«πουθενά αλλού, τουλάχιστον στην Ευρώπη, η ιστορική αλήθεια δεν υποφέρει τόσο πολύ όσο στο ελληνικό σχολείο…»

«Ο φιλοπουτινισμός της ΧΑ έχει βαθύτερες και πιο απλωμένες πολιτισμικές ρίζες από αυτόν των ακροδεξιών κομμάτων της Δυτικής Ευρώπης. Ούτε ο αντισημιτισμός της φύτρωσε σε κανένα θερμοκήπιό της. Για εκατομμύρια Ελληνες οι Εβραίοι είναι, μαζί με τους Δυτικούς (με τους οποίους άλλωστε συνεργούν), ο προαιώνιος εχθρός του Ελληνισμού.»

κάθε παιδί και μία γαλανόλευκη με το σταυρό στο κοντάρι...

κάθε παιδί και μία γαλανόλευκη, κάθε γαλανόλευκη πάντα, με το σταυρό στο κοντάρι…

Μαύρο, σχεδόν μπλε βαθύ

Του Δημοσθένη ΚούρτοβικΤα Νέα 14.06.2014
Στο πολύκροτο φιλμ «Χίτλερ, μια ταινία από τη Γερμανία» ο σκηνοθέτης Χανς Γιούργκεν Ζίμπερμπεργκ επιχείρησε να δείξει κάτι που οι περισσότεροι απωθούσαν ως σκέψη: ότι ο ναζισμός δεν προέκυψε στη Γερμανία από ιστορικό ατύχημα ούτε μόνο από το «τραύμα των Βερσαλλιών» και την οικονομική κρίση, αλλά ήταν απότοκος μιας μακράς πολιτισμικής παράδοσης που περιείχε σπέρματα της ιδεολογίας του ή λίπανε το έδαφος για να βλαστήσει και να θεριέψει αυτό το τερατώδες γέννημα.
Ενας έλληνας Ζίμπερμπεργκ, αν και είναι απίθανο να εμφανιστεί, θα έβρισκε μπόλικο υλικό για μια αντίστοιχη γενεαλογία του φαινομένου της Χρυσής Αυγής. Ακούμε ολοένα ότι το κόμμα αυτό είναι αντισυστημικό. Αν όμως «σύστημα» είναι οι κρατούσες πεποιθήσεις ή δοξασίες ενός λαού για τον εαυτό του και τον έξω κόσμο, αυτές που καλλιεργούνται από την κρατική εκπαίδευση, τη λόγια παράδοση και τη δημώδη κουλτούρα, τότε η ΧΑ είναι το αυθεντικότερο συστημικό κόμμα. Ολες τις πρώτες ύλες της ιδεολογίας, της ρητορικής και της πρακτικής της τις αντλεί από το κατεστημένο εθνικό αφήγημα, όπου υπάρχουν διάσπαρτες. Και δεν τις μεταποιεί καν. Απλώς τις συναθροίζει, τις συναρμόζει και, όπου είναι ανάγκη, τις προεκτείνει.

Για τη ΧΑ η έννοια του έθνους ανάγεται στην έννοια της φυλής. Αλλά ούτε δική της είναι αυτή η ιδέα ούτε χρειάστηκε να την αντιγράψει από το «Mein Kampf». Μας είναι πολύ οικεία από την εγχώρια διανοητική εργαλειοθήκη. Η ποίηση και η πεζογραφία μας, για παράδειγμα, βρίθουν λυρικών και δοξαστικών αναφορών στην «ελληνική φυλή», όπου ο όρος χρησιμοποιείται με τρόπο που υπαινίσσεται κάτι αρχέγονο, διαχρονικά αναλλοίωτο και εξ υπαρχής ομοιογενές. Στη διαμόρφωση του ελληνικού έθνους, δηλαδή, δεν μπορεί να συμμετείχαν και άλλες «φυλές» εκτός από την ελληνική. Υπάρχουν βέβαια κάτι Αρβανίτες, κάτι Βλάχοι κ.λπ., αλλά η εθνική ιστοριογραφία, λαογραφία και ανθρωπολογία μας έχουν αποδείξει και εξακολουθούν να αποδεικνύουν με ζηλευτή, αν και κάπως νευρική εφευρετικότητα, ότι και αυτοί όλοι είναι «φυλετικά» Ελληνες. Δεν έμενε για τη ΧΑ παρά να κάνει ένα μικρό, εύλογο βήμα παραπέρα: αυτό το θαυματούργημα που λέγεται ελληνική φυλή και διατηρήθηκε ανόθευτο τρεις χιλιάδες (ή και τριακόσιες χιλιάδες) χρόνια δεν μπορούμε να το αφήσουμε τώρα να μολυνθεί από τα ξένα, κατώτερα γονίδια που κουβαλούν οι μετανάστες. Θα τους πολεμήσουμε διά ροπάλου, μαχαιριού και περιστρόφου, ώσπου να ξεκουμπιστούν.
Η ελληνική «φυλή» είναι περικυκλωμένη γεωγραφικά από άλλες «φυλές» που την επιβουλεύονται. Στην περίπτωση όμως αυτών των μοχθηρών γειτόνων η λέξη «φυλή», όπως βλέπουμε από την εθνική γραμματεία μας, δεν παράγει τις ευγενείς αντηχήσεις που τη συνοδεύουν όταν χρησιμοποιείται για τον Ελληνισμό: παραπέμπει σε βαρβαρικά φύλα, που έχουν τόσο περίσσευμα σε απληστία, επιθετικότητα και αιμοβορία όσο έλλειμμα σε πολιτισμό. Γι’ αυτό η Ελλάδα πρέπει να βρίσκεται διαρκώς σε πολεμική επιφυλακή. Η στρατιωτικοποίηση του Εθνους, αρχίζοντας από την παιδεία, είναι μια ιδέα που έχει βρει πλήθος υποστηρικτών μεταξύ των θεωρητικών μας, όχι μόνο σε μακρινές και πολιτικά έκρυθμες εποχές αλλά ακόμη και τη δεκαετία του 1990. Και ούτε περιορίζεται στη θεωρία. Οι μαθητικές παρελάσεις σε στρατιωτικό στυλ, φαινόμενο μοναδικό για σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, έχουν θιασώτες ακόμη και στις γραμμές της αριστερής διανόησης. Ο μιλιταρισμός της ΧΑ δεν είναι τόσο εξωτικό φρούτο όσο θέλουμε να πιστεύουμε.

Εκτός από τους όμορους βαρβάρους το έθνος μας αντιμετωπίζει και έναν άλλο, ακόμη πιο επικίνδυνο εχθρό: τη Δύση, που είναι (όλως συμπτωματικά…) η μήτρα του κοινοβουλευτισμού. Εδώ, πρόκειται για σύγκρουση που κρατάει χίλια χρόνια και βάλε. Ιστορικοί, αρθρογράφοι, δοκιμιογράφοι, μυθιστοριογράφοι μας από το δεξιό ώς το αριστερό άκρο του ιδεολογικού φάσματος ανακαλύπτουν, εκθέτουν και σχολιάζουν κάθε τόσο σε τόνο δραματικής προειδοποίησης καινούργιες εκφάνσεις του μίσους των Δυτικών για τον Ελληνισμό και της άοκνης προσπάθειάς τους να τον εξοντώσουν, καινούργιες αποδείξεις της δυτικής υπαιτιότητας για όλα τα δεινά που μας έχουν βρει (ανάμεσά τους και το κράτος που λέγεται Ελλάδα). Θρησκευτικοί φιλόσοφοι, μυστικιστές και ιεράρχες έχουν χύσει τόνους μελάνι για να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει σημείο επαφής ανάμεσα στο θεολογικό υπόβαθρο του δυτικού και του ορθόδοξου (πνευματικά ανώτερου, φυσικά) πολιτισμού. Εξ αντιθέτου, όλη αυτή η φιλολογία, με εντυπωσιακή τη συμβολή της κομμουνιστικής πλευράς, συντηρεί τον μύθο του ξανθού γένους, την ιδέα μιας Ρωσίας πάγια φιλικής και υποστηρικτικής για τα συμφέροντά μας, από τους τσάρους ώς τον Πούτιν. Ο φιλοπουτινισμός της ΧΑ έχει βαθύτερες και πιο απλωμένες πολιτισμικές ρίζες από αυτόν των ακροδεξιών κομμάτων της Δυτικής Ευρώπης.
Ούτε ο αντισημιτισμός της φύτρωσε σε κανένα θερμοκήπιό της. Για εκατομμύρια Ελληνες οι Εβραίοι είναι, μαζί με τους Δυτικούς (με τους οποίους άλλωστε συνεργούν), ο προαιώνιος εχθρός του Ελληνισμού. Η σταθερή άρνηση ή αποσιώπηση αυτού του φαινομένου εγγυάται τη διαιώνισή του. Πριν από χρόνια, ένα μυθιστόρημα που τόλμησε να θεματοποιήσει την ιστορία της «συνωμοσίας του αίματος» ξεσήκωσε κατακραυγή και μηνύσεις. Ελάχιστα έχουν γραφτεί (και αυτά με απόσταση ασφαλείας από την Ελλάδα) για ό,τι ακολούθησε στη Θεσσαλονίκη τη μεταφορά των Εβραίων της στο Αουσβιτς. Εξάλλου, αν έπρεπε να κρίνουμε μόνο από τη λογοτεχνία μας, η εβραϊκή παρουσία στη Θεσσαλονίκη υπήρξε το πολύ περιθωριακή. Ολα αυτά είναι ελάχιστα δείγματα από τα πάμπολλα, δυστυχώς, συμπτώματα εβραιοφοβίας και λανθάνοντος αντισημιτισμού στην Ελλάδα.

Σε καμία χώρα του κόσμου η διδασκαλία της Ιστορίας στη δημόσια εκπαίδευση δεν ευθυγραμμίζεται με την ιστορική αλήθεια. Αλλά πουθενά αλλού, τουλάχιστον στην Ευρώπη, η ιστορική αλήθεια δεν υποφέρει τόσο πολύ όσο στο ελληνικό σχολείο. Ο μέσος Ελληνας κουβαλάει από τα θρανία μια τόσο στρεβλή αντίληψη για την ιστορία της χώρας του ώστε η επαφή του με κάποιους κοινούς τόπους των ιστορικών, όπως έγινε με τη σειρά του Σκάι για το ’21 πριν από λίγα χρόνια, τον σοκάρει και τον εξαγριώνει. Αν προσθέσουμε την εθνική ξιπασιά που συντηρεί ανόητους μύθους, όπως αυτός για τις πέντε εκατομμύρια λέξεις της ελληνικής γλώσσας, θα δούμε σε πόσο ευνοϊκό έδαφος ρίχνει τον δηλητηριώδη σπόρο του ο χρυσαυγίτικος εθνικισμός.
Μια απομυθοποίηση της ΧΑ θα έδειχνε ότι αυτό το «αντισυστημικό» κόμμα αρδεύεται από τη νερομάνα του συστήματος. Αλλά τότε θα απομυθοποιούνταν και το ίδιο το σύστημα. Θα το αντέχαμε;

©Δημοσθένης Κούρτοβικ –Τα Νέα 14.06.2014

Advertisements
This entry was posted in Ασμοδαίος, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

18 απαντήσεις στο «πουθενά αλλού, τουλάχιστον στην Ευρώπη, η ιστορική αλήθεια δεν υποφέρει τόσο πολύ όσο στο ελληνικό σχολείο…»

  1. Ο/Η Iωάννα Καραλολέγκου Χούφτου-εκδιδόμενη λέει:

    Ο κ.Κούρτοβικ ενοχλεί πολύ με τις αλήθειες που λέει και ανθρώπους που
    http://leftg700.blogspot.gr/2014/06/blog-post_15.html

    έχουν και κάποιες παραξενιές προς Λεπέν μεριά
    http://www.athensvoice.gr/article/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C-%CE%BC%CF%80%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BA-%CF%85%CF%80%CE%AD%CF%81-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BB%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BD

  2. Ο/Η Oι Ναζί έχουν νάζι λέει:

    http://veriotis-veria.blogspot.gr/2014/06/blog-post_1666.html

    Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2014

    Ο Βεροιώτης υποψήφιος της Χρυσής Αυγής που «καίει» τον Μιχαλολιάκο!!!

    Η κατάθεση του γνωστού δικηγόρου από τη Βέροια Ηλία Σταύρου είναι μια σημαντική στιγμή στην ανακριτική διαδικασία για την Χρυσή Αυγή. Ένα μεσαίο στέλεχος, παρ΄ολίγον βουλευτής Ημαθίας στις εκλογές του 2012, επιστημονικός συνεργάτης της Χρυσής Αυγής στη Βουλή, μιλάει επώνυμα για τη δράση του κόμματος. Η κατάθεσή του είναι σημαντική γιατί δεν γίνεται με το καθεστώς του προστατευόμενου μάρτυρα. Ο Ηλίας Σταύρου δεν είναι ένα τυχαίο στέλεχος, είναι γνωστός ομιλητής σε δεκάδες εκδηλώσεις της Χρυσής Αυγής και «αγαπημένο παιδί» του κόμματος.

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    Μερικοί, που ο «σοφός λαός μας» υπερψήφισε πρόσφατα μαζί με διάφορους ακόμη τηλεστάρ και ποδοσφαιριστές, περιφερόμενοι πολιτευτές και αυτοδιορισμένοι πρόεδροι αόρατων συνιστωσών (υμνητές του φιλοχρυσαυγίτη Κύπριου Αρχιεπισκόπου, θαυμαστές της άμεσης Δημοκρατίας του Χότζα και του Στάλιν και συνήγοροι των Μιλόσεβιτς-Κάρατζιτς, κατήγοροι του ΣΥΡΙΖΑ: «Η αριστερά παίρνει άκριτα το μέρος των μεταναστών χωρίς να καταδικάζει τις μαφίες που δρουν μέσα στους μετανάστες, και δεν ξεκαθαρίζει το θέμα…» στην ακροδεξιά εφημερίδα «δημοκρατία», υμνητές των δωσίλογων μητροπολιτών της Κατοχής, που δεν θέλουν διακοπή της κρατικής χρηματοδότησης στους ναζιστές εγκληματίες), θέλουν πιο hardcore καταστάσεις με εθνικά ψέματα:

    http://www.paraskhnio.gr/to-onoma-ton-skopion-prepei-na-einai-v/

    «…Όταν κληθείτε να διαπραγματευτείτε για το όνομα των Σκοπίων, με ποια γνώμη θα πάτε; Με αυτή που έχει ο Αλέξης Τσίπρας ή με αυτά που λένε η κα Γαϊτάνη και ακόμη πιο ακραία ο κ. Θεωδορίδης;
    Ο Μανώλης Γλέζος λέει Βαρντάσκα! Εγώ επιμένω στο όνομα αυτό, γιατί αυτό ήταν το όνομα που είχε όταν ήταν στη Γιουγκοσλαβική Ομοσπονδία!…» (ψέματα, λεγόταν Μακεδονία και έτσι την όνόμαζε και το ελληνικό κράτος).

    και με ανιστόρητα μαθήματα μίσους στα παιδιά
    http://archive.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=713706
    «»Πήρε τη μορφή εθνοκάθαρσης, δηλαδή εξαφάνισης όλου του ελληνισμού από την Ιωνία, από τη Μικρά Ασία», τόνισε ο Μανώλης Γλέζος, ο οποίος αναφέρθηκε στα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφή. Όπως είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, «οι ξένοι και πάλι δημιούργησαν αυτήν την κατάσταση», καθώς οδήγησαν στην επέμβαση του ελληνικού στρατού στη Μικρά Ασία και μετά τον εγκατέλειψαν. Ο Μ. Γλέζος επεσήμανε ακόμη την έλλειψη μουσείου της γενοκτονίας του ελληνικού λαού στη Σμύρνη, των Ποντίων, αλλά και της Εθνικής Αντίστασης. Υπογράμμισε ότι δεν αρκούν οι λόγοι στη Βουλή, αλλά «χρειάζεται και στα σχολεία και παντού να αναδεικνύεται το μέγεθος της εθνοκάθαρσης που έγινε το 1922».
    _____________

    Για αυτά εδώ δεν άκουσε ποτέ τίποτα ο ξανά ο εθνικός μας καλοπληρωμένος ευρωβουλευτής (πρώτα με το ΠΑΣΟΚ Αυριανής- Κοσκωτά, τώρα με την Αριστερά) Γλέζος που θα κατατροπώσει τη Μέρκελ (αυτή φταίει για όλα), αυτός που θέλει λέει μισθό ανειδίκευτου εργάτη;
    http://www.marxistiko.gr/home.php?Book_ID=114&crit=1
    Πόλεμος και εθνοκάθαρση

    Κωστόπουλος, Τάσος

    «Σαν έφεξε, βάρεσε η σάλπιγγα συναγερμό πάνω απ? το λασπωμένο λοφάκι του χωριού. Εκεί μαζεύτηκαν όλοι οι αιχμάλωτοι άντρες και κατόπι ντουφεκίστηκαν. Βρέθηκα αντίκρυ στο γέρο. Είχε μερικές μελανιές στο πατριαρχικό του πρόσωπο. Το πιο καλό που μπορούσα να του κάνω ήταν να τον σκοτώσω αμέσως και τελειωτικά για να μην τυραγνιέται σα μερικούς που σπάραζαν σαν τα βουβάλια χτυπώντας τις απαλάμες στο χώμα. Τράβηξα τη σκανδάλη και σωριάστηκε μονοκόμματα σαν αστραποκαμμένος στη λάσπη? Κατόπι βάλαμε φωτιά στο χωριό?». Οι παραπάνω γραμμές δημοσιεύτηκαν πριν από 80 περίπου χρόνια στη συλλογή Διηγήματα ενός άσημου ακόμα μυτιληνιού πεζογράφου ονόματι Στρατής Μυριβήλης. Περιέγραφαν το κάψιμο ενός τουρκικού χωριού της Πτολεμαϊδας και τη μαζική εκτέλεση των αρρένων κατοίκων του από τον προελαύνοντα ελληνικό στρατό το Νοέμβριο του 1912.

    Με αυτή την περιγραφή της προσωπικής εμπειρίας του μεγάλου έλληνα λογοτέχνη Στρατή Μυριβήλη, ξεκινά η πρώτη σελίδα του βιβλίου του Τάσου Κωστόπουλου Πόλεμος και Εθνοκάθαρση. Είναι ένα βιβλίο γεμάτο από ιστορικά στοιχεία που αξίζει να διαβαστεί από κάθε αριστερό, κάθε άνθρωπο που αγωνίζεται ενάντια στον πόλεμο, τον εθνικισμό και τον ιμπεριαλισμό. Πάνω απ? όλα, είναι μια πραγματική αποκάλυψη και μια καταγγελία για τα εγκλήματα της «δικής μας» άρχουσας τάξης, που τόσο επιμελώς η επίσημη «ιστορία» φροντίζει να καλύπτει κάτω από τόνους αποκρύψεων, ψεμάτων και διαστρεβλώσεων. Εξάλλου, όπως δηλώνει και ο ίδιος ο συγγραφέας «το έναυσμα για τη διατύπωση των παραπάνω προβληματισμών δόθηκε από τη συζήτηση που ξεκίνησε με αφορμή το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού για να επεκταθεί στο στρατηγικότερο ζήτημα της αμφισβήτησης της ?εθνικά ορθής? ιστοριογραφίας (και μυθολογίας)».

    Το βιβλίο του Κωστόπουλου αποτελείται από τέσσερα μέρη. Στο πρώτο ο συγγραφέας δίνει μια εικόνα της πληθυσμιακής σύνθεσης της Μακεδονίας, της Θράκης, της Αλβανίας και της Μικράς Ασίας και περιγράφει τις διεκδικήσεις των τοπικών αρχουσών τάξεων την εποχή των Βαλκανικών Πολέμων και της Μικρασιατικής Εκστρατείας. «Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι οποιαδήποτε οικοδόμηση ?εθνικά αμιγών? κρατών πάνω σε ένα πληθυσμιακό μωσαϊκό, οποιοδήποτε ξεκαθάρισμα ?εθνικού χώρου? δεν ήταν δυνατόν να γίνει παρά με προσφυγή σε μια συστηματική απίστευτη βία εναντίον όλων όσων δεν χωρούσαν στα καλούπια της ?σωστής? εθνικής κοινότητας? Η βίαια και εξαναγκαστική εκκένωση ολόκληρων περιοχών από τα ?αλλοεθνή στοιχεία?, η εθνοκάθαρση, υπήρξε το απαραίτητο συνοδευτικό όλων ανεξαιρέτως των ?απελευθερωτικών? πολέμων της ματωμένης δεκαετίας που ξεκίνησε με τον Α? Βαλκανικό Πόλεμο μέχρι το 1922».

    Σε αυτή την «απίστευτη βία» είναι αφιερωμένα τα επόμενα τρία κεφάλαια του βιβλίου, κεντράροντας στην πρακτική εθνοκάθαρσης που εφάρμοσε ο ελληνικός στρατός στις «απελευθερωμένες» περιοχές. Στον Α? Βαλκανικό Πόλεμο τα θύματα ήταν οι μουσουλμάνοι κάτοικοι της Μακεδονίας. «Η ιερή για τους τούρκους πόλη των Γιαννιτσών καίγεται από τον ελληνικό στρατό και λεηλατείται, ενώ την ίδια τύχη είχε και η μουσουλμανική συνοικία των Σερβίων? Οι μεγαλύτερες ωστόσο αγριότητες διαπράχθηκαν στα τουρκοχώρια της Κοζάνης και των Καϊλαρίων (σημ. της Πτολεμαϊδας)? Δεν πρόκειται για αδέσποτες ενέργειες μεμονωμένων ατόμων, αλλά για εφαρμογή συγκεκριμένης πολιτικής του ελληνικού κράτους». Και για να το αποδείξει χρησιμοποιεί τη μαρτυρία του διάδοχου του θρόνου Κωνσταντίνου: «Ολόκληρη η πεδιάδα φωτίζεται από τις ανταύγειες της φωτιάς? γκρεμίσαμε ακόμα και τους τοίχους και το χωριό εξαλείφθηκε από προσώπου γης». Κι από το ημερολόγιο ενός πεζικάριου διαβάζουμε: «σήμερα αντελήφθην όλην την αγριότητα του πολέμου. Χανούμισες και παιδιά έκλαιγαν. Κάτοικοι ετυφεκίζοντο σαν τρυγόνια. Τα σπίτια απ? άκρου εις άκρον εκαίγοντο. Φρίκη!»

    Ο δεύτερος Βαλκανικός Πόλεμος για το μοίρασμα της Μακεδονίας ανάμεσα στις νικήτριες χριστιανικές χώρες (Ελλάδα, Σερβία, Βουλγαρία) ήταν πολύ πιο καταστροφικός. «Εδώ δεν έχουμε καν το ξέσπασμα της αχαλίνωτης βίας ανάμεσα στους ?προαιώνιους εχθρούς?, αλλά την εφαρμογή μιας συστηματικής εθνοκάθαρσης των διαφιλονικούμενων περιοχών από τους ανεπιθύμητους κατοίκους τους. Και τούτη τη φορά, πρωταγωνιστής δεν ήταν άλλος από τον ελληνικό στρατό», αναφέρει ο Κωστόπουλος. Και περιγράφει με λεπτομέρειες την ισοπέδωση του Κιλκίς από τον ελληνικό στρατό και «τη γενικευμένη εθνοκάθαρση με σκοπό το άδειασμα των πεδιάδων που περιβάλλουν τη Θεσσαλονίκη από τον σχεδόν αποκλειστικά αλλοεθνή πληθυσμό τους».

    Η εθνοκάθαρση στις προσαρτημένες περιοχές συμβάδιζε με την ενεργοποίηση των πιο άγριων μηχανισμών καταστολής. Το 1914 δημιουργείται η πρώτη καθαρά πολιτική αστυνομία στην ιστορία του νεοελληνικού κράτους. «Η γνωστότερη περίπτωση, που συνδυάζει με τον πιο εύγλωττο τρόπο την ταυτόχρονη καταστολή του εθνικού και του κοινωνικού εχθρού, ήταν η εκτόπιση των ηγετικών στελεχών της Σοσιαλιστικής Φεντερασιόν και του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 1914».

    Το τελευταίο κεφάλαιο που ασχολείται με την Μικρασιατική Εκστρατεία είναι και το πλέον αποκαλυπτικό. Ο Κωστόπουλος χρησιμοποιεί σαν κύρια πηγή τα ημερολόγια και τις επιστολές των στρατιωτών που, σε αντίθεση με τους προηγούμενους πολέμους, είναι γεμάτα από περιγραφές από απίστευτες αγριότητες του εισβολέα ελληνικού στρατού. «Ο ελληνικός στρατός έπρεπε να «διαφυλάσσει» την τάξη για λογαριασμό και κάτω από την υψηλή εποπτεία των Συμμάχων και ταυτόχρονα να δημιουργεί στον κατακτημένο χώρο τις υλικές προϋποθέσεις μιας πιο μακροπρόθεσμης επικράτησης. Και τα δυο αυτά καθήκοντα δεν μπορούσαν παρά να οδηγήσουν σε μια ατέλειωτη αλυσίδα από αγριότητες κι ανθρώπινες τραγωδίες».

    Ένας τσολιάς από τη Βοιωτία γράφει στο ημερολόγιό του: «Ο διοικητής μας Γεώργιος Κονδύλης περιφέρεται διαρκώς σε όλη την πόλη (σημ. του Αϊδινίου) και μας ενθαρρύνει πώς θα φάμε τους άπιστους? μας λέει να πράξουμε ό,τι βαστάει η ψυχή μας? Ένας ρασοφόρος έβαλε φωτιά σε ένα τζαμί και έκαψε μερικές φτωχοοικογένειες. Ήταν οι οικογένειες που δεν πρόλαβαν να φύγουν όπως οι πλούσιοι του Αϊδινίου». Ο στρατιώτης Νίκος Βασιλικός, πατέρας του γνωστού συγγραφέα, γράφει για τις αγριότητες του ελληνικού στρατού μετά τη μάχη στο Σαγγάριο το 1921: «Όλου του κάμπου τα χωριά καίγονται από το Γιουνάν-ασκέρ, το οποίο μεταλαμπαδεύει, επ? ευκαιρία της διαβάσεώς του, τα πραγματικά φώτα ?του πολιτισμού». Δεν πρόκειται για αυθόρμητο ξέσπασμα, μας πληροφορεί ο ίδιος, αλλά για την εφαρμογή συγκεκριμένης διαταγής του Επιτελείου.

    Πριν φτάσουμε στην καταστροφή της Σμύρνης είχε προηγηθεί η συστηματική καταστροφή της μικρασιατικής ενδοχώρας, διαπιστώνει ο Κωστόπουλος, στηριγμένος στις άφθονες μαρτυρίες που επιβεβαιώνουν ότι το ελληνικό κράτος «πρόκρινε μια στρατηγική ολοκληρωτικού πολέμου και καταστροφής». Αυτή η ολοκληρωτική καταστροφή καταγράφεται στα ημερολόγια των φαντάρων με ατέλειωτες περιγραφές μαζικών εκτελέσεων, βιασμών, λεηλασιών. Σύμφωνα με έναν έλληνα υπουργό «η Ελλάδα ήταν αναγκασμένη ν? ακολουθήσει τις άλλες αποικιακές δυνάμεις στην κατάκτηση εδαφών με αριθμητική υπεροχή του τουρκικού πληθυσμού για λόγους στρατηγικούς, οικονομικούς και εκπολιτιστικούς»!

    Αλλά όταν η ιμπεριαλιστική εκστρατεία του ελληνικού κράτους ηττήθηκε στην Μικρά Ασία και οι δυνάμεις του Κεμάλ έφταναν στην Σμύρνη η ελληνική κυβέρνηση απαγόρευε μέχρι την τελευταία στιγμή την αποχώρηση του ελληνικού πληθυσμού από την πόλη και την επιβίβαση στα πλοία του στόλου. «Καλύτερα να μείνουν εδώ και να τους σφάξει ο Κεμάλ, γιατί αν πάνε στην Αθήνα θα ανατρέψουν τα πάντα», έλεγε ο διαβόητος Στεργιάδης, ο ύπατος αρμοστής της Ελλάδας στη Σμύρνη.

    Στο βιβλίο αναφέρονται, αν και συνοπτικά, οι αντιπολεμικές διαθέσεις των ελλήνων φαντάρων που αναρωτιόντουσαν γιατί πολεμάνε δέκα χρόνια συνέχεια. Από την υποδοχή που επιφύλαξαν στον Κωνσταντίνο με συνθήματα που ζητούσαν την άμεση απόλυσή τους από το στρατό, μέχρι την «απεργία πολέμου», αρνούμενοι να πολεμήσουν και ξεκινώντας ομαδικά για τα σπίτια τους.

    Αν θα μπορούσε να εντοπίσει κανείς μια πλευρά που, χωρίς να απουσιάζει, είναι μάλλον ελλιπής στο βιβλίο, αυτό είναι ο ρόλος των μεγάλων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων στο να διαμορφώσουν άμεσα ή έμμεσα τις βάσεις για την εθνοκάθαρση και την τραγωδία των λαών της περιοχής. Αλλά, κατά τη γνώμη μου, αυτή η έλλειψη δεν περιορίζει στο ελάχιστο την βασική επιχειρηματολογία του Κωστόπουλου στο να δείξει ότι η εθνοκάθαρση ήταν κυρίαρχη επιλογή των αρχουσών τάξεων, κύρια της ελληνικής.

    Είναι καθήκον μιας διεθνιστικής αριστεράς να μιλήσει, όπως και τότε, για όλα αυτά. Γιατί, όπως καταλήγει το βιβλίο: «Για μια αυθεντική εικόνα εκείνων των ημερών θα πρέπει κανείς να ανατρέξει στα διάσπαρτα ημερολόγια των φαντάρων της εποχής. Ή στις αντιπολεμικές σελίδες του μεσοπολεμικού Ριζοσπάστη ? τότε που μια (ξεχασμένη σήμερα) στροφή της ελληνόγλωσσης εκδοχής της ?Διεθνούς? διακήρυσσε στο όνομα των προλεταρίων της οικουμένης πως ?εμάς η μόνη μας ελπίδα / είν? η σφιγμένη μας γροθιά / κάτω οι πολέμοι κι η πατρίδα / ζήτω η παγκόσμια εργατιά?».

    Κώστας Πίττας
    _______
    YΓ Λασκ.
    Aυτοί που νομίζουν πως θα αντιμετωπίσουν τα τεράστια και περίπλοκα προβλήματα της χώρας με εθνικές μυθολογίες και με γραφικούς και πονηρούς δημαγωγούς σκουριασμένους ήρωες, θα διαπιστώσουν σύντομα πως απλά κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους.

  4. Ο/Η Aρχιεπίσκοπος Μπέμπα Μπλανς λέει:

    http://www.efsyn.gr/?p=208514
    20/06/14

    Νέο ομοφοβικό παραλήρημα Ανθιμου
    Με αφορμή τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης από άμβωνος και τηλεοράσεως έχει κηρύξει ανένδοτο στην ομοφυλοφιλία και το gay pride.

    Του Νίκου Φωτόπουλου

    Κάθε χριστιανός που έχει μελετήσει το Ευαγγέλιο δεν μπορεί πάρα να μένει άναυδος με το ρατσιστικό παραλήρημα του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, που όπως φαίνεται έχει κηρύξει ανένδοτο στην ομοφυλοφιλία και το gay pride.

    O «παναγιώτατος»(;) επανήλθε με αφορμή τις εκδηλώσεις του 3ου Thessaloniki Pride – Φεστιβάλ Υπερηφάνειας, που γίνονται με τη στήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζοντας «νοσηρό πάθος» την ομοφυλοφιλία.

    Οπως είπε, στη διάρκεια της αγρυπνίας που διοργάνωσαν παραχριστιανικές οργανώσεις εναντίον του gay pride, «είναι διαφορετικό να υποπέσεις σε μια αμαρτία και να ζητήσεις τη συγγνώμη του Θεού και είναι άλλο να έχεις συνεχή σχέση με την αμαρτία και να την προβάλλεις». Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι πέρυσι και πρόπερσι υπήρχε «σατανικό σχέδιο» να περάσει το gay pride έξω από τον ναό της Αγίας Σοφίας και τη Μητρόπολη.

    Η… ηθική τάξη

    «Εδωσα αγώνα να μη συμβεί. Το πετύχαμε, αλλά αυτό δεν αναστέλλει την εγκληματικότητα, από ηθικής τάξεως, του εγχειρήματος», τόνισε.

    Παρατήρησε δε, με ύφος επίπληξης, τον δημοσιογράφο Βασίλη Λυριτζή, όταν του είπε ότι τα δικαιώματα των πολιτών δεν μπαίνουν σε ψηφοφορία, ούτε τίθεται θέμα πλειοψηφίας. «Αφήστε τα εισαγγελίστικα», απάντησε. «Να κάνετε κουμάντο στο σπίτι σας, γιατί στη Θεσσαλονίκη τέτοια θέματα είναι αρμοδιότητα του μητροπολίτη και των θεσμικών φορέων».

  5. Ο/Η eklag λέει:

    PIERRE MANENT-»ΟΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ»,
    ΔΟΚΙΜΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ-εκδ. ΠΟΛΙΣ

  6. Ο/Η oliverrr91 λέει:

    Χαίρετε!!!

  7. Ο/Η Γεωργίου Γρηγόρης λέει:

    Ευελπιστώ η ιστορία του απώτερου μέλλοντος, να αναδείξει έναν νέο Χίτλερ ο οποίος θα θελήσει να καθαρίσει την Ευρώπη από τους μουσουλμάνους, όπως ο Χίτλερ του Β’ Π.Π. θέλησε να καθαρίσει την Ευρώπη από τους εβραίους (δυστυχώς).

  8. Ο/Η AnefOriwn λέει:

    Φίλοι Blogοδεσπότες,

    Τοποθετήσεις και θέσεις έμπλεες ρατσισμού και ξενοφοβίας, όπως οι πιο κάτω της συμπαθέστατης κάποτε και θλιβερής τωρα Σώτης Τριανταφύλλου,
    «…Σε όλες τις δυτικές χώρες, ορισμένες μειονότητες εμφανίζουν υψηλότερα ποσοστά ανεργίας και εγκληματικότητας. Αλλά το φαινόμενο δεν πρέπει να αποδίδεται, όπως συμβαίνει, στον υποτιθέμενο ρατσισμό και στις διακρίσεις: συνήθως, η υψηλή ανεργία και η εγκληματικότητα οφείλονται στα ίδια τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των μειονοτήτων …»,
    γιατί δεν θα τις κρίνετε; Συμφωνάτε με το ύφος και το περιεχόμενο της γραφίδας της; Ή μήπως τις προσπεράσατε γιατί δημοσιεύονται στο “Athens Voice” [http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/487/%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82], το οποίο συχνά πυκνά προβάλλετε από τον ιστοχώρο ΣΑΣ;

    • Ο/Η Po λέει:

      Αγαπητέ,
      Απολύσαμε όλο μας το προσωπικό (230 νοματαίοι δούλευαν στις Εμμονές μας) και δεν προλαβαίνουμε να παρακολουθούμε και να σχολιάζουμε πλέον τους πάντες.

      Να διαβάζετε Ρώητερ.
      Είναι επαρκέστερο από εμάς…

  9. Ο/Η AnefOriwn λέει:

    Κύριε Ρο,

    Ευχαριστώ πολύ! Πλήρως τεκμηριωμένη η απάντηση ΣΑΣ! Έχω μείνει άφωνος! [Πάλι καλά πολύ δεν έμεινα και έγκυος]…

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε,
      ο κ.Ροϊδης σας υπέδειξε το αυτονόητο το οποίο αρνείσθε να αποδεχθείτε.
      Είμαστε ιδιώτες και δεν έχουμε ούτε στοιχειωδώς τη δυνατότητα να παρακολουθούμε την αρθογραφία κάθε δημοσιολογούντος όπως η κυρία Σώτη Τριανταφύλλου και το χρόνο (ούτε βεβαίως την υποχρέωση) να ασκούμε την ανάλογη κριτική.
      Αν η εν λόγω κυρία έχει όντως διατυπώσει ρατσιστικές απόψεις (επιτρέψτε μου να μην γνωρίζω τίποτα σχετικό), είναι σαφέστατο ότι τις αποδοκιμάζουμε.
      Θα μου επιτρέψτε όμως δυο παρατηρήσεις
      1.Δεν έχουμε προβάλει ούτε μια φορά την Athens Voice στον ιστοχώρο μας (όχι πως αυτό θα το θεωρούσα κακό) όπως λέτε. Υποθέτω πως θέλετε να πείτε ότι έχουμε αναδημοσιεύσει άρθρα της, γεγονός που ισχύει.
      2. Διάβασα βιαστικά το άρθρο της κυρίας Τριανταφύλλου και ομολογώ ότι όχι μόνο δεν βρήκα ίχνη ρατσισμού αλλά μια γενναία προσπάθεια να επισημάνει αυτό που μεγάλα τμήματα της φαρισαϊκής Αριστεράς προσποιούνται ότι δεν αντιλαμβάνονται.
      Δεν γίνεται στο όνομα της πολυπολιτισμικότητας να συνηγορούμε στην καταπάτηση ατομικών δικαιωμάτων παιδιών, γυναικών κλπ όπως συστηματικά γίνεται στη χώρα μας (σαρία στη Θράκη κλπ) μέσω μιας ανίερης συμμαχίας Ακροδεξιάς-Κράτους-Εκκλησίας και της καθεστωτικής Αριστεράς μας για λόγους δήθεν «εθνικών» σκοπιμοτήτων.
      Όσον αφορά τώρα στις περιπτώσεις της ανεργίας των Ρομά κλπ εκεί υπάρχει ασφαλώς ρατσισμός, αδιαφορία και εγκληματική αμέλεια του Κράτους και της κοινωνίας αλλά και μεγάλες ευθύνες των ενήλικων μελών αυτών των κοινοτήτων. Όποιος επισημαίνει και το τελευταίο, δεν χρίζεται από εμένα αυτοδίκαια ρατσιστής.

    • Ο/Η Po λέει:

      AnefOriwn
      Ask a stupid question
      get a stupid answer.

  10. Βέβαια, η πολυπολιτισμικότητα έχει καί τά καλά της ας μήν είμαστε αδικοι. Παράδειγμα η μουσουλμανική κοινότητα στο Λονδίνο ( Of all things, Oh me god) δείχνει ξεκάθαρα πόσο έχει ενσωματωθει στήν Βρετανική κοινωνία καί πόσο σέβεται τόν τρόπο ζωής τών Βρετανών καί δέν δείχνει διαθέσεις επιβολής καί επικράτησης τών δικών της βιτσιών (από βίτσιο, τό βίτσιο τού βιτσίου, τά βίτσια τών βιτσιών…) When in Rome, do as Romans do. Πρριτςς! Σιγά μή…..
    Κι ένα τραγούδι που θυμήθηκα.
    «Imagine all the people living hand in hand, aaaaa aa
    imagine there’s no countries, and no religions too oouuuu
    imagine all the people living for today ooohhooo
    you may say I am a dreamer but I am not the only one…….»
    Peace, brothers, Peace, oh I believe in brotherhood of Man
    See link

    http://www.yousign.org/en/london-dog-park#_=_

  11. Ο/Η AnefOriwn λέει:

    Κύριε Ρο,

    Ατυχέστατη η πρακτική ΣΟΥ να απαξιώσεις τον συνομιλητή ΣΟΥ μέσα από εξυπνακίστικες ατάκες. Προφανώς αυτή η στάση και συμπεριφορά δείχνει αδυναμίες, αλλά δεν με αφορά κι ούτε και θα δώσω περαιτέρω συνεχεία… Θα μπορούσες όμως, αφού δεν κατείχες το θέμα, να υπεκφύγεις και διαφορετικά. Παράξενο όμως, για ένα blog όπου όλα τα σφάζετε κι όλα τα μαχαιρώνετε σε σχέση με τη θρησκεία, την Εκκλησία, τον εθνικισμό και τον ρατσισμό, να ΣΑΣ ξεφύγει το θέμα… ΔΕΝ είπα, ούτε και υπονόησα ή υπέβαλα ότι είναι υποχρέωση ΣΑΣ… Μέσα όμως από την απάντηση του κυρίου Λασκαράτου φαίνεται ξεκάθαρα γατί δεν ασχοληθήκατε: «Διάβασα βιαστικά το άρθρο της κυρίας Τριανταφύλλου και ομολογώ ότι όχι μόνο δεν βρήκα ίχνη ρατσισμού αλλά μια γενναία προσπάθεια να επισημάνει αυτό που μεγάλα τμήματα της φαρισαϊκής Αριστεράς προσποιούνται ότι δεν αντιλαμβάνονται»
    Εγώ θα σημειώσω ΜΟΝΟ ΔΥΟ από τις πολλές ενστάσεις ΜΟΥ με το άρθρο της κας Σώτης:
    «Η εφαρμογή της πολυπολιτισμικότητας εμποδίζει την αφομοίωση και κατακερματίζει (“βαλκανοποιεί”) την κοινωνία η οποία δεν επιτυγχάνει ενιαία εθνική ταυτότητα…» — Να επανέλθουμε σε συνθήκες ίδρυσης των εθνικών κρατών με τις διαδικασίες «αφομοίωσης» των διαφόρων εθνοτήτων είτε αναίμακτα [αλλά και πάλι βιαία] είτε μέσα από γενοκτονίες για να «επιτευχθεί η [ζητούμενη και επιδιωκόμενη] εθνική ταυτότητα»;
    «Κοντολογίς, η πολυπολιτισμικότητα είναι μια τερατωδία: ενθαρρύνει τις εθνοτικές ομάδες να προσκολλώνται σε συνήθειες, πρακτικές και γλώσσες της παλιάς πατρίδας» — Να υιοθετούν βίαιες μέθοδοι «αφομοίωσης»; Και πού είναι το πρόβλημα να μαθαίνουν τα παιδιά κάποιου έλληνα μετανάστη ελληνικά ή κάποιου βούλγαρου, βουλγάρικα;

    Εν πάσει περιπτώσει όμως…
    Τουλάχιστον, ο κύριος Λασκαράτος είχε την ευγένεια και την καλή διάθεση να πει δυο λόγια επί του θέματος και αν τηρήσει τις αρχές του Ξένιου Δια…
    Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία και sorry για την αναστάτωση…
    Δεν θα επανέλθω [επί αυτού του θέματος]…

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      ΑnefOriwn,
      νομίζω πως αδικείς τον κ.Ροϊδη που έχει πολύ λιγότερο χρόνο από εμένα και που απάντησε επιγραμματικά σε μια άδικη τοποθέτησή σου.
      Είναι δυνατόν να παρακολουθούμε τι λέει ο κάθε διανοούμενος και να παίρνουμε θέση;

      Αυτό που επισημαίνεις της κας Τριανταφύλλου, νομίζω πως εξαρτάται ποιος το λέει και με τι διάθεση.
      Προσωπικά αν ζούσα σε ξένη χώρα χωρίς προοπτική επιστροφής, θα ήθελα τα παιδιά μου να ήταν πρώτα πολίτες αυτής της χώρας και δευτερευόντως Έλληνες για τη δική τους ευτυχία, αφού έτσι κι αλλιώς η ελληνικότητα θα χαθεί στην τρίτη γενιά.
      Υπάρχουν υγιείς προσκολλήσεις στην πρώτη πατρίδα και άλλες νοσηρές.
      Έτσι κι αλλιώς αν και με συγκινεί πολύ η φράση του Σέλεϋ, «είμαστε όλοι Έλληνες» και την ασπάζομαι στην προφανή οικουμενική πολιτιστική της διάσταση, δεν εγκρίνω και την ελληνικότητα «σουβλάκι, συρτάκι, ορθοδοξία, τσάμικο» των αγράμματων Ελλήνων μεταναστών.
      Συμπτωματικά είδα χθες τη χαριτωμένη ταινία:
      Θεέ μου, τι σου κάναμε;. Qu’est-ce qu’on a fait au Bon Dieu?
      που διαπραγματεύεται ακριβώς αυτό το θέμα με τρόπο που με βρήκε απόλυτα σύμφωνο.
      Υπάρχει σε όλα το μέτρον άριστον.

  12. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    http://wp.me/p1pa1c-jE5
    //ΠαραλληλοΓράφος//

    Η απομόνωση είναι βασανιστήριο

    27 Ιουνίου, 2014 από DrAluca

    Έχοντας σαφή θέση πως η συλλογή ιντερνετικών υπογραφών, από μόνη της, δεν προσφέρει καμία βοήθεια (αντιθέτως θεωρώ πως αποτελεί δικαιολογία για να πει κανείς πως “κάτι έκανε”), σου αφήνω εδώ ένα κάλεσμα για μια τέτοια “ιντερνετική υπογραφή”.
    Για να την υπογράψεις, αλλά κυρίως για να επιλέξεις να μην είναι μόνο αυτή η στήριξη που θα προσφέρεις.

    Όχι στις φυλακές υψίστης ασφαλείας – Η απομόνωση είναι βασανιστήριο

    Το νέο σχέδιο νόμου για τις φυλακές υψίστης ασφαλείας εισάγει ειδική κατηγοριοποίηση των κρατουμένων σε τρεις τύπους (Α, Β, Γ). Στην ειδική κατηγορία τύπου Γ θα ανήκουν όλοι οι φυλακισμένοι που κατηγορούνται για ληστεία ή εκβίαση στα πλαίσια εγκληματικής οργάνωσης (αρθρο 187 ΠΚ), οι πολιτικοί κρατούμενοι (άρθρο 187Α ΠΚ – τρομονόμος), όσοι χαρακτηρίζονται επικίνδυνοι για την ασφάλεια της χώρας ή της δημόσιας τάξης καθώς και όσοι στασιάζουν στις φυλακές, προερχόμενοι από φυλακές τύπου Α και Β, κατόπιν της αποκλειστικής κρίσης ενός μόνου εισαγγελικού λειτουργού.

    Επίσης, το σχέδιο νόμου έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το Σύνταγμα, διότι αποτελεί νομοθέτημα με ειδική στόχευση, ενώ οι νόμοι πρέπει να είναι γενικοί και να αφορούν αόριστο αριθμό προσώπων. Έρχεται επίσης σε αντίθεση με το πνεύμα και το γράμμα του ισχύοντος Σωφρονιστικού Κώδικα, αφού εισάγει την έννοια της εκδίκησης επί της ποινικής διαδικασίας, διότι εκτός από την προσωπική ελευθερία καταργεί τα δικαιώματα και τις ευεργετικές διατάξεις που ισχύουν για τους υπόλοιπους κρατούμενους, όπως: α) Περιορίζει στο ελάχιστο τα επισκεπτήρια και την επικοινωνία των κρατουμένων με τους συγγενείς τους και θεσμοθετεί την απομόνωση στα κελιά το μεγαλύτερο μέρος του εικισιτετραώρου β) καταργεί τις άδειες γ) καταργεί τη δυνατότητα εργασίας και την ευεργετική διάταξη της υφ’ όρον απόλυσης όταν ο φυλακισμένος εκτίσει τα 3/5 της ποινής του, καταργώντας έτσι την ισότητα και αναλογικότητα στην έκτιση της ποινής δ) εξομοιώνει τους υποδίκους με τους καταδίκους καταργώντας το τεκμήριο της αθωότητας.

    Επιπλέον, ποινικοί κρατούμενοι – με αδικήματα οιασδήποτε βαρύτητας- που παρέχουν πληροφορίες, αληθείς ή ψευδείς, σχετικές με την εξάρθρωση τρομοκρατικής οργάνωσης, ανταμείβονται με αποφυλάκιση. Ανατίθεται η εξωτερική φρούρηση των φυλακών σε αστυνομικές δυνάμεις που θα έχουν τη δυνατότητα επέμβασης με χρήση όπλων μέσα στις φυλακές και μάλιστα με απόρρητο τρόπο δράσης.

    Ο νόμος αυτός, νομοθετούμενος υπό το κράτος ειδικών συγκυριών, και με στόχο τους κρατουμένους που το κράτος θεωρεί πολιτικούς του αντιπάλους, καθιστά την κράτηση μία σύγχρονη εξορία μέσα στις φυλακές, παραγνωρίζοντας ότι η πολύ πρόσφατη πολιτική ιστορία αυτού του τόπου, που έχει αποτυπωθεί και στα συνταγματικά κείμενα, δεν επιτρέπει τέτοιες ακραίες εκφάνσεις κρατικής καταστολής. Αποβλέπει στη φυσική και ψυχική εξόντωση πολιτικών και ποινικών κρατουμένων και στην απώλεια του νοήματος της ζωής. Επαναφέρει τη θανατική ποινή από την πίσω πόρτα. Με την επίσημη, δια νόμου εισαγωγή της εκδικητικότητας στο σωφρονιστικό κώδικα, κρατούμενοι, σωφρονιστικοί και αστυνομικοί θα εμπλακούν σε έναν ιστό αλλεπάλληλων επιθετικών πράξεων, αναδεικνύοντας τις φυλακές σε εργαστήριο αναπαραγωγής εγκλήματος και διαφθοράς.

    Καλούμε, φορείς, κόμματα, θεσμούς, συλλογικότητες αλλά και κάθε άνθρωπο χωριστά να ταχθούν υπέρ της άμεσης απόσυρσης του νομοσχεδίου.

    Δράση Ενάντια στο Ελληνικό Γκουαντάναμο

    http://www.ipetitions.com/petition/oxistisfylakesypsistisasfaleias

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s