ΑΕΙ: Τέλος οι συνδρομές σε διεθνείς εκδοτικούς οίκους; -Τραγικό…

Η άρνηση του υπουργείου Παιδείας να καταβάλει τις συνδρομές στα επιστημονικά περιοδικά αφήνει την ακαδημαϊκή κοινότητα χωρίς πρόσβαση στις διεθνείς επιστημονικές εξελίξεις…   

aei

Απαγορευτικό στην πρόσβαση της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας στη διεθνή επιστημονική γνώση και εξελίξεις βάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Ο Κ. Αρβανιτόπουλος κωφεύει στη δραματική έκκληση του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και μέχρι στιγμής δεν εγκρίνει το κονδύλι για την πληρωμή των συνδρομών σε ηλεκτρονικά επιστημονικά περιοδικά, παρ’ ότι οι εκδότες προειδοποιούν ότι από την 1η Απριλίου θα κόψουν την πρόσβαση. Ήδη οι μεγαλύτεροι εκδοτικοί οίκοι (Elsevier, Springer, IEEE, Oxford University Press, Taylor & Francis κ.ά.) έχουν διακόψει την πρόσβαση και έπονται και οι υπόλοιποι.

Εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν σπεύσει στην έγκριση του προϋπολογισμού του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, τότε όλα τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας, τα 14 ερευνητικά ιδρύματα, η Ακαδημία Αθηνών, η Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδας, η Βιβλιοθήκη της Βουλής, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας και το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα βλέπουν (για την ακρίβεια ήδη βλέπουν) στην οθόνη του υπολογιστή τους τη γνωστή ένδειξη «access is denied».

Ο Σύνδεσμος πρέπει να καταβάλει τις συνδρομές σε 22 διεθνείς εκδοτικούς οργανισμούς που εκπροσωπούν συνολικά περίπου 40.000 τίτλους επιστημονικών περιοδικών και βιβλίων. Η δαπάνη αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που η ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα ζει, χωρίς δική της ευθύνη, τον αποκλεισμό και τη διαπόμπευση. Ανάλογες εμπειρίες είχε και επί Α. Διαμαντοπούλου. Το πάθημα, ωστόσο, δεν έγινε μάθημα. Το αντίθετο. Το υπουργείο Παιδείας, ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι η συγκεκριμένη δαπάνη είναι ανελαστική, έσπευσε, προς χάριν του δημοσιονομικού, να βγάλει το κονδύλι των συνδρομών από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να πετάξει το μπαλάκι στα ίδια τα ιδρύματα, ζητώντας τους να χρηματοδοτήσουν με ίδιους πόρους την πρόσβασή τους στη διεθνή επιστημονική γνώση και τις εξελίξεις της, καθώς έχει φροντίσει να τα αφήσει απένταρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κεντρική βιβλιοθήκη του ΕΜΠ μπορεί να διαθέσει για αγορά δικαιώματος πρόσβασης σε ηλεκτρονικές πηγές για το 2013 μόλις 27.000 ευρώ, με τα οποία επαρκούν για 2 έως 3 τίτλους επιστημονικών περιοδικών!

Και εδώ βρίσκεται η επιτυχία του Συνδέσμου, που είχε καταφέρει να εξασφαλίζει την πρόσβαση των μελών του σε δεκάδες χιλιάδες περιοδικά και βιβλία, καθώς και σε 10 διεθνείς βάσεις αναζήτησης, μειώνοντας το κόστος στο 1/10 με αυτό που ίσχυε ή θα ίσχυε αν ο κάθε φορέας προχωρούσε σε μεμονωμένες συμβάσεις με τους εκδοτικούς οίκους. Μάλιστα, ο Σύνδεσμος, έπειτα από διαπραγματεύσεις με τους εκδοτικούς οίκους, πέτυχε να κατεβάσει το κόστος των συνδρομών στα 13 εκ. το 2012 από 17 εκ. το 2009, ενώ είχε συμφωνηθεί με τους εκδότες το κονδύλι να μείνει σταθερό και για τα επόμενα χρόνια. Τώρα το υπουργείο Παιδείας πάει να τα τινάξει όλα στον αέρα, περιχαρακώνοντας την ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα στα εντός και επί τα αυτά. Προς δόξα του νέου ακαδημαϊκού χάρτη, της εξωστρέφειας και της αριστείας για την οποία ομιλεί ο υπουργός Παιδείας. [Αυγή]

ΥΓ
Κάλυψη ΔΟΕ σε δασκάλους που θα αρνηθούν την αξιολόγηση
Οι… πλάτες των συνδικαλιστών φτάνουν για να μην εφαρμοστεί ένας νόμος; Αυτό ισχυρίζεται η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), η οποία δήλωσε ότι «παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη προς τους συναδέλφους» που θα αρνηθούν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες της αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, η ΔΟΕ ζητεί από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να μη συμμετέχουν στα σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια και από τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία.

Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να οργανώσει έως και τον προσεχή Ιούνιο επιμορφωτικά σεμινάρια για τους διευθυντές των σχολείων της γενικής εκπαίδευσης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, που θα αρχίσει με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους. Τόσο η ΔΟΕ όσο και η ΟΛΜΕ απορρίπτουν το σχέδιο του υπ. Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών επειδή καθιερώνει τη σύνδεση της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, και θεσπίζει ποσοστώσεις για τις προαγωγές, εναρμονιζόμενο με τους νόμους 4024/2011 και 4072/2012. Μάλιστα, η ΔΟΕ είχε ταχθεί και κατά της πιλοτικής εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, επειδή συνδέθηκε με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. [Καθημερινή]

*

Τα συμπεράσματα δικά σας, τόσο για το κυρίως πιάτο, όσο και για την Αξιολόγηση σε δασκάλους…

This entry was posted in σκέψεις, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

13 Responses to ΑΕΙ: Τέλος οι συνδρομές σε διεθνείς εκδοτικούς οίκους; -Τραγικό…

  1. Ο/Η Po λέει:

    Φυσικά, για το… έλασσον αυτό ζήτημα, δεν διαμαρτυρήθηκε επισήμως κανένα αντιπολιτευόμενο κόμμα…

    Μερικές γραμμένες αράδες, δεν είναι διαμαρτυρία ή καταγγελία.

    Ενδεχομένως, να γίνει συντονισμένη πορεία για την αποφυγή Αξιολόγησης τόσο από ΟΛΜΕ όσο κι από ΑΔΕΔΥ.

    Κοινωνικά ευαίσθητοι κλάδοι γαρ…

    • Ο/Η Σ. Βασδέκης λέει:

      Καλύτερα να μην τους αξιολογήσουν. Έτσι κι αλλιώς δεν πρόκειται να βρουν πάνω τους αξίες. Ολόκληρη η κακοδαιμονία της παιδείας της χώρας οφείλεται στην αμορφωσιά που τους μαστίζει.

  2. Ο/Η Πανδίων λέει:

    Έλεος, αυτός ήταν ένας από τους λόγους που αποφάσισα να ξεκινήσω και ανοιχτό πανεπιστήμιο (το οποίο πληρώνω), δηλαδή η πρόσβαση στα ακαδημαικά αρθρα και δημοσιεύσεις.
    Αλλά σωστά προέχει η αποπληρωμή των τόκων, η οποία θα διευκολυνθεί πάρα πολύ με αυτό το τεράστιο κονδύλι των 13εκ που εξοικονομούμε από την άχρηστη δαπάνη…

  3. Ο/Η salonikios λέει:

    Αγαπητοι Λασκαρατε-Ρο και φιλοι του blog, ενα σοβαρο θεμα για εναν συνανθρωπο μας:
    «19χρονη από την Τυνησία πόζαρε γυμνή στο Facebook και χάθηκαν τα ίχνη της»

    http://news247.gr/eidiseis/kosmos/19xronh_apo_thn_tynhsia_pozare_gymnh_sto_facebook_kai_xathhkan_ta_ixnh_ths.2178668.html

    Υπογραφουμε εδω:

    http://www.change.org/petitions/petitioning-tunisian-government-amina-must-be-safe

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Να υπογράψουμε όλοι μας και οι φίλοι μας, να σώσουμε το κορίτσι από τα χέρια των τρελλών του θεού.

  4. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Πῶς θὰ γράφουν οἱ φοιτητὲς πτυχιακὲς καὶ διπλωματικὲς ἐργασίες; Ὑποθέτω ὅτι οὔτε γιὰ ἐργαστήρια ὑπάρχουν χρήματα. Ἡ δική μου ἀποκομισθεῖσα ἐντύπωσι ἀπὸ τὰ ἑλληνικὰ πανεπιστήμια εἶναι ὅτι καὶ νὰ ὑπῆρχε δυνατότητα συνεργασίας μὲ χορηγούς, αὐτὴ θὰ ἀκυρωνόταν ἀπὸ τὰ φασιστοειδὴ τῶν πανεπιστημίων ὅπως καὶ αὐτὰ αὐτοπαρουσιάζονται.

    Ὅση λογικὴ ἔχουν τὰ καλογηρίστικα παραληρήματα, ἂλλη τόση ἔχουν καὶ τὰ συνδικαλιστικὰ καὶ λοιπὰ «ἀριστερά». Καὶ οἱ δυὸ κηφῆνες εἶναι.

  5. Ο/Η Πανδίων λέει:

    Και υπάρχουν και χειρότερα χωρίς να έχουν ποζάρει γυμνοί ωστέ να πεί κάποιος πως προκάλεσαν….
    http://wildhunt.org/2013/03/the-fall-of-a-syrian-pagan.html

  6. Ο/Η Κάπας Σ. λέει:

    Ήμουνα νιος και γέρασα!Από το 1975 μέχρι το 2003,που έμεινα στην εκπ/ση
    ΚΑΝΕΝΑΣ υπουργός και καμία κυβέρνηση δε μπόρεσε να επιβάλει την αξιολόγηση στους εκπ/κούς!Από το 1981,που το ΠΑΣΟΚ στην παντοδυναμία του καθήλωσε το αξιολογικό σύστημα και υποβίβασε το έργο των εκπ/κών με
    πρώτον τον ΑΛΗΣΤΟΥ μνήμης Βερυβάκη μέχρι και τον ΓΑΠ,αλλά και το Σου-
    φλιά δε μπόρεσαν να φέρουν και να εφαρμόσουν αξιολόγηση!Ο τελευταίος
    μας είχε στείλει βιβλιάριο ερωτήσεων,που το μεγαλύτερο ποσοστό των κα-
    θηγητών ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ με την κάλυψη των συνδικαλιστών με προεξάρ-
    χουσα τη ΔΑΚΕ!!!Μην ελπίζετε λοιπόν σε ΤΙΠΟΤΑ!!Στην καμπούρα του ο πο-
    λύς Αρβανιτόπουλος έχει το σχέδιο»Αθηνα»,αλλά και το ότι έβγαλε τις σχο-
    λές ΟΛΩΝ των σωμάτων ασφαλείας και προσεχώς και ΟΛΩΝ των ενόπλων
    δυνάμεων,για να μπορεί αυτός και οι συγκυβερνώντες,αλλά και διάφοροι άλ-
    λοι να ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΟΥΝ ΜΈΣΩ ΑΥΤΏΝ!!Τι τα θέλετε η παιδεία στην Ελ-
    λάδα είναι μια πονεμένη ιστορία!!Πάντοτε,αλλά μετά το 1981 κατάντησε ά-
    χρηστη και έρμαιο τυχάρπαστων-κυρίως αριστερών-!!Πάρτε παράδειγμα την
    ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ενέργεια των ΠΑΜΙΤΩΝ να»διαφωτίσουν»τους μαθητές για
    το 1821!!Και μη βιαστεί κνείς να με χαρακτηρίσει,ως δεξιό πάσης αποχρώ-
    σεως,γιατί θα σας πω ότι είμαι απόγονος μικρασιατών και δη Ποντίων κι
    όχι σε στυλ Πανίκα!!!

    • Ο/Η Po λέει:

      Δεν ήταν κατάπτυστο το κείμενο του ΠΑΜΕ, ήταν ειλικρινές και γενναίο, σε κάποιες αναλύσεις στο κείμενο μπορεί να διαφωνώ, αλλά σε γενικές γραμμές λέει την ιστορική αλήθεια και Μπράβο στο ΠΑΜΕ!

      Κατάπτυστη είναι η απάντηση του «αγίου» Αμβροσίου που από μόνη της, επιβραβεύει το κείμενο ΠΑΜΕ…

      Εις Υγείαν Σας.
      Ε.Ε.Χ.
      (Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών)

  7. Ο/Η Σόνια λέει:

    Ο μοναδικός τύπος αξιολόγησης που θα είχε λόγο ύπαρξης θα ήταν ένας που θα είχε ως γνώμονα σε τί είδους κατάσταση παραλαμβάνει ο εκπαιδευτικός τον μαθητή στην αρχή του σχολικού έτους και σε τί κατάσταση τον παραδίδει στο τέλος του. Δεν το λέω εγώ, το λένε Αμερικανοί εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν τί εστί βερύκοκο και που κάθε άλλο παρά αριστερό λαικισμό μπορεί να τους προσάψει κανείς. Και ναι, η προαναφερθείσα ενέργεια του ΠΑΜΕ είναι από τις ελάχιστες που το τιμούν.

  8. Ο/Η Costas λέει:

    17 εκατ. ευρώ;
    17.000.000 €; Το χρόνο;

    Ρε σεις μήπως είναι πολλά τα λεφτά;

    Κώστας

  9. Παράθεμα: Greek crisis report | Greece in crisis- Stereotypen brengen het gezond verstand ernstige schade toe

  10. Παράθεμα: Greek crisis report | Griekenland crisisland

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.