Το «Ποτάμι» και οι φυλακές υψίστης ασφάλειας

Τι εκφράζουν οι ψηφοφόροι του πλύντη του Φαρμακονησιού

potami1.7.14

Ferdinand Ruscheweyh: ‘Ο Φάουστ επισκέπτεται τη Γκρέτχεν (Μαργαρίτα) στη φυλακή’-1816 (Harvard Art Museum)

Τι είναι ο Σταύρος Θεοδωράκης; Ένας τρίχας. Αυτό φαίνεται από μια ώρα μακριά. Ασφαλώς ούτε ο πρώτος είναι ούτε ο τελευταίος. Τρίχας είναι και ο θαυμαστής του Αρχιεπισκόπου Αλέξιος, τρίχας και ο ευσεβής Φώτιος (υποψήφιος Πρόεδρος κλπ). Για τους Σαμαρά και Βενιζέλο έχω πολύ χειρότερη γνώμη, τρισχειρότερη για τον Καμμένο, όσο για τον κακοσχηματισμένο Άριο με την υστερική φωνή,   απόγονο λέει του Μεγαλέξανδρου (ή του Ιμπραήμ πριν από τη μάχη της Βέργας;), καλύτερα να μην τον σχολιάσω.

Όποιος δεν έχει τίποτα να πει καταφεύγει στις εντυπώσεις. Ο επιτηδευμένα χειρονομών εστιάτωρ με το φοιτητικό σακίδιο έκανε το συνέδριό του στο Λαύριο, σημαδιακό λέει το μέρος, τάχα του και δήθεν του, κάπου κοντά στην Ψαραγορά που γυρίστηκε κάποια ταινία με τη Βουγιουκλάκη. Η ανεργία, η φτώχια, η προσφυγιά, η εγκατάλειψη, ο μαρασμός ήταν δίπλα του, αλλά αυτός έπαιξε το χαβά του εικονολήπτη. Εκεί μαζεύτηκαν τα στελέχη του, ότι πιο μεταμοντέρνο διαθέτουν οι πολιτικοί θίασοι από τη ΝΔ μέχρι το ΣΥΡΙΖΑ, φιλόδοξοι νέοι με κάποιο μεταπτυχιακό, μικροεπιχειρηματίες με άποψη,  πολιτικοί που κουράστηκαν να περιηγούνται μεταξύ Mega-Ant1, ΣΥΝ-ΔΗΜΑΡ και Ελιάς-ΠΑΣΟΚ-Δράσης, αρθογράφοι, δημοσιογράφοι, αθλητικογράφοι, σχολιογράφοι, μέτριοι επιστήμονες, «συγγραφείς», φιλόδοξοι νέοι και γενικά άνθρωποι που χαϊδεύουν τους πιο «τοπ» μικροαστούς, αναπαράγοντας όλων των λογιών τις κοινοτοπίες τους. Όχι πως δεν υπάρχουν μεταξύ τους και πολλοί αξιόλογοι για τα νεοελληνικά μέτρα άνθρωποι, ίσως ο Γραμματικάκης για παράδειγμα, όμως ούτε ένας τους δεν φιλοτιμήθηκε να καυτηριάσει την υποκρισία του αρχηγού, που δεν μπόρεσε να ανεχθεί έναν φιλελεύθερο διανοούμενο, που καταδίκασε την επικερδή και αφορολόγητη μεσαιωνική θεομπαιξία του ‘Αγίου Φωτός’, η οποία επιχορηγείται από το χρεοκοπημένο πελατειακό κράτος. Πετάμε κάπου στο πρόγραμμα ένα χωρισμό Κράτους-Εκκλησίας και μετά τον στέλνουμε στις ελληνικές καλένδες, καληώρα όπως ο Αλέξης. ‘Δε ντρέπονται για να ντραπώ’, που θα ’λεγε κι ο ποιητής.

Στην  «Εφημερίδα των Συντακτών» (Ν.Σβέρκος, 30-6) διάβασα πως απάντησαν οι «εκλεγμένοι» σύνεδροι σε ένα γενικά μάλλον πονηρό ερωτηματολόγιο προς ανυποψίαστους, που ανέσυρε από το τσουβάλι των μεταπολιτευτικών «εκσυγχρονιστικών» πολιτικαντισμών σχεδόν κάθε εφεδρικό εφεύρημα π.χ. «μη κρατικά Πανεπιστήμια από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς», τουτέστιν ιδιωτικά Πανεπιστήμια επιχειρηματικών ομίλων με κρατική επιχορήγηση. Τα ξέρουμε αυτά, τα έλεγε και ο ΓΑΠ των ανεξερεύνητων μυστικών κονδυλίων και του ξεχασμένου, ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, C4I, κλπ κλπ. Στο ερώτημα αν θέλουν φυλακές υψηλής ασφαλείας, το ποσοστό της απάντησης των παραποτάμιων νεωτεριστών της πλάκας θα το ζήλευαν και οι ψηφοφόροι του σύμμαχου του κ.Τσίπρα (οι «Ψεκασμένοι-Αγανακτισμένοι-Εξαρτημένοι Έλληνες-Πελάτες»): 92% δήλωσαν «Μάλλον συμφωνώ». Εκδηλώθηκαν λοιπόν (ή ξεβρακώθηκαν τόσο αναπάντεχα;) οι μεταμοντέρνοι, αυτοί που ο ΣΥΡΙΖΑ τους πέφτει στενός ή ακραίος και ντρέπονται οι δόλιοι να ψηφίσουνε Φανούρη-Φώτη ή Βαγγέλα. Μερικοί από δαύτους ζαλίστηκαν να τρέχουν πέρα δώθε, ΔΗΜΑΡ-Ελιά-58-ΠΑΣΟΚ, σαν μια μπίλια του καζίνο που δεν ξέρει ποια είναι η καλύτερη τρύπα για να χωθεί. Για να μην αδικήσω όμως κανέναν να επισημάνω πως στην πολύ καίρια ερώτηση, που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τολμάει ούτε να ψελλίσει: «Η Ελλάδα να επιδιώξει moratorium πτήσεων με την Τουρκία πάνω από το Αιγαίο;». Το ‘Μάλλον συμφωνώ’, παίρνει ένα  72%, το χαμηλότερο όλων των απαντήσεων μεν, αλλά σίγουρα υψηλό και τιμητικό για το κόμμα αυτό.

Λυπάμαι που είμαι υποχρεωμένος να πω αυτονόητα λόγια για τις φυλακές αυτές, που τόσο τις θέλει το φαντασιόπληκτο μικροαστικό κοινό του κυρ-Σταύρου, θεόκουφο στις οιμωγές των 4.500 απεργών πείνας που στοιχειώνουν τον ύπνο κάθε τίμιου Έλληνα. Εμείς είμαστε ολόψυχα στο πλευρό τους. Θα έπρεπε να συζητάμε εδώ για άλλες μορφές ποινών, όπως η υποχρεωτική κοινωνική προσφορά, για τις άδειες και για τη μόρφωση των φυλακισμένων, για τον εξανθρωπισμό των φυλακών των ανηλίκων, για την πρόληψη, για τα κοινωνικά προβλήματα που γεννούν την παραβατικότητα, για τις συνθήκες κράτησης των μεταναστών, για τις φυλακισμένες μανάδες, για την ατιμώρητη αστυνομική βία, για το επίπεδο των δεσμοφυλάκων, για τις αυτοκτονίες στις φυλακές. Λοιπόν αυτού του τύπου οι φυλακές είναι ντροπή για την κοινωνία. Εκφράζουν φασισμό, ανασφάλεια, φοβικά σύνδρομα, βαρβαρότητα, μισανθρωπιά, κτηνωδία. Θα το πω όσο πιο επιγραμματικά μπορώ. Οι φυλακές, τα στρατόπεδα, τα συρματοπλέγματα, οι τοίχοι, τα υπόγεια, οι ανθρωποφύλακες, οι κάμερες, οι προβολείς, θα κλείσουν πολύ περισσότερους από όσους μερικοί νομίζουν, μέσα τους. Στο τέλος θα μαντρώσουν κάθε διαφορετική φωνή και κάθε έναν που για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι αρεστός στην εξουσία, έστω και από κάποιο καπρίτσιο ενός ‘Δυνατού’ της ημέρας, κάποιου Μπαλτάκου ή ενός δικαστικού συστήματος που ομνύει πίστη στην Εκκλησία, στα ειδικά μισθολόγια, στις αναβολές των εκδικάσεων και σε κάποια υπόγεια κυκλώματα, που όλο αποκαλύπτονται αλλά ποτέ δεν ξηλώνονται. Η βία απλώνεται σαν πανούκλα, ειδικά όταν είναι κρατική. Οι φυλακές θα χτίσουν αυτές τις νοσηρές κοινωνίες του μέλλοντος, που προς το παρόν τις περιγράφουν κάποια καλά κόμικς συγγραφέων με ευαίσθητες κεραίες, που θα ντρεπόντουσαν και να βραχούν στα νερά του ποταμού Θεοδωράκη. Χτίζεται ο  ‘Θαυμαστός Νέος Κόσμος’ του Huxley και το οργουελικό ‘1984’, με τη χαζοχαρούμενη συμφωνία των κακομαθημένων οπαδών του στημένου τηλεοπτικού εξομολόγου του Αρχιεπισκόπου. Κάθε φυσιολογικός άνθρωπος ανατριχιάζει και μόνο στο άκουσμά τους. Κάθε άνθρωπος με καλά αισθήματα αποστρέφεται ακόμη και τη φυλάκιση των ζώων στους ζωολογικούς κήπους και το συνεχές δέσιμο του σκύλου, που βλέπει να κάνουν κάποια ανώμαλα αφεντικά. Δεν θα ξεχάσω ποτέ κάποιο τσακάλι που στριφογύριζε σαν σβούρα στο ζωολογικό κήπο της Βουδαπέστης, ήταν η προσωποποίηση της δυστυχίας και μπορούσες να καταλάβεις το ποιόν των επισκεπτών ανάλογα με το αν γελούσαν ή αν αποστρέφονταν το γεγονός και αν καταθλιβόντουσαν με το θέαμα. Σε κανένα ζωντανό πλάσμα δεν αξίζει η ποινή της απομόνωσης, ούτε στο δράκο του παραμυθιού ούτε στο Ναζιστή εγκληματία πολέμου. Η εκτέλεση είναι τιμιότερη ποινή. Ο Σωκράτης αν και θανατοποινίτης δεχόταν τις επισκέψεις των μαθητών του και ο Χριστός ζήτησε από τους πιστούς του να επισκέπτονται τους φυλακισμένους, όχι μόνο τους δικούς τους, αλλά και τους ξένους. Οι φυλακές της υψηλής ασφάλειας μόνο ως προϊόντα νοσηρών εγκεφάλων μπορούν να χαρακτηριστούν, αφού μόνο σε πολύ σκοτεινές εποχές και περιοχές της Ιστορίας υπήρξαν και είναι έξω και από τον ελληνικό και από τον ευαγγελικό πολιτισμό, που ισχυρίζονται ότι τάχα εκφράζουν τα κόμματα που κυβερνούν. Δεν μας έφταναν τα κολαστήρια στρατόπεδα  των δύστυχων παράτυπων μεταναστών θα αποκτήσουμε και Γκουαντανάμο ή λευκά κελιά; Το κοινό του ΣΥΡΙΖΑ είναι εδώ πολύ πιο μπροστά από τους θαυμαστές του κ.Σταύρου.

«Δούναβη της σκέψης», έλεγαν οι Ρουμάνοι αυλοκόλακες το χρηματοδότη του κόμματος του πατέρα του ευρωβουλευτή Μιλτιάδη Κύρκου, που αν και άγνωστος εκλέχτηκε δεύτερος, χάρις στο όνομα αυτού που έδωσε στα στερνά του συνέντευξη στην ‘Espresso’ και φωτογραφήθηκε με το Λαυρεντιάδη σε κακόφημο δείπνο, όνομα το οποίο κουβαλάει σαν πολιτική φερνή. Δηλώνει λοιπόν ο υιός πως «Αγαπά τη ΔΗΜΑΡ, όπως αγαπά το Dolce, τον Μερακλή με τις πίτες στα Εξάρχεια, τον Βρούτο, τον Λεωνίδα. Το ότι δεν τους βλέπει πια δε σημαίνει πως τους ξέχασε». Πολύ σμαρτ, επικοινωνιακά, πιασάρικα και χαϊλίδικα είναι όλα αυτά, για ένα κοινό που αυταπατάται ότι εκφράζει το νέο και το νεωτερικό. Ας μας πει όμως επιτέλους ο κ. ευρωβουλευτής τι πιστεύει και για κάτι σοβαρό όπως οι φυλακές, γιατί κανέναν μας δεν ενδιαφέρει η γνώμη που έχει για τα στέκια της Αθήνας. Aπό γενικολογίες και εξυπνάδες έχουμε χορτάσει, από κακέκτυπα των ΣΥΝ, ΔΗΜΑΡ και από βελτιωμένα αντίγραφα του ΠΑΣΟΚ δεν έχουμε ανάγκη κι αν το «Ποτάμι» συνεχίσει έτσι θα ισχύουν γι’αυτό αυτά που είχε γράψει ο Καλλίμαχος για τον Ηριδανό: «»Γελάν ούτως θαρρεί γράφων τας των Αθηναίων παρθένους αφύσεσθαι καθαρόν γένος Ηριδανοίο, ου και τα βοσκήματ’ απόσχοντ’ αν».

ΥΓ
Υπογράψτε την αίτηση:
«Όχι στις φυλακές υψίστης ασφαλείας – Η απομόνωση είναι βασανιστήριο»

 

 

This entry was posted in σκέψεις, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, Διακρίσεις (κάθε είδους), κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

37 απαντήσεις στο Το «Ποτάμι» και οι φυλακές υψίστης ασφάλειας

  1. Παράθεμα: Το «Ποτάμι» και οι φυλακές υψίστης ασφάλειας | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | crockorozistas

  2. Ο/Η "Λαύριο-Αύριο" ή του κώλου τα 9μερα λέει:

  3. Ο/Η Νίκος Δ. λέει:

    Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε τί κρύβετε/αι πίσω από τον παραπάνω οχετό. Πάντως αξίζουν συγχαρητήρια για τα πολύ στοχευμένα επιχειρήματα όπως «τρίχας» καθώς και για τη σύνδεση του συνεδρίου με το θέμα των φυλακών: εκεί πραγματικά τον σκίσατε (τον τρίχα).

    • Ο/Η Po λέει:

      Σας δηλώνω εγώ ευθέως τι κρύβεται, με μία λέξη: Σόρος
      Δηλώστε μας κι εσείς με τη σειρά σας το εύρος της τυφλότητάς σας, για να μάθουμε το λόγο γιατι «είδατε» μόνο το επιχείρημα της… τριχός παραβλέποντας τα υπόλοιπα.

      Ακούμε.

      • Ο/Η Νίκος Δ. λέει:

        Α, δεν το είδα ότι έχετε και άλλα επιχειρήματα. Συγγνώμη. Λοιπόν απαντώ: ……. . Όσο για το τι κρύβεται/ε πίσω από τον οχετό σας δεν ήξερα ότι σας στηρίζει ο Σόρος. Τώρα που το έμαθα ανεβήκατε στην υπόληψή μου.

  4. Ο/Η ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖ λέει:

    ΟΤΑΝ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΥΣΤΟΧΗ ΤΑ ΣΙΓΑΝΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΕΣ
    ΠΟΙΟΙ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ; Η ΜΑΓΙΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ
    92 ΣΤΟΥΣ 100 ΠΟΤΑΜΙΣΙΟΥΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ
    ΦΥΛΑΚΩΝ ΥΨΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΓΑΡΓΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΑΠΤΕΡΥΓΑ ΟΧΕΤΟΣ

  5. Ο/Η Μπράβο Ρο λέει:

    έτσι ακριβώς!!! Φαντάζομαι ότι, αν στο ερωτηματολόγιο περιλαμβανόταν και το πόνημα της (ποταμίσιας? – πρώην 58 – πρώην κλπ. κλπ.) Σώτης Τριανταφύλλου, «Η πλάνη της πολυπολιτισμικότητας» (για ΜΗ διάβασμα: http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/487/%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82), πάλι θα συμφωνούσαν σε ποσοστό 92% όπως και με τις φυλακές υψηλής ασφαλείας.

    «…οι μετανάστες εμφανίζουν υψηλότερη γεννητικότητα η οποία προστίθεται στις μεταναστευτικές εισροές) δημιουργεί κοινωνική και οικονομική αποδιάρθρωση, εκφοβισμό και απομονωτισμό από την πλευρά των πολιτών των χωρών υποδοχής. Χρειάζεται πολιτική πληθυσμού: η εξέλιξη του πληθυσμού έχει αφεθεί στην τύχη όπως έχει αφεθεί στην τύχη το ίδιο το ευρωπαϊκό και γενικότερα δυτικό ιδεώδες» (υποκλίνονται και οι ναζί – το δυτικό ιδεώδες είναι ακριβώς οι φυλακές υψηλής ασφαλείας, βλέπε ΗΠΑ κλπ.).

    Κι εδώ μια πολύ καλή αποδόμηση όλων των «επιχειρημάτων» της «Η πλάνη της ομοιογένειας» (http://popaganda.gr/plani-tis-omiogenias)

  6. Ο/Η penem λέει:

    Σημερινό άρθρο του εκπροσώπου Τύπου του (ποταμιού)http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=35076

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Πολύ ωραία τα λέει, καλό θα ήταν να λεγόντουσαν αυτά και από τον αρχηγό και κυρίως να μην αποδεικνύονται μόνο λόγια την κρίσιμη στιγμή, όπως έγινε με την περίπτωση του Νίκου Δήμου.
      Καλό θα ήταν ο κ.Ορφανός να τον είχε υποστηρίξει αντί να κάνει το κορόιδο.
      http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=35076
      Νίκος Ορφανός
      ……………….
      Η ταφή είναι μυστήριο της θρησκείας, αλλά και μπίζνα χοντρή. Ο καημένος ο τελετάρχης, θα κάνει την κηδεία, θα κάνει και το μνημόσυνο, θα πάει παρακάτω. Ο ιερέας όμως παραμένει. Και ζωντανός και πεθαμένος θα σε ψέλνει κάθε τρεις και λίγο. Εάν δε η χήρα σου είναι θεούσα ή τη δει λίγο συναισθηματικά, κάθε βδομάδα θα είναι από πάνω σου ο μαυροντυμένος με την ομπρέλα του, να συναξάρει βιαστικά το εδάφιο, να τσεπώνει το -μαύρο- χαρτζιλίκι και να πηγαίνει παρακάτω………

      • Ο/Η penem λέει:

        Πολύ ωραία τα λέει, καλό θα ήταν να λεγόντουσαν αυτά και από τον αρχηγό και κυρίως να μην αποδεικνύονται μόνο λόγια την κρίσιμη στιγμή, όπως έγινε με την περίπτωση του Νίκου Δήμου.
        Καλό θα ήταν ο κ.Ορφανός να τον είχε υποστηρίξει αντί να κάνει το κορόιδο.
        Συμφωνώ μαζί σας στο ανωτέρω, μόνο που έχω λίγες ελπίδες για καλύτερες επιλογές από το Ποτάμι στο μέλλον (ιδίως στο θέμα της Εκκλησίας το οποίο θεωρώ αφετηριακό για οποιαδήποτε πρόοδο …)

  7. Ο/Η penem λέει:

    Τι έκανε ο Πατέρας του Μίλτου ? ?

  8. Ο/Η Dr.NoNoNo! λέει:

    Ακόμα ένα εξαιρετικό ποστ. Είστε το καλύτερο μπλογκ με διαφορά, χωρίς να μασάτε τα λόγια σας.

    Η κοσμοσυρροή που παρατηρείται στην πολιτική στελέχωση του Ποταμιού, εμένα μου λέει το εξής: Είτε ότι δεν υπάρχουν(;) πολιτικές εφεδρείες, είτε ότι οι πνευματικοί μας και οι «ανένταχτοι» πολιτικοί μας ήταν τελικά πολύ «λίγοι».

    Ευχαριστώ
    Dr.NoNoNo!

    Υ.Γ. Για τον κόσμο που στρέφεται και περιμένει λύσεις από το Ποτάμι, τι να πεις… έλλειμα εναλλακτικών ή οι απολιτίκ που ζουν ακόμα στα 90ς είναι περισσότεροι από ότι νομίζαμε.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Σας ευχαριστούμε πολύ.
      με την ευκαιρία να απαντήσω στο σχολιαστή Νίκο Δ.
      Το ‘τρίχας’, δεν χρησιμοποιήθηκε ως επιχείρημα.
      Επιχειρήματα θα βρει αρκετά στο ποστ κι αν θέλει μπορεί να απαντήσει.
      Το «τρίχας» δεν είναι βρισιά, είναι ένας χαβαλετζίδικος χαρακτηρισμός για έναν πολιτικό αρχηγό. Νομίζω πως ο κ.Θεοδωράκης είναι κάτι μεταξύ πολιτικού τζιτζιφιόγκου και πολιτικού λιμοκοντόρου. Λέει πολλά χωρίς να λέει (ή να δεσμεύεται για) τίποτα και επιμένω πως στον Χωρισμό Κράτους-Εκκλησίας δεν περιλαμβάνεται η κρατική χρηματοδότηση στα φακίρικα κόλπα του παπαδαριού, σαν το Άγιο Φως. Ας το πει τέλος πάντων κάποιο από τα στελέχη του στον κυρ Σταύρο, δυνατά και δημόσια, μπας και το καταλάβει. Κάποιος από τους δυο ευρωβουλευτάδες του ας πούμε. Δεν μας αρέσει να (νομίζουν πως μπορούν να) μας κοροϊδεύουν δημοσιογράφοι που δεν ξέρουν να διαβάσουν ούτε ένα άρθρο των Ν.Υork Times χωρίς μεταφραστή.
      Τουλάχιστον ο Αλέξης στρώθηκε στα 37 του και προσπαθεί να μάθει.
      Ο κ.Θεοδωράκης μπορεί να γοητεύσει γεροντόφιλες φοιτήτριες, μεσόκοπες κουρασμένες κυρίες και να προσελκύσει γύρω του άνεργους, άστεγους ή κοκορόμυαλους πολιτευτές.
      Στοιχειώδης πατριωτισμός μας επιβάλει να τα λέμε αυτά.

      Penem,
      Τι έκανε ο πατέρας του Μίλτου, χάρις στο επώνυμο του οποίου εξελέγη ο πανελληνίως άγνωστος Μίλτος:
      Κάτι οικονομικές (ως κόμμα ΚΚΕ-εσ, όχι ο ίδιος) ή πολιτικές σχέσεις με το καθεστώς Τσαουσέσκου και με την οικογένεια Κιμ Ιλ Σουγκ
      http://apelatis.blogspot.gr/2013/02/blog-post.html
      Κάτι περίεργα δείπνα με Μελισσανίδη-Λαυρεντιάδη-Κυριακίδη (ευσεβέστατοι και οι τρεις) ΓΑΠ-Παπακωνσταντίνου κλπ κλπ κλπ
      http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=308871

      Να κάνουμε πως δεν τα ξέρουμε;
      Aν πιστεύαμε στα αγιολόγια και στα συναξάρια, θα δουλεύαμε στο Γραφείο Τύπου της Ι.Συνόδου.

      • Ο/Η Νίκος Δ. λέει:

        Τώρα με κολλήσαετε στον τοίχο το ομολογώ: το επιχείρημα λιμοκοντόρος και τζιτζιφιόγκος με έσκισε. Έλεος, λυπηθείτε με!

      • Ο/Η Po λέει:

        «λυπηθείτε με!»
        OK σας λυπόμαστε.

      • Ο/Η yan λέει:

        επειδη πολυς ! λογος γινεται για τον κ. δημου που σωστωτατα εεθεσε θεμα για το γκροτεσκο της μετασφορας του «αγιου» φωτος !!!!!!! θα ηθελα να ρωτησω γιατι ενω παλι σωστωτατα ανατρεχουμε στην ιστορια του παπαδαριου (προσφατη βλ. χουντοδουλο , αλλα και την απο πολλους αιωνες πριν ) οπως και των πολιτικων (βλ. μπαμπα μιλτου η βρωμικου 89 η τσουκατου η αγριας οικογενειας και …… ) δεν μιλαει κανεις και για το παρελθον του κ. δημου .μην ξεχναμε οτι συνεπεσαν χρονικα (θα ελεγα και ιδεολογικα αυτη την περιοδο )με τον χουντοδουλο . οι ιστορικες γνωσεις του μπλογκ δεν επιτρεπουν αγνοια

  9. Ο/Η yolo λέει:

    το ερώτημα ήταν: «Είναι σωστό οι καταδικασμένοι για σοβαρά εγκλήματα να κρατιούνται σε φυλακές υψίστης ασφαλείας, ειδικοί τύπου;».

    Ετσι, για να μην λέμε τρίχες, αγαπητέ Emo-ροϊδη emo-νί

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Δεν είπε κανείς πως θα κλείσουν εκεί μέσα τον Τσουκάτο (ποια είναι αλήθεια η θέση του «Ποταμού» για τη δίκη που έχει ξεχαστεί; Πως και δεν σκέφθηκε κάποιος σύνεδρος να θέσει το θέμα των δικών που ξεχνιούνται; Ποιες είναι οι θέσεις του για τον τρόπο απονομής Δικαιοσύνης στη χώρα μας;) ή τον Χριστοφοράκο ή τον Κυριακίδη ή καλούς κυρίους σαν τον κ.Μπέο που κατηγορείται άδικα ή κάποιον Άρχοντα της Εκκλησίας που πήρε κατά λάθος κάποια εκατομμυριάκια και φυγοδικεί. Θα κλείσουν ανθρώπους αληθινή απειλή για την κοινωνία σαν τον Παλαιοκώστα (όλοι μας έχουμε χάσει τον ύπνο μας εξ αιτίας του) που τόσκασε με ελικόπτερο.
      Σαν πόσες δηλαδή τέτοιες αποδράσεις έχουν γίνει, γιατί δεν μπορούσαν να μην είχαν γίνει κι αυτές αν οι υπάρχουσες φυλακές λειτουργούσαν σωστά, πόση είναι η πραγματική απειλή που νιώθει η χρεοκοπημένη κοινωνία των άνεργων, που όλα τά’χε οι βάρβαρες και πολυδάπανες ειδικές φυλακές της έλλειψαν; Τα φαινόμενα Παλαιοκώστα αντιμετωπίζονται με καταστολή ή με πρόληψη;
      Άρκεσε μια ερώτηση για να αποκαλυφθεί το απολίτικο, η άγνοια και η ανοησία κάποιων «κεντροαριστερών» πολιτών υψηλής αισθητικής, που συσπειρώνονται γύρω από έναν τηλεοπτικό αστέρα αυτόκλητο κομήτη σωτήρα, γιατί αν ήταν ακροδεξιοί, θα έλεγα πως ξέρουν τι ζητούν, αλλά ακροδεξιοί δεν είναι, ανάλαφροι και άσχετοι είναι, υποψιάζομαι σαν κι εσάς που νομίζετε πως με όχι έξυπνα λογοπαίγνια και με εκείνο το «σοβαρά εγκλήματα» μας αποστομώσατε.
      Για εμάς σας το ξαναλέω κανένα ζωντανό πλάσμα δεν αξίζει τέτοια μεταχείριση, χώρια που η έννοια του «σοβαρού εγκλήματος» είναι άλλη για εμάς και άλλη για τον Μπαλτάκο ή για το 50% των Αστυνομικών ή για το δικαστικό σύστημα που βλέπει τα εγκλήματα κάπως επιλεκτικά και εκκρεμεί ο ορισμός του. Η χώρα χρειάζεται παιδεία, πολιτισμό, ανθρώπινα δικαιώματα, κοινωνική Δικαιοσύνη, πάταξη της διαφθοράς, οι φυλακές και η σκληρότητα δεν της λείπουν. Διαβάστε με την ευκαιρία που περάσατε από εδώ:
      http://www.avgi.gr/article/3189515/me-tis-fulakes-upsistis-asfaleias-dimiourgoun-kratoumenous-xoris-elpida
      Με τις φυλακές «υψίστης ασφαλείας» δημιουργούν κρατούμενους χωρίς ελπίδα
      Από τη Δευτέρα 23 Ιουνίου, σε όλες τις φυλακές της χώρας, πάνω από 4.500 κρατούμενοι βρίσκονται σε απεργία πείνας. Ζητούν να αποσυρθεί αμέσως το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για τις φυλακές τύπου Γ’, το οποίο χαρακτηρίζουν «φασιστικό» τονίζοντας πως με την απεργία τους αντιτάσσονται στη δημιουργία ενός «ελληνικού Γκουαντάναμο, σε μία φυλακή μέσα στη φυλακή, χωρίς άδειες, χωρίς επισκεπτήριο, χωρίς αύριο…».

      Δικηγόροι αλλά και επιστημονικοί φορείς, όπως η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ), τονίζουν ότι οι φυλακές τύπου Γ’ συνιστούν «μετάβαση από το μοντέλο του σωφρονισμού στο μοντέλο της απόλυτης εξουδετέρωσης, αν όχι στο μοντέλο μιας ακραίας εκδικητικής λογικής». Στην ανακοίνωσή τους οι απεργοί πείνας ζητούν «οι άδειες και οι αναστολές να αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα όλων των κρατουμένων».

      Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα όπου ο κρατούμενος δικάζεται και τιμωρείται κάθε μέρα. Ενώ ο νόμος λέει ότι ο καθένας που έχει συμπληρώσει το 1/5 και τα 3/5 της ποινής του μπορεί να πάρει άδεια και αναστολή, παρόλα αυτά οι κρατούμενοι περνούν ξανά και ξανά από την ιερά εξέταση των εισαγγελέων, οι οποίοι χωρίς κανένα λόγο ή ενεργό πειθαρχικό απορρίπτουν τις αιτήσεις τη μία μετά την άλλη. Έτσι δημιουργούν κρατούμενους χωρίς ελπίδα και αναπαράγουν την εγκληματικότητα».

      • Ο/Η Εco λέει:

        Ο Σταύρος τι λέει επ’αυτού;

        http://www.lifo.gr/now/politics/3893
        Δεν θεωρεί ηθικό να μειώσει τους μισθούς των κληρικών ο Βενιζέλος .

        Αλλά μειώνει τα «ψίχουλα» του ΟΓΑ

        και μη χάσετε το φωτο-αλμπουμ, ποιος είπε πως είμαστε φτωχοί, εδώ δείτε μεγαλεία

        Πολιτικοί και επιχειρηματίες στη λαμπερή τελετή λήξης της προεδρίας της ΕΕ -Η εντυπωσιακή Γιάννα Αγγελοπούλου και οι σύζυγοι που τράβηξαν τα φώτα [εικόνες]

        http://www.iefimerida.gr/node/161443#ixzz36Hbzfg00

      • Ο/Η yolo λέει:

        «Δεν είπε κανείς πως θα κλείσουν εκεί μέσα τον Τσουκάτο (ποια είναι αλήθεια η θέση του «Ποταμού» για τη δίκη που έχει ξεχαστεί; Πως και δεν σκέφθηκε κάποιος σύνεδρος να θέσει το θέμα των δικών που ξεχνιούνται;»
        Είπε κανείς να τους δώσουμε βραβείο; Και που ξέρεις τί σκέφτηκε ο κάθε σύνεδρος; Είσαι μέσα στο μυαλό του καθενός; Στην τελική πρέπει να λέμε τα αυτονόητα; Ότι άλλο αυτός που έκλεψε από πείνα και δυστυχία και άλλο αυτός που έκλεψε γιατί έτσι τον έμαθε το κόμμα και ο καπιταλισμός;

        Αλλά το ότι βαράς γιατί δεν έχει τπτ καλύτερο στην τιβί, φαίνεται αμέσως από κάτω:

        » Ποιες είναι οι θέσεις του για τον τρόπο απονομής Δικαιοσύνης στη χώρα μας;»
        Το οποίο σημαίνει ότι ΔΕΝ ΗΣΟΥΝ εκεί και δεν έχεις ιδέα τί είπώθηκε από τους ομιλητές. Άρα που ξέρεις ότι υποστηρίζουμε τον κάθε Χριστοφοράκο;

        Για το ποια είναι τα σοβαρά εγκλήματα, αφήνοντας στην άκρη τον κάθε αντικαθεστωτικό , πρέπει να είσαι εμπαθής για να επιμένεις ότι εννοούμε τον ναρκομανή ή αυτόν που δεν πλήρωσε το φως του σπιτιού του. Είναι σαν να λέω ότι εσύ θες ντε και καλά να βγάλουμε όλους τους παιδεραστές άδεια και να τους πάμε εκδρομή σε παιδικό σταθμό. Εξίσου αστήριχτο με τις θεωρήσεις σου…

        Η μπούρδα του ότι «οι φυλακές υψίστης ασφαλείας δεν είναι για να σε φυλακίσουν, αλλά για να σε τρομοκρατήσουν» είναι μόνο για αυτούς που δεν σκέφτηκαν καν πως θα είναι η ζωή τους στον δρόμο, μακριά από την καλοπέραση. Για τους βουτηράτους «αντιεξουσιαστές» που έχουν δει μπάχαλα μόνο σε κανα call of duty. Που περιμένουν να αλλάξει η ζωή τους κάνοντας κοινωποίηση και retweet ένα μήνυμα.

        Όσο για το ποιός είναι καλός επιστήμονας ή πετυχημένος απόφοιτος…είπαμε, ότι έμαθες και συ, το έμαθες από τις σελίδες των εφημερίδων που ασχολιόντουσαν με τα μπούτια της Καϊλή… Πέρα από το θέμα των φυλακών στο κείμενό σου, το οποίο θα μπορούσε να σταθεί αυτόνομο, όλα οι υπόλοιπες σάλτσες είναι ένα μεγάλο λογικό κενό, κάτι σαν το κενό μεταξύ (δια)συρμού και αποβόθρου.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Ήθελα να ελπίζω πως θα μιλούσες λίγο σοβαρά.
        1.Για τον Τσουκάτο:
        Δεν με ενδιαφέρει τι σκέφτεται ο κάθε σύνεδρος.
        Τα πολλά λόγια είναι φτώχια.
        Ας τολμήσει ο Θεοδωράκης να διαμαρτυρηθεί για την ανεξήγητη ασυλία Τσουκάτου, έτσι και αυτό που υποχρεούται ως πολιτικός αρχηγός θα κάνει και θα δείξει πως δεν είναι ενεργούμενο του Σημίτη και θα δείξει τη διαφορά του από το ΣΥΡΙΖΑ που εργολαβικά συγκαλύπτει σκάνδαλα. Ζητάω κάτι άδικο ή παράλογο;
        2.Πουθενά δεν είπα πως υποστηρίζετε τον Χριστοφοράκο, δεν χρειάζεται να άπαντάς με τέτοιο τρόπο.
        3. Για τη Δικαιοσύνη. Δεν ήμουν στο συνέδριο αλλά το συνέδριο ανακοίνωσε επίσημα τα πορίσματά του:
        http://topotami.gr/sinedrio/simperasmata/
        Ταχύτερη Δικονομία
        …………
        _________

        Ούτε λέξη για τα ατιμώρητα παραδικαστικά κυκλώματα. Άκρα σιωπή.
        Ποιος θα τα πει αυτά; Σε τι διαφέρετε από το ΣΥΡΙΖΑ που κάνει το κορόιδο γιατί μαζεύει ψήφους από παντού;
        ‘Όμως μόλις χτες:
        http://www.koutipandoras.gr/article/117182/o-egkefalos-toy-paradikastikoy-eihe-stres-os-katazitoymenos-kai-apofylakistike
        ____________

        Για τις φυλακές ασφάλειας.
        Κοίταξε εγώ δεν θέλω την Ελλάδα, Τουρκία.
        Τη θέλω Νορβηγία.
        Ότι κι αν έχει κάνει κάποιος, δεν θα υποστεί βασανιστήρια και η απομόνωση είναι φοβερό βασανιστήριο.
        Εδώ είσαστε μίλια πίσω από το ΣΥΡΙΖΑ
        ___________
        Κάνεις το κορόιδο για το θέμα Νίκου Δήμου.
        Είναι υπέρ του χωρισμού με την Εκκλησία το κόμμα σας;
        Γιατί εμφανίζεται να διώχνει το στέλεχος που κατήγγειλε μια ιερή απάτη που χρηματοδοτείται ελέω Μιμής Παπανδρέου από το κράτος;
        Σε τι διαφέρετε από το ΣΥΡΙΖΑ εδώ;
        Εκεί τουλάχιστον δεν υπερασπίζονται μαχητικά τις ιερές αγυρτίες
        ____________
        Λες βαριές κουβέντες:
        @κάτι σαν το κενό μεταξύ (δια)συρμού και αποβόθρου.

        Δεν μας λες όμως τη γνώμη σoυ για τη στάση του αρχηγού σου στο Φαρμακονήσι.
        Τον έχουν καταγγείλει ανοιχτά και επίσημα.
        Γιατί δεν απαντά;

        http://www.lifo.gr/team/apopseis/46595
        3.3.2014 | 21:35

        Ανταπάντηση στο Σταύρο Θεοδωράκη για την εκπομπή του για το Φαρμακονήσι .

        Του Παναγιώτη Δημητρά
        ………

        Ο Σ.Θ. έγραψε πως το κείμενό μου «έχει τόσες ανακρίβειες που δεν θα μπω στο κόπο να τις επισημάνω». Παρόμοιος ισχυρισμός στην πράξη σημαίνει πως δεν υπάρχει καμιά ανακρίβεια γι’ αυτό και αδυνατεί να επισημάνει έστω και μία. Για να γίνω πιο προκλητικός, απαιτώ να αποδείξει έστω και μια ανακρίβεια αλλιώς ο ισχυρισμός του πως έγραψα ανακρίβειες είναι συκοφαντικός. Έγραψε επίσης πως «παρέβλεψα τι λένε οι ίδιοι οι μετανάστες» γεγονός ανακριβές αφού τους επικαλούμαι. Άλλωστε τους είχαμε ακούσει και στη συνέντευξη τύπου που έδωσαν όταν «γύρισαν από την κόλαση».
        ………
        __________

        Εσείς εδώ που με τόση ευκολία τον υπερασπίζεστε γιατί δεν τον καλείτε να απαντήσει;
        Μιλάμε για πνιγμένα παιδάκια.

    • Ο/Η Εco λέει:

      Yolo για γκέλ μπουρντά, τα λέει και το προταγον

      http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=35081
      Δεν είναι μια απλή απεργία πείνας

      Πίσω από τις διατάξεις ακραίας αυστηρότητας -η έννοια της άδειας περίπου χάνεται, το επισκεπτήριο θαμπώνει, οι συνθήκες κράτησης βαραίνουν κ.ο.κ., για εγκλήματα που τσουβαλιάζονται ως ιδιαίτερης επικινδυνότητας και απαξίας- ελλοχεύει μια αδιανόητη «αντικειμενικοποίηση» της ποινικής μεταχείρισης. Εγκλήματα, δηλαδή, μαφιακού χαρακτήρα δίπλα σε εκείνα που ξεκινούν με το στίγμα της τρομοκρατίας και διασταυρώνονται με την εγκληματική οργάνωση «ομογενοποιούνται», προκειμένου να μην μπορεί η σωφρονιστική πρακτική να λάβει υπόψη της την ατομική περίπτωση και συμπεριφορά. (Αυτό, τη στιγμή που στην Ελλάδα «βρέχει» μακροχρόνιες καθείρξεις, αν όχι ισόβια. Αυτό, την στιγμή που ο υπερπληθυσμός των φυλακών, οι πραγματικές συνθήκες κράτησης, αλλά ήδη και η παρανοϊκή διάρκεια των δικών με την βολική προσφυγή στο ακραίο μέτρο της προφυλάκισης -βαφτισμένο «προσωρινή κράτηση», για λόγους πολιτικής ορθότητας- ατιμάζει όλο το σύστημα. Δηλαδή τον Έλληνα πολίτη που το ανέχεται: ο Έλληνας πολίτης -όχι «η Ελλάδα» αφηρημένα- καταδικάζεται πλέον, ως ρουτίνα, στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων).

  10. Ο/Η αβαφτιστος λέει:

    +1 ρο/λασκαρατος 😉

    το τεμαχιο στο μαστο και μοδρο..! hit&run για καποιον που πολιτευεται ; που τα μαθατε αυτα ;
    (….)

  11. Από κάτι τέτοια άρθρα αντιλαμβάνεται κανείς πόσο ξένη είναι η αριστερά, ιδίως η νεοελληνική, προς την πραγματικότητα των μεταβιομηχανικών κοινωνιών του 21ου αιώνα. Γιατί μόνο ένας αμβλυμμένος από γλυκανάλατη αριστερίλα και «ανθρωπιστική» φαντασιοπληξία νους θα ταύτιζε τις φυλακές υψίστης ασφαλείας με τον φασισμό. Πριν καταλήξετε σε τέτοιους στομφώδεις και τελικά αστείους αφορισμούς καλό θα ήταν να αναζητήσετε σε σχετικά συγγράμματα τους σκοπούς της ποινής και της ποινικής μεταχείρισης.

  12. Ο/Η ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖ λέει:

    ΑΥΤΟΣ Ο ΝΙΚΟΣ Δ
    ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΙ ΤΟΝ ΒΛΑΚΑ
    ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ
    ΠΙΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΛΑΚΑΤΖΙΔΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΜΑΣ ΥΒΡΙΖΕΙ ΚΕ ΠΡΟΕΔΡΑ

  13. Ο/Η πέφτω απ' τα σύννεφα λέει:

    http://www.hitandrun.gr/o-st-theodorakis-se-rolo-politikou-provokatora/

    Ο κ. Θεοδωράκης, μιλώντας το πρωϊ της Τρίτης στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, έσπευσε να δώσει χείρας βοηθείας στην συγκυβέρνηση, σε δύο κεφαλαιώδη ζητήματα τα οποία θα κρίνουν εν πολλοίς την παραμονής της στην εξουσία.
    Το πρώτο ήταν το θέμα της ΔΕΗ για την οποία τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της ιδιωτικοποίησής της, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να μπουν ιδιώτες στον τομέα της ενέργειας και παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο τα διαπιστευτήριά του στα ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία επιθυμούν να κερδοσκοπήσουν μέσω του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας για ένα κομμάτι ψωμί.
    Το δεύτερο ήταν η προτροπή του να επιτευχθεί συναίνεση στο θέμα της εκλογής του νέου προέδρου της Δημοκρατίας, έτσι ώστε η χώρα να μην οδηγηθεί στις κάλπες, αν και κάτι τέτοιο όπως υποστήριξε, θα ήταν προς το συμφέρον του Ποταμιού, το οποίο εμφανίζει εκλογική δυναμική.

  14. Ο/Η salonikios λέει:

    Περι φυλακων ο λογος λοιπον, Ρο-Λασκαρατε παρτε κατι απο το Heavy metal συγκροτημα Pentagram Tουρκικης προελευσης!! (ναι μωρε αυτων των Μογγολων σφαγεων που ΄’ναι και 500 χρονια πισω, οχι σαν εμας).
    Pentagram – Lions in the cage.

  15. Ο/Η Μίμης ο σιδεράς λέει:

    http://agrimologos.com/2014/07/06/6-7-14/

    «Ο Σταύρος» και το Ποτάμι, αποκλεισμένοι από τα ΜΜΕ

    06/07/2014
    Αδικια

    Το «συνέδριο» του Ποταμιού στο Λαύριο το έδειξε όλο απ’ ευθείας η κρατική τηλεόραση της ΝΕΡΙΤ ενώ στις ειδήσεις των υπόλοιπων καναλιών δεν αφιέρωσαν παρά μερικά 10λεπτα-15λεπτά-20λεπτα, και το χειρότερο: κουβέντα από BBC, CNN, SKY και AlJazeera. Τι να πει κανείς.

    Καθημερινά υπάρχει ένα μόνο άρθρο/συνέντευξη/ανάλυση/επιφυλλίδα ανά εφημερίδα περί «του Σταύρου» και του Ποταμιού του, ενώ θα μπορούσαν να αφιερώσουν δημοκρατικότατα το κατιτίς επιπλέον. Εξεπίτηδες!

    Η αδικία του αποκλεισμού του εν λόγω κόμματος από τα ΜΜΕ είναι κατάφωρη.

    Δεν αντέχεται.

  16. Ο/Η των ΑΝΕΛ λέει:

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=439150
    Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις φυλακές υψίστης ασφαλείας

    Με 52 ψήφους υπέρ και 48 κατά

    Τελευταία ενημέρωση: 15:14 Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

    Όπως είπε, ο Τέρενς Κουίκ, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες συμφωνούν με τη δημιουργία φυλακών υψίστης ασφάλειας για τους επικίνδυνους κακοποιούς, αφού «Είναι ένα μέτρο προστασίας της κοινωνίας, αλλά και των υπολοίπων κρατουμένων».

  17. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    http://gather8.com/poster/view/4639

    Το «Ποτάμι» και οι φυλακές υψίστης ασφάλειας | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

    Τι εκφράζουν οι ψηφοφόροι του πλύντη του Φαρμακονησιού

    από τον Ροϊδη
    Comments

    apolyterion
    23:37, Wed 02 Jul ’14

    Μην τους βλέπετε έτσι. Έχουν ακόμη πιο «προωθημένες» απόψεις οι Ποταμίσιοι. Στις «προτάσεις μελών» διαβάζω ότι μέλος προτείνει τη δημιουργία ιδιωτικών φυλακών που σύμφωνα με αυτόν θα προκαλέσει αποσυμφόρηση και βελτίωση ποιότητας κράτησης και παρεχόμενων υπηρεσιών.

    και ένα καλό άρθρο
    http://www.efsyn.gr/?p=218498
    20/07/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Η κοινωνία στη φυλακή; Οχι, ευχαριστώ

    Της Εύης Βουλγαράκη- Πισίνα*

    Με το τελευταίο νομοθέτημα για τις φυλακές, που ψηφίστηκε από το Α’ θερινό τμήμα της Βουλής, μοιάζει να αγνοούνται κοινωνικές κατακτήσεις αιώνων, αλλά και να αμφισβητείται η ίδια η ανθρώπινη διάσταση του ποινικού κατάδικου. Με την εισαγωγή των κελιών τύπου Γ’ οι κρατούμενοι δεν αντιμετωπίζονται ως άνθρωποι, αλλά οδηγούνται σε ψυχική και φυσική εξόντωση. Η πολιτική αυτή είναι κόλαφος για την κοινωνία μας, τις αρχές του δικαίου και την ανθρωπιά.

    Η εικόνα των φυλακών της χώρας μας είναι ήδη τριτοκοσμική. Τόσο η δραματικότητα των συνθηκών όσο και οι θάνατοι σε κελιά καθώς και η απεργία πείνας των κρατουμένων, λίγες μέρες πριν ψηφιστεί το νομοσχέδιο, δύσκολα βρίσκουν τον δρόμο τους στη συνείδηση του πολίτη. Το μιντιακό καρτέλ της σιωπής φροντίζει γι’ αυτό. Αλλά ακόμα και όταν η πληροφορία φτάνει, η ελληνική κοινωνία παραμένει συχνά παγερά ασυγκίνητη και ο κοινωνικός αυτοματισμός καλά κρατεί.

    Ο μέσος πολίτης θεωρεί πως οι φυλακές αφορούν κάποιον άλλο και όχι αυτόν. Αυτό δεν είναι παρά –άλλος ένας– (μικρο)αστικός μύθος. Σήμερα μπορεί πολύ απλά να βρεθείς φυλακή, αλλά το ζήτημα είναι αλλού: ότι το νομοσχέδιο έχει στόχο την καταστολή της κοινωνίας μέσω ενός αποτρεπτικού παραδείγματος, όχι τον σωφρονισμό του καταδίκου.

    Ηδη η θεώρηση των κρατουμένων ως υπανθρώπων συνιστά μια ρατσιστική κατασκευή. Η «άσπιλη» (ή η εξαντλημένη και αποπροσανατολισμένη) κοινωνία βάζει προτεραιότητα την προστασία της και αδιαφορεί για εκείνους που υποτίθεται ότι την απειλούν. Ενα μανιχαϊστικό άσπρο-μαύρο επικρατεί που δεν έχει καμία σχέση ούτε με την πραγματικότητα, ούτε όμως με τις πνευματικές παραδόσεις τούτου του τόπου.

    Ο συγκεκριμένος νόμος συνεπάγεται μια προνεωτερική οπισθοδρόμηση που ανάγεται σε καιρούς πριν από τον Τσεζάρε Μπεκαρία και τη θεμελίωση της σύγχρονης ποινικής αντίληψης. Πέραν τούτου: εδώ καταλύονται αρχέγονες πανανθρώπινες αρχές όπως αυτές που είχε εκφράσει ο Πλάτωνας στον Πρωταγόρα, όπου διακρίνεται το κολάζειν και το τιμωρεῖν, αλλά και επισημαίνεται ο παιδευτικός χαρακτήρας της ποινής (324Α-C). Εξάλλου στην αρχαιότητα και οι σοφιστές με τη σχετικοκρατία τους ανέδειξαν την πολλαπλότητα της αντίληψης για το δίκιο και το άδικο, κάτι που δεν διευκολύνει την οικοδόμηση κάστρων μονοσήμαντης δικανικής βεβαιότητας ή και αυθαιρεσίας.

    Η χριστιανική παράδοση είναι επίσης φιλικότατη προς κάθε απόκληρο – και τους ποινικούς εγκληματίες. Στο ζήτημα οδηγείται από το Ευαγγέλιο της Τελικής Κρίσης: «Ἐν φυλακῇ ἤμην καὶ ἤλθατε πρός με» (Μτ. 25:36), λέει ο Χριστός, θέτοντας τη στάση αυτή, που εκφράζεται με τη μέριμνα για κάθε φυλακισμένο, ως πυλώνα σωτηρίας. Σε αυτό επιμένουν και οι Πατέρες, όπως ο Χρυσόστομος: «αἰσχυνέσθωσαν οἱ λέγοντες, Μὴ εὖ ποίει τοὺς ἐν ταῖς φυλακαῖς», δηλαδή να ντραπούν όσοι λένε να μην ευεργετούμε τους φυλακισμένους.(1) Στις φυλακές και τα κάτεργα ανδρώθηκε συγγραφικά ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, που συνδυάζοντας την εμπειρία του με την ανατολική πνευματική παράδοση διατρανώνει τη διαφορά ανάμεσα στην ποινική και την ποιμαντική αντιμετώπιση του εγκληματία: η πρώτη καταδικάζει, η δεύτερη σώζει.(2) Αυτή την παράδοση υπηρετούν σήμερα ιερείς που διακονούν στις φυλακές, όπως ο π. Γερβάσιος Ραπτόπουλος, με δράση υπέρ των φυλακισμένων σε 90 χώρες, εκτός των άλλων με χιλιάδες απελευθερώσεις στο ενεργητικό του χάρη στην καταβολή εγγυήσεων ή προστίμων.

    Ηδη η Πρωτοβουλία Χριστιανών κατά του Εθνοφυλετισμού, Νεοφασισμού, Νεοναζισμού ύψωσε σθεναρά τη φωνή ενάντια στο νομοσχέδιο από το ομώνυμο blog και το δίκτυο των μελών της.

    Μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση του σωφρονιστικού συστήματος είναι εφικτή. Ενα τέτοιο συγκλονιστικό παράδειγμα μας δίνει στο βιβλίο του «Ο Ηχος της Χειροπέδας: Ο Κόσμος του Χρήστη» (Μαΐστρος, 2010) ο συγγραφέας του Δημήτρης Ελεύθερος, γνωστός και ως «Φαντομάς του Κολωνακίου». Ο Δημήτρης ήταν για 25 χρόνια στην πρέζα, τα περισσότερα έμπορος, και πέρασε 17 χρόνια πίσω από τα σίδερα σε πλείστα όσα σωφρονιστικά καταστήματα της χώρας. Στο βιβλίο του περιγράφει τη σκληρή πραγματικότητα των φυλακών, δίχως ωραιοποιήσεις και συχνά με ονοματεπώνυμα. Πάνω από όλα όμως περιγράφει την πορεία της επιστροφής και ένταξης στην κοινωνία μέσω ενός άλλου παραδείγματος σωφρονιστικής αντιμετώπισης που συνάντησε ο ίδιος στον Ελεώνα Θηβών.

    Αυτό και άλλα πολλά παραδείγματα εμπιστοσύνης, που γεννά την ελπίδα, είναι η δική μας προτεραιότητα για το ποινικό σύστημα.

    Παρά τις τελευταίες εξελίξεις, μπορούμε και οφείλουμε να πιάσουμε το ζήτημα από την αρχή. Γιατί βασικό στοιχείο μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς είναι η εικόνα του σωφρονιστικού της συστήματος. Εξάλλου ούτε η μοιρολατρία, ούτε ο ετεροκαθορισμός των προτεραιοτήτων είναι ο δρόμος της δημοκρατίας.

    …………………………………………………………………………………

    * Δρ. Θεολογίας, εκπαιδευτικός, συγγραφέας

    (1) Εἰς τὰς Πράξεις, ΝΔ’, β’ / PG 60, 375[Ca].

    (2) «Αδερφοί Καραμάζοβ», μτφρ. Αρη Αλεξάνδρου, μέρ. 1, βιβλ. ΙΙ, τόμ. 1, Αθήνα: Γκοβόστης, χ.χ., σσ. 70-80. Σύγκρ. και «Το Ημερολόγιο ενός Συγγραφέα», μτφρ. Μίνας Ζωγράφου, Αθήναι: Εκδ. Σπ. Δαρεμάς, χ.χ., σσ. 557-571.

  18. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2014/12/undercover.html

    Το σιγανό ΠΟΤΑΜΙ του φασισμού: Η undercover ακροδεξιά συνεπικουρεί το καθεστώς κατοχής.

    Από askordoulakos , Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου 2014 | 9:47 μ.μ.

    «Όταν το παλιό πεθαίνει και το καινούργιο δεν μπορεί να γεννηθεί, είναι η εποχή των τεράτων».

    Αντόνιο Γκράμσι.

    Η νίκη του Ν. Ρωμανού και κατ’ επέκταση η νίκη του πολιτισμού ενάντια στα πολιτικά και κοινωνικά αποστήματα του μισανθρωπισμού (Άδωνις, Πλεύρης κλπ), ενόχλησε διάφορους φασίστες και φασίζοντες, φανερούς και κρυφούς. Επειδή τους φανερούς τους γνωρίζουμε, είπαμε ν’ασχοληθούμε με τους κρυφούς, αυτούς που αποκαλούμε «χρυσαυγίτες με πολιτικά».

    Ο…μέγας και πολύς Παύλος Ελευθεριάδης, Υπεύθυνος Τομέα Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης του ΠΟΤΑΜΙΟΥ, κατόπιν…εμβριθούς και συγκροτημένης πολιτικής ανάλυσης, αποκαλύπτει τους ύπουλους σκοπούς των υποστηρικτών του Ρωμανού: Η τροπολογία, που κατέθεσε ομάδα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, σχετικά με τις άδειες κρατουμένων είναι «η στην πράξη κατάργηση της φυλακής, τουλάχιστον για τους πιο μελετηρούς ληστές, βιαστές, μεγαλέμπορους ναρκωτικών δολοφόνους ή και τα μέλη ρατσιστικών εγκληματικών συμμοριών. Όσοι είναι φοιτητές θα βγαίνουν όποτε το επιθυμούν».

    Λόγω του ότι δε μπορεί να απευθυνθεί με αξιώσεις στο μέσο σκεπτόμενο νου, απευθύνεμεται αποκλειστικά στο ένστικτο του μέσου χαζοβιόλη νεοέλληνα, ο οποίος έχει καταδικαστεί σε αίώνια βλακεία και ημιμάθεια, από το σύστημα παιδείας και πληροφόρησης, εξισώνοντας τη γενναία στάση του Ρωμανού με… βιαστές, μεγαλέμπορους ναρκωτικών δολοφόνους και μέλη ρατσιστικών συμμοριών.

    Λες και κάποιος πρεζέμπορος, ή νεοναζί θα έκανε ποτέ απεργία πείνας (ιδίως οι Χρυσαυγίτες, που με την πρώτη σφαλιάρα άρχισαν ν’ αποκηρύττουν τον…ένδοξο εθνικοσοσιαλισμό και να δίνουν ο ένας τον άλλον). Ιδού το…αξιόλογο πόνημα:

    Το διαρκές και επικίνδυνο φλερτ του ΣΥΡΙΖΑ με την επιπολαιότητα

    του Παύλου Ελευθεριάδη

    Ομάδα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής την υπεύθυνο δικαιοσύνης Ζωή Κωνσταντοπούλου, κατέθεσε τροπολογία για τις άδειες κρατουμένων. Η πρόταση του Σύριζα είναι να δίνεται εκπαιδευτική άδεια αυτόματα σε όλους τους επιτυχόντες σε κάποια σχολή, υποδίκους ή καταδίκους, ανεξάρτητα από το είδος του εγκλήματος που έχουν διαπράξει ή για το οποίο κατηγορούνται. Με την πρόταση καλύπτονται τόσο όσοι ήταν φοιτητές όταν φυλακίστηκαν αλλά και όσοι πέτυχαν στις εξετάσεις ενώ ήταν κρατούμενοι.

    Σύμφωνα με την πρότασή του ΣΥΡΙΖΑ καταργείται η διακριτική ευχέρεια του συμβουλίου της φυλακής. Η εκπαιδευτική άδεια θα απορρίπτεται μόνο «κατ’ εξαίρεση», εάν δηλαδή το συμβούλιο της φυλακής μπορεί να αποδείξει «με ασφάλεια και πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας θα βλάψει ή θα θέσει σε άμεσο κίνδυνο υπέρτερο έννομο αγαθό».

    Καθώς όμως η απόδειξη μελλοντικού γεγονότος «πέραν πάσης αμφιβολίας» δεν έχει ακόμα γίνει δυνατή από τους νόμους της φυσικής ή της λογικής και δεν προβλέπεται από καμμία άλλη έννομη τάξη του κόσμου, η πρόταση του Σύριζα είναι η στην πράξη κατάργηση της φυλακής, τουλάχιστον για τους πιο μελετηρούς ληστές, βιαστές, μεγαλέμπορους ναρκωτικών δολοφόνους ή και τα μέλη ρατσιστικών εγκληματικών συμμοριών. Όσοι είναι φοιτητές θα βγαίνουν όποτε το επιθυμούν.

    Οι Έλληνες πολίτες αξίζουν όμως καλύτερη μεταχείριση. Τόσο από την έννομη τάξη, που οφείλει να τους προστατεύει από το έγκλημα και την ανασφάλεια, αλλά και από τους πολιτικούς τους, που οφείλουν να τους μεταχειρίζονται με κάποια στοιχειώδη σοβαρότητα και χωρίς πρόχειρο και ασυγκράτητο λαϊκισμό.

    *Παύλος Ελευθεριάδης, Υπεύθυνος Τομέα Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης

    9 Δεκεμβρίου 2014

    Σημειωτέον, ότι τα ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΆ κόμματα, που τάχθηκαν κατά της τροπολογίας για τις εκπαιδευτικές άδειες των κρατουμένων, ήταν η ΝΔ και η Χ.Α. Το ΠΟΤΑΜΙ τους συνεπικουρεί (θυμηθείτε τις δηλώσεις του χαζο-Σταύρου για το Πολυτεχνείο) με απολιτίκ-ακροδεξιό λόγο και απροκάλυπτες βλακείες.

    Μπαίνουμε σε περίοδο έντονων πολιτικών και κοινωνικών ανακατατάξεων-εξελίξεων και τα στρατόπεδα σχηματίζονται σιγά-σιγά…

  19. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://www.efsyn.gr/arthro/anasa-anthropias-kai-dikaioy

    Δικαιοσυνη

    «Ανάσα ανθρωπιάς και δικαίου»

    Αντα Ψαρρά
    .
    Ολοκληρώθηκε χθες η συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό επί της αρχής και κατ’ άρθρο κατά πλειοψηφία, ενώ η συνέχεια αναμένεται την Πέμπτη στην Ομομέλεια.

    Ο υπουργός, δηλώνοντας ότι δεν θα υπερασπιστεί τον εαυτό του -που τόσο στοχοποιήθηκε- αλλά την ουσία του νομοσχεδίου, υπενθύμισε τον Μισέλ Φουκό που έλεγε ότι η υποτροπή στο έγκλημα είναι αποτέλεσμα εκδίκησης ενός κρατούμενου που κρατείται σε ιδιαίτερα κακές και βίαιες συνθήκες κράτησης κι αυτό είναι που απειλεί την ασφάλεια κι όχι οι ανθρώπινοι όροι και η επιείκεια. Απάντησε στα επιχειρήματα περί νομοθεσίας που επιβάλλουν οι απεργοί πείνας και οι καταληψίες αλλά και για τις υποτιθέμενες «φωτογραφικές» ρυθμίσεις.

    «Φυσικά και υπάρχουν επίκαιρες αφορμές στη διάρκεια εκπόνησης ενός νομοσχεδίου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το νομοθέτημα δεν είναι σωστό. Το 1990 υπήρξε μια μεγάλη κατάληψη φυλακών από κρατούμενους και ο τότε υπουργός της Ν.Δ., Αθανάσιος Κανελλόπουλος, αρνήθηκε την επέμβαση της αστυνομίας, επέλεξε τον διάλογο και μάλιστα αυτοπροσώπως συναντήθηκε με κρατούμενους, τους προσέφερε ακόμα και πίτσες, ενώ άμεσα συγκρότησε νομοπαρασκευαστική επιτροπή, υιοθετώντας σειρά αιτημάτων τους.

    »Αργότερα το ίδιο έκανε ο Ευάγγελος Βανιζέλος στην εξέγερση στην Πάτρα, και μάλιστα ο νόμος που ψηφίστηκε είναι καταξιωμένος μέχρι και σήμερα. Κανείς όμως δεν διαμαρτυρήθηκε τότε για τρέχουσα συγκυρία που οδήγησε σε εκείνες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες». Ξεκαθάρισε, τέλος, τις διαστρεβλώσεις που έγιναν με επιλεγμένα αποσπάσματα δηλώσεών του, ειδικά για τον αριθμό των βαριά ασθενών και αναπήρων, αλλά και για την τροπολογία πρόβλεψης της κατ’ οίκον κράτησης συγγενών κρατουμένων αντί για προφυλάκιση.
    …………………..

    Η εισηγήτρια της πλειοψηφίας Β. Κατριβάνου αναφέρθηκε στην ανάσα ανθρωπιάς και δικαίου και στην αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού στις φυλακές. «Η τρομολαγνεία, η τρομοϋστερία και η συνεχής διαστρέβλωση γίνονται σε βάρος αρρώστων, βαριά αναπήρων, ανήλικων, εξαρτημένων και γενικά των πλέον ανήμπορων ανθρώπων που υποφέρουν μέσα σε άθλιες συνθήκες κράτησης ως μη όφειλαν. Αντί για την ελάφρυνση των ποινών, επιλέγετε την τρομολαγνεία και είναι εξοργιστικό να συμπορεύονται μαζί σας το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι», είπε απευθυνόμενη στη Ν.Δ.
    ………………

    Ο Γ. Γκιόκας από το ΚΚΕ -χαριτολογώντας- είπε ότι ο ίδιος θα πρωτοτυπήσει και θα ασχοληθεί με το νομοσχέδιο: «Μονοπώλησε τα πάντα η συζήτηση για την τρομοκρατία ή το αν βγαίνει ή δεν βγαίνει ο Ξηρός. Ολοι όμως είναι εγκληματίες και πρέπει να ισχύουν για όλους όλες οι γενικές διατάξεις». Δήλωσε ότι το ΚΚΕ θα ψηφίσει «παρών» επί της αρχής και θα υπερψηφίσει συγκεκριμένα άρθρα, στα οποία συμφωνεί, ενώ ζήτησε χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή δομών για τους ανήλικους και τους εξαρτημένους
    …………….
    Ο Νίκος Βούτσης θύμισε ότι στον καθρέφτη της σύγχρονης ελληνικής δημοκρατίας από τα πλέον αποκρουστικά είδωλα είναι διαχρονικά η κατάσταση στις φυλακές. «Στοχοποιήσατε τον υπουργό, ενώ όλες οι διατάξεις του νομοσχεδίου ήταν στις προγραμματικές μας δηλώσεις, ήταν απόψεις διατυπωμένες επί χρόνια και μπορείτε να διαφωνείτε αλλά όχι να μας λέτε ότι ακούμε τις φωνές των καταληψιών».

    Η Αριστερά ποτέ δεν αρνήθηκε την αποφυλάκιση ή μέτρα ανθρώπινης μεταχείρισης κρατουμένων, ανάμεσα στους οποίους ήταν όχι μόνο εγκληματίες αλλά ακόμα και οι υπαίτιοι της χούντας, συμπλήρωσε ο Ν. Βούτσης, αναφέροντας ότι την ίδια στάση επέδειξε η Αριστερά και σε αποφυλακίσεις συγγενών πολλών επώνυμων κρατουμένων.
    ………………..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s