Οι πρώτοι Αλλαξοπατριάρχες

Μωροφιλόδοξοι και διεφθαρμένοι Οθωμανοί ρασοφόροι   

Ζακ Le Hay-1713

Ζακ Le Hay-1713

Του Αναγνώστη Λασκαράτου
Mε την ευκαιρία της πρόσφατης επίσκεψης του πατριάρχη κ.Δημήτρη Αρχοντώνη (Βαρθολομαίου) στην Τραπεζούντα, δηλαδή στο εφαλτήριο των Αλλαξοπατραρχιών,   είναι χρήσιμο να μιλήσουμε για αυτόν το θεσμό, που η ιδεολογική χρήση της Ιστορίας συνηθίζει να κρύβει κάτω από το χαλί ή να τον χρεώνει στους Σουλτάνους, γεγονός ανακριβέστατο. Οι Οθωμανοί ηγεμόνες απλά επωφελήθηκαν από το έθιμο αυτό που προκλήθηκε και στηρίχτηκε, δέκα χρόνια μετά την Άλωση της Πόλης, από μηχανορράφους Ρωμιούς προύχοντες και από αχόρταγους κληρικούς. Στην ουσία πρόκειται για τη συνέχεια του εξευτελισμού του πατριαρχικού θεσμού και της αρχιερατικής αξίας, που από άθυρμα του ορθόδοξου Ρωμαίου αυτοκράτορα έγιναν κουρέλι στα χέρια του μουσουλμάνου ηγεμόνα. Θεωρώ πως θα ήταν ακριβέστερο το πατριαρχείο της Νέας Ρώμης να ονομάζεται από την περίοδο της Τουρκοκρατίας και εντεύθεν και πατριαρχείο της Ιστανμπούλ και ελπίζω πως η «μιαρά» του (κατά τον ‘Ανώνυμο τον Έλληνα’)  Ιερά Σύνοδος θα προσθέσει στην ουρά του ήδη υπερφίαλου τίτλου του («Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης και Οικουμενικός πατριάρχης») και το ‘πατρίκ εφέντης της Ιστανμπούλ’. Θα τιμήσει έτσι και τους Οθωμανούς Σουλτάνους που, στο βαθμό που τους αναλογεί, χάρισαν (με το αζημίωτο) τόσους Αγίους επισκόπους στην Ορθοδοξία, με την κλασσική εκκλησιαστική μέθοδο της σιμωνίας που καινοτόμα επεκτάθηκε και σε  πλειστηριασμό των αρχιερατικών τίτλων. Η Εκκλησία οφείλει να θυμάται πως ο Πορθητής, που ξετρύπωσε αιχμάλωτο τον ανθενωτικό Γεννάδιο από την Ανδριανούπολη, θωράκισε με πρωτοφανή προνόμια τους Αρχιερείς της, με πρώτο και καλύτερο αυτόν το σαδιστή («..δυσεβείς … τούτους Ελληνιστάς… πυρί, σιδήρω και ύδατι και πάσι τρόποις εξαγάγετε της ζωής…Ράβδιζε, είργε,  γλώτταν αφαίρει, χείρα απότεμνε, …θαλάττης πέμπε βυθώ») Σχολάριο, υπονομευτή της άμυνας της Πόλης, που ήταν «θέλημα Θεού να «τουρκέψει». Δυστυχώς το σκεύος της εκλογής του Πορθητή, ξεφωνημένο από μια γυναίκα, που αποκάλυψε δημόσια πως ήταν παλλακίδα του, εξαναγκάστηκε να παραιτηθεί, ανοίγοντας άθελά του την όρεξη στους Ρωμιούς προεστούς και στους αδίστακτους καλόγερους που φιλοδοξούσαν να διαδεχθούν τον πανίσχυρο Τοποτηρητή του Πατισάχ πάνω σε όλους τους ‘Ρουμ ορτοντόξ’ της Αυτοκρατορίας, Έλληνες, Άραβες, Σλάβους, Βλάχους, Αλβανούς και Τουρκόπουλους. Ο Γεννάδιος πέθανε στην προδοτική Μονή Προδρόμου Σερρών, της οποίας ο παλιός ηγούμενος άγιος Ιωακείμ, κληρονόμος του θείου του άγιου Ιωαννίκιου, είχε συνάψει με το Σουλτάνο Οσμάν έγγραφο προστασίας που επισφραγίσθηκε το 1372 από το  Μουράτ Α΄. Οι ευλαβικοί ιστορικοί και χρονικογράφοι ισχυρίζονται πως η γυναικούλα ήταν μια πόρνη, που συκοφάντησε τον πανίσχυρο πατριάρχη κι εγώ τους πιστεύω, διότι πρόσφατα μια αμαρτωλή εκθρόνισε και τον Ορθόδοξο Αρχιεπίσκοπο της Τσεχίας Χριστόφορο και όλοι ξέρουμε πόσο εύκολα από υπερβολική φιλοτιμία παραιτείται ένας ευαίσθητος επίσκοπος όταν συκοφαντηθεί για έκλυτο βίο από κάποια παπαδιά ή από κάποιο αγοράκι κλπ, όπως συνέβη με πολλούς συγχρόνους μας δεσποτάδες την Ελλάδα, όνομα και μη χωριό, όρεξη να ‘χει κανείς να μελετήσει αυτή τη βρώμικη υπόθεση, που συγκαλύπτεται με κωμικό τρόπο κάτω από αναγκαστικές παραιτήσεις ξεφωνημένων δεσποτάδων, που γίνονται «για λόγους υγείας» ή για το καλό της Εκκλησίας, με τον δαχτυλοδεικτούμενο συνταξιούχο επίσκοπο να κλαίγεται, ξέροντας πως θα αθωωθεί από την Ι.Σύνοδο, η οποία όταν βρει ευκαιρία μπορεί και να τον επαναφέρει, όπως αποπειράται τώρα με τον άγιο Αττικής Παντελεήμονα: «Θυσιάζω και σφαγιάζω εμαυτόν και ρίπτομαι ως ο Ιωνάς εις την θάλασσαν, χάριν της Εκκλησίας».
——Επιστρέφω στις «αλλαξοπατριαρχίες» για να πω πως ο Γάλλος βοτανολόγος Ζοζέφ Πιτόν ντε Τουρνεφόρ (1717-«Relation d’un voyage du Levant»), κατηγορεί τους Ρωμιούς πως «είναι δημιουργοί αυτής της απέχθειας…Πρώτοι οι Έλληνες έθεσαν το Πατριαρχείο σε πλειστηριασμό, χωρίς να περιμένουν…το θάνατο του αρχιερέα τους» (Μτφρ. Γ.Γεωργαμλής. «Ιστορικά-Ελευθεροτυπίας», 7-8-’03). Αυτή είναι και η ωμή αλήθεια. Ο Μωάμεθ ο Β΄ δεν πήρε ούτε γρόσι από το Γεννάδιο για να τον διορίσει πατριάρχη. Οι διάδοχοι του Γεννάδιου, Ισίδωρος Β΄ (1456-’62, έφυγε ομαλά, πεθαίνοντας), Σωφρόνιος Α΄  (1463-’64, παραιτήθηκε για άγνωστους λόγους) και  Ιωάσαφ Α΄ (1465-1466, τον έδιωξε ο ισχυρός Τραπεζούντιος πρόκριτος Γεώργιος Αμιρουτζής), εκλέχτηκαν χωρίς να λαδώσουν την Υψηλή Πύλη. Η αρχή λοιπόν έγινε με την εκδίωξη του Ιωάσαφ και την ίδια χρονιά όταν οι ορθόδοξοι πρόκριτοι της Τραπεζούντας, θέλησαν να εκθρονίσουν πριν περάσει μήνας, τον πατριάρχη Μάρκο Ξυλοκαράβη, που είχε διαδεχθεί τον Ιωάσαφ. Οι Τραπεζούντιοι ευγενείς, ότι δηλαδή διασώθηκε από τη βυζαντινή αριστοκρατία, είχαν μεταφερθεί από το Σουλτάνο στην Πόλη όπου συγκρότησαν δική τους φατρία, ανταγωνιστική με ότι είχε απομείνει από το τοπικό αρχοντολόι και διόρισαν τρεις φορές στη θέση του Μάρκου, που τον κατηγόρησαν ότι «έλαβε ώνιον την πατριαρχικήν αξίαν» και τον εκθρόνισαν ταπεινωτικά, τον συμπατριώτη και εκπρόσωπο της τάξης τους μοναχό Συμεώνα (1466-1466, 1471-1475, 1482-1485), πράγμα που πέτυχαν δίνοντας στον σουλτάνο πεσκέσι «χίλια φλωρία» και ταυτόχρονα παραιτούμενοι για λογαριασμό του πατριαρχείου από την κρατική χορηγία που του έδινε η Υψηλή Πύλη (σήμερα τη δίνει εμπιστευτικά το χρεοκοπημένο ελληνικό Κράτος των πατριωτικών «μυστικών κονδυλίων»). Από τότε το πεσκέσι για την εκλογή των επίγονων του Γεννάδιου, θεσμοθετήθηκε. Η όρεξη του Σουλτάνου (που βεβαίως δεν ήταν αυτός-άλλοι ήταν και είναι, αλλά προδίδουν την αποστολή τους-ο θεματοφύλακας της «εν Αγίω Πνεύματι εκλογής») άνοιξε και η ταρίφα για το διάδοχο του Συμεώνα άγιο Διονύσιο Α΄ (1467-1471 και 1488-1490), τον από Φιλιππουπόλεως, διπλασιάστηκε, αν και η αγιοσύνη του δεν χάρηκε το θρόνο για πολύ γιατί οι Τραπεζούντιοι ξαναπλήρωσαν και επανέφεραν το Συμεώνα. Το 1472 μάλιστα ο ιερός Συμεών υποστήριξε το Σουλτάνο απέναντι στην εξέγερση των συμπατριωτών του Τραπεζούντιων, εκθρονίζοντας τον τοπικό μητροπολίτη Παγκράτιο που συμμετείχε στη στάση. Όμως τελικά λόγω χρέους 7.000 φλουριών, εξαναγκάστηκε να παραιτηθεί και τη θέση του πήρε ένας αγράμματος Σέρβος καλόγερος ο οσιότατος Ραφαήλ ο Τριβαλός (1475-1476), που κι αυτός δεν φτούρησε, αναγκάστηκε να παραιτηθεί κακήν κακώς και ο Συμεών γύρισε για τρίτη φορά στο θρόνο μέχρι το 1485 οπότε απομακρύνθηκε οριστικά.
——Αξίζει να ασχοληθούμε λίγο με μερικούς από αυτούς τους άγιους πατριάρχες, που το ιεραποστολικό «πηγαινέλα» τους, μπορεί να αποτελέσει αληθινό φωτοδότη φάρο για τους πιστούς, αντίστοιχο με αυτόν του τηλαυγούς βίου του Τρισμάκαρος Χουντόδουλου, τις φαρισαϊκές μωρολογίες του οποίου μοιράζει κάθε τρεις και λίγο η ελληνοχριστιανική “δημοκρατία” ή τα εφοπλιστικά «Παραπολιτικά», εναλλάξ με τις αυτοπολλαπλασιαζόμενες μαντείες του μετά θάνατον μέντιουμ Παϊσιου και με τα cd των Κατερίνας Στανίση και Γωγώς Τσαμπά. Αρχικά να προσθέσουμε πως στην εκλογή των πρώτων μετά την Άλωση πατριαρχών έπαιζε σοβαρό ρόλο μια γυναίκα, η Ρωμιοσέρβα Μάρα ή κυρά Μάρω Μπράνκοβιτς, κόρη του Σέρβου ηγεμόνα Γεωργίου Μπράνκοβιτς και της Ειρήνης Καντακουζηνής, που οι γονείς της την παρέδωσαν τη δύστυχη από 17 χρονών για σύζυγο του Σουλτάνου Μουράτ, πατέρα του ορφανού από μάνα Μωάμεθ του Πορθητή. Η φιλόδοξη αυτή γυναίκα, που πέθανε στα 1487, άσκησε μεγάλη επιρροή στον «γιό» της αλλά και στο διάδοχό του το Βαγιαζήτ, με συνεχείς επεμβάσεις της στις εκλογές των πατριαρχών και στη διεκδίκηση προνομίων για την Εκκλησία (Βουλγαρική μονή Ρίλας, πατριαρχείο Ιεροσολύμων κλπ) και μάλλον σε αυτήν πρέπει να πιστώσουμε το κελεπούρι του Σέρβου Ραφαήλ.
——Για να ξαναγυρίσω στους σεμνούς πατριαρχικούς βίους, ο άγιος Διονύσιος συκοφαντήθηκε από μητροπολίτες ως κρυφά προσήλυτισμένος στο Ισλάμ, αποκαλούμενος μάλιστα υποτιμητικά «περιτμημένος» και κατηγορούμενος πως οργιάζει στο χαρέμι. Αναγκάστηκε λοιπόν να επιδείξει την ακροποσθία του (όπως είχε κάνει και ο μακρινός βυζαντινός προκάτοχός του ο εικονολάτρης άγιος Μεθόδιος, που  για να αποδείξει πως είναι παρθένος, επέδειξε τον ευνουχισμό του, που τον απέδωσε στον ίδιο τον Απόστολο Πέτρο, σηκώνοντας τις πολυτελείς του ρόμπες μέσα στη Σύνοδο), «επιδείξας την σάρκα αυτού εις όλον τον λαόν» και όλοι είδαν «την καθαρότητα και παρθενίαν αυτού…, διότι δεν ήτο σαρκὸς σημείον εις αυτόν, ήγουν του αυλού, ει μη μόνον ολίγον κομμάτι τομάρι…». Ζητώ συγνώμη για το λεξιλόγιο  των ευσεβών χρονικογράφων, που θα έκαναν να κοκκινίσει ακόμη και ο πορνογράφος άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, που εντρυφούσε, μεταξύ πολλών ακατανόμαστων, και στις «ροές» που «εποιούντο» στις «οπίσθιες οπές» των καλογήρων («Εξομολογητάριον») και στα «τρία είδη της μαλακίας» (‘Ιερόν Πηδάλιον’). Το κυρίως πτώμα του Διονυσίου, βρίσκεται στη Μονή Εικοσιφοινίσσης, ενώ κομματάκια του βρίσκονται στη Σκήτη του Αγίου Ανδρέα στο Άγιο Όρος και στη Δημητσάνα. Ομολογώ πως δεν ξέρω που βρίσκεται το ιερό του πέος (με πλήρες το «τομάρι» του),  το  οποίο από την αχρηστία θα είχε πάθει φίμωση. Ελπίζω να μην το έκοψαν κι αυτό οι παπάδες σε κομματάκια πουλώντας το για ελιξίριο κατά της καλογερικής ομοφυλοφιλίας. Η μνήμη του τιμάται στις 23 Νοέμβρη.

Αγνώστου-18ος αι. Εθνικό Μουσείο Ουγγαρίας

Αγνώστου-18ος αι. Εθνικό Μουσείο Ουγγαρίας

——Ο Συμεών ξαναπήρε, όπως είδαμε, το θρόνο από το Διονύσιο πληρώνοντας 700 χρυσά φλουριά εφ’άπαξ και ετήσιο ενοίκιο 2.000. Η χαρά του δεν κράτησε πολύ, αφού οι εχθροί του και ειδικά η ευσεβής κυρα-Μάρω, που το φύσαγε και δεν κρύωνε ότι δεν έλεγχε αυτόν τον πατριάρχη, τον κυνήγησαν για να ανεβάσουν το συμπατριώτη της το Σέρβο Ραφαήλ τον Α΄, έναν μεθύστακα καλόγερο που δεν ήξερε ούτε Ελληνικά και που τη Μ.Πέμπτη, ενώ χοροστατούσε στην ακολουθία των Παθών, η αιθανόλη τον πρόδωσε. Μεθυσμένος καθώς ήταν, άφησε να του πέσει η ποιμαντική του ράβδος από το χέρι και να συντριβεί. Εν τούτοις παρέμεινε πατριάρχης, μέχρις ότου αδυνατώντας απόλυτα να πληρώσει τα φλουριά της πατριαρχίας του φυλακίζεται. Τον άφηναν όμως κουρελή και αλυσοδεμένο να βγαίνει στους δρόμους για να ζητιανεύει μήπως και συγκεντρώσει τα χρωστούμενα. Πέθανε στη φυλακή πάμπτωχος, αντίθετα από τον ενάρετο Συμεώνα που άφησε πίσω του μεγάλη περιουσία. Για αυτή την περιουσία, που ήταν πολύ μεγαλύτερη ακόμη και από αυτές που έχουν οι ανιψιοί των μητροπολιτών τους οποίους ακουμπάει χωρίς να ενοχλεί το ΣΔΟΕ, όφειλε το Πατριαρχείο να πληρώσει μεγάλο φόρο. Για να φοροδιαφύγουν, εμφάνισαν κάποιον «ανιψιό» του κληρονομούμενου Πατριάρχη ως νόμιμο κληρονόμο. Οι οθωμανικές αρχές όμως δεν το κατάπιαν το τέχνασμα και ο Βαγιαζήτ Β΄ δήμευσε την περιουσία του Συμεών, καταδίωξε τους φοροφυγάδες κληρικούς και καθαίρεσε το διάδοχο του Συμεώνα το Νήφωνα Β΄ που εξορίστηκε. Έτσι στο θρόνο ανέβηκε το 1488 πάλι ο Διονύσιος, που δυο χρόνια μετά παραιτήθηκε για να τον διαδεχθεί ο Μάξιμος Δ΄, του «κόμματος» της αριστοκρατίας της Πόλης, που όμως δεν τον ήθελε ο κόσμος κι έτσι επανήλθε ο Νήφων Β΄, εναντίον του οποίου ο Μάξιμος συνωμοτούσε μέχρι που ο Νήφων τον ανάγκασε να κλειστεί στο Βατοπέδι. Ο Νήφων έχασε ξανά το θρόνο του τον διαδέχτηκε ο Παχώμιος Α΄ δυο φορές, επειδή δεν μπορούσε την πρώτη φορά να ξεπληρώσει το θρόνο. Τη δεύτερη φορά τον δηλητηρίασε ένας υπηρέτης του. Τον διαδέχτηκε ο Ιωακείμ Α΄ δυο φορές, γιατί την πρώτη φορά τον υπονόμευσε ο μητροπολίτης Σηλυβρίας, που δεν πρόλαβε όμως να καταλάβει το θρόνο επειδή ο Ιωακείμ κατάφερε να μαζέψει περισσότερα λεφτά από αυτόν για να πληρώσει το πεσκέσι κι όταν πέθανε επέστρεψε ο Παχώμιος. Την πρώτη φορά τον Ιωακείμ διαδέχτηκε ο για τρίτη φορά πατριάρχης Νήφων ο Β΄, που παραιτήθηκε αμέσως. Αντιλαμβάνομαι πως ο μέσος αναγνώστης θα έχει ζαλιστεί με το δερβίσικο χορό των πατριαρχών, γι’αυτό αφήνω εδώ το κεφάλι από το πολύ μακρύ γαϊτανάκι των πατριαρχικών αλλαξοπατριαρχιών.  Άλλωστε ακόμη και η Υψηλή Πύλη είχε βαρεθεί αυτό το επικερδές γι’αυτήν αλισιβερίσι, γιατί «το πολύ το Κύριε ελέησον» κλπ. Ο περιηγητής και Γραμματέας της γαλλικής πρεσβείας στη Κωνσταντινούπολη Ντε λα Κρουά (Memoires du sieur de La Croix,… contenans diverses relations tres-curieuses de l’Empire Othoman»-1684) διηγείται: «Η αλλαγή των Πατριαρχών είναι τόσο γοργή που εγώ είδα πέντε νέους πατριάρχες να ανεβαίνουν στον θρόνο…Ο ένας αναθεμάτιζε τον άλλο με τόσο σκανδαλώδεις μεθόδους, που ο βεζύρης Ομάρ Κιοπρουλή αναγκάστηκε να τους επιβάλλει σιωπή για να τους κατευνάσει τις έριδες». Ο ίδιος δίνει λεπτομέρειες της κούρσας που έγινε το 1671 μεταξύ του Παρθένιου του Δ΄ (πέντε φορές πατριάρχη), του πρώην πατριάρχη Διονύσιου Γ΄ Θεσσαλονίκης και του Διονύσιου Δ΄ Λαρίσης (πέντε φορές πατριάρχη). Ο νικητής γονάτισε μπροστά στον Βεζύρη που πριν του δώσει το μανδύα του είπε: «Πάρτο, κράτησε το καλά και μην ξοδέψεις ούτε πεντάρα χωρίς λόγο. Και σεις καταραμένα σκυλιά ακούστε: Θα σας κόψω το κεφάλι αν ακούσω τίποτα για σας μέσα σε έξη μήνες».
——Απλά λοιπόν να σημειώσω πως ο Νήφων μετά από τρία ανεβοκατεβάσματα στο θρόνο, κέρδισε με τόση γυμναστική επάξια τον τίτλο του Αγίου, γιόρταζε πρόσφατα, στις 11 Αυγούστου, και οι νεκρόφιλοι μπορούν να προσκυνήσουν το ιερό πτώμα του στη Μονή Διονυσίου του Αγ.Όρους. Ο ιερός Ραφαήλ δεν ήταν ο μόνος πατριάρχης που μπουζουριάστηκε στη «μπουζού» (όπως θα έλεγε και η φυρερίνα του ροζ φορολογικού παράδεισου του σατανορθόδοξου Hotel New Dream) για χρέη. Ο ενάρετος Ιωαννίκιος Β΄, στη δεκαετία 1646-1656, απόλαυσε, με τον παρά του, τέσσερεις ενθρονίσεις και υπέστη, με τα χρέη του, τέσσερεις εκθρονίσεις από συνεπισκόπους του, δημιουργώντας τεράστια μαύρη τρύπα, μόνο που τελικά μπόρεσε και αποφυλακίστηκε για να κάτσει στο σβέρκο των Χριστιανών της επισκοπής-τιμάριου Τζιάς και Θερμίων στην οποία και αποσύρθηκε ως Πρόεδρος-Επίσκοπος.
——Για να βάλω τα πράγματα στη θέση τους και να ελαφρύνω τη θέση των Σουλτάνων, να θυμίσω πως και σήμερα  οι Ελλαδίτες μητροπολίτες εκλέγονται με ίντριγκες, με διαρροή άπλυτων του αντιπάλου, με εκβιασμούς, με παρασκηνιακά παζάρια, υποσχέσεις και αντιπαροχές, με παραδικαστικά κυκλώματα και με πολιτικές παρεμβάσεις, καταφεύγοντας, μέσα στη βουλιμία τους, ακόμη και στο «επάρατο μεταθετό», όπως ο πολέμιος της πορνείας (των λαϊκών) Άνθιμος Θεσσαλονίκης. Ακόμη και ο τρισμάκαρ Χουντόδουλος, όταν συγκρούστηκε το 1998 για την αρχιεπισκοπική εκλογή με τον Ιερώνυμο Β΄ τον Ελεήμονα, επιστράτευσε περίεργα μέσα (διαδόσεις, εκβιασμούς, δικαστές, κλπ) εναντίον του όπως πολλοί θα θυμούνται, ο δε Μέντορας του Ιερώνυμου Β΄, ο πανάρετος Ιερώνυμος Α΄, που κυνήγησε, χρησιμοποιώντας χωροφυλακίστικες μεθόδους, πάνω από εκατό από τους ομοφυλόφιλους επισκόπους και ιερείς (μόνο τους αντιπάλους του), εκθρόνισε «βία και δυναστεία» τον προκάτοχό του Χρυσόστομο Β΄, καταλαμβάνοντας με τη βοήθεια του παλατιού και της Χούντας εξ εφόδου το θρόνο, για να εξαναγκαστεί αργότερα σε παραίτηση υπέρ του πανσεβάσμιου Σεραφείμ, που αναρριχήθηκε κι αυτός με ιερό πραξικόπημα της δικτατορίας Ιωαννίδη. Πως το λένε οι αρπακτικοί και επίβουλοι επισκοπών αρχιμανδρίτες πλαστογραφώντας τον Απόστολο Παύλο; «Όστις επισκοπής ορέγεται, καλού έργου επιθυμεί» και πολλοί θα μας πουν, για να μην πετάξουν στο σκουπιδοτενεκέ της Ιστορίας δεκάδες οικουμενικούς πατριάρχες και εκατοντάδες Αρχιερείς, πως οι Σουλτάνοι ήταν, εν αγνοία τους, όργανα της  Θείας Χάρης.

ΥΓ
Διαβάστε:
Ροϊδη Εμμονές: «Αλλαξοπατριαρχίες»: Πωλείται πατριαρχικός θρόνος
«Επί τη εκκλήσει του ΓΑΠ στον Ομπάμα να επισκεφθεί τον πατριάρχη»

This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Υποκρισίες, Γράμμα από το Ληξούρι, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

15 Responses to Οι πρώτοι Αλλαξοπατριάρχες

  1. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    H Σύνοδος και ο πατριάρχης θέλουν να επαναφέρουν στην αρχιερωσύνη τον κολλητό τους τον Παντελεήμονα που ο Αρειος Πάγος τους υποχρεωσε να αποσχηματίσουν.
    Αξίζει να θυμηθούμε λίγο το παρελθόν

    http://www.tovima.gr/society/article/?aid=259396

    Εντός των προσεχών ημερών ο Αρειος Πάγος αναμένεται να επικυρώσει ή να ανατρέψει τις καταδικαστικές για τον Μητροπολίτη πρώην Αττικής αποφάσεις της ποινικής Δικαιοσύνης

    Γιατί η Ιερά Σύνοδος έδωσε άφεση αμαρτιών στον Παντελεήμονα

    Οι επτά μητροπολίτες, το… απύθμενο αρχείο της Εκκλησίας και η θύελλα των αντιδράσεων

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/03/2009 07:12

    Το αρχείο της Ιεράς Συνόδου φαίνεται να είναι απίστευτης χωρητικότητας. Είναι η τρίτη φορά που μια υπόθεση που αφορά τον Μητροπολίτη πρώην Αττικής παραπέμπεται σε αυτό το «απύθμενο» αρχείο. Το 2002 και το 2003 και πάλι η Ιερά Σύνοδος αρχειοθέτησε τις κασέτες με τις ροζ στιχομυθίες, όπου ο ένας εκ των συνομιλητών φερόταν να είναι ο εν λόγω ιεράρχης. Το σκεπτικό που επικράτησε τότε ήταν ότι η Σύνοδος θα έπρεπε να προσφύγει σε ειδικά εργαστήρια του εξωτερικού για να αποδειχθεί η γνησιότητά τους. Ωστόσο οι Συνοδικοί αποφάνθηκαν ότι ετερόδοξοι ή ετερόθρησκοι δεν μπορούν να προσαγάγουν τεκμήρια σε εκκλησιαστικό δικαστήριο. «Μπορεί ανάμεσα στους εμπειρογνώμονες να υπάρχει κανένας εβραίος» είπε γνωστός ιεράρχης. Την ίδια περίοδο «η Ιερά Σύνοδος,ύστερα από διαλογική συζήτηση,θεώρησε ότι οι εξηγήσεις που έδωσε ο Μητροπολίτης Αττικής είναι επαρκείς και η υπόθεση ετέθη στο αρχείο» . Η υπόθεση που τότε ετέθη στο αρχείο ήταν οι πληροφορίες που τον έφεραν να έχει ρευστοποιήσει ομόλογα πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων δραχμών, τα οποία σύμφωνα με ορισμένες καταγγελίες αργότερα τοποθετήθηκαν στην υπεράκτια εταιρεία που φέρεται ότι διέθετε ο ιεράρχης. Στις 9 Μαρτίου του 2009 η Ιερά Σύνοδος «αφού μελέτησε τον σχετικό ανακριτικό φάκελο, κατέληξε με ψήφους 7 προς 5 στην κατά πλειοψηφία απόφασηότι δεν προκύπτουν από τον φάκελο επαρκείς ενδείξεις ενοχής κατά του εγκαλουμένου αρχιερέως και έθεσε την κανονική υπόθεση στο αρχείο», παρά το γεγονός ότι ο κ. Παντελεήμων καταδικάστηκε δύο φορές από την ποινική Δικαιοσύνη για την ίδια υπόθεση, δηλαδή της υπεξαίρεσης χρημάτων από τη Μονή Οσίου Εφραίμ. ▅ Βέλη κατά των φίλων
    Εξι ημέρες μετά την «ιστορική» απόφαση των 12 μελών της Συνόδου που συμμετείχαν στο εκκλησιαστικό δικαστήριο σχεδόν όλοι οι ιεράρχες, με πρώτο τον προεδρεύοντα Μητροπολίτη Νικοπόλεως κ. Μελέτιο , στρέφουν τα βέλη τους κατά ιεραρχών-φίλων του κ. Παντελεήμονος, και ιδιαίτερα των επτά μητροπολιτών που επί της ουσίας τον αθώωσαν.

    Ο ιεράρχης που κατακλύζεται από τον ορυμαγδό των επικρίσεων των αρχιερέων είναι ο Μητροπολίτης Ιερισσού και Αρδαμερίου κ. Νικόδημος , καθώς ουδείς ανέμενε ότι θα ηγούνταν μιας προσπάθειας, και μάλιστα θα την έφερε εις πέρας με τέτοια επιτυχία. Βραχύσωμος και με μακριά γενειάδα, ο κ. Νικόδημος αποφεύγει συστηματικά να εμπλέκεται σε κρίσιμες καταστάσεις. Πάντοτε καμαρωτός, έχει συγκεντρώσει πολλές φορές τα ειρωνικά σχόλια των πνευματικών αδελφών του. Φίλος επί δεκαετίες του Μητροπολίτη πρώην Αττικής, ο κ. Νικόδημος είναι ο κληρικός που έπεισε τα μέλη της Ιεράς Συνόδου να θέσουν την υπόθεση στο αρχείο. Γεννημένος στη Μυτιλήνη το 1931 είχε πνευματικές σχέσεις με τον μακαριστό Μητροπολίτη Μυτιλήνης Ιάκωβο Β΄ (κατά κόσμον Κλεόμβροτο), ο οποίος κατά τη διάρκεια της τοποτηρητείας του στη Χίο στις αρχές της δεκαετίας του ΄60 χειροτόνησε πρεσβύτερο τον κ. Παντελεήμονα. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν, ο μακαριστός Ιάκωβος και ο τότε Μητροπολίτης Ζακύνθου και μετέπειτα Αττικής κ. Παντελεήμων στήριξαν την εκλογή του στον μητροπολιτικό θρόνο της Ιερισσού το 1981 και ήταν παρόντες την ημέρα της χειροτονίας του σε επίσκοπο στον Αγιο Νικόλαο Πατησίων.

    Ο πάντοτε χαμηλών τόνων Μητροπολίτης Μυτιλήνης κ. Ιάκωβος Γ΄ συνδέεται φιλικά με τον συμπατριώτη του κ. Νικόδημο και υπηρέτησε επί πολλές δεκαετίες ως αρχιμανδρίτης και πρωτοσύγκελος στη Μητρόπολη Μυτιλήνης. Χειροτονήθηκε, όπως και ο Μητροπολίτης πρώην Αττικής, από τον μακαριστό Ιάκωβο (Κλεόμβροτο), τον οποίο και διαδέχθηκε το 1988 στον θρόνο της Μυτιλήνης με τη στήριξη και του τότε Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Παντελεήμονα Μπεζενίτη.

    Ο Μητροπολίτης Μηθύμνης κ. Χρυσόστομος ποιμαίνει ένα κομμάτι του Νομού Λέσβου και έχει καλές σχέσεις με τους μητροπολίτες Ιερισσού και Μυτιλήνης. Εξελέγη μητροπολίτης το 1984 και υπηρέτησε επί πολλές δεκαετίες ως κληρικός της Μητρόπολης Αττικής. Και ο κ. Παντελεήμων από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90, οπότε και μετατέθηκε από τη Μητρόπολη Ζακύνθου στην Αττική, τον καλούσε στα μεγάλα πανηγύρια της νέας του επαρχίας.

    ▅ Αίτημα εξαίρεσης
    Ο Μητροπολίτης Διδυμοτείχου κ. Νικηφόρος βρέθηκε το 2005 στη δίνη του κυκλώνα που ξέσπασε στη διοίκηση της Εκκλησίας με αφορμή τις καταγγελίες κατά ιεραρχών, ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο ίδιος αλλά και ο κ. Παντελεήμων. Ο κ. Νικηφόρος βίωσε, όπως λένε στενοί συνεργάτες του, τον διασυρμό από καταγγελίες περί σεξουαλικής παρενόχλησης, τις οποίες στήριξε μόνο ένας μάρτυρας ενώπιον της Ιεράς Συνόδου. Αντίθετα, τον υποστήριξαν περισσότερα από 500 άτομα και η υπόθεση μπήκε στο αρχείο.

    Ο Μητροπολίτης πρώην Αττικής, όταν πριν από έναν μήνα είδε ότι ο ακρίτας ιεράρχης δεν θα μπορέσει να συμμετάσχει στο δικαστήριο εξαιτίας των σοβαρών προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει και θα τον αντικαθιστούσε ένας άλλος ακρίτας, ο Κονίτσης κ. Ανδρέας, κατέθεσε αίτημα εξαίρεσης.

    Αιτία του αιτήματος εξαιρέσεως ήταν το γεγονός ότι πολλές φορές ο κ. Ανδρέας στηλίτευσε τον κ. Παντελεήμονα. Με αυτή την κίνησή του ο κ. Παντελεήμων κέρδισε χρόνο και ο κ. Νικηφόρος προσήλθε τη Δευτέρα στη Σύνοδο και συμμετείχε στη συνεδρίαση.

    ▅ Διάφορες κατηγορίες
    Η στάση του Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Κωνσταντίνου ήταν αναμενόμενη, καθώς, όπως λένε κληρικοί με πικρόχολη διάθεση, έχουν δύο κοινά με τον κ. Παντελεήμονα. Δεν δηλώνει την ημερομηνία γεννήσεως του στα Δίπτυχα της Εκκλησίας και εναντίον του κ. Κωνσταντίνου έχουν καταγραφεί διάφορες κατηγορίες από τον επί μακρό χρονικό διάστημα οδηγό του αλλά ουδέποτε διερευνήθηκαν από την Ιερά Σύνοδο ή κάποιον εκκλησιαστικό ανακριτή.

    Ο Μητροπολίτης Λαρίσης κ. Ιγνάτιος, όπως υποστηρίζουν φίλοι του αρχιερείς, δηλώνει ότι «παρασύρθηκε». Ανεξάρτητα από το αν παρασύρθηκε ή όχι ο μητροπολίτης της πρωτεύουσας του θεσσαλικού κάμπου, το σίγουρο είναι ότι είναι φίλος του Μητροπολίτη Αττικής και ο ίδιος έχει ζήσει πολλές φορές δύσκολες στιγμές εξαιτίας των διαδηλώσεων και των κινήσεων που πραγματοποιούν εναντίον του οι υποστηρικτές του μακαριστού Μητροπολίτη Λαρίσης επί αρχιεπισκοπίας Ιερωνύμου Κοτσώνη, Θεολόγου . Και ο κ. Παντελεήμων φαίνεται ότι διαθέτει έναν ισχυρό αντίπαλο, ο οποίος αποκάλυψε πολλές παραμέτρους από τη δραστηριότητά του, τον Μητροπολίτη πρώην Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημο Γκατζιρούλη, ο οποίος εξελέγη επί αρχιεπισκοπίας Ιερωνύμου Κοτσώνη, ήταν πνευματικός αδελφός του μακαριστού Θεολόγου και διατηρεί σχέσεις και με τις ομάδες της Λάρισας που εναντιώνονται στον κ. Ιγνάτιο.

    Ο 77χρονος Μητροπολίτης Φωκίδος κ. Αθηναγόρας φαίνεται ότι «δεν είδε και δεν άκουσε τίποτε», αφού, όπως υποστηρίζουν μέλη της Ιεράς Συνόδου, με δυσκολία μπορούσε να αντιληφθεί, εξαιτίας των προβλημάτων της υγείας του, τις παραμέτρους του ζητήματος. Και κυρίως στο περιβάλλον του υπάρχουν γνωστοί κληρικοί που έχουν πολύ καλές σχέσεις με τον κ. Παντελεήμονα.

  2. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Patriarch_Symeon_I_of_Constantinople

    Patriarch Symeon I of Constantinople
    From Wikipedia, the free encyclopedia

    Symeon I

    Ecumenical Patriarch of Constantinople

    autumn 1466 – end 1466 [1]
    end 1471 – early 1475
    April 1482 – autumn 1486

    Predecessor
    Mark II [1]
    Dionysius I
    Maximus III

    Successor
    Dionysius I [1]
    Raphael I
    Nephon II

    Symeon I of Trebizond (Greek: Συμεών Α΄ o Τραπεζούντιος) was Ecumenical Patriarch of Constantinople three times: for a short time in 1466,[1] from 1471 to 1475 and from 1482 to 1486. In 1484 he presided over the Synod of Constantinople of 1484 which repudiated the Union of Florence.

    Symeon was born between 1400 and 1420 to a noble family of the Empire of Trebizond.[2] After Trebizond’s fall to the Ottomans in 1461, all the nobles of the former empire were forced by Mehmed the Conqueror to move to Constantinople and Symeon too, who was already a monk, went to the capital.[3] The Trapezuntine nobility formed a separate faction among the Greeks of the capital, led probably by the scholar and politician George Amiroutzes. This faction supported Symeon as its own candidate for the patriarchal throne[4] against the faction led by lay archons such as the Great Chartophylax George Galesiotes and the Grand Ecclesiarch (i.e. Head Sacristan) Manuel, the future Patriarch Maximus III.[3]

    In autumn 1466 Symeon successfully obtained the throne after he presented the Ottoman government with 2000 pieces of gold, thus beginning a simoniac practice that marked the history of the Patriarchate of Constantinople for the following centuries.[4] Here a new player made an entrance in disputing the patriarchal throne: Mara Branković, daughter of the Serbian Despot Đurađ Branković and one of the stepmothers of Mehmed II. Although Mara remained a lifelong Christian, she was quite influential with Mehmed.[3] Mara was outraged by the simoniac action of Symeon, and she went to Constantinople to complain to Mehmed. In response to her requests, and to a donation by her of 2000 pieces of gold, the Sultan deposed Symeon and appointed to the Patriarchate the candidate of Mara, Dionysius I.[4] Symeon retired for some years in a monastery near Stenimachos.

    The reign of Dionysius was marked by the opposition to him by both of the other factions, including Symeon’s. He was finally deposed at the end of 1471 after false accusations that he had converted to Islam and had been circumcised.[5] Afterwards Symeon paid a further 2000 pieces of gold and allegedly promised to the Sultan to suppress designs for an anti-Ottoman revolt in Trebizond, and so he became Patriarch. Actually in May 1472 there was a failed attempt to capture the city led by Caterino Zeni and Alexios Komnenos (a nephew of David of Trebizond), supported by Uzun Hassan.[6] Symeon sided with the Ottoman Sultan and in June 1472 he deposed the Metropolitan of Trebizond Pankratios, who was involved in the rebellion, and replaced him with another bishop, Dorotheus, a former Metropolitan of Athens, more aligned with the Ottomans.[2] The second reign of Symeon was marked by an increased debt up to 7000 florins, and on 10 October 1474 the Holy Synod also accepted to pay an annual fee of 2000 florins to the Ottoman Government. Consequently, in the winter of 1474 Symeon was forced to begin searching for funds.[3] On his return to Constantinople in early 1475, Symeon was outbid by Raphael I, probably supported by Mara Brankovic. Raphael could not pay the amount he had promised after a year and he was overthrown by Maximus III, the leader of the faction of the Constantinopolitan nobles.

    Maximus III died on 3 April 1482 and Symeon returned on the throne for the third time until autumn 1486, when he was succeeded by Nephon II. Symeon died shortly after, surely before 1488, without making his will, and his rich inheritance was heavily contended for after his death.[2] The most remarkable act of his third and last reign was the Synod of Constantinople of 1484.

  3. Ο/Η Stelios Frang (@sfrang) λέει:

    Ευλαβέστατε Ροΐδη, με την άδειάν σου θα εντάξω ετούτο το θεοσεβές κείμενό σου στη σειρά «Άλλη μια εποχή μεγαλείου για το χριστιανισμό», η οποία περιλαμβάνει και βίους δυτικών (αιρετικών, βεβαίως!) επισκόπων, καρδιναλίων, άμα τε και παπών…
    sfrang.blogspot.gr/2013/07/blog-post.html

  4. Ο/Η Toυρκοκαλόγερος λέει:

    http://www.im-prodromou.gr/

    Ιστορικό Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Σερρών

    Ως πρώτος ιδρυτής της από την ιστορία παραδίδεται ο άγιος Ιωαννίκιος. Σερραίος στην καταγωγή περί το έτος 1250 επέλεξε το Άγιον Όρος, για να βιώσει μία ανώτερη πνευματική ζωή. Σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα η είδηση του θανάτου του αδερφού του και της συζύγου του, τον ανάγκασαν να επιστρέψει εσπευσμένα στην πατρίδα του για να αναλάβει την κηδεμονία του διετούς ανηψιού του Ιωακείμ. Για πολλά χρόνια έζησε ως ασκητής σε σπήλαια και κελλιά στις ορεινές πλαγιές του Μενοικείου Όρους. Από δίπλα τον ακολούθησε και ο μικρός ανηψιός του, λαμβάνοντας κοντά στον θείο του μοναχική παιδεία.
    Το 1300 ο άγιος Ιωαννίκιος, πλέον και Επίσκοπος Εζεβών, παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο. Τον διαδέχθηκε, ως αντάξιος συνεχιστής του θεάρεστου έργου του, ο ανιψιός του Ιωακείμ.

    Γενναιόδωροι χορηγοί των προσπαθειών του αναδείχθηκαν σημαντικοί βυζαντινοί αυτοκράτορες όπως ο Ανδρόνικος Β” (1282-1328), ο Ανδρόνικος Γ” (1328-1341) και ο Ιωάννης Στ΄ Καντακουζηνός (1341-1354) όπως και η Βυζαντινή πριγκίπισσα Σιμωνίδα, θυγατέρα του Ανδρονίκου ΙΙ και σύζυγος του ηγεμόνα των Σέρβων Μιλούτιν (1282-1321), που υπήρξε έφορος της Ιεράς Μονής. Με πρόσταγμα του Ανδρόνικου Γ” η μονή αναγνωρίστηκε ως σταυροπηγιακή και πατριαρχική. Παράλληλα, η Ιερά Μονή δέχθηκε σημαντικές δωρεές από τοπικούς άρχοντες, όπως αυτή του μονυδρίου του Αγίου Γεωργίου του Κρυονερίτη το 1333 προσφορά από τη μοναχή Υπομονή, χήρα του Σερραίου αριστοκράτη Γεωργίου Σακελλάριου.

    Χάρη στη σπάνια πολιτική διορατικότητά του ο Ιωακείμ προείδε τον κίνδυνο που η μονή διέτρεχε από την πιθανή μελλοντική επέκταση των Οθωμανών στη Μακεδονία. Γι” αυτό φρόντισε να σταλεί στο πρώτο ηγεμόνα τους Οσμάν, στην Προύσα, μία αντιπροσωπεία μοναχών με επικεφαλής κάποιον Μαργαρίτη, πλούσιο πολιτικό και άριστο δεξιοτέχνη στην τούρκικη γλώσσα και διπλωματία, που αργότερα έγινε μοναχός με το όνομα Ιωάσαφ. Καρπός της αποστολής αυτής ήταν η υπογραφή από τον Οθωμανό ηγεμόνα ενός εγγράφου που προφύλασσε μέχρι της συντελείας των αιώνων την Ιερά Μονή από τις αυθαιρεσίες των Τούρκων επιδρομέων, προστασία που επισφραγίσθηκε το 1372 με την έκδοση φιρμανίου από τον σουλτάνο Μουράτ Α΄ που σώζεται στις συλλογές της βιβλιοθήκης της μονής. Στις 12 Δεκεμβρίου του έτους 1333, ο άγιος Ιωακείμ ύστερα από μία οσιακή ζωή και ενώ είχε δεχθεί τη μεγαλοσχημία με το όνομα Ιωάννης, κοιμήθηκε οσιακά και αργότερα, μετά την αγιοποίησή του, άρχισε να τιμάται κάθε χρόνο συνεορταζόμενος με τον άγιο Σπυρίδωνα.

  5. Ο/Η Μefisto λέει:

    http://myblogs.gr/article/o-papas-ithele-erotika-ton-dimarho-kai-ta-eftiaxe-me-ti-gynaika-toy-dimarhoy-gia-ton-kanei-1

    Ο Παπάς ήθελε ερωτικά τον Δήμαρχο και τα έφτιαξε με τη γυναίκα -Του Δημάρχου- για τον κάνει να ζηλέψει

    myblogs.gr | Δευτέρα 2 Σεπ. 2013 – 14:30 από PERIERGAA

    Ροζ σκάνδαλο άνευ προηγουμένου είναι το πρώτο θέμα συζήτησης σε πολύ γνωστό θέρετρο της ανατολικής Αττικής,
    όπου ο παπάς της ενορίας… αμάρτησε με την γυναίκα του δημάρχου και τους έκανε «τσακωτούς» η παπαδιά!!!
    Η ξανθιά σύζυγος του δημάρχου, η οποία είναι πολύ γοητευτική και πολύ νεότερη από εκείνον,(κλασικά για το χρήμα και δόξα) είχε ενεργή δράση στην κοινωνική ζωή του τόπου, όπου συμμετείχε σε συλλόγους και φορείς της περιοχής με αποτέλεσμα να έρθει πιο κοντά με τον παπά.
    Ο σύζυγος της όμως ήταν πολύ απασχολημένος με τα του τόπου του (έχει μεγαλώσει στην περιοχή) και δεν το πήρε χαμπάρι….

  6. Ο/Η Tsakalias λέει:

    ««..δυσεβείς … τούτους Ελληνιστάς… πυρί, σιδήρω και ύδατι και πάσι τρόποις εξαγάγετε της ζωής…Ράβδιζε, είργε, γλώτταν αφαίρει, χείρα απότεμνε, …θαλάττης πέμπε βυθώ»»

    Πάλι σάχλες γράφεις δωσίλογε;;;;;;;;!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Δεν έχεις διαβάσει ποτέ την επιστολή ε;; Δεν ξέρεις για ποια εγκλήματα του δολοφόνου Ιουβενάλιου τα έγραφε αυτά ο Σχολάριος!!!!!!!!!!!!!!!:
    http://www.oodegr.com/neopaganismos/sykofanties/sxolarios_ioubenalios_1.htm#t1

    Επίσης, δεν ήξερες ότι ο εγκληματίας Ιουβενάλιος, υπό την εξουσία του Σχολαρίου δεν έπαθε το παραμικρό!!!!!!!!!!!!!!!!!:
    http://www.oodegr.com/neopaganismos/sykofanties/sxolarios_ioubenalios_1.htm#t4

    Επίσης, παρατηρώ ότι έχεις κοινές απόψεις και κοινή έφεση στη νοθεία των πηγών με τα απορρίμματα των νεοπαγανιστάδων!!!!!!!!!!!!!!!
    http://www.oodegr.com/neopaganismos/sykofanties/sxolarios_ioubenalios_1.htm#t2

    Α, ρε ταλιμπανόπαιδα!!!!!!!!!!!! Πόσες φορές σας έχουνε ξεφτυλίσει οι ΟΟΔΕίτες;;;;;;;;;;;;;!!!!!!!!!!!!!!!

    Και βλέπω δεν ξέρεις ότι οι βίαιες αλλαξοπατριαρχίες ήταν θεσμοποιημένες από τους Σουλτάνους;;;;!!!!! Ούτε ξέρεις ποιοι οργάνωναν και στήριζαν τις αλλαξοπατριαρχείες!!!!!!!!!!!!! Ούτε ξέρεις ότι ανέβαινε για πατριάρχης ο οποιοσδήποτε αρκεί να το ήθελαν οι τούρκοι, ακόμα κι αν δεν τον ήθελε κανένας χριστιανός!!!!!!!!!!!!!!!!! Ούτε ξέρεις πως ακόμα κι αν ψηφίζονταν οι νέοι πατριάρχες, αυτό γινόταν με την απλή γνωστοποίηση ότι ο Σουλτάνος θέλει αλλαγή πατριάρχη και όποιος δεν ψήφιζε πήγαινε σπίτι χωρίς κεφάλι!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Α, ρε οθωμανολάτρες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Αλλά βέβαια, οι πηγές είναι κάτι που είτε θα το νοθεύσεις, είτε θα το αγνοήσεις όταν δεν σε βολεύει!!!!!!!!!!!! Το να γράφεις 100 γεγονότα, χωρίς ούτε μια πηγή σε βιβλίο, σε δείχνει ως επάξιο διάδοχο του καλόπουλου, του Ρούσου, του βασδέκη και άλλων ταλιμπάν!!!!!!!!!!!!

    Ακόμα και για τα “τρία είδη της μαλακίας” που φαίνεται να τα γνωρίζεις καλά, σελίδα δεν δίνεις να διαβάσουν και οι οπαδοί σου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Πάρε κόσμε διαδικτυακή σαβούρα να περνάει η ώρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. Ο/Η Po λέει:

    Και τώρα τι κάνουμε; (κ. Λασκαράτε ξεμείναμε από θαυμαστικά)

  8. Ο/Η laskaratos λέει:

    Aπό θαυμαστικά ξεμείναμε, μας έμειναν όμως κάποια εισαγωγικά και οι δυο τελείες:

    Ο Κ. Παπαρηγόπουλος: “Το βέβαιον είναι ότι εν διάστημα 77 ετών (1623-1700) εγένοντο 50 περίπου αλλαξοπατριαρχίαι…..κατέστησαν την τε παραχώρησιν και την ενάσκησιν όλων των ιερατικών αξιωμάτων αντικείμενον θλιβεροτάτης εμπορίας….Τοιουτοτρόπως εξευτελίσθη…η εκκλησία ημών …και….δια τας αμαρτίας των ιδίων αυτής λειτουργών“.

    Ο Φωτάκος: “…οι αρχιερείς του Πατριαρχείου αγόραζαν τας τοιαύτας επισκοπάς ακριβά και δια βίου” κι όταν πέθαιναν “…πάλιν ο Πατριάρχης επώλει την Επισκοπήν εις άλλον νέον αρχιερέα και το εμπόριον τούτο εγίνετο δια πολλών χαμερπών μέσων…”.

    Ο Πιπινέλης: “Το Πατριαρχείον υπό την κραιπαλώδη αυτήν διαχείρησιν περιέπεσε ταχέως εις χρεωκοπίαν…οι εν Κωνσταντινουπόλει ευρισκόμενοι αρχιερείς εσύροντο στα δικαστήρια υπό των δανειστών των…οι μητροπολίται αναλαμβάνοντες μέρη των χρεών των Πατριαρχείων κατ’ανάγκην ήγοντο εις αύξησιν των εισπράξεών των, τόσον εκ των εκκλησιαστικών αυτών ποιμνίων, όσον και των εις τα κτήματα αυτών εργαζομένων χωρικών. Οι χωρικοί φυσικώς εδυσφόρουν…επροκαλούντο συχνά…στάσεις. Τότε οι μητροπολίται κατέφευγον εις την Τουρκικήν εξουσίαν δια να λάβωσι την βοήθειάν της εναντίον των χωρικών“.

    Ο Κορδάτος : “…γύρω στον Πατριαρχικό θρόνο …μαζεύτηκε μια συμμορία καλοθρεμένων και χρυσοφορεμένων καλόγερων, που μετέβαλε το Πατριαρχικό αξίωμα σε χρηματιστήριο αξιωμάτων…το Πατριαρχείον…είναι ιστορημένον ότι είχε τους καλύτερους επιβήτορες…αλλά και οι κρασοπατέρες είχαν επαξίως αντιπροσωπευθή στον Πατριαρχικό θρόνο“.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      http://manifestomag.wordpress.com/2013/09/04/%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%AE-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BB/

      @»Η Αρχιεπισκοπή, οι Κυρίες και οι «αλληλέγγυες» κυράτσες

      Posted on Σεπτεμβρίου 4, 2013
      by manifestomag

      Σκανδαλιζόμαστε από το γεγονός ότι η Αρχιεπισκοπή Αθηνών ζητά από τους εργαζόμενους του ραδιοφωνικού της Σταθμού να υπογράψουν συμβάσεις που μειώνουν στο μισό τις αποδοχές τους. Σκανδαλιζόμαστε που πρωτοστατεί η Εκκλησία στην καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων της.

      Σκανδαλιζόμαστε που, την ίδια ακριβώς ώρα, για την κατασκευή ενός ιστότοπου η Αρχιεπισκοπή βρίσκει λογική την αμοιβή των 3.737.529,73!!!

      Σκανδαλιζόμαστε επίσης από την θρησκευτική γραφειοκρατία -κι αν δεν υπήρχε κι ο στρατός θα λέγαμε μετά βεβαιότητος ότι η Αρχιεπισκοπή είναι η πιο δυσκίνητη υπηρεσία του ελληνικού κράτους.

      Μας παρηγορούν όμως όλοι εκείνοι οι ιερείς, που πιθανώς δεν τους γνωρίζει κανείς πέραν των ενοριτών τους και, κυρίως, όλες εκείνες οι ΚΥΡΙΕΣ, που χωρίς να αυτοπροβάλλονται εδώ και χρόνια μαγειρεύουν ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ και συντρέχουν ποικιλοτρόπως ΟΛΟΥΣ τους αναγκεμένους –ακόμη κι αυτούς που δεν ζητούν την συνδρομή τους.

      Υποκλινόμαστε στην ολόκαρδη προσφορά τους και χαιρόμαστε πως δεν σκάρτεψαν ολότελα οι άνθρωποι.

      Κι όχι, δεν μας παρηγορεί καθόλου η τζαμπατζίδικη «Αριστερά » με τους ωραίους δεκάρικους για την «αλληλεγγύη» και τις προοδευτικές καριέρες».@
      ________________

      Πελεκάνε,
      κι εγώ σέβομαι τις κυρίες που μαγειρεύουν εθελοντικά για τους φτωχούς στην Εκκλησία, το έκαναν αυτό και πολύ αγαπημένα μου πρόσωπα, αλλά σέβομαι πιο πολύ τους πραγματικούς αριστερούς που παλεύουν για μια κοινωνία χωρίς φτωχούς και πεινασμένους.
      Η ελεημοσύνη είναι παυσίπονο, δεν είναι θεραπεία κι ας διαφωνούν οι κ.κ.Τσίπρας και Ν.Παππάς της τζαμπατζίδικης Αριστεράς.

  9. Ο/Η Tsakalias λέει:

    Χαίρομαι που ράφτηκαν τα στόματα για τον Ιουβενάλιο τον οποίο τον μνημονεύετε διαρκώς, αλλά δεν περιγράφετε ποτέ τα εγκληματα που διέπραξε διότι είστε σαν τους νεοπαγανιστάδες!!!!!!

    Το απόσπασμα του Κορδάτου, το βάλατε για πλάκα μάλλον, διότι αν γράφει κάτι ο Κορδάτος είναι σαν να το γράφει ο Λιακόπουλος!!!!!!!! Είναι στη λεκάνη της απαξίωσης εδώ και πολλά χρόνια ο Κορδάτος και ήδη έχει τραβηχτεί και το καζανάκι!!!!!!!!!!!!

    Για τα άλλα αποσπάσματα, ούτε τα αγοραπωλησίας λένε τίποτα!!!!! Διότι αγοραπωλησία γινόταν!!!!! Την επέβαλαν διά της βίας οι Τούρκοι, και ήταν ακριβώς το ίδιο σαν να έρχονταν σήμερα κατακτητές και να επέβαλαν αντί για εκλογές, αγοραπωλησία στην πρωθυπουργία !!!!!! Αφού θα χρειαζόταν οπωσδήποτε διοίκηση μια χώρα, άρα θα συμμετείχαν όλοι στην αγοραπωλησία που επέβαλαν οι σφαγείς και αιμοσταγείς καταλτητές!!!!!!!!!!! Όπως οποιαδήποτε χώρα θα έκανε αγοραπωλησία πρωθυπουργού διότι μια διοίκηση είναι αναγκαία, έτσι τότε ο πατριάρχης ήταν ο υπεύθυνος ηγέτης για τους Χριστιανούς, άρα η αγοραπωλησία θα γίνόταν υποχρεωτικά για να υπάρξει μια στοιχειώδης διοίκηση!!!!!!!! Γι’ αυτό βρε «σπίρτα» επέβαλαν αγοραπωλησία στον πατριάρχη και στις επισκοπές αφού οι επίσκοποι ψήφιζαν!!!!!!!!!!! Επειδή ήταν σίγουρα τα λεφτά!!!!!!!!!!!!!!

    Εκτός αν μας πείτε γιατί διχαζόταν οι έλληνες για τον ποιον να βάλουν!!!!! Αλλά αυτό είναι πολύ βλακεία!!!!!! Θα ήταν αδύνατο να συμφωνούν όλοι για τον ίδιο Πατριάρχη!!!!!!!!! Αλλά στις εκλογές, υπάρχει λύση, η πλειοψηφία!!!!!! Στην αγοραπωλησία όμως;!!!
    Και εδώ ήταν η πονηριά των ανώμαλων οθωμανών!!!!!!!! Ήξεραν ότι ήταν αδύνατον να σημφωνήσει ολόκληρος λαός για τον ίδιο πατριάρχη και αυτή η διαφωνία θα ανέβαζε την διαμάχη και φυσικά τα έσοδα!!!!!! Διότι το μυαλό των αιμοβόρων οθωμανών δούλευε για τα φράγκα και μόνο!!!!!!!

    Άρα, τα αποσπάσματα δεν λένε τίποτα διότι δεν μπορείτε ποτέ να ξεφύγετε από την ουσία, που είναι η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ και ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ επιβολή της αγοραπωλησίας από τους μανιακούς Τούρκους!!!!!!!!!!!!!! Και φυσικά, πρέπει να εξετάσεις την ιδεολογία αυτού που γράφει!!!!!!! Για παράδειγμα, Ο παπαρρηγόπουλος, όταν οι εικονομάχοι έκοβαν κομμάτια τους ορθοδόξους, έλεγε ότι οι ορθόδοξοι έφταιγαν που τους έσφαζαν οι εικονομάχοι!!!!!!!!!! Άρα, δεν λέει τίποτα η φράση αυτή, ΑΝ είναι αληθινή!!!!!!!!!!!!

    Επίσης, εγώ μπορεί να μην τα ξέρω καλά, αλλά έχω δει τους ΟΟΔΕίτες να σας γελοιοποιούν δεκάδες φορές και εσείς να κάθεστε σαν κότες!!!!!! Άρα, μπορεί από αυτά που γράφετε να είναι και πετσοκομένα και ψέματα!!!!!! Δεν είστε και τίποτα τίμιοι, και αυτό αποδείχτηκε από το ότι κοροϊδέυετε τους φιλάθλους σας με τον ιουβενάλιο που ήταν δολοφόνος και αρχηγός ληστών και εγκληματιών!!!!!!

    Αφήστε λοιπόν τις πονηριές και ασχοληθήτε με τίποτα άλλο!!!!!!!!!!!!!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.