Αρχιεπίσκοπος με αποθήκη όπλων!

Θα κάνει η Αριστερά την αυτοκριτική της;

xantzopoulos9.8.14

©Δημήτρης Χαντζόπουλος ‘Τα Νέα 9.8.14’

Του Αναγνώστη Λασκαράτου
Για τον επιρρεπή σε άξεστες συμπεριφορές, αμαθή, αντικανονικό και εγκάθετο χουντικό Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, που οπλοφορούσε και στα γηρατειά του, έχουμε δημοσιεύσει δυο άρθρα, όπου εκθέταμε τα όσα είχαν γραφτεί στον Τύπο εναντίον του χωρίς να έχουν ποτέ διαψευστεί. Εξηγήσαμε αναλυτικά γιατί πάμπολλα περιστατικά του δημόσιου βίου του, δεν δικαιολογούν με κανέναν τρόπο τους τιμητικούς επικήδειους των Φλωράκη-Κωνσταντόπουλου, ειδικά του δεύτερου, γιατί το εγκώμιο του πρώτου μπορούμε να το δούμε, αν δείξουμε τεράστια κατανόηση, κάτω από το συγχωρητικό πρίσμα του κοντοχωριανού και του αυθόρμητου ηλικιωμένου λαϊκού ανθρώπου. Καταγράψαμε επίσης πολύ σοβαρές κατηγορίες που διατυπώθηκαν εναντίον του ακόμη και από μητροπολίτες και εκθέσαμε στοιχεία για τη συστηματική συγκάλυψη που προσέφερε σε σκανδαλοποιούς κληρικούς, αλλά στο κάτω-κάτω αυτός δεν ‘ηθικολογούσε’ ασύστολα όπως ο Χουντόδουλος. Επιλέγω μόνο, από όσα είχα συγκεντρώσει, το εξής σημείο: Ίσως αρμοδιότεροι να πουν πόσο «ωραίος» (Χ.Φλωράκης) ήταν ο Σεραφείμ να ήταν οι εξεγερμένοι το 1976 βασανισμένοι τυφλοί του εκκλησιαστικού «Οίκου Καλλιθέας», που τους αντιμετώπισε (μέσω του πρωτοπρεσβύτερου Εμμανουήλ Σχοινιωτάκη, γνωστού και από το θάνατο της δικηγόρου από τα ανθρωποφάγα λυκόσκυλά του) με φοβερή βαρβαρότητα, που απαθανατίστηκε κινηματογραφικά και προκάλεσε παγκόσμια εξέγερση των πνευματικών ανθρώπων, την οποία και οι δύο αρχηγοί της Αριστεράς γνώριζαν πολύ καλά.

Τώρα προστέθηκε ένα ακόμη ντοκουμέντο, που αμαυρώνει ακόμη περισσότερο το Σεραφείμ. Πιθανότατα η ηγεσία της Αριστεράς το αγνοούσε, αλλά θα όφειλε και να το πιθανολογούσε με βάση τις γνωστές «ιδέες» και το χαρακτήρα του Σεραφείμ. Το περιοδικό ‘Hot Doc’ του Κ.Βαξεβάνη, αποκάλυψε χωρίς να τολμήσει κανείς μέχρι στιγμής να το διαψεύσει, πως ο Σεραφείμ ως μητροπολίτης Ιωαννίνων ήταν μέλος παραστρατιωτικού δικτύου συνδεδεμένου με τη CIA, με σκοπό την πραγματοποίηση προβοκάτσιας από Βορειοηπειρώτες για τη δημιουργία κρίσης στην Αλβανία και με ενδεχόμενη άγνωστη παράπλευρη δράση, το οποίο αφόπλισε αθόρυβα, μετά από καταγγελίες πατριωτών δημοκρατικών αξιωματικών, η κυβέρνηση Α. Παπανδρέου το 1984. Στη Μονή Βελά, στα ελληνοαλβανικά σύνορα, είχαν αποθηκευτεί όπλα με πρωτοβουλία του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ως μητροπολίτη Άρτας, που ήταν μέλος της διαβόητης ψυχροπολεμικής οργάνωσης «Κόκκινη Προβιά». Τη δεκαετία του ΄70, το πληροφορήθηκε ο τότε Υπ.Εθ.Α. Ευ.Αβέρωφ και τελικά τα όπλα έφυγαν αθόρυβα από εκεί. Περιέργως τόσο η Αυγή, όσο και ο Ριζοσπάστης, λογόκριναν ή για την ακρίβεια έθαψαν το ρεπορτάζ, παρ’όλο που μπορεί να τροφοδοτήσει τον αντιαμερικανισμό τους, ειδικά του δεύτερου.

Αναρωτιέμαι αν το ρεπορτάζ του Hot Doc, το οποίο ολόκληρο θα βρείτε εδώ και σχολιασμός του οποίου, από πλευράς της Αριστεράς, γράφτηκε μόνο από ιστότοπο της εξωκοινοβουλευτικής έκφρασής της εδώ, δεν δημιουργεί την υποχρέωση στο ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα στον κ.Νίκο Κωσταντόπουλο, να κάνουν αξιοπρεπώς και σεμνά τη δημόσια αυτοκριτική τους, για την υποστήριξη και για την ανοχή που πρόσφεραν σε έναν ανάξιο ανώτατο κληρικό. Θα μου πείτε αυτοί μόνο ύμνησαν ή έκαναν τα στραβά μάτια στο Σεραφείμ, αν και ήταν γνωστό τι είδους άνθρωπος ήταν; Θα σας πω ασφαλώς όχι, αλλά από αυτούς περιμένουμε μια καλύτερη συμπεριφορά, τουλάχιστον εναρμονισμένη στοιχειωδώς με κάποιες αρχές τις οποίες δημόσια υποστήριζαν. Ίσως όμως κάποιοι στο ΣΥΡΙΖΑ να θεωρούν ακόμη και σήμερα, πως ο συνδετικός τους κρίκος με τον μακαρίτη, δηλαδή η συνενοχή τους στη συνηγορία για εν ψυχρώ και συνειδητά ηθικούς αυτουργούς δολοφονιών εκατοντάδων παιδιών (Κάρατζιτς-Μιλόσεβιτς) και χιλιάδων άμαχων ανδρών και η ανοχή τους στην αμέλεια της Δικαιοσύνης να ερευνήσει τυχόν ευθύνες Ελλήνων ακροδεξιών «εθελοντών», είναι τόσο ισχυρές όσο και ανίερες καταστάσεις, ώστε να δικαιολογούν τους ύμνους τους προς τον παράνομο Αρχιεπίσκοπο του Ιωαννίδη, ο οποίος μάλιστα, σαν πονηρός βλάχος που είχε πολύ λερωμένη τη φωλιά του, είχε σταματήσει το σπορ του επαγγελματικού του αντικομμουνισμού μετά την μεταπολίτευση. Όλοι ξέρουμε βεβαίως πως ο ΣΥΡΙΖΑ και ο πρώην Πρόεδρος του ΣΥΝ, δεν θα κάνουν την αυτοκριτική τους, όπως δεν θα την κάνει και η βουλευτίνα τους κ.Όλγα Γεροβασίλη, υμνήτρια, όπως είπαμε πρόσφατα, του πρωτοσύγκελου του Σεραφείμ, εξ απορρήτων του και διαδόχου του στα Γιάννενα, μητροπολίτη-τραπεζίτη Θεόκλητου, αμφιλεγόμενου διευθυντή των οικονομικών υπηρεσιών της Εκκλησίας, στρατιωτικού ιερέα και επί Χούντας (μέχρι το 1968). Ίσως να το κάνουν κάποτε, αν στριμωχτούν. Όμως η δημοσιογραφία που στριμώχνει ισχυρούς πολιτικούς και κόμματα εξουσίας, είναι στην Ελλάδα σπανιότατο δείγμα κι αν κάποιος ενημερωμένος ξένος δημοσιογράφος της FAZ, φέρει αντιμέτωπο αριστερό ηγέτη (που θεωρεί συμμάχους του τους ΑΝΕΞΕΛ, θαυμάζει τη «Δημοκρατία του Αγίου Όρους» και προσεύχεται κατανυκτικά σε αφορολόγητες θαυματουργές εικόνες) με δικά του λόγια, τότε πετάγεται έξω από το γραφείο του και μετά συκοφαντείται με καταιγισμό προφανών ψεμάτων. Σε βαρύτερες περιπτώσεις δημοσιογραφικής κριτικής (Spiegel-Bild) γίνεται επιλεκτική αγωγή (Bild), η οποία υποψιάζομαι πως δεν θα εκδικαστεί ποτέ, για ευνόητους λόγους, άλλωστε κανείς δεν θα ρωτήσει τι απέγινε.

Αλλά τι να περιμένεις από κάποιον που θεωρεί πως η Αριστερά έχει κοινούς (οικονομικούς μήπως;) στόχους με την Εκκλησία, μπερδεύει τον Εμιλιάνο Ζαπάτα με τον Ιωσήφ Βατοπεδινό και δεν ντρέπεται να δίνει στους πολίτες το παράδειγμα της πιο προκλητικής πολιτικής μπουρδολογίας: «Για μας είναι επίσης σημαντικό το Άγιο Όρος ως μοντέλο αυτοοργάνωσης, ισότητας και δημοκρατίας. Ένα από τα συνθήματά μας είναι: όλα για όλους, τίποτα για μας. Εσείς το έχετε κάνει πράξη ζωής». Οι μοναδικές αντιδράσεις της Ελένης Πορτάλιου (εξαιρετικά εύστοχη) και του Αλέξη Μπένου (από μια ιδιαίτερη οπτική), κάνουν τη σιωπή όλων των (επαγγελματιών;) βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ ακόμη πιο εκκωφαντική.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

16 Responses to Αρχιεπίσκοπος με αποθήκη όπλων!

  1. Ο/Η Συριζανό ντε Μπερζεράκ λέει:

    http://enosy.blogspot.gr/

    +ΕΠΑΝΑCTATHCON+

    Δεν είναι πίπα:

    Τι έκανε δέκα λεπτά μόνος του ο Αλέξης Τσίπρας με την πανίερη εικόνα του «Άξιον Εστί»;

    περισσότερα [εδώ]
    http://dimartblog.com/2014/08/11/epanactathcon/

    Επιστολή του Α. Μπένου προς τη ΠΓ και την ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ

    Προς

    τη ΠΓ και την ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ

    σύντροφοι και συντρόφισες,
    όπως φαίνεται μεγάλη επιτυχία είχε η επίσκεψη του σ. Αλέξη Τσίπρα στο Άγιον Όρος… Για την …επιτυχία αυτή προφανώς και πρέπει να είναι υπερήφανο το εθνικόφρων και ορθόδοξο τμήμα του …προεδρικού περιβάλλοντος! (σε ποιο άρθρο του καταστατικού μας θεσμοθετείται αλήθεια αυτό το «περιβάλλον» και η αντιπροσωπεία σε αυτό της ιεράς συνόδου;).

    http://enosy.blogspot.gr/2014/08/blog-post_16.html

    της Ελένης Πορτάλιου

    Δύο υπήρξαν στα προ μνημονίου χρόνια οι θρησκευτικοί προορισμοί του Δεκαπενταύγουστου : η Παναγία Σουμελά και η Μεγαλόχαρη της Τήνου. Καθώς εκεί συρρέει ένα λαϊκός κόσμος πιστών, άλλοι ελπίζοντας στην εξ ουρανού παραμυθία και άλλοι απολαμβάνοντας τη θεία λειτουργία ως μέρος των πανηγυριώτικων εορτών που εξανθρωπίζουν τους τιμώμενους τοπικούς αγίους, οι πολιτικοί δεν έχαναν την ευκαιρία επικοινωνίας με το δικό τους ποίμνιο – τους κατά κόσμον ψηφοφόρους τους – μακριά από τα βάσανα του καθημερινού βίου. Σκωπτικά σχόλια συνόδευαν την παρουσία του Ανδρέα Παπανδρέου στους δύο δημοφιλείς θρησκευτικούς προορισμούς και στο Άγιον Όρος, όπως και τα κομποσκοίνια και οι λαμπάδες της συζύγου του.

    Τα τελευταία χρόνια η ανέχεια και η απελπισία μετρίασαν τις ελπίδες των πιστών για τη θεϊκή συνδρομή και οι θρησκευτικοί τόνοι, που είχαν κορυφωθεί με τον ιερό πόλεμο υπέρ της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες, έπεσαν. Η Εκκλησία τηρεί αιδήμονα σιωπή για τα κατά κόσμον βάσανα του ποιμνίου της, αποφεύγει γενικά να κάνει αισθητή την παρουσία της, προσφέρει ψιχία φιλανθρωπίας σε σχέση με την τεράστια περιουσία της και την οικονομική στήριξη του κράτους, μέσω άμεσης χρηματοδότησης και φοροαπαλλαγών. Φυσικά υπήρξαν ιεράρχες που αντέκρουσαν ευθέως τη φίλα προσκείμενη στη Χρυσή Αυγή πτέρυγα της Εκκλησίας, αλλά αυτή η στάση δεν αναιρεί την ανταγωνιστική σχέση Αριστεράς και Εκκλησίας πάνω σε μείζονα ζητήματα, όπως ακριβώς η διαδικασία αντιμετώπισης της Χρυσής Αυγής ως εγκληματικής οργάνωσης από το επίσημο κράτος δεν αναιρεί την ανταγωνιστική σχέση ΣΥΡΙΖΑ – συγκυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

    Σ’ αυτή τη συγκυρία, λοιπόν, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να επισκεφτεί μέρες Δεκαπενταύγουστου το Άγιον Όρος. Η Αυγή αντιμετώπισε το θέμα ειδησεογραφικά με σύντομες ενημερώσεις, από τις οποίες προκύπτει ότι ο Αλέξης Τσίπρας και οι συνοδοί του (Ν. Παππάς, Γ. Αμανατίδης, Μ. Λυκόπουλος) δεν συζήτησαν τίποτα ουσιώδες από τα επίδικα των σχέσεων κυβερνώσας Αριστεράς και Εκκλησίας.

    Η Ελλάδα είναι ένα ανολοκλήρωτο κοσμικό κράτος – η Εκκλησία στηρίζεται από την πολιτική εξουσία, διαπλέκεται μαζί της ιστορικά και αιμοδοτείται οικονομικά με δημόσιο χρήμα. Πολύ απλά δεν ισχύει ο χωρισμός της Εκκλησίας από το κράτος, όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η θέση αυτή δεν θίγει φυσικά ούτε τη χριστιανική εκκλησία των πιστών που έχουν κάθε δικαίωμα να θρησκεύονται, όπως, άλλωστε, και οι πιστοί όλων των άλλων δογμάτων, για τους οποίους υπάρχουν κατάφορες διακρίσεις και παραβιάσεις δικαιωμάτων στη χώρα μας – αναφέρομαι στις αποδιοπομπαίες θρησκείες , όπως το Ισλάμ, και στην πυρπόληση αυτοσχέδιων χώρων λατρείας των πιστών αυτής της θρησκείας. Ανεξιθρησκεία και ισότητα δικαιωμάτων θρησκευόμενων και άθεων δεν πρόκειται να υπάρξει όσο η Εκκλησία παραμένει μέρος της κρατικής δομής και οι πολιτικοί σταυροκοπιούνται όχι ως ιδιώτες αλλά ως εκπρόσωποι της κοσμικής εξουσίας.

    Προς τι, λοιπόν, η επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και της συνοδείας του στο Άγιον Όρος; Σπεύδω να πω ότι ο διάλογος ΣΥΡΙΖΑ και μοναστηριακής διοίκησης του Αγίου Όρους δεν απαγορεύεται εξ ορισμού. Το ζήτημα είναι επί ποίων θεμάτων διαλέγονται. Πάλι από την ειδησεογραφία της Αυγής πληροφορούμαστε ότι αντάλλαξαν ανέξοδες (αμπελο)φιλοσοφικές απόψεις με «ειλικρίνεια» και «σεβασμό» περί της κοινής βάσης της «αλληλεγγύης» και της «ισότητας» που τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και οι μονές έχουν εγγεγραμμένες στις σημαίες τους. Οι αναφορές στο Νίτσε και τον Ηράκλειτο – μυστήριο τι είπαν επ’ αυτών οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ – καλύτερα να μείνουν ασχολίαστες. Αυτό, όμως, που αποτελεί προσβολή όχι μόνο για τους Ζαπατίστας αλλά και για τους απανταχού της γης υποστηρικτές τους είναι η ταύτιση των κοινοτήτων των μοναχών με τις Ζαπατίστικες κοινότητες. Το σύνθημα «Όλα για όλους τίποτε για μας» χρησιμοποίησε, όπως γράφει η Αυγή, ο Αλέξης Τσίπρας για να περιγράψει τον τρόπο ζωής των πατέρων του Άθω. Τα άγια τοις κυσί, λοιπόν. Όλα για τους (φανταστικούς) ψήφους που η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι θα εισρεύσουν στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δια της θρησκευτικής οδού. Ταυτόχρονα όμως – και κυρίως – διαβεβαίωση της θρησκευτικής εξουσίας του Αγίου Όρους ότι δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και συμμάχων. Δεν χρειάζεται να διαβάζουμε πίσω από τις γραμμές, οι γραμμές παρουσιάζονται με σαφήνεια σε όλα όσα αποσιωπήθηκαν.

    Ένα άρθρο του Νίκου Καρανίκα με τον τίτλο «Η Αριστερά που θα κοινωνήσει, η κοινωνία που θα αυτοκυβερνηθεί» (Αυγή 12/8) εμβαθύνει στα επίδικα που δεν συζητήθηκαν ή συζητήθηκαν χωρίς να ανακοινωθούν. Μέσα από την παράθεση ασύνδετων μεταξύ τους αναφορών – από τους Ζαπατίστας μέχρι τον Μαρξ – το άρθρο αναφέρεται στο υλικό μέρος της ιστορίας : «Η διαχείριση αλλά και η φορολογία της εκκλησιαστικής περιουσίας είναι πολιτικές που θέλουν τον «κρίσιμο χρόνο» τους, τη συγκυρία, τη δυναμική της κατάστασης που θα δημιουργήσει συναίνεση και αποτέλεσμα χωρίς να προκαλέσει πόλεμο τριβής και διασπορά δυνάμεων». Και συνεχίζει με το αφορολόγητο της εκκλησίας, σε αντίθεση με το μεγάλο κεφάλαιο, ώστε να μη διασπαστεί η συμμαχία με τους πεινώντες και διψώντες δικαιοσύνη, λες και οι λαϊκές τάξεις θα σπεύσουν να υπερασπιστούν τον εκκλησιαστικό πλούτο και πλουτισμό.

    Οι καταστάσεις που ζούμε είναι δυστυχώς αμείλικτες και οι αποφάσεις δεν είναι της αρμοδιότητας των επικοινωνιολόγων της Νέας Ελλάδας αλλά των πολιτικών και έχουν σκληρά ταξικά χαρακτηριστικά. Ο ΣΥΡΙΖΑ, πλην των δεκάδων άλλων τεράστιων θεμάτων τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσει, έχει μπροστά του δύο μείζονα προαπαιτούμενα της πολιτικής που διατείνεται ότι θα ασκήσει: τη διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους και τη φορολογία του πλούτου. Αλλιώς η χώρα θα συνεχίσει τον σημερινό δρόμο, με ή χωρίς ΣΥΡΙΖΑ. Κι εδώ οι σχέσεις κράτους- Εκκλησίας δεν αντιμετωπίζονται με την αγιαστούρα του πολιτικού. Τα θέματα στα οποία υποχρεούται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να τοποθετηθεί είναι : ιδιοκτησία και φορολογία της εκκλησιαστικής περιουσίας, εκκρεμή σκάνδαλα όπως αυτό του Βατοπεδίου, έλεγχος των χρηματοδοτήσεων του Αγίου Όρους, χωρισμός της Εκκλησίας από το κράτος, Στα βασικά αυτά πρέπει να γίνουν ρήξεις. Δεν θα ήθελα να θυμίσω τον Αντώνη Τρίτση που προχώρησε στην εθνικοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας και αποπέμφθηκε από τον Ανδρέα Παπανδρέου. Οι καιροί αλλάζουν προς το χειρότερο. Ακριβώς γι’ αυτό τα 3.795.000 πιστών ή άπιστων φτωχών δεν μπορεί πλέον να τρέφονται με τη θεία κοινωνία. Οι έχοντες και κατέχοντες πρέπει να πληρώσουν.

  2. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Δημοσιεύτηκε στις 14 Απρ 2014

    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΟΥ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΙΓΝΩΣΚΟΥΝ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ .ΑΥΤΟ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΟΥ ΣΤΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟ ΤΟΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΜΩΣ Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ ( Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΡΙΦΥΛΛΙΑΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΣ) ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΟΣ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟΝ ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΟΙΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΔΙΑΚΟΝΟ ΣΤΟ ΑΜΒΩΝΑ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ :» ΟΤΙ ΣΑΣ ΚΑΠΝΙΣΕΙ ΚΑΝΕΤΕ ΕΔΩ»

  3. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Ο Τσίπρας θα πρέπει να ΑΙΣΧΥΝΕΤΑΙ για το δούναι και λαβείν με το αμαρτωλό εκκλησιαστικό κατεστημένο

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=158256

    Ο εξεγερμένος Μάης των ελλήνων τυφλών

    Λεπτομέρειες και ντοκουμέντα από την ιστορική εξέγερση του 1976

    Πρόκειται για την κατάληψη του Οίκου Τυφλών Καλλιθέας από ομάδα εξεγερμένων τυφλών, που δεν δίστασαν να αντιπαρατεθούν μετωπικά με το κατεστημένο (οικονομικό, πολιτικό, θρησκευτικό), έχοντας όλο το δίκιο με το μέρος τους αλλά και όλες τις πιθανότητες εναντίον τους.
    (…………)

    Τα πράγματα σε χρόνο μηδέν αγριεύουν. Απ’ την επόμενη κιόλας μέρα τα μέλη της Συντονιστικής καλούνται για ανακρίσεις στο Α.Τ. Καλλιθέας (διοικητής ο περιβόητος Καραθανάσης) όπου επίμονα ρωτούνται για τα πολιτικά τους φρονήματα. «Αποτελούν άμεσο εθνικό κίνδυνο, εφαρμόστε εναντίον τους τους νόμους περί συμμοριτοπολέμου» απαιτεί με επιστολή της στον τότε υπουργό Υγείας-Πρόνοιας η Εκκλησία της Ελλάδας λίγες μέρες μετά. «Αν δεν υποχωρήσουν, θα τους προσθέσω άλλη μια αναπηρία», απειλεί δημόσια (και… χριστιανικά) ο τότε διευθυντής της Χριστιανικής Αλληλεγγύης. Κινούνται μηχανισμοί δίωξης και τα μέλη της Συντονιστικής κατηγορούνται για παράβαση του Ν4000 περί τεντιμποϊσμού! Οχι απλώς δεν κάμπτονται με την συντονισμένη απόπειρα εκφοβισμού τους οι εξεγερμένοι τυφλοί, αλλά συνειδητοποιούνται ακόμα περισσότερο …

    (….)

    Αγγίζοντας την αιτία του όλου προβλήματος ρητά ομιλούν για παραχώρηση του Ιδρύματος και ολόκληρης της περιουσίας του από την Εκκλησία στο κράτος! Η χειραφέτηση των αγωνιζομένων σύντομα αγγίζει χορδές των προοδευτικών ΜΜΕ της εποχής, προεξαχούσης της Ελευθεροτυπίας. «Θα νικήσουμε ή θα πεθάνουμε», τιτλοφορείται σχετικό δημοσίευμα της «Ε» στις 11/5/76, στηρίζοντας απερίφραστα το δίκαιο των τυφλών και καθιστώντας τις διεκδικήσεις τους κεντρικό κοινωνικό ζήτημα. «Αξιώστε όλα σας τα δικαιώματα», μηνύει ο Μενέλαος Λουντέμης από τη μονάδα εντατικής παρακολούθησης όπου νοσηλεύεται, ο άγώνας πλέον έχει αναγορευτεί σε κρίσιμη κοινωνική υπόθεση. Λίγες μέρες μετά, 20.000 και πλέον άνθρωποι δίνουν το «παρών» στο γήπεδο του Πανιωνίου εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στους αγωνιζόμενους τυφλούς. Στο πλευρό των εξεγερμένων και ξένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί (όπως το BBC και η Ντόιτσε Βέλε) δίνουν στο θέμα διεθνή διάσταση.

    Η ωρίμανση έχει πλέον κατακτηθεί, έχει αποσαφηνιστεί ότι ο αγώνας είναι ανυποχώρητος, έχει φτάσει η ώρα για τις πρώτες νίκες. Κατάληψη του Δημαρχείου Αθηνών 1/10/76, υποχρεώνει τον Δήμο Αθηναίων και το υπουργείο Δημόσιας Τάξης να ανταποκριθούν στο αίτημα επίδοσης άδειας μικροπωλητή σε τυφλούς που είχαν διωχθεί από τον «Οίκο» τους στο παρελθόν και αντιμετώπιζαν πρόβλημα βιοπορισμού. Το βράδυ της ίδιας ημέρας, εκατοντάδες τυφλοί κοιμούνται έξω από την Αρχιεπισκοπή απειλώντας να την καταλάβουν (!) εάν δεν προχωρήσει η παραχώρηση του Οίκου Τυφλών στο κράτος. Στις 12 τη νύχτα, 8 Οκτωβρίου 1976, εκπρόσωποι της Εκκλησίας υποχρεώνονται να υπογράψουν τη σχετική ιστορική συμφωνία.

    Ο εξαναγκασμός της Εκκλησίας σε συμβιβασμό από μια ομάδα εξεγερμένων τυφλών, ήταν η πρώτη (και μοναδική μέχρι σήμερα) έμπρακτη αμφισβήτηση του απαραβίαστου θεσμού της εκκλησιαστικής περιουσίας και του εκκλησιαστικού κατεστημένου. Το ευρύτερο (εκκλησιαστικό και πολιτικό) κατεστημένο της εποχής αντιλαμβανόμενο την πράξη υπογραφής συμφωνίας ως μια απλή τακτική υποχώρηση, με δριμύτητα τα επόμενα χρόνια αντεπιτέθηκε. Το Μάιο του 1977, ένα χρόνο ακριβώς μετά την κατάληψη, σε αγωνιστική εκδήλωση διαμαρτυρίας των Ελλήνων τυφλών στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη παρεμβαίνουν αστυνομικές δυνάμεις, το ξύλο πέφτει σύννεφο και κατά δεκάδες οι τυφλοί προσάγονται στην Ασφάλεια Αθηνών! Επίσης, κάθε λίγο και λιγάκι, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα του Μαΐου 1976 σύρονται στα δικαστήρια (συνολικά 114 την τετραετία ’77-’81) με βαρύτατα κατηγορητήρια αλλά και επιπτώσεις στον προσωπικό και κοινωνικό τους βίο. Το μόνιμο τίμημα των πραγματικών αγώνων που αληθώς αμφισβητούν κατεστημένα συμφέροντα αυτό και μόνο αυτό είναι.

    Στον αντίποδα, όμως, αυτού του κατασταλτικού κλίματος, το παγιωθέν κλίμα συμπαράστασης σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο, δεν επέτρεπε στο ποτάμι να γυρίσει πίσω. Με εργαλείο το ντοκιμαντέρ-ντοκουμέντο της Μαρίας Χατζημιχάλη – Παπαλιού «Ο αγώνας των τυφλών» που ολοκληρώθηκε μέσα στο 1977 και έκτοτε έκανε τον γύρο της Ευρώπης, τα δίκαια αιτήματα των Ελλήνων τυφλών έγιναν υπόθεση όλου του πολιτισμένου κόσμου.

    Σαρτρ, Μποβουάρ, Φουκό, Σινιορέ, Βεργόπουλος, Πουλαντζάς, Μοντάν, Γαβράς, Ζέη, Πετρόπουλος, Φασιανός, οι πλέον επώνυμοι από τους συμπαραστάτες. Ελέω λοιπόν και της διεθνούς συμπαράστασης τα πράγματα οδηγούνται στη νομοτέλειά τους: Τρία χρόνια μετά τη λήξη της κατάληψης του Οίκου Τυφλών και τη συμφωνία του Οκτώβρη ’76, ολοκληρώνεται η διαδικασία δημοσιοποίησης και η μετατροπή του σε Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Ν.Π.Δ.Δ.). Στις 9 Δεκεμβρίου 1981, έγινε και η τελευταία εκκρεμούσα δίκη σε βάρος 11 μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα, απ’ την οποία συγκρατούμε μια φράση της αγόρευσης του εισαγγελέα Τσεβά: «Στο εδώλιο αυτό κάθονται ήρωες, ενώ θα έπρεπε να κάθονται άλλοι που με τον μανδύα της φιλανθρωπίας προσπαθούν να προβληθούν κοινωνικά». Διαχρονική η σημασία της, πιθανώς και προφητική. Δεδομένου ότι οι εποχές μοιάζουν με ταχύτατα βήματα κινούμενες προς τα πίσω, βέβαιον είναι ότι εποχές σαν τον Μάϊο του 76 δεν συνιστούν παρά φρέσκες αναμνήσεις από το μέλλον που λίαν συντόμως σπεύδει…

    17 σχόλια

  4. Ο/Η Παλιός λέει:

    Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κουφός;
    Το ΚΚΕ κοιμάται;
    4 χρόνια περάσανε και ούτε φωνή ούτε ακρόαση
    Αυτά κάνουν οι παρέες με αρχιεπισκόπους και αγιορείτες.
    Κλείνουν στόματα
    Ποιο είναι το αντάλλαγμα;

    http://www.vimaonline.gr/20/article/264/skandalo-me-ekklhsiastikh-perioysia-sth-boyliagmenh
    Σκάνδαλο με εκκλησιαστική περιουσία στη Βουλιαγμένη

    0 11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2010, 19:14

    Να σημειωθεί ότι ο ο υπάλληλος του δήμου Βουλιαγμένης έχει μισθό 1300 ευρώ και για να αγοράσει το εν λόγω οικόπεδο κατέβαλλε στην εκκλησία 14 εκατ. ευρώ.

    Ένα χρόνο κράτησε η έρευνα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών για τη σκανδαλώδη – όπως τουλάχιστον
    χαρακτηρίζεται – πώληση των τεσσάρων στρεμμάτων της Εκκλησίας στη, στο λιμανάκι Μαλτσινιώτη.
    Ο αγοραστής της εν λόγω έκτασης είναι οδοκαθαριστής του Δήμου Βουλιαγμένης. Την ίδια μέρα και στο ίδιο συμβολαιογραφικό γραφείο, έναντι τιμήματος 15,5 εκατομ. ευρώ, η ίδια έκταση πωλήθηκε σε κυπριακές off shore εταιρείες. Να σημειωθεί ότι ο ο υπάλληλος του δήμου Βουλιαγμένης έχει μισθό 1300 ευρώ και για να αγοράσει το εν λόγω οικόπεδο κατέβαλλε στην εκκλησία 14 εκατ. ευρώ.
    Είδατε οι οδοκαθαριστές; Υποτιμημένο επάγγελμα τελικά…

    Κακούργημα σε βάρος του δημοσίου

    Η συναλλαγή έγινε στις 15 Ιουνίου 2009 και αμέσως μετά αποκαλύφθηκε από δημοσιεύματα του Τύπου. Η Εισαγγελία παρενέβη αυτεπαγγέλτως και διέταξε προκαταρκτική εξέταση για να διαπιστωθεί αν έχουν διαπραχθεί αξιόποινες πράξεις και από ποιόν. Η έρευνα διεκπεραιώθηκε μετά από 12 μήνες και ελήφθησαν σειρά καταθέσεων από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, όχι όμως από κληρικούς, ενώ κλήθηκαν από τον εισαγγελέα ως ύποπτοι για τέλεση κακουργήματος προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις 12 άτομα, φωτογραφίζοντας ουσιαστικά και τα πρόσωπα στα οποία πιθανότατα θα προσωποιηθούν από τον ανακριτή, τα βαρύτατα αδικήματα που σχετίζονται με την υπόθεση. Η ποινική δίωξη αφορά σε :

    Απιστία σε βάρος του Δημοσίου (η εκκλησία είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου) άνω των 150.000 ευρώ (κακούργημα)
    Ηθική αυτουργία σε αυτή
    Άμεση συνέργεια
    Ψευδή βεβαίωση σε βάρος ΝΠΔΔ
    Τα αδικήματα διώκονται με βάσει τις διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου Χρήματος, κάτι που σημαίνει ότι υπό προϋποθέσεις οι ποινές μπορούν να φτάσουν σε πολύ ψηλά επίπεδα σε περίπτωση που το δικαστήριο κρίνει ένοχο κάποιο κατηγορούμενο.

    Ξέπλυμα χρήματος;

    Ο ανακριτής βέβαια έχει τη δυνατότητα με διαδικασίες – εξπρές να ανοίξει τραπεζικούς λογαριασμούς, να αναζητήσει τα φυσικά πρόσωπα που κρύβονται πίσω από τις off shore και να προχωρήσει και σε επέκταση του κατηγορητηρίου ακόμα και για το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος. Τα πρόσωπα τα οποία είναι ψηλά στη λίστα με το δικαστικό ενδιαφέρον για την υπόθεση είναι προφανώς όσοι ήταν παρόντες στη σύνταξη των συμβολαίων, ο αγοραστής και πωλητής και τα μέλη των ελεγκτικών και οικονομικών υπηρεσιών της Εκκλησίας. Από την πλευρά της εκκλησίας, επικεφαλής των υπηρεσιών είναι ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος (δεν εκλήθη από τον εισαγγελέα) ενώ γενικός διευθυντής της ΕΚΥΟ είναι ο Αντ. Ζαμπέλης. Το σίγουρο είναι ότι ο ίδιος ο αρχιεπίσκοπος είχε αποδώσει εύσημα τόσο στον κ.Θεόκληρο όσο και στον κ.Ζαμπέλη, ενώ τα πρόσωπα που παρουσιάστηκαν ως ύποπτοι ενώπιον του εισαγγελέα μίλησαν για μια απολύτως νόμιμη και διαφανή αγοραπωλησία.

    Που πατάει ο εισαγγελέας

  5. Ο/Η Μινκ στο κλουβί του Διαμαντό λέει:

    Ξεχάσατε από τη σουργελο Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ το Διαμαντόπουλο που τους τη φύλαγε των αρχηγικών που τον άδειασαν και μίλησε με το δικό του στυλ
    H εκδίκηση του αναρχικού θεούσου των φιλόζωων γουναράδων της Καστοριάς
    http://www.matrix24.gr/2014/08/o-diamantopoulos-ke-o-sintonistis/
    Ο Διαμαντόπουλος και ο… «συντονιστής»

    Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στο Άγιον Όρος σηματοδότησε την πρώτη επίσημη εμφάνιση του συντονιστή Θρησκευμάτων, Μάκη Λυκόπουλου.

    Σημειωτέον ότι ο κ. Λυκόπουλος είχε γίνει γνωστός στο εσωκομματικό στερέωμα του ΣΥΡΙΖΑ, όταν με δήλωσή του είχε «αδειάσει»… μεγαλοπρεπώς τον βουλευτή Καστοριάς, Βαγγέλη Διαμαντόπουλο, για την επιλογή του τελευταίου να ντυθεί «παπα-Σούρας» στο καρναβάλι του Άργους Ορεστικού και να προκαλέσει… επιθετικές δηλώσεις από πολλούς μητροπολίτες. Η σύνθεση της συνοδείας του Αλέξη Τσίπρα δεν άφησε ασυγκίνητο τον θιγέντα βουλευτή, που έγραψε σκωπτικά στο facebook: «Το θετικό είναι πως είδαμε τον συντονιστή». Όχι τίποτα άλλο, αλλά έμαθε τώρα και ποιος τον αποδοκίμασε στα ΜΜΕ…

  6. Ο/Η Psycho λέει:

    Όταν δεν πληρώνει ΕΝΦΙΑ το Όρος με τις ευλογίες του Aleksis:

    Ξεπέρασαν τον εαυτό τους: Καλούν το Αστεροσκοπείο να πληρώσει… αστρονομικό ΕΝΦΙΑ!

    ΥΠΟΙΚ: Λανθασμένος ο ΕΝΦΙΑ για το Χαμόγελο του Παιδιού

    300.000 ευρώ ΕΝΦΙΑ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο!

  7. Παράθεμα: Αρχιεπίσκοπος με αποθήκη όπλων! | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | crockorozistas

  8. Ο/Η laskaratos λέει:

    Aγαπητέ Θεολόγε,
    αν προσέξεις η «Ελευθεροτυπία» της 3-5-2010 αποφεύγει στο πολύ καλό ρεπορτάζ της να κατονομάσει τον τύραννο των τυφλών, Ανώνυμο αρχιεπίσκοπο (Σεραφείμ), στα πλαίσια πιθανόν της «αριστερής» πολιτικής αγιοποίησής του.
    Τώρα η πολύ καλή «Εφημερίδα των Συντακτών», με εξαίρεση σποραδικά σχόλια, δεν σχολιάζει επικριτικά τα ιερά κατορθώματα τυ κ.Τσίπρα.
    Κρίμα!
    Αγαπητό Μινκ κλπ (Psycho),
    την ανόητη κα με προσωπικά κίνητρα αντίδραση Διαμαντόπουλο στο τρίγωνο Τσίπρας-Λυκόπουλος-Άγιο Όρος, την είχα κι εγώ επισημάνει στο ποστ «Μούρτζουφλος» και την παρέλειψα εδώ ως ολότελα ανάξια λόγου (Facebook κλπ).

  9. Ο/Η Ένας λέει:

    http://www.agonaskritis.gr/%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%81%ce%ac-%ce%b4%ce%af%cf%87%cf%89%cf%82-%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1-%ce%ae-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%cf%83%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%ac%ce%bd/

    Γράφει ο Ειρηναίος Μαράκης

    Ναι, είναι γεγονός. Ο Αλέξης Τσίπρας και πολυπληθές κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, του μετώπου, του κόμματος της Ανανεωτικής Αριστεράς, επισκέφθηκαν το “Άγιο Όρος”, ύστερα από πρόσκληση των αγίων απατεώνων, για να συζητήσουν με τη σκοταδιστική “ηγεσία ” του τόπου και μάλιστα στο πιο σκληρό, στο πιο συντηρητικό κομμάτι της ελληνικής επικράτειας. Για να κερδίσουν, ούτε ο Μπερλινγκουέρ γνωρίζει, τι. Και να που έπεσαν πάλι από τα σύννεφα διάφοροι μέσα στην Αριστερά, με την επίσκεψη Τσίπρα στο “Άγιο Όρος” και με την αισχρή, το λιγότερο, ταύτιση των αγιορειτών φεουδαρχών/χρηματιστών/επενδυτών με το ηρωικό κίνημα των Ζαπατίστας. Μα, καλοί μου, όταν δεν παλεύεις για να ανατρέψεις την οικονομική δουλεία του κεφαλαίου, διεκδικώντας παράλληλα να “διαχειριστείς” το σύστημα, πως θα αγωνιστείς για να εξαλειφθεί η θρησκευτική αποχαύνωση της κοινωνίας, που αποτελεί παράγωγο της οικονομικής καταπίεσης; Και να ποιό είναι βασικότερο και σπουδαιότερο σημείο που πρέπει να ξεκινήσουμε την κριτική μας, όχι μόνο για την συγκεκριμένη επίσκεψη αλλά και γενικότερα για την πολιτική κατεύθυνση που έχει πάρει ο ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά πρώτα από όλα, ας παραθέσουμε μια επιστολή που αναδεικνύει ποιά είναι η πραγματική φύση της θρησκευτικής εξουσίας και του, εχμ, Αγίου Όρους…

    Ο… ενδοξότατος Αδόλφος Χίτλερ

    Αντιγράφουμε από το εξαιρετικό ιστολόγιο τουΡοίδη την περίφημη επιστολή στον Αδόλφο Χίτλερ όπου οι ηγούμενοι ζητούν την εύνοιά του και επικαλούνται με φτηνές κολακείες ξεδιάντροπα το γεγονός πως όλοι οι τύραννοι το προστάτευσαν. Κι όπως σημειώνει ο Ροΐδης, σχετικά με την επίσκεψη αντιπροσωπείας του ΕΑΜ αλλά και σχετικά με τους πανηγυρισμούς των αντάρτικων εφημερίδων περί του “επαναστατημένου Αγίου Όρους”, άραγεοι αντάρτες γνώριζαν ακριβώς με ποιούς είχαν να κάνουν;
    “Εν Αγίω Όρει τη 13/26 Απριλίου 1941

    Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Αρχικαγκελλάριον του ενδόξου Γερμανικού Κράτους Κύριον Αδόλφον Χίτλερ εις Βερολίνον.

    Εξοχότατε,

  10. Ο/Η Ένας λέει:

    Bίντεο

    http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=3391

    Περίληψη
    Ορκωμοσία της κυβέρνησης Αδαμάντιου Ανδρουτσόπουλου από τον Μητροπολίτη Ιωαννίνων Σεραφείμ παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Φαίδωνα Γκιζίκη στη Βουλή.
    Περιγραφή

    Σε αίθουσα της Βουλής όπου πραγματοποιείται η τελετή ορκωμοσίας της νέας κυβέρνησης, ο Πρωθυπουργός Αδαμάντιος Ανδρουτσόπουλος ορκίζεται από τον Μητροπολίτη Ιωαννίνων Σεραφείμ παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Φαίδωνα Γκιζίκη. Ο Υπουργός Προεδρίας Κυβερνήσεως Κωνσταντίνος Ράλλης, ο Υπουργός Εξωτερικών Σπυρίδων Τετενές, ο Υπουργός Δημοσίων Έργων

  11. Ο/Η Liberal λέει:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.politiki&id=35952
    Γιώργος Καρελιάς

    Και ο Θεός είπε: Αλέξη, δώστα όλα

    Ο Αλέξης Τσίπρας επέστρεψε φουριόζος από το Άγιον Όρος. Επέστρεψε και φωτισμένος από την επαφή του με τα θεία; Αν κρίνουμε από όσα είπε στην πρώτη μ.Ο. (μετά Όρος) δημόσια εμφάνισή του, αλλά και από όσα λένε οι στενοί συνεργάτες του, το θείον πνεύμα του είπε «τάξε και λαϊκισε», κοινώς «δώστα όλα».

    Μήπως υπερβάλλουμε; Στη συνάντηση που είχε με παραγωγούς ροδάκινων από τη Ημαθία και την Πέλλα, είπε ότι για το ρωσικό εμπάργκο «φταίνε ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος», τους οποίους και κάλεσε «να διαχωρίσουν τη θέση τους», ώστε να σταματήσει η «καταστροφή» της ελληνικής παραγωγής.

    Πρώτα-πρώτα, δεν υπάρχει «καταστροφή». Υπάρχουν ζημιές σε ορισμένους παραγωγούς ορισμένων προϊόντων. Αυτές οι ζημιές, μάλιστα, ούτε καν αγγίζουν τα εξωφρενικά ποσά που ακούστηκαν στην αρχή (κάτι για 400 εκατομμύρια ευρώ). Πιθανότατα θα είναι μερικές δεκάδες εκατομμύρια και οι πληγέντες θα αποζημιωθούν με κοινοτικά και εθνικά χρήματα.

    Δεύτερον, ο ισχυρισμός ότι για το εμπάργκο φταίνε ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος είναι, επιεικώς, για τα πανηγύρια. Άλλωστε, εμπάργκο επέβαλε ο Πούτιν σε προϊόντα όλης της Δύσης (Ευρώπη και Αμερική) και τις μεγαλύτερες ζημιές υπέστη η Γερμανία. Δηλαδή, την απόφαση για εμπάργκο πήραν ο Ομπάμα, η Μέρκελ, ο Ολάντ κ.λπ. Έτσι, ο ισχυρισμός ότι φταίνε οι δικοί μας, μόνο ως έσχατος λαϊκισμός, που θυμίζει δεκαετία του ’80, θα μπορούσε να δικαιολογηθεί. Άλλωστε, η συμμετοχή σε μια συμμαχία δεν είναι α λα καρτ. Συμμετέχεις στα κέρδη (εν προκειμένω ευρωπαϊκά κονδύλια για τη γεωργία), αλλά και στις ζημιές (εν προκειμένω το εμπάργκο), που περιορίζονται πολύ με τις αποζημιώσεις. Όποιος πιστεύει ότι σε ένα τόσο μεγάλο διεθνές πρόβλημα μπορεί να κάνει και ξεχωριστή εθνική πολιτική και να παραμένει μέλος της Ένωσης, απλώς κοροϊδεύει.

    Στο δεύτερο πεδίο, που αφορά ένα καθαρά εσωτερικό θέμα, ο ΣΥΡΙΖΑ λαϊκίζει σε θολό τοπίο. Είχε καταγγείλει το «χαράτσι» μέσω της ΔΕΗ, καταγγέλλει τώρα τον ΕΝΦΙΑ, αλλά δεν ξεκαθαρίζει τι θα κάνει ο ίδιος, αν έρθει στην κυβέρνηση. Το ένα στέλεχός του λέει ότι πρώτα θα φτιάξει το Περιουσιολόγιο. Το άλλο ότι ο φόρος ακινήτων πρέπει να καταργηθεί εντελώς (αλλά χωρίς να πει από πού θα αναπληρωθούν τα σχεδόν 3,5 δισεκατομμύρια που αποφέρει). Και το τρίτο ότι θα πληρώνουν μόνο όσοι έχουν περιουσία πάνω από 200 χιλιάδες ευρώ. Αυτό λογικό ακούγεται, αλλά σημαίνει ότι οι υπόλοιποι θα πληρώνουν πολύ περισσότερα από σήμερα κι εκεί θα δείτε οιμωγές.

    Δεν ξέρουμε αν ο Τσίπρας έκανε κανένα τάμα στον Άγιον Όρος, αλλά με το που επέστρεψε άρχισε τα ταξίματα. Υποσχέσεις προς όλους. Σήμερα φαίνονται ανέξοδες. Αύριο, αν κληθεί να κυβερνήσει, θα τις βρει μπροστά του, όπως οι προκάτοχοί του. Και τότε εκείνος δεν θα μπορεί να λέει ότι δεν ήξερε.

  12. Ο/Η laskaratos λέει:

    To μοναδικό επικριτικό σχόλιο στην Εφ.των Συντακτών για τα καραγκιοζιλίκια Τσίπρα και Γλέζου

    http://www.efsyn.gr/?p=224488
    12/08/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ

    Σάτιρα;

    Γράφαμε τις προάλλες για τις γκάφες συναδέλφων, που μπέρδεψαν σατιρικά δημοσιεύματα για πραγματικά. Κι όμως οι δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα που παρομοιάζει τους αγιορείτες με ζαπατίστας και η επίκληση του Μανώλη Γλέζου στον Πούτιν ως «τότε σύντροφο», εύκολα θα έπειθαν για το αντίθετο. Οτι δηλαδή δεν είναι ειδήσεις αλλά «τρολιές», όπως αυτές που δημοσιεύει η χιουμοριστική ιστοσελίδα «tokoulouri». Οταν η πολιτική ξεπερνάει τη σάτιρα, τόσο το χειρότερο για την πολιτική (και τους πολιτικούς).

    Α.ΤΖ.

  13. Ο/Η laskaratos λέει:

    .
    http://www.mixanitouxronou.gr/serafim-o-antartis-pou-egine-archiepiskopos-oploforouse-evrize-ke-diikouse-me-stathero-ke-vari-cheri-tin-ekklisia/

    Μηχανή του Χρόνου
    Σεραφείμ. Ο αντάρτης που έγινε Αρχιεπίσκοπος. Οπλοφορούσε, έβριζε και διοικούσε με σταθερό και «βαρύ» χέρι την εκκλησία

    10/04/2014

    Πρωτοχρονιά του 79. Ο τότε αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Σεραφείμ, επισκέφθηκε στο προεδρικό μέγαρο τον πρωθυπουργό, Κωνσταντίνο Καραμανλή.
    Την ώρα που τον χαιρέτησε, του έπεσε ένα περίστροφο. “Εδώ το έχω ακόμα”, είπε με καμάρι στον έκπληκτο Καραμανλή. “Δεν το αποχωρίζομαι ποτέ”, ανέφερε την ώρα που το ξαναέκρυψε κάτω από τα ράσα του.
    Ο Σεραφείμ Τίκας, αν και αρχιεπίσκοπος, δεν έπαψε ποτέ να οπλοφορεί.
    Ποτέ δεν έδωσε εξηγήσεις γιατί κουβαλούσε όπλο πάντα μαζί του.
    Μπορεί να ήταν κατάλοιπο του βουνού, από τα χρόνια που ήταν αντάρτης στα βουνά στην πλευρά του ΕΔΕΣ του Ναπολέοντα Ζέρβα.

    Ο 28χρονος διάκονος Σεραφείμ από την Καρδίτσα, το καλοκαίρι του 1941 δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ένας απλός δακτυλογράφος στις υπηρεσίες της Ιεράς Συνόδου.
    Για καλή του τύχη όμως γνώρισε τον διορισμένο από την κατοχική κυβέρνηση αρχιεπίσκοπο Δαμασκηνό και κέρδισε την συμπάθεια του. Εκείνος τον χειροτόνησε αρχιμανδρίτη και τον τοποθέτησε στον Άγιο Λουκά στα Πατήσια.
    Δύο χρόνια αργότερα τον παρότρυνε να ακολουθήσει το Ζέρβα στο βουνό, για να μην τον συλλάβουν οι Γερμανοί, καθώς τα αντιναζιστικά κηρύγματα που εκφωνούσε κάθε Κυριακή, είχαν εκνευρίσει τους Γερμανούς και ετοιμάζονταν να τον συλλάβουν.
    Το καλοκαίρι του 43, κρατώντας μια επιστολή του Δαμασκηνού, πήγε να συναντήσει στο στρατηγείο του στην Ήπειρο το Ναπολέοντα Ζέρβα.
    Μόλις ο αρχηγός του ΕΔΕΣ, τον γνώρισε, σύμφωνα με μαρτυρίες είπε:«Aυτόν τον άνθρωπο ακόμη και ο Xάρος όταν τον αντικρίσει, θα γυρίσει πίσω. Ούτε κι αυτός θα τον νικήσει».
    Και πράγματι, σε μια αποστολή όπου έπρεπε να μεταφέρει μυστικά έγγραφα, έπεσε σε γερμανικό μπλόκο και ήταν ο μόνος που κατάφερε να διαφύγει.
    Κατά τη διάρκεια του εμφυλίου, συνέχισε την δράση με την πλευρά του δημοκρατικού στρατού δηλαδή. Όμως αυτή την επιλογή του την πλήρωσε ακριβά καθώς αντάρτες του ΕΑΜ, σκότωσαν τον πατέρα του.

    Τα “γαλλικά” του Σεραφείμ

    Το 1949 έγινε μητροπολίτης Άρτας και στη συνέχεια Ιωαννίνων ενώ τον Ιανουάριο του 74, ανέβηκε στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, με τη βοήθεια του πρώην συμπολεμιστή του και δικτάτορα Δημήτρη Ιωαννίδη.
    Ο Σεραφείμ σε όλη τη διάρκεια του 60χρονου αρχιεπισκοπικού έργου του έμεινε ένας αυθεντικός επαρχιώτης, όπως τον αποκαλούσαν οι αντίπαλοι του.
    Διάβαζε σπάνια, πίστευε στην κοινή λογική ενώ στα δύσκολα θέματα ήταν της άποψης “άστο να περάσει”. Και σχεδόν πάντα «πέρναγε».
    Η αθυροστομία του ήταν πασίγνωστη.
    «Γαμώ το κέρατο σας”, φώναξε μέσα στην εκκλησία προς τους παρεκκλησιαστικούς που αποδοκίμασαν στην Λάρισα το 1974, την ενθρόνιση του μητροπολίτη Σεραφείμ Ορφανού.
    “Τενεκέ ξεγάνωτο”, αποκάλεσε πρώην υπουργό της Ν.Δ. που ενεργούσε για την επιστροφή των 12 μητροπολιτών που είχε εκθρονίσει χωρίς δίκη, ως χουντικούς.
    Το 1982, που το ΠΑΣΟΚ, είχε αποφασίσει να καθιερώσει τον πολιτικό γάμο στην Ελλάδα, δεν δίστασε να αρπάξει το μικρόφωνο από το χέρι του μητροπολίτη Ελευθερουπόλεως και να του επιτεθεί, γιατί κατηγόρησε στο κήρυγμα του τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.
    Κάποια άλλη περίοδο εμφανίστηκε αγανακτισμένος για την κατάντια στην εκκλησία από τα ομοφυλοφιλικά όργια κληρικών, που είχαν δημοσιοποιηθεί και δήλωσε: “Κατάντησα αρχιεπίσκοπος πούστηδων”.

    Τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ άρρωστος και αρκετοί μητροπολίτες τον αμφισβητούσαν, άλλοι με επιχειρήματα, άλλοι χωρίς.
    Σχεδόν όλοι όμως ή τον σέβονταν ή τον φοβούνταν.
    Σε μια σύνοδο, στο διάδρομο των γραφείων της μονής Πετράκη, συναντά ένα μητροπολίτη, που είχε κάνει κάποιες εριστικές δηλώσεις σε βάρος της πολιτείας.
    -«εσένα ποιος σε έκανε μητροπολίτη;» ρώτησε τον ιεράρχη
    -«εσείς» του απάντησε
    -«ε! να σε εσένα, να και σε μένα» του είπε, ρίχνοντας δύο μεγαλοπρεπείς μούτσες, στον μητροπολίτη και στον εαυτό του, που δεν τόλμησε να πει το παραμικρό.

    Ωστόσο ήταν δημοφιλής και μάλλον αγαπητός στην κοινή γνώμη, που εκτιμούσε την αυθεντικότητα και τη συνολική παρουσία του στο δημόσιο βίο.
    Άλλωστε τη δεκαετία του ΄70 του΄80 και του ΄90, η εκκλησία δεν ήταν στις προτεραιότητες των πολιτών με εξαίρεση τις μεγάλες κόντρες για τον πολιτικό γάμο και την εκκλησιαστική περιουσία.
    Ο μακαριστός, χωρίς να εκτεθεί δημόσια, έκανε πίσω στο θέμα του γάμου και η πολιτεία υποχώρησε στο θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας.
    Ο Σεραφείμ, “κοιμήθηκε” σαν σήμερα, στις 10 Απριλίου του 1998.

  14. Παράθεμα: Εις μνήμην ευσεβούς Μάκαρου Ψωμιάδη | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  15. Ο/Η του κώλου λέει:

    Στο τέλος ακούστε τα σοφά λόγια του Χαρίλαου και του μπαμπά της Ζωϊτσας

  16. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://koutroulis-spyros.blogspot.gr/2010/09/blog-post_12.html

    Η ομιλία του Χ.ΦΛΩΡΑΚΗ στην κηδεία του αρχιεπίσκοπου ΣΕΡΑΦΕΙΜ

    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ -ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 14.4.1998

    Ένας λόγος εθνικής συμφιλίωσης και πατριωτισμού

    Ο επίτιμος Πρόεδρος του ΚΚΕ Χαρίλαος Φλωράκης, στον επικήδειο που εκφώνησε, τόνισε τα εξής:
    «Μακαριστέ Σεραφείμ,
    Διπλό χρέος μού υπαγορεύει τα στερνά τούτα λόγια στο σημερινό ξόδι σου. Είναι το χρέος του κοντοχωριανού και συντοπίτη, καθώς και το χρέος του συναγωνιστή.
    Μαζί ξεκινήσαμε στη δεύτερη δεκαετία του αιώνα, από τα χωριά του κάμπου της Καρδίτσας εσύ, και των Αγράφων εγώ. Και οι δύο αγωνιστήκαμε για την πατρίδα, από διαφορετικό ταμπούρι, φυσικά, ο καθένας, αλλά ενάντια στον κοινό κατακτητή, στον κοινό εχθρό. Η ζωή και η πορεία σου επιβεβαιώνουν μια ιστορική αλήθεια: Οτι, δηλαδή, έντιμοι αγωνιστές και πατριώτες υπήρξαν σε όλες τις οργανώσεις της Εθνικής Αντίστασης.
    Στο τέλος της δεκαετίας του ’20, χωρίστηκαν οι δρόμοι. Υστερα από χρόνια ανέβηκες ψηλά κι έγινες αρχηγός της Εκκλησίας. Οσο ψηλά, όμως, κι αν έφτασες, δε χάθηκε από μέσα σου ο ξωμάχος του θεσσαλικού κάμπου και η ντομπροσύνη του, ούτε, φυσικά, η παλικαριά του αντάρτη. Και παρά τη μακρά θητεία σου και στη δημόσια ζωή, δεν ενέδωσες στον πειρασμό της υποκρισίας και της μισαλλοδοξίας. Η στάση σου απέναντι στα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα στη χώρα μας, η εθνική σου υπερηφάνεια, οι χωρίς προκαταλήψεις σχέσεις σου απέναντι σ’ εκείνους που είχαν διαφορετική θρησκευτική, φιλοσοφική ή πολιτική θεώρηση, συνέβαλε στο χτύπημα της μισαλλοδοξίας και στο άνοιγμα του δρόμου της εθνικής συμφιλίωσης. Η ιστορία θα στο αναγνωρίσει αυτό.
    Εκ μέρος της ΚΕ του ΚΚΕ, καλό σου ταξίδι μακαρίτη συντοπίτη»

    .http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3722270

    Τρίτη 14 Απρίλη 1998
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 6
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    Κηδεύτηκε χτες ο αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ
    Επικήδειο, εκ μέρους της ΚΕ του ΚΚΕ, απηύθυνε ο επίτιμος Πρόεδρος του ΚΚΕ, Χαρίλαος Φλωράκης

    «Διπλό χρέος μού υπαγορεύει τα στερνά τούτα λόγια στο σημερινό ξόδι σου. Είναι το χρέος του κοντοχωριανού και συντοπίτη, καθώς και το χρέος του συναγωνιστή». Με αυτά τα λόγια, ο επίτιμος Πρόεδρος του ΚΚΕ Χαρίλαος Φλωράκης ξεκίνησε τον επικήδειο λόγο στον «συντοπίτη» του αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, που κηδεύτηκε χτες το μεσημέρι στο Α Νεκροταφείο με τιμές εν ενεργεία αρχηγού κράτους, ενώ στην τελετή παραβρέθηκε και η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα.

    Η «εξόδιος ακολουθία» ξεκίνησε στις 10 το πρωί στη Μητρόπολη Αθήνας, με την παρουσία σύσσωμης της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της χώρας και των αρχηγών των κομμάτων. Επικήδειους εκφώνησαν ο μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος, ο εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο πρόεδρος της Βουλής Απ. Κακλαμάνης, εκ μέρους της κυβέρνησης ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Γερ. Αρσένης, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Κ. Σκανδαλίδης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Δημ. Σιούφας, ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δημ. Τσοβόλας, ο πρόεδρος της ΠΟΛ.ΑΝ Αντ. Σαμαράς, οι δήμαρχοι Ιωαννίνων, Αρτας και Αρτεσσιανού Καρδίτσας, που είναι και η γενέτειρα του αρχιεπισκόπου Σεραφείμ κ.ά.

    Η πομπή ξεκίνησε στις 12 το μεσημέρι από τη Μητρόπολη με κατεύθυνση το Α νεκροταφείο, ενώ 21 κανονιοβολισμοί ακούγονταν από το Λυκαβηττό. Το σκήνωμα του αρχιεπισκόπου μεταφέρθηκε πάνω στον κιλλίβαντα πυροβόλου όπλου που πλαισίωναν τέσσερις μητροπολίτες. Στη 1.30 το μεσημέρι το σκήνωμα του αρχιεπισκόπου Σεραφείμ πέρασε την πύλη του Α νεκροταφείου, όπου κηδεύτηκε.
    Ο Χαρίλαος Φλωράκης
    Ο επίτιμος Πρόεδρος του ΚΚΕ Χαρίλαος Φλωράκης, στον επικήδειο που εκφώνησε, τόνισε τα εξής:
    «Μακαριστέ Σεραφείμ,

    (…..)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s