιέρωνα, τελευταίος τύραννος της πόλης, είχε δολοφονηθεί λίγο πριν ξεκινήσει η πολιορκία. Ο Πλούταρχος διηγείται πως ο προνοητικός Ιέρωνας είχε ήδη  στρέψει το ενδιαφέρον του σοφού στις πολεμικές μηχανές όταν είδε κάποιες από τις πολλές και φημισμένες και σήμερα επινοήσεις του  «Εκπλαγείς ουν ο βασιλεὺς και συννοήσας της τέχνης την δύναμιν, έπεισε τον Αρχιμήδην όπως αυτώ τα μεν αμυνομένω τα δ’ επιχειρούντι μηχανήματα κατασκευάσῃ προς πάσαν ιδέαν πολιορκίας».

Να κλείσουμε το θέμα μας με δυο, σημαντικά νομίζω, υστερόγραφα.

Πως ακριβώς ανακάλυψε ο Αρχιμήδης την απάτη. Συνήθως όσοι εξιστορούν το θέμα αποφεύγουν να γίνουν πιο σαφείς. Ο Βιτρούβιος προτείνει την πιο απλή εκδοχή, όμως εδώ το ξυράφι του Όκαμ μάλλον πέφτει έξω, αυτή δεν πρέπει να είναι η σωστή. Τοποθετώντας σε δυο ίδια δοχεία γεμάτα με ίδια στάθμη νερού το στέμμα στο ένα και ισοβαρή ποσότητα καθαρού χρυσού στο άλλο, στο δοχείο του στέμματος η στάθμη ανέβηκε λίγο περισσότερο αφού το ασήμι έχει μικρότερη πυκνότητα από το χρυσάφι, άρα μεγαλύτερο όγκο. Απλό αλλά μάλλον ανέφικτο, αφού σε τόση μικρή ποσότητα ο άργυρος δεν θα έδειχνε μετρήσιμη και ορατή με τα με τα μέσα της εποχής διαφορά.

Στα 1586 ο Γαλιλαίος έδωσε τη δική του εκδοχή («La Bilancetta»): Ο Αρχιμήδης ανάρτησε από μια ζυγαριά το στέμμα και μια ισοβαρή ποσότητα καθαρού χρυσού μέχρι να ισορροπήσουν. Στη συνέχεια βύθισε και τα δυο αντικείμενα στο νερό. Βασιζόμενος στην lask20june15cαρχή της Άνωσης που είχε μόλις ανακαλύψει, παρατήρησε πως το στέμμα σαν λιγότερο πυκνό άρα μεγαλύτερου όγκου θα εκτόπιζε περισσότερο νερό, θα δεχόταν άρα μεγαλύτερη άνωση και θα βυθιζόταν εμφανώς λιγότερο από ότι το καθαρό χρυσάφι (ό.έ.δ.).

Το δεύτερο υστερόγραφο συνδέει τον Αρχιμήδη με το κυριότερο θέμα μας, το σκοταδισμό και τη διαφθορά του παπαδαριού. Το περίφημο παλίμψηστο του Αρχιμήδη στα 1229 δέχτηκε την επίθεση κάποιου βάνδαλου καλόγερου Μύρωνα, που το έξυσε και επικάλυψε το αρχαίο κείμενο με προσευχές. Το μνημειώδες αυτό έγγραφο κατέληξε αργότερα στη Βιβλιοθήκη του Μετοχίου του Παναγίου Τάφου στην Κωνσταντινούπολη, μεταφερμένο από τη Σκήτη του Αγίου Σάββα στην Παλαιστίνη. Ο μεγάλος κυνηγός χειρογράφων Κονσταντίν φον Τίσεντορφ, που επισκέφθηκε την Πόλη το 1846 απέσπασε δυο φύλλα από το χειρόγραφο, το οποίο κατέληξε στο Πανεπιστήμιο του Καίμπριτζ.  Το 1998 το πλήρες εύρημα εντοπίστηκε να πωλείται σε πλειστηριασμό του οίκου Christie’s στην Ν.Υόρκη. Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων κινήθηκε δικαστικά, ζητώντας να του αποδοθεί ο κώδικας, με την αιτιολογία ότι είχε κλαπεί από τη βιβλιοθήκη του μετοχίου του στη δεκαετία του 1920. Η δικαστική απόφαση όμως δεν δέχτηκε πως υπήρξε κλοπή, οι καλόγεροι το είχαν πουλήσει. Τελικά ο περιήλθε για δύο εκατομμύρια δολάρια σε κάποιον ανώνυμο συλλέκτη, ο οποίος το παρέδωσε στο Walters Art Museum της Βαλτιμόρης για συντήρηση, ψηφιοποίηση και μελέτη. Η Ελλάδα είχε και τότε λεφτά μόνο για πολεμικά ελικόπτερα, για μισθούς ιερέων και για υποδοχές άγνωστης ταυτότητας οστών με τιμές αρχηγού κράτους.

Η Ιερά Παράδοση του Έθνους των Ρωμιών παραμένει ανέπαφη και σήμερα η αθώα χώρα ετοιμάζεται να εγκαταλείψει την αμαρτωλή Ευρώπη, οδεύουσα προς ανατολικές «ευρασιατικές» (!) ατραπούς, μακριά από επιβλαβή ορθολογιστικά αρχιμήδεια θεωρήματα και από επικίνδυνες πλατωνικές ιδεοληψίες για φιλόσοφους βασιλιάδες. Ένας πολυμαθής πρωθυπουργός, απόφοιτος, μετά από 10χρονη ευδόκιμη σπουδή, του Πολυτεχνείου, με την ευχή του Αρχιεπισκόπου του και κάτω από τη σιωπή της αριστερής διανόησης, θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Advertisements
This entry was posted in Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, κοινωνία/πολιτική, Logos. Bookmark the permalink.

9 Responses to Συρακούσες: Οι σοφοί και ο τύραννος

  1. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Έ όχι κι έτσι, φτάνουν πια οι φασίζουσες απειλές των εχθρών της Δύσης, των ανίερων ετερόκλητων «αντιμνημονιακών» συμμαχιών.

    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2015/06/blog-post_651.html

    Ας μην επιτρέψουμε ξανά το μαγάρισμα της πλατείας Συντάγματος από τους δοσίλογους και τα τσιράκια τους..
    Από ΒΑΘΥ , Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2015 | 9:29 μ.μ.

    Γράφει ένας «αηδιασμένος»

    Αδέλφια, είμαι τσαντισμένος… ΠΟΛΥ τσαντισμένος… και αηδιασμένος… όσο δεν πάει άλλο…
    Ακόμη το φυσάω και δεν κρυώνει το γεγονός ότι επαναπαυθήκαμε στη γραφικότητα κάποιων νεοφιλελέρων ευρωλάγνων τύπου Βλήμερου, Ελιάς Ζερβού και δεν οργανώσαμε δυναμική ΑΝΤΙ-ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ στη συγκέντρωση που θα έκαναν οι θεραπαινίδες των γερμανών με αποτέλεσμα οι πασοκονεοδημοκράτες-ποταμίσιοι ΔΟΣΙΛΟΓΟΙ, να γεμίσουν το Σύνταγμα με ό,τι πιο ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟ, ΛΟΥΜΠΕΝ, παρασιτικό, θρησκόληπτο, αμόρφωτο, πελατειακό, λαμογίστικο, μισθοφορικό, ανθρώπινο ευρω-σκουπίδι έχει ο τόπος!

    Αδέλφια αφήσαμε μαζί με τους αυλοκόλακές τους να παρελάσει στο Σύνταγμα όλο το νεοφιλελεύθερο-φασιστικό καννιβαλικό σκυλολόι που κυριολεκτικά ΚΑΤΕΔΙΔΕ στην Τρόικα προς κατεδάφιση τα εργασιακά, ασφαλιστικά, πολιτικά και κάθε είδους δικαιώματα που κέρδισε ο λαός μας με τόσο αίμα και αγώνες για πολλά χρόνια….

    Αδέλφια αφήσαμε να κοπρίσει το Σύνταγμα όλο το ΠΡΟΔΟΤΑΡΙΟ του γερμανοδοσιλογικού-ντόπιου λουμπενοαστικού κατεστημένου, από το σχιζοφρενή ελ-λαδέμπορα μπουμπούκο ως το Μίχαλο… το Σύνταγμα που ΕΜΕΙΣ πριν από κάποια χρόνια γεμίζαμε παρά το ξύλο και τα χημικά από τους ταγΜΑΤασφΑΛΗΤΕΣ… το Σύνταγμα που κάποτε, την εποχή της εποποιίας της Εθνικής Αντίστασης ΚΑΘΑΓΙΑΣΑΝ με τον αγώνα και το αίμα τους οι ηρωίδες και οι ήρωες του ΕΑΜ…

    Αδέλφια… ντρέπομαι για λογαριασμό ΜΑΣ… αντί οι δοσίλογοι, τα καπιταλόσκυλα και οι ρουφιάνοι τους να είναι έντρομοι, χωμένοι στις τρύπες τους, μαγάρισαν το Σύνταγμα των αγώνων και του αίματος του λαού μας δίχως να ανοίξει μύτη…

    Μαγάρισαν μαζί με το Σύνταγμα τα αναρίθμητα θύματα της μνημονιακής σφαγής, ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ: 10.000 αυτόχειρες, 17.700 άστεγοι (μόνο στην Αττική), 1.500.000 επίσημοι άνεργοι, 1.000.000 απλήρωτοι εργαζόμενοι, 300.000 νεομετανάστες, τα 4/5 της κοινωνίας στα όρια της εξαθλίωσης…

    Δεν ξέρω τί θα κάνετε εσείς…
    Αλλά στην επόμενη μάζωξή τους θα είμαι ΕΚΕΙ… έστω και μόνος θα σταθώ απέναντι στη ζωοπανήγυρή τους…
    και δεν θα κάτσω με σταυρωμένα χέρια να βλέπω τους δοσιλόγους και τα τσιράκια τους να κοπρίζουν το χώρο της πλατείας Συντάγματος και του Ηρώου του Αγνώστου Στρατιώτη, τη συνείδηση και τη μνήμη μας.

    Ας αποφασίσει ο καθένας μόνος του αν θα ανεχθεί ξανά να τρώει ο ίδιος, ο λαός του κι η ιστορία του τις φτυσιές των ευρωλάγνων… εγώ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑ για πάρτη μου…

    Ενυπόγραφο κείμενο που μας ήρθε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο

  2. Ο/Η Ευρασιατικά και τσιπρέϊκα λέει:

    http://www.makeleio.gr/?p=317561

    ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΜΟΣΧΑ: ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΡΩΣΟ ΟΜΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΜΕΝΤΒΕΝΤΕΦ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΜΟΣΧΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟ ΕΙΧΕ Ο ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ! – “ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ ΜΕ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ” (ΦΩΤΟ)
    Δημοσιεύθηκε: 09/04/2015 16:49
    Comments: 7

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    ΕΛΛΗΝΙΚΑ-ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ:

    Δρ. Αλέξη τι έχει το DNA των Ελλήνων που τους δίνει τις παρακάτω ιδιαιτερότητες (που προφανώς δεν έχουν πολλοί άλλοι λαοί), γι’αυτό και οι (Νέο)Έλληνες πρέπει να είναι υπερήφανοι;
    Η Βιολογία κρέμεται από το στόμα σας και περιμένει:

    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=714603
    «Η Ελλάδα δίνει σπουδαία και γενναία μάχη αυτούς τους μήνες, περνά μεγάλη οικονομική κρίση και οικονομικές δυσκολίες. Αλλά εσείς γνωρίζετε από δυσκολίες. Τις έχετε ξεπεράσει και έχετε σταθεί στα πόδια σας. Είναι βασικό χαρακτηριστικό του ελληνισμού, όταν έχουμε στόχο και αξίες, ακόμη και τις μεγαλύτερες δυσκολίες να τις ξεπερνούμε» σημείωσε ο πρωθυπουργός.

    Επισήμανε ότι «αντλεί κανείς δύναμη από το γεγονός ότι έχει δίκαιο» και τόνισε ότι «προσπάθεια όλου του ελληνισμού και ελληνικού λαού είναι να ξανακάνουμε κυρίαρχη χώρα την πατρίδα μας και ο λαός να ζει με αξιοπρέπεια. Να είστε περήφανοι που είστε Έλληνες».
    ______________
    Οδήγα μας Αλέξη:

    «Είμαστε λαός που ξέρει να βρίσκει νέα, ασφαλή λιμάνια».
    _________________

    Πόσες γλώσσες ξέρεις να μιλάς;
    ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΝ:

    https://left.gr/news/al-tsipras-stin-agia-petroypoli-na-anoihtoyme-se-neoys-orizontes#sthash.d1lkaTxn.7Sev3ORs.dpuf

    «Σε μια δύσκολη περίοδο οι Έλληνες επιχειρηματίες μπορεί να γίνουν πρωτοπόροι στην ανακάλυψη νέων οριζόντων» υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας. «Εσείς να μας τραβάτε από το μανίκι» τόνισε χαρακτηριστικά.«Το ελληνικό δαιμόνιο κατάφερε να μεγαλουργήσει όταν έφυγε από τα στερεότυπα» σημείωσε και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα ανήκει μεν στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά πρέπει να ανακαλύψουμε και τον νέο κόσμο που αναπτύσσεται ταχύτατα γύρω μας. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει γέφυρα ανάμεσα στον παραδοσιακό κόσμο και τις αναδυόμενες νέες οικονομίες». Ο πρωθυπουργός σημείωσε ακόμη ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί να ανοίξει δρόμους που θα δώσουν νέα δυναμική στην ελληνική οικονομία.
    _________________________

    ΕΥΡΑΣΙΑΤΙΚΑ-ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΙΚΑ

    http://www.iefimerida.gr/news/212805/o-tsipras-apo-tin-agia-petroypoli-apeilei-tin-eyropi#ixzz3dbBe7x2q
    Τσίπρας:

    «Η Ευρασιατική Ενωση αποτελεί ένα δυνητικό παράδειγμα νέων δομών παραγωγής πλούτου»
    ____________________

    Η Διεθνής Πολιτική και το Ευρασιατικό όραμα

    Διάλεξη του Αλεξάντρ Ντούγκιν που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Η Εξωτερική Πολιτική της Ρωσίας» του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά. Η διάλεξη πραγματοποιήθηκε στις 12 Απριλίου 2013.
    …….
    Νίκος Κοτζιάς (συντονιστής): Καλώς ήρθατε. Μπορείτε να ξεκινήσετε.
    ___________________
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=433407

    Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

    ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΝΤΟΥΓΚΙΝ: ΠΡΟΣΩΠΟ-ΚΛΕΙΔΙ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ. Ο ΕΞ ΑΠΟΡΡΗΤΩΝ ΤΟΥ ΡΩΣΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΣΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΡΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΡΩΣΙΑΣ

    Ο εθνικιστής σύμβουλος του Πούτιν και οι σχέσεις του με τη Χρυσή Αυγή

    Του ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΡΗΓΟΡΗ
    Η γεωπολιτική, «επιστήμη» του ιμπεριαλισμού, μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ βγήκε από το περιθώριο για να δημιουργήσει μια νέα τάξη σε ένα ρευστό κόσμο που επαναδιαμορφώνει τις μεταψυχροπολεμικές ισορροπίες του. Ο Ντούγκιν είναι από τους διασημότερους σήμερα υπηρέτες της, οραματιζόμενος την επανασύσταση της ρωσικής αυτοκρατορίας υπό την καθοδήγηση ενός ισχυρού ηγέτη

  4. Ο/Η Mίμης ο σιδεράς λέει:

  5. Ο/Η Mίμης ο σιδεράς λέει:

    http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=104351

    To χαμένο χειρόγραφο (παλίμψηστο) του Αρχιμήδη

    Ο νέος αγοραστής του περίφημου παλίμψηστου του Αρχιμήδη δεν είναι, όπως αρχικά φημολογήθηκε, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς, ήδη κάτοχος αρκετών αξιόλογων κειμηλίων. Αυτό υποστηρίζει με δηλώσεις του προς «Το Βήμα» ο διευθυντής του Τμήματος Χειρογράφων του οίκου δημοπρασιών Christie’s Φελίξ ντε Μαρέζ Ονιενς, τονίζοντας ότι «ο νέος αγοραστής δεν πρόκειται να κρατήσει το χειρόγραφο σε αφάνεια, όπως οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες του». Αρνείται να αποκαλύψει το όνομά του αλλά αναφέρει ότι είναι «αμερικανός συλλέκτης».

    Γνωστοποιώντας τη στάση που θα κρατήσει ο οίκος Christie’s σε μια πιθανή δίκη, τονίζει με έμφαση ότι «για μας η υπόθεση τελείωσε από τη στιγμή που πωλήσαμε το χειρόγραφο». Ο δικηγόρος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων Σίμος Δήμας επισημαίνει ότι, «σύμφωνα με τη νομοθεσία της Νέας Υόρκης, τα κλοπιμαία δεν μπορούν να πωληθούν, ακόμη και αν ο πωλητής δεν είναι ο ίδιος κλέφτης». Ο ελληνοαμερικανός δικηγόρος δηλώνει προς «Το Βήμα» από την πλευρά του: «Θα προχωρήσουμε σε αγωγή διεκδίκησης του παλίμψηστου. Εχουμε τα ονόματα των Γάλλων που κατείχαν το χειρόγραφο και όταν γίνει η δίκη θα αποκαλυφθεί και το όνομα του αμερικανού αγοραστή».

    «Ενα δευτερόλεπτο» ζητεί ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη Χαράλαμπος Μάνεσης από τον συντονιστή της δημοπρασίας του γνωστού οίκου Christie’s της Νέας Υόρκης. Η αγωνία των περίπου 150 θεατών βρίσκεται στο αποκορύφωμά της. Ο αγέλαστος Αμερικανός που κατευθύνει τη διαδικασία, ενώ επαναλαμβάνει το χρηματικό ποσό, φαίνεται ότι προσπαθεί να δώσει κάποια περιθώρια χρόνου στον έλληνα πρόξενο. «Μιλά με εξωτερικό» αναφέρει σε μια στιγμή και στην αίθουσα ξεσπούν αυθόρμητα γέλια.

    Στην καλαίσθητη, γεμάτη γούστο και φαντασία, αίθουσα, μόλις ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος που σηματοδοτεί το τέλος μιας δημοπρασίας, το κοινό χειροκροτεί. Ο Βρετανός Σάιμον Φιντς, κρατώντας στο χέρι του τον αριθμό συμμετοχής 169, είναι ο αγοραστής του παλίμψηστου περγαμηνού χειρογράφου του Αρχιμήδη, που είναι τοποθετημένο μέσα σε γυάλινη θήκη, ακριβώς δίπλα από τον λαλίστατο δέκτη των προσφορών.

    Το προηγούμενο βράδυ το ομοσπονδιακό δικαστήριο, μετά από μήνυση που είχε υποβάλει ο δικηγόρος Σίμος Δήμας (ενεργό μέλος της ομογένειας αλλά και γνωστός για τις μηνύσεις του κατά της Αρχιεπισκοπής Αμερικής τόσο επί εποχής Ιακώβου όσο και επί εποχής Σπυρίδωνα) για λογαριασμό του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, αποφάσισε ότι δεν είναι αποδεκτή η προσφυγή για να ακυρωθεί η δημοπρασία για το παλίμψηστο του Αρχιμήδη. Ο δικαστής τόνισε ότι, «σύμφωνα με τον υπάρχοντα νόμο, ο ιδιοκτήτης έχει καθαρό τίτλο για να πωλήσει το χειρόγραφο και η πώληση θα γίνει κανονικά, όπως έχει προγραμματισθεί».

    ++++++++++++

    Aπαξιωτική απόφαση και περιφρονητικά σχόλια για το πατριαρχείο:

    http://www.lix.polytechnique.fr/Labo/Ilan.Vardi/archimedes.html

    Princeton University was going to make a bid to buy the manuscript, but backed out when the Greek Orthodox church made a claim that they were the rightful owners. In fact, they made an attempt to reclaim the palimpsest as indicated by the following press release from Christie’s, October 29, 1998:

    «Christie’s is pleased to inform its clients that the Federal Court in New York last night denied a motion by the Greek Orthodox Patriarchate of Jerusalem to enjoin this afternoon’s sale of the Archimedes Palimpsest. The judge ruled that under the applicable law our consignor has clear title to sell the manuscript, and the sale will take place as scheduled.»

    Returning this document to the church is absurd. What would they do with it. Perhaps they wanted to overwrite it again

    Christie είναι στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει τους πελάτες της ότι το ομοσπονδιακό δικαστήριο στη Νέα Υόρκη χθες το βράδυ αρνήθηκε μια πρόταση από το Ελληνικό Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Ιερουσαλήμ για να εμποδίσει την πώληση σήμερα το απόγευμα του παλίμψηστου. Ο δικαστής έκρινε ότι βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας ο εκπρόσωπός μας έχει καθαρό τίτλο για να πουλήσει το χειρόγραφο , και η πώληση θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα . »

    Επιστρέφοντας το έγγραφο αυτό στην εκκλησία είναι παράλογο . Τι θα κάνουν με αυτό . Ίσως το ξαναεπικαλύψουν…
    *****************************************************

    Archimedes Palimpsest is a palimpsest (ancient overwritten manuscript) on parchment in the form of a codex (hand-written bound book, as opposed to a scroll). It originally was a 10th-century Byzantine copy of an otherwise unknown work of the ancient mathematician, physicist, and engineer Archimedes. The manuscript currently belongs to an American private collector.

    The most remarkable of the above works is The Method, of which the palimpsest contains the only known copy.
    In his other works, Archimedes often proves the equality of two areas or volumes with Eudoxus’ method of exhaustion, an ancient Greek counterpart of the modern method of limits. Since the Greeks were aware that some numbers were irrational, their notion of a real number was a quantity Q approximated by two sequences, one providing an upper bound and the other a lower bound. If you find two sequences U and L, with U always bigger than Q, and L always smaller than Q, and if the two sequences eventually came closer together than any respecified amount, then Q is found, or exhausted, by U and L.

  6. Ο/Η eklag λέει:

    Ρε μπα και τους πληρώνει κανείς;
    Μ’ αυτά και μ’ αυτά θα τον λατρέψουμε στο τέλος τον Αλέξη!
    Λυσσάξτε τσαούσες!

  7. Ο/Η Αδ.Κοραής λέει:

    http://www.mixanitouxronou.gr/filakistike-poulithike-os-doulos-ke-kindinefse-i-zoi-tou-anazitontas-to-vasilia-filosofo-i-peripeties-tou-platona-sti-sikelia/

    Φυλακίστηκε, πουλήθηκε ως δούλος και κινδύνευσε η ζωή του, αναζητώντας τον «βασιλιά φιλόσοφο». Οι περιπέτειες του Πλάτωνα στη Σικελία

    Το πρώτο μεγάλο ταξίδι του Πλάτωνα, πραγματοποιείται στην Κάτω Ιταλία και τη Σικελία τα έτη 398-390 π.Χ. . Εκεί γνωρίζει τον τύραννο των Συρακουσών Διονύσιο Α΄ και στη προσπάθεια να πραγματώσει τη πολιτική του θεωρία, αποδέχεται να εκπαιδεύσει τον άρχοντα στη φιλοσοφία και την πολιτική.
    Το αποτέλεσμα δεν ήταν επιτυχές και ο Πλάτων έφυγε από τις Συρακούσες.
    Δύο θεωρίες αιτιολογούν την αποχώρησή του. Η μία υποστηρίζει ότι ο τύραννος δεν ήταν πρόθυμος να εντρυφήσει στην φιλοσοφία, ενώ η άλλη, με ψήγματα μάλλον αλήθειας, αναφέρει πως ο Πλάτων συμμετείχε σε ένα αποτυχημένο πραξικόπημα κατά του Διονυσίου.
    Συνέπραξε με τον Δίωνα που ήταν αδελφός της γυναίκας του Διονυσίου. Η κατάληξη του αποτυχημένου πραξικοπήματος ήταν να πουληθεί ο μαθητής του Σωκράτη ως δούλος, στην Αίγινα.

    Το δεύτερο ταξίδι πραγματοποιείται τα χρόνια 367-365 π.Χ. και ενώ έχει μεσολαβήσει η ίδρυση της Ακαδημίας του Πλάτωνα το 387 π.Χ.
    Ο Διονύσιος Β΄ διαδέχεται τον πατέρα του το 367 π.Χ. και ο Δίων ανακαλεί τον Πλάτωνα, ο οποίος με μοναδικό στόχο την απόδειξη της θεωρίας που είχε ήδη διαμορφώσει στη Πολιτεία, δέχεται το προσκλητήριο με τραγικά αποτελέσματα.
    Άλλωστε ο κίνδυνος των Καρχηδονίων ήταν εμφανής και οι αδυναμίες του διαδόχου σε διοικητικό επίπεδο πολλές.
    Ο τύραννος επιβάλει μία ιδιαίτερα σκληρή διοίκηση. Ξεσπούν έτσι συγκρούσεις μεταξύ του Διονυσίου Β΄ και του Δίωνα και τελικά ο τύραννος νικά και εξορίζει τον Δίωνα. Τότε απαγορεύει την έξοδο του φιλοσόφου από το νησί.
    Τελικά θα τον αφήσει να γυρίσει στην Αθήνα με τον όρο να επιστρέψει στη Σικελία, όταν εξομαλυνθούν τα πράγματα.

    Το τελευταίο ταξίδι του Πλάτωνα στη Σικελία θα γίνει το 361 π.Χ. .
    Τα πράγματα τότε στη περιοχή ήταν ήρεμα και ο τύραννος θα ανακαλέσει τον φιλόσοφο.
    Ο Πλάτων, που ακόμα πιστεύει πως θα εφαρμόσει τις ιδέες του, συμφωνεί να επιστρέψει εάν επιτραπεί στον Δίωνα να γυρίσει από την εξορία.
    Ο Διονύσιος Β΄ όμως δεν είχε πραγματική διάθεση να συνεργαστεί, αλλά παρασυρμένος από ματαιόδοξες σκέψεις θέλησε να κρατήσει τον Πλάτωνα στην Σικελία για να δημιουργήσει μία αυλή φιλοσόφων. Μερικοί πιστεύουν πως τον φυλάκισε και πάλι ή ότι του απαγόρευσε την έξοδο από την περιοχή. O ίδιος ο σοφός παρατηρεί:

    ‘’Κατόπιν δε η ζωή η δική μου και του Διονυσίου ήταν, εγώ μεν να βλέπω έξω σαν το πουλί, που θέλει να πετάξει από το κλουβί του, αυτός δε να συλλογίζεται με ποιο τρόπο θα με φοβίσει χωρίς να μου δώσει τίποτε από τα πράγματα του Δίωνα. Κι όμως λέγαμε σε όλη τη Σικελία ότι είμαστε φίλοι.’’ (Έβδομη Επιστολή 347e – 348a/I, 322)
    platon sikeliaΣίγουρα, πάντως, η σωματική του ακεραιότητα απειλήθηκε από τους σωματοφύλακες του Διονυσίου. Τότε αναγκάζεται να εγκαταλείψει την Ακρόπολη και να ψάξει αλλού στέγη. Γράφει χαρακτηριστικά στην Έβδομη Επιστολή:

    ‘’Και λοιπόν εγώ κατοικούσα έξω από την Ακρόπολη μέσα στους μισθοφόρους. Ερχόμενοι δε μπροστά μου και άλλοι πολλοί και οι άνθρωποι της υπηρεσίας, οι οποίοι ήταν συμπολίτες μου από την Αθήνα, μου έλεγαν, ότι συκοφαντήθηκα μπροστά στους πελταστές και μερικοί με απειλούσαν ότι αν με συλλάβουν κάπου θα με εξοντώσουν.’’ (Έβδομη Επιστολή 350a/I, 324)

    Τελικά, με την επέμβαση του Αρχύτα, ο Πλάτων γυρίζει στην Αθήνα το 360 π.Χ.
    Σε τούτο το ταξίδι πολλοί Ακαδημικοί ενεπλάκησαν και σκοτώθηκαν στις εμφύλιες διαμάχες, που ξέσπασαν μεταξύ του τυράννου και του Δίωνα, ο οποίος τελικά το 354 π.Χ. θα καταλάβει και την εξουσία.

    Αυτά ήταν τα ταξίδια του Πλάτωνα στη Σικελία. Ταξίδια που τον γέμισαν απογοητεύσεις και προσωπικές πικρίες. Ποτέ δεν κατάφερε να βρει στο πρόσωπο των δύο Διονυσίων τον φιλόσοφο-βασιλέα που περιέγραψε στην Πολιτεία του. Μετά τον θάνατο του Σωκράτη αυτά τα ταξίδια ήταν το δεύτερο ισχυρό πλήγμα που δέχτηκε ο Πλάτων. Το σίγουρο είναι ότι προσπάθησε πολλές φορές να φέρει στον κόσμο την πολιτική του θεωρία. Το γεγονός ότι τα αποτελέσματα και οι άνθρωποι δεν τον δικαίωσαν δεν ματαιώνει τη μεγάλη του προσπάθεια.

    [1] Πλάτων, Ο Άνθρωπος και το Έργο του, A.J. Taylor, Εκδόσεις Μ.Ι.Ε.Τ. Αθήνα 1992,

    Το κείμενο είναι του αναγνώστη μας: Ιωάννη Χουντή, φοιτητή του Τμήματος της Ελληνικής Φιλολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s