Ο κ.Χωμενίδης και ο Χρυσαυγίτης της διπλανής πόρτας

Της πατρίδος η σημαία   

xwmenidesΤου Αναγνώστη Λασκαράτου
O κ.Χωμενίδης, τ. άμισθος πρωθυπουργικός λογογράφος του ΓΑΠ, αποχώρησε από τη ΔΗΜΑΡ με ένα πολύ περίεργο σκεπτικό: «Η στάση της ηγεσίας της Δημοκρατικής Αριστεράς απέναντι στις εξελίξεις στην ΕΡΤ με βρίσκει εντελώς αντίθετο. Ή θα έπρεπε να υποστηρίξει ευθαρσώς την απόφαση της κυβέρνησης, ως ένα επώδυνο πλην αναγκαίο μέτρο. Ή θα όφειλε να αποσύρει σήμερα κιόλας την κοινοβουλευτική της στήριξη και να επωμιστεί το βάρος της προσφυγής στις κάλπες».
——Είμαι ο τελευταίος που θα υπερασπιζόταν το μικροαστικό σαλονάκι του  ευσεβή κυρ Φώτη-Φανούρη, παρόλο που περιλαμβάνει και στελέχη που αποτελούν γενναίες και διακριτές φωνές στη Βουλή (Μαρία Ρεπούση, Μαρία Γιαννακάκη κλπ), αλλά ρωτάω:

Α. «Αναγκαίο μέτρο» το κλείσιμο της κρατικής τηλεόρασης, γιατί;
——Η ΕΡΤ έπασχε σε τρία σημεία: Στο μεγάλο αριθμό των υπαλλήλων της, στον τρόπο πρόσληψής τους, και στην κυβερνητική λογοκρισία στις ειδήσεις, για τα οποία ήταν υπεύθυνη η ΝΔΠΑΣΟΚ. Για τα δύο πρωτα, θα μπορούσε να γίνει μια αντικειμενική μείωση του προσωπικού (περιορισμένης έκτασης) με βάση τα τυπικά προσόντα και τα έτη υπηρεσίας, ξεκινώντας από κάποιες κυρίες που προσλήφθηκαν ως φιλενάδες υπουργών. Για το τρίτο, πέρα από τις ζητούμενες απαραίτητες νομοθετικές-θεσμικές παρεμβάσεις απαιτείται και κουλτούρα δημοκρατικού κυβερνητικού ήθους, αλλά και ισχυρή, διεκδικητική, αποτελεσματική αντιπολίτευση με κύρος, παράμετροι που προφανώς απουσιάζουν.
——Αν ο κ.Χωμενίδης προσπαθεί να μας πει πως έπρεπε λόγω των απαιτήσεων της τρόικας να απολυθούν τσουβαληδόν (και να αποζημιωθούν με προφανή ζημιά του Δημοσίου) πάνω από 2.000 υπάλληλοι μιας κερδοφόρας εταιρείας, που μπορούσε να ανθοφορήσει περισσότερο με ένα νέο, πιο δημοκρατικό μοντέλο λειτουργίας, ας πρότεινε την πληρωμή των 10.000 κληρικών από την Εκκλησία και από τους πιστούς, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη και όπως θα συναινούσε και η τρόικα. Αν τον απασχολεί στα σοβαρά η αξιοκρατία, ας ζητήσει (συμβολικά, γιατί η Δικαιοσύνη είναι τυφλή) την ποινική δίωξη του πρωθυπουργού για τη βλάβη του Δημόσιου Ταμείου αλλά και του πολιτεύματος μέσω της αγοράς ψήφων και συνειδήσεων με δημόσιο χρήμα, με τους διορισμούς Μεσσήνιων στα Μουσεία. Ας ζητούσε τη συμβολική ακύρωση της εμβληματικής πρόσληψης της θυγατέρας του μιας ημέρας Προέδρου της Βουλής. Ξέρει όμως πως αυτή η πρόχειρη κίνηση πανικού, έκρυβε στην πίσω μεριά του μυαλού των εμπνευστών της, την ανομολόγητη επιθυμία να σιγήσει η δημόσια τηλεόραση, να φιμωθεί ο ανθρωπιστικός πολιτισμός που παρήγαγε σε πολλές εκπομπές της,  να επωφεληθούν τα ιδιωτικά σκουπιδοκάναλα, να πέσει ένα κλίμα ανασφάλειας και ζόφου σε όλους τους εργαζόμενους, να ενεργοποιηθούν τα μοχθηρά και διχαστικά ανακλαστικά πολλών συμπλεγματικών μελών αυτής της κοινωνίας, που η ανορθολογική και τεχνητή διαίρεσή της, βολεύει τα σχέδια των ενόχων της καταστροφής της. Η αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ είναι ένα από τα λίγα πράγματα για τα οποία το κόμμα αυτό μπορεί να καυχιέται. Ίσως ο επακόλουθος, σε χρόνο αναξιοπρεπώς σύντομο, διορισμός του κ.Χωμενίδη στην έμμισθη θέση του μέλους του εποπτικού συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ, να εξηγεί κάποια πράγματα, αν και ο κ.Χωμενίδης δηλώνει πως δεν τον ενδιαφέρει ο μισθός.

Β. «Να επωμιστεί (η ΔΗΜΑΡ) το βάρος της προσφυγής στην κάλπη»; Δεν γνωρίζει αριθμητική ο κ.Χωμενίδης; Απλή άθροιση των βουλευτών της ΝΔΠΑΣΟΚ θα τον προστάτευε από την «προφητεία», που άλλωστε δεν επαληθεύτηκε, αφού η ΔΗΜΑΡ έδινε πιο πολύ ηθικό και λιγότερα αριθμητικό κύρος στη συγκυβέρνηση.
——Ο κ.Χωμενίδης όμως συνεχίζει να παραδοξολογεί, υψώνοντας στις 21 Αυγούστου στο «protagon» «Γαλανόλευκη σημαία» εθνικής συμφιλίωσης, λησμονώντας ολότελα, μεταξύ πολλών ακόμη,  πως στον τόπο αυτό κατοικούν και εκατοντάδες χιλιάδες νόμιμοι μετανάστες αλλά και λαθρομετανάστες, που έχουν κι εκείνοι δικαιώματα. Οι άνθρωποι αυτοί, που χρησιμοποιήθηκαν σα στημένες λεμονόκουπες και τώρα σηκώνουν το μαρτυρικό σταυρό του εύκολου αποπροσανατολιστικού στόχου, του αποδιοπομπαίου τράγου των ποταπών, απουσιάζουν ολότελα από το άρθρο του:
——«…. Εμείς-εάν, ο μη γένοιτο, μας μοίραζαν όπλα-δεν θα πολεμούσαμε. Θα αλληλοσφαζόμασταν, σχεδόν στα τυφλά…..Ο σημερινός παθιασμένος Συριζαίος είναι ο συμφοιτητής μου, με τον οποίον έχουμε μοιραστεί αμέτρητους καφέδες κι ακόμα περισσότερες συζητήσεις και πλάκες. Ο σημερινός Χρυσαυγίτης είναι ο φιλαράκος μου απ’ τον στρατό, ο οποίος έγινε για μένα, κατά τις εβδομάδες της βασικής μας εκπαίδευσης, το παράθυρο σε έναν κόσμο που μέχρι τότε αγνοούσα. Σε έναν κόσμο με λασποχώρια, σκυλάδικα στη μέση του κάμπου, βάναυσους γονείς και παιδιά γεννημένα -υποτίθεται- για πολύ χαμηλές πτήσεις. Θα συγκρουστώ με τις απόψεις τους αλλά όχι με τους ίδιους. Θα καταδείξω όσο πιο νηφάλια μπορώ το έωλο, το ανερμάτιστο, το απάνθρωπο ενίοτε που ζητωκραυγάζουν. Ακόμα όμως και αν δεν καταφέρω να τους αλλάξω μυαλά, δεν θα σκεφτώ ούτε για μια στιγμή να τους πάρω τα κεφάλια. Πολλώ δε μάλλον δεν θα χρησιμοποιήσω τις πολιτικές μας αντιθέσεις ως άλλοθι για ξεκαθάρισμα προσωπικών λογαριασμών…..Ε λοιπόν, όχι! Κι άλλα τόσα χρόνια αν ζήσω, κι άλλες τόσες -και περισσότερες ακόμα- αποχρώσες ενδείξεις αν μου δώσει η ζωή, εγώ ποτέ δεν θα δεχθώ πως οι άνθρωποι είναι λύκοι. Απλοϊκά ίσως, ρομαντικά ενδεχομένως, θα επιμένω να πιστεύω ότι όλοι οι άνθρωποι είναι πρώην παιδιά. Θα προσπαθώ να ανακαλύψω στον καθέναν το παιδί που κρύβει μέσα του. Στο πανηγύρι της μοχθηρίας αρνούμαι πλέον κατηγορηματικά να συμμετάσχω. Απ’ τον χορό των τεράτων αρνούμαι να παρασυρθώ. Στον καταιγισμό των εκατέρωθεν πυρών που ολοένα και πυκνώνει, εγώ σηκώνω λευκή σημαία. Λάθος. Σηκώνω την κοινή μας γαλανόλευκη σημαία».

——Τρία-τέσσερα σχόλια θα κάνω σε αυτό το άρθρο του σημαιοφόρου της ενότητας όλων ανεξαιρέτως των Ελλήνων, δηλαδή του μαστροπού, του παιδεραστή, του μαχαιροβγάλτη, του φοροληστή, του στυγνού εργοδότη, του δουλέμπορου, του χαφιέ, του αγύρτη, του απατεώνα, του βασανιστή, του φασίστα με τα θύματά τους, κάτω από το γαλανόλευκο σταυρό, άρθρο που η μόνη αξία που έχει είναι το υπερτιμημένο όνομα του συγγραφέα του.

  1. Με έντεχνο τρόπο οι Νεοναζί μαχαιροβγάλτες παραλληλίζονται με τους οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ.
  2. Και εμείς πήγαμε στο στρατό, κι εμείς συναντήσαμε εκεί το ρουφιάνο, καψονάρχη, γλυψιματία, τον εγγονό του ταγματασφαλίτη και του μαυραγορίτη, τον ηλίθιο, αγράμματο και μοχθηρό εκπρόσωπο του ακροδεξιού υπόκοσμου, αλλά μας προκάλεσε αηδία, δεν τον κάναμε φίλο ή έστω «φιλαράκο».
  3. Δεν νομίζω πως οι δημοκρατικοί πολίτες έχουν προσωπικούς λογαριασμούς με τους Νεοναζί, γυναικοδουλειές, περιουσιακά, επαγγελματικά και τα τοιαύτα, όπως υπονοεί ο κ.Χωμενίδης. Προς το παρόν οι θρασύδειλοι αυτοί έχουν ανοίξει λογαριασμό με τους δυστυχέστερους των δυστυχών, κυρίως με τους μετανάστες (αν είχαν την εξουσία θα ακολουθούσαν πολλές ακόμη κατηγορίες, πιθανότατα και οι γλυκανάλατοι και νερόβραστοι συγγραφείς), γιατί αν απειλούσαν άμεσα με ξυλοδαρμό ή μαχαίρωμα τον κ.Χωμενίδη ή τα παιδιά του, ο τελευταίος δεν θα έγραφε τις υποκριτικές σπαραξικάρδιες, τάχα «συμφιλιωτικές», με ξένα κόλλυβα, ανοησίες του, παριστάνοντας μια νέα μαζοχιστική Αντιγόνη, που τάχα απαντάει στους Κρέοντες του Σύριζα, πως αυτή γεννήθηκε για να αγαπάει τον Κέρβερο, τη Μέδουσα και τη Λερναία Ύδρα.
  4. Οι Νεοναζί έχουν καταλάβει στο παρελθόν την εξουσία και εδώ και αλλού. Οι φούρνοι του Νταχάου, τα πειράματα του Μένγκελε, οι δραστηριότητες του Στράιχερ, τα ολοκαυτώματα των Καλαβρύτων και του Δίστομου, τα πεινασμένα παιδιά της Κατοχής, οι εκτελέσεις στην Καισαριανή, τα κολαστήρια της Μακρονήσου και της Γυάρου, το Πολυτεχνείο, το πραξικόπημα στην Κύπρο, δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του «love story» του κ.Χωμενίδη. Ας κατατάξουμε τον κύριο αυτό μέσα στις συνειδήσεις μας εκεί που του αξίζει, ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος διανοούμενος είναι που συμπεριφέρεται έτσι. Εκπροσωπεί έναν ολόκληρο κόσμο «πνευματικών ανθρώπων», που στις δύσκολες αλλά και στις εύκολες στιγμές δεν μπορούν να κρύψουν το χαρακτήρα τους, που αλλάζουν παράταξη το ίδιο εύκολα που αλλάζουν σώβρακα.  Τώρα που γράφω αυτές τις γραμμές, μου ήλθαν στο νου, οι κάπου σαράντα ζωγράφοι που έτρεχαν να πάρουν μέρος στην έκθεση που οργάνωνε η (μαθήτρια λέει του Κούντερα!) Μιμή Παπανδρέου στη Φλώρινα και κάμποσοι ακόμα που χειροκροτούσαν τις διαλέξεις της για «το γράμμα του σήματος και το σήμα του γράμματος» της πατμιακής Αποκάλυψης. Αυτά, για να μη θυμηθώ τους Ακαδημαϊκούς που χειροκροτούσαν τις ασύντακτες, υστερικές ελληνικούρες του μισότρελου παλιού αφεντικού του Μιχαλολιάκου.
This entry was posted in σκέψεις, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

42 Responses to Ο κ.Χωμενίδης και ο Χρυσαυγίτης της διπλανής πόρτας

  1. Ο/Η Κυμοθόη λέει:

    Λένα Διβάνη, Χρήστος Χωμενίδης, Πέτρος Τατσόπουλος

    Διβάνη,Τατσόπουλος, Χωμενίδης: Η αβάσταχτη ελαφρότητα των τζαμπατζήδων της πολιτικής

    Τίνα Μανδηλαρά20/08/2013

    http://www.protothema.gr/Stories/article/303514/divanitatsopouloshomenidisi-avastahti-elafrotita-ton-tzabatzidon-tis-politikis/

  2. Ο/Η Κυμοθόη λέει:

    http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=379654

    Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 11 Αυγούστου 2013

    Ολοι οι άνθρωποι του Παντελή

    Ποια στελέχη θα αποτελούν το Εποπτικό Συμβούλιο και τη Διευθυντική Επιτροπή, η οποία θα πλαισιώσει τον ειδικό εκκαθαριστή Γκίκα Μάναλη της Δημόσιας Τηλεόρασης, και με ποια… τεράστια εμπειρία γύρω από τα της μικρής οθόνης

    Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΑΚΗ

    Υπερίσχυσε το… πνεύμα

    Κι όμως, προτιμήθηκαν απλώς άνθρωποι του πνεύματος. Και μάλιστα άνθρωποι του πνεύματος ανενημέρωτοι ακόμη και στα ελάχιστα. Βγήκε, για παράδειγμα, προ ημερών ο Χρήστος Χωμενίδης και δικαιολόγησε την επικείμενη παρουσία του στο Εποπτικό Συμβούλιο, λέγοντας ότι θα παλέψει για αυτό και θα προσπαθήσει για το άλλο. Μεταξύ άλλων, μάλιστα, δήλωσε ότι θα αγωνιστεί για τα Μουσικά Σύνολα. Ναι, αυτά ακριβώς τα Μουσικά Σύνολα για τα οποία δεν προβλέπεται απολύτως τίποτε, ούτε στο νομοθέτημα για τη ΝΕΡΙΤ ούτε στις προκηρύξεις για το μεταβατικό φορέα της Δημόσιας Τηλεόρασης. Θα μου πείτε, γι’ αυτό θα αγωνιστεί, γιατί τα ξεγράψανε. Θα σας απαντήσω, εδώ ξεγράψανε ολόκληρη ΕΡΤ και θα μασήσουν στα Μουσικά Σύνολα; Μεταξύ κατεργαραίων ειλικρίνεια, παρακαλώ, η πιάτσα είναι μικρή και γνωριζόμαστε όλοι μεταξύ μας.

    ΥΓ. Πώς γίνεται τη μία εβδομάδα να παριστάνεις τον Τσε Γκεβάρα στις συνελεύσεις της ΕΡΤ και την επομένη να υπογράφεις ως στέλεχος στη Δ.Τ.; Μερικοί άνθρωποι κάνουν τον Χουντίνι να μοιάζει ερασιτέχνης…

  3. Ο/Η Δεξιός λέει:

    «Φιλιππινέζες» … έκανε τους αστυνομικούς του ο Αλέξης.

    Πηγή: http://www.eglimatikotita.gr/2013/08/blog-post_2097.html#ixzz2d9SqWj7V

  4. Ο/Η derlandstreicher λέει:

    Reblogged this on derlandstreicher and commented:
    Αναδημοσιεύευται το κείμενο του φιλικού blog «roides.wordpress.com», καθώς εκφράζει σε απόλυτο βαθμό θέσεις και σκέψεις που κι εγώ έχω εκφράσει πολλάκις και σταθερά, σε βάθος χρόνου, δημοσίως ή ιδιωτικώς . Θα επισημάνω δε το θλιβερό φαινόμενο, ότι ο εν λόγω, ο Χ.Χ, (νομίζει ότι) εκπροσωπεί με το παρεάκι της Σκουφά την διανόηση και τη βαθιά κουλτούρα των 40+.

  5. Ο/Η Χρήστος Α. Χωμενίδης λέει:

    κύριε Αναγνώστη Λασκαράτε,

    Εάν απαντούσα σε όλους όσους μού επιτίθενται τον τελευταίο καιρό, άλλη δουλειά δεν θα έκανα. Το ότι απαντώ σε εσάς οφείλεται σε δύο λόγους: α) οι «Ροϊδου Εμμονές» μού κινούν σχεδόν πάντα το ενδιαφέρον, συνήθως δε με τέρπουν. β) το ανωτέρω κείμενό σας είναι αναπάντεχα -για το ροϊδειο πνεύμα- στρεψόδικο, τόσο που αξίζει ανασκευής σημείο προς σημείο.

    Έχω επανειλημμένα, κύριε Λασκαράτε μου, δημόσια δηλώσει ότι ο «ξαφνικός θάνατος» της ΕΡΤ αποτέλεσε γεγονός τραυματικότατο. Το πώς όμως οδηγηθήκαμε μέχρι εκεί, το ποιοί συνέργησαν διά πράξεων και παραλείψεων στο «μαύρο» στις οθόνες επιτρέψτε μου να μην είμαι σε θέση να το κρίνω μετά βεβαιότητας. Ούτε κι εσείς βεβαίως, εκτός πλέον και εάν γνωρίζετε όλη την προϊστορία και όλο το παρασκήνιο, οπότε θα έπρεπε να υποθέσω πως πίσω από το ψευδώνυμό σας κρύβεται κάποιος σημαντικός παράγων του δημόσιου βίου…

    Απεχώρησα από τη Δημάρ πολύ προτού η Δημάρ αποχωρήσει από την κυβέρνηση. Ο λόγος ήταν πως η τακτική των άσφαιρων ενστάσεων, των «ναι μεν αλλά», των μακρόσυρτων πλην ασαφών τοποθετήσεων σχετικά με το τί δέον γενέσθαι έφτασε στο αποκορύφωμα της με την κρίση στην ΕΡΤ. Ως μέλος της Δημάρ, δεν αντιλαμβανόμουν -ούτε κανείς μού εξηγούσε αρμοδίως- τί ακριβώς επεδίωκε η ηγεσία της με τους αλλεπάλληλους ελιγμούς της κατά τις εβδομάδες εκείνες του Ιουνίου. Εκτιμώ ότι εάν η Δημάρ είχε σταθεί πιό αποφασιστική στην αρχή της κρίσης, θα είχε εκείνη δώσει τον τόνο στις εξελίξεις και θα είχε δικαιώσει τον ρόλο της ως κυβερνώσας Αριστεράς. Στην πολιτική -ξέρετε, κύριε Λασκαράτε- δεν μετρούν μόνο τα κουκιά που εξασφαλίζουν ή όχι την κοινοβουλευτική πλειοψηφία…

    Ό,τι και αν συνέβη τον Ιούνιο, η Ελλάδα δικαιούται -φρονώ- μια καινούργια, ανεξάρτητη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση. Στο εποπτικό συμβούλιο της ΝΕΡΙΤ βρίσκομαι όχι γενικώς και αορίστως αλλά για να υποστηρίξω συγκεκριμένες ιδέες και θέσεις, τις οποίες φρόντισα να δημοσιοποιήσω προτού ακόμα αναλάβω: Επειδή θέλω να διαφυλαχθεί το αρχείο της ΕΡΤ, που πολλοί λιγουρεύονται να διαμοιράσουν τα ιμάτια του; Επειδή θέλω να διατηρηθούν τα Μουσικά Σύνολα και το Τρίτο Πρόγραμμα; Για να εξακολουθήσει η δημόσια ραδιοτηλεόραση να υποστηρίζει τον ελληνικό κινηματογράφο; Για να προβάλλει εκπομπές σαν το “Παρασκήνιο” και σαν τον “Εξάντα”; Για να προσληφθεί το προσωπικό της με διαφανείς διαδικασίες και αξιοκρατικά κριτήρια και να μην διορίζει κάθε κόμμα τους δικούς του σε ποσόστωση. Δώστε μου, παρακαλώ, την ευκαιρία να κριθώ από το αποτέλεσμα.

    Τα σχόλιά σας σχετικά με το άρθρο μου της 21/08 – http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.society&id=26974 – αποτελούν μνημείο κακοπιστίας και διαστρέβλωσης.

    Παραλλήλισα εγώ τον Σύριζα με τη Χρυσή Αυγή; Έχω και πολύ πρόσφατα δηλώσει ότι με όλη μου την καρδιά θα στεκόμουν πλάι στον Σύριζα, απέναντι στην Χρυσή Αυγή! Αυτό που γράφω είναι ότι κατά τη διάρκεια του βίου μου συναναστράφηκα και με μετέπειτα παθιασμένους Συριζαίους και με μετέπειτα Χρυσαυγίτες. Εσείς όχι; Εάν όχι, κύριε Λασκαράτε μου, τότε ο κύκλος των συναναστροφών σας είναι πολύ-πολύ περιορισμένος. Εφόσον δεν το έχετε αντιληφθεί, σας το λέω εγώ: ο σημερινός Χρυσαυγίτης (ο ψηφοφόρος εννοώ και όχι το πρωτοπαλλίκαρο του Μιχαλολιάκου) είναι ο χθεσινός άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Για αυτό και η Χρυσή Αυγή εμφανίζεται στις δημοσκοπήσεις τόσο αποκρουστικά ισχυρή, τόσο επικίνδυνη. Εάν θεωρείτε πως το εικαζόμενο 12% της αποτελείται αποκλειστικά από αθεράπευτους «ρουφιάνους», «καψονάρχες», «γλειψιματίες», «εγγονούς ταγματασφαλιτών» και «μαυραγοριτών» κλπ., οι οποίοι σάς «προκαλούν αηδία» και θα λαχταρούσατε -υποθέτω- όχι να τους ανοίξετε τα μάτια αλλά απλώς να τους εξοντώσετε, τότε λυπάμαι αλλά προωθείτε ένα διχαστικό πνεύμα, το οποίο πάνω από όλα εξυπηρετεί τη Χρυσή Αυγή. Εσείς, κύριε Λασκαράτε, φέρνετε νερό στο μύλο της Χρυσής Αυγής.

    Κλείνετε το άρθρο σας παραθέτοντας έναν κατάλογο οροσήμων του αντιναζιστικού αγώνα, από το Νταχάου μέχρι το Πολυτεχνείο, τα οποία εσείς αυθαίρετα οικειοποιείσθε ενώ εμένα -ακόμα πιό αυθαίρετα- με τοποθετείτε απέναντι τους. Εάν έκανα το αντίστοιχο, θα με χαρακτηρίζατε -και ορθά- στην καλύτερη μοναχοφάη και στη χειρότερη φασίστα.

    Κλείνοντας, σάς πληροφορώ ότι στους καλλιτέχνες και διανοούμενους οι οποίοι χειροκροτούσαν, διάβαζαν ποιήματα ή έπαιζαν πιάνο για την Δήμητρα Λιάνη-Παπανδρέου, εγώ δεν ανήκα. Θυμάμαι πολλούς που το έκαναν προθυμότατοι και πανευτυχείς. Οι περισσότεροι εξ’αυτών σηκώνουν -καιρό τώρα- τα φλάμπουρα του Αντιμνημονιακού Αγώνα. Άνθρωποι παντός καιρού και κάθε κατάστασης, των οποίων την άποψη για την πολιτική ή ακόμα και για το συγγραφικό μου έργο λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να πάρω στα σοβαρά…

    τα δέοντα,

    Χ.Α.Χωμενίδης

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε Χωμενίδη,
      αρχικά να σας ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια και να αναγνωρίσω την ευαισθησία να απαντάτε στο επιθετικό άρθρο ενός ανώνυμου, όπως εγώ, ευαισθησία που ελάχιστα δημόσια πρόσωπα διαθέτουν.

      1.Η Ελλάδα δικαιούται μια καινούργια ΕΡΤ. Βεβαίως, αλλά η κυβέρνηση Σαμαρά δεν την εγγυάται. Όσο καλές προθέσεις κι αν υπάρχουν στη νέα διοίκηση, υπάρχουν κόκκινες γραμμές που δεν θα τις περάσετε. Απολύθηκαν οριζόντια χωρίς κριτήρια πάνω από 2.000 άνθρωποι και αυτό εμένα μου προκάλεσε σοκ. Έχουν οικογένειες και παιδιά, οι περισσότεροι στην ηλικία που είναι δεν μπορούν να κάνουν μια καινούργια αρχή, αυτοί που τους προσέλαβαν όπως τους προσέλαβαν τους πέταξαν σαν τη σαβούρα του αερόστατου. Το καλό δεν χτίζεται πάνω στην ανθρώπινη δυστυχία. Αυτά για μένα είναι αρκετοί λόγοι για να μην δεχθείτε τη θέση που πήρατε. Είναι αφελές να μας πείτε ότι αυτή η κυβέρνηση, οι επικεφαλής της οποίας υπήρξαν αρχιερείς του ρουσφετιού, της λογοκρισίας και κάποιων ακόμη πραγμάτων, που καλά γνωρίζουμε όλοι, χωρίς να κάνουν ίχνος αυτοκριτικής, θέλουν μια νέα δημοκρατική ΕΡΤ, ενοχοποιωντας το προσωπικό και βγάζοντας προκλητικά την ουρά τους απ’ έξω.

      2.Όχι κε Χωμενίδη, ο σημερινός Χρυσαυγίτης δεν είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας, αν με αυτόν τον ορισμό εννοείται πως είναι αθώος. Είναι αυτός που στον πόλεμο βάζει φωτιά και καίει τα γυναικόπαιδα του εχθρικού χωριού, είναι αυτός που κολακεύει τους ισχυρούς και ξεσπάει πάνω σε αδύνατους, είναι αυτός που συνεργάστηκε με τα ναζιστικά στρατεύματα, είναι αυτός που χειροκροτούσε τον Παπαδόπουλο, είναι αυτός που δέρνει τη γυναίκα του, είναι αυτός που ξέρει την τέχνη να μισεί, ειδικά τους αδύναμους.
      3.Ασφαλώς και δεν παραλληλίσατε ευθέως, ούτε θα τολμούσατε ούτε το πιστεύετε ούτε το μπορείτε, το ΣΥΡΙΖΑ με τη ΧΑ. Με έντεχνο όμως τρόπο κάνετε μια ανάρμοστη υποδόρια σύγκριση πως έχετε φίλους από το ΣΥΡΙΖΑ (κι εγώ, πολύ καλούς μάλιστα και αγαπητούς, τι φυσικότερο; Προς τι η αναφορά;) αλλά και γείτονες κλπ φίλους από το στρατό της Χ.Α. που δεν είναι τόσο κακοί όσο νομίζουμε. Εδώ διαφωνώ ριζικά και δεν είμαι ακοινώνητος άνθρωπος, μελετώ συνεχώς τους ανθρώπους σε βαθμό εμμονής, έχω μελετήσει το Χρυσαυγίτη της θητείας μας στο στρατό και το Χρυσαυγίτη του ευρύτερου κοινωνικού περίγυρου και ξέρω πολύ καλά το είδος, το αναγνωρίζω από τις πρώτες κουτοπόνηρες πολιτικές κουβέντες που θα μου πει. Μπορεί να μην είναι σήμερα εγκληματίας, είναι όμως εν δυνάμει και σίγουρα θα κάνει τα στραβά ματια-τα κάνουν ήδη, διαφωνείτε;-μπροστά στο άγριο έγκλημα που δεν θίγει τον ίδιο.
      Δεν νομίζω πως ρίχνω νερό στο μύλο της Χ.Α. οι άνθρωποι αυτοί δεν αντιμετωπίζονται με στοργή και κατανόηση. Αντιμετωπίζονται με το ξεμπρόστιασμα (οι πολλοί, τα φιλαράκια σας από το στρατό κλπ, θα λακίσουν και μόνο με αυτό) και (ο σκληρός πυρήνας) με τη βία του νόμου, με τη βία που η Δημοκρατία και η ανθρωπότητα έχουν όχι απλά δικαίωμα αλλά υποχρέωση να ασκήσουν προς χάριν των υπάρξεων και των αξιών που κινδυνεύουν.
      4. Ασφαλώς δεν σας κατατάσσω με κανένα τρόπο απέναντι στο Πολυτεχνείο κλπ. Το συμπέρασμά σας είναι ολότελα αυθαίρετο. Η απαρίθμηση αυτών των γεγονότων (Νταχάου, Δίστομο κλπ) είχε την προφανη σκοπιμότητα ότι σήμερα κανείς τρυφερός Χρυσαυγίτης, φιλαράκος σας από το στρατό ή συμπαθής συντοπίτης μου, δεν δικαιούται να μας πει σαν τη γραμματέα του Χίτλερ: Δεν ήξερα.
      Ξέρει και ανήκει, ελεύθερος για πρώτη φορά στη ζωή του από τις πελατειακές σχέσεις με την εξουσία, εφ’ώ ετάχθη. Όσο για το νέο αμαθέστατο Χρυσαυγίτη, αυτός δεν ξέρει μεν τι του γίνεται, αλλά ακολουθεί την αλάθητη φωνή των ενστίκτων του.
      5. Δεν θέλω να σας αδικήσω. Από την αρχή του άρθρου μου τόνισα το «άμισθος», στη σχέση συμβούλου που είχατε με τον κ.Γ.Παπανδρέου.
      Δεν πιστεύω πως σας κινεί το χρήμα. Πιστεύω όμως πως η εξουσία σας ασκεί κάποια έλξη, ίσως η αφελής –κατ’εμέ-προσδοκία, πως θα μπορέσετε να προσφέρετε.
      Από τη ΔΗΜΑΡ οφείλατε να είχατε φύγει, όταν το κόμμα αυτό έχοντας το υπουργείο Δικαιοσύνης, δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να μεριμνήσει τα νόμιμα ώστε να εφαρμοστεί ο νόμος ακόμη και κατά μαχαιροβγαλτών, των οποίων οι δίκες αναβάλλονταν και επί υπουργίας του κ.Ρουπακιώτη, ο οποίος ούτε έναν αντιρατσιστικό νόμο της προκοπής, δεν μπόρεσε να καταθέσει και μάλιστα έγκαιρα.

      6. Δεν πίστευα ποτέ πως θα ανήκατε στον κύκλο της κας Λιάνη, ήσασταν άλλωστε πολύ νέος τότε και υποθέτω άσημος, αλλά δεν πιστεύω πως θα πέφτατε ποτέ εκεί.
      Τα όσα λέτε για πολλούς αγανακτισμένους καλλιτέχνες τα προσυπογράφω.
      Άλλωστε διαφωνώ με την ευκολία που ο ΣΥΡΙΖΑ αγκαλιάζει φθαρμένα πρόσωπα, ήθη και καταστάσεις.
      Σας χαιρετώ
      Λ.

      • Ο/Η Χρήστος Α. Χωμενίδης λέει:

        Κύριε Λασκαράτε,

        Κάποτε θα έπρεπε να συζητήσουμε για τις κυβερνήσεις Τσάμπερλεν, Κερένσκι και Τσώρτσιλ. Προς το παρόν, ευχαριστώ για την επικοινωνία μας, που εξελίχθηκε απροσδόκητα καλά.

        Χ.Α.Χωμενίδης

  6. Ο/Η j95 λέει:

    έπασχε και στο σημείο ότι όλα αυτά (τρόπος πρόσληψης, λειτουργίας κλπ) δεν ήταν καπρίτσια της στιγμής, αλλά ένα δαιδαλώδες νομικό πλαίσιο χτισμένο από πελατειακό αλισβερίσι δεκαετιών που απαγόρευε να γίνει ακόμα και απλή σύσταση επιτροπής εξουσιοδοτημένης να μελετήσει (σαν απλό ενδεχόμενο) τη μετακίνηση δυο υπαλλήλων από τα (βυσματικά) γραφεία της Ρηγίλλης στο (ελαφρώς λιγότερο βυσματικό) ραδιομέγαρο της Αγίας, χωρίς 1) το ΟΚ από όλα τα συνδικαλιστικά όργανα και την πλειοψηφία του ΔΣ και 2) λεπτομερή πραγματογνωμοσύνη της Ιατρικής Υπηρεσίας ΕΡΤ ότι το Ραδιομέγαρο δε θα αποβεί μοιραίο για την υγεία των νέων υπαλλήλων.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Είχαν τη δυνατότητα να νομοθετήσουν και να αλλάξουν πράγματα, κάνοντας προηγουμένως καθαρές εξηγήσεις μπροστα στους πολίτες.
      Αλλά ποιός να το κάνει αυτό;
      Ο κ.Σίμος Κεδίκογλου;

  7. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    Η « εξυγίανση εν λειτουργία» για την ΕΡΤ είναι σαν τον ΓΑΠ που ήθελε να βάλει την αλυσίδα στο ποδήλατο εν κινήσει.
    Αν ενθυμούμαι καλώς, είχατε ψέξει την επιλογή του πρώην πρωθυπουργού δια την επιλογήν του, δια την ΕΡΤ όμως κρίνετε τα αντίθετα.
    Αναρωτώμαι.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε Κόμη της Τουλούζης,
      ομολογώ πως δεν ξέρω ποιά επιλογή ποιανού πρώην πρωθυπουργού (μάλλον του ΓΑΠ) εννοείτε πως ψέξαμε και που αντιφάσκουμε.
      Αν γίνετε πιό σαφής, ίσως μπορέσω να απαντήσω.

      Πάντως ασφαλώς και μπορούσε να εξυγιανθει εν λειτουργία.
      Μπορούσε:
      1. Να γίνει μια αυτοκριτική και να σταματήσουν άμεσα οι κυβερνητικές παρεμβάσεις και η κυβερνητική σκιά πάνω στα δελτία ειδήσεων.
      2.Να μειωθεί το χαράτσι που πληρώνει ο πολίτης στην ΕΡΤ και να διαμορφωθούν οι μισθοί κλπ με βάση τα υπάρχοντα κέρδη. Να στρώνονταν οι εργαζόμενοι στη δουλεια να παραχθεί σοβαρό δημοσιογραφικό, ψυχαγωγικό και πολιτιστικό έργο που να πουλούσε κι όλας. Ενδεχομένως να απολύονταν και οι προσλήψεις των τελεταίων χρόνων, άνθρωποι χωρίς τα τυπικά προσόντα της θέσης τους, ενεχόμενοι σε σκάνδαλα κλπ

      Αν υπάρχει έντιμη πολιτική βούληση και καλοί λογαριασμοί, όλα γίνονται.

      • Ο/Η Chris λέει:

        «Αν υπάρχει έντιμη πολιτική βούληση και καλοί λογαριασμοί, όλα γίνονται.»
        Ο κύκλος ωστόσο δεν τετραγωνίζεται.
        Κρατάω πάντως αυτό:
        «κάνοντας προηγουμένως καθαρές εξηγήσεις μπροστα στους πολίτες»
        όχι μόνο για την ΕΡΤ.

      • Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

        Αγαπητέ κε Λασκαράτε,
        δεν υπονοώ -μόνον- τον ΓΑΠ, το γράφω φαρδιά-πλατιά, ίσως δεν αναγνώσατε επιμελώς το σχόλιό μου.
        Ο παραλληλισμός του «ποδηλάτου εν κινήσει» με την «ΕΡΤ εν λειτουργία» αποσκοπούσε απλώς στην αναψυχήν σας, όμως απέτυχε του σκοπού του.
        Πάντως, όσο και να μην το πιστεύετε, οι συνδικαλιστές του «όλα ή τίποτα», με εκτιμώμενες εξ εμπειρίας πιθανότητες ολα=100%, τίποτα=0%, δεν συναινούσαν ούτε στα απολύτως αυτονόητα.
        Η ΕΡΤ ήτο ένας Γόρδιος δεσμός, ο οποίος, μόλις πλησίαζε το χέρι δια να τον λύσει, συνεσφύγγετο ωσάν αιδοίον δεσποινίδος της «ΖΩΗΣ» άμα τη θέα ανδρικού μορίου, με καταλαβαίνετε θαρρώ.
        Ως εκ τούτου, ο νυν Πρωθυπουργός ενήργησεν ως νέος Γκουζγκ… συγγνώμην… ως νέος Μέγας Αλέξανδρος δια να τον λύση…

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Κύριε Κόμη,
        ομολογώ ότι αγνοώ το μεγαλείο κάποιων συνδικαλιστών της ΕΡΤ, στην προσπάθειά τους να κρατήσουν ανέγγιχτα κάποια προνόμια που η ΝΔΠΑΣΟΚ τους είχε παραχωρήσει την εποχή των παχιών αγελάδων.
        Όμως παραδεχθείτε και εσείς πως το δίδυμο των υποψηφίων εραστών της παρθένου κόρης, δεν είναι ελκυστικό και δεν πείθει για την αγνότητα των ερωτικών του προθέσεων.

  8. Ο/Η rodia λέει:

    «…το έωλο, το ανερμάτιστο,…» εκπλήσσομαι δυσάρεστα. Ούτε ο κ. Χωμενίδης έχει ανοίξει ένα λεξικό να μάθει τί εστί «έωλος».

  9. Ο/Η nikos__alfa λέει:

    Λασκαράτε
    να με συγχωρεί η χάρη σου αλλά θα στο πω.
    Πρέπει!

    Αρκετές φορές είσαι (πικρά) …απολαυστικός .

    Διατί να το κρύψωμεν άλλωστε; 😉

  10. Ο/Η 'Αλλος Σταυρος λέει:

    Κύριε Χωμενίδη (αν είστε όντως εσείς, που μάλλον είστε και εύγε σας)
    η άσκηση εξουσίας είναι μια Μεγάλη Τέχνη και, αν δεν είναι σίγουρος κανείς ότι την κατέχει καλά (όπως και την Τέχνη γενικά) , καλύτερα να μην την ασκεί, γιατί περισσότερο θα βλάψει παρά θα ωφελήσει.

    Και αφού κάθε πολιτικός έχει δύο αφεντάδες, τον εαυτό του και την κοινωνία, στην περίπτωση τη δική σας, η άγνοια περισσότερο βλάπτει το δεύτερο αφέντη , δηλαδή εμάς τον πάλαι ποτέ κυρίαρχο λαό, και λιγότερο τον πρώτο.

    Δεν ξέρω πόσο πραγματικά θα ωφεληθείτε προσωπικά από την ενασχόλησή σας με τα κοινά, αλλά σίγουρα με τέτοιες πολιτικές ιδέες που έχετε, εμάς μας βλάπτετε πάρα πολύ.

    Και σίγουρα δεν κάνετε αυτό που θα περιμέναμε από τους ανθρώπους του πνεύματος: Να μπείτε στην πρώτη γραμμή του αγώνα και να βάλετε μπουρλότο με τα γραφτά σας σ’ αυτό το αισχρό συνοθύλευμα ναζιστών, ακροδεξιών, νεοφιλελεύθερων ,σοσιαληστών, τρίτης γενιάς κρητικών οικογενειοκρατών χασισεμπόρων και παρανοημένων τηλεβιβλιοπωλών, που παριστάνουν την κυβέρνηση, για να πάρουν των ομμαθιών τους και να ξεκουμπιστούν από την καμπούρα μας, είτε κουτρουβαλώντας τις σκάλες της βουλής, είτε με ελικόπτερο, είτε κολυμπώντας.

    Ανμάλιστα, η γενική σας πολιτική στάση αντικατοπτρίζεται στο παραπάνω άρθρο, που αναφέρει ο Ροϊδολασκαράτος, τα βαθειά μου συλλυπητήρια. Για παράδειγμα γράφετε:

    «Εάν θεωρείτε πως το εικαζόμενο 12% της ΧΑ αποτελείται αποκλειστικά από αθεράπευτους “ρουφιάνους”, … “εγγονούς ταγματασφαλιτών” και “μαυραγοριτών” κλπ., οι οποίοι σάς “προκαλούν αηδία” και θα λαχταρούσατε -υποθέτω- όχι να τους ανοίξετε τα μάτια αλλά απλώς να τους εξοντώσετε, τότε λυπάμαι αλλά προωθείτε ένα διχαστικό πνεύμα, το οποίο πάνω από όλα εξυπηρετεί τη Χρυσή Αυγή. Εσείς, κύριε Λασκαράτε, φέρνετε νερό στο μύλο της Χρυσής Αυγής»

    Πρέπει να ντρέπεστε που μας ξεδιπλώνετε έτσι ξαδιάντροπα την πολιτική σας ανεπάρκεια ή μάλλον την φιλο-συστημικές σας επιλογές. Απορεί κανείς. Σαν συγγραφέας δεν βλέπετε το γεγονός ότι αυτοί οι πεντακόσιες χιλιάδες, που θα ψηφίσουν ένα νεο-ναζιστικό κόμμα ΔΕΝ είναι απλά οι φίλοι σας «της διπλανής πόρτας» αλλά οι φίλοι σας της διπλανής πόρτας ΠΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΣΕ ΤΕΡΑΤΑ; Και θα πρέπει να κατηγορηθεί όποιος τους πολεμάει;

    Ξέρετε πόσα ανθρωπάκια της διπλανής πόρτας από το Βερολίνο του 1936 , κάψανε γέρους ραβίνους, ξεσκίσανε τις κοιλιές και τα έμβρυα από έγγυες Εβραίες, και πόσοι Κροάτες αναλόγων αντιλήψεων σφάξανε στο γόνατο Σέρβους και Τσιγγάνους με ειδικά μαχαίρια που δένανε στο μπράτσο; Ξεχάσατε ότι, όντως τον τόνο στην οργάνωση την δίνουν τα παιδιά των Ταγματασφαλιτών, εκείνων που βάζανε μπαμπάκι με βενζίνη στα στόματα των παιδιών στα μπλόκα και τα ανάβανε, για πλάκα;

    Ο Έρεμπουργκ έγραφε κάπου, ότι πολλοί κομμουνιστές στη Ρωσία, έλεγαν , όπως εσείς τώρα, «οι Γερμανοί ναζιστές που εισβάλλανε, είναι κι αυτοί παιδιά εργατών, θα τους μιλήσουμε και θα καταλάβουν». Το ίδιο πίστευε κι ο διεθνιστής Στίνας, το ’40. Περίμεναν οι δύστυχοι κι αυτοί να ανακαλύψουν «Το παιδί που κρύβουν μέσα τους» τα SS.

    Που ζείτε κυριε Χωμενίδη; Αγνοείτε ότι όχι η Ελλάδα, ο κόσμος ολόκληρος είναι βαθειά άρρωστος; Και ο ρόλος του συγγραφέα, τουλάχιστον στην προσωπική του ζωή,είναι ή να κάθεται παράμερα και να γράφει για την αιωνιότητα ή να μπαίνει επικεφαλής και να μάχεται και όχι να γλύφει την εξουσία.(Υπάρχουν εξαιρέσεις βέβαια. Όμως θυμηθείτε τους Νορβηγούς όταν έκαιγαν τα βιβλία του μεγάλου Χάμσουν) Δεν έχω διαβάσει τα βιβλία σας, αλλά εσείς δεν φοβάστε;

    Εδώ, στην Ελλάδα, ποτέ δε χωνεύαμε τους δοσίλογους και φυσικά δεν είστε τέτοιος, ότι κάνετε το κάνετε νομίζοντας ότι «βοηθάτε». Όμως,πραγματικά, μεταξύ μας τώρα, δεν ντραπήκατε να σας έχει διορίσει η πιο καταστροφική και γελοία κυβέρνηση από εποχής χούντας;

    Συμβουλή μου, παραιτηθείτε όσο υπάρχει καιρός, γιατί στο τέλος, μάλλον, ούτε και τον εαυτό σας θα ωφελήσετε.

    *
    Ξαναδιαβάζοντας το σημειωματάκι που έγραψα, είδα ότι κι εγώ κάνω το ίδιο λάθος και απευθύνομαι στο «παιδί που κρύβει μέσα του» ο Κύριος Χωμενίδης (lol). Τελικά , εκείνα φταίνε, εκείνα τα κωλόπαιδα, που κρύβουμε μέσα μας και μας έχουν καταστρέψει όλους, τα μαλακισμένα, Χααχααα…

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      H Xάνα Άρεντ απέδειξε πως ακόμη και ο Άιχμαν ήταν ο καλός μας γείτονας, ο συνάδελφος στο γραφείο, ο φίλος από το στρατό.
      Οι ψηφοφοροι των Νεοναζί ξέρουν πολύ καλα τι ψηφίζουν και τι θέλουν.
      Τα χαστούκια στην Κανέλλη, εξακόντισαν τις ψήφους της Χ.Α. στα ύψη.
      Αλλοίμονο αν δεχθούμε την αρχή πως οι ενήλικοι εγκληματίες και παραβάτες δικαιούνται τα ελαφρυντικά των ανήλικων.

      • Ο/Η Αρχειοφύλακς λέει:

        H Hannah Arendt ΔΕΝ ΑΠΕΔΕΙΞΕ τίποτε, αγαπητέ Λασκαράτε.
        Υπάρχουν εκατοντάδες (αν όχι χιλιάδες) που αντέκρουσαν τις ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ απόψεις της από τότε.
        Οποιος ψάχνει βρίσκει.
        (με την ευκαιρία, το Milgram experiment
        ξέρεις με πόσους ΔΙAΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ τρόπους έχει «ερμηνευθεί»; ).
        Ας μην συγχέουμε τις ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ με τις ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ
        και την θεωρία με τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ.

      • Ο/Η Po λέει:

        Αγαπητέ Αρχειοφύλακς..
        Μη τα βάζετε με τον κ. Λασκαράτο -γνωρίζουμε ότι μόνο «αποσπάσματα» των κειμένων της Hannah Arendt… επιχειρούν να αποδείξουν «κάτι» ως προς τον (νεο)φασισμό.
        Γνωρίζουμε το φλερτ της με τις θεωρίες Χάιντεγκερ που φλέρταραν ανοιχτά και (μετέπειτα) κεκαλυμμένα με τον ναζισμό. Το συνολικό έργο της Hannah Arendt, συμφωνώ, ΔΕΝ απέδειξε κάτι, μάλλον το… προσέγγισε με άλλον τρόπο, όπως ακριβώς τα μακρινά ξαδέρφια της, αυτά των μεταμοντερνιστών. κ.α.

        Πιο ήρεμα λοιπόν.
        Ας πούμε ότι η Σούζαν Σονταγκ τα ανέλυσε τα ζητήματα αυτά, πολύ καλύτερα!
        🙂

      • Ο/Η Αρχειοφύλακς λέει:

        Αγαπητέ κ. Ρο δεν τα έβαλα με τον κ. Λασκαράτο, δεν ξέρω από πού προκύπτει αυτό. Και από πού εξάγεται (το έχετε ξαναγράψει) πως υπονοώ την σχέση της με τον Heidegger και τα συναφή (εξάλλου, η «μισή» Ευρώπη των διανοούμενων εκείνης της εποχής φλέρταρε με τον ναζισμό και τις συγγενικές του θεωρίες, δεν είναι άγνωστο αυτό). Τα γραφόμενά της όσον αφορά τον Eichmann (yimach shmo) έθιξα.

        ———-
        Simon Wiesenthal :»The sunflower»
        (Newly Expanded Paperback Edition – 93 customer reviews)

      • Ο/Η Po λέει:

        ΟΚ συγχωρέστε με -γράψτε λάθος.
        🙂

  11. Ο/Η laskaratos λέει:

    Το «απέδειξε» ήταν μια άτυχής έκφρασή μου, δεν ήταν μια μαθηματική απόδειξη.
    Το ομολογώ
    Ήταν απλά μια θεωρία αυτή της Άρεντ, την οποία εγώ ασπάζομαι.
    Το έχω ξαναπεί.
    Οι Ναζιστές δεν έχουν υποχρεωτικά κέρατα στο κεφάλι, ουρά και χαυλιόδοντες.
    Ένα σοβαρό ποσοστό των ανθρώπων μπορεί εύκολα να εγκληματίσει κάτω από κάποιες συνθήκες, που πολλοί δεν θα το έκαναν.

    Το σημερινό ποσοστό των Νεοναζιστών που μένει να αποδειχθεί στην κάλπη, δεν περιλαμβάνει αθώους.
    Όλοι λίγο πολύ ξερουν τι ψηφίζουν και δεν είναι ανάγκη να είσαι φυσιογνωμιστής για να καταλάβεις τι εκπροσωπούν τα ξυρισμένα κεφάλια, τα μάτια που γυαλίζουν, και τα ουρλιαχτά των Νεοναζίδων βουλευτών. Υπάρχουν προς επίρρωσιν και οι ύμνοι στο Σατανά και στο Χίτλερ και το απροκάλυπτο μίσος κατά των αδύναμων συνανθρώπων μας.
    Ούτε υπάρχει κάποιος που να αγνοεί τα μαχαιρώματα των μεταναστών, τα Καλάβρυτα ή το Νταχάου.
    Ελεύθερη επιλόγή κάνει ο ψηφοφορος και ο παλιοχαρακτήρας και τα άγρια ένστικτα που έκρυβε μέχρι τώρα, βρήκαν πρόσφορο έδαφος να εκδηλωθούν πιο ελεύθερα.
    Οι Νεοναζί δεν αντιμετωπίζονται με τη στοργή και την κατανόηση αυτών που δεν απειλούνται άμεσα.
    Αντιμετωπίζονται με την αμείλικτη εφαρμογή των νόμων.
    Υπάρχει και ο αντιρατσιστικός νόμος του 1979, ας εφαρμοστεί επιτέλους.

    • Ο/Η Ταμήλος λέει:

      ευτυχώς για σένα που οι νόμοι δεν εφαρμόζονται αμείλικτα ακόμα…count your blessings γιαχωβα λασκαράκο

  12. Ο/Η mafia manager λέει:

    Φίλτατε Κε Χωμενίδη ο σημερινός Χρυσαυγίτης είναι ο φιλαράκος σου απ’ τον στρατό, ο οποίος έγινε για σένα, κατά τις εβδομάδες της βασικής μας εκπαίδευσης, το παράθυρο σε έναν κόσμο που μέχρι τότε αγνοούσα, μπορεί πολύ εύκολα να είναι το κτήνος που βίαζε το 14 χρονο παιδί με νοητική υστέρηση.
    Το προσπερνάμε λέγοντας ότι μέσα του κρύβει ένα παιδί?
    Αν είναι δυνατόν!!!

  13. Ο/Η θεοφιλος θερμη λέει:

    Ωραιοτατο Αγαπητε μου Λασκαρατε, σε ευχαριστω.
    Ενα σημειο μονο κατα την ταπεινη μου γνωμη δεν ταιριαζει στο ολο αρθρο.
    Αν δεν υπηρχε η αναφορα σε »γενναιες και διακριτες φωνες» Ρεπουση Γιαννακακη.
    Οι οποιες επισης δεν ντραπηκαν να συμετεχουν στην πιο ακροδεξια κυβερνηση που εκδικειται καταδικαζει στη φτωχεια εναν ολοκληρο λαο, νεους στην ανεργια, παιδακια να μην εχουν να φανε, γεροντες χωρις φαρμακα.
    Δεν ειναι αυτο συμμετοχη στο εγκλημα;

    @Αλλος Σταυρος
    Αγαπητε φιλε γιατι να ντραπει ο κ Χωμενιδης;
    Καποιοι πολιτικοι πατεραδες του, ηθελαν να συμετεχουν στην κυβερνηση της χουντας για να την διαβρωσουν , εκ των εσω, οπως ελεγαν.
    Παρασημο θεωρησε την συμετοχη του στην κυβερνηση του αισχους, τοσο αναισχυντος!

    Εκεινο που θελω να προσθεσω για αυτους , συμφωνα με την χαμηλη μορφωτικη μου σταθμη, ειναι το εξης.
    Αϊ σιχτηρ τσακισομεσιαρηδες γλυφτες της καθε εξουσιας, ψευτικοι, ταχα μου και δηθεν, στα τσακιδια που θελετε να λεγοσαστε αριστεροι!!
    Επικινδυνο ειδος!!!!!!

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αγαπητέ Θεόφιλε,
      για τη Ρεπούση και για τη Γιαννακάκη επιμένω ότι είναι γενναίες φωνές, διαφορετικές από το σωρό των βουλευτών. Η Μ.Γιαννακάκη ιδίως, έχει σοβαρές ευαισθησίες σε κοινωνικά προβλήματα.
      Στο τεράστιο θέμα τώρα της οικονομικής κατστροφής που ζούμε, η ευθύνη ανήκει στις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, και όσον αφορά στη σημερινή κυβέρνηση στην οποία μετείχε η ΔΗΜΑΡ, δεν είναι σωστό να της φορτώσουμε όλη την τραγωδία. Το όχι στο μνημόνιο δεν λέει τίποτα, το λένε και η Χ.Α. και το κόμμα Καμμένου, αν δεν συνοδεύεται από προτάσεις εξεύρεσης πόρων, αύξησης της παραγωγικότητας και δίκαιης κατανομής κερδών και ζημιών. Δεν βλέπω να υπάρχει κάποιο κόμμα που να δίνει κάποιο διέξοδο και είναι κρίμα γιατί υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, που θα βελτίωναν την κατάσταση, δεν λέω θα την έσωζαν, αυτό προϋποθέτει πολλά.
      Αυτό που με ανησυχεί είναι και τα ήθη στο ΣΥΡΙΖΑ, που δεν προοιωνίζονται τίποτα το διαφορετικό.

      Θα ακούσουμε έστω μία συγγνώμη;


      Διακοπές σε βίλα επιχειρηματία ο Αλέξης με αστυνομικούς… βαστάζους!

      • Ο/Η Λεονίντ Μπρέζνιεφ λέει:

        http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=27103
        26 Αυγούστου 2013
        Ηλίας Κανέλλης

        Οι διακοπές του Αλέξη

        Την περασμένη εβδομάδα, ο Αλέξης Τσίπρας έβγαλε λόγο στην Κέρκυρα. Πριν όμως δώσει το στίγμα του κόμματός του, είχε προλάβει να κάνει ινκόγκνιτο τις διακοπές του με τη σύζυγό του, τα παιδιά του και με μερικούς άλλους, στο Ιόνιο. Φέτος ειδικά στους Αντίπαξους, σε εξοχικό φίλου, όπως πληροφορεί τους αναγνώστες της η εφημερίδα Πρώτο Θέμα (25/8/2012), που πάντα έχει πολύ καλό ρεπορτάζ από τις διακοπές των διασήμων, είτε πολιτικοί είτε τραγουδιστές είτε τηλεοπτικοί σταρ…

        Στο ρεπορτάζ μαθαίνουμε ότι ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ ήταν απλός, καθημερινός, στις διακοπές του. Δεν βγαίνανε ούτε στις ταβέρνες, ψωνίζανε από το μπακάλικο και μαγείρευαν στο σπίτι. Κάνανε εκδρομές και με μια βάρκα που τους είχαν παραχωρήσει. Άμα είσαι αρχηγός κόμματος, σου παραχωρούνε τελικά ευκολότερα διάφορα.

        Στο σαλόνι της εφημερίδας όπου δημοσιεύεται το ρεπορτάζ των ινκόγκνιτο διακοπών, υπάρχει φωτογραφία θαλάσσιου ταξί της εταιρείας Fasoulias Lines, ίδιο με εκείνα με τα οποία μετακινούνταν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχουν και τρεις μεγαλύτερες φωτογραφίες, στις οποίες εμφανίζεται η κυρία Περιστέρα Μπαζιάνα, σύζυγος του προέδρου, με τα παιδιά του ζεύγους, το ένα στην αγκαλιά της και το άλλο να το κρατάει απ’ το χέρι, την ώρα που το καράβι έχει φτάσει στην Κέρκυρα. Εμφανίζεται και ο Αλέξης Τσίπρας με καπελάκι, μαύρα γυαλιά, κόκκινο μπλουζάκι και «μπανάνα» στη μέση για να βάζει τα χρειώδη – πορτοφόλι, φαντάζομαι, τα εισιτήρια, τσιγάρα και αναπτήρα αν καπνίζει… Τρεις κύριοι συνοδεύουν το ζεύγος, ο ένας με πράσινο μπλουζάκι, οι άλλοι με πουκάμισα, κι είναι φορτωμένοι βαλίτσες. Η λεζάντα γράφει ότι «άντρες της ασφάλειας του Αλέξη Τσίπρα μεταφέρουν τις βαλίτσες από την προβλήτα στα αυτοκίνητα που τους περίμεναν». Και σε άλλη λεζάντα, γράφει ότι, την κυρία Τσίπρα, «ακολουθεί κατά πόδας άνδρας της ασφάλειας με τις αποσκευές».

        Δεν μπορώ να το πιστέψω. Είμαι βέβαιος ότι η λεζάντα κάνει λάθος, είμαι βέβαιος ότι πρόκειται για αφιερωμένους συντρόφους του αρχηγού. Διότι αν είναι σωστή η άλλη εκδοχή, μιλάμε για μεγάλη ανατροπή. Αλλά από πότε οι άντρες της ασφάλειας έπαψαν να είναι «μπάτσοι-γουρούνια-δολοφόνοι», κατά τη συνήθη προσαγόρευση των αστυνομικών από τους οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ στις διαδηλώσεις; Κι αν όντως είναι αστυνομικοί αυτοί που κουβαλάνε τις βαλίτσες του αρχηγού (που δεν το πιστεύω, αλλά…) είναι σωστό; Δηλαδή, δεν είναι φρουροί του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά αχθοφόροι του; Και ως εκ τούτου, αν είναι όντως αστυνομικοί, το στοίχημα θα διασκευαστεί, από τον θερμό Σεπτέμβρη που αναμένουμε μέχρι νεωτέρας, σε «μπάτσοι-γουρούνια-ορντινάντσες»;

        Υ.Γ.: Στο ίδιο ρεπορτάζ, μαθαίνουμε ότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατέλυσε στην πέτρινη βίλα ενός φίλου του επιχειρηματία. Προφανώς είναι από τους ελάχιστους επιχειρηματίες που δεν είναι καπιταλιστής. Προχώρα ακάθεκτος, πρόεδρε.

      • Ο/Η Ταμήλος λέει:

        βρε λασκαράκο, ο χωμενιδης επρεπε να παραιτηθει απο την ερτ αλλά η καψούρα σου η ρεπουση οχι απ τη δημαρ…απο ποτε εχεις να γαμησεις βρε γιαχωβα του ελεους;

      • Ο/Η Po λέει:

        Ταμήλο, άφησα να περάσουν τα σχόλια σου γιατί σε θεωρώ εξαιρετικό δείγμα αήθους ηλιθιότητας.
        Είσαι χρήσιμο αντικείμενο ανθρωπολογικής και ορνιθολογικής μελέτης.
        Δεν χρειάζονται άλλα δείγματα μέσω άλλων σχολίων του είδους.
        Αρκούν.

        Στο καλό και δεν θα μας ξαναγράψεις.

    • Ο/Η Ταμήλος λέει:

      γιατί είσαι εσύ και ο ρ/λ αριστεροί; ρε αι στο διάολο ψωλοτριχες της χα

  14. Ο/Η θεοφιλος θερμη λέει:

    Εχεις δικιο , δεν πρεπει να της φορτωσουμε στον Φωτιο – Φανουριο οσα δεν του ανηκουν, ουτε να αδικουμε κανεναν.
    Ειναι ομως πολυ χειροτερο αφου η ιδια η Δημ Αρ του Φωτιου Φανουριου, φορτωθηκε απο μονη της τον επιλογο του δικομματισμου.
    Και το εκανε με προστυχο τροπο, δηλαδη φορτωνοντας ευθυνες στο Συριζα που δεν συμμετειχε σε αυτη την κυβερνηση.
    Δεν ειχε ομως, ουτε καν το ελαφρυντικο του δεν ηξερα.
    Χρονια τωρα τα εγραφε ο Δραγασακης που εβλεπε καθαρα , οσο ελαχιστοι εβλεπαν , που οδηγουσε ο δικομματισμος την κατασταση, αλλα και τι θα ακολουθουσε.
    Τοσο, που κι εμεις που τον διαβαζαμε, και περι ολων αμφιβαλαμε, νομιζαμε πως υπερεβαλε.
    Αγαπητε μου Λασκαρατε, σαν κομμουνιστης , που φιλοδοξω να ειμαι, περι ολων αμφιβαλω μη εξαιρουμενου και του Συριζα.
    Ομως σημερα μονο σε αυτον ελπιζω και βλεπω διεξοδο.
    Για την διεξοδο που δεν βλεπεις σου προτεινω το βιβλιο.
    Γιαννης Δραγασακης
    Ποια εξοδος;
    Απο ποια κριση;
    Με ποιες δυναμεις;
    Εκδοσεις Ταξιδευτης.
    Για τον Αλεξη , το μονο που θα πω ειναι οτι μεχρι τωρα συκοφαντηθηκε τοσο οσο κανενας ηγετης πολιτικου κομματος.
    Μια συκοφαντια απο το Πρωτο Θεμα των ρουφιανων και των κομιστων , δεν πειραζει.
    Καλο βραδυ

    • Ο/Η Po λέει:

      Αγαπητέ φίλε Θεόφιλε,
      Εμείς εδώ, ελπίζω να το έχεις καταλάβει, δεν μας αρέσει η ιδιότητα του οπαδού.
      Αυτή η ιδιότητα δεν έχει προσφέρει ποτέ κάτι θετικό στον άνθρωπο, είτε σε ατομικό· είτε σε συλλογικό επίπεδο.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Aγαπητέ Θρόφιλε,
      ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είχε φιλική συνάντηση με άγνωστο περιεχόμενο με τον «κομιστή», για την εκκρεμή υπόθεση του οποίου δεν φαίνεται διατεθειμένος ο ΣΥΡΙΖΑ να ενοχλήσει.
      Αν το Π.Θ. ή κάποιος άλλος τον έχει συκοφαντήσει, αναρωτιέμαι γιατί δεν διαψεύδει αυτά που του προσάπτουν, αυτός ένας πολιτικός που δεν δίστασε να κάνει αγωγή στη Μπιλντ (πρωτοφανής κίνηση για αριστερό πολιτικό) για τη σκληρή, καθαρά πολιτική όμως, επίθεση που του έκανε, αγωγή που αναρωτιέμαι σε ποιό στάδιο βρίσκεται, εκτός κι αν έγινε για εσωτερική κατανάλωση..

  15. Ο/Η θεοφιλος θερμη λέει:

    Αγαπητε φιλε Ρο
    Νομιζω καταλαβα ποιοι εισαστε, μαλιστα εχω οφελος που σας διαβαζω.
    Κι εγω παντα απεχθανομουν τους οπαδους κομματων, θρησκειων, ομαδων ποδοσφαιρου.
    Σημερα με εκανες , σε ευχαριστω, να ανοιξω ξανα το λεξικο για να δω πως ακριβως εξηγει τον οπαδο.
    Λεει , οπαδος, ακολουθος, συντροφος, [μτφ] ο αποδεχομενος καποιοες ιδεες, θιασωτης, υπερμαχος.
    Η απεχθεια για την λεξη οπαδος εσβησε, αφου απεριψα το ακολουθος ,θιασωτης, αλλα κρατησα το συντροφος και το αποδεχομενος καποιες ιδεες.

    Φιλε Λασκαρατε
    Το κυριως θεμα δεν ηταν ο Τσιπρας αλλα η Δημ Αρ.
    Γιατι ομως με γραφεις Θροφιλο;
    Πιστευω απο βιασυνη.
    Παρτιδες με θεους ακομα δεν εχω, αλλα κληρονομησα το ονομα απο τον αδερφο του πατερα μου που επεσε στην Αλβανια, απο γενικη ομολογια των συνχωριανων μας, ηταν λεβεντης και πολυ καλο παιδι.

  16. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ασφαλώς και ήθελα να γράψω Θεόφιλος.
    Τα περί Τσίπρα στα έγραψα ως ανταπάντηση σε αυτά που εσύ έγραψες γι’αυτόν.

  17. Παράθεμα: Ο κ.Χωμενίδης και ο Χρυσαυγίτης της διπλανής πόρτας-Της πατρίδος η σημαία-Του Αναγνώστη Λασκαράτου

  18. Ο/Η laskaratos λέει:

    O ΣΥΡΙΖΑ;

    http://www.koutipandoras.gr/42230/h-%cf%81%ce%b5%cf%80%ce%bf%cf%8d%cf%83%ce%b7-%ce%b6%ce%ae%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b5-%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%81%ce%b3%ce%b7%ce%b8%ce%b5%ce%af-%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%ac%ce%b8%ce%b7%ce%bc.html

    «H Ρεπούση ζήτησε να καταργηθεί το μάθημα των θρησκευτικών

    Σεπτεμβρίου 04, 2013

    Να γίνει προαιρετικό το μάθημα των θρησκευτικών ζήτησε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, Μαρία Ρεπούση κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την δομή των νέων Γενικών και Τεχνικών Λυκείων στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

    Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ υποστήριξε ότι δεν συνάδει η έννοια του σύγχρονου Λυκείου με τη διδασκαλία των θρησκευτικών: «Γιατί ενώ θέλετε να κάνετε ένα νέο σύγχρονο Λύκειο, επιμένετε στην αντίληψή σας για τα Θρησκευτικά που δεν είναι καν θρησκειολογία όπως ήταν σε παλαιότερα σχέδια επί της υπουργίας της Άννας Διαμαντοπούλου;», σημείωσε η κα Ρεπούση. Για το λόγο αυτό ζήτησε είτε να καταργηθούν τα θρησκευτικά, είτε να αλλάξει η ύλη και από θρησκευτικά να γίνει θρησκειολογία.

    “Τα θρησκευτικά με την έννοια της ορθόδοξης κατήχησης, κατά την γνώμη μας, δεν έχουν θέση στο σύγχρονο Λύκειο. Εσείς όχι μόνο δεν τα κάνετε προαιρετικά ή δεν τα αλλάζετε, αλλά επιμένετε σε μια κυρίαρχη θέση η οποία αποτυπώνεται και στο πρόγραμμα Σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου, αλλά και στα υποχρεωτικά μαθήματα που δίνουν εξετάσεις τα παιδιά για να πάρουν το απολυτήριό τους. Εξάλλου δεν νομίζω ότι όσο περισσότερη ορθόδοξη κατήχηση κάνουν τα παιδιά στα σχολεία τόσο καλύτεροι χριστιανοί θα γίνουν”, ανέφερε η κα Ρεπούση».

Αφήστε απάντηση στον/στην espοir - надежда - Hoffnung - speranza Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.