«Κέντρο Παναγία η Φιλανθρωπινή» και off-shore

«…off-shore εταιρεία, μέσω της οποίας πλήρωνε τις δανειακές υποχρεώσεις τού… αγίου ιδρύματος και, ταυτόχρονα, έπαιρνε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από τη συμμετοχή του σε κοινοτικά και εγχώρια προγράμματα.»

ίσως η Παναγία να έχει τους λόγους της που... δακρύζει!

Όπως σας είχα προϊδεάσει σε προηγούμενο πόστ…

Ρασοφόροι με off-shore Λιβερίας! (Από «Το Ποντίκι»)

Μοναχοί επενδυτές με off-shore εταιρεία στη Λιβερία  και αγορές εκατομμυρίων μετοχών αποδείχθηκαν οι διαχειριστές του ιδρύματος Ορμύλια, το οποίο τιτλοφορείται και ως «Κέντρο Παναγία η Φιλανθρωπινή» που υπάγεται στο αγιορείτικο μοναστήρι Σίμωνος Πέτρας, κάνοντας μάλιστα μπίζνες την ίδια περίπου εποχή που έκανε και η Μονή Βατοπεδίου, όταν δανειζόταν από ιδιωτική τράπεζα για να αγοράσει μετοχές της ίδιας τράπεζας και για να συμμετάσχει έτσι στην αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Έφριξαν οι ελεγκτές

Η υπόθεση αυτή, που φαίνεται να έχει στοιχεία με τα οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σκάνδαλο, αποκαλύφθηκε τυχαία όταν επιθεωρητές του υπουργείου Οικονομικών κλήθηκαν από τον γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας και Θράκης για να ελέγξουν τις οικονομικές χρήσεις του ιδρύματος από το 2006 ως και το 2008 προκειμένου να τις κλείσουν, ώστε το ίδρυμα να συνεχίσει απερίσπαστο το… θεάρεστο έργο του.

Ωστόσο οι ελεγκτές όχι μόνο δεν έκλεισαν τις χρήσεις, αλλά στην ουσία έφριξαν όταν διαπίστωσαν ότι το ίδρυμα:

♦ Είχε πάρει τραπεζικό δάνειο πολλών εκατομμυρίων, για να αγοράσει μετοχές της ίδιας τράπεζας, κάνοντας ταυτόχρονα παιχνίδι στο χρηματιστήριο,

♦ διατηρούσε off-shore εταιρεία, μέσω της οποίας πλήρωνε τις δανειακές υποχρεώσεις τού… αγίου ιδρύματος και, ταυτόχρονα,

♦ έπαιρνε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από τη συμμετοχή του σε κοινοτικά και εγχώρια προγράμματα.

Δάνειο και μετοχές

Ακόμη, ο έλεγχος απέδειξε ότι το ίδρυμα, που ξεκίνησε με μετοχικό κεφάλαιο 50.000 ευρώ το 2006, σύναψε το 2007 δάνειο 10.720.000 ευρώ από τον τραπεζικό όμιλο Marfin, χρήματα τα οποία δαπάνησε για την αγορά 1.600.000 μετοχών του ίδιου τραπεζικού ομίλου προς 6,70 ευρώ για κάθε μετοχή.

Να σημειωθεί ότι σήμερα η κάθε μετοχή του τραπεζικού αυτού ομίλου, ο οποίος είχε με τον ίδιο τρόπο «δανείσει» και τη Μονή Βατοπεδίου για συμμετάσχει και αυτή στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας, κοστίζει περίπου 0,50 λεπτά.

Βέβαια οι πληροφορίες λένε ότι οι μετοχές δεν έχουν πουληθεί, άρα δεν υπάρχει καταγεγραμμένη πραγματική ζημιά, ωστόσο οι δόσεις του δανείου πληρώνονται, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι για τη λήψη του δανείου το ίδρυμα – και αυτό είναι το σοβαρότερο – έβαλε υποθήκη σχεδόν 23.000 στρέμματα που έχει ιδιοκτησία του στη Χαλκιδική.

Μοναστηριακή offshore!!!

Ο ίδιος έλεγχος αποκάλυψε ότι το ίδρυμα διατηρούσε βιβλίο επενδύσεων, εκτός από τα καθιερωμένα λογιστικά βιβλία, ενώ είχε συστήσει off- shore εταιρεία με την επωνυμία Αίτber Propepties S.A., η οποία έχει έδρα τη Μονρόβια της Λιβερίας. Μέσα από την off-shore το ίδρυμα εισέπραττε τα έσοδα από τα μερίσματα των μετοχών, αλλά πλήρωνε και τις δόσεις του δανείου.

Τη λιβεριανή εταιρεία, που είχε κινήσεις άνω των 500.000 ευρώ, τη διαχειριζόταν ο πληρεξούσιος δικηγόρος του ιδρύματος καθώς και μια γυναίκα με το ίδιο επίθετο, για την οποία η έκθεση ελέγχου αναφέρει: «Εκπρόσωποι και διαχειριστές της εταιρίας είναι οι ΠΚ και η ΕΚ η οποία επειδή δεν προσήλθε προς υπογραφή των απαιτούμενων εγγράφων δεν εκτελεί συναλλαγές με την τράπεζα ενώ κατά τα αναφερόμενα στην ανωτέρω έγγραφη απάντηση η εν λόγω δεν έχει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου». Τέλος, ο έλεγχος διαπίστωσε και φορολογικές παραβάσεις σχετικά με την απόδοση φόρων προς το κράτος από έργα του ιδρύματος.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί πάντως είναι ότι η υπόθεση «Παναγία η Φιλανθρωπινή» εξελισσόταν την ίδια χρονική περίοδο που η Μονή Βατοπεδίου παραχωρούσε τη λίμνη Βιστωνίδα στο Δημόσιο και έπαιρνε ως αντάλλαγμα οικόπεδα – φιλέτα σε όλη την Ελλάδα, ενώ με δάνειο από την ίδια τράπεζα συμμετείχε στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της.

Στον εισαγγελέα

Φυσικά ως επακόλουθο των παραπάνω ευρημάτων είναι ότι οι χρήσεις για τα τρία χρόνια (2006 – 2008) δεν έκλεισαν από το υπουργείο Οικονομικών, ενώ επισημαίνεται στο πόρισμα ότι πρέπει να γίνουν και έλεγχοι νομιμότητας και όχι απλής σκοπιμότητας που ήδη έγιναν για τις τρεις παραπάνω οικονομικές χρήσεις.

Ταυτόχρονα, η υπόθεση στάλθηκε και στον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή, ο οποίος με τη σειρά του έστειλε την υπόθεση στον οικονομικό εισαγγελέα καθώς, όπως δήλωσε στο «Π», το όλο θέμα χρήζει περαιτέρω διερεύνησης και αξιολόγησης των στοιχείων που διαθέτει η περιφέρεια, καθώς το ίδρυμα φαίνεται πως ξέφυγε από τους πραγματικούς σκοπούς ίδρυσής του.

Απορίες

Θα ήταν πάντως παράλειψη αν δεν επισημαίναμε ότι εκείνο που προκαλεί απορίες είναι το γεγονός ότι, όπως αναφέρει το πόρισμα, «σύμφωνα με τον οργανισμό του Ιδρύματος προβλέπεται εσωτερικός έλεγχος που θα διενεργείται από ειδικούς ελεγκτές τους οποίους διορίζουν οι ιδρυτές του Ιδρύματος». Και για τις ελεγχόμενες διαδοχικές περιόδους φαίνεται να είχαν διοριστεί ως ειδικοί ελεγκτές ένας επίτιμος αρεοπαγίτης και ένας πρώην πρόεδρος κρατικής (παλαιότερα) τράπεζας (!), οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα δεν βρήκαν τίποτε!!!

Εφαρμογή… προληπτικής ιατρικής με ευρωπαϊκά κονδύλια!

Ο σκοπός της σύστασης του ιδρύματος Ορμυλία με τίτλο «Κέντρο Παναγία η Φιλανθρωπινή», όπως αναφέρει το ίδιο στο ιδρυτικό καταστατικό του είναι η εφαρμογή της προληπτικής ιατρικής, η προαγωγή της ιατρικής έρευνας με την αρωγή του κράτους και των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, η προσφορά ιατρικής περίθαλψης σε πάσχοντες και η ανάπτυξη κοινωνικών δράσεων πρόνοιας, ηθικής, πνευματικής και υλικής συμπαράστασης προς τον πληθυσμό της ευρύτερης περιοχής, ιδιαίτερα δε προς τους νέους και τους έχοντες ανάγκη.

Χιλιάδες ευρώ

Επιπλέον, το ίδρυμα έχει ως σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογικής έρευνας για τη μελέτη – τεκμηρίωση των στοιχείων πολιτιστικής κληρονομιάς με την αρωγή του κράτους και των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, βελτίωση της τεχνολογίας και σχεδιασμό συσκευών για τη διαρκή αναβάθμιση της εργαστηριακής υποδομής και αντίστοιχης μεθοδολογίας, καλύπτοντας το πλήρες φάσμα εφαρμογών ανάλυσης, προστασίας και τεκμηρίωσης έργων τέχνης και πολιτιστικής κληρονομιάς. Για την ιστορία, πρέπει να αναφερθεί ότι μέσα σε τρία χρόνια μετείχε σε κοινοτικά και εγχώρια προγράμματα, τα οποία του απέφεραν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Αναλυτικά, το ίδρυμα εντάχθηκε στο έργο «Αναβάθμιση του Εξοπλισμού του Διαγνωστικού Κέντρου Έργων Τέχνης» προϋπολογισμού 535.500 ευρώ, επίσης εντάχθηκε στο πρόγραμμα «ΑΚΜΩΝ», που έχει να κάνει με την ανάπτυξη δημόσιων ερευνητικών φορέων, προϋπολογισμού 399.500 ευρώ καθώς και στο πρόγραμμα «Εικονογνωσία» προϋπολογισμού 155.750 ευρώ.

Το ίδρυμα είχε προγραμματιστεί να μπει και σε ιατρικό πρόγραμμα για την πρόληψη του καρκίνου, αλλά λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων το πρόγραμμα δεν προχώρησε.

http://www.topontiki.gr/article/19999

This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, Διακρίσεις (κάθε είδους), θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

13 Responses to «Κέντρο Παναγία η Φιλανθρωπινή» και off-shore

  1. Ο/Η Observer λέει:

    Σιγά τα ωά.
    Εδω έπεσε σιγή για την Αλληλεγγύη.
    Όλα τα ιερά βρώμικα θάβονται.

    Πηγή
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=76879

    ΜΚΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»

    Στον εισαγγελέα το πόρισμα
    Του ΘΩΜΑ ΤΣΑΤΣΗ

    Το «Φιλάδελφον» πνεύμα επικράτησε για άλλη μια φορά στην Εκκλησία και στην περίπτωση της ΜΚΟ της Εκκλησίας «Αλληλεγγύη».

    Υστερα από οχτώ συνεδριάσεις της «επιτροπής ακροάσεως» τον περασμένο Ιούνιο και Ιούλιο που ερεύνησε τα «πεπραγμένα της Αλληλεγγύης» συντάχθηκε έκθεση, που χθες το μεσημέρι αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο (www.ecclesia.gr). Η έρευνα αφορά το διάστημα 2002 έως την 15η Μαΐου 2008. Ο συντάκτης καταλογίζει τις ευθύνες με σειρά βαρύτητας. Και το …θαύμα έγινε.

    Πρώτος στη σειρά είναι ο πρώην γενικός διευθυντής της «Αλληλεγγύης» Δημήτρης Φουρλεμάδης, ενώ μόλις στην 8η θέση ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της ΜΚΟ της Εκκλησίας, δηλαδή ο επίσκοπος Θερμοπυλών Ιωάννης και ο μητροπολίτης Βελεστίνου Δαμασκηνός. Η έκθεση θα σταλεί στο υπουργείο Εξωτερικών, καθώς έχουν ερευνηθεί σειρά θεμάτων, στα οποία εμπλέκονται αναπτυξιακά προγράμματα, και στον εισαγγελέα για να διερευνήσει τυχόν ποινικές ευθύνες. Ενδέχεται επίσης να γίνουν αγωγές και να ζητηθούν αποζημιώσεις για ζημιές που υπέστη η Εκκλησία.

    Σύμφωνα με τα μέλη της επιτροπής, το μεγαλύτερο βάρος των ευθυνών έχει ο Δημήτρης Φουρλεμάδης. Για τον επίσκοπο και τον μητροπολίτη, των οποίων η υπογραφή είχε αντίστοιχο βάρος, τα πράγματα είναι διαφορετικά καθώς: «Εχουν ευθύνη, αλλά η ευθύνη αυτή μειούται εκ του γεγονότος ότι ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Αθηνών (σ.σ. ο Χριστόδουλος), που ήτο ο Πρόεδρος εις τα συλλογικά όργανα διοικήσεως και των δύο εταίρων της Αλληλεγγύης, έδωσε εντολή, ώστε κατά το άρθρον 6 του νέου Καταστατικού της εταιρείας άπασαι αι εξουσίαι του Δ.Σ. να περιέλθουν εις τον Δημήτριον Φουρλεμάδην, γεγονός το οποίον εστέρησε εις τα εν λόγω μέλη του Δ.Σ. την τυπικήν, πέραν της ουσιαστικής, δυνατότητα αναμείξεως, ελέγχου και γνώσεως των εταιρικών πραγμάτων της «Αλληλεγγύης», έχουν δε και το ελαφρυντικόν των αμέσως υφισταμένων του αειμνήστου Αρχιεπισκόπου κυρού Χριστοδούλου, που ως Κληρικοί δεν ήτο εύκολο να εναντιωθούν εις την κατά τα ως άνω εκπεφρασθείσαν θέλησίν του». Με λίγα λόγια, για όλα φταίει ο μακαριστός…

    Ενας επίσκοπος, που πληροφορήθηκε όσα ανέφερε το πόρισμα, σχολίασε σκωπτικά: «Ο μακαριστός μού είχε ζητήσει να υπογράψω ένα έγγραφο κι εγώ αρνήθηκα, λέγοντάς του ότι είναι παράνομο. Εκείνος μου απάντησε: Να υπογράψεις ή να πας στο διάβολο. Εγώ πήγα στο διάβολο».

    Οσον αφορά τον Δημήτρη Φουρλεμάδη, συνοπτικά ευθύνεται:

    -Για τον καταλογισμό από το υπουργείο Εξωτερικών των 6.431.751,54 ευρώ και 258.708,49 ευρώ , εις βάρος της Αλληλεγγύης, από το πρόγραμμα των κοτόπουλων στο Ιράκ.

    -Γιατί έλαβε πολλές προκαταβολές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από το υπουργείο Εξωτερικών για σειρά προγραμμάτων που δεν εκτελέστηκαν και τα χρήματα δεν επεστράφησαν στο ΥΠΕΞ.

    -Γιατί ναύλωσε αεροσκάφος να πάει ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος στο Κόσοβο (100.000 ευρώ ).

    -Γιατί αγόρασε ακίνητα για την «Αλληλεγγύη» χωρίς «έλεγχο αγοράς».

    -Γιατί ενώ ο έρανος για το τσουνάμι συγκέντρωσε 1.663.900,63 ευρώ , η «Αλληλεγγύη» παρέδωσε στο ΥΠ.ΕΞ. 1.355.000 ευρώ .

    Η έκθεση αποδίδει ευθύνες στους επιθεωρητές της Γενικής Εκκλησιαστικής Οικονομικής Επιθεώρησης, Θεολόγο Μαρκή και Ιωάννη Πέτσο, και στον προϊστάμενό τους, Ευάγγελο Μάρη. Για σειρά ενεργειών τους, η έκθεση τους καταλογίζει «όχι μόνον ασύγγνωστη αμέλεια, αλλά και δόλο».

    Τη λίστα των ανθρώπων που «ευθύνονται» συμπληρώνουν και άλλα πρόσωπα, όπως η Γεωργία Λυμπέρη, που υπήρξε επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ήταν διαπιστευμένη στο υπουργείο Εξωτερικών και στη συνέχεια εργαζόμενη στην «Αλληλεγγύη». Οπως αναφέρει η έκθεση, έχει ευθύνη για εγκρίσεις «ανοικείων πληρωμών

  2. Ο/Η Μισίρκωφ λέει:

    09-08-11

    Η σοβιετική λογική του κ. Ρέππα

    Tου Πασχου Μανδραβελη

    «Χρειάζονται μόνο 20 χρόνια για έναν ριζοσπάστη να καταλήξει συντηρητικός, χωρίς να αλλάξει ούτε μία ιδέα», είχε πει κάποτε Ρόμπερτ Αντον Γουίλσον. Για πολλούς εκσυγχρονιστές του ΠΑΣΟΚ χρειάστηκαν μόνο δέκα. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ήταν αρκούντως ριζοσπάστες. Ισως πάλι να τρόμαξαν από την αποτυχημένη απόπειρα της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης το 2001. Μόλις είδαν τις κοινωνικές αντιδράσεις είπαν «ασ’ το γι’ αργότερα». Ανέλαβε ο κ. Δημήτρης Ρέππας και την έθαψε με προεδρικά διατάγματα, μέχρι που το πρόβλημα επανεμφανίστηκε θεριεμένο και το πληρώνουμε τώρα στο πολλαπλάσιο.

    Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο επιχείρησε ο κ. Ρέππας να διευθετήσει και τα των ταξί. Εθαψε την απελευθέρωση με ένα προεδρικό διάταγμα κι έμειναν ευχαριστημένοι οι ψηφοφόροι ταξιτζήδες.

    Προχθές, ο πρώην υπουργός Μεταφορών επιχείρησε να δώσει το θεωρητικό πλαίσιο της συντήρησης σε ό, τι αφορά τις άδειες ταξί. Είπε, μεταξύ άλλων: «είτε από άγνοια είτε από σκοπιμότητα συγχέονται τα χασάπικα, τα κομμωτήρια κ.λπ. με τα Δ.Χ. αυτοκίνητα. Καθένας μπορεί να έχει όσα Ι.Χ. επιθυμεί, τα Δ.Χ. όμως εκτελούν μια κατά παραχώρηση δημόσια υπηρεσία…» («Πρώτο Θέμα» 7.8.2011).

    Αφού τον ευχαριστήσουμε, που μας επιτρέπει να έχουμε όσα Ι.Χ. επιθυμούμε, πρέπει να ρωτήσουμε: Γιατί να είναι τα ταξί «μια κατά παραχώρηση δημόσια υπηρεσία» και να μην είναι τα χασάπικα; Με τις σαλμονέλες που κυκλοφορούν, ένα κρεοπωλείο μπορεί να αποδειχθεί πολλαπλάσια επικίνδυνο από ένα ταξί. Ποια είναι, λοιπόν, τα κριτήρια της «κατά παραχώρηση δημόσιας υπηρεσίας»; Οι μετεμφυλιακές κυβερνήσεις, τουλάχιστον, είχαν λόγους να βαφτίσουν «δημόσιες» τις υπηρεσίες π. χ. των περιπτέρων ή των ταξί. Ηθελαν να ξέρουν ποιοι διαβάζουν «Αυγή» ή ποιοι μετακινούνται προς «ύποπτους» προορισμούς. Μια δημοκρατική κυβέρνηση τι λόγους έχει;

    Ο κ. Ρέππας απαντά στο ερώτημα σοβιετικά. «Καταλήξαμε σε κριτήρια απαντώντας στο βασικό ερώτημα: τα ταξί σε κάθε πόλη ή περιοχή θα κυκλοφορούν σε απεριόριστο αριθμό ή θα τεθεί μια οροφή με βάση συγκεκριμένους δείκτες όπως είναι ο πληθυσμός, οι διανυκτερεύσεις τουριστών και γενικότερα ο όγκος του δυνητικού χρήστη αυτών των υπηρεσιών».

    Βεβαίως κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με την «οροφή» που λέει ο κ. Ρέππας. Το ερώτημα είναι ποιος θα τη θέσει. Το πάνσοφο κεφάλι ενός υπουργού (σε συνεργασία με την πάνσεπτο κεφαλή του κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου) ή εμείς οι καταναλωτές των υπηρεσιών; Μήπως να ασχολούνταν οι υπουργοί με σοβαρότερα πράγματα αντί να ψάχνουν τον όγκο των διανυκτερεύσεων π.χ. στην Τρίπολη;

    Η σοβιετική λογική του κ. Ρέππα διανθίζεται και με το κερασάκι του «κοινωνικού διαλόγου». Κοινωνικός διάλογος στην Ελλάδα σημαίνει να μαζεύονται οι κάτοχοι των κρατικών προνομίων με τον υπουργό, για να διαπιστώσουν ότι τίποτε δεν πρέπει να αλλάξει. Οι «άνεργοι και οι πικραμένοι», που έλεγε και ο αντιπρόεδρος των ταξιτζήδων Θεσσαλονίκης, δεν έχουν λόγο ούτε δικαίωμα να επιχειρήσουν. Ισως γιατί δεν υπόσχονται ψήφους, όπως οι οργανωμένες συντεχνίες. Δυστυχώς, για πολλούς πολιτικούς, σαν τον κ. Ρέππα, «κοινωνία» είναι το άθροισμα των συντεχνιών ή έστω εκείνων που κατευθύνουν σταυρωμένα ψηφοδέλτια στον α΄ ή τον β΄ πολιτευτή.

  3. Ο/Η Σταύρος λέει:

    Ο Θεός του Αγίου Όρους είναι το Χρήμα!

  4. Ο/Η Noνός της Νύχτας λέει:

    +++$$$Mπίζνες+++$$$

    +$+$+$

    ΠΑΡΑΤΑΣΗ στη λειτουργία του κέντρου διασκέδασης έως το 2012 θέλει ο αρχιεπίσκοπος

    Ζητεί …παπάδες στο «Ακρωτήρι»

    Των ΘΩΜΑ ΤΣΑΤΣΗ- ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Οταν η «Δεξιά του Κυρίου» ζητεί ρουσφέτι, κανένας νόμος δεν μπορεί να την εμποδίσει! Εν προκειμένω, ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ζητεί και η κυβέρνηση δείχνει έτοιμη να δεχτεί αλλαγή του νόμου που επιβάλλει να φύγουν τα νυχτερινά κέντρα από την «καγκελόφρακτη» παραλία της Αττικής.

    Το «άγιο αίτημα» αφορά το νυχτερινό κέντρο «Ακρωτήρι» στην παραλία του Αγίου Κοσμά που θα έπρεπε να έχει κλείσει και απομακρυνθεί από τις 31/12/2006 όπως προέβλεπε το Προεδρικό Διάταγμα της 1/3/2004 για τις χρήσεις γης στην παραλία από το Φαληρικό όρμο έως την Αγία Μαρίνα μετά τη Βάρκιζα.

    Το «Ακρωτήρι» ανήκει ως ακίνητο στο Ταμείο των Κληρικών (ΤΠΟΕΚΕ), το οποίο εισπράττει μηνιαίο μίσθωμα που φτάνει τις 27.000 ευρώ.

    Ακρωτήρι υπάρχει, αλλά ακρωτήρι δεν θα δείτε παρά μόνο ως θαμώνας του ομώνυμου κέντρου διασκέδασης, που παραμένει για ακόμη 6 χρόνια κατόπιν αιτήματος του αρχιεπισκόπου.
    Η ίδια λοιπόν κυβέρνηση που επέτρεψε στα ασφαλιστικά ταμεία των κοινών θνητών να κάνουν επικίνδυνες επενδύσεις με υπέρογκες προμήθειες, συζητά τώρα να βοηθήσει την «επένδυση» του ΤΠΟΕΚΕ δίνοντας παράταση στη λειτουργία του κέντρου διασκέδασης έως το 2012!

    Το «Ακρωτήρι», εκτός από «φιλέτο του παραλιακού μετώπου», είναι ένα από τα φιλέτα της ακίνητης περιουσίας του Ταμείου των παπάδων. Βρίσκεται δίπλα στο ξωκλήσι του Αγίου Κοσμά και τα πρώτα κτίσματα που έχουν διαμορφώσει το σημερινό χώρο ανεγέρθηκαν το 1961, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να αναλάβει ο ΕΟΤ να φτιάξει τουριστικό κέντρο για λογαριασμό του ΤΠΟΕΚΕ.

    Στο Προεδρικό Διάταγμα της 1/3/2004, που έπειτα από εικοσαετή κυοφορία κατατέθηκε από την τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Βάσω Παπανδρέου και υπεγράφη από τον Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο, αναφερόταν ρητώς:

    «Νομίμως υφιστάμενες χρήσεις εστιατορίου στη Χερσονησίδα Αγ. Κοσμά συνεχίζουν τη λειτουργία τους μέχρι το 2006 οπότε απομακρύνονται. Απαγορεύεται η χρήση του χώρου για στάθμευση αυτοκινήτων και η περίφραξη αυτού, ώστε να μην εμποδίζεται η πρόσβαση του κοινού στη ζώνη της παραλίας, στον αρχαιολογικό χώρο και στο μεταβυζαντινό ναό Αγίου Κοσμά και Δαμιανού». Φευ!

    Σύμφωνα με τα έγγραφα που έχουμε στα χέρια μας, ο Αρχιεπίσκοπος ζητά στις 27 Ιανουαρίου 2006 από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά να τροποποιηθεί το Π.Δ. με σκοπό την παραμονή του εστιατορίου και του χώρου στάθμευσης, «διότι είναι μισθωμένο με σύμβαση προ της έκδοσης του Π.Δ. και είχε κατασκευαστεί με νόμιμες άδειες ή αποφάσεις εξαίρεσης από την κατεδάφιση…».

    Η υπόθεση φτάνει στον Οργανισμό της Αθήνας, ο οποίος λαμβάνει υπόψη και το γεγονός ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν έχει βγάλει απόφαση στην αίτηση ακύρωσης του Π.Δ. και έως την έκδοσή της απαγορεύει τη διακοπή λειτουργίας του κέντρου.

    Η εκτελεστική επιτροπή του Οργανισμού Αθήνας καταλήγει σε απόφαση στις 24/1/2007 αφού προηγουμένως η υπηρεσία αποφαίνεται ότι:

    1 Δεν μπορεί να γίνει δεκτή τροποποίηση του Π.Δ. διότι θα προκαλέσει σωρεία αιτημάτων από άλλους ενδιαφερομένους με κίνδυνο να αλλοιωθεί το πνεύμα του.

    2 Δεν έχουν ακόμη εξεταστεί οι προσφυγές κατά του Π.Δ. στο ΣτΕ, του οποίου οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν υπόψη.

    3 Θα μπορούσε να γίνει δεκτή αναστολή εφαρμογής του Π.Δ. «υπό το πρίσμα των νέων εξελίξεων», δηλαδή μετά την απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ να μπει η περιοχή μεταξύ του πρώην αεροδρομίου και της θάλασσας στο σχεδιασμό του Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού.

    Tο κέντρο διασκέδασης από τη μεριά της θάλασσας, χωρίς κάγκελα και φράχτες να εμποδίζουν τον ανοιχτό ορίζοντα…
    Ο προϊστάμενος του Οργανισμού Μάνος Παπανικολάου προχωρά λοιπόν σε εισήγηση «αναστολής εφαρμογής του Π.Δ.» αλλά η εκτελεστική επιτροπή διορθώνει και αποφασίζει:

    1 Τροποποίηση του Π.Δ. ως προς το χρονικό όριο απομάκρυνσης για το κέντρο «Ακρωτήρι». Το όριο μετακινείται στο έτος 2012 και μάλιστα με το σκεπτικό ότι αυτό έχει τεθεί για τις εγκαταστάσεις του Εθνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΚΘΕ)! (σ.σ.: Διευκολύνονται έτσι ταυτοχρόνως η επιστημονική έρευνα, η νυχτερινή διασκέδαση και τα έσοδα του Ταμείου Κληρικών). Σημειώνεται πάντως ότι το ΕΚΘΕ έχει ήδη προχωρήσει την απομάκρυνση των δικών του υποδομών στην Ανάβυσσο.

    2 Για να δοθεί αυτή η παράταση τίθενται και αυστηρές προϋποθέσεις που μιλούν από μόνες τους για την κατάσταση που επικρατεί:

    – Να βρεθεί χώρος στάθμευσης.

    – Να απομακρυνθούν αυθαίρετες προσθήκες στο εστιατόριο.

    – Να απομακρυνθούν κοντέινερ που περιβάλλουν το κτίριο.

    – Να γκρεμιστεί η περίφραξη που απαγορεύει την ελεύθερη πρόσβαση του κοινού στην παραλία.

    – Να αντιμετωπιστεί το θέμα του αρχαιολογικού χώρου της περιοχής.

    Το θέμα βρίσκεται πλέον στα χέρια του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ενώ καλούνται να εκφέρουν άποψη η Αρχαιολογική Υπηρεσία, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και οι Δήμοι Ελληνικού και Αλίμου.

    Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, άλλαξε ο τρόπος με τον οποίο πληρώνει ο επιχειρηματίας Βλάσσης Σταθοκωστόπουλος, ο οποίος ύστερα από πλειοδοτικό διαγωνισμό πήρε την εκμίσθωση του νυχτερινού κέντρου το 2001. Το τελευταίο διάστημα καταβάλλει το μίσθωμα για κάθε μήνα, ενώ έως πρότινος πλήρωνε προκαταβολικά τα μισθώματα ολόκληρου του έτους. Ο ίδιος δεν μίλησε στην «Ε» αν και του ζητήθηκε.

    Ο γενικός διευθυντής του Ταμείου Βασίλειος Δερμεντζίδης ρωτήθηκε για το θέμα. Μας παρέπεμψε στον Αρχιεπίσκοπο και αναρωτήθηκε «γιατί όλοι ασχολούνται με το «Ακρωτήρι»». Το νυχτερινό κέντρο βρέθηκε στο στόχαστρο και δύο ελέγχων που έγιναν για το ΤΠΟΕΚΕ και κατέληξαν με αλληλοσυγκρουόμενα συμπεράσματα.

    Σύμφωνα με το πρώτο πόρισμα που συνέταξε ο επιθεωρητής Αντώνης Οικονομάκης και παρέδωσε στις αρχές του 2004: «Το «Ακρωτήρι» προ της μισθώσεώς του στον τελευταίο σημερινό μισθωτή παρέμεινε κενό επί 46 ολόκληρους μήνες (Απρίλιος 1997-Φεβρουάριος 2001), διότι οι διεξαχθέντες πλειοδοτικοί διαγωνισμοί απέβαιναν άκαρποι εξαιτίας των ισχυρών συμφερόντων, τα οποία εσυγκρούοντο και τα οποία φαίνεται να είχαν τις επεκτάσεις τους και σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου».

    Αξιο απορίας είναι πώς χτίστηκε και λειτουργεί το «Ακρωτήρι», όταν η Αρχαιολογική Υπηρεσία το 2001 απέρριψε αίτημα ιδιώτη που είχε νοικιάσει οικόπεδο δίπλα από το νυχτερινό κέντρο, να λειτουργήσει κινηματογράφος. Και αυτό γιατί σύμφωνα με το νόμο κάτι τέτοιο θα προσέβαλλε τις αρχαιότητες -στο σημείο υπάρχει οικισμός και νεκροταφείο των πρωτοελλαδικών χρόνων- και το ναΐδιο του Αγίου Κοσμά.

    Από την άλλη, το δεύτερο πόρισμα που παραδόθηκε το Φεβρουάριο του 2006 από τους επιθεωρητές Γεώργιο Στράγκα και Σπύρο Κορδούλη, περιγράφει κυρίως το ιδιοκτησιακό καθεστώς και αναφέρει ότι «η έκταση των 4.850 τ.μ. ανήκει κατά κυριότητα στο ΤΑΚΕ, νυν ΤΠΟΕΚΕ (σ.σ. εννοεί το Ταμείο των Κληρικών) δυνάμει Π.Δ. 11 Σεπτεμβρίου-13 Οκτωβρίου 1931 »περί κωδικοποιήσεως των περί Ενοριακών Ναών και Εφημερίων διατάξεων και περί Ταμείου Αποδοχών και Ασφαλίσεως του Κλήρου Ελλάδος» και της διατάξεως του άρθρου 5 του Α.Ν. 2200/40».

    Περιγράφει επίσης όσα έγιναν για να καταλήξει το Δ.Σ. στον πλειοδότη επιχειρηματία που ανέλαβε τη διαχείριση. Δεν αναφέρει, ωστόσο, τίποτα για τον αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται δίπλα στο ναό του Αγίου Κοσμά καθώς για το νυχτερινό κέντρο.

    tsath@enet.gr, arihadj@enet.gr

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 03/04/2007

  5. Ο/Η kimon λέει:

    Εχω άμεση αντίληψη σαν γείτονας των ρασοφόρων κοριτσιών,βέβαια καλό θα ήταν μια επίσκεψη σας για να κρίνετε ιδίοις όμασι τι μπερεκέτι και αλισβερήσι χρημάτων γίνεται καθημερινά.
    Ιστορικό:Το 1980 διωγμένες μοναχές από από τον μητροπολίτη τρικάλλων εγκαταστάθηκαν επί των ερειπίων παλαιότερης μονής (μετόχι βατοπεδίου που πουλήθηκε στη μονή σιμωνόπετρας)
    Σε λιγώτερο από μια πενταετία η μονή ανακαινίσθηκε σε κτήρια και φράκτες και άρχισε το επικερδές εμπόριο,εικόνων-κεντημάτων-εληάς -λαδιού,κλπ δραστηριοτήτων, δεδομένου ότι κατείχαν τεράστια έκταση γης , πέραν αυτής η τότε κοινότητα Ορμύλιας τους παραχώρησε επιπλέον γή, λες και ήταν ακτήμονες (να σημειώσετε ότι ο τότε κοινοτάρχης ανήκει στην αριστερά …..τίποτα λοιπόν τυχαίο)
    Στη συνέχεια παρατηρείται αξιοσημείωτη οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη (δημόσιες σχέσεις) ,φιλοξενεί το συνέδριο του παγκόσμιου συμβουλίου εκκλησιών, παρών ο μακαρίτης Καραμανλής,πατριάρχες,αρχηγοί εκκλησιών,ο Φίλιππος της αγγλίας με τον κάρολο (γιός του) Βασίλισσα Ολλανδίας και φυσικά πλήθος παρακατιανών,εντός μιας εβδομάδος ασφαλτοστρώθηκε ο δρόμος Βατοπεδίου Ορμύλιας για τις ανάγκαες του συνεδρίου, έχουμε και τα τυχερά μας από σπόντα.
    Στη συνέχεια έχουμε ροή >>>πακτωλού χρημάτων από δωρεές εφοπλιστών κλπ -κλπ.
    Η μονή έγινε fashion …επεκτείνεται αγοράζοντας γη σε υψηλές τιμές,αλλάζουν την δημόσια επαρχική οδό βατοπεδίου Ορμύλιας ως διερχομένη έμπροσθεν της εισόδου της και ενοχλούσα τη μονή ,χωρίς ουδέίς να διαμαρτυρηθεί , η νέα χάραξη είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για κυκλοφορία οχημάτων λόγω απότομων στροφών,η μονή σαν ανερχόμενη οικονομική δύναμη, με σημαντικό εργατικό δυναμικό της περιοχής εξασφαλίζει απόλυτα το μαφιόζικο νόμο της σιωπής.
    Να διορθώσω το λάθος»Το ίδρυμα είχε προγραμματιστεί να μπει και σε ιατρικό πρόγραμμα για την πρόληψη του καρκίνου, αλλά λόγω γραφειοκρατικών
    προβλημάτων το πρόγραμμα δεν προχώρησε» ,το ίδρυμα για χρόνια με χρήματα της ΕΕ προσέφερε προληπτική ιατρική κατά του καρκίνου του μαστού σε πολυπληθή πελατεία από όλη την επικράτεια, επειδή όμως δεν είχε τη σχετική άδεια λειτουργίας, μετά από δημόσιες πιέσεις του Βουλευτή και κλινικάρχη της ΝΔ Γιώργη Βαγενά που ήρθε σε πολιτική ρήξη με το εκλεγμένο τότε νομάρχη Χαλκιδικής που ανήκε στο ΠΑΣΟΚ, το πρόγραμμα διακόπηκε μέχρι νεωτέρας.
    Τεράστια η συμμετοχή της μονής σε ευρωπαϊκά και ντόπια προγράμματα,αξιοποίηση και της παραμικρής ικμάδας πλούτου της περιοχής, τελευταίο επίτευγμα η ανάπτυξη πάρκων με φωτοβολταϊκά …και έχει ο θεός για περαιτέρω ανάπτυξη,χωρίςφορολογία-χωρίς εμπόδια -όλα υπέρ τους … κλπ.
    Α να μην το ξεχάσω η μονή δίνει και διδακτορικά σε επιστήμονες κολλητούς της.
    Τώρα για την αναφορά ,ότι το θέμα προχωρά στη δικαισύνη (στους κατήδες) μην είστε και τόσο σίγουροι όλοι οι δικαστάδες της εγγύτερης και ευρύτερης περιφέρειας είναι μόνιμοι θαμώνες στις εκδηλώσεις της μονής, ένθα παρέχεται φιλοξενία πολυτελείας με το αζημίωτο υποθέτω…. κατά τα άλλα χαιρετίσματα στον Γιωργάκη και στο σύστημα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. αλλά και στην αξεπέραστη αριστερά…
    Το εμπόριο του ράσου προχωρά ακάθεκτο για νέες κατακτήσεις!!!

  6. Ο/Η Η άλλη άποψη λέει:

    «Το ίδρυμα είχε προγραμματιστεί να μπει και σε ιατρικό πρόγραμμα για την πρόληψη του καρκίνου, αλλά λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων το πρόγραμμα δεν προχώρησε.»

    Aλλά η αλήθεια είναι πως αυτό το πρόγραμμα λειτούργησε για πολλά χρόνια εντελώς δωρεάν. Δεν γνωρίζω αν το έχουν διακόψει σήμερα.
    Όντως έδωσε την ελπίδα και χάρισε την ζωή σε πολλές γυναίκες που νίκησαν τον καρκίνο, αφου η διάγνωση γινόταν σε αρχικό στάδιο. Η πρόσβαση σε αυτό ήταν άμεση και δωρεάν, ενώ σε δημόσια της συμπρωτεύουσας είναι πιο δύσκολη και χρονοβόρα. Πέρα από αυτό δημιούργησε και σοβαρά προβλήματα στα ακριβοπληρωμένα μηχανήματα των διάφορων ιατρικών κέντρων της συμπρωτεύουσας.
    Έχετε ιδία άποψη για το όλο θέμα;
    Το κόστος της ζωής δεν θα πρέπει να υποτιμάται.
    Γενικότερα να ελέγχετε καλύτερα τις πηγές σας και την αντικειμενότητα

    • Ο/Η Po λέει:

      Αγαπητέ «Η άλλη άποψη» (που ευχαρίστως δημοσιοποιούμε)

      Για το… «Δια Ταύτα» Δυστυχώς δεν μας παρουσιάσατε καμία ή άλλη άποψη.

      Όταν είστε έτοιμος, εδώ θα ήμαστε και πάλι.

      • Ο/Η Σταύρος λέει:

        Διάγνωση του καρκίνου του προστάτη δεν κάνανε διότι οι καλογριές δεν επιτρέπεται να αντικρίζουν ανδρικά γεννητικά όργανα. Είναι μεγάλη αμαρτία.

    • Ο/Η Κόκκινη Ρόζα λέει:

      Nόμιζα πως ήταν υποχρέωση της πολιτείας να προσφέρει δωρεάν Ιατρική και όχι να το κάνουν αυτό καλόγριες με τα δικά μας λεφτά. Από που κι ως που, με ποια αρμοδιότητα και εμπειρία και με ποιές επιστημονικές και ηθικές εγγυήσεις;
      Αν θέλανε να προσφέρουν στην κοινωνία και όχι να κερδίσουν πελατεία, κοινωνική επιρροή και κεφάλαια, ας πλήρωνε η Εκκλησία.

  7. Ο/Η kimon λέει:

    «Για την άλλη άποψη»
    Θα πρέπει εσύ να ελέγχεις τις πηγές σου και την αντικειμενικότητα σου,το πρόγραμμα δεν ήταν δωρεάν ,το πλήρωνε η Ε.Ε 50 Ευρώ κατα κεφαλή τα οποία καρπόνονταν το μοναστήρι και το χειρότερο είναι ότι ποτέ δεν έδιναν αποτελέσματα (φιλμ κλπ) στις εξεταζόμενες ,με συνέπεια πολλά παράπονα να γίνουν όπως άλλωστε το καταμαρτύρησαν τα κανάλια της Χαλκιδικής, εξ αιτίας αυτού άλλωστε διακόπηκε η λειτουργία του προγράμματος.

  8. Ο/Η Μαίρη λέει:

    Οι καλόγριες δεν επιτρέπεται να ασχολούνται με τα απόκρυφα των αντρών ούτε με των γυναικων αφού δεν έχουν ερωτική ζωή και μισούν το σεξ.
    Πίσω στο μαντρί τους

  9. Παράθεμα: «Κέντρο Παναγία η Φιλανθρωπινή» και off-shore | ΑΘΡΗΣΚΟΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.