Ο ‘φωτισμός’ του Κουστουρίτσα Νεμάνια (τ.Εμίρ)

Η ψυχή του σκηνοθέτη μετά το Σοσιαλισμό   

emir

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Αγιες μέρες που είναι για την Ορθοδοξία (που γιορτάζει μόνη της το Πάσχα, ξέχωρα από την υπόλοιπη Χριστιανοσύνη), αλλά και λόγω μιας αφορμής που θα την πω παρακάτω, είπα να παρουσιάσω ένα θαύμα, την απότομη προσγείωση ενός διανοούμενου καλλιτέχνη στους, πιο φιλόξενους και από οίκο ανοχής, κόλπους της Ανατολικής Εκκλησίας. Όσο για τον  υπότιτλο, δεν έχω τη φιλοδοξία να πάρω τη σκυτάλη από τον Όσκαρ Ουάιλντ, που μας χάρισε τις σοφές σκέψεις του στο έργο του «Ψυχή του ανθρώπου στο Σοσιαλισμό». Απλά προσπαθώ χωρίς ιδιαίτερες φιλοδοξίες να περιγράψω το περιεχόμενο του άρθρου, που θα μπορούσε να τιτλοφορηθεί και «Οι Μεταμορφώσεις ενός σκηνοθέτη, μετά την πτώση του Σοσιαλισμού» κ.ο.κ.
—–Ζούμε σε μια κοινωνία που χαρακτηριστικό της, όπως και κάθε συντηρητικής και καθυστερημένης κοινωνίας, είναι η καλλιέργεια μύθων και η ενοχοποίηση της κριτικής των ειδώλων. Προσωπικά θεωρώ κλασσική περίπτωση στο χώρο της Αριστεράς αυτή των Μανώλη Γλέζου και Μίκη Θεοδωράκη που, έχοντας εξασφαλίσει ισόβια ασυλία, διακινούν ακροδεξιές απόψεις χωρίς κανείς σχεδόν να τους απαντάει, ειδικά στον πρώτο που παραμένει ταμπού, γιατί ο δεύτερος έχει φροντίσει να αυτοεκτεθεί με καταστροφική μεγαλοπρέπεια. Έτσι και ο συγκαλυμμένος εξτρεμισμός των πολιτικών απόψεων του Κουστουρίτσα, παραμένει άγνωστος στο ευρύ κοινό και προστατευόμενος από συμπαθούντες ή άτολμους ή ανίδεους δημοσιογράφους, αφήνοντας τους θαυμαστές των ταινιών του να καταναλώνουν αλόγιστα τις ιδιόρρυθμα ακροδεξιές και με «επιστημονική» πονηριά διακινούμενες πεποιθήσεις του. Ο Κουστουρίτσα είναι σίγουρα ένας μεγάλος σκηνοθέτης αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι πολιτικές του θέσεις είναι πάνω από την κριτική. Η εγχώρια, με λίγες εξαιρέσεις, σιωπή γύρω από αμφιλεγόμενες δηλώσεις και κινήσεις του, μπορεί να αποδοθεί είτε στην κουλτούρα της Ομερτά που ανθεί στην ελληνική κοινωνία, είτε στην αδυναμία να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της πρόκλησης ή της τρέλας.
—–Ο Κουστουρίτσα βαφτίστηκε το 2005 Χριστιανός Ορθόδοξος σε ένα μοναστήρι, ανήμερα του πολεμιστή Αγίου Γεώργιου, ενός στρατιωτικού που τον έχουν για προστάτη τους πολλοί χριστιανικοί στρατοί. Υποθέτω ότι η επιλογή της ημέρας και ο συμβολισμός της έγιναν συνειδητά. Η μεταστροφή του στην Ορθοδοξία δεν έχει τίποτα από τα χαρακτηριστικά αυτής του πρώην ουτοπιστή σοσιαλιστή Ντοστογιέφσκι. Ο τελευταίος ήταν απόλυτα ειλικρινής και έντιμος μέσα στις απελπισμένες μυστικιστικές του αναζητήσεις. Δεν έχει επίσης τίποτα από την αναγεννητική στροφή του πρώην τυπικά Ορθόδοξου στρατιωτικού Τολστόι στον ευαγγελικό χριστιανισμό, γεγονός που κόστισε τον Αφορισμό του. Ο Κουστουρίτσα μοιάζει να γοητεύεται από τον εθνικισμό, τον καισαρισμό, την κοσμική επισκοπική εξουσία, τη χλιδή, το θρησκευτικό και φυλετικό μίσος, την εχθρότητα προς τη Δημοκρατία και προς τα ανθρώπινα δικαιώματα, που μαστίζουν την Ανατολική Εκκλησία. Προέρχεται από αδιάφορη θρησκευτικά, τυπικά μουσουλμανική, οικογένεια. Ο ίδιος παραδέχτηκε πως ο πατέρας του ήταν άθεος. Οι γηγενείς Ευρωπαίοι αστικοποιημένοι μουσουλμάνοι (Αλβανία, Βοσνία κλπ) έχουν τόση σχέση με το Ισλάμ όση και οι Ελληνορθόδοξοι με το Χριστιανισμό, δηλαδή περίπου καμία. Ο Κουστουρίτσα δικαιολόγησε τη «μεταστροφή» του αναζητώντας τις ρίζες του στη σερβική Ορθοδοξία των πολύ μακρινών του προγόνων, που εξισλαμίστηκαν, μας λέει, βίαια. Ο πράγματι εκτεταμένος όμως εξισλαμισμός των Βόσνιων Ορθόδοξων δεν φαίνεται να έγινε με τη βία, όπως δεν έγινε και πουθενά αλλού, έγινε εθελοντικά και για οικονομικούς λόγους και γιατί τα μακροχρόνια μίση των ντόπιων Καθολικών και Ορθόδοξων είχαν κουράσει το χριστιανικό πληθυσμό και γιατί υπήρχε η προϊστορία του διωγμού από την Ορθόδοξη Εκκλησία των χριστιανών Βογόμιλων.
emir2—–Ο σκηνοθέτης μας δεν είναι ούτε ανήλικος, ούτε κάποια αγράμματη γριούλα, κάνει συνειδητά επιλογές που δεν αντέχουν στο φως της κριτικής. Ο γιός του Μουράτ λοιπόν, ο Εμίρ βαφτίστηκε σε ηλικια 51 ετών, παίρνοντας το όνομα Νεμάνια. Ένα όνομα καθόλου τυχαίο που σηματοδοτεί το μέγεθος της φρεναπάτης ή της υποκρισίας ή και των δυο μαζί. Ο Νεμάνια (=φτωχός, κι ο Κουστουρίτσα που ζει σε δικό του χωριό, σκηνικό παλιάς του ταινίας με μια ξύλινη ορθόδοξη εκκλησία, έναν κινηματογράφο, εστιατόρια, καταστήματα και περίπτερα με τοπικά προϊόντα, δεν μου φαίνεται για άπορος) ήταν ένας κοινός δολοφόνος εξουσιομανής ηγεμόνας, πρώην Καθολικός που ασπάστηκε την Ορθοδοξία. Ανέτρεψε τον αδελφό του Τιχομίρ, με τη βοήθεια της Εκκλησίας, μετά από σκληρή μάχη κατά την οποία ο τελευταίος πνίγηκε σε κάποιο ποτάμι. Η Ορθόδοξη πίστη του δεν εμπόδισε το «Μεγάλο Ζουπάνο της Ράσκας» να συμμαχήσει με τον καθολικό αυτοκράτορα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας Φρειδερίκο Βαρβαρόσσα στην τρίτη Σταυροφορία κατά του Βυζαντίου. Αυτή η πίστη του έδωσε και το πρόσχημα να αιματοκυλίσει, προεδρεύοντας προηγουμένως Συνόδου των Σέρβων ορθόδοξων επισκόπων (εικόνα από φρέσκο του 1290), τους χριστιανούς Βογόμιλους, τους πιθανότερους πρόγονους του Κουστουρίτσα, που αργότερα (15ος αι.) όσοι γλύτωσαν από το ορθόδοξο λεπίδι, κατέφυγαν στη Βοσνία, καταρρακωμένοι και αποδεκατισμένοι από τους Βυζαντινούς αυτοκράτορες, από τους Βούλγαρους τσάρους και από τους δυο Νεμάνια, τον άγιο και το γιό του. Στιγματισμένοι με πυροσφραγίδες, με τον αρχηγό τους Βασίλειο και τους συντρόφους του καρβουνισμένους στον Ιπόδρομο το 1118 από τον οικουμενικό πατριάρχη Νικόλαο το Γ΄ και τον αυτοκράτορα,  στις φωτιές της Ιερής τους Εξέτασης, έγιναν τελικά μουσουλμάνοι για μια καλύτερη ζωή.
—–Οι Βογόμιλοι βαρύνονταν με τρία μεγάλα αμαρτήματα που ενοχλούσαν κάθε ορθόδοξη  Εξουσία. Μελετούσαν το Ευαγγέλιο, δεν είχαν επαγγελματικό ιερατείο, πίστευαν στην κοινωνική Δικαιοσύνη και πολεμούσαν γι’αυτήν, πράγματα ασυγχώρητα. Στην ουσία ο Κουστουρίτσα, μεταστρεφόμενος στην Ορθοδοξία, πιθανόν να πρόδωσε τους κυνηγημένους προγόνους του και να δήλωσε υποταγή στους δολοφόνους και βασανιστές τους. Πράξη που δικαιολογεί και την έσχατη πλάνη του, να υπερασπιστεί εδώ και λίγες ημέρες με παραπλανητικά σοφίσματα, σα βουλευτής της σατανιστικής ‘Χρυσής Αυγής’ που θαυμάζει τον παιδόφιλο φονιά Στράιχερ, έναν φασίστα παιδεραστή, τον επίσκοπο της Τούζλα Βασίλειο. Αυτή είναι και η δεύτερη αφορμή να ασχοληθώ με την αφεντιά του.
—–Η προσχώρηση του Κουστουρίτσα στην Ορθοδοξία, και η υποστήριξή του προς την παραστρατιωτική Μαφία του Μιλόσεβιτς, απαιτούσαν και κάποια δικαιολόγηση των σφαγών που έκαναν οι Σέρβοι, πράγμα που έκανε πλαγίως στην ταινία  ‘Underground’, όπου προσπάθησε να αποδώσει τη σφαγή στην πρώην Γιουγκοσλαβία στους εκρηκτικούς χαρακτήρες των ανθρώπων της και όχι στον Εθνικισμό. Το πράγμα δεν πέρασε στη Δύση απαρατήρητο. Ο Βόσνιος συγγραφέας Αλέξανδρος Hemon κατήγγειλε ότι η ταινία υποβαθμίζει τις φρικαλεότητες των Σέρβων εθνικιστών παρουσιάζοντας τη σύγκρουση σαν αποτέλεσμα, «εσωτερικής, άγριας τρέλας». Ο Γάλλος φιλόσοφος και συγγραφέας Aλεν Φιλκενκρότ  αποκάλεσε στην έγκυρη ‘Le Monde’ το σκηνοθέτη “χαμερπή και φανταχτερό εικονογράφο εγκληματικών στερεοτύπων» και την ταινία, που δεν την είχε όμως δει ακόμη (την είδε μετά και δεν άλλαξε γνώμη, την έγραψε, ίδια ξανά, στην αριστερή Liberation),  «εκδοχή της πιο παραπλανητικής σερβικής προπαγάνδας». Για την ταινία του επιτέθηκε και ο Γάλλος φιλόσοφος Μπερνάρ Ανρί Λεβί,  ενώ ο  Σλάβοϊ Ζίζεκ δήλωσε ότι ήταν μια από τις χειρότερες ταινίες που είχε δει. Το 2007 του απονεμήθηκε στη Γαλλία ο τίτλος του αξιωματικού της Λεγεώνας των Γραμμάτων, από τον υπουργό Πολιτισμού Ρενώ Donnadieu de Vabres, έναν δεξιό πολιτικό του κόμματος Σαρκοζί. Συνομιλώντας στη Θεσσαλονίκη με τη Σώτη Τριανταφύλλου ο Κουστουρίτσα, έδειξε, με αφορμή την κακή κριτική και την άστοχη βράβευσή του, για μια ακόμη φορά τις αθεράπευτα εθνικιστικές του αντιλήψεις, τσουβαλιάζοντας τους Γάλλους φιλόσοφους με το Γάλλο δεξιό υπουργό: «Έτσι είναι οι Γάλλοι, κρίνουν μεν, απολογούνται δε» («Εμίρ Κουστουρίτσα: ‘Δεν πιστεύω στη Δημοκρατία-Δεν αρκεί για νέες παγκόσμιες ανατροπές’»-‘ΤΟ ΒΗΜΑ’, Λ.Κουζέλη 25/05/2012). Καρπός του θρησκευτικού φωτισμού του Κουστουρίσα είναι και η τελευταία του (2012) ταινία «Our life»  (‘Η ζωή μας’), όπου ο ίδιος υποδύεται έναν ορθόδοξο μοναχό, απασχολημένο με το χτίσιμο ενός νέου μοναστηριού, που ανεβαίνει ένα λόφο κάθε μέρα μεταφέροντας  ένα σάκο με πέτρες και όταν φτάνει στην κορυφή φωνάζει, χαρούμενος, αφήνει εκεί τα λιθάρια και πηγαίνει πάλι πίσω. Ο Κουστουρίτσα θέλει προφανώς να ιδεολογικοποιήσει την κατά κανόνα άχρηστη ζωή των καλόγερων, που ζουν σε βάρος της κοινωνίας, φορείς κάθε διαστροφής, κλεπταποδόχοι και φύλακες μάταιων θησαυρών, απομονωμένοι σα θηρία ή δραστήριοι σαν επιχειρηματίες, λέγοντας πως  η ταινία συμβολίζει τάχα την πάλη του ανθρώπου! Καθόλου περίεργο, που το Γενάρη του 2010 είχε τιμηθεί στον καθεδρικό ναό της Μόσχας από τον πατριάρχη της, μαζί με το Ρώσο πρωθυπουργό, «για την «ενίσχυση της ενότητας των ορθόδοξων λαών»».
—–Τώρα που η σερβική Εκκλησία εξευτελίζεται από την αποκάλυψη της μακρόχρονης συγκάλυψης των σκανδάλων παιδεραστίας (και όχι μόνο) δυο εθνικιστών επισκόπων της, των Βρανίων Παχώμιου και Σβορνικίου Βασίλειου, κλήθηκε στα όπλα ο Κουστουρίτσα να υπερασπιστεί το δεύτερο και το έκανε με τρόπο τόσο στρεψόδικο και αποπροσανατολιστικό, που προσβάλλει τη νοημοσύνη μας. Μπορεί όποιος θέλει να δει την είδηση στην ιστοσελίδα του μεγάλης κυκλοφορίας σερβικού ταμπλόιντ ‘Kurir’ και εδώ σε σύντομη αγγλική μετάφραση.
—–«Koυστουρίτσα: Και τι έγινε αν ο Κασαβέντα είναι gay; «Μας διδάσκουν να είμαστε θετικά διατεθειμένοι προς τις παρελάσεις gay υπερηφάνειας, και τώρα μας λένε ξαφνικά ότι είναι λάθος που ο επίσκοπος είναι αμφισεξουαλικός. Και γι ‘αυτόν θα πρέπει να υπάρχει κατανόηση, δεν είναι εύκολο για αυτόν. Ο σκηνοθέτης Εμίρ Κουστουρίτσα υπεραμύνθηκε του Επισκόπου Βασίλειου Κασαβέντα, ο οποίος, μετά τη δημοσίευση ενός βίντεο στο οποίο έχει συλληφθεί επ ‘αυτοφώρω με ένα νεαρό άντρα, συνταξιοδοτήθηκε. «Υπάρχουν gay ταχυδρόμοι, αθλητές, γιατί δεν θα μπορούσαν να υπάρχουν και στην Εκκλησία; Δείτε πόσοι από αυτούς είναι στην Καθολική Εκκλησία στην Αμερική, πόσος είναι ο αριθμός των ατόμων που είναι πραγματικά πέρα από την ετεροφυλόφιλη ζωή. Βλέπω ότι αυτό ενοχλεί περισσότερο από ότι οι διοργανωτές της gay παρέλασης».
—–Εδώ ο Κουστουρίτσα εμφανίζεται σαν κουφός και τυφλός. Αρκεί νομίζω μια τέτοιου μεγέθους υποκρισία για να δειχθεί ο άνδρας. Προσποιείται πως δεν ξέρει ότι είναι άλλο πράγμα να είσαι ομοφυλόφιλος αθλητής και άλλο ομοφυλόφιλος ομοφοβικός ρατσιστής επίσκοπος, θέλει να αγνοεί ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία καταδικάζει υποκριτικά και δαιμονοποιεί την ομοφυλοφιλία, πως ο Σέρβος πατριάρχης διαμαρτύρεται κατά της gay parade, την ίδια στιγμή που κουκουλώνει σκάνδαλα ιερής παιδεραστίας, πως ο Κασαβέντα δεν κατηγορείται για αμφιφυλόφιλος, όπως παραπλανητικά ισχυρίζεται ο Κουστουρίτσα, κατηγορείται για βιαστής 16χρονης μουσουλμάνας που τη βάφτισε με τη βία (ιερή παιδεραστία), κατηγορείται για βιαστής ανήλικων αγοριών (παιδεραστία) και για σεξουαλική παρενόχληση υφισταμένων του ιερέων και ιεροσπουδαστών, για τον ύποπτο θάνατο ενός νέου που αρνήθηκε να έχει σχέσεις μαζί του, για  τη σχέση του με έναν νεαρό στριπτιζέρ ο οποίος του αποσπούσε λεφτά για να μην μιλήσει, για την προκλητική φωτογράφηση μαζί του στο χυδαία πολυτελέστατο επισκοπικό του μέγαρο, για την οργάνωση οργίων με ισχυρούς φίλους του, για την ευλογία που παρείχε στη γενοκτονία των Μουσουλμάνων και για την κατεδάφιση σπιτιών Μουσουλμάνων προκειμένου να χτίσει ένα μοναστήρι. Τολμά να εξισώνει την κρυφή ομοφυλοφιλία του επισκόπου, με τη γενναία ομοφυλοφιλία των ακτιβιστών, που διώκονται από τη φαρισαϊκή Εκκλησία του Κασαβέντα. Κάνει πως αγνοεί ότι το βίντεο με το νεαρό ήταν το κρίσιμο στοιχείο, που εξανάγκασε να πάψει η συνένοχη ιερά Σύνοδος και ο ρατσιστής ομοφυλοφιλοφάγος πατριάρχης της (κάτι σαν το Χριστόδουλο) να κάνουν για χρόνια πως δεν ξέρουν τίποτα για τους δυο επισκόπους, αλλά και για μια σειρά άλλων άθλιων ιερωμένων. Μάλιστα ακόμη και τώρα αρνούνται να τους δικάσουν και προσποιούνται πως συνταξιοδότησαν τον άγιο Βασίλειο «για λόγους υγείας».
—–Φοβάμαι ότι αυτή η πτυχή της αντιφατικής προσωπικότητας του Κουστουρίτσα δεν θα αναδειχθεί ποτέ στην Ελλάδα, ότι ο ίδιος θα έρχεται εδώ και θα μιλάει σαν σεβαστός σοφός σε ένα υποκριτικό ακροατήριο, σαν Σέρβος επίσκοπος υπόλογος για παιδεραστία που λιτανεύει στη Μητρόπολη του Βώλου δίπλα στους αγίους Καλλίνικο τ.Πειραιώς και Θεόκλητο τ.Θεσσαλιώτιδος, χωρίς κανείς να ενοχλείται.

*

ΥΓ
—–Εδώ μια  κριτική των γερμανικών αγγλόφωνων «Ατλαντικών Καιρών» σε βάρος του Κουστουρίτσα (Ιούλιος 2009): «Τα καινούρια ρούχα του διευθυντή. Ο Εμίρ Κουστουρίτσα είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος σκηνοθέτης, αλλά λίγοι γνωρίζουν τις αντιδραστικές πολιτικές του θέσεις…».

—–Εδώ ο Κουστουρίτσα μιλάει στο βίντεο σε εύκολα καταληπτά αγγλικά για την ταινία του “Our Life”, όπου όπως είπαμε υποδύεται έναν ορθόδοξο καλόγερο.

***

This entry was posted in «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

26 Responses to Ο ‘φωτισμός’ του Κουστουρίτσα Νεμάνια (τ.Εμίρ)

  1. Ο/Η LELOS λέει:

    Ενδιαφερον αρθρο που θιγει πολλα ζητηματα.
    Με αφορμη τη βαπτιση του Κουστουριτσα κε Ροιδη κανατε μια αναδρομη
    στο παρελθον της Ορθοδοξιας και των Βαλκανιων.
    Στη Σερβια μετα το 1990 κυριαρχησε ο εθνικισμος και η θρησκοληψια.
    Ηταν φυσικα και οι συνθηκες που το επετρεπαν.
    Για δεκαετιες οι Ορθοδοξες χωρες ειχαν »κομμουνισμο» κι αυτο ωραιοποιησε την Ορθοδοξια ακομα και στη Δυση.
    Στην ουσια για τις Ορθοδοξες Εκκλησιες εχει σταματησει ο χρονος
    στο Μεσαιωνα. Οποτε εννοιες οπως ανθρωπινα δικαιωματα και
    κοινωνικη ευθυνη μαλλον πανε περιπατο.
    Για την Ορθοδοξια η κοινωνια πρεπει να ειναι αδικη. Δεν ειναι φυσικα
    δογμα της αλλα εκει οδηγουν οι πρακτικες της.
    Αν θες σου λεει κατι αλλο γινε μοναχος.
    Η διαφορα με την Καθολικη Εκκλησια ειναι οτι εκεινη εξελιχθηκε αναγκαστηκα στο χρονο ιδιως μετα τη Γαλλικη Επανασταση.
    Το Ορθοδοξο Βυζαντνο ιδεωδες ιδεολογικα ηττηθηκε.
    Ηττηθηκε το 1917 με τη Ρωσικη Επανασταση.
    Η τσαρικη Ρωσια ηταν απλα η συνεχεια του Βυζαντιου , μεγαλη
    δυναμη μεν αλλα απολυταρχικη και πισω απο τις παγκοσμιες εξελιξεις.

    Πιστευω κε Ροιδη οτι οπως και η Καθολικη ετσι και η Ορθοδοξη Εκλησια
    θα αλλαξει απλα θα παρει πολυ χρονο λογο ετεροχρονησμενων
    ιστορικων γεγονοτων και της πολυδιασπασης που υπαρχει στην Ορθοδοξια σε αυτοκεφαλα κλπ.
    Το υπαρχον Ορθοδοξο ιδεωδες με προτυπο αυτοκρατορες τσαρους
    και δικτατορες εχει χρεοκοπησει και δεν δινει λυσεις στα ανθρωπινα
    ζητηματα.

    • Ο/Η Po λέει:

      κ. LELO
      το κείμενο είναι του κ. Λασκαράτου…
      🙂

    • Ο/Η Σ. Βασδέκης λέει:

      «… Πιστευω κε Ροιδη οτι οπως και η Καθολικη ετσι και η Ορθοδοξη Εκλησια
      θα αλλαξει απλα θα παρει πολυ χρονο…».
      «Του γουρουνιού και την μούτσκα να του κόψεις πάλι θα σκαλίζει» ή «Ζήσε Μάι να φας τριφύλλι».

      Κι αντί να την περιμένουνε να αλλάξει γιατί να μην την κάνουμε πέρα; Αν δηλαδή αλλάξει πιο θα είναι το όφελός μας από την ύπαρξή της;

      Κύριε LELO το πρόβλημα δεν είναι η Εκκλησία αλλά η δουλικότητα που προκαλεί σε κάποιους δεισιδαίμονες και καθυστερημένους ανθρώπους.

    • Ο/Η ΚΔ λέει:

      Η απάντηση της θεολόγου μας Δέσποινας Κ…….στο εξατάξιο Γυμνάσιο Χαλανδρίου τα χρόνια της Χούντας, σε ερώτημα συμμαθητή μου τι μπορεί να κάνει μια φτωχή χήρα με τρια ορφανά για να ζήσουν, ήταν, /Να εγκλεισθούν εις ορθόδοξον μονήν/.

  2. Ο/Η Αρχειοφύλακς λέει:

    Αγαπητέ Λασκαράτε μια μικρή διευκρίνιση:
    Nemanja (Serbian: Немања) σημαίνει «άκληρος», «χωρίς περιουσία»
    εδώ
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nemanja

    για τον «μυροβλήτη» Στέφαν Νεμάνια που αναφέρεις, εδώ
    http://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Nemanja

    αγνοώντας-όπως-πάντα-την-ελληναράδικη-μετάφραση

  3. Ο/Η eklag λέει:

    Σήμερα ο εξάψαλμος είναι του Κουστουρίτσα.
    Αναμένονται οι εξάψαλμοι των Παπαδιαμάντη και Ταρκόφσκι;
    Ανέκαθεν κάποιοι δημιουργούν και κάτι άλλοι τρώνε τις σκόνες τους.

    • Ο/Η Σ. Βασδέκης λέει:

      «Δεν είναι σε όλοι σε θέσιν να δεχθούν τον λόγον αυτόν, αλλ΄ εκείνοι εις τους οποίους έχει δοθεί. Διότι υπάρχουν ευνούχοι, οι οποίοι από την κοιλιά της μητέρας τους εγεννήθηκαν έτσι. Και υπάρχουν ευνούχοι, οι οποίοι έγιναν ευνούχοι από τους ανθρώπους, και υπάρχουν ευνούχοι, οι οποίοι μόνοι τους έγιναν ευνούχοι δια την βασιλεία των ουρανών. Όποιος μπορεί να το δεχθή ας το δεχθή». Χριστός στο κατά Ματθαίον 19. 11-12

      Ο Παπαδιαμάντης μπορούσε να το δεχτεί και το δέχτηκε. Έγινε κοσμοκαλόγερος. Λαμπρό παράδειγμα. Ανέραστος έφυγε από τον κόσμο αυτόν για να πάει «εν τη Βασιλεία των Ουρανών (όπου) ούτε γαμούσιν, ούτε εκγαμίζονται…». Όπως είπε ο Χριστός στους Σαδουκαίους.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Σταύρο,
        ο καημένος ο Παπαδιαμάντης έζησε τρομερά στερημένος από πολλά πράγματα.
        Πάντως έζησε αξιοπρεπέστατα και δημιουργικότατα.
        Στήριζε και τα ορφανά της αδελφής του.
        Πίστευε στ’αλήθεια στο Θεό και αν και Ορθόδοξος δεν δίστασε να ασκήσει κριτική στο επισκοπάτο.
        Μας άφησε αριστουργήματα.
        Έζησε στο περιθώριο.
        Ήταν άκακος.
        Προσωπικά σέβομαι κάθε άνθρωπο που δεν είναι υποκριτής.

        Τα Πτερόεντα δώρα

        Ξένος του κόσμου και της σαρκός κατήλθε την παραμονή από τα ύψη συστείλας τας πτέρυγας, όπως τας κρύπτει θείος άγγελος. Έφερε δώρα από τα άνω βασίλεια, δια να φιλεύση τους κατοίκους της πρωτευούσης. Ήταν ο καλός άγγελος της πόλεως.
        Εκράτει εις την χείρα εν άστρον και επί του στέρνου του έπαλλε ζωή και δύναμις
        και από το στόμα του εξήρχετο πνοή θείας γαλήνης. Τα τρία ταύτα δώρα ήθελε να μεταδώση εις όλους όσοι προθύμως τα δέχονται.

        Εισήλθεν εν πρώτοις εις εν αρχοντικόν μέγαρον. Είδεν εκεί το ψεύδος και δύναμις και την σεμνοτυφίαν, την ανίαν και το ανωφελές της ζωής, ζωγραφισμένα εις τα πρόσωπα του ανδρός και της γυναικός και ήκουε τα δύο τέκνα να ψελλίζωσι λέξεις εις άγνωστον γλώσσαν. Ο άγγελος επήρε τα τρία ουράνια δώρα του και έφυγε τρέχων εκείθεν.

        Επήγεν εις την καλύβαν πτωχού ανθρώπου. Ο ανήρ έλειπεν όλην την ημέραν εις την ταβέρναν. Η γυνή επροσπάθει ν’ αποκοιμήση με ολίγον ξηρόν άρτον τα πέντε τέκνα, βλασφημούσα άμα την ώραν που είχεν υπανδρευθή. Τα μεσάνυχτα επέστρεψεν ο σύζυγος της, αυτή τον ύβρισε νευρική, με φωνήν οξείαν, εκείνος την έδειρε με την ράυδον την οζώδη και μετ’ ολίγον οι δύο επλάγιασαν, χωρίς να κάμουν την προσευχήν των και ήρχισαν να ροχαλίζουν με βαρείς τόνους. Έφυγεν εκείθεν ο άγγελος.

        Ανέβη εις μέγα κτήριον, πλουσίως φωτισμένον. Ήσαν εκεί πολλά δωμάτια με τραπέζας, κι’ επάνω των έκυπτον άνθρωποι, μετρούντες αδιακόπως χρήματα, παίζοντες με χαρτιά. Ωχροί και δυστυχείς, όλη η ψυχή των ήτο συγκεντρωμένη εις την ασχολίαν ταύτην. Ο άγγελος εκάλυψε το πρόσωπον με τας πτέρυγάς του, δια να μην βλέπη, κι’ έφυγε δρομαίος.

        Εις τον δρόμον συνάντησε πολλούς ανθρώπους, άλλους εξερχόμενους από τα καπηλεία, οινοβαρείς και άλλους κατερχόμενους από τα χαρτοπαίγνια, μεθύοντες χειροτέραν μέθυν. Τίνας είδε ν’ ασχημονούν και τίνας ήκουσε να βλασφημούν τον Άην – Βασίλην, ως πταίστην . Ο Άγγελος εκάλυψε με τας πτέρυγας του τα ώτα, δια να μην ακούη, και αντιπαρήλθεν.

        Υπέφωσκεν ήδη η πρωία της πρωτοχρονιάς και ο Άγγελος, δια να παρηγορηθή, εισήλθεν εις την εκκλησίαν. Αμέσως πλησίον εις τας θύρας είδεν ανθρώπους, να μετρούν νομίσματα, μόνον πως δεν είχαν παιγνιόχαρτα εις τας χείρας και εις το βάθος αντίκρυσεν ένα άνθρωπον χρυσοστόλιστον και μιτροφορούντα ως Μήδον σατραπην της εποχής του Δαρείου, ποιούντα διάφορους ακκισμούς και επιτηδευμένας κινήσεις. Δεξιά και αριστερά, άλλοι μερικοί έψαλλον με πεπλασμένας φωνάς: Τον Δεσπότην και αρχιερέα!

        Ο Άγγελος δεν εύρε παρηγορίαν. Επήρε τα πτερόεντα δώρα του το άστρον το προωρισμένον να λάμπη εις τας συνειδήσεις, την αύραν, την κάνην να δροσίζη τας ψυχάς, και την ζωήν, την πλασμένην δια πάλλη εις τας καρδίας, ετάνυσε τας πτέρυγας και επανήλθεν εις τας ουρανίας αψίδας.

      • Ο/Η Σ. Βασδέκης λέει:

        Ναι, αριστουργήματα της Μιζέριας. Να τα διαβάζουμε στα παιδιά μας για να γίνουν καλοί χριστιανοί. Να γίνουν «Μακάριοι τω πνεύματι», όπως ήταν και ο ίδιος.

      • Ο/Η antrikos λέει:

        Μαρκ. 12.25
        Όταν γαρ εκ νεκρών αναστώσιν ούτε γαμούσιν ούτε γαμίζονται αλλ’ εισίν ως άγγελοι οι εν ουρανοίς.

        Σημ. 1: «γαμίζονται» και όχι «εκγαμίζονται».
        Σημ. 2: Στον παράδεισο «ούτε γαμούσιν…». Στην Κόλαση υπάρχει ελπίδα, πολύ δε περισσότερο που και ο διάβολος είναι πολύ σεξουλιάρης και επειδή όλοι οι σεξουλιάρηδες θα βρίσκονται εκεί.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αγαπητέ Αρχειοφύλακς,
      ευχαριστώ. Πράγματι το άκληρος με την έννοια χωρίς περιουσία αποδίδει πιο σωστά από το άπορος τη λέξη.

      eklag,
      μην αντιπαραβάλετε τα βέβηλα με τα ιερά.
      Άλλο Κουστουρίτσα κι άλλο Παπαδιαμάντης.
      Τουλάχιστον για εμάς εδώ.

      https://roides.wordpress.com/2011/01/29/29jan11/

      https://roides.wordpress.com/2011/01/29/29jan11/#comment-33080

  4. Ο/Η eklag λέει:

    1) Ιερά;
    Για σας εδώ;
    εκπλήττομαι ευχάριστα.

    2)Ευνούχοι πάλι;
    Κάποιος υποφέρει πολύ.
    Υπομονή-έρχεται η Ανάσταση!

  5. Ο/Η Φίλων λέει:

    http://www.muslimpopulation.com/Europe/Bosnia%20Herzegovenia/Islam%20in%20Bosnia%20HerzegoveniaSaffet%20Abid.php

    Bosnia-Herzegovina came under Ottoman rule in 1492, the year Muslims lost Spain. The Bogomils, seeing the merciful and tolerant nature of these conquerors declared en masse their allegiance to the Ottoman Empire and their acceptance of Islam. Contrary to some «historical writings,» the Ottomans did not force conversion by the sword. Instead, they guaranteed religious freedom and simply undertook the administrative functions of the conquered land. Such en masse acceptance of Islam by various populations was not unusual in Muslim history.

  6. Ο/Η Γιο χο χο κι ένα μπουκάλι ρούμι λέει:

    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=194499

    Ο Κουστουρίτσα και οι χυμοί του

    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/03/2007

    Αλλαμανής Γιώργος Ι.

    Ο χυμός των μύθων είναι πολύ σκληρό ποτό. Χτυπάει κατακέφαλα- ακόμη και δημιουργούς που έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν μυαλό, πολιτικό κριτήριο και καλλιτεχνική επάρκεια, όπως ο «Γιουγκοσλάβος» Κουστουρίτσα.

  7. Ο/Η Παλιός λέει:

    O Γλέζος, ο Γκλέτσος, ο Θεοδωράκης, ο Παπαθεμελής, ο Κοτζιάς δεν ήταν που θα μας έσωζαν;
    Ο Γκλέτσος το ξεκίνησε .
    Άντε και με το ξαδελφάκι του που το διόρισαν τα Χρυσάβγουλα στη Βουλή

    http://mao.gr/gletsoselline/

    Γκλέτσος:«Ντρέπομαι…αλλά αρνιά θα δώσουμε μόνο σε Έλληνες»

    «Με μεγάλη λύπη και ντροπή, λόγω ανάγκης, λέω ότι τα 250 αρνιά που δίνουμε στους άπορους, θα πάρουν μόνο Έλληνες», είπε νωρίτερα στη ΝΕΤ ο δήμαρχος Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος.

    Πήγε να το διορθώσει, πάντως κουτσά-στραβά ύστερα από τις πιέσεις των δημοσιογράφων στη συνέχεια, με το «όχι μόνο σε Έλληνες, αλλά σε αυτούς που έχουν νόμιμα χαρτιά». Κι αυτό υποτίθεται λόγω του ότι δεν φτάνουν τα αρνιά.

    Σε όλους σχεδόν τους Δήμους και τις κοινωνικές υπηρεσίες που προσφέρουν προτεραιότητα έχουν οι δημότες της περιοχής. Τα κόκκινα λεωφορεία π.χ , (και άλλες υπηρεσίες), που προσφέρουν πολλοί μεγάλοι Δήμοι της Αθήνας είναι δωρεάν μόνο για τους κατοίκους που είναι εφοδιασμένοι με ειδική κάρτα. Κανονικά θα έπρεπε τα συσσίτια να είναι δωρεάν για όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα του αν είναι κάτοικοι της περιοχής, ανεξάρτητα της εθνικότητας, της γλώσσας που μιλάνε και του χρώματος του δέρματος τους. Το ειρωνικό είναι αυτοί που πρώτοι θέλουν οι γιορτές της αγάπης να είναι μόνο για «λίγους και εκλεκτούς» είναι αυτοί που διατυμπανίζουν στα ΜΜΕ το πόσο καλοί χριστιανοί είναι, το πόσο αγαπάνε το θεό και πηγαίνουν στην εκκλησία.

    Ακόμα και στην Καινή Διαθήκη διαβάζει κανείς πως ο Χριστός τους λεπρούς είχε πάει να ταϊσει πρώτα από όλους! Ο χριστιανός Απόστολος μπορούσε να βγει και να πει τις γενικολογίες που λένε σχεδόν όλοι οι Δήμαρχοι της ΝΔ και των ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ ότι “λόγω του θεσμικού μας ρόλου υποχρεούμαστε να δώσουμε προτεραιότητα στους κατοίκους της περιοχής, αλλά οι πόρτες μας είναι ανοιχτές για όλους όσο έχουμε δυνατότητα, μπλα, μπλα”

    Αντί για αυτό όμως ο Απόστολος –που δεν είναι τόσο βλάκας όσο φαίνεται- ήθελε να βγει και να πει ότι -όπως και η Χρυσή Αυγή- έτσι και αυτός θα κάνει «φιλανθρωπικό έργο» μόνο για Έλληνες. Με τον τρόπο αυτό ρίχνει νερό στο μύλο του ρατσισμού που δυστυχώς είναι πλειοψηφικό ρεύμα στις περισσότερες περιοχές της χώρας, νομιμοποιεί ευρύτερα τις πρακτικές της Χρυσής Αυγής και δείχνει ότι με τον χρυσαυγίτη συνονόματο του ξάδελφο βρίσκεται πολύ πιο κοντά από ότι ξέραμε μέχρι τώρα.

  8. Ο/Η Παλιός λέει:

    http://neyrospastis.wordpress.com/

    Ο Χριστός στο συσσίτιο της Χρυσής Αυγής- Το απίθανο σκίτσο της Ελευθεροτυπίας

    Ti θες εδώ ρε Παλιοεβραίε;

  9. Ο/Η Psycho λέει:

    Ορθοδοξία, νταηλίκι, αντριλίκι, αισχρολογίες, ισλαμοφοβία, ρατσισμός, τσάμπα μαγκιά

    http://exthrostoumalaka.blogspot.gr/2013/05/blog-post_765.html

    Ο σύμβουλος Σαμαρά και η κτηνοβασία

    Με ένα tweet το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει ακόμη και διπλωματικό επεισόδιο αλλά και να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή Ελλήνων σε μουσουλμανικές χώρες, απάντησε ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού Φαήλος Κρανιδιώτης στην απόφαση του δημάρχου Αθηναίων να μην επιτρέψει τις δραστηριότητες της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής στην πλατεία Συντάγματος.

    Καμίνη μπέη στο κουρμπάν μπαιράμ να μοιράσεις αρνιά στα αδέρφια σου. Μερικοί πριν τα σφάξουν τα περιποιούνται μερακλίδικα κι αλλιώς.

  10. Ο/Η Αρχειοφύλακς λέει:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Underground_(1995_film)#L.C3.A9vy_and_Finkielkraut_vs._Kusturica
    Lévy and Finkielkraut vs. Kusturica

    Throughout the 1990s, Kusturica was frequently attacked by French public intellectuals Bernard-Henri Lévy and Alain Finkielkraut in the French media over his life and career choices.[6] Generally, the two adopted the Bosnian Muslim official nationalist view of Kusturica as a «traitor who crossed over to the enemy side thus turning his back on his city, his ethnic roots, and his nation»,[7][8][9] often publicly attacking him along similar lines. Kusturica, for his part, didn’t hold back either, responding aggressively to the duo’s accusations. The Lévy and Finkielkraut attacks particularly intensified after Underground won Palme d’Or in 1995, often crossing over into name calling and insults. It started in June 1995 with Finkielkraut accusing the Cannes jury in Le Monde of «rewarding a Pan-Serbian nationalist propagandist». Kusturica responded several months later, parodying Finkielkraut in sarcastic tone while criticizing Le Monde for even publishing Finkielkraut’s vitriolic text without him seeing the film first. Finkielkraut was thus forced into admitting that he hadn’t actually seen the movie when he wrote the previous piece, justifying this by writing in Libération «that offensive and stupid falsification of the traitor taking the palm of martyrdom had to be denounced immediately». Meanwhile, Lévy called Kusturica a «fascist author» while reserving his further judgment upon seeing the film.[10] After watching Underground, Lévy called Kusturica a «racist genius in the mold of Louis-Ferdinand Céline»[11] and later even made a film criticizing Underground. The entire episode soon prompted other intellectuals such as André Glucksmann and Peter Handke to join the debate.[12]

    During the September 2008 discussion between the Slovenian philosopher Slavoj Žižek and Bernard-Henri Lévy on the issues surrounding the historical and social significance of May 1968 in France, Žižek brought up Underground and Kusturica to Lévy by saying: «Let me find another point of contact with you. I hope we share another point, which is – to be brutal – hatred of Emir Kusturica. We do agree here. Underground I think is one of the most horrible films that I’ve seen because it’s as if this poem by Radovan Karadžić that I quoted was set to film there. What kind of Yugoslav society you see in Kusturica’s Underground? A society where people all the time fornicate, drink, fight – a kind of eternal orgy. And here what you referred to as this «eternal youth excessive energy» – one path, I’m not saying the only one, one path leads to Radovan Karadžić I claim. I claim that the moral duty today is precisely to problematize this carnivalist transgressive model ‘Order is bad, let’s suspend the rules, let’s have a free excess and so on'». Lévy answered that he considers himself an «enemy of Kusturica, the man», but that Underground is «not a bad movie» before going on to commend the film’s narrative structure and conclude that «Kusturica is one of the cases, we have some writers like this, where the man is so, so, so more stupid than his work» before likening Kusturica again to Louis-Ferdinand Céline.[13]

    ————
    Η δίωρη συζήτηση (και ο «παραλληλισμός» με τον Céline) εδώ
    http://fora.tv/2008/09/16/Violence__the_Left_in_Dark_Times_A_Debate
    Violence & the Left in Dark Times: A Debate
    (Δημόσια Βιβλιοθήκη Νέας Υόρκης, 16-09-2008,
    Paul Holdengräber, Bernard-Henri Levy, Slavoj Zizek)

    • Ο/Η antrikos λέει:

      Προσωπικά το Underground το εξέλαβα ως μια σφοδρή κριτική στο ΚΚ με τους αντίστοιχους συμβολισμούς: Το ΚΚ εκμεταλλεύτηκε την αγάπη τουτ γιουγκοσλάβικου λαού προς την πατρίδα και όταν κατέλαβε την εξουσία η καλή ζωή επιφυλασσόταν μόνο για τα παλιά του μέλη, τα προπολεμικά. Αυτοί που ψήθηκαν στον αγώνα ενάντια στον κατακτητή και συνδέθηκαν με το ΚΚ κατά τη διάρκεια αυτού του αγώνα μόνο προσχηματικά έγιναν δεκτοί στο ΚΚ και προκειμένου να διατηρούν τη λαϊκή ενότητα. Ο λαός εργαζόταν σε συνθήκες σκλαβιάς για την υποτιθέμενη απελευθέρωση που ήρθε μα ποτέ δεν ήρθε και τον κόπο του απ’ όλη αυτή την εργασία, που κατά κανόνα ήταν και στη βάση της στρατικοποίησης και στην κατεύθυνση παραγωγής πολεμικών αντιλήψεων, τον καρπώνονταν τα ανώτερα κομματικά στελέχη, τα οποία επιπλέον πλούτιζαν μέσα από τη μαύρη αγορά, ταΐζοντας φούμαρα στο λαό, ενώ διαιρούσε λαό προβάλλοντας ως κυρίαρχη εθνότητα τη σέρβικη, δημιουργώντας ιδιοκτησιακές αντιλήψεις επί της Γιουγκοσλαβίας, που ως συνέπεια είχαν τις γενοκτονίες που επακολούθησαν.
      Η αντίφαση αυτή δεν μπορούσε παρά να ξεσπάσει. Ο μιλιταρισμός, καθοδηγουμενος από το ΚΚ, δεν μπορουσε παρά να οδηγήσει στον εμφύλιο πόλεμο. Πουθενά στην ταινία δε βλέπω να υπάρχουν τρελοί, αντιθέτως υπάρχουν έμποροι με το περίβλημα του κομμουνιστή· είναι σαφές ότι οι αντιφάσεις τις γιουγκοσλαβικής κοινωνίας είναι αυτές που οδήγησαν στον εμφύλιο και τη διάλυση και μάλιστα η ταινία παραλείπει να ασχοληθεί με το ρόλο των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων που επέβαλαν τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πως ο η Γερμανία (Κολ) είχε πει στη Σύνοδο της τότε ΕΟΚ ότι ανεξαρτήτως της απόφασης του Συμβουλίου αυτή την επόμενη μέρα θα αναγνώριζε την ανεξαρτησία της Σλοβενίας, παραβλέποντας τελικά ότι τον εθνικισμό των Σέρβων τον τάισαν οι Γερμανία και ΗΠΑ ακριβώς για να λεηλατήσουν τη Γιουγκοσλαβία πάνω στις εκατόμβες των θυμάτων που οι ίδιοι οι ιμπεριαλιστές δρομολόγησαν.
      Κι έτσι φτάσαμε από τον Ηγέτη των Αδεσμεύτων σε μια Γιουγκοσλαβία – Σερβία της οποίας η αστική τάξη παρακαλά να τη δεχτούν στην ΕΕ για να συμμετάσχει κι αυτή στην αποτελεσματικότερη μοιρασιά της πολεμικής λείας, του ιδρώτα και του αίματος του σέρβικου λαού.
      Τώρα, θα μου πείτε ότι ο καθένας βλέπει αυτό που θέλει να δει, αυτό που τον πονά. Εμένα με πονούσε η αποτυχία το κομμουνιστικού κινήματος και αναζητούσα τις αιτίες της και είδα την ταινία μέσα απ’ αυτό το πρίσμα. Άλλον τον πονούσε η εθνοκάθαρση και την είδε έτσι.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Υπάρχουν για εμένα και οι δυο αναγνώσεις.
        Καλό είναι να προσπαθουμε να τα δούμε όλα και όχι ότι βολεύει τις ιδέες μας ή την κοιμισμενη (δεν εννοώ τη δική σου) συνείδησή μας.
        Και εγώ στενοχωριέμαι για την τραγική αποτυχία του υπάρξαντος σοσιαλισμού.
        Βλέπω και τώρα στα ήθη, στο λεξιλόγιο, στις σιωπές, στις συνενοχές, στις μεταμορφώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, τι τυραννία θα εγκαθίδρυαν σιγά και ανεπαίσθητα αυτοι οι άνθρωποι αν μπορούσαν.
        Δεν το μπορούν, απλά θα εξευτελιστούν με την προχειρότητα και την άγνοιά τους αν πάρουν την εξουσία παρόλο που οι περισσότεροι έχουν ή νομίζουν πως έχουν καλές προθέσεις. Πολλοί είναι απλά ηλίθιοι, ελάχιστοι είναι αχρείοι.
        Προσωπικά δεν θέλω άλλη μια δεινή κυβερνητική ήττα της Αριστεράς, που θα στείλει τις για μένα απόλυτα ρεαλιστικές (τις μόνες ρεαλιστικές) ιδέες της κοινωνικής Δικαιοσύνης στο ράφι και στη ναφθαλίνη της Ουτοπίας.

  11. Παράθεμα: Ο ‘φωτισμός’ του Κουστουρίτσα Νεμάνια (τ.Εμίρ) | Ροΐδη Εμμονές | crockorozistas

  12. Ο/Η Αρχιεπίσκοπος Μπέμπα Μπλανς λέει:

    Miκροεπεισόδια Αγανακτισμένων στον Επιτάφιο της Μητρόπολης.

  13. Ο/Η vertigo λέει:

    πολύ σχετικά με το θέμα, τα σχόλια που λαμβάνεις, που βλέπω εδώ παραπάνω. Ο κάθε συμπλεγματικός αντικληρικαλιστής έρχεται να καταθέσει την σοφία του. Κι εσύ, Κύριε Ροϊδη, δεν του απαντάς! Μα απάντα του, μην του κάνεις ζημιά! Άλλωστε, μη ξεχνάς, ο Χριστόδουλος φταίει.

    • Ο/Η Laskaratos λέει:

      Αφείστε χίλια λουλούδια να ανθίσουν.
      (Πρόεδρος Μάο)

      Αφείστε να σχολιάζουν ακόμη κι αυτοί που παθαίνουν vertigo και αποφεύγουν να απαντήσουν στην ουσία των ποστ λέγοντας εξυπνάδες.
      (Λασκαράτος-ιμιτασιόν)

  14. Ο/Η Nτρίνα λέει:

    http://fonaklas.blogspot.gr/2013/05/blog-post_1794.html#!/2013/05/blog-post_1794.html

    Ο ‘φωτισμός’ του Κουστουρίτσα Νεμάνια (τ.Εμίρ)

    Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

  15. Ο/Η laskaratos λέει:

    O Πούτιν βραβεύει τον Σέρβο σκηνοθέτη Εμίρ Κουστουρίτσα με το παράσημο της Φιλίας

    https://rbth.com/news/2016/10/27/putin-awards-serbian-filmmaker-emir-kusturica-with-order-of-friendship_642657

    Putin awards Serbian filmmaker Emir Kusturica with Order of Friendship
    October 27, 2016 TASS


    ……………………….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.