Ο διαιρετικός ρόλος των ουκρανικών Εκκλησιών

Εκκλησίες και Εθνικιστές καλλιεργούν το μίσος

ukranian-cath-church1

Ο Ελληνοκαθολικός Ουκρανός επίσκοπος Ιωσαφάτ Κοτσιλόφσκυ ευλογεί το τμήμα Γαλικίας των SS.

του Αναγνώστη Λασκαράτου
Στις ελληνικές εφημερίδες δημοσιεύτηκαν φωτογραφίες διαδηλωτών, που μαζί με βυζαντινού σχήματος ιερείς (Ορθόδοξους ή Ουνίτες) διαδηλώνουν μπροστά σε πάνοπλους αστυνομικούς, μέσα σε σύννεφο από καπνογόνα, υπέρ ή κατά της κυβέρνησης, της Ε.Ε. ή της Ρωσίας. Η Ουκρανία παραμένει μια τραγική, διχασμένη, χωρίς σαφή ταυτότητα χώρα, βαθιά συντηρητική, πολιτικά καθυστερημένη, διεφθαρμένη και θρησκόληπτη, πεδίο σύγκρουσης ετερόκλητων συμφερόντων, με ένα πολύ ταλαιπωρημένο λαό, χωρίς δημοκρατική παράδοση, που δύσκολα καταλαβαίνει τι ακριβώς συμβαίνει και ποιοί είναι οι εχθροί του. Είναι φυσικό το πολιτικό κενό του προοδευτικού πολιτικού λόγου και των δημοκρατικών θεσμών, να το καταλαμβάνουν η Θρησκεία και η Ακροδεξιά. Πρόκειται για μια αναβίωση μιας μορφής του Μεσαίωνα, σε μια ταραγμένη χώρα, που ποτέ της δεν έζησε μια δυτικού τύπου Δημοκρατία. Σήμερα στην Ουκρανία υπάρχουν έξι χωριστές αλληλομισούμενες Εκκλησίες, που ακολουθούν το βυζαντινό τυπικό, οι τέσσερις είναι Ορθόδοξες και οι δυο Ουνίτικες. Όλες τους είναι βαθιά αντιδραστικές και έχουν ισχυρά, αριθμητικά και οικονομικά, παραρτήματα στο εξωτερικό και κυρίως στις ΗΠΑ και στη Δ.Ευρώπη, στους κόλπους της ουκρανικής Διασποράς. Πέρα από τους συνειδητά άθεους Ουκρανούς, που αποτελούν μια σιωπηλή προοδευτική μειονότητα, η τοποθέτηση των «πιστών» μεταξύ των τεσσάρων Ορθόδοξων και των δυο παπικών Εκκλησιών, που ρίχνουν το βαθύ σκοτάδι τους πάνω στον πληθυσμό, δεν είναι πάντα σαφής ή ειλικρινής, αφού τα κριτήρια ποικίλουν από γεωγραφικά και οικογενειακής παράδοσης έως πολιτικά, εξαρτημένα ταυτόχρονα και από την εκάστοτε συγκυρία. Ο όποιος φιλοδυτικισμός ορισμένων από αυτές, δεν έχει να κάνει με την υιοθέτηση των δημοκρατικών ή των ανθρωπιστικών αρχών που επιβιώνουν ακόμη στις δυτικές κοινωνίες, αλλά με το μίσος για τους Ρώσους, με οικονομικά συμφέροντα ή με τη σύνδεσή τους με δυτικές ακροδεξιές και ναζιστικές συμμορίες.  Eίναι προφανές ότι σε καμία από αυτές δεν υπάρχει κάποια χριστιανική «πνευματικότητα», έστω και λίγο ενδιαφέρον για κοινωνική πρόοδο και δικαιοσύνη ή αισθήματα ελέους για τους αδύνατους. Υπάρχει μόνο δίψα για εξουσία και μια επακόλουθη κούρσα επικράτησης με καθαρά άγρια κοσμικά κριτήρια, μέσω της καλλιέργειας του φανατισμού στο συρφετό των «πιστών».

Να ανοίξω μια παρένθεση για να εξηγήσω πως η πρώτη επίσημη Ουνιτική (ενωτική) Εκκλησία ιδρύθηκε στην Ουκρανία το 1596 μετά την σύνοδο της Βρέστης της Λιθουανίας. Στην ουσία ήταν μια αναπαραγωγή της αδύναμης και καταναγκαστικής «Ένωσης», που επιτεύχθηκε με την Οικουμενική Σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας (1438-‘39), λίγο πριν την πτώση της Κωνσταντινούπολης. Στη συνέχεια ακολούθησαν αυτήν τη φιλοδυτική εκκλησιαστική πορεία, μέσα από τοπικές ιστορικές συγκυρίες και άλλοι Ανατολικοί Χριστιανοί, που η ανασφάλειά τους (ισλαμική προέλαση) ή οι φιλοδοξίες των επισκόπων τους, τους οδήγησε κάτω από την παπική τιάρα. Οι Ουνίτες κάθε είδους (Βυζαντινοί, Νεστοριανοί, Αντιοχειανοί, Αρμένιοι, Κόπτες, Αβυσσηνοί, Χαλδαίοι  κλπ), ισχυρίζονται πως συνεχίζουν την προ του Μεγάλου Σχίσματος του 1054 παράδοση της Ενωμένης Εκκλησίας κάτω από τον πάπα της Ρώμης, διάδοχο του «πρώτου» των Αποστόλων, του Πέτρου. Εμπνευστής της Συνόδου της Βρέστης, ήταν ο Πολωνός βασιλιάς Σιγισμούνδος που, για καθαρά πολιτικούς λόγους, ήθελε να έχει καλές σχέσεις με το Βατικανό και με τη Δύση. Ο βασιλιάς επέβαλε τη θέση του με σκληρές διώξεις Ορθόδοξων επισκόπων και απλών πιστών, που αντιτάχτηκαν στην πολιτική του. Η Κωνσταντινούπολη, όντας κάτω από την Οθωμανική εξουσία, δεν μπορούσε να αμυνθεί και επήλθε έτσι σοβαρή διαίρεση στο σώμα των Ανατολικών Εκκλησιών.

ukranian-cath-church2

Βυζαντινοί παπικοί κληρικοί της Ουκρανίας ευλογούν τη δημιουργία στρατιωτικού τμήματος των SS το 1943.

Σήμερα στην Ουκρανία συνυπάρχουν ανταγωνιστικά:

  1. Η «Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία» (-πατριαρχείο Κίεβου), που αποσπάστηκε το 1992 από το ρωσικό πατριαρχείο με επικεφαλής σήμερα τον πατριάρχη του Κίεβου Φιλάρετο, ο οποίος έχει αναθεματιστεί από το Ρώσο πατριάρχη. Η Εκκλησία αυτή που φιλοδοξεί να είναι η εθνική κρατική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, συγκεντρώνει με αύξουσα τάση τουλάχιστον ένα 16% των πιστών, κυρίως εθνικιστικά στοιχεία.
  2. Η «Ουκρανική Ορθοδοξη Εκκλησία» (-πατριαρχείο Μόσχας), που ισχυρίζεται με υπερβολή πως εκπροσωπεί τα δυο τρίτα του πληθυσμού, έχει ως προκαθήμενο το Μητροπολίτη Κίεβου Βολοντιμίρ και υπάγεται στο πατριαρχείο της Μόσχας. Είναι η πιο πολυάριθμη και η μόνη που αναγνωρίζεται επίσημα από τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, αν και το 2008 ο πατριάρχης Βαρθολομαίος, προσκεκλημένος του τότε Ουκρανού προέδρου, με το γελοίο πρόσχημα του εορτασμού των 1020 ετών χριστιανικής Ουκρανίας, ενθαρρύνθηκε από την κυβέρνηση της χώρας να φλερτάρει και με την εθνική Εκκλησία, στα πλαίσια ενός ανταγωνισμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου με το ρωσικό πατριαρχείο. Οι εορτασμοί φάνηκε πως θα χωρίζονταν κατακόρυφα  στα δυο, από τη μια μεριά ο φιλοαμερικανός Γιουσένκο με τον πατριάρχη Βαρθολομαίο, τις  δυο σχισματικές Εκκλησίες και τους Ουνίτες και από την άλλη η φιλορωσική αντιπολίτευση του Γιανουκόβιτς με τον πατριάρχη Μόσχας Αλέξιο και με τη φιλική του Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία. Όμως τελικά ο πατριάρχης τρόμαξε μπροστά στην ολοφάνερη πληθυσμιακή πλειοψηφία της φιλορωσικής Εκκλησίας και έκανε πίσω.

Τα υπόλοιπα μπορεί να μας τα πει μια αναδημοσίευση άρθρου πατριαρχικού Θεολόγου από το ‘Αγιορείτικο Βήμα’, που άθελά του αποκαλύπτει με αφοπλιστική ειλικρίνεια την αθεράπευτα αντιχριστιανική και καισαρική φύση της αιρετικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και την ασύστολη εκμετάλλευση της θρησκοληψίας του όχλου, για πολιτικούς λόγους. Η ειλικρίνεια αυτή ξυπνάει στους Ορθόδοξους αρθογράφους, όταν πρόκειται να καταγγείλουν μια αλλοεθνή Ορθόδοξη Εκκλησία, που απειλεί το «πατριαρχείο του Γένους»: «Πέντε χρόνια μετά ο Γιουσένκο δεν είναι Πρόεδρος. Και βέβαια ουδείς διανοείται στη χώρα να εορτάσει τα 1025 χρόνια από τον εκχριστιανισμό των Ρως. Το σκέφθηκε όμως ο νέος Πατριάρχης Μόσχας. Σε μια εποχή που η Ρωσική Εκκλησία είναι ο δεξιός βραχίονας του Ρώσου Προέδρου, που επεκτείνει την κυριαρχία της ανά τον κόσμο κτίζοντας 2-3 ναούς την ημέρα, ο Κύριλλος, επινόησε την επέτειο των 1025 χρόνων. Αν τα 1020 χρόνια στήθηκαν στην κατεύθυνση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, τα 1025 χρόνια οργανώθηκαν για να επιβεβαιωθεί πανηγυρικά η κυριαρχία της Ρωσικής Εκκλησίας όχι μόνο στην Ουκρανία αλλά και στην Λευκορωσία. Ο Κύριλλος φρόντισε να συσπειρώσει και την πολιτική ηγεσία των κρατών αυτών γύρω του, και να εξασφαλίσει την παρουσία του Ρώσου Προέδρου, στο συλλείτουργο των Προκαθημένων, οπότε η κυριαρχία του μοιάζει αδιαφιλονίκητη…τέτοιου είδους εορτασμοί χωρίς …λείψανο δεν νοούνται. Οπότε επελέγη ο Σταυρός του Αγίου Ανδρέου από την Πάτρα για να στηρίξει την γιγαντιαία διοργάνωση. Ο Σταυρός ταξίδεψε και στις τρεις χώρες όπου έπρεπε να επιβεβαιωθεί με κάθε τρόπο η κυριαρχία και η δύναμη της Εκκλησίας της Ρωσίας σ’ αυτές….» (Π. Αντ. Ανδριόπουλος10/8/2013).

Η τρίτη Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η «Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία», που δημιουργήθηκε το 1921, στηριγμένη στις σοβιετικές αρχές μέχρι το 1930, που το κομμουνιστικό καθεστώς καταδίωξε τους επισκόπους της. Η Ναζιστική Κατοχή αναζωογόνησε την Εκκλησία αυτή μέχρι την ήττα των Γερμανών, οπότε πέρασε στις κατακόμβες, για να αναγεννηθεί το 1980 κάτω από τις ευλογίες του πατριάρχη Μστυσλάβου που ζούσε στη Δύση. Σήμερα καθοδηγείται από τον μητροπολίτη Κίεβου και πάσης Ουκρανίας Μεθόδιο και περιλαμβάνει το 7% όσων δηλώνουν πιστοί, ενώ επιζητεί την υπαγωγή της στο οικουμενικό πατριαρχείο, το οποίο διστάζει να επέμβει.

Μια τέταρτη Ορθόδοξη Εκκλησία είναι αυτή των γραφικών σχισματικών Παλαιόπιστων (Ρασκόλνικων), που αριθμούν κάμποσες χιλιάδες σε πάνω από 50 ενορίες στις όχθες του Δνείστερου και επιμένουν ακόμη να ακολουθούν τις παραδόσεις του φανατικού πρωτοπρεσβύτερου Αβακούμ τον οποίο η κρατική Εκκλησία της Ρωσίας έκαψε ζωντανό ως αιρετικό το 1682. Τέλος υπάρχουν και κάμποσες ακόμη μικρές Ορθόδοξες Εκκλησίες, όπως η ρωσική της Διασποράς, η ‘Αληθής Ορθόδοξη Εκκλησία’ της Ρουθηνίας, η ‘Αυτόνομη Ορθόδοξη Εκκλησία’, η Μητρόπολη της Βεσσαραβίας κλπ με ασήμαντη επιρροή.

Υπάρχουν όπως είπαμε και δυο βυζαντινές Εκκλησίες Ουνιτών. Μεγαλύτερη από αυτές είναι η πολύ αντιδραστική Ουκρανική Ελληνοκαθολική Εκκλησία, που απευθύνεται στο 10% των πιστών, με προκαθήμενο το «Μείζονα Αρχιεπίσκοπο Κιέβου και Γαλικίας» Σβιατοσλάβο, την οποία οι Σοβιετικοί είχαν θέσει εκτός νόμου το 1948, λόγω της απροκάλυπτης συνεργασίας της με τους Γερμανούς Ναζιστές εισβολείς. Βγήκε ξανά στην επιφάνεια το 1989. Μια επιθετική της κίνηση που προκάλεσε πολλές αντιδράσεις ήταν η μετακίνηση της αρχιεπισκοπικής έδρας από τα Λβιβ της Δ.Ουκρανίας στο παραδοσιακά Ορθόδοξο Κίεβο. Η δεύτερη ουνιτική δικαιοδοσία είναι η Ελληνορουθηνική Εκκλησία της Υπερκαρπαθίας (Καρπαθοουκρανία), που ελέγχει το ένα πέμπτο των ενοριών της Υπερκαρπαθίας. Μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος έδωσε μάχες για να ανακαταλάβει τους ναούς της, που οι σταλινικοί είχαν παραδώσει στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Εκεί δραστηριοποιείται ο ορθόδοξος πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Sydor, που καταδικάστηκε το Μάρτη του 2012, κατηγορούμενος ότι απεργάζεται την απόσχιση της περιοχής από την Ουκρανία προς όφελος της Ρωσίας.

Αντιγράφω τώρα από την «Εφημερίδα των Συντακτών» (2/2. Ν. Ζηργάνος) αποσπάσματα άρθρου που αναφέρεται στη σημερινή πολιτική κατάσταση:

“… στο Κίεβο τον τόνο δίνει ένα ακροδεξιό συνονθύλευμα που προσομοιάζει με τη Χ.Α. …Ουκρανία, χώρα-εκκρεμές, που κατοικείται από ένα σλαβικό έθνος σε αναζήτηση ταυτότητας, έθνος διχασμένο, ένθεν κακείθεν της όχθης του ποταμού Δνείπερου, σημείο τριβής μεταξύ του λατινικού και του κυριλλικού αλφάβητου, μεταξύ της ρωσικής Ορθοδοξίας και της ουκρανικής Εκκλησίας -αλλά και των ουνιτών-μια χώρα… που καταδυναστεύεται ακόμη από τα φαντάσματα των Τευτόνων ιπποτών, των Κοζάκων, του Ιωσήφ Στάλιν και των Βάφεν Ες Ες.….Ο ουκρανικός εθνικισμός και η ανεξαρτησία της χώρας εκφράστηκαν το 1992 και με τη διάσπαση της ορθόδοξης τοπικής εκκλησίας. Οι εθνικιστές ίδρυσαν την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία – Πατριαρχείο Κιέβου και έκοψαν τους δεσμούς από το Πατριαρχείο της Μόσχας, που δεν τους αναγνωρίζει και τους θεωρεί σχισματικούς. Η πλειονότητα των ορθοδόξων της Ουκρανίας συντάσσονται με τη Μόσχα …..Το σύνθημα του «Σβόμποντα», που δέχεται ως μέλη μόνο «καθαρούς» Ουκρανούς, είναι: «Με τις δικές μας Αρχές, περιουσία, αξιοπρέπεια, στη δική μας πατρίδα που μας την έδωσε ο Θεός». Το «Σβόμποντα» (Ελευθερία) είναι μέλος της «Συμμαχίας Ευρωπαϊκών Εθνικών Κινημάτων», στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων ακροδεξιών το Jobbik της Ουγγαρίας, η Ataka της Βουλγαρίας, το BNP της Βρετανίας και φυσικά η Μαρίν Λεπέν….».

ΥΓ
Ιούλιος 2012. Οι γενναίες γυμνόστηθες Ουκρανές φεμινίστριες «Femen» δίνουν τη μάχη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατά του σκοταδισμού του Ρώσου πατριάρχη και κατά του σεξισμού, της ομοφοβίας, της μαστροπείας και της θρησκείας, παλεύοντας για την απελευθέρωση των τότε φυλακισμένων από την Ορθόδοξη Εκκλησία και τον Πούτιν, καλλιτέχνιδων Pussy Riot.

 Διαβάστε όλα τα άρθρα της κατηγορίας “Λόγος

Advertisements
This entry was posted in Γράμμα από το Ληξούρι, θρησκεία/κλήρος, Logos. Bookmark the permalink.

25 Responses to Ο διαιρετικός ρόλος των ουκρανικών Εκκλησιών

  1. Ο/Η Αntifa2 λέει:

    http://www.tanea.gr/news/world/article/5049894/isobia-katheirksh-se-akrodeksio-oykrano-poy-skotwse-enan-hlikiwmeno-moysoylmano/

    Ισόβια κάθειρξη σε ακροδεξιό Ουκρανό που σκότωσε έναν ηλικιωμένο μουσουλμάνο

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/10/2013 21:24 |

    Ο 25χρονος ακροδεξιός ουκρανός δολοφόνος Πάβλο Λάψιν

    Σε ισόβια κάθειρξη καταδικάστηκε την Παρασκευή από βρετανικό δικαστήριο ένας νεαρός ακροδεξιός Ουκρανός ο οποίος δολοφόνησε έναν ηλικιωμένο μουσουλμάνο και τοποθέτησε εκρηκτικούς μηχανισμούς έξω από διάφορα ισλαμικά τεμένη στη Βρετανία.

    Ο Πάβλο Λάψιν, 25 ετών, παραδέχτηκε ότι μαχαίρωσε τρεις φορές στην πλάτη τον 82χρονο Μοχάμεντ Σαλίμ την ώρα που ο ηλικιωμένος επέστρεφε στο σπίτι του στο Μπέρμιγχαμ από το τζαμί όπου είχε πάει να προσευχηθεί.

    Το έγκλημα διαπράχθηκε μόλις πέντε ημέρες αφότου έφτασε ο Λάψιν στη Βρετανία, για να εργαστεί σε μια εταιρεία πληροφορικής. Η αφορμή, σύμφωνα με την ομολογία του, το γεγονός ότι ο Σαλίμ «δεν ήταν λευκός».

    Τις επόμενες ημέρες ο 25χρονος τοποθέτησε τρεις βόμβες κοντά σε τρία τεμένη. Από τις εκρήξεις δεν τραυματίστηκε κανείς.

    «Έχετε, αναμφισβήτητα, ακροδεξιές απόψεις όσον αφορά την ανωτερότητα της λευκής φυλής και τα εγκλήματά σας υποκινήθηκαν από το θρησκευτικό και φυλετικό μίσος. Ελπίζατε να προκαλέσετε μια φυλετική σύγκρουση και να αναγκάσετε τους μουσουλμάνους να φύγουν από τη γειτονιά όπου μένατε», είπε στον Λάψιν ο δικαστής Νάιτζελ Σουίνι.

    «Αυτές οι απόψεις, αυτό το μίσος και αυτά τα κίνητρα δεν έχουν καμία θέση στην πολυθρησκευτική και πολυπολιτισμική κοινωνία μας», πρόσθεσε.

    Στον φορητό υπολογιστή του Λάψιν οι αστυνομικοί εντόπισαν ρατσιστικό υλικό, όπως το βιντεοπαιχνίδι «Εθνοκάθαρση» στο οποίο οι παίκτες καλούνται να σκοτώσουν όσους δεν ανήκουν στη λευκή φυλή.

    Όπως διαπιστώθηκε, ο 25χρονος είχε κάνει έρευνα για το πού θα έβρισκε εξοπλισμό για την κατασκευή βομβών στο Μπέρμιγχαμ προτού καν να του δοθεί η άδεια από τις βρετανικές αρχές να εγκατασταθεί και να εργαστεί στη Βρετανία.

  2. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    topontiki.gr
    ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ

    νέα σχέδια διάλυσης της πολυεθνικής ουκρανίας και ρουμανίας στον ορίζοντα απο την νέα υπερδύναμη ρωσσία…
    http://www.inout.gr/showthread.php?t=33373

    Ρουθηνία: Το κρυφό ρωσικό όπλο
    (…..)
    Η έκκληση των Ρουθηνίων για αναγνώριση της ανεξαρτησίας τους δεν ήταν απρόσμενη. Οι Ρώσοι προετοίμαζαν το έδαφος από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν είχε συγκληθεί η Δεύτερη Ευρωπαϊκή Σύνοδος των Υποκαρπάθιων Ρουθηνίων στο Μουκάτσεβε της Ουκρανίας. Σύμφωνα με το Jamestown Foundation, ένα από τα πιο ισχυρά think tanks της Ουάσιγκτον, η εμπλοκή της Ρωσίας είναι δύσκολο να διαψευστεί. Στη Σύνοδο παρευρέθηκαν πολλοί νέοι από το κόμμα Rodina («Μητέρα Πατρίδα»), που ελέγχεται από τη Μόσχα.

    Ο επικεφαλής του αποσχιστικού κινήματος είναι ο πατέρας Ντιμίτρι Σίντορ. Ο Σίντορ, κληρικός του Πατριαρχείου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, είναι άγνωστος στους περισσότερους Ουκρανούς, ενώ αντιθέτως τα ρωσικά ΜΜΕ φιλοξενούν συχνά δηλώσεις του. Στις 8 Δεκεμβρίου, η ουκρανική Υπηρεσία Εθνικής Ασφάλειας ξεκίνησε δίωξη εναντίον του Σίντορ για «απειλή κατά της εδαφικής ακεραιότητας» της χώρας.

    Η υποστήριξη των Ρώσων στην αποσχιστική κίνηση των Ρουθηνίων, παρόλο που ακόμα δεν αναγνώρισαν την ανεξαρτησία τους, δεν είναι συμπτωματική. Θυμίζει έντονα την κρίση με τη Γεωργία (άλλη μια χώρα που προσπαθεί να απομακρυνθεί από τον έλεγχο του Κρεμλίνου και να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ) και την αναγνώριση της ανεξαρτησίας της Νότιας Οσετίας.

    Η απόσχιση της Ρουθηνίας, ωστόσο, αποτελεί εφιαλτική προοπτική και για τους Ευρωπαίους. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της εταιρείας συμβούλων σε θέματα πληροφοριών Stratfor (γνωστή στις ΗΠΑ και ως η «Σκιώδης CIA»), «δεδομένης της στρατηγικής τους θέσης, η κίνηση των Ρουθηνίων για ανεξαρτησία είναι μια δελεαστική προοπτική για τη Μόσχα».

  3. Ο/Η Red λέει:

    Οι Ταγματασφαλήτες της Ουκρανίας.
    Το έκαναν για την πατρίδα τους, όπως και οι Έλληνες.
    Για να χτυπήσουν τον Κόκκινο Στρατό.
    Μετά θα χτυπούσαν λέει και τους Γερμανούς.
    Προσωρινά λέει έγιναν SS.
    Μεγάλε Μιχαλολιάκε υπάρχουν παντού πατριώτες σαν κι εσένα.

    http://www.infoukes.com/galiciadivision/logusz/
    Brotherhood of Veterans of the 1st-Division of the Ukrainian National Army
    GALICIA DIVISION
    by Michael O. Logus
    Bishop Josephat Kotsylovsky blesses the Division.

    Michael Logusz is the author of the authoritative history Galicia Division: The Waffen-SS 14th Grenadier Division, 1943-1945.

    A DETERMINED GROUP of young men and women in Galicia volunteered in 1943 – 44 to serve in a combat division destined for eastern front combat against the Red Army. Their goal: to engage and destroy the Soviet hordes menacing their homeland and to counter Nazi Germany’s subjugation of their country. Although initially Galicia’s volunteers would serve in a German sponsored military formation in actuality the volunteers of the Galicia Division wanted to engage all hostile ideologies — both from the east and west — in order to secure a free and independent Ukraine.

    To volunteer for this combat division which, in due time, would be committed into combat against Moscow’s red forces required tremendous loyalty, devotion and bravery. It was not an easy decision.

    To begin with, among many Ukrainians in Galicia, strong voices of opposition immediately arose. Stepan Bandera’s wing of the Organization of Ukrainian Nationalists (OUN-B) strongly denounced any proposals for the creation of the Galicia Division. Bandera’s followers argued that the Nazis had crushed Ukrainian independence and that many members of the OUN-B had been arrested, deported to concentration camps or shot. Members of Bandera’s underground cited how Stepan Bandera was currently confined at the Sachsenhausen concentration camp, his two brothers had been imprisoned (and later executed) in the Auschwitz concentration camp and other family members had been arrested and shot in the outskirts of Lviv. «Besides», argued Bandera’s followers, «the Nazis are going to lose this war. So why should Ukrainians volunteer for a front-line combat division? What do we get out of this?»

  4. Ο/Η Ιερέας Χ λέει:

    http://exarxiagreece-uk.blogspot.gr/

    ΕΞΑΡΧΙΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧEΙΟΥ ΚΙΕΒΟΥ & ΠΑΣΗΣ ΡΟΥΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ

    Συνεχίζεται η επίσκεψη του Πατριάρχη ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ στις ΗΠΑ.

    Συνεχίζεται η επίσκεψη του Μακαριωτάτου Πατριάρχη Κιέβου και πάσης Ρούς Ουκρανίας κ.κ. ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Ο Μακαριώτατος έχει έναν κύκλο συναντήσεων με κυβερνητικούς αξιωματούχους της Αμερικής, συνοδευόμενος και από άλλους εκπροσώπους του συμβουλίου των εκκλησιών της Ουκρανίας.

    http://exarxiagreece-uk.blogspot.gr/p/blog-page_5756.html

    O EΞΑΡΧΟΣ

    Ο ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΕΞΑΡΧΟΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.

    Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Χερσονήσου και Έξαρχος εν Ελλάδι του Πατριαρχείου του Κιέβου και πάσης Ουκρανίας – Ρώς κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ (κατά κόσμο Γεώργιος Μπακόμητρος) γεννήθηκε στις 24 Απρ 1950 στο νησί της Αίγινας υπό ευλαβεστάτων γονέων . Τις εγκυκλίους του σπουδές περάτωσε στην νήσο Αίγινα και ακολούθως εισήχθη εις την Θεολογική Σχολή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, απ όπου και αποφοίτησε και έλαβε το πτυχίο του ως Θεολόγος.

    Πολύ νωρίς μόλις 19 ετών, στην Ιερά Μονή Αγάθωνος Λαμίας , υπό του Αειμνήστου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Δαμασκηνού, χειροθετήθηκε Μοναχός και υπό του ιδίου χειροτονήθηκε Διάκονος.

    Πρεσβύτερος Χειροτονήθηκε υπό του Αειμνήστου Μητροπολίτου Αττικής κ. Δορωθέου.

    Κατά την διάρκεια της πολυετούς (30 έτη) διακονίας του στην Εκκλησία της Ελλάδος, υπηρέτησε την Εκκλησία από διάφορες θέσεις, τόσο εις το εσωτερικό όσο και εις το Εξωτερικό, εις το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και την Αρχιεπισκοπή Αμερικής.

    Με απόφαση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου του Κιέβου και πάσης Ουκρανίας –Ρώς υπό του Αγιοτάτου Πατριάρχου κ. κ. ΦΙΛΑΡΕΤΟΥ, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, στις 12 Μαίου 2005, εξελέγη Επίσκοπος Χερσονήσου και Έξαρχος εν Ελλάδι.

    Η Χειροτονία και ο Διορισμός του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Χερσονήσου και Εξάρχου εν Ελλάδι κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, εγένετο στις 13 και 14 Μαϊου 2005 στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Βλαδίμηρου στο Κίεβο.

  5. Ο/Η Ευγένιος λέει:

    Άλλη μια λαμπρή απόδειξη της «ορθολογικής γεωπολιτικής προσέγγισης» μέσω ομφαλοσκοπικών εμμονών. Συγχαρητήρια.!!!!!!!! ………….συνέχισε να πιστεύεις αλλά και να προσπαθείς να πείσεις και άλλους πως πολιτική κάνουν γυμνόστηθες και καλλιτέχνες Γ κατηγορίας και πως το θέμα είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα……..γιατί ναί στην Ουκρανία αυτή την στιγμή το θέμα είναι οι σέκτες των Χ.Ο εναντίον των ανθρωπίνων διακαιωμάτων.
    Λυπάμαι μόνο που η Βόρειος Κορέα δεν έχει Χ.Ο. έτσι ώστε η κοφτερή σου δυνότητα στην γεωπολιτική ανάλυση να μας διαφώτιζε και για εκείνη την μακρινή περιοχή και τα προβλήματά της…….κρίμα………και μην ξεχνάς………ποιός τελικά είπε το πραγματικό fuck EU …….που έφερε αυτή την ταραχή.
    Εύγε λαγωνικό του ορθολογισμού……………….

    • Ο/Η Antifa2 λέει:

      To μωσαϊκό της χριστιανικής Ακροδεξιάς της Ουκρανίας.

      http://www.shekhovtsov.org/articles/Anton_Shekhovtsov-State_of_the_Far_Right_in_Ukraine.html

      State of the Far Right in Ukraine

      Ethnic Ukrainian ultranationalists

      • Ukrainian National Alliance – Ukrainian National Self-Defence
      • All-Ukrainian Union “Freedom”
      • Congress of Ukrainian Nationalists
      • All-Ukrainian Party “New Force”
      • All-Ukrainian Organisation “Stepan Bandera Trident”
      • Patriot of Ukraine
      • Nationalist Youth Congress
      • Social National Assembly
      • Autonomous Resistance

      Φιλορώσοι

      Pro-Russian/pan-Slavic parties, organisations and movements
      • Pro-Russian Cossacks
      • Slavic Unity
      • Progressive Socialist Party of Ukraine
      • Social-Patriotic Assembly of Slavs
      • Motherland

      Οι Κοζάκοι Ορθόδοξοι, εξτρεμιστικά εχθρικοί σε όποιον δεν είναι Ορθόδοξος
      Pro-Russian Cossacks

      Pro-Russian Cossacks are a social movement that comprises a plethora of small groups that consist of predominantly male Russian Orthodox ultranationalists who consider themselves successors of the historical Cossacks that emerged in the 14th century. Pro-

      Russian Cossack communities are based primarily in the Crimea and southern Ukraine. Being viciously anti-Ukrainian, they are also extremely hostile towards the Crimean Tatars, Jews, the West and all the religious communities that are not Russian Orthodox.

  6. Ο/Η athriskos λέει:

    Οι ρασοφόροι των διαφόρων συμμοριών, ως κατ’ εξοχήν αθεόφοβοι και επαγγελματίες κηφήνες (μεγάλη η πρόκληση της ευκολίας του να σε ταΐζουν άλλοι), εκμεταλλεύονται τις εθνικιστικές τάσεις, όπου τις ανακαλύπτουν, για να δικαιολογήσουν την αρχομανία τους, αλλά και να την στηρίξουν.
    Επίσης καλλιεργούν τις εθνικιστικές τάσεις, ώστε να παρέχουν προοπτική σε βάθος χρόνου στην δύναμη της εξουσίας τους.

  7. Ο/Η Παλιός λέει:

    Ουκρανική εφημερίδα των ΗΠΑ σε φωτοτυπία.
    Έτος 1947
    Κριτικάρει τους «»Κόκκινους»» που κακοφέρθηκαν σε Ορθόδοξους και Καθολικούς Ουκρανούς επισκόπους.
    Πως οι Πολωνοί κομμουνιστές επαναπάτρισαν στη Ρωσία τον επίσκοπο Τζοσαφάτ, τον βοηθό του και άλλους παπάδες.
    Τα σπίτια τους λεηλατήθηκαν και τα υπάρχοντά τους πουλήθηκαν στο δρόμο.
    Να καταλάβω πως είναι από αυτούς που συνεργάστηκαν με τους Ναζίδες. Ίσως αυτός που είναι σκαρφαλωμένος στο στολισμένο τανκ;

    http://ukrweekly.com/archive/pdf1/1947/The_Ukrainian_Weekly_1947-03.pdf

    UKRAINIAN WEEKLY, MONDAY, JANUARY 20, 1947
    WEEKLY: No. 3 NEW YORK and JERSEY CITY, MONDAY, JANUARY 20,
    THREE CENTS in the United States of America
    FIVE CENTS elsewhere.
    1947 WEEKLY: VOL. XV

    How Reds «Repatriated»

    A Ukrainian Bishop

    QOME ides of the brutal methods
    » used by Soviet police in mistreating
    Ukrainianian Catholic or Orthodox
    clergy, is contained in a recent
    NC dispatch giving further details
    on: the previously reported forcible
    repatriation by the Reds of Bishop
    Josaphat Kotsilovsky of the Ukrainian
    Catholic rite Diocese of Peremyshl
    in Western Ukraine, along
    with his auxiliary, Bishop Gregory
    Lakota, and four canons. The full
    story of the forced repatriations has
    been received by the Sacred Congregation
    for the Oriental Church in
    Rome.
    Bishop Kotsilovsky, whose diocese
    is split by the Qirzon line, had been
    arrested the first time by the Polish
    Secret Police on September 21. 1945,
    but’ was released after being» imprisoned
    at Rzeszow for four months.
    During this time he had not been
    allowed contact with any priest nor
    had де been permitted to attend or
    offer Mass.
    His, release occurred on January
    24, 1946, after which he returned to
    his See. However, on May 14, 1946,
    a colonel of the Polish Secret Police
    and Ukrainian Tischenko, chief of
    the!-Russian deportation office, came
    to Bishop Kotsilovsky and proposed
    that he «voluntarily» transfer to
    Russia. The Bishop steadfastly refused,
    explaining that his duties as
    Bishop did not permit him to abandon
    his See. «Rome has placed me
    at Peremyshl. and only Rome can recall
    itfte from here.» he declared. He
    was then told that he would be deported
    by force.
    Early in the morning of June 20,
    1946, a detachment of soldiers surrounded
    the Bishop’s residence. The
    police chief told Bishop Kotsilovsky
    that ЙЄ had orders to take the prelate
    together with the entire curia to
    Russia and said that he would allow
    them until six o’clock in the evening
    to ‘pack their bags. The Bishop replied
    that under no circumstances
    would he leave his residence or pack
    his bags even if his life was threatened.
    Dragged Out
    At six- o’clock in the evening the
    soldiers entered the Bishop’s residence
    and dragged him down the steps,
    mistreating him with blows and
    curses. When the prelate refused, to
    enter the motor vehicle waiting for
    him fee was lifted into it bodily and
    the car sped off for the Russian
    border.
    On the following day Bishop Lakota
    and the four canons, Fathers Roman
    Reshetylo; John Kuzych. rector
    of the seminary, Nicholas Hrycelak,
    chancellor of the curia, and Kozlovsky,
    were arrested. After being taken
    to the railroad station attempts were
    made to induce them to sign a statement
    saying that they were departing
    «-volutarily.» However, they refused,
    were forced into the train and
    taken across the Russian border.
    The residences of the two Bishops
    and of the canons were then sacked
    and all their belongings sold on the
    street.
    Before the war the Ukrainian rite
    Diocese of Peremyshl had 640
    parishes, 657 priests and 1,159,000
    faithful. With the partitioning of the
    ^prewar Polish state the greater part
    of the diocese became Russian terterritory
    while the See and a small
    part remained assigned to Poland.
    The Oriental Church Information
    service adds that conditions are deteriora.
    ting seriously in the diocese.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αγαπητέ Παλιέ,
      είναι πράγματι ο μνημονευόμενος στην εφημερίδα ο εικονιζόμενος πάνω σε στρατιωτικό όχημα επενδυμένο με αυτοκρατορικό ντεκόρ επίσκοπος Ιωσαφάτ του Przemyśl που συνεργάστηκε με τα SS και πέθανε φυλακισμένος στο Κίεβο.

      Με την ευκαιρία να πω στον ευγενή Χριστιανό που σχολιάζει εδώ επιθετικά, πως πουθενά δεν είπα ότι ο εθνικισμός υπάρχει λόγω της Ορθοδοξίας. Ο χειρότερος όλων των εθνικισμών, ο Ναζισμός άνθισε σε μια προτεσταντική χώρα. Αυτό που έγραψα και στο οποίο δεν θα πάρω απάντηση, είναι πως οι Ορθόδοξες Ιεραρχίες και Εκκλησίες δέχονται ή και επιδιώκουν πολύ συχνά να γίνουν οχήματα αντιευαγγελικών εθνικισμών και εξαρτήματα πολύ ανήθικων και αντιχριστιανικών κρατικών πολιτικών.

      • Ο/Η Ευγένιος λέει:

        Τα «οχήματα» μπορεί να είναι -και είναι -πολλά και ποικίλουν. Αυτή είναι η βασική μου διαφωνία που με «επιθετικότητα» από την σειρά σου παραβλέπεις όταν άκριτα κάνεις ταυτόσημους του αγώνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα λούμπεν καλλιτέχνες Γ κατηγορίας και όταν παραβλέπεις την εξόφθαλμη και χυδαία προπαγάνδα που γίνεται στο όνομα αυτών των δικαιωμάτων.
        Δεν θα υπερασπιστώ καμία φαρισαϊκή εκκλησία και κανένα Πούτιν αλλά μην μου ζητάς να φάω και την μεταμοντέρνα καραμελίτσα με gay και ακτιβιστικό περιτύλιγμα συμφοράς όταν στην ευρύτερη περιοχή (που περιλαμβάνει και εμάς) παίζεται ένα παιχνίδι χοντρό που θα σημαδέψει, αν όχι κάψει, τον αιώνα που έρχεται.
        ΤΟ ΠΑΙΓΧΝΙΔΙ ΑΥΤΟ ΧΕΣΜΕΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ. (Για παράδειγμα επίδειξη «ήπιας δύναμης» επικαλέστηκαν οι Γερμανοί αξιωματούχοι όταν ξεκινούσαν τα επεισόδια και πολύ πριν αρχίσουν να ξεβρακώνονται κορασίδες. Σου λέει κάτι το «ήπια»;)
        Εν ολίγοις επικαλείσαι την αναντιστοιχία της επίσημης εκκλησίας και του χριστιανικού μηνύματος. ΜΑΖΙ ΣΟΥ. (Μην ξεχνάς, ας πούμε, ότι στον διαχωρισμό κράτους εκκλησίας όπως θα θυμάσαι από παλαιότερα σχόλια μου είναι κάτι στο οποίο συμφωνούμε) Τι γίνεται όμως με τους «θεσμούς» και τα «οχήματά» τους που επικαλούνται και χρησιμοποιούν τα ανθρώπινα δικαιώματα με τους ίδιους υποκριτικούς όρους που πράττει επί αιώνες η σάπια εκκλησία για τα αληθινά μηνύματα του Χριστού την οποία επαίρεσαι; Στην θέση σου θα άφηνα κατά μέρος έστω και για λίγο την εκκλησία και θα ασχολιόμουν με την υποκρισία στα του «οίκου σου» ……… πριν ταυτίσω ύψιστα ιδανικά με υστερόβουλους και φτηνούς ακτιβισμούς.
        Οι απαντήσεις που και καλά ζητάς δεν σου χρειάζονται και το ξέρεις…………είναι μπροστά σου και βγάζουν μάτι. Αρκεί να μην είσαι εμμονικός.
        Και όσο για την επιθετικότητα………. είναι αμοιβαία οπότε μην χαλιέσαι……..

        P.S. Δεν είμαι Χριστιανός………..προσπαθώ και όπως βλέπεις δεν τα πολυκαταφέρνω.

  8. Ο/Η C... λέει:

    «…της αιρετικής Ορθόδοξης Εκκλησίας»

    Τι ακριβώς εννοείτε; Για να χρησιμοποιείτε τον όρο αυτό σημαίνει ότι θεωρείται μη αιρετική κάποια άλλη μορφή χριστιανισμού.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε C,
      σαν μέτρο της αίρεσης υπάρχει το Ευαγγέλιο το οποίο επίσημα αναγνωρίζει ακόμη και η Ορθόδοξη Εκκλησία, όσο κι αν διαφωνεί μαζί του.
      Κάθε λογικός άνθρωπος αντιλαμβάνεται πως μια Εκκλησία εξουσιαστών χρυσοκάνθαρων επισκόπων, η οποία διαχρονικά ταυτίστηκε με κάθε μορφής ολοκληρωτική εξουσία, από τους Ρωμαίους αυτοκράτορες και τους Σλάβους τσάρους, μέχρι τον Οθωμανό Σουλτάνο και τον κάθε Παπαδόπουλο και Πούτιν, καταδιώκοντας τους «αιρετικούς» δια πυρός και σιδήρου, είναι μια αντιευαγγελική Εκκλησία.
      Αν δεν σας φτάνουν αυτά, να αναφερθούμε στους σκελετούς που μυροβολούν, στις εικόνες που δακρύζουν, στην ατιμώρητη ιερή παιδεραστία, στην προφανή συγκέντρωση αστρονομικού αφορολόγητου πλούτου προς ίδιον όφελος, στην αισχρή για την αξιοπρέπεια του ανθρώπου «φιλανθρωπία», που λειτουργεί ως άλλοθι, στις μαντείες του Κοσμά και του Παϊσιου κλπ κλπ κλπ
      Χωράει εδώ κάποια διαφωνία;

      Δεν ξέρω καμία οργανωμένη Εκκλησία που να είναι χριστιανική, όπως το Ευαγγέλιο ορίζει τον όρο.
      Πιθανό να υπάρχει. Σίγουρα υπάρχουν μεμονωμένοι Χριστιανοί όπως ο Τολστόι.
      https://roides.wordpress.com/2013/01/07/7jan13/

    • Ο/Η Po λέει:

      δεν είναι υποχρεωτικό.
      Ο κ. Λασκαράτος σας απάντησε.

  9. Ο/Η Left λέει:

    http://iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=15008:nazistiko-komma-oykrania-diadhlwseis&catid=37:di-evropi&Itemid=172

    ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΝΑΖΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

    (Πεμ. 23/1/14 – 18:35)

    Του ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΦΕΙΡΗ*

    Τουλάχιστον προκλητικός είναι ο τρόπος που τα ΜΜΕ παρουσιάζουν τις διαδηλώσεις στο Κίεβο. Πρετεντεροχατζηαβάτηδες

    Το κόμμα «Πανουκρανική Ένωση Σβομπόντα» («Всеукраїнське об’єднання «Свобода») προέρχεται από το «Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα της Ουκρανίας»,που είχε ιδρυθεί το 1991. Αυτοχαρακτηρίζεται σαν συνέχεια της «Οργάνωσης Ουκρανών Εθνικιστών» (OUN),η οποία είχε συνεργασθεί με τους ναζί , τιμά, επίσημα, όσους πολέμησαν στις τάξεις των «Waffen SS της Γαλικίας», συνεργάζεται με το γερμανικό νεοναζιστικό Εθνικό Δημοκρατικό Κόμμα (NDP) και βασική του προγραμματική θέση είναι η ένταξη της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ.
    Ηγέτης του από το 2002, είναι ο Oleh Tiahnybok (Ολέγ Τιαχνίμποκ ) και η βασική του ρητορική είναι εναντίον της πολιτικής διαφθοράς .

    Έχει πάνω από 20.000 μέλη και (ανεπίσημη) παραστρατιωτική δομή (τις ομάδες «Ουκρανός πατριώτης» με επικεφαλής τον Andrew Bielecki), συνδέεται με το οργανωμένο έγκλημα, ενώ χαίρει οικονομικής στήριξης από επιχειρηματίες και το φιλοδυτικό αντιρωσικό μπλοκ της «πορτοκαλί επανάστασης»

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%B5%CF%81_%CE%A3%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B1

    Βάλτερ Σιμάνα

    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

    Ο Βάλτερ Σιμάνα (γερμ.: Walter Schimana, γενν. Τρόππαου 12 Μαρτίου 1898 – απεβ. Σάλτσμπουργκ 12 Σεπτεμβρίου 1948) ήταν μέλος του γερμανικού Ναζιστικού Κόμματος και των SS. Έφτασε ως το βαθμό του Στρατηγού (SS-Gruppenführer und Generalleutnant der Waffen-SS und Ordnungspolizei) κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ήταν διοικητής των SS και της γερμανικής αστυνομίας και de facto Κυβερνήτης της κατεχόμενης Ελλάδας από τον Οκτώβριο του 1943 έως και την αποχώρηση των Γερμανών τον Οκτώβριο του 1944.

    Έπειτα εκπαιδεύτηκε ως διοικητής μεραρχίας και διοίκησε την πρόσφατα σχηματισμένη 14η Μεραρχία Εθελοντών των SS «Γαλικία» (σώματα Ουκρανών εθελοντών που πολέμησαν στο πλευρό των Γερμανών) μέχρι τον Οκτώβριο του 1943. Στις 18 Οκτωβρίου διορίστηκε Ανώτατος Διοικητής των SS και της Αστυνομίας στην Ελλάδα, αντικαθιστώντας τον Γιούργκεν Στρόοπ, θέση που διατήρησε μέχρι την αποχώρηση των Γερμανών από τη χώρα τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο του 1944. Από τη θέση του αυτή ασκούσε έλεγχο στην δοσιλογική ελληνική κυβέρνηση. Έπαιξε ενεργό ρόλο στο διωγμό των Εβραίων της Ελλάδας και ήταν ένας από τους δημιουργούς, καθώς και στρατιωτικός διοικητής, των Ταγμάτων Ασφαλείας, στρατιωτικών μονάδων που ίδρυσαν οι Γερμανοί μαζί με τη διορισμένη κυβέρνηση προκειμένου να πλήξουν τον ΕΛΑΣ. Μετά την αποχώρηση των Ναζί από την Ελλάδα κατέλαβε ανάλογη θέση στον τομέα του Δούναβη, με βάση τη Βιέννη, όπου και παρέμεινε μέχρι τη συνθηκολόγηση των Γερμανών. Συνελήφθη από τους Συμμάχους και προφυλακίστηκε, προκειμένου να δικαστεί. Αυτοκτόνησε το 1948, πριν παραπεμφθεί σε δίκη.

  10. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Mια χούφτα ακροδεξιών διαδήλωσε στο Παρίσι το Σάββατο απαιτώντας τη διάλυση της ακτιβίστικης οργάνωσης Femen. Με… χρυσαυγίτικο ύφος, κάλεσαν τη φεμινιστική οργάνωση, η οποία έχει πλέον την έδρα της στη γαλλική πρωτεύουσα, «να πάει πίσω στην Ουκρανία».

    Η «Γενική Συμμαχία για την τήρηση της γαλλικής και της χριστιανικής ταυτότητας» (AGRIF) χαρακτηρίζει τις Femen «πεμπτουσία της μηδενιστής βδέλυγμίας της σοσιαλιστικής κυβέρνησης» (!). Οι υποστηρικτές της υπερσυντηρητικής οργάνωσης ζήτησαν την απέλαση της, Inna Shevchenko, ηγέτιδας των Femen, στην οποία έχει χορηγηθεί πολιτικό άσυλο στη Γαλλία:
    http://left.gr/news/parisi-akrodexioi-kai-fanatikoi-hristianoi-diadilosan-kata-ton-femen-vinteo#sthash.v8lU5CgK.dpuf

    Rωσία
    Ένας ένοπλος άνοιξε πυρ σε έναν καθεδρικό ναό στο ρωσικό νησί της Σαχαλίνης, στην Άπω Ανατολή, σκοτώνοντας μία μοναχή και έναν πιστό ενώ τραυματίσε και άλλους έξι ανθρώπους.

    Το πρακτορείο Ιντερφάξ ανέφερε ότι ο δράστης συνελήφθη και ότι εργαζόταν σε μια ιδιωτική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας.

  11. Ο/Η gryphon λέει:

    Καλα από πού μαθαινετε ιστορία ολοι εσεις ;Απο τα «ιστορικα» ενθετα της παλιας Ελευθεροτυπίας ;
    Ρητορικη ερωτηση Ο βρεγμενος φοβαται τήν βροχη ;.Τι χειροτερο θα μποροτσαν να παθουν οι ουκρανοι απο τα waffen ss απο αυτα που επαθαν απο τους κομμουνιστες οι οποιοι ειχαν εξοντωσει μερικα χρονια πριν καπου 4 με 5 εκατομμυρια απο αυτους; (αλλοι μιλανε μεχρι και για 9 εκατομμυρια περιπου αλλα ας παμε με τους μετριοτερους υπολογισμους.).
    Σχετικα προσφατα πριν κανα δυο χρονια μαλιστα η ανεκδιηγητη Παπαρηγα και ο Μαιλης ειχαν χαρακτηρισει τους κουλακους αντιδραστικα στοιχεια επειδη δεν ηθελαν προφανως τον κολεκτιβισμο δικαιολογωντας ετσι αυτη την γενοκτονια.Θα επρεπε να διωχθουν ποινικα.
    Περιττο να πω οτι ετσι και βρισκονταν ποτε στην Ουκρανια και τολμουσαν να το πουν αυτο που θα ηταν σημερα.Αλλα στην Ελλαδα ειναι η μονη χωρα παγκοσμιως οπου σταλινικα κομμουνια μπορουν να επαιρονται για τα εγκληματα του κομμουνισμου και να θεωρουνται και αξιοσεβαστες προσωπικοτητες.
    Γι’ αυτο και οταν μπηκαν οι γερμανοι στην Ουκρανια δεν πηγαν απλως καποιοι λιγοι ακροδεξιοι η φιλοναζι η παπαδες κλπ οπως γραφουν καποιοι ανιστορητοι ασχετοι εδω αλλα σχεδον το συνολο του ουκρανικου λαου βγηκε στους δρομους να τους υποδεχθει σαν απελευθερωτες .
    Να κατι που δεν θα διαβασετε ποτε στα ενθετα της Ελευθεροτυπιας η στην φυλλαδα των συντακτων η στο Ποντικι.
    Οι γερμανοι βεβαια λογω της παροιμιωδους ανικανοτητας τους να επικοινωνουν με αλλους λαους αλλα και επειδη θεωρουσαν τους σλαβους κατωτερη φυλη τους φερθηκσν με περιφρονηση και σκληροτητα και δεν μπορεσαν να εκμεταλευθουν το γεγονος οτι οι ανθρωποι εψαχναν εναγωνιως να γλυτωσουν απο τον κομμουνισμο .

  12. Ο/Η Antifa2 λέει:

    http://www.avgi.gr/article/1968263/oukrania-basanisan-ton-grammatea-tou-kommounistikou-kommatos-tou-lbob
    Ουκρανία: Βασάνισαν τον γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος του Λβοβ
    27.02.2014

    Καταγγελίες για βασανιστήρια του Α’ γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος του Λβοβ, Ροστισλάβ Βασίλκο, με εικόνες από την Ουκρανία που θυμίζουν εποχές ιεράς εξέτασης, κάνουν το γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ώρες.

    Ο Βασίλκο εμφανίζεται στις φωτογραφίες δεμένος πισθάγκωνα και περιτρυγυρισμένος από πλήθος κόσμου, που τον προπηλακίζει και τραβάει τα μαλλιά του, ενώ τον αναγκάζει να φιλήσει σταυρό.

  13. Ο/Η Kάποιος λέει:

    Oι Ελληνόρυθμοι της Ουκρανίας

  14. Ο/Η Ορθόδοξοι Ναζί στην Ουκρανία λέει:

    http://theorthodoxchurch.info/blog/news/2013/08/wjc-urges-ukrainian-orthodox-church-leader-to-act-against-glorification-of-nazi-soldiers/

    Eπιστολή του Προέδρου του Παγκοσμίου Εβραϊκού Συμβουλίου στον πατριάρχη Ουκρανίας Φιλάρετο με την οποία τον καλεί να αποδοκιμάσει τις εκδηλώσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας υπέρ των Ναζιστών

    WJC urges Ukrainian Orthodox Church leader to act against glorification of Nazi soldiers

    by OCP on August 24, 2013

    24/8/13

    The Ukrainian Orthodox Church should work to stop clergy from participating in neo-Nazi events in Ukraine, the World Jewish Congress said today in a letter to the head of the church. WJC President Ronald S. Lauder asked Patriarch Filaret in a letter to speak out against events glorifying the Nazis. Lauder referred to a recent ceremony near Lviv marking the 70thanniversary of the creation of the Galician division of the Waffen SS, in which Ukrainians fought on the side of Nazi Germany.

    The WJC president wrote: “I was horrified to see photographs […] of young Ukrainians wearing the dreaded SS uniform with swastikas clearly visible on their helmets as they carried the caskets of members of this Nazi unit, lowered them into their new graves, and fired gun salutes in their honor. I was especially troubled by the participation in this ceremony of a priest of the Ukrainian Orthodox Church that appeared to give a religious legitimacy to the rehabilitation of the SS.”

    In late July, Ukrainians wearing SS uniforms were photographed trudging through trenches and fire rifles in a reconstruction of a key battle against the Soviets during World War II. An Orthodox priest led a ceremony for fallen soldiers of the Nazi unit, sprinkling his blessing over several men sporting swastikas who lowered a coffin in a ritual reburial.

    In his letter, Lauder expressed hope that Filaret would use his “moral authority to prevent any further rehabilitation of Nazism or the SS, and that you will call on the clergy of your Church not to participate in any future ceremonies or events that glorify or legitimize a uniform that epitomizes the evil of genocide.”

    Lauder also mentioned that Oleg Pankevich, a lawmaker for the extreme-right Svoboda party, took part in the reburial ceremony.

    “As you know, leaders of Svoboda, like their counterparts in Jobbik in Hungary and Golden Dawn in Greece, frequently engage in anti-Semitic rhetoric that has ominous implications,” Lauder wrote the church leader.

    He said that the World Jewish Congress would hold a meeting of its Executive Committee in Kiev next year and invited Patriarch Filaret to attend the gathering.

    Full text of the letter of Ronald S. Lauder to Patriarch Filaret

    Your Excellency:

    I vividly recall the evening you and other Ukrainian religious leaders spent at my home in April of 2012. I also know from Rabbi YaakovBleich of your longstanding friendship with him and with the Jewish community. I greatly admire both your commitment to strengthening the bonds among Ukrainians of different faiths your opposition over the years to anti-Semitism and other forms of racial and religious prejudice.

    It is in this spirit I am writing to you today to express the deep concerns of Jews throughout the world at the recent glorification of the Ukrainian Halychyna (Galician) Waffen-SS division during a reburial ceremony in the village of Gologory in Western Ukraine on July 28. I was horrified to see photographs, some of which I enclose with this letter, of young Ukrainians wearing the dreaded SS uniform with swastikas clearly visible on their helmets as they carried the caskets of members of this Nazi unit, lowered them into their new graves, and fired gun salutes in their honor. I was especially troubled by the participation in this ceremony of a priest of the Ukrainian Orthodox Church that appeared to give a religious legitimacy to the rehabilitation of the SS.

    As you know, men and women wearing the uniforms of the SS and the Waffen-SS committed unspeakable atrocities against Jews and members of other religious and ethnic groups during World War II. As you so wisely and sensitively said in your remarks following your visit to the United States Holocaust Memorial Museum in May of 2012, while the inhumane Holocaust atrocities are unlikely to be repeated in the future, “the evil can happen in another form if people are indifferent to its emergence at the beginning.”

    We are also deeply troubled by the fact that Oleg Pankevich, a deputy from the ultra-nationalist Svoboda party, also took part in theGologory reburial ceremony. As you know, leaders of Svoboda, like their counterparts in Jobbik in Hungary and Golden Dawn in Greece, frequently engage in anti-Semitic rhetoric that has ominous implications. Urging Ukrainians to join the Halychyna SS division in 1943, Volodymyr Kubiyovych, the head of the Ukrainian Central Committee, declared that:

    “The long-awaited moment has arrived when the Ukrainian people again have the opportunity to come out with guns to give battle with its most grievous foe — Muscovite-Jewish Bolshevism. The Fuehrer of the Great German Reich has agreed to the formation of a separate Ukrainian volunteer military unit under the name SS Riflemen’s Division “Halychyna” … You must stand shoulder to shoulder with the unbeatable German army and destroy, once and for all, the Jewish-Bolshevist monster.”

    In this context, the frequent references by Svoboda leader Oleh Tyahnibokto a “Moscow-Jewish mafia” take on a sinister significance.

    I hope that you will your unique moral authority to prevent any further rehabilitation of Nazism or the SS, and that you will call on the clergy of your Church not to participate in any future ceremonies or events that glorify or legitimize a uniform that epitomizes the evil of genocide.

    I hope to have the opportunity to meet with you again soon. The World Jewish Congress, which represents more than 100 Jewish communities throughout the world, is planning to hold a meeting of our Executive in Kiev in 2014, and it will be our privilege to have you with us as our honored guest on that occasion.

    As we approach the most sacred time of the Jewish calendar, allow me to extend my best wishes to you and all the members of your Church.

    Respectfully yours,
    Ronald S. Lauder

  15. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    http://www.efsyn.gr/?p=223492
    Εφημερίδα των Συντακτών
    08/08/14

    ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΕΙΟ
    Του Βαγγέλη Καραγεώργου Φωτογραφίες: ΑΠΕ/ REUTERS

    ΟΥΚΡΑΝΙΑ
    Μετά το ξύλο που έριξαν χρυσαυγίτες σε ΜΑΤατζήδες έξω από τα δικαστήρια, χωρίς να προσαχθεί ουδείς, τη σκυτάλη πήρε η κυβέρνηση του Κιέβου, που έστειλε δήθεν τα ΜΑΤ να καθαρίσουν την πλατεία Ανεξαρτησίας από τους ακροδεξιούς που διαμένουν σε σκηνές εκεί από την εποχή της εξέγερσης. Η αστυνομία δεν τα κατάφερε προφανώς επειδή οι νεοναζί είχαν τον… θεό μαζί τους. Φανταστείτε ότι μήνες μετά την Ανάσταση μοναχοί δίνουν ακόμη το… άγιο φως, πάνω σε μπουκάλια με βενζίνη και στουπί.

  16. Ο/Η Spy λέει:

    http://www.nytimes.com/2014/09/07/world/europe/evidence-grows-of-russian-orthodox-clergys-aiding-ukraine-rebels.html?_r=0

    Evidence Grows of Russian Orthodox Clergy’s Aiding Ukraine Rebels

    By ANDREW HIGGINSSEPT. 6, 2014

    …………..

    They seized the Good News Church, a large evangelical complex, moving in Russian icons and replacing Protestant services with Orthodox ones. They parked tanks in the center’s gardens and, blessed by Russian Orthodox priests chanting prayers, began lobbing shells at Ukrainian forces outside town. When the rebels fled, they needed two big trucks to haul all their weaponry.

    ………………..

  17. Ο/Η Український в Грецію λέει:

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CF%85%CE%BA%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%9F%CF%81%CE%B8%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%B7_%CE%95%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1_(%CE%A0%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF_%CE%9C%CF%8C%CF%83%CF%87%CE%B1%CF%82)

    Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία (Πατριαρχείο Μόσχας)

    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

    [……………….]

    Εξωτερικοί σύνδεσμοι

    Επίσημη ιστοσελίδα
    Η Ορθοδοξία στην Ουκρανία
    Ο διαιρετικός ρόλος των ουκρανικών Εκκλησιών
    https://roides.wordpress.com/2014/02/08/8feb14/

  18. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ευσεβείς πόθοι, φιλορωσική και αντιδυτική μονομέρεια, αλήθειες ανάκατες με αποσιωπήσεις, με εξωραϊσμούς και με ψέματα.
    «Κομμουνιστές με σταυρούς» (!).
    Πάντως το πως υπάρχει μόνο μια Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία («Και οι δύο Ορθόδοξες Εκκλησίες ανατολικής και δυτικής Ουκρανίας υπάγονται στο Πατριαρχείο της Μόσχας»), είναι προκλητικό ψέμα.
    Υπάρχουν, όπως εξηγούμε στο άρθρο, τέσσερεις ορθόδοξες και δυο ακόμη βυζαντινές που υπάγονται στον πάπα. Η συνεντευξιαζόμενη κρύβει την πραγματικότητα συνειδητά και η δημοσιογράφος ή δεν ξέρει ή δεν θέλει.

    https://www.efsyn.gr/arthro/veronika-gioyknina-stin-oykrania-ginetai-polemos-kata-toy-amahoy-plithysmoy

    Βερόνικα Γιουκνίνα: «Στην Ουκρανία γίνεται πόλεμος κατά του άμαχου πληθυσμού»

    Συντάκτης:

    Αφροδίτη Τζιαντζή
    .

    Συναντήσαμε τη Βερόνικα Γιουκνίνα, ή Νίκα όπως συστήνεται, στη Γεωπονική Σχολή, λίγο πριν μιλήσει σε ένα πολυπληθές κοινό μαζί με αριστερούς αγωνιστές από την Τουρκία και τη Ροζάβα του συριακού Κουρδiστάν, προσκεκλημένη του Φεστιβάλ «Αναιρέσεις» της Νεολαίας Κομμουνιστική Απελευθέρωση.
    ……………………………..

    -Οι Κοζάκοι έχουν φιλομοναρχική παράδοση. Ποια είναι ιδεολογία τους;

    Οι Κοζάκοι είναι στρατιωτική οργάνωση και βρήκαν τη θέση τους στις πολιτοφυλακές. Η ιδεολογία τους είναι να δημιουργήσουν μια ανεξάρτητη Δημοκρατία των Κοζάκων, με αποστολή τους τη φύλαξη των ρωσικών συνόρων.

    Πριν από 100 χρόνια πολέμησαν με τους λευκοφρουρούς ενάντια στους κομμουνιστές. Τώρα έχουν ενταχθεί στις πολιτοφυλακές κάτω από τα κόκκινα λάβαρα.

    Αυτό είναι όντως παράδοξο. Αλλά και ο όρκος τους είναι τρομερά αντιφατικός.

    Οταν τους πρωτοείδα στις πλατείες έλεγαν: «Δεν θα σταματήσω να μάχομαι μέχρι την εγκαθίδρυση ενός σοσιαλιστικού κράτους και της λαϊκής εξουσίας».

    -Δεν το θεωρείτε ενοχλητικό οι κομμουνιστές να μάχονται μαζί με νοσταλγούς της μεγάλης Ρωσίας, που κρατάνε σημαίες του τσάρου και σταυρούς;

    Ολοι οι στρατιώτες έχουν σταυρούς. Ακόμα και οι κομμουνιστές.

    -Ποιος ο ρόλος της Εκκλησίας στην Ουκρανία;

    Μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ η Εκκλησία άρχισε σταδιακά να κερδίζει δύναμη. Νομίζω ότι αντικατέστησε τον ρόλο της κομμουνιστικής ιδεολογίας, σαν υποκατάστατο.

    Και οι δύο Ορθόδοξες Εκκλησίες ανατολικής και δυτικής Ουκρανίας υπάγονται στο Πατριαρχείο της Μόσχας, αν και στη δυτική Ουκρανία υπάρχει και Καθολική Εκκλησία.

    Με το ξέσπασμα του εμφυλίου πολέμου ξεκίνησαν να καταδιώκουν τους κληρικούς που υπάγονται στη Μόσχα.

    Επιτίθενται πλέον σε εκκλησίες, με τη βοήθεια του Δεξιού Τομέα, βιαιοπραγούν εναντίον κληρικών στη δυτική Ουκρανία.

    Στην ανατολική Ουκρανία η Εκκλησία υπάγεται στο Πατριαρχείο της Μόσχας και υποστηρίζει απόλυτα τις Λαϊκές Δημοκρατίες.

    ……………….

    Είχε εγκατασταθεί ένα είδος στρατιωτικού κομμουνισμού.

    -Αυτό και αν είναι αντιφατικό.

    Το «κομμουνιστικό» το λέω επειδή είχε καταργηθεί το χρήμα, ο κόσμος έπρεπε να επιβιώσει, οπότε οι πολιτοφυλακές δεν υπερασπίζονταν μόνο στρατιωτικά τις πόλεις, αλλά έπρεπε να αντιμετωπίσουν και τις πιο επείγουσες ανάγκες του πληθυσμού, για υγεία, σίτιση, παιδεία, ασφάλεια.

    Αρχικά η κατάσταση θύμιζε πολλά μικρά φέουδα. Ομως μετά τη Συμφωνία του Μινσκ η κατάσταση άλλαξε.

    Η Μόσχα άρχισε να επιβάλλει τις δικές τις βλέψεις, στις εκλογές επέβαλλε τους ανθρώπους της στην κεντρική κυβέρνηση.

    -Θεωρείτε ότι οι κυβερνήσεις ελέγχονται από τη Μόσχα;

    Εμμεσα, ναι. Αυτός που στέλνει βοήθεια υπαγορεύει και τους κανόνες. Και η Ρωσία δεν στέλνει μόνον ανθρωπιστική βοήθεια αλλά και πυρομαχικά για τον στρατό.

    Τώρα η Λαϊκή Δημοκρατία του Λουγκάνσκ διεξάγει καμπάνια για στρατιωτική ενοποίηση. Δεν υπάκουσαν όμως όλοι.

    Οι Κοζάκοι είπαν όχι. Το ίδιο και η ταξιαρχία Φάντασμα του κυβερνήτη Μοζγκοβόι, που πρόσφατα δολοφονήθηκε, με την οποία και συνεργάζομαι σε θέματα Τύπου.

    -Πώς θα περιγράφατε όσα συμβαίνουν στην ανατολική Ουκρανία; Ως σύγκρουση εθνικισμών, αγώνα για την επιβίωση, μάχη για την εθνική αυτοδιάθεση ή όλα αυτά μαζί;

    Ολα μαζί. Πάνω απ’ όλα είναι μάχη για την επιβίωση, γιατί γίνονται βομβαρδισμοί. Ισως αν δεν μας βομβάρδιζαν να μην υπήρχαν τόσες πολιτοφυλακές.
    …………………

  19. Ο/Η π. Ι.Κ. λέει:

    http://www.chicagotribune.com/news/watchdog/ct-ukrainian-priest-accused-met-20160821-story.html

    Σικάγο, Ορθόδοξος Ουκρανός Ιερέας, έφαγε 500.000 δολλάρια από γριά επιβιώσασα των ναζιστικών στρατοπέδων

    Chicago priest accused of taking $500,000 from parishioner with dementia

    http://www.trbimg.com/img-57b74dd9/turbine/ct-cth-nelly-bridgeman-aj-2-jpg
    Nelly Bridgeman is seen picking flowers in 1982.

    The Rev. Nicholas Chervyatiuk is accused in civil court of improperly taking about $500,000 from the accounts of the 93-year-old parishioner Bridgeman, who has dementia. (Family photo)
    David JacksonContact Reporter
    Chicago Tribune
    Standing before the religious icons that line his Ukrainian Orthodox church in Humboldt Park, the Rev. Nicholas Chervyatiuk has ministered to followers who arrived in Chicago as refugees after surviving Nazi Germany’s prison camps.

    Now the Cook County public guardian is accusing the priest of improperly taking more than $500,000 from the savings of one of those displaced persons, a 93-year-old former church secretary diagnosed with dementia.

    Chervyatiuk has not been charged with a crime, and he denied any wrongdoing during a sworn probate court examination and in a Tribune interview.

    He says Nelly Bridgeman wanted him to have her money, which he saw as payment for the care he provided as her health and mental faculties failed.

    «It’s for my work,» Chervyatiuk testified during the court examination. «It was for 14 years and I think it was time for me to get paid. … Nelly wanted it that way.»

    He told the Tribune he estimated those services were worth «about $25,000 per year.»

    Chervyatiuk, 55, allegedly used Bridgeman’s money to support two restaurants he ran with a convicted drug dealer, his Brash & Sassy Inc. hair salon and his portfolio of Chicago-area rental properties, according to probate court papers and separate land, business and court records.

    Nelly Bridgeman
    Nelly Bridgeman is seen in an undated photo provided by the Cook County public guardian. (Family photo)
    He has held power of attorney over Bridgeman’s affairs since March 2015, when she was diagnosed with dementia and moved into a nursing home, records show.

    Public guardian Robert Harris said: «It’s another example of how elderly people get ripped off by the most trusted people.»

    The priest’s private attorney, Dmytro Kurywczak, said Chervyatiuk «is working with the Office of the Public Guardian to come up with some kind of a resolution that will be in the best interests of Nelly Bridgeman.»

    http://www.trbimg.com/img-57b74dd9/turbine/ct-ct-ct-ukrainian-priest-met-06-jpg
    Chervyatiuk’s Holy Patronage Church, at 900 N. Washtenaw Ave., is part of the Ukrainian Orthodox Church of the Kyivan Patriarchate, one of three major Orthodox groups in that country.

    A North American church leader, the Rev. Victor Poliarny, told the Tribune it was «not acceptable» for a priest to take a parishioner’s funds in a private transaction. Church authorities are seeking «official documents substantiating the accusation,» Poliarny said. «Once we secure the official documents regarding this matter, the higher authority of the Kyiv Patriarchate will ensure proper punitive measures for the alleged behavior.»

    A native of Ukraine, Bridgeman had been a German World War II prisoner, and Chervyatiuk in his court examination acknowledged signing his name to her reparation checks from the German government.

    In the court examination, Chervyatiuk said: «It belonged to me, everything. She knew that and she told it to everyone.»

    Suspecting fraud, a bank official in December contacted the public guardian’s office. In March, Associate Cook County Judge Shauna Boliker authorized the office to gather financial records and determine how much of Bridgeman’s money Chervyatiuk spent on her care and how much he allegedly converted for his own use.

    The agency, which now is Bridgeman’s legal guardian, says it will seek court permission to recover any funds wrongly converted by Chervyatiuk. As the probate case proceeds, Boliker has ordered financial institutions to freeze $170,000 of the priest’s personal and business bank accounts.

    At the public guardian’s request, a doctor this year examined Bridgeman and determined she «was totally incapable of making financial and personal decisions.»

    After coming to America in 1950, Bridgeman married a U.S. service member and would serve for more than two decades as secretary of Chervyatiuk’s church, court records show. Her husband died in 2004 at 79. The couple had no children.

    «In church I was her priest and at home I was her beloved son,» Chervyatiuk testified during the June 24 probate court examination. Chervyatiuk was born in Germany and raised in Ukraine, he said.

    Ukrainian Orthodox Church
    Holy Patronage Church, 900 N. Washtenaw Ave. in Chicago’s Humboldt Park neighborhood, is part of the Ukrainian Orthodox Church of the Kyivan Patriarchate, one of three major Orthodox groups in that country. (Erin Hooley / Chicago Tribune)
    During the past five years, Bridgeman had been unable to cook, wash or shop for herself, Chervyatiuk said. «She kept a lot of stuff in the house. So you couldn’t really walk in the house. You had to find a path,» he said.

    In March 2015, Bridgeman fell and injured a hip, records show. At the hospital she was diagnosed with dementia. Chervyatiuk then placed her in a Chicago nursing home, records show.

    A day later, Chervyatiuk met with Bridgeman and lawyer Julian Kulas at the nursing facility and Kulas drafted papers that gave Chervyatiuk power of attorney for Bridgeman, according to the public guardian.

    «That power of attorney made him responsible to use her money for her good and in her best interest, and not for himself,» Harris said.

    Kulas’ son, Paul Kulas, is acting as his father’s attorney in the case and said there was no improper conduct on Kulas’ part. Kulas is «cooperating fully» with the public guardian and the court, his son said.

    In the next 12 months, Chervyatiuk cashed in two CDs worth $170,000 and transferred other funds to accounts he alone controlled, probate court records filed by the public guardian allege. Chervyatiuk used his legal status to control Bridgeman’s accounts, worth at least $540,000 and perhaps as much as $625,000, according to the public guardian.

    During that period, Chervyatiuk put at least $22,000 of Bridgeman’s funds into two restaurants he ran with Alban Tase, 41. He also directly gave Tase two checks from Bridgeman’s account totaling $6,500, probate court records show.

    Tase pleaded guilty in 2010 to federal drug conspiracy charges after an undercover operative met with him in a Chicago nightclub and steakhouse to trade shipments of stolen cigarettes for Ecstasy pills.

    He was among more than a dozen defendants convicted as part of a global Balkan crime operation that laundered money and trafficked in heroin, guns and contraband consumer goods, federal court records show.

    Authorities tracked the crime ring’s deals from New Jersey to Canada, then the Netherlands, Albania and regions of Macedonia, Serbia and Kosovo.

    Tase completed three years of supervised release in May following a federal prison term that is not specified in public records. Attempts to reach him for comment were not successful.

    In Chervyatiuk’s June 24 examination, he said Tase was his business partner in two Chicago-area pancake house restaurants, both since closed. Chervyatiuk said he did not know Tase was a convicted felon.

    «I just know one thing. He stole money from me too, and I don’t know where he is,» Chervyatiuk testified.

    Chervyatiuk later told the Tribune that Tase was involved with only one of the pancake houses.

    http://www.trbimg.com/img-57b74dd8/turbine/ct-cth-nelly-bridgeman-aj-3-jpg
    Nelly Bridgeman poses for a portrait with her husband, Russell, who died in 2004 at age 79. (Family photo)
    Chervyatiuk also wired thousands of dollars to a Western Union office in Ukraine, authorizing local contacts to pick up the money, records show.

    «We were helping the church,» Chervyatiuk said, adding that the funds were for an iconostasis — one of the panels of icons and religious paintings that adorn Eastern Orthodox churches.

    Asked in the court examination if the money wasn’t instead spent on the Ukrainian-Russian military conflict, Chervyatiuk said: «I don’t really want to talk about it now.»

    In the case of one $26,000 Bridgeman check, Chervyatiuk testified: «I don’t recall what I did with that, possibly for my own things.»

    One of Bridgeman’s home health care aides allegedly told the public guardian that Bridgeman sometimes seemed confused and treated Chervyatiuk like her deceased husband.

    The aide said she saw Chervyatiuk pretend to be Bridgeman’s husband and kiss her on the lips, according to court papers filed by the public guardian.

    Chervyatiuk also took title to land Bridgeman had owned in Texas, saying in his court examination that Bridgeman gave him the property. «One day she did a surprise to me. She took me to a restaurant and gave me those papers,» he said.

    Bridgeman was not the only parishioner who gave Chervyatiuk large personal gifts, records show. Another church follower, Maria Lewczenko, died in December at 93 and made him executor of her estate with $20,000 in accounts and $100,000 in real estate.

    Chervyatiuk declined to discuss that matter with the Tribune, saying only: «I had many women who I tried to help.»

  20. Ο/Η του κώλου λέει:

    09 Φεβ. 17

    Η Αγία Σοφία του Κιέβου ήταν η έδρα του Μητροπολίτη Κιέβου, ενώ ως το 1686 υπαγόταν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Μάλιστα το 2008 λειτούργησε σε αυτήν ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. Τη δεκαετία του 1930 μετατράπηκε σε μουσείο, χαρακτήρα που διατηρεί και σήμερα.

    Μετά την ξενάγηση του πρωθυπουργού και της υπόλοιπης αντιπροσωπείας από ξεναγό που έχει φοιτήσει στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο Αλ. Τσίπρας έγραψε στο βιβλίο επισκεπτών τα εξής λόγια: «Εντυπωσιασμένος από το μεγαλείο ενός πολύ σημαντικού μνημείου της Παγκόσμιας Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς, που μαρτυρεί τη στενή και βαθιά πνευματική και πολιτισμική σχέση των λαών μας».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.