Όπου ‘ΑντιΕξουσιο’-Μπάχαλοι τιμωρούν (και πάλι) πόλη και ανθρώπους

 [«Η βαναυσότητα επεκτείνεται και μοιάζει να μην ακούει κανέναν, ούτε τους «κοινωνιολόγους» της Αριστεράς ούτε τους «αστυνόμους» της Δεξιάς»]

ro28may15

Μία εκ των επαναστατικών πράξεων «των παιδιών»…

Έχουμε γράψει αρκετές φορές για αυτόν τον γενικευμένο μηδενισμό υπό το μανδύα της «ΑντιΕξουσίας» όπως και για την παιδική χαρά «Η Πρώτη Φορά» και πως έως τώρα έχει αντιμετωπίσει το φαινόμενο. Με το δικό μας, αν θυμάστε, το «Κάτω τα χέρια απ’ τους αγωνιστές» (χε-χε) – και πως «έπρεπε» να συνεδριάσει αλλού η Πρυτανεία προκειμένου να μην στεναχωρήσουμε «τα παιδιά»… Ορισμένοι (αρκετοί) μέσα στον αιθεροβάμονα ανορθολογισμό τους, ονομάζουν κοινούς φυλακισμένους τρομοκράτες-ποινικούς ως… πολιτικούς κρατούμενους. Έφτασαν στο σημείο, και μάλιστα μέσα στη βουλή να ακουστεί από γνωστό «αναρχικό» βουλευτή, το τραγελαφικό «αγωνιστές της ένοπλης πάλης«. Μετά από 18 ολόκληρες μέρες ξάπλας στο ΕΜΠ, οι αρχές εδέησαν να τους κάνουν έξωση.

Να θυμηθούμε και την ανακοίνωση της «υπεύθυνης» νεολαίας Συριζα για την παραπάνω περίπτωση: «Παρόλη τη διαφωνία μας με τον τρόπο που η συγκεκριμένη δράση αποφασίστηκε και υλοποιήθηκε, θεωρούμε – πρώτα και κύρια – απαράδεκτη οποιαδήποτε απόπειρα επέμβασης των ΜΑΤ με στόχο την εκκένωση της Πρυτανείας»

Προ ημερών ομάδα ‘ΑντιΕξουσιο’-Μπάχαλων μάλιστα, σταμάτησε ένα εν κινήσει τρόλεϊ, κατέβασε τον κόσμο και στη συνέχεια έβαλε φωτιά στο όχημα. Η πυροσβεστική έφτασε άμεσα στο σημείο και περιόρισε τη φωτιά, με αποτέλεσμα το τρόλεϊ να υποστεί μικρές υλικές ζημιές.
Ακολούθως η ομάδα των πενήντα περίπου ατόμων αποχώρησε προς το Πολυτεχνείο (είδατε το πανεπιστημιακό άσυλο πως χρησιμοποιείται;) και μέσω της πύλης της Τοσίτσα για αρκετή ώρα πετούσε μολότοφ και πέτρες προς τις δυνάμεις της αστυνομίας που βρίσκονταν εκεί…

Διαβάστε προσεκτικά τα παρακάτω:

Για αυτούς που έκαψαν το τρόλεϊ
Η επιθυμία για συλλογική τιμωρία της πόλης και των ανθρώπων της

Το μίσος για το τρόλεϊ
Τρόλεϊ φωτισμένο σαν βιτρίνα
σχίζει τη νύχτα. Ηλεκτρισμός,
καλώδια και ρόδες. Κίτρινο, μαύρο –
και κόκκινη η ακτινογραφία του.
(Η ζωή όμως δεν αστειεύεται.
Σε ράβει με τα δόντια σε τσουβάλι.)
Από τη συλλογή του Γιάννη Κοντού, «Τα Οστά», Κέδρος, 1986.

Aπό τον Νικόλα Σεβαστάκη στη Lifo
Αυτοί που έκαψαν το τρόλεϊ το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου θα αγνοούν ασφαλώς το ποίημα του Γιάννη Κοντού. Γι’ αυτούς το τρόλεϊ, όπως και o τοίχος, το παγκάκι, ο φανοστάτης, όπως όλα τα αντικείμενα της πόλης, είναι επιφάνειες της εξουσίας. Είναι κρατικά ή ιδιωτικά «εμβλήματα» του συστήματος· όγκοι εν κινήσει ή ασάλευτοι, δίχως μνήμη και δίχως νόημα.

Βλέποντας παντού το Σύστημα ως την αόρατη ουσία ενός κόσμου σε απόλυτη παρακμή, οι πυρπολητές του τρόλεϊ αρχίζουν να μην ξεχωρίζουν πια τίποτα: η ίδια η κανονική ζωή στην αμφίβολη, κουτσουρεμένη της καθημερινότητα έχει γίνει εχθρός. Ο Εχθρός. Και ποιος είναι πια φίλος; Όλα πλέον είναι ύποπτα γιατί ενδίδουν στην άτιμη τη ρουτίνα, γέρνοντας στο κάθισμά τους όπως οι επιβάτες του τρόλεϊ και των αστικών λεωφορείων.

Αυτό το σχήμα της γενικευμένης εχθρότητας μαζί με την αδυναμία να αναγνωρίσει κανείς τα σκεύη καθημερινής χρήσης, τη φθαρτή ύλη της ζωής, αυτό είναι μηδενισμός.

Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του είναι μια ιδιαίτερη βία. Θα έλεγε κανείς μια ανάλαφρη και δίχως συναίσθηση άσκηση βαναυσότητας. Κυρίως όμως η βαθιά περιφρόνηση για τον δημόσιο χώρο των Πολλών. Με το πρόσχημα ότι το ένα ή άλλο πράγμα ή θεσμός είναι άσχημο, αλλοτριωμένο και συνένοχο στο έγκλημα, αυτός ο βανδαλιστικός οίστρος σπεύδει να χαρεί την καταστροφή ως ελευθερία. Χωρίς καμιά διάθεση να ομορφύνει τον βιωμένο κόσμο, σπεύδει στο αντίθετο: να στρέψει την ασχήμια στα άκρα. Χωρίς επιθυμία να απαλύνει το βάρος της κρίσης, ονειρεύεται τις καθαρτήριες φωτιές της κολάσεως.
Σε αυτόν το «μητροπολιτικό μηδενισμό» το βρόμικο οφείλει, λοιπόν, να γίνει πιο βρόμικο ακόμα, τα σκουπίδια να βγουν από τους κάδους και τις κρυψώνες τους, τα λάστιχα και τα πλαστικά να απελευθερώσουν στην ατμόσφαιρα τους τοξικούς τους ατμούς. Έτσι πιστεύουν πως «ξεσκεπάζεται» η κρυμμένη ουσία του συστήματος ως ασχήμια και δυσωδία.

Θυμάμαι πριν από κάποια χρόνια την πυρπόληση των συρμών του Ηλεκτρικού. Και τότε η ίδια αδιαφορία για τις υποδομές της αστικής ζωής και κοινωνικότητας. Η επιθυμία για συλλογική τιμωρία της πόλης και των ανθρώπων της.

Το παράδοξο της χώρας είναι η διείσδυση αυτού του μηδενισμού στο πανεπιστήμιο. Η απαλλοτρίωση τόπων της πανεπιστημιακής ζωής από τους όψιμους αποκεφαλιστές αγαλμάτων και πυρπολητές. Από κει βγήκαν για να απειλήσουν τον οδηγό και να διώξουν το «κοπάδι» (έτσι αποκαλούν τους πολίτες στα κείμενά τους). Για να ταπεινώσουν ένα διαβολικό μέσο της καθημερινής τριβής όπως το τρόλεϊ.

Από κει βγήκαν για να απειλήσουν τον οδηγό και να διώξουν το «κοπάδι» (έτσι αποκαλούν τους πολίτες στα κείμενά τους). Για να ταπεινώσουν ένα διαβολικό μέσο της καθημερινής τριβής όπως το τρόλεϊ.

Αν μπορούσαν μόνο να υποψιαστούν πως «Οι χαμηλές ομιλίες στα τρένα / χρυσάφι για το μέλλον»* , ίσως και να δίσταζαν για μια στιγμή. Έστω για λίγο μπορεί να είχαν κάποιους ενδοιασμούς. Αλλά το γεγονός παραμένει: η βαναυσότητα επεκτείνεται και μοιάζει να μην ακούει κανέναν, ούτε τους «κοινωνιολόγους» της Αριστεράς ούτε τους «αστυνόμους» της Δεξιάς.

* Από την ποιητική συλλογή του Γιάννη Κοντού «Τα δευτερόλεπτα του φόβου«.

[πηγή]

This entry was posted in φασισμός, Ασμοδαίος, Για την Αριστερά, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

6 απαντήσεις στο Όπου ‘ΑντιΕξουσιο’-Μπάχαλοι τιμωρούν (και πάλι) πόλη και ανθρώπους

  1. Ο/Η Αρχιεπίσκοπος Μπανανίας λέει:

    «Τουλάχιστον δεν θρηνήσαμε νεκρό». Αυτή δεν είναι η μόνιμη επωδός της κυβερνητικής απραξίας σε κάθε επέλαση των εξουσιομανών αντιεξουσιαστών; Γιατί τι λιγότερο από λαγνεία για εξουσία με την ετυμολογική της έννοια, είναι το να κάνεις ανενόχλητος ό,τι σου καπνίσει στο όνομα κάποιας ιδεολογίας, να επεμβαίνεις τόσο «δυναμικά» στις ζωές των άλλων και να επαναπαύεσαι στη βεβαιότητα ότι δεν πρόκειται να υποστείς τις συνέπειες του νόμου καθώς υπάρχει μια άνωθεν κατανόηση στις «ανησυχίες» σου; Μαξιμαλιστική ακόμη και στα πιο απλά πράγματα η κυβερνώσα Αριστερά. Ως και τις προσαγωγές ξορκίζει επειδή περιέχουν το στοιχείο του καταναγκασμού που προκαλεί αλλεργικές αντιδράσεις στο αντάρτικο πόλης. Η υπερευαισθησία της για τις άλλες απόψεις, προτάσεις, κοσμοαντιλήψεις, ακόμη και αν σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η φωνή της Χρυσής Αυγής, δεν μπορεί να πλασάρεται ως προωθημένη δημοκρατία. Είναι απλά αδυναμία για σύγκρουση με τον βρικολακιασμένο κόσμο των ιδεοληψίων της που θα της στοιχίσει μακροπρόθεσμα πολύ περισσότερα από την κυβερνητική φθορά και πτώση.

  2. Ο/Η Θέκλα Φακλάνα-σεκσολόγος λέει:

    Που θα πάει αυτό το κακό;

  3. Ο/Η Frixos λέει:

    Αυτη η κοινωνια ειναι βαρια αρρωστη.
    Υπαρχουν περιοδοι που καλυπτε τα συμπτωματα της κατω απο την ευμαρεια των δανικων, με τον ιδιο τροπο -και αποτελεσμα- που η μποχα βρισκει κρυσφηγετο κατω απο μια βαριαφτηνιαρικη κολωνια.
    Θα ηταν παρηγορη η σκεψη οτι το καμενο τρολεϊ και αλλοι παρομιοι βανδαλισμοι ειναι πραξεις που περιοριζονται σε μια περιθωριακη κοινωνικη ομαδα, γιατι τοτε το επομενο που θα σκεφτοταν κανεις ειναι οτι τα φρικια ειναι η εξεγερμενοι εναντια στα κακως κειμενα και αποτελουν το ξυπνητηρι της κοινωνιας.
    Δυστυχως τα πραγματα δεν ειναι ετσι, υπαρχει ενα μισος (οχι αδιαφορια, μισος) για το δημοσιο χωρο, για καθε τι κοινο!
    Και αυτο το μισος δεν ειναι προνομιο του φρικιου αλλα αποτελει κοινο χαρακτηριστικο των ανθρωπων ολης της κοινωνικης κλιμακας. Οι δρομοι, οι πλατειες, τα παρκα, οι γεφυρες, τα δημοσια κτηρια και οτι δηποτε αλλο, αποτελουν στοχο αυτου του καθολικου μισους ολων (ή των περισσοτερων) για τα κοινα πραγματα. Αφου εχουν πληρωθει δεκαδες φορες πανω απο τηνπραγματικη τους αξια παραδιδονται μετα στο σπρέϊ του καθε τσογλανιου που δρα ανενοχλητο. Καινουργιες υπογειες διαβασεις, πανακριβα υαλοπετασματα δρομων σε χρονο dt μετατρεπονται σε φρικτο θεαμα, οι αφισες με τις σκατοφατσες των σκυλοτραγουδιαρηδων ανεμιζουν σαν σημαιες του κατακτητη σε καθε κολωνα των πολεων, ο καθε μικροαστος νοικοκυρης αδειαζει τα μπαζα και τα σκουπιδια του οπου βρει, οι γυφτοι σκυλευουνε οτι γουσταρουνε ανεξελεγκτα και οι αστοι αυτου του τοπου …
    Δεν υπαρχουνε αστοι σε αυτον τον τοπο (οι τελευταιοι εξαφανισθηκαν με το τελος Β΄ΠΠ), μοναχα φραγκάτοι λαϊκοι φρίκουλες. Ο Παναγιωτης Κονδυλης κανει λογο για την «καχεξια του αστικου στοιχειου στη νεοελληνικη κοινωνια και ιδεολογια»

    Το ελληνικο φρικιο δεν ειναι ο εξεγερμενος εναντια στην καθεστηκυια ταξη και τα κακως κειμενα της, αλλα αποτελει το ιδιο ενα απο τα βασικα κακως κειμενα, καθοτι ειναι το παιδι του χθεσινου παρια (δουλου), με το βαθυ μισος για τα δημοσια πραγματα, που εγινε μικροαστος, δηλαδη καθεστηκυια ταξη, η οποια συσωμη καταστρεφει τον τοπο.
    Απλα το φρικιο εχει ενα διαφορετικο αφηγημα το οποιο πουλαει για …επαναστατικο!

    Υπαρχει ομως και ο Νιτσε που τους βαζει τον καθρεφτη μπροστα στη μουρη τους:

    «Ενώ κάθε αριστοκρατική ηθική γεννιέται από μια θριαμβευτική αυτοκατάφαση, η ηθική των δούλων αντιθέτει πρώτα ένα «όχι» σε ό,τι δεν αποτελεί μέρος του εαυτού της, σε ό,τι είναι διαφορετικό από αυτήν, σε ό,τι «μη εγώ»: και αυτό το «όχι» είναι η δημιουργική πράξη της».

    • Ο/Η Po λέει:

      Έχετε απόλυτο δίκιο.
      Ευχαριστώ για το ουσιαστικό σας σχόλιο.
      θλιβερό το (γενικευμένο, συμφωνώ) φαινόμενο.

  4. Ο/Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΜΑΦΙΑ; λέει:

    28.05.2015

    Πανούσης: «Αντιεξουσιαστές, συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ και οργανωμένο έγκλημα θέλουν να με διώξουν»
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ

    Τη δική του ερμηνεία για τα «δίκτυα» που απεργάζονταν την απομάκρυνσή του από την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη δίνει σήμερα ο ίδιος ο υπουργός κ. Γιάννης Πανούσης.

    Σε άρθρο του στην ιστοσελίδα «Ανοικτό Παράθυρο» (http://www.anoixtoparathyro.gr), ο κ. Πανούσης αναφέρει μεταξύ άλλων τα ακόλουθα: «Οι αντιεξουσιαστές, συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ, μέλη του οργανωμένου εγκλήματος και δίκτυα μυστικών υπηρεσιών συμφωνούν σ’ ένα σημείο: πρέπει να με διώξει ο Τσίπρας μέχρι το καλοκαίρι. Παράξενο; Όχι τόσο».

    Η σοβαρότατη αυτή αναφορά – καταγγελία του κ. Πανούση, έρχεται ως συνέχεια των αποκαλύψεων για διασυνδέσεις δουλεμπόρων με επίορκους αξιωματούχους ΕΛ.ΑΣ., Ε.Υ.Π. και Λιμενικού. Συγκεκριμένα, κεντρικό ρόλο στο εν λόγω κύκλωμα φέρεται να διαδραματίζει πολιτευτή του ΣΥΡΙΖΑ, στον οποίο, σύμφωνα με δημοσιεύματα είχε γίνει το 2007 πρόταση να κατέβει υποψήφιος στη Β΄ Περιφέρεια Πειραιά. Ο πολιτευτής είναι 66 ετών, έχει εκτίσει ποινή φυλάκισης για κλοπές και σήμερα εμφανίζεται να συμμετέχει σε πρωτοβουλίες για τα δικαιώματα των κρατουμένων.

    Το διάστημα της κράτησής του είχε προχωρήσει σε απεργία πείνας προσελκύοντας το ενδιαφέρον πολιτευτών, τότε, του ΣΥΡΙΖΑ και νυν υπουργών της Κυβέρνησης. Επερώτηση για την υπόθεσή του είχε καταθέσει το 2008 ο σημερινός αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Τ. Κουράκης. Οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ. έχουν καταγράψει τηλεφωνικές συνομιλίες του με αξιωματικό της Διεύθυνσης Αλλοδαπών, ο οποίος φέρεται να προέβαινε σε αποφυλακίσεις παράτυπων μεταναστών καθ’ υπόδειξη δουλεμπόρων. Στις επίμαχες συνομιλίες φέρονται να προωθούσαν την αποπομπή του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Γ. Πανούση θεωρώντας τον εμπόδιο στη δράση τους και ταυτόχρονα να μετείχαν σε παρασκηνιακές ζυμώσεις ώστε στις τακτικές κρίσεις του Μαρτίου να τοποθετούνταν πρόσωπα της αρεσκείας τους σε κρίσιμα πόστα. Επικαλούνταν γνωριμία τους με ανώτατο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ., ο οποίος θα αναλάμβανε να υλοποιήσει τις επιλογές τους.

    Στο ίδιο κείμενο ο κ. Πανούσης αναφέρει ακόμα ότι «οι τομές δεν γίνονται με “αριστερίστικα” γιουρούσια»: «Θέλει χρόνο και τρόπο η αλλαγή συνειδήσεων και στάσεων. Ούτε μόνον ο νόμος, ούτε οι υπουργικές διαταγές, ούτε βέβαια η βία των «άλλων» συμβάλλουν ώστε η αριστερή διακυβέρνηση να εμπεδώσει το αίσθημα ασφάλειας και να κατοχυρώσει τις ελευθερίες και τα δικαιώματα».

  5. Ο/Η stelios λέει:

    Aν ειναι δυνατον? Δεν εκανε συληψεις η αστυνομια ??
    Κανεις δεν χρησημοποιησε το κινητο να καλεσει την αστυνομια αφου εγινε μερα η καταστροφη ??
    Και στην βουλη δεν συζητιθηκε ??
    Ποτε πια θα αρχισει να τιμωρειτα η ΑΝΑΡΧΙΑ ??

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s