Λειτουργία Κυριακής: Η Εκκλησία διαφημίζει «Κορίτσια με τα μαύρα»

πρέπει κανείς να δίνει υποχρεωτικά λογαριασμό στην Εκκλησία για ότι κάνει 

Εκτάκτως συνεδρίασε το μεσημέρι της Δευτέρας το Διοικητικό Συμβούλιο της Στέγης Πολιτισμού μετά το πρόβλημα που προέκυψε από την ανακοίνωση της Μητρόπολης και του Ιερατικού Συνδέσμου για τη θεατρική παράσταση.

Όπως προκύπτει από το πρακτικό του Δ.Σ. το οποίο έχει αναρτηθεί από το Κέντρο Πολιτισμού, μετά από εισήγηση του Προέδρου του Κέντρου Μανώλη Φανουράκη, αποφασίστηκε να μην υπάρξει απάντηση προς την Ιερά Μητρόπολη ώστε να μην δημιουργηθεί αντιπαράθεση, όπως επίσης και να μην ματαιωθεί η εκδήλωση. Υπέρ της ανακοίνωσης επέμεινε η Μπέτυ Πατσίδου ενώ υπέρ της ματαίωσης της παράστασης ψήφισε ο Αλέκος Κυριακίδης.

 

Έχει ενημερωθεί (!) η Αρχιεπισκοπή για το περιεχόμενο (είναι υποχρεωτικό;;; )

Πάντως εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι από την πλευρά της Ελληνικής Θεαμάτων έχει υπάρξει σχετική ενημέρωση της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, όπως έγινε γνωστό στο Δ.Σ., και το περιεχόμενο του έργου των Ρήγα-Αποστόλου και δεν έχει υπάρξει αντίδραση, σύμφωνα με τον Πρόεδρο Μ. Φανουράκη. Παράλληλα το έργο έχει παρουσιαστεί επί μήνες στην Αθήνα αλλά και πρόσφατα σε άλλες 47 πόλεις της Ελλάδας, χωρίς να δημιουργηθεί ποτέ πρόβλημα.

http://www.xanthipress.gr/eidiseis/koinonia/9004-den-tha-apantisei-o-dimos-sti-mitropoli-gia-ta-koritsia-me-ta-mavra.html

Advertisements
This entry was posted in Λειτουργία Κυριακής. Bookmark the permalink.

14 Responses to Λειτουργία Κυριακής: Η Εκκλησία διαφημίζει «Κορίτσια με τα μαύρα»

  1. Ο/Η Κώστας Κοροβίλας λέει:

    «Τά κορίτσια μέ τά μαύρα»

  2. Ο/Η Τούρκος λέει:

    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=23136&subid=2&pubid=63335153

    Συνωστισμός για τα «Κορίτσια με τα μαύρα»
    Δεν μπορούσε να βρει καλύτερο… διαφημιστή από τη μητρόπολη Ξάνθης, η κωμωδία των Ρήγα-Αποστόλου «Τα κορίτσια με τα μαύρα».

    Δεν μπορούσε να βρει καλύτερο… διαφημιστή από τη μητρόπολη Ξάνθης, η κωμωδία των Ρήγα-Αποστόλου «Τα κορίτσια με τα μαύρα».

    Η ανακοίνωση της μητρόπολης που κατέκρινε το έργο και συνιστούσε στους πιστούς να μην την παρακολουθήσουν, οδήγησε μαζικά τους Ξανθιώτες στο Δημοτικό Αμφιθέατρο, όπου απόλαυσαν την παράσταση το βράδυ της Πέμπτης.

    Η αίθουσα του θεάτρου κατακλύστηκε από κόσμο, ενώ αρκετοί έμειναν απ’ έξω αναζητώντας κάποιο εισιτήριο από ακύρωση.

    Οι θεατές γέλασαν με την ψυχή τους με τα όσα συμβαίνουν σε ένα μοναστήρι, κάπου στη βόρεια Ελλάδα και στο τέλος καταχειροκρότησαν τους συντελεστές, αποδεικνύοντας ότι η παρέμβαση της μητρόπολης ήταν τουλάχιστον άκομψη.

    Με την παράσταση αυτή άνοιξε η αυλαία για τις Γιορτές Παλιάς Πόλης της Ξάνθης, οι εκδηλώσεις των οποίων θα διαρκέσουν ως τις 11 Σεπτεμβρίου

  3. Ο/Η Τούρκος λέει:

    Ο Θεός έτρεμε ολόκληρος από τα νεύρα του παρακολουθώντας όσα συνέβαιναν στη γυναικεία Μονή της Παναγιάς της Μαυροβουνιώτισσας κάπου στη Βόρεια Ελλάδα και μάλιστα από τις ίδιες της ιέρειες της πίστης του.
    Αν και 2000 χρόνια τώρα είχε αποφασίσει να μην ξανασχοληθεί με τους ανθρώπους– το αποτυχημένο αυτό πείραμα που προτιμούσε να ξεχνάει– η αλήθεια είναι ότι η σκέψη να ρίξει φωτιά και να τους κάψει όλους, άρχιζε να παίζει σα μεγάλη πιθανότητα στο Θεϊκό μυαλό του.
    Μπορεί η μέχρι τώρα ιστορική διαδρομή του να έχει δείξει ότι είναι πανάγαθος, μεγαλόκαρδος, πάνσοφος και κυρίως….ΚΥΡΙΟΣ –αλλά και η υπομονή έχει τα όριά της.
    Κάποτε ο γιος του είχε αναστατώσει τα Ιεροσόλυμα βλέποντας να έχουν μετατρέψει τον οίκο του Πατρός του σε οίκο εμπορίου…
    Τώρα που ο ίδιος έβλεπε έναν άλλο τόπο λατρείας του, ένα αγαπημένο του μαγαζάκι να έχει μετατραπεί σε άντρο εμπορίου χασίς, πλυντηρίου πορνείας, κοιτίδα ιερόσυλων και βλάσφημων κατασκευαστών θαυμάτων, εκποιητών εκκλησιαστικής περιουσίας (της δικής του δηλαδή), επίορκων αστυνομικών, διαπλεκόμενων Υπουργών και καταφύγιο άνομων συμφερόντων…τι θα΄ πρεπε δηλαδή να κάνει; Τον Κινέζο; Άσε δηλαδή που δεν είχε και άλλο γιο να στείλει. Τώρα θα μου πεις, είδε χαΐρι με τον πρώτο; ΟΧΙ.
    Όταν με τον ανθρώπινο νόμο, αυτά που συνέβαιναν στο μαγαζάκι του, επέσυραν ποινές τουλάχιστον 4.567 χρόνια– και με φίρμα δικηγόρο– αυτός τι θα ‘πρεπε δηλαδή να κάνει; Να σιωπά και να συγχωρεί;
    «Ούτε ο Θεός δεν το θέλει» σκέφτηκε και χαμογέλασε πικρά.
    Η ώρα της διπλωματίας είχε τελειώσει. Το λόγο τώρα είχαν τα όπλα…
    Σαν προειδοποιητική βολή σκέφτηκε να στείλει στον εξαποδώ τους δυο συγγραφείς της ακραίας αυτής ιστορίας για να μάθουν επιτέλους οι βλάσφημοι ότι υπάρχει Θεός και θα τους κάψει. Δε μπορούν αυτοί, κύριε, να βγαίνουν και να δηλώνουν σε συνεντεύξεις τους «Αν υπάρχει Θεός….γιατί δε βγαίνει στο STAR» και να μένουν έτσι ατιμώρητοι– χωρίς έστω έναν αφορισμό– κάτι!
    Είπαμε…εν αρχή ην ο λόγος. Είπαμε ότι όσα περιγράφουν δεν ήταν μόνο στο μυαλό τους, αλλά και σε τακτικά πρωτοσέλιδα εφημερίδων. Αλλά αυτοί το παράκαναν.
    Ύστερα, όμως, ως γνήσιος παντογνώστης, ως «ο μόνος φιλάνθρωπος Θεός υπάρχει» σκέφτηκε κάτι πιο σατανικό και βάρβαρο. Να τους αφήσει να παρουσιάσουν το έργο τους και μετά να τους παραδώσει στα χέρια των Θεατρικών Κριτικών…
    Και αργότερα, όταν θα ερχόντουσαν προς τα πάνω, ήξερε αυτός τι θα τους κάνει…

  4. Ο/Η Εφραιμία η ξέκωλη ηγουμένη λέει:

    Το έργο πραγματεύεται με έντονα σατιρικό και δηκτικό τρόπο (κατά δήλωση των συγγραφέων του) την παρακμή και τη διαφθορά που επικρατεί σε ιερές μονές της χώρας, μετατρέποντας οίκους του Θεού σε άντρο εμπορίου χασίς, πλυντηρίου πορνείας, κοιτίδα ιερόσυλων και βλάσφημων, εστίες άνομων πολιτικών συμφερόντων και επίορκων δημοσίων λειτουργών.

    http://www.dimokratianews.gr/content/1961/%CF%84%CE%B1-%C2%AB%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%AF%CF%84%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%B1%C2%BB-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%85%CF%81-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BE%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BE%CE%AC%CE%BD%CE%B8%CE%B7%CF%82

  5. Ο/Η Κώστας Κοροβίλας λέει:

    Στά βόρεια προάστεια τής Αθήνας, Εκάλη, Δροσιά, Αγιος Στέφανος, Ροδόπολη, υπάρχουν πολλά ιερά άντρα, ιερές σφηκοφωλιές, γυναικεία μοναστήρια, όπου ζούν τέτοια κορίτσια μέ τά μαύρα.
    Μοναχές, που μόνο μοναχές δέν είναι. Τίς βλέπεις συχνά νά οδηγούν τά ακριβά τους αυτοκίνητα, τζιπ 4Χ4 νά ψωνίζουν στά τοπικά σουπερμάκετς, όποια ώρα, δυό, δυό ή μόνες τους. Απορημένος κάποτε, ρώτησα κάποιον φίλο μου, περνώντας τυχαία απ’ έξω από κάποιο τέτοιο μαναστήρι.
    «Μα ρε Κώστα, τι κάνουν εκεί μέσα όλες αυτές οι καλόγριες?
    «Μαμ, κακά, γαμήσι, νάνι.» μού απάντησε ο φίλος.

  6. Ο/Η gryphon λέει:

    Eιχα ξαναγράψει παλαιότερα ενα σχολιο τώρα πού τό θυμάμαι γιάυτό τό «έργο» αλλα ευκαιρίας δοθεισης θά πώ παλι τήν γνώμη μου γιά όλο αυτό τόν συρφετό ψευτοπνευματικών ανθρώπων σάν τόν Ρηγα καί κατι τέτοιους.
    Οχι πως αμφισβητώ ότι υπάρχει μεγάλη διαφθορά καί σεξουαλικά σκανδαλα κλπ σε μοναστήρια και γενικά μεσα στήν ιεραρχία κλπ.
    Πολλά εξάλλου εχουν καταγγελθει καί στό παρων ιστολογιο καί από σχολιαστές οπως πρόσφατα απο καποιο σχολιαστή Διονυσιο για διαφορα πού συμβαίνουν στό Αγιο Ορος καί άλλα πολλα.
    Εδω όμως έχουμε κατι άλλο.Ειναι καθαρά στρατευμενη «τέχνη» (τού κωλου) πού μέ καθε ευκαιρία στρέφεται κατά του χριστιανισμού λόγω της συγκεκριμενης ιδεολογικής προέλευσηςτών συγγραφέων-σεναριγράφων.
    Αλλοι δέν τά προσέχουν αυτά όχι όμως κι εγω.
    Ολοι αυτοί οι συγγραφεις-σεναριογράφοι όπως ο Ρηγας ο Αποστολου αλλα καί ο Χαρης Ρωμας οι Ρεππας Παπαθανασιου κλπ η η βρωμοστομη καί αντιαισθητική Χρυσα Ρωππα που παιζει στα «κοριτσια με τά μαυρα» καί πολλοί άλλοι ανηκουν ιδεολογικά στό ΚΚΕ καί σέ άλλα κομματα τής αριστεράς.
    Ολοι αυτοί μιά κλίκα 30-40 ατόμων γράφουν παίζουν οί ίδιοι μονίμως σχεδόν σέ όλα τά άθλια σήριαλ τής τελευτάιας 20ετίας.
    Σήριαλ τύπου «το καφε της χαρας» «το Δελληγιάνννειο Παρθεναγωγείο» όπου πάντα υπαρχει καί ένας τρελλος η σεξουαλικά ανωμαλος παππας η ο «κακος» ακροδεξιός εθνικόφρων καί ο «καλός» κομμουνιστής.Τό ίδιο καί μέ ταινίες τύπου «λουφα καί παραλλαγή».
    Εγώ πιστεύω (χωρίς όμως να μπορώ καί να τό αποδείξω) ότι αυτοί δρουν κατ’εντολη του κόμματος ξεροντας ότι ο καλυτερος τρόπος να περάσει η προπαγάνδα τους είναι μεσα από τέτοια φτηνα λαικα σηριαλ τής πλακας πού βλεπει ο μεσος ελληνας.
    Στά πλαίσια αυτά κινείται καί τό περι ου ο λόγος «εργο».
    Τό ίδιο τό θέμα του έργου θά έλεγα ότι αποτελεί αγαπημένη φαντασίωση φετιχιστών καί «δημιουργών» ταινιών πορνό.
    Καλόγριες σάν τήν Μονικα Μπελούτσι (η έστω σάν τήν πατσαβουριασμενη Χρυσα Ρωπα) μέ ζαρτιέρες, κοκκινες γοβες καί κόκκινα φιληδονα χείλη.
    Εάν τώρα κανείς από όσους διαβαζουν έχει δεί ποτε τέτοια καλόγρια στήν πραγματική ζωή ας μου τό πει.
    Στό παλαιότερο σχόλιο μου είχα προτείνει στόν κυριο Ρηγα (ελεγα μήπως διαβαζει Ροιδη) αντί νά ασχολείται με καλογριες ας γράψει ένα εργο γιά τό συναφι του.Αυτό πού κυριαρχούσε τά τελευταία χρόνια (γιατί τώρα υπαρχουν «κεσατια» απ’οτι ακούω) στήν ελληνική τηλεόραση,θέατρο καί κινηματογράφο.Του δινω ιδέα καί για τό σεναριο. Ας γράψει λοιπόν ο μεγάλος αυτός δημιουργός τών «σταβλων της Εριεττας Ζαιμη» ενα εργο με θέμα τήν ζωή ενός επιτυχημένου ηθοποιού (η σκηνοθέτη,σεναριογράφου κλπ) στήν Ελλαδα τής δεκαετίας του 90 μεχρι μεσα της δεκαετιας του 2000.
    Ζωη μέ ευκολα λεφτα μπολικη κοκαινη,ποτο καί νυχτερινη αναζήτηση μαυριδερών τριχωτών λαθρομεταναστών.Είναι θέμα πού υποψιάζομαι τό κατέχει καλά.Θά γίνει μεγάλη επιτυχία.

  7. Ο/Η Σταύρος λέει:

    Κασσιανή : «Ασέλγησαν στο σώμα μου και στη ψυχή μου
    http://www.infoserres.gr/serres/index.php?option=com_content&view=article&id=1461

  8. Ο/Η Ιερεμίας Τζόνσον λέει:

    Πως μιλάς έτσι παλιογκριφόνι για καλλιτέχνες σαν τη Χρυσούλα Ρώπα; Να πλένεις το στόμα σου ρε.

    • Ο/Η gryphon λέει:

      Ανακαλω τό σχόλιο πού έκανα γιά τήν εμφανιση της κ.Ρωπα.Οχι επειδη μού ειπες να πλενω τό στόμα μου όταν μιλάω γι’αυτή αλλα γιατι εκ τών υστέρων τώρα που τό εγραψα αισθανομαι ασχημα πού σχολιασα τήν εξωτερικη της εμφανιση.Για τους άλλους χαρακτηρισμούς τους χρησιμοποίησα σωστά νομίζω αφου τήν έχω δει να παίζει σέ σηριαλ αλλα καί θυμαμαι τήν αχαρακτηριστη συμπεριφορά της σέ εκπομπή του Τριανταφυλλόπουλου όπου ηταν καλεσμενος ο νεοεκλεγεις τοτε υιός Πλευρη.
      Πρόσφατο δείγμα υψηλής αισθητικής τό «ντουετο» μέ τόν Λαζόπουλο σ’ένα από τά τελευταία αλ τσαντιρι όπου για κανα δεκαλεπτο είχαν έναν υψηλης ποιότητας διάλογο όπου καταγίνονταν με τό αγαπημενο θέμα (θα τολμούσα να τό πω καί φετιχ) του Λακη…..τό κλάσιμο.

  9. Ο/Η Po λέει:

    Το εν λόγω θεατρικό έργο πράγματι, δεν είναι αξιώσεων, θα το έλεγα μάλλον μέτριο, δυστυχώς το είδα…

    Η εκκλησία αν διέθετε στοιχειώδη αισθητική άποψη, δεν την θα έβλαπτε αν το αγνοούσε, ποιος όμως έχασε το καλλιτεχνικό κριτήριο κλπ. κλπ. ;;;

  10. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

  11. Ο/Η Κωλοσούζας λέει:

    Σιατίστης Παύλος: «Οι σύγχρονοι εφιάλτες πολεμούν την Εκκλησία και το Έθνος»

    Παρασκευή, 26 Αύγουστος 2011
    Συντάχθηκε απο τον/την Αιμίλιος Πολυγένης – 03.24

    Λάβρος κατά των σύγχρονων εφιαλτών που προσπαθούν να αλλάξουν την ιστορίας μας, να αλώσουν τις ψυχές μας, να ξεριζώσουν την πίστη μας, ήταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Σιατίστης κ. Παύλος.

    Ο Μητροπολίτης Σιατίστης αναφερόμενος στον εορτάζοντα Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, μεταξύ άλλων τόνισε ότι «ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ήθελε τα παιδιά στο σχολείο να μαθαίνουν την αλήθεια, προσωπικά δεν έχω καμία αμφιβολία πως αν ζούσε σήμερα ο Άγιος θα γκρέμιζε τα σχολεία. Γιατί τα σχολεία τα σημερινά προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά η να μην μάθουν, όλα αυτά που ήθελε ο Άγιος Κοσμάς».

    Επίσης ο Μητροπολίτης Παύλος τόνισε: «Το γεγονός ότι σήμερα ακούμε νέα παιδιά που δυστυχώς καταστρέφουν την ζωή τους, παίρνοντας ναρκωτικά να μας λένε, πες μου εσείς γιατί να μην πάρω… αυτό σημαίνει ότι η σημερινή παιδεία και η οικογένεια είναι χρεοκοπημένες. Γιατί είναι ανίκανες να εξηγήσουν στα παιδιά το γιατί να ζουν!»

    «Το σημερινό σχολείο είναι ένα σχολείο που βασανίζει τα παιδιά. Το σημερινό Υπουργείο Παιδείας λέει: πρώτα ο μαθητής, εγώ ερωτώ που είναι ο μαθητής, που βρίσκεται ο μαθητής; Δεν υπάρχει πουθενά, γι’ αυτό έχουμε αυτά που έχουμε, δηλαδή την αντίδραση των παιδιών μας», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Παύλος.

    Χαρακτηριστική ήταν στιγμή όταν ο Μητροπολίτης Σιατίστης, αναφέρθηκε στην προσφορά του Αγίου Κοσμά για την σωτηρία του Γένους μας.

    «Εάν δεν υπήρχε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, πολλοί σήμερα θα φορούσαμε φέσι. Χάρις το μοναδικό του έργο, ποιος άλλος γύρισε την Ελλάδα ολόκληρη», ανέφερε ο κ. Παύλος.

    Για να προσθέσει: «Δεν είναι διαφορετικές οι εποχές μας, τότε υπήρχε η Τουρκιά που ήθελε να αφαιρέσει την πίστη από τις ψυχές των Ελλήνων. Γιατί ήθελαν οι Τούρκοι να αλλάξουν την πίστη; Γιατί ήξεραν…»

    «Σήμερα λοιπόν επιχειρούν πάλι, σήμερα οι παγκοσμιοποίηση που απειλεί να μας κάνει πολτό και κιμά όλους μας, χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, χωρίς πίστη, χωρίς αγάπη στην πατρίδα», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Σιατίστης.

    Επίσης τόνισε: «Βλέπω μπροστά μου τον πόλεμο για την ιστορία μας, και δυστυχώς ο πόλεμος αυτός γίνεται από σύγχρονους εφιάλτες, από ανθρώπους με ελληνική φωνή, αλλά πουλημένος στις δυνάμεις εκείνες που θέλουν να τσακίσουν τους Έλληνες».

    Ο ΣΚΑΙ είναι πουλημένος

    Ο κ. Παύλος αναφερόμενος στα ντοκιμαντέρ του τηλεοπτικού σταθμού «ΣΚΑΙ», τόνισε τα εξής: «Ο ΣΚΑΙ είναι ένας σταθμός πουλημένος στις ξένες δυνάμεις και το λέω μετά λόγου γνώσεως, ένας σταθμός που πάλι προκάλεσε την αγανάκτηση του κ. Μπαμπινιώτη. Όταν την Μ. Παρασκευή την ιερότερη ημέρα του Ορθοδόξου Χριστιανισμού πρόβαλε ένα άθλιο ντοκιμαντέρ ανιστόρητο και ατεκμηρίωτο ιστορικά, μόνο και μόνο για να υβρίσει και να βλασφημήσει το πρόσωπο του Θεανθρώπου Θεού.»

    «Οι εφιάλτες είναι παρόντες και είναι σημαντικό να το καταλάβουμε, ώστε να ξυπνήσουμε γιατί γι’ αυτούς τους εφιάλτες αγωνίστηκε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Όλοι σήμερα επιχειρούν να ξεχάσουμε την ιστορία μας», συμπλήρωσε ο κ. Παύλος.

    Ο Μητροπολίτης Σιατίστης κ. Παύλος, ανέφερε ένα φοβερό γεγονός τονίζοντας ότι «ένας δημοσιογράφος λίγο πριν κοιμηθεί ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, μου εμπιστεύθηκε τα εξής: ετοιμάζεται νέο τσουνάμι εναντίον της Εκκλησίας, έγινε σύσκεψη καναλαρχών με ένα στόχο, να πολεμήσουμε την Εκκλησία. Να που εφιάλτες είναι σήμερα εδώ.»

    Τέλος αναφερόμενος στην οικονομική κρίση, ο δυναμικός Ιεράρχης τόνισε: «Μη γελιέστε ο τόπος μας, δεν είναι στο χείλος του γκρεμού, έχει αρχίσει να πέφτει. Αυτά που έρχονται σε πολύ λίγο χρόνο θα είναι πάρα πολύ δύσκολα, θα ματώσουμε από εδώ και πέρα όλοι μας.»

  12. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Εκκλησία και ρατσιστικός λόγος
    ή
    To μισαλλόδοξο κήρυγμα

    Στην από άμβωνος ομιλία του της 14ης Αυγούστου 2011, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο λειτουργίας ραδιοφωνικού σταθμού στο δημοτικό διαμέρισμα Μελίτης της Φλώρινας, ο οποίος θα εκπέμπει στα σλαβομακεδονικά. Διερωτώμενος εάν ο σταθμός θα αποτελέσει όργανο προπαγάνδας της FYROM, ο Μητροπολίτης σπεύδει να προειδοποιήσει: «Αν είναι ναι, εγώ με τη νεολαία και με όσους θέλετε – θα το πω όπως το αισθάνομαι, δεν ξέρω τι θα γίνει -, αλλά αν πουν ναι και το κάνουν τουλάχιστον 40-50 πούλμαν πρέπει να φτάσουν εκεί και μαζί με τους εκεί αδελφούς της Φλώρινας και της Μελίτης να τα κάνουμε γυαλιά καρφιά. Αλλιώς δεν γίνεται δουλειά».
    Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου δεν αμφισβητεί το δημοκρατικό δικαίωμα της έκφρασης των εκπροσώπων θρησκευτικών κοινοτήτων. Οι θέσεις τους, όμως, υπόκεινται καταρχήν σε δημόσια κριτική και αντιπαράθεση. Προφανής, επίσης, είναι η θεσμική υπόσταση και η σημασία τους καθόσον εκφέρονται από δημόσιους λειτουργούς της συγκεκριμένης θρησκευτικής κοινότητας και άπτονται πολιτειακών ζητημάτων. Όταν, ωστόσο, ο δημόσιος και θεσμικός λόγος των εκκλησιαστικών φορέων προσλαμβάνει ρατσιστικές διαστάσεις (γεγονός όχι πρωτοφανές για την Ορθόδοξη Εκκλησία εάν θυμηθούμε και τον ρατσιστικό λόγο του Μητροπολίτη Πειραιώς π.χ. για τους Μουσουλμάνους) και υποκινεί άμεσα τους αποδέκτες του στην τέλεση παράνομων πράξεων φέρει όχι μόνον ιδιαίτερη απαξία, καθώς πρόκειται για άσκηση δημόσιας εξουσίας, αλλά παύει ξεκάθαρα να εμπίπτει στα συνταγματικά όρια της ελευθερίας του λόγου. Η ΕΕΔΑ καταδικάζει το γεγονός και υπογραμμίζει ότι άλλες είναι οι αντοχές ενός φιλελεύθερου κράτους δικαίου έναντι του ρατσιστικού λόγου των ιδιωτών και άλλες έναντι συστηματικών ρατσιστικών εκτροπών από δημόσιους λειτουργούς. Οι ξενόφοβες εξάρσεις και η ανοιχτή προτροπή του Mητροπολίτη Θεσσαλονίκης σε βιαιοπραγίες κατά των προσώπων και πραγμάτων συγκεκριμένης ομάδας, εγείρουν ξανά το ζήτημα της -ανεπαρκούς μέχρι σήμερα- εφαρμογής του ισχύοντος νομικού πλαισίου (ν. 927/1979) για την καταπολέμηση του ρατσισμού και των διακρίσεων, με δεδομένη, μάλιστα, την πρόσφατη πρόθεση της Πολιτείας για την ενίσχυσή του. Παράλληλα, οι επίμαχες λεκτικές προσβολές συνιστούν ευθείες παραβιάσεις των σχετικών διατάξεων του Ποινικού Κώδικα (άρθρα 184, 186 ΠΚ). Η σαφής εκτροπή του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης από τη νομιμότητα δεν προκαλεί μόνο την ανοχή μιας φιλελεύθερης έννομης τάξης απέναντι στους επικίνδυνους τιμητές της ελευθερίας της έκφρασης και της διαφορετικότητας, αλλά επαναφέρει στην επικαιρότητα τα ζητήματα που απορρέουν από τον αναχρονιστικό εναγκαλισμό Kράτους και Eκκλησίας.

    Το ΔΣ της Ελληνικής Ένωσης για τα
    Δικαιώματα του Ανθρώπου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s