Δυο Ορθόδοξοι ιερείς κατά του αντισημιτισμού

Αλέξανδρος και Αλέξιος Αλεξάνδροβιτς Γκλαγκόλεφ, μια αντιπαραβολή τους με τον κυρίαρχο ελληνορθόδοξο αντισημιτισμό

2papades15noe14

του Αναγνώστη Λασκαράτου
Πλησιάζει η 26 Νοέμβρη, η ημέρα που η Εκκλησία τιμά ως όσιο το Νίκωνα της Σπάρτης, έναν Αρμένη, μισαλλόδοξο, αντισημίτη και  ηθικό αυτουργό εγκλημάτων,  καλόγερο.

Η Μητρόπολη της Σπάρτης, στην επίσημη ιστοσελίδα της, δεν ντρέπεται να συκοφαντεί ρατσιστικά, αντί να ζητήσει συγνώμη: «“Στη Σπάρτη ο Όσιος … την απήλλαξε και από τη μάστιγα των Ισραηλιτών, που με την άσχημη διαγωγή τους επηρέαζαν τον πληθυσμό και αποτελούσαν εμπόδιο στην ηθικοπλαστική προσπάθεια που έκανε ο Νίκων”. Όλως συμπτωματικώς, ο δεσπότης της πόλης Κώστας Σπηλιώτης, σύμφωνα με ισχυρισμούς του Μιχαλολιάκου, υποχρέωσε τους γέρους ενός ιδρύματος να τον ψηφίσουν, γεγονός που ο κρατικός μητροπολίτης διέψευσε με έναν όχι πειστικό τρόπο, χωρίς ούτε να ζητήσει από το φυρερίσκο να ανακαλέσει, αυτά που άθελά του διέρρευσαν μέσα από το ανακριτικό υλικό. Περιέργως η Δικαιοσύνη δεν φαίνεται να διερεύνησε την ενδεχόμενη τέλεση ενός τόσο σοβαρού αδικήματος.

Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως η Δικαιοσύνη θα διερευνά τώρα την πληροφορία που έδωσαν, άθελά τους κι αυτοί, οι συμμορίτες Λαγός και Δεβελέκος, πως ένα ανήλικο κορίτσι βιάστηκε στα γραφεία της χιτλερικής οργάνωσης στη Σπάρτη. Στη Χ.Α. έτσι κι αλλιώς δεν είναι σπάνια τα γνωστά κρούσματα της παιδεραστίας και έχω αναγκαστεί ήδη να ενημερώσω δυο φορές το σχετικό μας περσινό ποστ.

Με τέτοιο δεσπότη, που μέρα μεσημέρι πλήγωσε άκαρδα μια πιστή γρια μάνα απαγορεύοντας τη θρησκευτική κηδεία του καλού της γιού, επειδή είχε ενωθεί με τη σύντροφό του με πολιτικό γάμο, δεν είναι τυχαίο που στη Σκάλα Λακωνίας, η τοπική κοινωνία καταγγέλθηκε πως φέρεται με τόση βαναυσότητα στους Πακιστανούς δούλους της.

Όλα αυτά έγιναν η αφορμή για το παρακάτω άρθρο, σαν μια συμβολική απάντηση στην αντιδραστική ελληνική Ιεραρχία, που προκαλεί συνεχώς τα δημοκρατικά μας αισθήματα, με τους ιερείς της, που σαν να μην έφταναν τα μύρια όσα κακά τους, δεν ντρέπονται να ευλογούν τα εγκληματικά ορμητήρια του υπόκοσμου των Ταγμάτων Εφόδου.

Η στάση της Ορθόδοξης Εκκλησίας υπήρξε επίμονα και σταθερά στο διάβα των αιώνων έντονα και απωθητικά αντισημιτική, ολότελα έξω και απέναντι από την ευαγγελική διδασκαλία, σε όλο τον Ορθόδοξο κόσμο, από τη Ρωσία μέχρι την Ελλάδα. Δεν ήταν στάση μεμονωμένων κληρικών, ήταν επίσημη στάση που εξαπλωνόταν από τους βυζαντινούς αγίους πατριάρχες, τσάρους και αυτοκράτορες μέχρι τον όχλο των νεώτερων χρόνων του Κίεβου, της Κέρκυρας, της Ρόδου, της Ζακύνθου, της Θεσσαλονίκης κλπ, από μεγαλοπρεπεις  Συνόδους και Αρχιεπισκόπους μέχρι κουρελήδες φανατικούς καλόγερους, από κατάρες και βδελυρές συκοφαντίες που εκφωνούνταν σε ναούς μέχρι τα αιματηρά πογκρόμς των δρόμων, από επίσημα υβριστικά λειτουργικά κείμενα μέχρι αισχρά πλαστογραφημένα φυλλάδια, σαν τα χαλκευμένα από την Οχράνα ‘Πρωτόκολα των Σοφών της Σιών’, που διακινούν υστερικές καλόγριες, Χρυσαυγίτες μαχαιροβγάλτες ή δολοφόνοι των Ορθόδοξων ‘Μαύρων Εκατονταρχιών’, της ‘Λεγεώνας του Αρχάγγελου Μιχαήλ’ και της ‘Σιδηράς Φρουράς’. Όμως όπως λέει ο Απ. Παύλος και επαναλαμβάνει, όπου το συμφέρει, το ιερατείο, εκεί που πλεόνασε η αμαρτία  υπερεπερίσσευσε ή χάρις. Αυτό αληθεύει σε κάποιο βαθμό γιατί πραγματικά όπου υπάρχει ενάρετος παπάς εκεί μερικές φορές μπορείς να πεις πως η αρετή του νικάει τη συσσωρευμένη ατιμία όλων των υπόλοιπων, γιατί χρειάζεται εξαιρετικός ηρωϊσμός για να μπορέσει κάποιος να πάει κόντρα στο ρεύμα που ξεχειλίζει, ίσως να βάζει το χέρι του και κάποιος θεός, ενθαρρυμένος από τη μεγαλοσύνη του σπάνιου «αντιπροσώπου» του, δεν είμαι σε θέση να το ξέρω.  Δυο τέτοιες μορφές ήταν ένας πατέρας και γιός, παπάδες, πατεράδες τριών παιδιών ο καθένας τους, με άξιες παπαδιές και οι δυό, ο Αλέξανδρος και ο Αλέξιος Γκλαγκόλεφ, πραγματικοί αγωνιστές, τίμιοι άνθρωποι με στέρεες αρχές και μάρτυρας ο πρώτος των ευαγγελικών τους ιδεωδών. Μην ψάξετε να τους βρείτε στο ελληνικό διαδίκτυο ή στην ελληνική θεολογική βιβλιογραφία, δεν θα βρείτε ούτε μισή λέξη γι’αυτούς στο πρώτο και όσους ειδήμονες ρώτησα δεν νομίζουν πως υπάρχει κάτι σχετικό σε κάποιο βιβλίο ελληνικό. Το ελληνικό παπαδαριό και το διαδικτυακό κοινό του δεν μπορούν να χωνέψουν πως υπάρχουν παπάδες που δεν βάζουν χέρι στα κατηχητόπουλα και στα ορφανά, που δεν κλέβουν το παγκάρι, που δεν κάνουν κηρύγματα φυλετικού μίσους, που δεν υμνούν τις εξουσιαστικές κρατικές τυραννίες και δεν διαπλέκονται με αυτές, που δεν πτοούνται (ούτε υποθάλπουν) από το φανατισμό του θρησκόληπτου όχλου, που δεν εμπορεύονται λείψανα, εικόνες, χαϊμαλιά και θαύματα, που δεν θητεύουν στον πιο σκοτεινό αποκρυφισμό, που συχνά αγγίζει τα όρια του Σατανισμού. Όπως είχαμε γράψει μιλώντας για τον ηρωϊκό επίσκοπο άγιο Γοράσδο, μητροπολίτη της Πράγας και μάρτυρα του αντιναζιστικού αγώνα,  θα βρείτε στην ελληνική βιβλιογραφία και μπλογκόσφαιρα, Σλάβους θαυματουργούς και ιπτάμενους καλόγερους, που συνομιλούσαν με αρκούδες, ανισόρροπους ‘στάρετς’, παλαβές προφήτισες καλόγριες, μαυρόψυχους και διαστροφικούς τσαρικούς δεσποτάδες, αλλά όχι τους, έστω λίγους, τίμιους εκπροσώπους του ρωσικού και του σλαβορθόδοξου γενικά, ιερατείου, γιατί πάντα θα υπάρχουν κι αυτοί.

Ορθόδοξοι κληρικοί και ακροδεξιός υπόκοσμος, σε μια επίδειξη δύναμης  της αντισημιτικής «Ένωσης του Αρχαγγέλου Μιχαήλ", μπροστά από τον καθεδρικό ναό του Καζάν-1913

Ορθόδοξοι κληρικοί και ακροδεξιός υπόκοσμος, σε μια επίδειξη δύναμης της αντισημιτικής «Ένωσης του Αρχαγγέλου Μιχαήλ», μπροστά από τον καθεδρικό ναό του Καζάν-1913

Ο πατέρας Αλέξανδρος έγινε ευρύτερα γνωστός στη Δύση όταν υπερασπίστηκε τον  Εβραίο Menahem Mendel Beilis, που συκοφαντήθηκε ότι δολοφόνησε (Κίεβο-Πάσχα 1913) ένα μικρό χριστιανόπουλο τον Andrey Yushchinsky, για να του πιεί το αίμα.  Πίσω από την τερατώδη αυτή συκοφαντία, το είδος της οποίας συστηματικά διακινούσαν για αιώνες κληρικοί της Ανατολικής Εκκλησίας, όπως ο «προφήτης» Κοσμάς ο Αιτωλός («..οι Εβραίοι..εξοδεύουν πενήντα, εκατόν πουγγιά να εύρουν κανένα χριστιανόπουλο να το σφάξουν, να πάρουν το αίμά του, και με εκείνο να κοινωνούν. …»-‘Διδαχή Δ΄’), ήταν ένα πολύ ισχυρής επιρροής πρόσωπο, ο μαυρόψυχος καθηγητής της Θεολογικής του Χάρκοβο, Σύμβουλος της Επικρατείας, δημοτικός σύμβουλος της πόλης, μέλος της Ι.Συνόδου και ηγετική μορφή του ακροδεξιού φιλομοναρχικού κινήματος, πρωτοπρεσβύτερος Τιμόθεος Ιβάνοβιτς Μπουτκέβιτς. Ήταν συγγραφέας του έργου «Σχετικά με την έννοια και τη σημασία της θυσίας του αίματος στον προχριστιανικό κόσμο και τη λεγόμενη τελετουργική δολοφονία», μια έντυπη έκφραση μιας αποκρυφιστικής εμμονής του, που έγινε πιστευτή και φυσικά συσχετίστηκε με την υπόθεση Beilis, στην οποία είχε στρώσει το δρόμο.  Το νοσηρό του μίσος του κατά των Εβραίων τον είχε οδηγήσει δυο χρόνια πριν στη συγγραφή μιας κινδυνολογικής  έκθεσης «Η εισβολή των Εβραίων στους κόλπους της Εκκλησίας του Χριστού» (18. 9.1911), που είχε εξάψει τους ευρύτατους κύκλους των θρησκόληπτων. Από κοντά και ο καθολικός ανώτερος ιερωμένος Ιουστίνος Μποναβεντούρα Πραναϊτης, ένας Λιθουανός σεσημασμένος εκβιαστής, που όταν καταγγέλθηκε το 1894, είχε καταφύγει στην Τασκένδη, καθηγητής της εβραϊκής γλώσσας στη «Αυτοκρατορική Καθολική Θεολογική Ακαδημία της Πετρούπολης» και συγγραφέας του συκοφαντικού  «Το Ταλμούδ χωρίς μάσκα» (εκδ. 1892), που εκδόθηκε με τη φροντίδα του επισκόπου του. Η παχυλή άγνοιά του γύρω από τα ιερά εβραϊκά κείμενα αποκαλύφθηκε πανηγυρικά από την υπεράσπιση στη δίκη και ακύρωσε τη μαρτυρία του. Επρόκειτο για μια κλασσική επανάληψη της λεγόμενης «συκοφαντίας του αίματος», ή αλλιώς μιας «γκεζερά», ενός φρικαλέου δηλαδή σκηνικού που είχε παιχτεί και στη Δύση και στην Ελλάδα (Ρόδος-1840, Ζάκυνθος-Κέρκυρα 1891 κλπ), με στόχο αθώους Εβραίους. Εδώ έλαμψε τότε ο ήρωάς μας ο φιλόσοφος και καθηγητής του Ορθόδοξου θεολογικού σεμιναρίου του Κίεβου πρωτοπρεσβύτερος Αλέξανδρος Γκλαγκόλεφ, ένας άριστος ειδικός της Π.Διαθήκης, που απέδειξε τη συκοφαντία με την απλή υπενθύμιση  πως ο Μωσαϊκός Νόμος απαγορεύει τη βρώση και πόση οποιασδήποτε αιματηρής τροφής, ακόμη και από αίμα ζώου (‘Scapegoat on Trial: The Story of Mendel Beilis – The Autobiography of Mendel Beilis the Defendant in the Notorious 1912 Blood Libel in Kiev’, Beilis, Mendel, Introd. & Ed. By Shari Schwartz, CIS, New York, 1992). Η μαρτυρία του εντυπωσίασε το τσαρικό δικαστήριο και μαζί με τη διεθνή κατακραυγή του πολιτισμένου κόσμου, προκάλεσε την αθώωση του κατηγορούμενου της πολύκροτης αυτής υπόθεσης, που την απαθανάτισε και ο κινηματογράφος (‘The Fixer’ ή ‘Ο Ανθρωπος από το Κίεβο’-1968). Ο ίδιος είχε δημοσιεύσει στα 1909 ένα άρθρο με τον τίτλο «Η Π.Διαθήκη και η αιώνια σημασία της για το Χριστιανισμό», όπου ασκούσε κριτική στους αντισημίτες συγγραφείς και δημοσιογράφους, πρόδρομους του Πλεύρη πατρός, που προσπαθούσαν, αν και εμφανιζόμενοι πάντα (και παντού) με τη μάσκα του ευσεβή, να απαξιώσουν ένα ιερό βιβλίο της Εκκλησίας τους.

Ο πατέρας Αλέξανδρος, γόνος ιερατικής οικογένειας, γεννήθηκε στα 1872 στην περιοχή της Τούλα και χειροτονήθηκε κληρικός στα 1903. Η διδακτορική του διατριβή είχε για θέμα της τους «Αγγέλους στην Π.Διαθήκη» και είχε αποσπάσει το γενικό έπαινο ως μεγάλη προσφορά στην Αγγελολογία, σημαντικό και σήμερα, έργο προδρομικό, παρά το γεγονός πως ο χώρος και η εποχή δεν έδιναν στο συγγραφέα του τις σημερινές δυνατότητες επιστημονικής βιβλικής μελέτης. Το λέω αυτό γα να δείξω πόσο εκκωφαντική είναι η ρωμέϊκη σιωπή γύρω από την πολυσχιδή αυτή προσωπικότητα. Στα 1905 ο ιερωμένος αυτοεπιστρατεύτηκε στην μάχη κατά του αντισημιτισμού που πήρε το πιο αποκρουστικό του πρόσωπο στο Κίεβο. Ο όχλος είχε βγει το φθινόπωρο στους δρόμους σε ένα αμείλικτο πογκρόμ. Ο πατέρας Αλέξανδρος μαζί με τον ιερέα Μιχαήλ Edlinsky, επικεφαλής μιας μικρής ομάδας θαρραλέων πιστών κρατώντας θρησκευτικά λάβαρα κατευθύνονται προς την καρδιά του πλήθους, στην πλατεία Κοντράκτοβα και στα εβραϊκά μαγαζιά. Οι πιο νηφάλιοι της άγριας συγκέντρωσης μόλις τους βλέπουν, τους αναγνωρίζουν, βγάζουν τα καπέλα τους και σταυροκοπιούνται, οι υπόλοιποι διστάζουν. Οι ιερείς σηκώνουν ψηλά τους Σταυρούς που κρατούν στα χέρια τους και καλούν τον όχλο στο όνομα του Χριστού να σταματήσει, πράγμα που το πετυχαίνουν σταδιακά. Παρόμοια περιστατικά επαναλήφθηκαν κάμποσες φορές, με πρωταγωνιστή πάντα τον καλό παπά.

Στο 8ο κεφάλαιο του βιβλίου του «Ζώσα Θεολογία, η ρωσική πνευματικότητα στον 20ο αιώνα» (Pokrov press-2005), ο πρωτοπρεσβύτερος Σεραφείμ  Gascoigne, εφημέριος της «Σκέπης της Θεοτόκου» στο Σιάτλ των ΗΠΑ, ξετυλίγει τα μεγάλα πνευματικά προσόντα του πατέρα Αλέξανδρου, την αξιοπρεπή και χαμηλόφωνη γενναιότητα με την οποία αντιμετώπισε το προκατειλημμένο καθεστώς των Μπολσεβίκων και την εμμονή του στα δόγματα της Ανατολικής Εκκλησίας, πράγματα που θα έπρεπε να είχαν συγκινήσει τους Έλληνες Ορθόδοξους. Αρνήθηκε την ένταξή του στη λεγόμενη ‘Ζώσα Εκκλησία’, μια προοδευτική-σχισματική εκδοχή της Ορθοδοξίας, που προωθούσε μαζί με κάποιους επισκόπους το κομμουνιστικό καθεστώς. Χαρακτηριστική της μεγάλης κοινωνικής του δράσης στο πλευρό των πιο φτωχών από τους φτωχούς, ιδιαίτερα Εβραίων και Μουσουλμάνων, είναι και η εξιστόρηση του Μουφτή Lolya Caftev, που περιγράφει τη συγκινητική αφοσίωση του ιερέα σε έναν απόλυτα εγκαταλελειμμένο και μοναχικό Tάρταρο από την Οδησσό, που τον ανακάλυψε σε κάποια από τις συνεχείς ανθρωπιστικές επισκέψεις του στα νοσοκομεία. Του παραστάθηκε μέχρι το τέλος, τόσο που ο Τάρταρος, λίγο πριν πεθάνει, φέρεται πως είπε ότι αληθινά ο μεγαλύτερος προφήτης του Αλλάχ ήταν ο Χριστός.

Τραγική ειρωνεία είναι πως αυτός ο δίκαιος και τίμιος παπάς, που μόνο αντιδραστικό ή εχθρό του λαού δεν μπορείς να τον πεις, συνελήφθη τον Οκτώβρη του 1937 από τη φοβερή ‘Νι Κα Βε Ντε’, δηλαδή το «Λαϊκό Κομισαριάτο Εσωτερικών Υποθέσεων» και πέθανε από την κακομεταχείριση (υπάρχουν μαρτυρίες πως βασανίστηκε) στη φυλακή ένα μήνα μετά. Ούτε αυτό όμως έχει συγκινήσει το εγχώριο παπαδαριό και το κοινό του, που έχουν αγιοποιήσει κάθε αισχρό τσαρικό δεσπότη, που οι Μπολσεβίκοι τον έστειλαν μια ώρα αρχύτερα στην Κόλαση.

Άξιος γιός του πατέρα του, ο ιερέας Αλέξιος Αλεξάνδροβιτς, συνελήφθη το 1932 άδικα με την ανυπόστατη κατηγορία της «αντεπαναστατικής δράσης» για μια εβδομάδα. Αργότερα σπούδασε Μαθηματικά και Φυσική. Ένα χρόνο μετά την αποφοίτησή του χειροτονήθηκε ιερέας και διορίστηκε εφημέριος στο Κίεβο. Στη διάρκεια της ναζιστικής Κατοχής της Ουκρανίας, έσωσε πολλούς Εβραίους της πόλης και δικαιολογημένα ανακηρύχθηκε από το κράτος του Ισραήλ σε έναν από τους «Δίκαιους των Εθνών». Η δράση του ξετυλίχθηκε σε πολλά επίπεδα, όπως παροχή ασύλου και κρυψώνα ακόμη και στο σπίτι του και χορήγηση πλαστών πιστοποιητικών βάπτισης με την υπογραφή του πατέρα του. Η σύζυγός του Τατιάνα ρίσκαρε τη ζωή της όταν συνελήφθη χωρίς διαβατήριο από τη Γκεστάπο, επειδή το είχε δώσει σε μια Εβραία. Η γενναία γυναίκα έκρυβε στο σπίτι της Εβραίους ακόμη και στη διάρκεια της εγκυμοσύνης της. Δεν ήταν οι μόνοι. Ψάχνοντας ανακάλυψα και έναν απλό Ορθόδοξο Ουκρανό ιερέα, τον πατέρα Ιγνάτιο Γκρόγκουλ, μαζί με την απλοϊκή παπαδιά του Βαρβάρα, στο δασωμένο  χωριό Velike Zahore της περιοχής της πόλης Dubno στη Δ.Ουκρανία, που έκρυψαν και έσωσαν μια Εβραιοπούλα, τη Miriam Druch.  Αυτούς τους τίμιους και ηρωϊκούς Ορθόδοξους παπάδες, δεν είναι δική μου δουλειά να τους ανακαλύπτω. Αφού όμως (θέλουν να) τους αγνοούν οι οπαδοί της κρατικής μας Εκκλησίας, επειδή δεν προσφέρονται για το στήσιμο βιομηχανίας θαυμάτων και προφητειών και επειδή η ‘Αυγή’ δεν προκάνει γιατί σπαταλάει χώρο για να παρακολουθεί με συμπαθητικό ενδιαφέρον (Κ.Π. 6.11.2014),  τη γόνιμη και εθνικώς επωφελή αντιαιρετική δραστηριότητα του πατρός Κυριακού Τσουρού, που έχει καταγγελθεί με σοβαρά στοιχεία από σοβαρούς ανθρώπους ως παλαιός συνεργάτης της Δικτατορίας, αν και αρνείται τον τίτλο, αναγκάζομαι να το κάνω.

Για να επιστρέψω στον πατέρα Αλέξιο, η  φαμίλια του διακινδύνευσε τα πάντα κρύβοντας ακόμη και την οκταμελή οικογένεια ενός αξιωματικού του Κόκκινου Στρατού. Το 1943 οι Ναζί απήγαγαν τον ιερέα και το γιό του σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στη Γερμανία, από όπου κατάφεραν να δραπετεύσουν. Πέθανε 70 χρονών το 1972, με την υγεία του καταταλαιπωρημένη από τη γερμανική αιχμαλωσία. Θα μπορούσαν να αναφερθούν πολλές από τις γενναίες πράξεις του σπάνιου αυτού ιερωμένου, θέλω όμως συμβολικά να κλείσω εδώ με την επισήμανση της άρνησής του στα 1942 να τελέσει δοξολογία στην ενορία του για τα γενέθλια του Χίτλερ. Ήταν ο μοναδικός ιερέας του Κίεβου που το αποτόλμησε διακινδυνεύοντας τα πάντα και το παραθέτω για να παραδώσω στην καταισχύνη και στη χλεύη του μικρού αναγνωστικού μας κοινού, τους αισχρούς μητροπολίτες, δηλαδή σύσσωμη την Ιεραρχία, που ενέπαιζε τα θεία με τις Δοξολογίες στις πρωτεύουσες όλων των νομών κάθε 21η Απριλίου, στη διάρκεια της φασιστικής Δικτατορίας.

ΥΓ
Όπου η ρωσική Εκκλησία, κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία, έθεσε σε δίμηνη αργία τον ιερέα Ανδρέα Evstigneeva του Σαράτοβου, για αντισημιτική συμπεριφορά, την ώρα της βάπτισης ενός κοριτσιού με Εβραία μητέρα (‘Τhe Times of Israel’, 26.10.2013)

 

Advertisements
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, σκέψεις, Γράμμα από το Ληξούρι, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

17 Responses to Δυο Ορθόδοξοι ιερείς κατά του αντισημιτισμού

  1. Ο/Η Eco λέει:

    https://panosz.wordpress.com/2014/11/07/avgi-3/

    Νεοπαγανισμός και Ευαγγέλιο… στην ΑΥΓΗ!

    Νοεμβρίου 7, 2014 in Μυστήρια πράγματα

    Έλα Χριστέ και μπούκωνε… 😉

    Οι νεοπαγανιστικές θεωρήσεις για τον Ιησού Χριστό κατακεραυνώθηκαν, μεταξύ άλλων, στην 26η Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας. Ο εισηγητής πατέρας Κ. Τσουρός σχολίασε ότι «ο Ιησούς Χριστός του νεοπαγανισμού δεν είναι ο Ιησούς Χριστός των Ευαγγελίων» και επισήμανε ότι «δεν ήταν Έλληνας ή ο Απολλώνιος Τυανέας». Ο εισηγητής εκτίμησε ότι η θεώρηση αυτή «σαγηνεύει Έλληνες ορθοδόξους εμφορουμένους από εθνικιστικά αισθήματα», αλλά τόνισε ότι ο Ιησούς Χριστός «δεν ανήκε σε κανένα αρχαιοειδωλολατρικό πάνθεον».

    Άλλοι εισηγητές αναφέρθηκαν στις λαθεμένες θεωρήσεις του Ιησού Χριστού από ανθρωποσοφιστικές, θεοσοφιστικές ή χριστολογικές δοξασίες, ενώ στην κριτική συμπεριλήφθηκε και η θεώρηση των Μαρτύρων του Ιεχωβά για τον Ιησού Χριστού, εκτιμώντας ότι η διδασκαλία τους προβάλλει «μια συγκεχυμένη αντίληψη περί του Χριστού, παρόμοια με αυτή του αρχαίου αρειανισμού».

    Νεοπαγανισμός και Ευαγγέλιο – Η Αυγή Online.

  2. Ο/Η Иаков Салоники λέει:

    Στο
    http://www.directrss.co.il/
    δίνουν παραπομπές στα άρθρα σας

    http://www.directrss.co.il/TextPage_EN.aspx?ID=10528735
    Ροΐδη Εμμονές
    Δυο Ορθόδοξοι ιερείς κατά του αντισημιτισμού

    Αλέξανδρος και Αλέξιος Αλεξάνδροβιτς Γκλαγκόλεφ, μια αντιπαραβολή τους με τον κυρίαρχο ελληνορθόδοξο αντισημιτισμό του Αναγνώστη Λασκαράτου Πλησιάζει η 26 Νοέμβρη, η ημέρα που η Εκκλησία τιμά ως όσιο το Νίκωνα της Σπάρτης, έναν Αρμένη, μισαλλόδοξο, αντισημίτη και ηθικό αυτουργό εγκλημάτων, … Συνέχεια ανάγνωσης →

    .

    ΑΝ, έμεναν αφύλαχτα τα ΑΕΙ…

    Η ασφάλειά των, θα ήταν εγγυημένη; Απλά ρωτώ. Γιατί δεν γνωρίζω.

    *****

    Εδώ ένα σκίτσο του αντισημίτη Ιησουϊτη Πραναϊτη από το άλμπουμ «Υπόθεση Beilis » με σχέδια και φωτογραφίες του σκιτσογράφου Β Kadulin. Κίεβο, 1913
    http://www.lechaim.ru/ARHIV/257/burmistrov.htm

    **********

    και εδώ από το άρθρο του κ.Λασκαράτου
    https://roides.wordpress.com/2012/03/10/10mar12/

    Σελίδες από το Χριστιανορθόδοξο αντισημιτισμό

    Επί τη προσχωρήσει Τσεκουράτου και Μπουμπούκου στη ΝΔ

    ΥΓ2
    Ο άνθρωπος από το Κίεβο: Στο τέλος του βίντεο (8:33) ο ιερέας Ιουστίνος (στην ταινία φέρεται ως έκφυλος επίσκοπος) επισκέπτεται με κουστωδία βασανιστών στο κελί του τον φυλακισμένο και παθαίνει κρίση υστερίας, όταν τον βλέπει να φοράει εβραϊκά σύμβολα.

  3. Ο/Η Psycho λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=30150
    15 Δεκεμβρίου 2013

    Κώστας Γιαννακίδης

    Στο γηροκομείο της Σπάρτης

    Πώς να είναι, άραγε, το γηροκομείο; Όπως όλα τα γηροκομεία της επαρχίας, φαντάζομαι. Με στενά μπαλκόνια και παλιές κουρτίνες, λεκιασμένες, με λουλούδια. Στο πάτωμα έχει μωσαϊκό και κάτι κομμάτια από παλιά πράσινη μοκέτα. Στο εστιατόριο ακούς ανθρώπους να ρουφάνε τη σούπα τους και αναρωτιέσαι αν έκαναν το ίδιο με τη ζωή τους. Όσο μεγάλος και αν είναι ένας άνθρωπος, δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος αν πραγματικά έζησε. Ελπίζω κάποια παράθυρα να ανοίγουν προς τον Ταΰγετο. Ο γέροντας χρειάζεται καλή θέα, μόνο το βλέμμα του μπορεί να ταξιδέψει πια. Τα γηροκομεία δεν κάνουν συχνά εκδρομές. Όμως οι εκδρομές μιας ζωής μπορούν να καταλήξουν σε ένα γηροκομείο.

    Πόσο θα ήθελα να το δω αυτό το γηροκομείο! Δεν φαντάζεστε με πόση χαρά θα έσερνα και εγώ τα πόδια μου πίσω από τους γέροντες. Μέχρι και τις παντόφλες τους θα έβαζα. Μα περισσότερο θα ήθελα να είμαι μαζί τους εκείνη την Κυριακή που ανέβηκαν στο λεωφορείο και πήγαν να ψηφίσουν. Χρυσή Αυγή, φυσικά. Με υπόδειξη του Μητροπολίτη, λέει ο Μιχαλολιάκος. Α, ναι, κάπως έτσι θα έγινε. Πριν ή μετά τη Θεία Λειτουργία; Πριν, για σιγουριά. Με γέροντες έχουμε να κάνουμε, τη μία ώρα είναι μαζί σου και την άλλη με τον Θεό.

    Από όλους ξεχωρίζω τον μεγαλύτερο. Τον μπάρμπα που είναι σειρά του Μητσοτάκη, μπορεί και μερικά χρόνια λειψός. Γέρνει, αλλά έχει ανάστημα όσο η ιστορία. Λάθος. Γέρνει επειδή η ιστορία πέρασε από πάνω του. Πολέμησε τους Γερμανούς. Στον εμφύλιο δεν διάλεξε πλευρά, αλλά και να συντάχθηκε με κάποια, έχουν περάσει πια τόσα χρόνια. Ήταν, λέει, με τον Παπανδρέου. Και στη χούντα ήταν ήσυχος. Μετά με τον Ανδρέα -τιμημένα γηρατειά. Τελευταία, δεν θυμάται από πότε, ήταν με αυτό που του έλεγε ο γιος του -ή μήπως ο γαμπρός του; Δεν ξέρει τι ψηφίζει. Εδώ δεν ξέρει πόση είναι η σύνταξη, θα βγάλει άκρη με τα κόμματα; Τη σύνταξη δεν την εισπράττει αυτός, αλλά τα παιδιά. Τη χρειάζονται περισσότερο. Αυτός είναι καλά με τη σούπα στο γηροκομείο. Μια φορά στις ειδήσεις άκουσε ότι έξω υπάρχουν άνθρωποι που πεινάνε. Ο παπάς τους είπε ότι η Χρυσή Αυγή ταΐζει τους πεινασμένους. Και ο παπάς δεν λέει ψέματα. Τον παπά τον ακούμε, θα δώσει τη συστατική για τον Θεό. Όμως από χθες έχουμε κολλήσει. Όλο το γηροκομείο είναι αμήχανο. Ο Άγιος Σπάρτης διέψευσε ότι έχει επαφές με τον Μιχαλολιάκο και εμπλοκή με την πολιτική. Και έμειναν οι γέροντες στο δειλινό, με τη πιτζάμα να σέρνεται στο μωσαϊκό, θλιμμένοι να αγωνιούν. Με πόσα σχήματα θα κατέβει η κεντροαριστερά στις ευρωεκλογές;

  4. Πολύ ωραίο!!!
    Για τα πογκρόμ των αρχών του περασμένου αιώνα (και όχι μόνο) και για την «συκοφαντία του αίματος», όλοι θα πρέπει να διαβάσουν αυτό.

  5. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αγαπητή Βασιλική Μετατρούλου,
    η δουλειά των Ιών και του Δημήτρη Ψαρρά, είναι πάντα εξαιρετική και κυρίως αποτελεσματική και πολύ ενοχλητική για τους φασίστες, φανερούς και κρυφούς.

    Με την ευκαιρία:

    http://www.benaki.gr/files/eventfiles/links/Fyletismos_Perilipseis_Biografika.pdf
    ΣΥΜΠΟΣΙΟ…ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ. ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ, 17-18/1/2014 «Εκκλησία και αντισημιτισμός στον 20ό αιώνα.

    Ομιλητής: Ζουμπουλάκης Σταύρος.

    «Η εισήγηση θα τεκμηριώσει με συντομία τον Ορθόδοξο εκκλησιαστικό αντισημιτισμό του εικοστού αιώνα, παίρνοντας ως αφετηρία την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία (1933). Θα παρουσιάσει κατόπιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, κυρίως όμως θα προσπαθήσει να εξηγήσει την επιμονή του και μετά τη γενοκτονία των Εβραίων κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Για ποιους λόγους η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα αυτό που έκαναν μεταπολεμικά η Καθολική και οι προτεσταντικές Εκκλησίες σχετικά με τον αντισημιτισμό; Πού οφείλεται η διάρκεια μέχρι σήμερα του Ορθόδοξου αντισημιτισμού;».

  6. Παράθεμα: Δυο Ορθόδοξοι ιερείς κατά του αντισημιτισμού | grassrootreuter

  7. Ο/Η femen λέει:

    http://tvxs.gr/news/eyropi-eop/diamartyria-ton-femen-sto-batikano-o-theos-den-einai-magos-kai-o-papas-den-einai-pol

    Διαμαρτυρία των Femen στο Βατικανό: «Ο Θεός δεν είναι μάγος και ο Πάπας δεν είναι πολιτικός» (Βίντεο)

    15:56 | 15 Νοε. 2014

    Σε μια νέα διαμαρτυρία, που προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων, προχώρησαν οι ακτιβίστριες της ομάδας Femen, αυτή τη φορά έξω από το Βατικανό, όπου γυμνόστηθες, έβαλαν σταυρούς στα οπίσθιά τους φωνάζοντας το σύνθημα «Η θρησκεία δεν έχει θέση στην πολιτική, ο Θεός δεν είναι μάγος, ο Πάπας δεν είναι πολιτικός».

    Οι τρεις ακτιβίστριες συνελήφθησαν από τις αρχές του Βατικανού. Η διαμαρτυρία τους, που κράτησε λίγα δευτερόλεπτα, πήρε μεγάλες διαστάσεις στην Ιταλία, προκαλώντας θύελα αντιδράσεων, με τα ιταλικά μέσα να κάνουν λόγο για «προσβλητική χρήση του θρησκευτικού συμβόλου» και να σημειώνουν πως η διαμαρτυρία πραγματοποιήθηκε με αφορμή την επίσκεψη του Πάπα στο ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο, η οποία έχει προγραμματιστεί για αργότερα αυτόν τον μήνα.

  8. Ο/Η Κάσυ Διάρη, θεούσα λέει:

    http://www.kis.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=564:2010-12-22-10-07-31&catid=12:2009&Itemid=41

    Η ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ – ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

    Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ σε άρθρα, δηλώσεις και κηρύγματά του στοχεύει κατά σύστημα εναντίον των Εβραίων υπό την έωλη κάλυψη του «Αντισιωνισμού». Αποκορύφωμα της επιθετικής τακτικής του υπήρξε πρόσφατη συνέντευξή του σε πρωινή εκπομπή τηλεοπτικού σταθμού.
    Το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος έθεσε υπόψη του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου, υπό την ιδιότητά του και ως προέδρου της Ιεράς Συνόδου, την αντισημιτική και μισαλλόδοξη τακτική του εν λόγω Μητροπολίτη.

    ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

  9. Ο/Η Κάποιος λέει:

    https://abravanel.wordpress.com/2009/11/14/antisemitic_serafim/

    Μητροπολίτης Σεραφείμ: κατω οι εωσφοροσιωνιστές εβραίοι/
    Greek antisemitic Metropolite: down with the satanozionist Jews

    Posted by Abravanel, the Blog στο 14/11/2009

    Ελληνικά (english translation follows)

    …..

    1.Οι Εβραίοι χρησιμοποιούν το Χόλυγουντ και το Μέγκα για να προωθήσουν την αποδόμηση του Χριστού και της Εκκλησίας του, μέσω της ταινίας “Ο Κώδικας Νταβίντσι”, συνένοχοι τους οι σατανιστές μασόνοι – όλοι αυτοί ευθύνονται για τα επεισόδια μετά την δολοφονία του Γρηγορόπουλου τον Δεκέμβριο, (δε κάνω πλάκα).

    Espresso και Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς αλλά και ζωντανά στο ΥouTube

    5.orthodoxos_typos_lobbyΟι Εβραίοι προωθούν τον γάμο των ομοφυλοφίλων γιατί προφανώς έχουν σαν στόχο την ελληνική οικογένεια και τους νταβραντισμένους έλληνες άντρες μας, (πρωτοσέλιδο του Ορθόδοξου Τύπου δεξιά).

    …….

    Προφανώς περιορίσθηκα στα πλέον πρόσφατα γεγονότα. Από εκεί και πέρα θα μπορούσαμε να πούμε πολλά όπως πχ για το μνημόσυνο που τέλεσε σε εκδήλωση του think-tank του ΛΑΟΣ και ανέδειξε ο Στόχος αλλά θα ξεφύγουμε. Απλώς να θυμίσω οτι μιας και μόνο οι Ορθόδοξοι ιερείς μισθοδοτούνται από το Κράτος και οι δικοί μου φόροι πληρώνουν το δικό του μηνιάτικο.

    Υγ. Είναι κρίμα να πιστεύουμε ότι ο Μητρ.Πειραιώς είναι μόνος του – κορυφαία δήλωση παράνοιας:
    Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Νικόδημος, επισήμανε: «Το κείμενο αυτό είναι γνωστό εις τους Θεολόγους ως κείμενο ψευδεπίγραφο. Νομίζω ότι πρόκειται περί συνομωσίας των Σιωνιστών, για να σκανδαλίσουν.

    Άλλωστε και άλλοι στην Ελληνική Εκκλησία πιστεύουν ότι οι εβραίοι συνωμοτούν – Elawyer: Oι Εβραίοι είναι ανεπιθύμητοι ως εμπειρογνώμονες είπε γνωστός ιεράρχης.

  10. Ο/Η Κάποιος λέει:

    https://abravanel.wordpress.com/2014/07/01/the-new-friends-of-palestine/

    Η Παλαιστίνη, το φέσι του Χρήστου Παππά και φαινόμενα μαζικής τύφλωσης

    Posted by Abravanel, the Blog στο 01/07/2014
    ………………

    Αλλά έκτοτε ήρθε η Χρυσή Αυγή και η ξαφνική συνειδητοποίηση – από τους Χριστιανούς προοδευτικούς συμπολίτες μας – οτι οπαδοί ενός δολοφονικού ρατσισμού δεν είναι μόνο οι γίοι και κόρες των ταγματασφαλητών, αλλά ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων. Ηρθαν και μια έρευνα μετά την άλλη – το Ευρωβαρόμετρο, το Pew Research, το Πανεπιστήμιο του Κουισνλαντ, του ΑDL – που συμφωνούν οτι η Ελλάδα είναι άρρωστη και μισεί τους Εβραίους περισσότερο από κάθε άλλη χώρα στο δυτικό κόσμο. Πίστεψα οτι επιτέλους οι Χριστιανοί συμπολίτες μας – άθεοι προοδευτικοί ή θρήσκοι δεξιοί – θα αποφάσιζαν να μην κάνουν τα στραβά μάτια όπως έκαναν οι γονείς τους και οι παππούδες τους.

    Δυστυχώς διαψεύστηκα.
    Η έρευνα της ADL έμεινε ουσιαστικά άγνωστη.
    …………..

    Ευκαιρία για αυτή την πικρή διαπίστωση είναι η εύγλωττη σιωπή που συνόδευσε τις νέες φωτογραφίες του ηγετικού στελέχους της Χρυσής Αυγής Χρήστου Παππά, που δημοσιεύτηκαν από την ομάδα του Ιού στην Εφημερίδα των Συντακτών. Και ενώ η φωτογραφία με το φέσι προκάλεσε ερωτήματα, ούτε ένας άνθρωπος δεν σχολίασε την στολή που συμπεριλαμβάνει και μια ενδιαφέρουσα μπλούζα που κυριολεκτικά απουσιάζει παντελώς από όλες τις αναφορές.
    ………….
    Μαζί τους είχαν και τουλάχιστον 100 Παλαιστίνιους Μουσουλμάνους που είχαν αιχμαλωτιστεί ως μέρος του Βρετανικού Εκστρατευτικού Σώματος και οι οποίοι αυτομόλησαν για να πολεμήσουν μαζί με τον Χίτλερ υπό την ηγεσία του Μεγάλου Μούφτη της Ιερουσαλήμ, (μια εξαιρετικά αναλυτική παρουσίαση του Παλαιστινιακού Συντάγματος από εμένα το 2012). Η μπλούζα που φοράει γράφει “Uprising for an independent Palestine” και αποτελεί τον τίτλο του ανακοινωθέντος της 9ης Διάσκεψης Ισλαμικών Κρατών για την Δεύτερη Ιντιφάντα το 2001 επί Αραφάτ και Σαρόν.
    ………..

    Την επόμενη φορά όμως που θα χρειαστούν να ερμηνεύσουν κάποιο φέσι με την νεκροκεφαλή των Ες Ες να ξέρουν οτι έχουμε στην Ελλάδα έναν εξαιρετικό άνθρωπο με διαπαραταξιακή αποδοχή που μπορεί να τους βοηθήσει:

    Οντως εξαιρετικός γιατί δε νομίζω να υπάρχει κανένας άνθρωπος στην Ελλάδα που μπορεί να ισχυριστεί οτι έχει κοινούς φίλους την Σοφίας Σακοράφα/τον Τάσο Κουράκη/τον Αποστολο Κακλαμάνη και ταυτόχρονα τον Κωνσταντίνο Πλεύρη/τον Ζαφειρόπουλο ή τον Δήμτσα της ΜΚΟ Αλληλεγγύη. Κανένας άνθρωπος να κάνει εκδηλώσεις που αναφέρονται με κολακευτικά λόγια τόσο από το Μαρξιστικό Βιβλιοπωλείο, όσο και η Εφημερίδα Ελεύθερος Κόσμος.
    Κανένας εκτός από τον Ναντέρ αλ Αμπάντλα, προέδρου της ΕλληνοΠαλαιστινιακής Φιλίας. Εναν άνθρωπο που πρωταγωνίστησε στο Καράβι για τη Γάζα και έχει στενές σχέσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ. Εναν άνθρωπο που πρωταγωνίστησε σε αντισημιτικές εκδηλώσεις της Πρεσβείας του Ιράν στις οποίες πρωταγωνιστεί ο Πλεύρης.

    Ο κ.Αμπαντλα είναι και γιατρός. Ισως αυτός μπορεί να δικαιολογήσει το ανεπανάληπτο φαινόμενο μαζικής τύφλωσης στα καπέλα του Παππά και των φίλων του. Γιατί πλεον εγώ δε το δικαιολογώ. Αν ελπίζει ο αντιφασιστικός χώρος να κερδίσει ποτέ την αξιοπρέπεια του ας αρχίσει τουλάχιστον ανοίγοντας τα μάτια. Ισως – αφού εξαφανιστούν και οι τελευταίοι Εβραίοι – να αποφασίσει να δράσει κιόλας.
    Γιατί αρνητής του Ολοκαυτώματος δεν είναι μόνο ο Πλεύρης. Είναι και το Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών που ανεβάζει την Ημέρα Μνήμης συνεχείς αναρτήσεις για την Παλαιστίνη. Είναι το ΝΑΡ που μιλάει για Εβραϊκά Σκυλιά. Είναι το ΚΚΕ που κάνει διαδηλώσεις ενάντια στους Εβραίους. Είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που αρνείται να παρευρεθεί σε Ημέρες Μνήμης. Είναι οι ΑΚ που εκφοβίζουν τους Εβραίους του Βόλου γράφοντας στις συναγωγές τους. Είναι το Indymedia. Και δεν είναι ρητορική υπερβολή ο χαρακτηρισμός ως αντισημίτες – είναι η σκληρή πραγματικότητα που εμείς ζούμε και εσείς προσπαθείτε να εκλογικεύσετε.

  11. Ο/Η вечная память λέει:

    http://www.yadvashem.org/yv/ru/righteous/stories_glagolev.asp

    Праведники народов мира

    Как могли помогали евреям

    Алексей и Татьяна Глаголевы и их дети Магдалина и Николай (Украина)

    Александр (Александр Алексеевич Глаголев), Коля, Магдалина, Алексей Александрович и Татьяна Павловна Глаголевы. 1930 год

  12. Παράθεμα: Δυο Ορθόδοξοι ιερείς κατά του αντισημιτισμού | αυτόνομη πρωτοβουλία ενάντια στην λήθη

  13. Ο/Η του κώλου λέει:

    Αρχ.Χριστόδουλος μιλά για σιωνισμό και νέα τάξη πραγμάτων

  14. Παράθεμα: Γιατί η «Αυγή» κρύβει/δεν σχολιάζει συναντήσεις Ιερώνυμου με Μιχαλολιάκο, Ζαρούλια, Κασιδιάρη; | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s