Σχόλιο εκ βαθέων, για τα αίσχη του «δημοκρατικού» φοιτητικού συνδικαλισμού και των περίφημων «συνελεύσεων»

Ξύλο-Προπηλακισμοί-Φασαρία. Με 99% βεβαιότητα όταν πέσει η πρώτη γροθιά και δεις το πρώτο αίμα να φεύγει από δόντια και να σκάει στον πίνακα, πας προς την έξοδο και αφήνεις τα κομματόσκυλα να κοπανιούνται μόνα τους.

syneleuseis29.11.14

Του (μέσω email) σχολιαστή «Γιάννη»

Όσον αφορά τις φοιτητικές συνελεύσεις μερικά πράγματα, για το τι γινόταν και τι γίνεται. Έζησα από κοντά τις πολύ θερμές και ενίοτε εκτός ορίων συνελεύσεις την περίοδο του Αρσένη. Μετά ως μεταπτυχιακός, ερευνητής και υ.δ στις συνελεύσεις έμπαινα μόνο ως παρατηρητής βέβαια ή μπορούσα να ψιλοπαρακολουθώ απέξω.

Δυστυχώς απο το 95 -και φαντάζομαι από πολύ πιο πριν- τα πράγματα, οι συμπεριφορές, οι «παρατάξεις» και οι ατάκες τους είναι τόσο ίδιες που μερικές φορές αναρωτιέμαι αν δεν υπάρχουν καμία 100ρια αθάνατοι ινστρούχτορες σα συμβούλιο βαμπίρ από πίσω που τους ελέγχουν όλους αυτούς -και όταν λέω όλους, εννοώ όλων των κομματικών και όχι ιδεολογικών αποχρώσεων-. Τέλος πάντων ήδη μακρυγορώ και δεν έχω πει ακόμα αυτά που θέλω..

Υπάρχουν αρκετές τακτικές για να «κερδίσεις» μια συνέλευση, υπάρχουν και αρκετές τακτικές για να κάνεις τελικά ο,τι θες εσύ, άσχετα με το τι ψηφίζει η συνέλευση. Προσφιλέστατη τακτική πολλών παρατάξεων, κυρίως της μονίμως επαναστατημένης πτέρυγας, είναι η μεγάλη καθυστέρηση. Ξεκινάμε τη συνέλευση στις 12 το μεσημέρι, τραβάμε μέχρι εκεί που δεν παίρνει με ατέλειωτους βερμπαλισμούς, συνδικαλοκατηχήσεις, δικολαβίστικες εγκλήσεις-αντεγκλήσεις, ατέλειωτες συζητήσεις άσχετες με το φλέγον ζήτημα της κατάληψης -πχ. θυμάμαι 2ωρη κατήχηση για τις βιολογικές φυτείες καφέ στην επαρχία Χ του Μεξικού- και κατά τις 7 το απόγευμα ο κόσμος έχει ψιλοσπάσει και έχουν μείνει συνήθως μονο οι «οπαδοί». Εκεί τα πράγματα είναι πιο διαχειρίσιμα και ίσως μας κάτσει η κατάληψη.

Άλλη τακτική είναι το καβάτζωμα των πρωτοετών. Με διάφορους τρόπους. Οι πρωτοετείς που έχουν συνηθίσει τις καταλήψεις στο σχολείο, οι οποίες δεν έχουν καμία συνέπεια, έρχονται τίγκα στη χαρά που θα χάσουν μάθημα, οπότε με ένα σχετικό παραμυθάκι πείθονται πιο εύκολα. Μετά κοπανάνε τα κεφάλια τους στις διπλοτριπλές εξεταστικές αλλά τότε είνια αργά.

Περνάμε στα επικίνδυνα τώρα.
Ξύλο-Προπηλακισμοί-Φασαρία. Με 99% βεβαιότητα όταν πέσει η πρώτη γροθιά και δεις το πρώτο αίμα να φεύγει από δόντια και να σκάει στον πίνακα, πας προς την έξοδο και αφήνεις τα κομματόσκυλα να κοπανιούνται μόνα τους. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος και πιο σύντομος (έχουμε και την τακτική της καθυστέρησης που αναφέρθηκε παραπάνω) για να φύγει κόσμος που δε θες να ψηφίσει. Και μερικές φορές να έρθει κόσμος που ΘΕΣ να ψηφίσει. Ναι, ΑΣΧΕΤΟΣ κόσμος με τη σχολή και τους φοιτητές της. Το αν μπορέσεις να τους βρεις, να ζητήσεις να φύγουν κλπ είναι άλλο ζήτημα. Δεν πιάνει πάντα, ειδικά όταν απέναντί σου έχεις έναν συρφετό σταυροφόρων που ήδη έχουν ρίξει τις πρώτες κατραπακιές και ψάχνουν αιρετικούς να κάψουν. Στο συγκεκριμένο γεγονός που έχω ως παράδειγμα στο μυαλό μου από τη σχολή μου π.χ πρώτα ένα μέλος παράταξης Χ σηκώθηκε και χτύπησε *πραγματικά* στο άσχετο έναν ομιλητή της ΠΑΣΠ, έγινε η αναμπουμπούλα, έφυγε το 80% του κόσμου απο το αμφιθέατρο και ξαφνικά βρέθηκαν καμια 30ρια «από μεγάλα έτη» που κανείς δεν είχε ξαναδεί, να ψηφίσουν για κατάληψη. (Τελικά δεν τους πέρασε..)

Ένα από τα τελευταία καταφύγια βέβαια είναι το στεγνό γράψιμο σε παλαιά υποδηματα του αποτελέσματος της ψηφοφορίας και η κατάληψη, άσχετα τι ψηφίστηκε. Υπάρχουν σε πλείστες σχολές παραδείγματα ψηφοφοριών για λήξη κατάληψης με >50 μην πω και 100 ψηφους διαφορά, που αγνοήθηκαν παντελώς και η κατάληψη συνεχίστηκε. Και ξέρετε γιατί; γιατί άντε βγαλτους έξω άμα έχεις κότσια. Για αυτό.

Τώρα θα μου πεις, τι κάνατε εσείς ρε φιλαράκι; Και θα σου απαντήσω ανερυθρίαστα, «τίποτα». Ψηφίζαμε κατά συνείδηση. Όταν γινόταν φασαρία, φυγαδεύαμε τις κοπέλες και μέναμε μπας και σώσουμε τίποτα. Και σώσαμε μερικές φορές την κατάσταση -και ξεκαθαρίζω για να μη μείνει αμφιβολία- πάντα στο πνεύμα της σωστής δημοκρατικής διαδικασίας την οποία σεβόμασταν αρκετός κόσμος. Δεν θα χα πρόβλημα να κάνουμε κατάληψη 2 χρόνια αν το υποστήριζε μια πλειοψηφία. Δεν μπορούσα να δεχτώ κατάληψη μισής ώρας αν την οργάνωναν 4 άτομα με 10000 «φίλους» τους εκτός σχολής. Η πανεπιστημιακή κοινότητα ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να προστατέψει το πανεπιστήμιο από τέτοιους ανθρώπους. Έχει αποδειχτεί δεκαετίες τώρα. Ντρέπομαι που το λέω ως ενεργό μέλος της, αλλά ΔΕ ΜΠΟΡΩ να τους αντισταθώ. Ούτε όταν με πετάνε έξω από το γραφείο μου όπου δουλεύω χωρίς να ενοχλώ κανέναν. Έχω πεταχτεί στα-όρια-του-βιαίως έξω από 20χρονους στρατάρχες. Έχω απειληθεί, μου χουν κλέψει εννοείται το pc και τους σκληρούς με το backup κατά τη διάρκεια κατάληψης και «πάρτι» και μετά κάναν τους χαζούς ότι αυτοί δεν έκαναν τίποτα κλπ.. πολλή βρώμα, πολλή δυσωδία.

Και η κατακλείδα είναι ότι στα 19 χρόνια που χω μέσα-έξω στο πανεπιστήμιο, αυτοί που πλήττουν περισσότερο την ελεύθερη διακίνηση ιδεών είναι οι ίδιοι που κόπτονται για αυτή. (να είχε έρθει κανείς από τους γνωστούς μου επαναστάτες να κάνει έρευνα μετά την αποφοίτηση και τι στον κοσμο.. Όλοι στο ιδιωτικό φροντιστήριο είναι.. α ναι, ένας μεγαλοαναρχικός μας είναι και χρηματιστής στο Λονδίνο. μεγάλα γέλια)

Το πρόβλημα του φοιτητικού συνδικαλισμού είναι πολυσύνθετο και δεν έχω το κατάλληλο κοινωνιολογικό επιστημονικό υπόβαθρο για να το αναλύσω.

Οι γνωστοί «συστημικοί» δαπιτο/πασπιτες κλπ είναι μια κατηγορία μόνοι τους, αλλά σπάνια είναι βίαιοι. Ναι έχουν εμπλακεί σε διάφορες καταστάσεις, έχουν έρθει και μερικοί μπραβοειδείς γορίλες κατά καιρούς σε εκλογές κλπ, αλλά ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεν τους είδα ποτέ ως επικίνδυνους να με πλακώσουν στο ξύλο αν διαφωνήσω. Το παράσημο του «φλώρου» δεν το έχουν άδικα.

Έχουν τις φωλιές τους λερωμένες με άλλους τρόπους, εξίσου χυδαίους με τους «άλλους». (Βέβαια μη νομίσει κανείς ότι οι «της επανάστασης» δεν περνάνε μαθήματα στη ζούλα όπως οι δαπιτες και οι πασπίτες γιατί θα πέσει από πολλά σύννεφα. )

Το ξαναλέω για εμπέδωση: Μαθήματα από συμφωνίες με καθηγητές , ναι φιλικές συμφωνίες, δεν περνάνε στη ζούλα μόνο οι δαπιτοπασπίτες. (bonus, μερικοί περνάνε μαθήματα μετά από απειλές γιατί κανείς καθηγητής δε θα διακινδυνεύσει κάψιμο αυτοκινήτου ή ξυλοφόρτωμα, ενώ μπορεί απλά να βάλει ένα ρημαδο-πέντε στον αγωνισταρά που τον απειλεί με την παρέα του).

Πάμε παρακάτω.
Εξίσου ακίνδυνοι όσον αφορά τη βία προς πάσα κατεύθυνση ήταν -τουλάχιστον όταν ήμουν προπτυχιακός- οι εκπρόσωποι της ΠΚΣ (ΚΚΕ δηλαδή).

Τα παιδιά είχαν την ιδεολογία τους, μπορεί μερικοί να ήταν υπέρ του δέοντος πιστοί και δογματικοί, αλλά απέφευγαν εντός σχολών να δημιουργούν μπάχαλα.

Είτε είχαν πλειοψηφικό ρεύμα σε μια σχολή (όπως π.χ στο φυσικό του ΑΠΘ, γνωστή σχολή με ισχυρότατη εκπροσώπηση ΠΚΣ) είτε όχι.

ΚΝΑΤ κλπ, μόνο σε μεγάλες συγκεντρώσεις και εκτός πανεπιστημίου κυρίως. Εντός, θα λεγα ότι ήταν πολύ ήσυχοι, εκτός αν μετά από τόσα χρόνια μου διαφεύγει κάτι που θα πρεπε να θυμάμαι. (Κάτι μου τσιγκλάει τη μνήμη για ένα γομαροειδές στο βιολογικό, αλλά δε θυμάμαι αρκετά για να πω κάτι συγκεκριμένο).

Στο ΑΠΘ λοιπον, το πρόβλημα το δημιουργούσε η τοτε εξωκοινοβουλευτική αριστερά. Που -συγχωρείστε μου την έκφραση- ανάθεμά με και αν ήξερε κανείς σε πόσα παρακλάδια ήταν χωρισμένη. (Enter Χάρι Κλυν ατακες με μλ-κκε, μου-κκε-λου, λου-κκε-μου κλπ). Κύριο ρευμα τους τα παιδια του ΝΑΡ, των ΕΑΑΚ δηλαδή.(Ελπιζω να μην κανω λαθος στη συσχετιση). Απο κει και περα ειχαμε την ΟΚΔΕ (Οργανωση Κομμουνιστών Διεθνιστων Ελλάδος), κάτι ΣΕΚ, και ενα εκατομμυριο αλλα αρκτικόλεξα που κανεις δεν τα θυμαται πια. Στο σωρό βάλτε και τους αναρχίζοντες/αναρχικους. Με τα περίφημα στέκια τους.

Όπου στέκι εντός πανεπιστημίου= Πάμε και καταλαμβάνουμε με το στανιό και εσαεί ένα χώρο στο πανεπιστήμιο και τον βαφτίζουμε δικό μας. Η είσοδος επιτρέπεται στους φοιτητές μεν (αλλά εντάξει, να μαστε σοβαροί, μόνο οι «δικοί» μας και οι υποψήφιοι δικοί μας μπαίνουν χωρίς κίνδυνο). Επισης με κάποιο τρόπο έχουμε και κλειδιά από διάφορες αίθουσες και εργαστήρια εντός κτιρίων (βλέπε «Στέκι Βιολογικού ΑΠΘ») από τις οποίες ως δια μαγείας και εντελώς τυχαία που και που λείπαν και τίποτα όργανα, κανα pc, κανας προβολέας, τέτοια (βλεπε και στέκι φιλοσοφικης ΕΚΠΑ). Τα «στεκια» λοιπόν είναι αίθουσες οι οποιες ειναι του πανεπιστημίου, αλλά κάποιοι -φυσικά όχι μονο φοιτητές αλλά και εξωτερικοί παράγοντες- τις οικειοποιούνται με τη γελοία δικαιολογία οτι τις «ανοίγουν» στο λαό. Στην πραγματικότητα είναι κάτι σαν κλειστές λέσχες για τα μέλη του πολιτκού τους κύκλου. Ας μην κοροϊδευόμαστε και κρυβόμαστε πίσω από δάχτυλα, ΔΕΝ είναι για ΌΛΟ το λαό αυτά, είναι για το ΔΙΚΟ τους το λαό.

Τα παλικάρια αυτά λοιπόν είναι οι λεγόμενοι επαγγελματίες επαναστάτες. Δεν είχαμε δει σχεδόν ποτε κανέναν τους σε αμφιθέατρο.

Μαλιστα ανέκδοτο της σχολής μας ήταν η… αρχηγός τους η οποια εβγαζε πυρινους λόγους επι Αρσένη ότι οι γονείς της δεν ειχαν λεφτα να τη σπουδαζουν και επρεπε να παρει πτυχιο σύντομα και οχι να της εντατικοποιουν τις σπουδες κλπ. Και τότε σηκωθηκε συμφοιτητης μας και της  υπενθύμισε οτι είμαστε στο 1997, εκείνη είχε περάσει το 1987 και μάλλον δεν έφταιγε ο Αρσενης που δεν έπαιρνε πτυχιο. (Φυσικά ο συμφοιτητής μας κινδύνεψε για λίγο αλλά ήταν τόσο «μάγκας» στο παρουσιαστικό και στον αέρα που δεν του κόλλησε κανεις) (και δεν εννοώ ότι ήταν ντουβάρι γυμναστηρίου. Ήταν 1.70 ανθρωπος, 30 κιλα μαζι με τα γυαλια.)

Μπορεί να μην πατούσαν στο αμφιθέατρο (εκτός από όταν ήταν να διακόψουν μάθημα για κάποιο λόγο) αλλά ήταν πολύ ενεργοί «στην πάλη».

Παντα πάλευαν. Πάντα με λάθος τρόπο. ΤΟΝ τρόπο του σταυροφόρου. Ή του Γιωργάκη του Μπους. «Αν δεν είσαι μαζί μας είσαι εναντίον μας, οπότε στην πυρά».

Και όταν το καναν με απλά βρισίδια ήταν καλά. Και αστείο μπορώ να πω. Καμιά φορά όμως ερχόντουσαν οι φίλοι τους με τα κράνη, έτσι για να επιβάλλουν την τάξη στους άπιστους. Ωραίες εποχές.

Κάπως έτσι είναι και τώρα, μη νομίζετε. Κανείς πιο φανατικός από τους πιστούς. Και έτσι πραγματικά λειτουργούν ακομα. Τους βλέπω και στο ΕΜΠ. Ίδια συμπεριφορά. Σταυροφορία. Χωρίς διάλογο. Ποτέ διάλογο. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να διαφωνείς, αλλιώς είσαι φασίστας, πουλημένος κλπ και προφανώς σου αξίζει η τιμωρία (που θα σου ρθει σε λίγο). Αυτά από αυτούς που κόπτονται για την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Αρκεί να είναι οι δικές τους.

Α και όταν εννοούμε ελεύθερη διακίνηση ιδεών, δεν εννοούμε τις επιστημονικές εργασίες. Εννοούμε το «πολιτικό γίγνεσθαι» παναθεμα τους.

Αν πεις ότι κάνεις επιστημονική εργασία σου αρχίζουν τα «κουβάλα τον προτζέκτορα να σε κανουν λεκτορα», «να ψοφησετε καριερίστες» και τα γνωστά.

Φυσικά εμείς όσο μπορούμε τους αποφεύγουμε. Στις καταλήψεις μπαίνουμε στα γραφεία μας κρυφά και κλειδωνόμαστε να γράψουμε το διδακτορικό μας. (γιατί αλλιώς ναι, ΘΑ ΜΑΣ ΔΕΙΡΟΥΝ , όσο πιο καθαρα να το πω. ). Ναι ειμαστε μεγάλοι άνθρωποι που πηδάμε κάγκελα και μπαίνουμε από παράθυρα για να μη μας πλακώσουν στο ξύλο 20χρονοι. Τους οποίους δεν εμποδίζουμε στο θεάρεστο έργο τους με αυτή μας την πράξη, σημειωτέον αυτό ε..

Μπαίνουμε από παράθυρα για να κάνουμε έρευνα και μας εμποδίζουν αυτοί που υπερασπίζονται με «αγώνες» την ίδια της την υπόσταση. Ειρωνεία ε;

Κακεντρεχείς εις θα μπορούσε να πει «ποιος χέστηκε για την έρευνά σου ρε ασήμαντε» και θα χε δίκιο.

Ένας μόνο  αρκεί να «χέστηκε» για την έρευνά μου και αυτός είμαι έστω εγώ. Και αυτό αρκεί για να έχω το ρημάδι το δικαίωμα μέσα στο πανεπιστήμιο που του χω αφιερώσει 20 χρόνια από τη ρημάδα τη ζωή μου μέχρι τώρα -και σκοπεύω να του αφιερώσω και τα υπόλοιπα- να μπορώ να κάνω τη μούρλα μου ανεμπόδιστος.

Και σεις με εμποδίζετε κύριοι ενώ εγώ δε σας εμπόδισα ποτέ. Και σεις σηκώνετε χέρι επάνω μου, εσείς μου καίτε το γραφείο, μου κλέβετε ολόκληρο εργαστήριο και μου ουριάζετε με κατακόκκινα πρόσωπα και φλέβες να πετάμε ότι «δε νοιάζομαι για το δημόσιο πανεπιστήμιο».

Η μοναδική σας προσφορά στο πανεπιστήμιο είναι οι αφίσες και οι καταλήψεις. Και αυτό δεν αρκεί. Δεν αγαπάτε το πανεπιστήμιο. Να το οικειοποιηθείτε θέλετε. Τι θα το κάνετε μετά, ιδέα δεν έχω. Ούτε την έρευνα και τη διακίνηση ιδεών αγαπάτε, μη γελιόμαστε. Αν τις αγαπούσατε, θα λιώνατε δίπλα μας στο εργαστήριο μέχρι τις 11 το βράδυ παραμονή πρωτοχρονιάς. (αξέχαστο 2011 και 2012. 20 λεπτά πριν τα μεσάνυχτα φύγαμε, κάναμε πρωτοχρονια στο παρα πεντε). Θα λιώνατε και Σάββατο και Κυριακή και Πάσχα ακόμα. (δε λιώσατε, ξέρω, εκεί ήμουν. Λείπατε).

*

ΥΓ: ούτε οι Φορτσάκηδες είναι λύση, δυστυχώς.

This entry was posted in σκέψεις, Ασμοδαίος, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

12 απαντήσεις στο Σχόλιο εκ βαθέων, για τα αίσχη του «δημοκρατικού» φοιτητικού συνδικαλισμού και των περίφημων «συνελεύσεων»

  1. Ο/Η Μαίρη Κ. λέει:

    Τώρα βεβαιώθηκα πως είχα δίκιο, έτσι το φανταζόμουνα και μου το λέγανε οι κόρες μου.
    Ευχαριστώ

  2. Ο/Η Μιχάλης λέει:

    Σοβαρά τώρα αγαπημένε μου Ροίδη θεωρήσατε αυτό το σχόλιο-αναπαραγωγή στερεοτύπων άξιο προώθησης; Ότι τα λέει αντικειμενικά ας πούμε; (Σας κάλυψε π.χ. η εκτενής αναφορά 2 λέξεων -κυριολεκτικά- για το Φορτσάκη)
    Το σχόλιο βρίθει γενικεύσεων, και ατεκμηρίωτων υποθέσεων και βγάζει πολύ απωθημένο, κελάε μου Ρο. Ξέρω ότι είσαι προβληματισμένος και δυσσαρεστημένος και με την κατάσταση στα Πανεπιστήμια. Δεν είναι κάτι τωρινό, όμως, ούτε μονοδιάστατο όπως «εκ βαθέων» θέλει να παρουσιάσει ο σχολιαστής σας.
    Και επειδή για μένα το μπλογκ σας (εκτός από μεγάλο σχολειό) είναι και μια μικρή όαση ορθολογισμού, πάμε να δούμε τις γενικεύσεις, και τους ατεκμηρίωτους αφορισμούς αυτού του σχολίου;

    «(να είχε έρθει κανείς από τους γνωστούς μου επαναστάτες να κάνει έρευνα μετά την αποφοίτηση και τι στον κοσμο.. Όλοι στο ιδιωτικό φροντιστήριο είναι.. α ναι, ένας μεγαλοαναρχικός μας είναι και χρηματιστής στο Λονδίνο. μεγάλα γέλια)»
    – Πέρα από το προφανές αναπόδεικτο τέτοιων απόψεων, αυτού του επιπέδου οι γενικεύσεις θυμίζουν τρολλς στο κάτω μέρος φασιστικών μπλογκς (ή του Πρώτου Θέματος). Κλασική -ακροδεξιάς οσμής- αναπαραγωγή στερεοτύπων για «αναρχικούς ΒΠ» και «αριστερούς με δεξιές τσέπες»

    «Προσφιλέστατη τακτική πολλών παρατάξεων, κυρίως της μονίμως επαναστατημένης πτέρυγας, είναι η μεγάλη καθυστέρηση. »
    -Ως επιστήμονας ο σχολιαστής προφανώς έχει μελετήσει και αποκλείσει όλες τις άλλες πιθανές αιτίες αυτού του χρόνιου αυτού φαινομένου, -αν υποθέσουμε ότι υφίσταται όντως- (π.χ. ανοργανωσιά), μελέτησε συστηματικά και στατιστικά σε βάθος ετών σε διάφορα ΑΕΙ-ΤΕΙ τις …καθυστερήσεις, προτού καταλήξει στο συμπέρασμά του για τακτικισμούς.

    ¨Οι πρωτοετείς που έχουν συνηθίσει τις καταλήψεις στο σχολείο, οι οποίες δεν έχουν καμία συνέπεια, έρχονται τίγκα στη χαρά που θα χάσουν μάθημα, οπότε με ένα σχετικό παραμυθάκι πείθονται πιο εύκολα. »
    – !!! Ελιτισμός, γενίκευση, ατεκμηριωσιά, αφορισμός.

    «Έχουν τις φωλιές τους λερωμένες με άλλους τρόπους, εξίσου χυδαίους με τους «άλλους». (Βέβαια μη νομίσει κανείς ότι οι «της επανάστασης» δεν περνάνε μαθήματα στη ζούλα όπως οι δαπιτες και οι πασπίτες γιατί θα πέσει από πολλά σύννεφα. )»
    – Παραδόξως, αν και αυτό κατά τον σχολιαστή σας αυτό είναι μια καθημερινότητα, δεν υπάρχει μία (1) υπόθεση-καταγγελία-καταδίκη από την Δικαιοσύνη τέτοιας γενικευμένης διαφθοράς. (Σε αντίθεση με τον καθηγητή του ΠΑ-ΜΑΚ που καταδικάστηκε αμετάκλητα την προηγούμενη εβδομάδα ότι τα έπαιρνε για περνάει μαθήματα http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33966&subid=2&pubid=113394743). Να γενικεύσω και εγώ, τώρα;

    (bonus, μερικοί περνάνε μαθήματα μετά από απειλές γιατί κανείς καθηγητής δε θα διακινδυνεύσει κάψιμο αυτοκινήτου ή ξυλοφόρτωμα, ενώ μπορεί απλά να βάλει ένα ρημαδο-πέντε στον αγωνισταρά που τον απειλεί με την παρέα του).
    – Παρομοίως. Καμία καταγεγραμμένη περίπτωση. Τέτοιου είδους φημολογίες και γενικεύσεις είναι που γιγάντωσαν κόμματα σαν τη ΧΑ με τους «λαθρομετανάστες που μας βιάζουν/κλέβουν/σκοτώνουν μπλα μπλα μπλα».

    Για τα -υποθετικά ή πραγματικά- χάλια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσής μας ένας επιστήμονας ερευνητής θα έπρεπε πρώτα να εξετάσει το κοινωνικό-πολιτικό-εκπαιδευτικό μας σύστημα που σε αντίθεση με άλλες χώρες είχε κάνει σχεδόν υποχρεωτική τη συνέχιση των σπουδών όλων μα όλων των νέων σε τριτοβάθμια εκπαίδευση, εν είδει …μεταλυκειακών σπουδών. Ένα σύστημα που τους έσπρωχνε είτε στην εσωτερική ή εξωτερική μετανάστευση για λόγους σπουδών με μεγάλες οικονομικές θυσίες. Λες και υπήρχαν θέσεις ή πραγματική ανάγκη για τόσους επιστήμονες.
    Δείτε μια οποιαδήποτε λίστα επιτυχόντων ΑΣΕΠ των προηγουμέων -καλών- ετών. Για να έχεις ελπίδα να προσληφθείς σε θέση διοικητικού υπαλλήλου είχαμε φτάσει στο σημείο να απαιτείται μεταπτυχιακό. Και αυτό είναι μια πραγματικότητα και όχι μια «εκ βαθέων» άποψη του κ… μου.

    40+ μεταπολιτευτικά χρόνια δεν κυβερνούσαν οι γραφικές μειοψηφίες που ψέγει ο βαθυστόχαστος σχολιαστής σας και δεν είχαν την ευθύνη του σχεδιασμού της εκπαιδευτικής πολιτικής. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ κυβερνούσαν. Αν μη τι άλλο είχαν και χρόνο και πόρους να χτίσουν μια σοβαρή Γ/θμια Εκπ/ση. Τις δύο τελευταίες δεκαετίες, δε, στους φοιτητικούς συλλόγους κυριαρχεί η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ που οργάνωνε και ωραία πολιτιστικά πάρτυ σε μπουζούκια και Καλομοίρες.
    Παραδόξως, όμως θέλετε να πιστέψουμε ότι για τα χάλια των Πανεπιστημίων ευθύνονται οι φασαριόζες μειοψηφίες.

    Μερικοί «φλώροι»:

    Δεν ξέρω αν ευθύνονται και οι φοιτητικές παρατάξεις της μειοψηφίας. Πριν φτάσω να κατηγορώ, όμως, αυτές, για τα δικά μας χάλια, και τις δικές μας αποτυχίες πολιτικά, εκπαιδευτικά και κοινωνικά θα κοιταχτώ στον καθρέφτη.
    Προσωπικά μπορώ να συγχωρήσω 20 χρονα παιδιά για κάθε σχεδόν, εκτροπή και παρεκτροπή. Το επιτρέπει η ηλικία τους. Αυστηρός θα φροντίσω να είμαι με τους κοστουμαρισμένους πολιτικούς και ακαδημαικούς που πληρώνονται αδρά για την αποτυχία τους, και τώρα θέλουν να τα φορτώσουν όλα στα θύματα αυτής της αποτυχίας, τους φοιτητές τους. (οποιοσδήποτε παραλληρισμός με τη χρυσαυγίτικη λόγική του να κατηγορείς για τη διαχείριση του μεταναστευτικού τους …ίδιους τους μετανάστες, εντελώς συμπτωματική)

    Η φοιτητές, και κυριως οι φασαριόζοι φοιτητές, είναι το μόνο δραστήριο κομμάτι και ανατρεπτικό κομμάτι που μας απέμεινε μέσα σε μια διεφθαρμένη ελληνική κοινωνία (ΟΟΣΑ, 2012). Μιας παθητικής κοινωνίας ωχαδερφισμού και ατομικισμού. Όσα λάθη και να κάνουν, αν κάτι καλό μπορούμε να περιμένουμε, είναι από αυτούς.

    Μιχάλης
    (Μεταπτυχιακός Νομικής. Ήμουν φοιτητής στο ΑΠΘ την περίοδο περίπου που αναφέρεται ο κύριος Γιάννης, και δεν ασχολήθηκα με το συνδικαλισμό των φοιτητών, δεν ήμουν μέλος καμίας παράταξης, ούτε ψήφισα ποτέ. «Παραδόξως» δεν ενοχλήθηκα ποτέ, και όσα προβλήματα αντιμετώπισα μέχρι την πολυπόθητη λήψη του πτυχίο μου είχαν να κάνουν είτε με προσωπικές ολιγωρίες είτε με οργανωτικές δομές. Δικαιούμαι να γενικεύσω και εγώ, επομένως. Τι όχι;)

    • Ο/Η Po λέει:

      Αγαπητέ Μιχάλη, πέρα από τις γενικεύσεις υποκειμενικών εκτιμήσεων του γράφοντος, τα υπόλοιπα, δηλ. η κατάσταση στα αμφιθέατρα και όχι μόνον, είναι όχι μόνο έτσι όπως περιγράφονται, αλλά και λίγο χειρότερα. Μέρος, καθρέπτης της αγγελικής μας κοινωνίας είναι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, γιατί να είναι καλύτερα.

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        Kατ’αρχήν να ζητήσω συγγνώμη από το φίλο για τις γενικεύσεις. Τις είδα και εγώ με δεύτερη ανάγνωση και ζητώ συγγνώμη και από όσους το διάβασαν. Δε θα πρεπε να είμαι τόσο συναισθηματικός στην καταγραφή των εμπειριών μου.
        Δε ρίχνω επ ουδενί τις ευθύνες για την όποια κατάσταση της παιδείας και ειδικά της τριτοβάθμιας αποκλειστικά σε αυτούς που περιγράφω΄ομως.
        Γνωρίζω πολύ καλά πως οι κύριες και εγκληματικές ευθύνες βρίσκονται σε ένα εκ βάθρων διαλυμένο κράτος εδώ και 30 χρόνια. Με μιζαδόρους, λαμόγια και απατεώνες από την κορυφή μέχρι τον πάτο. Με καθηγητές με μουφοδιδακτορικά από άγνωστα πανεπιστήμια, με καθηγητές-γιους-εγγόνια-ανήψια άλλων καθηγητών και πάει λέγοντας. Με καθηγητές -σήμερα που μιλάμε- «μανατζαραίους» που δίνουν ψίχουλα σε ερευνητές που στρώνουν κώλο και καρπώνονται χιλιάρικα αβέρτα έχοντας μόνο ένα ισχνό γενικό πρόσταγμα.
        Με δαπιτοπασπιτες να παίρνουν πτυχία αβέρτα τσάμπα λόγω διασυνδέσεων, με κοπέλες να παίρνουν βαθμάρες τσάμπα λόγω σωματικών προσόντων και πάει λέγοντας. ΝΑΙ το ξέρω ότι ΑΥΤΟΙ δε θα σώσουν καμία παιδεία, ούτε νοιάστηκαν για αυτήν ποτέ. «Μορφωμένοι» του μπουζουξίδικου και της γαρδένιας, με εξασφαλισμένες θεσούλες «μετά» ως αμοιβή για τους αγώνες τους. Ναι τους ξέρουμε. Και δεν αλλάζουν.
        Ξέρετε αγαπητέ φίλε γιατί τα χωσα κυρίως στα παιδιά της αριστεράς;
        Γιατί αυτοί υποτίθεται ότι είναι καλύτεροι. Αυτοί θα πρεπε να είναι ο φάρος του πολιτισμού, ο φάρος της γνώσης, της ισοτιμίας, της ελευθερίας και της παιδείας, σε ένα ρημαγμένο πανεπιστήμιο. Εγώ αριστερών καταβολών είμαι. Και με απογοήτευσαν στο πανεπιστήμιο. Και δεν ασχολήθηκα ποτέ μαζί τους (και με κανέναν άλλον). Γιατί αγωνιζόμενοι για ταμπέλες και τσιτάτα, χάναν την ουσία. Και ενώ στη θεωρία ήθελαν να προάγουν διαλόγους και πλουραλιστικές διαδικασίες, ξέφευγαν και δε δεχόντουσαν καμία άποψη. Και δε μιλάω για «χρυσαυγίτικες» απόψεις. Μιλάω για -έστω- ΧΑΖΕΣ, ΑΝΩΡΙΜΕΣ,ΗΛΙΘΙΕΣ απόψεις συνομήλικών τους 20χρονων που ακόμα έψαχναν τον εαυτό τους. Όπως πολύ σωστά επισημαίνετε και εσείς, το ίδιο είναι και αυτοί. Βλέπω όμως μια διάθεση 2 μέτρων και σταθμών και δε μου αρέσει. Ισότητα και ισοτιμία μπροστά στα πάντα ζητάμε.(τώρα ποιοι το «ζητάμε’ δεν ξέρω, δεν έχω ταμπέλα για αυτό).
        Για τους πολιτικάντικους τακτικισμούς, μην κρυβόμαστε. Συμβαίνουν. Και αν ζητάτε στατιστικά, τι να σας πω.. δεν έχω. Οπότε μπορείτε να συνεχίσετε να το αμφισβητείτε.
        Η λέξη «συνδικαλιές» δε βγήκε τυχαία.
        Το ότι δεν έχω στατιστικές για απειλές και κάποια άλλα άρα δε συμβαίνουν, μου φέρνει στο μυαλό ότι ένα τεράστιο ποσοστό βιασμών/ενδοοικογενειακής βίας δεν αναφέρεται, άρα σύμφωνα με αυτή τη λογική, δε συμβαίνουν; διαφωνώ.
        Το σχόλιό μου είναι ένα σχόλιο ενός πικραμένου, που περίμενε περισσότερα από την ενεργή σπουδάζουσα νεολαία στα πανεπιστήμια, που προέρχεται από υγιείς ιδεολογικά βάσεις, αλλά απογοητεύτηκε όταν τους είδε να αναλώνονται σε θεατρινισμούς και βερμπαλιστικές φιοριτούρες στα αμφιθέατρα. Δεν φταίνε αυτοί για την κατάντια. Σίγουρα.
        Επειδή όμως όλοι μας είμαστε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, όλοι μας έχουμε ευθύνες. Με διαφορετικούς τρόπους. Εγώ δέχομαι την ευθύνη του δειλού και της κότας που δεν τολμάει να πει μια μη-δημοφιλή γνώμη εντός πανεπιστημίου για να μη τις αρπάξει. Αυτοί δέχονται την ευθύνη του «θα τις αρπάξεις άμα μου πεις αυτά που θες;»

        Όσον αφορά το Φορτσάκη. Στις πόσες λέξεις και πάνω παίρνω πιστοποιητικό καταλληλότητας; Ένα βασικό κριτήριο έχω για πρύτανη: Να είναι επιστημονάρας. Να έχει πολλές δημοσιεύσεις. Και δνε έχει. Τέλος. Δεν κάνει. Οι πρακτικές του είναι ακραίες και προκλητικές και θυμίζουν δάσκαλο σε σχολείο του 1950. Πρέπει να αντικατασταθεί ,έστω και αν εξελέγη (με κανονική ψηφοφορία απο ο,τι ξέρω- διορθώστε με αν ξέρετε κάτι παραπάνω). Βλέπω π.χ ο Μήτκας στο ΑΠΘ να κάνει προς το παρόν καλύτερη δουλειά χωρίς να δυναμιτίζει το κλίμα.
        Αγαπητέ φίλε, ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου. Είχες δίκιο σε αρκετές. Το συζητάμε αν θες για άλλες. Εγώ εδώ είμαι.
        Την καλησπέρα μου.

    • Ο/Η avantimaestro λέει:

      Μπραβο αυτα ηθελα να πω κι εγω. Ειδα την προωθηση και λεω θα ειναι πασοκοι χακερς οχι ροιδης.. κριμα

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Και φίλε Μιχάλη, αν ήσουν στη νομική τότε, σε καταλαβαίνω. Όταν είχες «πολιτικούς» επιπέδου λαμογιού Νικολακάκου κλπ.. αλλά μη μου πεις ότι στο δια ταύτα Γκίνοι και Καρπόζηλοι ήταν η σωτηρία μας;
      Απο ολους στο ΑΠΘ τότε ξέρεις ποιον σεβόμουν περισσότερο; το Μπαλά της ΠΚΣ. Και ας μην ήμουν ποτέ στο ΚΚΕ. Ήταν ως πολιτική υπόσταση ένας αξιοσέβαστος άνθρωπος και ένα εξαιρετικό παιδί. Και από τους ανθρώπους που μπορούσες να μιλήσεις μαζί του. Θα τον ήθελα ενεργό εντός πανεπιστημίου τώρα. Με τέτοιους πας μπροστά. Και ειδικά όταν διαφωνείς μαζί τους. Με καταλαβαίνεις;

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Σας τρέλλανα στα σχόλια. Ένα τελευταίο. Ναι ούτε εμένα με εμπόδισαν οι συγκεκριμένοι να πάρω πτυχίο. Παρομοίως, η μικρή καθυστέρηση οφειλόταν στη δική μου ανοργανωσιά και σε κανέναν άλλον.
      Αυτό δε σημαίνει ότι με διευκόλυναν κιόλας. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

  3. Ο/Η Θέκλα Φακλάνα-σεκσολόγος λέει:

    Παιδικές αρρώστιες της Αριστεράς.

  4. Ο/Η atheofobos λέει:

    Δεν ξέρω αν ο Φορτσάκης δεν είναι η λύση, όπως γράφει ο Γιάννης, ούτε αν θα πετύχει να ΚΑΝΕΙ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ όπως γράφω στο ποστ μου
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2014/11/blog-post_4.html
    αλλά είναι ο μόνος πρύτανης που έχω δει μέχρι τώρα που να τολμάει να φωνάζει επιτακτικά ΕΞΩ! στους εισβολείς κατά την διάρκεια συνεδρίασης στο πανεπιστήμιο αντί να παρουσιάζει το θλιβερό θέαμα που βλέπει κανείς στο βίντεο που έχω βάλει στο ποστ μου
    ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ Ή ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ( ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΟΙ ΜΕ ΤΟ ΜΥΣΤΡΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ!)
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2009/11/blog-post.html

  5. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Επίσης στο βίντεο βλέπουμε υγιή διάλογο-μεμονωμένο περιστατικό, δε λέω- εντός του πανεπιστημίου Πατρών , με αγωνιζόμενο νέο να προσπαθεί να επιτεθεί με δοκάρι στον 80χρονο Watson, που σε περίπτωση που δεν το πήραμε χαμπάρι, έχει πάρει ενα νομπελ για κάτι χαζομάρες περί DNA και τέτοια. Εγώ τον συγχωρώ τον πιτσιρικά που μέσα στο θυμό του πήγε να κοπανήσει έναν 80ρη. Αυτός ο πιτσιρικάς να συγχωρέσει κανέναν παίζει ή επειδή «έχει δίκιο που φωνάζει» δεν τρέχει κάστανο. ΟΧΙ 2 ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ 2 ΣΤΑΘΜΑ

  6. Ο/Η Αριστείδης Καρατζόγλου λέει:

    Είμαι πάνω-κάτω δέκα χρόνια μικρότερος από τον φίλο Γιάννη και σπούδασα στην Πάτρα. Ήμουν παρών στο επεισόδιο με τον Watson που παρουσιάζεται στο παραπάνω βίντεο και μπορώ να πω ότι όλοι, εκτός από τον νομπελίστα ίσως, το περιμέναν γιατί απλά είχε προαναγγελθεί.
    Επί του θέματος, γράφω για να πω ότι ΟΛΑ όσα ειπώθηκαν τα έχω ζήσει με την ίδια τρομακτική ακρίβεια, τις κούφιες συνελεύσεις, τη βρώμα των νεολαίων, τους τσαμπουκάδες και τις απειλές, τον στιγματισμό και το κυνήγι των αριστούχων, την κατάληψη για συμπαράσταση στον Μουμία (λατινοαμερικάνο φυλακισμένο αγωνιστή, 1999, 2 βδομάδες χαμένες για χάρη του!) και άλλους πολλούς, τις κλοπές εξοπλισμού μετά από αριστερά πάρτυ… Φαίνεται ότι οι αγωνιστές έχουν τέτοια χωροχρονική συνέπεια που τα ίδια απαράλλακτα πράγματα θα τα ξαναζήσουν τα παιδιά μας σε 10-20 χρόνια.
    Όσοι τα αρνούνται, όπως κάποιος σχολιαστής παραπάνω, μάλλον σπούδασε αλλού ή ανήκε στην άλλη, την αγωνιστική και υπερευαίσθητη παράταξη.

  7. Παράθεμα: simpleNewz - Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές RSS Feed for 2014-12-05

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s