Τρεις άτολμες κυρίες του ΣΥΡΙΖΑ

Μη θίγετε τα κακώς κείμενα

atolmesSyriza1

Του Αναγνώστη Λασκαράτου

Ο ΣΥΡΙΖΑ ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στον «υγιή εθνικό κορμό». Οι εποχές που αποχωρούσε από τη Βουλή την ώρα της ορκωμοσίας ή που κατέθετε δήλωση αντίρρησης παροχής θρησκευτικού όρκου, πέρασαν ανεπιστρεπτί. Βεβαίως υπήρχαν πάντα και υπάρχουν οι εξαιρέσεις κάποιων ελάχιστων, όπως των προερχόμενων από το ‘πατριωτικό’ ΠΑΣΟΚ, Γλέζου, Μητρόπουλου, Σακοράφα, κλπ παράλληλα με αυτές του προέδρου (και των μισών βουλευτών) της ΔΗΜΑΡ και της κας Κανέλλη, που δεν δίστασαν-αν και υποδύθηκαν τους πιστούς-να συμπροσευχηθούν όχι μόνο με αιρετικούς αλλά και με αλλόθρησκους (τους φυλετιστές ή και Σατανιστές της Χ.Α.), παραβιάζοντας έτσι την ουσία δυο (45ου και 65ου) Αποστολικών Κανόνων. Από τους συγκεκριμένους όμως δεν περιμένει κανείς σοβαρός άνθρωπος κάτι καλύτερο.

 Τώρα είχαμε μια μεσοβέζικη στάση που εκφράζει αυτό ακριβώς που προσπαθεί να είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, λίγο απ’όλα. Το βλέπουμε συνεχώς αυτό όπως στο νίψιμο των χεριών απέναντι στις προκλητικές προνομιακές αυξήσεις των μισθών των ‘ένστολων’ και των δικαστικών, που κατά τον κ.Τσίπρα έχουν «κοινωνική υπεραξία». Η (καθαρώς πατριωτική) στάση του ΣΥΡΙΖΑ να μη θίγει συμφέροντα ιθαγενών ομάδων, έχει κάνει σχεδόν μοναδικό στόχο βολής του κόμματος τη Μέρκελ, το ΔΝΤ και το διεθνή καπιταλισμό, δημιουργώντας ένα κενό εσωτερικής πολιτικής. Το «σκίσιμο» (!) των μνημονίων δεν αποτελεί δυστυχώς ρεαλιστική προοπτική, θα ήταν ωφελιμότερο αν ο  ΣΥΡΙΖΑ αποφάσιζε να συγκρουστεί-έχοντας ολοκληρωμένες εναλλακτικές προτάσεις- με διαρθρωτικά προβλήματα όλων των πτυχών της δημόσιας ζωής και με συγκεκριμένους  ιθαγενείς απατεώνες και εκμεταλλευτές, οι οποίοι απολαμβάνουν ασυλίες σε βάρος της Οικονομίας και των πολιτών.

 Οι τρεις κυρίες του κόμματος που κατέλαβαν τις θέσεις των βουλευτών του που εκλέχτηκαν στην Ευρωβουλή, η Μάνια Παπαδημητρίου (στη θέση του Γλέζου), η Άννα Χατζησοφιά (Δ.Παπαδημούλη) και η Φωτεινή Κούβελα (Σ.Σακοράφα), παρέστησαν στην ορκωμοσία αλλά προς τιμήν τους σεβάστηκαν τον εαυτό τους και το Ευαγγέλιο  που απαγορεύει αυστηρά τον όρκο και δεν το προσέβαλαν απλώνοντας το χέρι τους πάνω  του, όπως έκαναν με τόση άγνοια ή υποκρισία οι τρεις άνδρες συνάδελφοί τους της ΝΔ και του κόμματος Καμμένου. Ούτε ακολούθησαν τη γελοία συνήθεια να ακουμπήσουν τη δεξιά τους στον ώμο του προηγούμενου, ώστε να μεταδοθεί ο όρκος ‘δίκην ηλεκτρικού ρεύματος’, όπως σημείωνε ο αείμνηστος καθηγητής Αριστόβουλος Μάνεσης, ειρωνευόμενος τα καραγκιοζιλίκια των ορκιζόμενων υπουργών από τον εκάστοτε αθεόφοβο και θεομπαίχτη Αρχιεπίσκοπο. Όμως οι τρεις κυρίες δεν αποτόλμησαν να ξεκαθαρίσουν τη στάση τους με μια σαφή δήλωση ή ακόμη καλύτερα να ανοίξουν ένα δρόμο απαιτώντας το αυτονόητο, δηλαδή να δώσουν «πολιτικό όρκο». Στην ουσία, επικύρωσαν και νομιμοποίησαν μια ασεβή, και προσβλητική της αξιοπρέπειας των ανθρώπων, διαδικασία με την παθητική συμμετοχή τους σε αυτήν και με την αποφυγή λήψης σαφούς θέσης. Έδωσαν στους πολίτες ένα μάθημα αμφίσημης συμπεριφοράς, ηθικού συμβιβασμού και δειλίας. Επιπλέον από τη στιγμή που δεν συμμετείχαν πραγματικά στην ορκωμοσία, παραβίασαν το άρθρο 59, παρ.2 του Συντάγματος, που δεν προβλέπει εικονική ή υποκριτική συμμετοχή και ορίζει σαφώς πως «Aλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι βουλευτές δίνουν τον ίδιο όρκο σύμφωνα με τον τύπο της δικής τους θρησκείας ή του δικού τους δόγματος». Ασφαλώς στο συνταγματικό όρο ‘αλλόθρησκοι’ αναγκαστικά θα εντάξουμε και τις περιπτώσεις «άθρησκοι», «αγνωστικιστές» ή «άθεοι», των οποίων ο όρκος ασφαλώς θα είναι πολιτικός. Αν οι τρεις βουλευτίνες περιφρονούν το Σύνταγμα, ακόμη μάλιστα φοβούνται να αξιώσουν διαβεβαίωση «στην τιμή και στη συνείδησή τους», δηλαδή να πουν και να εφαρμόσουν τη γνώμη τους και αυτά που πιστεύουν ως ορθά, πράγμα για το οποίο πληρώνονται αδρά, αν δεν σέβονται τους πολίτες και κυρίως τις αξίες που εκπροσωπούν, πόσοι απλοί άνθρωποι θα αποτολμήσουν στα Δικαστήρια ως μάρτυρες, μόνοι χωρίς συμπαράσταση, να ασκήσουν το δικαίωμά τους για πολιτικό όρκο, ενδεχομένως στοχοποιούμενοι έτσι στο υποσυνείδητο των θρήσκων (ή και θρησκόληπτων) δικαστών, ως ιδιόρρυθμοι, προκλητικοί ή και ψευδόμενοι; Τρεις νεοεισερχόμενες στην πολιτική ακολούθησαν στην πρεμιέρα τους την παλαιοκομματική συνταγή να μην ενοχλείς και να μην είσαι σαφής. Θα μείνουμε με την απορία. Είναι καλές Χριστιανές που σέβονται τα λόγια του Χριστού, του Ιάκωβου του αδελφόθεου, του Ι.Χρυσόστομου, του Μ. Βασιλείου κλπ, και γι’ αυτό δεν δίνουν θρησκευτικό όρκο ή είναι απλά άθεες; Και στις δυο περιπτώσεις αυτό είναι δικαίωμά τους. Όμως όφειλαν να καταγγείλουν αυτήν την αντιδημοκρατική, αναξιοπρεπή, βλάσφημη,  τριτοκοσμική  και μεσαιωνική διαδικασία με συμμετοχή κληρικού, που δεν συμβαίνει πουθενά στην Ε.Ε. Ούτε ακόμη και στη μη αιρετή και καθαρά αντιδραστική Βουλή των Λόρδων, ένα θεσμό του 14ου αι., όπου οι επίσκοποι μέλη της απαγορεύεται να διαβάσουν τον όρκο υποδοχής των λαϊκών μελών, τα περισσότερα από τα οποία δίνουν πολιτικό όρκο. Οι τρεις γυναίκες αποδέχτηκαν σιωπηλά τη θρησκευτική τελετή, κρατώντας απλά μια διπλωματική και αδιευκρίνιστη απόσταση, περιφρονώντας έτσι τις προγραμματικές θέσεις του κόμματός τους, που (τυπικά τουλάχιστον) είναι (ή μήπως ήταν;)  υπέρ του χωρισμού Εκκλησίας-Κράτους, υπέρ της ανεξιθρησκίας, του πολιτικού όρκου και της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η παρθενική τους εμφάνιση δεν τις τιμά ιδιαίτερα. Αυτή δεν είναι στάση δημοκρατικών ευρωπαίων πολιτικών, γιατί ασφαλώς το «Αριστερές ριζοσπάστριες» θα ακουστεί σα χλευασμός. Το ότι η συμπεριφορά τους προκάλεσε τις γελοίες και υποκριτικές καταγγελίες διαφόρων νεαντερτάλιων φαρισαϊκών δεξιών ιστότοπων με περίεργα ελληνικά [«..δεν καταδέχθηκαν να κάνουν τον σταυρό τους και να ορκισθούν στο Ιερό Ευαγγέλιο, πιστές στο ουμανικό (sic) τους κόμμα και την ανθελληνική τους πεποίθηση ότι η Χριστιανική θρησκεία αποτελεί «μίασμα» για την Ελλάδα… Χαιρετίστε τες»], που δεν έχουν ιδέα τι λέει το Ευαγγέλιο, δεν αποτελεί ικανό άλλοθι. Είμαστε απαιτητικοί πολίτες της Ε.Ε. ζούμε στον 21ο αιώνα και ζητούμε σεβασμό των ανθρωπιστικών αξιών της Δημοκρατίας, της Ευρώπης και της Αριστεράς. Στην ουσία είναι αυτή ακριβώς η δειλή σιωπή τους που αφήνει έδαφος στην φαρισαϊκή Δεξιά να ζητάει και τα ρέστα. Ο πολιτικός δεν είναι «λύχνος», που τίθεται και καίει «υπό το μόδιον», πρέπει να είναι κανόνας αρετής, οφείλει να ενεργεί με παρρησία, διαφάνεια και καθαρότητα, να εξηγεί τις συμπεριφορές του, να διαφωτίζει και να συμβάλλει στο προχώρημα της κοινωνίας. Οι θολές και ημιτελείς, έστω και με προοδευτική χροιά, στάσεις ευνοούν τις δεξιές και τις λαϊκίστικες δημαγωγίες σε βάρος τους. Δεν είμαι σε θέση να ξέρω αν αυτή η τοποθέτηση των τριών, καθόλου τυχαίων,  γυναικών, μιας ηθοποιού (που «ποιεί ήθος»), μιας συγγραφέως και μιας συνδικαλίστριας, είναι προσωπική επιλογή ή αν έγινε με υπόδειξη της ηγεσίας του κόμματός τους, η οποία είναι πολιτικά και ηθικά υπόλογη για σχέσεις σκοπιμότητας με την Ιεραρχία της κρατικής Εκκλησίας.  Ο κλήρος βεβαίως επιφυλάσσει στον εαυτό του την εξαίρεση από την ταπεινωτική διαδικασία του όρκου, που προσιδιάζει μόνο σε φοβισμένους δούλους. Οι κληρικοί σύμφωνα με τη νομοθεσία δεν ορκίζονται αλλά διαβεβαιώνουν στην ιεροσύνη ή στην αρχιεροσύνη τους.

Δεν μου αρέσει να κάνω τον έξυπνο σε τρεις μητέρες του Έθνους, αλλά η ανεπάρκειά τους για καιρούς πολύ κρίσιμους είναι τόσο εξοργιστική, που θέλω να τις κάνω να ντραπούν. Ο Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος κάθισε το 1979 στο εδώλιο του κατηγορούμενου αρνούμενος να δώσει θρησκευτικό όρκο. Η σύγκρισή του με τα απερίγραπτα καραγκιοζιλίκια του ανόητου ναρκισσευόμενου και υπερτιμημένου Γλέζου, δείχνει τη διαφορά μεταξύ του αξιοπρεπή διανοούμενου αριστερού Δημοκράτη και του λαϊκιστή πολιτικάντη του ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ. Να τι έχει πει αυτός ο σοφός ακαδημαϊκός δάσκαλος, ΕΑΜίτης, Μακρονησιώτης, υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοκρατίας του παλιού ΣΥΝ: «Ο όρκος είναι ντροπή για την ανθρωπότητα, είναι επιστροφή στη μαγική νοοτροπία. … Στην ελληνική αρχαιότητα, ήδη, αλλά και από τότε, οι φιλοσοφημένοι άνθρωποι αντιδρούσαν. Έλεγαν για παράδειγμα,  ότι ένας, ονόματι Κλεινίας, με πυθαγόρεια μόρφωση, επροτίμησε να χάσει δίκη τριών ταλάντων, μεγάλου ποσού, παρά να ορκιστεί. Διότι θεωρούσε ότι ο όρκος είναι ανάξιος ανθρώπου λογικευμένου και μειωτικός της αξιοπρέπειας, κυρίως ο όρκος του μάρτυρος. Όταν το δικαστήριο –είναι σαν να λέει και λέει- στον μάρτυρα, ευυπόληπτο άνθρωπο που έρχεται να βοηθήσει τη Δικαιοσύνη, δεν σε πιστεύω ως ειλικρινή και για να σε αναγκάσω να πεις την αλήθεια, επισείω τον όρκο που συνδυάζεται με φόβο θεόθεν τιμωρίας.  Χρησιμοποιείται στην Ελλάδα το Ευαγγέλιο ως όργανο ορκωμοσίας. Με τον τρόπο αυτό,  γίνεται και βεβήλωση του Ευαγγελίου και είναι και απάτη.  …Ο Πατριάρχης Άνθιμος, το 1837 …γράφει: «Η Εκκλησία ημών, απαγορεύει τον όρκον. Εάν όμως κάποιος, πιεζόμενος αφορήτως υπό της κρατικής εξουσίας, και ορκισθεί, θα δεηθώμεν εις την ευσπλαχνίαν του Κυρίου, να τον συγχωρήσει..».

Να σημειώσω πως το παράδειγμα του Κλεινία του Ταραντίνου επικαλείται ως δείγμα ελληνικής αρετής, που προσομοιάζει με τη χριστιανική και ο Μέγας Βασίλειος («Προς τους νέους, πως να οφελούνται από τα Ελληνικά γράμματα»): «Τι έκανε ο Κλεινίας; Αν ορκιζόταν, θα γλίτωνε πρόστιμο τριών ταλάντων. Αλλά προτίμησε να πληρώσει αυτό το υπέρογκο ποσό για να μη πάρει όρκο, έστω κι αν ο όρκος θα ήταν αληθινός. Κι αυτό το έκανε, ίσως γιατί άκουσε την εντολή, που απαγορεύει τον όρκο». Ιδού λοιπόν ελληνοχριστιανικό πεδίο δόξης λαμπρό για τους ανελλήνιστους και φαρισαίους Ελληνοχριστιανούς της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, των ΑΝΕΞΕΛ, αλλά και για τους αριστερούς ψευτοευσεβείς θεατρίνους του είδους των Κουβέλη, Γλέζου ή Λιάνας Κανέλλη.  

Αυτοί οι βουλευτές που φοβούνται να δώσουν πολιτικό όρκο, μήπως και θυμώσουν οι μητροπολίτες Πειραιώς και Καλαβρύτων, «θα σκίσουν τα μνημόνια», θα συγκρουστούν με το ΔΝΤ, με τη «μαντάμ»(!) Μέρκελ και με τον «Ολαντρέου»(!!) και με συμπολεμιστές τους ΑΝΕΞΕΛ, υποστηρικτές των φυλακών ‘υψίστης ασφαλείας’, θα βγάλουν τη χώρα από το λάκκο των λεόντων; Ακούγεται αστείο. Γι’αυτό θέλω να θυμίσω, πολύ φιλικά, στις τρεις άτολμες, χλιαρές και σιωπηλές κυρίες, που δεν τολμούν να διακηρύξουν ούτε αυτά που ο χριστιανικός πολιτισμός, η μαρξιστική σκέψη και ο ευρωπαϊκός ουμανισμός θεωρούν αυτονόητα, πως: «Μπορείς να κοροϊδεύεις πολλούς για λίγο ή λίγους για πολύ, αλλά δεν μπορείς να κοροϊδεύεις πολλούς για πολύ».

This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, σκέψεις, Γράμμα από το Ληξούρι, Διακρίσεις (κάθε είδους), ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

22 απαντήσεις στο Τρεις άτολμες κυρίες του ΣΥΡΙΖΑ

  1. Ο/Η Red λέει:

    http://enosy.blogspot.gr/2012/06/blog-post_30.html
    Σάββατο, 30 Ιουνίου 2012

    Κακή αρχή για τον ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ

    Δεν περιμέναμε από τον Ν. Μπογιόπουλο και τους άλλους συντάκτες του ριζοσπάστη να μας ενημερώσουν ότι η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη ορκίστηκε με θρησκευτικό όρκο. Από την «ΑΥΓΗ» όμως και τα άλλα δημοσιογραφικά όργανα του ΣΥΡΙΖΑ έχουμε την απαίτηση να υπάρχει όχι μόνον ενημέρωση για το θέμα της ορκωμοσίας από 8 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με θρησκευτικό όρκο αλλά και κριτική για την στάση τους, η οποία έρχεται σαφώς σε αντίθεση με την θέση για τον διαχωρισμό του κράτους από την εκκλησία.

    Προφανώς οι βουλευτές έχουν κάθε δικαίωμα να πιστεύουν ό,τι και όπου θέλουν. Δεν έχουμε καμία απαίτηση από κανένα, και ούτε βέβαια από τους βουλευτές του ΕΚΜ, να είναι άθεοι. Το θέμα όμως του θρησκευτικού όρκου των βουλευτών, αφορά τον διαχωρισμό της εκκλησίας από το κράτος και όχι βέβαια τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των βουλευτών. Έχουμε λοιπόν την απαίτηση από τους βουλευτές της Αριστεράς να λειτουργούν με βάση της αρχές της. Και τα ζητήματα αρχών δεν είναι «λεπτομέρειες» και δευτερεύοντα ζητήματα που θεωρούνται ανάξια παρουσίας και σχολιασμού από τα ενημερωτικά μέσα της Αριστεράς.

    Το γεγονός ότι η βουλευτής Λιάνα Κανέλλη έδωσε θρησκευτικό όρκο δεν αποτελεί είδηση, αλλά παράδοση για το ΚΚΕ. Όμως είναι αξιοσημείωτη είδηση ότι ο Φώτης Κουβέλης, τώρα που ανέλαβε κυβερνητικές ευθύνες ενστερνίζεται και τον θρησκευτικό όρκο μαζί με άλλους 9 βουλευτές της ΔΗΜΑΡ. Από τον ΣΥΡΙΖΑ ακολούθησαν το δρόμο της Κανέλλη και του Κουβέλη, ο Μανώλης Γλέζος, ο Αλέξης Μητρόπουλος, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, η Σοφία Σακοράφα και ο Βαγγέλης Αποστόλου και οι Ζεϊμπέκ Χασάν Χουσεϊν & Καρά Γιουσούφ Μεμέτ Αϊχάν. Μας ξέφυγε άλλος ένας, αλλά δεν καταφέραμε να τον ανακαλύψουμε ακόμα…

    εικόνες από ορκωμοσίες στην βουλή:

    • Ο/Η ανανεωτίλλα λέει:

      άσε μας κουκλίτσα μου.
      τέτοιες ήσασταν οι ανανεωτριες πάντα, υστερικές κ κυρατσες.
      ναι ναι γιατι; μόνο εγώ ορκίστηκα; και η Κανελλη κυρία και η Κανέλλη
      οξω υστερω

    • Ο/Η ανανεωτίλλα λέει:

      φσσσστ ποοϊνγκ

  2. Ο/Η TILEGRAFITIS λέει:

    Πόσο δίκιο έχετε, αγαπητέ μου!

  3. Ο/Η Iερέας Χ λέει:

    Στώμεν καλώς!
    Ακούσωμεν των Αγίων Πατέρων. Λέγει ο θείος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. «Συ δε τον νόμον τον κωλύοντα ομνύναι, τούτον όρκον ποιείς; Ω, της ύβρεως! Ω, της παροινίας» (ήτοι, συμπεριφοράς του μέθυσου αγαπητοί Κουβέλη και Γλέζο). Είναι λέγει ο θείος πατήρ ως να θέλη τις να έχη σύμμαχον εις την σφαγήν τον νομοθέτην ο οποίος απαγορεύει τον φόνον. «Στένω και δακρύω και φρίττω επειδάν ίδω τινά πλησίον της τραπέζης ταύτης ελθόντα και τας χείρας θέντα και το Ευαγγέλιον αψάμενον και ομνύοντα».

    Και άλλοι πατέρες, ομιλούσιν αναλόγως κατά του θεομάχου όρκου.

  4. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=609783

    ΣΥΡΙΖΑ: «Παρών» στις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών

    • Ο/Η Po λέει:

      χαρακτηρίζω την… πολιτική αυτή θέση του ΣΥΡΙΖΑ του κώλου, αυτή είναι η θέση «νίπτω τα χείρας μου»
      συγγνώμη κ. του Κώλου για την αθέμιτη προσβολή του νικ σας.

  5. Ο/Η του κώλου λέει:

    Η Κανέλλη έχει διαψεύσει τη συγγένεια

    http://www.iefimerida.gr/node/56020#ixzz37EYbm514
    Η σύζυγος του Μιχαλολιάκου είναι ξαδέρφη της Κανέλλη – «Μικρές κάναμε παρέα»
    18.06.2012 15:07

    Αποκαλυπτική ήταν σε συνέντευξή της η Ελένη Ζαρούλια, η σύζυγος το Νίκου Μιχαλολιάκου και βουλευτής της Χρυσής Αυγής αφού είπε πως είναι μακρινή ξαδέρφη με τη βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη.

    Η βουλευτής της Χρυσής Αυγής μιλώντας στην εκπομπή «Μεσημεριανή Μελέτη» αποκάλυψε πως με την βουλευτή του ΚΚΕ είναι μακρινές ξαδέρφες και μικρές έκαναν υποχρεωτικά παρέα.

    αλλά οι δυό τους έχουν κάποιες κοινές υποκρισίες

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=15312

    18 Μαΐου 2012 15:07

    Κατερίνα Γκίκα

    Βουλή: δυό μέρες μόνο

    Την ώρα της τελετής έψελναν χαμηλόφωνα από τα έδρανα τους, η Λιάνα Kανέλη και η Eλένη Zαρούλια (Xρυσή Aυγή). Η τελευταία προέτρεψε μάλιστα τον σύζυγό της Nίκο Mιχαλολιάκο να πλησιάσει τον Αρχιεπίσκοπο και να ασπαστεί τον σταυρό.
    .

  6. Ο/Η eklag λέει:

    Δεν μπορείς να κοροϊδεύεις πολλούς για πολύ;
    χαχαχα!
    γελάσαμε και σήμερα!

  7. Ο/Η eklag λέει:

    ps
    Bεβαίως και μπορείς!
    όποιος έχει μαχαίρι τρώει καρπούζι!
    (οι Εβραίοι π.χ. δολοφονούν ανενόχλητοι στην Γάζα κι από δω παν’ κι άλλοι)

  8. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ

    Yπ’ αριθμ. 2601/1998 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) βάσει της οποίας έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να αρνηθεί να ορκισθεί εκείνος που επικαλείται κώλυμα για λόγους θρησκευτικής συνείδησης. Με την απόφαση αυτή δικαιώθηκε απόφοιτος του τμήματος Θεολογίας του παν/μίου Αθηνών ο οποίος προσέφυγε κατά της πράξεως του προέδρου του τμήματος που επέβαλλε υποχρεωτικά θρησκευτικό όρκο (καθομολόγηση). Ο απόφοιτος αρνήθηκε να ορκισθεί διότι ο όρκος είναι απαράδεκτος για το ορθόδοξο δόγμα το οποίο πρεσβεύει – και το ΣτΕ δέχτηκε την προσφυγή του και ακύρωσε τη πράξη του προέδρου του τμήματος.

  9. Ο/Η Ένας λέει:

    http://spithes.wordpress.com/2010/03/09/%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%AC%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C/

    Καλώ τους αναγνώστες σας να συγκρίνουν τη συμπεριφορά αυτών των κυράδων με ενός φαντάρου

    Ένας άθρησκος στο στρατό

    By Astron 20 Σχόλια

    Γράφω ά-θρησκος και όχι ά-θεος διότι σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και σε ζητήματα σχέσεων πολίτη-κράτους αυτό που έχει περισσότερη ουσία είναι το αν ανήκουμε σε κάποια συγκεκριμένη θρησκεία ή όχι. Όπως θα διαπιστώνετε κι απ’ τα υπόλοιπα άρθρα αυτού του ιστολογίου δεν έχω καμιά πίστη σε οτιδήποτε το “υπερφυσικό”, επομένως σύμφωνα με τους περισσότερους ορισμούς της έννοιας του “Θεού” είμαι ά-θεος. Ωστόσο στις επαφές μου με το ελληνικό κράτος προτιμώ να απαντώ με βάση αντικειμενικούς ορισμούς, όπως είναι αυτός της θρησκείας. Γι’ αυτό μου είναι πολύ εύκολο να απαντήσω ότι είμαι ά-θρησκος. Για να απαντήσω όμως στο ερώτημα εάν είμαι ά-θεος πρέπει αναγκαστικά να ζητήσω ορισμό του “θεού” όσο βέβαιο κι αν είναι ότι η έννοια του θεού που χρησιμοποιεί ο συνομιλητής μου είναι υπερφυσική.

    Εδώ και μερικούς μήνες κάνω τη θητεία μου στον ελληνικό στρατό. Έχω πολλά να γράψω σε επίπεδο ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γενικότερων εντυπώσεων απ’ το στρατό. Θα περιοριστώ όμως προς το παρόν στο ζήτημα της (α)θρησκείας, αποφεύγοντας αναφορές σε ονόματα και τοποθεσίες.

    Προτού καταταγώ στο στρατό, είχα λάβει την απόφαση να δηλώσω άθρησκος παρά τις αντίθετες συμβουλές πολλών γνωστών μου οι οποίοι μου έλεγαν ότι θα τα έβρισκα σκούρα. Έτσι, την πρώτη μέρα της κατάταξης που δίναμε τα στοιχεία μας, περίμενα να δω πότε θα με ρωτούσαν για το θρήσκευμα ώστε να σημειωθεί ότι είμαι άθρησκος. Εξεπλάγην όταν είδα ότι με είχαν καταχωρήσει ως χριστιανό ορθόδοξο. Επέστρεψα στο γραφείο που μας καταχωρούσαν και τους εξήγησα ότι αυτό ήταν λάθος διότι μου είχε καταχωρηθεί θρήσκευμα, ενώ εγώ δεν έχω. Ο στρατιώτης διέγραψε με στυλό στο θρήσκευμα και ετοιμαζόταν να γράψει “άθεος” όταν του είπα να γράψει είτε “χωρίς θρήσκευμα” είτε “άθρησκος”.

    Γενικά δε μπορώ να πω ότι είχα προβλήματα στο κέντρο στα ζητήματα της θρησκείας. Ίσως επειδή εκεί συγκεντρώνονται οι νεοσύλλεκτοι να είναι πιο συνηθισμένοι στη διαφορετικότητα. Μάλιστα υπήρχε ξεχωριστή ορκωμοσία τους τους “άθεους” και τους πιστούς “μη αναγνωρισμένων θρησκειών”. Η φράση “μη αναγνωρισμένες θρησκείες” μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε η απουσία των “αθρήσκων”. Είτε δε θα πιστεύεις σε τίποτα, είτε θα πιστεύεις σε κάποια θρησκεία. Το ενδεχόμενο να έχεις πίστη σε κάτι το υπερφυσικό αλλά να μην ανήκεις σε θρησκεία δεν υπάρχει για τον ελληνικό στρατό.

    Πρώτα, λοιπόν, ορκίζονται όλοι οι χριστιανοί, μετά οι μουσουλμάνοι (στη δική μου ορκωμοσία έτυχε να μην υπάρχει κανείς) και μετά οι “άθεοι” μαζί με τους πιστούς των “μη αναγνωρισμένων θρησκειών”. Τα λόγια του όρκου στην ουσία είναι ίδια, με μια βασική διαφορά στην αρχή. Οι χριστιανοί ορθόδοξοι ξεκινούν με τη φράση “Ορκίζομαι να…” με το δεξί χέρι υψωμένο και τα δάχτυλα σε σχηματισμό (αγίας) τριάδας όπως κατά την ορθόδοξη προσευχή. Οι άθεοι όμως ξεκινούν με τη φράση “Επικαλούμενος την τιμή και την υπόληψή μου, υπόσχομαι ότι θα…” Ένα τεράστιο μέρος της τελετής ορκωμοσίας αναλώνεται σε θρησκευτικούς (χριστιανικούς) ύμνους. Με πρόχειρους υπολογισμούς οι άθεοι ήταν περίπου 30 άτομα στους χίλιους περίπου που ορκίζονταν. Στην πραγματικότητα, όμως, από συζητήσεις με άλλους φαντάρους ήταν πολύ περισσότεροι οι άθρησκοι αλλά δεν ήθελαν να έχουν τη “στάμπα” του μη χριστιανού μήπως τους ακολουθήσει στην πολιτική ζωή τους.

    Την ταύτιση της α-θρησκείας με την α-θεΐα που προανέφερα τη συνάντησα πολλές φορές. Θυμάμαι ότι ένας αξιωματικός με ρώτησε ποιο είναι το θρήσκευμά μου όταν είδε ότι καθόμουν χώρια απ’ τους άλλους. Του είπα “δεν έχω θρήσκευμα”. Η απάντησή του ήταν “Α, δηλαδή άθεος”. Από εκεί και ύστερα στους περισσότερους στρατιωτικούς απαντούσα καταφατικά, αν και όποτε με έπαιρνε τόνιζα πως προτιμούσα τον χαρακτηρισμό του “αθρήσκου”.

    Όταν πήγα στην παραμεθόριο, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. Πριν μας πάρει συνέντευξη ο διοικητής είχα πληροφορηθεί ότι ήταν πολύ θρήσκος και ότι έκανε ερωτήσεις σχετικά με τα ζητήματα της θρησκείας. Για μια στιγμή αμφιταλαντεύτηκα ανάμεσα στο εάν θα ‘πρεπε να πω την αλήθεια ή να πω ψέματα, αλλά τελικά εφάρμοσα την αρχική μου απόφαση. Μια απ’ πρώτες ερωτήσεις του διοικητή, λοιπόν, ήταν “πιστεύεις σε Θεό;”
    -Εξαρτάται πως ορίζουμε τον Θεό, του απάντησα.
    -Τι εννοείς; Οι χριστιανοί πιστεύουν στο χριστιανικό Θεό, οι μουσουλμάνοι πιστεύουν στο δικό τους Θεό. Εσύ σε ποιον πιστεύεις;
    -Εγώ δεν πιστεύω σε ένα τέτοιο Θεό, προτιμώ να χρησιμοποιώ την έννοια αυτή περιγράφοντας το σύνολο της φύσης και των νόμων της.

    Σε αυτό το σημείο είχα κάνει ένα βήμα πίσω. Χρησιμοποίησα την “Σπινόζια” και “Αϊνστάινια” εκδοχή της έννοιας του “Θεού” η οποία είναι βέβαια άθρησκη και άθεη ως προς τους θρησκευτικούς Θεούς αφού ταυτίζει την έννοια της φύσης με το Θεό χωρίς καμιά υπερφυσική αναφορά. Εξακολουθεί όμως να δίνει κάποια αξία και κάποια χρησιμότητα στην λέξη “Θεός”, κάτι που στην πραγματικότητα δεν κάνω.
    Παρατήρησα ότι δε του άρεσε καθόλου η απάντησή μου. Είπα να γλυκάνω ακόμα περισσότερο την κατάσταση και συμπλήρωσα ότι μέσα απ’ την επιστήμη μου (τη Φυσική) ανακαλύπτουμε τον τρόπο που λειτουργεί το σύμπαν και επομένως είναι σα να διερευνούμε και το Θεό. Με ρώτησε ειρωνικά εάν βρήκα τελικά το Θεό απ’ αυτή τη διερεύνηση και του απάντησα “όχι…” Πήγα να συνεχίσω εξηγώντας του ότι είναι στην ανθρώπινη φύση αιώνια να μη σταματά ποτέ αυτή την αναζήτηση, να εξερευνά το σύμπαν και να πλουτίζει τη γνώση του αλλά με διέκοψε με μια ερώτησή του έδειξε ότι με λάθος άνθρωπο ήλπιζα να ανοίξω αυτή τη φιλοσοφική συζήτηση.
    -Δηλαδή δεν πας στην εκκλησία;
    -Όχι, δεν πάω…
    Η συμπεριφορά του από εκεί και μετά ήταν υπερβολικά ψυχρή και σε κάποιες περιπτώσεις σκληρή όταν του ανέφερα κάποια προσωπικά μου προβλήματα. Το γεγονός ότι με έβαλε στον χειρότερο λόχο ο οποίος είχε εντυπωσιακά λιγότερες εξόδους σε σχέση με τους άλλους (ενώ λόγω ειδικότητας ανήκα κανονικά αλλού), πιθανότατα είχε να κάνει με αυτές τις απόψεις μου…

    Άλλο ένα αξιοπρόσεκτο σημείο ήταν αυτό ενός χαμηλόβαθμου μόνιμου στελέχους που πριν τη συνέντευξη, όταν άκουσε ότι ήμουν άθεος από κάποιους άλλους φαντάρους, είπε “Μα οι άθεοι δεν πάνε στρατό. Δε γίνεται να είσαι άθεος και να είσαι στον ελληνικό στρατό.”
    Τί ωραία που θα ήταν αν ήταν έτσι τα πράγματα! Του εξήγησα βέβαια ότι στο κέντρο οι άθεοι ορκίζονται κανονικά με δικό τους όρκο και του έκανε ιδιαίτερη εντύπωση.

    Γενικά τα πράγματα στην παραμεθόριο ήταν πάρα πολύ πίσω σε ζητήματα ιδεών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γενικά γι’ αυτούς και κάποιους άλλους λόγους (υγείας) πέρασα πάρα πολύ δύσκολες στιγμές. Για αυτά όμως θα γράψω πιθανότατα όταν τελειώσω τη θητεία.

    Τώρα ευτυχώς έχω φύγει από εκεί καθώς εγκρίθηκε κατ’ εξαίρεση μετάθεσή μου για προσωπικούς λόγους υγείας.

    Κατά τ’ άλλα το blog αυτές τις ημέρες συμπληρώνει ένα χρόνο ζωής. Δυστυχώς λόγω στρατού δεν κατάφερα τους τελευταίους μήνες να γράφω συχνά. Ελπίζω να καταφέρω τώρα να γράφω πιο τακτικά.

  10. Ο/Η Όφη Σόφη λέει:

    Oλγα Γεροβασίλη βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Άρτας

    Ανακοίνωση, σχετικά με δημοσίευμα στα “ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ”

    Δελτίο τύπου 12-07-2014

    [….]
    κατέφυγαν στις «δοκιμασμένες» αήθεις τεχνικές της λασπολογίας, στην οποία εντάσσεται το έντεχνα ανακριβές, «γκρίζο» δημοσίευμα της εφημερίδας “ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ” της 05.07.2014, το οποίο αναπαράχθηκε πρόθυμα από αμφίβολης εγκυρότητας διαδικτυακούς ιστότοπους και από ορισμένα τοπικά μέσα.

    Πέρα απ’ την αυταπόδεικτη διάψευση των δύσοσμων συμπερασμάτων του δημοσιεύματος, που βρίσκονται στον αντίποδα των αρχών, των αξιών και της δημόσιας πολιτικής, κοινωνικής και επαγγελματικής διαδρομής και παρουσίας μας, πέρα απ’ την παρούσα αυτονόητη κατηγορηματική δημόσια διάψευση και αποδοκιμασία της παραποιημένης «αλήθειας» του, η απάντηση στα συκοφαντικά υπονοούμενaτου δημοσιεύματος, θα δοθεί τόσο μέσα από την θεσμικά αρμόδια επιτροπή της Βουλής, όσο και απ’ την Ελληνική δικαιοσύνη στην οποία θα προσφύγω.

    Η ηθική δικαίωση της συκοφαντικής απαξίωσης των προσωπικοτήτων, η αποκατάσταση της βλάβης που επιχειρείται με το δημοσίευμα και την αναπαραγωγή του, θα διεκδικηθεί -απ’ όλους τους υπεύθυνους- μέσα από τη νόμιμη διαφανή οδό, που ήδη μελετάνε οι νομικοί μου σύμβουλοι και θα διατεθεί υπέρ του Σωματείου Βάσης Ανέργων & Επισφαλώς Εργαζομένων Άρτας.

    Άρτα, 11 Ιουλίου 2014

    Όλγα Γεροβασίλη

    Βουλευτής Άρτας

    http://www.parapolitika.gr/parapolitikablog/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1/%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%B6%CE%B1-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CE%BD-%CE%B5%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BF%CE%BB%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BB%CE%B7

    «Γκρίζα» σημεία στο πόθεν έσχες της Όλγας Γεροβασίλη!

    Οι αδήλωτες καταθέσεις του συζύγου καίνε τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ

    Του Γιώργου Λυκουρέντζου

    Μπλεξίματα με την τακτική Δικαιοσύνη… από σπόντα κινδυνεύει να έχει σύντομα η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ολγα Γεροβασίλη, καθώς, όπως αποκαλύπτουν σήμερα τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», στη Βουλή βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες ένας ογκώδης φάκελος με καταγγελία κατά του συζύγου της, υπαλλήλου της Πολεοδομίας Αρτας, για χρηματισμό και παράνομο πλουτισμό.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Είναι απολύτως βέβαιο και θα αποδειχθεί πως είναι ανακριβείς οι καταγγελίες.
      Η κυρία Όλγα Γεροβασίλη του ΣΥΡΙΖΑ είναι ευσεβής:

      http://www.preveza-info.gr/node.php?id=17134
      ΔΗΛΩΣΗ ΟΛΓΑΣ ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ Εκφράζω τη θλίψη μου για την εκδημία του Μητροπολίτη Ιωαννίνων Θεόκλητου. Ο Μητροπολίτης Θεόκλητος υπήρξε ισχυρή προσωπικότητα στον χώρο της Εκκλησίας και η συνεισφορά του μπλα μπλα μπλα ….σημ.Λασκ. ο μακαρίτης απολάμβανε τη γενική εκτίμηση, όπως:
      Eθνική Τράπεζα: Παραιτήθηκε από το ΔΣ ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος

      16/4/2013 – Πηγή: BankWars

      Την υποβληθείσα παραίτηση του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ιωαννίνων κ.κ. Θεόκλητου απεδέχθη το Διοικητικό Συμβούλιο της Εθνικής Τράπεζας, κατά τη συνεδρίασή του.
      Το Διοικητικό Συμβούλιο ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο για την πολυετή γόνιμη προσφορά του στην Τράπεζα και του ευχήθηκε υγεία και επιτυχή συνέχιση των προσπαθειών του και της προσφοράς του.
      ____________

      Ωσαύτως:

      http://www.epirusportal.gr/stin-mitropoli-artis-i-olga-gerovasili/#
      Στην Μητρόπολη Άρτης η Όλγα Γεροβασίλη
      May 14, 2014
      _____________

      Γνωρίζω πως ο ΣΥΡΙΖΑ δια του κ.Τσίπρα έχει εκδηλώσει πολλάκις την εμπιστοσύνη του στη Δικαιοσύνη και δια του κ.Γλέζου υοστηρίζει τις μισθολογικές απαιτήσεις των δικαστών, έχει δε κλείσει τα αυτιά του σε κάθε συκοφαντία κατά δικαστή. Όμως μέχρι να ομιλήσει η αδέκαστη Δικαιοσύνη, ελπίζω εκτός από μηνύσεις, αγωγές κλπ η κυρία Γεροβασίλη να γίνει και λίγο πιο σαφής και συγκεκριμένη στις απαντήσεις της πάνω σε συγκεκριμένες καταγγελίες:……….

      …………………Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από την εν λόγω επιτροπή, ο πρώτος έλεγχος των ορκωτών λογιστών αποκάλυψε θολά στοιχεία, τα οποία χρήζουν διερεύνησης. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το ότι, παρά το γεγονός πως στον φάκελο βρίσκεται έγγραφο της Τράπεζας Πειραιώς στο οποίο καταγράφονται τραπεζικοί λογαριασμοί του κ. Παππά, στη δήλωση περιουσιακής κατάστασης της κ. Γεροβασίλη και του ιδίου, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή, οι συγκεκριμένοι λογαριασμοί δεν έχουν δηλωθεί. Παράλληλα, πολλές απορίες έχει προκαλέσει στα μέλη της επιτροπής ότι, αν και από τα στοιχεία φαίνεται πως στον κ. Παππά εγκρίθηκαν το 2008 δύο δάνεια από την Τράπεζα Πειραιώς (στεγαστικό 230.000 ευρώ και επαγγελματικής στέγης 150.000 ευρώ), ελάχιστα ποσά έχουν εκταμιευθεί. Η Βουλή μάλιστα σκοπεύει να ζητήσει περαιτέρω διευκρινίσεις για το αν ισχύει πληροφορία με βάση την οποία η κυρία Γεροβασίλη μετέχει σε εταιρεία η οποία δεν έχει δηλωθεί στο «πόθεν έσχες» της.

      Σύμφωνα πάντως με την τελευταία δήλωση περιουσιακής κατάστασης της κυρίας Γεροβασίλη, που δόθηκε στη δημοσιότητα από τη Βουλή, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ –ιατρός-ακτινολόγος στο επάγγελμα- φαίνεται πως είναι αυτή που φέρνει τα λεφτά στο σπίτι. Σύμφωνα με τη δική της δήλωση, η κυρία Γεροβασίλη εμφάνισε εισοδήματα ύψους 315.087 ευρώ το 2010, 66.196 ευρώ το 2011 και 107.447 το 2012. Αντίστοιχα, ο σύζυγός της δήλωσε εισοδήματα 22.574 ευρώ το 2010, 17.489 ευρώ το 2011 και 23.427 το 2012. Στα μέλη της επιτροπής πάντως έχει προκαλέσει εντύπωση το γεγονός ότι, παρά τα υψηλότατα εισοδήματά της ως επιτυχημένης ιατρού, οι καταθέσεις της είναι μόλις 9.368 ευρώ σε μία και μόνο τράπεζα. Αντιθέτως, ο σύζυγός της δεν φαίνεται να διαθέτει κανέναν τραπεζικό λογαριασμό, παρά τα αντίθετα που αποκαλύπτει το έγγραφο της Τράπεζας Πειραιώς.

      Ολα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει αρκετά από τα μέλη της Επιτροπής Ελέγχου «Πόθεν Εσχες» της Βουλής στο να έχουν σχεδόν αποφασίσει πως η υπόθεση θα πρέπει να διαβιβαστεί στον εισαγγελέα και στην τακτική Δικαιοσύνη για περαιτέρω έλεγχο.

      http://epirusgate.blogspot.gr/2014/07/blog-post_4290.html

      Ανακοίνωση της Όλγας Γεροβασίλη σχετικά με δημοσιεύματα

      Σήμερα, σε ολόκληρη την Ελλάδα, φουντώνει το κίνημα εναντίον του σταδιακού ξεπουλήματος των δημόσιων χώρων και αγαθών, φουντώνει η αγανάκτηση και η αποδοκιμασία του λαού μας για τη συγκυβέρνηση της λιτότητας και της ύφεσης. Στην Ήπειρο, στις πρόσφατες περιφερειακές εκλογές και πολύ περισσότερο στις ευρωεκλογές, αποτυπώθηκε ένα καινούριο πολιτικό σκηνικό, που κλόνισε βεβαιότητες και σχεδιασμούς. Κάθε μέρα που περνάει, οι συμπολίτες μας σπρώχνουν όλο και ψηλότερα τον ΣΥΡΙΖΑ και διαμορφώνουν ένα πλατύ κοινωνικό και πολιτικό μέτωπο ανατροπής της συγκυβέρνησης των αντιλαϊκών πολιτικών, αποδυναμώνοντας ταυτόχρονα τους κατά τόπους εκφραστές και υποστηρικτές της. Η επιταχυνόμενη κοινωνική γείωση του ΣΥΡΙΖΑ και η ραγδαία εμπέδωση στην Ελληνική κοινωνία των αρχών και των αξιών της αριστεράς είναι φανερό πως έχει πανικοβάλλει σκοτεινούς κατεστημένους κύκλους πολιτικών, επιχειρηματικών και οικονομικών συμφερόντων, οι οποίοι γνωρίζουν καλά πως δίνουν τον ύστατο αγώνα επιβίωσής τους. Και γνωρίζουν, εξίσου καλά, πως έχω σταθεί αγωνιστικά και αποφασιστικά απέναντί τους, τόσο στην
      επαγγελματική μου διαδρομή, ως μαχόμενη αυτοαπασχολούμενη γιατρός, όσο και στην πολιτική μου διαδρομή, ως υποψήφια Δήμαρχος και Δημοτική Σύμβουλος Αρταίων, ως υποψήφια Περιφερειάρχης Ηπείρου και φυσικά ως Βουλευτής Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ. Σ’ αυτό το πλαίσιο κατέφυγαν στις «δοκιμασμένες» αήθεις……..
      το υπόλοιπο υπάρχει στο σχόλιο της Όφης Σόφης και εδώ
      http://epirusgate.blogspot.gr/2014/07/blog-post_4290.html

  11. Ο/Η Vegan Yorgos λέει:

    Συμφωνώ πλήρως με το άρθρο!
    Μόνο μια μικρή, ορθογραφική παρατήρηση: η λέξη «ανεξιθρησκία» δεν γράφεται με «ει» 😉

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Ευχαριστώ και για τη διόρθωση.
      Η θρησκεία γράφεται με ει γιατί προέρχεται από το θρησκεύω.
      Η ανεξιθρησκία με ι γιατί δεν πηγάζει από το ρήμα.
      Θα το διορθώσω.

  12. Παράθεμα: Τρεις άτολμες κυρίες του ΣΥΡΙΖΑ | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | crockorozistas

  13. Ο/Η Πατρινός λέει:

    http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/284169

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης εξέφρασε τη διαφωνία του με το θρησκευτικό τελετουργικό ορκωμοσίας και διαχώρισε τη θέση. Μάλιστα τόσο ο νέος Δήμαρχος όσο και οι κ.κ. Κώστας Σπαρτινός και Χρήστος Πατούχας δεν σήκωσαν το χέρι τους κι επέλεξαν πολιτικό όρκος.

    Στην αρχή της τελετής ορκωμοσίας, ο κ. Πελετίδης, δήλωσε αναφορικά με τον όρκο:

    «Έχοντας υπόψη την διαδικασία που προβλέπεται από τη νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία δεν ορίζεται συγκεκριμένο τελετουργικό για την ορκωμοσία των αιρετών, σας γνωρίζουμε πως δεν συμφωνούμε με την διαδικασία τέλεσης θρησκευτικού όρκου, γιατί αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντίφαση με μια καθαρά πολιτική πράξη, όπως είναι η ορκωμοσία των αιρετών εκπροσώπων του λαού, πράξη που δεν έχει καμία σχέση με τις πεποιθήσεις και τον ασπασμό οποιασδήποτε θρησκείας, διαδικασία που αποτελεί μια καθαρά συνειδησιακή υπόθεση.

    Και ζητάμε εκ μέρους των εκλεγμένων με την παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση Πάτρας» σε όλα τα όργανα του Δήμου Πατρέων, να προστεθεί στο πρακτικό ορκωμοσίας η ακόλουθη δήλωση: «Δηλώνουμε στην τιμή και στη συνείδησή μας να είμαστε πιστοί στην πατρίδα, να εκπληρώνουμε τίμια και ευσυνείδητα τα καθήκοντά μας και να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα του λαού».

  14. Ο/Η Red λέει:

    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2014/08/blog-post_486.html

    Δήλωση Πολιτικής Ορκωμοσίας του Δημήτρη Δεσύλλα

    Από ΒΑΘΥ , Τρίτη, 26 Αυγούστου 2014 | 1:07 π.μ.

    ΔΗΛΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑΣ
    του Περιφερειακού Συμβούλου ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΕΣΥΛΛΑ

    (Με βάση το άρθρο 154 του Ν. 3852/2010)

    Ορκίζομαι στην τιμή και τη συνείδησή μου, κατά την άσκηση των καθηκόντων μου, να είμαι πιστός στην Πατρίδα και στο Σύνταγμα, υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα των εργαζομένων, Ελλήνων και Μεταναστών και αγωνιζόμενος για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – Καλλικράτη – κεφαλαίου, για μια νέα κοινωνία, χωρίς εκμετάλλευση και καταπίεση, σοσιαλιστική και σύγχρονα κομμουνιστική.

    Πάτρα, 25/8/2014

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΕΣΥΛΛΑΣ

    Περιφερειακός Σύμβουλος της

    «ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ – ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ»

  15. Ο/Η Θεολογος λέει:

    Δούρου, Παφίλης, Τζήμερος, Γιαννακάκη, πολιτικό όρκο, Παναγιώταρος, Χαϊκάλης, Κουμουτσάκος, Σγουρός, θρησκευτικό (εγώ δε λέγω υμίν μη ομόσαι ολως).

  16. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ο Συνταγματολόγος Μανιτάκης και ο τ.πρόεδρος του ΔΣΑ Ρουπακιώτης, έδωσαν χτες θρησκευτικό όρκο:

    http://booksjournal.gr/blog/item/1351-sos,-ρατσισμός-μερικές-περιπτώσεις
    Γράφτηκε από τον Παναγιώτη Δημητρά

    17 Αυγούστου 2015
    SOS, ρατσισμός: μερικές περιπτώσεις
    ……………………………
    Μη συμμόρφωση με καταδίκες από ΕΔΔΑ για θρησκευτικό όρκο

    Στις 2 Οκτωβρίου 2014, το ΕΔΔΑ καταδίκασε για πέμπτη φορά την Ελλάδα για παραβίαση των άρθρων 9 και 13 της ΕΣΔΑ λόγω υποχρέωσης αποκάλυψης θρησκευτικών πεποιθήσεων κατά την διαδικασία ορκοδοσίας. Οι πέντε αποφάσεις εκδόθηκαν επί των προσφυγών Αλεξανδρίδης κατά Ελλάδας (21 Φεβρουαρίου 2008) και Δημητράς και άλλοι κατά Ελλάδας (3 Ιουνίου 2010, 3 Νοεμβρίου 2011, 8 Ιανουαρίου 2013 και 2 Οκτωβρίου 2014).

    Με την απόφαση της 2 Οκτωβρίου 2014, επιδικαζόταν αποζημίωση 500 ευρώ καταβλητέα μέχρι τις 2 Απριλίου 2015 στο λογαριασμό της ΜΚΟ ΕΤΕΠΕ/ΕΠΣΕ. Η αποζημίωση αυτή δεν έχει καταβληθεί μέχρι σήμερα. Παρακαλούμε να σχηματισθεί δικογραφία σε βάρος των υπευθύνων της Διεύθυνσης Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών και παντός άλλου υπευθύνου για τη μη έγκαιρη καταβολή της αποζημίωσης η οποία δημιουργεί υποχρέωση καταβολής τόκων και επίσης εκθέτει την Ελλάδα διεθνώς, καθώς η μη εκτέλεση θα αναφερθεί στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης που παρακολουθεί τη συμμόρφωση των χωρών-μελών με τις αποφάσεις του ΕΔΔΑ.

    Σημαντικότερο όμως είναι η μη συμμόρφωση των δικαστικών και άλλων αρχών με την απόφαση παρά την αλλαγή της νομοθεσίας από τις 2 Απριλίου 2012 (Ν 4055/2012) με την κατάργηση της καταγραφής του θρησκεύματος μεταξύ των στοιχείων ταυτότητας μαρτύρων, κατηγορουμένων και συλλαμβανόμενων και την παροχή επιλογής μεταξύ πολιτικού και θρησκευτικού όρκου. Όπως σωστά ανέφερε η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ) μετά από εισήγηση του τότε Προέδρου της και νυν Γενικού Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κωστή Παπαϊωάννου, στις 5 Δεκεμβρίου 2013: «Παρατηρείται συχνά το φαινόμενο οι δικαστές της έδρας να μη δίνουν στο μάρτυρα τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ θρησκευτικού ή πολιτικού όρκου, αλλά να του ζητάνε να ορκιστεί στο Ευαγγέλιο με αποτέλεσμα να πρέπει ο ίδιος ο μάρτυρας να ζητήσει να δώσει τον πολιτικό όρκο, ενισχύοντας έτσι ακόμα περισσότερο την πεποίθηση ότι δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος… Είναι κοινή παραδοχή ότι, στη δικαστηριακή πρακτική, σπάνια εφαρμόζονται οι διατάξεις περί εναλλακτικής ορκοδοσίας του άρθρου 218 ΚΠΔ, καθότι δεν παρατηρείται συχνά το φαινόμενο ο δικαστής της έδρας να ρωτά, ως οφείλει, το μάρτυρα, πριν εξεταστεί στο ακροατήριο, αν προτιμά να δώσει θρησκευτικό ή πολιτικό όρκο.»[2]

    Έχουμε αρχειοθετήσει εκατοντάδες καταθέσεις/εξηγήσεις/απολογίες/συλλήψεις στις οποίες παραβιάζεται η τροποποιηθείσα νομοθεσία με καταγραφή του θρησκεύματος (συχνά λανθασμένου ως Ορθοδόξου Χριστιανού για άτομα όπως πολλοί από τους προσφεύγοντες στο ΕΔΔΑ που είναι άθεοι/ες) και αναφορά στο θρησκευτικό όρκο και διαγραφή του για χειρόγραφη αντικατάσταση με πολιτικό όρκο μετά από δήλωση των εμπλεκόμενων ατόμων. Μεγάλο μέρος από αυτές αφορούν στελέχη του ΕΠΣΕ. Υποβάλλεται η παράκληση να σχηματίσετε δικογραφία για αυτές τις κατά συρροή παραβιάσεις της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων, παραβάσεις καθήκοντος και τυχόν άλλα αδικήματα από τις 2 Απριλίου 2012 μέχρι σήμερα.
    ……………………….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s