Μπορεί να βοηθήσει σήμερα η Τέχνη;

Πολιτικό σχόλιο με αφορμή την Έκθεση Zωγραφικής ενός σχολιαστή μας

Του Αναγνώστη Λασκαράτου

Korovilas1Για το λυτρωτικό και απελευθερωτικό ρόλο της Τέχνης, για τη σχέση της με την πολιτική και με τον καθημερινό άνθρωπο, έχουν γραφεί τόμοι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν ειπωθεί τα πάντα γύρω από αυτό. Κάθε εποχή και συγκυρία έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και νομίζω πως σήμερα το θέμα απόκτησε για εμάς μια ακόμη πλευρά με αφορμή τον κυβερνητικό ανασχηματισμό, που έδωσε κι αυτός ένα στίγμα της πορείας της κοινωνίας μας, ειδικά μέσω της νέας ηγεσίας του ΥΠΠΟ.

   Αμέσως μετά τη μεταπολίτευση η ΝΔ διόρισε τρεις υπουργούς Πολιτισμού τους καθηγητές (οι δυο πρώτοι και Ακαδημαϊκοί)  Κ.Τσάτσο, Κ.Τρυπάνη και Δ.Νιάνια. Ασφαλώς, με όλη την εμμονή τους στις παραδόσεις και με τα πραγματικά πολιτικά μεγέθη που κουβαλούσαν στις αποσκευές τους, ήταν τρεις πολύ καλλιεργημένες προσωπικότητες, με λόγο και με άποψη, όχι πρωτοπόροι, αλλά επαρκείς εκπρόσωποι της αξιοπρεπούς συντήρησης της εποχής τους. Σήμερα από το ίδιο κόμμα υπουργός τοποθετήθηκε ένας πολιτευτής άλλου κλίματος και άλλων διαστάσεων και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο σημείο των καιρών, που δεν μπορούν να προσκομίσουν στο χώρο των ηθών και του πολιτισμού ούτε ψήγματα από το νεωτερικό εγχείρημα που έχει τις απαρχές του στο Διαφωτισμό.

     Τι σχέση έχει αυτή η φαινομενικά ξένη,  πολιτικής υφής, εισαγωγή με το θέμα μου; Προσωπικά έχω καταλήξει πως η πολιτική και πολιτισμική ξηρασία που μας περιβάλλει είναι ανίκητη στο επίπεδο της κεντρικής δημόσιας ζωής και δε μας απομένει άλλο από τον ειρηνικό και ενθουσιώδη κλεφτοπόλεμο που μπορούν να διεξάγουν εδώ κι εκεί μεμονωμένοι άνθρωποι και ομάδες εναντίον της, ο καθένας με τα όπλα του, σε πολλά επίπεδα. Ένα από αυτά είναι η Τέχνη, που αν είναι πηγαία έκφραση εσωτερικής ανάγκης μπορεί να σταθεί αλώβητη μέσα σε μια γενική έκπτωση. Η Γκουέρνικα αποδεικνύει πως η Ζωγραφική μιλάει χιλιάδες γλώσσες και μπορεί να γίνει ένα ακαταμάχητο όπλο καταδίκης της φασιστικής βίας μια κραυγή διαμαρτυρίας και φρίκης για τους ανθρώπους και για τα πλάσματα της φύσης που κατασπαράχτηκαν από τις δυνάμεις του Κακού την ώρα της μεγάλης σύγκρουσης. Πολλοί μελετητές της ιστορίας και της φιλοσοφίας της Τέχνης και της Επιστήμης, έχουν αναλύσει και τη συμβολή της πρώτης στην ανάπτυξη της δεύτερης, όχι μόνο στα πεδία της έμπνευσης επιστημονικών αρχών και ιδεών αλλά και σε αυτά των πρακτικών εφαρμογών με πιο χειροπιαστά παραδείγματα αυτά των ντα Βίντσι και Ντύρερ (PamelaH. Smith: «The Body of the Artisan. Art and Experience in the Scientific Revolution»-University of Chicago Press, 25.6.2004).

     Είναι χιλιοειπωμένο αλλά πολύ εύστοχο και ωραίο το ντοστογιεφσκικό «Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο», ακούγεται πια σαν κοινοτοπία, αλλά δεν παύει να είναι ένα μάχιμο και μαχητικό  σχόλιο κατά της αισθητικής και ηθικής έκπτωσης που επελαύνει από χίλιους δρόμους καθημερινά με κυριότερο δίαυλο τα τηλεοπτικά μέσα. Στα πλαίσια αυτού του εξελικτικού, καθαρτήριου και συχνά και σωτήριου ρόλου της Τέχνης, ως έκφρασης του Ωραίου που πολεμά κάθε λογής ασχήμια, τοποθετώ και την αφορμή αυτού του άρθρου, την έκθεση του σχολιαστή μας Κώστα Κοροβίλα, ενός ώριμου πια ταξιδιώτη στα πεδία πολλών καλλιτεχνικών εκφράσεων, ο οποίος ‘πολλών δ’ανθρώπων ίδεν άστεακαινόον έγνω’, για την οποία κοινός φίλος με ενημέρωσε και για τον οποίο έχουμε ξαναγράψει εδώ.

Korovilas2Μετά από μια περιήγησή του σε ευρωπαϊκές Βiennale (Λονδίνο, Τσιαντσιάνο, Μονακό  ο και φιλόσοφος, σκηνογράφος, ενδυματολόγος, με σπουδές (‘West of England College of Art’, Theatre Design and costume-‘Old Vic Theatre School, Bristol England.  Philosophy: University College, London) και με παλαιότερο καλλιτεχνικό παρελθόν στην Αγγλία Κώστας Κοροβίλας, και εν όψει επερχόμενων Μπιενάλε σε Παρίσι, Παλέρμο, Βιέννη και Φλωρεντία όπου έχει προσκληθεί για τους προσεχείς μήνες, εκθέτει στην ‘Art Kolonaki Gallery’ (Λυκαβητού 20) από την Πέμπτη 19.6.14 στις 8 το βράδυ που θα γίνουν τα εγκαίνια. Ο ίδιος εκθέτει και τις θέσεις του για τη Τέχνη: «Η έμπνευσή μου στη ζωγραφική πηγάζει, κυρίως, από κόσμους πέρα από το γνωστό μας.  Από κόσμους  ορατούς ή μη ορατούς, αισθητούς από τούς φυσικούς αισθητήρες μας, ή αντιληπτούς από το νου και τη φαντασία. Το διαστημικό υπερπέραν σπινθηροβολεί στη φαντασία μου, αλλά  τα έργα μου συνδυάζουν μουσική και ποίηση εκφρασμένη σε χρώματα και σχήματα. Όπως ένας μουσικός συνθέτης  συνθέτει μελωδικούς ήχους, εγώ με τη σειρά μου συνθέτω χρώματα και σχήματα. Συχνά τα έργα μου είναι ποιητικές αλληγορίες μεταδίδοντας ένα μήνυμα στο θεατή. Η Τέχνη, γενικά, είναι μία έκσταση, ένα όχημα που μεταφέρει το δημιουργό σε κόσμους πρωτόγνωρους, ξεδιπλώνοντας περιοχές του Κόσμου μη αντιληπτές από το σύνηθες μάτι και το νου. Ο δημιουργός, Ποιητής, είναι ένας επιστήμονας ο οποίος με τούς ιδιαίτερους αισθητήρες που διαθέτει ερευνά ανακαλύπτοντας το Άγνωστο και το παρουσιάζει μορφοποιημένο σε χρώματα και σχήματα, ή σε λόγο, ή σε ήχους και σε Μουσική.  Γι’ αυτό αποφεύγω να αποκαλώ  το ζωγράφο, κυρίως, «καλλιτέχνη».  Για μένα ο ζωγράφος είναι Δημιουργός, Ποιητής. Η δε Ζωγραφική δεν είναι απαραίτητα φτιαγμένη να διασκεδάζει ή να κοσμεί ένα σαλόνι, αλλά σκοπός της είναι να προβληματίζει και να διεγείρει ερωτήματα στον θεατή».

      Καλή τύχη λοιπόν στο Ζωγράφο-Ποιητή και Φιλόσοφο και όπως μαθαίνω και μαχητικό φιλόζωο, γιατί κάθε έργο Τέχνης και κάθε πολιτιστικό γεγονός αποτελούν πραγματική Αντίσταση, αντιπολίτευση, μαγικό ελιξίριο και γιατρικό αντίδοτο στην όλο και μεγαλύτερη ασχήμια και παρακμή που μας περιβάλλει, αφού αθόρυβα και καίρια, ερήμην των οπισθοδρομικών πολιτικών ρευμάτων, αλλάζουν συνειδήσεις και αισθητική σε κάποιο σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να φέρει την ελπίδα του ορθολογικού εκσυγχρονισμού και την προοπτική της καθολικής χειραφέτησης σε ευρύτερους περίγυρους.

ΥΓ

Από το‘Studio of the Arts Art Gallery’ του καλλιτέχνη

This entry was posted in Γράμμα από το Ληξούρι, Μορφές, Πολιτισμός-Τέχνες, Logos. Bookmark the permalink.

23 Responses to Μπορεί να βοηθήσει σήμερα η Τέχνη;

  1. Ο/Η μπατσος λέει:

    Χρειαζόμαστε ευαισθησία και λογική.
    Έρχεται ανυδρία.

  2. Ο/Η ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖ λέει:

    ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΑΛΛΑ ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΣΤΗΝ ΓΑΛΑΤΙΑ

  3. Παράθεμα: Μπορεί να βοηθήσει σήμερα η Τέχνη; | Politicsonline - Πολιτική Επικοινωνία Online

  4. Ο/Η Psycho λέει:

    Click to access ScienceOfArt.pdf

    V.S. Ramachandran and William Hirstein
    The Science of Art
    A Neurological Theory of Aesthetic Experience

  5. Ο/Η Δεξιά κουλτούρα λέει:

    Περί υπουργού Πολιτισμού

    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=316240

    Κέζα Λώρη

    Εξουσία, κατάχρηση εξουσίας

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/02/2010 06:52

    Βρέθηκαν στο ίδιο λίκνο. Ο κ. Αντώνης Σαμαράς και ο κ. Κώστας Τασούλας άκουσαν τα πρώτα πολιτικά ταχταρίσματα από τον Ευάγγελο Αβέρωφ. Ο πρώτος σαν απλό μαθητούδι, ο δεύτερος, πιο τυχερός, ως ιδιαίτερος γραμματέας, σε κλεινή εποχή, όταν δηλαδή ο Αβέρωφ εξελέγη πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Ηταν μόλις 22 ετών τότε, με τη Νομική Σχολή στο μονόγραμμο βιογραφικό του.

    Εμεινε κοντά του ως το τέλος, με το προνόμιο της διακριτικής προσέγγισης επιφανών του δημόσιου βίου. Τα δύο πνευματικά τέκνα του εκλιπόντος είχαν εντελώς διαφορετική πορεία. Ο Αντώνης έκανε το μεγάλο «μπαμ» αμέσως μόλις μπήκε στην πολιτική, ενώ ο Κώστας ανέβηκε ένα ένα τα σκαλοπάτια της δόξας. Πήγε σε υπουργεία ως ειδικός σύμβουλος και κατόπιν εκδήλωσε τα πρώτα ελαφρά συμπτώματα από το μικρόβιο της πολιτικής. Δημοτικός σύμβουλος στην Κηφισιά, κατόπιν δήμαρχος (1994), μετά βουλευτής (2000) και υφυπουργός Αμυνας. Αν έβγαινε μια βόλτα στη Σταδίου, είναι αμφίβολο αν θα τον σταματούσε ο κόσμος για να τον χαιρετίσει. Σε ένα μήνα από τώρα όμως θα είναι διάσημος στο πανελλήνιο. Η νέα θέση, ως Γραμματέα της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας, θα του φέρει, αν μη τι άλλο, τη μεγάλη δημοσιότητα.

    Ο κ. Τασούλας τα πάει καλά με τους συναδέλφους του, είναι προσηνής όταν βρίσκονται αναμεταξύ τους. Δεν έχουν την ίδια άποψη οι κάτοικοι της Κηφισιάς. Θα χρειαζόμασταν σεντόνια για να καταγράψουμε τα πεπραγμένα του, οπότε θα σταθούμε σε δύο χαρακτηριστικές στιγμές από την τετραετή θητεία του στον δήμο. Στο Κεφαλάρι, εντός του πάρκου, στεγαζόταν από τη δεκαετία του ΄50 η καφετέρια «Αλάσκα» με μίσθωμα 3.788.000 δρχ. μηνιαίως. Ο κ. Τασούλας αναπαλαίωσε και επέκτεινε το κτίριο: από 100 τ.μ. το έκανε 380 (χωρίς τις απαραίτητες άδειες), αλλά το ενοικίασε φθηνότερα, προς 1.350.000 δρχ.

    Μηνύθηκε για τη ζημιά στον δήμο, αλλά η διαδικασία δεν προχώρησε καθώς ο κ. Τασούλας φόρεσε φωτοστέφανο. Εξελέγη βουλευτής Ιωαννίνων.

    Ακόμη πιο ενδιαφέρουσες είναι οι μηνύσεις για εκβίαση και κατάχρηση εξουσίας που έχουν κατατεθεί σε βάρος του. Κτηματομεσίτης ισχυριζόταν ότι ο δήμαρχος σε κατ΄ ιδίαν συνάντηση του είχε ζητήσει 70 εκατ. δρχ. προκειμένου να ανακαλέσει μια απόφαση που απαγόρευε ανέγερση εμπορικού κέντρου. Φυσικά η Βουλή άνοιξε την αγκαλιά της και αρνήθηκε την άρση της ασυλίας. Ο κ. Τασούλας δεν αρκέστηκε σε αυτό: κατέθεσε μήνυση εναντίον του πολίτη. Ο κτηματομεσίτης καταδικάστηκε για ψευδή καταμήνυση, για μήνυση που δεν είχε εκδικαστεί. Τουλάχιστον το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την Ελλάδα για την άρνηση άρσης της βουλευτικής ασυλίας του κ. Τασούλα.

  6. Ο/Η Δεξιός λέει:

    http://www.sakketosaggelos.gr/Article/4191/

    Ποία η σχέση Ζωγραφικής και Πολιτικής κατά την ελληνική αρχαιότητα;

  7. Ο/Η Kάποιος Ζωόφιλος λέει:

    http://www.artslant.com/lon/events/show/248332-london-art-biennale

    Chelsea Old Town Hall

    Exhibition Detail

    Group Show

    London Art Biennale

    Opening:
    23rd January 2013 18:00 – 21:00
    ………….

    Maddalena Korda

    Kostas Korovilas

    Dimitri Kosiré

    Yorgos Kypris

    ,

  8. Ο/Η eklag λέει:

    Η Τέχνη
    -ανέκαθεν και παντίω τρόπω-
    σπεύδει σε βοήθεια αυτών που έχουν φευ πρόσβαση σ’αυτήν…

    Πάντα επιτυχίες στον προσφιλή Κώστα Κοροβίλα.

  9. Ο/Η Artist λέει:

    http://artmag.gr/articles/interviews/interviews-artists/item/420-nikosdimouinterview

    Νίκος Δήμου: «Ο ρόλος της τέχνης είναι η λύτρωση από το βάρος της ύπαρξης»

  10. Από μόνη της η Τέχνη χωρίς νά είναι συνδεδεμένη μέ παιδεία είναι δύσκολο νά βοηθήσει τόν κόσμο. Γιά τόν ίδιο τόν δημιουργό τέχνης Τεχνήτη, ποιητή δέν χρειάζεται νά μιλήσω διότι αυτός έχει φθάσει αν όχι στό απόλυτο Καλό έχει τουλάχιστον καταφέρει νά τό ερευνά καί νά τό δημιουργεί. Καί στήν σημερινή εποχή τής πολιτικής καί πολιτιστικής ξηρασίας, όπως λέει ο Λασκαράτος πιό πάνω, αυτός μάχεται μεμονωμένα στόν μοναχικό του ειρηνικό καί ενθουσιώδη κλεφτοπόλεμο.
    Παιδεία, λοιπόν, μόρφωση, χτίσημο νέων ανθρώπων μέ αξίες καί μύηση στό ωραίο στή Τέχνη, εκτίμηση αυτού που μάς παρέχει άφθονα είτε η φύση είτε η δυνατότητά μας νά σκεφτούμε καί νά ερευνήσουμε πότε αμφισβητώντας καί ξεχωρίζωντας τά καλά από τά κακά καί άσχημα καί φυσικά δημιουργώντας. Δέν μάς μένει τίποτ’ άλλο σε αυτή τήν ζωή, παρα νά δημιουργούμε, νά φτιάχνουμε, Αλίμονο στόν αδρανή καί αδιάφορο. Προσωπικά , δέν νιώθω ευτυχής νά μάχομαι μεμονωμένα ΄μέ κλεφτοπόλεμο μέ ότι δυνάμεις διαθέτω, βέβαια, σέ μιά μισόνεκρη Ελληνική κοινωνία. Προτιμώ νά κινούμε σέ μιά ζωντανή πολιτικά καί πολιτιστικά κοινωνία μαζί μέ άλλους ανθρώπους τής Τέχνης σέ έναν συλλογικό αγώνα σέ μιά κοινωνία που μέ δέχεται καί μέ αποδέχεται καί δέν μέ απορρίπτει.
    Η παιδεία οί σωστές ηθικές αξίες, η επιδίωξη καί η αναζήτηση τού ωραίου τού καλού είναι αυτά που θά βοηθήσουν τόν κόσμο. Η δήλωση τού Ντοστογιέφσκι «Η ομορφιά θά σώσει τόν κόσμο» είναι η απόλυτη αλήθεια. Μέ αυτήν μου τήν έκθεση στήν γκαλλερί Art Kolonaki στήν Αθήνα, κάνω ένα μικρό, έστω βήμα, μιά επαφή μέ τό Ελληνικό κοινό, μέ τόν κόσμο στόν οποίο ζώ τώρα καί ο οποίος μέ αφορά άμεσα. Μέ τήν έκθεση μου αυτή κάπου 30 πίνακες αρκετά μεγάλοι οί περισσότεροι, παρουσιάζω τόν δικό μου κόσμο, έναν κόσμο ο οποίος ελπίζω νά έχει μιά γενική καί παγκόσμια απήχηση καί να΄εκφράζω τό γενικό καί παγκόσμιο. Εύχομαι νά ακολουθήσουν κι άλλες τέτοιες παρουσιάσεις μου στήν Ελλάδα, πατρίδα μου που αγαπώ καί πονώ.
    Ελάτε νά γνωριστούμε. Αυτό επιδιώκω, τήν γνωριμία μεταξύ μας. Είναι κακό νά παραμένουμε άγνωστοι, ξένοι, σέ έναν κόσμο ξένο. Μοτο μου. «Αγαπάτε τάς Τέχνας ίνα εν ομονοίαν ομολογήσωμεν»
    Θά υπάρχει άφθονο κρασί από Νεμέα, κόκκινο βαθύ βελούδο, γιά τήν θεία κοινωνία μας (μέ ποτήρι βέβαια, όχι μέ κουταλάκι).
    PS
    Ευχαριστώ πολύ τους οικοδεσπότες του μπλογκ

  11. Ο/Η Snob λέει:

    http://www.ft.com/cms/s/2/a1bccde2-e5ad-11e3-a7f5-00144feabdc0.html#axzz34tMrktdo

    May 30, 2014

    Three current Ai Weiwei exhibitions display his wit and courage

    By Jane Ure-Smith
    ……..
    For Ai, his art and his activism are one and the same. Since his return to Beijing from New York in 1993, he has used his art to mock the absurdities of China’s rulers, to expose corruption and to insist upon free speech.
    ….

  12. Ο/Η Η Γραμματική δεν σπεύδει λέει:

    Ηω ελληνικούραω πάειω σύννεφοω.
    Παντί τρόπω !

  13. Ο/Η eklag λέει:

    Πάντειο τέλειωσα ρε συ!
    Ούτε το ΦΠΑ δεν ξέρω να υπολογίσω!
    Κι ο Κώστας-Κοροβίλας-ευτυχώς δεν τα πάει και τέλεια με την ελληνική Γραμματική
    ενώ παίρνει άριστα στους πίνακες και τα κρασάκια!
    Φάε τώρα Ωραία Ωραία τηΝ σκόνη μας!

  14. Παράθεμα: Κώστας Κοροβίλας | artkolonaki.com

  15. Εσύ, μιλάς Ελληνικά? Δέν νομίζω. Σέ ακούω νά λές. » Τσεκάρω, παρκάρω, σοκάρω σοκαριστικό, σόκ, κουράρω, σπηκάρω, μπλοκάρω, κομπλάρω, φουλάρω….κ.λ.π. κ.λ.π. Εγώ δέν τά λέω αυτά.
    Στό τυράδικο εσύ ζητάς νά σού δώσουν «φέτα μαλακιά?» Εγώ, τουλάχιστον ζητώ νά μού δώσουν «Φέταν μαλακίαν» Ελληνικοτάτην καθαρευουσίαν. Χα, χα.
    «Παναθεμά σε ξενητιά, μού πήρες τό παιδάκι μου καί τόκανες δικό σου. Τζιβαέρι μου….»
    «Ηω ελληνικούραω πάειω σύννεφοω.
    Παντί τρόπω !» = «Masturbation goes cloud»
    Μπά σέ καλό μας, γελάσαμε καί σήμερις. (αυτό τό κλέβω από Ρο. Τά ωραία πρέπει νά είναι κοινά.)
    eklag, δέν ξέρω σέ ποιό μέρος τού πλανήτη είσαι αλλά πρέπει νά έλθεις στά εγκαίνια τής έκθεσής μου αύριο.
    Εις υγείαν!

  16. Ο/Η Η Γραμματική δεν σπεύδει λέει:

    Γειά σου αιλυνάρα που χρησιμοποιείς την ελληνικότατη λέξη fetta. Σκουπίσου τώρα γιατί λερώθηκες.

  17. Ο/Η eklag λέει:

    Έχω κάτι δουλειές με φούντες στον α Λαγωού το απόγευμα,
    ίσως καταφέρω να πεταχτώ αργοτερούλια!
    Όπως και να ‘χει εύχομαι τα καλυτερότερα!
    (να σκάει κι η Γραμματική!)

  18. Ο/Η Η Γραμματική δεν σπεύδει λέει:

    ωραία η διακόσμηση με τον Τριανταφυλλίδη στο ράφι

    http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82&dq=

    3. που έχει χαρακτήρα, προέλευση κτλ. αμιγώς ελληνικά: Είναι έθιμο ελληνικό, ελληνικότατο.

  19. Ο/Η eklag λέει:

    Η offetta<offa (=βλωμός,μπουκιά) είναι ελληνική όπως κι αν την πεις
    ως εξάλλου και η μαλάκυνση (ramollissement) που δέρνει τηΝ Χώρα και λόγω της οποίας
    χάσαμε νομίζω τηΝ αποκλειστικότητα.
    Όχι του Γράμματος του Νόμου.
    Της φέτας.
    Κατά τα άλλα κι εσύ λάμπεις Μπάμπη μου.

  20. Ο/Η ΚΔ λέει:

    Πίνακας του Κώστα Κοροβίλα στο σάιτ Witness the Guardian της βρετανικής εφημερίδας Guardian
    Η Μεγάλη Έκρηξη και η δημιουργία των πλανητών,
    από τη London Biennale 2013

    https://witness.theguardian.com/user/Kostas+Korovilas

  21. Ο/Η Κ.Δ. λέει:

    Λόγω μεγάλης επισκεψιμότητας καί ζήτησης από φιλότεχνο κοινό καί συλλέκτες έργων τέχνης, η έκθεση ζωγραφικής τού Κώστα Κοροβίλα στήν Γκαλλερί Art Kolonaki Λυκαβητού 20 Κολωνάκι, παρατείνεται γιά μιά ακόμη εβδομάδα, έως τήν Κυριακή 13 Ιουλίου 2014
    Ωρες λειτουργίας, Τρίτη έως καί Παρασκευή 11 π.μ. έως 8.30 μ.μ.
    Σάββατο καί Κυριακή, 11 π.μ. έως 6.30 μ.μ.
    Δευτέρα, κλειστό
    Τηλ. 210-3624927

    Όλα τα έργα εδώ:
    https://www.facebook.com/pages/Kostas-Korovilas-Studio-of-The-Arts/175934305906141

    Το έργο που προκάλεσε περισσότερες συζητήσεις:

    ‘To σφάγιον’
    The Slaughtered
    Mixed media painting
    Dimensions: 100 cm X 120 cm high

  22. Κ.Δ.
    Πράγματι τό έργο «Τό σφάγειο» επροκάλεσε μιά περίεργη αναστάτωση σέ φιλότεχνο κοινό καί σέ έμπειρους συλλέκτες καί άλλους. Θές ο τίτλος του, θές η εικαστική του παρουσίαση καί τεχνική, ένα αληθινό λευκό υποκάμισσο βουτηγμένο στό κόκκινο χρώμα, αίμα, τράβηξε τά μάτια πολλών. Γενικά άρεσε πολύ. Τό έργο αυτό μαζί μέ μιά σειρά άλλους πίνακες, αποτελούν τήν ενότητα ΑΙΜΑ. Η ενότητα αυτή σκοπό έχει νά αφυπνήσει μέσα μας καί νά μάς φέρει αντιμέτωπους μέ μιά πολύ σκληρή πραγματικότητα, τήν οποία ο πολύς κόσμος αγνοεί ή είναι αδιάφορος. Είναι αυτή τής σφαγής αθώων ανθρώπων πολιτών μέ τό πρόσχημα τού πολέμου, ανα τόν κόσμο αλλά κυρίως, γιά μένα τουλάχιστον, είναι η απάνθρωπη σφαγή δισεκατομμυρίων ζώων σέ καθημερινή βάση γιά νά θρέψουν μέ τό σώμα καί αίμα τους τό σαρκοβόρο ανθρώπινο είδος. Τό αίμα ρέει σέ χείμαρους σέ αυτόν τόν πλανήτη Σφαγείο που ζούμε καί είναι πάντα τό αίμα τού αθώου. Ο Ποιητής πολεμιστής επαναστάτης σφάζεται αγρίως γιατί εναντιώθηκε καί σήκωσε τό ανάστημά του ενάντια στήν αδικία καί στήν εκμετάλευση. Ο εργάτης κτυπιέται ματώνει καί δολοφονείται από τούς έμμισθους στρατευμένους δολοφόνους τού καπιταλιστικού συστήματος τής άγριας εκμετάλευσης ανθρώπων δούλων εργαζομένων, όταν διαμαρτύρεται γιά τήν απόλυσή του καί τήν άδικη περικοπή τού μισθού του. Λαοί σφάζονται διεκδικώντας τήν ανεξαρτησία τους καί τό δικαίωμα τους νά ζήσουν στήν δική τους γή. Παιδιά κατακρεουργούνται ακόμη καί ως αντίποινα από κάποιους….
    Ζώα μέ συνείδηση πόνου, μέ αισθήματα κα΄αισθήσεις ευαίσθητα ευφυή, αθώα, οδηγούνται κατα εκατομμύρια στά οργανωμένα σφαγεία γιά νά υποστούν έναν απάνθρωπο καί αδικο θάνατο. Ο πλανήτης αυτός μοιάζει βουτηγμένος στό αίμα, πνιγμένος στόν πόνο. Η κραυγή τού αθώου σφάγειου ακούγεται εκκωφαντική στ΄αυτιά του ευαίσθητου Ποιητή. Γιατί, …..
    Μπορεί εσύ νά μήν βλέπεις.
    Μπορεί εσύ νά μήν ακούς.
    Μπορεί εσύ νά μήν γνωρίζεις.
    Αλλά, ο Ποιητής βλέπει.
    Ο Ποιητής ακούει.
    Ο Ποιητής, γνωρίζει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.