The Athens Review of Books (53ο τεύχος)

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΤΟ 53ο ΤΕΥΧΟΣ (ΙΟΥΛΙΟΥ-ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ) ΤΗΣ ARB

ARB_53_cover-Web

κλικ για μεγέθυνση

Στον Γιώργο Σεφέρη είναι αφιερωμένο το τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου της Athens Review of Books. Ο Ευριπίδης Γαραντούδης γράφει για την χρηστική νέα έκδοση των Ποιημάτων με επιμελητή τον Δημήτρη Δασκαλόπουλο, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τον Ίκαρο. Ο Αντώνης Δρακόπουλος γράφει για τον ελληνικό μοντερνισμό και τη βαριά σκιά του Σεφέρη, ενώ ο Γιώργος Γαννουλόπουλος γράφει για την αντιμετώπιση του Κοραή από τον Σεφέρη.

• Μια πολυσήμαντη συνέντευξη του Τζορτζ Σόρος στον ανταποκριτή του Spiegel στην Ουάσινγκτον Γκρέγκορ Πέτερ Σμιτς για το μέλλον της Ευρώπης. Παράλληλα, ο Χρήστος Ροζάκης γράφει για την ευρωπαϊκή κρίση και πώς θα ξεπεραστεί.

• Ο Αθ. Χ. Παπανδρόπουλος γράφει για τον οικονομικό φετιχισμό και τους μύθους του, παρουσιάζοντας το σημαντικό έργο «Τα οικονομικά του Καλού και του Κακού» του Τομάς Σεντλάτσεκ, τσέχου οικονομολόγου και συμβούλου του αείμνηστου προέδρου Βάτσλαβ Χάβελ.

• Ο Μιχάλης Μητσόπουλος γράφει για τα αποτυχημένα έθνη με αφορμή το έργο των Ντάρον Ατζέμογλου και Τζέιμς Ρόμπινσον και τεκμηριώνει την άποψη ότι η Ελλάδα δεν είναι τελικά μοναδική περίπτωση!

• Ο Χ.Ε. Μαραβέλιας γράφει για τα δυο συναρπαστικά δοκίμια της Ήντιθ Ουώργον «Η διαστροφή της ανάγνωσης» και του Α. Σοπενχάουερ «Περί ανάγνωσης και βιβλίων: η τέχνη της αποχής από την ανάγνωση».

• Στο κλασικό πλέον έργο του Σαούλ Φριντλέντλερ «Η ναζιστική Γερμανία και οι Εβραίοι» είναι αφιερωμένα τα άρθρα του Πέτρου Μαρτινίδη (Αποτρόπαιος ανορθολογισμός) και Ιωάννη Δ. Στεφανίδη (Φονικές διακρίσεις: Από την προάσπιση της «Λαϊκής Κοινότητας» στο Άουσβιτς). Ενώ το άρθρο της Άννας Φραγκουδάκη «Η σχέση του αντισημιτισμού και του ρατσισμού με την ελληνική εθνική ταυτότητα» είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα μας.

• Ο Νικήτας Σινιόσογλου  γράφει περί αβεβαιότητας, δόγματος και επιστήμης.

• Ο Δημήτρης Δημηρούλης γράφει για τη Βιοτεχνία Καβάφη (Μέρος Β΄)

• Ο Ηρακλής Μήλλας γράφει για την Ογιά Μπαϊντάρ και τους αντιφρονούντες της τουρκικής λογοτεχνίας.

Ο Ιακώβ Σιμπή μεταφράζει το ποίημα “Λιλίθ” του Πρίμο Λέβι. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα μας.

• Διάλογος για το επικοινωνιακό φαινόμενο Κική Δημουλά: Μαρία Παπαδήμα – Ευριπίδης Γαραντούδης.

Το τεύχος επίσης περιέχει ένα αφιέρωμα στον Γιώργο Θεοτοκά:

Θάνος Βερέμης, Λογοτέχνης ή πολιτικός;

Ευάνθης Χατζηβασιλείου, Αναγνώσεις της «Αργώς»

Νίκος Μαραντζίδης, Το Δημοκρατικό Κέντρο και ο αγώνας ενάντια στα άκρα

Περικλής Σ. Βαλλιάνος, Διαβάζοντας τον Γ. Θεοτοκά σήμερα.

Σχέδιο εξωφύλλου: Ο Γιώργος Σεφέρης από τον Κωνσταντίνο Παπαμιχαλόπουλο

Advertisements
This entry was posted in βιβλία/ανάγνωση. Bookmark the permalink.

2 Responses to The Athens Review of Books (53ο τεύχος)

  1. Ο/Η eklag λέει:

    Κατά τις θερινές μας διακοπές θα αναγνώσουμε » Την τέχνη της αποχής από την ανάγνωση»
    μήπως και καταλάβουμε πώς οι ποιητές μετατρέπονται σε εκδότες και οι εκδότες σε μπακάληδες
    που εκδίδουν με το αζημίωτο οτιδήποτε τους προσφερθεί,αρκεί το ποσό να προκαταβάλλεται
    και εν συνεχεία θα σκεφτούμε πολύ σοβαρά αν θα αναγνώσουμε οτιδήποτε άλλο.

  2. Στό τέυχος αυτό υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα θέματα. Ευκαιρία είναι νά ξαναδώ τόν Σεφέρη μετά από κάποια χρόνια όταν τόν πρωτοδιάβαζα στά Αγγλικά, τότες που αναζητώντας τίς ρίζες μου ζώντας στήν Αγγλία, εξοικειώθηκα μέ τήν αρχαία Ελληνική γραμματεία, Ομηρος, τραγικοί ποιητές, φιλοσοφία, κ.λ.π. καί νεότερη Καβάφης Καζαντζάκις κ.λ.π. διαβάζοντάς τους στήν Αγγλική γλώσσα. Πρέπει νά ομολογήσω πως οί Βρετανοί είναι αληθινοί ποιητές όταν μεταφράζουν λογοτεχνήματα. Ακόμη καί τώρα ηχούν στ’ αυτιά μου ασύλληπτης ομορφιάς φράσεις από τόν Ομηρο που τόν διάβαζα αχόρταγα. Καβάφης, Σεφέρης, από τό σπίτι τού τελευταίου, τού οποίου όταν ζούσε στό Λονδίνο, περνούαα κάθε ημέρα καί βλέπωντας τήν πλακέτα στόν τοίχο ένιωθα σάν κάτι νά μού γνέφει, κάτι από πολύ μακρυά, κάτι πολύ οικίο. Ενδιαφέρον παρούσιάζει τό βιβλίο τού Τόμας Σεντλάτσεκ, Δυσεύρετο, δέν τό βρίσκω ούτε στά Ελληνικά, ούτε στά Αγγλικά. Θά τό βρώ….. Εχει βέβαια ενδιαφέρον η προσέγκισή τόυ στό θέμα οικονομικά, τά οποία πρέπει νά ομολογήσω απεχθάνομαι, καί απεχθάνομαι τούς άψυχους αριθμούς τά τραπεζικά προγράμματα, τά επιτόκια καί παρατόκια, τήν οικονομική ανάπτυξη η οποία μού φαντάζει εφιάλτης, κ.λ.π. Δυό τρεία παραγματάκια στά οποία ο Σεντλάτσεκ αναφέρεται μέ ενδιαφέρουν καί κρατώ τήν αναφορά του στήν απληστία, καί μιά ναφορά στόν ποιητή καί δικηγόρο. Ο δικηγόρος μού είναι αντιπαθής, αλλά δέν ξέρω ακόμη τί εννοεί μέ τόν ποιητή. Βλέπει τόν ποιητή όπως εγώ τόν βλέπω? Αναζητά τήν συνεργασία του ψυχρού αλλά οργανωμένου δικηγόρου ο οποίος καλείται νά βάλει σέ χειροπιαστή καί πραγματική σειρά τήν θέα καί τό όραμα τού ποιητή γιά ένα πολύ απάνθωπο καί άδικο μέρος τής ζωής μας σάν κοινωνία αυτο τής οικονομίας? Δέν ξέρω άν βλέπω πράγματα που εγώ θά ήθελα νά δώ. Επιθυμώ νά διαβάσω τό βιβλιο καί από κει΄καί πέρα βλέπω καί κατανοώ. Εκείνο που δέν μού αρέσει στόν κύριο Σεντλάτσεκ είναι η αναφορά του σέ βιβλικές ιστορίες καί μύθους. Καθ’΄οτι αντιβιβλικός καί αντιχριστιανικός εγώ, βρίσκω τήν χρήση καί αναφορά του στήν βίβλο καί στόν Αδάμ καί Εύα μή αναγκαίες καί μή σωστές. Μέχρι τώρα πίστευα όπως όλοι όσοι περιγράφουν τόν μύθο τού Αδάμ καί Εύας καί την περίπτωση τού μήλου από τό δένδρο τής γνώσης, έτσι απόκαλείται γενικά, πως οί πρωτόπλαστοι έφαγαν από τό δένρο τής γνώσης γιά εξισωθούν μέ τόν τόν παντογνώστη θεό. Ο Σεντλάτσεκ αναφέρεται σέ αυτό ως δένδρο τής απληστίας. Αν έτσι είνα καί δέν κάνω λάθος, ε, δέν συμφωνώ. Διαβλέπω, μιά χριστιανική ανατροφή τού συγγραφέα κάτι που λειτουργέι αποθητικά επάνω μου αλλά θά τό αντιπαρέλθω όσπου νά δώ τήν ουσία τού βιβλίου του «Τά οικονομικά τού καλού καί τού κακού». Ενδιαφέρον!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s