Η νεκρανάσταση ενός Αρχιεπισκόπου

κε άλλε ιερέ ιστορίε

alle-istorie1Του Αναγνώστη Λασκαράτου
Τo διάστημα 1747-1762  πρεσβευτής της Βρετανίας στην Υψηλή Πύλη ήταν ο James Porter, άνθρωπος αξιόλογος, συγγραφέας, Γεωλόγος και Αστρονόμος. Το 1768 δημοσίευσε (Δουβλίνο) το «Observations on the religion, law, government, and manners, of the Turks», δηλαδή «Παρατηρήσεις στη θρησκεία, στους Νόμους, στη διακυβέρνηση και στα ήθη των Τούρκων» (φωτ.2), ένα έργο πολύ ενδιαφέρον και αξιόπιστο, που μεταφράστηκε σύντομα και στα Γαλλικά και αργότερα και σε άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες. Το κεφάλαιο XIV (σελ.195), τιτλοφορείται «Σχετικά με τη θρησκεία των Γραικών», ενώ το προηγούμενο «Παρατηρήσεις πάνω στους Γραικούς».  Οι πληροφορίες που περιέχονται και στα δυο κεφάλαια σχετικά με την Ορθόδοξη Εκκλησία, δίνουν μια πλήρη εικόνα της θλιβερής της κατάστασης, κυρίως στο θέμα της αγοραπωλησίας των πάνω από 100 επισκοπών καθώς και στον αγώνα δρόμου μεταξύ των Γραικών αρχόντων, Φαναριωτών της πατριαρχικής αυλής, για την κατάληψη των πολύφερνων θέσεων των Οσποδάρων Μολδαβίας και Βλαχίας και του Μεγάλου Δραγουμάνου της Πύλης, που συνήθως δίνονταν σε Ρωμιούς.
——Ο αλληλοσπαραγμός των καλόγερων για την κατάληψη μιας Μητρόπολης, απέφερε σοβαρά έσοδα στους Οθωμανούς, δεδομένου πως ο εκπεσών Επίσκοπος έκανε τα πάντα για να συλλέξει τα απαραίτητα ποσά ώστε να διώξει τον σφετεριστή του θρόνου του, ο οποίος με τη σειρά του όταν εκθρονιζόταν συνωμοτούσε και συνέλεγε χρήματα για να επανακαταλάβει την επισκοπή. Οι εξόριστοι δεσποτάδες κινούσαν γη και ουρανό, ξένους διπλωμάτες,  Οθωμανούς αξιωματούχους, πλούσιους χορηγούς κ.ο.κ. για να επιστρέψουν στο θρόνο τους ή για να καταλάβουν κάποιο καλύτερο, ακόμη και την alle-istorie2πολύφερνη πατριαρχική έδρα της Πόλης. Ο Πατριάρχης που αγωνιούσε συνεχώς για την πτώση του, παρακολουθούσε τις κινήσεις των αντιπάλων του δεσποτάδων, εξευμένιζε συνεχώς το σεράϊ, δωροδοκούσε ισχυρά πολιτικά πρόσωπα, αλλά συνήθως δεν κατάφερνε να μείνει στο θρόνο πάνω από τρία συνεχή χρόνια, μέχρι να καταφέρει να τον ξανααγοράσει. Οι ρασοφόροι ανταγωνιστές του παρακολουθούσαν κάθε του βήμα, έστηναν συνεχώς σκευωρίες επιστράτευαν συκοφαντίες μέχρι να πείσουν το Άγιο Πνεύμα ή μάλλον το Σουλτάνο, το Βεζύρη ή το Χαρέμι  να τον στείλουν στο διάβολο, προσωρινά ή για πάντα. Οι καταστάσεις που περιγράφει ο (Aγγλικανός στο δόγμα) Πόρτερ, όπως άλλωστε και όλοι οι δυτικοί περιηγητές και διπλωμάτες της εποχής, κάνουν τη Μαφία των σημερινών μητροπολιτών να φαίνεται σαν επανδρωμένη (τρόπος του λέγειν) με ασήμαντους μηχανορράφους τρίτης διαλογής, όταν διεκδικούν τον αρχιεπισκοπικό θρόνο της Αθήνας ή κάποια Μητρόπολη, συναλλασσόμενοι, εκβιάζοντας ή και βγάζοντας τα άπλυτα των αντιπάλων τους στη φόρα ή χρησιμοποιώντας πολιτικά μέσα. Ο Κυριάκος Σιμόπουλος, («Ξένοι ταξιδιώτες…»-1995), που ασχολήθηκε και με τις διηγήσεις του Πόρτερ, επισημαίνει σχολιάζοντάς τες πως στην ανάγκη οι Ρωμιοί επίσκοποι χρησιμοποιούσαν και βαρύτερα όπλα, όπως στα 1733 οπότε ο Παναγιότατος Ιερεμίας ο Γ΄ είχε με τον παρά του καταφέρει να ξανακαταλάβει το θρόνο διώχνοντας τον αγιότατο Κοσμά Γ΄, τον οποίο είχε ανεβάσει με τα πουγκί του ο γουναράς Μανωλάκης. Οργισμένοι πολλοί Συνοδικοί μητροπολίτες καταφέρνουν με τη βοήθεια του Βεζύρη να εκθρονίσουν τον Ιερεμία και να ανεβάσουν στο θρόνο τον Σεραφείμ της Νικομηδείας, πληρώνοντας τα δέοντα.  Οι οπαδοί όμως του Ιερεμία δεν κάθισαν φρόνιμα και έβαλαν κάποιο να μαχαιρώσει μέσα στην εκκλησία τον Σεραφείμ. Ο πατριάρχης γλύτωσε με ελαφρύ τραύμα, αλλά ο μαχαιροβγάλτης λίγο μετά αποκεφαλίστηκε.  Ο Σιμόπουλος, που απαριθμεί δεκάδες ταπεινωτικά σκάνδαλα ρασοφόρων της Τουρκοκρατίας, στέκεται και σε υποθέσεις «Αλλαξοπατριαρχειών», που τις πλήρωναν με ξεπουπούλιασμα από το φορογδάρτη επίσκοπο οι δύστυχοι Ρωμιοί, ξεκινώντας από αναρρήσεις 17χρονων όπως ο Αντιοχείας Κύριλλος Γ΄ στο πατριαρχικό αξίωμα και καταλήγοντας με τον άγριο ξυλοδαρμό του πατριάρχη Καλλίνικου από Ρωμιούς μπακάληδες, που νόμιζαν πως ήθελε να περιορίσει τις νηστείες. Επισημαίνει και την πολιορκία (1753) του πατριαρχείου από πέντε χιλιάδες οπαδούς του φανατικού διάκου Αυξέντιου. Ο ηλικιωμένος πατριάρχης Παϊσιος, είχε κανονίσει με τις τουρκικές αρχές να πνίξουν τον αγράμματο διάκο στη θάλασσα.  Ο όσιος Αυξέντιος, που ξεκίνησε την καριέρα του σαν καντηλανάφτης, μισούσε θανάσιμα τους Λατίνους και ζητούσε τον Αναβαπτισμό των Καθολικών και των Μονοφυσιτών Αρμενίων που προσχωρούσαν στην Ορθοδοξία (κυρίως λόγω γάμου).  Ο απατεώνας Συναξαριστής του αναφέρει και η Εκκλησία υιοθετεί τα ψέματά του, ότι ο Όσιος έριχνε στη θάλασσα το ράσο που φορούσε και το χρησιμοποιούσε σα βάρκα (!) για να πλέει στο πέλαγος. Έτσι έφθασε στην Κωνσταντινούπολη, αφού σταμάτησε την τρικυμία κάνοντας το σχήμα του Σταυρού πάνω στα κύματα. Ο όχλος, «κύνοις οιωνεί λυσσόντες και θήρες άγριοι» κατά το Σχολάρχη της πατριαρχικής Σχολής  Σέργιο Μακραίο,  μαλιοτραβολόγησε τον πατριάρχη, αποκαλώντας τον Λατίνο,  σέρνοντάς τον στο δρόμο, φτύνοντας και χτυπώντας τον,  μέχρι που κατάφερε η πατριαρχική τουρκική φρουρά να τον γλυτώσει χτυπώντας το ποίμνιό του με ρόπαλα. Η Πύλη παλούκωσε τους δυο πρωταίτιους, αλλά και ο Παϊσιος Β΄ εκθρονίστηκε τελικά για τέταρτη φορά και στο θρόνο ανέβηκε ο Κύριλλος, οπαδός του απατεώνα Αυξέντιου. Το πατριαρχείο δεν ξέρει τίποτα από όλα αυτά, τα λογοκρίνει και στην επίσημη ιστοσελίδα του σημειώνει στη βιογραφία του ντροπαλά μόνο το εξής: «Ἡ πατριαρχεία του κατεκρίθη παρὰ τῶν ἐχθρῶν του καὶ ἐγκωμιάσθη παρὰ τῶν φίλων του». Κομμάτι από το κουφάρι του οσίου Αυξεντίου του εν Κατιρλί, το εκμεταλλεύεται οικονομικά η Μητρόπολη Ιερισσού, την οποία πρόσφατα κοσμούσε ο μακάριος μητροπολίτης Νικόδημος, γνωστός και ως «τακουνάκιας», φίλος του ροζ κλέφτη Παντελεήμονα Ατττικής (ΒΗΜΑ, 15/3/2009.) Ο πραγματικός βίος του τσαρλατάνου ψευτοθαυματουργού και θεραπευτή Οσίου της Ορθοδοξίας, που διατηρούσε δικό του δίκτυο οπαδών για να συντηρεί το μύθο των υπερφυσικών του δυνάμεων,  περιγράφεται στη θεατρική σάτιρα του 18ου αιώνα «Κωμῳδία, ήτοι Έργα και καμώματα του μιαρού ψευδασκητού Αυξεντίου του εν τω Κατιρλίῳ και των ασεβεστάτων και αθέων εκείνου μαθητών, οπαδών και διδασκάλων ή Αυξεντιανὸς μετανοημένος».
——Το ύφος του Πόρτερ είναι ειρωνικό και ξεχωριστή θέση κατέχει το αστείο πάθημα ενός μητροπολίτη που επιβουλευόταν μια Αρχιεπισκοπή. Ο Τούρκος δεν έστεργε να διώξει τον Αρχιεπίσκοπο, παρά τις φιτιλιές του μητροπολίτη, ώσπου φάνηκε ότι η θεία Πρόνοια ανέλαβε να κάνει το χατίρι στο δεύτερο. Ο Αρχιεπίσκοπος αναχώρησε για την Κόλαση. Ο επίδοξος διάδοχος, που είχε έτοιμο το πεσκέσι, έτρεξε αμέσως στον Κισλάραγα με 6.000 τσεκίνια και η συμφωνία της διαδοχής κλείδωσε. Στο μεταξύ ήλθε η ώρα της κηδείας. Ο νεκρός τοποθετήθηκε κατά τα ειωθότα καθιστός πάνω στο θρόνο και ξεκίνησε η επικήδεια υποκρισία του τελευταίου προσκυνήματος στην εκκλησία.  Στήθηκαν στην ουρά οι πιστοί και φιλούσαν το δεξί χέρι του χρυσοντυμένου πτώματος. Τελείωσε το προσκύνημα, ξεκίνησε η ακολουθία όταν εμφανίστηκαν κάποιοι αργοπορημένοι προύχοντες που θέλησαν να προσκυνήσουν το νεκρό. Το ιερατείο τους το επέτρεψε κι όταν ο πρώτος από αυτούς έσκυψε να πάρει την ευλογία του πεθαμένου, αυτός άνοιξε τα μάτια του και ανασηκώθηκε ζητώντας απορημένος ένα ποτήρι νερό. Ήταν μια περίπτωση νεκροφάνειας. Οι πιστοί το ‘σκασαν πανικόβλητοι, αλλά ο κληρικός που χοροστατούσε κράτησε την ψυχραιμία του και εξήγησε στον Αρχιεπίσκοπο τι είχε συμβεί. Ο «διάδοχος» τρέχει δρομαίος στον Αγά να πάρει πίσω τα λεφτά του. Όμως ο Τούρκος αρνήθηκε λέγοντάς του πως όπου να’ναι θα πεθάνει στ’αλήθεια ο γερο-Αρχιεπίσκοπος και αυτός έχει ήδη καπαρώσει την καρέκλα του. Ο Αρχιεπίσκοπος όμως έζησε άλλα δυο χρόνια, σημειώνει ο Πόρτερ και είχε την ευκαιρία να διασκεδάσει με το πάθημα του ανταγωνιστή του, οποίος τελικά δεν πήρε τη θέση του ούτε μετά τον πραγματικό θάνατό του νεκραναστημένου.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, θρησκεία/κλήρος, Logos. Bookmark the permalink.

8 Responses to Η νεκρανάσταση ενός Αρχιεπισκόπου

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Δεκτή έγινε από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου η αίτηση που υπέβαλαν ο ηγούμενος Εφραίμ, ο μοναχός Αρσένιος και το δικηγορικό γραφείο Δημήτρη Πελέκη και ζητούν να αναιρεθεί το βούλευμα του Συμβούλιου Εφετών Αθηνών με το οποίο παραπέμπονται σε δίκη για την υπόθεση του Βατοπεδίου, 14 άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος και πλημμελήματος. Το βούλευμα είχε απαλλάξει τον τέως διευθυντή του γραφείου του τότε Πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, Ιωάννη Αγγέλου… δεν θεμελιώνεται με επαρκή αιτιολογία το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας το οποίο αποδίδεται στους δύο μοναχούς, αφού δεν εξηγείται ο τρόπος με τον οποίο έπεισαν τα πρόσωπα που συμμετείχαν στις ανταλλαγές». (Έθνος, 6.11).

    Τώρα που το σκέφτομαι, ορθώς ομίλεί κατόπιν δευτέρων σκέψεων, η αναίρεσις. Με ποιό τρόπο θα μπορούσε να πείσει ένας ηγούμενος υπαλλήλους να παρανομήσουν; Πρωθυπουργός ήταν; Ένας φτωχός καλόγερος ήταν, χωρίς διασυνδέσεις. Αλλά κι αν ακόμη είχε διασυνδέσεις ο Εφραίμ με πολιτικά πρόσωπα (Θεός φυλάξοι!), το παραπεμπτικό βούλευμα παραδόξως δεν τις επεσήμανε, τουλάχιστον όσο έπρεπε.
    Θέλει αρετήν και τόλμην….

  2. Ο/Η Μefisto λέει:

    http://athriskos.gr/20375/

    Ερωτικό σκάνδαλο στη Λήμνο (Πρωταγωνιστής, αρχιμανδρίτης στρατιωτικός ιερέας με βαθμό λοχαγού)

    Δημοσίευση 8 Νοεμβρίου 2013 στις 7:24 μμ | Εμφανίσεις 54 | 1 Σχόλιο

    Ερωτικό σκάνδαλο με πρωταγωνιστή αρχιμανδρίτη στρατιωτικό ιερέα με βαθμό λοχαγού, απασχολεί τις τελευταίες εβδομάδες την κοινωνία της Λήμνου.

    Όλα ήρθαν στο φως μετά από καταγγελία του ίδιου του στρατιωτικού ιερέα στο Αστυνομικό Τμήμα της Λήμνου, ο οποίος κατέθεσε μήνυση εναντίον μιας γυναίκας για παραβίαση οικογενειακής στέγης. Όταν κλήθηκε η συγκεκριμένη γυναίκα στην Αστυνομία, αποκαλύφθηκε ότι όχι μόνο δεν ήταν μια άγνωστη, όπως ισχυρίστηκε, που μπήκε μέσα στο σπίτι του χωρίς τη δική του άδεια, αλλά αντίθετα, όπως υποστήριξε η ίδια, διατηρούσε εδώ και αρκετό καιρό ερωτική σχέση μαζί του.

    Την υπόθεση φρόντισε, μάλιστα, η ίδια η γυναίκα να κάνει γνωστή στην κοινωνία της Λήμνου, καθώς ήθελε να τον εκδικηθεί που την «έδιωξε από τη ζωή του» μ’ αυτό τον «απάνθρωπο», όπως η ίδια έλεγε, τρόπο. Ερωτηματικά προκαλεί και ο χρόνος μετάθεσης του στρατιωτικού ιερέα, ο οποίος δε βρίσκεται πλέον στη Λήμνο, καθώς αναχώρησε πριν από λίγες ημέρες από το νησί για να υπηρετήσει σε στρατιωτική μονάδα σε άλλη περιοχή της χώρας.

    Οι λόγοι που οδήγησαν τον ιερέα να φτάσει μέχρι την Αστυνομία, δεν έχουν γίνει γνωστοί, ενώ η γυναίκα ισχυρίζεται ότι ήθελε μ’ αυτό τον τρόπο να τη διώξει βίαια από τη ζωή του γιατί διατηρούσε σχέση με άλλην.

    Σύμφωνα με τα όσα η ίδια γυναίκα ανέφερε, διατηρούσε στενές σχέσεις με το στρατιωτικό ιερέα, τις οποίες η ίδια χαρακτήριζε «πολύ δυνατές», σε σημείο μάλιστα που άφησε τον άντρα της και τα δυο της παιδιά που ζουν σε πόλη της βόρειας Ελλάδας, για να τον ακολουθήσει στη Λήμνο, καθώς επισκεπτόταν σε τακτά χρονικά διαστήματα και έμενε για αρκετό καιρό στο νησί.

    Και ψεύτικα στοιχεία

    Τα στοιχεία που προσκόμισε η ίδια στην Αστυνομία και τον εισαγγελέα, φέρεται ότι τους έπεισαν, καθώς αφέθηκε αμέσως ελεύθερη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η γυναίκα φέρεται να προσκόμισε δύο στρατιωτικές υπηρεσιακές ταυτότητες. Στη μία εμφανιζόταν ως αδελφή του άγαμου αρχιμανδρίτη στρατιωτικού ιερέα, για να τρώει στη Στρατιωτική Λέσχη της Λήμνου, και στην άλλη ως σύζυγος του… λοχαγού, για να ταξιδεύει δωρεάν με το στρατιωτικό αεροπλάνο C-130.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τη συχνή παρουσία της στη Στρατιωτική Λέσχη φέρεται να επιβεβαίωσαν αρκετοί στρατιωτικοί.

    Όμως, αν έγινε προσκόμιση των δύο υπηρεσιακών ταυτοτήτων στην Αστυνομία, ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός αν εξετάστηκαν αυτά τα στοιχεία (καθώς ήταν πλαστές) και αν ενημερώθηκε η στρατιωτική διοίκηση του νησιού για το θέμα.
    Μετά το περιστατικό, η γυναίκα πριν εγκαταλείψει το νησί ζήτησε να δει και το μητροπολίτη Λήμνου, ο οποίος όπως η ίδια έλεγε αρνήθηκε να τη συναντήσει.

    Το ερωτικό σκάνδαλο έχει απασχολήσει έντονα τον κύκλο του ιερέα, καθώς οι περισσότεροι δεν μπορούν να πιστέψουν ότι όλα αυτά τα γεγονότα είχαν πρωταγωνιστή έναν «άνθρωπο του Θεού», ο οποίος είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στο νησί «για τον ακέραιο, ήρεμο και γαλήνιο χαρακτήρα του».

    http://www.emprosnet.gr/article/51715-erotiko-skandalo-sti-limno

    Από: http://xairete.blogspot.gr/2013/11/blog-post_8.html

  3. Ο/Η Φιλολό λέει:

    ΑΥΞΕΝΤΙΑΝΟΣ ΜΕΤΑΝΟΗΜΕΝΟΣ [1752]

    Ἰωσὴφ Βιβιλάκης, Αὐξεντιανὸς μετανοημένος (1752). Ἐρευνητικὸ Πρόγραμμα: Tὸ ἑλληνικὸ θέατρο στὴν ἐποχὴ τοῦ Mεσαίωνα, τῆς Ἀναγέννησης καὶ τῆς Tουρκοκρατίας [5], Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, Ἀθήνα, 2010. Σελ. 601, Eἰκ. 22.

    ΠΡΟΛΟΓΟΣ: Βάλτερ Ποῦχνερ

    Ὁ τόμος αὐτὸς περιλαμβάνει τὴν ἔκδοση τῆς ἀνέκδοτης δραματικῆς σάτιρας Κωμῳδία ἤτοι Ἔργα καὶ καμώματα τοῦ μιαροῦ ψευδασκητοῦ Αὐξεντίου τοῦ ἐν τῷ Κατιρλίῳ καὶ τῶν ἀσεβεστάτων καὶ ἀθέων ἐκείνου μαθητῶν, ὀπαδῶν καὶ διδασκάλων ἢ Αὐξεντιανὸς μετανοημένος, ἑνὸς πολὺ σημαντικοῦ ντοκουμέντου γιὰ τὸν δημόσιο βίο καὶ τὸν πολιτισμὸ τοῦ 18ου αἰώνα. Ὅπως δηλώνεται στὸν τίτλο τὸ θέμα τοῦ ἔργου εἶναι ἡ δράση ἑνὸς μοναχοῦ, τοῦ Αὐξεντίου, ὁ ὁποῖος εἶχε ἐγκατασταθεῖ στὸ παραθαλάσσιο χωριὸ Κατιρλί (σημερινὸ Esenköy) στὴν περιοχὴ τῆς Βιθυνίας καὶ ἦταν διάσημος ὡς ἅγιος καὶ θεραπευτής. Ὁ σκοπὸς τῆς σάτιρας εἶναι ἡ ἐξουδετέρωση τῆς λατρείας τοῦ καλόγερου, ὁ ὁποῖος καταγγέλεται ὡς τσαρλατάνος καὶ αἱρετικός. Ἡ ὑπόθεση τοῦ ἔργου δομεῖται γύρω ἀπὸ τὸν σχηματισμὸ τοῦ δικτύου ὑποστήριξης τοῦ Αὐξεντίου, τὸν μηχανισμὸ τῶν οἰκονομικῶν τῆς ὁμάδας του, τὶς τεχνικὲς τῆς θαυματοποιΐας μὲ τὴν ἐπιστράτευση μισθωμένων «ἀρρώστων», τοὺς ἐξορκισμοὺς καὶ τὴν ἐμφάνισή του ὡς χαρισματούχου πνευματικοῦ πατέρα ποὺ βλέπει ὁράματα ἀλλὰ ἔχει καὶ τὸ προορατικό, τὴ διδασκαλία του, στὴν ὁποία κεντρικὴ θέση ἔχει ὁ ἀναβαπτισμὸς τῶν Καθολικῶν καὶ Ἁρμενίων. Στὸ τέλος τοῦ ἔργου, τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 1752, ἀποκαλύπτεται ἡ ἀπάτη, ὁ Αὐξέντιος συλλαμβάνεται ἀπὸ τοὺς Τούρκους καὶ στὴν Κωνσταντινούπολη προκαλοῦνται ταραχὲς ποὺ ἔχουν ὡς ἀποτέλεσμα τὴν ἐπιστροφὴ στὸν πατριαρχικὸ θρόνο τοῦ ἐξορίστου Κυρίλλου Ε´, τὸν ὁποῖο προπαγάνδιζε στὸ κήρυγμά του ὁ Αὐξέντιος. Ὁ σκοπὸς τῆς εἰσαγωγῆς ποὺ συνοδεύει τὴν ἔκδοση τοῦ ἔργου εἶναι νὰ παρουσιάσει καὶ νὰ συζητήσει τὰ ζητήματα ποὺ συνδέονται μὲ τὸ κείμενο ἀπὸ φιλολογική, ἱστορική, θεολογικὴ καὶ θεατρολογικὴ ἄποψη.

    Aὐτὸς ὁ τόμος εἶναι ὁ πέμπτος τῆς ἐκδοτικῆς σειρᾶς, «Kείμενα καὶ τεκμήρια τοῦ προεπαναστατικοῦ ἑλληνικοῦ θεάτρου» τοῦ ἐρευνητικοῦ προγράμματος «Tὸ ἑλληνικὸ θέατρο στὴν ἐποχὴ τοῦ Mεσαίωνα, τῆς Ἀναγέννησης καὶ τῆς Tουρκοκρατίας» τῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν, ποὺ σκοπὸ ἔχει τὴ συστηματικὴ διερεύνηση τοῦ ἑλληνικοῦ προεπαναστατικοῦ θεάτρου, μὲ τὴ δημοσίευση πηγῶν τῆς θεατρικῆς ἱστορίας καὶ μὲ τὴ φιλολογικὴ ἔκδοση ἀνεκδότων καὶ ἀγνώστων κειμένων τῆς ἑλληνικῆς δραματολογίας στὴν ἀναφερόμενη περίοδο.
    http://pilgrimjoe.net/%CE%B1%E1%BD%90%CE%BE%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD%E1%BD%B8%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-1752/

    • Ο/Η του κώλου λέει:

      http://www.saint.gr/3708/saint.aspx

      Βίος Αγίου
      Όσιος Αυξέντιος ο εν Καρτιλίω ασκήσας

      Ημερομηνία εορτής: 14/02/2013
      Τύπος εορτής: Σταθερή.
      Εορτάζει στις 14 Φεβρουαρίου εκάστου έτους.
      Άγιοι που εορτάζουν: Οσιος Αυξεντιος Ο Εν Καρτιλιω Ασκησας

      Βιογραφία
      Ο Όσιος Αυξέντιος γεννήθηκε στην Άνδρο στις αρχές του 18ου αιώνα μ.Χ. Διακόνησε στην αρχή ως νεωκόρος του ναού του Σωτήρος Χριστού στο Γαλατά της Κωνσταντινουπόλεως και κατόπιν χειροτονήθηκε διάκονος. Ως διάκονος εγκαθίσταται στην παραθαλάσσια κωμόπολη Κατιρλί της Νικομήδειας και ασκητεύει στο Κατίρλιον όρος της Προποντίδος. Η αγιότητα του βίου και το χάρισμα της θαυματουργίας που του χάρισε ο Κύριος, έκαναν πολλούς να προσέρχονται σε αυτόν για να λάβουν την ευλογία του και την ίαση. Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Κύριλλος Ε’ (1748 – 1751 μ.Χ., 1752 – 1757 μ.Χ.) τον είχε πνευματικό πατέρα.

      Όταν ο Πατριάρχης Κύριλλος Ε’ δια συνοδικής αποφάσεως καθιέρωσε τον αναβαπτισμό των προσερχόμενων Ρωμαιοκαθολικών, Διαμαρτυρομένων και Αρμενίων στην ορθόδοξη πίστη, ο Όσιος Αυξέντιος τον υποστήριξε με τα κηρύγματά του. Έγινε δε ο ηγέτης της μερίδας που υποστήριζε την βάπτιση των ετεροδόξων. Όταν εκδιώχθηκε από τον θρόνο ο Πατριάρχης Κύριλλος Ε’, οι επικρατήσαντες καταδίωξαν και τον Όσιο Αυξέντιο. Μάταια όμως. Ο αποσταλείς στο Κατίρλιον ρήτορας Κριτίας εκδιώχθηκε από τους Χριστιανούς της κωμοπόλεως.

      Το Συναξάρι του αναφέρει ότι ο Όσιος έριχνε στη θάλασσα το τριβώνιο που φορούσε και το χρησιμοποιούσε ως βάρκα, για να διαπλέει το πέλαγος. Έτσι έφθασε στην Κωνσταντινούπολη, αφού κατέπαυσε την τρικυμία της θάλασσας ποιώντας το σχήμα του Τιμίου Σταυρού επί της θάλασσας.

      Ο Όσιος Αυξέντιος κοιμήθηκε με ειρήνη και η μνήμη του εορτάζεται με λαμπρότητα στον Σταυρό Χαλκιδικής, της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου. Εκεί φυλάσσεται και τμήμα του ιερού λειψάνου του, το οποίο μετακομίσθηκε εκεί από τους εκριζωθέντες πρόσφυγες της Μικράς Ασίας το έτος 1922 μ.Χ.

  4. Ο/Η Παφίτης λέει:

    Οι ενορίτες στο πλευρό του παιδεραστή παπά

  5. Ο/Η Eπισκέπτης λέει:

    http://xairete.blogspot.gr/2013/11/blog-post_10.html

    Κυριακή, 10 Νοεμβρίου 2013

    Κουμπιά και δραχμές, βρίσκουν στα παγκάρια των ναών τους οι παπάδες και οι επίτροποι όταν τα ανοίγουν μετά τη θ. λειτουργία για να κάνουν καταμέτρηση των εισπράξεων! Οι πιστοί, ρίχνουν ό,τι κάνει θόρυβο, όπως τα κανονικά κέρματα για να ξεγελάσουν τον κέρβερο που επιβλέπει, και να πάρουν ένα κερί. (Αν ήταν άπιστοι, και δεν τους έβλεπαν, θα μπορούσαν να ρίξουν ακόμα και… προφυλακτικά!)

  6. Ο/Η Eco λέει:

    Posts I Like
    Η νεκρανάσταση ενός Αρχιεπισκό… στο Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές
    http://panosz.wordpress.com/

  7. Παράθεμα: Η νεκρανάσταση ενός Αρχιεπισκόπου, κε άλλε ιερέ ιστορίε | Ασμοδαιος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s