Ζίτο το Αίθνως

Οι ψεκασμένοι δεν τους σέρνουν, κανείς δεν τους σέρνει, είναι απολύτως σύμφωνοι…

ro25mar15b

 

Ο νυν αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, με ερώτησή του στη Βουλή: «Αν θεωρήσουμε ότι οι παρελάσεις εντάσσονται στο εκπαιδευτικό έργο, ποιος ακριβώς είναι ο παιδαγωγικός τους ρόλος; Προτίθεστε να εξετάσετε το ενδεχόμενο κατάργησης των μαθητικών παρελάσεων και αντικατάστασής τους με πολιτιστικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες στα σχολεία που να δίνουν τη δυνατότητα ουσιαστικής εμβάθυνσης στα ιστορικά γεγονότα;» (29.10.2009)

«…για όλους κι όλες εμάς, που δεν θεωρούμε ότι μια αριστερή κυβέρνηση μπορεί ή πρέπει να καταφεύγει σε στιλβωμένα άρματα μάχης για να μας κάνει περήφανους. Και μάλιστα, να μας καλεί να χορέψουμε, στην πλατεία Συντάγματος, με παιανίζουσες μπάντες, όλοι αγκαλιασμένοι, αριστεροί και ακροδεξιοί, ζητιάνοι και λαθρέμποροι καυσίμων, φοιτητές και τραπεζίτες. Γιατί αυτή είναι, μεταφρασμένη σε πραγματικούς όρους, η προβαλλόμενη ως «απλά» συμβολική, «εθνική ομοψυχία» και «εθνική ανάταση». [rednotebook.gr]

«Τέλος, λεπτομέρειες, όπως η συμπερίληψη στο πρόγραμμα εορτασμού της Περιφέρειας εκδήλωσης της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών με ομιλητή τον Γρηγόριο Κωσταρά (διαβόητος χουντικός καθηγητής της Φιλοσοφικής του Αθήνησι, που βοούσαν και οι τοίχοι της Σχολής ότι υπήρξε χαφιές επί χούντας – και, επίσης, διαβόητος διαχρονικά τενεκές) προσδίδουν μια τραγελαφική, αν όχι τραγική, νότα στο όλο εγχείρημα«. [rednotebook.gr]

Άλλωστε, η θέση της Χρυσής Αυγής είναι ξεκάθαρη: ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ – ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ

This entry was posted in τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Θεωρίες Συνωμοσίας, Των Αμνοεριφίων, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

28 Responses to Ζίτο το Αίθνως

  1. Ο/Η Κάσυ Διάρη Ψεκασμένου λέει:

    ε όχι και να δικάζουνε τα παλληκάρια με βίντεο!

    http://diktiospartakos.blogspot.gr/2011/12/blog-post_7210.html

    Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011

    Ο Καμμένος υπερασπιστής αλητήριων ακροδεξιών ΟΥΚάδων, «συνεργός» εθνικοαπελευθερωτικών μετώπων !!!
    Με τη γνωστή χαιρεκακία του ισχυρού, που κινητοποιώντας ορδές ακροδεξιών και έχοντας την κάλυψη του κράτους, επέβαλε τους ειδεχθείς του όρους, το περιοδικό ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και το defencenet.gr μας ενημερώνει με το άρθρο του «Απόντες από τη δίκη οι κατήγοροι των ΟΥΚάδων» για τα εξής:

    «Δεν εμφανίστηκαν σήμερα στο ναυτοδικείο Πειραιά οι ενάγοντες για την υπόθεση των 39 ανδρών της ομάδας ΟΥΚ οι οποίοι, κατά τη διάρκεια της παρέλασης της 25ης Μαρτίου 2010, είχαν φωνάξει συνθήματα. Πρόκειται για το δικηγόρο κ.Τάτση, τον εκπρόσωπο του Ελληνικού Παρατηρητήριου των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) κ.Δημητρά και το δημοσιογράφο κ.Αγγελίδη. Σύμφωνα με πληροφορίες, μελετάται η βίαιη προσαγωγή του κ.Αγγελίδη στο δικαστήριο. Στη σημερινή δίκη αναμένεται να παρουσιαστούν και να καταθέσουν ως μάρτυρες υπεράσπισης ο πρώην Α/ΓΕΣ Φράγκος Φραγκούλης, ο Υποναύαρχος Δ.Θεοφανίδης και ο Αρχιπλοίαρχος Β.Πολίτης. Παρών στη δίωξη είναι και ο βουλευτής της ΝΔ Πάνος Καμμένος»!!!

    http://www.elora.gr/portal/ethnika-themata/1806-2012-01-08-20-15-42

    ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ

    Επιπρόσθετα στο δικαστήριο δεν παρουσιάστηκαν οι μάρτυρες κατηγορίας Π. Δημητράς και Αγγελίδης. Ο μεν πρώτος απέστειλε χαρτί-ανακοίνωση του ΕΠΣΕ σύμφωνα με το οποίο ο κ. Δημητράς δεν προσέρχεται, διότι απειλείται η ζωή του.

    Ο δεύτερος απλά δεν εμφανίστηκε ποτέ με το δικαστήριο να εξετάζει την βίαιη προσαγωγή του. Η οποία παρόλο που διατάχθηκε, τελικά δεν πραγματοποιήθηκε καθώς ο μάρτυρας προσήλθε μόνος του στο δικαστήριο, όταν έμαθε την συγκεκριμένη εξέλιξη. Κάτι που προκάλεσε τον σχολιασμό του εισαγγελέα, ο οποίος τόνισε ότι, δεν σεβάστηκε την μη τήρηση αυτοφώρου διαδικασίας (κάτι που προφανώς έγινε «χαριστικά» στην προηγούμενη συνεδρία όταν το δικαστήριο δεν διέταξε τελικά την κράτηση του Αγγελίδη μετά από μήνυση που του υπεβλήθη, καθώς έπεφτε σε αντιφάσεις..

    Ενώ επετράπη στον Παναγιώτη Δημητρά να καταθέσει, δεν επιτράπηκε στον Πάνο Καμμένο που επικαλέσθηκε ζωτικής σημασίας πληροφορίες, να καταθέσει (υπήρξε υπ. Ναυτιλίας). Αυτό προκάλεσε σε αρκετούς παριστάμενους στην δίκη την εντύπωση ότι η έδρα φέρεται εχθρικά στους κατηγορούμενους.

    Επόμενος ήταν ο νυν επίτιμος Α/ΓΕΣ Φραγκούλης Φράγκος που ήταν στην κερκίδα των επισήμων ως Α/ΓΕΣ κατά την διάρκεια της επίμαχης παρέλασης. Αναφέρθηκε στις ειδικές δυνάμεις λέγοντας ότι τα βατράχια προσφέρουν ανθρωπιστικό έργο και το μόνο που έχουν δώσει είναι θυσία «είμαι περήφανος που τους γνωρίζω» ενώ συμπλήρωσε: «Και δεν νομίζω ότι ένα δικαστήριο δικάζει με βίντεο.»

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=145379

    Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ

    «Ελληνας γεννιέσαι, δεν γίνεσαι ποτέ, το αίμα σου θα χύσουμε, γουρούνι Αλβανέ». Αυτό και άλλα παρόμοια ανατριχιαστικά ακούστηκαν χθες στο κέντρο της Αθήνας, όχι από μέλη της Χρυσής Αυγής που διαδήλωναν, αλλά από βατραχανθρώπους των Ειδικών Δυνάμεων που παρήλαυναν στην Πανεπιστημίου και στην Αγίου Κωνσταντίνου στο πλαίσιο της επίσημης στρατιωτικής παρέλασης της 25ης Μαρτίου.

    Οι συνήθεις ύποπτοι «Σκοπιανοί», Αλβανοί και Τούρκοι είχαν την τιμητική τους, σε συνθήματα όπως το ακόλουθο: «Θα γίνει μακελειό, μετά θα εκδικηθώ, όταν θα προσκυνήσετε σημαία και σταυρό».

    Ή αυτό το ανατριχιαστικό: «Τους λένε «Σκοπιανούς», τους λένε Αλβανούς, τα ρούχα μου θα ράψω με δέρματ’ απ’ αυτούς».

  2. Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη, λοκατζού λέει:

    καλέ τι κοστίζει;
    δεν θέλω τσιγγουνιές,
    ο Τσίπρας είναι χουβαρντάς, μια μικρή στροφή θα κάνουνε Αιγαίο-Σύνταγμα
    η Δούρου και ο Καμμένος με στρατιωτική παραλλαγή είναι κουκλιά

    φήμες για έκτακτη εμφάνιση της Ζωής με την Κουντουρά, η Ραχήλ δεν θα έλθει του το κρατάει μανιάτικο
    Οι ΑΝΕΛ απαντούν στην Ραχήλ Μακρή για τα ταξίδια Καμμένου για… selfie
    17.03.2015GorgaNews0

    Απάντηση στην κριτική της Ραχήλ Μακρή προς τον Πάνο Καμμένο έδωσε μέσω ανακοίνωσης η εκπρόσωπος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Μαρίνα Χρυσοβελώνη.
    Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε τον ασκό του Αιόλου με δηλώσεις της στον ραδιοφωνικό σταθμό Βήμα, λέγοντας πως ο υπουργός Εθνικής Αμυνάς χρησιμοποιεί τα Apache για να τραβάει selfies.
    «Ενημερώνουμε τους πάσης φύσεως καλοθελητές ότι ο κ. Πάνος Καμμένος, στα πλαίσια του θεσμικού του ρόλου ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας, είναι υποχρεωμένος να επισκέπτεται τα ακριτικά νησιά και να πηγαίνει και στο πιο απομακρυσμένο σημείο της επικράτειας με αποκλειστικό γνώμονα την προάσπιση της Εθνικής κυριαρχίας της Πατρίδας μας.
    Αφήνουμε τους κακοήθεις και τους κακεντρεχείς που προβαίνουν σε απαξιωτικές δηλώσεις στην κρίση των Ελλήνων πολιτών».

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    Να ξεχάσουμε λίγο τα κιτς καραγκιοζιλίκια των ΣΥΡΙΖΕΛ και να τιμήσουμε τους δυτικούς φιλέλληνες που πολέμησαν για μας.

    Μια εξαιρετική τηλεοπτική σειρά σε δυο μέρη των 75′ , για το Λόρδο Βύρωνα, του ΒΒC (2003) του Nick Dear με τους Jonny Lee Miller και Bανέσσα Ρεντγκρέιβ, σε δυο μέρη με πολλές σκηνές που αναφέρονται στην Ελλάδα.
    Υπάρχουν πολλές σκηνές με τον ποιητή Σέλλευ, και τη γυναίκα του Μαίρη, σχετικά με αυτές μπορείτε να διαβάσετε δυο σχετικά ποστ μας:

    Λόγος 11.09.2010

    Λόγος 18.09.2010


    Όλη η σειρά, που αξίζει να τη δείτε:

  4. Ο/Η Λεφτά υπάρχουν λέει:

    http://www.capital.gr/news.asp?id=1888227
    12 Οκτωβρίου 2013 – 14:35

    Το «μυστήριο» με το κόστος των παρελάσεων

    του Πασχάλη Κορωναίου

    Προ τριετίας απέσυραν τα μηχανοκίνητα τμήματα από τις παρελάσεις για λόγους οικονομίας εν μέσω κρίσης. Τώρα τα επαναφέρουν ισχυριζόμενοι ότι το κόστος δεν είναι υψηλό.

    Το ΓΕΕΘΑ επιβεβαίωσε ότι κατά τον φετινό εορτασμό για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στην στρατιωτική παρέλαση της Θεσσαλονίκης, πέραν των πεζοπόρων τμημάτων, θα μετέχουν μηχανοκίνητα και ιπτάμενα μέσα. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δ. Αβραμόπουλος δέχτηκε την εισήγηση, κύκλοι του οποίου κάνουν λόγο για συμμετοχή μηχανoκίνητων εντός λογικού πλαισίου.

    Ήταν αρχές του 2010, όταν επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου είχαν ανακοινωθεί οι «περικοπές» και το επιχείρημα ήταν ότι οι παρελάσεις κοστίζουν ακριβά. Τότε, στο Πεντάγωνο εκτιμούσαν ότι το κόστος είναι μεταξύ 3,5 εκατ. έως 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Κάποιοι δε, ανέβαζαν τη δαπάνη σε διψήφιο αριθμό εκατ. ευρώ.

    Τώρα, μιλούν για μικρό κόστος, μόλις περί τις 350 χιλ. ευρώ. Ανάλογα «σκαμπανεβάσματα» στις εκτιμήσεις ακούγονταν κατά καιρούς, όταν το «κλίμα» ήθελε τις παρελάσεις να είναι ακριβές και άλλοτε όχι…

    Εκπαίδευση η παρέλαση

    Το «μυστικό» κρύβεται στους υπολογισμούς. Το μεγαλύτερο κονδύλι αφορά στα καύσιμα των αρμάτων, των μηχανοκίνητων μέσων, αλλά ιδιαίτερα αυτά των αεροσκαφών. Το κρίσιμο, λοιπόν, είναι εάν αυτά συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό του κόστους.

    Όταν ακολουθούν τις μετριοπαθείς εκτιμήσεις, οι πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών προσμετρώνται στις εκπαιδευτικές ώρες των χειριστών. Όπως σημειώνουν επιτελείς, οι χειριστές θα πρέπει «γράψουν» αυτές τις ώρες πτήσεις, συνεπώς μπορούν να προσμετρηθούν στην εκπαίδευση και όχι στην παρέλαση.

    Άλλωστε, σημειώνουν οι ίδιοι, πρόκειται επί της ουσίας για εκπαιδευτικές πτήσεις, που περιλαμβάνουν εξειδικευμένα σενάρια, με εξαιρετικό βαθμό δυσκολίας σε τεχνικό επίπεδο. Και φέρνουν ως παράδειγμα πτήσεις σε κλειστό σχηματισμό, προσβολές κ.ο.κ. που προσδίδουν πολύτιμη εμπειρία στους πιλότους.

    Αλλά και για τα μηχανοκίνητα τμήματα, υπάρχει εξήγηση, σύμφωνα με αυτή τη λογική: Αποκτούν, όπως σημειώνουν επιτελείς, δεξιότητες οι χειριστές, καθώς καλούνται να επιδείξουν ακρίβεια στην κίνηση σχηματισμών στους δρόμους.

    Προβάλλεται δε και το επιχείρημα ότι στη Θεσσαλονίκη απαιτούνται μικρότερης κλίμακας μετακινήσεις, αφού πέριξ είναι οι μάχιμες μονάδες απ΄ όπου θα βγουν τα άρματα.

    Έτσι, σε λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη, θα κάνουν την επανεμφάνισή τους άρματα μάχης, αντιαεροπορικά συστήματα, διάφορα μηχανοκίνητα τμήματα, ενώ στους ουρανούς θα πετάξουν επιθετικά ελικόπτερα «Απάτσι», μεταφορικά NH-90 και «Σινούκ», όπως και τέσσερις σχηματισμοί μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας.

    Ποια κοστολόγηση;

    Η έννοια της κοστολόγησης, μόλις την τελευταία τριετία έχει αρχίσει να εισάγεται στις Ένοπλες Δυνάμεις και, ως εκ τούτου, διάγει περίοδο «προσαρμογής». Και δεν αφορά μόνο στις παρελάσεις, αλλά σε όλη τη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων. Μόλις πρόσφατα, άλλωστε, εισήγαγαν την έννοια του «κόστους κύκλου ζωής» για τα οπλικά συστήματα.

    Σε ό,τι αφορά την παρέλαση, μια σοβαρή μελέτη-εκτίμηση κόστους δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στα καύσιμα των μέσων και σε τυχόν οδοιπορικά του προσωπικού.

    Και αυτό γιατί επί τουλάχιστον δύο μήνες κάθε χρόνο αναλώνονται στις μονάδες σε δοκιμαστικές παρελάσεις για να προετοιμαστούν.

    Σύμφωνα με τις επίσημες διαταγές, η προετοιμασία ξεκινά 20 ημέρες πριν από τη γιορτή, που δεν είναι μόνο οι δύο εθνικές επέτειοι της 25ης Μαρτίου και 28ης Οκτωβρίου. Υπάρχουν, παράλληλα, μια σειρά από πόλεις ανά τη χώρα, που γιορτάζουν διάφορες επετείους και συμμετέχει στρατιωτικό προσωπικό..

    Για όλα αυτά δεν υπολογίζονται οι χαμένες εργατοώρες από την εκπαίδευση, όλο αυτό το διάστημα. Αρκεί να αναφέρει κανείς ότι με πρόχειρους υπολογισμούς ετησίως απασχολούνται περί τις 2.000 ένστολοι, τουλάχιστον επί 15 εργάσιμες ημέρες.

    Υπολογίζονται τα ημερομίσθια, προσθέτουν το λειτουργικό κόστος, τη συντήρηση των και τα ανταλλακτικά; Όχι, γιατί τότε το κονδύλι επ΄ ουδενί δεν περιορίζεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ…

    Διαβάστε ακόμα:

    * ΠΑΣΟΚ: Να ανακληθεί άμεσα η απόφαση για μηχανοκίνητα τμήματα στις παρελάσεις

  5. Ο/Η Ρένα Ψεκασμένου λέει:

    κι εκείνη δεν απήντησε, μόνο έβρισε

    «Πόλεμος» Παπαδημούλη – Δούρου για τις εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου

    «Πόλεμος» Παπαδημούλη – Δούρου για τις εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου  © naftemporiki.gr «Πόλεμος» Παπαδημούλη – Δούρου για τις εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου

    Διαξιφισμούς και εντός ΣΥΡΙΖΑ έχουν προκαλέσει οι προγραμματισμένοι παραδοσιακοί χοροί μετά την στρατιωτική παρέλαση της 25ης Μαρτίου.

    Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης έκανε μία επικριτική ανάρτηση στο Twitter. Στο καρφί ωστόσο έσπευσε να απαντήσει η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου.

    «Θερμή παράκληση προς συναρμόδιους: Οι εθνικές επέτειοι να εορτάζονται στο μέλλον, διαφορετικά. Με λιγότερα έξοδα κ χωρίς πολύ «ταρατατζούμ»» ήταν το σχετικό σχόλιο του κ. Παπαδημούλη.

    Η κ. Δούρου έδωσε τη δική της απάντηση με το εξής tweet: «Θερμή παράκληση προς τιτιβίζοντες: τα πολιτικά ζητήματα δεν λύνονται με 140 χαρακτήρες. Άλλο η πολιτική άλλο η αυτοπροβολή…».

    Ο ευρωβουλεύτης ανταπάντησε ότιπρότεινε λιγότερα έξοδα και υπερβολές και συμπλήρωσε: « Εισέπραξα, αντί για αντίλογο, βολές επί «προσωπικού». Λυπάμαι πολύ…».

  6. Ο/Η Left and liberal λέει:

    http://grpost.blogspot.gr/2015/03/1821.html?spref=fb
    GR POST

    Μια φιλ-ελεύθερη, μεταρρυθμιστική άποψη

    Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2015

    Τι ξεχνάμε ή δεν μαθαίνουμε από το 1821
    Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

    Ο εορτασμός της επανάστασης του 1821, έχει περάσει στο εθνικό μας υποσυνείδητο ως μέγιστη τιμή για εκείνους που χωρίς μέσα κι ανείπωτο ηρωισμό, έφεραν τον αέρα της ελευθερίας επάνω από την κατεχόμενη Ελλάδα.

    Σε μεγάλο βαθμό, έτσι είναι.

    Πράγματι, απλοί καθημερινοί άνθρωποι, αγράμματοι κι εν πολλοίς άξεστοι ξεσηκώθηκαν για ν’ αποτινάξουν τον οθωμανικό ζυγό.

    Όμως, όπως σε πολλά άλλα γεγονότα της μακρόχρονης ιστορίας μας και δη εκείνα που αφορούν τα τελευταία 200 χρόνια, δίπλα στο απλό λαϊκό όραμα παρεισέφρησαν οι
    καιροσκόποι, οι μικροί, εκείνοι που πάντα εκμεταλλεύονται το λαϊκό αίσθημα.

    Δίπλα στους πραγματικούς ήρωες, βάλαμε και γιορτάζουμε ανθρώπους που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα είχαν χαθεί από τη συλλογική μνήμη και θα τους είχε περιφρονήσει η ιστορία.

    Κάναμε ίσους κι όμοιους τον Κολοκοτρώνη, τη Μπουμπουλίνα, τη Μαυρογένους, τον Υψηλάντη, το Ρήγα Φεραίο, με τους καιροσκόπους Μαυροκορδάτο, Κωλέτη, Κουντουριώτη, Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, αλλά και τον τοκογλύφο κι αρχαιοκάπηλο Μακρυγιάννη.

    Καταστήσαμε ήρωες εκείνους που ζητούσαν ανταλλάγματα για τις υπηρεσίες τους ή για την εφαρμογή του νόμου (Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης –Εύβοια) ή αντιδρούσαν με κάθε τρόπο στις προσπάθειες του Καποδίστρια να γίνει το νέο κράτος… κανονικό κράτος (Μιαούλης –καταστροφή του ελληνικού στόλου).

    Δεν αναφερόμαστε διόλου στις παθογένειες, την αναξιοκρατία, τη φιλαργυρία και τον καιροσκοπισμό που οδήγησαν στον θλιβερό εμφύλιο που ουσιαστικά εκφύλισε την επανάσταση και την κατέστησε ανενεργή.

    Δεν αναφερόμαστε καν στα τεράστια δάνεια που πήραν οι Κουντουριώτης και Μαυροκορδάτος από την Αγγλία και τα χρησιμοποίησαν στον θλιβερό εμφύλιο εναντίον των πραγματικών αγωνιστών.

    Δεν αναφερόμαστε καν στον θλιβερό ρόλο της εκκλησίας, τους αφορισμούς των επαναστατών, της Φιλικής εταιρείας αλλά και τον πόλεμο εναντίον του διαφωτισμού.

    Δεν αναφερόμαστε διόλου στο γεγονός ότι χωρίς τη ναυμαχία του Ναβαρίνου –που για ίδιο όφελος προκάλεσαν οι μεγάλες δυνάμεις- η Ελλάδα δεν θα είχε απελευθερωθεί τότε.

    Φτιάξαμε μια ιστορία αυτοεκτίμησης.

    Αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκη κακό, όλα τα έθνη το κάνουν.

    Όλοι σφυρηλατούν την εθνική τους ταυτότητα.

    Άλλο όμως η αυτοεκτίμηση κι η σφυρηλάτηση της εθνικής ταυτότητας στη βάση αληθινών γεγονότων κι άλλο πράγμα είναι η αυτοεκτίμηση στη βάση των μύθων.

    Ο μύθος, το παραμύθι, δεν μπορεί ν’ αντιμετωπίζεται πλέον ως θέσφατο.

    Ούτε τα ομιχλώδη ιστορικά δρώμενα–πάντα σε κοινό δρόμο με την πανταχού παρούσα εκκλησία- να παραμένουν κυρίαρχα εις βάρος της αλήθειας.

    Άλλωστε η ρήση του Διονυσίου Σολωμού είναι πάντα επίκαιρη:

    «Το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές»!

    Είναι σαφές.

    Μια κοινωνία που πιστεύει σ’ ανύπαρκτους μύθους κι ανύπαρκτους ήρωες, αποτελεί μια ημιμαθή και παραπλανημένη κοινωνία.

    Κι η κοινωνία που αποτελεί ένα τέτοιο κράτος το καθιστά κράτος χωρίς … αληθινό φως.

    Ας ψάξουμε λοιπόν τις αλήθειες.

    Χωρίς σκοπιμότητες, χωρίς υπερβολές, χωρίς αγκυλώσεις.

    Ας ακουμπήσουμε στη ρήση του εθνικού ποιητή κι ας ξαναδούμε με νηφαλιότητα την αλήθεια…

    • Ο/Η dimitris λέει:

      Αυτά, που έγιναν το ΄21 δέν ήταν απλά σποραδικοί σκοτωμοί γειτόνων, για να κλέψουν τα σπίτια τους, αλλά μιά πολιτική. Η εξολόθρευση των οθωμανών ήταν αποτέλεσμα προμελετημένου σχεδίου. Προήλθε «περισσότερον από τας εκδικητικάς εισηγήσεις των Φιλικών και των ευπαιδεύτων» (όπως επισημαίνει ο άγγλος ιστορικός Τζόρτζ Φίνλεϋ). Αλλά και οι ρωμιοί συνεπαίρνονταν στην ιδέα τής απόκτησης τούρκικων τσιφλικιών, αλλά και τής κατάληψης των πλούσιων πόλεων – κάστρων, όπως τής Τριπολιτσάς ή τού Ναυπλίου και στην προσδοκία για εξεύρεση λαφύρων και αγαθών.

    • Ο/Η ανώνυμος λέει:

      http://www.oakke.gr/na465/finley465.htm

      Οι οπλαρχηγοί είχαν δικαίωμα να στρατολογήσουν κάτω από προσωπικές τους σημαίες περισσότερους από τριάντα χιλιάδες άνδρες. Τα χρήματα για την μισθοδοσία αυτών των ανδρών έβγαιναν από το αγγλικό δάνειο. Κανέναν έλεγχο δεν ασκούσε η ελληνική κυβέρνηση στον στρατό αυτό. Έτσι λοιπόν, κανένα μέτρο δεν πάρθηκε, ούτε καν για να επαληθεύσουν τον αριθμό των ανδρών που έπερναν μισθό και συσσίτιο. Όλα τα είχαν παρατήσει στους οπλαρχηγούς. Έκλειναν συμφωνίες, και αντί αμοιβής και προκαθορισμένης ποσότητος τροφίμων, παρουσίαζαν και ορισμένο αριθμό ανδρών. Μέσα σε αυτό το χάος της σπατάλης των κονδυλίων του στρατού η Μεθώνη, η Κορώνη,η Πάτρα και η Ναύπακτος απόμειναν σχεδόν αφρούρητες και ήταν τόσο λίγες οι στρατιωτικές δυνάμεις, που ήταν αδύνατο να κρατήσουν τακτικό αποκλεισμό.

      Πρέπει να διευκρινισθεί ότι αυτή η στρατιωτική αναρχία που επικρατούσε ξεσήκωσε την αντίδραση πολλών Ελλήνων πατριωτών. Οι αντίπαλοι όμως της αναρχίας ήταν απλοί πολίτες και γενικά άνθρωποι χωρίς πρακτική πείρα και τοπική επιρροή. Ο τρόπος που οι στρατιωτικοί αντιμετώπισαν τους λίγους που αποπειράθηκαν να περιορίσουν τις απάτες και τις καταχρήσεις των στρατιωτικών αρχηγών ήταν τέτοιος που εμπόδισε τον πατριωτισμό τους να βρει μιμητές. Προτού πολιορκήσει το Μεσολόγγι ο στρατός του Ρεσίντ πασά, ένα πατριώτης της επιμελητείας προσπάθησε να αναγκάσει τους επικεφαλής του ελληνικού στρατοπέδου να συγκεντρώσουν τους άνδρες τους, για να μην παίρνουν περισσότερες μερίδες φαγητό από όσε χρειάζονταν στην πραγματικότητα. Είχε εξακριβ΄σει ότι η ελληνική κυβέρνηση ξόδευε μεγάλα ποσά για την μεταφορά τροφίμων στο στρατόπεδο, ενώ οι επικεφαλής που παραλάμβαναν τα τρόφιμα για το συσσίτιο των στρατιωτών τους, ανάγκαζαν τους χωρικούς να τα μεταφέρουν πίσω στο Μεσολόγγι. Οι άνδρες του Μακρή, με παρακίνηση των αρχηγών τους, διακηρύξανε πως η συγκέντρωση των στρατιωτών αποτελούσε όχι μόνο αυθαίρετη αλλά και δεσποτική ενέργεια, καθώς και ότι ο μεταρρυθμιστής της επιμελητείας ήταν εχθρός των συνταγματικών ελευθεριών. Ο στρατός έβγαζε την απόφαση πως τα δικαιώματα των στρατιωτών δεν έπρεπε να θίγονται από την κεντρική κυβέρνηση που, κατά την απόφασή τους, πάντα σφετεριζόταν την εξουσία, και η έμπρακτη εφαρμογή της αποφάσεώς τους ήταν να δείρουν τον πατριώτη της επιμελητείας και να καταλεηλατήσουν τις αποθήκες του δημοσίου. Αυτός ο δύστυχος αναγκάστηκε να μείνει στο κρεβάτι αρκετές ημέρες. Μπορεί να μην μετριάστηκε ο πατριωτισμός του, είναι όμως βέβαιο πως από τότε έγινε πιο συνετός και πιο επιφυλακτικός. Συγκράτησε τον πατριωτισμό του, αυτή την αρετή που τόσο δυσαρέστησε τους υπερασπιστές της πατρίδος και που τόσες συμφορές έφερε στον εαυτό του τον ίδιο. Οι φίλοι του δεν του παραστάθηκαν όσο καιρό βρισκόταν σε ανάρρωση. Τον μέμφονταν επειδή δεν έκανε αρχή στις μεταρρυθμίσεις του με περικοπή των εκτάκτων μερίδων που έπαιρνε ο Κατσαρός, ο αρχηγός της σωματοφυλακής του Μαυροκορδάτου, ο οποίος έπαιρνε πενήντα μερίδες ενώ απασχολούσε μόνο επτά ενόπλους ακολούθους, ή ο στρατηγός Βλαχόπουλος που διατεινόταν ότι έχει υπό τα όπλα τετρακόσιους στρατιώτες, ενώ κατά τα λεγόμενα δεν ήταν ικανός να συγκεντρώσει περισσότερους από ογδόντα. Οι καταχρήσεις ήταν γενικό φαινόμενο. Ο κύριος Τρικούπης μας πληροφορεί ότι ο παλαιός πολεμιστής Αναγνωσταράς, που σκοτώθηκε στη Σφακτηρία, αντιμετώπισε τον εχθρό έχοντας στις διαταγές του μόνο δεκαεπτά αρματωμένους χωρικούς, παρ’ όλο που η ελληνική κυβέρνηση του έδινε τόσα χρήματα όσα χρειάζονταν για την στρατολόγηση επτακοσίων ανδρών.

      Ο Γκούρας έπαιρνε για δώδεκα χιλιάδες άνδρες ενώ είχε στις διαταγές του μόνο τρεις ή τέσσερις χιλιάδες άνδρες. Είναι ανώφελο να διαλαλούν οι ιστορικοί και οι ρήτορες πως μπορούσε να υπάρχει αληθινός πατριωτισμός μέσα στην καρδιά ανθρώπων που δεν είχαν ίχνος τιμιότητος. Ας αφήσουμε τα γαλλικά μυθιστορήματα να εκθειάζουν ανθρώπους που διέπονται ταυτόχρονα από ηρωισμό και δόλο.

      ΑΠΟ ΤΗΝ «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ» ΤΟΥ Γ. ΦΙΝΛΕΥ
      Τόμος Β΄- Κεφάλαιο 4

  7. Ο/Η Po λέει:

    Οι παρελάσεις εντάσσονται στους πόρους για την περιφερειακή… ανάπτυξη:
    Στο ΕΣΠΑ τα έξοδα της παρέλασης του Πάνου

    Του χρόνου θα γιορτάσουμε τα αρχαία Κατρουγκάλια.

    • Ο/Η του Κατρούγκαλου λέει:

      http://www.athensvoice.gr/article/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%85

      Νέα στοιχεία στην υπόθεση Κατρούγκαλου

      Τι απαντά ο ίδιος για τα 22 επίμαχα συμφωνητικά

      Εκτεθειμένος βρίσκεται ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Γιώργος Κατρούγκαλος, έπειτα από τη δημοσιοποίηση νέων στοιχείων για την υπόθεση που έχει προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση.

      22 ιδιωτικά συμφωνητικά, στα οποία προβλέπεται δικηγορική αμοιβή 12%, για προσφυγές κατά του Δημοσίου κατατέθηκαν από τον αναπληρωτή υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Γιώργο Κατρούγκαλο στις 30 Ιανουαρίου, τρεις μόλις μέρες μετά την ορκωμοσία της κυβέρνησης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου.

      Υπενθυμίζεται πως ο Γιώργος Κατρούγκαλος είχε δηλώσει, μιλώντας στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο»: «Έχετε έστω ένα συμφωνητικό, γιατί μιλάτε για δεκάδες, της περιόδου 26-27 Ιανουαρίου, που να αφορά ένα διαθέσιμο ή απολυμένο; Μισό να μου εμφανίσετε, εγώ θα παραιτηθώ».

      Τα 22 συνολικά συμφωνητικά υπογράφονται από τον Γιώργο Κατρούγκαλο ως εκπρόσωπο της δικηγορικής εταιρείας «Κατρούγκαλος και Συνεργάτες», η οποία φέρεται να διαλύθηκε στις 17 Φεβρουαρίου 2015.

      Τα επίμαχα συμφωνητικά-εργολαβικά έχουν υπογραφεί στις 26 και 27 Ιανουαρίου 2015 μεταξύ του κ. Κατρούγκαλου και των εργαζομένων πελατών του.

  8. Ο/Η bill λέει:

    αυτό το ότι δηλώσεις σε αυτή τη χώρα αυτό είσαι το καταλαβαίνω. η χώρα κατοικείται από αιλιναις. ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ψηφοφόροι του είναι αριστεροί.-

  9. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ο Λαφαζάνης, συνήγορος μαζί με τους Ψωμιάδη, Καρατζαφέρη Παπαθεμελή του χασάπη ανήλικων αγοριών Μιλόσεβιτς, δίπλα στον Καρυπίδη που κόπηκε από υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ ως ακροδεξιός;, απολαμβάνει το στρατιωτικό εμβατήριο, κουνώντας κωμικά στο ρυθμό του, το κεφάλι με το βαμμένο κορακί μαλλί.

    • Ο/Η Παλιός λέει:

      γελοίος!

    • Ο/Η Παλιός λέει:

      Ο Dixon, διάσημος δημοσιογράφος του πρακτορείου Reuters ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter μία φωτογραφία από την παρέλαση στο Σύνταγμα στην οποία φαίνονται τανκς να παρελαύνουν.

      Το ειρώνικό σχόλιο που συνόδευσε τη φωτογραφία ήταν: «Ετσι γιορτάζουν οι ριζοσπάστες αριστεροί του ΣΥΡΙΖΑ και οι εθνικιστές των Ανεξάρτητων Ελλήνων την Ημέρα Ανεξαρτησίας».

      Ενώ δεν είναι το μόνο ειρωνικό σχόλιο που ακούστηκε για τη σημερινή στρατιωτική παρέλαση στο κέντρο της Αθήνας με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου και τους πανηγυρικούς εορτασμούς.
      http://www.enikos.gr/international/306271,Eirwniko-tweet-dhmosiografoy-toy-Reuters-gia-thn-parelash-kai-ton-SYRIZA.html

  10. Ο/Η Red λέει:

    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2015/03/blog-post_636.html

    Στρατιώτες στο Σύνταγμα μοιράζουν πλαστικά σημαιάκια στους περαστικούς!

    Από ΒΑΘΥ , Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2015 | 5:11 μ.μ.

    Με οργισμένη ανακοίνωση το Δίκτυο Ελευθέρων Φαντάρων «Σπάρτακος» καθώς και η Διεθνιστική Αντιπολεμική Κίνηση καταγγέλλουν την στρατιωτική ηγεσία της χώρας μας ότι –προφανώς με εντολή της πολιτικής ηγεσίας- διέταξαν φαντάρους να μοιράζουν σημαιάκια στον κόσμο κατά την σημερινή στρατιωτική παρέλαση.

    «Αυτά τα καραγκιοζιλίκια σε ποια υπηρεσία συμπεριλαμβάνονται;», τονίζεται στην καταγγελία η οποία υπογραμμίζει ότι «την υποχρεωτική στράτευση εκμεταλλεύεται η εθνικιστική ακροδεξιά για να μετατρέψει τους φαντάρους σε ορτινάτζες της πολεμοκαπηλείας και της μισαλλοδοξίας»

  11. Ο/Η η Ελένη Πορτάλιου όμως λέει:

    ΝΕΟ ΑΙΧΜΗΡΟ ΑΡΘΡΟ

    Η Ελένη Πορτάλιου «κράζει» τον ΣΥΡΙΖΑ για τις παρελάσεις

    Πηγή: Η Ελένη Πορτάλιου «κράζει» τον ΣΥΡΙΖΑ για τις παρελάσεις | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/198150/i-eleni-portalioy-krazei-ton-syriza-gia-tis-parelaseis#ixzz3VQgh7rMH

    και το ανορθόγραφο στεφάνι των ΑΝΑΙΛ
    (ανέξαρτυτη Αίλοιναις)

  12. Ο/Η laskaratos λέει:

    Να υποψιασθούμε, όσοι καχύποπτοι, πως δεν έχουν βγάλει μαύρο χρήμα στο εξωτερικό μόνο οι συνήθεις ύποπτοι αλλά και αριστεροί πατριώτες;

    http://www.efsyn.gr/arthro/diavaste-simera-stin-efimerida-ton-syntakton-89

    Επιμένουν οι Ελβετοί για 80 δισ. ευρώ αδήλωτες καταθέσεις. Για ανεξήγητη αδράνεια της ελληνικής κυβέρνησης να εντοπίσει και να φορολογήσει αδήλωτες καταθέσεις Ελλήνων στις ελβετικές τράπεζες κάνουν λόγο οι Ελβετοί. Αυστριακός οικονομολόγος ανεβάζει στα 15 δισ. ευρώ τα δυνητικά έσοδα από τη φορολόγησή τους.

  13. Ο/Η Πάνος Ψεκασμένος λέει:

    http://www.pandiera.gr/%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B1-%CE%BF%CF%85%CE%BA-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1/

    Ακραία εθνικιστικά συνθήματα φώναξαν τα ΟΥΚ κατά τη διάρκεια της εθνικιστικής – μιλιταριστικής φιέστας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στο κέντρο της Αθήνας, επ” αφορμή της επετείου της 25ης Μαρτίου.

    Όπως καταγγέλλει το Δίκτυο Ελευθέρων Φαντάρων Σπάρτακος οι ναζί «έχουν θρονιαστεί στις Ένοπλες Δυνάμεις και παίζουν καθοριστικό ρόλο στις Ειδικές Δυνάμεις.

    Έτσι λοιπόν για μια ακόμη φορά έδωσαν το δικό τους εθνικιστικό σόου, φωνάζοντας συνθήματα που αναθεωρούν τα σύνορα και εκφράζουν αλυτρωτικούς στόχους.

    Σε βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ακούγονται οι επίλεκτες δυνάμεις των Ειδικών Δυνάμεων που συμμετείχαν στην παρέλαση που κόστισε 1 εκατομμύριο ευρώ να φωνάζουν:

    » και το όνειρο μας είναι
    στη Πόλη εμείς να μπούμε
    σημαία να υψώσουμε τον ύμνο εμείς να πούμε».

  14. Ο/Η Red λέει:

    http://enosy.blogspot.gr/2015/03/blog-post_24.html#more

    Τρίτη, 24 Μαρτίου 2015

    Ο στρατός δεν είναι το Έθνος, πολύ περισσότερο ο Λαός

  15. Ο/Η Εco λέει:

    ΤΙ ΑΝΕΒΑΣΕ ΣΤΟ TWITTER

    Ο Μουρούτης «καρφώνει» τον Πετράκο του ΣΥΡΙΖΑ για τις παρελάσεις: Πέρυσι έκανε επεισόδια και φέτος κάθεται στα επίσημα [εικόνες]

    Πηγή: Ο Μουρούτης «καρφώνει» τον Πετράκο του ΣΥΡΙΖΑ για τις παρελάσεις: Πέρυσι έκανε επεισόδια και φέτος κάθεται στα επίσημα [εικόνες] | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/198379/o-moyroytis-karfonei-ton-petrako-toy-syriza-gia-tis-parelaseis-perysi-ekane-epeisodia#ixzz3VWHgMZmj

  16. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    http://www.apodytiriakias.gr/politika/2015/03/26/ta-karagkiozilikia-tou-tsipra.aspx

    ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΤΣΙΠΡΑ

    26/03/2015

    Παρέλαση της 25ης Μαρτίου του 1821. Το πρώτο που περιμένεις είναι σοβαρότητα. Είναι η εθνική σου γιορτή. Το δεύτερο που περιμένεις είναι σοβαρότητα και οργάνωση. Και τι τρως στη μάπα; Καραγκιοζιλίκια. Από τον ίδιον τον πρωθυπουργό. Να κάθεται ο Τσίπρας στην άκρη της εξέδρας κι όχι στο κέντρο. Για να μην έχει δίπλα του τον αρχιεπίσκοπο της Ελλάδος.

    Τι είναι αυτό; Καραγκιοζισμός. Αυτό είναι. Ότι εγώ δεν είμαι Σαμαράς. Και το αποδεικνύω στην… πράξη με κωλομπαρίστικα πράγματα. Όχι επί της ουσίας. Ο προηγούμενος πρωθυπουργός φορούσε γραβάτα, εγώ όχι. Ο προηγούμενος, ο κάθε προηγούμενος ορκιστήκανε με παπά, όχι εγώ.

    Αυτά δεν είναι δημοκρατικά πράγματα. Δημοκρατία είναι να έχει ο καθένας τις απόψεις του. Σεβαστό να είναι κάποιος άθεος. Σεβαστότατο. Όπως σεβαστότατο είναι να μη θέλει παρέλαση. Αυτό είναι δημοκρατία. Όπως είναι πολιτική ασυνέπεια να κάνεις αυτά τα οποία και δεν σε εκφράζουν και έχεις δημόσια σαν κόμμα και σαν άτομα γνωστοποιήσει σαν θέσεις πολιτικές, εθνικές.

    Καραγκιοζισμός είναι των συριζαίων όλες αυτές οι μαλακίες που αμόλυσαν από τα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις για να δικαιολογηθούν γιατί έγιναν παρελάσεις και επί κυβερνήσεώς τους.

    Ένας κάργας στην κουλτούρα νέος άνθρωπος, γύρω 30 χρονών συριζαίος, σ’ ένα πάνελ να πως αντέδρασε σ’ έναν γραβατωμένο παρελασάκια: «Σας ενοχλούν οι παρελάσεις;». Αυτό λέγεται πολιτική αλητεία. Θρασύτητα στα όρια της αλητείας. Εγώ αν ήμουν στο πάνελ θα του έλεγα του συριζαίου: Μ’ ενοχλεί να είσαι εναντίον των παρελάσεων και να κάνεις παρέλαση. Δεν μ’ ενοχλεί που είσαι υπέρ της κατάργησης της παρέλασης, αυτό είναι άποψη, είναι δικαίωμά σου. Μ’ ενοχλεί να είσαι άθεος και να πηγαίνεις στον αρχιεπίσκοπο να ζητάς την ευχή του. Αυτό είναι καραγκιοζισμός. Γελοιότητα. Μ’ ενοχλεί να προσπαθείς να μου δείξεις ότι είσαι… κάτι άλλο με καραγκιοζισμούς. Κι αυτό φοβάμαι ότι θα το πληρώσω.

  17. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.star.gr/Pages/Parapolitika.aspx?art=270132&artTitle=to_post_pou_o_tsipras_tha_ithele_na_xechasei

    Το post που ο Τσίπρας θα ήθελε να ξεχάσει…

    Τι δήλωνε ο πρωθυπουργός το 2011 για τις παρελάσεις

  18. Ο/Η laskaratos λέει:

    ΧΑ-ΑΝΕΛ-Λαφαζάνης-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΚΕ υπέρ μαθητικών παρελάσεων.
    Υπάρχει όμως και αντίλογος:

    http://www.lifo.gr/now/greece/138663

    O Mπουτάρης επιμένει στην κατάργηση των παρελάσεων και καταθέτει εναλλακτική πρόταση Θύελλα αντιδράσεων από την αντιπολίτευση για την πρόταση του δημάρχου Θεσσαλονίκης 28.3.2017

    Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης στην φωτογραφία από την παρέλαση που έγινε viral και προκάλεσε αντιδράσεις και σχόλια

    Την πρόταση του να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις επανέλαβε για μια ακόμη φορά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, στην διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου. Ο Γιάννης Μπουτάρης ζήτησε από το σώμα να «υιοθετήσει» την συγκεκριμένη πρόταση, ώστε στην συνέχεια να κατατεθεί στο αρμόδιο υπουργείο, προκαλώντας την έντονη αντίδραση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Σταύρου Καλαφάτη. «Εάν εξαιρέσουμε το στρατιωτικό άγημα και την ομάδα των σχολείων, όλα τα άλλα είναι να σε πιάνουν τα κλάματα. Κάθε άλλο παρά υπερηφάνεια αισθάνεσαι», υποστήριξε ο δήμαρχος. «Δεν αντιλέγω για το εθνικό φρόνημα, όμως αυτό καλλιεργείται από την παρέλαση στρατιωτικών αγημάτων. Γιατί αν δεις τον τρόπο που περπατάνε τα σχολεία, όχι όλα, αλλά και τους πολιτιστικούς συλλόγους, αυτό δεν δίνει τιμή στην ημέρα», πρόσθεσε. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης θυμήθηκε πως τα προηγούμενα χρόνια, όταν τα γυμνάσια ήταν χωρισμένα σε αρρένων και θηλέων, «οι παρελάσεις ήταν ευκαιρία να φλερτάρουμε», ενώ κατέθεσε την πρόταση οι πολιτιστικοί σύλλογοι αντί να παρελαύνουν να συμμετέχουν σε μια μεγάλη γιορτή που θα γίνεται στη Νέα Παραλία ανήμερα των εθνικών επετείων. Η αντίδραση του Σταύρου Καλαφάτη Η κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων προκάλεσε την έντονη αντίδραση του επικεφαλής της παράταξης «Εντάξει», Σταύρου Καλαφάτη. «Θλίβομαι όταν ακούω τον δήμαρχο με τέτοιο απαξιωτικό τρόπο να αντιμετωπίζει το ζήτημα της παρέλασης. Υποβαθμίζει το θέμα σε βαθμό που δεν θα έπρεπε. Και δεν μπορώ να καταλάβω αν το κάνει συνειδητά. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι παρελάσεις γίνονται για το φλερτ και το καμάκι». Ο Σταύρος Καλαφάτης, αφού υποστήριξε πως θα πρέπει να ενισχυθεί ο θεσμός των παρελάσεων, αναφέρθηκε και στο μορφασμό που έκανε ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, στην διάρκεια της παρέλασης. «Ποιός από εσάς είναι υπερήφανος που ο δήμαρχος την ημέρα της εθνικής επετείου φωτογραφιζόταν με τη γλώσσα απ’ έξω λες και έκανε παιχνιδάκια με τον φακό;» ρώτησε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης τους δημοτικούς συμβούλους της «Πρωτοβουλίας». Στον μορφασμό και στην κριτική που δέχτηκε απάντησε στην δευτερολογία του ο Γιάννης Μπουτάρης απαντώντας στον Σταύρο Καλαφάτη πως «εάν πρόσεξες τη φωτογραφία, δεν ήμουν στην εξέδρα των επισήμων. Μπορεί να έπαιζε κανένα παιδάκι και έβγαλα τη γλώσσα μου, όπως κάνω στα εγγόνια μου».

  19. Ο/Η Κάσυ Διάρη λέει:

    https://www.huffingtonpost.gr/entry/marantzides-oi-mathetikes-parelaseis-semera-einai-chresimes-oso-enas-diayonismos-kalliyrafias_gr_5bd478e4e4b0d38b5883fdcd?ncid=other_facebook_eucluwzme5k&utm_campaign=share_facebook&fbclid=IwAR09XQojNTnUxz6bQOI4pjWka0SGbK_ZLxJckd1qOMFUFgTW5t1uCAasBw0

    27/10/2018

    Αλέξης Γαγλίας

    Νίκος Μαραντζίδης: Οι μαθητικές παρελάσεις σήμερα είναι χρήσιμες όσο ένας διαγωνισμός καλλιγραφίας

    Για το θέμα των μαθητικών παρελάσεων και τη θέση τους στο σήμερα μίλησε στη HuffPost Greece ο Νίκος Μαραντζίδης, καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης, ΠΑ.ΜΑΚ.

    Η έννοια της παρέλασης παραπέμπει ιστορικά στην συγκρότηση του έθνους- κράτους και στο ιδεολογικό ρεύμα του εθνικισμού του 19ου αι.. Αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο σε μια δεδομένη στιγμή τα έθνη- κράτη ήθελαν να αποτυπώνουν σε συμβολικό επίπεδο τη συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες συγκρότησης της κρατικής και εθνικής οντότητας. Οι παρελάσεις λειτουργούσαν ως μηχανισμός κοινωνικοποίησης στο Έθνος, ένας μηχανισμός που δεν υπήρχε στις αυτοκρατορίες πριν τη Γαλλική Επανάσταση. Τότε λοιπόν θα μπορούσαν να ιδωθούν και ως μια πρόοδος: οι Γάλλοι στρατιώτες τραγουδούσαν τη Μασσαλιώτιδα όταν υπερασπίζονταν τη χώρα τους από την εισοβολή των μοναρχιών του 18ου αι. που ανησυχούσαν για την ανατροπή της απολυταρχίας. Σήμερα όμως οι παρελάσεις απηχούν ένα φιλοπόλεμο παρελθόν που δεν θέλουμε να ξαναζήσουμε.

    Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, στον 21ο αι. οι παρελάσεις είναι ένα ξεπερασμένο υπόλειμμα ενός παρελθόντος όπου τα έθνη- κράτη είχαν ανάγκη να διαπαιδαγωγούν με αυτές τις αξίες και συμπεριφορές. Γιατί η παρέλαση, όπως και να την δει κανείς, είναι μια μιλιταριστικής μορφής διαπαιδαγώγηση. Πειθαρχία, βήμα ο ένας μαθητής πίσω από τον άλλο- είναι μια εισαγωγή στο πνεύμα του στρατού. Πλέον, όμως, τα έθνη- κράτη δεν βλέπουνε τον κόσμο με τα μάτια του 19ου αι., ούτε οι αξίες του πολέμου θεωρούνται στην εποχή μας σπουδαίες αξίες, μη γελιόμαστε, δε βρισκόμαστε στο 1930, ούτε στο 1850. Η παγκόσμια κοινότητα έχει πια εμπεδώσει ότι ο πόλεμος είναι η χειρότερη εξέλιξη που μπορεί να βιώσει κάθε οργανωμένη κοινωνία.

    Καταλαβαίνω ως ένα βαθμό τις πολιτικές ηγεσίες που δεν αποφασίζουν την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων. Ως ΠΑΜΑΚ δεν έχουμε οργανώσει κάποια δημοσκόπηση όσον αφορά τις μαθητικές παρελάσεις, από ένστικτο νομίζω ομως ότι η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού δεν επιθυμεί την κατάργησή τους- πολλοί θα θεωρούσαν μια τέτοια κίνηση ακόμα και προδοτική. Δε σημαίνει όμως αυτό ότι η μερίδα των πολιτών που είναι υπέρ των παρελάσεων αποδίδει και πραγματική σημασία σε αυτές- θεωρώ ότι πρόκειται για έναν κομφορμιστικό συντηρητισμό, δηλαδή «ας εξακολουθήσουν γιατί και στην εποχή μου έτσι ήταν τα πράγματα». Είμαι όμως βέβαιος ότι και όταν τα σχολεία έγιναν μεικτά, ή όταν καταργήθηκε η ποδιά, θα βρίσκαμε επίσης μεγάλα αρνητικά ποσοστά στην κοινή γνώμη. Η έννοια της κοινής γνώμης είναι σημαντικό εργαλείο στις δημοκρατίες, αλλά σε παρόμοιες μεταρρυθμίσεις θα πρέπει κάτι να την ξεπερνά. Καταρχήν να μην σωπαίνουμε- και αυτό αφορά τις πολιτικές ηγεσίες. Η παρούσα κυβέρνηση υποθέτω βάσιμα ότι δεν συμφωνεί με τις μαθητικές παρελάσεις, όμως δεν μιλάει καν για το ζήτημα. Δεν είναι απαραίτητο να καταργηθούν τώρα οι παρελάσεις- ας ανοίξει ένας διάλογος ώστε μια μέρα να είμαστε έτοιμοι να το πράξουμε.

    Αντιλαμβάνομαι ότι στις μαθητικές παρελάσεις υπάρχουν επενδυμένα σύμβολα και αξίες- δεν είμαι αφελής, σε αυτή την χώρα μεγάλωσα. Όμως έχει σημασία, έστω και αν δεν μπορούμε να καταργήσουμε εδώ και τώρα τις μαθητικές παρελάσεις – γιατί είμαστε μια συντηρητική κοινωνία- τουλάχιστον μέρες σαν κι αυτή να σκεφτούμε, να προβληματιστούμε, να συζητήσουμε πάνω στο θέμα των μαθητικών παρελάσεων. Φυσικά δεν θα λυθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης, των νέων ή της χώρας, αν καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις, ούτε μια χώρα στην οποία δε γίνονται παρελάσεις είναι οπωσδήποτε μια μη στρατιωτικοποιημένη κοινωνία. Μιλώντας όμως σαν ακαδημαϊκός, θεωρώ ότι οι παρελάσεις είναι άχρηστες, ξεπερασμένες και επιζήμιες- ένας χαμένος χρόνος. Σήμερα υπάρχει ανάγκη να διαπαιδαγωγήσουμε τους νέους με τις αξίες και τους προβληματισμούς του κόσμου που ζούνε. Τα καινούργια ζητήματα ηθικής και αξιών είναι τελείως διαφορετικά από τις συζητήσεις του εθνικισμού του 19ου αι.. Οι μαθητικές παρελάσεις σήμερα είναι σα να κάνουμε διαγωνισμό καλλιγραφίας. Τι θα λέγαμε σαν γονείς αν βλέπαμε να «βασανίζουν» τα παιδιά μας με την καλλιγραφία; Δεν θα το θεωρούσαμε χάσιμο χρόνου;

Αφήστε απάντηση στον/στην του κώλου Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.