Γράμμα στο ΣΥΡΙΖΑ

Λίγο πριν το Ρουβίκωνα

Lask2dec15του Αναγνώστη Λασκαράτου
Γράμμα από ποιο μέτωπο;  Από το μέτωπο της μάχης κατά του ανορθολογισμού, της αρπακτικής και αυταρχικής εξουσίας, του φασισμού, του θρησκευτικού Μεσαίωνα, της κοινωνικής αδικίας.  Σε ποιόν απευθύνεται; Σε όποιον από το ΣΥΡΙΖΑ το διαβάσει, δεν τρέφουμε αυταπάτες, έχουμε επαφή με την πραγματικότητα.

Δεν έπρεπε να είχατε προκαλέσει εκλογές. Βιαστήκατε πολύ, σε ένα-δυο χρόνια οι συνθήκες και η εκλογική σας νίκη θα ήταν πολύ προσφορότερα.  Τώρα, αν πάρετε αυτοδυναμία (δεν συζητώ για τη φάρσα των ΑΝΕΞΕΛ, δεν συζητάτε για «Ποτάμι», «ΠΑΣΟΚ»), διακινδυνεύετε να γίνετε τα μαύρα πρόβατα και να γευθείτε τη χλεύη και τη βία των υποκριτών «αγανακτισμένων» τους οποίους και εσείς τροφοδοτήσατε. Αν δεν μπορέσει να σχηματιστεί καμία κυβέρνηση, βάλατε τη χώρα σε μεγάλες περιπέτειες. Έστω ότι θα αναλάβετε τη διακυβέρνηση. Αναλαμβάνετε ένα πολύ βαρύ φορτίο για τη δημιουργία του οποίου η ευθύνη σας ήταν σχετικά πολύ μικρή (δεν είναι έντιμοι όσοι λένε πως η Αριστερά δεν έχει τις δικές της ευθύνες)  και η δυνατότητά σας να το κουβαλήσετε ελάχιστη. Ήδη με τον τρόπο που έχετε ασκήσει την αξιωματική Αντιπολίτευση μου θυμίζετε τη ρήση του γερο-Παπανδρέου για το Γρίβα: ‘Κρυπτόμενος εδοξάσθη και εμφανιζόμενος εγελοιοποιήθη’. Ομολογώ ότι τόση φτώχεια του ανθρώπινου δυναμικού σας δεν την υποψιαζόμουν ποτέ, τόσους φανφαρόνους, τόσους ημιμαθείς, τόσους κουτούς, τόσους αμετροεπείς και επιπόλαιους, τόσους ανεδαφικούς, επιτρέψτε μου να πω και τόσο υποκριτές και λίγο διεφθαρμένους και στο επιστέγασμα ένας ασυγκράτητος νεαρός με την παρέα του, που έχουν μια απίστευτη άγνοια κινδύνου. Το Κοινοβούλιο που μόλις διαλύθηκε, ήταν τόσο ανάξιο των περιστάσεων που προκαλούσε τρόμο και όχι μόνο λόγω της παρουσίας των τριβόλων του ναζιστικού υπόκοσμου. Τότε καλώς το διαλύσαμε θα πείτε. Όχι, αν δεν έχετε να βάλετε στη θέση του κάτι καλύτερο. Όμως έτσι ή πολύ χειρότερα έγιναν οι μεγάλες ιστορικές αλλαγές, θα μου πείτε. Από «κατσαπλιάδες», με αίμα και με πόνο.  Μόνο σε ταραγμένες και ανώμαλες εποχές θα σας πω, με αιτία και με τίμημα πολύ φρίκη και δυστυχία. Στους καιρούς μας υπάρχει η δημοκρατική εξέλιξη, υπάρχουν οι μεταρρυθμίσεις.

Δεν έχετε κανένα σπουδαίο ηθικό πλεονέκτημα. Η αριστερή ριζοσπαστική εξουσία, όπου γης ασκήθηκε τους δυο τελευταίους αιώνες, σας το έχει αφαιρέσει και η σιωπή σας για τα καμώματα του καλοπερασάκια αρχηγού σας, σας έχει κάνει συνενόχους.  Άσε που έχετε ανάμεσά σας και  ύποπτα πρόσωπα που δεν φροντίσατε να  εξηγηθούν ή να τα αποβάλλετε. Δικαιούστε βεβαίως να επικαλείστε τους χιλιάδες αριστερούς αγωνιστές, που θυσίασαν τη ζωή τους, την ελευθερία τους,  την προσωπική ευτυχία τους, για τα οράματα μιας πραγματικά δημοκρατικής και δίκαιης κοινωνίας, όμως στους κόλπους σας δεν επιβιώνει σήμερα ούτε ένας από αυτούς, εκτός από την καρικατούρα του αρχιδημαγωγού Γλέζου, που εκπροσωπεί το κομμάτι των παλιών αγωνιστών, αυτών που συντάχθηκαν  συνειδητά με δολοφόνους και τυράννους, αυτών που επένδυσαν στον ιδιότυπο αριστερό εθνικισμό και λίγο και στο θρησκευτικό φαρισαϊσμό κι αυτών που εξαργύρωσαν αγώνες αλλάζοντας ακόμη και στρατόπεδο. Ούτε εσείς ούτε οι οπαδοί σας διαθέτετε το ζύγι για να μετρήσετε και να κατατάξετε τέτοια και άλλα συναφή πρόσωπα και καταστάσεις και τους αφήνετε άσπλαχνα να πηγαίνουν στο χαμό, παίρνοντας πολλούς ακόμη μαζί τους.

Ρίξατε μια πολύ αντιφατική κυβέρνηση με πολλά θλιβερά ακροδεξιά και υπερσυντηρητικά χαρακτηριστικά στην ηγεσία της, επανδρωμένη με λαϊκοδεξιούς δημαγωγούς και με ακροδεξιά σκιάχτρα, με τρία πρόσωπα κατάλοιπα του αμαρτωλού ΠΑΣΟΚ, με μερικούς ευπρεπείς των δυο παλιών μεγάλων κομμάτων, που συγκάλυψε το μέγιστο μέρος της διαφθοράς, η οποία όμως σε μερικά πράγματα, υποχρεωμένη από δυτικές πιέσεις προσπάθησε να βελτιώσει και να αποκαθάρει φθοροποιές καταστάσεις και που θέλοντας και μη συγκρούστηκε από κάποια στιγμή και μετά  σε σημαντικό βαθμό, έστω και αποσπασματικά και απρόθυμα, χωρίς συνέπεια, με το ναζιστικό καρκίνωμα. Σταθήκατε απέναντί τους, όχι από το ύψος μιας πραγματικά πατριωτικής και δημοκρατικής Αριστεράς, αλλά από τον ημιόροφο των τυχοδιωκτών και των ανόητων, που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να πάρουν το τιμόνι της εξουσίας ενός σαπιοκάραβου για να βουλιάξει στα χέρια τους.

Δεν βρήκατε να προτείνετε στη Βουλή μια δημοκρατική, αριστερή ή εκσυγχρονιστική μεταρρύθμιση, δεν καταθέσατε ούτε  μια πρόταση πολιτικής ηθικής,  δεν είπατε μισή καλή κουβέντα για κάποια θετικά που έκανε η κυβέρνηση, δεν αποκαλύψατε ή καταγγείλατε κραυγαλέες περιπτώσεις διαφθοράς, αντίθετα συγκαλύψατε πολλά είτε προσδοκώντας τωρινούς και μελλοντικούς συμψηφισμούς και συμμάχους, επειδή το πρόσωπο του θηρίου σας μοιάζει, είτε από απόλυτη αδιαφορία, ανικανότητα ή κουτοπονηριά, αντλώντας ψήφους και δύναμη από ένα κομμάτι της διαφθοράς και μη θέλοντας να τα χαλάσετε-αν γινόσασταν σαφέστεροι-σχεδόν με κανέναν. Το χάλι της Εκκλησίας, της Δικαιοσύνης, της Αστυνομίας, του κρατικού μηχανισμού γενικά, όχι μόνο το αφήστε στο απυρόβλητο, αλλά το στηρίξατε κιόλας και για παντοτινή ντροπή σας σε σας χρωστούν οι προφυλακισμένοι συμμορίτες την καταβολή της βουλευτικής τους αποζημίωσης από το χρεοκοπημένο κράτος και δεν πετάξατε με τις κλωτσιές έξω τον εθνικό σας ήρωα όταν τόλμησε να απαιτήσει τη συνέχιση της κρατικής χρηματοδότησης της εγκληματικής δράσης των Ναζιστών (στους οποίους αναγνώριζε τεκμήριο αθωότητας!).

Το κρίσιμο ερώτημα που αποφεύγετε να απαντήσετε εσείς, οι υποστηριζόμενοι φανατικά από τον Κουρή, οι νεόκοποι πατριώτες που δεν λένε λέξη για τους υπερεξοπλισμούς, οι συνομιλητές του τροφοδοτούμενου με κρατικές διαφημίσεις Τράγκα (πριν την τελευταίου του κωλοτούμπα), του Θέμου Αναστασιάδη, του Αρχιεπισκοπου και του Πατριάρχη, της ολυμπιονίκου κας Αγγελοπούλου και πολλών ακόμη, είναι που θα βρείτε τα λεφτά. Απάντησε με άρθρο του στο protagon ένας σκουλαρικοφόρος μεσήλικας δημοσιογράφος-πολιτευτής σας με το διαχρονικό κενό λόγο των δημαγωγών: «Επειδή όμως πρέπει να απαντηθεί και το περιβόητο “Πού θα βρείτε τα λεφτά;”, απαντάμε “Θα τα πάρουμε από τους πλούσιους, θα πάρουμε πίσω τα κλεμμένα.” Θα γυρίσει ο τροχός, το υπόλοιπο το ξέρετε…». Μια απλή ερώτηση προς τον εκκολαπτόμενο αυριανιστή είναι η εξής: Τι εμποδίζει το κόμμα σας να έχει κατονομάσει έστω και έναν τέτοιο πλούσιο, τι εμποδίζει το κόμμα σας να έχει καταγγείλει έστω και ένα από τα οικονομικά σκάνδαλα που η Δικαιοσύνη καθυστερεί να εξιχνιάσει μέχρι λήθης ή παραγραφής; Μια πληρέστερη απάντηση του έδωσε ο κ.Γαλδαδάς στο protagon (2.1), θέτοντάς του καίρια όσο και αναπάντητα ερωτηματικά και προτάσεις για πολύ συγκεκριμένα πρόσωπα και καταστάσεις για τα οποία επίμονα σιωπά ο ΣΥΡΙΖΑ, που αξίζει να τη διαβάσετε: «..κάποιοι βρίσκω ότι λείπουν από το «(επι)τιμητικό» προσκλητήριο του Γ. Κυρίτση. Πρώτοι και καλύτεροι, βέβαια, οι άνθρωποι της Εκκλησίας. Τα μόνα (σχετικά) άμεσα έσοδα που θα μπορούσε να βρει μια νέα κυβέρνηση είναι από τους μισθούς των ιερέων και από τη φορολόγηση των αστικών ακινήτων της Εκκλησίας. …. υπάρχει γραμμή κομματική: Δεν λέμε λέξη για την Εκκλησία… κάποιον άλλο μεγάλο επιχειρηματία,  … κάποια τρομερά προνομιακή σύμβαση …μήπως θα ήταν χρήσιμο να ψάξουμε και σε εκείνους τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ….Όσο για το θέμα της Αγροτικής Τράπεζας, …Και εδώ υπάρχει και συνέχεια. ….ο άνθρωπος που επώλησε τη… Manchester United …. Να μην είναι, για παράδειγμα, στα ψηφοδέλτιά τους ο … να φέρουν πίσω έως τις 25.1. 2015 στις ελληνικές Τράπεζες …οι βουλευτές..του ΣΥΡΙΖΑ τα χρήματά τους που βρίσκονται στο εξωτερικό. Τέλος, … να δημοσιεύσουν εθελοντικά το Πόθεν Έσχες …».

Η συμπεριφορά σας προς τον Φ.Κουβέλη υπήρξε αλαζονική και ταπεινωτική, δείγμα γραφής μιας αυριανής εξουσιαστικής συμπεριφοράς. Δεν υποστηρίξαμε εδώ ποτέ αυτό το πρόσωπο, που το θεωρούσαμε πάντα λίγο αφερέγγυο, κάπως υποκριτή και κομματάκι μωροφιλόδοξο και δεν τα λέμε αυτά δρυός πεσούσης. Όμως κουτσά στραβά εκπροσωπεί έναν αριστερό και  δημοκρατικό κόσμο και κάποιες καλές ιδέες. Σας ενόχλησε ο κ.Κουβέλης και του ζητήσατε περίπου δήλωση μετανοίας, αλλά δεν σας ενοχλούν στο κατώφλι σας οι δυο κυρίες του απερίγραπτου κόμματος-θίασου της εποχής του τσουμπέ και του λίθου, το οποίο τόσο τυχάρπαστα αναγορεύσατε σε συνομιλητή και επίδοξο σύμμαχο, αν διασωθεί στις εκλογές;

Νομίζω πως έχετε δυο επιλογές. Ή να συνεχίσετε να κοροϊδεύει εαυτούς και τους άλλους μοιράζοντας ανεδαφικές ελπίδες, μέσω της κυβερνητικής προοπτικής μιας κωλοτούμπας ή μιας ηρωϊκής πτώσης μέσα σε ένα μήνα (μπορεί και σε ένα Σαββατοκύριακο) ή να μιλήσετε με ειλικρίνεια  και να εξηγήσετε πως θα κυβερνήσετε μέσα στο υπάρχον ευρωπαϊκό πλαίσιο, σαν κόμμα του ευρωπαϊκού δημοκρατικού σοσιαλισμού, υποσχόμενοι:

  1. Ρεαλιστική σκληρή διαπραγμάτευση με ορίζοντα δικαιότερη κατανομή των φορτίων (αυτό είναι εύκολο, δεν έχει γίνει με ευθύνη της κυβέρνησης και σε ένα βαθμό και του απόντος ΣΥΡΙΖΑ), μείωση του χρέους και ρήτρα ανάπτυξης. (Οι συνομιλητές θα σε σεβαστούν και θα σε υπολογίσουν αν δείξεις πως το αξίζεις και πως δίνεις με τις προτάσεις σου προοπτική).
  2. Συγκροτημένη ορθολογική οικονομική ανάπτυξη, με σεβασμό στο περιβάλλον, με θέσπιση σταθερών κανόνων, δίκαιου φορολογικού συστήματος και σεβασμό της σοβαρής επιχειρηματικότητας.
  3. Αμείλικτη πάταξη της διαφθοράς, της φοροκλοπής και των υποδομών τους.
  4. Αξιόπιστη, γρήγορη και ανεξάρτητη Δικαιοσύνη.
  5. Χωρισμό Κράτους Εκκλησίας και φορολόγηση της ιερής περιουσίας.
  6. Εκδημοκρατισμό και κάθαρση της Αστυνομίας
  7. Προάσπιση της Δημοκρατίας από το ναζιστικό υπόκοσμο, γρήγορες και δίκαιες δίκες των εγκλημάτων του.
  8. Μείωση και εξορθολογισμό των στρατιωτικών δαπανών
  9. Απλή αναλογική-Θεσμικές μεταρρυθμίσεις στην κατεύθυνση περισσότερης διαφάνειας-Δημοκρατίας και σεβασμού των ατομικών δικαιωμάτων.
  10. Δημοκρατικό, αξιοκρατικό, παραγωγικό δημόσιο τομέα
  11. Σαφή προγραμματική πολιτική κυβερνητικών συμμαχιών με δημοκρατικά κόμματα και προσωπικότητες.
  12. Ξεκάθαρη εξωτερική πολιτική φιλίας και συνεργασίας με τους γείτονες
  13. Ανθρωπιστική και ρεαλιστική αντιμετώπιση του μεταναστευτικού με τη βοήθεια της Ε.Ε.
  14. Αμετακίνητη υποστήριξη της δημόσιας Υγείας και της ανθρωπιστικής δημοκρατικής και ανοιχτής στην τεχνολογία και στην παραγωγή δημόσιας Παιδείας, χωρίς τις ανορθολογικές σπατάλες του παρελθόντος.

Αν εκλεγείτε έτσι, θα είναι μια καθαρή, έντιμη, ελπιδοφόρα νίκη με προοπτική και στοχεύσεις. Αν χάσετε έτσι, θα είναι μια έντιμη ήττα που θα οδηγήσει σε μια αυριανή νίκη σας, με τη βεβαιότητα πως οι αντίπαλοί σας ή θα αποτύχουν ή θα θεωρηθεί πως απέτυχαν, λόγω του τιμήματος που η κοινωνία θα έχει καταβάλει. Αν όμως νικήσει ο ΣΥΡΙΖΑ με το σημερινό του ήθος, ύφος και μορφή, αυτό θα είναι μια εξ ορισμού αποτυχημένη, εκτός τόπου και χρόνου, κυβερνητική  τραγωδία.

Έστω και στις 12 παρά ένα λεπτό, πολλά μπορούν να σωθούν αν υπάρξει Αρετή και Τόλμη.

Advertisements
This entry was posted in σκέψεις, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

62 απαντήσεις στο Γράμμα στο ΣΥΡΙΖΑ

  1. Ο/Η kostas λέει:

    ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΡΟΥΒΙΚΩΝΑ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΤΟΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΣΑΙ ΤΟ ΒΟΛΕΜΑ ΣΟΥ -ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ-.
    Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΝΑΝ ΚΑΘΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΥΡΙΟ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΟ ΥΛΙΣΜΟ ΜΗΝ ΤΡΟΜΑΖΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΚΕΨΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΥ ΑΝΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Θα ήταν χρησιμότερο αν μου υποδεικνύατε που υπερβάλω ή που κάνω λάθος.
      Ασφαλώς δικαιούστε να μην έχετε το χρόνο ή τη διάθεση να το κάνετε.
      Όσο κι αν δεν το πιστεύετε, εύχομαι να έχετε εσείς δίκιο, προσωπικά δεν είμαι 100% βέβαιος σχεδόν ποτέ για το δικό μου, μόνο για την καλή μου διάθεση.
      Δεν έχω άνομα συμφέροντα ή βολέματα να χάσω, δεν νομίζω πως αυτό είναι το κίνητρό μου.
      Άλλωστε Κοντός ψαλμός κλπ

    • Ο/Η Αναρχοάπλυτος λέει:

      Πολλοί από τους προβληματισμούς του οικοδεσπότη είναι εύλογοι. Δε σημαίνει ότι σώνει και καλά είναι θέμα βολέματος. Μην περνάμε στο άλλο άκρο ότι όποιος κάνει κριτική στο ΣΥΡΙΖΑ είναι βολεμένος ή πράκτορας. Η διαφωνία μου είναι στο συμπέρασμα που προκύπτει από τους προβληματισμούς….»Να μην πέσει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και να μην πάμε σε εκλογές». Εκεί έγγειται η διαφωνία μου με τον κ. Λασκαράτο….και είναι κάθετη!

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Να πέσει χίλιες φορές, όχι άλλος Άδωνις ή Βορίδης ή Λοβέρδος ή Αθανασίου ή Ντινόπουλος.
        Αλλά να έρθει η ρεαλιστική ελπίδα.
        Θεωρώ πως έγινε πρόωρα.
        Ό γέγονε όμως, γέγονε.
        Κάνω κάποιες προτάσεις.
        Εκεί μπορεί κανείς να διαφωνήσει ή να συμφωνήσει.
        Σίγουρα όμως συμφωνούμε πως δεν πρέπει να σκάσει η βόμβα στα χέρια κανενός, πολύ περισσότερο της Αριστεράς.

  2. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=38628

    Κώστας Γιαννακίδης

    Ο πρωθυπουργός την άκουσε

    Αφήστε στην άκρη το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Μπορεί να έχει χρεοκοπία, έντεχνα, ροκ και λαϊκά. Δεν μας ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή. Εμείς βλέπουμε τώρα τον πρωθυπουργό να βγαίνει από το Μέγαρο Μαξίμου. Μόνος, με το χέρι στην τσέπη. Έχει ντυθεί καλά, φοράει παλτό πάνω από το κουστούμι. Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι φεύγει από το γραφείο του. Όμως, για μισό λεπτό. Πού μπορεί να πηγαίνει ο πρωθυπουργός, πεζός και μόνος; Σπίτι; Μα το αυτοκίνητο δεν παρκάρει έξω από την αυλή του Μαξίμου. Στον πρόεδρο της Δημοκρατίας που είναι μεσοτοιχία; Δεν υπήρχε προγραμματισμένο ραντεβού. Στη Βουλή με μοναχικό περίπατο μέσα από τον παγωμένο εθνικό κήπο; Μπα, το μαγαζί έκλεισε. Τέλος πάντων, αν είχε βγει για περίπατο στον χιονιά (πρόβλημά του) θα τον ακολουθούσαν άνδρες της ασφαλείας του και όλο και κάποια φωτογραφία θα βλέπαμε. Αλλά να, μέχρι να διαβάσετε αυτές τις γραμμές, ο Αντώνης Σαμαράς έφτασε στην έξοδο του Μαξίμου.

    Μία κάμερα καταγράφει τις κινήσεις του. Εκείνος δείχνει να μην την προσέχει. Είναι ένας άνθρωπος που περπατάει ανέμελος, φεύγοντας από το γραφείο του. Ξαφνικά, όμως, μία φωνή τον σταματά. «Ακούσατε δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που δεν θα πληρώσουν τόκους και χρεολύσια;». Δεν ξέρουμε ποιος κάνει την ερώτηση. Φοβάμαι ότι δεν θα μάθουμε ποτέ. Κρίμα γιατί δείχνει άνθρωπος με έμπνευση. Είναι έξω από το Μαξίμου, πετυχαίνει, ο τυχερός, τον πρωθυπουργό και αυτό που του έρχεται αυθορμήτως να ρωτήσει είναι για τις δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Χωρίς καν ένα «καλημέρα κύριε πρόεδρε» βρε παιδί μου, έτσι από ευγένεια. Ο παρατηρητικός θεατής θα προσέξει ότι ο τύπος δεν βάζει μικρόφωνο μπροστά στον Σαμαρά. Αυτό μας επιτρέπει να συμπεράνουμε ότι υπάρχει «μπουμ». Πάμε να το δούμε από την αρχή. Βλέπουμε τον Σαμαρά να βγαίνει ανέμελος από το Μαξίμου και ξαφνικά να τον σταματάει μία φωνή ενός τύπου που βρίσκεται εκεί με κάμερα και «μπουμ», ενώ το μόνο που έχει να του πει είναι οι δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν έχει πιο αυθόρμητο. Σε πιο αυθόρμητο σου δείχνει τον Σαμαρά να χασμουριέται.

    Ο πρωθυπουργός δείχνει να αιφνιδιάζεται ελαφρώς. Υπάρχει μία στιγμή μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου δευτερολέπτου κατά την οποία το ύφος του υπαινίσσεται μικρή έκπληξη. Ναι, δεν το περίμενε, ωστόσο είναι εμφανής η ταχύτατη προσαρμογή του ανδρός απέναντι στο αναπάντεχο. Όμως ο χρόνος που μεσολαβεί ανάμεσα στο πέμπτο και στο έκτο δευτερόλεπτο είναι καταραμένος. Ο πρωθυπουργός λέει ένα «Και βέβαια και την άκουσα. Την άκουσα χθες βράδυ…». Αυτό μπορεί και να παρεξηγηθεί. Και μετά είναι εκείνο το αμήχανο, ως ελαφρώς συνωμοτικό γελάκι που θα εξέθετε κάθε ερασιτέχνη ηθοποιό. Δεν μας ενδιαφέρει τι είπε. Μας ενδιαφέρει αυτή η εμβληματική έλλειψη αισθητικής και ευρηματικότητας που, εν τέλει, αντιστοιχεί και στα πεδία πολιτικής. Πολύ άκομψο για να το πάρεις στα σοβαρά, πολύ δεξιό για να σε βάλει σε σκέψεις. Την επόμενη φορά ας τα πει όπως ή Πόπη παρακάτω. Είναι της ίδιας λογικής, αλλά απείρως αποτελεσματικότερο.

  3. Ο/Η Αναρχοάπλυτος λέει:

    Ο ακροδεξιός Σαμαράς εκλέχθηκε με την «δεσμευση» της αναδιαπραγμάτευσης του μνημονίου….Πότε δεν έγινε κάτι τέτοιο. Ίσα ίσα έγινε το πιστό σκυλί της Μέρκελ και κατ’επέκταση του ευρωπαϊκού χρηματιστικού κεφαλαίου. Μάγκας στη χώρα, δούλος εκτός συνόρων. Στα χρόνια της διακυβέρνησης του γίνανε αίσχη….πολλά από αυτά απαριθμήσατε. Μπορούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να νομιμοποιήσει αυτή την κυβέρνηση;;; Να συνδράμει στην εκλογή του Προέδρου για να μην πέσει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου;;; Αν θέλετε να μέμψετε κάποιους για την μη εκλογή Προέδρου – αφού ο Σαμαράς έπρεπε να μείνει με το στανιό για άλλα δύο χρόνια στη διακυβέρνηση της χώρας- αυτοί είναι οι «ανεξάρτητοι» βουλευτές που προέρχονται από τους κόλπους των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Ας σώζανε αυτοί τη χώρα αφού ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε εκλογές.
    Πάντως η όποια άποψη που είναι εναντια στις εκλογές όχι μόνο τις συγκεκριμένες αλλά και γενικότερα, αυτή συμπορεύεται με την άποψη Πλεύρη και λοιπών οι οποίοι θεωρούν τη δημοκρατία πρόβλημα. Μακάρι να είχαμε εκλογές κάθε χρόνο. Και κάθε μέρα. Αυτή είναι η δημοκρατία και ας μην αρέσει σε όλους.
    Τέλος πάντων ο Σαμαράς έχει την αίσθηση ότι θα κερδίσει τις εκλογές. Μπορεί να του φανωρώθηκε ο Θεός και να τον διαβεβαίωσε. Μπορεί ο Παϊσιος. Μπορεί κάποιο περιστέρι να κάθισε στο κεφάλι του. Μην ανησυχείτε λοιπόν μπορεί να τον φάμε το Σαμαρά για άλλα τέσσερα χρόνια…και αυτή τη φορά θα είναι τελείως αδίστακτος (για το καλό της πατρίδας πάντα).

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Δυστυχώς ο Παϊσιος δεν εμφανίζεται μόνο στο Σαμαρά, εμφανίζεται και στην Αριστερά και έχει κατοχυρώσει αριστερά πρωθυπουργικά προσκυνήματα, ιερές φιλανθρωπίες, φοροκλοπές και ομερτά.

      Την πολύ επικίνδυνη τετραετή παράταση στο Σαμαρά, αντί του ενάμιση χρόνου που το πολύ του έμενε, κινδυνεύουν να την δώσουν οι πρόωρες εκλογές και η αντιπολιτευτική και προγραμματική ανεπάρκεια του ΣΥΡΙΖΑ. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε καλά τη δουλειά του, ο Σαμαράς θα είχε παραιτηθεί μόνος του κάτω από τη λαϊκή οργή και η πτώση του θα είχε προοπτική.

      Εμπιστεύεστε ιδιαίτερα τις συχνές εκλογές, παρά το προφανές τεράστιο οικονομικό κόστος τους (δεν εννοώ τα δικά τους έξοδα, εννοώ τις επιπτώσεις τους στην οικονομική ζωή, δεν ζούμε σε γυάλα) και τη λαϊκή ψήφο.
      Ξεχνάτε όμως πως η σημερινή κυβέρνηση εξελέγη με τη λαϊκή ψήφο και κάθε λογικός άνθρωπος έβλεπε, εμείς το γράφαμε συνεχώς, πως ο Σαμαράς κορόιδευε, όπως φοβάμαι ότι κοροϊδεύουν και άλλοι, έστω κι αν δεν το ξέρουν.

      Θεωρείτε ως δεδομένο πως ο ΣΥΡΙΖΑ που αλλάζει θέσεις μέρα παρά μέρα θα είναι συνεπέστερος και αποτελεσματικός και πως το διεθνές περιβάλλον θα τρομάξει με το άντε (ετερόκλητο) 35% του και θα τον ακούσει.
      Μακάρι να έχετε δίκιο αλλά να ξέρετε άλλες οι επιθυμίες μας, που μπορεί να είναι σε μεγάλο μέρος τους κοινές, και άλλο η αμείλικτη πραγματικότητα.

      • Ο/Η Αναρχοάπλυτος λέει:

        Δεν μπορώ να μπω στην λογική…»δεν κάνουμε εκλογές γιατί κοστίζουν»!!! Το θεωρώ θλιβερό επιχείρημα, ειδικά στη χώρα της ρεμούλας, όπου εκατομμύρια (αν όχι δισεκατομμύρια) ευρώ διακινούνται υπογείως κάθε χρόνο. Το πόσο βλάπτουν εν γένει την οικονομία, νομίζω πολύ λιγότερο από τη λιτότητα της κας Μέρκελ και των ντόπιων αυλικών της (ΓΑΠ, Παπαδήμος, Σαμαράς, Βενιζέλος κ.ο.κ.) η οποία στοίχισε στη χώρα 100 δισ. ευρώ (μείωση του Α.Ε.Π.), 1.200.000 νέους ανέργους, χιλιάδες λουκέτα, 12 δισεκατομύρια ευρώ ανεξόφλητα χρέη προς το δημόσιο, δισ. ακάλυπτων επιταγών κ.ο.κ.
        Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούσε να πέσει στην παγίδα στηρίζοντας Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να μην πέσει η κυβέρνηση Σαμαρά. Δείτε από αυτή την πλευρά. Θα έχανε τελείως την όποια αξιοπιστία του έχει απομείνει.Για το τι μέλλει γεννέσθαι κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος. Που ξέρετε μπορεί η Παναγία να είναι με τη μέρος της Ελλάδας…και να μας στηρίξει!!!

      • Ο/Η Nτένης ο τρομερός λέει:

        Η ΔΗΜΑΡ οι ΑΝΕΛ και οι ανεξάρτητο, που είχαν ζωτικό συμφέρον, υπεραρκούσαν για την εκλογή του μπαρμπα Φώτη.
        Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν χρειαζόταν να κάνει τόση ταραχή

  4. Ο/Η Αναρχοάπλυτος λέει:

    Επιπροσθέτως…μία καλή απάντηση στους προβληματισμούς σας δίνει ένας γερμανός…

    Der Spiegel: Δριμεία κριτική για τις πολιτικές παρεμβάσεις στην Ελλάδα
    Θράσος χαρακτηρίζει τις παρεμβάσεις που γίνονται με αφορμή τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα ο Γιάκομπ Άουγκσταϊν, γιος του ιδρυτή του Der Spiegel με εκτενές άρθρο του στην ηλεκτρονική έκδοση του γερμανικού περιοδικού.

    Ειδικότερα, όπως μεταδίδει η Deutsche Welle (DW), σε άρθρο του στο Spiegel με τίτλο «Υπάρχει λόγος να υποφέρουν οι Έλληνες;», ο Γιάκομπ Άουγκσταϊν ασκεί δριμεία κριτική στον τρόπο με τον οποίο αντέδρασαν στη Γερμανία πολιτικοί αλλά και μέσα ενημέρωσης στην προκήρυξη των πρόωρων εκλογών στην Ελλάδα.

    «Ποιος κυβερνά σε μια δημοκρατία; Ο λαός ή το κεφάλαιο; Απλό το ερώτημα, θα έλεγε κανείς. Γιατί αυτό που διαφοροποιεί τη δημοκρατία από τη δικτατορία είναι οι εκλογές. Η Δύση είναι περήφανη γι΄ αυτό. Εκτός κι αν υπάρχει απειλή ο λαός να ψηφίσει αριστερό κόμμα. Τότε το δημόσιο δελτίο ειδήσεων της γερμανικής κρατικής τηλεόρασης Tagesthemen εξοργίζεται με τη δημοκρατία των Ελλήνων» αναφέρει.

    Μάλιστα κάνει αναφορά και σε δημοσίευμα της Bild η οποία γράφει πως η Άγκελα Μέρκελ δεν θα πρέπει να το δεχτεί αυτό και πως πρέπει να καταστήσει σαφές στους Έλληνες τι περιμένει η Γερμανία από μια μελλοντική ελληνική κυβέρνηση.

    «Προφανώς πρέπει να έχεις χρήματα για τη δημοκρατία. Και οι Έλληνες είναι χρεοκοπημένοι. Θα έπρεπε λοιπόν να αφήσουν τις εκλογές. Μα τι θράσος!», γράφει σκωπτικά ο Γ. Άουγκσταϊν.

    Αντιθέτως, όπως τονίζει ο γνωστός γερμανός δημοσιογράφος, «η Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει αχτίδα ελπίδας για τη δημοκρατία στην Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια της ευρωκρίσης η δημοκρατία στην Ευρώπη έχει λάβει έναν αυταρχικό χαρακτήρα».

    Για τον ΣΥΡΙΖΑ

    Εκτενείς είναι οι αναφορές του στον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, σημειώνοντας ότι «δεν πρόκειται για κάποιον παρανοϊκό».

    Όπως σχολιάζει, ο κ. Τσίπρας δεν θέλει να βγει από την Ε.Ε., ούτε θέτει εν αμφιβόλω το ευρώ. Θέλει όμως, τονίζει ο ίδιος, να σπάσει το βίαιο δόγμα της λιτότητας το οποίο επέβαλαν Ευρώπη και ΔΝΤ στην Ελλάδα.

    «Θέλει να αυξήσει τους φόρους, να εισαγάγει κατώτατο μισθό, να δώσει κουπόνια φαγητού στους φτωχούς και να παράσχει δωρεάν υγειονομική περίθαλψη στους ανέργους. Αυτή είναι η Ευρώπη. Από τις απαιτήσεις του ξεχωρίζει απλώς μία: το κούρεμα του χρέους. Είναι όντως επαναστατικό, αλλά αναγκαίο. Η Ελλάδα πρέπει να απαλλαγεί από τα χρέη της. Η αποπληρωμή τους δεν είναι δυνατή» υπογραμμίζει ο Άουγκσταϊν.

    «Η Μέρκελ δεν έχει όραμα»

    Ο ίδιος επιτίθεται και κατά της Γερμανίδας καγκελαρίου λέγοντας πως «η έλλειψη οραμάτων της Μέρκελ (…) οδηγεί την Ευρώπη στην καταστροφή».

    «Γιατί αφήνουν τους Έλληνες να υποφέρουν; Ως τιμωρία για τις αμαρτίες του παρελθόντος; Για να φοβηθούν άλλες χώρες με μεγάλα χρέη; Για να μπορεί η Άγκελα Μέρκελ να λέει στους ψηφοφόρους της ότι δεν υπάρχουν γερμανικά χρήματα για τεμπέληδες νοτιοευρωπαίους;» αναφέρει μεταξύ άλλων ο Γερμανός αρθρογράφος.

    Σύμφωνα με τον Γιάκομπ Άουγκσταϊν, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι «από την αρχή της ευρωκρίσης η Μέρκελ ακολουθεί μια σουρεαλιστική στρατηγική, σύμφωνα με την οποία, θέλουμε να διατηρήσουμε την νομισματική ένωση, γιατί οι εξαγωγές μας επωφελούνται από αυτή και επειδή φοβόμαστε τις πολιτικές συνέπειες της κατάρρευσης. Ωστόσο δεν θέλουμε να υλοποιήσουμε τη βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του κοινού νομίσματος, που είναι η πολιτική ένωση».

    «Η έλλειψη οραμάτων της Μέρκελ, η οποία στην γερμανική εσωτερική πολιτική εκλαμβάνεται ως προτέρημα -τόσο μίζερη είναι η γερμανική εσωτερική πολιτική- οδηγεί την Ευρώπη στην καταστροφή. Από κοινού με τον γάλλο πρόεδρο, ο Χέλμουτ Κολ θα είχε προτείνει προ πολλού ένα 10ετές σχέδιο για τη δημοσιονομική ένωση».

    Σημειώνεται ότι ο Γιάκομπ Άουγκσταϊν είναι εκδότης της εβδομαδιαίας εφημερίδας Der Freitag ενώ έχει εργαστεί στο παρελθόν για την Süddeutsche Zeitung και την Zeit.

    Πηγή: Deutsche Welle

    http://www.naftemporiki.gr/story/897721/drimeia-kritiki-gia-tis-politikes-parembaseis-stin-ellada-apo-to-der-spiegel

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Σας φαίνονται αυτά τα σωστά μεν εκ του ασφαλούς δε, που λέει ο καλός δημοσιογράφος, συνεπή με τα συνεχή ήξεις αφήξεις, με τις πολυφωνίες και με τις κωλοτούμπες του ΣΥΡΙΖΑ;
      Σας φαίνονται συνεπή με τους συμμάχους του ΣΥΡΙΖΑ, με τις ηθικές του εκπτώσεις, με τις συνεχείς συντηρητικές αναδιπλώσεις, με τα ανοίγματα και με την ομερτά του ΣΥΡΙΖΑ προς τον κόσμο της διαφθοράς και προς το πελατειακό κράτος;
      Πιστεύετε πως ο δημοσιογράφος έχει ή μπορεί να έχει σαφή αντίληψη του τι ακριβώς εστί ΣΥΡΙΖΑ;

      • Ο/Η Αναρχοάπλυτος λέει:

        Ο δημοσιογράφος μένει στα βασικά στοιχεία του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ και καλά κάνει. Το πρόγραμμα του δεν είναι πρόγραμμα Μπεμπε Γκρίλο. Είναι ρεαλιστικό και καλά μελετημένο από σοβαρούς επιστήμονες. ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι μόνο οι 5-10 σουλατσαδόροι των καναλιών. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι «υποχρεώμενος» να πετύχει.

  5. Ο/Η Φίφης Χλεχλές λέει:

    ΒΗΜΑ
    Αναβλήθηκε για το Σάββατο η Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ – Εξακολουθεί ο πονοκέφαλος για συμμαχίες – στάση πληρωμών

    Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στο κλειστό γυμναστήριο του Tae Kwon Do στο Παλαιό Φάληρο στις 10:00 όπου την ίδια ημέρα θα συγκληθεί και Διαρκές Συνέδριο του κόμματος

    Σοβαρά στραβοπατήματα με το «καλημέρα» παρουσιάζονται στην πορεία του ΣΥΡΙΖΑ προς τις κάλπες, αφού με το επίσημο κλείσιμο της Βουλής το κόμμα βρίσκεται αντιμέτωπο με τις ανοιχτές πληγές του: την πολυφωνία σε κρίσιμα θέματα πολιτικής διαχείρισης και την αδυναμία του να ομονοήσει ως προς τους συμμάχους του στο προεκλογικό και το μετεκλογικό τοπίο.

    Στο πεδίο των συνεργασιών ναυάγησε προτού καν συζητηθεί επί της ουσίας η συνεργασία με την ΔΗΜΑΡ, καθώς υπό την πίεση εσωτερικών διαφωνιών ο Αλ. Τσίπρας απέφυγε να προσφέρει στον Φ. Κουβέλη τον πολιτικό χώρο που εκείνος επιζητούσε σε ένα πιθανό σχήμα συνεργασίας.

    Αποτέλεσμα ήταν η Αγ. Κωνσταντίνου να ανακρούσει πρύμναν και υπό τις συνθήκες αυτές να καεί ήδη στην αρχή της προεκλογικής εκστρατείας μία πιθανή συνεργασία.

    Υπό τις συνθήκες αυτές και εν αναμονή της συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπή η οποία τελικά αναβλήθηκε για το Σάββατο, με θέμα ακριβώς τις συνεργασίες του κόμματος και την σύνθεση των ψηφοδελτίων, ένα μεγάλο ερώτημα που ανακύπτει για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι αν υπάρχει πράγματι περιθώριο συνεργασιών και, πάντως, σε ποια βάση, αφού είναι φανερό ότι η αξιωματική αντιπολίτευση δεν δέχεται να συζητήσει όρους, προϋποθέσεις και πλαίσια πολιτικών συμφωνιών με άλλες δυνάμεις.

    Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στο κλειστό γυμναστήριο του Tae Kwon Do στο Παλαιό Φάληρο στις 10:00 το πρωί του Σαββάτου, όπου την ίδια ημέρα θα συγκληθεί και Διαρκές Συνέδριο του κόμματος προκειμένου να οριστικοποιηθούν αποφάσεις πολιτικού και οργανωτικού χαρακτήρα και να ξεκινήσει και τυπικά η προεκλογική εκστρατεία.

    Στο πεδίο της πολυφωνίας, από την Τρίτη το βράδυ ο ΣΥΡΙΖΑ δέχεται πιέσεις από το Μέγαρο Μαξίμου και την επικοινωνιακή ομάδα της ΝΔ, με αφορμή τις δηλώσεις στελεχών του που άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην πληρωθούν τόκοι και χρεολύσια από μία κυβέρνηση της Αριστεράς, στο πλαίσιο μίας διαπραγμάτευσης με τους δανειστές. Και αυτό λίγες ημέρες αφότου ο Αλ. Τσίπρας διαβεβαίωνε ότι δεν θα γίνουν μονομερείς ενέργειες «εκτός αν προκληθούμε» και Γ. Σταθάκης δήλωνε επίσης ότι δεν θα γίνουν μονομερείς ενέργειες.

    Το μέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ και στέλεχος της Αριστερής Πλατφόρμας Ι. Τόλιος, επικαλέστηκε συνεδριακή απόφαση του κόμματος σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να υπάρξει διακοπή πληρωμής τόκων και χρεολυσίων. Μιλώντας στο Action 24 ο κ. Τόλιος ανέγνωσε το σχετικό απόσπασμα της απόφασης του συνεδρίου του 2013, όπου αναφέρονται τα εξής: «Χωρίς διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους αποκλείεται να ανασάνει η χώρα. Η αποπληρωμή του θα γίνει με αναπτυξιακή και κοινωνική ρήτρα. Αφού πρώτα εξασφαλιστεί για ικανή περίοδο η διακοπή πληρωμής τόκων και χρεολυσίων».

    Κληθείς να σχολιάσει την δήλωση του κ. Τόλιου το πρωί της Τετάρτης στον ΑΝΤ1, ο Ι. Μηλιός είπε ότι «μπορεί και να μην πληρώσουμε, γιατί θα διαπραγματευθούμε».

    Σχόλια αναγνωστών (22)

    Τώρα να σας δω | 10:24

    Θα ψηφίσω ΣΥΡΙΖΑ για να τους δω τι θα κάνουν. Πολλά τραγούδια ακούγονται έξω από το χορό. Τώρα να τους δω. Τάζουν τα πάντα στους πάντες οπότε θα τους ψηφίσω για να δω να γκρεμίζονται μια και καλή…

    Bill

    απάντηση1020

    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ | 10:11

    ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΠΕΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ?

    Ανώνυμος / η

    απάντηση408

    Μια και το αναφερουν | 09:36

    …καποιοι σχολιαστες, τωρα που τα βρηκαν οι Κουβανοι με τους Αμερικανους ισως να ειναι μια καλη ευκαιρια για μεταναστευση. Τι διαολο? Ωραια χωρα, τζαμπα ειναι, ολο και καποια ευρουλακια θα γλυτωσουμε απο το στραπατσο… μια χαρουλα…

    Λεω εγω ο ασχετος…

    απάντηση223

    Να μου το θυμηθείτε! | 06:57

    Η Μύκονος θα έρθει πρώτη σε σταυρούς υπέρ του Σύριζα!!!! Εκεί θα αράξει το κόττερό της η «κόκκινη Γιάννα»!!!

    Η Μύκονος θα γίνει Νέα Κούβα

    απάντηση463

    Οι καλοταϊσμένοι Αριστεροί ονειρεύονται συγκρούσεις και επαναστάσεις!!!! | 06:53

    Οι πεινασμένοι και οι άνεργοι τί ονειρεύονται; Συνέχιση της πείνας και της ανεργίας!

    Η Επανάσταση ξεκινάει στην Ελλάδα; ΕΛΕΟΣ!

    απάντηση473

    Αξιοπρέπεια και με δραχμές μέσα στη φτώχεια | 06:50

    Το μοντελάκι που μας λανσάρει η Αριστερά για το 2015!

    Μέχρι και οι Κουβανοί το απέρριψαν…

    απάντηση495

    20.000.000 τουρίστες το 2015 ή 1.000.000; | 06:47

    Εμείς αποφασίζουμε, εμείς ψηφίζουμε!

    Οι Λιθουανοί ψήφισαν το ευρώ!

    απάντηση476

    Οταν το άρβυλο της ΚΝΕ αντικαταστάθηκε από …Louboutin… | 06:43

    … οι Έλληνες ζαλίστηκαν και πήγανε στον Σύριζα! Κάπως έτσι – ζαλισμένοι με τα ντυσίματα της Τζάκρη και της Μακρή και με την βαμμένη φαλάκρα του Χαϊκάλη – γυρίσαμε στις δραχμούλες και στα άδεια ράφια!!!

    Ξυπνήστε γιατί χανόμαστε…

  6. Ο/Η punky λέει:

    Δεν θα διαφωνήσω καθόλου με τις αναφορές σας για ηθικές εκπτώσεις και συντηρητικές αναδιπλώσεις. Είναι κάποιοι από τους βασικούς λόγους που έπαψα να τους ψηφίζω.
    (Από την άλλη, μου αρκεί που θα πάψει αυτό το ακροδεξιό υποκείμενο να παρουσιάζεται ως εκπρόσωπος μου, στο σωστό ή στο λάθος χρόνο.)

    Ρεαλιστικά πάντως, πραγματικά μου γεννά απορία η πεποίθηση ευφυών και καλλιεργημένων ανθρώπων περί του μύθου της σκληρής διαπραγμάτευσης. Δεν σας στοχοποιώ, αφορμή βρίσκω στην αναφορά σας. Κοιτάξτε, η διαπραγμάτευση θέλει δύο πρόθυμα μέρη που να έχουν να ανταλλάξουν πράγματα που ενδιαφέρουν το άλλο μέρος και που στη διαδικασία αυτής της ανταλλαγής, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο της μη επίτευξης συμφωνίας. Το τι μπορεί να πάρει κάποιος από μια διαπραγμάτευση δεν έχει να κάνει με κανένα από τα χολυγουντιανά κλισέ της καπατσοσύνης και της αεράτης μαγκιάς. Έχει να κάνει με το τι μπορείς να προσφέρεις που ενδιαφέρουν τον άλλο και με τον ποιον πονάει περισσότερο μια ενδεχόμενη ασυμφωνία. Αυτό είναι, συνοπτικά, η διαπραγματευτική ισχύ έκαστου μέρους.

    Επιτρέψτε μου ένα παράδειγμα από τον μικρόκοσμο μου: το ότι συμφώνησε ο σπιτονοικοκύρης μου να μου ρίξει σημαντικά το ενοίκιο ήταν αποτέλεσμα δύο παραγόντων. Των συνθηκών της αγοράς και της κεφαλαιοποίησης της δικής μου στάσης ως μισθωτή. Απόλυτα συνεπής στην καταβολή του μισθώματος εδώ και πολλά χρόνια, άριστες σχέσεις με όλους τους άλλους ενοίκους της πολυκατοικίας και φροντίδα του ακινήτου με το μέγιστο σεβασμό. Σε μια αγορά ανύπαρκτων ή κακόπιστων μισθωτών λοιπόν, είχα τη διαπραγματευτική δύναμη να συμφωνήσουμε σε ένα ενοίκιο ιδιαίτερα ελκυστικό.

    Αν όμως ο σπιτονοικοκύρης μου είχε τη δυνατότητα να παίρνει απευθείας το μίσθωμα από τον τραπεζικό μου λογαριασμό κι εγώ ταυτόχρονα δεν μπορούσα να «απειλήσω» με λύση της μίσθωσης γιατί η εναλλακτική μου θα ήταν να κοιμάμαι στον δρόμο, ποια θα ήταν τα περιθώρια της «σκληρής διαπραγμάτευσης»; Κανένα. Εκτός αν ήμουν πραγματικά διατεθειμένος να κοιμάμαι στον δρόμο.

    Δεν περιμένω να αλλάξει κάτι με τον ΣΥΡΙΖΑ παρά μόνο περισσότεροι φόροι για όσους έχουν κάποιο εισόδημα που φαίνεται. Χαλάλι βέβαια αν είναι να μην πεθάνουν συνάνθρωποι από τη φτώχεια ή να καταδικαστούν σε αφόρητη μιζέρια. Αλλά δεν είμαι καν σίγουρος ότι θα γίνει κι αυτό. Φοβάμαι πως το ρεζουμέ θα είναι μείωση του βιοτικού επιπέδου για μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού και φιλοδωρήματα στο κομμάτι του πληθυσμού που πραγματικά υποφέρει. Δηλαδή όλοι δυσαρεστημένοι.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Ευχαριστώ για την παρέμβασή σας.
      Στο θέμα της διαπραγμάτευσης δυο παρατηρήσεις:

      1. Δικαιούται και υποχρεούται μια νέα κυβέρνηση να δοκιμάσει.

      2. Ίσως σας διέφυγε πως συμφωνούμε.
      Δείτε πως το θέτω, στο υπ’αριθμ. 1, ολότελα σε συμφωνία με όσα λέτε για το ενοίκιο:
      @»(Οι συνομιλητές θα σε σεβαστούν και θα σε υπολογίσουν αν δείξεις πως το αξίζεις και πως δίνεις με τις προτάσεις σου προοπτική).

  7. Ο/Η cookleit λέει:

    Η κριτικη ολων μας στερείται του πιο απλού. Του ρεαλισμού και της αναγνώρισης πως άνθρωπος σημαίνει προτερήματα, αλλά και ελαττώματα.
    Επίσης, σε μια ανάλυση που ο κρινομενος θεωρειται de facto και χωρις λογο ολίγον αφελής, νεανίσκος, δεν χρειαζεται να επιχειρηματολογήσει κανεις… Αρκεί το δημώδες «δεν μ’αρεσει η φάτσα του».
    Σε οτι αφορα στην επιθεση στο Γλεζο, το μονο που θα πω είναι πως η ιστορία, αλλά και η επιμονή αυτου του ανθρώπου να προσπαθει να βοηθήσει όπως μπορεί – κανοντας λάθη – ακόμη και στα 90 του είναι αξιοθαύμαστη. Εκτός κι αν είστε υπέρμαχος επίτιμων που βολεμενοι σπίτι τους βγαίνουν κ κανουν δηλώσεις για την πατρίδα, οποτε ο κοσμος παει να επιλεξει κατι που δεν τους συμφερει.
    Τέλος, η ανάλυση της υπομονής δυο χρόνια για να βγουν άνετα σε εκλογές – με όσα όλα μπορεί να έχουν προκληθεί εν τω μεταξύ – είναι το λιγοτερο χυδαία και συμφεροντολογικη.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αντί να επικαλείστε την ιστορία του Γλέζου, βοηθήστε μας να κατανοήσουμε την επιμονή του για χρηματοδότηση της Χ.Α. αν μπορείτε, για να μην αναφερθώ σε πολλές ακόμη ακροδεξιές ασχήμιες του, που δεν είναι απλά λάθη. Κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής ούτε η ηλικία αποτελεί άλλοθι για όποιον είναι ενεργός, μάλλον δείχνει άνθρωπο που αρνείται να την αποδεχθεί.

      Καθόλου χυδαία δεν είναι η αναμονή της διετίας. Οι προεδρικές εκλογές δεν θεσπίστηκαν από το συνταγματικό νομοθέτη για να πέφτουν κυβερνήσεις, ειδικά μάλιστα αν δεν υπάρχει ορατή συγκροτημένη λαϊκή αντιπολιτευτική πλειοψηφία και διαφορετικό πρόγραμμα ή εκφρασμένη βούληση για κάτι διαφορετικό, γιατί το σκίσιμο των μνημονίων και οι ευσεβείς πόθοι δεν είναι πρόγραμμα.
      Ούτε συμφεροντολογισμός είναι. Αν εκλεγεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα βρεθεί το Φεβρουάριο προ τετελεσμένων και θα υποχρεωθεί να τα υπογράψει. Καθόλου δίκαιο, εκτός βέβαια αν πάει γυρεύοντας.

      • Ο/Η cookleit λέει:

        Αγαπητέ μου αν είστε δημοκράτης και όχι οπορτουνιστής, όπως με την απάντησή σας δείχνετε, θα βλέπετε πεντακάθαρα πως ένα κόμμα που εκλέχθηκε από τον ελληνικό λαό, όσο αποτρόπαιο και αν είναι αυτό ή χυδαία και τραγική η ιδεολογία του, πρέπει να δικαιούται όσα προβλέπει ο νόμος γι’ αυτό. Σε περίπτωση που αποδειχτεί η κατηγορία σε βάρος του, τότε όλα θα πάρουν αντιστοίχως το δρόμο που προβλέπει η δικαιοσύνη. Άρα, όταν κάποιος υπερασπίζεται την ισονομία και την ισότητα απέναντι στο νόμο δεν είναι ακροδεξιός, αλλά δίκαιος και δημοκρατικός.
        Η ηλικία σαφώς και δεν αποτελεί άλλοθι για να μην δεχθείς κριτική, αλλά είναι για εμένα αυταπόδεικτα στοιχείο έμπνευσης και κουράγιου, σε μια κοινωνία όπου οι γηραιοί ψηφίζουν προκειμένου να μην χάσουν τη σύνταξή τους.
        Όσο για τις προεδρικές και τον λόγο για τον οποίο θεσπίστηκαν, ο νομοθέτης προβλέπει αυξημένη πλειοψηφία. Κι αυτό από μόνο του σημαίνει πως η προεδρική εκλογή είναι μια σημαντική διαδικασία που μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες αλλαγής πολιτικής. Αλλιώς θα εκλεγόταν πρόεδρος με την απλή πλειοψηφία. Για να μην αναφερθώ εδώ στα δύο μέτρα και δύο σταθμά της λογικής σας (η Χρυσή Αυγή δεν πρέπει να πάρει τη χρηματοδότηση που δικαιούται, η αντιπολίτευση πρέπει να ακολουθήσει το γράμμα του συντάγματος, κατά τη δική σας ερμηνεία).
        Αν εκλεγεί κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, θα εκλεγεί με αυτές τις συνθήκες και τέλος πάντων όποτε κι αν εκλεγεί θα πρέπει να πάρει κάποιες αποφάσεις και να δείξει πως έχει την αντοχή να κυβερνά ως (κατά τα δικά του λεγόμενα) αριστερό κόμμα σε μια άκρως καπιταλιστική, συντηρητική κοινωνία.
        Οπότε, το γεγονός πως δεν συμπαθείτε ένα κύριο – γέρο (Γλέζο) ή νέο (Τσίπρα) – δεν σημαίνει πως έχετε και τα κατάλληλα επιχειρήματα για να το στηρίξετε σε λογική βάση και όχι στο θυμικό, που είναι η βάση της κριτικής σας. Και καλά κάνει δηλαδή…

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Aν ο κ.Γλέζος έδινε μια δεκάρα τσακιστή για τη Δικαιοσύνη (εκτός από την υποστήριξή του στα μισθολογικά αιτήματα των δικαστών μαζί με τους ΑΝΕΛ), αν είχε διαμαρτυρηθεί για τη μακροχρόνια δικαστική ασυλία που απολάμβανε η ναζιστική και απροκάλυπτα εγκληματική αυτή οργάνωση, για τη μη εφαρμογή του αντιρατσιστικού νόμου του 1979 εναντίον της, αν είχε διαμαρτυρηθεί για τις 8 αναβολές της δίκης Σκορδέλη (μαχαίρωμα Αφγανού), αν διαμαρτυρόταν τώρα που το δικαστήριο αθώωσε τον Μπαρμπαρούση και τους φίλους του παρ’ όλο που όλη η Ελλάδα είδε τι έκαναν στην λαϊκή αγορά του Αγρινίου, θα έλεγα πως πρόκειται για έναν ευαίσθητο Δημοκράτη (θαυμαστή και υποστηρικτή των αμεσοδημοκρατών Στάλιν, Χότζα, Μιλόσεβιτς, Κάρατζιτς) που θέλει όλα να γίνονται άψογα.
        Όμως για πολλούς προφανείς λόγους, δεν μπορώ να το πω.

        Στους χαρακτηρισμούς σας δεν καταδέχομαι να απαντήσω.

  8. Ο/Η kostas λέει:

    λασκαρατε αν και δεν σε -γνωριζω- ειμαι βεβαιως για την διαθεση σου,εξ αλλου δεν σε κρινω μονο απο την αποψη σου για τον συριζα αντεδρασα για τα ορια του ποταμου ρουβικωνα ,το σημαντικο δεν ειναι η αποψη σου για τον συριζα αλλα οι προσεγγισεις σου σε πολλα αλλα θεματα.

  9. Ο/Η Βασίλης λέει:

    ρε παιδιά μην χαλιέστε, στημένο είναι όλο το παραμύθι, θα το δείτε και δεν θα πιστεύεται στα μάτια σας. και σε ότι αφορά τον ήρωα της κατοχής σωστά ζήτησε να χρηματοδοτηθεί η ΧΑ μην ξεχνάμε ότι οι πρόγονοι – δάσκαλοί τους τον διόρισαν στο δήμο της Αθήνας αφού πρώτα τον έκαναν καλά επειδή ήταν άρρωστος όταν τον έπιασαν να τους έχει κλέψει τη στρατιωτική σημαία νύχτα. αυτό που ποτέ δεν έμαθα από αυτό το παραμύθι είναι πως στο διάολο έμαθαν οι ναζιστές ποιος τους έκλεψε τη γαμημένη τη σημαία και συνέλαβαν το παλληκάρι και ποιο είναι το όνομα του δράκου στο παραμύθι.

  10. Ο/Η Παλιός λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=38640
    Ανδρέας Πετρουλάκης

    Η πολιτική απάτη του ΣΥΡΙΖΑ

    {………}

    Μόλις έληξε η χρησιμότητά τους, τούς ζήτησαν ταπεινωτική δήλωση μετανοίας και στη συνέχεια ολοκληρωτική αυτοακύρωση. Δεν ξέρω αν η συμπεριφορά αυτή απηχεί το προσωπικό αρχηγικό ταμπεραμέντο του Αλέξη Τσίπρα ή αποδεικνύει τη διαρκή παγίδευσή του από τους μαρξιστές του Αριστερού Ρεύματος, πάντως το συμπέρασμα δεν αλλάζει. Η πολιτική ανηθικότητα που επέδειξαν είναι δεδομένη.

    Δεν είμαστε στα κλειστά δωμάτια να γνωρίζουμε τις ακριβείς συνομιλίες των δύο ηγεσιών, οπωσδήποτε όμως οι δημόσιες δηλώσεις του κ. Τσίπρα και κορυφαίων στελεχών του κόμματός του για τις προοπτικές συνεργασίας με τη ΔΗΜΑΡ, εφόσον δεν ψήφιζε Πρόεδρο της Δημοκρατίας, δεν αφήνουν περιθώρια παρεξηγήσεων. Πρόκειται για ωμή εξαπάτηση από τον νεαρό, άφθαρτο αρχηγό που δείχνει να μαθαίνει γρήγορα τη βρώμικη πλευρά της πολιτικής. Η σημαντικότερη παρενέργεια του εμπαιγμού, όμως, είναι άλλη. Στο εγγύς μέλλον είναι πολύ πιθανό να προκύψει ανάγκη συνεργασιών για τη διακυβέρνηση της χώρας, και είναι απορίας άξιο με τι απόθεμα αξιοπιστίας θα αναζητήσει εταίρους ο ΣΥΡΙΖΑ. Πώς θα τον αντιμετωπίσουν τα άλλα κόμματα όταν έχει φερθεί με τόσο προσβλητικό, αναξιοπρεπή και ύπουλο τρόπο στον πιο κοντινό του ιδεολογικά, οιονεί σύμμαχο σε κυβέρνηση συνεργασίας; Αν έτσι φέρονται στους παλιούς συντρόφους πώς θα φερθούν στους ξένους;

  11. Ο/Η kouklinosΚουκλίνος λέει:

    Μερικές ακόμα ερωτήσεις για τον ΣΥΡΙΖΑ:

    1) Θα επαναφέρει τον βασικό μισθό τουλάχιστον στα προ «κρίσης» επίπεδα, ή θα «μασήσει» με τους εργοδότες που θα απειλήσουν με απολύσεις για να αντισταθμίσουν το αυξημένο «εργασιακό κόστος»;
    2) Θα επαναφέρει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τις εθνικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας κλπ. ή θα υποκύψει στις απειλές του Σ.Ε.Β. ότι θα κλείσει ή θα μεταφέρει «παραγωγικές μονάδες» εκτός Ελλάδος;
    3) Τί θα κάνει να οι δανειστές δεν δεχτούν την περίφημη «ρήτρα ανάπτυξης» σχετικά με την αποπληρωμή του χρέους;

    Υπενθυμίζω ότι τα «μέτρα» περί μειώσεως των μισθών στον ιδιωτικό τομέα και κατάργησης έστω και αυτού του εικονικού «συνδικαλισμού» δεν τα ζήτησαν οι δανειστές, αλλά τα χρέωσαν (=φόρτωσαν) σε αυτούς οι «δικοί» μας…

    Και μια ερώτηση στον φίλο Punky:
    @ Punky
    «Φοβάμαι πως το ρεζουμέ θα είναι μείωση του βιοτικού επιπέδου για μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού και φιλοδωρήματα στο κομμάτι του πληθυσμού που πραγματικά υποφέρει. Δηλαδή όλοι δυσαρεστημένοι.»

    Αυτό που έχει καταφέρει η «κυβέρνηση»/υπάλληλος των δανειστών είναι να περιορίσει την κοινωνική απόγνωση σε ορισμένα μόνο κομμάτια του πληθυσμού (ας πούμε το 1/10). Οι υπόλοιποι απλώς ζορίζονται (π.χ. οι δημόσιοι υπάλληλοι που τους πήγαν τον μισθό από 2500€ στα 2200€, ή οι άνεργοι οι οποίοι έχουν κι άλλες πηγές εισοδήματος π.χ. ενοίκια κλπ). Είναι απλώς μια κατασκευαστική «στεγανοποιητική» τακτική που εφαρμόζεται στα πλοία ώστε να μην βουλιάξουν: περιορίζεις την είσοδο του νερού σε ορισμένα μόνο διαμερίσματα του κύτους ώστε το πλοίο να μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι έστω και ελαφρώς μπαταρισμένο και με μικρότερη ταχύτητα. Υπ’ αυτές όμως τις συνθήκες είναι καλύτερα το νερό να επεκταθεί παντού μήπως και η κοινωνία ξυπνήσει, αντί να πνίγονται σιωπηλά και αδιαμαρτύρητα αυτοί οι άτυχοι που βρέθηκαν στα αμπάρια (και που, στην πλειοψηφία τους, ούτε πριν την «κρίση» περνούσαν καλά).

    • Ο/Η Kubi λέει:

      Ανήκετε δυστυχώς σε αυτό που αποκαλώ «αριστερά του Αλέφαντου».
      Ως γνωστόν ο συμπαθής τεχνικός σπανίως θυμόταν ονόματα και λεπτομέριες ενώ έχει συμβεί να αναφέρει εντεκάδα με …. δώδεκα ποδοσφαιριστές.
      Η αριστερά του «τα πάντα όλα» . Όλα ένας αχταρμάς στο κεφάλι που σπανίως τον ψάχνουμε για το πόσο έχουν λογική και επαφή με την πραγματικότητα αυτά που λέμε.
      Αγώνας να είναι και ότι να ναι, όπως ανέφερα και στον Ρο σε προηγούμενο σχόλιο.

      Αναφέρατε πως στόχος είναι η επαναφορά των συλογικών διαπραγματεύσεων και και των συλογικών συμβάσεων εργασίας. Σας πληροφορώ αγαπητέ πως συλογικές διαπραγματεύσεις υπάρχουν και η τελευταία Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. έχει υπογραφεί τον Μάρτη του 2014.

      Το ωραίο όμως είναι η αγωνία σας σε περίπτωση που δεν δεχτούν οι δανειστές μας την ρήτρα ανάπτυξης. Μην αγωνιάτε αγαπητέ, δεν θα την δεχτούν γιατί η περίφημη αυτή ρήτρα είναι μια αρλούμπα που βασίζεται σε έναν αστικό μύθο, τον μύθο του «να γίνει δεκτό ότι έγινε δεκτό και για την Γερμανία το 1953».
      Το ότι κόμμα που φιλοδοξεί να κυβερνήσει την Ελλάδα βάζει στις επίσημες θέσεις του αρλούμπες που βασίζονται σε αστικούς μύθους είναι κάτι το οποίο εμένα με καταπλήσει!

      Η συμφωνία του Λονδίνου ουδέποτε ανέφερε τον ασυνάρτητο όρο «ρήτρα ανάπτυξης» . ΤΙ είναι σε τελική ανάλυση ρήτρα ανάπτυξης???
      Η συμφωνία του Λονδίνου είχε έναν όρο που προστάτευε την Γερμανία από μελοντικες αλαγές στην δασμολογική πολιτική των δανιστών, συνέδεε το ύψος της αποπληρωμής με το ύψος του πλεονάσματος εμπορικών συναλαγών. Τώρα ένας τέτοιος όρος δεν θα είχε νόημα μιας και είμαστε σε οικονομική ένωση με τους δανειστές, αλλά τότε ήταν διαφορετικά τα πράγματα, η Γερμανία φοβόταν πως οι δανειστές αυριο θα μπορούσαν μέσω δασμών να κάνουν ασύμφορη την αγορά Γερμανικών προϊόντων. Είναι όμως αυτό ρήτρα ανάπτυξης? Όχι φυσικά! Τους είπε απλά πως όσο με παίζετε μπάλα όπως τώρα εγώ θα σας πληρώνω κανονικά, αυτό λέει ο ΣΥΡΙΖΑ? Όχι. Λέει , δημιουργήστε μου ανάπτυξη με κάποιον μαγικό τρόπο και εγώ τότε θα σας πληρώνω. Ανάπτυξη , όχι πλεόνασμα εμπορικού εισοζυγίου.
      Αλλά ανάπτυξη είχαμε και τα χρόνια πριν την κρίση, είχαμε όμως πλεόνασμα? Όχι φυσικά.
      Στην ουσία ο ΣΥΡΙΖΑ με μια ανιστόρητη αρλούμπα έκανε εσάς και τους περισότερους Έλληνες να πιστέψουν ότι έχουν αδικηθεί και ότι η Γερμανία δεν μας δίνει ότι κέρδισε για τον εαυτό της.
      Κάτι τελευταίο που τα σαΐνια της Κουμουδούρου «ξέχασαν» να αναφέρουν όσο αφορά την συνθήκη του Λονδίνου:
      Η Γερμανία προσήλθε σε αυτές και για να πληρώσει χρέη για τα οποία είχε προηγηθεί παλιά χρεοκοπία . Είπε δηλαδή ότι θέλει να πληρώσει χρωστούμενα που είχαν διαγραφεί.
      Αυτό θέλει και ο ΣΥΡΙΖΑ? Δεν νομίζω. Θέλει τακτική Αλέφαντου.
      Έλα μωρέ τώρα , λεπτομέριες ….. πάντα όλα , πέστο και έτσι , θα το διαγράψουμε με τον τσαμπουκά το χρέος,
      Μάθε μπαλίτσα από τον άρχοντα …..

      • Ο/Η Zωζώ Σαπουνάκη λέει:

        Έκτακτος ο κύριος.
        Πόσο τον πληρώνετε για να διασκεδάζει τους επισκέπτες σας;
        Σε πάρτυς έρχεται;

      • Ο/Η Κουκλίνος λέει:

        Κάνε άλλη μια προσπάθεια να διαβάσεις (κατ’ αρχήν) τί έγραψα. Κι όταν τα καταφέρεις, κάνε μια λίγο μεγαλύτερη να τα καταλάβεις. Αν τα καταφέρεις, τότε ίσως τα συζητήσουμε…

      • Ο/Η Kubi λέει:

        @ όλους
        Απαντήσεις με επιχειρήματα γράφετε ή αυτό το μαθαίνετε στην επόμενη τάξη του δημοτικού από αυτή που σήμερα βρίσκεστε?
        Αμ ο άλλος με το » αν με καταλάβεις τα ξαναλέμε» ? Τι λες ρε μάστορα ?
        Βοήθησε μας να καταλάβουμε το βάθος της σκέψης σου δάσκαλε !

      • Ο/Η Κουκλίνος λέει:

        @
        «Βοήθησε μας να καταλάβουμε το βάθος της σκέψης σου δάσκαλε !»
        Πες μου πρώτα από πού συμπέρανες ότι είμαι συριζαίος, ή αριστερός γενικότερα (και μάλιστα της … φράξιας του Αλέφαντου). Ίσως έτσι αντιληφθείς μόνος σου τί ΔΕΝ διάβασες και τί ΔΕΝ κατάλαβες, χωρίς να χρειαστεί να σου εξηγήσουν τα οφθαλμοφανή.

  12. Ο/Η Τρυκ του ΣΥΡΙΖΑ λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=38636
    2 Ιανουαρίου 2015
    Γιάννης Παντελάκης

    Χημεία και τέρατα!

    …………………………………..

    Ένας ψηφοφόρος που θ’ ακούσει ή διαβάσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με περίπου 6,8 μονάδες από τη Νέα Δημοκρατία, νομίζω πως θα επηρεαστεί. Δεν ξέρω σε ποιον βαθμό κι αν η επιρροή αυτή θα καθορίσει και την ψήφο του, αλλά μάλλον δεν θα περάσει απαρατήρητη αυτή η πληροφορία. Αν, μάλιστα, την πληροφορία αυτή τη συνοδεύει μια δεύτερη, ότι δηλαδή η συγκεκριμένη δημοσκόπηση παραγγέλθηκε και δημοσιεύτηκε σ’ ένα μέσο ενημέρωσης που στηρίζει τη Νέα Δημοκρατία, τότε σίγουρα θα κάνει και δεύτερες και τρίτες σκέψεις.

    Στο διαδίκτυο εδώ και καιρό, διακινούνται «πληροφορίες» ανεξέλεγκτες. Και δεν θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά αφού ο χώρος είναι ανοικτός, ο καθένας μπορεί να γράφει ό,τι νομίζει και ό,τι θέλει και σε κανέναν δεν θα δώσει λόγο γι’ αυτό. Μια από τις «πληροφορίες» αυτές που δημοσιοποιήθηκε σήμερα έλεγε πως ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται 6,8 μονάδες. Σύμφωνα με τη δημοσιοποίηση, η δημοσκόπηση που δείχνει αυτό το αποτέλεσμα πραγματοποιήθηκε από τη Metron Analysis για λογαριασμό της εφημερίδας «Παραπολιτικά». Ένα δημοσίευμα, είχε τον τίτλο «Οι Δεξιοί δίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ αυτοδυναμία». Λογικό, με 6,8 μάλλον παίρνει αυτοδυναμία και μάλιστα άνετη.

    Χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου, θα είδαν αυτή τη δημοσίευση. Δεν ξέρω πόσοι θα επηρεάστηκαν, φαντάζομαι πολλοί. Προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση. Εκείνο το οποίο ξέρω, είναι πως η δημοσκόπηση είναι πραγματική, την έχει κάνει όντως η συγκεκριμένη εταιρεία και δημοσιεύτηκε πράγματι από τη συγκεκριμένη εφημερίδα. Υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια, ωστόσο. Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε/δημοσιεύτηκε πριν από δυο μήνες! Τον Νοέμβριο.

    Από τον Νοέμβριο ως σήμερα, ο πολιτικός χρόνος δεν ήταν απλά μεγάλος, ήταν τεράστιος. Συνέβησαν πολλές και δραματικές εξελίξεις στο πολιτικό σκηνικό, οι οποίες προφανώς έχουν επηρεάσει και το σώμα των ψηφοφόρων. Και σίγουρα, η εικόνα της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου οπότε πραγματοποιήθηκε η δημοσκόπηση, είναι μια και μοναδική.

    Αντιδρώντας σ’ αυτή την πολιτική απάτη, ο υπεύθυνος της εταιρείας, Στράτος Φαναράς, έγραψε στη σελίδα του στο facebook: «Κάποιοι έχουν πάρει μια έρευνα της Metron Analysis του Νοεμβρίου για τα «Παραπολιτικά» και την παρουσιάζουν σαν να είναι τωρινή. Ντροπή τους!!!». Έχει απόλυτο δίκιο να διαμαρτύρεται. Αναρωτιέμαι όμως πόσοι από εκείνους που έχουν πληροφορηθεί για την πληροφορία-μαϊμού, είδαν την ανάρτηση του Φαναρά. Νομίζω λίγοι. Η πληροφορία-μαϊμού αναπαράγεται (όπως όλες) σε πολλά sites και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Άρα, την έχουν δει πολλές χιλιάδες περισσότεροι.

    ……………………………..

  13. Ο/Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΣΟΥΚΑΛΗ λέει:

    Ν. Τσούκαλης για ΔΗΜΑΡ: Νιώθω ταπεινωμένος, υποβαθμισμένος, και εντελώς εξευτελισμένος

    «Ο τρόπος που διαχειριστήκαμε ή διαχειρίστηκε η ηγεσία του κόμματος τον μονόδρομο για τη συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ μας οδήγησε σε αυτή την κατάσταση» είπε ο κ. Τσούκαλης στον ΑΘΗΝΑ 9.84 και πρόσθεσε: «Εγώ προσωπικά θεωρώ τον εαυτό μου ταπεινωμένο, υποβαθμισμένο, απαξιωμένο και εντελώς εξευτελισμένο και πόσο μάλλον, όταν αυτή η συμπεριφορά προέρχεται από ένα κόμμα της αριστεράς… Τριανταπέντε χρόνια που είμαι στον χώρο της ανανεωτικής αριστεράς τέτοια ιταμή συμπεριφορά δεν έχω ξαναδεί, ακόμα και όταν το ΠαΣοΚ ήταν στα καλύτερα του…».

    Ο κ. Τσούκαλης τόνισε, δε, πως είναι «μονόδρομος» για το κόμμα του «ο σχηματισμός ενός -λεγόμενου- μίνι συνασπισμού, δηλαδή η συνεργασία της Δημοκρατικής Αριστεράς με όλες τις δυνάμεις της Οικολογίας και ο σχηματισμός ενός σχήματος που θα παλέψει σθεναρά τον λαϊκισμό, τον αντιευρωπαϊσμό, τον αντιμεταρρυθμισμό και θα προτείνει μια διέξοδο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας… Είναι προφανές ότι υπάρχουν ευθύνες και κυρίως στη διαπραγματευτική ομάδα, αλλά δεν ξέρω αν υπάρχει χρόνος να αποδοθούν».

    • Ο/Η Po λέει:

      Ο (υποψήφιος πρόεδρος δημοκρατίας) Φανούρης πήρε πολλούς στο λαιμό του.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        και ευσεβής και φιλάνθρωπος, να μην το ξεχνάμε, όπως κάποιος άλλος.
        Του κάκου ρεζιλευόταν στα θολά νερά, όλα γίναν στάχτη και μπούλμπερη

        Τα λέγαμε αυτά προτού πέσει η δρυς, αλλά ποιος άκουγε.
        Υπάρχουν όμως και νεαροί άμυαλοι αρχηγοί που τραβάνε στο χαμό με πολύ κόσμο μαζί τους. Δεν αντέχουν τους καλούς λογαριασμούς, τις καθαρές εξηγήσεις και τα σταράτα λόγια.
        Όλα (σχεδόν) όμως, εδώ πληρώνονται.
        Η φύση και η ζωή ξεβράζουν κάθε κουτοπονηριά

      • Ο/Η Po λέει:

        Κάθε μέρα που περνά δικαιωνόμαστε.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Αχ που’σαι Φώτη πόδειχνες πως θα γινόσουν άλλος.
        Πρώτος με το Γλέζο και τη Λιάνα στη θρησκευτική ορκωμοσία στη Βουλή.
        Τι κέρδισες;
        Έδωσες δικαιώματα στους όμοιους σου, δηλαδή στους πολύ χειρότερους, για να λέμε τη μαύρη αλήθεια, σε καταληψίες Λυκείων, γόνους ευσεβών οικογενειών που μιλάγανε στα 16 τους με την ευσεβή Παναγιωταρέα, να σου φέρονται σα να’σουνα σκουπίδι.
        Κάποτε όμως:

        Ο Φ. Κουβέλης για τη σημερινή απουσία του ΣΥΡΙΖΑ από τον αγιασμό στη Βουλή

        Δευτέρα, 06 Οκτωβρίου 2008 13:40

        Συνέντευξη Τύπου για την απόφαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ να μην συμμετάσχει στον σημερινό αγιασμό στη Βουλή, έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, Φώτης Κουβέλης.

        « Η Κ.Ο. του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς δεν πήρε μέρος στην τελετή αγιασμού της νέας περιόδου της Βουλής και το έπραξε αυτό, γιατί ήθελε να καταγράψει με έναν σαφή τρόπο, για άλλη μία φορά, την ανάγκη των διακριτών ρόλων εκκλησίας και κράτους», ανέφερε ο κ. Κουβέλης και πρόσθεσε:

        «Έχουμε σταθερή την πεποίθηση, όσο και την εκτίμηση, ότι η εκκλησία δεν πρέπει να αναμειγνύεται στο έργο της πολιτείας και προφανώς και στο έργο της πολιτικής. Αυτό θελήσαμε σήμερα να αναδείξουμε με τη μη συμμετοχή μας στην τελετή του αγιασμού, που έγινε στην Ολομέλεια της Βουλής».

        «Η ενέργειά μας -διευκρίνισε- επικαιρικά συνδέεται και με το γεγονός ότι υπάρχει ανοιχτό το ζήτημα της εκκλησιαστικής περιουσίας και της περιουσίας των διαφόρων Μονών. Ένα ζήτημα, που για μας είναι πάρα πολύ σημαντικό και που πρέπει να αντιμετωπιστεί, προκειμένου η περιουσία αυτή, ιδιαίτερα περιουσία σε γη, να δοθεί στους ακτήμονες, να δοθεί στους αγρότες, να δοθεί, όπως για παράδειγμα η λίμνη Βιστωνίδα, στους αλιείς, οι οποίοι και την δικαιούνται».

        «Πολλά από τα ακίνητα της εκκλησίας και των μονών είναι περιουσία του ελληνικού λαού και πρέπει να υπάρξει η αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, που διαχρονικά ταλαιπωρεί την ελληνική πολιτεία και αδικεί τον δημόσιο χώρο. Γιατί για δημόσια γη πρόκειται», υπογράμμισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

  14. Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

    Για την επιλυση του προβληματος της παραγωγικης ανασυγκροτησης της χωρας, απαιτουνται
    -καποιου τυπου συμφωνια με τους δανειστες, λ.χ. για επιμηκυνση του χρεους
    -δημοσιες και ιδιωτικες επενδυσεις
    -αλλαγη του κλιματος στο εσωτερικο κια το εξωτερικο

    Ομως, εκτος απο τα ανωτερω υπαρχει μεγαλη ελλειψη τεχνικων και τεχνιτων …που να συνδυαζουν την τεχνικη καταρτιση με την χειρωνακτικη εργασια, οπως ολος ο αναπτυγμένος κοσμος. Εδω και εναν αιωνα με τα -καθε ειδους εργαλεια και μηχανημτα – η χειρωνακτικη εργασια τεχνιτων (πολλες φορες κια εργατων) εχει απωλεσει τον σωματικο καματο (σε αντιθεση με τον τριτο κοσμο)

    Ομως -δυστυχως- λιγοι συνδυαζουν την μορφωση με την χειρωνακτικη εργασια, εστω και ερασιτεχνικα (βαψιμο σπιτιου ή γραφειου, μαστορεματα, σκαψιμο κηπου,…. ) Οι περισσοτεροι εσωτερικοι μεταναστες της γενιας του 114 εως του πολυτεχνειου (60-75) σπουδασαν σε Πολυτεχνεια, Ιατρικες, Νομικες, Φιλοσοφικες, Φυσικομαθηματικες ή Παντειο, Βιομηχανικη (περι το 15% των τελειοφοιτων 6-ταξιου Γυμνασιου σε ΑΕΙ κια ΚΑΤΕ, και αλλο 10% σε ανωτερες σχολες λογιστων, σχεδιαστων, ιατρικων επαγγελματων,…) ,…για να μην σκαβουν.

    Οι νεοτεροι (σχεδον το 75% των αποφοιτων λυκειου ειναι αποφοιτοι ΑΕΙ /ΑΤΕΙ και αυτο ειναι το τραγικο στην χωρα μας ) , οπως τους εχω κοψει ήδη απο τα «σεμιναρια καταρτισης» του 1995+ και εχω συζητησει σε διαφορα ιστολογια εχουν βιβλιογραφικη γνωση της χειρωνακτικης εργασιας, την οποια αντιμετωπιζουν με κρυφη απωθηση εως απεχθεια….

    Λ.χ. οταν -απο το 2010- ελεγα αφου ειστε ανεργοι, γυριστε στην γεννεθλια γη και ξεσκουριαστε το τρακτερ του πατερα ή παππου, απαντουσαν
    » καλα τι μας λες τωρα εχω σπουδασει ΧΧ στην Παντειο, ή Κοινωνικη Ανθρωπολογια».

    Δεν εξαιρουνται οι «αριστεροι» σ’ αυτην την ελληνικη ιδιαιτεροτητα. Η απασχοληση με χειρωνακτικη εργασια ειναι υβρις για τους νεοελληνες.Βοηθα πολυ και η εκετεταμενη φοροδιαφυγη/μαυρη οικονομια της ταξης του 35%. Τωρα ομως που πολλοι δεν εχουν να πληρωσουν οικονομικους μεταναστες, αναγκαζονται δειλα-δειλα να απασχοληθουν και σε χειρωνακτικες εργασιες.

    Λετε ;

    Ενα ειναι σιγουρο. Το προβλημα της παραγωγικης ανασυγκροτησης της χωρας, θα περιλαμβανει -υποχρεωτικα- και την επανακαταρτιση στην πραξη μερικων εκατονταδων χιλιαδων ανεργων, την επομενη δεκαετια.

    • Ο/Η Θέκλα Φακλάνα-σεκσολόγος λέει:

      Σωστός ο Φιλλέλην.

    • Ο/Η Κουκλίνος λέει:

      @
      «Ενα ειναι σιγουρο. Το προβλημα της παραγωγικης ανασυγκροτησης της χωρας, θα περιλαμβανει -υποχρεωτικα- και την επανακαταρτιση στην πραξη μερικων εκατονταδων χιλιαδων ανεργων, την επομενη δεκαετια.»

      Νομίζω ότι το πρόβλημα κατάρτισης δεν το έχουν οι ήδη καταρτισμένοι στους οποίους αναφέρεσαι (το μόνο πρόβλημα, που φυσικά δεν είναι δικό τους, είναι ότι η υπανάπτυκτη βλακοκρατούμενη αυτή χώρα δεν θέλει να τους αξιοποιήσει εργασιακά). Το πρόβλημα κατάρτισης το έχουν οι μισό περίπου εκατομμύριο «διοικητικοί» δημόσιοι υπάλληλοι (=»υπάλληλοι γραφείου»). Αυτοί θα έπρεπε να είναι στη θέση των ανέργων και όχι οι άλλοι, για τους οποίους λες ότι σπούδασαν … για να μην σκάβουν. Η Ελλάδα με 50.000 διοικητικούς την κάνει τη δουλειά της (ειδικά αν είναι μορφωμένοι). Οι υπόλοιποι θα πρέπει να απολυθούν (=αποκαρεκλοποιηθούν) και εν συνεχεία να καταρτιστούν στο σκάψιμο και γενικώς στη χειρωνακτική εργασία.

      • Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

        Ως ελευθερος επαγγελματιας, δεν μπορω παρα να συμφωνησω -μερικως- με την απολυση , των μισων ομως, βαρεως μιθοδοτουμενων πλην ελαφρως εργαζομενων στο Δημοσιο,ΝΠΙΔ, ΟΤΑ,…

        Ομως αναφερομαι σε φαινομενα υπαναπτυξης* δηλ. το 75% των αποφοιτων λυκειου να ειναι αποφοιτοι ΑΕΙ /ΑΤΕΙ και αυτο ειναι το τραγικο στην χωρα μας

        Δεν υπαρχει αλλη χωρα με τοσους μηχανικους, γιατρους, δικηγορους, οικονομολογους,…., που παραγονται με δεημοσιο κια ιδιωτικο κοστος, για να εξαχθει ενα μεγαλο μερος εις την αλλοδαπην ως επιστημονικο προσωπικο.

        *7η Επαναληψις
        “Υπαναπτυξη ειναι η αδυναμια συσσωρευσης εμπειριων *”
        Εδμουντο Δεσνοες

        “*… και η αδυναμια επεξεργασιας τους για το κοινο καλο” ΑΦ
        Αφώτιστος Φιλέλλην

      • Ο/Η Αφώτιστος Φιλέλλην λέει:

        Ολοκληρωνω με παλαιοτερο μου σχολιο

        «Υπαρχει μια μη κανονικοτητα (μερικοι το ονομαζουν ανωμαλια) στην χωρα, λεγεται υπερπληθωρισμος ελ. επαγγελματιων και αυτοαπασχολουμενων.

        Ηδη απο την δεκαετια του 70 Ο δεξιος Μαρινος στον Οικονομικο Ταχυδρομο το ειχε διαπιστωσει στο λιανεμποριο. Σε καθε οικογενεια υπηρχε η «θεωρια του διαβητη». Ο ενας η/και οι δυο στο Δημοσιο, ΔΕΚΟ,ΟΤΑ, Ιδ.Υπαλ. (το κεντρο) και ο ιδιος η η συζυγος/πεθερα/μητερα στο μαγαζι.(η θεωρια της πολυσθενειας της οικογενεικης προσοδου κατα Κων/νο Τσουκαλα)

        Ο υπερπληθωρισμος επιστημονων οφειλεται στον πελατειακο λαϊκισμο και στην τεχνητη διογκωση του «συλλογικου εγω» των ελληνικων οικογενειων με βαθμολογιες στο γυμνασιο και λυκειο εξωπραγματικες, δηλ. μ.ο. 17 (85%) εναντι 12 (60%)την εποχη μου. (Εχοντας απολυτηριο 15, μπηκα στο ΕΜΠ το 1973 με μ.ο. στις εισαγωγικες 13.3 δηλ. 2/3).Στην Πατρα εμπαινες με 10.5.

        Τα τελευταια 15 ετη οι ρυθμοι αυξηση των εισαγομενων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ηταν επισης εξωπραγματικοι, για τους μηχανικους 4%, τα τελευταια ετη (το 2014 οι εισαχθεντες σε πολυτεχνικες σχολες ηταν 5200) !!!
        Για τους ψυχιατρους ο ετησιος ρυθμος αυξησης ειναι 6.7% (ΕΛ.ΣΤΑΤ. 2006-2009) αλλα αυτο δεν βοηθα σχεδον καθολου την ελληνικη κοινωνια.

        Ας παμε τωρα στους «επιστημονες». Απο τους 70.000 ελευθερους επαγγελματιες μηχανικους περισευουν 40.000 ως 50.000 μηχανικοι και θα φυγουν συνηθως οι νεωτεροι η οι απελπισμενοι μεγαλυτεροι. Ηδη εχουν φυγει 55+ μηχανικοι γνωστοι μου μαζι με τις οικογενειες τους απο το 2009 και ειναι μια χαρα οικονομικα και σε ολα τα αλλα επιπεδα. Για γιατρους ισχυουν τα αναλογα με το προσθετο πλεονεκτημα της αμεσης εναρξης ειδικοτητας στην ΕΕ, εναντι καθυστερησης 4εως 7 ετη στην Ελλαδα. Για οικονομολογους παρομοια.

        Συμπερασμα. Οταν ειμαστε 3η χωρα παγκοσμιως στην παραγωγη επιστημονων και 1η στην παραγωγη μαστερουχων/διδακτορουχων/εκατομ. συν. πληθυσμου, τι περιμενουμε να συμβει;

        Μ’ αλλα λογια οταν η αγορα υπηρεσιων «αυτο-ρυθμισθει» τοτε οι εναπομειναντες ελ. επαγγελματιες θα εχουν 3-πλασιο τζιρο και θα αποδιδουμε τους φορους μας για το κοινο καλο

  15. Ο/Η Τζουράς λέει:

    ειστε μάλλον εμπαθής αγαπητέ Ληξουριώτη !
    ποιο απο τα 14 θεωρείτε ότι δεν υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ ;

  16. Ο/Η ΑΣ λέει:

    @ cookleit 02/01/2015 1:08 μμ
    To «Δεν μου αρεσει η φατσα σου» για τον Τσιπρα εγω το διατυπωνω ευθεως.
    Εσυ εχεις καμια αμφιβολια ότι ο Αλαβανος λειτουργησε σαν πολιτικος image maker (ένα ειδος Ψινακη δηλαδή αλλα σε σταλινικη εκδοχή), επελεγοντας τον με μονα κριτηρια τη φατσα του, την ηλικια του και την …ομορφια του, Ποιος ηταν ο πολιτικος λογος και η πολιτικη πραξη του νεαρου Τσιπρα όταν επελεγη για αρχηγος (!!!) κομματος;
    Και ποιος ειναι ο πολιτικος του λογος σημερα, ένα συνονθυλευμα ανοησιων, μια γλωσσα πιο ξυλινη και από του πιο παρωχημενου πολιτικαντη, θαυμασμος για τον Τσαβες, και δεν συμαζευεται. Ένα γερικο μυαλο σε ένα νεο σωμα που η μονη του εμπνευση ειναι να μαϊμουδιζει προσπαθώντας να μιμηθει τον Ανδρεα Παπανδρεου και από πισω του να συνωστιζονται στρατιες ατομων που αναλλωσαν ολοκληρη τη ζωη τους μεσα σε φραξιες και σεχτες, στο περιθωριο της πραγματικης ζωης. Προκειται για πολιτικα δημιουργηματα της κρισης που θεωρουν οτι βρηκαν την ευκαιρια να κυβερνησουν μια χωρα που διαλυεται.
    Αλλωστε δεν ειναι τυχαιο ότι ο Συριζα και οι φασιστες ειναι τα μονα ευνοημενα, από την κριση ης αγορας και την παρακμη της κοινωνιας, πολιτικα υποκειμενα.

    Οσο για τον Γλεζο μια ζωη στην πρωτοπορεια: και τοτε ως θαυμαστης του Εμβερ Χότζα, και αργοτερα ως πολιτικος follower του Ανδρεα Παπανδρεου και σημερα ως μεντορας του Τσιπρα.
    Αυτά να τα πεις σε κατι τυπους σαν τον πεθερο μου ο οποιος εκανε 3 χρονια στο Νταχαου (γυρισε περπατώντας επι 6 μηνες) και στη συνεχεια 4 χρονια στη Μακρονησο αλλα και καθε φορα που βλεπει τον Γλεζο στην Τηλεοραση του γυριζουνε τα αντερα.
    .

  17. Ο/Η ataktos λέει:

    Αν ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να αποδείξει ότι είναι πραγματικά Δημοκρατική Κοινωνική – Πολιτική δύναμη, οφείλει όχι μόνο να αποστρατεύσει τα ΜΑΤ, όχι μόνο να καταργήσει το Σώμα, αλλά και να εγγυηθεί ότι κατά την διακυβέρνησή του τουλάχιστον δεν θα επανιδρυθούν ούτε θα επανεμφανιστούν παρόμοια Σώματα Παρακρατικής – Κρατικής καταστολής.
    Οφείλει επίσης να συγκροτήσει Δικαστική Ανακριτική Επιτροπή για όλες τις υποθέσεις που αφορούν βιαιοπραγίες που διέπραξε αυτό το Σώμα καθ’ όλη την διάρκεια της ύπαρξής του και οι υποθέσεις που θα στοιχειοθετηθούν να παραπεμφθούν σε λαϊκά δικαστήρια με Σώμα Ενόρκων απαρτιζόμενο από τους ίδιους τους κακοποιηθέντες.
    Τα πολλά τα λόγια είναι φτώχεια και οι αρχές της Δημοκρατίας αδιαπραγμάτευτες.
    Που σημαίνει ότι κάθε διαφορετική πρακτική θα αποδείξει αφεαυτής ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αντιδημοκρατικό πολιτικό ενεργούμενο της Άρχουσας και Κυρίαρχης «Τάξης» – Κάστας.

  18. Ο/Η laskaratos λέει:

    Εκλεκτέ υποψηφιότητε του πατριωτικού χώρου

    http://pratto.gr/2015/01/02/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%84%CF%89-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CF%83/

    Ανακοίνωση της κίνησης ΠΡΑΤΤΩ για τη σημερινή συνάντηση με ΣΥΡΙΖΑ ως προς την εκλογική συνεργασία

    Ιανουαρίου 2, 2015 ⋅

    Σήμερα, 2.1.2014, συναντήθηκαν αντιπροσωπείες του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Αλέξη Τσίπρα και της πολιτικής κίνησης «ΠΡΑΤΤΩ», με επικεφαλής τον Πρόεδρό του Νίκο Κοτζιά. Στη συνάντηση έγιναν ανταλλαγές σκέψεων και προβληματισμών για την κατάσταση και τις προοπτικές της χώρας.

    Η αντιπροσωπεία του ΠΡΑΤΤΩ επισήμανε τη συμφωνία της με προγραμματικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα της οικονομίας. Τόνισε ότι επιθυμεί και υποστηρίζει την διαμόρφωση ενός πατριωτικού μετώπου ενάντια στην Τρόικα και την Επιτροπεία, ενός δημοκρατικού μετώπου ενάντια στην Ολιγαρχία και τη διαπλοκή, όπως και ενός κοινωνικού μετώπου προκειμένου να διασφαλιστεί η δίκαιη ανακατανομή εισοδημάτων και πλούτου. Στόχος μια άλλη πολιτική.

    Η αντιπροσωπεία του ΠΡΑΤΤΩ υπογράμμισε την ανάγκη αναβάθμισης στον λόγο του δημοκρατικού αντιμνημονιακού μετώπου και των μεγάλων θεματικών της παραγωγικής ανασυγκρότησης του τόπου, του Πολιτισμού, της Μόρφωσης και ‘Έρευνας καθώς και του Πατριωτισμού.

    Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεχιστεί η συζήτηση την Δευτέρα 5.1.2015 ως προς τις δυνατότητες εκλογικής συνεργασίας.

    Γραφείο Τύπου Πράττω

    Αθήνα 2.1.2015

  19. Ο/Η kostas λέει:

    την πορεια του τσουκαλη την ξερετε ? ,απορω γιατι νοιωθει εξευτελισμενος για την συμπεριφορα του συριζα η για την δικη του πορεια και σταση, ελεος να επικαλουμαστε τυχοδιωκτες για να αποδειξουμε την αναξιοπιστια του συριζα

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Έχω καλή εικόνα για τον κ.Τσούκαλη, όχι με βεβαιότητα, δεν ξέρω καλά ομολογώ.
      Όμως το θέμα δεν είναι η καλή ή κακή ΔΗΜΑΡ.
      Το θέμα είναι ο μακιαβελισμός, είπα-ξείπα, σε κορόιδεψα και η πολιτική συμμαχιών.
      Όχι με Κουβέλη; Πολύ ωραία.
      Με ποιόν;
      Γιατί βλέπω πως ξεχάστηκαν όσα λέγονταν κάποτε από την Αριστερά για την αυτοδυναμία, για τον καλπονοθευτικό εκλογικό νόμο, για τα debate των δυο ΜΟΝΟ μεγάλων κομμάτων και για το δικομματισμό και τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ αντιγράφει ΚΑΙ ΕΔΩ, το παλιό ΠΑΣΟΚ.
      Να κάνουμε πως δεν βλέπουμε, δεν ακούμε, δεν καταλαβαίνουμε;

  20. Ο/Η του Αλέφαντου λέει:

    Διαβάστε το μήνυμα του Ν.Αλέφαντου για τις εκλογές από το sportdog.gr

    “Επειδή δεν υπάρχουν αθλητικά, θα μιλήσω τώρα για τις εκλογές. Παρακολουθώ στενά τα πράγματα, εγώ ήμουν Ανδρέας Παπανδρέου. Ο γιος του όμως μας κατέστρεψε, έλεγε λεφτά υπάρχουν και τελικά μας πήγε στο ΔΝΤ. Τώρα για να καταλήξω περιμένω να …τους ακούσω οπωσδήποτε σε ντιμπέιτ. Θα είναι η μεγαλύτερη αποτυχία των δημοσιογράφων, αλλά και των κομμάτων, αν δεν τους πιέσουν για να γίνει ντιμπέιτ με Σαμαρά-Τσίπρα. Ο λαός δικαιούται να γνωρίζει πριν καταστραφεί….

    Ο Σαμαράς λέει είμαστε στην τελική ευθεία, δεν θα κατεβάσουμε άλλο τους μισθούς και τις συντάξεις, θα έχουμε και σίγουρη χρηματοδότηση από τους ξένους, σας παρέχω ασφάλεια. Το κατάλαβε κιόλας ότι έπρεπε να λήξουν οι αναλγησίες όπως το να κόβουν το ρεύμα στον φτωχό. Αυτό το έγκλημα που έκαναν, να μην υπάρχει ρεύμα σε σπίτι με παιδιά και γέρους, να τον στέλνεις δηλαδή τον άλλο στην αυτοκτονία. Δεν έχει λεφτά να βγει έξω να διασκεδάσει, να μην μπορεί να δει και τηλεόραση, να μην μπορεί να έχει θέρμανση, να μην μπορεί να μαγειρέψει, να μην μπορεί να κάνει ένα ζεστό μπάνιο. Τότε γιατί να ζει; Και πώς να ζει; Θα τρελαθεί ο άνθρωπος.

    Από την άλλη βγαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ και λέει δεν αναγνωρίζω τίποτα από τις δεσμεύσεις Σαμαρά, θα κάνω πραγματική διαπραγμάτευση με τους ξένους και άμα τσαμπουκαλευτούν αυτοί θα τσαμπουκαλευτώ κι εγώ, δεν θα πληρώνω τόκους και τοκοχρεολύσια.

    Και αναρωτιέμαι: Πώς θα τα δεχτούν αυτά οι ξένοι; Πώς θα τα δεχτούν τα κοινοβούλιά τους; Αυτοί εκεί εκλέγονται για τα συμφέροντα των δικών τους λαών.

    Έχετε τύχει να δανείσετε ποτέ το γείτονά σας, να μην σας επιστρέφει αυτά που του δανείσατε και να σας κάνει και τσαμπουκά από πάνω; Είναι επικίνδυνα αυτά.

    Θα πάει ο Τσίπρας στη Μέρκελ, θα τον περιμένουν οι Γερμανοί, οι Ολλανδοί, οι Γάλλοι, οι Φινλανδοί και θα του πουν «καλώς τα παιδιά, καλώς τα»! Μόλις του πουν όχι, αυτός τι θα κάνει; Πού θα βρεις τα λεφτά είναι το μεγάλο ερώτημα. Τσαμπουκάδες χωρίς λεφτά δεν γίνονται. Θα μας πας σε χρεοκοπία; Πού μας οδηγείς; Στη δραχμή;

    Σε ποια δραχμή όμως, όχι στην παλιά, τότε που είχαμε παραγωγή, τώρα δεν παράγουμε τίποτα, θα φάμε μεταξύ μας τις σάρκες μας; Ποιος θα καλλιεργεί ντομάτες και θα έχει κατσίκια; 4 εκατομμύρια κόσμος στην Αθήνα; Και πώς θα ζούμε; Όλοι από τον τουρισμό; Πλάκα κάνουμε;

    Εδώ μού λένε κάποιοι φίλοι μου ότι όποιος έχει ευρώ φυλαγμένα, αν υπάρξει δραχμή θα τριπλασιάσει την αξία των χρημάτων του. Πού θα τα βρεις τα λεφτά κύριε Τσίπρα; Λέπι δεν θα μείνει. Εγώ δεν έχω λεφτά αλλά σκέφτομαι αυτούς που έχουν. Κορόιδα είναι; Ή θα φορολογήσεις τους εφοπλιστές; Όχι μόνο τα λεφτά τους παίρνουνε αυτοί, αλλά και τα καράβια τους, βάζουνε και ξένη σημαία.

    Με τα χίλια να ψηφίσουμε Τσίπρα και να τον στηρίξουμε, αρκεί να μας πει ξεκάθαρα πού θα μας πάει. Να μας πει ρε παιδί μου ποιο θα είναι το αρνητικό σενάριο και πόσο καιρό θα κρατήσει να κάνουμε υπομονή. Αυτοί όμως συνέχεια θολώνουν τα νερά και ο καθένας τους σε αυτό το κόμμα λέει το κοντό του και το μακρύ του. Μας έχουν μπερδέψει.

    Δεν θέλω να καταστραφούμε και μετά να βγαίνει και ο Σαμαράς να μας κουνάει το δάχτυλο και να λέει «εγώ σας τα έλεγα, εσείς αποφασίσατε να καταστραφείτε».

    Θα κλείσω με ποδοσφαιρικούς όρους. Δεν υπάρχει κυβέρνηση στην Ελλάδα που να μπορεί να κοντράρει τους ξένους, όπως δεν υπάρχει ποδοσφαιρική ομάδα που να κοντράρει τη Ρεάλ, την Μπάγερν, την Μπαρτσελόνα, την Τσέλσι κ.λπ..

    Και λες θα πας να πάρεις μαζί σου τον Νότο. Κανείς δεν θα έρθει μαζί σου! Κανείς δεν θα σε στηρίξει. Είναι σαν να πάνε να κάνουν συμμαχία εναντίον του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού ο Εργοτέλης με τον Πλατανιά. Οι άλλοι έχουν τα λεφτά, οι άλλοι έχουν και τον μεγάλο αριθμό κόσμου, εσύ τι έχεις; Οι άλλοι έχουν Ρονάλντο, Ρόμπεν, Νόιερ, Μέσι, εσύ θα καταλήξεις σαν τη Νίκη Βόλου χρεοκοπημένος. Έξω από το πρωτάθλημα.

    Θέλω να μας πει ο Τσίπρας πού θα βρει τα λεφτά αν πάει σε κόντρα, και θα τον ψηφίσω. Να μας πει ότι θα βρει τα λεφτά από τον Πούτιν ο οποίος αν και τεράστια χώρα τρώει υποτίμηση 50% στο ρούβλι στο άψε σβήσε.

    Εδώ ο κόσμος χάνεται και κόμματα ξεφυτρώνουν σωρηδόν. Ο καθένας φτιάχνει και από ένα κόμμα. Λεφτά δεν βγαίνουν αλλιώς στην Ελλάδα, πάνε για τους παχυλούς βουλευτικούς μισθούς και για τις παχυλές κομματικές επιδοτήσεις. Βγαίνει ο άλλος και σου λέει «Το Ποτάμι». Ποιο ποτάμι και ποια λίμνη. Δεν το κατάλαβα, τι πρεσβεύει αυτό το κόμμα; Είναι αριστερό; Είναι δεξιό; Είναι κέντρο; Έχει γίνει ένα αλαλούμ.

    Κάτι τελευταίο: Θα σε αφήσουνε οι ξένοι να ορθοποδήσεις έπειτα από έναν τσαμπουκά; Θα σε αφήσουν εδώ πέρα να ευημερείς και να σε βλέπουν να ζηλεύουν οι άλλες χώρες που είναι φορτωμένες με χρέη; Εγώ σου λέω ότι θα σου βάζουν συνεχώς τρικλοποδιές για να σε βλέπουν οι λαοί άλλων δανεισμένων χωρών και να τρομάζουν να πάνε σε χρεοκοπία.”

  21. Ο/Η ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ λέει:

    Αγαπητοί κύριοι Λ και Ρο.
    Υπάρχουν πολλά στο γράμμα σας με τα οποία διαφωνώ. Παρόλα αυτά, δεν παρεμβαίνω εδώ για να σας αναπτύξω τις διαφωνίες μου. Έτσι κι αλλιώς, φαίνεται πως το πιθανότερο είναι πως έρχεται η στιγμή της κυβερνητικής αληθείας για τον ΣΥΡΙΖΑ. Οπότε, σχετικά σύντομα, θα φανεί αν θα επαληθευτούν οι δικές μου βεβαιότητες (και ελπίδες σημαντικού τμήματος της κοινωνίας) ή, αν, αντίθετα, δικαιωθούν οι δικές σας έντονες επιφυλάξεις.
    Παρεμβαίνω για να σημειώσω την συμφωνία μου μαζί σας σε ένα επιμέρους θέμα.
    Το θέμα της συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜΑΡ είναι κορυφαίο πολιτικό ζήτημα. Ο τρόπος που εξελίχθηκαν τα τελευταία στάδια στις σχέσεις των δύο κομμάτων εμπεριέχει και μια πλευρά που αφορά την ηθική και την πολιτική αισθητική.
    Σε ότι αφορά αυτή καθεαυτή την συνεργασία και οι δύο απόψεις εντός ΣΥΡΙΖΑ (υπέρ και κατά) έχουν σοβαρά επιχειρήματα.
    Αυτό που είναι ανησυχητικό αφορά την ηθική διάσταση του ζητήματος. Ο ΣΥΡΙΖΑ έπρεπε να έχει δημοσιοποιήσει εδώ και πολύ καιρό την άρνηση του για συνεργασία με αξιοπρεπείς για την ΔΗΜΑΡ όρους .
    Τέλος, υπάρχει ένα μεγάλο θέμα σχετικό με την πολιτική αισθητική και κουλτούρα. Είναι εντελώς έξω από τις παραδόσεις και τα βιώματα της ανανεωτικής Αριστεράς συμπεριφορές όπου ο ισχυρός εκλογικά απαιτεί την εξαφάνιση του ασθενέστερου πιθανού σύμμαχου.
    Στο διαρκές συνέδριο χτες, πολλά στελέχη σχεδόν όλων των αποχρώσεων της πλειοψηφίας, συμφωνούσαν μαζί μου και μοιράζονταν με εμένα ένα πολύ άσχημο συναίσθημα για αυτή την υπόθεση, ανεξάρτητα από το ότι πολλοί από αυτούς δεν επιθυμούσαν την εκλογική σύμπραξη με την ΔΗΜΑΡ.

    Μιχάλης Καστρινάκης.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε Καστρινάκη,
      σας ευχαριστώ για το δημοκρατικό σας ήθος που σας δίνει την τόλμη να σχολιάσετε εδώ.
      Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως θέλω το ίδιο με εσάς όλες μας οι επιφυλάξεις ή έστω οι περισσότερες να αποδειχθούν εσφαλμένες.
      Νομίζω πως το ζήτημα της ΔΗΜΑΡ το τοποθετήσατε θαυμάσια, εγώ δεν θα μπορούσα τόσο καλά.

  22. Ο/Η ataktos λέει:

    σχέδιο ερώτησης προς ευροβουλευτες του ΣΥΡΙΖΑ Γλεζο ,Σακοραφα,Παπαδημουλη που το «έπνιξαν»
    Μετά την τεράστια πυρκαγιά στον ΑΗΣ -Πτολεμαΐδας που έπληξε την ενεργειακή βιομηχανία της Ελλάδος ,ακολουθησε ζημιά στο Ορυχείο Μαυροπυγης λόγο κατολισθήσεις στις 21.11. στην τομή 5@6 ( http://pontokomicom.blogspot.gr/2014/11/blog-post_21.html ) και 2.12. στις τομες 3@4@5 (
    http://www.kozan.gr/post/187198 ) είναι τεράστια και ανεπανόρθωτη που συμφωνα με εκτημησης ειδικων ξεπερνα το 15% παραγωγης Η/Ε απο λιγνιτες το χρονο (θερμικο σοκ) . Το θέμα αυτό επανειλημμένα και για χρόνια απασχόλησε το ευροκοινοβουλιο με την αναφορά http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/cm/564/564909/564909el.pdf και το Δικαστηριο Ανθρωπινων Δικαιοματων και το Συμβουλιω Υπουργων της Ε.Ε. http://www.mfhr.gr/archive/jurisprudence/ECSR_IMDAvGreece.pdf ,http://www.antinews.gr/POLITIKE/i-prosfugi-tou-imda-gia-tin-molunsi-tis-ptolemaidas-kai-tis-megalopolis/ Η Απόφαση της Επιτροπής Κοινωνικών Δικαιωμάτων  του Συμβουλίου της Ευρώπης δεν είναι νομικά δεσμευτική με την έννοια της επιβολής κυρώσεων στην χώρα, που παραβίασε τις υποχρεώσεις, που πηγάζουν από τον Χάρτη. Δεδομένου όμως ότι η Ελλάδα είναι συμβαλλόμενο μέρος του Κοινωνικού Χάρτη, έχει αναλάβει δέσμευση  να συμμορφώνεται με τις υποδείξεις της απόφασης.

    Η οδηγία 2005/89/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιανουαρίου 2006, περί μέτρων διασφάλισης του εφοδιασμού με ηλεκτρισμό και περί επενδύσεων υποδομής(1), ορίζει διατάξεις διασφάλισης της παροχής ηλεκτρισμού.
    Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για την επάρκεια παραγωγής και δικτύου, η δε οδηγία δεν προβλέπει μηχανισμό ενισχύσεων σε κοινοτικό επίπεδο.
    Ο ορισμός και το πεδίο εφαρμογής της ασφάλειας του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια διατυπώνονται στο άρθρο 1 παράγραφος 1 και στο άρθρο 2 στοιχείο β) της οδηγίας 2005/89/EΚ. Στην πράξη, ασφάλεια του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια σημαίνει επάρκεια παραγωγής και δικτύου, δηλαδή ικανότητα παραγωγής και μεταφοράς ηλεκτρισμού ώστε να ικανοποιείται η ζήτηση. 
    Ερώτηση
    Προβλέπετε η βοήθεια σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης όπως αυτή από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε.

  23. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    http://www.kathimerini.gr/798112/opinion/epikairothta/politikh/o-lafazanhs–toys-alla3e-ton-fwth
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΟΥΛΑΣ

    Ο Λαφαζάνης τούς άλλαξε… τον Φώτη

    Γράφονται πολλά τις τελευταίες ημέρες για την καημένη τη ΔΗΜΑΡ. Χρησιμοποιώ συνειδητά το επίθετο «καημένη», διότι έχοντας καλύψει δημοσιογραφικά όλη την πορεία της, ειλικρινά λυπάμαι για το πόσο ατιμωτικό είναι το τέλος του κόμματος του κ. Φ. Κουβέλη. Ενός κόμματος που μόλις πριν από δύο χρόνια όχι μόνον ψηφίστηκε από 400.000 πολίτες, αλλά και σε πολλούς ακόμη απ’ όσους δεν την ψήφισαν φάνταζε ως πραγματική ελπίδα να επιβληθεί, επιτέλους, μια νέα νοοτροπία στη Ν.Δ. και στο ΠΑΣΟΚ και να μη συνεχίσουν να κυβερνούν με τις πελατειακές μεθόδους τους.

    Δεν γράφονται όλα αυτά ως πολιτικός επικήδειος στη ΔΗΜΑΡ, παρά το γεγονός ότι τα παροιμιώδη λάθη του κ. Κουβέλη ενδεχομένως θα διδάσκονται στο μέλλον ως case study της πιο σύντομης πολιτικής αυτοκαταστροφής. Ο λόγος που επέλεξα να ασχοληθώ με τη ΔΗΜΑΡ είναι ο ακριβώς αντίθετος. Αφορά τον τρόπο που απορρίφθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ η σύμπραξη με τον κ. Φ. Κουβέλη, γεγονός που δείχνει κάτι πρωτίστως για τον κ. Τσίπρα.

    Είναι τοις πάσι γνωστό ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί τον τελευταίο καιρό να φέρει το κόμμα του προς το κέντρο και να απομονώσει τις ακραίες φωνές της Κουμουνδούρου. Και ο ίδιος άλλωστε δεν το κρύβει. Ενδεικτικά υπενθυμίζεται πως στην πρόσφατη συνέντευξή του (ΣΚΑΪ) όχι μόνον δεν απαξίωσε τη ΔΗΜΑΡ, αλλά σχεδόν προανήγγειλε τη συνεργασία του με τον κ. Κουβέλη. Γεγονός που έκανε βέβαια και τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ να προσβλέπει σε αυτήν και επίσης να μην το κρύβει.

    Προσωπικά δεν θέλω να πιστέψω ότι ο κ. Τσίπρας έπαιξε μια παράσταση για να χρησιμοποιήσει τον κ. Κουβέλη και τους βουλευτές του στον ρόλο των «χρήσιμων ηλιθίων», όπως εγράφη. Αν ήθελε άλλωστε να το κάνει δεν είχε λόγο να τηλεφωνήσει προσωπικά στον κ. Κουβέλη, επισημοποιώντας έτσι το ενδιαφέρον του για να συνεργαστούν, ούτε να ενθαρρύνει τις συναντήσεις εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ που μέχρι πρότινος αναζητούσαν κοινό τόπο.

    Επομένως, αλλού θα πρέπει να αναζητηθεί η αιφνίδια υποχώρηση του κ. Τσίπρα. Και, δυστυχώς, αυτή μπορεί να αποδοθεί μόνο στην πλευρά Λαφαζάνη. Γεγονός που μας αφορά όλους, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται προ των πυλών της εξουσίας, εξ ου και θα γίνω σαφέστερος. Ακριβώς πριν απορρίψει ο κ. Τσίπρας τη σύμπραξη με τον κ. Κουβέλη, υπήρξε ένα εκτενές δημοσίευμα στο Iskra.gr που απηχεί τις απόψεις Λαφαζάνη. Στο δημοσίευμα αυτό η αριστερή πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ αποκάλεσε όχι μόνον «άχρηστη», αλλά και «επικίνδυνη» τη συνεργασία με τη ΔΗΜΑΡ, προειδοποιώντας έτσι τον κ. Τσίπρα να μη διανοηθεί καν να τη φέρει σε ψηφοφορία. Σημειωτέον, δε, ότι η πλευρά Λαφαζάνη κάνει ακριβώς το ίδιο τις τελευταίες ώρες και με τέσσερις πρώην βουλευτές του ΠΑΣΟΚ τους οποίους επίσης ο κ. Τσίπρας επιθυμεί να εντάξει στον ΣΥΡΙΖΑ χωρίς όμως να έχει διασφαλίσει την έγκριση του… Ιskra.

    Δεν δίνω τυχαία τόση σημασία στην εν λόγω ιστοσελίδα. Η άτακτη υποχώρηση του κ. Τσίπρα στο θέμα της ΔΗΜΑΡ επιβεβαιώνει ότι η πλευρά Λαφαζάνη δεν είναι τόσο αδύναμη και μειοψηφική όσο θέλουν να την εμφανίζουν τα μετριοπαθή στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Φαίνεται άλλωστε αυτό και από την ένταση με την οποία οι ομοϊδεάτες του κ. Λαφαζάνη προβάλλουν τις ακραίες θέσεις τους ακόμη και τώρα που άρχισε η προεκλογική περίοδος. Μόλις προχθές ο Γ. Τόλιος απείλησε δημοσίως την κ. Μέρκελ με στάση πληρωμών στην… Ελλάδα στην περίπτωση που η Ε.Ε. δεν υιοθετήσει το πρόγραμμα της λαφαζανικής πτέρυγας.

    Για να το πω και ευκρινέστερα, δεν ξέρω εάν το έχετε συνειδητοποιήσει, αλλά στις 25 Ιανουαρίου μπορεί την εξουσία να μην την έχουν οι Σταθάκηδες και όσοι, τέλος πάντων, σας φαίνονται έτοιμοι να προσαρμοσθούν στην πραγματικότητα, αλλά διάφοροι θεοπάλαβοι τύποι που απειλούν –και δεν το κρύβουν– να ανατρέψουν τον ρου της παγκόσμιας οικονομίας. Οσοι με βρίσκεται υπερβολικό ας αναρωτηθείτε το εξής. Αν ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να επιβάλει προεκλογικά στο κόμμα του τον πολιτικά ανίσχυρο Φώτη Κουβέλη, με ποιους άραγε θα πείσει τον κ. Λαφαζάνη να συγκροτήσει το «προοδευτικό μέτωπο» που μας λέει κάθε τόσο ότι θα δημιουργήσει στην εξουσία; Με τον Στ. Θεοδωράκη που «ποτίζει το σύστημα» ή με τους Ευ. Βενιζέλο και Γ. Παπανδρέου που η αριστερή πτέρυγα τους «βλέπει» ήδη στη φυλακή; Ο μόνος που σκέφτομαι ότι θα μπορούσε να γίνει «ανεκτός» από τον… όλο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο Αλ. Αλαβάνος, αν και αυτός διάβασα στην «Αυγή» ότι τελευταία παραέχει γίνει δεξιός. Εν ολίγοις, μαζί με την Καλή Χρονιά ας αλληλοευχηθούμε και… βοήθειά μας.

  24. Ο/Η Πειραιώς Αλέξιος λέει:

    κατά το παράδειγμα του Σπύρου Φαρατζακέρη

  25. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/o-syriza-o-skantzoxoiros-kai-ta-psifodeltia

    Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο σκαντζόχοιρος και τα ψηφοδέλτια

    Άρης Κουμουνδούρος

    Τώρα που τελείωσαν οι πολυήμερες ζυμώσεις και οι εσωκομματικές διαπραγματεύσεις για τα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ, είναι καιρός να επισημανθούν καταστάσεις που επηρεάζουν την πολιτική μάχη του κόμματος αλλά και της ελληνικής αριστεράς.

    Στις εσωκομματικές διαδικασίες για την ανάδειξη των υποψηφίων βουλευτών επαναλήφθηκαν,ίσως σε μεγαλύτερο βαθμό, τα λάθη που παρουσιάστηκαν στις ανάλογες διαδικασίες για τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Η νοοτροπία του 3% έκανε να αποκλειστούν πρόσωπα που είναι γνωστά και αποδεκτά στις τοπικές κοινωνίες επειδή δεν ανήκαν στον στενό πυρήνα των οργανωμένων δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ.

    Ετσι, και με την εξαίρεση των ψηφοδελτίων στην Αττική, στα οποία συμμετέχουν τα βασικά, επώνυμα κομματικά στελέχη, στους περισσότερους από τους υπόλοιπους νομούς τα ψηφοδέλτια δεν αντιπροσωπεύουν ούτε την πολιτική επιρροή ούτε την εκλογική απήχηση του κόμματος. Σε πολλές περιπτώσεις, το μοναδικό ..πρόβλημα όσων αποκλείστηκαν είναι ότι είχαν σοβαρές πιθανότητες να εκλεγούν!. Υποψήφιοι δήμαρχοι που σημείωσαν εξαιρετικά αποτελέσματα στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές είχαν την ίδια τύχη. Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, στις αρχικές ψηφοφορίες αποκλείστηκε και ο υποψήφιος δήμαρχος Τ. Μηταφίδης, παρ΄ότι είναι οργανωμένος από παλιά στον ΣΥΡΙΖΑ.

    Ο φόβος ήταν ότι λόγω της αναγνωρισιμότητας που κέρδισε στις δημοτικές, μπορούσε να εκλεγεί βουλευτής. Αντίστοιχα απολίτικα κριτήρια που δεν συμβαδίζουν με την παράδοση και τις αξίες της αριστεράς επιβλήθηκαν και σε αρκετές άλλες περιπτώσεις, ανεξάρτητα από τις δικαιολογίες που εφευρέθηκαν για τους αποκλεισμούς.

    Το ίδιο, η διαπραγμάτευση στο επίπεδο ηγεσίας, που έγινε με κριτήρια συσχετισμών και όχι με βασικό γνώμονα την αξιοποίηση όλων των δυνάμεων, κομματικών και μη, που θα μπορούσαν να φέρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Δεν υπήρξαν καινοτόμες προτάσεις, όπως της Ρ. Δούρου ή του Γ. Σακκελαρίδη που έδωσαν ένα διαφορετικό στίγμα στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ετσι οι λίγες διευρύνσεις, είτε πρόκειται για την κυρία Ρ. Μακρή ή για τον κ. Λαπαβίτσα, φαντάζουν περισσότερο σαν αποτελέσματα συμφωνιών και συμβιβασμών κορυφής.

    Η πολιτική συμμαχιών με άλλες πολιτικές δυνάμεις παρουσίασε επίσης σοβαρά προβλήματα. Λόγω των στρατηγικών της λαθών και της συνεργασίας με την κυβέρνηση Σαμαρά, η ΔΗΜΑΡ δεν αντιπροσωπεύει μια σοβαρή εκλογική δύναμη. Το ίδιο όμως ισχύει και για τους Οικολόγους Πράσινους, με τους οποίους επιτεύχθηκε συμφωνία. Ο εξαναγκασμός, ουσιαστικά, της ΔΗΜΑΡ σε αυτόνομη εκλογική κάθοδο, παρά την στροφή της σε αντιμνημονιακή κατεύθυνση τους τελευταίους μήνες, δίνει την εντύπωση ενός κόμματος που φοβάται τα ανοίγματα και όχι μιας «ήρεμης δύναμης» ηγεμονικής και σίγουρης για τον ευατό της, όπως θα έπρεπε να είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Την στιγμή μάλιστα που ακόμη και ο ακροδεξιός Σαμαράς επιχειρεί, για να διασωθεί, ανοίγματα προς στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της λεγόμενης κεντροαριστεράς.

    Το «σύνδρομο του σκαντζόχοιρου» θα αποδειχθεί καταστροφικό, αν ο ΣΥΡΙΖΑ πετύχει κοινοβουλευτική αυτοδυναμία και κληθεί να σχηματίσει δική του κυβέρνηση, ή οποία θα πρέπει να αξιοποιήσει όλες τις εφεδρείες για να αντιμετωπίσει την κρίση στην Ελλάδα και την υπονόμευση από το εξωτερικό. Αν και τα περιορισμένης εμβέλειας ψηφοδέλτια, που στερούν από τον ΣΥΡΙΖΑ την νέα πνοή που χρειαζόταν για να κάνει το δεύτερο αναγκαίο άλμα μετά την νίκη στις ευρωεκλογές και το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης, ίσως τελικά εμποδίσουν την επίτευξη μιας ικανοποιητικής και βιώσιμης αυτοδυναμίας.

  26. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=40860

    Γιώργος Καρελιάς

    Ημέρες εκατό, βλακείες δύο
    ………………….
    1. Στο προεκλογικό λάθος του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά του Αλέξη Τσίπρα να εκβιάσει την προσφυγή σε εκλογές, χωρίς να είναι έτοιμος και χωρίς να έχει συνυπολογίσει στοιχειωδώς το βάρος του προβλήματος που θα αντιμετώπιζε. Ο Τσίπρας, δυστυχώς γι’ αυτόν, δεν άκουσε την προειδοποίηση του Ευάγγελου Βενιζέλου (εδώ) και βιάστηκε να πάρει την εξουσία εντελώς ανέτοιμος. Αν άφηνε την κυβέρνηση Σαμαρά να κάμει την «βρώμικη δουλειά», δηλαδή να κλείσει τη συμφωνία με τους Ευρωπαίους, όλα σήμερα θα ήταν διαφορετικά. Εκλογές θα γίνονταν συμφωνημένα είτε τον Ιούνιο είτε τον Σεπτέμβριο και ο ΣΥΡΙΖΑ θα τις κέρδιζε πανηγυρικά, ίσως με μεγαλύτερο ποσοστό και με αυτοδυναμία. Το μεγάλο κέρδος για τον ΣΥΡΙΖΑ θα ήταν που δεν θα είχε να λύσει το πρόβλημα, το οποίο δεν μπορεί να λύσει εδώ και τρεις μήνες. Θα είχε ήσυχο το εξωτερικό του μέτωπο, για να μπορεί να αφοσιωθεί στο εσωτερικό. Το πάθος για την εξουσία, η άγνοια για το τι θα παραλάβουν και η έλλειψη προετοιμασίας οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. Τραγικό πρόσωπο, μέσα σε όλα αυτά, ο Φώτης Κουβέλης, ο οποίος αρνήθηκε την υποψηφιότητα για την Προεδρία της Δημοκρατίας και απέτρεψε έτσι μια ορθολογικότερη πορεία του ΣΥΡΙΖΑ προς την εξουσία και της χώρας προς την ομαλότητα…………………………….

  27. Ο/Η Τι γύρευες ο Υδραίος στη Λάρισα; λέει:

    Στρατηγέ τι γύρευες στη Λάρισα εσύ ένας Υδραίος;

    http://www.theguardian.com/world/2015/may/10/greece-alexis-tsipras-syriza-revolt-debt-showdown

    Ο Έλληνας πρωθυπουργός βρίσκεται σε μία θέση που δεν θα ήθελε να είναι κανένας ηγέτης, εκτιμά η βρετανική εφημερίδα The Guardian, ενώ σημειώνει πως είναι αναγκασμένος είτε να προδώσει την ιδεολογία του είτε να μπει στα αχαρτογράφητα νερά της εξόδου από το ευρώ.

    «Όσο ο κ. Τσίπρας αγωνίζεται να εξασφαλίσει μία οικονομική σανίδα σωτηρίας για να κρατήσει την καταχρεωμένη χώρα, ζωντανή, οι σκληροπυρηνικοί στον ΣΥΡΙΖΑ επίσης αύξησαν την πίεση. Σε μία εβδομάδα- τελεσίγραφο για την αποπληρωμή χρεών, ο πολιτικός που κάποτε αντιμετωπιζόταν ως ο προάγγελος του ευρωπαϊκού κινήματος ενάντια στο κατεστημένο, βρέθηκε εκεί που δεν θα ήθελε να είναι κανένας άλλος ηγέτης: ανάμεσα στους εξοργισμένους πιστωτές στο εξωτερικό και τους οργισμένους αμετανόητους στο εσωτερικό», αναφέρει η εφημερίδα.

    Με τα κρατικά ταμεία σχεδόν άδεια και με την Αθήνα αντιμέτωπη με μία δόση 750 εκατομμυρίων ευρώ προς το ΔΝΤ την Τρίτη, αυτή είναι η τελευταία πράξη της κρίσης με πιθανό κατακλυσμικό αποτέλεσμα, προσθέτει και συνεχίζει: «Είτε ο Τσίπρας θα προδώσει τη δική του ιδεολογία για να αποτρέψει τη χρεοκοπία, υπαναχωρώντας από τις υποσχέσεις που τον έφεραν στην εξουσία, είτε θα πέσει ως ο άνθρωπος που επέτρεψε στη χώρα του να κάνει κάτι που κανένα άλλο μέλος της ΕΕ δεν έχει πράξει: να μπει στα αχαρτογράφητα νερά της εξόδου από το ευρώ. Είναι η στιγμή της αλήθειας, με τις συνέπειες να ξεπερνούν κατά πολύ τα σύνορα της Ελλάδας».

    http://www.theguardian.com/world/2015/may/10/greece-alexis-tsipras-syriza-revolt-debt-showdown

    Greek leader faces revolt by party hardliners as debt showdown looms
    Alexis Tsipras’s bid to delay a €750m loan repayment may fail, prompting a struggle with those who voted for him

    “No doubt he is having nightmares about betraying ideas that he has held dear all his life,” said Aristides Hatzis, associate professor of law and economy at Athens University. “To make such a U-turn he is going to have to cross red lines that require a leap of faith I am not sure he has.”

    http://www.theguardian.com/business/2015/may/10/no-solution-in-sight-for-greek-crisis-as-tsipras-weighs-impossible-dilemma

    http://www.theguardian.com/world/2015/may/10/greece-debt-repayment-uncertain-amid-fresh-round-of-talks

  28. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=41031
    Ανδρέας Ζαμπούκας

    Μέχρι πού θα φτάσει η Ζωή;
    ………………..

    Θα ήθελε ο Πάνος Καμμένος, ίσως ο Λαφαζάνης κι άλλοι πολλοί. Δεν μπορούν όμως. Είναι πολύ λίγοι και έχουν αναστολές. Δεν είναι «ολοκληρωμένοι χαρακτήρες» μέσα στην περίπλοκη αφήγηση του νεοελληνικού δράματος. Πέρα από κάθε συναγωνισμό, η «σύγχρονη», η εθνολαική «αριστερά», η προσαρμοσμένη στα δεδομένα των Βαλκανίων βρήκε τον μεγάλο ηγέτη της, στο πρόσωπο της Ζωής Κωνσταντοπούλου.

    Η Ζωή ετοιμάζεται. Στη χθεσινή συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας κατηγόρησε την κυβέρνηση και προσωπικά τον Γ. Δραγασάκη για αναξιοπιστία και καταστρατήγηση του προγράμματος της Θεσσαλονίκης. Εν τω μεταξύ, μαζί της συντάχθηκε η Πολιτική Γραμματεία, προαναγγέλλοντας πρωτοβουλίες για την ενημέρωση του λαού!

    Το βέβαιο είναι ότι ο Τσίπρας έχει εγκλωβιστεί στα αδιέξοδα που έπρεπε να τα περιμένει αν η διανοητική του επάρκεια τού το επέτρεπε. Επίσης, αν είχε την απαραίτητη ηγετική προνοητικότητα δεν θα ανέθετε στη Ζωή την προεδρία της Βουλής, κατοχυρώνοντας μόνο ότι δεν θα του δημιουργούσε προβλήματα ως υπουργός. Αντί λοιπόν, να λάβει τα μέτρα του περιμένοντας σκηνικό ρήξης, αυτός εξέθρεψε την ανεξέλεγκτη κατάσταση εντός και εκτός Κοινοβουλίου. Εκτός βέβαια και αν, κατά βάθος, ονειρεύεται και ο ίδιος τη διέξοδο στο απρόβλεπτο…

    Η Ζωή προετοιμάζεται. Θα είναι ο επόμενος ηγέτης της Αριστεράς. Και θα είναι και το μοιραίο πρόσωπο (σύμπτωμα περισσότερο αλλά μοιραίο…) που θα την οδηγήσει σε χάος. Μέσα στην παραζάλη και στην έξαψη της «επανάστασης», θα δημιουργήσει μια ακραία πραγματικότητα, εις βάρος τής οποιασδήποτε ιδεολογικής εντιμότητας υπήρχε ως τώρα. Γιατί μου είναι λίγο δύσκολο να παρακολουθήσω μια εντελώς ακατάσχετη αντιευρωπαϊκή τάση που θα έχει μέσα της τους ΑΝΕΛ, τη Χρυσή Αυγή και τις ακραίες συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ. Το μίγμα είναι εκρηκτικό και απολύτως επικίνδυνο και για τη χώρα.

    Το ερώτημα όμως εδώ είναι αν το πλήθος θα ανταποκριθεί. Αν δηλαδή πιστέψει και σε νέους «προστάτες». Γιατί υπάρχει ένα μικρό ενδεχόμενο να δεχτεί ότι κι αν ο Αλέξης δεν μπόρεσε, η Ζωή είναι η νέα «Μπουμπουλίνα» και θα τα καταφέρει. Αν υπολογίσει κανείς την απέχθεια που αισθάνεται για Σαμαρά και Βενιζέλο, η πιθανότητα είναι υπαρκτή.
    ……………………………

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=41029
    Γιώργος Καρελιάς

    Εξημερώνοντας το θηρίο
    ……………..

    Εύλογο το ερώτημα: τότε γιατί η κυβέρνηση δεν κλείνει τη συμφωνία και το πάει από βδομάδα σε βδομάδα; Η απάντηση είναι πολύ απλή: διότι πρέπει να προηγηθεί η εξημέρωση του θηρίου. Η συμφωνία θα περιέχει και επαχθείς όρους, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Δεν υπάρχει δανειστής που σκορπάει λεφτά. Αλλιώς θα ίσχυαν οι φαντασιώσεις ότι θα μας δανείσουν οι Ρώσοι, οι Κινέζοι και τώρα (ιδού η νέα ανακάλυψη) οι BRICS. Είναι σαν κάποιους του Παναθηναϊκού, που πίστευαν ότι θα φέρει πολλά εκατομμύρια ο γίγαντας Τσάκας ή σαν κάποιους άλλους ψεκασμένους, που είχαν πιστέψει στα 500 δισεκατομμύρια του Σώρρα.

    Λοιπόν, ο Τσίπρας και το περί αυτόν στενό επιτελείο, που έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν στη συμφωνία, πρέπει να κουλαντρίσουν το εντός του ΣΥΡΙΖΑ θηρίο. Αυτό, δηλαδή, που είχαν φτιάξει όλοι μαζί προεκλογικά, με τις τερατολογίες και τις φαντασιώσεις που καλλιεργούσαν(ότι θα έσκιζαν τα Μνημόνια, ότι θα άλλαζαν την Ευρώπη με ανύπαρκτες συμμαχίες κ.α).
    ……………………………..

  29. Ο/Η Liberal λέει:

    Στα τσακίδια όσοι θέλουν την Ελλάδα στην Ασία, φέουδο της Ζωής, καπετανάτο του Μιχαλολιάκου και χωράφι του Καμμένου.

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=41037

    Ο ΣΥΡΙΖΑ καταρρέει, με ή χωρίς συμφωνία

    Ας πάρουμε την πιο αισιόδοξη εκδοχή για την κυβέρνηση.

    Ότι δηλαδή η συμφωνία, λύση -ας τη βαφτίσει όπως θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ- περνά από τη Βουλή με μικρές απώλειες για το κυβερνών κόμμα, οι δόσεις και τα ευρώ πέφτουν στη συνέχεια σαν βροχή. Υπάρχουν έστω αχνές ενδείξεις πως στη χώρα τον Σεπτέμβριο, εάν όλα αυτά συμβούν, η διοίκηση, η οικονομία, οι αγορές, θα λειτουργούν σε κανονικές συνθήκες; Ότι θα βαδίζουμε σε έξοδο από την ειδική κατάσταση, ότι θα προσδοκούμε συμμετοχή στο φθηνό χρήμα της ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ, όπως όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ;

    Φοβάμαι πως είτε τον Σεπτέμβρη είτε τον Νοέμβρη, η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν θα είναι πειστικά θετική. Που σημαίνει πως δεν θα προβλέπονται βάσιμα, εφαρμογή των συμφωνημένων, καθώς και επενδύσεις και σχέδια επενδύσεων σε τέτοιο μέγεθος ώστε να προχωρήσουμε σε ανάπτυξη. Ακόμη και υιοθετώντας λοιπόν την πιο αισιόδοξη εκδοχή για τα ζητήματα του σήμερα, το αύριο δεν προκύπτει ελπιδοφόρο. Τα παραπάνω είναι σκέψεις που τις κάνουν πολλοί βλέποντας τα πεπραγμένα της κυβέρνησης. Στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό. Αυτό δυσκολεύει κάθε απόπειρα συμφωνίας. Γιατί έτσι οι εγγυήσεις εφαρμογής της συμφωνίας αυξάνονται καθημερινά από τους εταίρους. Και παράλληλα οι αντιδράσεις για τους όρους της συμφωνίας αυξάνονται από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Κατά συνέπεια είμαστε σε τέλειο κυβερνητικό αδιέξοδο.

    Θα προσπαθήσω να εξηγήσω το γιατί.

    Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση έχει καταρρεύσει. Το πότε θα δώσουν το πιστοποιητικό τα ΑΤΜ ή οι δημοσκοπήσεις είναι απλά θέμα χρόνου. Έχει καταρρεύσει για τρεις λόγους.

    1. Ως αποτυχημένοι και αναξιόπιστοι διαπραγματευτές. Στη μοναδική δουλειά, που υποτίθεται ότι κάνει εδώ και τέσσερις μήνες, στις διαπραγματεύσεις έχει αποτύχει και παραπληροφορεί. Συστηματικά, περισσότερες από δέκα φορές μέχρι σήμερα, τη Δευτέρα ανακοινώνουν αναμενόμενη συμφωνία και Πέμπτη ή Παρασκευή από ξένους μαθαίνουμε πως τέτοιο ενδεχόμενο δεν υφίσταται. Έχουμε αποξενωθεί κάθε συμμαχίας στην Ευρώπη και εξάντλησαν ολόκληρο το κεφάλαιο συμπάθειας που δημιούργησε η κρίση αλλά και η εκλογή. Ποιος πλέον να τους πιστέψει, τι να διαπραγματευθούν;

    2. Ως κακοί κυβερνήτες. Δεν γνωρίζουν από διακυβέρνηση, ενώ καθοδηγούνται από ρετάλια σκέψης του προηγούμενου αιώνα που τα αναπαράγουν φωναχτά και καθημερινά στα κανάλια. Υποσχέθηκαν ανάπτυξη και η οικονομία έχει ξαναπεράσει στην ύφεση. Οι αντιλήψεις πολλών υπουργών αλλά, ακόμη πιο επικίνδυνο, η διάχυτη κομματική γνώμη για το τι είναι δημόσιο, πώς κινείται η οικονομία, πώς είναι ο κόσμος σήμερα απηχούν κακό μαρξισμό του ’50. Αποδεικνύονται ανιστόρητοι νοσταλγοί του παρελθόντος, χωρίς επαφή με την πραγματικότητα. Ως αποτέλεσμα η διοίκηση παραλύει, τα σχέδια επενδύσεων ακυρώνονται ή καρκινοβατούν. Ακόμη και τα αυτονόητα ΟΛΠ, Ελληνικό, περιφερειακά αεροδρόμια καθυστερούν με ανόητους όρους δήθεν επαναδιαπραγμάτευσης.

    3. Ως πολιτικά ανεπαρκείς. Στην πολιτική έχουμε αποδεχθεί ότι λέγονται κάποια ψέματα, κάποιες υπερβολές, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ και ο πρωθυπουργός προσωπικά έχουν δεθεί χειροπόδαρα από τα λόγια των ψευδαισθήσεών τους. Δεν μπορούν να υποχωρήσουν εντελώς, να στρίψουν 360 μοίρες και να παραμείνουν κυβέρνηση. Όμως ο κύκλος δεν τετραγωνίζεται. Το δημοσιονομικό κενό που αυξήθηκε θέλει κάλυψη άρα μέτρα, δηλαδή φόρους. Είτε στο μέιλ του Χαρδούβελη είτε στο τουίτερ του Βαρουφάκη. Ασφαλιστικό, εργασιακά, δημόσια διοίκηση θέλουν αλλαγές. Όχι κατ’ ανάγκη αυτές που λέει η τρόικα αλλά σοβαρές αλλαγές και δίκαιες περικοπές. Δεν είναι σε θέση να τις κάνουν γιατί δεν τις πιστεύουν και τις έχουν δαιμονοποιήσει.

    Ας δούμε πιο αναλυτικά το θέμα εφαρμοσιμότητας μιας συμφωνίας. Είναι σε θέση αυτή η κυβέρνηση, αυτή η διοίκηση, να την εφαρμόσουν αποτελεσματικά;

    Πιστεύω πως όχι, για δυο λόγους

    1. Αδυναμία εφαρμογής μέτρων:
    Ο ΦΠΑ που λέγεται πως θα ανέβει, στο κομμάτι των υπηρεσιών και επιχειρήσεων, θα εισπράττεται με ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία, γιατί ο κόσμος έχει ήδη ξεπεράσει την κόκκινη γραμμή της νομιμότητας. Για λόγους επιβίωσης αλλά και με νοηματικό συμψηφισμό ηθικής νομιμοποίησης και δικαίωσης. Όταν το κράτος δεν πληρώνει, όταν η βία στα πανεπιστήμια κάθε μέρα νομιμοποιείται, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει τη διακυβέρνηση κουβέντα καφενείου, όπου ο κάθε πρώην ΚΟΒάρχης κάνει μια δήλωση περί δανειστών, καπιταλισμού, κόκκινων γραμμών και συμφωνίας, τότε ο συγχυσμένος πολίτης απλά καθηλώνεται ανάμεσα στον φόβο και στην οργή. Δεν έχει μέτρο, γράδο και πυξίδα νομιμότητας άλλα από το συμφέρον του, όσο και όποτε μπορεί να το προσδιορίσει. Θα κάνει του κεφαλιού του και θα πληρώνει, όταν, όποτε και όσο τον βολεύει. Κι αν όχι σε αυτή την περαίωση, στην επόμενη.

    2. Αδυναμία προσέλκυσης επενδύσεων:
    Η Ελλάδα παρέχει επενδυτικές ευκαιρίες με μια απαράβατη προϋπόθεση. Συστημική, δηλαδή πολιτική, φορολογική και διοικητική σταθερότητα. Αλλιώς το ρίσκο της επένδυσης μεγαλώνει και άρα οι υποψήφιοι επενδυτές θα ζητήσουν μεγαλύτερα ανταλλάγματα. Ποιος θα τα δώσει; Ο Λαφαζάνης που αγωνίζεται για τη διόγκωση του δημόσιου τομέα; Ο Σταθάκης που αναζητά μακάρια «άλλα μοντέλα ιδιωτικοποιήσεων»; Ποιος θα τα εγκρίνει; Η πρόεδρος της Βουλής;

    Χωρίς επενδύσεις η οποιαδήποτε συμφωνία δεν μπορεί να περπατήσει γιατί δεν θα υπάρχουν δουλειές και χρήματα. Στον κόσμο αυτόν δεν υπάρχουν θαύματα. Η Αγιά Βαρβάρα μπορεί να δίνει κουράγιο στους άθλια νοσηλευόμενους απελπισμένους, αλλά οι επενδύσεις έχουν άλλη διαδρομή. Κανείς δεν θέλει να γυρίσει πίσω στη διακυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Κανείς από τους δύο δεν μπορεί να είναι ξανά σε κυβέρνηση. Κι όσο η Ν.Δ. δεν αλλάζει ηγεσία, τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων δεν θα μεταβληθούν.

    Όμως ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να μείνει για πολύ ακόμη. Αν και γέννησε ελπίδες. τελικά το μόνο που κατάφερε είναι να μας σπρώξει ακόμη ένα βήμα προς την παρακμή.

  30. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=41533
    Γιώργος Καρελιάς

    Μοιραίο(;) λάθος, μοιραίοι άνθρωποι

    Η ρίζα της σημερινής κατάστασης βρίσκεται στο καλοκαίρι του 2014, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε την απόφαση να μην ψηφίσει κανέναν για Πρόεδρο της Δημοκρατίας, για να οδηγηθεί η χώρα σε εκλογές (εδώ). Μοιραία συμβολή σ’ αυτό είχε η ΔΗΜΑΡ, το κόμμα της αντιπολίτευσης από το οποίο εξαρτιόταν η εκλογή του Προέδρου και η αποφυγή των εκλογών (εδώ). Η τελική «υπογραφή» μπήκε στις 29 Δεκεμβρίου, όταν η Βουλή απέτυχε να εκλέξει Πρόεδρο (εδώ).

    Ασφαλώς, η βασική ευθύνη ανήκει στον κ. Τσίπρα, ο οποίος, τυφλωμένος από την άγνοια, πίστευε ότι η δική του κυβέρνηση θα υπέτασσε τους δανειστές στις απαιτήσεις του, θα κυβερνούσε χωρίς δεσμεύσεις και θα τους αποσπούσε δισεκατομμύρια για να τηρήσει τις υποσχέσεις του.

    Έτσι, δεν συζήτησε καν το ενδεχόμενο να αφήσει την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου να ολοκληρώσει το πρόγραμμα που έτρεχε και οι εκλογές να γίνονταν, συμφωνημένα, μέχρι το φθινόπωρο του 2015, ίσως και τον Ιούνιο που διανύουμε. Αν γινόταν αυτό, η χώρα θα είχε αποφύγει τουλάχιστον οκτώ μήνες αδράνειας και οικονομικής ασφυξίας. Κι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (η εκλογική του νίκη ήταν βέβαιη, όποτε κι αν γίνονταν οι εκλογές), δεν θα βρισκόταν μπροστά στο σημερινό αδιέξοδο και θα μπορούσε να συζητήσει με τους δανειστές από καλύτερη θέση.

    Σήμερα, ακόμα κι αν επιτευχθεί συμφωνία, τα μέτρα που θα απαιτηθούν θα είναι περισσότερο επώδυνα (το περίφημο mail Χαρδούβελη περιελάμβανε μέτρα 900 εκατομμυρίων, σήμερα η κυβέρνηση δέχεται πολλαπλάσια) και, εν των μεταξύ, η κατάσταση στην πραγματική οικονομία χειροτέρεψε.

    Η βουλιμία για εξουσία και η άγνοια των κινδύνων οδήγησαν τον κ. Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα λάθος, που ίσως αποδειχθεί μοιραίο.

    Δεν ήταν το μόνο ούτε ο μόνος που το έκανε. Μοιραία ήταν και η απόφαση του Φώτη Κουβέλη και των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ που τον ακολούθησαν για αρνητική ψήφο στην εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας. Ο Κουβέλης επιχειρηματολογούσε τότε ότι οι εκλογές δεν θα φέρουν αστάθεια, αντίθετα θα άρουν τα αδιέξοδα που είχαν συσσωρευθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Και στα δύο έπεσε τραγικά έξω. Στους πέντε μήνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουν συσσωρευθεί και άλλα αδιέξοδα και η αστάθεια, τουλάχιστον στην οικονομία, είναι γεγονός αυταπόδεικτο.

  31. Ο/Η laskaratos λέει:

    Η Αριστερά αρνούμενη να αναλάβει ευθύνες, να προτείνει βελτιώσεις, να πει αλήθειες, να υπερασπιστεί αξίες, συνεργάστηκε με ακροδεξιά εκτοπλάσματα και έφερε την καταστροφή:

    «Και να μην υπήρχε το μνημόνιο θα έπρεπε να το είχαμε εφεύρει”, δήλωσε μιλώντας στην τηλεόραση του ΣKAI ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σιμορέλης σημειώνοντας πως «ο δημόσιος τομές όπως έχει χτιστεί δεν μπορεί να λειτουργήσει”.

    Εάν πάμε με την λογική την παλιά δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε «Ξέρετε πολύ καλά ότι η χώρα μας χρειάζεται μεγάλες τομές σε όλα τα επίπεδα. Αυτός ο δημόσιος τομέας όπως έχει χτιστεί δεν μπορεί να λειτουργήσει, δεν είναι παραγωγικός, άρα θα πρέπει να κάνουμε μεγάλες τομές”.

    Ο κ. Σιμορέλης αναφέρθηκε μάλιστα στο ζήτημα του ασφαλιστικού λέγοντας πως «η εξίσωση αυτή θα πρέπει να λυθεί”.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s